Contraatacul USL la propunerea de revizuire a Constitutiei sustinuta de Traian Basescu si PDL: Le-am dat sah mat prin trei proiecte de legi

de Luminita Pirvu     HotNews.ro
Luni, 6 iunie 2011, 18:45 Actualitate | Politic


USL a anuntat, luni, ca va propune trei proiecte legislative care sa modifice legea electorala, desi liderii PSD si PNL au declarat ca nu vor participa la discutii privind proiectul de revizuirea a Constitutiei propus de presedintele Traian Basescu. Reducerea numarului senatorilor si deputatilor la maximum 300 si mentinerea bicameralismului,  interzicerea migratiei politice si alegerea parlamentarilor dintr-un singur tur de scrutin sunt modificarile pe care le propune Opozitia ca alternativa la proiectul de revizuire a Constitutiei al lui Basescu.

Miza reala a celor trei propuneri au ca scop anularea dezbaterii pe marginea celorlalte modificari propuse la Constituitiesi ii pun in dificultate pe reprezentantii Puterii care vor fi nevoiti sa explice public o eventuala respingere a acestora.

Presedintele PNL, Crin Antonescu, a anuntat ca nu considera necesara revizuirea Constitutiei atata timp cat modalitatea de alegere a parlamentarilor, numarul acestora, precum si sanctionarea traseismului politic si parlamentar pot fi reglementate prin modificarea legii electorale.
  • "Exista un proiect inaintat de parlamentari liberali, conform caruia vom putea reduce, printr-o modificare a legii electorale, fiindca nu este nevoie de modificarea Constitutiei, numarul parlamentarilor la 300. De asemenea, vrem sa propunem, in acelasi proiect de modificare a legii electorale, ca in conformitate cu optiunea exprimata la referendum de romani, sa alegem parlamentarii intr-un singur tur, deci uninominal curat si, de asemenea, interzicerea traseismului politic, traseismului parlamentar, cu pierderea mandatului ca in cazul primarilor daca se paraseste partidul sub numele caruia respectiva persoana a devenit parlamentar", a anuntat Antonescu, citat de agentia Agerpres.
Cele trei propuneri care vizeaza modificarea legii electorale au fost elaborate de USL ca reactie la reforma Constitutiei si a legii electorale propuse de Administratia Prezidentiala. "Avem un proiect de Constitutie insa nu-l vom depune in Parlament tocmai pentru a nu creea premisele unei dezbateri in acest sens. Am mers pe strategia depunerii unor modificari la legea electorala pentru a anula pretextul invocat de Traian Basescu la revizuirea Constitutiei si pentru a muta dezbaterea pe propunerile noastre. Le-am dat sah mat", au explicat pentru Hotnews.ro surse din interiorul USL.

Aceleasi surse sustin ca anuntul privind modificarea legii electorale este o stratagema pentru boicotarea sedintelor comisiei speciale de revizuirea Constitutiei si pentru "a nu-i da presedintelui ocazia sa puncteze in viitorul an electoral".
  • "Scopul lui Traian Basescu nu este revizuirea Constitutiei ci atragerea de capital politic la alegerile din 2012. Daca intram in capcana dezbaterii Constitutiei, Basescu va declansa referendum si il va cumula cu alegerile", au declarat pentru HotNews.ro reprezentanti ai Opozitiei.
Va crea o dezbatere publica in an electoral si va pune presiune pe PSD si PNL pentru a distrage atentia electoratului de la proasta guvernare a PDL. Este o strategie populista asa cum a facut si in 2008 cu referendumul pentru Parlament unicameral. Nu vrem sa-i facem jocul" au explicat sursele citate.  

Prin depunerea unui proiect de lege ca vizeaza reducerea numarului de parlamentari la maxim trei sute dar, cu mentinerea sistemului bicameral, USL se foloseste de rezultatul referendumului si forteaza Puterea sa dea explicatii electoratului daca va respinge initiativa.

Totodata, USL anuleaza explicatia data de presedintele Traian Basescu cand a prezentat proiectul de modificare a Constitutiei si care a invocat vointa suverana a poporului  privind reducerea a numarului de parlamentari. De altfel,  presedintele PSD Victor Ponta a invocat referendumul lui Traian Basescu pentru a promova propunerile legislative.
  • Victor Ponta, presedinte PSD: "Eu cred ca si parlamentarii trebuie sa fie alesi din primul tur de scrutin asa cum va fi la primari si sper ca PDL sa nu se opuna acestui lucru asa cum a facut in Camera Deputatilor saptamana trecuta. Aceasta idee rezulta dintr-un referendum al domnului Traian Basescu, parlamentarul sa fie ales ca si primarul si sper sa nu se razgandeasca PDL. Daca vrem sa fim consecventi de sus pana jos, asta trebuie sa facem".
Un al doilea proiect de lege vizeaza modificarea sistemului de vot, propunand alegerea parlamentarilor tot in sistem uninominal, dupa modelul care functioneaza in cazul primarilor. Astfel, USL propune dobandirea mandatelor de parlamentari de catre candidatii care castiga cele mai multe voturi in colegii.

O a treia lege care va fi propusa de USL prevede interzicerea migratiei politice, stabilind ca un parlamentar ales sub sigla unei formatiuni isi pierde mandatul daca demisioneaza din partidul respectiv.

PSD - PNL - PC nu au numarul necesar de mandate pentru a adopta cele trei propuneri legislative in Parlament dar cele trei teme abordate sunt sensibile pentru electorat, fapt care i-ar putea pune in dificultate pe democrat liberali si pe Traian Basescu.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5038 vizualizari

  • +32 (34 voturi)    
    pana aici ,se inteleg excelent !toti vor reducerea (Luni, 6 iunie 2011, 18:50)

    Eneas [anonim]

    parlagiilor la 300 si vot cu un singur tur ,exact ca in Anglia!
    frumoasa unanimitate!popor roman, sa fim vigilenti!
    • -4 (14 voturi)    
      hm (Luni, 6 iunie 2011, 19:18)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      In Anglia sunt doua camere ale Parlamentului.
      • +5 (7 voturi)    
        Anglia e de 3 ori cat Romania (Luni, 6 iunie 2011, 19:35)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui alex

        Anglia are 60 de milioane de locuitori nu 18 ca Romania
      • +8 (8 voturi)    
        am vorbit eu de camere?si a Lorzilor e ereditara (Luni, 6 iunie 2011, 19:46)

        Eneas [anonim] i-a raspuns lui alex

        te rog ,invata bine sistemul Westminster =
        1Concentrarea puterii executive în cabinete monocolore şi cu majoritate simplă
        2.Dominaţia cabinetului
        3.Sistemul bipartidist
        4.Sistemul electoral majoritar si disproportional
        .....
        etc
        democratia moderna s-a nascut in Anglia,ramane doar sa o copiem ,sa dispara tiganiada romaneasca ....
        • +2 (2 voturi)    
          mai adauga te rog! (Marţi, 7 iunie 2011, 9:52)

          precaut [anonim] i-a raspuns lui Eneas

          si este cheie: seful partidului castigator e automat prim-ministru, iar ministri sunt obligatoriu membri ai parlamentului!!!! astfel partidul nu poate avea alte idei decat premierul, iar orice ministru vine dintr-un colegiu si raspunde (mai ales el) in fata electoratului. PS. orice deputat poate iesi din partid si devine independent! englezii considera (vai, Ponta) ca deputatul raspunde IN PRIMUL RAND in fata alegatorilor.
      • +10 (10 voturi)    
        Camera Lorzilor e doar decor (Luni, 6 iunie 2011, 20:42)

        Socrates [anonim] i-a raspuns lui alex

        Camera Comunelor e singura care conteaza.
        Tehnic ai dreptate, dar practic si Eneas are dreptate.
        Peace!
    • +14 (14 voturi)    
      Dar e o mica magarie la mijloc (Luni, 6 iunie 2011, 23:52)

      Petru Moldovan [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

      Nu vor nici reducerea imunitatii parlamentare la ce e in UK (doar declaratii politice in cladirea parlamentului) nici revenirea la normalitatea din celelalte state de pe planeta membre a ONU - ca daca ai o avere imensa aparuta din nimic trebuie sa demonstrezi cum ai obtrinut-o, nu ca procurorul trebuie sa demonstreze ca ai obtinut-o ilicit asa cum e la noi si numai la noi din toate statele de pe planeta asta...
      Adica au venit cu un petec rece de avarie la o barca ce se scufunda...
  • +6 (12 voturi)    
    Asa (Luni, 6 iunie 2011, 18:54)

    Vizitiul [utilizator]

    Jucati-va ca in Romania e totul roz, merita sa va relaxati putin asa. Bagati!
  • +58 (64 voturi)    
    manipulare comunista (Luni, 6 iunie 2011, 18:56)

    georgel007 [anonim]

    asa se face manipularea in comunism. propui ceva ce seamana cu propunerea celuilalt si te prefaci ca nu ai inteles care este problema esentiala.
    nu vad in propunerea comunistilor de la usl unde sunt prevederile legate de imunitatea parlamentara si de desfiintarea prezumtiei de avere dobandita licit.
    tovarasii floricel si victoras sunt dovada clara ca in romania se poate intotdeauna si mai rau. am scapat de geoana si de tariceanu, dar astia doi de acum sunt cu mult sub nivelul predecesorilor...
    • +13 (13 voturi)    
      exact! (Luni, 6 iunie 2011, 19:34)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui georgel007

      de aceea dupa ce Basescu a venit cu noul cod al muncii au venit si cei din Uniunea Socialista cu un alt cod al muncii
    • -15 (15 voturi)    
      AI DREPTATE (Luni, 6 iunie 2011, 20:58)

      SMEN [anonim] i-a raspuns lui georgel007

      Sunt sub nivelul predecesorilor Geoana si Tariceanu,dar peste nivelul lui Basescu si boc
    • +12 (12 voturi)    
      comunisti ? (Luni, 6 iunie 2011, 20:59)

      strainul [anonim] i-a raspuns lui georgel007

      Daca ar fi comunisti ar avea tot respectul meu.
      Da de unde, hoti la drumul mare !
      Romania, poporul, viitorul copiilor nostri, apa deploaie.
      Doar viitorul copiilor lor conteaza !
    • +1 (1 vot)    
      mai sa fie! (Marţi, 7 iunie 2011, 9:53)

      bula [anonim] i-a raspuns lui georgel007

      si cine ti-a spus ca legile vor trece de comisiile juridice unde (ghici) PSD are majoritate?????
  • +25 (31 voturi)    
    adica (Luni, 6 iunie 2011, 18:58)

    adica [anonim]

    adica au invatat sa repete si ei, ca papagalii (fara sa mai si inteleaga). "doctorii" copy-paste (unde esti tu, Beuran, ministrul-xerox?)

    sau, altfel spus, ce face omul, face si useleul...

    banane inghititi, uselei? intregi...
    • +11 (11 voturi)    
      E, doar l/au avut ca maestru (Luni, 6 iunie 2011, 22:07)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui adica

      pe ilici, pe beuran, pe oprescu.... somitati, ce mai...
      Mi/e scarba de astia doi ca ... aluia de tamaie!
      Lui porumbacu nu cred, lui ii e de ... tamaioasa de Dunare!
      Cat despre copilot, asta nici acum nu a ajuns sa atinga volanul!
      Papagalii lui goagal!
      Culmea, papagalii unui... porumbel negru!
  • +45 (53 voturi)    
    nici de data asta nu v-ati prins,papagalilor! (Luni, 6 iunie 2011, 18:59)

    leopold [anonim]

    Ati tipat ca tatele ca nu vreti modificarea Constitutiei,toti analistii seriosi au ras de voi si acum,ca doua porumbite vreti modificarea.Nu ati inteles nimic:presedintele chiar doreste modernizarea Romaniei.Prosti de duzina ,chiulagii,obraznici ,arivisti,.
    • +16 (16 voturi)    
      300 (Luni, 6 iunie 2011, 20:48)

      Adrian US [anonim] i-a raspuns lui leopold

      De fapt ce vor US-listii este sa nu se modifice Constitutia ci sa se faca o lege pentru asa ceva. Deci cu alte cuvinte sa nu se modifice Constitutia ca aia e foarte greu de schimbat dupa aia ci sa se modifice treburile astea printr-o legte care sa se poate re-modifica foarte usor ulterior. Cam asta e tinta. Adica invelesc totul in ambalas de ciocolata.

      Deci nici vorba de modernizarea statului. CI din contra mentinerea privilegiilor.


      Adrian US
      • +5 (5 voturi)    
        lista de privilegii? (Marţi, 7 iunie 2011, 9:55)

        bula [anonim] i-a raspuns lui Adrian US

        pe primele 20 de locuri este averea ilicita si abia apoi imunitate, indemnizatie etc. SUnt dispusi sa renunte la orice numai sa nu se ajunga la averea ilicita.
    • +17 (17 voturi)    
      si au uitat sa ne spuna (Luni, 6 iunie 2011, 22:34)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui leopold

      de ce au asteptat sa iasa presedintele cu asta si nu au venit cu legile alea primii - daca erau atat de interesati sa mergem inainte?
  • +37 (43 voturi)    
    NU INTELEG !!!! (Luni, 6 iunie 2011, 19:01)

    calinsab [utilizator]

    DE CE? nu au venit ei primii cu o oferta de modernizare?
    DE CE? doar copiaza , schimba , aranjeaza acum ei totul dupa bunul lor plac? si nu in interesul poporului?
    DE CE ? au zis ca nu recunosc ei referendumul lui Traian Basescu? pentru ca romanii au votat sa nu mai aiba atatia parlamentari, care sa fie cercetati de lege daca o incalca?

    Eu cred cu tarie ca varianta de revizuire a constitutiei propusa de Basescu e cea mai buna !
    • +9 (9 voturi)    
      Numai in Constitutie ! (Luni, 6 iunie 2011, 19:37)

      xian [utilizator] i-a raspuns lui calinsab

      ...deoarece legile sunt "perfectibile" si se pot modifica si "amenda" de totul este pe dos
    • +14 (16 voturi)    
      DE CE? (Luni, 6 iunie 2011, 22:10)

      Traian [anonim] i-a raspuns lui calinsab

      Ei nu sunt obisnuiti sa munceasca. Sunt obisnuiti doar sa arate cu degetul, sa tipe si sa fure.
      Pentru revizuirea unei CONSTITUTII trebuie sa te asezi la masa si sa MUNCESTI.
      "Nu e necesara revizuirea Constitutiei" spune unul din cei mai muncitori oameni din Parlamentul Romaniei - Crin Antonescu
  • +33 (37 voturi)    
    OK. (Luni, 6 iunie 2011, 19:01)

    Nea Costica [anonim]

    Vere, dupa cat ma pricep eu legile astea mai simplute se modifica dupa cum vrea buricul unuia sau altuia, dar constitutia foarte anevoios, ca d-aia e mama legilor. Asta nu-i sah ci bambilici pe care-l joaca USL. Fiti destepti, ca tara geme de prosti dragi romani ! Cu stima,NC.
  • +24 (28 voturi)    
    Bagati mare (Luni, 6 iunie 2011, 19:03)

    u slasii derbedei [anonim]

    deci sa bagam pretexte sa punem bete in roate in continuare...ce-am ajuns...cand era bombo la putere si mai misca bunicuta...ce vremuri, ce vremuri...asa, facem si noi ce putem cu Crina si Tonto.
  • -25 (29 voturi)    
    Nasol moment (Luni, 6 iunie 2011, 19:04)

    Profesorul [anonim]

    Nasol moment pt Basescu si PDL
    • +12 (12 voturi)    
      Nasol (Luni, 6 iunie 2011, 19:26)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Profesorul

      Nasol nu e pt Basescu sau PDL, e nasol pentru noi toti. Pentru ca atunci cand unul zice "cea!" altul zice "hais!".

      In timp ce altii inteleg sa fie uniti mai ales pe timp de criza, noi nici acum nu reusim. Pacat ca opozitia nu face o opozitie constructiva. Si din pacate toti cei care-i vor vota nu isi vor da seama in ce eroare grava se vor fi aflat.
    • +13 (15 voturi)    
      Nu zau! (Luni, 6 iunie 2011, 20:05)

      inganduratul [utilizator] i-a raspuns lui Profesorul

      Eu stiu ca de 7 ani voi PSD-istii sunteti mat! Si veti mai fi cativa ani de-acum incolo. Asa ca las-o jos ca macane!
  • +30 (34 voturi)    
    pe cine crede ca pacaleste USL ? (Luni, 6 iunie 2011, 19:06)

    acer [anonim]

    daca poporul a cerut prin votul dat la referendum modificarea constitutiei asta trebuie facut nu altceva...mai simplu si mai democratic nu se poate...USL are tupeul tipic perioadei comuniste sa nu tina cont ca majoritatea pentru modificarea constitutiei a fost de 80 %....presedintele a fost corect si a propus modificarea constitutiei intocmai cu dorinta poporului...USL vrea orice dar binele si respectarea vointei poporului nu
    • -10 (10 voturi)    
      te inseli (Luni, 6 iunie 2011, 21:08)

      mitica [anonim] i-a raspuns lui acer

      La referendum s-a votat pentru reducerea numarului de parlamentari si trecerea la unicameral. Atat. Nu s-a votat pentru posibilitatea sa fi retinut de orice procuror pentru 48 de ore fata de 24 cat e acum, diferenta fiind ENORMA din multe puncte de vedere, nu s-a votat pentru atributii in plus pentru CC, nu s-a votat pentru a se scoate prezumtia de nevinovatie privind averea etc...
      • +7 (7 voturi)    
        furi curent sistematic (Marţi, 7 iunie 2011, 6:23)

        acer [anonim] i-a raspuns lui mitica

        asa gandeste numai un om care este certat cu legea sau nu intelege ca numai prin munca poate prospera...cei de la USL numai prin furt si minciuna au prosperat....sper sa nu fii membru cu carnet rosu la ei...aceste modificari ale constitutiei erau necesare ca aerul pt ca vechea era facuta dupa inima si sufletul lui iliescu de catre iorgovan...s-a profitat de slabiciunile vechii constitutii in toate feluririle de sistemul judiciar si mai ales de parlamentari care nu aveau alta grija decat sa fie realesi la 4 ani...toate tarile din shenghen ne-au atras atentia ca avem probleme grave in justitie...si ele se pot rezolva incepand cu legea fundamentala a unui stat si anume CONSTITUTIA...si acesta e numai inceputul....de asta fuge USL-ul si vor schimbarea numai a legii electorale care pe urma cu amendamente sa o mutileze cum vor...,cu constitutia nu te poti juca cum si cand vrei
      • +4 (6 voturi)    
        Deci asa... (Marţi, 7 iunie 2011, 8:28)

        Terebent [anonim] i-a raspuns lui mitica

        Astea sunt temele care trebuiesc atacate, impuse de la partid? Retinerea de 48 de ore si prezumtia dobandirii averii licite? Sa stim si noi, brusc nu mai e nici o problema cu democratia daca avem o singura camera si doar 300 de parlamentari.
      • +4 (4 voturi)    
        mai citesti si mai vorbim! (Marţi, 7 iunie 2011, 10:00)

        simplicius [anonim] i-a raspuns lui mitica

        atributiile CCR de care vorbesti exista AZI (hotarari ale CC - de exemplu consultarea presed. in caz de remaniere)! deci functioneaza azi. S-a propus inglobarea in textul Constitutiei. Daca nu se includ, ele tot functioneaza. Nu exista prezumtia de nevinovatie privind averea (este vorba de un concept PENAL) ci de eliminarea prezumtiei de avere licita. Poti sa imi dai UN SINGUR exemplu de o alta tara cu aceeasi clauza??? UN SINGUR EXEMPLU? (dar instructorul tau de partid poate?)
  • +25 (29 voturi)    
    mintea in colturi (Luni, 6 iunie 2011, 19:10)

    pragmatism [utilizator]

    Păi ... in proiectele prezentate de USL nu apare in niciun caz vointa poporului ... care s-a exprimat pt un parlament UNICAMERAL ... iar ... Antenescu!&Co vor sa-l mentina bicameral. Apoi, art din Constitutia iliesciana referitor la prezumarea ca ilicită a averii nu are cum sa se regaseasca intr-o lege electorala. Pe de alta parte hibele actualei constitutii constau in primul rand in haosul pe care-l creeaza in relatiile intre instittutiile statului: presedinte, parlament, guvern, putere judecatoreasca ... pur si simplu este croită stramb. Cativa strategi in comunicare si argumentare îi fac praf pe uslaşi cu tot "sah-matul" lor de 2 lei.
    • +11 (11 voturi)    
      Constitutia (Marţi, 7 iunie 2011, 2:00)

      foarte adevarat [anonim] i-a raspuns lui pragmatism

      Perfect adevarat. Schimbarea Constitutiei este necesara pentru ca cea de acum(cea mai importanta lege in stat) e croita pentru furaciuni.
  • +22 (26 voturi)    
    USL = multe vorbe goale (Luni, 6 iunie 2011, 19:12)

    cristi [anonim]

    cred ca PDL va sustine cele 3 legi ale USL daca ele vor ajunge in parlament in forma pe care o lauda ei astazi dar mi-e teama ca proiectele USL sunt doar vorbe pt camapania electorala TV si legile nu vor fi prezentate in parlament niciodata

    daca intradevar vor aceste legi atunci le vor depuna inaintea vacantei parlamentare
  • +20 (24 voturi)    
    proiectul USL.... (Luni, 6 iunie 2011, 19:13)

    freemistake [anonim]

    ....Rezultatul referendumului nu se refera NUMAI la reducerea numarului de parlamentari la 300.....care poate fi reglementata prin legea electorala asa cum propune USL.
    Rezultatul referendumului a fost si ptr parlament UNICAMERAL, care nu se paote face decat prin modificare a constitutiei.
    Proictul de lege propus de USL...de reducere a parlamentarilor la 300 si pastrarea bicameralismului contravine rezultatului referendumului care trebie pus in aplicare ca asa spune Constitutia...cu alte cuvinte USL....nu vrea sa tina seama de rezultatul referendumului decat doar pe jumatate....ceea ce imi arata clar cam cat conteaza ptr acesti politicieni din USL vointa populatiei exprimata printr-un referendum validat.
    Dragi domni de la USL......daca vreti sa ajungeti la guvernare....veti fi de acord cu vointa populara exprimata prin vot de populatie la referendum, veti modifica constitutia in acest sens....astfel incat sa nu dati apa la moara lui BAse si lui PDL in an electoral....altfel..orice derapaj al vostru de la punerea in practica a rezultatului referendumului....nu va insemna decat voturi in plus ptr PDL....iar daca ei vor reusi sa ajunga in 2012 la putere ptr ca voi nu stiti sa pierdeti in fata rezultatului referendumului.....va garantez ca nici presedentia nu e veti castiga.
    Ca sa castigati in 2012, trebuie sa acceptati ca ati pierdut la referendum...e simplu....dar numai voi nu vedeti asta....
    Voi ca prostii de fapt nu va opuneti lui BAsescu...ci va opuneti unui vot exprimat de electorat la referendum ceea ce va conduce la pierderea alegerilor in 2012 de catre voi.
    Ptr ca BAse nu va mai fi in 2013....iar populatia va avea de ales in 2012 intre o formatiune politica care respecta rezultatul referendumului adica resepcta vointa majoritatii electoratului si o coalitie USL care nu respecta vointa electoratului. SImplu! SI atunci veti pierde....
    NU incetez sa ma minunez cata prostie zace in voi din cauza urii fata de basescu si a orgoliului ce va orbeste.
  • +19 (23 voturi)    
    Nu au decat dar ...... (Luni, 6 iunie 2011, 19:16)

    lucaman [anonim]

    Isi dau singuri sah mat ...

    Cum sa nu treci la parlament unicameral daca poporul a decis sa faci asta?Te obliga si constitutia sa respecti rezultatul. Sau nu mai conteaza ce vrea poporul si ce a hotarat la referendum?

    Maxim 300 de parlamentari si unicameral.......astea nu le mai poate negocia nimeni.Ponta si Crin transmit romanilor urmatorul mesaj.....nu e cum vrea poporul e cum vrem noi.....
  • -9 (15 voturi)    
    jjj@ (Luni, 6 iunie 2011, 19:18)

    Neutru [anonim]

    Stai linistit, nu va fi niciun vot in plus pentru PDL daca nu se modifica acum Constitutia. O sa vedeti PDL zdrobit pur si simplu in alegeri. Nu dai papa la popor, adio voturi!
    • +9 (9 voturi)    
      pentru neutru (Luni, 6 iunie 2011, 23:12)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Neutru

      Dar daca se modifica acum Constitutia,vor fi voturi in plus pentru PDL?
      P.S. Ti-e foame? Vezi ca sunt castraveti gratis la Balotesti. Cu tona!
      • +4 (4 voturi)    
        habar n-am! (Marţi, 7 iunie 2011, 10:04)

        bula [anonim] i-a raspuns lui adrian88000

        dar stiu precis ca dintre actualii politicieni MULTI vor emigra in Brazilia, Cuba, Venezuela, departe de fisc. De la care partid vor fi mai multi, fiecare poate ghici! Iar dintre cei cu procese pe rol, cam toti vor intra si la ilicit!
        • 0 (0 voturi)    
          pentru bula (Marţi, 7 iunie 2011, 18:38)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui bula

          Corect!
  • +20 (26 voturi)    
    Doamne, ce-as mai rade (Luni, 6 iunie 2011, 19:19)

    vasile [anonim]

    sa zica Matelotu' : Da, suntem de acord cu cele trei propuneri !.... Sa-i vad pe cei doi corifei (si cu motanu' - trei) dand din colt in colt si zicand ca, de fapt ei n-au vrut sa zica asa, am inteles noi gresit...
    • -8 (8 voturi)    
      Doamne, ce as mai multumi cerului (Luni, 6 iunie 2011, 22:10)

      marius [anonim] i-a raspuns lui vasile

      sa zica Matelotu': Da, suntem de acord cu cele trei propuneri! Sa-i vad pe corifei si cu motanul dand din colt in colt!
      Si sa vad ca Matelotu' chiar se tine de cuvant si face legile! Fara schimbarea Constitutiei, pentru ca acest lucru ar putea folosit sa mai scoata 4 ani la carma!
      • +7 (7 voturi)    
        Pentru marius (Luni, 6 iunie 2011, 23:13)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui marius

        Cum va putea sa mai stea Basescu 4 ani la conducere?
  • -3 (11 voturi)    
    De ce nu? (Luni, 6 iunie 2011, 19:24)

    aura [anonim]

    E putin probabil sa avem constitutia modificata pina in 2012. In schimb, o lege cu reducerea nr de parlamentari are mai multe sanse sa fie adoptata si aplicata la urmatorul tur de scrutin.
    Daca vom avea norocul sa avem si lege si constitutie modificata in 2012, cu atit mai bine.
    • +12 (12 voturi)    
      Stai tu linistita (Luni, 6 iunie 2011, 19:32)

      Ion [anonim] i-a raspuns lui aura

      Odata ce vor avea majoritatea nu va mai fi nici o lege din astea trambitate pe aici. Am avut PSD la guvernare atatia ani si toti stim ce au facut. PNL-ul cat a fost a facut tot meandrele PSD prin urmare ... Sa fie ea in Constitutie ca daca incearca cineva sa o schimbe nu mai trece legea de vot-ul electoral.
      • -2 (4 voturi)    
        Hello! e cineva acasa? (Marţi, 7 iunie 2011, 8:47)

        aura [anonim] i-a raspuns lui Ion

        Si eu vreau ca modificarile sa fie intepenite in constitutie, dar decit deloc, prefer si o lege, fie ea si temporara. N-ar fi bine ca in 2012-2016 sa avem numai 300 de parlamentari?

        E prima data cind avem consens politic pe o chestiune, ar trebui sa profitam de asta. Avind in vedere ca ptr constitutie trebuie aprobarea a 3/4 din numarul parlametarilor, sint slabe sanse sa se intimple pina in 2012. Apoi, constituţia este validata daca la referendum se prezintă 9 milioane de alegători, iar dintre aceştia 4,5 milioane votează "DA". Deci povestea e lunga si complicata.

        Decit nimic, e buna si o lege. Nu ma intereseaza razboiul celor 2 roze, important e sa se miste lucrurile in directia dorita de cetateni.
        • +5 (5 voturi)    
          idee pescuita, dar buna! (Marţi, 7 iunie 2011, 10:07)

          furios [anonim] i-a raspuns lui aura

          eu am scris parlamentarilor mei (senat si deputati) ca daca se opun noii Constitutiei nu numai ca nu-i voi vota, dar voi face propaganda printre prieteni si rude sa nu-i voteze. Deja am primit asigurari ca se va respecta vointa poporului.
          • -3 (3 voturi)    
            Furios, dar naiv :) (Marţi, 7 iunie 2011, 12:43)

            aura [anonim] i-a raspuns lui furios

            Chiar crezi ca le va pasa de amenintarile, reprosurile sau rugamintile noastre?
            Prefera sa aiba mai multe sanse cu 470 de locuri decit cu 300.
            Pe primul loc sint libertatea, averea si privilegiile lor. Asa ca vor risca sa piarda votul tau, al prietenilor si rudelor tale.

            In plus, electoratul nu e asa de sofisticat.Cine are de votat USL, voteaza USL; n-o sa voteze unul de la PDL doar pentru ca acel candidat USL nu a votat modificarile ptr constitutie.
          • 0 (0 voturi)    
            pentru furios (Marţi, 7 iunie 2011, 19:16)

            adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui furios

            Bravo! Bine ai facut. Toti ar trebui sa facem la fel. Ramane o problema. Sa obtinem VOT DESCHIS la aprobarea proiectului de Constitutie in Parlament. Ca sa-i stim pe cei ce se opun si sa facem tot ce depinde de noi sa nu mai intre in parlament.
            P.S. Imi aduc aminte cum am blocat accesul in senat in 1996 a unui vechi colaborator al Securitatii. Era candidat din partea CDR.Am lipit mici afise in tot orasul cu poza lui si am scris " NU-L votati! Colaborator al regimului comunist". A luat cateva mii de voturi mai putin decat primul de pe lista deputatilor ( era primul pe lista senatorilor). Nu a pupat senatul.
            Deci avem metode de a-i stopa pe nesimtiti !
  • +7 (7 voturi)    
    io as ... (Luni, 6 iunie 2011, 19:36)

    me [anonim]

    vota legea propusa de ei repede adica in 2 -3 saptamani dupa care as veni si cu modificarile de constitutie.

    PS: io vad o problema la interzicerea traseismului politic. Daca io Ponta nu ma mai inteleg cu Geoana il dau afara din partid si ii iau locul de parlamentar....
    • 0 (4 voturi)    
      Just (Marţi, 7 iunie 2011, 8:56)

      aura [anonim] i-a raspuns lui me

      Nu se stie cind vom mai avea ocazia ca PDL si USL sa fie de acord asupra vreunui punct votat de noi la referendumul din 2008.

      Cit despre traseismul politic, sint de acord cu interzicerea lui. Chiar daca votam uninominal, votam si identitatea politica a parlamentarului. Un sondaj spune ca 70% dintre romanii voteaza in functie de partid si mai putin in functie de persoana parlamentarului.
      Nu e normal ca un partid validat de electorat in cistigatorul alegerilor sa piarda alegerile in parlament din cauza traseismului.
      • +4 (4 voturi)    
        nu cred ca ai dreptate! (Marţi, 7 iunie 2011, 10:09)

        prudent [anonim] i-a raspuns lui aura

        eu cred ca parlamentarul raspunde NUMAI in fata votantilor. Daca asculta propriul partid in DETRIMENTUL votantilor el ar trebui sa poata sa plece. Macar ca independent (se poate si in Anglia).
        • -1 (3 voturi)    
          Asadar (Marţi, 7 iunie 2011, 12:24)

          aura [anonim] i-a raspuns lui prudent

          Ti se pare corect sa te trezesti cu o guvernare de stinga daca electoratul a ales dreapta ? Si invers.

          Programul parlamentarului e subordonat celui de partid, altfel partidul nu l-ar pune pe liste. Eu l-am ales sa sprijine partidul la guvernare, nu sa-l saboteze.
          Un candidat nu are numai nume-prenume-CV, ci si IDENTITATE POLITICA. Daca renunta la ea in timpul mandatului de parlamentar inseamna ca si-a inselat votantii. Si sa raspunda prin pierderea mandatului imediat, nu la urmatoarele alegeri.
  • +9 (9 voturi)    
    Traducere (Luni, 6 iunie 2011, 19:43)

    VictorM [utilizator]

    Mai degraba si-ar sacrifica din numarul lor, decat sa treaca alineatul 8 al lui Basescu privind caracterul licit al dobandirii averilor.. In plus, au sarit in sus cand puterea vorbea de alegerea primarilor din primul tur, dar cu parlamentarii se pare ca e ok..
  • +10 (10 voturi)    
    sah mat cu steluta.... (Luni, 6 iunie 2011, 19:50)

    dadan [utilizator]

    pai reducerea numarului de parlamentari asa cum cere referendumul il faceti voi printr-o lege insa parlament unicameral nu vad cum faceti voi fara referendum....sau ati uitat ca parlamentul unicameral era si el stipulat in referendum? sau din vointa poporului luati voi doar ce va convine?
  • -1 (1 vot)    
    alegere intr-un tur (Luni, 6 iunie 2011, 20:07)

    alex [anonim]

    De acord dar in astfel aliantele pre electorale se intreyic iar constructii de gen CDR, DA, USl sa nu se poata forma pana dupa alegeri.

    alex.
  • +4 (8 voturi)    
    vor uninominal (Luni, 6 iunie 2011, 20:17)

    uzu [anonim]

    atata timp cat votul este uninominal, alesul meu trebuie sa poata sa faca ce vrea el sa se mute unde vrea el, dar sa faca ce mi-a promis ca face.
    daca greseste nu-l mai votez.
    • +4 (4 voturi)    
      asa sa faci! (Marţi, 7 iunie 2011, 10:11)

      prudent [anonim] i-a raspuns lui uzu

      ba sa-i scrii parlamentarului ca nu-l votezi daca nu e de acord cu noua Constitutie. Sunt destule persoane care au facut-o deja si niciun parlamentar nu a indraznit sa spuna ca NU!
  • +7 (7 voturi)    
    sah mat ? (Luni, 6 iunie 2011, 20:22)

    uzu [anonim]

    ractia este cel putin jenanta. asta nu e sah mat. eventual e table.
  • +3 (5 voturi)    
    HELP UE , PLS !!!! (Luni, 6 iunie 2011, 20:57)

    Doru [anonim]

    Domniile Voastre nu va razboiti cu puterea ,cel putin in acest caz.Dvs va bateti joc de cei ce am fost la votul pentru referendum! Cred ca faceti o greseala capitala!Sper ca UE sa reactioneze la timp!
  • -4 (4 voturi)    
    La schimb (Luni, 6 iunie 2011, 21:15)

    dana [anonim]

    As alege din propunerea USL interzicerea traseismului politic, cu pierderea mandatului, si as da la schimb, mandatul presedintelui de 5 ani pe unul de 4...
  • -7 (9 voturi)    
    Toti pareti partinitori (Luni, 6 iunie 2011, 21:33)

    Radu [anonim]

    Majoritatea pro PDL si Base, cativa pro USL. Dar cu noi, cetatenii Ne obsedati de partide Ce facem?
    Eu zic ca
    1 legea propusa de astia trebuie Votata ca sa fim siguri ca la urmatoarele alegeri se vor alege 300 de parlamentari
    2 modifcarea constitutiei in acelasi sens trebuie sa continue si ea ca Sa fim siguri ca vor ramane la Nr Asta si dupa alegeri si Nu se razgandesc
    3 scoaterea pezumtiei de a fi licita, a averii, nu cred ca e absolut necesara
    4 nu cred ca datoria publica trebuie limitata la 60% din PIB
    5 Cred ca propunerea de restrangere a imunitatii parlamentarilor este utila si necesara
    Nu va mai certati intre voi. Mai bine dezbTem propunerile civilizat si nu isteric sau partinitor si in acest mod demonstram tuturor partidelor ca societatea civila exista si e matura
    • +8 (8 voturi)    
      pentru radu (Luni, 6 iunie 2011, 23:16)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      Pai daca vrei sa dezbatem atunci te rog sa dezvolti subiectul . Incepe cu punctul 3 din numaratoarea ta si vino cu argumente.
      • -3 (3 voturi)    
        Baza unei societati bogate este munca. (Marţi, 7 iunie 2011, 13:24)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui adrian88000

        Cel putin asa esti tentat sa sa crezi la prima vedere. In societatea romaneasca poti pune munca la baza bogatiei? In niciun caz.. SUA / Rusia isi datoreaza bogatia acelor cativa americani/ rusi foarte bogati. Acestia conduc societatea prin bogatia lor, ii dau un sens si o tinta. Asta ne lipseste noua romanilor pentru a devenii o tara bogata: un sens si o tinta. De 20 de ani ne zbatem precum mustele si batem pasul pe loc fiindca ne lipsesc romanii foarte bogati. Iliescu a facut foarte bine ca i-a lasat pe unii dintre noi sa se imbogateasca si sa iasa in fata (si culmea, majoritatea zice e comunist), timpul va cerne dintre ei si maracinii vor disparea ... dar cu Basescu dam inapoi, vrea sa ne reduca pe toti la acelasi numitor comun: munca ( si culmea majoritatea zice ca e liberal).
        • +1 (1 vot)    
          pentru Constantin (Marţi, 7 iunie 2011, 18:56)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

          Zici ca ne lipsesc romanii bogati? Nu cred. Tu esti unuul dintre ei ( adevarat, esti bogat si speriat .De Fisc sau DNA ).Mai sunt si altii... Nu ducem lipsa!
  • -10 (12 voturi)    
    poporul? (Luni, 6 iunie 2011, 21:48)

    bogdan [anonim]

    Care popor tata? Poporul care a votat acel "REFERENDUM" este rebut. 3 iq, plin de shaorme si osanza ,manipulabili etc...Pai din cauza "POPORULUI" aluia suntem aici.
  • +12 (12 voturi)    
    USL a dat sah mat (Luni, 6 iunie 2011, 21:49)

    denvarel [utilizator]

    Dupa care striga " am invins Mihaela, dragostea mea"
    Maine o sa citeasca odata intrebarea de la referendum si o sa realizeze ca nu pot trece la unicameral printr-o lege, fie ea si votata cu 100% din parlament. Deci nu e mat.
    Poimaine o sa vada ca nu pot scoate printr-o lege nici imunitatea nici prevederile legate de justitie. Deci nici sah nu au dat.
    Si la referendumul pentru noua constitutie o sa vada de fapt ca Basescu le daduse ieri de fapt mat in trei mutari prin prevederile legate de caracterul licit al averii.
    Suna cunoscut scenariul se schimba doar protagonistul. "Am invins, Daciana dragostea mea"
  • +6 (8 voturi)    
    sah-mat (Luni, 6 iunie 2011, 22:16)

    Gramofonu' [anonim]

    Le da Popeye doua martzuri si se rezolva.
  • +11 (11 voturi)    
    Intrebare... (Luni, 6 iunie 2011, 23:12)

    IC Breteanu leberalul socialist si conservator [anonim]

    De ce oare uslasii au iesit cu aceste legi imaginare legate de revizuirea legii fundamentale de-abia dupa ce Basescu a propus modificarea Constitutiei???? Ce-au asteptat 2 ani de zile???? Credeau ca Basescu si populatia acestei tari a uitat? Eroare tovarasi uslinosi!!!! Populatia si nici Basescu n-au uitat! Si inca ceva... 300 de puturosi intr-un parlament unicameral. Asta a votat majoritatea absoluta a populatiei. Pricepeti mai uslinosilor? Cat despre "sah-mat"... Marinarul joaca simultane de multa vreme si nu l-a batut nimeni. Sunteti niste etern infranti tovarasi de la USL.
    • -6 (6 voturi)    
      dar presedintele? (Marţi, 7 iunie 2011, 9:00)

      mih [anonim] i-a raspuns lui IC Breteanu leberalul socialist si conservator

      dar presedintele de ce a asteptat? Ca sa fie la momentul oportun. Tot joc de sah se cheama.
      • +1 (1 vot)    
        Pentru mih nemultumitul (Marţi, 7 iunie 2011, 19:22)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui mih

        Daca venea cu proiectul noii constitutii a doua zi dupa referendum ziceai ca e prea repede. Daca o pritocese bine, mai gaseste si alte nereguli in vechea constitutie si vine dupa 2 ani cu un proiect complet zici ca e prea tarziu. Dar de ce e tarziu? Ce,pleca trenul?
  • +8 (8 voturi)    
    USL A INVINS? (Luni, 6 iunie 2011, 23:22)

    mihai [anonim]

    l-a invins pe basescu si pentru tara ce a facut? ca ei mereu se bat pe basescu dar de tara nu-i intereseaza! USL = de 2 lei
  • +8 (8 voturi)    
    DIVERSIUNE (Marţi, 7 iunie 2011, 8:25)

    lzrd [utilizator]

    USL a lansat o diversiune de mare amploare prin aceste proiecte de legi.Scopul este vadit : abaterea atentiei de la modificarea constitutiei cu privire la caracterul PREZUMAT LICIT AL AVERILOR!
    Asta ii doare cel mai mult ! Ii doare undeva de numar de parlamentari,de alegere intr-un singur tur,.......
    AVEREA II DOAAAAARE!
  • +8 (8 voturi)    
    Degeaba (Marţi, 7 iunie 2011, 9:13)

    gig [anonim]

    La sah politic nu-i ajungeti lui Basescu nici pentru un turneu mediocru. Intodeauna are cel putin 3 mutari inaintea voastra si a demonstrat-o in repetate momente cand v-a umilit in grup sau pe fiecare in parte.
    O mutare gresita este chiar cea de fata ce v-a avea drept rezultat ralierea populatiei in spatele prevederilor referendumului uitate de USL in graba de a da un sah mat iluzoriu.
    Timpul trece si in conditiile in care nu veniti cu ceva concret si important pe lista de interes public nu v-a vad bine in 2012.
    Somn usor in continuare USL
  • +7 (7 voturi)    
    noi plusam (Marţi, 7 iunie 2011, 9:38)

    costa [anonim]

    Zic puslamalele de la usl, ca prin referendum nu s-a stabilit chestia cu averile . Ei si? O cerem acum, care-i baiul. Problema este de ce va impotriviti la ideea ca cineva va poate controla si confisca averile? Aici este cuiul, asta va doare, de fapt nu pe crin si ponatanel, ca ei sunt niste amarasteni sedusi si imbatati de gindul ca niste oameni mari, fie ei si interlopi ii baga in seama. Amarastenii astia nu cred ca au vazut un teanc de euro decit in filme, marii rechini stau in spate si rinjesc. Ok, mai trebuie schimbare, dar sincer, chiar credeti ca niste copii batrini, ca acesti doi papitoi este ceea ce trebuie la aceasta tara, si mai ales ACUM?
  • +4 (4 voturi)    
    te doare mintea cum gandesc astia (Marţi, 7 iunie 2011, 13:18)

    te doare mintea cum gandesc astia [anonim]

    astia din politica nici acum la 21 de ani de la revolutie nu pricep ca ideile bune sunt pentru ROMANIA si nu pentru un partid sau altul


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by