Sebastian Lazaroiu a discutat online cu cititorii HotNews.ro. Fostul consilier prezidential despre PDL: confuz, temator, inca prizabil, ambitios. Vezi in text cum califica PSD si PNL

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 4 mai 2011, 11:50 Actualitate | Politic

Sebastian Lazaroiu
Foto: HotNews.ro
Este prima iesire publica a fostului consilier prezidential dupa eliberarea din functie. Administratia Prezidentiala anunta, pe 28 aprilie, ca incepand cu data de 1 mai, vor inceta, prin acordul partilor, raporturile de munca cu Sebastian Lazaroiu. Acesta s-a limitat sa precizeze ca se va dedica analizei politice. Sebastian Lazaroiu a discutat online cu cititorii HotNews.ro.

Cele mai bune intrebari vor fi preluate intr-un interviu HotNews.ro realizat de Dan Tapalaga.


Citeste mai multe despre   














Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 Mircica

    Buna ziua.
    Domnule Lazaroiu, cum comentati nominalizarile aparute pentru functiile de primvicepresedinti in echipa premierului ? Dar mijloacele tactice folosite de cei patru aspiranti la aceste functii pentru a i indeparta pe ceilalti semnatari ai motiuni Boc, cum ar fi excluderea lor din prezidiul intalnirilor sau cenzura in exprimarea la aceste intalniri ?

    • Sebastian Lazaroiu

      Se vehiculeaza tot felul de nume. Probabil ar fi mai bine sa asteptam pana la depunerea candidaturilor. Sau si mai bine pana la congres. Nici nu mai e asa mult. E evident ca sunt multi asipranti la functiile importante, respectiv, cele 5. Asa si trebuie sa fie. Doar ca intr-adevar si eu cred ca sunt oameni care au voturile organizatiilor in spate si pot obtine o asemenea functie, dar aceiasi oameni nu vor trage partidul - adica nu vor reusi sa atraga voturi din exterior. Cred ca din aceasta cauza delegatii au o decizie grea - alegem oameni cunoscuti si cu greutate in partid sau alegem oameni noi, tineri, dinamici care pot atrage voturi PDL. PDL nu este in situatia de castigator al alegerilor din 2012 in acest moment. Dimpotriva, sondajele arata altceva. De aceea e nevoie de oameni care sa dea o noua fata partidului, necontroversati in aceste functii de vizibilitate maxima.

  • Întrebarea nr. 2 Catrinel

    Domnule Lazaroiu, cum i-ati caracteriza pe cei care initial au semnat pentru Vasile Blaga, ca de exemplu Flutur, Oltean, dupa care au semnat pt Emil Boc dupa ce presedintele Traian Basescu a spus ca-l sustine? merita sa ocupe o functie de conducere in viitoarul BPN ?

    • Sebastian Lazaroiu

      Stiu. Au fost multe cazuri. Multi nu se asteptau la o candidatura a lui Emil Boc atunci cand au semnat. Altii se asteptau, dar voiau un semnal clar de la presedintele Traian Basescu. Nu ii apreciez pe cei care isi schimba sustinerea de pe o zi pe alta. Dar in politica avem multe situatii de genul acesta. I-as trata cu prudenta in orice caz daca as fi in locul lui Emil Boc.

  • Întrebarea nr. 3 Popa

    Va rog sa descrieti care vor fi raporturile, dupa plecarea dumneavoastra, cu presedintele Traian Basescu, ii veti mai trimite analize personale ? cine va fi noul lider al consilierilor prezidentiali ?

    • Sebastian Lazaroiu

      Cred ca vom ramane in relatii bune. Nu am discutat despre posibilitatea de a i transmite analize personale. Nu a existat nici pana acum un lider al consilierilor prezidentiali dintre consilieri, asa ca nu stiu ce ar trebui sa raspund.

  • Întrebarea nr. 4 kiszely iosif

    Care este parerea d-vs. despre sansele unui nou partid politic care urmeaza sa se infinteze in urmatoarele luni?
    Care este parerea d-vs. despre masurile inteprinse de guvern pentru modernizarea Romaniei si daca aceste vor duce la o Romanie moderna comparativ cu celelalte tari din UE?

    • Sebastian Lazaroiu

      Parerea mea nu s-a schimbat. Un partid politic nou are sanse sa faca o figura buna pe scena politica in acest moment. Dar depinde cum se constituie.

      Cred ca au fost masuri absolut necesare. Pe de o parte masuri de re-echilibrare bugetara, care nu au fost deloc populare, pe de alta parte un nou set de acte normative care urmeaza sa puna diverse sisteme pe alte baze (justitia, educatia, pensiile, salarizarea, piata muncii, etc.). Sunt masuri care vor duce spre institutii moderne si servicii publice mai apropiate de nevoile cetatenilor. Si, da, se va micsora si decalajul fata de standardele europene.

  • Întrebarea nr. 5 LuLu

    Domnule sociolog, puteti sa descrieti, va rog, in maxim 10 adjective PDL, PSD, PNL ? Dar profilul partidului de care are Romania nevoie in acest moment, respectiv al viitorului presedinte ?

    • Sebastian Lazaroiu

      Probabil ca nu voi reusi 10 la fiecare

      Pentru situatia de moment

      PDL
      confuz
      temator
      inca prizabil
      ambitios

      PSD

      inchis
      ambivalent (stanga moderna-electoratul traditional)
      strategic deraiat

      PNL

      inchis
      confuz
      dominat de autoritarism

  • Întrebarea nr. 6 Turcu

    Cum apreciati strategia Opozitiei - Chiliman in privinta referendumului pentru Legea Capitalei ? Ce credeti ca ar trebui sa faca PDL pentru a castiga alegerile pentru Primaria Bucuresti ?

    • Sebastian Lazaroiu

      Strategia dezastruoasa. Nu e suficient sa ai bani pentru asa ceva. Mai ales ca nu apara o cauza buna pentru bucuresteni, ci propriul scaun.

      PDL ar trebui sa explice schimbarea in bine pe care o aduce noua lege a Bucurestilor si sa mearga pana la capat cu aceasta lege. Si evident sa isi gaseasca un candidat potrivit. Oprescu e inca bine, dar nu e chiar imbatabil.

  • Întrebarea nr. 7 Buerebista

    Toate partidele politice si majoritatea ONG-urilor sufera de greaua mostenire comportamentala din perioada socialismului biruitor, adica nimeni nu promoveaza daca nu face parte dintr-o retea de "pile". Idem functioneaza si institutiile bugetare.
    Desi pe termen mediu si lung pierderea de resursa umana este enorma, nimeni nu doreste sa implementeze un sistem care sa permita alimentarea acestor organizatii cu persoane respectiv idei noi venite din inima societatii civile.
    Va intereseaza acest aspect al comunitatii noastre? Daca da, aveti de gand sa intreprindeti ceva in aceasta directie?

    • Sebastian Lazaroiu

      Nu stiu daca neaparat sunt comportamente care vin din perioada comunista. Si tranzitia a structurat un sistem bazat in mare masura pe relatii clientelare. In general aceste structuri sunt inchise si refractare la nou. Circulatia elitelor este foarte lenta. Din aceasta cauza apar tensiuni care atunci cand se elibereaza pot fi canalizate gresit.

      Ma gandesc, da.

  • Întrebarea nr. 8 radukku

    Este oportuna acum infiintarea unui nou partid de centru-dreapta care sa preia "scurgerile" electoratului de la PNL si PDL, sau convingerea nehotraratilor?

    • Sebastian Lazaroiu

      Nu stiu daca neaparat de centru-dreapta.

  • Întrebarea nr. 9 cristi

    Domnule Lazaroiu ca si politolog va intreb,nu credeti ca faptul ca pdl a devenit un partid cu grave probleme de comunicare cu grave probleme de resurse umane,practic un partid neinstitutionalizat? nu ar trebui sa isi aleaga la functia de secretar general un tehnocrat,-un om care practic stie ce inseamna functionarea unui parti in anul 2011?
    nu credeti ca blaga si-a dovedit incapacitatea in aceasta functie?

    • Sebastian Lazaroiu

      Ba da, cred ca PDL s-a transformat intr-o masinarie electorala. Masinariile electorale functioneaza bine cand au acces la resurse. Cand sunt in opozitie au dificultati majore. Asa ca nestiind niciodata unde te va duce drumul - in opozitie sau la putere- mai bine faci o constructie solida bazata pe principii, valori si oameni. Secretarul general trebuie sa fie totusi om de partid. Functia respectiva e definita de obicei de persoana care o ocupa. E poate fi importanta sau nu in functie de ambitiile si puterea persoanei care o ocupa.

  • Întrebarea nr. 10 Sebastian Von

    Dle Lazaroiu,
    Activand totodata si ca psiholog pe langa presedinte, cate din analizele/sfaturile dvoastra (socio-politice) au fost concretizate de Administratia prezidentiala si de ce doar atatea(mi-e ciuda de cat de putine par a fi)?Mai ales in planul imaginii, unde s-a pierdut cam mult!!
    In acest sens imi pare rau ca prezenta dvoastra acolo nu a dat roade mai mari pe imagine, pe PRul necesar unui presedinte care intradevar a facut ceva, pe explicarea necesara a unor masuri, pe sociologie adaptata poporului roman-care intre altele, e altfel decat...(altii!), si trebuia sa i se explice altfel...
    .Mai departe, cum veti actiona penrtu a nu lasa stanga romaneasca sa amageasca in continuare , in speta sa ajunga la putere...

    • Sebastian Lazaroiu

      Nu am activat ca psiholog. Am folosit experienta de sociolog pentru analize politice.

  • Întrebarea nr. 11 costica

    1. Va rog sa-mi spuneti cum vedeti Dvs viitorul PDL in perspectiva alegerilor din 2012 si dupa alegeri.
    2. Si daca puteti si al aliantei actuale de la guvernare PDL-UDMR-UNPR, dupa alegerile din 2012.

    • Sebastian Lazaroiu

      1. viitorul PDL se joaca si la congresul de peste o saptamana. Va conta in mare masura tipul de aranjament in conducerea partidului si reluarea comunicarii cu segmentele active ale electoratului. Pana la congres greu de spus deci. In acest moment nu sunt opitimist privind soarta partidului la alegerile din 2012.
      2. Foarte probabil ca nu va mai fi aceeasi alianta la guvernare.

  • Întrebarea nr. 12 lol

    va mai mentineti pozitia pe care ati avut-o vizavi de suspendarea membrilor PDL cu dosare penale?

    • Sebastian Lazaroiu

      Imi mentin toate pozitiile. Da, cred ca partidele trebuie sa dezvolte acel gen de presiune informala asupra membrilor care aduc prejudicii de imagine si sa ii determine sa demisioneze sau sa se suspende pana se clarifica in justitie problema. In felul acesta se creaza o cultura a demisiei de onoare.

  • Întrebarea nr. 13 Alex Dumitru

    1. Credeti ca un premier independent va reusi sa capete sustinerea politica necesara pentru a-si trece proiectele prin Legislativ? Prin ce metode?
    2. Ce trebuie schimbat in mod obligatoriu la revizuirea Constitutiei?

    • Sebastian Lazaroiu

      1. Depinde de premierul independent. Daca vrea poate sa isi asigure sustinerea politica. Exista numeroase mecanisme prin care poate face asta. Sprijinul presedintelui tarii este esential.
      2. Trebuie aplicate rezultatele referendumului in mod obligatoriu. Altfel va fi o mare dezamagire pentru romanii care au votat in 2009 pentru reducerea numarului de parlamentari si parlament unicameral. Ar insemna ca partidelor nu le pasa de ceea ce oamenii voteaza. Oricum exista acest sentiment, dar se va accentua si mai mult.

  • Întrebarea nr. 14 cc

    vedeti posibila o schimbare a mentalitatii electoratului de la stanga la dreapta in vremuri de criza?
    considerati vreun partid actual ca fiind veritabil de dreapta?

    • Sebastian Lazaroiu

      nu neaparat in vremuri de criza. dar exista o deplasare in ultimii 10 ani a electoratului de la stanga la dreapta. acum este majoritar electoratul orientat spre masuri de centru-dreapta, daca ne referim de pilda la rolul statului in economie si ponderea cheltuielilor pentru asistenta sociala.

      niciunul.

  • Întrebarea nr. 15 Bestiuta

    Domnule Lazaroiu, ce va spune ideea ,,Generatia 2016 in politica" si daca considerati ca alegerea lui Emil Boc in fruntea PDL poate fi o garantie ca pe termen mediu vom avea politicieni tineri bine pregatiti care sa faca politica, pe baza valorilor, si strict pe interesului cetateanului.

    • Sebastian Lazaroiu

      Nu-mi spune nimic. Nu cred ca alegerea lui Emil Boc in sine poate oferi asemenea garantii. Nu stiu daca cineva poate oferi asemenea garantii.

  • Întrebarea nr. 16 Alex

    In declaratii anterioare va refereati la o posibila schimbare, intitulata plastic “Alba ca Zapada”, ca avand fie resorturi politice fie civice. In ultimele luni, ati observat conturarea unei miscari suficient de puternice pentru a provoca o schimbare? Daca da, este aceasta miscare un viitor actor politic sau civic?

    • Sebastian Lazaroiu

      Exista aceasta dorinta in special la electoratul activ. Si nu doar in ultimele luni. Poate fi capitalizata si civic si politic.

  • Întrebarea nr. 17 gimini

    Buna ziua,
    Mai deunazi dl. Boc il intreba agitat pe un manifestant: "Dvs. lucrati? Unde lucrati?"
    Eu as fi curios sa ne spuneti care a fost primul dvs. loc de munca, pentru cata vreme, si ce ati invatat util acolo.
    Nu de alta, dar sunt curios si eu sa vad cum incepe cariera unui (ex)consilier la Cotroceni - poate le dau un start corect in viata copiilor mei.
    Danke.

    • Sebastian Lazaroiu

      depinde ce inseamna primul loc de munca. am lucrat inca din timpul facultatii in diverse proiecte de cercetare. a fost o experienta care mi-a folosit ulterior indiferent ce ocupatie am avut.

  • Întrebarea nr. 18 Cristian

    Se aduce in discutie foarte mult faptu ca in PD e nevoie de un om autoritar care sa dea cu pumnul in masa si sa nu mai comenteze nimeni. Iar Vasile Blaga este vazut a fi un asemenea om. De ce nu s-a impus in calitate de secretar general, fiind a doilea om din partid?
    Considerati ca o astfel de abordare autoritara ii da PDL-ului o fatza moderna, de partid european sau un stil conciliant, consensual, in mod clar democratic, practicat de Emil Boc?
    Gandim pentru viitor sau ne gandim ca in trecut tactica pumnului in masa si a tipatului isteric la colegi a adus victoriile PDL?

    • Sebastian Lazaroiu

      un partid nu e o garnizoana. e o organizatie democratica. o sa va spuna mai multe despre asta crin antonescu cand isi va scrie memoriile si isi va justifica esecul in fruntea pnl.

  • Întrebarea nr. 19 Alex

    In momentele ulterioare anuntului plecarii dumneavoastra de la Cotroceni, presa a facut o serie de speculatii privind cauzele acestei decizii. Va rog sa explicati ce v-a determinat sa luati aceasta decizie in acest moment si cat din ceea ce a aparut in presa este adevarat ( declaratia privind UDMR, demitere in loc de eliberare din functie cu acordul partilor etc.)

    • Sebastian Lazaroiu

      a fost o decizie de comun acord cu presedintele. declaratia despre UDMR a fost una din acele declaratii pe care poti sa le faci ca analist, dar nu si din pozitia de consilier pentru ca nu se intelege clar daca e si pozitia presedintelui sau institutiei din care faci parte. Oricum, Presedintele a fost ingaduitor cu iesirile mele publice de pana atunci. Acum nu mai exista nici o confuzie, daca vorbesc in calitate de consilier prezidential sau analist politic.

  • Întrebarea nr. 20 Vlad

    Credeti ca e nevoie de scoaterea in fata a cat mai multi politicieni tineri pentru ca PDL-ul sa atraga electoratul tanar?
    Are PDL-ul tineri capabili sa faca fata unei lupte cu USL-ul care scoate la inaintere arma populismului?
    Parca PDL are in statut 30% functii pentru tineri. Credeti ca acest procent se va regasi si in conducerea nationala?
    Cum se poate reforma PDL avand in conducere oameni precum : Berceanu, Frunzaverde, Cezar Preda, Cristian Radulescu, Petru Filip, Anca Constatinescu?

    • Sebastian Lazaroiu

      Da, cred ca e important ca PDL sa scoata in pozitiile de inalta vizibilitate oameni din noua generatie politica. Si sunt suficient de multi. Ii vad in fata pe oameni ca Funeriu, Turcan, Macovei, Voinescu, si lista e mai lunga nu vreau sa se simta exclus cineva din enumerare. Oameni intre 30-45 de ani care au dovedit ceva in putinul timp de cand fac [politica si care s-au batut in pozitiile lor publice pentru ideile si proiectele partidului. Oameni fara vulnerabilitati, etc. Cei mai vechi pot sta si in linia a doua. Am vazut scrisoare lui Valeriu Stoica si sunt de acord cu apelul sau. Sa vedem daca va fi si auzit. Oamenii la care ma gandesc nu pot sa isi adune acum voturi in interiorul partidului. Dar pot aduce voturi din exterior in campaniile electorale.

  • Întrebarea nr. 21 goga

    D-nule Lazaroiu, cum vedeti prezenta tinerilor in politica romaneasca? Sunt ei o schimbare in politica?

    • Sebastian Lazaroiu

      e esentiala schimbarea de generatie. s-a format deja o generatie care e capabila sa conduca destinele tarii si care pana acum nu a facut cu adevarat politica.

  • Întrebarea nr. 22 eliza

    Ca si sociolog, care credeti ca sunt punctele tari si punctele slabe ale actorului politic Emil Boc, din punct de vedere politic?

    • Sebastian Lazaroiu

      Emil Boc este unul din foarte putinii politicieni onesti ai momentului.

      Un punct slab este ca e prea sentimental si asta il face prea conservator. Prea dispus sa impace pe toata lumea. E cam greu sa faci asta. Poate fi si o calitate, dar uneori e nevoie de decizii ferme, oricat de greu ti ar fi din punct de vedere personal.

  • Întrebarea nr. 23 Turtu

    domnule sebastian lazaroiu, cum apreciati ca va evolua relatia Ponta - Antonescu in perspectiva alegerilor din 2012 ? Vom asista la o ruptura inainte sau dupa alegerile parlamentare ?

    • Sebastian Lazaroiu

      va fi o ruptura inainte sau dupa locale.








Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

4807 vizualizari

  • alegeri pdl (Miercuri, 4 mai 2011, 12:08)

    Mircica [anonim]

    Buna ziua.
    Domnule Lazaroiu, cum comentati nominalizarile aparute pentru functiile de primvicepresedinti in echipa premierului ? Dar mijloacele tactice folosite de cei patru aspiranti la aceste functii pentru a i indeparta pe ceilalti semnatari ai motiuni Boc, cum ar fi excluderea lor din prezidiul intalnirilor sau cenzura in exprimarea la aceste intalniri ?
    • r (Miercuri, 4 mai 2011, 14:05)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mircica

      Se vehiculeaza tot felul de nume. Probabil ar fi mai bine sa asteptam pana la depunerea candidaturilor. Sau si mai bine pana la congres. Nici nu mai e asa mult. E evident ca sunt multi asipranti la functiile importante, respectiv, cele 5. Asa si trebuie sa fie. Doar ca intr-adevar si eu cred ca sunt oameni care au voturile organizatiilor in spate si pot obtine o asemenea functie, dar aceiasi oameni nu vor trage partidul - adica nu vor reusi sa atraga voturi din exterior. Cred ca din aceasta cauza delegatii au o decizie grea - alegem oameni cunoscuti si cu greutate in partid sau alegem oameni noi, tineri, dinamici care pot atrage voturi PDL. PDL nu este in situatia de castigator al alegerilor din 2012 in acest moment. Dimpotriva, sondajele arata altceva. De aceea e nevoie de oameni care sa dea o noua fata partidului, necontroversati in aceste functii de vizibilitate maxima.
  • tradatorii (Miercuri, 4 mai 2011, 12:11)

    Catrinel [anonim]

    Domnule Lazaroiu, cum i-ati caracteriza pe cei care initial au semnat pentru Vasile Blaga, ca de exemplu Flutur, Oltean, dupa care au semnat pt Emil Boc dupa ce presedintele Traian Basescu a spus ca-l sustine? merita sa ocupe o functie de conducere in viitoarul BPN ?
    • r (Miercuri, 4 mai 2011, 14:08)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Catrinel

      Stiu. Au fost multe cazuri. Multi nu se asteptau la o candidatura a lui Emil Boc atunci cand au semnat. Altii se asteptau, dar voiau un semnal clar de la presedintele Traian Basescu. Nu ii apreciez pe cei care isi schimba sustinerea de pe o zi pe alta. Dar in politica avem multe situatii de genul acesta. I-as trata cu prudenta in orice caz daca as fi in locul lui Emil Boc.
  • Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (Miercuri, 4 mai 2011, 12:14)

    Toncescu Angela [anonim]

    Domnule Sebastian Lazaroiu,

    Ati facut parte cumva dintre "consilierii privilegiati" ai d-lui Presedinte Traian Basescu care au avut sansa sa analizeze contractul de reasigurare al PAID ( Pool-ul de asigurare impotriva dezastrelor naturale ), contract de reasigurare fictiv, care in caz de producerea unui dezastru ar fi rezultat NEDESPAGUBIREA ASIGURATILOR ROMANI, contract care a fost caracterizat de catre unul dintre colegii dvs."ATAC LA SIGURANTA NATIONALA"?
  • raporturile cu T.Basescu (Miercuri, 4 mai 2011, 12:17)

    Popa [anonim]

    Va rog sa descrieti care vor fi raporturile, dupa plecarea dumneavoastra, cu presedintele Traian Basescu, ii veti mai trimite analize personale ? cine va fi noul lider al consilierilor prezidentiali ?
    • r (Miercuri, 4 mai 2011, 14:09)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Popa

      Cred ca vom ramane in relatii bune. Nu am discutat despre posibilitatea de a i transmite analize personale. Nu a existat nici pana acum un lider al consilierilor prezidentiali dintre consilieri, asa ca nu stiu ce ar trebui sa raspund.
  • sabnsele unui nou partid la alegeri (Miercuri, 4 mai 2011, 12:34)

    kiszely iosif [anonim]

    Care este parerea d-vs. despre sansele unui nou partid politic care urmeaza sa se infinteze in urmatoarele luni?
    Care este parerea d-vs. despre masurile inteprinse de guvern pentru modernizarea Romaniei si daca aceste vor duce la o Romanie moderna comparativ cu celelalte tari din UE?
    • r (Miercuri, 4 mai 2011, 14:13)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui kiszely iosif

      Parerea mea nu s-a schimbat. Un partid politic nou are sanse sa faca o figura buna pe scena politica in acest moment. Dar depinde cum se constituie.

      Cred ca au fost masuri absolut necesare. Pe de o parte masuri de re-echilibrare bugetara, care nu au fost deloc populare, pe de alta parte un nou set de acte normative care urmeaza sa puna diverse sisteme pe alte baze (justitia, educatia, pensiile, salarizarea, piata muncii, etc.). Sunt masuri care vor duce spre institutii moderne si servicii publice mai apropiate de nevoile cetatenilor. Si, da, se va micsora si decalajul fata de standardele europene.
  • scurta analiza (Miercuri, 4 mai 2011, 12:34)

    LuLu [anonim]

    Domnule sociolog, puteti sa descrieti, va rog, in maxim 10 adjective PDL, PSD, PNL ? Dar profilul partidului de care are Romania nevoie in acest moment, respectiv al viitorului presedinte ?
    • r (Miercuri, 4 mai 2011, 14:18)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui LuLu

      Probabil ca nu voi reusi 10 la fiecare

      Pentru situatia de moment

      PDL
      confuz
      temator
      inca prizabil
      ambitios

      PSD

      inchis
      ambivalent (stanga moderna-electoratul traditional)
      strategic deraiat

      PNL

      inchis
      confuz
      dominat de autoritarism
  • bucuresti (Miercuri, 4 mai 2011, 12:52)

    Turcu [anonim]

    Cum apreciati strategia Opozitiei - Chiliman in privinta referendumului pentru Legea Capitalei ? Ce credeti ca ar trebui sa faca PDL pentru a castiga alegerile pentru Primaria Bucuresti ?
    • r (Miercuri, 4 mai 2011, 14:20)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Turcu

      Strategia dezastruoasa. Nu e suficient sa ai bani pentru asa ceva. Mai ales ca nu apara o cauza buna pentru bucuresteni, ci propriul scaun.

      PDL ar trebui sa explice schimbarea in bine pe care o aduce noua lege a Bucurestilor si sa mearga pana la capat cu aceasta lege. Si evident sa isi gaseasca un candidat potrivit. Oprescu e inca bine, dar nu e chiar imbatabil.
  • Anchilozarea politica (Miercuri, 4 mai 2011, 12:58)

    Buerebista [anonim]

    Toate partidele politice si majoritatea ONG-urilor sufera de greaua mostenire comportamentala din perioada socialismului biruitor, adica nimeni nu promoveaza daca nu face parte dintr-o retea de "pile". Idem functioneaza si institutiile bugetare.
    Desi pe termen mediu si lung pierderea de resursa umana este enorma, nimeni nu doreste sa implementeze un sistem care sa permita alimentarea acestor organizatii cu persoane respectiv idei noi venite din inima societatii civile.
    Va intereseaza acest aspect al comunitatii noastre? Daca da, aveti de gand sa intreprindeti ceva in aceasta directie?
    • r (Miercuri, 4 mai 2011, 14:23)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Buerebista

      Nu stiu daca neaparat sunt comportamente care vin din perioada comunista. Si tranzitia a structurat un sistem bazat in mare masura pe relatii clientelare. In general aceste structuri sunt inchise si refractare la nou. Circulatia elitelor este foarte lenta. Din aceasta cauza apar tensiuni care atunci cand se elibereaza pot fi canalizate gresit.

      Ma gandesc, da.
  • . (Miercuri, 4 mai 2011, 13:20)

    radukku [utilizator]

    Este oportuna acum infiintarea unui nou partid de centru-dreapta care sa preia "scurgerile" electoratului de la PNL si PDL, sau convingerea nehotraratilor?
    • r (Miercuri, 4 mai 2011, 14:23)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui radukku

      Nu stiu daca neaparat de centru-dreapta.
  • intrebare pdl (Miercuri, 4 mai 2011, 13:24)

    cristi [anonim]

    Domnule Lazaroiu ca si politolog va intreb,nu credeti ca faptul ca pdl a devenit un partid cu grave probleme de comunicare cu grave probleme de resurse umane,practic un partid neinstitutionalizat? nu ar trebui sa isi aleaga la functia de secretar general un tehnocrat,-un om care practic stie ce inseamna functionarea unui parti in anul 2011?
    nu credeti ca blaga si-a dovedit incapacitatea in aceasta functie?
    • r (Miercuri, 4 mai 2011, 14:26)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui cristi

      Ba da, cred ca PDL s-a transformat intr-o masinarie electorala. Masinariile electorale functioneaza bine cand au acces la resurse. Cand sunt in opozitie au dificultati majore. Asa ca nestiind niciodata unde te va duce drumul - in opozitie sau la putere- mai bine faci o constructie solida bazata pe principii, valori si oameni. Secretarul general trebuie sa fie totusi om de partid. Functia respectiva e definita de obicei de persoana care o ocupa. E poate fi importanta sau nu in functie de ambitiile si puterea persoanei care o ocupa.
  • neimplinire?!?!!? (Miercuri, 4 mai 2011, 13:24)

    Sebastian Von [anonim]

    Dle Lazaroiu,
    Activand totodata si ca psiholog pe langa presedinte, cate din analizele/sfaturile dvoastra (socio-politice) au fost concretizate de Administratia prezidentiala si de ce doar atatea(mi-e ciuda de cat de putine par a fi)?Mai ales in planul imaginii, unde s-a pierdut cam mult!!
    In acest sens imi pare rau ca prezenta dvoastra acolo nu a dat roade mai mari pe imagine, pe PRul necesar unui presedinte care intradevar a facut ceva, pe explicarea necesara a unor masuri, pe sociologie adaptata poporului roman-care intre altele, e altfel decat...(altii!), si trebuia sa i se explice altfel...
    .Mai departe, cum veti actiona penrtu a nu lasa stanga romaneasca sa amageasca in continuare , in speta sa ajunga la putere...
    • r (Miercuri, 4 mai 2011, 14:27)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Sebastian Von

      Nu am activat ca psiholog. Am folosit experienta de sociolog pentru analize politice.
  • viitorul PDL si al aliantei de la guvernare?! (Miercuri, 4 mai 2011, 13:27)

    costica [anonim]

    1. Va rog sa-mi spuneti cum vedeti Dvs viitorul PDL in perspectiva alegerilor din 2012 si dupa alegeri.
    2. Si daca puteti si al aliantei actuale de la guvernare PDL-UDMR-UNPR, dupa alegerile din 2012.
    • r (Miercuri, 4 mai 2011, 14:29)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui costica

      1. viitorul PDL se joaca si la congresul de peste o saptamana. Va conta in mare masura tipul de aranjament in conducerea partidului si reluarea comunicarii cu segmentele active ale electoratului. Pana la congres greu de spus deci. In acest moment nu sunt opitimist privind soarta partidului la alegerile din 2012.
      2. Foarte probabil ca nu va mai fi aceeasi alianta la guvernare.
  • presa lui voiculescu (Miercuri, 4 mai 2011, 13:38)

    danila [anonim]

    Cum comentati cazul Stelian Negrea ?
  • prezumtia de nevinovatie (Miercuri, 4 mai 2011, 13:40)

    lol [anonim]

    va mai mentineti pozitia pe care ati avut-o vizavi de suspendarea membrilor PDL cu dosare penale?
    • r (Miercuri, 4 mai 2011, 14:31)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui lol

      Imi mentin toate pozitiile. Da, cred ca partidele trebuie sa dezvolte acel gen de presiune informala asupra membrilor care aduc prejudicii de imagine si sa ii determine sa demisioneze sau sa se suspende pana se clarifica in justitie problema. In felul acesta se creaza o cultura a demisiei de onoare.
  • premier independent (Miercuri, 4 mai 2011, 13:40)

    Alex Dumitru [anonim]

    1. Credeti ca un premier independent va reusi sa capete sustinerea politica necesara pentru a-si trece proiectele prin Legislativ? Prin ce metode?
    2. Ce trebuie schimbat in mod obligatoriu la revizuirea Constitutiei?
    • r (Miercuri, 4 mai 2011, 14:34)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alex Dumitru

      1. Depinde de premierul independent. Daca vrea poate sa isi asigure sustinerea politica. Exista numeroase mecanisme prin care poate face asta. Sprijinul presedintelui tarii este esential.
      2. Trebuie aplicate rezultatele referendumului in mod obligatoriu. Altfel va fi o mare dezamagire pentru romanii care au votat in 2009 pentru reducerea numarului de parlamentari si parlament unicameral. Ar insemna ca partidelor nu le pasa de ceea ce oamenii voteaza. Oricum exista acest sentiment, dar se va accentua si mai mult.
  • schimbare de mentalitate? (Miercuri, 4 mai 2011, 13:41)

    cc [anonim]

    vedeti posibila o schimbare a mentalitatii electoratului de la stanga la dreapta in vremuri de criza?
    considerati vreun partid actual ca fiind veritabil de dreapta?
    • r (Miercuri, 4 mai 2011, 14:39)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui cc

      nu neaparat in vremuri de criza. dar exista o deplasare in ultimii 10 ani a electoratului de la stanga la dreapta. acum este majoritar electoratul orientat spre masuri de centru-dreapta, daca ne referim de pilda la rolul statului in economie si ponderea cheltuielilor pentru asistenta sociala.

      niciunul.
  • Despre Generatia 2016 (Miercuri, 4 mai 2011, 13:52)

    Bestiuta [anonim]

    Domnule Lazaroiu, ce va spune ideea ,,Generatia 2016 in politica" si daca considerati ca alegerea lui Emil Boc in fruntea PDL poate fi o garantie ca pe termen mediu vom avea politicieni tineri bine pregatiti care sa faca politica, pe baza valorilor, si strict pe interesului cetateanului.
    • r (Miercuri, 4 mai 2011, 14:35)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Bestiuta

      Nu-mi spune nimic. Nu cred ca alegerea lui Emil Boc in sine poate oferi asemenea garantii. Nu stiu daca cineva poate oferi asemenea garantii.
  • ACZ, o noua forta civica sau politica? (Miercuri, 4 mai 2011, 13:53)

    Alex [anonim]

    In declaratii anterioare va refereati la o posibila schimbare, intitulata plastic “Alba ca Zapada”, ca avand fie resorturi politice fie civice. In ultimele luni, ati observat conturarea unei miscari suficient de puternice pentru a provoca o schimbare? Daca da, este aceasta miscare un viitor actor politic sau civic?
    • r (Miercuri, 4 mai 2011, 14:36)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alex

      Exista aceasta dorinta in special la electoratul activ. Si nu doar in ultimele luni. Poate fi capitalizata si civic si politic.
  • activitatea dvs. profesionala (Miercuri, 4 mai 2011, 14:01)

    gimini [utilizator]

    Buna ziua,
    Mai deunazi dl. Boc il intreba agitat pe un manifestant: "Dvs. lucrati? Unde lucrati?"
    Eu as fi curios sa ne spuneti care a fost primul dvs. loc de munca, pentru cata vreme, si ce ati invatat util acolo.
    Nu de alta, dar sunt curios si eu sa vad cum incepe cariera unui (ex)consilier la Cotroceni - poate le dau un start corect in viata copiilor mei.
    Danke.
    • r (Miercuri, 4 mai 2011, 14:43)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui gimini

      depinde ce inseamna primul loc de munca. am lucrat inca din timpul facultatii in diverse proiecte de cercetare. a fost o experienta care mi-a folosit ulterior indiferent ce ocupatie am avut.
  • Pumnul in masa sau consensul? (Miercuri, 4 mai 2011, 14:09)

    Cristian [anonim]

    Se aduce in discutie foarte mult faptu ca in PD e nevoie de un om autoritar care sa dea cu pumnul in masa si sa nu mai comenteze nimeni. Iar Vasile Blaga este vazut a fi un asemenea om. De ce nu s-a impus in calitate de secretar general, fiind a doilea om din partid?
    Considerati ca o astfel de abordare autoritara ii da PDL-ului o fatza moderna, de partid european sau un stil conciliant, consensual, in mod clar democratic, practicat de Emil Boc?
    Gandim pentru viitor sau ne gandim ca in trecut tactica pumnului in masa si a tipatului isteric la colegi a adus victoriile PDL?
    • r (Miercuri, 4 mai 2011, 14:42)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cristian

      un partid nu e o garnizoana. e o organizatie democratica. o sa va spuna mai multe despre asta crin antonescu cand isi va scrie memoriile si isi va justifica esecul in fruntea pnl.
  • Am vazut bine? (Miercuri, 4 mai 2011, 14:10)

    paul155 [utilizator]

    Domnule Lazaroiu purtati un tricou marinaresc? Eu consider prognozele dumneavoastra foarte aproape de real.
  • motivatie incheiere activitate consilier (Miercuri, 4 mai 2011, 14:18)

    Alex [anonim]

    In momentele ulterioare anuntului plecarii dumneavoastra de la Cotroceni, presa a facut o serie de speculatii privind cauzele acestei decizii. Va rog sa explicati ce v-a determinat sa luati aceasta decizie in acest moment si cat din ceea ce a aparut in presa este adevarat ( declaratia privind UDMR, demitere in loc de eliberare din functie cu acordul partilor etc.)
    • r (Miercuri, 4 mai 2011, 14:47)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alex

      a fost o decizie de comun acord cu presedintele. declaratia despre UDMR a fost una din acele declaratii pe care poti sa le faci ca analist, dar nu si din pozitia de consilier pentru ca nu se intelege clar daca e si pozitia presedintelui sau institutiei din care faci parte. Oricum, Presedintele a fost ingaduitor cu iesirile mele publice de pana atunci. Acum nu mai exista nici o confuzie, daca vorbesc in calitate de consilier prezidential sau analist politic.
  • Cu cine atrage PDL-ul tinerii? (Miercuri, 4 mai 2011, 14:18)

    Vlad [anonim]

    Credeti ca e nevoie de scoaterea in fata a cat mai multi politicieni tineri pentru ca PDL-ul sa atraga electoratul tanar?
    Are PDL-ul tineri capabili sa faca fata unei lupte cu USL-ul care scoate la inaintere arma populismului?
    Parca PDL are in statut 30% functii pentru tineri. Credeti ca acest procent se va regasi si in conducerea nationala?
    Cum se poate reforma PDL avand in conducere oameni precum : Berceanu, Frunzaverde, Cezar Preda, Cristian Radulescu, Petru Filip, Anca Constatinescu?
    • r (Miercuri, 4 mai 2011, 14:51)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Vlad

      Da, cred ca e important ca PDL sa scoata in pozitiile de inalta vizibilitate oameni din noua generatie politica. Si sunt suficient de multi. Ii vad in fata pe oameni ca Funeriu, Turcan, Macovei, Voinescu, si lista e mai lunga nu vreau sa se simta exclus cineva din enumerare. Oameni intre 30-45 de ani care au dovedit ceva in putinul timp de cand fac [politica si care s-au batut in pozitiile lor publice pentru ideile si proiectele partidului. Oameni fara vulnerabilitati, etc. Cei mai vechi pot sta si in linia a doua. Am vazut scrisoare lui Valeriu Stoica si sunt de acord cu apelul sau. Sa vedem daca va fi si auzit. Oamenii la care ma gandesc nu pot sa isi adune acum voturi in interiorul partidului. Dar pot aduce voturi din exterior in campaniile electorale.
  • Q1 (Miercuri, 4 mai 2011, 14:22)

    x [anonim]

    Ati citit articolele "Costul statului" ale celor de la Cadi si Solib? Exista vreun politician care sa vrea si sa poata sa puna in practica ceea ce predica acesti libertarieni?
  • schimbare (Miercuri, 4 mai 2011, 14:31)

    goga [anonim]

    D-nule Lazaroiu, cum vedeti prezenta tinerilor in politica romaneasca? Sunt ei o schimbare in politica?
    • r (Miercuri, 4 mai 2011, 14:41)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui goga

      e esentiala schimbarea de generatie. s-a format deja o generatie care e capabila sa conduca destinele tarii si care pana acum nu a facut cu adevarat politica.
  • emil boc (Miercuri, 4 mai 2011, 14:35)

    eliza [anonim]

    Ca si sociolog, care credeti ca sunt punctele tari si punctele slabe ale actorului politic Emil Boc, din punct de vedere politic?
    • r (Miercuri, 4 mai 2011, 14:54)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui eliza

      Emil Boc este unul din foarte putinii politicieni onesti ai momentului.

      Un punct slab este ca e prea sentimental si asta il face prea conservator. Prea dispus sa impace pe toata lumea. E cam greu sa faci asta. Poate fi si o calitate, dar uneori e nevoie de decizii ferme, oricat de greu ti ar fi din punct de vedere personal.
  • relatiile in interiorul Opozitiei (Miercuri, 4 mai 2011, 14:38)

    Turtu [anonim]

    domnule sebastian lazaroiu, cum apreciati ca va evolua relatia Ponta - Antonescu in perspectiva alegerilor din 2012 ? Vom asista la o ruptura inainte sau dupa alegerile parlamentare ?
    • r (Miercuri, 4 mai 2011, 14:54)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Turtu

      va fi o ruptura inainte sau dupa locale.
  • Despre declaratie despre UDMR (Miercuri, 4 mai 2011, 14:52)

    Marius Ogrean [anonim]

    Buna ziua.
    Ce anume ati dorit sa semnalati prin declaratia pe care ati facut-o despre UDMR?
    Credeti posibila o alianta electorala inregistrata la tribunal intre PDL si UDMR?
    Credeti utila o astfel de alianta?

    Cu stima,
    Marius Ogrean
    • r (Miercuri, 4 mai 2011, 14:59)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marius Ogrean

      Nu am nimic personal cu cei din UDMR. Dimpotriva, ii apreciez pe multi de acolo pentru consecventa si seriozitate. MAi mult, apreciez in mod deosebit rolul pe care UDMR l-a avut in perioada 2001-2004 si in 2010. Nu a fost doar un simplu factor de echilibru, dar a sustinut o majoritate parlamentara care a indeplinit obiective fundamentale pentru tara. Dl. Marko Bela este un om politic deosebit.
      Nu am facut decat sa spun un adevar istoric. Este o organizatie civica (nu e constituit dupa legea partidelor) tolerata de celelalte partide. De ce ar vrea celelalte partide sa discute de la egal la egal cu o entitate care are o alta natura juridica? O tolereaza in aceasta forma pentru ca este utila. Nu inseamna ca nu si-a obtinut corect voturile sau ca nu a jucat un rol important in istoria Romaniei post-decembriste. Ma intreb insa daca un alt ONG, care ar avea un numar similar de sustinatori, ar putea fi tolerat de partidele politice (inclusiv de UDMR) pentru a participa in alegeri. Sper ca da.
  • pc tari pc slabe (Miercuri, 4 mai 2011, 14:54)

    cr [anonim]

    care sunt punctele tari dar si punctele slabe ale lui traina basescu
    • r (Miercuri, 4 mai 2011, 15:03)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui cr

      Rabdarea si perseverenta m-au impresionat in mod special la domnul Traian Basescu.

      Ca sa fiu sincer nu am vazut nici un punct slab la omul politic Traian Basescu. Poate n am vazut eu. Daca ar fi fost l-as fi spus.
  • Mass-media (Miercuri, 4 mai 2011, 17:30)

    noname [anonim]

    1) Sunt curios sa aflu parerea dumneavoastra despre politica editoriala pe care o desfasoara posturile tv Antena 3 si Realitatea, sa spunem in perioada de cand Traian Basescu Basescu este presedintele Romaniei.
    2) Ce pareri aveti despre prezentatorii din aceste 2 televiziuni care se preteaza acestui gen de ... politica si despre invitatii care accepta sa ia parte la asa-numitele dezbateri.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri