VIDEO Presedintele Parlamentului ungar: Ungaria sprijina interesul secuilor pentru autonomie

de D.G.     HotNews.ro
Duminică, 13 martie 2011, 10:57 Actualitate | Politic

Presedintele Parlamentului Ungariei, Laszlo Kover, declarat, sambata seara, la Targu Mures, dupa primirea distinctiei 'Gabor Aron' din partea Consiliului National Secuiesc (CNS) pentru contributia la sprijinirea Tinutului Secuiesc, ca relatia romano-ungara s-a imbunatatit, dupa venirea la putere a FIDESZ.

Acesta a mai spus ca autonomia pe care o doresc cei 500.000 de secui este pe deplin justificata, fiind o cerinta juridica, moderna si pe deplin cuvenita si ca "de aceea Ungaria sprijina interesul secuilor pentru autonomie", relateaza Agerpres.

Kover a precizat ca legea si autonomiile europene creeaza institutii pentru ca toate comunitatile sa isi organizeze viata asa cum doresc.

Presedintele Consiliului National Secuiesc, Izsak Balazs, a declarat in cadrul festivitatii ca, asa cum Kover Laszlo, cu ocazia organizarii la Budapesta a sedintei Consiliului National Secuiesc, a declarat 'Fratilor secui, ati ajuns acasa!' intrucat drapelul Tinutului Secuiesc era arborat pe cladirea Parlamentului, tot asa si secuii au inaltat pe cladirea Palatului Culturii din Targu Mures drapelul Ungariei. Acesta a precizat ca maghiarii din Transilvania considera ca acest drapel trebuie sa fluture pe cladirile oficiale nu doar la ocazii speciale, ci permanent.

"Odata si odata trebuie sa cream conditii legale ca toti maghiarii din Transilvania sa isi poata folosi simbolurile oriunde si oricand doresc", a aratat Izsak.

In cadrul festivitatii, presedinta Consiliului Judetean Mures, Lokodi Edita Emoke, si-a exprimat speranta ca premiul primit de la CNS sa-i dea lui Kover Laszlo imboldul necesar pentru a lupta si pe mai departe pentru mentinerea unitatii maghiarilor din Ardeal.



Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1720 vizualizari

  • +4 (8 voturi)    
    mie imi ajunge (Duminică, 13 martie 2011, 11:15)

    Marian [anonim]

    Ungurii au luat/o razna.
    una e sa dea din gura un grup de imbecili de la noi dar Presedintele Parlamentului e altceva.
    Consider ca oamenii politici sunt in primul rand ROMANI si apoi PDL-isti, PNL-isti, PDS-isti sau altceva.
    Ia sa nu mai intre UDMR la guvernare pentru ca si asa ungurii au drepturi suficiente in Romania. Apropos, consider ca au un pic prea multe. Dar pastrarea celor actuale nu e o problema majora.

    Hai sa zicem ca vine Presedintele Parlamentului Turciei in Germania. Daca un grup de tulburei arboreaza drapelul Turciei pe o cladire oficiala si apoi acel presedinte de Parlament cere AUTONOMIA turcilor din Gremania. Ce credeti ca se va intampla?
    In secunda doi trupele speciale ii bate de-i stinge si ii aresteaza plus turcaletele devine persona non-grata.
    • -4 (4 voturi)    
      ! (Duminică, 13 martie 2011, 16:51)

      szekely [anonim] i-a raspuns lui Marian

      Ti-a scapat un mic amanunt: turcii din Germania sunt imigranti. In Harghita/Covasna in schimb romanii sunt imigranti. Ia intreaba-i de unde provin parintii/bunicii lor!
      • +3 (3 voturi)    
        Baratom! (Duminică, 13 martie 2011, 17:29)

        ioil [anonim] i-a raspuns lui szekely

        Incerc sa te inteleg,dar te rog raspunde mi la urmatoarea intrebare:Nici sasii nu sant imigranti,nici tiganii nu sant imigranti crezi ca ar trebui sa ceara si ei autonomia pentru un teritoriu si care sa fie acest teritoriu ?Nu crezi ca ar fi mai bine sa traim in liniste in aceasta tara,in aceste vremuri tulburi si sa nu ne vanam unii pe altii ca in vremurile apuse?
        • -2 (2 voturi)    
          sasii & co. (Luni, 14 martie 2011, 1:31)

          szekely [anonim] i-a raspuns lui ioil

          Saracii sasi, daca ar fi asa de multi, cati au fost inainte de-a le vinde Ceausescu, cred ca pana acum si-ar fi castigat autonomia, ca au fost mult mai organizati si uniti. Ei chiar au avut autonomie, cand Transilvania nu era parte a Romaniei.
          Tiganii - nu pot sa-si scrie nici propriul nume, unde sa mai ceara orice...?
      • +2 (2 voturi)    
        Ce dovezi ai ? noi avem (Duminică, 13 martie 2011, 20:25)

        antu [anonim] i-a raspuns lui szekely

        De exemplu sat dacic in harghita:
        http://ro.wikipedia.org/wiki/S%C3%A2ntimbru,_Harghita
        Sau in satul Olteni din Covasna sau descoperit un sat si un cimitir dacic din sec III - IV idH.
        Ungurii au venit din stepele asiatice in 896 desi se dau huni pt a-si mai trage vreo 4 secole.
        Iar multii unguri pacaliti ca sunt huni si-au luat numele de Atila
      • +2 (2 voturi)    
        GELOU QUIDAM BLACUS (Luni, 14 martie 2011, 0:02)

        Mitică [anonim] i-a raspuns lui szekely

        Simplu - provin din foştii colonişti romani şi nativii daci, pe lângă care au tot trecut triburi de năvălitori nomazi - printre care şi voi. Nu mă crezi, există probe arheologice şi lingvistice.

        Dar bunicii voştri de unde provin? Ah, era să uit, nu prea aveţi de unde şti, voi nu aveţi antichitate...
  • +8 (8 voturi)    
    fara autonomie! (Duminică, 13 martie 2011, 11:33)

    claudiu [anonim]

    ce autonomie vreti?
  • -1 (7 voturi)    
    eu unul sunt perfect de acord cu tipul ăsta (Duminică, 13 martie 2011, 11:37)

    visio [anonim]

    ungurii au dreptul să folosească toate însemnele ungariei oriunde vor și oricum vor; acest drept este corect, legal și cinstit...pe teritoriul ungariei mici; atât și nimic mai mult; cui nu-i place să trăiască în România este liber să plece; însă cine rămâne trebuie să știe poezia românească; m-am cam săturat de fitzele astea ieftine ale unor medievali; până l aurmă, poate că este bine să mai dăm o fugă până în ungaria și să o ștergem de pe hartă, definitv; pământul de pe urma căruia trăiesc ungurii, pământul care delimitează granițele ungariei, ei bine ..acel pământ est eromânesc și ungurii trebuie să plătească dacă vor să îl închirieze; dacă nu au bani de plată, încă au posibilitatea să plece din stepele din care au venit; încă nu e târziu pentru ei; românii au mâncat coliva altor națiuni mai puternice, deci nu vor avea probleme cu o țărișoară ca ungaria mică.
  • -2 (8 voturi)    
    igeeeeen (Duminică, 13 martie 2011, 11:37)

    srpc [utilizator]

    inca doua-trei disperari basisto-pedeliste urmate de cedari neconditionate si tinutul secuiesc devine noua regiune autonoma maghiara (oficial, nu doar de facto, ca acum)
    • +2 (2 voturi)    
      Gresesti! (Duminică, 13 martie 2011, 17:33)

      ioil [anonim] i-a raspuns lui srpc

      Itii amintesti ce a raspuns Base la o intalnire cu presedintele Ungariei la intrebarea acestuia din urma referitor la autonomia tinutului secuiesc???A spus: NU NICIODATA!
  • +7 (7 voturi)    
    da... in Ungaria (Duminică, 13 martie 2011, 11:56)

    Busa [anonim]

    "Odata si odata trebuie sa cream conditii legale ca toti maghiarii din Transilvania sa isi poata folosi simbolurile oriunde si oricand doresc"....IN UNGARIA!!! Oricum, deja au atentat la securitatea Romaniei prin distrugerea padurilor din Mures, Covasna si Harghita. UDMR e la putere si a contribuit din plin la aceste distrugeri. Nu ii inteleg pe locuitorii din aceste zone. Cand se va defrisa tot, oare, isi vor lua bagajele si se vor muta in Ungaria? Nu inteleg ca pun in pericol vietile lor si a tuturor care locuiesc acolo.
  • -1 (7 voturi)    
    Si vor obtine (Duminică, 13 martie 2011, 11:58)

    aquaviva [utilizator]

    Cu UDMR la guvernare, ca sa nu pice Boc au toate sansele, le da piticu tot sa isi apere scaunul
  • +2 (6 voturi)    
    Clarificari privind 'autonomia' (Duminică, 13 martie 2011, 11:59)

    hotnewsfil [utilizator]

    Atata timp cat autonomia ceruta de maghiari (cei de aici si cei din granitele altor tari) nu se traduce prin 'federalizarea tarii' care inglobeaza respectiva autonomie, deci la anihilarea caracterului de 'stat unitar', atata timp cat o astfel de autonomie se va acorda si altor regiuni din cadrul statului unitar, cu scopul de a incuraja o dezvoltare economica armonioasa, potrivit caracteristicilor naturale ale regiuni respective, autonomia, practicata deja in unele tari avansate, este bine-venita, benefica.
    Exista si regiuni care apartin administrativ, in parte, cate unuia din doua state riverane (cu granita comuna), regiuni care respecta, fiecare, legile tarii careia ii apratin in parte) dar au si reguli economice proprii numai acelor regiuni, reguli subordonate legilor economice generale respective ale ceor doua zone ce alcatuesc o astfel de regiune.
    Cand spune ca este de acord cu autonomia judetelor Harghita si Covasna, in aceias masura in care este de acord si cu autonomia judetelor Braila si Galati, presedintele Basescu are in vedere ca autonomia in cadrul statului unitar sa se aplice simultan si altor astfel de regiuni din tara, alcatuite dupa criterii strict economice, nu dupa criteri etnice desi preponderenta etniei magiare ar fi predominanta in regiunea autonama judetelor Harghita si Covasna.
    Daca intr-o regiune autonoma pe criterii economice majoritatea cetatenilor este ortodoxa, catolica, protestanta, musulmana sau ebraica, sau daca intr-o astfel de regiune predomina vorbitorii de limba romana, ungara, germana, nu insemneaza ca acea autonomie s-a realizat pe criterii de cult sau de limba vorbita.
    • -3 (3 voturi)    
      Absolut corect ce spui, exceptand... (Duminică, 13 martie 2011, 19:05)

      WolfyTM [anonim] i-a raspuns lui hotnewsfil

      partea cu federalizarea.
      Federalizarea nu ar inseamna ca Romania nu ar mai fi Romania, asa cum Germania este tot Germania, Elvetia este tot Elvetia, Austria este tot Austria...etc. Totusi sunt impartite in "land-uri", teritorii autonome (federale) care isi gospodaresc resursele proprii cum doresc in cadrul legii centrale a statului respectiv. De ce are sens aceasta forma de stat? Pentru ca nu isi dau toata avutia catre puterea centrala ca sa decida "aia din capitala pe care ii vad o data la patru ani, de alegeri, de cat am eu nevoie din banii mei, ci astia pe care ii pot lua de guler imediat, ca sunt aici la mine aproape".
    • -1 (1 vot)    
      Oh, precizare (Duminică, 13 martie 2011, 19:15)

      WolfyTM [anonim] i-a raspuns lui hotnewsfil

      nu ma intereseaza daca secuii au sau nu autonomie. Sunt din Timisoara si dupa cum spune un bucurestean de mai jos, si eu m-am saturat sa tin in spate 3-4 judete, care au drumuri si multe altele pe spatele meu platitor de impozite multe si mari, iar cand "statul" decide ce bani primesc de la buget, intotdeauna sa fiu dezavantajat.
  • +5 (5 voturi)    
    De unde a numarat 500,000 secui? Sunt numai 150. (Duminică, 13 martie 2011, 12:00)

    Ovidiu [anonim]

    Secui, denumiți popular și săcui, (în maghiară Székelyek), sunt un grup etnic de limbă maghiară asimilat în prezent cultural maghiarimii, și care sunt majoritari în județele Covasna, Harghita și în arealul central și sud-estic al județului Mureș. Pe lîngă ei, se autodefinesc ca secui și locuitorii de limbă maghiară ai câtorva sate din județele Alba și Cluj (din fostul Scaun Secuiesc al Arieșului) și chiar din județul Sibiu.[1]

    La recensământul din 2002, doar 150 de persoane s-au declarat „secui” propriu ziși (1992: 831 persoane).

    http://ro.wikipedia.org/wiki/Secui
    • +1 (1 vot)    
      Restul cred ca sunt SECU (Duminică, 13 martie 2011, 17:32)

      Busa [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      Restul cred ca sunt SECU...risti
  • +8 (8 voturi)    
    minoritatea romana din secuime (Duminică, 13 martie 2011, 12:22)

    ion [anonim]

    Minoritari romani din secuime doresc autonomie!
  • +9 (9 voturi)    
    De-a dreptu' hilar (Duminică, 13 martie 2011, 13:07)

    m3th0dman [anonim]

    Vreţi să vorbiţi limba maghiară peste tot, în orice instituţie, în orice spital, în orice primărie, în orice şcoală, în orice tribunal, vreţi să auziţi pe toată lumea pe strada spunând ighen, vreţi drapelul unguresc pe toate clădirile, primar ungur, miniştri unguri, prim-ministru ungur, preşedinte ungur?

    MERGEŢI ÎN UNGARIA!!!

    La câte minorităţi sunt în SUA, cum ar fi să le dea autonomie?
  • +6 (6 voturi)    
    Secui (Duminică, 13 martie 2011, 13:24)

    gabriel [anonim]

    Pornind de la ideea ca secuii nu sunt unguri se nasc doua intrebari-1-cati secui locuiesc in Ungaria? -2-Daca secuii nu sunt unguri,ce treaba are guvernul maghiar sa moara de dragul unor oameni care de-a lungul istoriei au contestat autoritatile maghiare?
    • -3 (3 voturi)    
      ! (Duminică, 13 martie 2011, 16:46)

      szekely [anonim] i-a raspuns lui gabriel

      Secuii sunt unguri. Precum si motii sunt romani.
  • +2 (2 voturi)    
    ????!!!!... (Duminică, 13 martie 2011, 15:29)

    dorin [anonim]

    Va rog frumos ,cineva care se pricepe sau are mai multe informatii sa ne scie si noua situatia nationalitatilor din ungaria,numar si procente,si cam cate dintre ele au autonomie.parca am auzit ca in ungaria nu exista minoritati,au facut asimilare in masa...ceea ce se vehiculeaza gasesc ca este o sfidare la nivel national...eu traiesc in alta tara(din cauza situatiei politice si sociale,nu din lipsuri) dar asemenea pretentii sunt peste nivelul acceptabil.RUSINE GUVERNULUI ROMAN!!!!!!!!
  • +2 (2 voturi)    
    sdgadfb (Duminică, 13 martie 2011, 15:33)

    ergqegr [anonim]

    da' de OBLIGATIILE ungurilor de ce nu se vorbeste niciodata ???
  • +2 (2 voturi)    
    RG (Duminică, 13 martie 2011, 15:34)

    radu [anonim]

    bai baiete, deocamdata Bucurestiul tine in spate jumatate de tara dpdv al taxelor platite. amaratii aia din Har&Co primesc dublu decat platesc. Las-o balta ca de 20 de ani numai de furturi, discriminari, saracie planificata(pt pastrarea balantei etnice...), scandal, galagie, zero crestere economica, despaduriri ilegale masive, dispret si jigniri ale statului si alte lucruri din astea. De altceva nu ati fost in stare. EU NU MAI VREAU SA VA TIN IN SPATE !!! MERGETI LA MUNCA !!! Toate zonele EU care au autonomie respecta statul, nu discrimineaza, au conducatori competenti, si tind sa fie contributori net la buget. Alea sunt oameni de treaba voi sunteti niste cacamaca spalati pe creier si dusi de nas. Si inainte sa mai aduci in discutie istoria vezi-ti de istoria Ungariei ca este singurul stat EU care nu are o varianta oficiala, ci 4-5 (ujguri, sciti, sumerieni, etc...). Daca te uiti pe site-ul Eupedia (singura cercetare genetica a europenilor recunoscuta international ca impartiala) o sa vezi acolo ca romanii, moldovenii, romanii slavizati din Ucraina si "vlahii" din Balcani se trag din civilizatia Cucuteni-Tripolie (haplogrupul I2a). Ciocu mic ca intram peste voi cum am mai intrat de atatea ori. Vedeti-va de lungul nasului si nu va mai laudati voi cu ce au facut altii in Ardeal. Voi sunteti un neam de maghiarizati. Maghiara e o LIMBA nu o natiune. Cei mai slabi dintre slovaci, romani, sarbi, tigani etc si-au lasat limba si identitatea si au devenit 'magiari'. Sunteti o natiune compusa din material genetic de proasta calitate reciclata de la natiile cucerite. Mai vorbim cand iti vezi lungul nasului si o sa fi un contributor net la buget.
  • +2 (2 voturi)    
    ...cata nesimtire! (Duminică, 13 martie 2011, 15:49)

    nu conteaza [anonim]

    ce nesimtit e individul asta! cum isi permite sa se bage si sa isi dea cu parerea la chestiuni referitoare la alt stat? si ai nostri de ce nu reactioneaza?
  • +2 (2 voturi)    
    Maghiarii (Duminică, 13 martie 2011, 17:00)

    Ghita [anonim]

    Maghiara nu este o natiune. Este o LIMBA care s-a raspandit prin forta fizica/economica la fel ca slavona in Europa sau spaniola in America de Sud. "Natiunea" maghiara este o adunatura de slovaci, romani, sarbi, tigani, ucrainieni, etc. O adunatura de gunoi genetic al altor natiuni. Cei mai slabi componenti ai acestor natiuni au fost reciclati in aceasta falsa "natiune" care spune ca se trage din mongoli (+vreo alte 4-5 teorii fanteziste ca hunii, sumerienii, scitii, etc) desi mai mult de jumatate sunt blonzi/sateni in timp ce in Mongolia 100% din populatie este bruneta inchis.
    • -2 (2 voturi)    
      Romanii (Luni, 14 martie 2011, 1:24)

      szekely [anonim] i-a raspuns lui Ghita

      Romanii...vai de mine. de fapt sunt vlahi. Numai ca in decursul secolelor a fi vlah a devenit ceva peiorativ (oare de ce nu ma mira), la fel ca si a fi tigan acuma. Si ei vor sa devina romi, parca asta ar schimba ceva in esenta lor de a fi. Dar nici la voi nu s-a schimbat nimic.
  • +3 (3 voturi)    
    reactia autoritatilor romane care e? (Duminică, 13 martie 2011, 18:04)

    vveninosu [utilizator]

    huh? si ... nimic? la ce sunt pusi acolo? sa isi ingrase burtile si conturile?
    • +2 (2 voturi)    
      e... si nu e !! (Duminică, 13 martie 2011, 22:24)

      costica [anonim] i-a raspuns lui vveninosu

      reactia autoritatilor romane NU prea e !!! cine sa reactioneze, dl Boc care face alianta cu UDMR la guvernare?! Pana la guvernarea cu UDMR ce-l mai ataca Boc pe Tariceanu care guverna cu UDMR, ca vinde Tariceanu Ardealul Dlui Boc!! Era mare combatant Dl Boc atunci !!! Azi, nici o autoritate nu are nici o reactie !!!
  • +2 (2 voturi)    
    interviu in ziarul local al jud Covasna... (Duminică, 13 martie 2011, 18:16)

    costica [anonim]

    De marti, 07.03.2011 cu Dl Balint Bela, Directorul DGFP Covasna, care spune foarte clar ca Jud Covasna primeste mai multi bani de la bugetul Romaniei decat da!!!
    Eu le-asa da astora autonomie totala, dar nici 1 Leu de la bugetul Romaniei, le-as pune si granite si vama sa se descurce singuri!!! Totul e numai politica mizerabila cu care politicienii ii aburesc pe maghiarii care din pacate cred in promisiunile lor ca si romanii in promisiunile partidelor romanesti. Totusi multe au realizat cei de la UDMR ptr maghiari(scoli in lb maghiara, lb maghiara in institutii, maghiari angajati aproape in exclusivitate in institutiile de stat, exceptie in politie si magistratura, unde trebuie sa cunosti legile si lb romana e determinanta) asa ca UDMR e mai credibila decat partidele romanesti... In rest, ii duc cu autonomia pana-n panzele albe, dar nu discuta subiectul asta al economiei, zona fiind subdezvoltata dpdv economic!! Numai ca promisiunea le suna bine la urechi, le gadila mandria de maghiari si le aduce voturi in campaniile electoral celor de la UDMR.....


    R: "Ce ne puteți spune de contribuția județului Covasna la bugetul de stat, în condițiile în care există voci care susțin că nu am primi destui bani față de cât dăm?

    BB: Nu putem spune așa ceva, este nerealist. La finele fiecărei luni se redistribuie cote din sumele defalcate pe impozitele de venit, TVA, către autoritățile publice locale. Nu putem spune că județul Covasna se poate întreține singur, independent, pentru că nu dăm atât de mult pe cât primim la bugetul național. Ideea e că nu ne putem lăuda că am fi bogați."

    http://www.covasnamedia.ro/beta/?p=16367
  • +3 (3 voturi)    
    nesimtire (Duminică, 13 martie 2011, 18:59)

    sorin [anonim]

    Cum isi permite acest individ sa faca astfel de afirmatii in Romania??? Sa fie declarat persona non grata si dat afara din tara!!!Din cate constat, le-am dat ungurilor un deget, au toate drepturile posibile pe care le poate avea o minoritate, iar ei iti iau toata mana...
  • +2 (2 voturi)    
    parerea mea de moldovean (Duminică, 13 martie 2011, 20:17)

    Stoned [utilizator]

    Ce vrei voi copii? Pamanturi si paduri? Rauri si teren agricol? Bogatie moca? Va rog decent sa sa mutati fundurile albe mai la Vest, cu mic cu mare in tarisoara voastra stearpa. Avem noi problemele noastre, numai voi mai lispsiti.
    Ce frumoasa e Budapesta, si va asteapta cu bratele deschise... probabil.
    As dori ca UDMR sa fie scos de la guvernare pentru totdeauna. Multumescanticipat!
  • +2 (2 voturi)    
    Maghiari???? (Duminică, 13 martie 2011, 21:45)

    ioan [anonim]

    Stati linistiti,Kover este maghiar fele apa,fele viz,adiaca este unul din cei 60 la suta din maghiari ,cetateni de alta nationalitate maghiarizati ,unii cu forta,stati linistiti printre politicienii lor sunt multi romani maghiarizati,inca ceva pana prin anii 80-90 ungurii nostrii ii considerau pe secui tigani,de fap au limba si cultura diferita,iar secuii nu sunt corcituri maghiarizate,sunt o entitate etnica,culturala si lingvistica deosebita,pacat ca poiticieni fara scrupule intineaza acest merit,inca ceva secuiul are onoare.Eu sunt roman si am prieteni secui onesti ,iar prirtenia lor ma onoreaza.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă