Deputatul PNL Adriana Saftoiu a discutat online cu cititorii HotNews.ro: Nu cred in Alba ca Zapada. Cred ca mai degraba ne va surprinde o Lebada Neagra

de Redactia     HotNews.ro
Duminică, 8 mai 2011, 20:25 Actualitate | Politic

Adriana Saftoiu
Foto: HotNews.ro
Problemele interne din USL si PDL, discutiile referitoare la infiintarea unui nou partid si calitatea parlamentarilor alesi pe sistemul de vot uninominal sunt cateva dintre temele Discutiei de Luni. Deputatul liberal Adriana Saftoiu a discutat online cu cititorii HotNews.ro.

Cele mai bune intrebari vor fi preluate in emisiunea Discutia de Luni, difuzata de HotNews.ro si RFI incepand cu ora 19.10 si realizata de Dan Tapalaga.

Nota redactiei:
  • Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
  • Va rugam sa nu adresati mai mult de doua intrebari pentru a da posibilitatea invitatatilor sa raspunda la cat mai multe probleme ridicate de cititori.
  • Postarile lungi sau care contin mai mult de doua intrebari nu vor fi validate
  • Cele mai bune intrebari vor fi preluate in emisiunea Discutia de Luni, difuzata de HotNews.ro si RFI incepand cu ora 19.10 si realizata de Dan Tapalaga.​


Citeste mai multe despre   















Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 Mazeta

    Dna Saftoiu, va simtiti un pic vinovata ca ati contribuit la ascensiunea lui Basescu si, implicit, la condamnarea acestei natii pt cel putin 15 ani?

    • Adriana Saftoiu

      Pot sa ma simt vinovata pentru lucrurile pe care nu am putut sa le fac dupa 2005. Cat priveste ascensiunea lui Traian Basescu la functia de presedinte in 2004, ar fi o aroganta sa mi-o asum eu. Nu uitati ca a fost candidatul Aliantei DA, deci sustinut de doua partide si ales, totusi, pe baza votului populatiei. Am contribuit si eu cum a contribuit intreaga echipa, dar daca lucrurile au fost sa spunem nemultumitoare asta s-a intamplat dupa ce Traian Basescu a ajuns presedinte. Putem discuta despre un tip de vinovatiei in acest sens, dar cred si acum ca alegerea lui Traian Basescu in 2004 a fost o varianta buna, contrapondere la ceea ce era PSD atunci.

  • Întrebarea nr. 2 tornado

    De ce nu ginditi la o alta startegie? cu un al presedite al partidului ?
    De ce ati trecut pe stiga esicherlui ?

    Nota: Editat de HotNews.ro

    • Adriana Saftoiu

      N-as spune ca PNL a trecut pe stanga esicherului, dar nici nu pot contesta faptul ca prin USL, PNL nu risca sa fie asociat cu stanga. Tocmai de aceea am spus-o si in interiorul partidului ca eu consider ca PNL avea o sansa sa intareasca dreapta si sa faca o masa critica in acest sens. Ramane de vazut daca cei care am apreciat gresita strategia partidului am avut dreptate sau actuala conducere a partidului a ales bine.

  • Întrebarea nr. 3 dan

    1. V-ati ralia unui nou partid de factura liberala, daca acesta ar fi constituit cu sprijinul financiar al omului de afaceri Dinu Patriciu?
    2. Spuneati candva ca toate campaniile electorale sunt finantate de firme. Cum se numeste firma care a contribuit cel mai mult la campania d/voastra din 2008 pentru postul de deputat?

    • Adriana Saftoiu

      1. Nu am in intentie sa parasesc PNL.
      2. Fara sa imi fac publicitate, dupa ce am terminat campania am publicat o carte "Jurnal de campanie" in care mi-am povestit campania. Nici o firma nu poate sa spuna ca mi-a dat bani in mana. In schimb, am ales o alta varianta si va dau un singur exemplu: am constatat in Urlati ca o gradinita nu avea dulapioarele unde copiii sa-si depoziteze hainele. Am rugat atunci o cunostinta care are o fabrica de mobila sa faca o sponsorizare. Drept urmare, gradinita a primit 25 de vestiare direct de la fabricant/producator. Cam acesta a fost, daca vreti, sprijinul pe care l-am primit de la firma.

  • Întrebarea nr. 4 ddd

    Va rog sa nu-mi raspundeti ca v-ati simtit aproape de valorile liberale pe care le-ati regasit in PNL. Mi-ati insulta inteligenta.

    • Adriana Saftoiu

      Cu riscul de a va insulta inteligenta, am ales PNL pentru doctrina liberala. Ca nu suntem suficienti de coerenti si consecventi cu ceea ce inseamna ideologia si doctrina liberala, pot fi de acord.

  • Întrebarea nr. 5 IC Breteanu leberalul socialist si conservator

    1. In ce masura se (mai) poate spune despre presedintele PNL, Crin Antonescu, ca este un om de dreapta avand in vedere tovarasia explicita si neprincipiala a domniei sale cu personaje nefrecventabile ca Dan Voiculescu si Victor Ponta?
    2. (...) De ce nu exista in PNL un real si puternic curent de contestare a politicii actuale a acestui partid, politica, in opinia multora, extrem de nociva? De ce simplii membri PNL tolereaza politica de tip fuhrer a lui Crin Antonescu devenind practic complicii acestuia? Si inca ceva... Ce mai cautati in PNL dna Saftoiu? Aceasta grupare politica nu mai arata a partid politic dna Saftoiu. Arata a gasca personala a lui Crin Antonescu.

    Nota: Editat de HotNews

    • Adriana Saftoiu

      1. Am spus deja, n-are rost sa ma repet la infinit.
      2. Faptul ca nu intotdeauna te regasesti in strategiile conducerii nu-i un argument sa parasesti imediat un partid. Eu personal voi ramane in PNL si voi incerca atat cat imi sta in putinta sa-mi sustin punctele de vedere si, daca voi reusi sa si influentez din cand in cand decizia, voi considera ca am facut un lucru bun pentru ideea de liberalism.

  • Întrebarea nr. 6 Un liberat... fost pnl-ist

    1. Cum veti mai cere voturi propriilor alegatori care au ales dreapta si primesc stanga? Cred ca ati fost votata fix ca alternativa la psd-ismul rosu...
    2. V-ati muta bagajele intr-un nou partid, fara o alta doctrina decat moderatia si cinstea? Se tot vorbeste ca e in lucru asa ceva... in ultima vreme.

    • Adriana Saftoiu

      Discursul politic a degenerat foarte mult in ultimii 5 - 6 ani. Din pacate, focusat pe persoane, vezi anti-Basescu, pro-Basescu, anti-Antonescu, pro-Antonescu, se pierd din vedere adevaratele reforme ale clasei politice. Eu marturisesc ca sunt extrem de dezamagita de cum arata clasa poltiica si ma refer aici la Parlament, ales pe votul uninominal. M-as fi asteptat sa fim mult mai responsabili si sa transformam Parlamentul intr-o institutie reala a dezbaterilor societatii. Parlamentul a devenit o masinarie de vot in care ordonantele Guvernului devin legi si cam asta e totul. Pe fond, democratia se bazeaza pe institutia Parlamentului, deci Parlamentul ar fi trebuit in primul rand sa-si ocupe agenda cu dezbateri serioase. Discursurile sunt pur si simplu patetice, atacuri la persoana, metafore, asa incat problemele reale se pierd intr-o mare de cuvinte. Pe fondul acesta e firesc sa se vorbeasca din ce in ce mai des despre aparitia unui nou partid. Eu nu cred in Alba ca Zapada, dar imi permit sa fac o trimitere la o lectura recenta: Lebada Neagra. Cred ca mai degraba ne va surprinde o Lebada Neagra. Va recomand lectura cartii.

  • Întrebarea nr. 7 Stefan Schwartz

    Dna Saftoiu, ce credeti ca a zdruncinat prietenia aparent indestructibila intre Dl. Patriciu si Dl. Antonescu ?

    • Adriana Saftoiu

      Cunosc foarte putine lucruri despre relatia dintre Dinu Patriciu si dl Antonescu incat nu ma pot pronunta.

  • Întrebarea nr. 8 mircea

    1. Eu nu am nici o incredere in PNL-ul actual. Zero! Mi se pare ca sunteti un partid de indivizi intrati in politica sa se imbogateasca prin tupeu, nesimtire si vanzarea oricarui lucru posibil inclusiv principii!!

    Ce puteti sa spuneti unui om ca mine cand veniti sa cereti voturi?

    2. Eu apreciez foarte putini oameni din politica printre care Monica Macovei dar care e inpopular de corecta. De ce nu mai exista patrioti ci doar profitori in politica romaneasca?

    • Adriana Saftoiu

      1. Primul lucru pe care vi-l spun este sa mergeti intr-adevar la vot si ca este extrem de important sa va exprimati votul. Pe fond, clasa politica arata asa cum arata si pentru ca prezenta la vot este din ce in ce mai scazuta si, fara sa jignesc pe nimeni, cel mai grav lucru este ca cei care sunt mobilizati sunt cei care accepta mult prea usor mita electorala. Nu pot sa fiu de acord cu afirmatia dvs ca suntem un partid asa cum il descrieti, pot fi insa de acord ca clasa politica lasa aceasta impresie. Eu va garantez ca sunt oameni de buna calitate in Parlament dar, intr-adevar, cu o notorietate mult mai mica, pentru ca nu au nici un apetit pentru discursul sforaitor care impune si face rating, ci isi petrec timpul corectand sau facand legi. Cat timp audienta in politica este asigurata doar de discurs si oamenii sunt mai putin interesati de fapte care nu sunt la fel de spectaculoase ca si cuvintele tari, impresia pe care o aveti dvs este destul de greu de combatut. Intr-un fel v-am raspuns si la cea de-a doua intrebare. Da, exista patrioti in Romania, nu sunt doar profitori in politica romanesca. Iar pentru asta si publicul ar trebui sa stie cand sa inchida televizorul.

  • Întrebarea nr. 9 oilman

    1. Dupa ce ai plecat de la Cotroceni si te-ai alaturat conducerii PNL (scuza-ma ca nu o pot numi liberala atita timp cit acopera un spectru cit se poate de larg de la comunisti la ultra nationalisti de dreapta), ai contribuit de facto la fel ca si toti ceilalti colegi, poate ceva mai decent si mai articulat, la unicul proiect al PNL: 'JOS BASESCU' Crezi ca ajunge pentru un liberal ?

    2. Ai fost impotriva USL, pe buna dreptate, dar esti aliata cu un grup care, sub diferite forme, era de mult aliat (vezi cine a sustinut guvernul Tariceanu-Vosganian ...) cu PSD. Cum ne convingi ca esti acolo sus pentru a servi contribuabilul de pe o pozitie de dreapta sau macar centru-dreapta, si nu din oportunism politic (ca o paranteza, desi n-as vrea sa te compar cu Crin ca e mare diferenta de IQ si altele, iti reamintesc ca el a inceput prin a-i cara servieta lui Patriciu, sper sa nu ajungi acolo...)

    • Adriana Saftoiu

      1. Sunt unul dintre cei care au afirmat inca de mai bine de un an ca tipul de discurs jos Basescu este insuficient si ca, dupa 20 de ani, este extrem de primitiv sa tot ramanem in axioma jos cutare, sus cutare. Sunt de acord, nu e suficient sa-i dai jos pe unii, ci e foarte important si pe cine pui in loc. Sa ne amintim, am considerat ca daca-l vom da jos ba pe Iliescu, ba pe Nastase, toate lucrurile se vor rezolva. S-a dovedit insuficient. Si asta pentru ca raul mic, odata ajuns la putere, devine raul mare. Asa ca ar fi cazul sa gasim un personaj bun, chiar daca nu perfect si sa alegem intre rau si bine.

      2. Trebuie sa introduc o nuanta. Fiind in opozitie, nu poate fi exclusa colaborarea cu partidele de opozitie, in acest caz cu PSD. La nivel parlamentar, aceasta colaborare este relativ fireasca. Retinerile mele au venit in momentul in care mi-am dat seama ca PNL-ul nu are puterea, convingerea sa se prezinte singur in fata electoratului si sa-si consolideze publicul de dreapta. Eu nu ma suspectez, si chiar sustin cu tarie acest lucru, de oportunism politic, dar pot accepta ca uneori gresesc. Asa ca nu sunt "acolo sus" ci doar in Parlament si, prin ceea ce incerc sa fac, incerc sa contribui intr-adevar la ideea de drepta/politici de dreapta.

  • Întrebarea nr. 10 Silviu

    In primul rand, precizez ca va apreciez mult pentru eleganta discursului si prezenta in spatiul public. Intrebarile:
    1) Ce parere aveti despre degradarea continua a discursului politic? Politicieni ca Traian Basescu, Crin Antonescu sau Victor Ponta exceleaza intr-un discurs gaunos, populist, smecheresc-mitocanesc, iar vulgaritatile sunt mai dese si dezgustatoare pe zi ce trece.
    2) Cunosc din presa parerea dumneavoastra privind alianta PNL cu informatorul Securitatii Dan Voiculescu. Din pacate, liderul actual al PNL este de departe cel mai ridicol, slab si gresit (sau chiar rau) intentionat din toata istoria partidului. Ca sa fie clar, o spun in calitate de alegator / simpatizant de 20 de ani al PNL. Vedeti vreo persoana sau grup de persoane care sa-si asume pe viitor conducerea PNL si sa-l repuna pe drumul bun? Puteti nominaliza?
    Va multumesc.

    • Adriana Saftoiu

      1. Tocmai am raspuns putin mai sus.
      2. Nu pot decat sa va rog sa aveti rabdare. Toate la timpul lor.

  • Întrebarea nr. 11 Costin

    Cunoasteti foarte bine si mass-media si lumea politica romaneasca. V-as ruga sa-mi spuneti numele publicatiilor (sau jurnalistilor) care, in opinia dumneavoastra, prezinta cel mai corect viata interna a partidelor; 1-2 nume pentru fiecare dintre partidele mari: PSD, PDL, PNL. Va multumesc.

    • Adriana Saftoiu

      Ca sa va dati seama cat de mult ma mai uit la televizor, va pot spune ca fiul meu m-a avertizat intr-o zi ca nu mai avem conexiune la internet. Dupa ce am sunat la firma respectiva, asa am aflat ca nu platisem cablul de mai bine de doua saptamani si nu mi-am dat seama de acest lucru pentru ca nu mai deschisesem televizorul. Asa ca, in acest moment, recunosc, nu simt lipsa emisiunilor iar presa mai degraba ofera non-informatie, decat informatie. Nici macar nu poate fi vorba de dezinformare.

  • Întrebarea nr. 12 gigi n

    Stimata doamna,as vrea sa stiu daca v-ati simtit vreodata jenata de faptul ca,după ce ati plecat de la Cotroceni,desi Traian Basescu nu a spus vreodata ceva de rau despre dvs,atat ”celebrul dvs fost sot cat si dvs personal ati procedat exact invers?Ma indoiesc ca voi primi vreodata un raspuns sincer de la vreun politician,dar totusi....cine stie?

    • Adriana Saftoiu

      Imi asum observatiile critice pe care le-am facut la adresa presedintelui Basescu, dar nu cred ca ma puteti acuza ca am folosit perioada Cotroceni in discursul public. M-am referit intotdeauna la faptele publice ale presedintelui, cele care sunt la vedere si ca orice cetatean am putut sa am o parere pro sau contra.

  • Întrebarea nr. 13 Rammy

    USL nu este de acord cu alegerea primarilor din primul tur.Argumentul lor este ca un primar nu are legitimitate sa conduca o comunitate fiind ales de 30%(de ex.)din locuitori.
    Credeti ca un parlamentar are aceasta legitimitate,avand in vedere ca la alegerile parlamentare din 2008 multi candidati au intrat in parlament de pe locul trei,cu mult mai putine voturi/

    • Adriana Saftoiu

      In acest moment cel putin cred, intr-adevar, ca alegerea primarului din primul tur, in conditiile in care prezenta la vot scade cu fiecare an electoral, poate sa ridice probleme de legitimitate a persoanei respective. In acelasi timp, cred ca se impune o revizuire a modului in care se aleg parlamentarii. Intr-adevar, ce legitimitate are un parlamentar care intra in Parlament cu 40 de voturi?!

  • Întrebarea nr. 14 Petru Bucur

    stimata dna saftoiu, v-am cunoscut mai bine la comisia udrea (august 2009) in urma acelor intalniri eu castigand un "pariu" simbolic politic in sensul ca guvernul de atunci (pdl-psd) boc 1 va cadea printr-o motiune de cenzura ceea ce s-a intamplat la 13.10.2009! intrebare respectuoasa:
    sunteti dispusa sa mai pariati public ca in opinia dv usl-ul va obtine la parlamentarele din
    2012 peste 50% din sufragii?
    eu as paria ca nu! (doar 45-48%).
    mersi hotnews pt. intalnirea on-line!

    petru bucur volk(editat de HotNews.ro)

    • Adriana Saftoiu

      Ma bucur sa va reaud domnule Bucur.

  • Întrebarea nr. 15 Daniel

    1. Vi se pare mai aproape de liberalism sau de socialism ca un parlamentar cu 1% prezentala sedinte sa isi incaseze salarul 100% ?

    2. Ati sustine cu o lege in care salarul parlamentarilor sa se acorde direct proportional cu rata prezentelor la sedinte?

    ///(editat de HotNews.ro)

    • Adriana Saftoiu

      1. Prima intrebare e mai bine s-o adresati celui in cauza.
      2. Practic in regulamentul Camerei exista posibilitatea ca indemnizatia parlamentarului sa fie taiata in raport cu absentele. Totul este sa se puna in aplicare regulamentul.

  • Întrebarea nr. 16 AFM

    1. Ce au in comun PNL si PSD, si de ce ar avea incredere alegatorii unui partid ca celalalt partid isi va respecta angajamentele?
    2. Crin Antonescu s-a declarat, personal, monarhist. Care este pozitia dvs vz monarhie?

    • Adriana Saftoiu

      1. Asa cum cei doi presedinti au definit protocolul, elementul comun este schimbarea actualei guvernari. Si eu cred ca actualul guvern, asa cum spunea si Monica Macovei, s-a erodat. Asa ca tinta e corecta, drumul nu stiu daca e bun.

      2. Eu am un mare respect fata de ceea ce a reprezentat perioada regelui Carol I si Ferdinand. Cred ca ar trebui sa discutam despre monarhie mult mai relaxati si cu mai putine prejudecati. Pana in acest moment, nu cred ca acea perioada a fost recuperata corect de istorie. Sunt tineri care stiu doar povesti savuroase (vezi Carol al II-lea, Elena Lupescu) dar monarhia inseamna mult mai mult decat atat. Pe de alta parte, cred ca suntem un popor care ar simpatiza mult mai putin cu ideea de instaurare a unui regim monarhic. Trebuie sa tii totusi cont de optiunea cetateanului.

  • Întrebarea nr. 17 Ion

    Ţinând cont de faptul că liberalismul şi socialismul urmăresc de fapt acelaşi aspect: egalitatea în faţa legii, a indivizilor consideraţi drept egali, pe ce temei ideologic s-ar putea constitui un nou partid pentru a fi într-adevăr nou?

    • Adriana Saftoiu

      Cred ca oamenii au obosit de actuala clasa politica extrem de conflictuala si negativista. Nici macar nu cred ca oamenii cauta obligatoriu o noua ideologie, ci un alt tip de discurs, un alt profil. Politicieni care sa inteleaga ca functia lor este pentru a servi cetateanul si nu functia e facuta pentru a-l servi pe el. Am spus-o, mai sunt oameni care merita increderea dvs, dar din pacate in acest moment conteaza mult prea mult evolutia pe scena publica din punct de vedere al discursului si mai putin a faptelor. Am avut curiozitatea sa verific cati dintre cei care sunt parlamentari notorii pe ecrane au o activitate in comisiile de specialitate sau propriile lor initiative. Raportul nu le e favorabil, sunt mai multe emisiuni decat prezente in comisiile de specialitate ale parlamentului. Si spun asta pentru activitatea parlamentarului ar trebui monitorizata si apreciata dupa activitatea in comisiile de specialitate si nu dupa prezentele la emisiuni.

  • Întrebarea nr. 18 dan

    Buna Ziua,

    Sunteti printre putinii care-mi dau speranta ca se vor mai primeni oamenii politici.
    In acest context am doua intrebari:
    1. Are de gand PNL sa trieze candidatii pentru alegerile viitoare? Ma refer ca sunt multi(majoritatea), care nu au macar un surub, un manual, o inventie sa-i recomande... Observ ca mai toti sunt fosti soferi, tamplari, matracuci cu facultati private si MBA platite de stat cu 6000 E, unde macelarul din colt ar fi premiant... Cred ca de aia ne merge atat de bine... Ne reprezinta oameni cu sapte diplome luate pe bani, dar care nu stiu sa desparta in silabe... sau a caror actiune mai importanta a fost ca s-au sculat la 10 dimineata...
    2. Nu se mai aude nimic despre sumele imense pe care le platim din tariful nostru catre baietii destepti din energie. Exista o legatura intre acestia si anumite organizatii de stat? Verifica cu adevarat cineva ce fac aceste organizatii cu banii colectati? Daca da, OK, daca nu, e pacat....

    • Adriana Saftoiu

      1. Este necesar ca partidele sa prezinte nu doar programe politice, ci inclusiv care le sunt criteriile atunci cand selecteaza si propun candidati pentru alegeri. Daca acest lucru s-ar intampla, am putea verifica in mod transparent in ce masura selectia candidatilor respecta cu adevarat criteriile. Pentru ca, pe hartie, totul pare frumos, dar in realitate un criteriu de baza pentru a sustine un candidat este fie forta lui financiara, fie raporturile dintre el si sef.

  • Întrebarea nr. 19 az

    Doamna Saftoiu,

    Ce solutii au astazi tinerii care vor sa-si faca o cariera in domeniul comunicarii politice in contextul in care numarul agentiilor care ofera astfel de servicii este relativ mic (neexistand o piata propriu-zisa), iar partidul mizeaza foarte mult pe o politica inchisa, promovand oameni din interior?

    • Adriana Saftoiu

      Este explicabil faptul ca numarul agentiilor care ofera astfel de servicii este relativ mic. Practic, politicienii apeleaza la consultanta profesionista doar in timpul campaniilor electorale. In perioada dintre campanii, majoritatea politicienilor renunta la aceasta consultanta care ar trebui sa fie obligatorie. In acest context, agentiile n-ar putea sa supravietuiasca din lipsa de clienti.










Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

3758 vizualizari

  • intrebare (Duminică, 8 mai 2011, 20:46)

    Mazeta [utilizator]

    Dna Saftoiu, va simtiti un pic vinovata ca ati contribuit la ascensiunea lui Basescu si, implicit, la condamnarea acestei natii pt cel putin 15 ani?
    • raspuns (Luni, 9 mai 2011, 11:03)

      Adriana Saftoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mazeta

      Pot sa ma simt vinovata pentru lucrurile pe care nu am putut sa le fac dupa 2005. Cat priveste ascensiunea lui Traian Basescu la functia de presedinte in 2004, ar fi o aroganta sa mi-o asum eu. Nu uitati ca a fost candidatul Aliantei DA, deci sustinut de doua partide si ales, totusi, pe baza votului populatiei. Am contribuit si eu cum a contribuit intreaga echipa, dar daca lucrurile au fost sa spunem nemultumitoare asta s-a intamplat dupa ce Traian Basescu a ajuns presedinte. Putem discuta despre un tip de vinovatiei in acest sens, dar cred si acum ca alegerea lui Traian Basescu in 2004 a fost o varianta buna, contrapondere la ceea ce era PSD atunci.
  • Dezamagit!! (Duminică, 8 mai 2011, 20:52)

    tornado [anonim]

    De ce nu ginditi la o alta startegie? cu un al presedite al partidului ?
    De ce ati trecut pe stiga esicherlui ?

    Nota: Editat de HotNews.ro
    • raspuns (Luni, 9 mai 2011, 11:05)

      Adriana Saftoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui tornado

      N-as spune ca PNL a trecut pe stanga esicherului, dar nici nu pot contesta faptul ca prin USL, PNL nu risca sa fie asociat cu stanga. Tocmai de aceea am spus-o si in interiorul partidului ca eu consider ca PNL avea o sansa sa intareasca dreapta si sa faca o masa critica in acest sens. Ramane de vazut daca cei care am apreciat gresita strategia partidului am avut dreptate sau actuala conducere a partidului a ales bine.
  • nou partid liberal (Duminică, 8 mai 2011, 20:56)

    dan [anonim]

    1. V-ati ralia unui nou partid de factura liberala, daca acesta ar fi constituit cu sprijinul financiar al omului de afaceri Dinu Patriciu?
    2. Spuneati candva ca toate campaniile electorale sunt finantate de firme. Cum se numeste firma care a contribuit cel mai mult la campania d/voastra din 2008 pentru postul de deputat?
    • raspuns (Luni, 9 mai 2011, 11:07)

      Adriana Saftoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui dan

      1. Nu am in intentie sa parasesc PNL.
      2. Fara sa imi fac publicitate, dupa ce am terminat campania am publicat o carte "Jurnal de campanie" in care mi-am povestit campania. Nici o firma nu poate sa spuna ca mi-a dat bani in mana. In schimb, am ales o alta varianta si va dau un singur exemplu: am constatat in Urlati ca o gradinita nu avea dulapioarele unde copiii sa-si depoziteze hainele. Am rugat atunci o cunostinta care are o fabrica de mobila sa faca o sponsorizare. Drept urmare, gradinita a primit 25 de vestiare direct de la fabricant/producator. Cam acesta a fost, daca vreti, sprijinul pe care l-am primit de la firma.
  • De ce ati tradat? (Duminică, 8 mai 2011, 21:22)

    ddd [anonim]

    Va rog sa nu-mi raspundeti ca v-ati simtit aproape de valorile liberale pe care le-ati regasit in PNL. Mi-ati insulta inteligenta.
    • raspuns (Luni, 9 mai 2011, 11:08)

      Adriana Saftoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ddd

      Cu riscul de a va insulta inteligenta, am ales PNL pentru doctrina liberala. Ca nu suntem suficienti de coerenti si consecventi cu ceea ce inseamna ideologia si doctrina liberala, pot fi de acord.
  • buna ziua... (Duminică, 8 mai 2011, 21:25)

    popcorn monta [utilizator]

    ce parere aveti despre,propunerea lui antonescu,de impozitare a votului din strainatate?daca aduc dovada de la western union,ca am trimis bani in romania ,o sa am drept de vot?
    multumesc anticipat de raspuns.
  • Doua intrebari (Duminică, 8 mai 2011, 21:40)

    IC Breteanu leberalul socialist si conservator [anonim]

    1. In ce masura se (mai) poate spune despre presedintele PNL, Crin Antonescu, ca este un om de dreapta avand in vedere tovarasia explicita si neprincipiala a domniei sale cu personaje nefrecventabile ca Dan Voiculescu si Victor Ponta?
    2. (...) De ce nu exista in PNL un real si puternic curent de contestare a politicii actuale a acestui partid, politica, in opinia multora, extrem de nociva? De ce simplii membri PNL tolereaza politica de tip fuhrer a lui Crin Antonescu devenind practic complicii acestuia? Si inca ceva... Ce mai cautati in PNL dna Saftoiu? Aceasta grupare politica nu mai arata a partid politic dna Saftoiu. Arata a gasca personala a lui Crin Antonescu.

    Nota: Editat de HotNews
    • raspuns (Luni, 9 mai 2011, 11:10)

      Adriana Saftoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui IC Breteanu leberalul socialist si conservator

      1. Am spus deja, n-are rost sa ma repet la infinit.
      2. Faptul ca nu intotdeauna te regasesti in strategiile conducerii nu-i un argument sa parasesti imediat un partid. Eu personal voi ramane in PNL si voi incerca atat cat imi sta in putinta sa-mi sustin punctele de vedere si, daca voi reusi sa si influentez din cand in cand decizia, voi considera ca am facut un lucru bun pentru ideea de liberalism.
  • Doua intrebari scurte (Duminică, 8 mai 2011, 22:04)

    Un liberat... fost pnl-ist [anonim]

    1. Cum veti mai cere voturi propriilor alegatori care au ales dreapta si primesc stanga? Cred ca ati fost votata fix ca alternativa la psd-ismul rosu...
    2. V-ati muta bagajele intr-un nou partid, fara o alta doctrina decat moderatia si cinstea? Se tot vorbeste ca e in lucru asa ceva... in ultima vreme.
    • raspuns (Luni, 9 mai 2011, 11:16)

      Adriana Saftoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Un liberat... fost pnl-ist

      Discursul politic a degenerat foarte mult in ultimii 5 - 6 ani. Din pacate, focusat pe persoane, vezi anti-Basescu, pro-Basescu, anti-Antonescu, pro-Antonescu, se pierd din vedere adevaratele reforme ale clasei politice. Eu marturisesc ca sunt extrem de dezamagita de cum arata clasa poltiica si ma refer aici la Parlament, ales pe votul uninominal. M-as fi asteptat sa fim mult mai responsabili si sa transformam Parlamentul intr-o institutie reala a dezbaterilor societatii. Parlamentul a devenit o masinarie de vot in care ordonantele Guvernului devin legi si cam asta e totul. Pe fond, democratia se bazeaza pe institutia Parlamentului, deci Parlamentul ar fi trebuit in primul rand sa-si ocupe agenda cu dezbateri serioase. Discursurile sunt pur si simplu patetice, atacuri la persoana, metafore, asa incat problemele reale se pierd intr-o mare de cuvinte. Pe fondul acesta e firesc sa se vorbeasca din ce in ce mai des despre aparitia unui nou partid. Eu nu cred in Alba ca Zapada, dar imi permit sa fac o trimitere la o lectura recenta: Lebada Neagra. Cred ca mai degraba ne va surprinde o Lebada Neagra. Va recomand lectura cartii.
  • Prietenie (Duminică, 8 mai 2011, 22:13)

    Stefan Schwartz [anonim]

    Dna Saftoiu, ce credeti ca a zdruncinat prietenia aparent indestructibila intre Dl. Patriciu si Dl. Antonescu ?
    • raspuns (Luni, 9 mai 2011, 11:16)

      Adriana Saftoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Stefan Schwartz

      Cunosc foarte putine lucruri despre relatia dintre Dinu Patriciu si dl Antonescu incat nu ma pot pronunta.
  • Intrabari (Duminică, 8 mai 2011, 22:26)

    mircea [anonim]

    1. Eu nu am nici o incredere in PNL-ul actual. Zero! Mi se pare ca sunteti un partid de indivizi intrati in politica sa se imbogateasca prin tupeu, nesimtire si vanzarea oricarui lucru posibil inclusiv principii!!

    Ce puteti sa spuneti unui om ca mine cand veniti sa cereti voturi?

    2. Eu apreciez foarte putini oameni din politica printre care Monica Macovei dar care e inpopular de corecta. De ce nu mai exista patrioti ci doar profitori in politica romaneasca?
    • raspuns (Luni, 9 mai 2011, 11:20)

      Adriana Saftoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui mircea

      1. Primul lucru pe care vi-l spun este sa mergeti intr-adevar la vot si ca este extrem de important sa va exprimati votul. Pe fond, clasa politica arata asa cum arata si pentru ca prezenta la vot este din ce in ce mai scazuta si, fara sa jignesc pe nimeni, cel mai grav lucru este ca cei care sunt mobilizati sunt cei care accepta mult prea usor mita electorala. Nu pot sa fiu de acord cu afirmatia dvs ca suntem un partid asa cum il descrieti, pot fi insa de acord ca clasa politica lasa aceasta impresie. Eu va garantez ca sunt oameni de buna calitate in Parlament dar, intr-adevar, cu o notorietate mult mai mica, pentru ca nu au nici un apetit pentru discursul sforaitor care impune si face rating, ci isi petrec timpul corectand sau facand legi. Cat timp audienta in politica este asigurata doar de discurs si oamenii sunt mai putin interesati de fapte care nu sunt la fel de spectaculoase ca si cuvintele tari, impresia pe care o aveti dvs este destul de greu de combatut. Intr-un fel v-am raspuns si la cea de-a doua intrebare. Da, exista patrioti in Romania, nu sunt doar profitori in politica romanesca. Iar pentru asta si publicul ar trebui sa stie cand sa inchida televizorul.
  • ideologie sau oportunism politic (Duminică, 8 mai 2011, 22:30)

    oilman [utilizator]

    1. Dupa ce ai plecat de la Cotroceni si te-ai alaturat conducerii PNL (scuza-ma ca nu o pot numi liberala atita timp cit acopera un spectru cit se poate de larg de la comunisti la ultra nationalisti de dreapta), ai contribuit de facto la fel ca si toti ceilalti colegi, poate ceva mai decent si mai articulat, la unicul proiect al PNL: 'JOS BASESCU' Crezi ca ajunge pentru un liberal ?

    2. Ai fost impotriva USL, pe buna dreptate, dar esti aliata cu un grup care, sub diferite forme, era de mult aliat (vezi cine a sustinut guvernul Tariceanu-Vosganian ...) cu PSD. Cum ne convingi ca esti acolo sus pentru a servi contribuabilul de pe o pozitie de dreapta sau macar centru-dreapta, si nu din oportunism politic (ca o paranteza, desi n-as vrea sa te compar cu Crin ca e mare diferenta de IQ si altele, iti reamintesc ca el a inceput prin a-i cara servieta lui Patriciu, sper sa nu ajungi acolo...)
    • raspuns (Luni, 9 mai 2011, 11:25)

      Adriana Saftoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui oilman

      1. Sunt unul dintre cei care au afirmat inca de mai bine de un an ca tipul de discurs jos Basescu este insuficient si ca, dupa 20 de ani, este extrem de primitiv sa tot ramanem in axioma jos cutare, sus cutare. Sunt de acord, nu e suficient sa-i dai jos pe unii, ci e foarte important si pe cine pui in loc. Sa ne amintim, am considerat ca daca-l vom da jos ba pe Iliescu, ba pe Nastase, toate lucrurile se vor rezolva. S-a dovedit insuficient. Si asta pentru ca raul mic, odata ajuns la putere, devine raul mare. Asa ca ar fi cazul sa gasim un personaj bun, chiar daca nu perfect si sa alegem intre rau si bine.

      2. Trebuie sa introduc o nuanta. Fiind in opozitie, nu poate fi exclusa colaborarea cu partidele de opozitie, in acest caz cu PSD. La nivel parlamentar, aceasta colaborare este relativ fireasca. Retinerile mele au venit in momentul in care mi-am dat seama ca PNL-ul nu are puterea, convingerea sa se prezinte singur in fata electoratului si sa-si consolideze publicul de dreapta. Eu nu ma suspectez, si chiar sustin cu tarie acest lucru, de oportunism politic, dar pot accepta ca uneori gresesc. Asa ca nu sunt "acolo sus" ci doar in Parlament si, prin ceea ce incerc sa fac, incerc sa contribui intr-adevar la ideea de drepta/politici de dreapta.
  • curiozitate (Duminică, 8 mai 2011, 22:43)

    un grup de alegatori entuziasti [anonim]

    Stimata doamna,
    Admitand ca sondajele actuale vor fi validate, ca vom avea un presedinte aratos si un premier priceput la sofat, unde il vedeti in organigrama pe dl. Voiculescu?
  • Intrebari (Duminică, 8 mai 2011, 22:48)

    Silviu [anonim]

    In primul rand, precizez ca va apreciez mult pentru eleganta discursului si prezenta in spatiul public. Intrebarile:
    1) Ce parere aveti despre degradarea continua a discursului politic? Politicieni ca Traian Basescu, Crin Antonescu sau Victor Ponta exceleaza intr-un discurs gaunos, populist, smecheresc-mitocanesc, iar vulgaritatile sunt mai dese si dezgustatoare pe zi ce trece.
    2) Cunosc din presa parerea dumneavoastra privind alianta PNL cu informatorul Securitatii Dan Voiculescu. Din pacate, liderul actual al PNL este de departe cel mai ridicol, slab si gresit (sau chiar rau) intentionat din toata istoria partidului. Ca sa fie clar, o spun in calitate de alegator / simpatizant de 20 de ani al PNL. Vedeti vreo persoana sau grup de persoane care sa-si asume pe viitor conducerea PNL si sa-l repuna pe drumul bun? Puteti nominaliza?
    Va multumesc.
    • raspuns (Luni, 9 mai 2011, 11:27)

      Adriana Saftoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Silviu

      1. Tocmai am raspuns putin mai sus.
      2. Nu pot decat sa va rog sa aveti rabdare. Toate la timpul lor.
  • influenta nefasta (Luni, 9 mai 2011, 0:13)

    ioan [anonim]

    evident atunci cand ati acceptat postul de consilier prezidential, ati crezut in Basescu si in intentiile lui de a face ceva semnificativ pentru tara aceasta. Ceva s-a schimbat , nu intru - totul , ceva a mai reusit sa faca...
    doresc sa faceti un comentariu despre influenta elenei udrea in cele rele pe care le-a facut acest domn...sau in inactiunile sale....
  • presa si partidele (Luni, 9 mai 2011, 2:25)

    Costin [anonim]

    Cunoasteti foarte bine si mass-media si lumea politica romaneasca. V-as ruga sa-mi spuneti numele publicatiilor (sau jurnalistilor) care, in opinia dumneavoastra, prezinta cel mai corect viata interna a partidelor; 1-2 nume pentru fiecare dintre partidele mari: PSD, PDL, PNL. Va multumesc.
    • raspuns (Luni, 9 mai 2011, 11:30)

      Adriana Saftoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Costin

      Ca sa va dati seama cat de mult ma mai uit la televizor, va pot spune ca fiul meu m-a avertizat intr-o zi ca nu mai avem conexiune la internet. Dupa ce am sunat la firma respectiva, asa am aflat ca nu platisem cablul de mai bine de doua saptamani si nu mi-am dat seama de acest lucru pentru ca nu mai deschisesem televizorul. Asa ca, in acest moment, recunosc, nu simt lipsa emisiunilor iar presa mai degraba ofera non-informatie, decat informatie. Nici macar nu poate fi vorba de dezinformare.
  • ”perioada”Cotroceni (Luni, 9 mai 2011, 7:20)

    gigi n [anonim]

    Stimata doamna,as vrea sa stiu daca v-ati simtit vreodata jenata de faptul ca,după ce ati plecat de la Cotroceni,desi Traian Basescu nu a spus vreodata ceva de rau despre dvs,atat ”celebrul dvs fost sot cat si dvs personal ati procedat exact invers?Ma indoiesc ca voi primi vreodata un raspuns sincer de la vreun politician,dar totusi....cine stie?
    • raspuns (Luni, 9 mai 2011, 11:31)

      Adriana Saftoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui gigi n

      Imi asum observatiile critice pe care le-am facut la adresa presedintelui Basescu, dar nu cred ca ma puteti acuza ca am folosit perioada Cotroceni in discursul public. M-am referit intotdeauna la faptele publice ale presedintelui, cele care sunt la vedere si ca orice cetatean am putut sa am o parere pro sau contra.
  • Mai are actualul PNL (Luni, 9 mai 2011, 8:01)

    Stapanu [utilizator]

    ceva de a face cu liberalismul? Dar dvs?
  • Buna ziua (Luni, 9 mai 2011, 8:22)

    Rammy [anonim]

    USL nu este de acord cu alegerea primarilor din primul tur.Argumentul lor este ca un primar nu are legitimitate sa conduca o comunitate fiind ales de 30%(de ex.)din locuitori.
    Credeti ca un parlamentar are aceasta legitimitate,avand in vedere ca la alegerile parlamentare din 2008 multi candidati au intrat in parlament de pe locul trei,cu mult mai putine voturi/
    • raspuns (Luni, 9 mai 2011, 11:34)

      Adriana Saftoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Rammy

      In acest moment cel putin cred, intr-adevar, ca alegerea primarului din primul tur, in conditiile in care prezenta la vot scade cu fiecare an electoral, poate sa ridice probleme de legitimitate a persoanei respective. In acelasi timp, cred ca se impune o revizuire a modului in care se aleg parlamentarii. Intr-adevar, ce legitimitate are un parlamentar care intra in Parlament cu 40 de voturi?!
  • Intrebare pentru distinsa Dna Saftoiu (Luni, 9 mai 2011, 8:24)

    Petru Bucur [anonim]

    stimata dna saftoiu, v-am cunoscut mai bine la comisia udrea (august 2009) in urma acelor intalniri eu castigand un "pariu" simbolic politic in sensul ca guvernul de atunci (pdl-psd) boc 1 va cadea printr-o motiune de cenzura ceea ce s-a intamplat la 13.10.2009! intrebare respectuoasa:
    sunteti dispusa sa mai pariati public ca in opinia dv usl-ul va obtine la parlamentarele din
    2012 peste 50% din sufragii?
    eu as paria ca nu! (doar 45-48%).
    mersi hotnews pt. intalnirea on-line!

    petru bucur volk(editat de HotNews.ro)
    • raspuns (Luni, 9 mai 2011, 11:35)

      Adriana Saftoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Petru Bucur

      Ma bucur sa va reaud domnule Bucur.
  • 3 Intrebari (Luni, 9 mai 2011, 8:55)

    Daniel [anonim]

    1. Vi se pare mai aproape de liberalism sau de socialism ca un parlamentar cu 1% prezentala sedinte sa isi incaseze salarul 100% ?

    2. Ati sustine cu o lege in care salarul parlamentarilor sa se acorde direct proportional cu rata prezentelor la sedinte?

    ///(editat de HotNews.ro)
    • raspuns (Luni, 9 mai 2011, 11:37)

      Adriana Saftoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Daniel

      1. Prima intrebare e mai bine s-o adresati celui in cauza.
      2. Practic in regulamentul Camerei exista posibilitatea ca indemnizatia parlamentarului sa fie taiata in raport cu absentele. Totul este sa se puna in aplicare regulamentul.
  • Pe scurt (Luni, 9 mai 2011, 9:31)

    AFM [anonim]

    1. Ce au in comun PNL si PSD, si de ce ar avea incredere alegatorii unui partid ca celalalt partid isi va respecta angajamentele?
    2. Crin Antonescu s-a declarat, personal, monarhist. Care este pozitia dvs vz monarhie?
    • raspuns (Luni, 9 mai 2011, 11:41)

      Adriana Saftoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui AFM

      1. Asa cum cei doi presedinti au definit protocolul, elementul comun este schimbarea actualei guvernari. Si eu cred ca actualul guvern, asa cum spunea si Monica Macovei, s-a erodat. Asa ca tinta e corecta, drumul nu stiu daca e bun.

      2. Eu am un mare respect fata de ceea ce a reprezentat perioada regelui Carol I si Ferdinand. Cred ca ar trebui sa discutam despre monarhie mult mai relaxati si cu mai putine prejudecati. Pana in acest moment, nu cred ca acea perioada a fost recuperata corect de istorie. Sunt tineri care stiu doar povesti savuroase (vezi Carol al II-lea, Elena Lupescu) dar monarhia inseamna mult mai mult decat atat. Pe de alta parte, cred ca suntem un popor care ar simpatiza mult mai putin cu ideea de instaurare a unui regim monarhic. Trebuie sa tii totusi cont de optiunea cetateanului.
  • intrebare cu privire la ideologia noului partid (Luni, 9 mai 2011, 9:52)

    Ion [anonim]

    Ţinând cont de faptul că liberalismul şi socialismul urmăresc de fapt acelaşi aspect: egalitatea în faţa legii, a indivizilor consideraţi drept egali, pe ce temei ideologic s-ar putea constitui un nou partid pentru a fi într-adevăr nou?
    • raspuns (Luni, 9 mai 2011, 11:45)

      Adriana Saftoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ion

      Cred ca oamenii au obosit de actuala clasa politica extrem de conflictuala si negativista. Nici macar nu cred ca oamenii cauta obligatoriu o noua ideologie, ci un alt tip de discurs, un alt profil. Politicieni care sa inteleaga ca functia lor este pentru a servi cetateanul si nu functia e facuta pentru a-l servi pe el. Am spus-o, mai sunt oameni care merita increderea dvs, dar din pacate in acest moment conteaza mult prea mult evolutia pe scena publica din punct de vedere al discursului si mai putin a faptelor. Am avut curiozitatea sa verific cati dintre cei care sunt parlamentari notorii pe ecrane au o activitate in comisiile de specialitate sau propriile lor initiative. Raportul nu le e favorabil, sunt mai multe emisiuni decat prezente in comisiile de specialitate ale parlamentului. Si spun asta pentru activitatea parlamentarului ar trebui monitorizata si apreciata dupa activitatea in comisiile de specialitate si nu dupa prezentele la emisiuni.
  • Liberal? (Luni, 9 mai 2011, 9:54)

    sorincatalin [utilizator]

    Dna Saftoiu in campania "DA" erati "Pufulete" botezata astfel de actualul Presedinte (daca tin bine minte)... ocupand apoi locul de consilier prezidential. Cum se face ca totusi nu parasiti barca PNL care se scufunda in marea socialista? Daca imi raspundeti ca inca PNL este liberal, spuneti-mi va rog 3 principii liberale pentru care militati iar PDL nu o face!
    • raspuns (Luni, 9 mai 2011, 11:53)

      Adriana Saftoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui sorincatalin

      Nu sunt o sustinatoare a statului asistential si cred ca in Guvern un partid care castiga alegerile si se declara liberal are obligatia sa creeze o economie de piata functionala si competitiva, care sa dea sanse egale tuturor. Dar, la finalul acestei curse, raman in picioare cei care sunt pregatiti sa faca fata provocarilor. O sa spuneti ca si PDL face acest lucru. Eu am rezerve. Domnul Boc ar fi fost cu adevarat de dreapta, daca, de exemplu, reforma sistemului bugetar, principiu cu care sunt de acord si cred ca este necesara aceasta reforma, ar fi inceput-o din primul lui mandat si nu in 2010, dupa ce au trecut alegerile prezidentiale. Nu viziunea de dreapta l-a facut pe Boc sa taie din salariile bugetarilor sau sa restructureze partial acest sector, ci lipsa de viziune economica si faptul ca, pana la urma, domnul Boc n-a reusit inca sa creeze un loc de munca ci doar sa distruga zeci de firme private.
  • Doua intrebari. (Luni, 9 mai 2011, 10:06)

    dan [anonim]

    Buna Ziua,

    Sunteti printre putinii care-mi dau speranta ca se vor mai primeni oamenii politici.
    In acest context am doua intrebari:
    1. Are de gand PNL sa trieze candidatii pentru alegerile viitoare? Ma refer ca sunt multi(majoritatea), care nu au macar un surub, un manual, o inventie sa-i recomande... Observ ca mai toti sunt fosti soferi, tamplari, matracuci cu facultati private si MBA platite de stat cu 6000 E, unde macelarul din colt ar fi premiant... Cred ca de aia ne merge atat de bine... Ne reprezinta oameni cu sapte diplome luate pe bani, dar care nu stiu sa desparta in silabe... sau a caror actiune mai importanta a fost ca s-au sculat la 10 dimineata...
    2. Nu se mai aude nimic despre sumele imense pe care le platim din tariful nostru catre baietii destepti din energie. Exista o legatura intre acestia si anumite organizatii de stat? Verifica cu adevarat cineva ce fac aceste organizatii cu banii colectati? Daca da, OK, daca nu, e pacat....
    • raspuns (Luni, 9 mai 2011, 11:50)

      Adriana Saftoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui dan

      1. Este necesar ca partidele sa prezinte nu doar programe politice, ci inclusiv care le sunt criteriile atunci cand selecteaza si propun candidati pentru alegeri. Daca acest lucru s-ar intampla, am putea verifica in mod transparent in ce masura selectia candidatilor respecta cu adevarat criteriile. Pentru ca, pe hartie, totul pare frumos, dar in realitate un criteriu de baza pentru a sustine un candidat este fie forta lui financiara, fie raporturile dintre el si sef.
  • gaze (Luni, 9 mai 2011, 11:14)

    Analfabet [anonim]

    Cum comentati stirile referitoare la anumiti membri pnl care negociaza cu cel mai mare actor rus pe piata europeana preluarea firmei cu care va detine in 2012 Transgazul? (preluare gandita a fi facuta la jumatatea anului 2013)
  • comunicare politica (Luni, 9 mai 2011, 11:37)

    az [anonim]

    Doamna Saftoiu,

    Ce solutii au astazi tinerii care vor sa-si faca o cariera in domeniul comunicarii politice in contextul in care numarul agentiilor care ofera astfel de servicii este relativ mic (neexistand o piata propriu-zisa), iar partidul mizeaza foarte mult pe o politica inchisa, promovand oameni din interior?
    • raspuns (Luni, 9 mai 2011, 11:47)

      Adriana Saftoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui az

      Este explicabil faptul ca numarul agentiilor care ofera astfel de servicii este relativ mic. Practic, politicienii apeleaza la consultanta profesionista doar in timpul campaniilor electorale. In perioada dintre campanii, majoritatea politicienilor renunta la aceasta consultanta care ar trebui sa fie obligatorie. In acest context, agentiile n-ar putea sa supravietuiasca din lipsa de clienti.
  • tineri (Luni, 9 mai 2011, 12:13)

    ana [anonim]

    Ce recomandati absolventilor de stiinte politice care isi doresc sa lucreze in institutiile din Romania si care vreau sa ramana in Romania? (avand in vedere posturile blocate si modul de obtinere a posturilor...). Cum arata o cale demna de urmat? Adeziunea la un partid adauga ceva? Va multumesc!
  • Intrebari (Luni, 9 mai 2011, 18:57)

    noname [anonim]

    1)Care este motivul (cauza) plecarii de la Cotroceni ?
    2) V-a cerut-o presedintele Traian Basescu sau a fost initiativa dumneavoastra ?
    3) Dupa plecare, am remarcat o ostilitate virulenta fata de Traian Basescu, pe toate planurile. Care este motivul (cauza) ?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri