VIDEO USL propune propria varianta de modificare a legislatiei electorale: Maximum 300 de parlamentari si interzicerea migratiei politice

de Alina Neagu HotNews.ro
Luni, 6 iunie 2011, 14:33 Actualitate | Politic

Uniunea Social-Liberala urmeaza sa depuna miercuri, la Parlament, trei proiecte de lege care vizeaza reducerea numarului senatorilor si deputatilor la maximum 300, interzicerea migratiei politice si dobandirea mandatelor de parlamentari de catre candidatii care castiga cele mai multe voturi in colegii, potrivit Mediafax, care citeaza surse politice. Cele trei proiecte de lege au fost elaborate ca reactie la reforma Constitutiei si a legii electorale propuse de Administratia Prezidentiala.

Conform surselor citate, unul dintre proiectele legislative care vor fi propuse se va referi la reducerea numarului de parlamentari la maximum 300.

Un al doilea proiect de lege vizeaza modificarea sistemului de vot, propunand alegerea parlamentarilor tot in sistem uninominal, dupa modelul care functioneaza in cazul primarilor. Astfel, USL propune dobandirea mandatelor de parlamentari de catre candidatii care castiga cele mai multe voturi in colegii.

O a treia lege care va fi propusa de USL prevede interzicerea migratiei politice, stabilind ca un parlamentar ales sub sigla unei formatiuni isi pierde mandatul daca demisioneaza din partidul respectiv.



Citeste mai multe despre   



  
1647 vizualizari
  • +10 (10 voturi)    
    Votam candidatul sau partidul ? (Luni, 6 iunie 2011, 14:42)

    Decebal Traian [anonim]

    Daca partidul gindeste una si parmamentarul gindeste alta ce se intimpla? Reinfiintam PCR-ul? Eu pina la urma pe cine votez uninominal? Partidul sau parlamentarul?
    • -4 (4 voturi)    
      simplu (Luni, 6 iunie 2011, 15:17)

      gaga [anonim] i-a raspuns lui Decebal Traian

      se abtine de la vot in chestiunea in care opinia lui nu coincide cu cea a majoritatii din partid.
      • +2 (2 voturi)    
        SI atunci (Luni, 6 iunie 2011, 16:54)

        bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui gaga

        De ce mai propun votul uninominal? Nu mai bine propuneau direct alegerea partidelor, iar apoi partidele isi trimit ce oameni vor, din moment ce acestia nu pot vota decat asa cum vrea "partidul"?
    • -2 (2 voturi)    
      lamurirea nelamuririi! (Luni, 6 iunie 2011, 16:08)

      omo [anonim] i-a raspuns lui Decebal Traian

      Nu se specifica nicaieri ca parlamentarul isi pierde mandatul daca voteaza contra indicatiilor date de la partid, la fel cum nu se specifica ca excluderea din partid duce la pierderea mandatului atata timp cat respectivul parlamentar nu migreaza spre alt partid/grup parlamentar.
      • +2 (2 voturi)    
        nelamurirea lamuririi nelamuririi (Luni, 6 iunie 2011, 17:31)

        Socrates [anonim] i-a raspuns lui omo

        Si totusi care e rostul votului uninominal daca partidul decide ce poate face parlamentarul respectiv?
        Singura restrictie asupra activitatii unui parlamentar ar trebui sa fie interdictia faptelor de natura PENALA, si mai ales eliminarea imunitatii pentru asa ceva.
        Actiunile lui din Parlament (cum voteaza o anumita lege sau cu cine se aliaza in Parlament) sunt de natura POLITICA, si singurul in masura sa le judece este electoratul lui, nu seful de cadre ditr-un partid sau altul.
        Cat timp sunt actiunile politice sunt transparente (votul secret trebuie de asemenea eliminat in opinia mea), totul e OK, migratia politica nu e o problema pentru electorat, ci pentru dictatori de partid gen Ponta si Antonescu.
    • +2 (2 voturi)    
      Ba, ce le-a tras-o Basescu (Luni, 6 iunie 2011, 17:50)

      Razvan (360romania.eu) [utilizator] i-a raspuns lui Decebal Traian

      Mai nou si marile jigodii tin cont de rezultatele referendumului.

      Nu peste putin timp vom afla ca USL-asii sunt cei care s-au luptat ca leii pentru reducerea numarului de parlamentari.
  • +14 (14 voturi)    
    "USL propune propria varianta..." (Luni, 6 iunie 2011, 14:43)

    Adrian US [anonim]

    mai propun si eu una:
    "sa se introduca obligativitatea przentei alesilor in parlament".

    mi se pare de bun simt ca cineva ales sa fie prezent in parlement si sa reprezinte pe cei cale l-au ales.

    adrian us
  • +11 (15 voturi)    
    Interzicerea migratiei politice ?!?! (Luni, 6 iunie 2011, 14:49)

    BogDan [anonim]

    Astia cred ca sunt idioti !
    Eu cred ca saracii nu inteleg ca daca cineva este ales uninominal, acel cineva trebuie sa reprezinte interesele electoratului si nu ale partidului !
    • -4 (8 voturi)    
      Saracule (Luni, 6 iunie 2011, 15:09)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui BogDan

      Pai atunci sa candideze ca independeti fara sprijinul partidului sa vedem daca ies nu? :) Nu-i asa corect?
      Candidezi cu sprijin si sprijinul iti este retras, la revedere.

      Daca e asa bazat candideaza independent ce-i trebuie sprijinul vreunui partid. Iti doresti sa ne conduca uninominali analfabeti ca Gigi Becali, Elena Basescu.

      Uninominalul a fost si este un fiasco. 300 parlamentari pe liste pentru reprezentare. Daca ia Becali 14% in colegiu, restul de 86% cum sunt reprezentati in parlament?

      Gresesc cu ceva?
      • +3 (3 voturi)    
        O mica greseala (Luni, 6 iunie 2011, 15:47)

        lenin [anonim] i-a raspuns lui Alex

        Pai atunci pentru ce rost mai au partidele? Din ce-ai spus tu mai sus ele trimit in parlament (pe bani) toti analfabetii. Vorba ta: daca vrei sa fii parlamentar si nu esti bazat (coada de topor) inscrie-te intr-un partid, platesti comisionul jumatate inainte, jumatate dupa, si se ocupa el de alegerea ta. Nu cred ca exista o astfel de lege in alta tara europeana.
        • -1 (1 vot)    
          N-ai inteles sau poate m-am exprimat eu gresit (Luni, 6 iunie 2011, 17:14)

          Alex [anonim] i-a raspuns lui lenin

          Unde ai inteles ca am zis ca partidele trimit toti analfabetii? Sunt si cateva cazuri dar nu majoritare.

          Prin uninominal pur din primul tur sa nu te miri ca o sa ai in parlament pe Adi minune, Salam, care cu 20% isi pot asigura un loc in parlament.
          Asta e reprezentativitate?

          Romanii sunt dobitoci nu trebuie sa ne comparam cu aia de afara. Vot pe liste sau mixt (uninominal + lista) e cel mai reprezentativ.


          Partidul il trimite partidul raspunde pentru el. De exemplu, partidul o baga in fata pe Udrea, pe EBA, pe Talmacean, pe Ridzi, partidul o sa traga. Data viitoare o sa aiba grija sa nu-i mai bage, desi de primele 2 ma indoiesc ca nu o vor face. Corect nu?
          • +1 (1 vot)    
            "Romanii sunt dobitoci" (Luni, 6 iunie 2011, 17:40)

            Socrates [anonim] i-a raspuns lui Alex

            Aici ai dreptate, unii romani sunt asa de dobitoci incat prefera sa decida partidul pentru ei, singuri nu prea sunt in stare.

            O flotare logica pentru tine: De ce tarile cu cea mai lunga traditie democratica si stabilitate politica folosesc fie vot uninominal pur (Marea Britanie, SUA) fie reprezentare directa (Elvetia)?
            Si de ce tarile ce folosesc vot pe liste au cazut repetat in dictatura (Germania), sau au suferit de instabilitate politica (Italia, Franta).
    • -1 (7 voturi)    
      pfeuu (Luni, 6 iunie 2011, 15:12)

      shout [utilizator] i-a raspuns lui BogDan

      Eu cred ca tu esti asa... Migratia politica, altfel denumita traseism, nu are legatura doar cu parlamentul ci cu trecerea unui membru de partid dintr-un partid in altul (sau in multe altele cum e cutuma pe la noi). Daca tu crezi ca parlamentarul (as adauga consilierul, primarul, etc) X ar fi castigat un loc in Parlament fara sprijinul (marketing) partidului te inseli amarnic. Mi se pare o masura corecta din acest punct de vedere. Cine crede ca poate sa castige un mandat de parlamentar pe cont propriu este liber sa o faca. Poate asa scapam de "negocierile" prin care parlamentarii nostri dragi trec dintr-un partid in altul asa, ca si-au schimbat peste noapte ideologia.

      Interzicerea traseismului in general este o masura EXCELENTA daca se va implementa vreodata (am dubii din pacate). Daca votezi cu X o faci pentru ca el e de dreapta si nu vrei sa il vezi maine in barca stangii (sau invers).
      • +3 (3 voturi)    
        Si cum se implementeaza masura asta? (Luni, 6 iunie 2011, 15:59)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui shout

        Adica ce-l impiedica pe membrul partidului X sa treaca la partidul Y de facto, dar "pe hirtie" sa ramana membru al partidului X.
        Sau eventual sasi critice propriul partid pina cind este exclus?

        Masura USL e sublima pentru Griveii din toate tara, dar lipsita de orice aplicabilitate.

        Singurul mod de a combate migratia politica e ca electoratul sa-i penalizeze pe traseisti la urne. Numai ca electoratul roman nu voteaza dupa cum ii dicteaza constiinta (pentru simplul motiv ca n-o are), ci voteaza cu ala care "da" mai mult.
        • 0 (0 voturi)    
          De ce citesti doar ce vrei tu? (Miercuri, 8 iunie 2011, 13:18)

          shout [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

          Ehhh... e pacat cand unii ca tine arunca cu mizerie in tot ce li s-a spus ca nu e bun.

          Draga bogdan. Daca citeai mai cu atentie mesajul meu, poate observai mai multe aspecte:

          - eu vorbeam despre interzicerea traseismului, adica imposibilitatea de a te inscrie in ALT partid decat cel in care te-ai inscris prima oara. Tu vorbesti despre modul in care isi exercita X mandatul castigat.

          - votand altfel decat in ideologia partidului in care esti inscris va duce la lipsa sustinerii in alegerile viitoare de catre partidul din care faci parte. Asta duce la posibilitatea de a candida doar ca independent. Daca parlamentarul chiar a sustinut interesul electoratului in dauna interesului partidului, sunt sigur ca va fi ales a doua oara ca independent. Daca nu, probabil ca va ramane doar cu banii castigati din "transferul" temporar "de facto" la alt partid, partid care nu il va sustine.

          - acesta masura as dori sa o vad aplicata nu doar in Parlament ci PESTE TOT. Adica sa nu mai vad membri partidului X trecand in partidul Y pentru a-si pastra functia de inspector, director, rector si toate cele. Pe acestia nu pot sa ii amendez pentru ca de cele mai multe ori ei nu apar pe buletinele de vot.

          Dupa cum ziceam si in mesajul precedent, nu consider ca va fi vreodata implementata o astfel de lege, dar eu unul sincer as vrea sa o vad.

          Amendarea activitatii parlamentarului poate fi facuta oricand si in orice conditii de electorat. Nu sunt neaparat legate unele de altele.

          Ca o concluzie eu zic sa lasi "Griveii" din tara si sa te uiti la zgarda ta.
  • +7 (9 voturi)    
    ce smecherie! (Luni, 6 iunie 2011, 14:51)

    NewLevel [anonim]

    Ce smecheri sint astia, vor sa bage o lege ca sa o poata ei modifica mai tirziu.
    Si apoi, nu cind erau ei la conducere a fost aprobat sistemul aproape uni-nominal care e in vigoare acum? De ce vor sa-l schimbe acum si nu l-au schimbat inainte de a-l baga in vigoare? Atunci au fost prosti iar acum le-a venit mintea la cap? Sau se simt ca sint pe val, cistiga cit se poate de mult si apoi, inainte de alegerile urmatoare, il schimba iar?
    Si, nu in ultimul rind, daca e sistem uninominal pur si parlamentarii sint alesi ca primarii, de ce unul care si-a cistigat mandatul de parlamentar pe numele lui sa-l piarda in numele partidului?
    Ai naibii astia, parca sint la croitorie. Isi fac o lege care le vine bine si, peste 2-3 ani, dupa ce s-au ingrasat si-i stringe la burta, o arunca si-si fac alta.
    • -4 (4 voturi)    
      Smecherie (Luni, 6 iunie 2011, 15:13)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui NewLevel

      La smecheria carmaciului raspunzi cu aceeasi moneda.
      Le-a cam tras-o portocaliilor.

      Eu prin constitutie as interzice exprimarea prin vot celor cu IQ mic. In acest fel new level si portocalii, n-ar mai avea drept de vot.
      As mai propune prin constitutie salariul minim de 1.000 Eur ca sa se poata asigura un nivel de trai decent.
      Constitutia nu e hartia igienica sa o modifice fiecare dupa cum vrea. Actuala constitutie e foarte buna.
      • +3 (3 voturi)    
        Mai Alex, tu esti sigur? (Luni, 6 iunie 2011, 16:05)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui Alex

        ... Esti sigur ca ai "interzice exprimarea prin vot celor cu IQ mic."?
        :D
        Propunerea ta cu salariul minim de 1000 eur prin constitutie nu prea te califica la IQ supraunitar? Daca tot trecem salariul minim in constitutie de ce nu-l faci macar de 3-4000 eur, sa aibe toata lumea bani de-un mertsan, de-o viloantsa... De ce esti zgircit?

        Vezi ce-ti doresti ca s-ar putea sa ti se indeplineasca....
        • -2 (2 voturi)    
          Era bascalie (Luni, 6 iunie 2011, 17:16)

          Alex [anonim] i-a raspuns lui bogdan

          Dar e greu sa pricepi: "Constitutia nu e hartia igienica sa o modifice fiecare dupa cum vrea."

          Salariul minim, legea electorala si toate balivernele cerute de baselu' si sustinute de unii cu IQ mic se modifica prin legi ordinare. Nu e nevoie sa fie prinse in Constitutie. Pricepi?
        • -2 (2 voturi)    
          IQ (Luni, 6 iunie 2011, 17:23)

          Alex [anonim] i-a raspuns lui bogdan

          Ma, eu am votat intotdeauna si o voi face cu siguranta si dupa criteriul cu IQ-ul. Pentru multi de pe aici insa nu bag mana in foc ca s-ar califica.
      • +1 (1 vot)    
        Cine (Luni, 6 iunie 2011, 17:39)

        Jar [anonim] i-a raspuns lui Alex

        sa dea banii astia si de unde sa-i ia?
        Banii ,neacoperiti prin productia de bunuri si servicii,sunt hartii fara valoare.
        Priveste in jurul tarii si poate vei intelege.
      • +2 (2 voturi)    
        "nu e hartia igienica sa o modifice fiecare dupa " (Luni, 6 iunie 2011, 17:47)

        Socrates [anonim] i-a raspuns lui Alex

        Poti sa ne povesteti si noua cum modifici tu hartia igienica? Mai ales dupa ce-o folosesti.

        Daca e sa judecam dupa lipsa ta de logica si erorile gramaticale, cred ca inca aspiri la un IQ mic si la 1000 Euro.
        • -1 (1 vot)    
          Dupa cum vrea (Marţi, 7 iunie 2011, 0:02)

          Alex [anonim] i-a raspuns lui Socrates

          Adica unul sa o faca cu un model si altul cu alt model ca asa ii vine lui. Pricepi mai posesor de IQ "ridicat".Poate-mi arati si greselile gramaticale.
          Cat despre 1.000 Eur, i-am depasit de vreo 5 ani asa ca vezi-ti de fasolea care te alearga prin frigider.
          • +1 (1 vot)    
            prima zi de scoala (Marţi, 7 iunie 2011, 1:11)

            Socrates [anonim] i-a raspuns lui Alex

            GRAMATICA
            "In acest fel new level si portocalii, n-ar mai avea drept de vot.
            "
            Nu se pune virgula intre subiect si predicat.
            Elementar, mai ales pentru un IQ asa de ridicat ca si al tau.

            LOGICA
            Explica-ne si noua relatia cauza-efect intre nivelul de trai si salariul minim pe economie. Intrebare ajutatoare: care e cauza si care efectul.

            STIINTE POLITICE
            Cum prevezi tu implementarea testelor de IQ? In care tari democratice se mai aplica? Care e baremul minim? Esti sigur ca-l treci? Esti sigur ca suporterii "portocalii" au un IQ sub medie - toate sondajele si studiile sociologice de pana acum sugereaza invers. Care grup e mai partizan politic - cal "portocaliu" sau cel "anti-portocaliu"?

            ECONOMIE
            Cum poti sa asiguri prin Constitutie un salariu minim garantat? Dai o comanada si economia reala se executa?

            Felicitari pentru cei 1000Euro, cati ani ti-au trebuit ca sa-i strangi?
    • +1 (1 vot)    
      e buna legea? (Luni, 6 iunie 2011, 15:14)

      shout [utilizator] i-a raspuns lui NewLevel

      Cred ca ar trebui sa raspunzi la intrebarea de mai sus, nu la cat de bine i se potriveste partidului X sau Y. Daca o lege este buna merita sustinuta indiferent de cel care o propunere. Maine, legea asta se va "potrivi" celorlalti.
  • +9 (11 voturi)    
    mda (Luni, 6 iunie 2011, 14:53)

    eu [anonim]

    au scris si ei ce zice basescu de 2 ani...

    uraaa USL, uraaaa... de 3 ori uraaaaa
    ce de-a oameni capabili acolo....

    capabili sa foloseasca copy/paste din propunerile lui basescu :))))
    • +1 (1 vot)    
      din doua, a treia! (Luni, 6 iunie 2011, 16:15)

      omo [anonim] i-a raspuns lui eu

      Din doua (ori n-ai citit ce propune marinarul, ori n-ai inteles ce propune USL-ul), eu cred ca tu esti la varianta trei: n-ai cunostinta de niciuna din variante! Marinarul a propus 300 de parlamentari, dar O SINGURA camera, in timp ce USL-ul propune tot 300 de parlamentari (le convine, ei tot ies pe plus!) dar DOUA camere. Si, pe de alta parte, unde ai citit tu, mai recent, ca marinarul propune interzicerea migratiei politice?
      • -1 (1 vot)    
        N-a citit (Luni, 6 iunie 2011, 17:24)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui omo

        Stai linistit ca el n-a citit, scrie dupa dictare.
  • +11 (13 voturi)    
    USL joaca la cacealma, cum face si cu poporul! (Luni, 6 iunie 2011, 14:55)

    Marian [anonim]

    De ce nu sunt atunci de acord cu modificarea Constitutiei, care sa prevada, pe o perioada nelimitata reducerea parlamentarilor la 300 sau stoparea migratiei? De ce intr-o lege care poate fi schimbata usor dupa alegeri si nu in Constitutie, care nu poate fi schimbata la cheremul oricarei formatiuni ajunse la guvernare?
    Ponta ne crede prosti pe toti, crede ca toti suntem electoratul USL, needucat, pauperizat ca sa poata fi manipulat, asistat, plin de hoti, securisti si comunisti.
    Ponta si Crin, mai trageti odata ca iarasi ati dat-o in bara!
    • +4 (4 voturi)    
      Te contrazic Mariane! (Luni, 6 iunie 2011, 15:38)

      Gutza [anonim] i-a raspuns lui Marian

      N-au participat Ponta si Crin, Crin dormea la ora aia. Si cand va afla propunerea ca parlamentarii vor fi alesi ca si primarii, sigur nu va fi de acord. Cum adica, cei de pe locurile 2 si 3 nu mai intra in Parlament? Wow, sigur nu va fi de acord......
  • +6 (6 voturi)    
    Ca in reclama cu "lupul" (Luni, 6 iunie 2011, 14:56)

    Don Cicio [utilizator]

    A innebunit... USL-A !!!
  • +7 (7 voturi)    
    Ce mai propun astia?! (Luni, 6 iunie 2011, 14:58)

    TataOmidu' [utilizator]

    Pai, asta este initiativa PDL?
    Astia ce fac? Propun... propunerea?
    A... nu mai vor migratie, da...
    Pai, sa/i taie aripile lui goagal, s/o priponeasca pe coana mizil-fane-babanu, sa/i taie microfonu' lui minune,
    sa/i ia chitara lui medelin...
    Astia da... sunt migratori!
    Serios, acum, daca s/ar interzice migrarea, aia ai lor care vor sa plece din cauza de democratie in partid (ca la fratii lor galbeni) ce sa faca?
    Sa/i lustruiasca... volanul lui tontu sau jumatea lui cretin antenin?!
  • +9 (9 voturi)    
    Nesimtire pe fata... (Luni, 6 iunie 2011, 14:58)

    Terebent [anonim]

    Fac Uslasii orice numai sa scape de modificarile legate de justitie si dobandirea averii. Acum se poate vedea cat cacat au mancat cei din USLA pana acum, cat se impotriveau la reducerea numarului de parlamentari si desfintarea Senatul, iar acum cand au vazut ca Basescu a venit cu modificari mult mai dure decat reducerea numarului de parlamentari, imediat cacatul e bun de mancat ba chiar gustos.
    • -3 (3 voturi)    
      si PDLeii ce mananca ??! (Luni, 6 iunie 2011, 15:17)

      costica [anonim] i-a raspuns lui Terebent

      toti mananca ce zisesi mai sus....toti.....si-i doare-n spate de Romania si de romani... d-aia suntem unde suntem, cea mai saraca tara din UE, dupa 20 de ani de democratie in care ne-au condus cam aceiasi politicieni mutati de colo colo in astia 20 de ani.... asa si-au facut averile toti iar acum ba unii, ba altii se dau mai democrati decat ailalti.... ipocrizie pe la toti, indiferent de culoarea politica, gargara difera in functie de momentul la care-si pun poalele-n cap, adica sunt la putere sau in opozitie.....
  • +5 (5 voturi)    
    Smecherie mareee!! (Luni, 6 iunie 2011, 15:17)

    shuly [utilizator]

    Pai bine ma USLeilor ma ,pai ce v-ati gandit voi?
    Hai sa propunem repede o lege pentru ca legea se modifica mai usor dupa alegeri dar daca scrie in Constitutie am imbulinat-o.Pai Constitutia este foarte greu de modificat dupa cum se observa si acum.
    Ce minti stralucite numai la smecherii aveti securisto-comunistilor!!
  • +7 (7 voturi)    
    Sa facem bine (Luni, 6 iunie 2011, 15:28)

    roberto [anonim]

    Parca acum 1 saptamana, traseistul sef, Codrin Stefanescu, a aterizat intr-un post de conducere in una din jumatatile USL.

    Sincer, ma intreb cum de nu i-a prins pe toti vreun cutremur devastator sau gaz Sarin, ca sa avem si noi motiv de sarbatoare.
  • -3 (3 voturi)    
    usl (Luni, 6 iunie 2011, 15:47)

    luci [anonim]

    Incepe sa sune omeneste ! Daca adaoga si anularea imunitatii parlamentare si altele,propunerea trebuie bagata in seama.


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|



Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version