VIDEO Propunerea privind interzicerea fumatului in spatii publice, adoptata de Senat

de D.G. HotNews.ro
Miercuri, 8 iunie 2011, 13:08 Actualitate | Politic

Propunerea legislativa care prevede interzicerea completa a fumatului in spatii publice inchise, institutii, restaurante si baruri, initiata de deputatul PSD Manuela Mitrea, a fost adoptata, miercuri, de Senat, relateaza Agerpres.

Conform proiectului legislativ, fumatul este interzis complet in spatiile inchise, iar pe terase va putea fi in continuare permis atat timp cat spatiul este delimitat de un perete. Senatorii au adoptat insa varianta amendata de Comisia pentru sanatate, la propunerea senatorului PDL Tudor Udristoiu, in care fumatul este permis in localuri destinate exclusiv fumatorilor de peste 18 ani.

Manuela Mitrea a subliniat ca interzicerea totala a fumatului in locurile publice a produs deja efecte pozitive acolo unde a fost adoptata o astfel de lege, ca previne aparitia si agravarea multor boli, a imbolnavirii copiilor si tinerilor, amelioreaza starea de sanatate a angajatilor, fara a produce efecte economice negative.

Totodata, ea a spus ca fumatul pasiv provoaca decese premature si pierderi economice, este o incalcare a principiilor constitutionale privind sanatatea si un loc de munca sanatos.

De cealalta parte, senatorul PDL Iulian Urban a spus ca initiativa legislativa este buna, insa a tras un semnal de alarma: 'Sunt multe lucruri din viata noastra pe care le consumam: bauturile alcoolice, mancarurile fast-food, si s-a demonstrat, tot datorita unor medici extraordinari, ca ne afecteaza viata, ca apar diferite noi forme de cancer. Asta nu inseamna ca trebuie sa intram intr-o cursa a interzicerii acestor alimente, substante, echipamente, pentru ca s-ar putea sa ne trezim intr-o zi ca ar trebui sa ne interzicem dreptul la viata (...)'.

Propunerea legislativa a fost adoptata cu 58 de voturi pentru, 29 impotriva si 5 abtineri, urmand ca deputatii sa se pronunte in legatura cu ea, in calitate decizionala.



Citeste mai multe despre   



  
3384 vizualizari
  • +9 (13 voturi)    
    legea nu va avea nici un efect (Miercuri, 8 iunie 2011, 13:26)

    dman [utilizator]

    ptr ca cineva a avut grija sa lase o portita:

    "Senatorii au adoptat insa varianta amendata de Comisia pentru sanatate, la propunerea senatorului PDL Tudor Udristoiu, in care fumatul este permis in localuri destinate exclusiv fumatorilor de peste 18 ani."

    E clar ca toate localurile vor fi destinate persoanelor peste 18 ani in care va putea intra de fapt toata lumea ca doar n-or sa stea chelnerii sa controleze buletine...
    • +4 (4 voturi)    
      corect (Miercuri, 8 iunie 2011, 13:39)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui dman

      legile sunt bune, exceptiile ne omoara, toate localurile vor fi declarate spatii destinate exclusiv fumatorilor de peste 18 ani. intrebarea e ce vor face cu nefumatorii, ii vor da in suturi afara?
      • 0 (6 voturi)    
        :) (Miercuri, 8 iunie 2011, 14:20)

        CyberSky [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        nu-i obliga nimeni sa intre :)
        • +1 (5 voturi)    
          discriminare (Miercuri, 8 iunie 2011, 16:05)

          gazpefoc [anonim] i-a raspuns lui CyberSky

          aici este vorba de discriminare, daca eu nu pot intra intr-un local unde se fumeaza, din cauza ca nu suport fumul, tusesc, ma sufoc, etc. fumatorul poate intra bine-mersi intr-un local de nefumatori.
        • +1 (3 voturi)    
          Asta o sa le (Miercuri, 8 iunie 2011, 18:07)

          ciupi 2 [utilizator] i-a raspuns lui CyberSky

          explodeze in fata nefumatorilor militanti .
          Daca pana acum mai aveati un spatiu "pentru nefumatori" acum nu-l veti mai avea nici pe ala.
          Aveti grija ce va doriti :)
    • +2 (6 voturi)    
      nu prea (Miercuri, 8 iunie 2011, 13:41)

      cosmin [anonim] i-a raspuns lui dman

      e o diferenta mare intre a nu servi alcool celor sub 18 ani si a nu le permite accesul. pana acum raziile politiei erau inutile, nimeni nu putea demonstra ca juniorii consuma. de acum patronul localului, in caz de razie, ar putea avea o mare problema daca tinerii sub 18 sunt gasiti intr-un local in care e permis accesul doar 18+. deci va trebui sa fie atenti la asta. practic cei sub 18 ani nu vor mai putea fuma nicaieri si vor avea foarte putine baruri (cu fumatul interzis) in care vor putea calca.
    • +6 (6 voturi)    
      mda (Miercuri, 8 iunie 2011, 13:43)

      alex [anonim] i-a raspuns lui dman

      Parca vad deja cum toti vor fi "localuri destinate exclusiv fumatorilor". Pacat...
      • -1 (3 voturi)    
        mda (Miercuri, 8 iunie 2011, 14:27)

        CyberSky [utilizator] i-a raspuns lui alex

        daca ar fi toate pt nefumatori ar fi ok ... din punctul unora de vedere ... daca le transforma patronul in "pentru fumatori" nu mai e ok ... dar oare crezi ca celui ce detine restaurantul/localul respectiv ii va conveni cand va vedea ca e mai tot timpul gol si vanzare mai ioc ? nu stiu cati se vor duce la bar sa bea o bere si sa iasa afara sa fumeze o tigara ... vara mai zici ca stai la terasa ... dar iarna ? tot la terasa ? si sunt curios cum se vor imparti grupurile mai mari care merg la localuri .. jumate afara ca fumeaza, jumate inauntru ca nu fumeaza ?
        • +2 (8 voturi)    
          mda (Miercuri, 8 iunie 2011, 15:04)

          vasile [anonim] i-a raspuns lui CyberSky

          Adevarul e ca nefumatorii astia sunt niste nesimtiti domn'le ... vorba aia nu mai poate omu sa-si ucida plamanii in voie de ei,. si nici pe ai lor cu fumul sau, mama lui de nefumator care nu vrea sa aduca bani la bugetu' de stat prin accize.

          Personal, daca esti fumator (si se pot face teste de depistare a nicotinei in sange) as face contributiile la sanatate 30% din venit, asta doar asa ca sa-ti priasca tigarea de dupa.

          Cat despre temerea ca o sa se inchida restaurantele, ea a fost trambitata si in Anglia si in SUA si in Irlanda, da pub-urile si restaurantele sunt tot acolo dupa mai bine de 3 ani de cand e in vigoare si NU se fumeaza inauntru.
        • +3 (5 voturi)    
          Comfortabil? (Miercuri, 8 iunie 2011, 18:01)

          VictorM [utilizator] i-a raspuns lui CyberSky

          Cum a spus si vasile, in Anglia, SUA etc. n-a fost capat de drum pentru nimeni. Ce naiba sunt romanii asa de ingusti la minte si n-au pic de perspectiva? Asta e chiar o posibilitate de a face afacere! Un loc devenind concret numai de nefumatori poate sa-si adune niste clienti fideli! Cu atat mai bine pentru ei, daca restul decid sa fie pentru fumatori 18+, ce-i rar se cauta! Fumatorii au stat foarte comfortabil oriunde au vrut pana acum dar asta s-a terminat si de-abia astept sa vad hoardele fumand in afara localurilor, murind de cald vara si de frig iarna. Asta se intampla si afara si nimeni nu se plange pentru ca E O CHESTIUNE DE BUN SIMT. Iesi afara si sufera cu ai tai, nu ma obliga pe mine sa stau in fumul tau!
    • +2 (4 voturi)    
      ba da! (Miercuri, 8 iunie 2011, 13:44)

      haules baules [anonim] i-a raspuns lui dman

      Am fost in State in 2000 si pe vremea aia nu puteai intra in absolut niciun bar, club, discoteca, in care se serveau bauturi alcoolice si se fuma, daca nu aveai 18 ani. Si da, aveau om la intrare care verifica buletinul.
      Nici macar la magazin nu puteai sa cumperi alcool sau tigari daca n-aveai 18 ani. Pur si simplu nu-ti vindeau. Ei, bine, la noi va mai trece o vreme pana sa accepte comerciantul sa nu-si faca vanzare pe spatele copiilor.
      In final, mentionez ca-s fumator, si sunt de acord cu interzicerea fumatului in spatiile pblice. E, la urma urmei, o chestiune de civilizatie!
      • +3 (3 voturi)    
        in SUA poate (Miercuri, 8 iunie 2011, 15:08)

        dman [utilizator] i-a raspuns lui haules baules

        dar nu Romania. O lege trebuie adaptata societatii.
        Si oricum sa zicem ca rezolvi problema minorilor dar restul?
      • +3 (3 voturi)    
        Fara fum si in SUA (Miercuri, 8 iunie 2011, 15:26)

        Adi M [anonim] i-a raspuns lui haules baules

        In 2009 in Virginia se fuma inca inauntru (eu locuiam in Pennsylvania, si am fost foarte uimit de asta). in 2010 au interzis si ei complet fumatul in locuri publice inchise. Si nu a murit nimeni.
        Mergi la bar, iei o bere, bei cu prietenii, vrei tigara, iesi afara. Si eu sunt fumator, dar m-am conformat, si nu m-a afectat prea tare.
        Ar functiona si la noi, nu va faceti griji.
        Acum am foarte putine locuri unde pot sa merg la restaurant cu fiica-mea de 3 ani fara sa fie fum. Mancam in mall-uri mai mult. Trist, f trist
    • 0 (4 voturi)    
      gresesti (Miercuri, 8 iunie 2011, 13:48)

      ion [anonim] i-a raspuns lui dman

      Ghita, uiti un amanunt "destinate exclusiv fumatorilor" - deci localuri exclusiv pentru fumatori, si care au peste 18 ani. Asa ca nu vom mai vedea idiotenii de genul ca jumatate de restaurant e pentru fumatori, restul pentru nefumatori. Ori va fi exclusiv pentru fumatori, ori pentru nefumatori.
      • +1 (3 voturi)    
        nu cred (Miercuri, 8 iunie 2011, 15:01)

        dman [utilizator] i-a raspuns lui ion

        ghita, eu nu uit nici un amanunt, cred ca mai degraba tu nu esti in stare sa citesti si nici sa gandesti bine.
        Cu acest amendament practic toate localurile se vor transforma in localuri "destinate exclusiv fumatorilor, desi suna aberant , e ca si cum nefumatorii nu ar avea voie sa intre.
        Legea va avea efectul scontat in Romania ci doar va supune nefumatorii la si mai mult fum. Daca sa zicem acum mai gasesti localuri impartite pe din doua, o data cu legea toate vor fi pentru fumatori altfel propietarii vor sta cu ele goale.
    • +5 (5 voturi)    
      mdah (Miercuri, 8 iunie 2011, 13:52)

      Ahmed [anonim] i-a raspuns lui dman

      Subscriu ideii ca legea nu va avea niciun efect, daca se lasa portita amintita.

      Nici acum nu se respecta nimic in acest sens. Mergeti in mall-ul din Timisoara, unde e plin de cafenele neizolate de spatiul general al mall-ului si se fumeaza pe rupte. E ca si cand ai fuma direct in mall unde, teoretic, e interzis fumatul.

      Pana nu se interzice si se amendeaza ca in Anglia, ardem gazul degeaba.
      • +4 (4 voturi)    
        la fel (Miercuri, 8 iunie 2011, 14:04)

        -Myth- [utilizator] i-a raspuns lui Ahmed

        e si la Iulius Mall in Cluj. Se fumeaza fara jena in interiorul mall-ului, pe langa asta cafeneaua e si pe traseul care te duce la locurile de joaca ale copiilor si la magazinele destinate acestora.
        • +2 (4 voturi)    
          mda (Miercuri, 8 iunie 2011, 16:14)

          serbanica [utilizator] i-a raspuns lui -Myth-

          Cuuum ? Tocmai in Timisoara si Cluj acolo unde s-a inventat civilizatia si bunul simt ? Nu pot sa cred asa ceva.

          Uite ca in Bucuresti nu se mai fumeaza mall-uri si nu le vad goale din cauza asta.
    • +2 (2 voturi)    
      Ba o sa sa stea (Miercuri, 8 iunie 2011, 13:55)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui dman

      Ca vor fi persoane bine intentionate ce vor raporta neregulile, iar patronii de localuri nu vor fi incantati sa plateasca amenzi (cu suspendare).
    • 0 (2 voturi)    
      Mai bine o lasau asa cum era! (Miercuri, 8 iunie 2011, 13:59)

      AAA [anonim] i-a raspuns lui dman

      Macar inainte aia cu restaurante mai mari erau obligati (chiar daca nu pateau nimic daca nu se conformau) sa aiba locuri speciale pt nefumatori. Insa acum 90% din ele se vor transforma in localuri "destinate exclusiv fumatorilor". Nimeni nu-ti verifica CI la intrare sa vada cati ani ai, mai ales daca ai "potential" ca si consumator.
      Parlamentari ca si tara... de r@h@t!
      • +1 (1 vot)    
        PDL-ul (Miercuri, 8 iunie 2011, 14:43)

        boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui AAA

        ....
    • 0 (0 voturi)    
      nice (Miercuri, 8 iunie 2011, 14:19)

      CyberSky [utilizator] i-a raspuns lui dman

      pai oricum majoritatea localurilor sunt destinate persoanelor peste 18 ani ... caci se consuma alcool ... cei sub 18 sa mearga la cofetarie ...
  • +1 (1 vot)    
    de-abia aştept... (Miercuri, 8 iunie 2011, 13:31)

    periscop [utilizator]

    ...să fie adoptată legea !
    • 0 (0 voturi)    
      de-abia aştept... (Miercuri, 8 iunie 2011, 13:39)

      eugen [anonim] i-a raspuns lui periscop

      ... sa fie APLICATA legea!
      • +1 (1 vot)    
        eu nu (Miercuri, 8 iunie 2011, 14:44)

        boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui eugen

        nu in varianta amendata dupa prostia PDL-istului ala.. ci in varianta initiala facuta de PSD.
  • +2 (2 voturi)    
    hmm (Miercuri, 8 iunie 2011, 13:42)

    h2 [anonim]

    Atata timp cat vom avea o lege care va spune clar ce avem voie si ce nu, sunt de parere ca va fii ceva pozitiv. Iar noi ca popor ar trebuie sa intelegem ca ceea ce e le ge e lege. Cautati acela lucru despre interzicea totala a fumatului si comercializarea acestui in Finlanda si vedeti reactile acelora. Mentionez ca sunt fumator activ.
  • +2 (2 voturi)    
    nu e nimic nou (Miercuri, 8 iunie 2011, 13:43)

    Anda [anonim]

    Si pana acum se putea fuma in spatii destinate special, si toate barurile au adoptat profilul asta. Daca aceeasi varianta a fost adoptata si acum, nu vad schimbarea.

    Si as vrea sa imi spuna dl Urban daca atunci cand mananc eu la fast-food moare de cancer prietena mea care sta langa mine si nu mananca. Atunci ar putea sa faca liber orice paralela doreste intre fumat si 'multe lucruri din viata noastra'.
    • +1 (1 vot)    
      pot sa iti spun eu (Miercuri, 8 iunie 2011, 15:17)

      Rural [anonim] i-a raspuns lui Anda

      Dar eu am multe exemple cand eu consum alcool, cum ar fi de exemplu in fiecare seara si sufera prietena mea, ca ma duc acasa si o bat ca ma enerveaza. Odata au suferit chiar si niste vecini ca i-am alergat cu sapa prin tot satul si ieri a suferit sectoristul. Ca m-a enervat. Ca nu ma lasa sa conduc daca ma vede iesind de la carciuma si am dat cu masina peste el. Asa.. ca sa vada ca pot sa tin directia si daca sunt afumat.
      Si tu ce fel de om esti, asa zau.... sa scoti prietena in oras si sa o tii nemancata sa se uite la tine, auzi ... i-ai luat macar o cola?
  • +1 (1 vot)    
    perete? (Miercuri, 8 iunie 2011, 13:54)

    mihai [anonim]

    Cum adica va fi permis fumatul pe terase daca spatiul este delimitat de un perete? Perete intre terasa si incinta localului sau perete intre zona de fumatori si cea de ne-fumatori de pe terasa?
  • +1 (1 vot)    
    shimbarea (Miercuri, 8 iunie 2011, 14:18)

    make [anonim]

    Vor fi numai localuri - incinte - ori de fumatori, ori de nefumatori. Asta e schimbarea. Cele mixte-incinte oricum erau o porcarie - se plimba fumul in voie...
    Faptul se permit terase in continuare mixte - le-a mai dat ragaz pana la iarna patronilor sa se hotarasca pe care cale merg (de unde le vin mai multi bani - fumatori sau nefumatori).
  • -3 (3 voturi)    
    sa se legalizeze (Miercuri, 8 iunie 2011, 14:25)

    Piticu Porno [anonim]

    Foarte bine, sa se interzica tzigarile naspa din magazine care sunt tratate cu chimicale si sa se legalizeze marijuana care e naturala si drogurile usoare, si sa se interzica si alcoolul.
    Si uite asa am intra si noi in randul tarilor civilizate, etnobotanicile trebuies vandute si la copii pt ca sunt mai sanatoase ca si dulciurile:

    http://www.gandul.info/reportaj/generatia-etnobotanicelor-copilul-de-10-ani-care-isi-injecteaza-legale-e-ca-si-cum-as-avea-asa-multa-ciocolata-in-burta-8320327
    • -3 (3 voturi)    
      Free Gigi (Miercuri, 8 iunie 2011, 14:38)

      High [anonim] i-a raspuns lui Piticu Porno

      ar trebui sa le intre odata si comunistilor astora mintea in cap si sa se legalizeze drogurile ca in orice tara normala.
  • +1 (1 vot)    
    Ah, nene Iancule... (Miercuri, 8 iunie 2011, 15:00)

    Paul [anonim]

    "Sa se revizuiasca, primesc! Dar sa nu se schimbe nimic."
  • 0 (0 voturi)    
    autoepurare etnobotanica (Joi, 9 iunie 2011, 11:27)

    gogu de la afumati [anonim]

    abia astept sa se afiseze localurile cu atmosfera terestra. afumatorile vor disparea pe mana lor, vor mai intra acolo doar pieile rosii.
    ultimul paf al celei mai vechi buruieni etnobotanice afurisite.
  • +1 (1 vot)    
    situatia s-a inrautatit pentru nefumatori (Joi, 9 iunie 2011, 13:49)

    mircea [anonim]

    pana acum locatiile mai mari de o anumita suprafata trebuiau sa aiba si loc de nefumatori, acum se vor declara ca exclusiv pentru fumatori peste 18 ani

    pacat, aveam sperante cu aceasta propunere
  • +1 (1 vot)    
    dauneaza grav sanatatii (Joi, 9 iunie 2011, 13:54)

    gigicontra [anonim]

    ... si radiatiile de la telefoanele mobile sunt nocive pentru toti de pe o anumita raza cand cineva vorbeste la ele... de ce nu se propune o lege pentru interzicerea folosirii telefoanelor mobile in locuripublice ... eventual eradicarea antenelor gsm din orase care ar putea afecta si pe cetatenii neposesori de mobile.
    • -1 (1 vot)    
      pentru ca (Joi, 9 iunie 2011, 16:25)

      dman [utilizator] i-a raspuns lui gigicontra

      telefoanele mobile, lasand la o parte ca sunt muuult mai putin nocive, au o utilitate destul de importanta pe cand fumat este doar o prostie, un obicei prost.
  • 0 (0 voturi)    
    tigara electronica :) (Joi, 9 iunie 2011, 23:37)

    dan [anonim]

    toti aia 29 care au votat impotriva ar trebui sa foloseasca macar odata pe zi o tigara de asta:
    http://www.youtube.com/watch?v=1aFji7aJP7o
  • +1 (1 vot)    
    Din pacate... (Vineri, 10 iunie 2011, 7:47)

    Cadillac [utilizator]

    ...vorbim de doua "lumi" complet diferite.

    Totul pleaca de la disciplina; care este de doua feluri:

    - liber-consimtita; asa cum ai fost invatat de parinti sa te comporti intr-o societate civilizata...sau

    - fortata. Societatea te determina, prin legi si amenzi USTURATOARE sa te comporti ca un individ - cel putin IN APARENTA - civilizat.

    In primul rind: americanii se duc la restaurant SA MANINCE, nu sa inghita fumul de tigara al unui fumator !

    In al doilea rind: este o "lege" a bunului simt sa nu fumezi in preajma copiilor !!! Ai nevoie de o LEGE care sa te OBLIGE acest lucru ???

    Eu, de exemplu sint fumator dar: nu mor daca nu se fumeaza in restaurant timp de 2 ore; nu fumez in masina; nu fumez in casa; iar daca ma duc la cineva in vizita si nu vad scrumiere in sufragerie, inseamna ca in casa respectiva nu se fumeaza.

    Asa ca, directia balcon sau afara!!!

    N-am mai fost in Rominia de foarte multi ani si de aceea mi se pare cam ne-civilizat sa fumez linga o familie cu copii, care au venit la restaurant sa MANINCE.
  • +1 (1 vot)    
    Mdaaa. (Vineri, 10 iunie 2011, 10:36)

    Corina [anonim]

    As fi deacord cu legea numai k mie nu-mi convine sa merg sa beau o cafea si sa ies afara la tigara?? Vara e terasa da iarna? Cu gerul care e in romania??? Daca 80% sunt fumatori!!! Sau merg la o discoteca si ies afara la 30 min sa fumez cate o tigara nu?? E o chestie aberanta mai bn stau acasa si numai cheltui bani prea multi pe restaurante si discoteci... O sa fie bn cand toate restaurantele o sa fie goale...
  • 0 (0 voturi)    
    Viata trebuie interzisa (Sâmbătă, 26 noiembrie 2011, 12:38)

    ruxx [anonim]

    S-a demonstrat stiintific faptul ca 100% dintre oamenii care traiesc mor. Deci eu zic ca statul roman sa interzica viata.
    In plus la fel s-a demonstart ca 100% dintre oamenii care consuma substanta otravitaore H2O supranumita si apa mor. Deci si aici trebuie statul roman sa intervina, cred eu deoarece a facut o treaba buna cu fumatul.


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|



Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version