PNL: Alegerea primarilor intr-un tur anuleaza principiul majoritatii

de D.G.     HotNews.ro
Marţi, 31 mai 2011, 19:05 Actualitate | Politic

Partidul National Liberal considera ca adoptarea de catre Camera Deputatilor a propunerii legislative prin care primarii urmeaza sa fie alesi intr-un singur tur de scrutin va afecta profund reprezentativitatea si legitimitatea celor "mai importanti exponenti ai comunitatilor locale".

Intr-un comunicat de presa remis Agerpres de PNL se sustine ca "in acest mod se anuleaza insusi principiul care sta la baza functionarii democratiei si anume cel al majoritatii".

"Suntem profund ingrijorati de deficitul democratic creat prin faptul ca, in temeiul noii legislatii, s-ar putea sa avem primari alesi cu numai 15% sau 20% din voturi, in timp ce o proportie semnificativa a comunitatii risca sa ramana fara reprezentare", se mai arata in comunicatul de presa al liberalilor.

Potrivit acestuia, PDL "este confruntat cu perspectiva tot mai apropiata a pierderii puterii", de aceea 'incearca sa foloseasca artificii administrative si modificari legislative in speranta ca isi va putea stopa declinul electoral si ca isi va mai salva din procentele pierdute".

"Acesta este, de fapt, sensul demersului de modificare a manierei de alegere a primarilor. Din acelasi registru face parte si introducerea votului prin corespondenta, prin care domnul Teodor Baconschi incearca sa aduca PDL un milion de voturi", se mai arata in comunicat.

Legea privind alegerea primarilor intr-un tur de scrutin a fost adoptata, marti, de Camera Deputatilor, care este forul decizional, cu 174 de voturi "pentru", 110 voturi "impotriva" si 3 abtineri. Potrivit legii adoptate, primarii vor fi alesi intr-un tur de scrutin, cu exceptia situatiilor de balotaj.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

1020 vizualizari

  • +12 (14 voturi)    
    auzi la ei (Marţi, 31 mai 2011, 18:35)

    sucaa [utilizator]

    dar ca tariceanu a intrat in parlament de pe locul doi nu s-a anulat rpincipiul majoritatii?
    legea uninominalului facuta de ei este nedemocratica nu asta.
    • +1 (5 voturi)    
      pai .... (Marţi, 31 mai 2011, 21:55)

      Nea Marin [anonim] i-a raspuns lui sucaa

      ai dreptate dar aici doua lucruri gresite nu fac unu corect.
      • +1 (5 voturi)    
        mai oltene! (Miercuri, 1 iunie 2011, 9:30)

        curios [anonim] i-a raspuns lui Nea Marin

        dupa zicerea PNL Anglia e profund nedemcratica? acum aflu si eu! Dar daca acel primar ales cu 20% e de la PNL? dar daca Diana Tusa e in parlament cu 2300 voturi e democratic?
  • +11 (13 voturi)    
    ei as! (Marţi, 31 mai 2011, 18:43)

    costa [anonim]

    Potrivit acestuia, PDL "este confruntat cu perspectiva tot mai apropiata a pierderii puterii", de aceea 'incearca sa foloseasca artificii administrative si modificari legislative in speranta ca isi va putea stopa declinul electoral si ca isi va mai salva din procentele pierdute".
    Se observa ca tocmai USL se confrunta cu aceasta perspectiva.Undeva exista un Dumnezeu al Romaniei!
  • +8 (10 voturi)    
    Acum v-ati trezit sau s-a trezit doar Crin? (Marţi, 31 mai 2011, 19:42)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    pai ce, nu puteti sa veniti cu majoritatea, daca o aveti de la bun inceput? va trebuie doua tururi ca sa strangeti o majoritate? tururi de scrutin intr-un singur tur se fac in toate tarile lumii, dar nu se intra in parlament de pe locuri codase, cum ati facut voi. dar cum ramane cu intrarea in parlament de pe locurile 2,3,4,5,6,7 cum ati hotarat voi si psd, cum nu se face in nici o tara din lume? la voi antonescu,marele vostru sef de doi bani, a intrat de pe locul 2, desi majoritatea l-a vrut pe ionut popescu! atunci era bine, nu-i asa?
    ati luat-o in bot, de la psd, care isi va conserva primarii, la fel si pdl, pe cand voi veti pierde!!!
    obisnuiti-va sa pierdeti, sunteti tradatori si tradatorii platesc intotdeauna, mai devreme sau mai tarziu.
    voi, ca si psd, trebuie sa dispareti din politica romaneasca ca romania sa fie ceea ce merita!
    • +9 (11 voturi)    
      gresit...antonescu a intrat de pe locul 3 :) (Marţi, 31 mai 2011, 19:29)

      neutrino [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      doar Tariceanu de pe 2...asemenea bogdanel ..
      apropo, stie cineva pe vreunul de la PNL care a intrat de pe locul I...e doar o curiozitate
      • +5 (7 voturi)    
        Ciercumscriptia 42 - alegeri parlamentare (Marţi, 31 mai 2011, 21:14)

        judex [anonim] i-a raspuns lui neutrino

        1) Ionel Popescu (PD-L), 34.82%,
        2) Crin Antonescu (PNL), 29.80% (castigator)

        Asta da democratie, sa le multumim lui Parvulescu si Tariceanu.
    • +1 (3 voturi)    
      Yess! (Miercuri, 1 iunie 2011, 9:52)

      ciupi 2 [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      Mi-a mers la inima :)
  • +2 (4 voturi)    
    Prostie a la Antonescu. (Marţi, 31 mai 2011, 19:59)

    mircea [anonim]

    De parca la turul doi nu pot sa voteze numai 15% si 45% din ei sa voteze candidatul perdant.Asa ca teoria lui Antonescu se inscrie in tactica comunista a PNL de a bloca activitatea politica in Romania si a demonstra astfel ce bun era comunismul si daca nu comunismul ,cel putin USL(care e un comunism mai parsiv,lucreaza pe ascuns).
  • +9 (11 voturi)    
    Stimati tovarasi de la PNL.... (Marţi, 31 mai 2011, 20:06)

    Rescatorul [anonim]

    uitati ca 1/3 din parlamentarii vostri au intrat in Parlament pe usa din dos? Gata, sa mai terminam cu cheltuielile inutile! Cine vrea sa voteze sa merga la vot!
  • +8 (10 voturi)    
    nu deficit de democraţie (Marţi, 31 mai 2011, 20:06)

    ro [anonim]

    ci deficit de aritmetică: majoritate înseamă pur şi simplu numărul cel mai mare din voturi

    adică, majoritatea relativă e tot majoritate
    • -1 (3 voturi)    
      matematica.... (Marţi, 31 mai 2011, 20:55)

      pcd [anonim] i-a raspuns lui ro

      dumneavoastra lasa de dorit. majoritate = procent majoritar DIN VOTURILE EXPRIMATE. adica, in procente, asta se traduce prin 50% + 1. A defini majoritatea ca fiind cel mai mare numar de voturi obtinute, este de-a dreptul scandalos. In Romania 'moderna' un singur individ a mai facut asta: bolsevicul de Iliescu. Nu cumva il aplaudati si pe ala??? Da, ati retinut bine, Iliescu a modificat legea electorala astfel incat majoritatea matematica a fost schimbata cu 'majoritatea simpla', adica 50%+1 din VOTURILE EXPRIMATE. Mai pe romaneste, putem avea alegeri validate, chiar daca s-au prezentat la urne doar 10% din alegatori. Cu alte cuvinte, vreti nu vreti, tot nu scapati de noi, chiar daca se prezinta la vot un singur cetatean. Daca aplaudacii pdl de aici considera asta ok, inseamna ca sunteti in aceeasi gandire cu tovarasul iliescu......
      • +2 (4 voturi)    
        nedumeriri? (Miercuri, 1 iunie 2011, 9:36)

        curios [anonim] i-a raspuns lui pcd

        cand intr-un colegiu cu 25 000 voturi ajunge Ghise cu 2800 sau Diana Tusa cu 2300 ai urlat??? cand prezenta la vot pt. Oprescu a fost 40% era democratic si reprezentativ? Cand a ajuns Crin de pe locul 3 in parlament ai zbierat? Iar daca intr-o comuna se duc 1% la vot, comuna ramane fara primar?
        • -1 (3 voturi)    
          tot nu pricepeti???? (Miercuri, 1 iunie 2011, 8:51)

          pcd [anonim] i-a raspuns lui curios

          Democratie vine din greaca si inseamna demos+cratos=puterea poporului. Principiul fundamental al acestui sistem social-politic este acela al majoritatii care impune minoritatii. Matematic vorbind, majoritatea se refera la cei CU DREPT DE VOT, adica la INTREAGA MASA DE VOTANTI, nu doar la cei care se prezinta la urne. Altfel sistemul mai sus numit inceteaza sa existe nemaifiind vorba de majoritate reala.Din acest motiv una dintre conditiile fundamentale ale functionarii sistemului de algeri democratice este prezenta la urne a mai mult de 50% dintre alegatori. Repet, in istoria post-decembrista doar doua entitati au legiferat impotriva prin cipiilor de baza ale democratiei: bolsevicul de Iliescu si acum mafiotii din PDL. A, si inca ceva, situatiile pe care mi le prezinti mai sus scuza cu ceva actiunile pdl-ului? Pai alea sunt exact rezultatul gaselnitei lui Iliescu perpetuata de clasa politica....
          • +1 (1 vot)    
            bla bla bla.. (Miercuri, 1 iunie 2011, 15:41)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui pcd

            poporul are puterea sa decida in continuare. 100% din cei cu drept de vot se pot prezenta la urne. pot pune stampila unde vor ei. nici iliescu, nici pdl nu au venit cu nimic nou in materie de vot democratic. grecii votau in nshpe tururi?

            adevarata problema este lipsa de constiinta civica a celor care voteaza, lipsa pe care toate partidele o exploateaza la maxim.
            vrei sa schimbi ceva? invata-l pe roman ca nu are decat de pierdut daca voteaza pt o punga.
      • +1 (1 vot)    
        Gresesti. 50+1 e aia "Absoluta" (Miercuri, 1 iunie 2011, 9:59)

        ciupi 2 [utilizator] i-a raspuns lui pcd

        MAJORITÁTE, majorități, s. f. Partea sau numărul cel mai mare dintr-o colectivitate. ♦ Superioritate numerică cerută (prin lege) sau obținută în alegeri. ◊ Majoritate absolută = număr de voturi egal cu cel puțin jumătate plus unu din total. Majoritate relativă = numărul cel mai mare de voturi obținut de cineva în raport cu voturile obținute de fiecare din ceilalți candidați. Majoritate civilă = Majorat1. – Din fr. majorité. Cf. lat. maioritas, -atis, germ. Majorität.
  • +8 (10 voturi)    
    wauu (Marţi, 31 mai 2011, 20:28)

    daniel c [anonim]

    le e ciuda ca USL, tre sa intre cu un singur candidat in alegerile locale. Ha ha ha
  • +4 (4 voturi)    
    deja se alege asa la CJ (Marţi, 31 mai 2011, 20:58)

    narcis [anonim]

    Deja se aleg asa inca din 2008 presedintii de CJ. Destui si de la PNL alesi asa "nedemocratic". Daca la ditamai judetele nu s-a sesizat PNL-ul ca e nedemocratic, de ce ar fi la comunitati mult mai mici?
    PNL ar fi avantajat de acest mod de alegere, daca nu s-ar afla in USL; pentru ca fiind in USL, cei din PNL trebuie doar sa ocupe locul 2, iar in turul 2 avand voturile PSD in spate ar castiga foarte usor.
    Sistemul asta ar fi o sansa si pentru independenti sau partide mici, care n-ar avea nicio sansa in turul 2 in fata marilor partide sau coalitii.
    • +2 (2 voturi)    
      da (Miercuri, 1 iunie 2011, 9:11)

      august [anonim] i-a raspuns lui narcis

      si a sta (alegere pres de CJ din primul tur) PNL si PSD au stabilit
  • +4 (4 voturi)    
    conceptul majoritatii .... (Marţi, 31 mai 2011, 21:13)

    dadan [utilizator]

    cei ce voteaza conteaza...iar cei ce nu voteaza de fapt intaresc votul celor care voteaza.....putem spune ca cei ce nu se prezinta la vot isi distribuie optiunea de vot celor ce se prezinta la vot.
    adica daca prezenta la vot e de 50% atunci fiecare vot cantareste cat doua, daca prezenta e de 1/3 atunci fiecare vot cantareste cat trei s.a.m.d.... deci chiar daca prezenta la vot e mica votul reprezinta majoritatea caci e optiunea oamenilor de a nu se prezenta la vot si a-si dona valoarea votului unui posibil indezirabil....
    Eu sunt de parere ca trebuie duse campanii de constientizare a populatiei cu privire la dezavantajele si consecintele neprezentarii la vot si a refuzului de a-si exercita un drept extraordinar pentru care altii isi sacrifica viatza ....
  • +2 (4 voturi)    
    Ca deobicei (Miercuri, 1 iunie 2011, 12:12)

    Gabi M [utilizator]

    PNL-ul Crinului cu petale de trei trandafiri sare in sus si nu-i convine!Dar cand majoritatea poarlamentarilor lui au intrat in Parlament prin redistribuire in detrimentul celor care au avut mai multe voturi de ce au tacut?Atunci unde era majoritatea alegatorilor si democratia?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică