Cele mai bune intrebari vor fi preluate in emisiunea Discutia de Luni, difuzata de HotNews.ro si RFI incepand cu ora 19.10 si realizata de Dan Tapalaga.
Nota redactiei:
- Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
- Va rugam sa nu adresati mai mult de doua intrebari pentru a da posibilitatea invitatatilor sa raspunda la cat mai multe probleme ridicate de cititori.
- Postarile lungi sau care contin mai mult de doua intrebari nu vor fi validate
- Cele mai bune intrebari vor fi preluate in emisiunea Discutia de Luni, difuzata de HotNews.ro si RFI incepand cu ora 19.00 si realizata de Dan Tapalaga.
Va rog sa ne precizati ce planuri de dezvoltare are primaria in zona blvd. Prelungirea Ghencea, in acest moment acesta fiind, cred, singurul bulevard din Bucuresti fara trotuare ! Stiu ca exista o propunere de largire la 4 benzi insa de mai multi ani proiectul stagneaza.
Va multumesc si astept cu interes raspunsul dumneavoastra !
Bogdan
Buna intelegere cu consilierii ar trebui sa conduca la bunul mers al orasului, fara interese personale sau de grup, dar este foarte dificila aceasta colaborare, totusi sunteti la mana PDL-istilor iar E.U. poate avea un rol distructiv la adresa muncii dvs. , aveti masuri de contra carare a actiunilor dnei Elena Udrea si al PDl-ului?
http://en.wikipedia.org/wiki/Freeway_Removal
Ce proiecte aveți pentru a face infrastructura mai prietenoasă cu pietonii și bicicliștii?
Ca șofer și motociclist mă simt relativ bine, ca biciclist e tolerabil (alergat de cîini, șicanat de mașini și rup bicicleta în gurile de canal de pe marginea șoselei), dar ca pieton sunt absolut frustrat de bălți și noroi, treceri de pietoni rare, mașini care blochează trotuarul, trotuar desființat de lucrări care nu se mai termină, etc.
Podul de la Timpuri Noi va reprezenta o structura mai prietenoasa in sensul ca bicicletele si tramvaiele sunt pe dedesubtul podului iar pe deasupra va fi numai circulatie rutiera. Soseaua de deasupra este inverzita.
Doua intrebari :
1. Ne puteti da o data ferma cind se va da in folosinta Pasajul Basarab ? Cu tot respectul si intelegind problemele, doua termene aminate (8 Martie, 31 Martie) nu va fac cinste. Ca un comentariu, la un proiect de asemenea anvergura, detaliile despre cum se face testarea finala ar trebui sa fie parte din proiect nu adaugiri de ultima ora. Cam stravezie aici explicatia cu tramvaiul.
2. Tinind cont de Bugetul pe 2011/2012 Pasajul Pipera se mai finalizeaza, are finantare ?
O zi buna,
2. Da, sfarsitul lui octombrie 2011 se poate circula pe el.
Avand in vedere faptul ca in bugetul din acest an au fost alocate fonduri pentru Bdul. Prelungirea Ghencea, as dori sa stiu cand vor fi demarate lucrarile la aceasta artera deosebit de importanta pentru cei care doresc o varianta de iesire spre A1 sau spre localitatile limitrofe. De asemenea, as dori sa stiu daca proiectul de largire presupune si un pasaj peste Soseaua de Centura, iar in caz afirmativ cand vor incepe lucrarile. Va multumesc.
Pasajele peste soseaua de centura in Nord au fost facute de catre comuna Voluntari si Mogosoaia. Va rog sa mergeti sa le vedeti, arata superb.
2. Credeti ca este reala speculatia conforma caruia primarul de la sectorul 5 o va ajuta pe Elena Udrea in campania pentru Legea Capitalei?
Multumesc.
2. Da, cred.
Cand se va termina pasajul dintre starda Doamna Ghica si bvd. Chisinau?
In acest moment pasajul este realizat in proportie de 75% si de 2 ani lucrarile sunt oprite. Fianlizarea acestui pasaj ar usura foarte mult circulatia intre soseaua Petricani si cartierele Paneteliomon, Titan.
Va multumesc anticipat pentru raspuns.
Da, aveti dreptate, asta gandesc si eu. Finalizarea acestui pasaj ar usura mult circulatia intre Sud si Nord.
1. Cand vom avea toalete publice civilizate in oras? Nu ma refer la cele existente prin parcuri, ci la cele ce ar trebui sa existe in oras.In centrul Bucurestiului, acestea lipsesc cu desavarsire.
2. Cand vom avea niste bazine olimpice sau patinoare la standarde europene? In Bucuresti, nu exista decat cateva piscine (majoritatea private, foarte scumpe si de dimensiuni mici) si doar un patinoar public, si acela dezactivat pe timpul verii.
2. De un an si jumatate cer patinoarul 23 August sa-l iau in administrare ca sa pot investi in el. Promisiuni sunt multe, fapte putine.
Domnule primar, mulţumesc că aţi acceptat acest dialog cu cititorii. Am două întrebări:
1) Legat de Bulevardul Uranus, de ce s-a ales demolarea unor case cu valoare estetică şi nu a blocurilor comuniste de pe cealaltă parte a străzii, acolo unde era cazul (Berzei, spre exemplu)? Sincer, există vreo şansă de reconstruire a celor câtorva monumente istorice de pe traseul acestui bulevard? Opinia mea e că zonele de „infecţie” n-ar trebui neapărat tratate cu buldozerul, ci aşa cum se face în centrul istoric, prin asanarea lor.
2) Aveţi vreo intenţie de a realiza pe liniile de cale ferată existente un sistem feroviar urban de tip S-Bahn (Austria, Germania) sau RER (Franţa)?
In centrul istoric nu sunt buldozere pentru ca s-ar impiedica de maicute (Stavropoleos). Acolo se face apa-canal, lumina - gaze si infrastructura strazii. Fiti convins ca atunci cand termin nu se va mai vedea nimic decat pietrele istorice aduse din Bd Aviatorilor.
2. Da, am in vedere, dar in al doilea mandat. Sunt mult mai destept dupa primul mandat. Nu mai pacalesc toti.
2 chestiuni:
1. Sunteti de acord cu desfiintarea sectoarelor?
2. Candidati pentru un nou mandat? Daca da, o sa candidati independent sau din partea USL?
Multumesc,
Maria Heroiu
2. Da, candidez, pentru ca vreau sa termin tot ceea ce am inceput. Dovezile sunt irefutabile.
1) Statia de epurare a apelor reziduale ale Bucurestiului si anume cea de la Glina este operationala?
2) Cum puteti impulsiona cresterea gradului de reciclabilitate a deseurilor in Bucuresti?
2. Aplicam masurile europene la care noi am aderat, intelegand ca adunarea selectiva sa fie facuta de catre operatorii de curatenie (atentie la noua licitatie facuta pentru curatenie in Bucuresti) si doi, construirea a doua incineratoare, unul in Nord si altul in Est in asa fel ca masinile cu gunoi pentru incinerat sa nu parcurga distante mari.
Legat de PASAJ SUPRATERAN MIHAI BRAVU – SPLAIUL UNIRII, vreau sa intreb, avand in vedere sumele alocate prin bugetul pe 2011 pentru acest proiect, ce lucrari vor fi efectuate anul acesta.
2. Ce faceti cu locuitorii de pe aceasta strada? Nu putem dormi din cauza muzicii de la cluburi, tinerilor beti care urla la 3 dimineata.
Locuiesc de 40 de ani aici. De luni de zile nu pot dormi vinerea si sambata noaptea.
Ajutor!
2. E adevarat, exagereaza. Dar deocamdata am treaba sa adun drogomanii in special de noapte, care de obicei cauzeaza mari prejudicii oamenilor din zona. Anul asta sunt calare pe aia cu zgomotul produs in asa fel incat sa puteti dormi si dvs.
Ce pot intelege bucurestenii din asta? Ca munca de primar nu va ocupa tot timpul, ca nu este suficient de provocatoare sau ca nu va ofera destule satisfactii pe plan profesional?
Eu, personal, as prefera un primar dedicat 100% unei singure functii, acea de primar.
Când va ajunge linia autobuzului 138 in complexul Militari Residence ? Din cate ştiu, dosarul de prelungire aşteaptă doar semnătura dumneavoastră.
Va mulţumesc
Avem sanse sa vedem un parc acolo, sau se va face tot o mega constructie care sa blocheze total centrul Bucurestiului?
Legat de viziunea Dvs. si a Primariei pentru dezvoltarea Bucurestiului si proiectul Podului suspendat de la Ciurel:
Dincolo de atitudinea ostila fata de pietoni si tot ceea ce insemna spatiu public urban, de ce continuati proiectele care urmeaza strategia P.U.G. ce propune transformarea "Canalului Dambovita" intr-o autostrada urbana care va lega A1 de A2, in loc sa invatam din greselile altora? De exemplu orasul Soeul a facut un proiect asemanator de autostrada in 1977 pe raul Cheonggyecheon in centrul orasului, urmand ca in 2003 transforme raul central al orasului intr-o esplanada pietonala pe malul apei.
http://www.youtube.com/watch?v=dH9ygL1AAII&feature=player_embedded
Multumesc,
Mihai Culescu
E, pai tocmai asta e, ca n-o fac. Iar A1 este legat direct de Nord prin urmatoarele axe: Casa Presei Libere, cu tunel pe dedesubt, Arcul de Triumf, Miciurin, Podul de la Ciurel, urcare pe Podul Virtutii, continuarea patrunderii spre A1. Autostranda suspendata rezolva relatia Nord-Est prin constructia deasupra strazii Gherghitei, patrunderea catre A2 prin cartierul Rodica cu alternativa Doamna Ghica - Piata Delfinului - Liviu Rebreanu - Pod Splai Dudescu, prin spate pe la IML.
Autostrada suspendata va pleca din Petricani si in felul asta se stabileste legatura intre Nord si Sud cu doua variante.
Imi pare rau, dar Dambovita a fost sistematizata din betoane, cu caseta de drenaj dedesubt, iar in partea dreapta are peretii mulati ai metroului. Tocmai zona care ma intereseaza greu poate fi sistematizata, dar daca ati observat am inceput cu curatenia raului si cu malurile pe care doresc sa le umplu de flori, desi consilierii n-au fost de acord.