Directorul pe Romania al concernului francez Auchan, Regis Mougel, a afirmat ca, pentru deschiderea magazinelor din Transilvania, compania pe care o conduce a realizat mai multe studii de piata pe baza carora sa stabileasca obiceiurile de consum ale viitorilor clienti ai magazinului. Potrivit lui Mougel, "consumatorul din Transilvania este foarte diferit de cel din Bucuresti sau Constanta".

"Oamenii de aici au un comportament mai degraba "germanic", care calculeaza inainte si apoi cumpara, spre deosebite de consumatorii din Capitala si din partea de sud a tarii, in general, care sunt niste achizitori febrili" a declarat Mougel, "ei cumpara, cumpara, cumpara, iar cand ajung la casa isi dau seama ca si-au depasit bugetul".

El a explicat ca in Romania compania franceza a descoperit un apetit pentru achizitii mult mai mare decat media din Europa. "De exemplu, primul nostru magazin deschis are cam 110.000 de clienti pe saptamana, in timp ce, cel mai mare magazin al nostru din Franta, nu are atatia clienti". Acelasi fenomen i-a surprins si pe germanii din grupul Metro, care in

prima zi a magazinului din Baia Mare au avut cele mai mari vanzari din istoria grupului.