VIDEO Camera Deputatilor a adoptat modificarea statutului politistului. Opozitia acuza ca legea "faciliteaza concedierea a mii de politisti"

de V.M.     HotNews.ro
Marţi, 31 mai 2011, 17:14 Actualitate | Politic

Plenul Camerei Deputatilor a adoptat, marti, proiectul de lege privind modificarea Legii 360/2002 privind statutul politistului, principalele prevederi ale legii, cele referitoare la modul de evaluare profesionala si la schimbarea perioadei de reconversie profesionala - astfel incat aceasta sa se faca la sase luni dupa o decizie de disponibilizare si nu inainte ca pana acum -, urmand sa fie aplicate de la 1 ianuarie 2012, informeaza Agerpres.

Legea - organica - a intrunit 172 de voturi pentru si 130 impotriva din numarul de 302 de voturi ale deputatilor prezenti la sesiunea de vot final.

Comisia de aparare din Camera Deputatilor a adoptat, luni seara, cu majoritate de voturi, un raport inlocuitor cu mai multe amendamente propuse de Guvern la legea privind modificarea statutului politistului.



Opozitia: Legea aciliteaza concedierea a mii de politisti

Marti, la dezbaterile generale din plen, Opozitia a cerut retrimiterea la Comisie a legii, acuzand faptul ca prin amendamentele introduse de Guvern se doreste crearea unui "instrument pentru darea afara mai usoara a politistilor".

Liberalul Victor Paul Dobre, presedintele Comisiei de munca, a acuzat faptul ca raportul a fost lucrat de mantuiala pe un proiect de lege "care afecteaza intreg sistemul de ordine publica". Cererea de retrimitere la Comisie a fost respinsa.

La finalul votului in urma caruia legea privind modificarea Legii 360/2002 a fost adoptata, deputatul PSD Aura Vasile a acuzat, din partea grupului social-democrat, ca prin aceasta lege Puterea a urmarit sa fie dati afara 10.000 de politisti.

"Prin smecheriile care s-au facut si prin amendamentele care au fost strecurate in sedinta comisiei de ieri pot sa spun ca s-a incalcat de doua ori Regulamentul Camerei. (...) Actuala Putere 'PD-UDMR' a realizat doua lucruri. Unu, au bagat pe sub usa, din nou, proiectul de lege care permite darea afara a 10.000 de salariati din MAI, la care adaugati 10.000 de neveste si un copil, e vorba de 30.000 de guri. Si, in al doilea rand, prin modificarile aduse in ceea ce priveste promovarea se poate ca un tractorist de acum cativa ani, astazi sa conduca ministerul de interne si generalii si functiile de conducere care au facut cursuri de specialitate", a declarat Aura Vasile.

La randul sau, deputatul liberal George Scutaru a anuntat ca PNL a votat impotriva unei legi care va "facilita concedierea a mii de politisti".

"Grupul PNL a votat impotriva, pentru ca nu vrem sa fim partasi la un proiect de lege modificat de Ministerul de Interne care va facilita concedierea, darea afara a mii de politisti. Atunci cand Ministerul de Interne a explicat in fata plenului ca acest proiect nu are niciun fel de legatura cu concedierile a mintit intr-un mod ordinar. Fiindca in explicarea in care noi am primit-o se spune: 'Modificare si completarea Legii 360/2002, interventiile legislative vizand aspectele legate de obtinerea gradelor profesionale ale politistilor (...) si incetarea raporturilor de serviciu ale politistilor'. De fapt, asta ati urmarit sa votati, si dupa prezenta pe care ati avut-o ati reusit, o lege prin care Romania va fi mai putin sigura, numarul de infractiuni va creste", a declarat George Scutaru.

Puterea: Legea nu e legata in mod direct de disponibilizarile din MAI

Presedintele Comisiei de aparare din Camera Deputatilor, Costica Canacheu, a declarat cu privire la legea care modifica statutul politistului ca nu are o legatura directa cu restructurarea MAI asa cum a dorit "sa speculeze Opozitia".

"Au fost doua faze. Una in care Guvernul sustinea proiectul de lege, o alta faza in care sustinea conditionat, deci cu amendamente. Au fost adoptate amendamentele asa ca avem consens, si Comisia si Guvernul sustin modificarea propusa de noi. Proiectul de lege la initierea lui era o negociere intre membrii Comisiei si minister. Asa am preluat initiativa pentru a grabi procedurile de adoptare. Asa ca grupurile politice din Opozitie sustineau acest proiect de lege. Ieri au incercat sa faca o speculatie si sa cupleze acest proiect de lege legat de statutul politistului, de votul de saptamana trecuta la legea privind incadrarea in indicatorii bugetari ai ministerului Administratiei si Internelor. Nu exista nicio legatura, este un proiect de doi ani", a declarat presedintele Comisiei de aparare din Camera Deputatilor.

Intrebat daca prin acest proiect lege politistii ar putea fi disponibilizati mai usor, Canacheu a explicat ca legea nu e legata direct de disponibilizari.

"Prin acest proiect se modifica unele conditii si nu e legat de disponibilizare in mod direct si concret. Era o conditie in legea in vigoare ca reconversia se face cu sase luni inainte de decizia respectiva, privind punerea la dispozitie sau disponibilizarea, si ca se face in cele sase luni de dupa existenta unei decizii. Era ca si cum am anticipa ca vom disponibiliza nu stiu cand. Acum in clipa in care se ia o decizie, in urmatoarele sase luni administratia are obligatia sa finanteze aceasta activitate', a declarat Costica Canacheu.

Intrebat daca de la momentul adoptarii legii, MAI va putea proceda la disponibilizari, Canacheu a declarat ca "societatea are nevoie de decizie".

"Cine-si propune sa astepte? Societatea are nevoie de decizie. Iata o decizie buna.(...) Este vorba de un demers de restructurare al Ministerului Administratiei si Internelor, anuntat de multa vreme, asa cum s-a intamplat si in alte domenii de activitate, nu e vorba de o actiune de concediere. Sunt analize care se fac intre diverse structuri ale MAI, ce trebuie sa creasca, ce trebuie sa scada in functie de nevoile pe care societate le are", a precizat presedintele Comisiei de aparare din Camera Deputatilor.

Cum se modifica statutul politistilor

Prezenta lege intra in vigoare la trei zile de la publicarea in Monitorul Oficial, cu exceptia prevederilor punctelor patru si sase din raportul inlocuitor, referitoare la articolele 26 si 78 din lege, care intra in vigoare de la data 1 ianuarie 2012. Potrivit noii legi, art.26 va avea urmatorul cuprins: ''activitatea si conduita politistilor sunt evaluate o data pe an, iar concluziile se consemneaza in evaluarea anuala de serviciu cu acordarea unuia dintre urmatoarele calificative: "foarte bine", "bine", "satisfacator", "nesatisfacator"''.

"In cazul in care politistul nu a desfasurat activitate pe durata intregului an, calificativul acordat ca urmare a evaluarii intocmite pentru perioada sau perioadele lucrate constituie calificativ anual numai daca activitatea desfasurata depaseste cumulat sase luni.Metodologia privind evaluarea politistului se stabileste prin ordin al ministrului Administratiei si Internelor", se mai precizeaza la art.26.

Totodata, in noua lege articolul 78 din Legea 360/2002 a fost modificat si va avea urmatorul cuprins: "procedura si cazurile de modificare sau suspendare a raportului de serviciu ale politistului se stabilesc prin ordin al ministrului Administratiei si Internelor".

De asemenea, a fost modificata si litera a) a articolului 71 din Legea 360/2002, noul text prevazand ca masurile de reconversie se vor aplica in urmatoarele sase luni de la o decizie de disponibilizare si nu cu sase luni inainte, cum era prevazut in legea in vigoare: "in urmatoarele 6 luni dupa adoptarea masurilor prevazute la art.69 alin.(1) litera ( i)".


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

3639 vizualizari

  • +7 (13 voturi)    
    concedierea incompetentilor (Marţi, 31 mai 2011, 17:32)

    mihai b [anonim]

    Opozitia acuza ca legea "faciliteaza concedierea a mii de politisti" - Asta e ce-a mai nesimtita acuzatie...
    Opozitia tine cu prostii mereu...Opozitia dezvolta incompetentii...

    Trebuia sa scapam de incompetenti..asa ca acum la munca nu la consumat benzina, la smecherie ca esti militian.. iti faci datoria, ai servici si salariu..nu ai..la revedere...
    sper ca in urmatoarele 6 luni sa vad un raport de activitate..norma.. ai indeplinit norma, ai salariu..nu, iti iei la cioc
    • -3 (7 voturi)    
      /// (Marţi, 31 mai 2011, 17:40)

      politist ticalos [anonim] i-a raspuns lui mihai b

      /// de unde stii tu ca suntem incompetenti? Ai lucrat in politie cumva? Stii ce inseamna competenta, sau vorbesti asa pt. ca vreodata ai suportat vreo masura luata de vreun politist?
      ///: vrei norma la munca in politie? Ce inseamna asta in viziunea ta, geniule?
      Norma la amenzi? Pai nu tot voi tipati ca se dau amenzi la norma?
      Norma la persoane arestate? Pai in cazul asta esti un mare ///. Iti mai explic de ce?
      Norma la dosare penale intocmite? La fel, esti un mare//. Se vor inventa infractori, doar sa se faca norma.
      Azi, un "destept" ca tine, parte vatamata si reclamangiu de profesie, care sustinea ca aterminat ASE-ul, se chinuia sa-mi explice ca am gresit calificarea unei fapte. Eu ii explicam ca, la probatoriul pe care il am, fapta celui reclamat se incadreaza la tainuire, el, nu si nu, este coplicitate. Bineinteles, in creierul lui destept, am gresit atat eu, cat si procurorul de caz. Urmarea pe care o astept? O plangere penala la Parchet, pentru vreo infractiune inventata de "destept", desi i-am gasit hotul. Si bineinteles, va povesti la toata lumea, asa ca tine, cat de incopetenti sunt politistii, ca nu stiu sa faca incadrari juridice si ajuta infractorii.(editat de HotNews.ro)
      • +1 (3 voturi)    
        Norma la ... PREVENTIE (Marţi, 31 mai 2011, 22:15)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui politist ticalos

        Politia trebuie sa faca PREVENTIE. Astfel norma trebuie sa fie cat mai mica: cat mai putine accidente, amenzi, furturi, cazuri nerezolvate etc. pe zona alocata. In acest fel trebuie facuta evaluarea. Nu dupa nr. de amenzi, nr. infractori prinsi ( si eliberati ). Exemplu: politistul sa nu stea pitit dupa trecerea de pietoni cu camera de filmat ( are norma de amenzi ), ci sa sa dirijeze fluxul pietonal si auto astfel incat sa previna accidentele ( cine este din Buzau stie ce vreau sa spun ) !.
      • +2 (2 voturi)    
        sa nu ne ascundem... (Miercuri, 1 iunie 2011, 6:38)

        Andrei [anonim] i-a raspuns lui politist ticalos

        Este adevarat ca legea noua lasa loc si pentru posibile abuzuri, dar sunt 'posibile', nu neaaparat 'probabile'.
        Legat de munca Politiei: Exista atatea incalcari ale legii in Romania, incat daca toti infractorii s-ar opri maine, tot ar avea Politia cazuri de cerceta vreo 20 de ani de acum inainte... Aici nu e vorba de norma la amenzi si arestari, ci la descoperit infractori si prevenit viitoare infractiuni. E vorba despre controlul strazilor, de mici bande de cartier, de spargeri de locuinte, de spargeri si furturi de masini, de talharii...
    • -4 (4 voturi)    
      raspuns pt comentariile de mai jos (Marţi, 31 mai 2011, 18:23)

      ingrijorator [anonim] i-a raspuns lui mihai b

      Sa incercam sa iesim putin din beci si sa ne intrebam: cine iti garanteaza tie/voua ca vor fi dati afara incompetentii si lichelele? cine?

      si inca o mica intrebare.. daca nu e prea mare efortul. vi se pare normal, intr-o tara democratica din UE, un ministru sa aiba puterea dictatoriala de a da afara pe cine vrea fara sa fie nevoit sa dea explicatii???
      pai tie nu ti-e teama ca intr-o zi ministrul ala o sa dea peste tine cu masina sau peste unul din familia ta iar politistii o sa il lase sa plece de teama sa nu-si piarda serviciul?

      lasati putin la o parte resentimentele si ganditi logic si intelept. cum s-a dat legea asta se mai pot da multe. si asta e ingrijorator si halucinant.
    • -2 (4 voturi)    
      politisti (Marţi, 31 mai 2011, 19:46)

      fratica [anonim] i-a raspuns lui mihai b

      numai un fraier ar putea gandi asa, unul care inca traieste in povesti, unul care crede inca in mos craciun! spre stiinta ta si multor altor "specialisti"!!!!
      incompetentii vor fi aproape singurii care vor ramane in sistem! de ce? pentru ca reprezinta mare masa a pilosilor a celor care fac cate o felatie pe ora oricarui sef!!!! cei care au demnitate si muncesc intr-adevar aceea sunt putini si vor fi primii disponibilizati!! de ce? pentru ca sefilor nu le este pe plac ca un subaltern sa fie mai "destept " decat el! !
      se bate moneda ca vor fi examene, concursuri...fleac!!! cine credeti ca vor fi admisi in pur crez pdl-ist???? aud??? pilosii, adica plimbatorii de coli a4, "politisti"care in viata lor nu au facut vreun "rau"infractorilor sau contravenientilor!!!!
      prin ceea ce face chelnerul sef igas se promoveaza incompetenta, dupa chipul si asemanarea acestuia!!!!
      ei, acum ce parere mai ai stimabile???? de afara se vede ca tine, insa din inauntru se vede ca mine, si asta e adevarul!!!!!
  • +7 (11 voturi)    
    Foarte bine (Marţi, 31 mai 2011, 17:56)

    Andradda [utilizator]

    PDL face ceea ce poate si ceea ce crede ca e bine pt Romania.
    Daca PDL greseste, electoratul isi va spune cuvantul.
    Nicaieri in lume Puterea nu este condusa de opozitie.
    Cei de la putere conduc asa cum ii duce capul iar cei din opozitie, incearca sa contrabalanseze masurile luate.
    Asta, in caz ideal.
    Insa, in Romania, chiar daca Boc spune ca 2 cu 2 fac patru, Porumbacu depune motiune ca nu e asa.
    orice masura ar lua puterea, la ora actuala, Tonta si Porumbacu se opun.
    Asa ca, chiar daca Puterea nu conduce tara in mod ideal, Opozitia nu e decat o farsa comunistoida care n-are nimic de-a face cu legile in sine ci singura lor optiune este "Jos Boc, Jos Basescu, jos PDL"
    De parca electoratul roman e atat de prost incat sa nu priceapa ca Romania nu poate fi condusa decat prin legi, nicidecum prin urlete si injuraturi la Antene si la iRealitatea!

    Cred ca USL o sa o incaseze urat de tot la viitoarele alegeri.
    Nu cred ca electoratul roman va lasa Romania, din nou, pe mainile unui Iliescu, nastase, Felix, Tonta si, mai ales, pe mana unui biet muzeograf repetent si chiulangiul Nr.1 al Romaniei!
    • -7 (7 voturi)    
      ineptii (Marţi, 31 mai 2011, 18:34)

      logic [anonim] i-a raspuns lui Andradda

      "Cei de la putere conduc asa cum ii duce capul"
      1. mare adevar graiti, atata ii duce capul
      2. normal ar fi sa conduca in interesul Romaniei
      3. articolul era despre politisti si modificarea statutului acestora, nu despre rezultatul alegerilor
  • +6 (6 voturi)    
    Si care e problema? (Marţi, 31 mai 2011, 18:11)

    gigi [anonim]

    Politistii nu pot face cursuri de recalificare? Sau nu pot concura pe piata muncii private?
  • -6 (8 voturi)    
    Politie...batjocurita (Marţi, 31 mai 2011, 18:12)

    Neo007 [utilizator]

    In ultimii ani am trait alterarea,distrugerea voita a imaginii si statului politistului roman.Sunt de acord ca sa ramana numai politistii competenti in sistem,dar ei sa aiba un nou statut,o echipare de ultima ora si salarii decente! Ar trebui sa luam ca exemplu Politia din Statele Unite.Acolo daca te opreste politia,pui mainile pe volan,faci ceea ce iti spune ca daca nu ,iti pune catusele cat ai clipi.Dar la noi ce vedem?Zi de zi poltistii sunt batjocuriti de actuala putere,de diversi indivizi ,mafioti analfabeti care flutura sabii,au pile si ,,relatii, etc..E JALE.
    • +2 (4 voturi)    
      ratiune, emotie sau ura? (Miercuri, 1 iunie 2011, 8:28)

      curios [anonim] i-a raspuns lui Neo007

      A. inteleg de la tine ca sub guvernul Boc au aparut clanurile tiganesti, tolerate, informate si sustinute de politie B. inteleg de la tine ca si Fane Spoitoru tot de la Basescu/Boc vine C. si raposatul Adrian Paunescu si Bebe Ivanovici si Nicusor Constantinescu si judecatoarea Turcu tot de la actuala putere sunt? D. 28% din politisti nu au trecut testul de integritate, sefii sindicatelor politistilor sunt pe la DNA si inteleg ca ii apei mai ales pe acestia?? PS. OMS ne-a prevenit ca si carnetul rosu de partid face rau la creier
  • +8 (12 voturi)    
    bravo (Marţi, 31 mai 2011, 18:15)

    BRAVO [anonim]

    Bravo PDL, concediati cati mai multi trantori , va mai votez inca 10 ani de acum in colo pt masurile astea
    • -5 (7 voturi)    
      politisti (Marţi, 31 mai 2011, 19:52)

      fratica [anonim] i-a raspuns lui BRAVO

      Bai asta...Bravo, hai fii sincer: cati ai adunat in cazier????
      • +5 (7 voturi)    
        Lasa-l pe el.. (Marţi, 31 mai 2011, 20:28)

        nae [anonim] i-a raspuns lui fratica

        Spune mai bine cat trebuiau sa stranga in cazier politistii aia din arges care dadeau permise de conducere analfabetilor... sau aia care confunda legitimatia de munca cu cardu' (sti la ce ma refer)...
        Ajunge mai baiete... mai rariti-va ca va tinem in spate degeaba pe multi dintre voi...
    • -6 (8 voturi)    
      politia (Marţi, 31 mai 2011, 20:48)

      dana [anonim] i-a raspuns lui BRAVO

      esti un dobitoc care vrea raul altora sau esti frustrat ca nu ai putut ajunge si tu politist sau esti unul care are mereu probleme cu politia si daca ei ar fi ei mai putini ai putea tu fura mai usor si mai mult
  • 0 (2 voturi)    
    evaluare (Miercuri, 1 iunie 2011, 9:29)

    Coman Costinel [anonim]

    Nu de dat afara este problema. De acord in totalitate cu propunerea. Dar oare avem dovada reala ca vor fi dati afara incompetentii? Eu cred ca vor fi dati afara sau vor pleca de buna voie cei care au carte sau sunt de cariera cu academie. Si da vor ramane tot inginerii si parvenitii care sunt din ce in ce mai multi in sistem. Vorbesc de ofiteri sau de conducere. Oricum va fi din ce in ce mai rau...si nu pentru cei destepti care pleaca...ci pentru cetateni in general. Asa ca inainte de a face afirmatii ar trebui sa ne gandim sa se faca restructurarea ministerului de sus in jos pentru ca s-a ajuns in situatia ca la nivelul unui municipiu cu 50 000 de locuitori sa existe 1 singura patrula de politie pe noapte.
    • 0 (0 voturi)    
      Despre asta e vorba (Joi, 2 iunie 2011, 0:14)

      Neo007 [utilizator] i-a raspuns lui Coman Costinel

      Ai perfecta dreptate,asta se doreste de sus,distrugerea politiei,armatei,putinele institutii in care mai avea incredere romanul.
  • 0 (0 voturi)    
    raspuns (Vineri, 24 iunie 2011, 13:18)

    a002 [anonim]

    As dorii sa ii intreb pe toti cei care lauda masurile luate de catre PDL ,daca in toti acesti ani de cand PDL-ul si Basescu sunt la putere au simtit ca o duc mai bine din toate punctele de vedere?.Fara intarirea sistemului de ordine si siguranta nationala nici un stat nu poate face progrese.Toti mari conducatori ai neamului au pus un mare accent pe aceasta categorie profesionala inclusiv Ceausescu.Sunt de acord cu masurile de reorganizare ,dar cu conditia ca aceste masuri sa duca la o mai buna eficientizare a sigurantei cetateanului
    Dar pur si simplu prin disponibilizari masive a personalului din structurilor MAI nu se doreste decat un raspuns la mitingul politistilor din septembrie 2010,masura care se va simti in timp de catre toti cetatenii ,inclusiv de catre cei care au facut afirmatii mai sus


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică