Discutia de Luni. O emisiune HotNews.ro - RFI

 Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a discutat online cu cititorii HotNews.ro: Sunt mult mai destept dupa primul mandat. Nu mai pacalesc toti

de Redactia     HotNews.ro
Duminică, 17 aprilie 2011, 20:29 Actualitate | Politic

Sorin Oprescu
Foto: AGERPRES
Care sunt proiectele de infrastructura prioritare in Bucuresti dupa votarea bugetului pe 2011? Va candida in 2012 ca independent pentru un nou mandat sau din partea unui partid? Care sunt relatiile cu PDL si Elena Udrea? Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a discutat online cu cititorii HotNews.ro.

Cele mai bune intrebari vor fi preluate in emisiunea Discutia de Luni, difuzata de HotNews.ro si RFI incepand cu ora 19.10 si realizata de Dan Tapalaga.

Nota redactiei:
  • Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
  • Va rugam sa nu adresati mai mult de doua intrebari pentru a da posibilitatea invitatatilor sa raspunda la cat mai multe probleme ridicate de cititori.
  • Postarile lungi sau care contin mai mult de doua intrebari nu vor fi validate
  • Cele mai bune intrebari vor fi preluate in emisiunea Discutia de Luni, difuzata de HotNews.ro si RFI incepand cu ora 19.00 si realizata de Dan Tapalaga.​


Citeste mai multe despre   
















Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 Raoul Radu Paraschiv

    De ce sunt zeci de mii de revendicari imobiliare nesolutionate in termenul legal si de ce nu se respecta hotararile judecatoresti in Primaria Capitalei? Cand il veti schimba pe seful de la legea 10?

    • Sorin Oprescu

      Am gasit 41.000 de cereri in 2008, am oprit patu-cinci luni continuarea acordarii deciziilor. Am rezolvat pana acum 1700 de hotarari judecatoresti, le-am pus in aplicare iar din 7400 de cereri, 3600 n-au mai completat actele niciodata, veneau din 2001 - 2002. S-au demontat de-a lungul acestor trei ani de zile o serie intreaga de retele: din Primarie li se vinde pontul si apare o cerere cu numar de inregistrare din 2000-2003 pe terenul nerevendicat de nimeni.

  • Întrebarea nr. 2 menandy

    1.Cand se va finaliza, o data exacta daca se poate, pasarela peste bd. Vacarescu unde circulatia e un cosmar zi de zi. 2. Pana la finalizarea pasarelei chiar nu se poate face nimic pt. fluidizarea circulatiei in zona? ///(editat de HotNews.ro)

    • Sorin Oprescu

      Sfarsitul lui octombrie 2011 pasarela peste bulevardul Vacarescu este terminata si toata lucrarea a durat un an si trei luni de zile.

  • Întrebarea nr. 3 Pismicenco Bogdan

    Stimate Domnule Primar Sorin Oprescu,

    Va rog sa ne precizati ce planuri de dezvoltare are primaria in zona blvd. Prelungirea Ghencea, in acest moment acesta fiind, cred, singurul bulevard din Bucuresti fara trotuare ! Stiu ca exista o propunere de largire la 4 benzi insa de mai multi ani proiectul stagneaza.

    Va multumesc si astept cu interes raspunsul dumneavoastra !

    Bogdan

    • Sorin Oprescu

      Este vorba de podul peste Virtutii. In mod normal trebuia sa fie gata podul in martie 2012, dar in 28 februarie consilierii generali au taiat suma acordata lucrarii si au lasat-o cu zero lei, ceea ce incalca legea bugetului de stat. La ultimul buget aprobat au pus suma de 3 milioane de lei. Cred ca au facut-o la misto, in asa fel incat sa n-o termine niciodata. Este lucrare in curs, facturile care sunt adunate la primarie in ianuarie, februarie, martie sunt de aproximativ 16 milioane de lei.

  • Întrebarea nr. 4 Mirela Lazar

    De care lider de partid va simtiti mai apropiat, din punct de vedere politic? Personal, il apreciez pe Victor Ponta si cred in proiectele sale, deoarece a aratat ca este dispus sa schimbe felul in care se facem acum politica la noi.

    • Sorin Oprescu

      Sunt apropiat de Victor Ponta, pentru ca 17 ani de zile am stat intr-un singur partid. Motivele plecarii mele nu-l priveau pe Ponta si eu cred in puterea lui si de munca si de ideatie. Mai are o mare calitate: e tanar.

  • Întrebarea nr. 5 Laurentiu

    Domnule Primar, duminica ati afirmat ca veti mai construi 1-2 arene asemanatoare stadionului National si veti aduce Olimpiada la Bucuresti. Intrebarea este: Olimpiada se poate desfasura pe arene sportive care nu au pista de alergare si anexe aferente sporturilor de Olimpiada? Este afirmatia dumneavoastra cu caracter politic si nefondata tehnic?

    • Sorin Oprescu

      Da, cred cu tarie ca putem organiza peste ani olimpiada, dar asta inseamna sa ne pregatim de acum. Aveam in program doua arene, sali de 5 - 7000 de locuri, dar finantarea lor mi-a fost taiata. Probabil ca nu vor sa se intample nimic in Bucuresti. Sunt in discutii cu o serie intreaga de investitori ca sa pot incepe constructia unui sat olimpic, insa in parteneriat public privat. N-am bani de la buget sa-l fac. De doi ani de zile traiesc numai din parteneriate publice-private in ce priveste dezvoltarea Capitalei.

  • Întrebarea nr. 6 matei_davidescu

    Am vizitat ieri Stadionul National si am fost placut surprins de rezultat. Ne asteptam si la alte proiecte de infrastructura sportiva in viitor?

    • Sorin Oprescu

      Da, doua arene. Una de 5000, una de 7500 de locuri. Una va fi in Parcul tineretului, iar pentru cealalta am gasit cateva locatii in sectorul sase.

  • Întrebarea nr. 7 ion

    Infrastructura trebuie realizata, aveti un program al dezvoltarii acestei infrastructuri dar cei care lucreaza la realizarea acestor proiecte cand si cum vor lua masuri de protectie a mediului, de protectia cetateanului astfel incat praful si alte materiale sa nu mai polueze, iar bucurestiul sa scape de locul fruntas ca oras poluat?
    Buna intelegere cu consilierii ar trebui sa conduca la bunul mers al orasului, fara interese personale sau de grup, dar este foarte dificila aceasta colaborare, totusi sunteti la mana PDL-istilor iar E.U. poate avea un rol distructiv la adresa muncii dvs. , aveti masuri de contra carare a actiunilor dnei Elena Udrea si al PDl-ului?

    • Sorin Oprescu

      In ce priveste masurile de protectie, daca ati observat majoritatea bulevardelor sunt spalate cu jetul de apa dupa eliminarea gramezilor de praf de la rigola. De asemenea, s-a inceput aranjarea saibelor pomilor, deoarece sunt mai ridicate decat trotuarul si noroiul se scurge la rigola. A treia masura a fost desfundarea gaigarelor care aduna apa pluviala de catre Apa Nova. As vrea sa va spun ca o lovitura data imperialismului a fost ca se spala strazile in sectorul cinci. N-am ajuns decat pana in cap la bd Humulesti, dar urmeaza tot cartierul.

  • Întrebarea nr. 8 mikagon

    Domnule Oprescu, de ce a durat atat de mult finalizarea Pasajului Basarab?

    • Sorin Oprescu

      am preluat proiectul in august 2008 cu 120 de metri construiti si cu 7 piloni. In momentul asta este gata. A tinut atat de mult, adica trei ani, din urmatoarele cauze: exproprieri care nu erau duse pana la capat, sase luni de zile a durat refacerea proiectului pentru ca baietii lucrau dupa un proiect aiurea si inca sase luni de zile justitia s-a exprimat ca nu este de utilitate publica si a fost nevoie de alt HG. In momentul asta, toate sunt in regula, ramanand sa-mi permita proiectantul spaniol dupa incarcarea si cu tramvaie a pasajului sa-i dam drumul. Am preferat sa nu tai panglici mai devreme in detrimentul sigurantei circulatiei.

  • Întrebarea nr. 9 Alex Danila

    Ce efecte benefice poate avea șoseaua suspendată? Posibelele efectele negative sunt mari: șoseaua taie efectiv în două zona prin care trece, aduce poluare în plus pentru zonă. http://en.wikipedia.org/wiki/Elevated_highway#Effects_and_controversy
    http://en.wikipedia.org/wiki/Freeway_Removal

    Ce proiecte aveți pentru a face infrastructura mai prietenoasă cu pietonii și bicicliștii?
    Ca șofer și motociclist mă simt relativ bine, ca biciclist e tolerabil (alergat de cîini, șicanat de mașini și rup bicicleta în gurile de canal de pe marginea șoselei), dar ca pieton sunt absolut frustrat de bălți și noroi, treceri de pietoni rare, mașini care blochează trotuarul, trotuar desființat de lucrări care nu se mai termină, etc.

    • Sorin Oprescu

      Ea o sa functioneze la fel ca bulevardul periferic interior si exterior al Parisului. Nu are efecte negative mari, soseaua nu taie zone centrale ale Bucurestiului. Sunt zone intregi in care ea coboara la nivelul localelor iar acolo unde sunt multe exproprieri sau monumente istorice ea trece pe sub ele la o adancime de aproximtiv 30 - 32 de metri.

      Podul de la Timpuri Noi va reprezenta o structura mai prietenoasa in sensul ca bicicletele si tramvaiele sunt pe dedesubtul podului iar pe deasupra va fi numai circulatie rutiera. Soseaua de deasupra este inverzita.

    • Sorin Oprescu

      Parcarile intre blocuri am vrut sa le incep din 2008. De sase ori am introdus proiectele in Consiliu, consilierii m-au refuzat total. Sper ca anul asta sa priveasca cu atentie problema asta, pentru ca este una importanta. Am inceput cu parcarile in parteneriat public - privat in centrul Capitalei. Parcarea de la Universitate 1000 de locuri, parcarea de pe Edgar Quinet 480 de locuri, parcarea de la Dorobanti 286 de locuri, parcarea de la Alba Iulia, cea mai mare 2800 de locuri.

  • Întrebarea nr. 10 Stefan Schwartz

    Domnule Primar,

    Doua intrebari :

    1. Ne puteti da o data ferma cind se va da in folosinta Pasajul Basarab ? Cu tot respectul si intelegind problemele, doua termene aminate (8 Martie, 31 Martie) nu va fac cinste. Ca un comentariu, la un proiect de asemenea anvergura, detaliile despre cum se face testarea finala ar trebui sa fie parte din proiect nu adaugiri de ultima ora. Cam stravezie aici explicatia cu tramvaiul.

    2. Tinind cont de Bugetul pe 2011/2012 Pasajul Pipera se mai finalizeaza, are finantare ?

    O zi buna,

    • Sorin Oprescu

      Pana in 1 iunie Pasajul Basarab va fi dat in folosinta. Termenele de care am vorbit 8 martie si 31 martie nu au depins de mine ci de evenimentele petrecute pe glob (cutremur in Japonia). Nu sunt adauguri de ultima ora, sunt amenajari ale circulatiei rutiere. Explicatia cu tramvaiul nu e stravezie, e ceruta imperativ de catre proiectant. Va stau la dispozitie cu documentele necesare.

      2. Da, sfarsitul lui octombrie 2011 se poate circula pe el.

  • Întrebarea nr. 11 coneliu

    Domnule primar general,
    Avand in vedere faptul ca in bugetul din acest an au fost alocate fonduri pentru Bdul. Prelungirea Ghencea, as dori sa stiu cand vor fi demarate lucrarile la aceasta artera deosebit de importanta pentru cei care doresc o varianta de iesire spre A1 sau spre localitatile limitrofe. De asemenea, as dori sa stiu daca proiectul de largire presupune si un pasaj peste Soseaua de Centura, iar in caz afirmativ cand vor incepe lucrarile. Va multumesc.

    • Sorin Oprescu

      am cerut din noiembrie 2008 modificarea proiectului in valoare de 49 de milioane de euro plus 37 de milioane de euro exproprierile necesare, transformarea intr-un proiect acceptabil pe sub linia ferata a trei benzi de circulatie. Constructorul a refuzat cu obstinatie timp de doi ani de zile sa modifice proiectul, pentru ca se modificau valorile totale ale proiectului. Cand va dori sa faca acest lucru am sa fiu si eu langa aceasta lucrare.

    • Sorin Oprescu

      Deocamdata sunt calat pe iesirea spre A1, care inseamna traversarea Dambovitei, urcarea pe podul peste Virtutii, drum subternan spre Uverturii si patrunderea spre A1. Asta inseamna tunel de 6, 2 km cu deblocarea in felul asta a bulevardului Iuliu Maniu si patrunderea dinspre Vest.

      Pasajele peste soseaua de centura in Nord au fost facute de catre comuna Voluntari si Mogosoaia. Va rog sa mergeti sa le vedeti, arata superb.

  • Întrebarea nr. 12 adi

    1.Avand in vedere rivalitatile dintre dumneavoastea si Marian Vanghelie, cum comentati izolarea acestuia in PSD, dupa preluarea puterii in partid de Ponta?
    2. Credeti ca este reala speculatia conforma caruia primarul de la sectorul 5 o va ajuta pe Elena Udrea in campania pentru Legea Capitalei?
    Multumesc.

    • Sorin Oprescu

      1. Nu am rivalitati cu Vanghelie. El are dorinte neostoite.

      2. Da, cred.

  • Întrebarea nr. 13 bogdan

    Buna ziua,

    Cand se va termina pasajul dintre starda Doamna Ghica si bvd. Chisinau?
    In acest moment pasajul este realizat in proportie de 75% si de 2 ani lucrarile sunt oprite. Fianlizarea acestui pasaj ar usura foarte mult circulatia intre soseaua Petricani si cartierele Paneteliomon, Titan.

    Va multumesc anticipat pentru raspuns.

    • Sorin Oprescu

      Doi ani si jumatate au durat formalitatile de reziliere cu Lena care avea lucrari neacoperite de acte. Pentru cei 350 de metri cat au mai ramas, parca am deschis Cutia Pandorei. In orice caz, pana in acest sfarsit de an, cei 350 de metri vor fi functionabili astfel incat legatura cu partea de Sud a Bucurestiului sa fie asigurata (se lucreaza la largire Liviu Rebreanu si la podul de pe Splai Dudescu).

      Da, aveti dreptate, asta gandesc si eu. Finalizarea acestui pasaj ar usura mult circulatia intre Sud si Nord.

  • Întrebarea nr. 14 Tina Voinea

    Stimate domnule Primar General,

    1. Cand vom avea toalete publice civilizate in oras? Nu ma refer la cele existente prin parcuri, ci la cele ce ar trebui sa existe in oras.In centrul Bucurestiului, acestea lipsesc cu desavarsire.

    2. Cand vom avea niste bazine olimpice sau patinoare la standarde europene? In Bucuresti, nu exista decat cateva piscine (majoritatea private, foarte scumpe si de dimensiuni mici) si doar un patinoar public, si acela dezactivat pe timpul verii.

    • Sorin Oprescu

      1.Va rog sa observati ca inca 40 de toalete electronice au fost montate in locurile publice. E adevarat, pentru persoanele in varsta le trebuie sase ani de facultate si doua masterate sa le deschida, dar credeti-ma ca nu-i vina mea.

      2. De un an si jumatate cer patinoarul 23 August sa-l iau in administrare ca sa pot investi in el. Promisiuni sunt multe, fapte putine.

  • Întrebarea nr. 15 Silviu

    Bună ziua,

    Domnule primar, mulţumesc că aţi acceptat acest dialog cu cititorii. Am două întrebări:

    1) Legat de Bulevardul Uranus, de ce s-a ales demolarea unor case cu valoare estetică şi nu a blocurilor comuniste de pe cealaltă parte a străzii, acolo unde era cazul (Berzei, spre exemplu)? Sincer, există vreo şansă de reconstruire a celor câtorva monumente istorice de pe traseul acestui bulevard? Opinia mea e că zonele de „infecţie” n-ar trebui neapărat tratate cu buldozerul, ci aşa cum se face în centrul istoric, prin asanarea lor.
    2) Aveţi vreo intenţie de a realiza pe liniile de cale ferată existente un sistem feroviar urban de tip S-Bahn (Austria, Germania) sau RER (Franţa)?

    • Sorin Oprescu

      1. Nu exista blocuri comuniste pe cealalta parte a strazii. E posibil ca locuitorii sa aiba sapca in suflet, dar pe acest bulevard Berzei - Uranus erau cateva monumente inregistrare in patrimoniu si ele vor fi refacute. Astfel: casa Radulescu (cinematograful feroviar) va fi inglobat in constructiile facute de OMV, situat pe zona dintre Grivitei si Berzei. Casa despre care s-a spus ca a stat Mihai Eminescu, pe placa comemorativa scria asa: Aici a fost casa unde a locuit Mihai Eminescu cu Veronica Micle. Am in birou placa ca sa nu mi-o fure. O s-o asez pe noile constructii. Da, asa se va intampla cu piata Matache care va fi realocata la o distanta de 25 de metri de pozitia acutala.

      In centrul istoric nu sunt buldozere pentru ca s-ar impiedica de maicute (Stavropoleos). Acolo se face apa-canal, lumina - gaze si infrastructura strazii. Fiti convins ca atunci cand termin nu se va mai vedea nimic decat pietrele istorice aduse din Bd Aviatorilor.

      2. Da, am in vedere, dar in al doilea mandat. Sunt mult mai destept dupa primul mandat. Nu mai pacalesc toti.

  • Întrebarea nr. 16 mariaheroiu

    Domnule primar Oprescu,

    2 chestiuni:

    1. Sunteti de acord cu desfiintarea sectoarelor?

    2. Candidati pentru un nou mandat? Daca da, o sa candidati independent sau din partea USL?

    Multumesc,
    Maria Heroiu

    • Sorin Oprescu

      1. Nu cred ca cineva poate sa ia dreptul de vot direct al cetateanului pentru primari de sector.

      2. Da, candidez, pentru ca vreau sa termin tot ceea ce am inceput. Dovezile sunt irefutabile.

  • Întrebarea nr. 17 shuly

    Buna ziua!
    1) Statia de epurare a apelor reziduale ale Bucurestiului si anume cea de la Glina este operationala?
    2) Cum puteti impulsiona cresterea gradului de reciclabilitate a deseurilor in Bucuresti?

    • Sorin Oprescu

      1. Statia de epurare Glina este operationala (faza I 10 ms/ secunda este terminata, sfarsitul lui iunie). Pentru faza II am obtinut pentru finantarea ei un imprumut de 280 de milioane de euro si aceasta va fi finalizata in doi ani si jumatate.

      2. Aplicam masurile europene la care noi am aderat, intelegand ca adunarea selectiva sa fie facuta de catre operatorii de curatenie (atentie la noua licitatie facuta pentru curatenie in Bucuresti) si doi, construirea a doua incineratoare, unul in Nord si altul in Est in asa fel ca masinile cu gunoi pentru incinerat sa nu parcurga distante mari.

  • Întrebarea nr. 18 marian spoiala

    Buna ziua.
    Legat de PASAJ SUPRATERAN MIHAI BRAVU – SPLAIUL UNIRII, vreau sa intreb, avand in vedere sumele alocate prin bugetul pe 2011 pentru acest proiect, ce lucrari vor fi efectuate anul acesta.

    • Sorin Oprescu

      Va fi facut de comun acord cu constructorul cu plata intarziata la doi ani de zile, insa lucrarea este blocata de catre prefect, care cred ca-l enerveaza ca se termina multe lucruri in Bucuresti.

  • Întrebarea nr. 19 Urlateanu Georgeta

    1. Cind va fi gata strada Gabroveni?
    2. Ce faceti cu locuitorii de pe aceasta strada? Nu putem dormi din cauza muzicii de la cluburi, tinerilor beti care urla la 3 dimineata.
    Locuiesc de 40 de ani aici. De luni de zile nu pot dormi vinerea si sambata noaptea.
    Ajutor!

    • Sorin Oprescu

      1. Inceput de iulie 2011 strazile din Centrul istoric vor arata altfel, adica bine. Vor fi facute.
      2. E adevarat, exagereaza. Dar deocamdata am treaba sa adun drogomanii in special de noapte, care de obicei cauzeaza mari prejudicii oamenilor din zona. Anul asta sunt calare pe aia cu zgomotul produs in asa fel incat sa puteti dormi si dvs.

  • Întrebarea nr. 20 vlad

    Am citit recent ca veti candida la presedintia Crucii Rosii.

    Ce pot intelege bucurestenii din asta? Ca munca de primar nu va ocupa tot timpul, ca nu este suficient de provocatoare sau ca nu va ofera destule satisfactii pe plan profesional?

    Eu, personal, as prefera un primar dedicat 100% unei singure functii, acea de primar.

    • Sorin Oprescu

      Ba imi oferta toate satisfactiile pe care mi le-am dorit, iar daca pot sa fac ceva si pentru Crucea Rosie este faptul ca intotdeauna eu am lucrat intr-o echipa. Profesiunea mea este de chirurg. Nu pot sa anesteziez bolnavul si sa-l si operez. Comunic cu colegii mei doctorii si ei sunt primii care stiu ca pot sa fac ceva pentru dezvoltarea Crucii Rosii. Chestia cu o singura functie, aceea de Primar, imi aduce aminte de criticile pe care le-am primit cand conduceam doua spitale, si nu mi-a fost niciodata rusine de felul cum arata si cum functioneaza (Universitar si Elias).

  • Întrebarea nr. 21 Florea

    Domnule Primar,

    Când va ajunge linia autobuzului 138 in complexul Militari Residence ? Din cate ştiu, dosarul de prelungire aşteaptă doar semnătura dumneavoastră.


    Va mulţumesc

    • Sorin Oprescu

      Astea-s bancuri. Mi-am notat eu si o sa vad unde asteapta. Rezolvam si chestiunea asta.

  • Întrebarea nr. 22 sls

    Acum ca proiectul Esplanada a fost anulat care credeti ca va fi destinatia terenului de pe bulevardul Unirii?

    Avem sanse sa vedem un parc acolo, sau se va face tot o mega constructie care sa blocheze total centrul Bucurestiului?

    • Sorin Oprescu

      Fac parc asa cum am promis, cu parcare subterana si caprioarele pe care vi le-ati dorit.

  • Întrebarea nr. 23 sls

    Care este traseul revitalizatului bulevard Matei Basarab? Va fi latit in partea spre Mircea Voda? Va avea si autobuze, doua sensuri de mers?

    • Sorin Oprescu

      Ce n-a reusit Ceausescu a reusit Oprescu. In momentul asta, daca mergeti in Matei Basarab, bulevardul este deschis, se monteaza stalpii de lumina pe margini si in cateva zile circuluatia poate fi posibila pe cele doua sensuri si atunci cand voi face parcari in spatele bulevardului (parcarile dintre blocuri) o sa avem doua benzi pe dreapta, doua pe stanga, deci patru benzi de mers. Este alternativa la Calea Calarasi.

  • Întrebarea nr. 24 Mihai

    Domnule Primar Sorin Oprescu,

    Legat de viziunea Dvs. si a Primariei pentru dezvoltarea Bucurestiului si proiectul Podului suspendat de la Ciurel:

    Dincolo de atitudinea ostila fata de pietoni si tot ceea ce insemna spatiu public urban, de ce continuati proiectele care urmeaza strategia P.U.G. ce propune transformarea "Canalului Dambovita" intr-o autostrada urbana care va lega A1 de A2, in loc sa invatam din greselile altora? De exemplu orasul Soeul a facut un proiect asemanator de autostrada in 1977 pe raul Cheonggyecheon in centrul orasului, urmand ca in 2003 transforme raul central al orasului intr-o esplanada pietonala pe malul apei.

    http://www.youtube.com/watch?v=dH9ygL1AAII&feature=player_embedded

    Multumesc,
    Mihai Culescu

    • Sorin Oprescu

      Este o solutie care leaga zona Est - Vest. Problemele mele sunt la doua noduri importante, Piata Unirii si Biblioteca Nationala, care este aproape gata. Nu se incadreaza de nici o culoare in peisajul urban al orasului si am cel putin cateva zeci de arhitecti care nu ma lasa sa pun in efectivitate acest proiect.

      E, pai tocmai asta e, ca n-o fac. Iar A1 este legat direct de Nord prin urmatoarele axe: Casa Presei Libere, cu tunel pe dedesubt, Arcul de Triumf, Miciurin, Podul de la Ciurel, urcare pe Podul Virtutii, continuarea patrunderii spre A1. Autostranda suspendata rezolva relatia Nord-Est prin constructia deasupra strazii Gherghitei, patrunderea catre A2 prin cartierul Rodica cu alternativa Doamna Ghica - Piata Delfinului - Liviu Rebreanu - Pod Splai Dudescu, prin spate pe la IML.
      Autostrada suspendata va pleca din Petricani si in felul asta se stabileste legatura intre Nord si Sud cu doua variante.

      Imi pare rau, dar Dambovita a fost sistematizata din betoane, cu caseta de drenaj dedesubt, iar in partea dreapta are peretii mulati ai metroului. Tocmai zona care ma intereseaza greu poate fi sistematizata, dar daca ati observat am inceput cu curatenia raului si cu malurile pe care doresc sa le umplu de flori, desi consilierii n-au fost de acord.








Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

6780 vizualizari

  • REVENDICARILE IMOBILIARE _ Legea 10 in PMB (Luni, 18 aprilie 2011, 9:03)

    Raoul Radu Paraschiv [anonim]

    De ce sunt zeci de mii de revendicari imobiliare nesolutionate in termenul legal si de ce nu se respecta hotararile judecatoresti in Primaria Capitalei? Cand il veti schimba pe seful de la legea 10?
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 11:15)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Raoul Radu Paraschiv

      Am gasit 41.000 de cereri in 2008, am oprit patu-cinci luni continuarea acordarii deciziilor. Am rezolvat pana acum 1700 de hotarari judecatoresti, le-am pus in aplicare iar din 7400 de cereri, 3600 n-au mai completat actele niciodata, veneau din 2001 - 2002. S-au demontat de-a lungul acestor trei ani de zile o serie intreaga de retele: din Primarie li se vinde pontul si apare o cerere cu numar de inregistrare din 2000-2003 pe terenul nerevendicat de nimeni.
  • Proiectul din Pipera (Luni, 18 aprilie 2011, 9:06)

    menandy [utilizator]

    1.Cand se va finaliza, o data exacta daca se poate, pasarela peste bd. Vacarescu unde circulatia e un cosmar zi de zi. 2. Pana la finalizarea pasarelei chiar nu se poate face nimic pt. fluidizarea circulatiei in zona? ///(editat de HotNews.ro)
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 11:16)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui menandy

      Sfarsitul lui octombrie 2011 pasarela peste bulevardul Vacarescu este terminata si toata lucrarea a durat un an si trei luni de zile.
  • Reabilitate zona Prelungirea Ghencea (Luni, 18 aprilie 2011, 9:07)

    Pismicenco Bogdan [anonim]

    Stimate Domnule Primar Sorin Oprescu,

    Va rog sa ne precizati ce planuri de dezvoltare are primaria in zona blvd. Prelungirea Ghencea, in acest moment acesta fiind, cred, singurul bulevard din Bucuresti fara trotuare ! Stiu ca exista o propunere de largire la 4 benzi insa de mai multi ani proiectul stagneaza.

    Va multumesc si astept cu interes raspunsul dumneavoastra !

    Bogdan
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 11:18)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Pismicenco Bogdan

      Este vorba de podul peste Virtutii. In mod normal trebuia sa fie gata podul in martie 2012, dar in 28 februarie consilierii generali au taiat suma acordata lucrarii si au lasat-o cu zero lei, ceea ce incalca legea bugetului de stat. La ultimul buget aprobat au pus suma de 3 milioane de lei. Cred ca au facut-o la misto, in asa fel incat sa n-o termine niciodata. Este lucrare in curs, facturile care sunt adunate la primarie in ianuarie, februarie, martie sunt de aproximativ 16 milioane de lei.
  • Sorin Oprescu - Victor Ponta (Luni, 18 aprilie 2011, 9:19)

    Mirela Lazar [anonim]

    De care lider de partid va simtiti mai apropiat, din punct de vedere politic? Personal, il apreciez pe Victor Ponta si cred in proiectele sale, deoarece a aratat ca este dispus sa schimbe felul in care se facem acum politica la noi.
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 11:19)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mirela Lazar

      Sunt apropiat de Victor Ponta, pentru ca 17 ani de zile am stat intr-un singur partid. Motivele plecarii mele nu-l priveau pe Ponta si eu cred in puterea lui si de munca si de ideatie. Mai are o mare calitate: e tanar.
  • Organizare Olimpiada (Luni, 18 aprilie 2011, 9:25)

    Laurentiu [anonim]

    Domnule Primar, duminica ati afirmat ca veti mai construi 1-2 arene asemanatoare stadionului National si veti aduce Olimpiada la Bucuresti. Intrebarea este: Olimpiada se poate desfasura pe arene sportive care nu au pista de alergare si anexe aferente sporturilor de Olimpiada? Este afirmatia dumneavoastra cu caracter politic si nefondata tehnic?
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 11:21)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Laurentiu

      Da, cred cu tarie ca putem organiza peste ani olimpiada, dar asta inseamna sa ne pregatim de acum. Aveam in program doua arene, sali de 5 - 7000 de locuri, dar finantarea lor mi-a fost taiata. Probabil ca nu vor sa se intample nimic in Bucuresti. Sunt in discutii cu o serie intreaga de investitori ca sa pot incepe constructia unui sat olimpic, insa in parteneriat public privat. N-am bani de la buget sa-l fac. De doi ani de zile traiesc numai din parteneriate publice-private in ce priveste dezvoltarea Capitalei.
  • Stadionul National (Luni, 18 aprilie 2011, 9:27)

    matei_davidescu [utilizator]

    Am vizitat ieri Stadionul National si am fost placut surprins de rezultat. Ne asteptam si la alte proiecte de infrastructura sportiva in viitor?
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 11:22)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui matei_davidescu

      Da, doua arene. Una de 5000, una de 7500 de locuri. Una va fi in Parcul tineretului, iar pentru cealalta am gasit cateva locatii in sectorul sase.
  • bucuresti - implicare - (Luni, 18 aprilie 2011, 9:33)

    ion [anonim]

    Infrastructura trebuie realizata, aveti un program al dezvoltarii acestei infrastructuri dar cei care lucreaza la realizarea acestor proiecte cand si cum vor lua masuri de protectie a mediului, de protectia cetateanului astfel incat praful si alte materiale sa nu mai polueze, iar bucurestiul sa scape de locul fruntas ca oras poluat?
    Buna intelegere cu consilierii ar trebui sa conduca la bunul mers al orasului, fara interese personale sau de grup, dar este foarte dificila aceasta colaborare, totusi sunteti la mana PDL-istilor iar E.U. poate avea un rol distructiv la adresa muncii dvs. , aveti masuri de contra carare a actiunilor dnei Elena Udrea si al PDl-ului?
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 11:26)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ion

      In ce priveste masurile de protectie, daca ati observat majoritatea bulevardelor sunt spalate cu jetul de apa dupa eliminarea gramezilor de praf de la rigola. De asemenea, s-a inceput aranjarea saibelor pomilor, deoarece sunt mai ridicate decat trotuarul si noroiul se scurge la rigola. A treia masura a fost desfundarea gaigarelor care aduna apa pluviala de catre Apa Nova. As vrea sa va spun ca o lovitura data imperialismului a fost ca se spala strazile in sectorul cinci. N-am ajuns decat pana in cap la bd Humulesti, dar urmeaza tot cartierul.
  • Pasaj Basarab (Luni, 18 aprilie 2011, 9:34)

    mikagon [utilizator]

    Domnule Oprescu, de ce a durat atat de mult finalizarea Pasajului Basarab?
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 11:28)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui mikagon

      am preluat proiectul in august 2008 cu 120 de metri construiti si cu 7 piloni. In momentul asta este gata. A tinut atat de mult, adica trei ani, din urmatoarele cauze: exproprieri care nu erau duse pana la capat, sase luni de zile a durat refacerea proiectului pentru ca baietii lucrau dupa un proiect aiurea si inca sase luni de zile justitia s-a exprimat ca nu este de utilitate publica si a fost nevoie de alt HG. In momentul asta, toate sunt in regula, ramanand sa-mi permita proiectantul spaniol dupa incarcarea si cu tramvaie a pasajului sa-i dam drumul. Am preferat sa nu tai panglici mai devreme in detrimentul sigurantei circulatiei.
  • Oraș modern occidental (Luni, 18 aprilie 2011, 9:38)

    Alex Danila [utilizator]

    Ce efecte benefice poate avea șoseaua suspendată? Posibelele efectele negative sunt mari: șoseaua taie efectiv în două zona prin care trece, aduce poluare în plus pentru zonă. http://en.wikipedia.org/wiki/Elevated_highway#Effects_and_controversy
    http://en.wikipedia.org/wiki/Freeway_Removal

    Ce proiecte aveți pentru a face infrastructura mai prietenoasă cu pietonii și bicicliștii?
    Ca șofer și motociclist mă simt relativ bine, ca biciclist e tolerabil (alergat de cîini, șicanat de mașini și rup bicicleta în gurile de canal de pe marginea șoselei), dar ca pieton sunt absolut frustrat de bălți și noroi, treceri de pietoni rare, mașini care blochează trotuarul, trotuar desființat de lucrări care nu se mai termină, etc.
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 11:32)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alex Danila

      Ea o sa functioneze la fel ca bulevardul periferic interior si exterior al Parisului. Nu are efecte negative mari, soseaua nu taie zone centrale ale Bucurestiului. Sunt zone intregi in care ea coboara la nivelul localelor iar acolo unde sunt multe exproprieri sau monumente istorice ea trece pe sub ele la o adancime de aproximtiv 30 - 32 de metri.

      Podul de la Timpuri Noi va reprezenta o structura mai prietenoasa in sensul ca bicicletele si tramvaiele sunt pe dedesubtul podului iar pe deasupra va fi numai circulatie rutiera. Soseaua de deasupra este inverzita.
    • raspuns 2 (Luni, 18 aprilie 2011, 11:34)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alex Danila

      Parcarile intre blocuri am vrut sa le incep din 2008. De sase ori am introdus proiectele in Consiliu, consilierii m-au refuzat total. Sper ca anul asta sa priveasca cu atentie problema asta, pentru ca este una importanta. Am inceput cu parcarile in parteneriat public - privat in centrul Capitalei. Parcarea de la Universitate 1000 de locuri, parcarea de pe Edgar Quinet 480 de locuri, parcarea de la Dorobanti 286 de locuri, parcarea de la Alba Iulia, cea mai mare 2800 de locuri.
  • Proiecte Infratructura (Luni, 18 aprilie 2011, 9:41)

    Stefan Schwartz [anonim]

    Domnule Primar,

    Doua intrebari :

    1. Ne puteti da o data ferma cind se va da in folosinta Pasajul Basarab ? Cu tot respectul si intelegind problemele, doua termene aminate (8 Martie, 31 Martie) nu va fac cinste. Ca un comentariu, la un proiect de asemenea anvergura, detaliile despre cum se face testarea finala ar trebui sa fie parte din proiect nu adaugiri de ultima ora. Cam stravezie aici explicatia cu tramvaiul.

    2. Tinind cont de Bugetul pe 2011/2012 Pasajul Pipera se mai finalizeaza, are finantare ?

    O zi buna,
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 11:36)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Stefan Schwartz

      Pana in 1 iunie Pasajul Basarab va fi dat in folosinta. Termenele de care am vorbit 8 martie si 31 martie nu au depins de mine ci de evenimentele petrecute pe glob (cutremur in Japonia). Nu sunt adauguri de ultima ora, sunt amenajari ale circulatiei rutiere. Explicatia cu tramvaiul nu e stravezie, e ceruta imperativ de catre proiectant. Va stau la dispozitie cu documentele necesare.

      2. Da, sfarsitul lui octombrie 2011 se poate circula pe el.
  • pasaj prelungirea ghencea (Luni, 18 aprilie 2011, 9:48)

    coneliu [anonim]

    Domnule primar general,
    Avand in vedere faptul ca in bugetul din acest an au fost alocate fonduri pentru Bdul. Prelungirea Ghencea, as dori sa stiu cand vor fi demarate lucrarile la aceasta artera deosebit de importanta pentru cei care doresc o varianta de iesire spre A1 sau spre localitatile limitrofe. De asemenea, as dori sa stiu daca proiectul de largire presupune si un pasaj peste Soseaua de Centura, iar in caz afirmativ cand vor incepe lucrarile. Va multumesc.
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 11:37)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui coneliu

      am cerut din noiembrie 2008 modificarea proiectului in valoare de 49 de milioane de euro plus 37 de milioane de euro exproprierile necesare, transformarea intr-un proiect acceptabil pe sub linia ferata a trei benzi de circulatie. Constructorul a refuzat cu obstinatie timp de doi ani de zile sa modifice proiectul, pentru ca se modificau valorile totale ale proiectului. Cand va dori sa faca acest lucru am sa fiu si eu langa aceasta lucrare.
    • raspuns 2 (Luni, 18 aprilie 2011, 11:39)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui coneliu

      Deocamdata sunt calat pe iesirea spre A1, care inseamna traversarea Dambovitei, urcarea pe podul peste Virtutii, drum subternan spre Uverturii si patrunderea spre A1. Asta inseamna tunel de 6, 2 km cu deblocarea in felul asta a bulevardului Iuliu Maniu si patrunderea dinspre Vest.

      Pasajele peste soseaua de centura in Nord au fost facute de catre comuna Voluntari si Mogosoaia. Va rog sa mergeti sa le vedeti, arata superb.
  • Doua intrebari (Luni, 18 aprilie 2011, 9:51)

    adi [anonim]

    1.Avand in vedere rivalitatile dintre dumneavoastea si Marian Vanghelie, cum comentati izolarea acestuia in PSD, dupa preluarea puterii in partid de Ponta?
    2. Credeti ca este reala speculatia conforma caruia primarul de la sectorul 5 o va ajuta pe Elena Udrea in campania pentru Legea Capitalei?
    Multumesc.
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 11:40)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui adi

      1. Nu am rivalitati cu Vanghelie. El are dorinte neostoite.

      2. Da, cred.
  • pasaj doamna Ghica - Chisianu (Luni, 18 aprilie 2011, 9:52)

    bogdan [anonim]

    Buna ziua,

    Cand se va termina pasajul dintre starda Doamna Ghica si bvd. Chisinau?
    In acest moment pasajul este realizat in proportie de 75% si de 2 ani lucrarile sunt oprite. Fianlizarea acestui pasaj ar usura foarte mult circulatia intre soseaua Petricani si cartierele Paneteliomon, Titan.

    Va multumesc anticipat pentru raspuns.
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 11:42)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui bogdan

      Doi ani si jumatate au durat formalitatile de reziliere cu Lena care avea lucrari neacoperite de acte. Pentru cei 350 de metri cat au mai ramas, parca am deschis Cutia Pandorei. In orice caz, pana in acest sfarsit de an, cei 350 de metri vor fi functionabili astfel incat legatura cu partea de Sud a Bucurestiului sa fie asigurata (se lucreaza la largire Liviu Rebreanu si la podul de pe Splai Dudescu).

      Da, aveti dreptate, asta gandesc si eu. Finalizarea acestui pasaj ar usura mult circulatia intre Sud si Nord.
  • Infrastructura servicii publice (Luni, 18 aprilie 2011, 9:53)

    Tina Voinea [anonim]

    Stimate domnule Primar General,

    1. Cand vom avea toalete publice civilizate in oras? Nu ma refer la cele existente prin parcuri, ci la cele ce ar trebui sa existe in oras.In centrul Bucurestiului, acestea lipsesc cu desavarsire.

    2. Cand vom avea niste bazine olimpice sau patinoare la standarde europene? In Bucuresti, nu exista decat cateva piscine (majoritatea private, foarte scumpe si de dimensiuni mici) si doar un patinoar public, si acela dezactivat pe timpul verii.
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 11:44)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Tina Voinea

      1.Va rog sa observati ca inca 40 de toalete electronice au fost montate in locurile publice. E adevarat, pentru persoanele in varsta le trebuie sase ani de facultate si doua masterate sa le deschida, dar credeti-ma ca nu-i vina mea.

      2. De un an si jumatate cer patinoarul 23 August sa-l iau in administrare ca sa pot investi in el. Promisiuni sunt multe, fapte putine.
  • Pentru domnul primar (Luni, 18 aprilie 2011, 9:56)

    Silviu [anonim]

    Bună ziua,

    Domnule primar, mulţumesc că aţi acceptat acest dialog cu cititorii. Am două întrebări:

    1) Legat de Bulevardul Uranus, de ce s-a ales demolarea unor case cu valoare estetică şi nu a blocurilor comuniste de pe cealaltă parte a străzii, acolo unde era cazul (Berzei, spre exemplu)? Sincer, există vreo şansă de reconstruire a celor câtorva monumente istorice de pe traseul acestui bulevard? Opinia mea e că zonele de „infecţie” n-ar trebui neapărat tratate cu buldozerul, ci aşa cum se face în centrul istoric, prin asanarea lor.
    2) Aveţi vreo intenţie de a realiza pe liniile de cale ferată existente un sistem feroviar urban de tip S-Bahn (Austria, Germania) sau RER (Franţa)?
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 11:49)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Silviu

      1. Nu exista blocuri comuniste pe cealalta parte a strazii. E posibil ca locuitorii sa aiba sapca in suflet, dar pe acest bulevard Berzei - Uranus erau cateva monumente inregistrare in patrimoniu si ele vor fi refacute. Astfel: casa Radulescu (cinematograful feroviar) va fi inglobat in constructiile facute de OMV, situat pe zona dintre Grivitei si Berzei. Casa despre care s-a spus ca a stat Mihai Eminescu, pe placa comemorativa scria asa: Aici a fost casa unde a locuit Mihai Eminescu cu Veronica Micle. Am in birou placa ca sa nu mi-o fure. O s-o asez pe noile constructii. Da, asa se va intampla cu piata Matache care va fi realocata la o distanta de 25 de metri de pozitia acutala.

      In centrul istoric nu sunt buldozere pentru ca s-ar impiedica de maicute (Stavropoleos). Acolo se face apa-canal, lumina - gaze si infrastructura strazii. Fiti convins ca atunci cand termin nu se va mai vedea nimic decat pietrele istorice aduse din Bd Aviatorilor.

      2. Da, am in vedere, dar in al doilea mandat. Sunt mult mai destept dupa primul mandat. Nu mai pacalesc toti.
  • Legea Capitalei si USL (Luni, 18 aprilie 2011, 9:57)

    mariaheroiu [utilizator]

    Domnule primar Oprescu,

    2 chestiuni:

    1. Sunteti de acord cu desfiintarea sectoarelor?

    2. Candidati pentru un nou mandat? Daca da, o sa candidati independent sau din partea USL?

    Multumesc,
    Maria Heroiu
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 11:51)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui mariaheroiu

      1. Nu cred ca cineva poate sa ia dreptul de vot direct al cetateanului pentru primari de sector.

      2. Da, candidez, pentru ca vreau sa termin tot ceea ce am inceput. Dovezile sunt irefutabile.
  • Statia de epurare (Luni, 18 aprilie 2011, 10:14)

    shuly [utilizator]

    Buna ziua!
    1) Statia de epurare a apelor reziduale ale Bucurestiului si anume cea de la Glina este operationala?
    2) Cum puteti impulsiona cresterea gradului de reciclabilitate a deseurilor in Bucuresti?
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 11:54)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui shuly

      1. Statia de epurare Glina este operationala (faza I 10 ms/ secunda este terminata, sfarsitul lui iunie). Pentru faza II am obtinut pentru finantarea ei un imprumut de 280 de milioane de euro si aceasta va fi finalizata in doi ani si jumatate.

      2. Aplicam masurile europene la care noi am aderat, intelegand ca adunarea selectiva sa fie facuta de catre operatorii de curatenie (atentie la noua licitatie facuta pentru curatenie in Bucuresti) si doi, construirea a doua incineratoare, unul in Nord si altul in Est in asa fel ca masinile cu gunoi pentru incinerat sa nu parcurga distante mari.
  • pasaj mihai bravu (Luni, 18 aprilie 2011, 10:14)

    marian spoiala [anonim]

    Buna ziua.
    Legat de PASAJ SUPRATERAN MIHAI BRAVU – SPLAIUL UNIRII, vreau sa intreb, avand in vedere sumele alocate prin bugetul pe 2011 pentru acest proiect, ce lucrari vor fi efectuate anul acesta.
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 11:55)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui marian spoiala

      Va fi facut de comun acord cu constructorul cu plata intarziata la doi ani de zile, insa lucrarea este blocata de catre prefect, care cred ca-l enerveaza ca se termina multe lucruri in Bucuresti.
  • Centrul Istoric (Luni, 18 aprilie 2011, 10:16)

    Urlateanu Georgeta [anonim]

    1. Cind va fi gata strada Gabroveni?
    2. Ce faceti cu locuitorii de pe aceasta strada? Nu putem dormi din cauza muzicii de la cluburi, tinerilor beti care urla la 3 dimineata.
    Locuiesc de 40 de ani aici. De luni de zile nu pot dormi vinerea si sambata noaptea.
    Ajutor!
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 11:56)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Urlateanu Georgeta

      1. Inceput de iulie 2011 strazile din Centrul istoric vor arata altfel, adica bine. Vor fi facute.
      2. E adevarat, exagereaza. Dar deocamdata am treaba sa adun drogomanii in special de noapte, care de obicei cauzeaza mari prejudicii oamenilor din zona. Anul asta sunt calare pe aia cu zgomotul produs in asa fel incat sa puteti dormi si dvs.
  • Crucea Rosie (Luni, 18 aprilie 2011, 10:18)

    vlad [anonim]

    Am citit recent ca veti candida la presedintia Crucii Rosii.

    Ce pot intelege bucurestenii din asta? Ca munca de primar nu va ocupa tot timpul, ca nu este suficient de provocatoare sau ca nu va ofera destule satisfactii pe plan profesional?

    Eu, personal, as prefera un primar dedicat 100% unei singure functii, acea de primar.
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 11:58)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui vlad

      Ba imi oferta toate satisfactiile pe care mi le-am dorit, iar daca pot sa fac ceva si pentru Crucea Rosie este faptul ca intotdeauna eu am lucrat intr-o echipa. Profesiunea mea este de chirurg. Nu pot sa anesteziez bolnavul si sa-l si operez. Comunic cu colegii mei doctorii si ei sunt primii care stiu ca pot sa fac ceva pentru dezvoltarea Crucii Rosii. Chestia cu o singura functie, aceea de Primar, imi aduce aminte de criticile pe care le-am primit cand conduceam doua spitale, si nu mi-a fost niciodata rusine de felul cum arata si cum functioneaza (Universitar si Elias).
  • Autobuz in Militari Residence (Luni, 18 aprilie 2011, 10:18)

    Florea [anonim]

    Domnule Primar,

    Când va ajunge linia autobuzului 138 in complexul Militari Residence ? Din cate ştiu, dosarul de prelungire aşteaptă doar semnătura dumneavoastră.


    Va mulţumesc
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 11:59)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Florea

      Astea-s bancuri. Mi-am notat eu si o sa vad unde asteapta. Rezolvam si chestiunea asta.
  • Parc Esplanada (Luni, 18 aprilie 2011, 10:20)

    sls [anonim]

    Acum ca proiectul Esplanada a fost anulat care credeti ca va fi destinatia terenului de pe bulevardul Unirii?

    Avem sanse sa vedem un parc acolo, sau se va face tot o mega constructie care sa blocheze total centrul Bucurestiului?
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 11:59)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui sls

      Fac parc asa cum am promis, cu parcare subterana si caprioarele pe care vi le-ati dorit.
  • Bulevardul Matei Basarab (Luni, 18 aprilie 2011, 10:22)

    sls [anonim]

    Care este traseul revitalizatului bulevard Matei Basarab? Va fi latit in partea spre Mircea Voda? Va avea si autobuze, doua sensuri de mers?
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 12:01)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui sls

      Ce n-a reusit Ceausescu a reusit Oprescu. In momentul asta, daca mergeti in Matei Basarab, bulevardul este deschis, se monteaza stalpii de lumina pe margini si in cateva zile circuluatia poate fi posibila pe cele doua sensuri si atunci cand voi face parcari in spatele bulevardului (parcarile dintre blocuri) o sa avem doua benzi pe dreapta, doua pe stanga, deci patru benzi de mers. Este alternativa la Calea Calarasi.
  • Autostrada urbana pe Dambovita (Luni, 18 aprilie 2011, 10:26)

    Mihai [anonim]

    Domnule Primar Sorin Oprescu,

    Legat de viziunea Dvs. si a Primariei pentru dezvoltarea Bucurestiului si proiectul Podului suspendat de la Ciurel:

    Dincolo de atitudinea ostila fata de pietoni si tot ceea ce insemna spatiu public urban, de ce continuati proiectele care urmeaza strategia P.U.G. ce propune transformarea "Canalului Dambovita" intr-o autostrada urbana care va lega A1 de A2, in loc sa invatam din greselile altora? De exemplu orasul Soeul a facut un proiect asemanator de autostrada in 1977 pe raul Cheonggyecheon in centrul orasului, urmand ca in 2003 transforme raul central al orasului intr-o esplanada pietonala pe malul apei.

    http://www.youtube.com/watch?v=dH9ygL1AAII&feature=player_embedded

    Multumesc,
    Mihai Culescu
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 12:07)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihai

      Este o solutie care leaga zona Est - Vest. Problemele mele sunt la doua noduri importante, Piata Unirii si Biblioteca Nationala, care este aproape gata. Nu se incadreaza de nici o culoare in peisajul urban al orasului si am cel putin cateva zeci de arhitecti care nu ma lasa sa pun in efectivitate acest proiect.

      E, pai tocmai asta e, ca n-o fac. Iar A1 este legat direct de Nord prin urmatoarele axe: Casa Presei Libere, cu tunel pe dedesubt, Arcul de Triumf, Miciurin, Podul de la Ciurel, urcare pe Podul Virtutii, continuarea patrunderii spre A1. Autostranda suspendata rezolva relatia Nord-Est prin constructia deasupra strazii Gherghitei, patrunderea catre A2 prin cartierul Rodica cu alternativa Doamna Ghica - Piata Delfinului - Liviu Rebreanu - Pod Splai Dudescu, prin spate pe la IML.
      Autostrada suspendata va pleca din Petricani si in felul asta se stabileste legatura intre Nord si Sud cu doua variante.

      Imi pare rau, dar Dambovita a fost sistematizata din betoane, cu caseta de drenaj dedesubt, iar in partea dreapta are peretii mulati ai metroului. Tocmai zona care ma intereseaza greu poate fi sistematizata, dar daca ati observat am inceput cu curatenia raului si cu malurile pe care doresc sa le umplu de flori, desi consilierii n-au fost de acord.
  • Orasul Bucuresti (Luni, 18 aprilie 2011, 10:29)

    Liviu Coman [anonim]

    Buna ziua,

    Ca un bucurestean get-beget, nu pot de multe ori sa nu observ atat frumusetea cat si starea de degradare a multor cladiri din oras.
    Am doua intrebari:

    1. Cum se face ca pana in acest moment nu s-a facut un plan, si nici nu s-au gasit fonduri pentru reabilitarea centrului istoric? Vorbesc de zona Lipscani, unde s-au inceput lucrari de refacere a strazilor, lucrari ce nici pana acum nu s-au terminat, lasand zona despartita de santuri imense. Mie mi se pare rusinos ca in 3 ani de zile nu s-au putut reabilita 1-2km de drumuri.

    2. In orase precum Barcelona, Praga, Paris, etc, nu e permisa construirea de cladiri noi decat daca respecta anumite norme estetice si arhitecturale, pentru a nu face nota discordanta cu restul orasului. O astfel de lege pentru Bucuresti, cu o acoperire mai larga decat actualele Planuri Urbanistice, mi s-ar parea un pas in directa cea buna - am avea un oras mai frumos, tentant pentru turisti, etc. Aveti in plan o astfel de lege?

    Cu respect,
    Liviu Coman
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 12:10)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Liviu Coman

      1. As vrea sa intelegeti ca de 20 de ani au fost promisiunile si credeti-ma ca doi ani si jumatate am stat sa reziliez un contract pagubos cu SEDESA. Curtea de Arbitraj de la Paris mi-a dat dreptate si in momentul acela m-am apucat de lucru. Va rog sa observati ca cel putin 18 fatade au fost reabilitate pana acum. Iar strazile vor fi gata anul acesta. Ramane insa o interventie serioasa facuta dupa planuri. Planuri avem, bani n-avem. Dar vom vedea.

      2. Aveti dreptate. PUG-ul este in facere si sper ca pana la sfarsitul mandatului sa putem sa-l aprobam in Consiliul General. El intruneste toate conditiile de care dvs vorbiti. As vrea sa intelegeti ca in haos se construieste nedisciplinat, nu in ordine. Si asta incerc sa fac.
  • USL la primarie (Luni, 18 aprilie 2011, 10:30)

    suzanaAndone [utilizator]

    Cred ca USL are sanse bune sa castige primaria la urmatoarele alegeri. Credeti ca cei de la PNL si PSD va vor sprijini proiectele si dupa alegeri?
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 12:11)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui suzanaAndone

      As vrea sa intelegeti ca sunt tot oameni cu totii si, indiferent de culoarea politica, cateodata au si "stare normala". Daca de multe ori gandesc pe sistem scalariform (un neuron in cap, unul in cur si altul in picior), cateodata se intampla sa gandeasca cu neuronul din cap, si atunci e bine pentru oras.
  • Despre trafic (Luni, 18 aprilie 2011, 10:33)

    Vasile [anonim]

    1. Va rog sa aveti in vedere montarea de camere de luat vederi la toate intersectiile principale din Bucuresti, pentru a putea pedepsi pe toti cei care conduc masinile pe rosu si pe cei care depasesc coloana la stop trecand in fata ei.

    2. Va rog sa discutati cu cei de la Politie, dublarea duratei de rosu-verde de la semafoare intrucat urmand acest algoritm vor putea trece prin fiecare intersectie mai multe masini in fiecare ora, practic traficul se va fluidiza.
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 12:13)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Vasile

      1. Se face programat si in etape, dar mai avem destui bani de cheltuit, daca i-om avea, pentru ca asta inseamna siguranta cetateanului.

      2. Verificarea timpilor de semafor se face ciclic, dar se pare ca baietii astia dorm in papuci. Exemplu: facutul la stanga sub podul Basarab nu poate inmagazina masini suficiente si se produc disfunctii de trafic. L-am reglat pana acum de sase ori, merge foarte greu.
  • realizari (Luni, 18 aprilie 2011, 10:40)

    Radu [anonim]

    Buna ziua,

    Va rog sa enumerati 3 proiecte de infrastructura finalizate in perioada mandatului D-voastra.

    Multumesc.
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 12:16)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Radu

      1. Bulevardul Brancoveanu.
      2. Bulevardul Nitu Vasile.
      3. Bulevardul Aviatorilor, g-ral Prezan, Herestrau.
      4. Podul de la Basarab.
      5. Pasajul suprateran Matei Basarab, 275 de strazi, dintre care 45 de pamant situate in divesele zone ale Capitalei care sunt in administrarea Primariei Generale. Cartierul Giulesti, Doi Cocosi, care au primit apa-canal, sunt in total 300 de strazi care au primit apa-canal-lumina-gaze (Vatra Noua, capatul Sisestiului si tot cartierul Giulesti).
  • Domnule Primar General, (Luni, 18 aprilie 2011, 10:52)

    Robert Vial [anonim]

    1. Ati anuntat ca pasajul Basarab va fi dotat cu panouri antifonice, cel putin in zona Titulescu, unde pasajul trece prin fata ferestrelor blocurilor din zona. Pana acum nu s-au montat astfel de panouri, obligatorii in orice tara civilizata si nici nu pare a exista vreo intentie in acest sens. Puteti sa ne confirmati totusi daca vor fi montate aceste panouri?
    2. Ce initiative aveti cu privire la colectarea diferentiata a PET-urilor si alte tipuri de deseuri casnice pe teritoriul Capitalei?
    ///
    Multumesc.(editat de HotNews.ro)
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 12:18)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Robert Vial

      1. Stati linistit, panourile antifonice se monteaza. Ele sunt obligatorii, dar vom vorbi despre asta in momentul in care ele sunt asezate in zona Titulescu. .

      2. Am incercat un proiect pilot cu masinile in care se varsa PET-urile si se primeste un bon care poate fi folosit in magazinele alimentare, pentru a scadea din suma cheltuita de cetatean. Nu a mers. Costurile aparatelor sunt foarte mari fata de dorinta de a valorifica PET-urile. La adunarea selectiva a deseurilor parca ar merge mai bine. Numai ca acolo nu se dau bani sau bonuri care sa compenseze. Cred ca tine de conduita noastra civica. Vom vedea.
  • PUZ Nord (Luni, 18 aprilie 2011, 10:57)

    victor [anonim]

    Domnule Primar,

    De ce nu se aproba PUZ-ul propus pentru aria dintre Jandarmeriei, Sos Sisesti, Sos Odai? Fara acest PUZ care reglementeaza 700-800 hectare in nordul capitalei sunt blocati mii de bucuresteni sa faca investitii desi impozite platesc.

    Primarul Chiliman a declarat pe acest site ca Primaria Capitalei blocheaza acest PUZ.

    Cu respect,

    Victor M.
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 12:19)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui victor

      Impozitele sunt pe terenurile libere, au o cotatie mica si lasati-ma sa-l studiem in amanuntime, ca altfel iarasi iese o harababura intr-o zona sensibila de circulatie a Capitalei (D1).

      E cel mai usor sa arati cu degetul daca tu nu ai gresit. Sa ridice Chiliman piatra.
  • Magistrala Uranus (Luni, 18 aprilie 2011, 10:57)

    daniel [anonim]

    Ce se va intampla cu lucrarile la Bulevardul Uranus dupa ce Tribunalul Bucureşti a anulat PUZ-ul?
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 12:21)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui daniel

      Tribunalul nu a anulat decat o forma a unui PUZ de circulatie. Exproprierile si limitele bulevardului fac parte din Hotararea de Guvern. Sfarsitul anului 2011 ne apuca cu prima faza terminata a bulevardului Berzei - Uranus. Urmeaza patrunderea pe sub dealul Patriarhiei, legatura cu bd Tudor Vladimirescu la Piata Cosbuc iar dupa 200 de metri urmeaza Veteranilor, deschidearea si amenajarea unei noi strazi care acum poarta denumirea de Linia Dreapta si iesirea spre drumul spre Giurgiu.
  • risipa bani (Luni, 18 aprilie 2011, 11:01)

    Mirel Anghelescu [anonim]

    Domnule Primar. In anul 2010 s-a finalizat reabilitarea tronsonului de drum Buzesti, intre Grivitei si Piata Victoriei, cu mari turnari de betoane, linie noua de tramvai etc. Acum acele tronsoane au fost sparte cu picamerul si linia de tramvai a fost scoasa - pentru a se construi Diametrala. Cit a costat acea reabilitare? Daca planul Diametralei era pus la punct inca din 2006-2007, asa cum sustineti, de ce ati risipit banii contribuabilului pe o reabilitare fara rost?
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 12:23)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mirel Anghelescu

      Reabilitarea face parte din insasi lucrarea Bulevardul Berzei - Uranus. Daca ati observat, liniile de tramvai odata asezate sunt neatinse, se lucreaza pe dreapta si pe stang liniilor de tramvai nou asezate in asa fel incat sa putem sa si circulam, cu greutate, e adevarat, si sa putem introduce si celelalte utilitati - lumina gaz - si refacerea racordurilor la drenajul nou asezat sub liniile de tramvai cu locuintele dimprejur. Deci nu spargem ca prostii ceea ce am facut. Continuam sa amenajam.
  • Metrou pe linia feroviara de centura (Luni, 18 aprilie 2011, 11:04)

    Ciprian Ciobotaru [anonim]

    Dl Oprescu,

    Ce parare aveti de proiectul de scoatere a metroului pe linia feroviara de centura a Bucurestiului ? Ceva asemanator cu RER-urile de la Paris.
    Cu cateva sute de miloane de euro s-ar putea face un proiect cu adevarat ecologic ce ar permita extinderea orasului catre periferie

    Cu respect,
    Ciprian , Bucuresti Sector 3
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 12:24)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ciprian Ciobotaru

      Proiectul exista, ii apartine doamnei Boagiu, ministerului Transporturilor. Au un imprumut de 200 de milioane de la guvernul japonez pe directia Gara de Nord - fosta Piata 7 Noiembrie - Casa Presei Libere - Miorita - iesirea din Bucuresti - Aeroportul Otopeni terminalul nou. Este cifrat ca durata la aproape 7 ani.
  • Piste biciclisti. (Luni, 18 aprilie 2011, 11:05)

    Radu Panaitesc [anonim]

    Pistele de biciclisti din zona Aviatorilor- Arcul de Triumf, nou realizate , pentru care va multumim, au totusi un defect pe care nu-l intelegem... Absolut toate trecerile intre trotoar si partea carosabila, care fac parte din pista, sunt decalate cu aproximativ 20 de cm. facand imposibila trecerea unei biciclete normale, fara a cobora de pe bicicleta. Exista vreo intentie de a remedia aceste erori de constructie?
    Multumesc.
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 12:25)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Radu Panaitesc

      Habar n-aveam, dar cu ocazia inceparii lucrarilor la pacarea Charles de Gaulle o sa incercam sa le remediem si astea.
  • intrebari (Luni, 18 aprilie 2011, 11:12)

    gabriel [anonim]

    Stimate domnule Primar General,
    !. Cand apreciati ca vor fi trecute - in acord cu legislatia in vigoare, nepusa insa in aplicare - locuintele gestionate de catre RAPPS in gestiunea Primariei Generale? Ce actiuni intreprinde Primaria Generala in acest sens? ///
    2. Cum vedeti rezolvata problema parcarilor de resedinta din cartiere? Este corecta oferirea de locuri de parcare numai celor "cu relatii" la ADP-uri sau consilii locale de sector?
    Va multumesc.(editat de HotNews.ro)
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 12:27)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui gabriel

      1. De doi ani si jumtate sunt in judecata cu RAAPPS pentru abuz in serviciu contra intereselor publice. Nici un raspuns.
      2. Pilele pentru locul de parcare n-o sa dispara decat in momentul cand am sa incep un plan pe care-l avem pentru zonele care nici macar nu mai sunt verzi dintre blocuri unde putem sa construim parcari rezidentiale de 200 - 250 de locuri. Sunt pana in acest moment 86 de locatii, dar si primarii de sector fug de ele ca dracu de tamaie.
  • Copia stadionului din Buc vs cel din Frankfurt (Luni, 18 aprilie 2011, 11:18)

    vlahul [utilizator]

    Bucurestiul o sa se laude cu o copie la al optulea stadion din Ger. ca marime (copie a stadionului Commertbank Arena din Frankfurt):

    ///

    2. S-au schimbat solutiile originale din caietul de sarcini pe partea de supraveghere video? (proiectul prevede inregistrare video pe casete VHS si cu doar 4 camere video- pot pune la dispozitie proiectul)

    3. De ce costul copiei de la noi este estimat a fi cu 50mil Euro mai mare decat originalul (150 vs. 200mil euro) (http://en.wikipedia.org/wiki/Commerzbank-Arena)
    Obs: Avand in vedere ca noi am preluat o copie a proiectului deja facut + presupunandu-se ca l-am facut in timp de criza (normal cu materiale mult mai iefitne) Pana-n ian 2011 au fost adaugate patru acte adiționale la contractul initial.

    Multumesc!
    un bucurestean(editat de HotNews.ro)
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 12:32)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui vlahul

      Arena din Frankfurt are o capacitate de 40.000 de locuri, stadionul national Lia Manoliu are 55.000 de locuri.

      2. Da, este vorba de recunoasterea figurii (Big Brother) a persoanelor care provoaca dizabilitati fortelor de ordine sau chiar stadionului. Ele nu vor fi primite pe stadion.

      3. Mai precis este vorba de 150 de milioane de RON vs 200 milioane de RON si nu euro. Proiectul stadionului este facut dupa regulile UEFA privind locatia unde se desfasoara campionatul. Noi am preluat o copie a proiectului deja facut. Indicatiile UEFA au aparut la inceputul anului 2008 - 2009, este stadion tip Elite iar putem vorbi de o crestere a pretululi de la 119 milioane euro la 146 milioane euro prin indeplinirea acelor conditii, inclusiv aprobarea acoperirii lui integrale cu acoperis retractabil. Va rog sa nu uitati ca 72 de milioane de RON se reintorc in buzunarul statului sub forma de TVA.
  • studii de fundamentare (Luni, 18 aprilie 2011, 11:23)

    Domnica Macri [anonim]

    Stimate Domnule Primar

    Care sunt studiile pe care se fundamenteaza politica dumneavoastra de infrastructura de transport in Bucuresti. Mai precis, din ce an dateaza studiul de trafic? Exista un studiu de impact? un studiu social? unul economic? daca da, de ce nu sunt publice? ... In lipsa unor asemenea studii, bine fundamentate si transparente, cum putem interpreta graba dumneavoastra de a implementa proiecte majore cu efecte pe termen lung?

    ///(editat de HotNews.ro)
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 12:34)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Domnica Macri

      Studiul de trafic este reactualizat la nivelul anului februarie 2004 si undeva in mai 2006, ele bazandu-se pe indicatiile studiului JAICA din 1999, reactualizat 2004 - 2006 intr-o maniera mult mai elastica. Multe dintre ele exista in PUG-ul facut in 2001, iar multe dintre ele au studii de impact, economice sociale si de mediu, reactualizate in momentul la care vorbim.
  • Faza a II-a Bulevardul Uranus (Luni, 18 aprilie 2011, 11:30)

    Luca Adrian [anonim]

    In noimebrie 2010 primarul Oprescu anunta iminenta incepere a lucrarilor la faza a II-a a Bulevardului Uranus (Podul Hasdeu-Piata Chirigiu). Se afirma ca lucrarile la tunelul de sub Palatul Parlamentului vor incepe in ianuarie-februarie, daca lucrarile o vor permite. Suntem deja in aprilie. Cand vor incepe aceste lucrari?
  • Netcity (Luni, 18 aprilie 2011, 11:34)

    gavrilescu Adrian [anonim]

    Ce se mai intampla cu reteaua Netcity si cand vor disparea cablurile stradale aeriene?
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 12:35)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui gavrilescu Adrian

      Ce continua. Urmeaza bd Nicolae Balcescu, Piata Romana, Bd Lascar Catargiu, Aviatorilor, Piata Charles de Gaulle, gral Prezan, bd Kiseleff.
  • Intrebari adresate D-lui Sorin Oprescu (Luni, 18 aprilie 2011, 11:38)

    Daniel Mischie [anonim]

    1. Care este planul de executie al lucrarilor din zona Centrul Istoric ?
    2. Se va crea un birou unic pentru comerciantii din Centrul istoric ?
    ///
    va multumesc(editat de HotNews.ro)
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 12:35)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Daniel Mischie

      Da, si eu doresc chiar sa-l fac.
  • Restrangerea circulatiei auto in centrul Capitalei (Luni, 18 aprilie 2011, 11:39)

    Gavrilescu Adrian [anonim]

    Cum doriti sa micsorati poluarea si nervii tuturor prin restrangerea circulatiei auto si cresterea ponderii transportului in comun , a circulatiei pietonilor si bicicletelor ?
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 12:36)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Gavrilescu Adrian

      Zona Universitatii - Centrul Istoric devine zona pedestriala.
  • infrastructura (Luni, 18 aprilie 2011, 11:42)

    gigi [anonim]

    1) In zona construita protejata sint tot mai multe cazuri de case cu valoare culturala, cu proprietari cunoscuti, altii decit municipalitatea, neintretinute/in ruinare/ abandonate unor persoane care le distrug pentru a recupera materialele de constructie. Ce faceti pentru revitalizarea acestui tip de infrastructura de patrimoniu a Bucurestiului?
    2) Cum comentati faptul ca Master Plan-ului General pentru Transport Urban - Bucureşti, adoptat prin HCGMB 140/2008 aplicat in acest moment (2011) de municipalitate (vezi Pasajul Basarab, axa Buzesti-Uranus, numeroase pasaje), are multe din fisele proiectelor de infrastructura cu rubrici necompletate sau avind mentiunea „va fi completat de către Delia”? Mentionez ca acest aspect a fost sesizat primariei in cadrul dezbaterii publice de dinaintea aprobarii.
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 12:37)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui gigi

      Poate, dar dezbaterile astea publice s-au petrecut in 2006 - 2007. O sa fiti impresionati cand o sa dau publicitatii pararile celor care astazi se opun bulevardului Berzei - Uranus. Sa vedeti dvs acolo ce limbi de catifea.
  • strada legatura (Luni, 18 aprilie 2011, 11:46)

    Georgescu Nicolae [anonim]

    Buna ziua D-le Primar Sorin Oprescu,

    Problema este legata de drumul de legatura care era prevazut sa faca legatura intre strada Valea Cascadelor si Prelungirea Ghencea,drum care ar trece perpendicular pe strada Valea Doftanei din cartierul ANL Brancusi.
    Intrebarea este daca se mai face aceasta strada deoarece strada Valea Oltului este foarte aglomerata si nu face fata numarului mare de masini din cartierele nou construite din Prelungirea Ghencea.
  • utilitati ANL Henri Coanda (Luni, 18 aprilie 2011, 11:49)

    Horia [anonim]

    Buna ziua, va rog sa precizati ce veti face pentru cele 1200 de familii cu locuinte fara utilitati in cartierul ANL Henri Coanda. De 8 (opt) ani poiectul este blocat, oamenii au dat bani fiind practic trasi pe sfoara de statul roman.
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 12:39)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Horia

      Doamna Udrea a promis ca Ministerul Dezvoltarii finanteaza aceasta lucrare. Dimensiunea financiara este de 89 de milioane de euro, iar in momentul de fata pamanturile si zona geografica nu este in administrarea Primariei Generale a Capitalei.
  • subventii caldura, circulatie bicicleta (Luni, 18 aprilie 2011, 12:02)

    Bogdan [anonim]

    domnule primar
    1. de ce inca se mai compenseaza in mod egal caldura pt locuitorii capitalei, chiar daca unii au venituri deosebite. cred ca o compensare graduala ar fi mai corecta. aveti de gind sa implementati ceva asemanator?

    2. din pacate mersul cu bicicleta prin capitala este dificil si mult ingreunat de pistele trasate necorespunzator. pe trotuare foarte inguste, sau blocate de diverse constructii. ori masini parcate. ce aveti de gind sa faceti in acest sens? puteti sa dat si un termen?
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 12:39)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Bogdan

      De anul viitor, compensarea graduala si diferentiata este si parerea mea, pentru ca nu mai avem bani.
  • Pasaj Eroii Revolutiei (Luni, 18 aprilie 2011, 12:07)

    Wlad [anonim]

    In piata Eroii Revolutiei exista o lucrare inceputa si abandonata acum cativa ani - un pasaj pietonal care sa lege statia de metrou cu o viitoare statie de tramvai din mijlocul intersectiei si cu trotuarele.
    Exista vro sansa ca sa se finalizeze aceasta lucrare? In ce orizont de timp?
    • raspuns (Luni, 18 aprilie 2011, 12:40)

      Sorin Oprescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Wlad

      Doi ani si jumatate au durat incercarile juridice de a descalci problema juridica a acestui pasaj Eroii Revolutiei - mai lipsesc doua scari rulante, un lift si o marire a pasajului cu sase metri ca sa iasa in fata la Belu. Pe cuvantul meu ca pana la sfarsitul anului o fac.
  • Prelungirea Ghencea (Luni, 18 aprilie 2011, 12:26)

    Xeon [anonim]

    La intrebarea domnului Piscupescu:
    "Va rog sa ne precizati ce planuri de dezvoltare are primaria in zona blvd. Prelungirea Ghencea, in acest moment acesta fiind, cred, singurul bulevard din Bucuresti fara trotuare ! Stiu ca exista o propunere de largire la 4 benzi insa de mai multi ani proiectul stagneaza."
    Raspuns:
    "Este vorba de podul peste Virtutii. In mod normal trebuia sa fie gata podul in martie 2012, dar in 28 februarie consilierii generali au taiat suma acordata lucrarii si au lasat-o cu zero lei, ceea ce incalca legea bugetului de stat. La ultimul buget aprobat au pus suma de 3 milioane de lei. Cred ca au facut-o la misto, in asa fel incat sa n-o termine niciodata. Este lucrare in curs, facturile care sunt adunate la primarie in ianuarie, februarie, martie sunt de aproximativ 16 milioane de lei."

    Nu am inteles care este legatura?
    Prelungirea Ghencea tot fara trotuar va ramane?!
  • Net City (Luni, 18 aprilie 2011, 12:33)

    Gogu [anonim]

    Ce ne puteti spune de stadiul proiectului Net City? inteleg ca sunt amanari din cauza NetCity care refuza sa faca bransamentele la blocuri, de aceea cablurile vor fi tot aeriene.
    Inteleg ca operatori de cablu vor sa se faca proiectul insa NetCity nu mai are bani, de aceea se tot amana.
  • Consiliu general (Luni, 18 aprilie 2011, 12:35)

    Traian [anonim]

    Aveti un Consiliu general care, cel putin in cazul bugetului, v-a fost potrivnic. Cu toate acestea, sunteti apreciat in Capitala. Nu va doriti o alta majoritate care sa va sustina proiectele?
  • calea grivitei (Luni, 18 aprilie 2011, 12:37)

    tuca louisa [anonim]

    Unde se pot vedea cele trei PUZ-uri noi pentru diametrala N-S ? Cat de sigura sunt eu ca nu o sa se intample nimic cu imobilul in care locuiesc (cal.Grivitei 121) dupa demolarea din jur si dupa inceperea traficului,daca nimeni nu imi da ceva scris ,tinand cont de vechimea cladirii.(1870),si de faptul ca este construita pe beci.
  • Alexandriei (Luni, 18 aprilie 2011, 12:38)

    Lucian Paraschiv [anonim]

    Vi se pare normal ca prin actualul PUG o casa contruita in anii 60 cu teren aferent situata la iesirea din capitala sa fie incadrata in categoria cladirilor publice iar terenul vecin proprietate de stat a CGMB sa primeasca derogare de la PUG pentru construirea de mall si cladiri de birouri(HCGMB 29/2011)?
  • infrastructura verde si de biciclete (Luni, 18 aprilie 2011, 13:21)

    Andy [anonim]

    1. Bucureştiul este un oraş torid şi prăfos din Bărăgan. Mari suprafeţe din parcuri au fost atribuite unor proprietari privaţi care intenţionează construirea lor. În sud-vestul oraşului spaţiile verzi aproape lipsesc. Ce intenţionaţi să faceţi pentru infrastructura verde a Capitalei?
    2. De-a lungul Caii 13 septembrie, Drumului Sarii, pe str. Braşov şi în alte zone, pistele de biciclişti, altfel necesare, lasă în unele locuri din trotuar, pentru pietoni, lăţmi de 1m, chiar 50 cm. Cui să mă adresez?
  • Mihai Bravu (Luni, 18 aprilie 2011, 13:22)

    Mihai Atanasoaei [anonim]

    Am citit mai sus ca pasajul de la Mihai Bravu este blocat de mine, ca prefect al capitalei, fiindca ma " enerveaza ca se fac prea multe lucruri in Bucuresti". O scurta intrebare tehnica: are sau nu autorizatia de constructie toate actele legale in spate? Pentru ca PUZ nu are si se construieste ilegal. Din aceste motive am atacat-o. Instanta v-a sanctionat si la Berzei-Uranus, unde s-a demonstrat ca lucrati ilegal. Deci va blogati singur. Ce faceti dvs, domnule Primar, este sa va ascundeti sub fusta politicului cand sunteti prins in off-side.

    Mihai Atanasoaei
    Prefectul capitalei


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă