VIDEO Emil Boc: Voi propune un proiect de lege pentru depolitizarea functiei publice din Romania

de I.R.     HotNews.ro
Sâmbătă, 5 martie 2011, 12:04 Actualitate | Politic

Premierul Emil Boc a declarat sambata ca va fi inaintat, in regim de urgenta, un proiect de lege privind depolitizarea functiei publice, aceasta fiind o provocare principala ramasa pentru Guvern in perioada urmatoare.

"Trebuie sa definim clar palierul politic de cel nepolitic. Voi propune un proiect de lege in regim de urgenta pentru a stabili clar unele lucruri: palierul politic trebuie rezumat la secretar de stat si sefi de agentii", a explicat Boc in discursul sustinut la deschiderea Consiliului National de Coordonare al PDL, citat de Agerpres.

El a spus ca, in urmatoarele luni, va propune sa se faca si o testare profesionala a tuturor sefilor de servicii deconcentrate, urmand sa ramana in functii numai cei care isi dovedesc competenta. De asemenea, in urmatoarele luni se va face si o evaluare a sefilor agentiilor de stat, a adaugat liderul PDL.


Citeste mai multe despre   






















2207 vizualizari

  • -5 (19 voturi)    
    nu-i asa ca-i misto? (Sâmbătă, 5 martie 2011, 12:15)

    cornel [anonim]

    mai intai au colorat in portocaliu toate serviciile deconcentrate calcand in picioare orice etica profesionala acum vor sa le depolitizeze. popcorn o sa scrie pe voi dupa urmatoarele alegeri :))
    • -2 (12 voturi)    
      stati linistiti (Sâmbătă, 5 martie 2011, 13:58)

      gâgă [anonim] i-a raspuns lui cornel

      Depolitizarea înseamnă acelaşi lucru care a fost făcut cu funcţionarii publici. Adică cei care erau politici puşu în funcţii şi-au păstrat funcţiile dar şi-au dat demisia din partid. Apoi a venit PDL şi a încercat să-i scoată. Dar nu au reuşit cu unii pentru că au venit sentinţe judecătoreşti împotriva acestui lucru. Şi pe aceeaşi funcţie au fost plătiţi doi oameni.
      Urmează acelaşi lucru după alegeri ...... :(
    • 0 (0 voturi)    
      Ciolanul (Duminică, 6 martie 2011, 9:28)

      Paul [anonim] i-a raspuns lui cornel

      Vorba romanului" Mai bine mai tarziu decat niciodata", constienti ca vor pierde alegerile nu vor ca cei ce-si asteapta randul la ciolan sa -si puna si ei oamenii lor.
  • -9 (17 voturi)    
    Pai ... (Sâmbătă, 5 martie 2011, 12:16)

    nety [anonim]

    ... mai im.be.ci.lu.le, cine a politizat functia publica?Nu cumva chiar tu? Sigur au facut si altii asemenea demersuri, dar, tu le-ai dus pe cele mai inalte culmi de civilizatie si progres (iti plac frazele astea, de pe vremea cand scriai filozofie marxista?).
  • -3 (13 voturi)    
    Asa zic toti cu un an... (Sâmbătă, 5 martie 2011, 12:25)

    George [anonim]

    ... inainte de a le expira mandatul. Uitati-va la guvernarile anterioare si va veti convinge... Apoi, dupa alegeri, asta uita in primul rand noul venit.
    • +3 (5 voturi)    
      cu doi ani inainte (Sâmbătă, 5 martie 2011, 18:46)

      Rammy [utilizator] i-a raspuns lui George

      Alegerile parlamentare au fost la sfarsitul lui 2008.De abia este la jumatatea mandatului.
      • 0 (0 voturi)    
        2011 fata de 2012... (Duminică, 6 martie 2011, 10:01)

        George [anonim] i-a raspuns lui Rammy

        ... inseamna, nu numai pentru mine, doar un an. Pana prin septembrie-octombrie 2012 (cand va demara campania electorala) mai sunt cam 16-17 luni, deci nici macar un an si jumatate. Daca totusi insisti, inseamna ca Boc e mai grabit ca ceilalti; de ce oare?
  • +15 (15 voturi)    
    Să fie oare adevărat ? (Sâmbătă, 5 martie 2011, 12:35)

    Petre Dan Constantin [anonim]

    Pentru a deveni credibilă, după intrarea în vigoare a acestei legi, ar trebui să urmeze înlocuirea a cel puțin 60% din coducătorii instituțiilor publice și șefii de compartimente cu profesioniști adevărați. în anii 50 aceste funcții au fost ocupate de muncitori, activiști, securiști și abia după 1970 s-asu cerut studii corespunzătoare.În prezent situația nu diferă mult de cea instaurată de comuniști.
    • +9 (11 voturi)    
      Pai lasa mostenire legea... (Sâmbătă, 5 martie 2011, 13:57)

      George [anonim] i-a raspuns lui Petre Dan Constantin

      ... celor ce vor urma dupa el. Iar prima "grija" a noului venit va fi sa o abroge, din motive evidente!
      • 0 (0 voturi)    
        Dar daca dupa el ar urma tot el? (Duminică, 6 martie 2011, 10:32)

        Traian [anonim] i-a raspuns lui George

        ?
        • 0 (0 voturi)    
          E valabil si pentru el... (Duminică, 6 martie 2011, 11:17)

          George [anonim] i-a raspuns lui Traian

          ... adica va proceda la fel ca oricare altul! A obtinut voturile? Nu-l mai doare nici in basca! Si cum sa-i recompenseze pe cei ce l-au sustinut?
  • -6 (16 voturi)    
    buna poanta! (Sâmbătă, 5 martie 2011, 12:40)

    srpc [utilizator]

    taman el vorbeste, sub conducerea caruia s-a politizat totul mai rau ca oricand? (dixit Stolojan, pas moi)
  • +7 (9 voturi)    
    nu exista? (Sâmbătă, 5 martie 2011, 12:42)

    Alexa [anonim]

    Pai eu stiam ca exista deja o lege din asta si ca functionarii publici nu trebuie sa fie politici... parca a fost adoptata drept conditie a integrarii europene acum vreo cativa ani. Stiu eu gresit?
  • +10 (12 voturi)    
    Hei-rup, hei-rup! (Sâmbătă, 5 martie 2011, 12:59)

    aura [anonim]

    Dle Boc, sa va vad cum o sa le luati ciolanul miilor de pdlisti pusi in functii publice cu aprobarea baronilor locali. Asta inseamna razboi civil in PDL.
    Va fi distractiv.
  • +9 (13 voturi)    
    Ura (Sâmbătă, 5 martie 2011, 13:14)

    teo [anonim]

    URAAAA!!!! era si timpul, de aici se trag toate necazurile acestei tari
    • +9 (13 voturi)    
      Una e sa propui, alta e sa si realizezi (Sâmbătă, 5 martie 2011, 13:43)

      x [anonim] i-a raspuns lui teo

      Avand in vedere ca opozitia va vota impotriva la orice propune Boc (fie ca e bine fie ca e rau) va fi destul de greu sa treaca orice propunere legislativa. Eu zic sa fim realisti, sa nu ne bucuram inainte sa trecem hop-ul.
      • -1 (7 voturi)    
        x este (Sâmbătă, 5 martie 2011, 18:15)

        nety [anonim] i-a raspuns lui x

        ... do.bi.toc. sau se preface? Sa nu stie el ca puterea are majoritatea? A trecut tot ce a vrut muschi ei.
    • +2 (8 voturi)    
      Nu mai striga asa, in gura mare... (Sâmbătă, 5 martie 2011, 13:59)

      George [anonim] i-a raspuns lui teo

      ... ca te aude lumea si rade de tine! Fiindca nu or sa creada ca poti fi asa credul...
  • +3 (11 voturi)    
    Bravo Boc!!! (Sâmbătă, 5 martie 2011, 13:25)

    cristi_an [utilizator]

    o mare bila alba daca faci asta!
    • -3 (11 voturi)    
      Cat de mare sa fie bila? (Sâmbătă, 5 martie 2011, 14:00)

      George [anonim] i-a raspuns lui cristi_an

      Fiindca exista riscul sa nu o poata duce!
    • +1 (5 voturi)    
      :))) (Sâmbătă, 5 martie 2011, 18:15)

      titeaschca [anonim] i-a raspuns lui cristi_an

      Pai o sa o faca. Toti fac asa cu un an inainte sa le expire mandatu (aminteste-ti liberalii cu prefectii „independenti”, toti fosti liberali).
      O sa faca legea asta ca sa aiba motiv sa urle in 2012 cand vor veni ceilalti sa-si puna flamanzii lor.
      Doar nu-ti inchipui ca vreun PDList de azi va pierde vreun „concurs” sau un USList din 2012 va pierde vre unul???? NU fi naiv!
  • 0 (14 voturi)    
    + 1 la motive pentru a vota PDL (Sâmbătă, 5 martie 2011, 13:29)

    warchild [anonim]

    super idee. nu ca as mai fi avut dubii pe cine votez!
    • 0 (12 voturi)    
      Fericit trebuie sa fii... (Sâmbătă, 5 martie 2011, 14:01)

      George [anonim] i-a raspuns lui warchild

      ... ca ai gasit, in sfarsit, un motiv sa nu-ti fie jena ca simpatizezi acest partid!
    • 0 (0 voturi)    
      emil boc si depolitizarea (Sâmbătă, 5 martie 2011, 21:55)

      giulesteanu [anonim] i-a raspuns lui warchild

      ptr warchild,
      ma intred cu cat esti platit ca sa debitezi pe net asemena aberatii?
      Poate vrei sa ne zici ca esti printre cei 70%dintre nehotaritii care trebuie sa se incoloneze la ademenirea sirenei udrea pentru revigorarea (cel putin in sondaje) a PDL ?
      zi, mai zi, pana la alegeri mai vedem, mai cugetam, doar ca prosii nu votam !!!
  • 0 (12 voturi)    
    acum se poate. (Sâmbătă, 5 martie 2011, 13:31)

    amarat [anonim]

    dupa ce ati ocupat toate posturile bune cu lipitorii vostrii de afise care pe deasupra sunt si incompetenti ,incepeti delpolitizara in asa fel ca urmatorii care vin du7pa voi sa vii poata schimba.bravos natiune .halal sa-ti fie
  • +1 (11 voturi)    
    Prefectii.. (Sâmbătă, 5 martie 2011, 13:34)

    kinn [anonim]

    Da, si o sa ajunga la fel de super-depolitizati cum sunt prefectii acuma.
  • -4 (12 voturi)    
    exact ca MUBARACK (Sâmbătă, 5 martie 2011, 13:51)

    ionescu [anonim]

    da, la fel ca odiosul dictator saracu Boc incepe sa faca promisiuni, doar, doar mai pupa guvernarea...
  • +1 (7 voturi)    
    asa deci (Sâmbătă, 5 martie 2011, 15:49)

    cosminrs [utilizator]

    Dupa ce in 2009 urlai ca trebuie sa iti pui oamenii tai acuma zici invers.
    E bine ca guvernul e constant in a zice una si a face apoi alta. Ipocrizia asta e cea mai mare calitate a PDL.
    O.. scuze.. sunt pe site'ul adulatorilor.. imi cer scuze
  • -3 (5 voturi)    
    In sfrasit... (Sâmbătă, 5 martie 2011, 15:57)

    Intelepciune [anonim]

    cineva s-a gandit sa puna in practica poate cea mai inteleapta masura pentru ca in functiile ce necesita o solida pregatire profesionala sa fie ocupate de profesionisti si nu de ageamii numiti pe criterii politice...
  • +2 (4 voturi)    
    pare un lucru bun (Sâmbătă, 5 martie 2011, 16:18)

    vaxus [anonim]

    pare a fi un lucru bun. Dar ca orice lucru marca Boc, poti fi sigur de pe acum ca va fi un fiasco total.
    Nu ajunge numai sa ai intentii bune, trebuie sa te mai si pricepi la ceva pe lumea asta. Ori Boc e exact genul gargaragiului ideal, caruia nu poate sa-i iasa numic bun din mana.
  • +3 (5 voturi)    
    ce sa mai discutam!!! (Sâmbătă, 5 martie 2011, 16:51)

    ioana [anonim]

    Incearca acum sa oficializeze alte schimbari. Vor avea posibilitatea sa-i schimbe si pe cei care ramasesera, din eroare, neschimati. Cine va face evaluarea generala? Sefii cei mari, numiti politic? o mare bataie de joc!
  • +3 (5 voturi)    
    si normal!o idee de 2 ori buna, numai pt pdl! (Sâmbătă, 5 martie 2011, 17:11)

    alegator [anonim]

    era asa o lege promulgata sub guvernarea psd, care a fost abrogata, cum a venit la putere, de catre alianta da , din care facea parte si pd.
    revenirea la legea respectiva, e de 2 ori buna pt pdl!in perspectiva viitoarelor alegeri:
    1.daca pierd alegerile, le raman oamenii lor actuali in functiile de sub subsecretari de stat!
    2.daca le castiga, cu atat mai bine. tot oamenii lor raman!
    • +3 (3 voturi)    
      pai (Sâmbătă, 5 martie 2011, 19:19)

      pai [anonim] i-a raspuns lui alegator

      pai pe rationamentul dumitale, daca vine usl la putere are sa o abroge... ce i-ar putea opri? doar acel *daca*...
  • +3 (5 voturi)    
    Testare profesionala a la Boc (Sâmbătă, 5 martie 2011, 17:37)

    DanDare [utilizator]

    Daca esti membru PDL si te-ai implicat activ in susutinerea Partidului si a conducatorului iubit atunci esti un profesionist desavarsit si-ti meriti postul !!! - cam asta o sa fie principalul criteriu la testarea lu' Boc .
  • +4 (4 voturi)    
    lege (Sâmbătă, 5 martie 2011, 17:39)

    dorin valeriu [anonim]

    Exista , bineinteles, legea functionarilor publici, adoptata sub guvernarea CDR. Cum a venit Nastase, dator cu functii pentru nerabdatorii sai sustinatori, s-a inventat metoda "reorganizarii". Unei institutii i se schimba numele, apoi organigrama, cei vechi sunt dati afara si numiti oamenii puterii. Lectie insusita de toate guvernele care au urmat, degeaba a zis Basescu :" Sa nu-i inlocuim pe incompetentii lor cu incompetentii nostri" - el a zis (poate nu cu suficienta convingere, avea si el datorii de platit?) , el a auzit. Poate face Boc cate legi vrea, smecherii vor gasi modalitatea sa le incalce "legal"!
  • +4 (4 voturi)    
    ar fi prea bine si prea frumos! (Sâmbătă, 5 martie 2011, 18:03)

    lzrd [utilizator]

    ar fi prea bine si prea frumos!
    cred ca va fi foarte greu pentru emil boc sa treaca o astfel de propunere prin parlament deoarece nici in partid lucrurile nu prea stau bine:criterii de integritate respinse,reformare(poate altadata)....."greii" si-au aratat adevarata fata :nu dau doi bani pe cetatenii tarii acesteia de parca nu noi i-am facut"mari".
  • 0 (0 voturi)    
    sa fie posibil? (Duminică, 6 martie 2011, 7:46)

    gigi n [anonim]

    Daca o astfel de lege ar fi adoptata și mai ales daca ar fi aplicata,cu siguranta ar fi legea de care am avea cel mai mult nevoie pentru a scapa de incompetenta.Ma indoiesc insa,caci vor mai putea fi recompensati cei care aduc bani cu valiza la partide?
  • +1 (1 vot)    
    Minune! Cei care au politizat cel mai mult (Duminică, 6 martie 2011, 9:08)

    .... [utilizator]

    functiile publice spun ca vor sa le de-politizeze! De fapt cred ca vor doar sa le dea un statut de inamovibili politrucilor pusi de ei la toate nivelele administratiei centrale si locale.
  • +1 (1 vot)    
    glume PDL-iste (Duminică, 6 martie 2011, 11:37)

    catalin [anonim]

    PDL se pregateste sa piarda puterea in 2012.. dar sa ramana cu sefii ce i-a instalat... asa ca le va da buletin de buna purtare celor de acum si ii va inscauna pe veci caci schimbarea lor ar parea politizare.. daca dl Boc si guvernul chiar au bune intentii atunci sa duca acest proces sub control ong , societate civila, mediu universitar.Hai sa facem curat fara smecherii dambovitene ca ni s-a cam acrit de "desteptii" care ne conduc de 21 ani.
  • +1 (1 vot)    
    =)) (Duminică, 6 martie 2011, 12:41)

    andrei [anonim]

    Pai, in momentul asta, a naibii lege chiar exista. Ma rog, sunt ele ceva mai multe, dar ideea este ca exista. Doar ca nu prea le respecta nimeni si ultimii care au decis sa nu le respecte sunt, surprize, surprize, domnul Boc si ai lui subordonati. Dar sa mai faca inca o lege, si inca una, si tot asa. Tarii cat mai multe legi de incalcat.
  • +1 (1 vot)    
    si cine va face testarea? (Duminică, 6 martie 2011, 13:00)

    sorin [anonim]

    Testarea o vor face sefii lor, adica secretarii de stat si sefii de agntii care i-au numkit in functii, care sunt oameni politici, deci incompetenti.
    Si care au luat si spaga la semnatura..
    Mai Boc, tu nu stii pe ce lume te afli!!!
  • 0 (0 voturi)    
    sa intelegem ca testarea a lipsit la numirea lor (Duminică, 6 martie 2011, 14:18)

    costica [anonim]

    iar singurul criteriu la numire a fost apartenenta la PDL si cotizatia la bugetul portocaliu, iar competenta necesara ptr postul respectiv a fost inlocuita cu incompetenta de culoare politica portocalie !! Ce-a iesit am vazut si ati vazut si voi, chiar Dna Udrea recunostea zilele trecute ca PDL a facut unele erori cand a numit in unele functii oameni care nu sunt competenti !!! Si cat am strigat de incompetenta din PDL, strigatoare la cer!! Acum vad si ei, de fapt o recunosc, ca de vazut au vazut-o mereu(era strigatoare la cer, nu era greu de vazut, tot poporul roman a vazut-o!!) numai ca interesele de partid erau mari. Acum vine anul 2012 si sondajele arata rau de tot ptr PDL. Ori exista o metoda de a-si putea mentine oamenii in functii si dupa ce vor pierde alegerile in 2012, ceea ce vrea Boc acum, adica practic acestia vor ocupa functiile ca functionari publici care au castigat un concurs sau au avut evaluari grozave!! Si uite asa prin aceasta 'depolitizare" a Dlui Boc vor asigura pastrarea PDL-istilor in functii si dupa schimbarea puterii, sub masca competentei obtinute prin "concurs" a fostului sef devenit functionar public competent!!! Asa arata 'depolitizarea" dlui Boc, pricipala provocare a Guvernului in perioada urmatoare, care va aduce profesionistii portocalii pe covorul fermecat din poveste in administratia publica din Romania!! Astept 2012, chiar daca cei ce vor veni nu vor deborda de competente, dar m-am saturat de minciunile si sfidarile lui Boc si ale PDL.
  • 0 (0 voturi)    
    Grea treaba... (Duminică, 6 martie 2011, 22:09)

    jorj [anonim]

    Unul din principalele motive pt care dupa decenii sintem tot coada Europei e politizarea aberanta din "sistem" astfel pina si un director de scoala e numit politic...ceva similar cu ceea ce se intampla in comunism.Daca a taia 25% din salariile bugetarilor pe o perioada de citeva luni a fost dificil sa "destelenesti" un sistem ca asta e aproape imposibil... totusi daca cineva va reusi istoria ii va ridica o statuie peste alte citeva decenii, sper ca acest om sa existe inidiferent daca e PDL-ist , PSD-ist, sau extraterestru.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version