Patru vieti spulberate intr-o clipa si inca una agatata de un fir de ata. Tragedia de luni dimineata de la Apahida a socat intreaga tara. In prezent, toata lumea cauta explicatii pentru cel mai devastator eveniment rutier al anului.

Factori decisivi

Fiarele contorsionate in urma impactului de alaltaieri vor fi supuse expertizelor tehnice

Vizibilitate de peste 100 de metri, carosabil drept si uscat, drum fara denivelari, conditii optime de trafic, acestea sint doar citeva dintre conditiile stabilite de anchetatorii clujeni care incearca acum sa gaseasca explicatia dezastrului rutier din Apahida.

In urma impactului devastator, acul vitezometrului Renaultului Clio condus de Maria Claudia Harangus a ramas blocat in dreptul valorii de 120 de kilometri la ora.

Potrivit buletinului politistilor, cu toate ca Drumul National 1 se afla in curs de reabilitare, la locul tragediei nu existau nici un fel de indicatoare de limitare a vitezei, iar diferenta dintre sosea si marginea drumului depasea 20 de centimetri.

„Trebuia sa reduca viteza masinii avind in vedere ca pe parcursul drumului existau indicatoare si panouri care avertizau ca se lucreaza in zona“, a explicat pentru monitorul de cluj Raluca Seucan, purtatoarea de cuvint a Inspectoratului de Politie al Judetului Cluj.

„Drumul era in regula“

DN 1 se afla de mult timp in lucrari. Reprezentantii beneficiarului acestui proiect, Directia Regionala de Drumuri si Poduri (DRDP) Cluj, sustin ca firma care a realizat lucrarile a procedat corect, mai ales ca toate indicatoarele afisate avertizau soferii. „Din punctul de vedere al carosabilului totul a fost in regula.

Ampatamentul era in normele legale“, a explicat Eugen Cecan, directorul DRDP Cluj. „Am vorbit cu directorul FCC Cluj (n.r., firma care se ocupa de reabilitarea soselei) si m-a asigurat ca toate normele au fost indeplinite.

Din cite mi s-a spus, Renaultul avea asa o viteza incit a zburat 1,70 de metri prin aer, dupa care a aterizat pe capota Daciei care circula pe contrasens“, a povestit Cecan.

In asteptarea expertizei

La fel ca in cazul oricarui accident rutier, autoritatile urmeaza sa supuna resturile masinilor expertizelor tehnice pentru a vedea daca acestea se aflau in stare buna de functionare la momentul tragediei.

Ioan Cotan, de 34 de ani, Cristian Alex Preda, de 20 de ani, si Marian Tamas, de 32 de ani, toti din Jucu, impreuna cu Marian Voicu, de 63 de ani, au murit luni dimineata dupa ce Dacia in care circulau a fost facuta una cu pamintul.

Maria Harangus, conducatoarea Renaultului care a provocat accidentul, este internata la Unitatea de Primire a Urgentelor 3 cu traumatisme craniocerebrale, multiple fracturi si contuzii.