VIDEO UDMR nu accepta impartirea teritoriala in opt regiuni. Kelemen Hunor: E greu de crezut ca asumarea raspunderii va reusi; Uniunea nu poate accepta legea PDL

de A.N., L.P. HotNews
Vineri, 10 iunie 2011, 15:32 Actualitate | Politic

UDMR  avertizeaza ca nu va sustine in Parlament angajarea raspunderii pe proiectul regionalizarii dorit de PDL si Traian Basescu. Presedintele UDMR, Kelemen Hunor a declarat la RFI ca subiectul asumarii raspunderii nu a fost discutat in coalitie, iar UDMR nu poate accepta aceasta reorganizare administrativa. Si vicepremierul Marko Bela a spus ca Uniunea nu va accepta varianta de regionalizare propusa de democrat liberali. Vineri, secretarul general al PDL, Ioan Oltean, a anuntat ca Guvernul isi va angaja raspunderea pe actul normativ care vizeaza reorganizarea administrativ-teritoriala a Romaniei in opt judete.

Asumarea raspunderii Guvernului pe legea de reorganizare administrativa a Romaniei e greu de crezut ca va reusi, a declarat la
RFI presedintele UDMR, Kelemen Hunor. Ministrul Culturii a spus ca subiectul asumarii raspunderii nu a fost discutat in coalitie, iar UDMR nu poate accepta aceasta reorganizare administrativa.

Iata cateva dintre declaratiile facute de Kelemen Hunor la RFI:
  • "Nu am discutat in coalitie o astfel de solutie, nu am discutat de fapt in coalitie de proiectul de lege in forma propusa de Partidul Democrat Liberal"
  • "Forma propusa cu cele opt regiuni transformate in judete din punctul nostru de vedere nu este acceptabila. Orice proiect trebuie discutat in coalitie, mai ales daca se doreste asumarea raspunderii pe acel proiect"
  • "Sigur, premierul poate sa decida si singur ca de aceea e premier, dar daca nu are sustinerea coalitiei atunci e greu de crezut ca asumarea va reusi. Noi in forma propusa de colegii din PDL nu putem accepta aceasta reorganizare administrativa"
  • "Putem gasi solutii, variante comune. Forma cu cele opt regiuni din punctul nostru de vedere nu functioneaza"
  • "Este dorinta domnului Ioan Oltean, dar de la dorinta pana la putinta mai e un pic"
Vicepremierul Marko Bela a declarat si el ca UDMR nu este de acord cu planul de reorganizare administrativa pe opt judete, indiferent daca va fi supus adoptarii prin angajarea raspunderii Guvernului sau prin procedura parlamentara normala.

"UDMR nu este de acord cu aceasta solutie si nu cred ca vom putea accepta - fie ca e vorba de asumarea raspunderii, fie ca e vorba de alte forme de legiferare - un astfel de proiect. Putem discuta reorganizarea administrativ-teritoriala, pentru ca este nevoie, dar in urma unor dezbateri si analize foarte serioase. Cu varianta de opt regiuni nu suntem de acord", a declarat Marko Bela pentru agentia Agerpres.

Vezi mai jos declaratii facute de Kelemen Hunor (UDMR) si de Crin Antonescu (PNL).



Citeste mai multe despre   



  
3971 vizualizari
  • +11 (17 voturi)    
    politica.. (Vineri, 10 iunie 2011, 15:56)

    Dnn [utilizator]

    De ce nu zice nenea asta pe fata ca vor cele 3 fantastice in unul singur, eventual cu inca unul atasat ca ei sa aiba majoritatea, sa fie sefi si mai mari decat sunt pana acum.. :)
    • +5 (7 voturi)    
      Exact (Vineri, 10 iunie 2011, 16:40)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui Dnn

      De cand ziceau ca vor 16 regiuni era clara dorinta UDMR-ului.

      UN alt aspect: sunt din Bucuresti dar pt cineva din Constanta nu cred ca ca-i convine viitoarea denumire a regiunii: Moldova de Sud...
      • 0 (0 voturi)    
        ai dreptate (Vineri, 10 iunie 2011, 17:14)

        acer [anonim] i-a raspuns lui mihai

        dar trebuie sa tinem cont de faptul ca denumirile regiunilor sunt provizorii asa cum au mentionat si initiatorii...denumirile finale cred eu ca vor multumi pe toata lumea....criteriile ar fi istorice si geografice pt a nu se mai da apa la moara unora
      • 0 (0 voturi)    
        Da, ai dreptate (Vineri, 10 iunie 2011, 20:09)

        x [anonim] i-a raspuns lui mihai

        Da, ai dreptate.
        Cum sa-i cheme pe vrinceni ... DOBROGENI?
        Asa e!
        DACA pe unii ne deranjeaza UNELE denumiri, ar trebui sa ne inchipuim ca pe ALTII ar putea sa-i deranjeze ALTE denumiri.
        Ca sa fie intelegere, propun ca denumirea voievodatului sa fie Dobrogea, cu principalele drgatorii la Focsani.
        Nu-i asa ca viitoru' suna bine?
        PS. Nu sint din Vrancea.
    • 0 (0 voturi)    
      mi se pare logic ! romania a fost mai tare la 8+1 (Duminică, 12 iunie 2011, 9:18)

      toma [anonim] i-a raspuns lui Dnn

      s-avem 8 regiuni +carmaciul ( harcov ) !
      si ,daca se poate,sa conduca udmr !
  • +17 (19 voturi)    
    Sa nu o voteze, daca nu o accepta... (Vineri, 10 iunie 2011, 16:04)

    Chiar Eu [utilizator]

    sa vede, apoi cand va trece Statutul minoritatilor. Am ajuns ca un partid votat de 6% dintre cetateni din minoritatea maghiara sa decida impartirea administrativa a Romaniei...
    • +9 (9 voturi)    
      dezbinare (Vineri, 10 iunie 2011, 17:18)

      vlad dracu [anonim] i-a raspuns lui Chiar Eu

      Romanii acum ca si in istorie, au avut mereu de impartit ceva intre ei. Daca opozitia s-ar pune de acord cu puterea in interesul tarii, UDMR-ul nu ar mai conta. E doar vina noastra, nu a lor ca cer. Ei au un interes comun, noi avem oi de numarat si capre de asasinat.
  • +10 (14 voturi)    
    Romania (Vineri, 10 iunie 2011, 16:08)

    nationalistul [anonim]

    Ungurii sa faca bine sa isi vada de treaba lor si sa ne lase tara in pace ca si-asa avem destule probleme.
    • +2 (6 voturi)    
      anti-nationalistul (Vineri, 10 iunie 2011, 17:14)

      Zorro [anonim] i-a raspuns lui nationalistul

      Chestia e ca impartirea administrativ teritoriala a Romaniei este problema "ungurilor" (cetateni romani) exact in acceasi masura in care este si problema ta, iar tara este si a lor, tot in aceeasi masura in care este si a ta.
  • +4 (6 voturi)    
    chiar nu inteleg (Vineri, 10 iunie 2011, 16:50)

    costa [anonim]

    Oricum ei vor avea primarii lor, acolo unde sunt majoritari, si in situatia cu 41 de judete si in situatia cu 8. Atunci ce vor?Mai este ceva care trebuie spus si se sfiesc sa o spuna?
    • +2 (2 voturi)    
      da, mai este (Vineri, 10 iunie 2011, 17:14)

      florin [anonim] i-a raspuns lui costa

      In varianta lor cu 16, Covasna, Harghita si Mures devin un mare judet dominat autoritar de maghiari: Consiliu Judetean, descentralizate, probabil Prefectura.
      In varianta cu 8, pierd niste functii.
      Mai multe aici: http://www.riscograma.ro/4474/exista-sau-nu-tinutul-secuiesc-cum-isi-distruge-romania-viitorul-din-cauza-unor-gargauni/
  • +3 (3 voturi)    
    szajat, magyarok !!! (Vineri, 10 iunie 2011, 17:14)

    ana [anonim]

    cum sa-si doreasca impartirea teritoriala "fratii" nostri unguri????....ei au idealuri marete, vor ca cele doua judete, Covasna si Harghita sa faca parte dintr-o singura regiune!!!
  • +3 (5 voturi)    
    mai exista partide etnice in sec 21 (Vineri, 10 iunie 2011, 17:17)

    rft [anonim]

    in Romania?Probabil sunt extremisti,ceva.Da nu stiu ce cauta in Guvern,ne facem de ras in lume...
  • -3 (3 voturi)    
    drepturi egale,pt.fiecare cetatean roman indiferen (Vineri, 10 iunie 2011, 18:42)

    misy [utilizator]

    Daca Uniunea Maghiarilor din Romania face si jocurile altora -,in afara celor care i-au votat si pentru care au jurat credinta pt. a-i reprezenta si prin participarea la guvernare[cu cata perseverenta!],,ii reprezinta si pe cetatenii romani-asta nu se stie .Doar se presu-pune,cred!O minoritate etnica ,oricare ar fi ea,este natural obligata la o convietuire mai stransa mai unitara.Care ar fi ''nacazul''daca prin noua delimitare administrativ teritoriala a Romaniei,am avea numai un singur teritoriu[judet]maghiar ,in loc de doua sau trei;cu ce ar deranja asta pe cineva? Cat despre extremisti...ce sa tot vorbim,avem fiecare extremistii nostri mai activi sau mai putin ...agitati! Depinde de culoarea monedei!
  • +2 (2 voturi)    
    santaj (Vineri, 10 iunie 2011, 18:51)

    traiang [utilizator]

    Aceasta atitudine este un santaj ordinar care alimenteaza toate suspiciunile nationaliste La o examinare sumara cel putin ca distributie teritoriala si ca populatie sunt echilibrate ,banuiesc ca este o analiza documentata de eficienta iar problema cu fondurile europene din alte informatii nu are legatura cu aceasta noua impartire
  • 0 (0 voturi)    
    ...stati linistiti...! (Duminică, 12 iunie 2011, 7:54)

    bm [anonim]

    ...in orice varianta care va fi acceptata in final , maghiarii nu vor mai fi majoritari ...!!!
  • 0 (0 voturi)    
    legea in Romania se face de romani (Duminică, 12 iunie 2011, 11:41)

    visio [anonim]

    cui nu-i place, ii uram drum bun...lumea e mare...
  • 0 (0 voturi)    
    propun un amendament la proiect (Luni, 13 iunie 2011, 1:39)

    ampersand [utilizator]

    Harghita şi Covasna să facă parte, administrativ, din judeţul Oltenia, cu domnul Hunor subprefect. Aştept cu reală-ncântare momentul în care, la prima conferinţă de presă, va spune "Ighen, tocmai ce fusăi la Buu-cureşti"...


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|



Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version