Alba: Un deputat PDL crede ca ar trebui mutata capitala la Alba Iulia

de D.G.     HotNews.ro
Vineri, 10 iunie 2011, 16:57 Actualitate | Politic


Deputatul democrat-liberal Clement Negrut a declarat, vineri, intr-o conferinta de presa, ca, daca tot se discuta despre modificarea Constitutiei si de reorganizarea administrativ-teritoriala, se gandeste sa depuna un amendament de modificare a articolului 14 din Constitutie, prin care capitala Romaniei sa devina Alba Iulia.

"Daca discutam de reorganizare teritoriala, de modificarea Constitutiei, eu cred ca trebuie sa dam si un semnal de genul acesta, ca ar trebui sa ne gandim si la mutarea capitalei. (...). Bucurestiul, eu cred ca si-a atins limita maxima a incompetentei din punct de vedere al conducerii, atat politice, cat si administrativ", a spus parlamentarul PDL de Alba, citat de Agerpres.

Clement Negrut a subliniat ca Alba Iulia este capitala de suflet si 'nu putem sa ne uitam istoria'.

'Trebuie sa ne luptam ca Alba Iulia sa nu dispara din punct de vedere al identitatii. Ca tot vorbim de traditii, de cultura, de istorie, dar incet, incet ne cam diluam in regiunea asta mare care urmeaza a fi creata', a adaugat deputatul democrat-liberal.

Subiectul nu este unul nou, acesta fiind unul despre care s-a mai discutat in anii '90.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.



















2806 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    Serios? (Vineri, 10 iunie 2011, 17:06)

    Vizitiul [utilizator]

    Adica sugerati sa scada preturile la tot ce "nu misca" in Bucuresti la jumate? Nah...nu o sa se intample.
  • +16 (24 voturi)    
    Pentru (Vineri, 10 iunie 2011, 17:09)

    Radu [anonim]

    Sunt nascut si crescut in Bucuresti si sincer as fi de acord sa se mute capitala.
    • -7 (11 voturi)    
      nu te cred (Vineri, 10 iunie 2011, 18:10)

      ady [anonim] i-a raspuns lui Radu

      cred ca te-a adus ceasca de la vreun sat de langa Bucuresti,lasi caini vagabonzi pe strada,si vrei scutiri la intretinere.
      • +11 (11 voturi)    
        ? (Vineri, 10 iunie 2011, 18:55)

        Radu [anonim] i-a raspuns lui ady

        Pe ce se bazeaza afirmatiile tale? Crezi ca, daca ma ataci prin afirmatii gratuite mi-am schimbat parerea? Adu ceva argumente, eu mi-am spus parerea, nu credeam ca te jigneste asa de mult parerea mea. Sa inteleg ca daca nu gandesc precum tine sunt un fost taran care lasa cainii pe strazi si doreste scutiri la intretinere?
        • +2 (2 voturi)    
          iti (Vineri, 10 iunie 2011, 22:08)

          iti [anonim] i-a raspuns lui Radu

          iti pierzi vremea polemizand cu el. nu poate fi convins cu argumente, pentru ca nu vrea sa le vada. "nu este orb mai mare decat acela care nu voieste sa vada". sau, mai pe romaneste, strici bunatate de orz pe niste parlite de gaste.
      • 0 (0 voturi)    
        Bucurestiu e infect (Duminică, 12 iunie 2011, 15:07)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui ady

        si sunt bucurestean.

        din fericire insa am iesit din oras si am vazut si alte meleaguri, romanesti sau nu. Bucurestiul este un oras urat si murdar, cu foarte putine de oferit in afara unei piete a muncii mai dezvoltate decat in provincie.

        Dupa ce vezi insa Sibiu de pilda, iti e cam jena. Mie imi este, imi e jena de cladirile grotesti ce se contruiesc, casele de patrimoniu care se surpa in mod calculat, de fudulia bucuresenilor, de jegul de pe strazi...
    • 0 (0 voturi)    
      De acord... (Duminică, 12 iunie 2011, 20:06)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Si eu sunt bucurestean si sunt de acord sa se mute Capitala la Alba Iulia. Sa devina Alaba Iulia centru politic si administrativ si sa ramana la Bucuresti centru financiar si economic. La fel este in SUA(Washington, New York), Turcia(Ankara, Istanbul), Israel(Jerusalim, Tel-Aviv).
      Cu aceasta miscare reusim sa mai dezvoltam si alte zone ale tarii... si mai curatam si Bucurestiul.
  • -2 (16 voturi)    
    O idee buna (Vineri, 10 iunie 2011, 17:12)

    Horea [anonim]

    Ar fi foarte bine sa fie capitala in Ardeal.
    Insa acest lucru nu va fi posibil niciodata.
    In perioada interbelica, Iuliu Maniu spunea ca aroganta grofilor care au constrans romanii in imperiu, paleste total fata de nemernicia si hotia balcanica intalnita in Bucuresti.
    Un deputat curajos, care stie insa ca nu are sanse de reusita propunerea sa.
    Felicitari !
    • 0 (2 voturi)    
      De acord (Vineri, 10 iunie 2011, 22:46)

      Caligula [anonim] i-a raspuns lui Horea

      Eu cred ca Bucurestiul a fost potrivit ca si capitala pentru principatele unite. Mutarea capitalei la Alba Iulia ar semnala sansa construirii unei capitale moderne, potrivita unui stat roman modern, si ar pune totodata deoparte orice speculatii in privinta Ardealului.
      • 0 (0 voturi)    
        da de ce la alba iulia ? (Duminică, 12 iunie 2011, 19:13)

        toma [anonim] i-a raspuns lui Caligula

        daca tot o mutam hai s-o facem la sighetu-marmatiei !
        cu cat mai departe de bucuresti,cu atat mai bine ! aia nu stiu nimc despre coruptie,smenuri,spagi,cocalari,manele,etc
        e la mijlocul tarii (E-V) e cel mai in nord,si daca o sa batem un cui prin capitala harta romaniei o sa stea dreapta !
    • 0 (2 voturi)    
      Bucurestiul nu are pic de respectabilitate! (Sâmbătă, 11 iunie 2011, 15:49)

      traian [anonim] i-a raspuns lui Horea

      Actuala capitala este asa,un fel de fost arendas scapatat,nu are nici macar in parte tinuta necesara.N-am fost membru al partidului bolsevicilor romani dar Bucurestiul a pierdut ultima sansa,ultimul tren care mai putea drege oarecum busuiocul,macar din punct de vedere al sitematizarii,odata cu disparitia lui Ceausescu.
      Acum are toate atributele unei mahalale mai instarite de la marginea Europei.Si atat!
  • +9 (19 voturi)    
    Ca Bucurestean cred ca e o propunere buna (Vineri, 10 iunie 2011, 17:12)

    johnesku [anonim]

    ... dar am una si mai buna - SIBIU.
    • +4 (6 voturi)    
      unde ma? (Vineri, 10 iunie 2011, 18:32)

      rty [anonim] i-a raspuns lui johnesku

      cand o sa alegeti si voi altceva decat un alogen arogant,mai discutam.Numa 'ubermenschul' asta nu mai era primar de capitala,cand a fost treaba cu premieru,nu-i mai ajungea nimeni cu prajina la nas.
    • +6 (6 voturi)    
      De acord (Vineri, 10 iunie 2011, 18:58)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui johnesku

      De acord cu tine. SIbiu, Brasov, Cluj, TImisoara. MI-as dori sa se mai elibereze orasul asta un pic.
      • 0 (0 voturi)    
        nu (Duminică, 12 iunie 2011, 15:30)

        runa [anonim] i-a raspuns lui Radu

        sunt din alba si nu sunt de acord. si tocmai scuza asta de parlamentar se gaseste sa propuna? in alba numai preturile sunt ca si in capitala ca restul a ramas ca acum 20 de ani. cu exceptia cetatii in care s-au investit atatia bani de 22 de ani incat se mai facea un zid chinezesc. O! si sensurile giratorii (10) cu 600000 de euro.bravo "alesilor" din alba
  • +3 (3 voturi)    
    Cea are cu bietul oras? (Vineri, 10 iunie 2011, 17:12)

    Emil [anonim]

    Pai nenea asta "parlamentar" vrea sa aduca Alba la nivelul Bucurestiului?
    Sau doar zice si el asa si de fapt isi scuipa in san.
  • +11 (15 voturi)    
    S-o mute! (Vineri, 10 iunie 2011, 17:14)

    kolmator [anonim]

    Da! S-o mute! Perfect de acord!

    Motive pentru care sunt de acord (ordinea lor nu are nimic de a face cu importanta):
    - vom trece de la psihoza "Buletin de Bucuresti" la "Buletin de Alba"
    - vor vedea si altii ce inseamna un exod masiv de oameni in regiunea lor (cu bune si rele)
    - regiunea respectiva se va dezvolta economic (dar si preturile in zona vor creste)
    - coruptia in regiune va creste simtitor, ca de... unde e pestele mai mare si coruptia mai mare
    - probabil infrastructura in zona Alba se va dezvolta (pentru ca altfel dezvoltarea economica este imposibila)
    - sper ca Bucurestiul si bucurestenii (nativi sau nu) se vor mai linisti putin
    - aerele de bucuresteni si om cu suflet de pur de capitala vor mai disparea
    - dezvoltarea zonei de sud va continua pentru nu este chiar asa de usor iti iei catrafusele si sa pleci (ma refer la afacerile mari, nu la afacerile cu chiosc la colt de strada)
    - si istoric... sunt perfect de acord
    • +3 (9 voturi)    
      de ce nu la (Vineri, 10 iunie 2011, 17:33)

      panfilache [anonim] i-a raspuns lui kolmator

      sfantul gheorghe. e mai central. si nu se supara nici iesenii, nici targovistenii sau sucevenii.
      • +2 (4 voturi)    
        n'am facut misto (Vineri, 10 iunie 2011, 18:42)

        panfil [anonim] i-a raspuns lui panfilache

        pe bune. mai rumegati,la avantaje.
        central, aerisit, rezolva multe probleme.
        mai bun decat judetul central...
        pe vremuri, comunistii au construit din temelii un oras, cu gandul sa devina capitala, orasul victoria.
        sfantul gheorge este acolo.
        mai ganditi, la rece.
      • +3 (3 voturi)    
        de ce nu (Vineri, 10 iunie 2011, 19:36)

        nelu [anonim] i-a raspuns lui panfilache

        am muta cpitala tot la 5 ani , ca si presedintii , asa fiecare oras in care se muta capitala s-ar putea dezvolta mai bine si in vreo suta de ani am ajunge l nivelul celorlalte tari europene, in caz in care ele stau pe loc
    • +4 (6 voturi)    
      Moldova (Vineri, 10 iunie 2011, 17:58)

      lf_iron [utilizator] i-a raspuns lui kolmator

      De acord cu tine. Eu as muta capitala in Moldova ca sa impulsionam dezvoltarea acelei zone care este cea mai saraca regiune a tarii.
    • +3 (7 voturi)    
      WTF (Vineri, 10 iunie 2011, 18:19)

      BGD [anonim] i-a raspuns lui kolmator

      pai care ar fi argumentele, din punct de vedere istoric, pentru care ar trebui mutata capitala la alba iulia, doar pentru 1600 sau 1918? nici unul dintre aceste evenimente nu ar fi fost posibile fara Mihai Viteazu (care apropo numai la ideea nationala nu se gandea) sau Armata Romana (Bratianu la Versailles a zis "Romania Mare a fost facuta cu sangele soldatilor romani"). A....daca asa iti place tie e altceva, dar nu cred ca se poate aduce in discutie argumentul istoric in aceasta situatie, mai ales ca sunt alte orase care au jucat de-a lungul istoriei un rol important (iasi, cluj, sibiu, brasov, craiova)...iar Bucurestiul, din punct de vedere istoric e cel mai important....
      Pe langa asta, cineva a explicat mai jos de ce e mai potrivit Bucurestiul.
      • -2 (2 voturi)    
        bratianu a glasuit la paris (Vineri, 10 iunie 2011, 23:08)

        panfilache [anonim] i-a raspuns lui BGD

        dupa razboi, multi viteji.
        asa'i bratienii. liberalii au vorbit mult si, chiar frumos. antenescu ii mosteneste :-)
        meritul mare este al marelui rege ferdinand si, nu in ultimul rand, a lui maniu, presedintele partidului national roman din transilvania, a transilvanenilor care s'au adunat si'a votat cu tzara.
        asa s'a intamplat si la chisinau. sa nu uitam adevaratii faptuitori ai marilor fapte...
        • 0 (0 voturi)    
          Bratianu a vb la Versailles,la 20-30 km de Paris (Luni, 13 iunie 2011, 11:06)

          bgdr [utilizator] i-a raspuns lui panfilache

          Eu nu incercam sa-i evoc pe "adevaratii faptuirori" ai acestor evenimente, insa:
          La chisinau cand s-a intamplat ce s-a intamplat ce s-a intamplat cu Armata Romana era in preajma asa ca.....
          In ceea ce-l priveste pe maniu nu am de gand sa-i neg meritele, insa in ceea ce-l priveste pe regele ferdinad nu trebuie uitat ca el fara Ionel Bratianu nu ar fi fost ceea ce a ajuns, fiind cunostu faptul ca a fost in starnsa legatura cu acesta. In ceea ce priveste votul acesta putea sa nu fie luat in seama pe plan international daca nu era sustinut si de alte argumente.
    • +2 (2 voturi)    
      si eu sunt de acord (Vineri, 10 iunie 2011, 22:25)

      luxdesign28 [utilizator] i-a raspuns lui kolmator

      Chiar daca nu mai locuiesc in Bucuresti, sunt nascut si crescut acolo. A devenit cam insuportabil Bucurestiul. E prea aglomerat, sincer.
  • +5 (9 voturi)    
    Acum au motive de scandal (Vineri, 10 iunie 2011, 17:15)

    Cataleya [utilizator]

    Fiecare deputat va cere ca viitoarele "capitale" sa fie la ei in oras, ca e biserica mai veche, ca e muzeul mai mare, ca acolo s-a nascut X sau y ca unii sunt mai patrioti decat altii si, uite-asa vor duce in derizoriu toata aceasta initiativa.
    Adevarul e ca daca se voteaza la secret, aceasta lege va pica cu 90% din voturile parlamentarilor pt ca niciunul nu vrea sa-si imparta sau chiar sa-si piarda definitiv influenta pe care o are in oraselul sau.
    Intentia e buna dar este irealizabila.
    Unde mai pui ca UDMR a dedclarat deja foarte clar ca nu sustine aceasta impartire administrativa.
    Iar USL, la cat sunt ei de "patrioti" in loc sa sustina impartirea si astfel sa le taie macaroana ungurilor, se vor opune si ei oricarei impartiri teritoriale si astfel vor face jocul ungurilor.
    Totul numai pt a aduce Romania din nou in haos politic.
  • +4 (10 voturi)    
    proiect vechi (Vineri, 10 iunie 2011, 17:17)

    El Condor [anonim]

    Ar fi foarte bine daca s-ar proceda la o schimbare a capitalei, mai ales intr-o zona strategica din interiorul Carpatilor. In acest fel ar fi rrezolvate mai multe probleme din diferite domenii ale vietii romanilor
  • +6 (10 voturi)    
    facem referendum (Vineri, 10 iunie 2011, 17:18)

    456 [anonim]

    si decidem.
    • +3 (3 voturi)    
      sunt de acord (Vineri, 10 iunie 2011, 18:13)

      alex [anonim] i-a raspuns lui 456

      dar daca nu iese cum vrea asta,cimpanzeul de deputat sa plateasca costurile,ca un referendum e 20 de milioande de euro.Eventual sa-l punem cu niste alegeri,sa vedem cum stam o data pentru totdeauna,cu primitivii din cateva judete care se plang ca le iau cei din Bucuresti banii,desi somajul aici e cel mai mic,2%,adica mai toata lumea munceste pentru ce consuma.Vezi Harghita cu 50 % somaj.Sau aia prin Teleorman,sau Vaslui si Iasi.
      • +1 (1 vot)    
        relax (Sâmbătă, 11 iunie 2011, 11:04)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui alex

        ia fa tu o autonomizare reala a regiunilor tarii si sa vezi cum pica dramatic Bucale ca atractivitate si dezvoltare economica! pa
  • +2 (8 voturi)    
    capitala.. (Vineri, 10 iunie 2011, 17:24)

    . [anonim]

    hai sa o facem la targoviste, a fost si ea cadva capitala
  • -4 (12 voturi)    
    interesanta idee (Vineri, 10 iunie 2011, 17:30)

    mihai b [anonim]

    capitala cu o apa si un munte..si cu o civilizatie de admirat ..asa cum este prin ardeal.. se merita!

    bucurestiul e o adunatura, o jungla..si o mizerie de oameni..care fac mizerie
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Vineri, 10 iunie 2011, 21:05)

      pamfletaru [utilizator] i-a raspuns lui mihai b

      adunatura asta e formata din oameni din toata tara. majoritatea vine, face scoala aici, si uita sa mai plece. asa ca te rog las-o mai moale cu astea.
      • 0 (0 voturi)    
        Asa este (Duminică, 12 iunie 2011, 15:13)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui pamfletaru

        in bucuresti sunt jeguri din toata tara, nu numai bucuresteni,

        Eu sunt nascut in Bucuresti dar nu am motive sa ma mandresc. Nu spun ca nu sunt si alte orase la fel de jenante (mentionez numai Craiova si Constanta) insa Bucurestiul este un infern din multe puncte de vedere.

        Eu m-am si mutat din el de cateva luni. In alta tara.
        Cand ma voi intoarce poate voi avea birou in Bucuresti dar sigur voi prefera sa stau undeva mai la deal, munte. E mai curat si oamenii un pic mai omenosi, mai dezinteresati, mai relaxati.
  • -1 (9 voturi)    
    capitala (Vineri, 10 iunie 2011, 17:38)

    bucur [anonim]

    pentru toti idioti care vor sa mute capitala pe te unde nu te astepti ori sunteti prosti ori nu habar nu aveti despre ce vorbiti
    • 0 (2 voturi)    
      mai sunt idioti si pe alte coclauri (Vineri, 10 iunie 2011, 23:18)

      jimmy ykx [anonim] i-a raspuns lui bucur

      americanii au ridicat un oras, din temelii, sa le fie capitala. n'au ramas nici la ny nici la philadephia.

      brazilienii si'au mutat capitala din rio intr'un oras nou, creat anume.

      australia nu si'a pus capitala in marile orase.
      la fel canada, elvetia.

      numai ca e mare, aglomerat si jegos, merita bucale sa fie capitala ?!

      o capitala la sf. gheroghe ar lamuri pe veci problema unitatii statului roman. si e si o zona frumoasa, cu oameni gospodari si organizati. in centrul tzarii.
      sper ca nu va deranjeaza c'ar fi placute bilingve in capitala, nu ?! :-)
      • 0 (0 voturi)    
        dap (Luni, 13 iunie 2011, 11:07)

        bgdr [utilizator] i-a raspuns lui jimmy ykx

        asa e sa fie in romana si engleza, pt turisti
  • +9 (15 voturi)    
    Ardelean - capitala Romaniei e la Bucuresti (Vineri, 10 iunie 2011, 17:39)

    MihaiP [anonim]

    Sunt ardelean dar cred ca ar trebui sa incetam cu propuneri de astea nastrusnice. Capitala e la Bucuresti si acolo va ramane. De ce:

    Este de departe cel mai mare oras al tarii (10% din populatie si o parte si mai mare din PIB).

    Mutarea capitalei nu se justifica si nu ne permitem sumele imense care ar trebui cheltuite pentru asta.

    Domnii care vin cu propuneri de astea (Alba iulia, Brasov sau Sibiu) ar trebui sa spuna si de unde vor lua banii pentru a construit cateva zeci bune de cladiri pentru ministere si alte institutii ale administratiei nationale.

    Unde vor locui domnilor miile de functionari care trebuie sa lucreze in ele? In camp?

    Ce veti face in cazul asta cu toate cladirile administrative din Bucuresti?

    Ce veti face cu Palatul parlamentului ? E cea mai mai cladire administrativa din Europa, la construirea careia au murit zeci de oameni si voi vreti sa mai construiti un alt palat pentru parlament?

    Aveti bani sa construiti un aeroport international la standarde de capitala?

    Mai pot pune zeci de astfel de intrebari.
    Nici nu se merita sa ne pierdem timpul cu discutarea ideei asteia. Mutarea capitalei pur si simplu nu se justifica.
    • +3 (7 voturi)    
      bucuresti (Vineri, 10 iunie 2011, 17:56)

      skyradio [anonim] i-a raspuns lui MihaiP

      tu nu esti ardelean.esti un om care gandeste.! de acord cu tine
    • -1 (1 vot)    
      cel mai mare si mai tare (Sâmbătă, 11 iunie 2011, 9:18)

      jimmy ykx [anonim] i-a raspuns lui MihaiP

      ny este de opt ori cat washington, dc.
      brazilienii au mutat capitala din rio, intr'un oras nou, tocmai pentru ca era prea mare si prea ..economic. si n'au mutat'o la sao paolo.
      australia si'a pus capitala la canberra nu la sidney sau perth.
      elvetia la berna.
      cu cat guvernarea sta mai departe de oligarhie, cu atat posibilitatea de implicare, spaga, coruptie e mai mica.
      politicieanul e mai usor de vazut intr'un oras mic, decat in aglomeratie bucurestilor, unde se pot negocia caltabosii fara probleme. :-)
      e bine ca poporul sa stea cu ochii pe alesi.
      ca sunt alunecosi si avari.
  • -5 (9 voturi)    
    eu am alta idee (Vineri, 10 iunie 2011, 17:42)

    grotescu [anonim]

    putem demola bucurestiul. oamenii vor popula alte orase, isi vor dezvolta afacerile acolo. se vor dezvolta zonele simultan si in proportii relativ egale.
    in bucuresti sa ramana doar cladirile istorice sub forma de muzeu si maxim 50000 locuitori ;)
    • +2 (2 voturi)    
      mda... (Vineri, 10 iunie 2011, 21:08)

      pamfletaru [utilizator] i-a raspuns lui grotescu

      asta trebuia sa fie o gluma?!
  • +7 (9 voturi)    
    Hmm (Vineri, 10 iunie 2011, 17:45)

    rhesse [anonim]

    O capitala trebuie sa aiba fatza de capitala, infrastructura de capitala, aeroport, acces rapid al strainilor (vine un presedinte, un oficial, o delegatie mare). Nu le are Bucurestiu cum ar trebuia dar la ce arata Alba acum nu are posibilitatea sa sustina tot ceea ce ar trebui pt o capitala europeana.
    Ce a fost in trecut , a fost, hai sa fim si practici, nu numai nostalgici.
  • +3 (5 voturi)    
    Alba FTW (Vineri, 10 iunie 2011, 17:45)

    Stl [anonim]

    Sa o mute ca te saturi de infuzie de moldoveni, tigani, etc. sa fie si in Alba mai multe "dastea" :)
    • +5 (5 voturi)    
      sunt deja :D doar ca n-au atata staif (Vineri, 10 iunie 2011, 18:18)

      ... [anonim] i-a raspuns lui Stl

      probabil ca vor si ei zorzonele in coada ca maharii de la centru...
      Bucurestiul era minunat pana sa nu vina toti parvenitii si securistii din toate partile tarii Transilvania, Banat, Oltenia, Moldova, Muntenia sau Dobrogea. stau si eu in Ardeal si stiu ca-i la fel de plin de lepre si de barbarie ca orice alt loc din tara. si Clujul probabil ca arata mult mai onorabil in urma cu 40 de ani, dar asta este. intotdeauna spuma societatii se ridica la suprafata...
      problema e ritmul in care se degradeaza populatia...

      cat despre Alba Iulia, e un oras cu doua catedrale superbe, una ortodoxa si cealalta catolica, si cu o cetate. si cam atat... daca a fost ceva mai mult acolo, a fost distrus pe vremea lui Ceausescu, acum arata urat, cu multe blocuri comuniste, periferii cu infractionalitate considerabila, poluare serioasa...

      daca nenea deputat vrea ca peste toate astea sa navaleasca acolo si liota de profitori ai puterii politico-economico-infractionale... - treaba-i oabla: patriotismul lui peste - acelasi ca al cretinoizilor cu Moldova pana la granita cu Bulgaria...
      • +1 (3 voturi)    
        Nu stii prea multe ;) (Vineri, 10 iunie 2011, 22:09)

        Ciprian [anonim] i-a raspuns lui ...

        Infractionalitatea in Alba este foarte scazuta iar in materie de ce ofera orasul...nu ai mai trecut de mult pe acolo nu? ;)
        • 0 (0 voturi)    
          se pare ca dvs ati trecut cu ochii inchisi (Vineri, 10 iunie 2011, 23:19)

          ... [anonim] i-a raspuns lui Ciprian

          ia trageti o raita prin liceele de periferie... evident, cu jandarmii care sa va pazeasca, pentru ca altfel nu iesiti intreg de-acolo...

          si de trecut am trecut suficient de curand ca sa stiu ca nimic nu a inlocuit Alba Iulia noua cu vreo minune arhitectonica...
  • +2 (2 voturi)    
    sa o mute (Vineri, 10 iunie 2011, 17:58)

    TAIFUN [utilizator]

    vezi exemplul kazakhstan : alamaaty (fosta capitala si cel mai mare oras) si astan construita de la zero de un arhitect japonez .
  • 0 (6 voturi)    
    capitala (Vineri, 10 iunie 2011, 18:06)

    maryus315 [anonim]

    Sibiu sau Brasov - sunt in mijlocul tarii, acces facil de oriunde la "imparatie", orase medievale incarcate de pitoresc, orase nepoluate, orase care au ce arata vizitatorilor
  • -2 (4 voturi)    
    O idee buna! (Vineri, 10 iunie 2011, 18:18)

    Radu [anonim]

    O idee buna, insa greu de aplicat. Raman la parerea ca Brasovul ar fi mult mai potrivit fiind mai central.
  • +2 (4 voturi)    
    ... (Vineri, 10 iunie 2011, 18:50)

    Aph [anonim]

    :) Nu-mi vine sa cred ca exista oameni care cred ca mutarea capitalei inseamna ca toata lumea strange tarabele din Bucuresti si se muta o data cu administratia. Sunt fie provinciali care spera ca ajunge capitala la ei, lor fiindu-le prea lene sau scarba de Bucuresti, fie bucuresteni care viseaza ca raman numai ei si Centrul Vechi :))

    In al doilea rand, Alba Iulia are vreo 65k locuitori. Cred ca sunt mai putini decat functinarii din administratie ce presteaza in Bucuresti. Sau dl. deputat are bani blocati in imobiliarele locale?
  • -1 (5 voturi)    
    Alba Iulia Orasul Reintregirii Neamului... (Vineri, 10 iunie 2011, 18:54)

    Red [anonim]

    Romanesc Formerly Known As Apulum.

    E o propunere buna dar pentru pastrarea identitatii acestui oras istoric propun schimbarea numelui in

    "Alba Iulia Orasul Reintregirii Neamului Romanesc Formerly Known As Apulum" asa o sa stie toata lumea de la Traian pana la Obama unde este, cine suntem si nimeni n-o sa mai confunde Bucharest cu Budapest!
    • +1 (1 vot)    
      idei (Vineri, 10 iunie 2011, 19:30)

      bgdr [utilizator] i-a raspuns lui Red

      pana acum ai numai propuneri bune
  • +1 (1 vot)    
    Nu inteleg unde e problema (Vineri, 10 iunie 2011, 22:07)

    giga [anonim]

    Alba ar fi capitala administrativa (ultima data cind am fost mi s-a parut un oras care a fost ingrijit dar acum e cam parasit) iar Bucurestiul ramine cel mai mare oras. Si sa nu fie puternic industrializat. Tot din acest motiv nu cred ca e bine sa se mute capitala intr-un oras mare. Parca si la mericani e asa ceva (pastrind proportiile, evident). Si chiar cred ca propunerea asta ar avea multi sustinatori.
    p.s. Sunt nascut in Bucuresti.
  • 0 (0 voturi)    
    o solutie (Sâmbătă, 11 iunie 2011, 9:45)

    cristi [anonim]

    dar uitati-va si la americani. ei au ales localitati mici pentru a fi capitale de state. consider ca nu este un avantaj sa sufoci si mai mult un oras mare cu sarcini administrative suplimentare. un oras mic din ardeal ar fi varianta ideala de a prelua exclusiv rolul de "administratie centrala". dar la noi, dupa cum stim cu totii, nu se doreste gasirea unei solutii ideale, nici macar bune - solutia trebuie sa genereze potential de inbogatire pentru "grupul '89" (cei care l-au onorat pe ceausescu si s-au instalat in locul lui).
  • -1 (1 vot)    
    ohoho (Sâmbătă, 11 iunie 2011, 10:57)

    srpc [utilizator]

    asta ar fi o lovitura mortala! pai cum, tonele de spagi sa mearga la Alba si nu la Bucale? in 5 ani, Bucale (re)devine un targ tiganesc parlit! hahahaha
  • 0 (0 voturi)    
    Ma baieti ... (Sâmbătă, 11 iunie 2011, 13:25)

    Iuliu [anonim]

    Ma oameni buni ... intelegeti ... Romania, urmeaza un model CENTRALIST (ex: Franta/Regatul Unit etc) ... in astfel de tari capitala e cel mai mare/puternic/influent oras din tara si cu asta basta... Si sincer va spun, bucurestenilor si nu numai, sunt plecat de 3 ani jumate la bordeaux, o minune de oras sincer .... Si ultimele dati cand am venit in Buc, am observat ca a inceput sa se mai schimbe, sa se mai lumineze lucrurile putin stiti voi ce vreau sa spun .... Logic vorbind nu exista oras in Romania care la ora actuala sa ofere SPATIUL necesar (central, ca doar n'or pune parlamentu in periferii cu muncitorii fara bac) sau care sa treaca de 10% din populatia zonei Bucuresti/Pib etc, fel si fel de alte treburi pe care stiu sigur ca le stiti foarte bine, dar poate voi din Ardeal aveti impresia ca voi produceti si noi mancam, mai uita'te o data, cat o fi Sudu de sarac, ca tot Muntenia/Ilfov-Buc sunt primele ... Va asteptati sa fie mutata capitala din Bucuresti ? Io zi sa nu va mai asteptati, ca n'o sa apucati ziua respectiva, nici'unul dintre noi n'o s'o apucam ..
  • 0 (0 voturi)    
    capitala (Luni, 8 august 2011, 1:50)

    Fl [anonim]

    Da. Si eu sunt bucurestean si consider ca ar trebui sa avem alta capitala. Gasesc totusi ca Brasovul ar fi mai potrivit: este cel mai central oras al Romaniei.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by