Titus Corlatean, la RFI : Basescu ar putea fi suspendat, iar seful Senatului va numi un premier

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 4 august 2011, 12:47 Actualitate | Politic

Declaratiile presedintelui Traian Basescu fata de desemnarea premierului sunt "de o vulgaritate politica fara egal", a declarat joi, la RFI, vicepresedintele PSD Titus Corlatean. El a afirmat ca seful statului ar putea fi suspendat daca va refuza sa desemneze un premier din partea Uniunii Social Liberale, in cazul in care USL castiga alegerile de anul viitor.

Titus Corlatean califica declaratia presedintelui Traian Basescu drept "manipulatoare". "Este una din declaratiile cu care ne-am obisnuit, manipulatoare. Dovedeste dispret fata de vointa potentiala a electoratului roman. La nivel de principiu, reprezinta o declaratie de o vulgaritate politica fara egal. Conteaza nu vointa lui Traian Basescu, ci vointa cetatenilor Romaniei", spune vicepresedintele PSD.

In opinia lui Titus Corlatean, Traian Basescu va fi suspendat, daca refuza sa numeasca un premier din partea USL: "Un refuz din partea institutiei presedintelui Romaniei de a da curs vointei cetatenilor si majoritatii din Parlament atrage automat incalcarea Constitutiei si suspendarea. Or intr-o astfel de situatie, presedintele Senatului desemnat, numarul doi in stat va putea face orice fel de desemnare de prim-ministru, potrivit vointei majoritatii din Parlament".

Continuarea pe www.rfi.ro.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

2627 vizualizari

  • +16 (26 voturi)    
    !!! (Joi, 4 august 2011, 12:56)

    Cris [anonim]

    Nenea Titus, aveti dreptate ca vointa poporului conteaza dar ar fi cazul sa ne explicati cum e cu acel articol. Asa sa afirmam ca e manipulare, nu e suficient!
    • +6 (14 voturi)    
      Titus "Steel" Corlatean (Joi, 4 august 2011, 13:36)

      Relu [anonim] i-a raspuns lui Cris

      Din corlata USL iese corlateanul Titus Steel si se produce in public .CORLÁTĂ, corlate. s.f. (Reg.) 1. Iesle. 2. Îngrăditură sau colibă pentru vite. 3. Împletitură de formă bombată care se așează pe car când se transportă snopi sau fân. 4. Poliță în jurul cuptorului pe care se țin vase de bucătărie și alte lucruri mărunte
    • +10 (14 voturi)    
      ai zis bine DACA VETI CASTIGA DAR NU O SA CASTIGAT (Joi, 4 august 2011, 14:05)

      unul din popor [anonim] i-a raspuns lui Cris

      a zis bine daca veti castiga dar nu o sa castigati !!!
  • +10 (16 voturi)    
    Corlatean, (Joi, 4 august 2011, 12:58)

    Gabi M [utilizator]

    pupilul lui Iliescu sa citeasca Constitutia!Sau nu mai stie sa citeasca de cand a devenit mare USLas?
  • +11 (15 voturi)    
    Desemnare... (Joi, 4 august 2011, 13:09)

    Kata [anonim]

    Bine, nea Titi, Base va desemna pe cineva de la voi dar nu pe CINE vreti voi... Poate fi chiar si o persoana care da cu matura pe acolo... ca oricum e mare nevoie...
  • +12 (16 voturi)    
    Hai la Curtea Constitutionala cu interpretarea! (Joi, 4 august 2011, 13:13)

    Colette [utilizator]

    De ce nu fugiti la Curtea Constitutionala sa va 'traduca' articolul respectiv, interpretar cu 'atata vulgaritate politica' de dl presedinte Basescu? Plus de asta, CONSTITUTIA este SUFICIENT de CLARA: Art. 103 din Constitutie spune ca Premierul este DAT de un PARTID care obtine peste 50 % din voturi . Dar v-ati gandit bine: presedintele Senatului - adica Mirciulica Geoana - va numi premierul...simplu si eficient, nu? Cat despre vulgaritatea limbajului dvs., ce aveti de spus, d-le Corlatean?
  • +7 (15 voturi)    
    Intrebari: (Joi, 4 august 2011, 13:13)

    AlinN [utilizator]

    1.Basescu daca este suspendat nu inseamna ca ar mai putea candida iar?
    2.Daca procentul de participare la alegeri va fi foarte mic mai pot fi considerate rezultatele in alegeri "vointa poporului"?
    • -11 (23 voturi)    
      raspunsuri (Joi, 4 august 2011, 13:33)

      dan [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      1) nu, are deja 2 mandate, daca il pierde pe unul pt ca este demis, nasol pt el, bine pt tara. Si oricum daca la un referendum ar lua 20% crezi ca ar mai avea rost sa candideze?
      2) eu cred ca va merge lumea la vot, e ura prea mare. si chiar daca participarea ar fi redusa.... basescu spune ca la referendum l-au vrut vreo 70% fara sa spuna ca participarea a fost de vreo 30%, atunci a fost "vointa poporului" deci ar fi si in cazul asta
      • +2 (4 voturi)    
        Da , stiu, e bine PSD ca ... (Joi, 4 august 2011, 19:24)

        Costika [utilizator] i-a raspuns lui dan

        ...nu prea imi amintesc nimic de bine !
        Ia spune, PSD are 20 de consilii judetene , inclusiv pe al meu, da-mi si mie realizarile, ca matrapazlacurile le stiu !
  • +16 (20 voturi)    
    Sa stam stramb si sa judecam drept (Joi, 4 august 2011, 13:15)

    CezarN [utilizator]

    Legea partidelor politice:
    Art 36:
    Daca nici unul dintre partidele politice participante la scrutin nu a obtinut majoritatea absoluta in Parlament, partidele politice cu reprezentare parlamentara pot constitui coalitii pentru asigurarea guvernarii. Coalitiile nu sunt supuse inregistrarii, iar protocolul de constituire va cuprinde numai dispozitii privind asigurarea guvernarii si a sprijinului parlamentar.

    Constitutia Romaniei:
    ARTICOLUL 103
    (1) Preşedintele României desemnează un candidat pentru funcţia de prim-ministru, în urma consultării partidului care are majoritatea absolută în Parlament ori, dacă nu există o asemenea majoritate, a partidelor reprezentate în Parlament.

    Ce inteleg eu:

    Eu zic ca legea face o distinctie CLARA intre partid si coalitie. Nu incape nicio confuzie intre acesti doi termeni. Or, Constitutia zice ca, pentru a putea propune un primministru, un PARTID trebuie sa obtina majoritatea absoluta in Parlament, nu o COALITIE. Si nici atunci acea propunere nu este batuta in cuie deoarece presedintele este obligat de Constitutie la CONSULTARI cu acel partid in cederea desemnarii primministrului, nu este OBLIGAT sa ia de bun ceea ce propune partidul.

    Coalitia se poate constitui in vederea asigurarii guvernarii (cf. Legea partidelor, caci in Constutie nici macar nu exista termenul de coalitie) insa nu se specifica daca trebuie formata INAINTE de desemnarea primministrului sau dupa ce presedintele desemneaza primministrul.

    Acuma, eu nu sustin ca Base nu forteaza nota, insa Constitutia ii permite. Probabil ca ceea ce vrea el sa transmita este un mesaj:

    1. Fuzionati - muzica pentru urechile PDL-iste

    2. Modificati Constitutia pana la alegeri - Base mai castiga o bila alba

    3. Ma suspendati, insa mai vedem ce spun aia de afara despre asta (pe langa aia dinauntru). Va asumati un risc mare.
    • -12 (18 voturi)    
      judeci stramb (Joi, 4 august 2011, 13:38)

      dan [anonim] i-a raspuns lui CezarN

      dar USL nu este o coalitie, este o alianta si participa in alegeri pe liste comune (la fel ca Aianta DA, o alianta intre un partid de stanga si unul de dreapta), iar o alianta are acelasi statut ca si un partid, daca iti aduci aminte in 2009 basescu trimitea opozitia sa se inregistreze la tribunal nu sa fuzioneze, ca acu s-a sucit.... e altceva
      • +8 (10 voturi)    
        Da-mi legea (Joi, 4 august 2011, 13:45)

        CezarN [utilizator] i-a raspuns lui dan

        Da-mi legea si articolul din acea lege care spune ca o ALIANTA (termenul nu exista juridic, ci doar COALITIE) este acelasi lucru cu un PARTID.

        Hai sa tinem discutia pe texte de lege, nu pe vorbe si speculatii.

        Daca "in 2009 basescu trimitea opozitia sa se inregistreze la tribunal nu sa fuzioneze" si opozitia s-a executat, nu inseamna ca legea nu este lege si nu trebuie respectata. Treaba opozitie ce face si ca face ce ii spune Base. Asa ii trebuie daca nu are idei, insa LEGEA trebuie respectata. Hai sa vorbim pe texte de lege, nu pe ce am vrea noi sa fie (si nu prea este).
        • -6 (8 voturi)    
          legea 14/2003 (Joi, 4 august 2011, 14:21)

          dan [anonim] i-a raspuns lui CezarN

          art 5 alin 2
          • +5 (7 voturi)    
            Citat complet (Joi, 4 august 2011, 14:30)

            CezarN [utilizator] i-a raspuns lui dan

            Art. 5.
            (1) Fiecare partid politic trebuie sa aiba denumire integrala, denumire prescurtata si semn permanent proprii. Denumirea integrala, denumirea prescurtata si semnul permanent trebuie sa se deosebeasca clar de cele ale partidelor anterior inregistrate, fiind interzisa utilizarea acelorasi simboluri grafice, oricare ar fi figura geometrica in care sunt incadrate.
            (2) Prevederile alin. (1) se aplica si aliantelor politice, in mod corespunzator.
            ----------------------------------
            Zice doar ca aliantele trebuie sa aiba denumire, sigla, etc, pentru a PROTEJA partidele politice care NU fac parte din alianta in sensul de a nu le fi parazitate (furate, clonate, etc) insemnele de catre o o alianta.
          • -1 (1 vot)    
            citeste cu atentie, nu mai dezinforma! (Vineri, 5 august 2011, 13:55)

            James Bond [utilizator] i-a raspuns lui dan

            Va urasc pe toti care scrieti neadevaruri... mai ales ca vad ca aveti capacitate intelectuala sa vedeti prostiile pe care le scrieti!
            Asa cum scrie dan, Art 5 aliniatul 2 spune ca alianta trebuie sa aiba aceleasi categorii de semne distinctive proprii:
            - denumire integrala,
            - denumire prescurtata si
            - semn permanent

            Mai baieti, e vorba de tara voastra!!! Nu va mai bateti joc de ea!
      • +6 (8 voturi)    
        Poate ma lamuresti tu (Joi, 4 august 2011, 14:13)

        adik [anonim] i-a raspuns lui dan

        1. O alianta nu are acelasi statut cu un partid. Poti indica un articol din Legea 14/2003 care iti sustine zicerile?
        La art 31 scrie ca " În cazul în care alianţa politică se va prezenta în alegeri cu liste comune, candidaţii trebuie să facă parte dintr-un PARTID politic membru al alianţei."

        Faptul ca urmeaza aceeasi procedura de inregistrare nu inseamna ca sunt la fel.

        Mai mult, tin sa-ti reamintesc faptul ca PARTIDUL are rolul lui in societate intrucat este o asociatie a CETATENILOR cu drept de vot, pe cand alianta politica este DOAR o alianta intre partide (si nu numai).
        Cred ca sesizezi diferenta esentiala. Nu pot fi confundate cele doua notiuni.

        2. Poate ma lamuresti tu cum este cu Constitutia

        In art. 103 alin (1) din Constitutie spune ca "Preşedintele României desemnează un candidat pentru funcţia de prim-ministru, în urma consultării PARTIDULUI care are majoritatea absolută în Parlament ori, dacă nu există o asemenea majoritate, a partidelor reprezentate în Parlament."

        Despre aliante politice se pomeneste la art. 28-35 din Legea 14/2003 si nu spune nicaieri ca partid=alianta.

        Daca vrei sa convingi pe cineva ca ai dreptate, te rog sa indici articolul de lege sau Decizia CC care stau la baza afirmatiilor tale.
        Atat, articolul, si eu o sa-mi scot palaria in fata ta (sau a oricui care ma lamureste).

        Dar, te rog, nu-mi da citate din politicieni si nu folosi sabloane anti-PDL. Nu simpatizez cu niciun partid. Doar vreau sa ma lamuresc cine are dreptate.
      • +4 (6 voturi)    
        dan, romanul atotstiutor... (Joi, 4 august 2011, 14:23)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui dan

        in lege exista capitol separat pentru 'asocierea partidelor politice', unde se vorbeste despre aliante. alianta nu are acelasi statut ca un partid. in constitutie nu scrie nimic de asocieri de vre-un fel, nici coalitii, nici aliante. scrie de partide.
        ai citit legea? sau te-ai nascut atotstiutor?
    • +12 (14 voturi)    
      ce o fi "consultarea" asta? (Joi, 4 august 2011, 13:42)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      ce inseamna "consultare"?
      ca sa-l suspende pe Base USL trebuie sa 'consulte' CCR. daca avizul CCR este 'consultativ', nu obligatoriu, atunci nici premierul propus de partidul majoritar nu este obligatoriu, cu atat mai putin cel propus de o coalitie. deci?
  • +7 (11 voturi)    
    si Mihaela? (Joi, 4 august 2011, 13:15)

    mos ion roata [utilizator]

    Doamna!
  • +4 (10 voturi)    
    Fata de la pagina 5 (Joi, 4 august 2011, 13:20)

    Vizitiul [utilizator]

    Asa au ajuns astia :))) Ne uitam si dam pagina mai departe ca sa vedem ce pagina are mai putin scris, sa nu se ia scrisul pe noi dupa ce o punem pe colac in fundul curtii :>
  • +10 (14 voturi)    
    oricum (Joi, 4 august 2011, 13:27)

    sucaa [utilizator]

    astia nu sar de 40% la anu. nu mi-e frica de asta :)
    deja au scazut de la 65% anul trecut la 51% anul asta.

    si inca nu suntem in campanie electorala. plus ca usl-ul n-a luat votanti de la pdl decat foarte putin. multi nu mai voteaza. daca pe acestia pdl-ul ii recastiga la anu, si 40% pt psd e mult.

    titus si bunicuta vorbesc sa se afle-n treaba. ca asta e tot ce mai pot face. basescu i-a facut de comanda de 8 ani si ii va face pana la sfarsitul mandatului.

    iar crinul are zilele numarate prin pnl. deja se discuta de un inlocuitor. patriciu i-a atentionat o data. crinul nu poate sa tina liberalii cu felix in spate. d-aia nici nu mai vezi vreun pnl-ist comentand. nu au voie sa spuna nimic. nici macar in perioada cand doarme sau se coafeaza crinul :)

    usl-ul a fost din start o gogorita incercand in acelasi timp si miscari de strada. spre dezamagirea lor nu a mers deloc. ei n-au reusit sa scoata mai mult de 20000 de oameni in strada in perioada de taieri salariale dar vorbesc de vointa poporului :))

    gogorite de la stefan gheorghiu :)
  • +9 (17 voturi)    
    Toarsu' socialist de balta Corlatean (Joi, 4 august 2011, 13:38)

    IC Breteanu leberalul socialist si conservator [anonim]

    Iar v-a reactivat Moscova? Erati cam in adormire... Pai toarsu' Corlatean, i-a spuneti-ne matale cam cum e cu articolul ala 103 din Constitutie? Ia explicati! Ce spune acolo? Va e ceva neclar toarsu'? Noua nu. Ir v-a tras-o marinarul, nu? Disperatilor!

    P.S. Ai mintea suspendata in pioneze toarsu' Corlatean! Basescu nu incalca nici-o Constitutie iar dumneata si haita de uslinosi puteti sa va faceti sepuku in grup. Ati face un mare serviciu acestei tari daca ati disparea definitiv.
  • +9 (11 voturi)    
    Da, ei sunt cu sondajele... (Joi, 4 august 2011, 13:51)

    sdajkviuqce [utilizator]

    dar din ultimele 2 experiente electorale a reiesit ca cei care umfla sondajele pierd... Iar ce s-a intamplat de doua ori sigur se va mai intampla inca odata.
  • -9 (11 voturi)    
    mi-e mila de voi (Joi, 4 august 2011, 13:54)

    mihai [anonim]

    Am mai spus-o si o mai spun … e nasol sa fii pupinbasist. Nu mai gandesti, nu mai ai bun-simt, negi orice evidenta, esti dispus sa iei apararea idolului indiferent de situatie, sustii orice aberatie pe care o spune.
    Nu mai incercati sa pareti “rationali”, nu mai faceti analiza textului pe Constitutie, pentru ca spiritul Constitutiei este clar : cine castiga alegerile da premierul. Punct. Si oricum – scrie sau nu scrie in Constitutie in mod expres – daca electoratul hotaraste sa fie guvernat de partidul / alianta X, vointa lui trebuie respectata. Hai, sariti cu minusuri, pedelaci....ca argumente oricum nu aveti decat :”Ha, ha, ha, iar v-a tras-o marinaru’, bravo Base, esti cel mai tare, tine-o tot asa!”.
    • +4 (6 voturi)    
      litera, spiritul si aliantele (Joi, 4 august 2011, 16:16)

      Fisher [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Daca litera nu ne ajuta, s-o bagam p-aia cu spiritul, ca e mai straveziu, asa, si poate ne iese figura.

      Necazul e ca electoratul s-a cam lamurit cate parale fac aliantele astea...mai ales atunci cand aliatii sunt de calitatea "care este". Daca poporul e nemultumit de PDL, asta nu inseamna implicit ca moare de dragul aliantei manioase. Asa ca...atentie la wishful thinking.
      • -4 (6 voturi)    
        nu stiu, (Joi, 4 august 2011, 16:48)

        mihai [anonim] i-a raspuns lui Fisher

        nu ma intereseaza acum pe cine iubeste poporul, eu spun ca daca partidul / alianta X are 50% e normal sa dea premierul. Intr-o tara civilizata, bineinteles...
        • +3 (5 voturi)    
          daca nutresti sperante de 50% (Joi, 4 august 2011, 19:09)

          Margrethe [utilizator] i-a raspuns lui mihai

          ...ar trebui sa te intereseze pe cine iubeste poporul. Oricum, fac prinsoare cu oricine ca alianta se va face praf si pulbere imediat ce va "prinde" guvernarea. Deci...mare gheseft nu va fi sau...vorba lui Danila Prepeleac: si-asa-i rau, si-asa nu-i bine...
  • +7 (9 voturi)    
    Sa luam exemplu de la suspendarea trecuta (Joi, 4 august 2011, 14:02)

    hic sunt leones [utilizator]

    cand Guvernul apartinea PNL-ului: a durat 2 luni si cateva zile pana ce s-a indeplinit procedura si s-a votat in Parlament suspendarea din functie, apoi au urmat inca 30 de zile pana la referendum.
    Constitutia spune ca Presedintele poate suspenda Parlamentul la 60 de zile dupa ce a facut prima propunere pentru functia de prim-ministru deci Basescu poate fi mai rapid cu 10 zile decat Parlamentul, chiar cu mai multe, daca tinem cont de faptul ca PDL - partidul care l-a sustinut pentru predintie - controleaza Guvernul care, teoretic, are obligatia de a face acte administrative pana la validarea noului Guvern, adica se ocupa de organizarea referendumului.
  • +2 (6 voturi)    
    consultare? (Joi, 4 august 2011, 14:18)

    dan 2 [anonim]

    Constitutia Romaniei:
    "ARTICOLUL 103
    (1) Preşedintele României desemnează un candidat pentru funcţia de prim-ministru, în urma consultării partidului care are majoritatea absolută în Parlament ori, dacă nu există o asemenea majoritate, a partidelor reprezentate în Parlament. "

    Consultarea e una, desemnarea e alta.

    Ce ar castiga presedintele desemnand un prim ministru care nu are majoritate in parlament? Nimic, doar contestatii, suspendari, referendumuri, timp pierdut.

    Ce ar castiga presedintele desemnand un prim ministru care are sustinerea unei coalitii majoritare? Le-ar permite formarea guvernului, acapararea functiilor in stat, lupta pentru ciolan, treceri dintr-o tabara in alta a celor nemultumiti, destramarea coalitiei, motiune de cenzura initiata de noua coalitie, caderea guvernului, desemnarea altui prim ministru, etc.

    Discutam de parca au fost deja alegeri... dar nu avem dacat niste sondaje de opinie (?) cu 15 luni inainte de alegeri.

    Am alta propunere: guvern USL acum si dupa 15 luni mai vedem la alegeri cine are majoritatea.
    • +2 (4 voturi)    
      spune-mi (Joi, 4 august 2011, 17:02)

      curios [anonim] i-a raspuns lui dan 2

      de ce nu poate fi Oprisan sau Mitrea desemnat premier de catre presedinte? sau Orban sau Melescanu? ce e ilegal dupa parerea ta?
  • +4 (6 voturi)    
    da (Joi, 4 august 2011, 15:41)

    yolanda [anonim]

    iar il suspendam ? frate ... astia sau sunt incapatanati rau sau altceva nu stiu. cum zice base ceva, il suspenda ... saracu' .. acuma cred ca nu mai are somn :)
  • +2 (4 voturi)    
    nu ti se pare... (Joi, 4 august 2011, 16:27)

    alt adrian [anonim]

    corlatene ca vindeti pielea ursului din padure ? esti asa de sigur ca USL-asii vostri vor castiga alegerile ? ai baga mana in foc ?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version