BALVANYOS 2011 editia XXII. Tokes Laszlo: Pentru teritoriul pierdut vrem drepturi. Cerem autonomia Ardealului, a Tinutului Secuiesc si a regiunii Partium

de Attila Biro, Luminita Parvu     HotNews.ro
Sâmbătă, 23 iulie 2011, 19:33 Actualitate | Politic

Tokes Laszlo
Foto: Hotnews
​Vicepresedintele Parlamentului European, europarlamentarul Laszlo Tokes, a declarat in cadrul lucrarilor Universitatii de Vara de la Baile Tusnad ca maghiarilor din Transilvania li se cuvine autonomia: "Este o cerere minimala. Pentru teritoriul pierdut vrem drepturi. Cerem autonomia in toate felurile", a declarat Laszlo Tokes. Politicianul maghiar a lansat si un atac virulent la adresa UDMR, catalogandu-l drept un partid cu o politica totalitara.


Laszlo Tokes despre unificarea natiunii maghiare:

Szemjen Zsolt a vorbit in deschiderea Balvanyos-ului de identitatea ardeleana. Unii spun ca nici nu exista o identitate ardeleana, daramite una a Tinutului Secuiesc. Dar noi ne-am nascut cu aceste identitati. 
  • Eu am sa vorbesc despre lupta pentru libertate, despre unificarea natiunii, vindecarea neamului, despre contopirea celor trei intr-un singur ideal.
  • In 2007, la alegerile europarlamentare, am avut sloganul "Unire cu Ardealul". In 2009, sloganul a fost "Uniune a maghiarimii in Europa Unita". La 90 de ani de la Trianon sloganul a fost "Vindecarea Trianonului".
  • In 16 iunie 1989 s-a spus pentru prima data ca trupele de ocupatie rusesti sa plece acasa.
  • Politica de unificare a neamului maghiar a inceput inca din primul mandat al primului-ministru (din Ungaria - n.r.). Ii multumim primului-ministru pentru ca a fost acela care a inceput procesul de vindecare al ranilor Trianonului. In loc de autocompatimire, vaicareli, a ales drumul spre vindecare, spre unificare, spre dezvoltare.
  • In 2010 am fost martorii unei schimbari majore in Ungaria, a unei schimbari care merge spre unificarea maghiarimii. Adoptarea dublei cetatenii este una din solutiile pentru unificarea natiunii maghiare. Legea de unificare a natiei maghiare a deschis drumul spre indreptarea traumelor Trianonului. A fost adoptata o nou strategie.
  • Schimbarea a inceput in urma cu doua decenii. Atunci au picat Ceausescu si Kadar. A picat Zidul Berlinulul. A picat URSS-ul. E mult timp daca ne uitam la tinerii democrati de atunci, acum cu parul grizonat. Doua decenii au trecut si intre razboaiele mondiale.
  • Este un timp indelugat, dar este si putin daca ne gandim la cat de putine am realizat, mai ales daca punem in balanta realizarile predecesorilor nostri precum Horthy Miklos, Bethlen Gábor. Unde suntem noi fata de realizarile lor? Suntem tot in fata unei perioade post Trianon, post comunism. Daca ma gandesc la Romania, suntem doar in faza de postsecurista.
  • Asta ne ingreuneaza situatia si obligatiile pe care le avem fata de cei 1,5 milioane de maghiari care, de fapt, sunt 2 milioane. Sa nu ne permitem sa fim mici, fratii mei. Din 1910 nu a existat un recensamant cinstit. Nu a fost bine sa fii maghiar.
  • In loc de revolutie am fost obligati sa acceptam un puci, in loc de o schimbare de regim s-a produs doar un transfer de putere. In loc de o europenizare adevarata avem un euroconformism de fatada. In loc de crestere avem coruptie postcomunista.
 Laszlo Tokes despre o posibila catastrofa demografica a maghiarimii:
  • In aceste doua decenii nu am avut curajul sa ne uitam cu atentie la comunism, sa aratam adevarul despre comunism. Nu avem nici autonomie, nici universitate maghiara finantata de stat. Ci, doar prin sacrificii, am reusit sa facem universitatile private din Partium si Sapientia, cu sprijinul primului guvern Orban.
  • Ne paste o catastrofa demografica umana. Fata de recensamantul din Slovacia s-a spus ca diminuarea numarului de maghiari este atat de mare incat poate fi comparat cu pierderile inregistrate in cazul unui razboi. Potrivit datelor, populatia maghiara din bazinul Carptic ar fi scazut cu 1 milion de persoane in 30 de ani. Acesta pierdere este comparabila cu pierderile umane suferite in al doilea razboi mondial.
  • Fostul ministru al internelor spune ca in Ungaria traiesc un milion de familii cu un singur copil si sunt un milion de familii cu un singur parinte. Populatia noastra scade, ca si la Trianon. In decembrie 2004 am avut un nou Trianon propriu.
  • Si in situatii ca cea de mai sus fortele de stanga din Ungaria lucreaza impotriva tarii. Nu de mult, Mesterhazi si Ponta au semnat o scrisoare comuna, cred ca la Bruxelles. In Romania, nationalistii si nationalistii comunisti ataca primarii maghiari. Iar Martin Schultz trimite ajutoare unor astfel de forte care dispretuiesc maghiarii si ajuta la perpetuarea spiritului anti-maghiar. Nu vreau sa mai vorbessc despre incidentele in care maghiarii au fost batuti.
Despre autonomie si despre UDMR:
  • In Slovacia au reusit sa realizeze reforma administrativa si fara discutii. Acum asteptam ca asta sa se intample si la noi. Locul gol de langa mine inseamna ca in aceasta problema nu ne targuim.
  • De ani de zile se deruleaza cazul Cathedral Plaza. In final instanta cea mai inalta s-a pronutat pe acest caz. Am o veste rea pentru Cluj, unde langa biserica ungureasca vor sa construisca o contructie asemanatoare. Vor sa distruga acest monument.
  • Asa cum Marko Hunor… Aaaa! Kelemen Hunor a semnat avizul si pentru Rosia Montana. Astfel ca o piedica in calea poluarii din Ardeal a fost inlaturata prin semnatura lui Kelemen. Si colegul sau Borbely va fi obligat sa semneze avizul de mediu care va face posibila implementarea acestui proiect daunator pentru mediu. Despre acest proiect PE s-a pronuntat, mai exact, s-au interzis exploatarile cu cianura. Le cer celor din Ungaria sa se impotriveasca pentru ca raurile curg inspre ei si pericolul este si pentru ei.
  • Ce va fi cu atonomia Tinutului Secuiesc daca nu suntem in stare sa ne salvam bisericile si mormitele? Ce va fi daca nu putem impune autonomia bisericii si a mormitelor? Ce va fi cu autonomia Tinutului Secuiesc, Patriumului si a Ardealului?
  • Vedem ca la masa discutiilor partenerii nostri romani nici nu vor sa auda de o autonomie administrativa a Ardealului. Inseamna ca nici nu doresc sa auda de autonomia Tinutului Secuiesc.
Laszlo Tokes si respingerea infiintarii PPMT:

  • In aceste conditii neprielnice se naste Partidul Popular Maghiar din Transilvania. Am o stire senzationala din Jurnalul National, care a publicat motivarea Tribunalului in care se mentioneaza ca PPMT nu poate fi aprobat pentru ca nu isi propune promovarea intereselor nationale, ci a unei comunitati.
  • In ungureste, interesele maghiarilor din Ardeal nu au ce cauta in interesele nationale romanesti. Sa fim romani si numai asa pot fi de interes national si interesele comunitatii noastre. Decizia Tribunalului este discriminatorie, antidemocratica si absurda. Asta este problema, ca suntem maghiari? Asta e greseala noastra, ca suntem maghiari? In opinia lor trebuie sa ne predam maghiarimea si sa ne lasam neamul.
  • Convergenta cu decizia Tribunalului este si doctrina totalitara a Uniunii, a UDMR, care spune ca suntem cei care dezbina comunitatea si asa aducem atingere intereselor nationale.
  • Fata de cele de mai sus, noi vrem sa cerem de la partea romana, daca tot a putut fi partener strategic al Ungariei si daca Basescu sustine ca este polticianul care s-a apropiat cel mai mult de maghiarime, atunci le cerem romanilor sa discutam ca de la natie la natie. Nu de la majoritate la minoritate. Avem nevoie de cooperare intre neamul romanesc si cel maghiar.
Tokes si autonomia maghiarilor si un atac dur la adresa UDMR:
  • Raportul Tismaneanu a condamnat crimele comunismului. Atunci, cerem autoritatilor sa ne fie reparate traumele Trianonului si cele post-comuniste.
  • Daca am pierdut teritoriu atunci, in schimb, cerem drepturi. Este o cerere minimala. Pentru teritoriul pierdut vrem drepturi. Cerem autonomia in toate felurile. Cerem autonomia Ardealului, a Tinutul Secuiesc si a regiunii Partium.
  • Unificarea maghiarimii din afara granitelor se face in pasi mari.
  • Dupa '89, schimbarea de regim nu s-a realizat in totalitate. Politica minoritatilor nu s-a schimbat pe deplin. In politica minoritatilor s-a produs o schimbare in '96. Atunci UDMR si puterea au facut un pact din care a iesit doctrina care spune ca unei minoritati ii sta bine la conducere. In schimb, UDMR a primit bani de buzunar, un pic de statut, scaune, finantare pentru clientela. Sunt 3000 de functionari udemeristi care datoreaza partidului bunastarea.
  • Au rupt in doua maghiarimea. Pe maghiarii buni pentru romani i-au separat de cei pe care ii numesc iredentisti, separatisti. Tot ce am spus mai sus se refera la nomenclatura udemerista.
  • Am fost intrebat daca infiintarea PPMT nu va diviza comunitatea. Si vreau sa va spun asa: e o mare problema daca Uniunea se ciocneste de democratie. UDMR doreste sa ne impuna o uniune totalitara. Din '96 au impus aceasta politica. Acum UDMR colaboreaza si se intelege mai bine cu partidele romanesti decat cu propriii lor frati de sange. Asta este de necrezut. Nu stau de vorba cu noi, dar vorbesc cu partidele romanesti.
  • Marko Bela condamna infiintarea PPMT cu ajutorul Ungariei. El spune ca Ungaria vrea prin sprijinirea sa ca PPMT sa dezbine politica maghiara din Transilvania.
  • O alta politica a UDMR este aceea de neamestec. Asa spune si UDMR: sa nu se implice Ungaria in treburile din Romania. Asa a spus si Ceausescu. Si noi ne vom baga nasul in politica maghiara. Vom avea drept de vot si il vom schimba pe Orban daca nu se poarta bine. Frati maghiari, implicati-va in politica de aici si noi ne vom implica in cea din Ungaria.
  • Se stie ca UDMR a lucrat din greu la impiedicarea infiintarii Partidului Popular al Maghiarilor din Transilvania. Mai exact, l-au mandatat pe avocatul Draghici membru al unei asociatii de veterani luptatori impotriva comunistilor. Draghici si UDMR au conlucrat.  
  • Nici nu au dreptul sa spuna ca semnaturile de pe listele de sustinere sunt falsificate. Exista autoritati abilitate sa constate si sa analizeze asta. Adica autoritatile romane nu au constat ca semnaturile sunt falsificate, dar partidul fratilor nostri de sange spune ca am incalcat legea. Asta e parerea mea despre povestea inscrierii partidului.
  • Toate fortele maghiare participa in Consiliul Autonomiei din Transilvania, mai putin UDMR.
  • Nu am invatat sa tragem caruta in aceeasi directie pentru viata maghiarului. Sper ca in doi ani sa avem o uniune a maghiarimii in Uniunea Europeana.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

10332 vizualizari

  • +18 (46 voturi)    
    Tupeu sau prostie? (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 19:39)

    Ana [anonim]

    Mai, fratilor, pe dobitocul asta de Tokes chiar nu se gaseste nimeni sa-l calce cu masina "din greseala"? Atunci ma ofer eu, chiar cu riscul de a face inchisoare pe viata....
    • +21 (33 voturi)    
      cum de statul roman (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 20:35)

      panfilica [anonim] i-a raspuns lui Ana

      a permis o adunare iredentista la tusnad, dupa ce s'a intamplat la buda, anul trecut de 1 dec.
      sa vedem daca base are atata sange in instalatie, daca ar da si ordinul batalioanelor romane, cel dat de ferdinand rex.
      cu trecerea prutului ne'a lamurti, sa vedem cum facem pe partea cealalta..:-)

      nu inteleg pe cine reprezinte popa tokes la bruxelles.
      daca e delegat udmr, dela buda, sau din alta zona de pe glob...
      caci, daca udmr este cum se lauda, ar trebui sa se dezica de ...erou si sa'i retraga sprijinul politic.

      s'auzim de bine, poate dela baco....
      • -6 (12 voturi)    
        la Brusselles.. (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 21:50)

        costica [anonim] i-a raspuns lui panfilica

        Tokes Laszlo este Vicepresedinte al Parlamentului European!!!! Si a reusit asemenea performanta, sa fie Vicepresedinte al PE, cu sprijinul neprecupetit al europarlamentarilor PDL!!! Ce parere ai de asta ?!!!!
        • -6 (6 voturi)    
          am parere proasta (Duminică, 24 iulie 2011, 14:04)

          panfilica [anonim] i-a raspuns lui costica

          caci tokes se produsese ca atare si inainte de ultimele alegeri pentru bruxelles.

          deci, regele lash, a abdicat, dupa base cel viteaz, care l'a sprijinit pe popa asta reformat.
          si mai trecea si prutul...

          marinar de dumbovitza :-)
          • +1 (3 voturi)    
            hahaha ! (Duminică, 24 iulie 2011, 15:15)

            panfilica [anonim] i-a raspuns lui panfilica

            ati muscat, postaci utili, tunsi chiulug si tatuaje :-)
            ati muscat, desi va dadusem semn !
            pe zmaili nu'l vazurati ?!
            pfui...
            zici de base, sar ca arsi !
            baaaa ! base azi e, maine nu mai e.
            noi suntem romani ! :-))
            fiti barbati !
        • +3 (3 voturi)    
          Poate are noroc de un dosar penal (Duminică, 24 iulie 2011, 15:34)

          eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui costica

          Cine stie , poate ca procuratura si justitia din Romania isi vor face corect treaba si ii vor intocmi dosar penal pentru listele falsificate in scopul infintarii noului partid al maghiarilor.

          Nu ar fi rau daca , Hotnews si alte publicatii massmedia ar ajuta la investigatii in sensul asta .

          Poate ca in felul asta scapam de el din viata politica romaneasca.
      • +4 (8 voturi)    
        maghiari (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 21:55)

        razvan [anonim] i-a raspuns lui panfilica

        Eu sunt patriot! In zona Transilvaniei trebuie sa creasca procentul de ROMANII si sa fie mai putini maghiari.
        • 0 (0 voturi)    
          raspuns (Joi, 24 iulie 2014, 4:28)

          Eu [anonim] i-a raspuns lui razvan

          Daca nu mai vor fi maghiari in Ardeal, va fi jale pentru romani. Pentru ca ei vor fi aalungati de catre tigani din Ardeal....
      • -6 (6 voturi)    
        Eu cu cine votez ? (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 22:50)

        ElColon [anonim] i-a raspuns lui panfilica

        Eu sunt din "Partzium" si desi sunt roman din mosi stramosi, nu pot sa nu vad cat de mare e prostia si coruptia in care se scalda toata Romania. In consecinta cred ca putina autonomie administrativa nu ar strica in Partium. Romania devine, oricum, o tzara de slugi la austrieci, francezi, germani, rusi si unguri. Sub o forma sau alta tot ce era valoros si suveran in tzara asta a fost cumparat de catre straini. Romanii au doar credite. Nici cu autonomie teritoriala nu cred ca va fi mult mai rau, desi atunci ungurii vor prelua de facto conducerea, pentru ca ungurii fie inteleg mai bine ce se intimpla, fie sunt mai uniti, fie sunt sustinuti mai serios din Budapesta pana isi ating scopul de lua inapoi vaca de muls numita Transilvania. Eu personal sunt convins ca si cu conducere centralizata de la bucuresti si cu aia "autonoma" de la budapesta, p*limii din "provincie" ii va fi tot greu. In primul rand pentru ca sunt prosti si in al doilea rand pentru ca sunt furati profesional de clasa conducatoare.
      • -5 (7 voturi)    
        Laszlo (Duminică, 24 iulie 2011, 10:13)

        G.P. [anonim] i-a raspuns lui panfilica

        Popa asta reprezinta Romania in parlamentul european, functia de vicepresedinte i se datoreaza baselului care a dat indicatii de vot pdl, halal dom presedinte.
        • +8 (8 voturi)    
          Eu ii dau nota 10... (Duminică, 24 iulie 2011, 13:22)

          Eu [anonim] i-a raspuns lui G.P.

          lui Base ca a dat indicatii sa-l voteze pe popa vicepresedinte...o sa mor de ras dupa alegerile din 2012 i-a jucat Base la modul fin o sa se manance maghiarii intre ei nu mai intra nici in Parlament si apoi vor juca dupa le cantam noi :)))
    • -6 (6 voturi)    
      Completare (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 20:57)

      george [anonim] i-a raspuns lui Ana

      Ana, sunt de acord cu tine, dar vezi ca Tokes sa fie impreuna cu Basescu !
    • +14 (14 voturi)    
      vadim (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 21:31)

      alpha [utilizator] i-a raspuns lui Ana

      tokes e un vadim al ungurilor din Romania.si la fel ca "tribunul" isi are sustinatorii sai. doua papusi stricate dintr-o epoca pe care o speram apusa. doua gunoaie care nu merita atentia noastra. fiecare spera sa ajunga la ciolan bazandu-se pe sentimente patriotice pe care le manipuleaza in mod josnic.un astfel de gunoi nu merita sa faci puscarie pentru el.
      • +4 (4 voturi)    
        banc (Duminică, 24 iulie 2011, 14:09)

        panfilica [anonim] i-a raspuns lui alpha

        maria mulge vaca pe malul lacului.
        in lac se vede invers..

        asa si cu tokes si vadim. la noi asa se vede.
        afara se vede altfel. tokes, eroul, cel ce a declansat lovirutia iemanarii zilelor de azi.
        de care zile, evident, el se dezice.
        vrea sa desfiinteze trianonul, sa ajunga tzine cal la viana.
        pentru el s'ar putea sa fie mai bine.
        nu de el ma framant io.
        de udmr, care, ca sarpele, vorbeste cu limba despicata....
        altfel, noi suntem romani !
    • +9 (9 voturi)    
      Conducatorii maghiarilor si tiganilor.... (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 22:59)

      judex [anonim] i-a raspuns lui Ana

      ...par fi ultimele ramasite ale feudalismului in Europa. Datorita limbajului viloent si incult al liderilor actuali ai celor doua populatii, cele doua natii risca izolarea si excluderea din lumea popoarelor civilizate. Este timpul ca maghiarii si tiganii normali sa iasa de sub tutela acestor mutanti hidosi.
    • +10 (10 voturi)    
      extremismul dus pina la absurd (Duminică, 24 iulie 2011, 0:25)

      outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui Ana

      Asta e vicepresedinte in PE alaturi de ceilalti 13?! Oare CE e de acord cu aceste declaratii jignitoare la adresa statului roman, facute de catre un politician cu o astfel de pozitie? Degeaba se streseaza, nu va obtine absolut nimic, dimpotriva, va dezbina maghiarimea si nu vor mai intra nici macar in Parlament. Ce imi mai place cind il vad cum se consuma in el insusi! :)))
      • 0 (0 voturi)    
        de ce nu scrie/cere (Luni, 25 iulie 2011, 10:45)

        lzrd [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

        nimeni PE, nimic in legatura cu acest vicepresedinte cu un discurs anacronic si clar iredentist ?
    • -6 (6 voturi)    
      Pt.Ana martirul sau martira? (Duminică, 24 iulie 2011, 9:03)

      stefan [anonim] i-a raspuns lui Ana

      Anuta draga da repede adresa sa pregatim soclul statuii tale de martir {martira?}a neamului romanesc.S-au te-o luat gura pi dinainte si deja faci pi tine.Astept in fata calculatorului.
    • +7 (7 voturi)    
      stai ana nu te grabi (Duminică, 24 iulie 2011, 12:25)

      lazlos sado [anonim] i-a raspuns lui Ana

      mai fratilor lazlo tokes este sadomasokist, deci omul asta deabia asteapta sa i se intample ceva sau sa fie bagat la inchisoare ca sa poata apoi sa se schelalalie ca un caine ca este maltratat.

      acest lazlo tokes, care a divortat de neasta lui (cititi presa), care se da la angajatele sale (nevasta lui a spus ca a fost inselata),
      acest lazlo tokes care are salarii mari atat ca parlamentar cat si de la asa zisii lui prieteni care sunt de fapt de la partul extremist al lui jubik,
      acest lazlo tokes care isi plimba fundul prin tot felul de locuri si vorbeste despre nationalism si etremism si sovinism si incita la ura interetnica,

      acest lazlo tokes este atat de nebun incat se crede crist-ul natiunii maghiare, adica el vrea sa ramana in istorie ca omul care a facut ceva pentru natunea maghiara.

      ce putem face noi - este sa il mentinem in viata sa ajunga la frumoasa varsta de 80 de ani dar in acest timp sa postam pe youtube adevaratele sale intentii. deci daca aveti articole din ziar, filmulete de la balvanyos faceti un film si postatile pe youtube.

      acest lazlo tokes participa la astfel de intalniri cu discursuri asa zis nationaliste, iar apoi seara sta cu 4-5 pensionari nebuni ca si el, fosti honvezi care il lauda toata noaptea cu cuvinte de genul: "mama ce le-ai spus-o, bine ai facut, asa lazlo, ai fost fenomenal"

      lazlo tokes este zero barat. este un om care vrea sa detina puterea de decizie sa aiba oameni in spatele lui, deasta vrea neaparat si i-ar f placut sa fie el presedintele UDMR. din pacate in momentul in care UDMR-ul il va primi in partid pe Lazlo, atunci de acest partid se va alege praful.

      maghiarii extremisti ca acest lazlo tokes, sunt uniti doar daca au un dusman imaginar. daca acest dusman imaginar acesti maghiari nationalisti sunt ca niste tarfe - si-o trag ori de cate ori au ocazia, se denigreaza unul pe altul, se tepuiesc.

      asa ca draga ana
      nu merita lazlo tokes sa iti strici masina.
      acest lazlo tokes nu merita absolut nimic.
    • +8 (8 voturi)    
      Nu merita!! L-ai transforma intr-un erou.. (Duminică, 24 iulie 2011, 12:37)

      Inna [anonim] i-a raspuns lui Ana

      .. si nu isi merita , pentru aceste insulte pe care ni le aduce in public.
      Autoritatile romane, TREBUIE sa-i retraga toate drepturile cetatenesti pe care le-a primit de-a lungul timpului, inclusiv fotoliul de europarlamentar roman. Sa-i retraga si cetatenia, pentru tradare!!
      Si apoi se poate auto-introduce intr-un ospiciu!!
  • +30 (44 voturi)    
    La doctor , repede ! (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 19:42)

    un roman [anonim]

    Duceti-l repede la doctor si daca-l declara responsabil bagati-l la puscarie ! Dle Tokes , vorbesti de parca natiune romana , cel putin de doua ori mai numeroasa nu ar exista si este grav sa faci abstractie de un popor care are o rabdare enorma dar toate au o limita..Pacat ca nu avem conducatori , altfel mascariciul asta nu ar mai vorbi ...
  • +26 (32 voturi)    
    "Autonomia Ardealului".... Tokes pe aratura .... (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 19:51)

    lili [anonim]

    "Vicepreşedintele PE l-a acuzat pe Traian Băsescu că a propus un proiect de reorganizare teritorială care "atacă maghiarii" şi a subliniat că în această chestiune nu este loc de compromis. "Prin reorganizarea teritorială surprinzătoare, Traian Băsescu, oaspetele nostru de anul trecut şi partidul majoritar, sub pretextul regionalizării europene, ne atacă împreună cu UDMR, care e aliat. Bravo ţie regiune Secuiască. În Slovacia deja au înfăptuit regionalizarea antimaghiară, la care am asistat fără să crâcnim şi acum aşteptăm să se întâmple asta şi la noi. Nu e loc pentru compromis, acest loc liber de lângă mine (n.r cel pe care a stat la ediţiile de anii trecuţi preşedintele Traian Băsescu) îmi spune că nu suntem apţi de compromis", a afirmat Laszlo Tokes."
    "Daca am pierdut teritoriu atunci, in schimb, cerem drepturi. Este o cerere minimala. Pentru teritoriul pierdut vrem drepturi. Cerem autonomia in toate felurile. Cerem autonomia Ardealului, a Tinutul Secuiesc si a regiunii Partium."

    Cine-l mai opreste p-asta ??!!
    Slovacia a reusit la timp sa-i potoleasca, in Romania au ajuns deja la faza obtinerii AUTONOMIEI teritoriale, in rest au obtinut tot ce si-au propus!!
    Maine poimaine si autonomia asta....
    Politicienii romani vor fi pusi in fata faptului implinit.... chestie de timp, foarte putin timp....
    Ma indoiesc eu ca guvernantii vor avea vreo reactie la spusele astora... ii lasa in plata Domnului si ei actioneaza fara probleme....
    • +8 (8 voturi)    
      foarte simplu (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 22:50)

      tepes [anonim] i-a raspuns lui lili

      Cine ii opreste?constitutia.Atita timp cit se limiteaza la vorbe fie ele chiar iredentiste nu-i nici o problema,insa daca incalca constitutia nici o tara europeana nu le va tine parte, iar autoritatile le vor da o replica pe masura fiind acoperiti de lege.Cu oficiali maghiari este o alta problema, aici oficiali de-la Bucuresti trebuie sa le spuna doar atit ,noi nu va mai putem garanta securitatea pe teritoriul Romaniei daca veniti ca persoane particulare punct.
    • 0 (0 voturi)    
      tokes (Luni, 25 iulie 2011, 16:42)

      bc [anonim] i-a raspuns lui lili

      in ardeal traiesc cca 6 mil de romani si cca.2 mil de unguri. despre ce vb acest popa tokes ? cunoaste consecintele autonomiei ardealului ?
  • +19 (33 voturi)    
    dadad (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 19:52)

    prodan vivi [anonim]

    Asa ne trebuie, ca nu le-am inchis gura cand au deschis-o prima data. TV .ul trebuie sa faca mai des lectii de istorie. Pana la Trianon, statul unguresc nici nu exista. Dupa Trianon au vrut unirea cu noi, ca ei nu stiau sa se conduca singuri. De ce nu ies istoricii sa spuna asata la TV? Ne pierdem in chestiuni fumigene, ca problema unor focoase vechi pirdute sau a revolutionarilor, ca da bine la mase si uitam de soarta Tarii --- Halal de noi!!!
    • +7 (7 voturi)    
      asada (Duminică, 24 iulie 2011, 11:30)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui prodan vivi

      asa,asa!!!! vrem mai des lectii de istorie la tv sa stim corect ce s-a intimplat. istorici, la treaba, va ordon: treceti la tvr si spuneti tarii adevarul!
      romanii au mai pus opinca pe budapesta. nu mai vrem s-o punem ca au si ei rahati de caine, unul fiind tokes...
  • +14 (16 voturi)    
    :) (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 19:53)

    lol [anonim]

    lol
  • +19 (33 voturi)    
    hmmmmm!!!! (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 19:54)

    Daniel [anonim]

    Sa inteleg ca dupa toate masacrele de inainte de al 2-lea razboi mondial in care au fost efectiv decimati ROMANI, asta inca mai are gura sa ceara drepturi ?!?!?!?!?...

    Deci chiar o cauta cu lumanarea? Nu-i ajunge ca a provocat lovitura de stat din '89, ca agent extern ce este, acum sa inteleg ca a fost reactivat?

    Asta imi pare nesimtire mai mare decat orice, nu i-a ajuns sa ceara autonomie pentru Asa zisul Tinut Secuiesc, acu il mananca de intreg Ardealul...

    Hmmmm, inca imi vine sa o iau doar ca pe-o gluma... Ne aflam cumva la "camera ascunsa"?!?!?!?
  • +21 (29 voturi)    
    toleranta (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 20:01)

    traiang [utilizator]

    Am tot spicuit din discursurile a fel de fel de figuri politice de unguri din Ro si Ungaria Stau si ma intreb pana la ce punct poate merge toleranta romanilor sau daca merita o asanumita stabilitate guvernamentala o ''instabilitate " teritoriala Nu am auzit sa se faca universitati de vara iarna sau seminarii ale ungurilor in Slovacia spre exemplu sau in Serbia Pai cei mai mari spoliatori din regiune sunt tot ungurii (ex Verestoy)si se plang de inapoierea economica Fara a ne inflama cred ca totusi aceste discursuri trebuie amendate in vreun fel
    • +7 (7 voturi)    
      asta deja nu mai este toleranta... (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 21:33)

      costica [anonim] i-a raspuns lui traiang

      autoritatile din Romania sunt deja depasite de situatie!!! In Slovacia, asa cum spune si Tokes, slovacii i-au potolit la timp, si desi maghiarii reprezinta 10% din populatie in Slovacia fata de numai 6% in Romania, in Slovacia nici gand sa faca asa ceva, sa declare asa ceva, sa sfideze efectiv autoritatile statului, cum fac maghiarii din Romania!! Eu nu cred ca-i mai poate struni cineva, de-acum drumul spre autonomie este deschis, altfel va fi mai ceva ca in Kosovo!!
      Eu locuiesc in Secuime si vad cum merg lucrurile de 20 de ani, de la revolutie... pas cu pas au obtinut tot ce si-au propus...
  • +19 (29 voturi)    
    asta e pastor ? (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 20:07)

    tokeselu vasilica fost laszlo [anonim]

    baietas zglobiu, pai daca Trianonul trebuie anulat, hai atunci sa anulam si Versaiilesul, sa refacem Austria, sa ii dam Tirolul de Sud, sa dam Germaniei Alsacia si Lorena, sa desfiintam Ucraina, sa redivizam Polonia, ce mai, ca doar nu numai harta Ungariei s-a schimbat in cursul istoriei, bre Laszlo, pastor si om al lui Dumnezei ce te crezi. Tampiti sunt cei care te accepta si te tolereaza, mai ales dupa cum ai fost ales, cu voturi in satele Moldovei, unde nu au auzit de tine nici macar babele.
  • +32 (40 voturi)    
    Just get a life (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 20:10)

    Mihai [anonim]

    E ametitor ce spune omul asta. Oare asa gandeste majoritatea maghiara? Din moment ce nu-l contrazice nici un conational, probabil ca da.
    Ma simt de parca as trai langa niste straini. Pretentiile lor sunt aiuritoare.Cu "Partium"-ul, Ardealul... Zimnicea nu li se cuvine? E laudat si Horthy. Un fascist care, pana mai ieri, era un ins repudiat de istorie.
    Credeam ca Europa ne uneste. Mai ales dupa drama yugoslava. Cetatenii acestia vor insa sa se separe de toti. Imi pare rau pentru ei. Ce oameni tristi...
  • +5 (5 voturi)    
    Ramâneti calmi! (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 20:18)

    István Lobonczi [anonim]

    Vaicareala, auto-compatimire agresiva, autism politic si istoric("noi am fost întotdeauna victime, niciodata agresori"), patetism gaunos fara nicio acoperire, isterie paranoica("dispare natiunea maghiara!!!"), magalomanie tipic ungureasca("noi am fost primii care am facut, am vazut, am implementat etc.etc."), anti-europenism,admiratie pentru tari autoritare si tendinte dictatoriale, cam la asta s-ar putea rezuma discursul acestui bufon unguresc.Multa abureala si vrajeala gaunoasa("are loc unificarea natiunii maghiare"), pe scurt o furtuna într-un pahar de apa, atâta tot! Românii ar face bine sa ramâna relaxati, sa nu intre în panica si sa stie ca nu se va întâmpla absolut NIMIC, nationalistii unguri nu mizeaza pe altceva decât ca românii sa intre în panica si sa se înfurie si sa comita acte nesabuite(asta e visul de aur al fanaticului radicalizat Tökés), pentru ca apoi sa urle nationalistii unguri ca "uite dom'le, am spus-o dintotdeauna, valahii sunt barbari si necivilizati, care nu merita sa stapâneasca pe maretii maghiari!" si sa ceara mai mult decât acum. Ei stiu foarte bine ca ungurilor din România le merge bine si ca în linii mari sunt multumiti de situatia si drepturile pe care le au. Precum stiu si ca ungurii din România tocmai din acea cauza nu se vor rascula contra românilor:în aproape 100 de ani de când românii stapânesc Transilvania ungurii nu s-au rasculat nici macar o singura data, iar asta îi roade si îi enerveaza pe nationalistii unguri la culme! Care sa fie oare explicatia pentru asta? Ori sunt ungurii cei mai lasi oameni din lume(unii nationalisti fanatici unguri chiar cred asta!), lucru neplauzibil, deoarece nu exista natiuni lase, în plus ar trebui sa se dea o definitie clara a "lasitatii"; sau ungurii din România nu prea au avut motive sa se rascoale împotriva "valahilor"! Asa ca români, stati linistiti, nu se va întâmpla nimic, nationalistii unguri produc din nou doar o furtuna într-un pahar de apa, asa cum o tot fac de 21 de ani fara succes!!!
  • +12 (16 voturi)    
    hai Romania ! (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 20:19)

    Vlad [anonim]

    Hai Romania...tot nu aveam noi motiv sa fim uniti !!! Asta chiar ma face sa il iubesc pe vecinul meu cu care sunt certat !!! Doar ca roman !!!
  • +20 (24 voturi)    
    pastorul/preotul Tokes (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 20:20)

    Clujeanul [anonim]

    In toti anii acestia de dupa revolutie de cand il stim cu totii pe acest individ m-a frapat ceva la el.
    Chiar daca acum are doar haina de politician extremist, a fost o lunga perioada pastor, apoi ridicat la rang de episcop.
    Acest om, de cate ori vorbeste e plin de ura. Nu inteleg cum a putut trai o viata in minciuna ca il slujeste pe Dumnezeu.
    Opiniile lui politice nu ma mai obosesc sa le comentez, le repeta la infinit si m-am plictisit de ele.
    Pacat ca avem o clasa politica romanesca foarte slaba, care de fiecare data a trebuit sau i-a fost convenabil sa aduca maghiarii la guvernare si astfel le-am oferit p platforma de la care sa ceara si iar sa ceara la nesfarsit.

    Referitor la minciuna acestui ipocrit crestin, la ce biserica ungureasca se referea la se va construi o cladire cu birouri la Cluj? La Sf Mihail in nici un caz, nici la cea de langa Universitate. La Cluj nu se construiesc cladiri de birouri la fel de inalte ca in Bucuresti si nu e nimic in lucru, e o pura minciuna de inflacarat fraierii.
  • +20 (24 voturi)    
    NU! (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 20:24)

    Veres Z. [anonim]

    E pacat ca Tokes asta , un scrantiti, isi bate joc de toti ungurii in primul rand, ii denigreaza, din cauza derbedeului asta exista conflicte inter-etnice
  • -8 (18 voturi)    
    tokes basistul (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 20:24)

    radu [anonim]

    Pai Tokes asta nu-i ala cu care isi fac treaba Orban si Basescu? Nu-i unealta lui Basescu impotriva UDMR? Aud?
  • +14 (20 voturi)    
    Tokes este inconstient. (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 20:25)

    mircea [anonim]

    Se vede presedinte al Ardealului.Nu a invatat nimic despre drepturile minoritatilor de cand este vice presedinte in parlamentul european.Cred ca la viitoarele alegeri nu mai prinde loc.Tokes,ca toti maghiarii nationalisti ,a facut mai mult rau maghiarilor din Romania,acestia ramanand cu buza umflata la promisiunile lor.Sunt maghiarii din Romania mai saraci decat daca nu erau condusi de ai lor.Li sau promis fonduri de la Budapesta,care fiind putine deabia au umplut buzunarele unor "oameni de bine"care in buna traditie romaneasca au dat un mic si o bere fraierului de ungur,pentru vot.Nu vad ce bine le face ungurilor daca vor invata numai ungureste.Unde vor lucra?Cred ca le convine sa-i tina inapoiati pentru a putea fi manipulati.
    • +4 (4 voturi)    
      Tokes draga (Duminică, 24 iulie 2011, 8:10)

      luxdesign28 [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      Romanii pot da "ban" cand cumpara produse ... marca Covasna si Harghita si atunci incet incet va duce pe copca, economic. Un razboi se poate pierde in multe feluri. Vreti sa fiti dusmanii romanilor sau sa traiti in pace cu ei ? Voi alegeti !
      • 0 (0 voturi)    
        Da (Luni, 25 iulie 2011, 10:59)

        lzrd [utilizator] i-a raspuns lui luxdesign28

        ,domnule draga,daca noi cetatenii romani nu mai cumparam produse HARCOV nu ii vad pe unde scot camasa;pacat ca cei care vand stiu cat de cat romaneste si noi ii luam de buni cetateni romani!
    • +2 (2 voturi)    
      nu (Duminică, 24 iulie 2011, 11:35)

      weg [anonim] i-a raspuns lui mircea

      politicienii romani sunt inconstienti. si noi la fel.
  • +15 (27 voturi)    
    Incep sa ma satur (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 20:29)

    Andrei [anonim]

    Incep sa ma satur de acest personaj. Reprezentii Romaniei trebuie sa ia masuri de urgenta.
    Cerem retragerea cetateniei romane domnului Laszlo Tokes!! Nu mai suport jignirile acestui vierme.
    • -1 (1 vot)    
      Dl Tokes e Vicepresedintele Parlamentului European (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 21:26)

      costica [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Ales cu sprijinul eurodeputailor PDListi !!!!! Asta o stii ??!! Cum sa le ceri acum PDListilor sa-i retraga cetatenia lui Tokes cand ei prin europarlamentarii lor l-au sprijinit la Brusselles sa devina Vicepresedinte al PE ???!!!!!!!!!!
      Toate astea cate le-au acceptat sau le-au facut politicienii romani in astia 20 de ani in relatia cu maghiarii din Romania se intorc de-acum impotriva Romaniei!!!
    • +4 (4 voturi)    
      Daca ii place Ungaria atat de mult (Duminică, 24 iulie 2011, 8:10)

      luxdesign28 [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

      de ce nu pleaca in Ungaria lui ?
    • 0 (0 voturi)    
      Tokes fara cetatenie romana! (Vineri, 29 iulie 2011, 12:01)

      Filip [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Un astfel de "cetatean roman" nu are ce cauta in aceasta tara !
  • +21 (23 voturi)    
    oare Dumnezeu stie de granite?? (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 20:29)

    eu [anonim]

    Locuiesc in Budapesta. Am prieteni unguri si vreau sa va spun ca nimanui nu-i pasa de Tokes, dar ma intreb asa...a fost preot si ar trebui sa indemne oamenii la intelegere si pace....ori el e divortat si mereu pus pe cearta:) Este el un model? merita luat in seama? Numai cand ma uit la poza lui...cata energie negativa...
  • +10 (18 voturi)    
    Paranoia (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 20:30)

    alex [anonim]

    Acest individ paranoia, agent strain dovedit, trebuie ignorat. Mass media nu trebuie sa-i mai acorde atentie, marfa este expirata. Statul roman ar trebui sa iasa din nesimtire si sa faca demersuri pentru demiterea individului din functia, de tot rasul, de vicepresident la parlamentul UE.
  • +18 (20 voturi)    
    extremism (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 20:32)

    Mircea [anonim]

    Romanii i-au marginalizat pe extremistii lor. Au inteles ca suntem intr-un timp in care ranile istoriei trebuie vindecate printr-o angajare impreuna, pentru un viitor mai bun. Cand vor face si ungurii asta? Pana cand ne vom antrena in discutii sterpe, de tipul cine a fost primul? Trianon? Atila? Mihai? N-ar fi mai onest sa ne intrebam de padurile noastre, de medicii nostri, de profesorii nostri, de tinerii nostri? Mare e mizeria politica, doamne!
  • -1 (5 voturi)    
    Europa de pe pustă (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 20:33)

    Kovács Ionuc [anonim]

    Râma dacă se hrăneşte / Lungă coadă năpusteşte!
  • +12 (14 voturi)    
    Astept... (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 20:35)

    Gabimarquez [utilizator]

    ... si eu niste pareri de la cetateni de etnie maghiara.
    • +2 (2 voturi)    
      si eu... (Duminică, 24 iulie 2011, 8:12)

      luxdesign28 [utilizator] i-a raspuns lui Gabimarquez

      Ca nu am ales eu UDMR-ul. E dreptul lor sa aiba drepturi, dar sa nu isi bata joc de majoritate...
  • +14 (18 voturi)    
    Conexiunea (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 20:37)

    Daniels22026 [utilizator]

    Tokes Laszlo vorbeste prea des despre teritoriul locuit de maghiari, in detrimentul maghiarilor si a intereselor acestei natii. Atitudinea dinsului privind limba romana e un exemplu negativ pentru populatia maghiara. Harghita si Covasna sint inconjurate de romani, locul lor pe harta nu se poate schimba, iar aversitatea fata de limba romana conduce la semi-izolarea geo-politica si economica a comunitatii maghiare. Conexiunea cu Ungaria va trece mereu prin Romania.
    • 0 (2 voturi)    
      ... noi romanii avem un cantec... (Duminică, 24 iulie 2011, 8:14)

      luxdesign28 [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      sa piara dusmanul din tara. Daca maghiarii sunt dusmanii nostri atunci, vorba cantecului :)
  • -9 (17 voturi)    
    Sa nu uiti Darie (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 20:37)

    Tzompi [anonim]

    Corneliu Vadim Tudor, din 1990 chiar cerea expulzarea acestui agent finantat de Budapest si Washington, in timp ce restul politicienilor beau bruderschaft cu Tokes. Dar nu, noi aveam grija sa-l facem pe CVT extremist, pedofil si necrofil. Romani cereti-va iertare lui Vadim!
  • +4 (4 voturi)    
    eroi sau asasini? (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 20:49)

    mircea [anonim]

    Amiralul Horthy a fost aşezat pe aceeaşi treaptă a istoriei cu mareşalul Antonescu; amândoi au fost declaraţi criminali de război si antisemiţi, (Ungaria horthystă a trimis în lagărele de exterminare mai mulţi evrei şi într-un timp mai scurt decât Antonescu). Totuşi văd cu uimire că Horthy este elogiat fără cea mai mică reţinere de către cine? De către un vicepreşedinte al PE! Şi coana Europa nu reacţionează decât la auzul numelui de "Antonescu"! Atenţie, Crin, eşti în mare pericol!
  • +4 (4 voturi)    
    DE NEINTELES..... (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 20:52)

    STEFAN M [anonim]

    .....lipsa de reactie a oficialilor romani fata de atitudinea acestui individ, tokes. Reprezentantul PDL la aceste actiuni a avut o reactie inadmisibila, mai ales ca a reprezentat si organele de stat. Trebuie sesizat si P.E. privind atitudinea acestui tokes, fata de tratatul de laTrianon si elogierea calaului fascist Horty. Ignorarea in continuare a acestei situatii deosebite pe care o creaza acest individ bolnav, tokes, reprezentant a 900.000 de minoritari fata de 8.000.000 de romani ardeleni nu trebuie ignorata la nesfarsit si nici ingerintile oficialilor unguri in problemele romanesti.
  • +4 (4 voturi)    
    sovinu (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 20:54)

    chris [anonim]

    Pina nu e prea tirziu trebue luate masuri serioase
    si eficiente contra acestei mizerii de om acestui sovin notoriu care culmea e europarlamentar ROMAN . Mai popo o sa vezi tu Ardealul cind ti-oi
    vedea ceafa.
  • +3 (3 voturi)    
    Saracu' (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 20:58)

    Georgel [anonim]

    Acest personaj infect a fost trimis la Bruxelles, tras pe linie moarta si abia acum realizeaza ca e singur si ca nu-l urmeaza nimeni. El face parte din acea tagma de scandalagii, e un vadim unguresc ce nu mai are trecere nici macar la ai lui. Si-l doare... Nu-l intereseaza de trianon sau de Ip, Moisei, Traznea, Harcana sau multe alte sate romanesti unde au fost ucisi romani adevarati, nu-i pasa lui de preotul Ioan Opris impuscat pe scarile bisericii la Turda, ii pasa doar de voturi si ca latra degeaba ca si un caine turbat. Asa ca eu zic ca e mai bine sa ne uitam cu mila la el si sa zicem, asa cum zic romanii de obicei, vai saracu'...Nu merita sa ne manjim mainile sau gandurile cu un nichipercea ca asta...Noi spunem "Doamne iarta-l, ca nu stie ce face"
    • +1 (1 vot)    
      ...la Turda... (Duminică, 24 iulie 2011, 16:10)

      d [anonim] i-a raspuns lui Georgel

      ...au mai fost ucise femei si copii (romani ,evident)-numele si varsta lor se afla inscrise pe un obelisc aflat in centrul orasului ,in apropiere de Catedrala Ortodoxa (si de locul unde au fost ucisi);nefericitele se adapostisera sub un pod crezand ca isi vor salva pruncii -uitasera ca penru "valahi"nu exista indurare ("nincsi kyegelem",nu ?)
  • +3 (3 voturi)    
    servicii (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 21:02)

    Alex [anonim]

    Mai avem servicii secrete ? SRi, SIE, etc... macar un nenea gogu sau un Dorel sa-i dea una cu excavatorul in cablu sa-l lase fara boxe.
    Nesimtirea nu conoaste limite la acest T Laszlo.
    In oriece alta tarisoara era dus de muulta vreme la o institutie gen Balaceanca sau Sapunari.
  • +1 (1 vot)    
    Trădare-trădare, da’ să știm şi noi ! (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 21:03)

    bm [anonim]

    Europa lu' peste ! Fac americanii mishto de noi ...!
  • +2 (2 voturi)    
    popa tokes (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 21:04)

    george [anonim]

    Popa im dej si apoi in timisoara cu acceptul securitatii,europarlamentar cu acceptul puterii incearca destabilizare.sper si cred ca sovinismul si antiromanismul lui sa se intoarca inspre el ca un bumerang.dovada,disensiunile dintre el si ceilalti lideri udmr.oricum cineva trebuie sa-l puna la respect pe acest antiroman.cata dreptatae i-i dau presedintelui Basescu ptr faptul ca nu a recunoscut Kosovo.Romania,romanii au fost si vor fi pentru totdeauna pe aceste meleaguri.semintia noastra antica asa cum e ea va dainui si va fi stapana pe aceste locuri.
  • +3 (3 voturi)    
    Ura pura (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 21:09)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    Daca va uitati la discursuri ale lui Hitler, Stalin sau cine vreti voi, nu veti vedea atata ura cata are omul asta in el (Tokes).
    Nu pot sa nu ma gandesc ca o fi patit ceva groaznic cand era copil..

    Este foarte trist ca in secolul 21 asemenea indivizi mai sunt ascultati de cineva.
  • +2 (2 voturi)    
    vrajeala (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 21:09)

    razvan_cluj [utilizator]

    eu zic ca isi face campanie electorala. nu poti fi atat de prost incat sa crezi ca poti obtine asemenea absurditati
  • +2 (2 voturi)    
    dle Tokes, (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 21:16)

    Andreia [anonim]

    mergeti si latrati la alta usa. Aveti destule drepturi pentru niste cetateni care uneori nici nu stiu sa vorbeasca limba tarii in care locuiesc.
    Romanii din Ungaria nu au atatea drepturi si nici atata infumurare. Cum ar reactiona autoritatile maghiare daca ar avea?
  • +1 (3 voturi)    
    LT (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 21:18)

    Mih. [utilizator]

    Acest domn LT ar trebui pus la punct. Altfel spus, sa i se puna PUNCT! Toleranta, toleranta, dar toate au o limita si LT a depasit-o de mult timp si de prea multe ori.
    Ce parere au romanii care l-au aparat in '89?
    Asa e cu "facerea de bine"...
    RUSINE, domnule "pastor"!!!
    Tie si tuturor celor de teapa ta!!!
    AFARA cu voi din TRANSILVANIA si din ROMANIA!
  • +10 (16 voturi)    
    Da' pe mine... (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 21:21)

    ads [anonim]

    Eu sunt din Partium. Dar pe mine nu ma intreaba nimeni? Cu ce drept se cere autonomia daca eu n-o vreau!
    • -2 (2 voturi)    
      Eu sunt indecis... (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 22:48)

      ElColon [anonim] i-a raspuns lui ads

      Si eu sunt din "Partzium" si desi sunt roman din mosi stramosi, nu pot sa nu vad cat de mare e prostia si coruptia in care se scalda toata Romania. In consecinta cred ca putina autonomie administrativa nu ar strica in Partium. Romania devine, oricum, o tzara de slugi la austrieci, francezi, germani, rusi si unguri. Sub o forma sau alta tot ce era valoros si suveran in tzara asta a fost cumparat de catre straini. Romanii au doar credite. Nici cu autonomie teritoriala nu cred ca va fi mult mai rau, desi atunci ungurii vor prelua de facto conducerea, pentru ca ungurii fie inteleg mai bine ce se intimpla, fie sunt mai uniti, fie sunt sustinuti mai serios din Budapesta pana isi ating scopul de lua inapoi vaca de muls numita Transilvania. Eu personal sunt convins ca si cu conducere centralizata de la bucuresti si cu aia "autonoma" de la budapesta, p*limii din "provincie" ii va fi tot greu. In primul rand pentru ca sunt prosti si in al doilea rand pentru ca sunt furati profesional de clasa conducatoare.
    • 0 (0 voturi)    
      partium (Duminică, 24 iulie 2011, 9:06)

      stefan [anonim] i-a raspuns lui ads

      Da pe stramosii mei i-au intrebatara sau au tinut cont de parerea lui ocosule?
  • 0 (2 voturi)    
    nu ma pot abtine sa n zambesc (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 21:26)

    visio [anonim]

    despre acest pui, Tokes, a lui Iliescu; multor monstrii a dat viata aceasta plaga nenorocita: Ion Iliescu;
    desi acest tokes este in PE pe banii romanilor el militeaza impotriva lor; acum cativa ani era bun prieten cu romanii; adevarul este ca aceasta problema se rezolv afoarte simplu: pentru tradatori pedeapsa cu moartea iar pentru urmasi retragerea cetateniei; oricum, cine vinde o data vinde si a doua oara; cine vinde un stapan, vinde si noul stapan; oricum, ungaria trebuie sa fie atenta pentru ca nu stie cine ii intra in casa; Romania stie...
  • 0 (2 voturi)    
    trebuie declarata (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 21:40)

    smen [anonim]

    neintarziat legea martiala in ardeal,trimisa armata iar acest ungur obraznic Tokes bagat la beci
  • 0 (2 voturi)    
    Fascinanta Romanie (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 21:55)

    cititor [anonim]

    sau o tara fara legi sau cu legi care nu se aplica (adica tot aia) in care totul este posibil. In special bataia de joc si dispretul fata de locuitori si fata de guvernantii impotenti.
  • +1 (1 vot)    
    Toleranta are si ea limite (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 22:01)

    Observer [anonim]

    Va imaginati o adunare a germanilor din Alsacia si Lorena, la care sa participe si Angela Merkel si la care sa se faca astfel de declaratii?
  • +3 (3 voturi)    
    nu se mai poate asa.. (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 22:11)

    dadlsj [anonim]

    omul asta e dusmanul declarat al Romaniei.
    arunca cu venin de cate ori are ocazia, desi ne reprezinta in parlamentul european.
    usl, pdl taceti ca niste lasi?
    cineva cu psl sa vorbeasca atunci!
  • +1 (1 vot)    
    prost om (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 22:20)

    alin [anonim]

    el vrea autonomie, dar oare noi vrem? daca e atata de tare in vorbe sa suporte el cheltuielile pentru un referendum.
  • +3 (3 voturi)    
    Si UE ce crede despre declaratiile lui Tokes? (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 22:27)

    Colette [utilizator]

    De ce nimeni nu-i argumenteaza acestui Tokes ca in viata trebuie sa functioneze si principiul reciprocitatii? Daca 'natiunea maghiara' din Romania trebuie sa fie pe picior de egalitate cu natinunea romana majoritara, atunci de ce acest lucru nu este valabil in Ungaria??? Romanii din Ungaria sa fie considerati si ei o 'natiune' pe picior de egalitate cu natiunea majoritara maghiara, cu tot ce decurge de aici! Oricum, acestui Tokes trebuie sa i se atraga atentia de la Bruxelles ca tot ce declara contravine principiilor care au stat la baza constituirii Comunitatii Europene, a functionarii relatiilor in interiorul acestui organism european din care suntem si noi parte componenta! Daca nimeni din staff-ul UE nu il potoleste, atunci cred ca e cazul ca Romania sa ia atitudine fata de extremismul acestui popa maghiar!
  • +3 (3 voturi)    
    pac-pac (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 22:29)

    bloom [anonim]

    Eu unul, i-as retrage cetatenia romana lui Tokes, iar daca premierul ungar vorbeste asa, chiar pe teritoriul tarii mele, direct expulzat, declarat persoana non-grata, si probabil ca in 24 ore as intrerupe toate legaturile cu Ungaria. As inchide si granita... Cine se simnte mai maghiar decat roman, in Romania, este liber sa plece in Ungaria... Auzi, Horthy a facut lucruri bune...
  • +1 (1 vot)    
    Ca doi brazi dintr-o tulpina (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 22:35)

    Baba Ana [anonim]

    Asta e frate cu Vadim, asa e? Un Vadim in oglinda, se vede invers.
  • 0 (2 voturi)    
    Pacat ca nu l-a terminat Ceausescu (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 23:15)

    Bula Romanul [anonim]

    Atat am avut de spus.
  • 0 (2 voturi)    
    E timpul sa ajunga la parnaie .... (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 23:17)

    Carcotescu [anonim]

    .... in democratie.
    Am pierdut 21 de ani.
    Degeaba.
    • +1 (1 vot)    
      Da,a sosit timpul (Duminică, 24 iulie 2011, 15:08)

      start [anonim] i-a raspuns lui Carcotescu

      A sosit timpul ca;

      UDMR sa fie constrins sa fie ce este in statuul sau de infintare de la judecatorie si nu partid politic etnic.

      Sa se termine cu adunatura anti romaneasca care chipurile se aduna la Universitate de injurat Rromania si batut cimpii ca vor ei ceva sa primeasa in schimb. Daca studiau strategii politice, crizele de tot felul si urmarile lor masuri luate de alte state......erau cursuri constructive. Mai au sa se imparte in plutoane ca in grupe au facut-o.

      A sosit timpul ca Presedintele Basescu sa-i pofteasca afara din politica sesizand ferm Procurorul Romaniei de ce fac astia care sunt doar culturali

      A sosit timpul sa-i opriti sa taie si sa vinda padurile tarii.

      Democratia inteleasa de ei inseamna anarhie si batjocorirea cu tupeu si orhestrat a Romaniei si romanilor

      Si doamne fereste sa nu inceapa sa explodeze cite ceva pe acolo, atentie universitarilor care injuratii poporul roman in adunari cu denumiri pompoase ca sii asa se cheltuie destul sa fiti protejati de o eventuala explozie. O explozie doua si nu va mai trebuie universitati in veci, doar daca nu vio provocati singuri sa injurati si mai tare tara care va da ospitalitatea.si cetatenia.
      Si lasati- o mai moale cu Rosia Montana chiar daca va platit Soros sa fiti deacord cu disparita aurului acastei tari
      .
  • +5 (5 voturi)    
    ungurii (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 23:26)

    dumitru [anonim]

    ungurii mi-au alungat stramosii din Transilvania, au fost nevoiti sa plece cu miile pe Valea Trotusului. Am zis ca asta este doar istorie si chiar nutream simpatie si toleranta totala fata de unguri. Din pacate vad ca ei nu au depasit acel primitivism cu care i-au oropsit pe cei de alt neam. Rusine tuturor acelora dintre ei care cultiva intoleranta asta de fiinta rudimentara.
  • -2 (2 voturi)    
    BRAVO (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 23:45)

    BRAVO [anonim]

    Banatean de etnie romana, l-am votat pe acest individ SI SUNT MANDRU DE EL.


    FREE BANAT!!!
  • -1 (1 vot)    
    Oameni buni... (Duminică, 24 iulie 2011, 0:19)

    stanley [anonim]

    ...tot raul a plecat de la Tavarisci Ion Iliescu care a permis infintarea UDMR ca si formatiune politica etnica cu drept de reprezentare in Parlamentul Romaniei. In ce tara democratica din lumea civilizata mai exista asa ceva? Iar consecinta fireasca a fost ca toti cei care doreau sa ajunga la putere dupa 1990 aveau nevoie de unguri pentru a avea majoritate. Iar ungurii au profitat si vor profita in continuare. Politica pasilor marunti. Pot fi admirati pentru asta, era si pacat sa nu profite cand li s-a pus asa o pleasca in brate. Va dati seama care este absurdul situatiei la care s-a ajuns dupa 21 de ani? Acela ca in Romania tot ce s-a hotarat in Parlament a depins de UDMR. Si va depinde in continuare! Problema se poate schimba doar daca puterea (indiferent care este ea) va colabora cu opozitia (indiferent care este ea) si se va face ceva. Adica sa se taie coada pisicii odata si cineva sa propuna marirea baremului pentru a intra in Parlament. Daca se va propune asa ceva va fi mare tam-tam cu scandal la Consiliul Europei. Dar aceasta chiar ca va fi o problema nationala. Cu adevarat nationala. Pentru care chiar ca ar merita ca opozitia sa colaboreze cu puterea. Pentru viitorul acestei tari numita Romania Iar ungurii care vor sa faca politica si sa intre in Parlamentul Romaniei sa o faca din cadrul carui partid vor. Ca au de unde alege.
    Dumnezeu sa ne ajute.
  • +2 (2 voturi)    
    Rusine (Duminică, 24 iulie 2011, 0:28)

    Petre [anonim]

    Nu inteleg ce fac autoritatile romane in priviinta acestui agitator ! SRI si alte servicii chiar nu pot intocmi un dosar penal de tradare, etc sa se termine odata cu circul asta?
    Nu este suficient ca ne calca in picioare istoria si isi bate joc de tot ce inseamna romanesc.Pana si pe majoritatea maghiarilior de la noi din tara isi bate joc.
    Cand o sa-l vedem pe acest derbedeu intr-o boxa a acuzatiilor de tradare.
    Sa i se ridice cetatenia romana si apoi poate" canta" oriunde doreste si despre cine vrea.
  • -1 (1 vot)    
    Pierdem Ardealul? Nuantati, va rog! (Duminică, 24 iulie 2011, 0:47)

    Plesu [anonim]

    Noi intelectualii sintem toleranti si patriotismul nefiind pe placul Vestului e domeniul lui Vadim. Pina la urma de ce sa nu ia si Ungaria un pic din tarisoara noastra, au si ei intelectuali, nu? Oricum, sper sa se incheie amiabil acest pseudo-conflict care de fapt nici nu exista ca sintem doar in Europa si va astept dupa aceea la un dialog adevarat despre idila si idilism. Liiceanule, ia te rog postura ta de frustrat si hai sa discutam nuante. Dinescule, fa niste glumite autentice cu ungurii si baga niste Mambo Siria pe fundal ca asa sintem de balcanici si tragi-comici citeodata...Asta asa, tautologic si oximoronic vorbind.
  • +1 (1 vot)    
    Rabdarea ....ROMANEASCA (Duminică, 24 iulie 2011, 0:59)

    CristiRu [utilizator]

    sper, sa nu ajungem o minoritate in tara noastra !!! Dar cred ca aceste " festivaluri " cu caracter de autonomie sa se termine ....nu fac bine nici unei parti . Locuiesc in Anglia si vad forte multe nationalitati care traiesc impreuna dar nici una nu vrea*incearca* autonomie..... !!ca sunt 2 mil ..sau 3mil. fiecare respecta legea care e una pentru toti ,atat timp cat te afli pe un teritoriu respecti legea acelui teritoriu indiferent de "culoare" daca nu o respecti platesti . In aceasta tara care se cheama ROMANIA ,ma intreb ...., cand se va respecta legea? dragilor, stiati ca .... padurile romanesti au ajuns lemene de foc pentru EUROPA !?
    Bine ar fi daca se gaseste cineva sa faca lumina in cazul acestor lideri *CONTROLATI*.... care tipa ca vor autonomie ca dupa aceea vom putea vedea si de ce tipa....
  • +1 (3 voturi)    
    Dubla cetatenie (Duminică, 24 iulie 2011, 2:09)

    august [anonim]

    cei care vor face probleme autoritatilor romane si au dubla cetatenie romana-ungara sa fie expulzati in hungaria,si sa le fie retrasa cetatenia romana cum e cazul popii tokes!asa rezolvam multe probleme,din cei 50mii de cetateni cu dubla cetetenie sigur vor pleca 10mii ,cel putin!
    popa tokes se va sinucide de atata dor si grija dupa Ardealul Romanesc!!!
  • 0 (2 voturi)    
    Mongolii Huni (Duminică, 24 iulie 2011, 3:23)

    Roman [anonim]

    Dar maciuca in gura nu vreti?
  • 0 (2 voturi)    
    Curios ca acesti maghiari instiga la ura!!!! (Duminică, 24 iulie 2011, 5:54)

    un roman din exil [anonim]

    Sa faci politica orbului si sa mai fi si in functie
    pretioasa la Uniunea Europeana,arata nivelul de politica,care se face in Europa. Chiar distinsul maghiar nu stie ca Romanai nu poate fi desmebrata cum doreste minteadansului bolanda? Fratilor,Romania este
    la mana unor politicieni care nu mai au respectul valorii uniei natii crestine. Romania este terfelita, se lasa terfelita de hoardele de profitori,care ii invita la fiecare patru ani la masa guvernarii, pe cei mai verosi
    politiceni din etniile care traiesc bine merci in Tara
    lui Cioran si Brancus. Va doare de tara voastra?
    incercati sa faceti ce trebuie ca Romania sa fie respectata de maghiari, cum este repectata de:
    germani, armeni, tatari, italieni,evrei si celelate etnii care si-au gasit un cuib cald in Romania
  • +4 (4 voturi)    
    LASA-NE IN PACE , OMULE . (Duminică, 24 iulie 2011, 7:32)

    IAON DUTESCU-TOLSTOBRACH [anonim]

    domnule tokes ,asa cum tziganii din romania nu sunt indieni ,sarbii din romania nu sunt yugoslavi ,rusii din romania nu sunt rusi ,ukrainenii din romania nu sunt ukraineni nici maghiarii din romania nu sunt maghiari ca cei din ungaria deoarece toti acesti asa zisi minoritari au descendenta genetica , culturala si civilizationala romaneasca pentru ca natura umana in sine nu face discriminari ,iubirea dintre oameni este deasupra etniilor,raselor , .,statutului economica etc.,
    este absurd sa obligi un maghiar din romania care are o bunica romanca sa fie "maghiar neaos " ca cel din ungaria ,la fel un tzigan din romania sa fie indian cand mama lui este romanca ,sau un rus din romania cu un bunic roman sa fie rus get beget .
    este o prostie si o rea credinta inacceptabila din parte unui preot crestin.
    lasa omule oamenii in pace si daca te intereseaza soarta maghiarilor neaosi ,ajuta-i pe cei din ungaria sa fie prosperi economic ,cultural si civilizational unguri, maghiari in sine si pentru sine.
    lasa-ne omule pe noi astia minoritarii astia "corciti " cu romanii majoritari in pace ca nu vrem sa fim in mijlocul romaniaei niste fraieri manipulati , instigati , ostilizati intre noi ca oameni aiurea de niste javre de politicieni lenesi care in loc sa investeasca creativ sa genereze locuri de munca pentru toti ne invrajbesc pe banii "europei " ,etc .,......?....?..?
  • +3 (3 voturi)    
    'iertare maghiarilor" ???!!!! Ce spune MEDIAFAX (Duminică, 24 iulie 2011, 8:14)

    costica [anonim]

    Cireasa de pe tort, la Balvanyos!!!
    Uite ce mai zice Tokes asta, conform Mediafax:

    "Cerem românilor să ne aşezăm la aceeaşi masă, naţiune cu naţiune, nu majoritate cu minoritate, şi dacă raportul Tismăneanu atacă, cere iertare victimelor comuniste, inclusiv victimelor maghiari, atunci îndreptăţit cerem ca şi puterea românească dintotdeauna să ceară iertare maghiarilor pentru păcatele pe care le-am suferit în epocile post-Trianon şi post-comunism. Dacă am pierdut teren, atunci cerem în schimbul teritoriilor drepturi, inclusiv autodeterminare limitată şi orice formă de autonomie la nivelul Transilvaniei, în Partium şi în Ţinutul Secuiesc", a spus Tokes.

    Asta e bolnav de-a binelea !!!
    O Transilvanie autonoma, dar pe romanii majoritari ai Transilvaniei(maghiarii sunt 1,5 milioane in total in Romania, din care in Bucuresti sunt vreo 200 000!!) plus prin restul tarii si-atunci nu cred ca in Tansilvania sunt mai mult de 1 milion in total, la o populatie de vreo 7,2 milioane locuitori cat are Transilvania incluzand si Banatul, Crisana, Maramures si Satmar(zone cu maghiari!!) !!!
    Si astia cer autonomia Transilvaniei vorbind in numele a 7 milioane si ceva de oameni!!! Si nu le zice nimeni nimic cand abereaza in halul asta!!!
  • +1 (1 vot)    
    TOKES SI FRATELE SAU VADIM! (Duminică, 24 iulie 2011, 8:45)

    NostraD [anonim]

    Cu toata criza financiara,economica,politica etc. trebuie sa facem un efort(atat noi cat si vecinii maghiari!0 si sa le cumparam astora doi din titlu o insula de 2- 3 kmp si sa-i "plantam" acolo ca parca-s facuti de-o mama! Poate asa o sa avem parte si de un "razboi" fara....victime,ce spuneti?
  • +1 (1 vot)    
    Sa-i deschid usa? (Duminică, 24 iulie 2011, 8:58)

    petre (ala cu cheile) [anonim]

    cand se va duce sa revendice si Raiul?
  • +2 (2 voturi)    
    tokes like hitler (Duminică, 24 iulie 2011, 9:38)

    pacu [anonim]

    Popa asta a devenit chiar caraghios.Zdravan la cap sigur nu e,daca a fost vreodata, cred ca sifilisurile repetate isi fac efectul .Imi seamana izbitor cu Hitler in problema sudetilor si a danzingului, si a drepturilor germanilor incalcate grav de europa, romania lui tokes fiind europa in viziunea lui hitler.
  • +1 (1 vot)    
    "pentru teritoriul pierdut vrem drepturi" (Duminică, 24 iulie 2011, 9:55)

    egroeg [anonim]

    Tokes,europarlamentar roman,vorbeste ca si cum ar fi reprezentantul Ungariei.Asa ca sa nu va mire ca in toate discursurile sale,in mod virulent,cere autonomie,unificare etc.
    Fata de manifestarile anterioare ale maghiarimii, ca si actuala prestatie de la Balvanyos,de-o agresivitate evidenta,sugerez HOTNEWS sa initieze doua petitii ,catre Guvern si Presedintie,pentru promovarea in Parlament a unei legi care sa prevada expulzarea in 48 de ore a oricarei persoane a acestei etnii,care,contrar Constitutiei si legilor tarii, face propaganda si activeaza pentru autonomie teritoriala sau alipire.
  • 0 (0 voturi)    
    din cauza greselilor (Duminică, 24 iulie 2011, 9:59)

    maria [anonim]

    Romania este tara romanilor, chiar daca ei sunt romani, maghiari, germani, ucraineni, sarbi, rusi, tigani, etc.Toti sunt cetateni ROMANI !
    Dar, sentimentele nationaliste ale unor etnii s-au accentuat cu trecerea anilor,din 1918 si pana in prezent, fiind incurajate de:
    1)Revolutia romana din decembrie 1989 , a pornit de la un pastor maghiar, care si-a primit recompense personale enorme dar vrea si pentru etnia lui mahiara recompense !
    2) Pentru a obtine capital politic in campanii electorale, conducatorii Romaniei( in special cei de azi) s-au folosit in mod periculos de ultranationalistii cei mai numerosi: maghiarii.
    Jocul cu cuvintele , al caror inteles a fost prea putin studiat, a adus voturi , dar aduce azi aduce pronuntarea fatisa a dorintei de autonomie si toate celelalte.
    Rezolvarea?
    Suntem membri UE!
    - Sa se respecte CONSTITUTIA ROMANIEI si in caz contrar sa fie sesizate forurile europene care sa sanctioneze interventia statului maghiar
    ( deasemenea membru UE).
    - Sa fie atentionat europarlamentarul roman -de etnie maghiara- care prolifereaza astfel de tendinte.
    - Sa fie scos UDMR de la guvernare ! Este o rusine nationala sa ne conduca o grupare care lupta pentru desfiintarea statului unitar roman. Rusine!
  • +2 (2 voturi)    
    Reset (Duminică, 24 iulie 2011, 10:39)

    Bruno_Tomcat [utilizator]

    Dl Tokes ar trebui să recurgă la un scurt reset spre momentul când se răzvrătea, în anul 1989, autorităților române. Nu-mi amintesc să fi revendicat atunci repararea consecințelor Trianon-ului. A fost nu numai vocea maghiarilor, ci și a românilor.
    Din păcate, acum nu-i reprezintă nici măcar pe maghiari, ci doar pe niște „politicieni” cu neoronii prea obosiți pentru a sesiza realitățile acestor vremuri.
    O sursă de dezbinare, care, din fericire, nu este luată în seamă de oamenii obișnuiți, fie maghiari, fie români.
  • +3 (3 voturi)    
    tokes si Horty (Duminică, 24 iulie 2011, 11:19)

    Csoby [anonim]

    Ca vorbeste individul Tokes, e democratie. Dar ca-l proslaveste pe Horty,criminal de razboi, un inalt demnitar european, nu mai e ngluma a la Csiby Istvan, individ pe cont propriu . Coana Europa tolereaza un asemenea individ cu idei neonazistein inalta functie de vicepresedimte la parlamentul european? Asta e mirarea mea!
  • +3 (3 voturi)    
    laszlo (Duminică, 24 iulie 2011, 12:35)

    Ildiko [anonim]

    si mai ce? poate o pensie linistita ar fi mai buna pt laszlo toekes. de ce il baga mass media atata in seama???
  • 0 (2 voturi)    
    Desteapta-te Romane - si nu mai sforai ! (Duminică, 24 iulie 2011, 12:39)

    Raducu [anonim]

    Imnul national trebuie schimbat imediat , totii parlamentarii romani dorm pe ei de put . Nimeni nu comenteaza , nu i-a atitudine , nu vad , nu simt ca niste idioti acceptati nise KKa in cap.

    Veterani, mindrie, patriotism, onoare , demnitate nationalai ai pierit , doar ciolan , invarteli, coruptie, si mai presus de toate imunitate.

    Pina unde se poate merge cu nesimtirea , cum este posibil sa acceptam asa ceva , unde esti domnule presedinte al Romaniei si al romanilor, unde este reactia ministrului de exterene, a premierului .

    Ei cer , cui cer autonomia , sa stim si noi , dumneavoastra domnule Basescu. .

    Consider ca trebuie sa aveti o iesire la TV , domnule presedinte , si sa le atrageti politicos atentia ca nu ati facut act de prezenta la Tusnad pentru faptul ca s-a mers prea departe si sau depasit anumite limite de bun simt.

    Poporul roman poate sa aiba si reactii necontrolate , dupa povestea cu pusul miinii pe arme, cu ziua de doliu a maghiarimii de ziua noastra nationala, cu abuzurile impotriva romanilor la Covasna si Harghita ingradindu-le dreptul la munca ca sunt romani...

    Va intreb domnule presedinte , daca un singur demnitar UDMR in guvernul romaniei stie imnul national al statului.

    Va rog sa-i rugati pe europarlamentarii romanii sa puna intrebarea la Parlamentul UE daca sunt de acord cu retrasarea granitelor in tarile lor ca un grup de zgubilitici unguri vor ei sa remodeleze Europa .

    Va mai rog , domnilor demnitari romani , sa-i trageti de mineca pe colegii vostri unguri aflati la ciolanas ca s-ar putea sa piarda tot , daca poporul roman afla din gura voastra ca UDMR -ul nu este partid si ca nefind partid nu pot invoca ca ei se confrunta cu ;chestiuni politice

    ; Daca se aplica legea corect fara ai mai tolera ei nu pot decit sa faca decit cenacluri, sa joace ceardas, sa spuna poezii si sa viseze frumos

    . Sa se inscrie ca partid politic si abia dupa aceia sa-i vedem. O oaie balegata murdareste o turma , facind Romania de rusine
  • +1 (1 vot)    
    obraznicie (Duminică, 24 iulie 2011, 13:19)

    ioan [anonim]

    De toata chestia asta sunt vinovati politicienii romani care le canta in struna ungurilor din UDMR incercand sa îi aiba alaturi de fiecare data; rolul lor
    l-ar fi jucat foarte bine PNL-ul.... ; iar astia ,cu sprijin din Ungaria, își vor realiza toate dorințele in detrimentul romanilor si al Romaniei !
  • +2 (2 voturi)    
    revolta (Duminică, 24 iulie 2011, 13:38)

    Stan [anonim]

    Nimic nu ne mai scoate pe noi romani din casa sa protestam, dar daca vine vorba de unguri cred ca o sa umplem strazile.
    Eu zic ce timpul vorbelor a trecut, la fape ROMANI
  • +2 (2 voturi)    
    gata de ei (Duminică, 24 iulie 2011, 14:13)

    benicio [utilizator]

    Deja a pierdut controlul pastorul asta penibil. Sa ceri o autonomie economica a unui asa zis tinut secuiesc e una, sa ceri Transilvania e cu totul alta. A luat-o pe aratura, disperarea e mare. E inceputul sfarsitului politic al acestui individ jenant.
    • 0 (0 voturi)    
      greseala lui basexu (Duminică, 24 iulie 2011, 15:31)

      cutarica [anonim] i-a raspuns lui benicio

      De-asta nu voi mai vota vreo coalitie in care sunt invitati si ungurii.Esti bun si te ia de prost!
  • 0 (0 voturi)    
    La Balaceanca (Duminică, 24 iulie 2011, 14:20)

    Mihai [anonim]

    cu nazistul asta de Tokes. Acest fel de oameni trebuie minimalizati, nu sunt decat zoaia acestei tari. Acest tradator sustinut de pdl nu ar fi trebit niciodata sa ajunga in PE, sluga la oi era prea mult pentru el. Cea mai mare problema a acestui anti-roman e ca e prea mult dat prin ziare si internet. Un om de felul lui ar trebui sa stea intr-un ospiciu legat de pat dar la noi, din dorinta portocalie infecta de a tine cu dintii de ciolan sunt in stare sa vanda tara noastra numai ca sa aiba ei de unde fura. PDL=Tokes=antiRomania.
    DAR avand in vedere delasarea multora dintre romani si tradatorii de la guvern si Cotroceni ne pomenim cu o enclava in mijlocul tarii. Acest Tokes mai bine ar cere celor din CV-HR sa mai repare drumurile, am fost prin niste localitati care cica avea DN de nici cu caruta nu puteai mergea, daramite cu o masina. Acesti ordinari inutili ca Tokes nici nu ar trebui bagati inseama.
    Sper ca aceste actiuni iresponsabile si cu tenta nazista sa nu aiba niciodata loc in Romania char daca politicienii nostri sunt niste tradatori prin definite si vanzatori de tara.
  • 0 (0 voturi)    
    Halal tara (Duminică, 24 iulie 2011, 15:22)

    gigel [anonim]

    Halal tara care lasa tradatorii liberi sa isi faca mendrele
  • 0 (0 voturi)    
    =)) (Duminică, 24 iulie 2011, 15:38)

    Ijvan [anonim]

    Ai vrea tu....=))
  • 0 (0 voturi)    
    tu (Duminică, 24 iulie 2011, 16:20)

    sir [anonim]

    ce vrei?traiane,nu te juca cu istoria noastra.nu amesteca interesul pentru stabilitatea guvernului,cu cel istoric in relatia cu ungurii.daca nu esti capabil se ii tii in mana ,atunci da-ne un semnal si ne urcam pe ei.dar nu te juca cu istoria noastra.niste jigodii unguresti vorbesc in fiecara an la nu stiu ce scoli de vara de autonomie,independenta si dracu sa-i ia,dar cel mai rasauu este ca ei vorbesc despre astea pe teritoriul nostru. sau noi suntem prostiti pe tema autonomiei lor prin infometare tot cu ajutorul bozgorilor pe ncare ii pupati in cur de 20 de ani!
  • 0 (0 voturi)    
    e clar,bate campii (Duminică, 24 iulie 2011, 16:43)

    eugen [anonim]

    In armata,cel mai prieten al meu era ungur,din Salaj,un baiat de nota 20,am si la munca colegi unguri,cu care ma inteleg super,dar despre idiotul asta nu stiu ce sa mai zic.Trimiteti-l,inapoi in stepele Mongoliei,de unde a venit,poate aerul de acolo o sa-i faca bine,ca pe la Bruxelles,poate e poluat si el de aia bate campii.
    Latzi,o sa vezi tu autonomie,cand:''o face plopu pere si rachita micsunele'',a mai murit unul prin decembrie '89,tot asteptand asta.
  • 0 (0 voturi)    
    nu vreau auntonomie (Duminică, 24 iulie 2011, 17:54)

    ardeleam [anonim]

    Domnilor Tokes, Marko si la toti cei care doresc autonomia Ardealului,
    Le transmit mesajul meu In calitate de cetatean al ardealului: eu NU doresc autonomie mai multa decat avem acum si cat ne-au lasat Cuza si stramosilor mei. Imi doresc Ardealul lipit de Tara Romanesca, Moldova, Banat si Dobrogrea!
  • 0 (0 voturi)    
    In casa la mine? (Duminică, 24 iulie 2011, 19:27)

    Stanila Alin [anonim]

    http://www.youtube.com/watch?v=-5itzWZ-q0c
  • 0 (0 voturi)    
    Germania si Franta si-au rezolvat... (Duminică, 24 iulie 2011, 20:55)

    Rescatorul [anonim]

    disputele istorice tocmai pentru ca vor sa traiasca in prezent si viitor nu in trecut. Daca Domnul Tokes vrea sa reinvie raul din istorie, nu va fi bine deloc; nici pentru unguri si nici pentru romani. Asta vrea? Vrea sa invenineze relatiile romano-maghiare? Quid prodest? Oare acest Tokes nu cumva este agent KGB? Nici autoritatiule maghiare si nici UDMR nu au astfel de manifestari, ceea ce ma duce cu gandul la unii care au tot interesul sa creeze probleme etnice Romaniei si Ungariei.
    • 0 (0 voturi)    
      Dar Kelemen Hunor, lider de UDMR ce spune??!! (Luni, 25 iulie 2011, 8:19)

      costica [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

      Ia citeste ce-a spus la Tusnad si Kelemen Hunor, lider de UDMR care participa la guvernare!!! Citeste pe MEDIAFAX, care transmite cu ghilimele, exact ce-a spus, nu pe HotNews care transmite in sinteza spusele lui KH!! Si KH spune la fel, dar mai pe ocolite, obiectivul lor este acelasi, iar discursul extremist al lui KH s-a accentuat odata cu formarea noului partid al lui TL !!! Citeste pe Mediafax si pe urma sa-mi spui ce parere ai de KH, lider de partid aflat la guvernare alaturi de PDL!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    UDMR (Luni, 25 iulie 2011, 11:24)

    acinigrev [anonim]

    la asta ajungem cand intr-o tara reprezentatntii unei minoritati ajung la guvernare ...
    insa se stie ca politca este o c.... asa incat la ce sa ne asteptam decat la astfel de actiuni
  • 0 (0 voturi)    
    Va rog (Luni, 25 iulie 2011, 12:17)

    Zoli [anonim]

    Va rog nu va mai agitati atata. Voi il aveti pe Vadim, noi pe cretinul asta.
  • 0 (0 voturi)    
    unguru´are dreptate ! (Luni, 25 iulie 2011, 14:41)

    un roman din diaspora [anonim]

    Din nefericire noi romanii nu ne cunoastem propria istorie si, mai mult chiar, n-avem habar de istoria Ardealului.
    Ungurii au dreptate in demersurile lor.
    Le uraz succces.
    • 0 (0 voturi)    
      Falsitati (Vineri, 29 iulie 2011, 11:55)

      Filip [anonim] i-a raspuns lui un roman din diaspora

      Falsitati. Nici macar nu esti român!

      'un roman din diaspora' este doar un postac din seria lunga de postaci din jurul lui Tokes.
  • 0 (0 voturi)    
    tokes (Luni, 25 iulie 2011, 16:33)

    bc [anonim]

    nene tokes. sa ne spui unde erau strbunii ungurilor cand dacii se luptau cu armatele imperiului roman ?
    • 0 (0 voturi)    
      aici e vorba de ramâni nu de daci (Luni, 25 iulie 2011, 17:04)

      romanu´din diaspora [anonim] i-a raspuns lui bc

      Ai dat-o-n bara cu arguemtu´.
      Ce au românii de a face cu dacii?
      Noi românii suntem ramani nu daci.
  • 0 (0 voturi)    
    vorbe goale (Marţi, 26 iulie 2011, 9:16)

    karoly [anonim]

    Am citit toate comentariile,ca Tokes trebuie inpuscat,dat afara din tara,bagat la puscarie ...
    Pentru ce? pentru niste vorbe goale?
    Intreb si eu atunci ce ar trebui facut cu politicieni gen Iliescu & co ? Care au vandut Romania cu asa zisu privatizatie si nea lasat cu fundul gol si fara locuri de munca !
    Chiari credeti ca asta este cea mai mare probleme a romanilor?
    Nar fii rau sa mai deschideti ochii....

    Cu stima si prietenie fata de romani !
    • 0 (0 voturi)    
      tokes (Marţi, 26 iulie 2011, 11:25)

      bc [anonim] i-a raspuns lui karoly

      ai punctul pe i. ffff corect.
  • 0 (0 voturi)    
    Noi, românii! (Vineri, 29 iulie 2011, 11:52)

    Filip [anonim]

    Astfel de manifestari împotriva Statului Român și a unității naționale trebuie interzise pe teritoriul României !!!

    Tokes este un tradator de tara daca este cetatean roman si ar trebui judecat.
  • 0 (0 voturi)    
    De ce dracu'? (Joi, 29 decembrie 2011, 12:02)

    kaTaa [anonim]

    De ce dracu nu merge in Ungaria ? ar fi drept sa li se retraga cetatenia si sa fie expulzati cei care manifesta antinational.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi