Senat: 300 euro/zi de detentie - despagubire pentru condamnatii regimului comunist si descendenti

de V.M.     HotNews.ro
Marţi, 12 aprilie 2011, 14:44 Actualitate | Politic

Comisia juridica a Senatului a dat, miercuri, cu majoritate de voturi, raport favorabil unei propuneri legislative a PNL prin care statul roman despagubeste condamnatii regimului comunist cu 300 euro/zi de detentie.

Potrivit Mediafax, initiativa formulata de un grup de deputati PNL stabileste ca orice persoana care a suferit condamnari cu caracter politic in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989 sau care a facut obiectul unor masuri administrative cu caracter politic este indreptatita la compensatii banesti din partea statului roman.

Statul este obligat sa acorde persoanelor condamnate politic in regimul comunist sau, dupa caz, mostenitorilor (soti sau descendenti pana la gradul al doilea inclusiv) compensatii banesti pentru prejudiciile morale, constand intr-o suma egala cu echivalentul a 300 de euro pentru fiecare zi de condamnare, respectiv echivalentul a 200 euro pentru fiecare zi de masura administrativa.

Proiectul PNL stabileste un plafon maxim al acestor compensatii, care nu pot depasi 400.000 euro.

Legea urmeaza sa fie dezbatuta si votata de plenul Senatului, care este prima Camera sesizata.


Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

6196 vizualizari

  • +15 (15 voturi)    
    Nu-i corect (Marţi, 12 aprilie 2011, 14:58)

    CezarN [utilizator]

    Corect ar fi ca banii sa fie platiti de catre politistii, procurorii si judecatorii care au instrumentat, judecat si dat sentinte in aceste cazuri, nu de catre noi toti si, implicit, de catre cei care au fost victime insisi. Deci, platind de la bugetul de stat, victima isi plateste siesi despagubire ca a stat in inchisoare. :))

    Eu asa inteleg justitia.
    • 0 (8 voturi)    
      subscriu... (Marţi, 12 aprilie 2011, 15:09)

      sami [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      oare nu este suficient ca li s-au inapoiat averile in diverse forme...in natura (chit ca erau spitale, gradinite, scoli, etc) sau in bani la pretul pietei? Mi se pare cam mult totusi...
      • -2 (2 voturi)    
        Mai luati o transa?Mai sunt categorii de (Marţi, 12 aprilie 2011, 18:26)

        J. Franks [anonim] i-a raspuns lui sami

        despagubit!!!


        AICI SUNT BANII DE LA FMI !!!
    • +1 (1 vot)    
      Sa te tii... (Miercuri, 13 aprilie 2011, 2:07)

      a [anonim] i-a raspuns lui CezarN

      ... cand toti defutatii si scamatorii vor deveni peste noapte si fosti detinuti politici. Inclusiv aia nascuti inainte de 1990, preventiv.
      Aveti mare noroc ca uzul de arma e reglementat in tara asta.
  • +6 (10 voturi)    
    De unde bani? (Marţi, 12 aprilie 2011, 15:15)

    Chiar Eu [utilizator]

    Cine e statul? Adica contribuabilii de azi sa dea baniii astia. Pai ce vina am eu nascut dupa 1980 pentru ce s-a intamplat in comunism? Faptul ca banii mei sunt dati ca despagubire pentru niste lucruri cu care eu nu am avut de-a face este un fel de pedeapsa pentru mine.
    In loc sa fie folositi pentru crearea de conditii mai bune pentru toti cetatenii azi... noi inventam pe ce sa mai dam banii. Deja contribuabilii de azi platesc despagubiri pentru proprietatile distruse de comunisti. Eu zic sa mergem si dupa toti romanii plecati in strainatatate dupa razboi si sa le luam si lor o taxa. Ca si ei au trait in tara in timpul comunismului. De ce sa plateasca numai cei din tara.
    Mentionez ca am in familie oameni care au suferit din cauza comunistilor: inchisoare si alte nenorociri.
    • 0 (8 voturi)    
      Statul e ala care te va nationaliza si pe tine (Marţi, 12 aprilie 2011, 15:25)

      Chaiburu' [anonim] i-a raspuns lui Chiar Eu

      Ca te-ai mutat intr-un bloc aflat pe un loc ce nu era al tau, ca ai invatat intr-o scoala aflata pe un loc ce nu era al Statului, ca maica-ta si taica-tu au lucrat intr-o uzina aflata pe un loc ce nu era al Statului. Daca nationalizare se facea in conditii democratice, de negociere, cerere si oferta, era cum era, dar deposedarea si cedarea proprietati s-a facut printre zabrele inchisorii, si nu arareori, inaninte ca aia sa isi dea duhul.
      Putina despagubire baieti, daca mila si compasiune nu aveti. Oricum toate costa!
      • 0 (6 voturi)    
        Mila si compasiune DA!... (Marţi, 12 aprilie 2011, 15:44)

        Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui Chaiburu'

        dar nu pe bani. Sa plateasca cei responsabili nu toata lumea...nu stiu sa existe vina colectiva care in plus sa se mai intinde si peste generatii. Daca te simti asa de responsabil si/sau generos (si bineinteles milos si plin de compasiune) sunt sigur ca poti dona banii personali pentru oamenii care au suferit (si pentru rudele pana la gradul II).
        • +2 (4 voturi)    
          Si mila; si compasiunea costa dragule! (Marţi, 12 aprilie 2011, 18:20)

          Chiaburu' [anonim] i-a raspuns lui Chiar Eu

          Tocmai a donat bunicul circa 54 ha, o ferma, o moara, herghelia si 10 ha de vita nobila . Tu cu ce intri in joc ?Pui 1/2 din salariu?
  • +6 (10 voturi)    
    De acord... (Marţi, 12 aprilie 2011, 15:16)

    Manu [anonim]

    Cu conditia sa plateasca viitorul guvern PNLPSDPC.
    Legea ar viza, probabil, peste 1-2 milioane de subiecti (poate mult mai multi, incarcerati de-a lungul celor 45 de ani de comunism). Pe vremea aceea nu se dadeau condamnari mai mici de 1 an, ceea ce ar inseamna 110 000 euro de caciula (o medie grosiera). Asadar, la o "prima strigare", ar fi vorba de 120-200 de miliarde de euro (cu siguranta ca sunt mult mai multi).
    Incep sa-mi doresc sa vina USL la guvernare: in felul acesta, termenul "dezastru national" ar putea capata valente cu adevarat nebanuite... Mult succes!
    PS: Sunt de acord cu daunele morale, dar nu vreau sa le platesc eu, pt ca n-am nicio vina. Simplu, nu?
    • -3 (3 voturi)    
      Avem platitori. Pune-i la plata (Marţi, 12 aprilie 2011, 15:34)

      Trotki [anonim] i-a raspuns lui Manu

      OK Propune parlamentariul din colegiul tau sa promioveze o lege a raspunderii celor de atunci. Avem Tismeniski; avem Neilandaeri; avem Nicolschi; avem Ceausescu (inca una buc); avem Iliescu (Ohohohoo!); avemi Mizili (e buni!); ave, Manesti; avem Maureri, avem Avrami Bunaci,... ce nu avem? Ba inca avem si inca una buc Maiestatea Sa Regele care i-a adus pe rusi in tara.Pai e pacat sa nu contribuie si el la durerea celor pe care i-a lasat pe furis, intr-o noapte tarzie de decembrie sa ii aresteze aia care il decorasera pe el. Culmea e ca pe multi ii arestasera cu pancardele de Regele Mihai, in mainile infrigurate.Zau ar fi pacat! Un Peles, un Pelisor, ... . Gata am facut bugetul.
      Si inca sunt toti solvabili. Au tras foloase de pe urma faptului ca ma-sa si tat-su au huruzit de la paie si opait, in vile, cabane, ... etc. luate de la chiaburi, mosieri, ... si alte capuse, OK ! sa plateasca. Nici mersul la WC public nu este gratuit .
    • +3 (3 voturi)    
      Un salariu lunar pentru fiecare zi ?! (Marţi, 12 aprilie 2011, 17:13)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Manu

      Libertatea nu are pret, dar la sumele astea e ca si cum intr-un an-doi de puscarie politica le-ai plati salariul pe viata...

      In plus, limitarea la suma de 400.000 euro pune semnul egal intre cei care au facut 1.300 de zile de puscarie si cei care au facut 4.500 de zile.

      Iar 200 euro pe zi de masura administrativa ( o fi domiciliul fortat, o fi deportarea ?) mi se pare iarasi mult fata de cei 300 pentru ziua de puscarie...

      Cred ca este o masura luata cu dedicatie, pentru niste tipi care, acum, dupa 20 de ani de la caderea comunismului, nu mai stiu ce sa inventeze ca sa mai "mulga" ceva de la tara asta de azi, in contul tineretii lor furate de tara asta de acum 60 de ani...
  • +2 (2 voturi)    
    /// (Marţi, 12 aprilie 2011, 15:43)

    anonim [anonim]

    de unde vor lua banii astia? in conditiile in care anunta ca nici anul viitor salariile bugetarilor nu vor reveni la ceea ce au fost inainte de "minus25%". Si la urma urmei in ce baza sa plateasca contribuabilul de azi (principalul platitor de taxe si impozite) pt greselile trecutului? De parca nu am fi destul de pedepsiti?!
    Si inca ceva.. detentia a fost si va ramane detentie in orice regim si in orice epoca. Si acum intrebarea..ii stau la dispozitie detinutului de azi, 300 de euro pe zi?
    Cei care au asemenea idei si fac astfel de propuneri legislative, ar trebui sa ofere si solutii pt punerea eficienta in practica a acestora. (accent pe eficienta)(editat de HotNews.ro)
  • 0 (6 voturi)    
    foarte corect (Marţi, 12 aprilie 2011, 15:47)

    viorel paltin [anonim]

    Era si timpul sa se faca dreptate acestor oameni care au suferit enorm. Numai cei care au stat in puscariile comuniste sau cei care au citit isi pot da seama de iadul pe care l-au trait acesti oameni. Statul roman, noi toti, ar trebui sa avem respectul necesar pentru acesti oameni carora regimul trecut le-a distrus fiecaruia in parte viata, le-au nenorocit familiile, au adus o suferinta imensa copiilor lor si, uneori, chiar rudelor apropiate. Este bine ca s-a fixat o suma clara asa incit judecatorii sa poata judeca cit mai corect cu putinta si sa aplice o regula clara pentru toata lumea. Aceasta initiativa este laudabila si ar trebui sustinuta de toata lumea.
  • +1 (7 voturi)    
    sa fim corecti (Marţi, 12 aprilie 2011, 15:57)

    creanga ovidiu [anonim]

    Consider ca statul roman are o datorie fata de acesti oameni care au fost batjocoriti in fel si chip ei si familiile lor. Vad ca se intreaba de unde bani. Nici un om rational nu cred ca ar considera ca sunt prea multi bani pentru despagubiri. Statul are suficienti bani pentru alte prostii ar trebui sa aiba bani - si are - pentru a face o reparatie morala. Sa zicem ca cineva este inchis pe nedrept, bagat in puscarie, intr-un regim de detentie sever. Oare dupa ce iese si se constata ca e nevinovat nu trebuie despagubit?Sta cineva intr-o puscarie o luna, regim sever pentru 300 Euro? Eu nu cred.ca sta.
    • 0 (0 voturi)    
      cine plateste? (Miercuri, 13 aprilie 2011, 12:16)

      cetatean nevinovat [anonim] i-a raspuns lui creanga ovidiu

      Respect si compasiune pt. cei care au suferit pe nedrept.
      Nu ma pot abtine, insa sa spun aici cu tristete ca exista poate sute de mii de romani care s-ar lasa schingiuti pt. 300 de euro pe zi.
      Pe ce lume traiti? Majoritatea lucreaza din greu o luna intreaga pentru 200 de euro.
  • +3 (5 voturi)    
    de cate ori platim (Marţi, 12 aprilie 2011, 16:10)

    dragp21 [utilizator]

    Ma intreb de cate ori este nevoie sa platim greselile trecutului, care nici nu ne apartin,si mai ales la ce pret? Nu este de ajuns ca ne-au terfelit copilaria si tineretea construind omul nou, acum trebuie sa ducem pe umeri si povara financiara a greselilor istoriei. Pe noi cine ne despagubeste pentru viata si lipsurile din comunism? In plus sumele nu sint rezonabile! 300 euro/zi? De ce nu 3000? Sau 30000? Nu e nevoie de putina echitate fata de noile generatii? sa plateasca cei ce au gresit, desi mi-e teama ca aceea sunt bine-mersi si asa vor ramane.
  • +1 (1 vot)    
    Ce oameni cum se cade (Marţi, 12 aprilie 2011, 17:05)

    Rafaila [anonim]

    Acesti oameni cum se cade, patrunsi de o adinca moralitate, care nu vor sa dea uitarii greselile trecutului, au mai gasit un mijloc de a se imbogati. Sa nu va surprinda - isi vor gasi tot ei rudele de care au nevoie pentru a se plati pe ei insisi cu banii statului. Revolutionari in 89, persecutati politic inainte, vajnicii locuitori ai Cartierului Primaverii fura, cum se cade si foarte decent. Cita eleganta, cita virtute si cite vile, masini puternice, vacante de lux, compasiune. Pacat ca nu ne pot despagubi pe toti de ei insisi!
  • +1 (1 vot)    
    EU zic ... (Marţi, 12 aprilie 2011, 17:47)

    Churchill [anonim]

    ... sa-l punem pe Churchill sa plateasca. Pentru ca a scris pe bucata aia de servetel: 90% URSS, 10% Aliatii. Si sa dea si Stalin jumatate, si Roosvelt 1% pentru gradul de implicare. (Sau 99% pentru prostie). Una peste alta este laudabila initiativa, daca este onesta si cu inima deschisa (greu de crezut), dar este irealizabila. Hai cu legea Lustratiei.
  • +2 (6 voturi)    
    Despagubiri (Marţi, 12 aprilie 2011, 17:49)

    John Adams [anonim]

    Dragilor,va pot spune ca Germania a despagubit toti evreii furati si deportati/inchisi in lagare; tiganii din Transnistria au primit despagubiri.In Cehia,Ungaria,Polonia s-au retrocedat de multa vreme proprietatile furate de comunisti!!!Deci suntem din nou ultimii si de aceasta data.....As vrea sa va vad,pe cei ce comentati negativ legea,cum v-ati simti luati din casa ,deposedati de toate bunurile si dusi pe Baragan sau in Rusia....iar la intoarcere sa o luati de la zero.Despagubirea se refera la cei care au fost inchisi,persecutati pe criterii POLITICE!!!!Au fost victimele unei politici promovate de STATUL COMUNIST.Sa se stie ca exista o plata pentru fiecare crima!La noi nu s-au retrocedat nici pamanturile,conform Legii 247!!!!Mai este ceva de adaugat?Nu credeti ca trebuie sa ne despartim TOTUSI de COMUNISM????(Ala CONDAMNAT de BASESCU PE BUNA DREPTATE)
    • 0 (0 voturi)    
      Nu spune nimeni . . . (Miercuri, 13 aprilie 2011, 8:27)

      Gheorghe [anonim] i-a raspuns lui John Adams

      . . . . ca nu trebuie platite anumite compensatii dar chiar si nepotilor victimelor si intr-un asemenea cuantum? Propunerea asta din senat a fost facuta asa ca sa fie, pentru ca da bine la imagine si poate mai stii, aduce si ceva voturi ca de aplicat mai va! Hai as fim seriosi Germania a platit pentru ca trebuia sa plateasca pentru suferintele cauzate altora dar ar fi interesant sa ne spui in ce cuantum? Egal cu cel propus sau aproape de el: maximum 400000? Dupa cate imi amintesc eu un tigan deportat a primit ceva mai mult de 4000 de DM. Ceace nu se compara. E adevarat ca Germania nu este asa de bogata ca Romania. Noi putem sa ne permitem mult mai mult.
  • +2 (2 voturi)    
    Amuzant (Miercuri, 13 aprilie 2011, 6:27)

    costa [anonim]

    Observ ca pnl incepe sa-l puna in umbra pe psd cu populismul. Cu astfel de partide Ro nu are nici o sansa. Pina unde poate merge politica? Care sunt limitele maxime? Asa de ahtiati sau presati(DE CINE?) sunt acesti insi dupa putere incit isi inghit propriile dejectii cu un suris pe fata. Rusine!
  • 0 (0 voturi)    
    nascuta in baragan (Marţi, 19 aprilie 2011, 12:37)

    Iova Miomira [anonim]

    De ce sa nu aiba statul bani sa ne despagubeasca ?Sa confiste averile ilicite, de la multimiliardari deveniti peste noapte, sa-i verifice daca pot dovedi averile pe care le au.Noua ne-au luat totul, averile noastre erau facute prin munca generatiilor, nu erau facute peste noapte.Iar cei care au fost deportati chiar daca nu au fost asa zisi "chiaburi" ci erau doar de nationalitate sarba, ce vina au avut ca sa-i deporteze?Din familia mea au fost deportati 10 persoane, bunici, parintii, frati de 5 ani si 4 ani.Cata suferinta creata !


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi