Discutia de Luni. O emisiune HotNews.ro - RFI

Prim-vicepresedintele PDL, Gheorghe Flutur, a discutat online cu cititorii HotNews.ro: Am facut demersuri pe langa ministerul transporturilor pentru constructia autostrazii Suceava-Bucuresti in regim de parteneriat public-privat

de Redactia     HotNews.ro
Duminică, 15 mai 2011, 19:56 Actualitate | Politic

Gheorghe Flutur
Foto: Ager Press
Care este strategia PDL dupa Conventia Nationala care l-a reconfirmat pe Emil Boc la sefia partidului si a ales o noua conducere. Va pleca sau nu Emil Boc din functia de premier? Cum va evolua tabara Blaga: in interiorul sau in afara PDL? Cele mai bune intrebari vor fi preluate in emisiunea Discutia de Luni, difuzata de HotNews.ro si RFI incepand cu ora 19.10 si realizata de Dan Tapalaga.

Nota redactiei:
  • Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
  • Va rugam sa nu adresati mai mult de doua intrebari pentru a da posibilitatea invitatatilor sa raspunda la cat mai multe probleme ridicate de cititori.
  • Postarile lungi sau care contin mai mult de doua intrebari nu vor fi validate
  • Cele mai bune intrebari vor fi preluate in emisiunea Discutia de Luni, difuzata de HotNews.ro si RFI incepand cu ora 19.00 si realizata de Dan Tapalaga.​


Citeste mai multe despre   


















Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 egroeg

    indica o usoara crestere a PDLului a carui imagine a fost serios detreriorata.O posibilitate reala de imbunatatire a imaginii sale ar fi ca,pe langa masuri de care sa beneficieze direct catateanul, PDL si guvernantii sa realizeze in cel mai scurt timp UNICAMERALUL si reducerea parlamentarilor la un numar maxim de 300, asa cum a stabilit majoritatea tarii.Cum va proceda PDL concret pentru realizarea acestui obiectiv si in ce termen?

    • Gheorghe Flutur

      Vorbim aici de o usoara crestere a PDL in sondaje, dupa ce am avut o deteriorare serioasa la jumatatea anului trecut. E nefiresc ca un partid responsabil sa ia in prima parte a mandatului masuri necesare pentru reforma statului, efectele pozitive urmand sa vina in urmatoarea perioada, noi preconizam ca rezultatele benefice pentru romani sa vina la sfarsitul lui 2011 si inceputul lui 2012. Revenirea PDL in sondaje are la baza consecventa si fermitatea noastra. Sub bateria de foc a opozitiei galagioase, premierul Emil Boc a facut ce trebuie sa faca un guvern responsabil. Din punct de vedere politic, efectul pozitiv nu se vede imediat. Aici trebuie sa conduci rational si nu emotional. Echilibrul este caracteristica de baza a lui Emil Boc, pentru ca unii colegi erau tentati sa intre in capcana scaderii in sondaje dar au inteles pana la urma si le multumesc ca noi nu candidam in fiecare zi si ca trebuie sa faci ce trebuie cu riscul de a te eroda, iar astazi daca ma intrebati trebuie sa continuam ce am inceput.

  • Întrebarea nr. 2 Vali

    Domnule Flutur cum comentati amestecul lui Blaga in filialele din tara (numirea de presedinti si alegeri de tot risul). Credeti ca prin astfel de interventii PDL va mai avea succes? Credeti ca prin alegeri trucate veti cistiga si in 2012?

    • Gheorghe Flutur

      Eu nu cunosc aceste lucruri in acest mod. Ce va pot insa spune e ca sunt un sustinator al respectarii intru-totul a statutului incepand cu mine. Fermitate si mai mult dialog cu baza partidului. Am vazut in aceasta campanie de 30 de zile o sete de dialog la baza partidului. Ocupati cu guvernarea, cred ca am gresit. Nu ne-am facut suficient timp pentru a sta de vorba cu baza partidului. Partidul nu vrea sa stam de vorba doar la televizor, fiindca ei ne aud dar noi nu ii auzim.

  • Întrebarea nr. 3 gigi n

    Buna ziua,domnule Flutur.Intrucat nu doresc absolut deloc sa vad la guvernare psd-pnl asa cum arata ele astazi,v-as ruga sa-mi raspundeti la doua intrebari
    1.Nu credeti ca ati avea foarte mult de castigat la alegerile de anul viitor prin eliminarea unor ”lesturi”umane din PDL?Si,daca da,ce ar urma?
    2.Daca PDL chiar este interesat de bunul mers al lucrurilor in Romania,nu credeti ca ar trebui chiar el sa renunte la numirea pe criterii politice ale unei serii nesfarsite de incompetenti in conducerea instititiilor bugetare (actiune care ,de asemenea,v-ar aduce castig in perspectiva alegerilor).
    PS Am ramas neplacut impresionat de scandarile gen Congresul al XIV-lea al pcr din finalul alegerilor din PDL.Chiar nu v-au deranjat si pe dvs.?

    • Gheorghe Flutur

      1. La aceasta prima intrebare, chiar incepand de astazi, de la prima sedinta a BPN voi propune un calendar pentru pregatirea alegerilor locale, identificarea candidatilor si intrarea PDL-ului in logica de campanie pentru alegerile locale ca sa le putem castiga.

      2. Raspunsul meu e categoric da, stiu ca raspunsul domnului presedinte Boc este categoric da. Nu este o scuza, dar perpeturarea unei stari de lucruri venite din guvernarea trecuta, cerute vehement de pesedistii care au venit cu noi la guvernare in 2009, au facut ca aceste lucruri sa continue si trebuie gasite solutii pentru renuntarea la numiri pe criterii politice.

  • Întrebarea nr. 4 mike

    1.Sprijinul d-lui Basescu catre dl Boc a fost facut in schimbul intelegerii ca dl Boc va renunta la functia de premier lasand locului unui premier tehnocrat care sa asigure castigarea viitoarelor alegeri din 2012.Sustineti un premier tehnocrat ?

    2.Vasile Blaga controleaza grupul parlamentarilor PDL din Senat, fapt care ar pune piedici majore validarii unui premier tehnocrat.Cum intentionati sa rezolvati o asemenea provocare?

    • Gheorghe Flutur

      1. Nu cunosc acest lucru. Ce pot eu sa va spun este ca PDL-ul s-a innoit, are o conducere bine reprezentata de generatii, de personalitati si cu elemente noi care vin din societatea civila. Asa ca eu cred ca putem ataca problemele si provocarile mult mai eficient. Eu nu sunt adeptul sa intram in aceasta logica: e bine sau nu sa schimbam premierul. Ce e mai bine pentru Romania? Daca gasim raspunsul la intrebarea asta, gasim raspunsul si ce-i mai bine pentru PDL. Ne intereseaza sa guvernam pana la sfarsitul acestui mandat si din 2012 incolo. Ne intereseaza sa avem un parteneriat cu presedintele Traian Basescu in continuare, ne intereseaza sa mentinem actuala coalitie de guvernare si sa ne tinem de cuvant si prorndind de la aceste obiective dupa aceea discutam de oameni. Astazi Romania are un prim-ministru care a evitat colapsul economic in care putea sa intre tara, care a gestionat perioada grea de criza economica in mod eficient si care a scos tara din criza, conform statisticilor, chiar daca unii le comenteaza rautacios. Ce e de facut de aici incolo? Sa gasim reteta pentru crestere economica. Acest lucru PDL-ul, presedintele Emil Boc, il poate face in parteneriat strans cu presedintele Traian Basescu si cu aliatii nostri.

      2. Vasile Blaga este un politician cu multa experienta si cu verticalitate. Notiunea de a controla, asa cum il stiu eu pe Vasile Blaga, as traduce-o prin aceea ca este recunoscuta autoritatea, competenta acestui om. Ne-a asigurat, ne-a spus-o si public, ca ramane alaturi de partid, si asa cum il stiu eu sigur o va face si contam pe el ca un om politic de baza in proiectele urmatoare.

  • Întrebarea nr. 5 Eba

    1. Cu ce schimba alegerile din PDL viata romanilor de rand?
    2. Ce masuri anticoruptie veti lua fata de membrii PDL aflati in diverse institutii publice, care savarsesc acte de coruptie? Si cum veti face lucrul acesta? (Aici ma refer in special la cei care administreaza bani publici, inclusiv fonduri europene.)

    • Gheorghe Flutur

      1. Orice partid modern isi alege periodic conducerea. Proiectul motiunii castigatoare este intitulat generic ”Mai bine pentru noi toti, pentru romani” si aici propunem o serie de pasi pe care suntem obligati sa-i facem ca partid la guvernare. E vorba de continuarea modernizarii Romaniei si cand vorbim de acest lucru vorbim si din punct de vedere al arhitecturii constitutionale, dar si din punct de vedere al descentralizarii, vorbim de punerea in aplicare a rezultatului referndumului (parlament unicameral si reducerea numarului de parlamentari) si cred ca cel mai important lucru este sa folosim usoara crestere economica care a inceput sa apara in dezvoltarea economica, sa alocam resursele mai eficient si acumularea sa se regaseasca in buzunarele romanilor. O posibila revenire a salariilor si pensiilor in functie de cresterea economica, pe care noi trebuie sa o acceleram. Lucru posibil anul viitor.

      2. Eu cred ca PDL a luat masuri ferme si vom continua sa luam masuri ferme cu cei asupra carora planeaza probleme de coruptie. Pe de-o parte, un filtru referitor la promovarea resursei umane din PDL, criteriile de integritate propuse de Monica Macovei si alti reprezentanti care, cu vocea societatii civile, au facut posibil acest lucru in statutul nostru. Legat de cheltuirea banului public, transparenta totala si masuri ferme cand este cazul cu cei certati cu legea. Nu trebuie sa permitem ca PDL sa fie o umbrela sub care cineva sa se protejeze abuzand de o functie publica.

  • Întrebarea nr. 6 Buerebista

    Stimate domn,

    Judetele din regiunea de nord-est a tarii (Bacau, Vaslui, Suceava, Nemt, Botosani, Iasi ) sunt considerate ca fiind cele mai sarace din Uniunea Europeana.
    Are PDL un plan pe termen scurt si o strategie pe termen lung privind revigorarea economica a acestei zone, de atragerea de capital strain si/sau fonduri Europene substantiale? Daca da, va rog sa punctati concret pasii pe care intentionati sa-i urmati pe aceasta linie.

    • Gheorghe Flutur

      Cel putin in ultimul an, statisticile arata ca nu mai suntem cea mai saraca regiune din Europa, am mai facut un pas in fata: suntem penultimii. Asta nu spune mare lucru. Daca ne uitam totusi la gradul de absorbtie a fondurilor, suntem regiunea cea mai dinamica in absorbtia de fonduri europene, si ca valoare si ca numar. Cred ca efectul acestei stari de lucruri se va simti in perioada imediat urmatoare. Trebuie folosite mai mult oportunitatile de parteneriat cu Ucraina si Republica Moldova si nevoia urgenta pe are eu o sustin foarte hotarat a unei autostrazi Nord-Sud, care sa vina de la Siret - Suceava - Bacau - Focsani - Bucuresti si autostrazii Iasi - Targu Mures. Una Nord - Sud, una Est - Vest.

  • Întrebarea nr. 7 sami

    Vi se pare firesc sa fiti pus pe aceeasi treapta /nivel cu un nou coleg care nu a demonstrat absolut nimic din punct de vedere politic?! Si care, personal cred ca nici nu cred ca va demonstra vreodata (insa timpul va demonstra acest lucru). Este firesc ca in esalonul 2 si 3 de decizie in partid, sa se afle oameni care nu au trecut prin OBLIGATORIA (in opinia mea) proba a electoratului?! Pentru ca toate acestea m-au umplut de manie si frustrare, pentru ca prin acestea PDL-ul mi-a inselat toate asteptarile si increderea, eu si foarte apropiatii mei nu vom mai fi sustinatori PDL la urmatoarele alegeri (cele primare). Asta nu inseamna ca vom fi sustinatorii USL, DOAMNE FER'! Imi voi exercita dreptul si consider eu, obligatia de a vota, insa faptul ca buletinul de vot va fi unul bun de declarat nul este doar vina PDL :(

    • Gheorghe Flutur

      Nu stiu concret la ce va referiti, dar ca si in viata economica de zi cu zi, la toate exista un inceput. Nu poti sa ai doar veterani si oameni cu multa experienta. Uitati-va la ce are astazi la varf PDL, noua conducere. Are si multi oameni cu experienta pe vot uninominal, presedinti de consilii judetene, primari de mari orase, parlamentari are au castigat pe uninominal, dar are si oameni veniti din societatea civila, care ni se vor alatura in bataliile urmatoare, unii au si facut-o deja, si va asigur ca vom armoniza lucrurile si, cel mai important, vom incerca sa-i incarcam cu responsabilitate pe toti. Nu putem sa avem doar veterani cu 20 de ani de politica, cum nu putem avea doar incepatori intr-un partid de dreapta, cel mai mare partid din Romania. Importanta este armonizarea personalitatilor, generatiilor, curentelor, ideilor, si sa avem coerenta in actiune.

  • Întrebarea nr. 8 madalina

    Stimate Domn, as dori sa va pun urmatoarele intrebari:
    1. Dupa actualele alegeri, ce se va intimpla cu sustinatorii lui Blaga, vor fi ei marginalizati, iar cuvantul lor va fi..."vorba in vant" ? Aici ma refer la Timis, punctual, D-l Ostaficiuc a fost eliminat din orice tabara, si nu incercati sa-mi spuneti ca si-a retras candidatura, stim cu totii ca s-au pus cartile pe masa inainte , si s-a stiut cine reuseste (S-a repetat situatia din 2005, de fapt)
    3. Asta inseamna ca din nou Timisul, care a adus 64 %, si da la bugetul de stat poate cea mai mare suma dupa Bucuresti, va fi din nou marginalizat ? Cred ca ar trebui sa luati in considerare ca puteti pierde unul dintre cele mai bune bazine electorale, iar alegerea Robertei Anastase ca prim-vice, mi se pare "o minge la fileu " servita opozitiei.(editat de HotNews.ro)

    • Gheorghe Flutur

      1. Raspunsul meu categoric este nu, nu vor fi marginalizati. Conventia Nationala da raspunsul deja. In echipa noastra sunt oameni la varf ca Sorin Frunzaverde, care a fost in echipa domnului Blaga, primarul de Alba Iulia, Mircea Hava, deputatul de Timis, Alin Popoviciu, Romeo Raicu, Mihaela Popa, Alin Albu, Mihaela Sandru si altii, si eu cred ca rezultatul de ieri raspunde la aceasta intrebare. Avem nevoie de toti si de unitate.

      2. Roberta Anastase este un om cu multa experienta politica, este presedinta Camerei Deputatilor, un bun coleg si om de echipa. In ce priveste Timisul, personal am fost si sunt un sustinator al ideii ca aceste bazine electorale trebuie respectate, capitala democratiei din Romania trebuie respectata si Conventia de ieri a raspuns. Alin Popoviciu este membru in Biroul Permanent National, deputat de Timisoara.

  • Întrebarea nr. 9 Ivanu

    Buna ziua,
    Va salut de pe plaiurile Bucovinei si as dori sa va adresez urmatoarele intrebari:
    1. De ce nu exista o singura voce in PDL, de ce un membru PDL vine si spune ca e alba si apoi un altul vine si spune ca e defapt neagra? De exemplu, putem vorbi de reducerea CAS care a facut oamenii de afaceri sa isi faca anumite calcule pentru a putea rezista in aceste vremuri grele pentru ca in ultimele 2 saptamani sa apara din ce in ce mai multe stiri despre faptul ca reducerea CAS nu e posibila?! PDL-ul e sustinut de oamenii de afaceri si acestia se simt foarte frustrati de faptul ca ba e alba, ba e neagra. Incercati sa comunicati doar ce e sigur si printr-o singura voce pentru ca altfel veti avea foarte mult de pierdut.
    2. Ce sanse sunt ca portiunea dintre Roman si Siret de pe DN2 sa fie extinsa la 2 benzi pe sens, asa cum e pana la Roman?////

    Va saluta cu respect un bucovinean mandru de transformarile pe care jud. Suceava le-a suferit sub conducerea PDL.(editat de HotNews.ro)

    • Gheorghe Flutur

      1. Aveti dreptate, Guvernul are rolul de a elimina zvonurile si speculatiile si o sa avem in vedere predictibilitatea, adica sa comunice ministerele de resort, in speta ministerul de finante, care-i foaia de parcurs, ce-i asteapta in perioada urmatoare pe oamenii de afaceri, bazandu-se pe calcule si pe prudentialitate. Chiar daca este o veste buna, trebuie sa avem prudenta si cumpatare.

      2. Aici demersurile facute catre guvenrul Boc si ministerul transporturilor este pentru parteneriatul public-privat, autostrada Nord - Sud, care sa lege Suceava de Bucuresti, care sa lege Cernautiul de capitala Romaniei, si acest lucru va fi posibil prin parteneriat public - privat.

  • Întrebarea nr. 10 costa

    Nu sunt afiliat nic unui partid, dar simpatiile mele se indreapta spre PDL din 2 motive foarte simple: desi nu-mi plac, recunosc justetea masurilor dure luate de guvern pentru salvarea tarii in definitiv, si al doilea ,nu-mi place stilul de politica dus de ceilalti: prea agresiv si obraznic pentru gusturile mele.
    Totusi eu percep o anumita dezorganizare in modul in care sunt plasati anumiti purtatori de cuvint din PDL pe la televiziuni si peste tot in media. Aveti foarte buni vorbitori, inteleginti , cu replicile la ei dar se pare ca nu ii folositi. Intrebare: aveti un departament care se ocupa de asa ceva?

    • Gheorghe Flutur

      Da, este una dintre problemele discutate si la Conventie: imbunatatirea comunicarii cu exteriorul este prioritate de grad zero in PDL. Trebuie sa recunoastem, partidul nu a fost suficient de activ in a-si sustine guvernul, si cand ma refer la partid ma refer la liderii sai, si eu sunt convins ca din prima sedinta de BPN ne vom organiza pe responsabilitati si va trebui sa iesim sa ne batem pentru reformele guvernului, pentru sustinerea politicilor si programului PDL si sa ne manifestam o solidaritate activa fata de prim-ministru si de membrii cabinetului.

  • Întrebarea nr. 11 Aurelian

    Buna ziua! Va felicit pentru noua pozitie castigata la congres. Am sa trec direct la intrebari.

    1. Avand in vedere ca oamenii care au fost alaturi de Emil Boc la aceste alegeri interne sunt in momentul de fata majoritari numeric in noile structuri de conducere ale partidului, veti incepe in cu adevarat reformarea PDL (ma refer la curatarea de uscaturi)? Daca da, care va fi strategia dvs?
    2. Este clar ca pentru a ramane un partid importand si dupa 2012, trebuie sa continuati reforma Statului. Care sunt pasii urmatori (planul de reforme)?

    • Gheorghe Flutur

      Avem nevoie de toti membrii PDL, de toti membrii onesti si cinstiti care respecta statutul. Daca premierul si-a asumat de 13 ori raspunderea in fata Parlamentului pentru reforme necesare, uneori nepopulare si a 14-a oara si-a asumat raspunderea in fata propriului partid, inseamna responsabilitate. Toti liderii trebuie sa ne asumam responsabilitate. Va trebui sa ne luam proiecte si sa le finalizam. Daca unii n-o vor face, asta se cheama auto-eliminare.
      2. Reforma constitutionala, punerea in aplicare a referendumului. In plan guvernamental, cheltuirea judicioasa a banului public si reducerea cheltuielilor nejustificate in companiile si societatile de stat, punerea in aplicare a legilor votat deja in Parlament. In domeniul muncii, Codul Muncii, in domeniul educatiei, justitiei, in domeniul responsabilitatii fiscale. PDL trebuie sa fie in continuare un partid al curajului, daca nu, nu va fi deloc. PDL trebuie sa fie un partid pragmatic. Cand spun asta ma refer la obiective precise care trebuie atinse: castigarea alegerilor locale, castigarea alegerilor parlamentare din 2012, mentinerea la guvernare.

  • Întrebarea nr. 12 Stapanu

    1_de ce PDL -ul (prin votul exprimat cu ceva timp in urma in cadru de partid si ieri-alaltaieri prin gura colegului Gelu Visan) considera ca unele din criteriile de integritate propuse de MM sunt inacceptabile, ex. suspendarea si retragerea din functie in cazul celor care sunt anchetati penal? El (GV) argumenta ca astfel unuia din politica ii deschizi dosar penal si ai scapat de el.
    Numai ca e vorba intr-adevar de dosar penal deschis de instanta, si nu de plangere! Plangerea poate primi NUP si gata.
    E in continuare si parerea dvs?
    2_cand o sa retrageti proiectul de lege penibil al Ralucai Turcan de finantare 80% de catre stat a proiectelor sociale ale bisericilor?

    • Gheorghe Flutur

      1. Cred ca institutia autosuspendarii trebuie incurajata pentru toti ce in cauza, sa nu ajunga partidul sa te dea afara, ci sa te suspenzi singur daca sunt semne de banuiala. In rest, trebuie respectate legile si procedurile acestei tari. Exista in PDL prevedere clara de autosuspendare, iar prezumtia de nevinovatie trebuie sa functioneze pentru orice roman, cu sau fara carnet de membru politic. Daca vom depolitiza functia publica, sunt convins ca vom avea mult mai putine incidente de acest fel.

      2. Daca vorbim aici de parteneriatul stat-biserica, eu cred ca dincolo de asta trebuie sa gasim solutii de colaborare cu bisericile si sa incurajam intarirea rolului social, filantropic si educativ al bisericii in societatea romaneasca. In alte tari, s-au facut pasi importanti in ce priveste asistenta sociala, educatia si cred ca Romania nu poate face abstractie de potentialul urias al bisericii ca factor de vindecare morala dar si de ajutor social si de educatie acolo unde este cazul. Sunt un sustinator al implicarii bisericii transparent, obiectiv in rezolvarea unor probleme a societatii romanesti.








Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

3099 vizualizari

  • un sondaj recent... (Duminică, 15 mai 2011, 21:59)

    egroeg [anonim]

    indica o usoara crestere a PDLului a carui imagine a fost serios detreriorata.O posibilitate reala de imbunatatire a imaginii sale ar fi ca,pe langa masuri de care sa beneficieze direct catateanul, PDL si guvernantii sa realizeze in cel mai scurt timp UNICAMERALUL si reducerea parlamentarilor la un numar maxim de 300, asa cum a stabilit majoritatea tarii.Cum va proceda PDL concret pentru realizarea acestui obiectiv si in ce termen?
    • raspuns (Luni, 16 mai 2011, 13:29)

      Gheorghe Flutur [hotnews.ro] i-a raspuns lui egroeg

      Vorbim aici de o usoara crestere a PDL in sondaje, dupa ce am avut o deteriorare serioasa la jumatatea anului trecut. E nefiresc ca un partid responsabil sa ia in prima parte a mandatului masuri necesare pentru reforma statului, efectele pozitive urmand sa vina in urmatoarea perioada, noi preconizam ca rezultatele benefice pentru romani sa vina la sfarsitul lui 2011 si inceputul lui 2012. Revenirea PDL in sondaje are la baza consecventa si fermitatea noastra. Sub bateria de foc a opozitiei galagioase, premierul Emil Boc a facut ce trebuie sa faca un guvern responsabil. Din punct de vedere politic, efectul pozitiv nu se vede imediat. Aici trebuie sa conduci rational si nu emotional. Echilibrul este caracteristica de baza a lui Emil Boc, pentru ca unii colegi erau tentati sa intre in capcana scaderii in sondaje dar au inteles pana la urma si le multumesc ca noi nu candidam in fiecare zi si ca trebuie sa faci ce trebuie cu riscul de a te eroda, iar astazi daca ma intrebati trebuie sa continuam ce am inceput.
  • Pentru viitor (Duminică, 15 mai 2011, 22:59)

    Vali [anonim]

    Domnule Flutur cum comentati amestecul lui Blaga in filialele din tara (numirea de presedinti si alegeri de tot risul). Credeti ca prin astfel de interventii PDL va mai avea succes? Credeti ca prin alegeri trucate veti cistiga si in 2012?
    • raspuns (Luni, 16 mai 2011, 13:31)

      Gheorghe Flutur [hotnews.ro] i-a raspuns lui Vali

      Eu nu cunosc aceste lucruri in acest mod. Ce va pot insa spune e ca sunt un sustinator al respectarii intru-totul a statutului incepand cu mine. Fermitate si mai mult dialog cu baza partidului. Am vazut in aceasta campanie de 30 de zile o sete de dialog la baza partidului. Ocupati cu guvernarea, cred ca am gresit. Nu ne-am facut suficient timp pentru a sta de vorba cu baza partidului. Partidul nu vrea sa stam de vorba doar la televizor, fiindca ei ne aud dar noi nu ii auzim.
  • vreti sa castigati alegerile din 2012? (Luni, 16 mai 2011, 4:17)

    gigi n [anonim]

    Buna ziua,domnule Flutur.Intrucat nu doresc absolut deloc sa vad la guvernare psd-pnl asa cum arata ele astazi,v-as ruga sa-mi raspundeti la doua intrebari
    1.Nu credeti ca ati avea foarte mult de castigat la alegerile de anul viitor prin eliminarea unor ”lesturi”umane din PDL?Si,daca da,ce ar urma?
    2.Daca PDL chiar este interesat de bunul mers al lucrurilor in Romania,nu credeti ca ar trebui chiar el sa renunte la numirea pe criterii politice ale unei serii nesfarsite de incompetenti in conducerea instititiilor bugetare (actiune care ,de asemenea,v-ar aduce castig in perspectiva alegerilor).
    PS Am ramas neplacut impresionat de scandarile gen Congresul al XIV-lea al pcr din finalul alegerilor din PDL.Chiar nu v-au deranjat si pe dvs.?
    • raspuns (Luni, 16 mai 2011, 13:34)

      Gheorghe Flutur [hotnews.ro] i-a raspuns lui gigi n

      1. La aceasta prima intrebare, chiar incepand de astazi, de la prima sedinta a BPN voi propune un calendar pentru pregatirea alegerilor locale, identificarea candidatilor si intrarea PDL-ului in logica de campanie pentru alegerile locale ca sa le putem castiga.

      2. Raspunsul meu e categoric da, stiu ca raspunsul domnului presedinte Boc este categoric da. Nu este o scuza, dar perpeturarea unei stari de lucruri venite din guvernarea trecuta, cerute vehement de pesedistii care au venit cu noi la guvernare in 2009, au facut ca aceste lucruri sa continue si trebuie gasite solutii pentru renuntarea la numiri pe criterii politice.
  • Premier tehnocrat (Luni, 16 mai 2011, 6:59)

    mike [anonim]

    1.Sprijinul d-lui Basescu catre dl Boc a fost facut in schimbul intelegerii ca dl Boc va renunta la functia de premier lasand locului unui premier tehnocrat care sa asigure castigarea viitoarelor alegeri din 2012.Sustineti un premier tehnocrat ?

    2.Vasile Blaga controleaza grupul parlamentarilor PDL din Senat, fapt care ar pune piedici majore validarii unui premier tehnocrat.Cum intentionati sa rezolvati o asemenea provocare?
    • raspuns (Luni, 16 mai 2011, 13:40)

      Gheorghe Flutur [hotnews.ro] i-a raspuns lui mike

      1. Nu cunosc acest lucru. Ce pot eu sa va spun este ca PDL-ul s-a innoit, are o conducere bine reprezentata de generatii, de personalitati si cu elemente noi care vin din societatea civila. Asa ca eu cred ca putem ataca problemele si provocarile mult mai eficient. Eu nu sunt adeptul sa intram in aceasta logica: e bine sau nu sa schimbam premierul. Ce e mai bine pentru Romania? Daca gasim raspunsul la intrebarea asta, gasim raspunsul si ce-i mai bine pentru PDL. Ne intereseaza sa guvernam pana la sfarsitul acestui mandat si din 2012 incolo. Ne intereseaza sa avem un parteneriat cu presedintele Traian Basescu in continuare, ne intereseaza sa mentinem actuala coalitie de guvernare si sa ne tinem de cuvant si prorndind de la aceste obiective dupa aceea discutam de oameni. Astazi Romania are un prim-ministru care a evitat colapsul economic in care putea sa intre tara, care a gestionat perioada grea de criza economica in mod eficient si care a scos tara din criza, conform statisticilor, chiar daca unii le comenteaza rautacios. Ce e de facut de aici incolo? Sa gasim reteta pentru crestere economica. Acest lucru PDL-ul, presedintele Emil Boc, il poate face in parteneriat strans cu presedintele Traian Basescu si cu aliatii nostri.

      2. Vasile Blaga este un politician cu multa experienta si cu verticalitate. Notiunea de a controla, asa cum il stiu eu pe Vasile Blaga, as traduce-o prin aceea ca este recunoscuta autoritatea, competenta acestui om. Ne-a asigurat, ne-a spus-o si public, ca ramane alaturi de partid, si asa cum il stiu eu sigur o va face si contam pe el ca un om politic de baza in proiectele urmatoare.
  • schimbari (Luni, 16 mai 2011, 8:07)

    Eba [anonim]

    1. Cu ce schimba alegerile din PDL viata romanilor de rand?
    2. Ce masuri anticoruptie veti lua fata de membrii PDL aflati in diverse institutii publice, care savarsesc acte de coruptie? Si cum veti face lucrul acesta? (Aici ma refer in special la cei care administreaza bani publici, inclusiv fonduri europene.)
    • raspuns (Luni, 16 mai 2011, 13:46)

      Gheorghe Flutur [hotnews.ro] i-a raspuns lui Eba

      1. Orice partid modern isi alege periodic conducerea. Proiectul motiunii castigatoare este intitulat generic ”Mai bine pentru noi toti, pentru romani” si aici propunem o serie de pasi pe care suntem obligati sa-i facem ca partid la guvernare. E vorba de continuarea modernizarii Romaniei si cand vorbim de acest lucru vorbim si din punct de vedere al arhitecturii constitutionale, dar si din punct de vedere al descentralizarii, vorbim de punerea in aplicare a rezultatului referndumului (parlament unicameral si reducerea numarului de parlamentari) si cred ca cel mai important lucru este sa folosim usoara crestere economica care a inceput sa apara in dezvoltarea economica, sa alocam resursele mai eficient si acumularea sa se regaseasca in buzunarele romanilor. O posibila revenire a salariilor si pensiilor in functie de cresterea economica, pe care noi trebuie sa o acceleram. Lucru posibil anul viitor.

      2. Eu cred ca PDL a luat masuri ferme si vom continua sa luam masuri ferme cu cei asupra carora planeaza probleme de coruptie. Pe de-o parte, un filtru referitor la promovarea resursei umane din PDL, criteriile de integritate propuse de Monica Macovei si alti reprezentanti care, cu vocea societatii civile, au facut posibil acest lucru in statutul nostru. Legat de cheltuirea banului public, transparenta totala si masuri ferme cand este cazul cu cei certati cu legea. Nu trebuie sa permitem ca PDL sa fie o umbrela sub care cineva sa se protejeze abuzand de o functie publica.
  • zona Moldovei, viitor economic (Luni, 16 mai 2011, 8:34)

    Buerebista [anonim]

    Stimate domn,

    Judetele din regiunea de nord-est a tarii (Bacau, Vaslui, Suceava, Nemt, Botosani, Iasi ) sunt considerate ca fiind cele mai sarace din Uniunea Europeana.
    Are PDL un plan pe termen scurt si o strategie pe termen lung privind revigorarea economica a acestei zone, de atragerea de capital strain si/sau fonduri Europene substantiale? Daca da, va rog sa punctati concret pasii pe care intentionati sa-i urmati pe aceasta linie.
    • raspuns (Luni, 16 mai 2011, 13:49)

      Gheorghe Flutur [hotnews.ro] i-a raspuns lui Buerebista

      Cel putin in ultimul an, statisticile arata ca nu mai suntem cea mai saraca regiune din Europa, am mai facut un pas in fata: suntem penultimii. Asta nu spune mare lucru. Daca ne uitam totusi la gradul de absorbtie a fondurilor, suntem regiunea cea mai dinamica in absorbtia de fonduri europene, si ca valoare si ca numar. Cred ca efectul acestei stari de lucruri se va simti in perioada imediat urmatoare. Trebuie folosite mai mult oportunitatile de parteneriat cu Ucraina si Republica Moldova si nevoia urgenta pe are eu o sustin foarte hotarat a unei autostrazi Nord-Sud, care sa vina de la Siret - Suceava - Bacau - Focsani - Bucuresti si autostrazii Iasi - Targu Mures. Una Nord - Sud, una Est - Vest.
  • dle Gheorghe Flutur (Luni, 16 mai 2011, 9:06)

    sami [utilizator]

    Vi se pare firesc sa fiti pus pe aceeasi treapta /nivel cu un nou coleg care nu a demonstrat absolut nimic din punct de vedere politic?! Si care, personal cred ca nici nu cred ca va demonstra vreodata (insa timpul va demonstra acest lucru). Este firesc ca in esalonul 2 si 3 de decizie in partid, sa se afle oameni care nu au trecut prin OBLIGATORIA (in opinia mea) proba a electoratului?! Pentru ca toate acestea m-au umplut de manie si frustrare, pentru ca prin acestea PDL-ul mi-a inselat toate asteptarile si increderea, eu si foarte apropiatii mei nu vom mai fi sustinatori PDL la urmatoarele alegeri (cele primare). Asta nu inseamna ca vom fi sustinatorii USL, DOAMNE FER'! Imi voi exercita dreptul si consider eu, obligatia de a vota, insa faptul ca buletinul de vot va fi unul bun de declarat nul este doar vina PDL :(
    • raspuns (Luni, 16 mai 2011, 13:52)

      Gheorghe Flutur [hotnews.ro] i-a raspuns lui sami

      Nu stiu concret la ce va referiti, dar ca si in viata economica de zi cu zi, la toate exista un inceput. Nu poti sa ai doar veterani si oameni cu multa experienta. Uitati-va la ce are astazi la varf PDL, noua conducere. Are si multi oameni cu experienta pe vot uninominal, presedinti de consilii judetene, primari de mari orase, parlamentari are au castigat pe uninominal, dar are si oameni veniti din societatea civila, care ni se vor alatura in bataliile urmatoare, unii au si facut-o deja, si va asigur ca vom armoniza lucrurile si, cel mai important, vom incerca sa-i incarcam cu responsabilitate pe toti. Nu putem sa avem doar veterani cu 20 de ani de politica, cum nu putem avea doar incepatori intr-un partid de dreapta, cel mai mare partid din Romania. Importanta este armonizarea personalitatilor, generatiilor, curentelor, ideilor, si sa avem coerenta in actiune.
  • Despre regiunea de vest (Luni, 16 mai 2011, 9:13)

    madalina [anonim]

    Stimate Domn, as dori sa va pun urmatoarele intrebari:
    1. Dupa actualele alegeri, ce se va intimpla cu sustinatorii lui Blaga, vor fi ei marginalizati, iar cuvantul lor va fi..."vorba in vant" ? Aici ma refer la Timis, punctual, D-l Ostaficiuc a fost eliminat din orice tabara, si nu incercati sa-mi spuneti ca si-a retras candidatura, stim cu totii ca s-au pus cartile pe masa inainte , si s-a stiut cine reuseste (S-a repetat situatia din 2005, de fapt)
    3. Asta inseamna ca din nou Timisul, care a adus 64 %, si da la bugetul de stat poate cea mai mare suma dupa Bucuresti, va fi din nou marginalizat ? Cred ca ar trebui sa luati in considerare ca puteti pierde unul dintre cele mai bune bazine electorale, iar alegerea Robertei Anastase ca prim-vice, mi se pare "o minge la fileu " servita opozitiei.(editat de HotNews.ro)
    • raspuns (Luni, 16 mai 2011, 13:55)

      Gheorghe Flutur [hotnews.ro] i-a raspuns lui madalina

      1. Raspunsul meu categoric este nu, nu vor fi marginalizati. Conventia Nationala da raspunsul deja. In echipa noastra sunt oameni la varf ca Sorin Frunzaverde, care a fost in echipa domnului Blaga, primarul de Alba Iulia, Mircea Hava, deputatul de Timis, Alin Popoviciu, Romeo Raicu, Mihaela Popa, Alin Albu, Mihaela Sandru si altii, si eu cred ca rezultatul de ieri raspunde la aceasta intrebare. Avem nevoie de toti si de unitate.

      2. Roberta Anastase este un om cu multa experienta politica, este presedinta Camerei Deputatilor, un bun coleg si om de echipa. In ce priveste Timisul, personal am fost si sunt un sustinator al ideii ca aceste bazine electorale trebuie respectate, capitala democratiei din Romania trebuie respectata si Conventia de ieri a raspuns. Alin Popoviciu este membru in Biroul Permanent National, deputat de Timisoara.
  • O singura voce in PDL (Luni, 16 mai 2011, 9:42)

    Ivanu [utilizator]

    Buna ziua,
    Va salut de pe plaiurile Bucovinei si as dori sa va adresez urmatoarele intrebari:
    1. De ce nu exista o singura voce in PDL, de ce un membru PDL vine si spune ca e alba si apoi un altul vine si spune ca e defapt neagra? De exemplu, putem vorbi de reducerea CAS care a facut oamenii de afaceri sa isi faca anumite calcule pentru a putea rezista in aceste vremuri grele pentru ca in ultimele 2 saptamani sa apara din ce in ce mai multe stiri despre faptul ca reducerea CAS nu e posibila?! PDL-ul e sustinut de oamenii de afaceri si acestia se simt foarte frustrati de faptul ca ba e alba, ba e neagra. Incercati sa comunicati doar ce e sigur si printr-o singura voce pentru ca altfel veti avea foarte mult de pierdut.
    2. Ce sanse sunt ca portiunea dintre Roman si Siret de pe DN2 sa fie extinsa la 2 benzi pe sens, asa cum e pana la Roman?////

    Va saluta cu respect un bucovinean mandru de transformarile pe care jud. Suceava le-a suferit sub conducerea PDL.(editat de HotNews.ro)
    • raspuns (Luni, 16 mai 2011, 13:59)

      Gheorghe Flutur [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ivanu

      1. Aveti dreptate, Guvernul are rolul de a elimina zvonurile si speculatiile si o sa avem in vedere predictibilitatea, adica sa comunice ministerele de resort, in speta ministerul de finante, care-i foaia de parcurs, ce-i asteapta in perioada urmatoare pe oamenii de afaceri, bazandu-se pe calcule si pe prudentialitate. Chiar daca este o veste buna, trebuie sa avem prudenta si cumpatare.

      2. Aici demersurile facute catre guvenrul Boc si ministerul transporturilor este pentru parteneriatul public-privat, autostrada Nord - Sud, care sa lege Suceava de Bucuresti, care sa lege Cernautiul de capitala Romaniei, si acest lucru va fi posibil prin parteneriat public - privat.
  • organizare (Luni, 16 mai 2011, 9:47)

    costa [anonim]

    Nu sunt afiliat nic unui partid, dar simpatiile mele se indreapta spre PDL din 2 motive foarte simple: desi nu-mi plac, recunosc justetea masurilor dure luate de guvern pentru salvarea tarii in definitiv, si al doilea ,nu-mi place stilul de politica dus de ceilalti: prea agresiv si obraznic pentru gusturile mele.
    Totusi eu percep o anumita dezorganizare in modul in care sunt plasati anumiti purtatori de cuvint din PDL pe la televiziuni si peste tot in media. Aveti foarte buni vorbitori, inteleginti , cu replicile la ei dar se pare ca nu ii folositi. Intrebare: aveti un departament care se ocupa de asa ceva?
    • raspuns (Luni, 16 mai 2011, 14:02)

      Gheorghe Flutur [hotnews.ro] i-a raspuns lui costa

      Da, este una dintre problemele discutate si la Conventie: imbunatatirea comunicarii cu exteriorul este prioritate de grad zero in PDL. Trebuie sa recunoastem, partidul nu a fost suficient de activ in a-si sustine guvernul, si cand ma refer la partid ma refer la liderii sai, si eu sunt convins ca din prima sedinta de BPN ne vom organiza pe responsabilitati si va trebui sa iesim sa ne batem pentru reformele guvernului, pentru sustinerea politicilor si programului PDL si sa ne manifestam o solidaritate activa fata de prim-ministru si de membrii cabinetului.
  • Reforma in partid? (Luni, 16 mai 2011, 10:34)

    Aurelian [anonim]

    Buna ziua! Va felicit pentru noua pozitie castigata la congres. Am sa trec direct la intrebari.

    1. Avand in vedere ca oamenii care au fost alaturi de Emil Boc la aceste alegeri interne sunt in momentul de fata majoritari numeric in noile structuri de conducere ale partidului, veti incepe in cu adevarat reformarea PDL (ma refer la curatarea de uscaturi)? Daca da, care va fi strategia dvs?
    2. Este clar ca pentru a ramane un partid importand si dupa 2012, trebuie sa continuati reforma Statului. Care sunt pasii urmatori (planul de reforme)?
    • raspuns (Luni, 16 mai 2011, 14:06)

      Gheorghe Flutur [hotnews.ro] i-a raspuns lui Aurelian

      Avem nevoie de toti membrii PDL, de toti membrii onesti si cinstiti care respecta statutul. Daca premierul si-a asumat de 13 ori raspunderea in fata Parlamentului pentru reforme necesare, uneori nepopulare si a 14-a oara si-a asumat raspunderea in fata propriului partid, inseamna responsabilitate. Toti liderii trebuie sa ne asumam responsabilitate. Va trebui sa ne luam proiecte si sa le finalizam. Daca unii n-o vor face, asta se cheama auto-eliminare.
      2. Reforma constitutionala, punerea in aplicare a referendumului. In plan guvernamental, cheltuirea judicioasa a banului public si reducerea cheltuielilor nejustificate in companiile si societatile de stat, punerea in aplicare a legilor votat deja in Parlament. In domeniul muncii, Codul Muncii, in domeniul educatiei, justitiei, in domeniul responsabilitatii fiscale. PDL trebuie sa fie in continuare un partid al curajului, daca nu, nu va fi deloc. PDL trebuie sa fie un partid pragmatic. Cand spun asta ma refer la obiective precise care trebuie atinse: castigarea alegerilor locale, castigarea alegerilor parlamentare din 2012, mentinerea la guvernare.
  • criterii de integritate (Luni, 16 mai 2011, 10:38)

    Stapanu [utilizator]

    1_de ce PDL -ul (prin votul exprimat cu ceva timp in urma in cadru de partid si ieri-alaltaieri prin gura colegului Gelu Visan) considera ca unele din criteriile de integritate propuse de MM sunt inacceptabile, ex. suspendarea si retragerea din functie in cazul celor care sunt anchetati penal? El (GV) argumenta ca astfel unuia din politica ii deschizi dosar penal si ai scapat de el.
    Numai ca e vorba intr-adevar de dosar penal deschis de instanta, si nu de plangere! Plangerea poate primi NUP si gata.
    E in continuare si parerea dvs?
    2_cand o sa retrageti proiectul de lege penibil al Ralucai Turcan de finantare 80% de catre stat a proiectelor sociale ale bisericilor?
    • raspuns (Luni, 16 mai 2011, 14:11)

      Gheorghe Flutur [hotnews.ro] i-a raspuns lui Stapanu

      1. Cred ca institutia autosuspendarii trebuie incurajata pentru toti ce in cauza, sa nu ajunga partidul sa te dea afara, ci sa te suspenzi singur daca sunt semne de banuiala. In rest, trebuie respectate legile si procedurile acestei tari. Exista in PDL prevedere clara de autosuspendare, iar prezumtia de nevinovatie trebuie sa functioneze pentru orice roman, cu sau fara carnet de membru politic. Daca vom depolitiza functia publica, sunt convins ca vom avea mult mai putine incidente de acest fel.

      2. Daca vorbim aici de parteneriatul stat-biserica, eu cred ca dincolo de asta trebuie sa gasim solutii de colaborare cu bisericile si sa incurajam intarirea rolului social, filantropic si educativ al bisericii in societatea romaneasca. In alte tari, s-au facut pasi importanti in ce priveste asistenta sociala, educatia si cred ca Romania nu poate face abstractie de potentialul urias al bisericii ca factor de vindecare morala dar si de ajutor social si de educatie acolo unde este cazul. Sunt un sustinator al implicarii bisericii transparent, obiectiv in rezolvarea unor probleme a societatii romanesti.
  • domnule Flutur.... (Luni, 16 mai 2011, 11:03)

    adrian raincu [anonim]

    1. Credeti ca PDL va obtine mai mult de 15% la alegerile din 2012 cu Emil Boc la conducere?
    2. In afara de discursul cu "scoaterea Romaniei din criza prin reformele guvernului Boc", pe care oricum nu il cred decat membrii PDL si nici aia toti, in afara de anuntata intentie de marire a salariilor si indexarea pensiilor, cu ce intentionati sa atrageti alegatorii in 2012?
    Multumesc!
    • raspuns (Luni, 16 mai 2011, 14:16)

      Gheorghe Flutur [hotnews.ro] i-a raspuns lui adrian raincu

      1. In primul rand, cu o mai buna comunicare, cu explicarea clara a masurilor care am fost nevoiti sa le luam la un moment dat si cu imbunatatirea vietii oamenilor datorita usoarei cresteri economice care treptat va trebui sa se regaseasca in buzunarele oamenilor, romanul va intelege ca PDL a fost un partid corect care in vreme de criza a facut ce trebuie si va primi inapoi sustinerea si voturile celor 30 - 35% din electorat in 2012. Depinde asta si de primarii nostri, si de politica guvernamentala din urmatoarele luni. Noi suntem hotarati sa revenim, dar nu fugim dupa procente in sonaje, ci ne concentram sa gestionam situatia economica a Romaniei corect, transparent si cu finalitate, adica venituri mai mari in buzunarele romanilor. Acestea nu se pot intampla peste noapte.

      2. PDL va continua politica de investitii curajoase. Romania astazi este un santier. Uitati-va ca majoritatea localitatilor au lucrari de investitii. Este o realitate. Asta va fi o prima prioritate a noastra. Cheltuirea prudenta a banului public si sanctionarea drastica a celor care nu respecta legea. Accelerarea absorbtiei fondurilor europene. Sprijinirea tinerilor pentru investitii, protectie sociala celor care sunt in nevoie si eliminarea celor care nu intrunesc aceste conditii. O mai buna comunicare. Sunt cateva din masurile pe care le avem in vedere.
  • Va salut cu respect (Luni, 16 mai 2011, 12:39)

    Iulian [anonim]

    ///
    4.Cat de vulnerabil consideranti ca este sectorul energetic din moldova si suceava in special?
    5.Inafara de Eba si Udrea unde sunt tinerii care trebuie sa conduca transformational aceasta tara catre viitor?

    Multumesc(editat de HotNews.ro)
    • raspuns (Luni, 16 mai 2011, 14:19)

      Gheorghe Flutur [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian

      4. Nu valorifica inca suficient resursele naturale pe care le avem: energia hidro, biomasa si in acest sens Guvernul stiu ca are proiecte de accelerare a punerii in valoare a acestor surse de energie.

      5. PDL are o organizatie foarte puternica de tineret, si daca va uitati avem destui tineri si in Biroul Politic. Unul dintre ei este Cristian Hrituc, dar sunt si altii care au intrat in Biroul Politic si ne bazam foarte mult pe ei.
  • Buna ziua si felicitari, domnule Flutur! (Luni, 16 mai 2011, 12:46)

    Marian [anonim]

    Intrebare:
    Exista (ne)sansa ca tabara Blaga, prin expertiza pe care o are in materie de alegeri, sa refuze sa colaboreze la viitoarele alegeri cu actuala conducere aleasa, pentru a o arata apoi cu degetul, in stilul inconfundabil dambovitean, in caz de esec pentru a-si lua revansa?
    Va multumesc pentru eventualul raspuns!
    • raspuns (Luni, 16 mai 2011, 14:22)

      Gheorghe Flutur [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marian

      Eu cred ca nu asa trebuie pusa problema, deja o buna parte din echipa domnului Blaga este membra in BPN. Ne bazam in continare pe experienta profunda a domnului Blaga in viitoarele campanii electorale si ne bazam foarte mult pe experienta celor care s-au cantarit politic pe vot uninominal. Si aici vorbesc de oameni ca George Scripcaru, primarul Brasovului, vicepresedinte ales, Mircea Hava, primarul de Alba Iulia, dl Eugen Tarhon, presedintele CJ Tulcea si multi altii, Sorin Frunzaverde, care ne vor ajuta sa castigam alegerile viitoare. PDL are aproape 1200 de primari, mai exact 1168, care sunt pilonii de baza in viitoarea batalie electorala. Numai acesti primari reconfirmati anul viitor ar putea face 35 de procente pentru PDL. Dar tratam cu atentie, prudenta si pragmatism.
  • Mai exista un pariu cu Agricultura ? (Luni, 16 mai 2011, 12:54)

    Fisherman [utilizator]

    Buna ziua domnule Flutur !

    Motiunea "Romania dreapta, Romania puternica" care a castigat adeziunea majoritatii delegatilor la conventia PDL transmite un mesaj puternic: PDL este constient mai mult ca oricand ca pentru o Romanie puternica este necesara suprematia statului de drept. Un stat puternic este acel stat care isi valorifica resursele interne intr-un cadru care asigura egalitatea de sanse a intreprinzatorilor intr-un mediu de afaceri concurential.
    In contextul cresterii preturilor la alimente pe plan mondial, cunoscand gradul de dependenta a pietei romanesti de importuri va intreb:

    - Exista un proiect al PDL de reasezare a Romaniei in pozitia de producator important pe piata agro-alimentara europeana ?

    Va multumesc !
    • raspuns (Luni, 16 mai 2011, 14:25)

      Gheorghe Flutur [hotnews.ro] i-a raspuns lui Fisherman

      Categoric da, este unul din proiectele de forta in motiunea castigatoare, Romania sa treaa de la importatoare la exportatoare de produse agro-alimentare. A inceput sa scada suprafata agricola nelucrata, si asta datorita subventiilor. Dar nu-i suficient. Modernizarea agriculturii avem in vedere sa inceapa cu Cadastrul, irigatii pe parteneriatul public - privat (canalul Siret Baragan este doar un exemplu) si promovarea produselor romanesti la export.
  • proiecte agricultura (Luni, 16 mai 2011, 13:16)

    recolta.eu [anonim]

    Domnule Flutur, atat presedintele Basescu cat si conducerea PDL au anuntat, in repetate randuri, ca agricultura este un domeniu prioritar pentru guvernare. La capitolul investitii majore, domnul ministru Tabara a pomenit de continuarea lucrarilor la canalul Siret Baragan si despre constructia unei retele de depozitare (atat cereale, cat si legume/fructe). Ce alte investitii in infrastructura agricola considerati ca sunt necesare? In situatia in care ati reveni la conducerea ministerului, care ar fi pentru dvs prioritatea zero? Multumesc!
  • Parlament (Luni, 16 mai 2011, 13:28)

    Jeu [utilizator]

    Buna ziua si felicitari pentru victoria aripi Boc la alegerile interne, o victorie a democratiei contra talibanismului.
    As avea o intrebare: guvernul condus de Emil Boc va avea sustinerea in parlament a invinsilor, adica a taberei Blaga? Ma refer de exemplu la o eventuala motiune de cenzura, ar fi posibil ca acestia sa voteze pentru caderea guvernului?
    • raspuns (Luni, 16 mai 2011, 14:30)

      Gheorghe Flutur [hotnews.ro] i-a raspuns lui Jeu

      PDL a ajuns la maturitatea politica sa inteleaga o competitie interna, dezondamantul este a s-a incheiat cu o arhitectura a BPN-ului care curpinde toate cele trei echipe si nu cred ca este cazul de defectiuni. Opozitia viseaza, e dreptul ei sa viseze, deznodamantul va fi trist pentru ei, pentru ca PDL s-a calit in transee si nu cred ca este cazul sa ne gandim la tradarisau la votarea vreunei motiuni in Parlament de catre membri nostri.
  • Despre depolitizare (Luni, 16 mai 2011, 14:03)

    adrians [anonim]

    Avand in vedere ca, acum vreo doua luni de zile, dupa mai bine de 20 de ani de cursa nebuna a politizarii institutiilor bugetare, cursa in care fiecare partid ajuns la guvernare si-a intrecut predecesorii, Presedintele (tarii si al Partidului) a descoperit si marturisit binefacerile depolitizarii functiei publice (tot ce se afla sub nivelul de secretar de stat), v-as intreba daca exista vreun membru PDL caruia chiar ii trece prin minte ca asa ceva (depolitizarea) se va petrece in Romania in urmatorii 100 de ani. Va intreb asta avand in vederea inclusiv faptul ca, de la descoperirea Presedintelui si pana in prezent nu a fost depolitizat nici un post, ba mai mult, s-a continuat cu sarg distribuirea posturilor publice catre membrii PDL si rudele lor (vezi cazul CEC, spre exemplu).
  • Candidati (Luni, 16 mai 2011, 14:05)

    Jeu [utilizator]

    Mai am inca o intrebare pt. dumneavoastra: cum veti asigura calitatea candidatilor d-voastra la alegerile locale de anul viitor. In prezent candidatii sunt aceleasi figuri care candideaza mereu si se rotesc de la un partid la altul, smecheri cu relatii. As vrea sa vad si eu un candidat care lucreaza in domeniul privat fiindca in general ei sunt selectati dintre bugetari, ei se trag unii dupa altii si au un alt comportament, sunt cu mult mai increzuti, au impresia ca postul li se cuvine si odata ajunsi pe functie te umilesc ca si cetatean obisnuit fiindca ei asa sunt invatati sa se comporte in ierarhia bugetara, esti sef pai ti se zice sa traiti domn director iar daca nu ti se adreseaza respectuos subalternul il dai afara. La privat nu conteaza ca esti inginer sau director, daca esti de aceiasi varsta cu muncitorul sau mai mic iti zice pe numele mic, esti obisnuit acolo sa respecti munca muncitorului fiindca fara munca lui tu nu insemni mare lucru. Deci as fi curios sa vad la PDL niste criterii umane si nediscriminatorii de alegere a candidatilor.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi