Patru senatori propun examinarea psihiatrica a candidatilor la Presedintie si Parlament. Guvernul se opune initiativei

de A.N. HotNews.ro
Duminică, 6 februarie 2011, 13:13 Actualitate | Politic

 documente
(06 Feb 2011) PDF, 183KB
(06 Feb 2011) PDF, 89KB
Patru senatori independeti (Campanu Liviu, Chivu Sorin Serioja, Magureanu Cezar Mircea, Nedelcu Vasile) au initiat o propunere legislativa privind examinarea psihologica si psihiatrica obligatorie a candidatilor pentru functii de demnitate publica si in administratia locala sau a inaltilor functionari publici si a ministrilor, transmite Mediafax. Guvernul sustine insa ca procedura incalca Constitutia si confidentialitatea datelor.

Initiatorii legii propun obligativitatea prezentarii unei adeverinte medicale privind starea de sanatate fizica si mentala in cazul candidatilor la functii de demnitate publica alese sau numite si in situatia persoanelor nominalizate la functii de conducere in administratie, precum si a unui control medical anual in cazul persoanelor care ocupa deja astfel de functii. Potrivit documentului, examinarile psihologice si psihiatrice trebuie sa fie efectuate inclusiv in cazul candidatilor pentru presedintia tarii.

"In conditiile in care apar initiative legislative care de care mai nastrusnice, unele din partea parlamentarilor, dar cele mai multe din partea Executivului, in aceasta perioada de volatilitate politica, dar si economica, care creeaza situatii stresante cu mare predispozitie la decompensari psihice, credem ca aceasta initiativa legislativa poate fi sustinuta si votata in Parlament", arata initiatorii proiectului de lege, care afirma ca de vreme ce testarea psihologica este eliminatorie pentru profesii precum cea de conducator auto, profesor, pilot de aviatie, politist sau electrician, la o astfel de examinare ar trebui supusi si candidatii la functii de primar, consilier local, consilier judetean si parlamentar.


Guvernul se opune propunerii

In punctul de vedere negativ transmis Senatului, Executivul sustine insa ca aducerea la cunostinta publica a adeverintei medicale, ca parte a dosarului de candidatura, pentru persoanele care candideaza la alegerile locale, generale sau prezidentiale ar constitui o incalcare a caracterului confidential al informatiilor privind sanatatea persoanei, "aducandu-se astfel atingere dreptului constitutional la viata intima, familiala si privata".

In cazul functiilor de presedinte al tarii, deputat si senator, Executivul nu este de acord cu dispozitiile proiectului potrivit carora neefectuarea controlului anual determina pierderea functiei dobandite prin alegeri sau prin numire: "Apreciem ca, cel putin in cazul functiilor de deputat, senator si presedinte al Romaniei, acestea sunt de natura sa aduca atingere dispozitiilor constitutionale care reglementeaza incetarea mandatului acestora. Cat priveste functiile numite, apreciem ca sanctiunea prevazuta este excesiva".

Guvernul afirma ca textul propus de intiatori nu prezinta clar categoriile de personal din sectorul public-personal, care ocupa functii de demnitate alese sau numite la nivel central sau local, carora ar trebui sa li se efectueze astfel de examinari. Acelasi argument privind delimitarea cu exactitate a catgoriilor de personal este invocat si de Consiliul Legislativ, care, spre deosebire insa de Guvern, a avizat favorabil propunerea.

Mediafax precizeaza ca atat avizul Guvernului, cat si cel al Consiliului Legislativ, sunt consultative.


Citeste mai multe despre   



  
3424 vizualizari
  • +25 (33 voturi)    
    examen psi. (Duminică, 6 februarie 2011, 13:27)

    hertz louis [anonim]

    ca sa conduci o motoreta iti trebuie aviz psihologic .ca sa conduci o tara poti ( trebuie ) sa fii nebun ...
    • -9 (19 voturi)    
      Probabil guvernul are o problema ! (Duminică, 6 februarie 2011, 13:34)

      niculita30 [utilizator] i-a raspuns lui hertz louis

      La mansarda ! :)))
    • +13 (19 voturi)    
      da, dava am sti despre ce vorbim (Duminică, 6 februarie 2011, 13:36)

      berenger [utilizator] i-a raspuns lui hertz louis

      avizul psihologic e cu totul altceva decat avizul psihiatric
      • +3 (3 voturi)    
        de acord (Duminică, 6 februarie 2011, 17:08)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui berenger

        Da, sunt diferite. Dar ar fi bine să fie solicitate amândouă, şi în plus şi un test IQ serios. Deja avem mult prea prea mulţi psihopaţi tâmpiţi şi labili psihic în conducerea ţării, dar şi în parlament (inclusiv opoziţie).
    • +2 (2 voturi)    
      Vantu ar putea fi parlamentar, fara probleme (Duminică, 6 februarie 2011, 14:01)

      zexe [anonim] i-a raspuns lui hertz louis

      Va recomand sa cititi mai intai textul de lege si va rog sa imi spuneti daca Vantu ar putea fi presedintele Romaniei. Va asigur eu ca, din punctul de vedere al celor patru legiuitori, Vantu ar fi un bun presedinte, Catalin Voicu ministru de interne, Adrian Nastase premier, Marian Vanghelie ministru al culturii si cultelor, Piedone ministru al sportului, etc.
    • 0 (0 voturi)    
      Si cum s-ar face? (Duminică, 6 februarie 2011, 15:20)

      Amad [anonim] i-a raspuns lui hertz louis

      Psihiatrii sunt ca politistii de la examinarile auto.
      Daca iei un politist examinator si-l duci sa dea examen in alt judet, nu-l va lua.
      Psihiatria si psihologia sunt printre cele mai subiective meserii. Nebunii de altadata ni se par acum normali. Cred ca fiecare dintre voi cunoaste macar un psihiatru/psihilog care este mai dus cu capul decat multi pacieti.
      Parca mai degraba mi-as dori sa-i stiu cazierul, justificarea obtinerii intregii averi a intregii familii. Lucruri normale chiar fara sa candidezi,intr-o alta tara.

      La urma urmei pe psihiatrii care i-ar examina pe candidati cine-i alege? Ca daca e la fel ca la Curtea Constitutionala....
      • 0 (0 voturi)    
        Absolut corect!! (Duminică, 6 februarie 2011, 21:13)

        jbard [anonim] i-a raspuns lui Amad

        Amad ai dreptate 100%. Ce bine cind ratiunea are argumente.....
        Cum ar fi ca psihologii/psihiatrii sa cenzureze vointa electoratului ?!?
    • 0 (0 voturi)    
      recunoasterea rezultatului referendumului (Duminică, 6 februarie 2011, 16:48)

      georget [utilizator] i-a raspuns lui hertz louis

      Acei parlamentari care ignora rezultatele unui referendum national sunt clar iresponsabili si nu mai reprezinta vointa celor care i-au ales.
      Ei ar trebui ca fie sa plece singurei (imposibil ca sunt cu limba incolacita in jurul ciolanului), sa sa fie luati de baietii de la spitalele de veseli sau furiosi.
      Ei si-ar putea continua aceeasi acrivitatea de parlamentari in acele sectii ...
  • +15 (19 voturi)    
    puterea exemplului (Duminică, 6 februarie 2011, 13:33)

    nea caisa [anonim]

    ar trebui ca initiatorii sa fie primii care sa se supuna unui astfel de examen.... cine stie?.... poate avem surpriza sa nu treaca toti de un astfel de examen :-))

    ce fac in aceasta situatie? isi dau demisia si se apuca de o munca cinstita?
    • 0 (2 voturi)    
      ..si controlul ginecologic? la rotula eventual (Duminică, 6 februarie 2011, 14:07)

      zexe [anonim] i-a raspuns lui nea caisa

      Ma baieti, daca simtiti nevoia unui control, controlati-va, dar in liniste. Acum m-am prins ce vor parlamentarii astia. Vor sa se controleze gratuit, pe banii statului, adica pe banii contribuabilului pe care tocmai l-au pus sa isi plateasca serviciile medicale.
      Eject!
  • +15 (19 voturi)    
    controlul psihiatric (Duminică, 6 februarie 2011, 13:34)

    berenger [utilizator]

    e o modalitate de control al contracandidatilor politici foarte eficienta intr-un stat totalitar. stalin a experimentat asta cu succes. odata introdusa, oricand va aparea cineva care sa abuzeze de o asemenea masura
  • +19 (25 voturi)    
    super test (Duminică, 6 februarie 2011, 13:35)

    hertzlouis [anonim]

    eu propun si un test de gramatica , un minim de scoala , eventual si un test alcoolic , antidoping , securistic , de orientare sexuala si mai ales de cleptomanie...
    • 0 (0 voturi)    
      Wait, what? (Duminică, 6 februarie 2011, 13:55)

      satyr [utilizator] i-a raspuns lui hertzlouis

      Nu vad ce legatura are orientarea sexuala...
    • 0 (0 voturi)    
      detectorul de minciuni! (Duminică, 6 februarie 2011, 22:03)

      roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui hertzlouis

      Eu propun un test de sinceritate, mincinosilor sa le vopsim nasul in rosu! Sa stim sa ne ferim de mincinosi, etc.
  • +23 (23 voturi)    
    Parlamentarii ar trebui controlati la cazier (Duminică, 6 februarie 2011, 13:35)

    zexe [anonim]

    Eu m-as simti mai in siguranta cu un Parlament de nebuni bine intentionati decat cu un Parlament plin de hoti sanatosi.
    Parlamentarii de astazi sunt cam subrezi cu inimioara. Cum incepi sa ii intrebi de avere li se defecteaza ceasul, rotula, au probleme ginecologice, oftalmologice, etc.
  • +2 (14 voturi)    
    excelent! (Duminică, 6 februarie 2011, 13:36)

    srpc [utilizator]

    cum sa stim noi ca liderii sunt ba bolnavi psihic, ba au trasaturi de caracter care, in mod normal, i-ar exclude din start? auzi, cica prevederile actuale ale Constitutiei sunt sacre, si nu pot fi modificate de dragul interesului general, iar dreptul la imagine al unui individ trece (si el) deasupra interesului general! totul e mai presus de interesul general in tara asta, nimic nou...
    • 0 (0 voturi)    
      pai: (Duminică, 6 februarie 2011, 15:22)

      ioil [anonim] i-a raspuns lui srpc

      avocatii pentru interesul general nu mai sant trasi la raspundere penal ?pai atunci sa se aplice acelasi principii si hotilor mari sau marunti.
    • 0 (0 voturi)    
      nu stim de la inceput (Duminică, 6 februarie 2011, 17:34)

      Lechi [anonim] i-a raspuns lui srpc

      Dr aflam dupa aceea, ne miram , ne enervam si chiar , ne obisnuim cu ei.
      Intre timp, ii injuram oral si in scris,,

      Dupa care, o luam d la capat
  • +6 (14 voturi)    
    DA DA DA! (Duminică, 6 februarie 2011, 13:44)

    Wasile [utilizator]

    Argumente:
    1. aducerea la cunostinta publica a adeverintei medicale[...] ar constitui o incalcare a caracterului confidential al informatiilor privind sanatatea persoanei
    Fals. Se precizează doar dacă este apt sau nu. Nu este nimic medical acolo, nu ne spune dacă este maniaco-depresiv sau cu accente schizofrenice. Ne spune doar dacă este apt sau nu.

    2. Fie el și ales, un om trebuie să fie permanent apt.Știți că orice angajat are obligația unui examen anual medical, nu? Care include și o componentă psihiatrică? D-nii aleși prin ce ar fi deosebiți de restul românilor?

    3. Există unele riscuri / îngrădiri în orice meserie. Unii acceptă să-și piardă vederea și să se uite în monitoare. Alții vor să lucreze la stat, pentru siguranța job-ului (chiar dacă câștigă mai puțin). Atunci și cei ce candidează măcar să facă dovada că sunt apți mental...
  • +2 (14 voturi)    
    examen psihiatric obligatoriu (Duminică, 6 februarie 2011, 13:46)

    acasa1284285656193 [utilizator]

    Sustin aceasta propunere legislativa deoarece
    arduce la scaderea masiva a numarului de
    imbecili care ne conduc!!
  • -4 (14 voturi)    
    contra-argumente stupide (Duminică, 6 februarie 2011, 13:49)

    jojo [anonim]

    executivul bate campii cu niste argumente stupide si care desfid bunul simt !
    nu sunt mirat ca romania este unde este cu astfel de pitecantropi...
    pai e si normal ca functia de raspundere implica si sacrificii de genul "confidentialitatii" ca de aia vrei sa ajungi functionar PUBLIC !
    daca vrei confidentialitate stai in bancutza ta!
    alt argument stupid este acela ca un demnitar nu poate innebuni la jumatatea mandatului sau dupa 2 zile de la preluarea mandatului sau la 11 saptamani si 3 ore...
    si atunci sa-l lasam asa, sa delireze pa banii nostri pana isi termina mandatul...
    bre da toti debusolatii s-au adunat executivu' asta ?
    hai s i c t i r !!!
    • 0 (0 voturi)    
      ...cred ca tu esti acela... (Duminică, 6 februarie 2011, 14:19)

      SoulHealer [anonim] i-a raspuns lui jojo

      ..care bate campii draga jojo! Se pare ca ti-a scazut glicemia fiind inainte de masa de pranz, asa ca ai circumstante atenuate ca n-ai intels ce tampenie propun cei 4 senatori! Ia fa un mic efort si incearca sa gandesti cam cine ar putea fi in comisiile care ar trebui sa evalueze pe viitorii candidati la inaltele demnitati in stat. Chiar presupunand ca ar fi niste somitati independente, mai presus de orice suspiciuni si tot n-ar fi in stare sa ii depisteze pe cei care sunt specialisti in arta disimularii adevaratei lor conditii psihice! In plus, romanii ce ar mai alege pana la urma? Pe cei care au trecut testele psihologice?! Hai sa fim un pic seriosi si sa acceptam ideea ca lucrurile astea se regleaza de la sine, chiar daca uneori romanii trebuie sa suporte cativa ani rezultatul propriilor lor decizii. Odata si-odata, or sa invete cu siguranta pe cine sa aleaga!
  • +10 (12 voturi)    
    Plin de boli (Duminică, 6 februarie 2011, 13:54)

    Radu [anonim]

    Nastase, Ponta si Antonescu dar si altii din PSD-PNL par a fi potentiali bolnavi si cu mare risc de infarct. Dar cel mai bolnav dintre toti cu siguranta este Felix. Le recomand sa mearga sa-si faca analizele caci s-ar putea sa le bata mascatii la usa! Nu de altceva dar sa vada si ei cum traiesc oamenii care fura un ou si fac puscarie.
    • +1 (1 vot)    
      cei care spumega! (Duminică, 6 februarie 2011, 15:17)

      ioil [anonim] i-a raspuns lui Radu

      propun ca si cei care in prezent au functii parlamentare si care fac spume la gura cand dejecteaza discursuri latrinogene, ca trebuie sa alungi copii de la televizor sa nu auda,cum este cazul unui cunoscut tribun scos mereu pe sticla de catre alti bolnavi psihic.ma apuca greata!
    • 0 (0 voturi)    
      ai vazut cine se opune? (Duminică, 6 februarie 2011, 15:25)

      oranjgutza [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Nu Ponta, nu Antonescu, ci BOC si PD!

      Stiu ei de ce!
    • 0 (0 voturi)    
      Cine sapă groapa altuia....... (Duminică, 6 februarie 2011, 17:39)

      George 1 [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Se vede de la distanță că ești un împătimit a unei parti a baricadei (sau faci parte intrinsecă din ea), ceea ce nu este rău, dar este rău că nu admiți și o părere de nuanță diferită, mergând pe dicto-nul „cine nu este cu mine, este împotriva mea”. Împărțiți „cruci pozitive” unilateral. Și aici este cazul efectuării unei analize psihologice, sau mai de grabă psihiatrice.
  • +5 (7 voturi)    
    atunci (Duminică, 6 februarie 2011, 13:55)

    ro [anonim]

    să fie examinaţi psihiatric şi parlamentarii
  • 0 (0 voturi)    
    Astora de la alianta de rahat... (Duminică, 6 februarie 2011, 13:59)

    mariage [utilizator]

    Le este frica ca le sufla Vadim Cotroceniu, de asta solicita examen psihiatric, sunt siguri ca CVT l-ar pica.
  • +2 (2 voturi)    
    Pe cind o analiza psihiatrica a alegatorului (Duminică, 6 februarie 2011, 13:59)

    ilie [anonim]

    Pai cu alegatori ce pun botul la 1 kg de ulei stiind ca in 4 ani pierd infinit mai mult, sau cu cei ce pun botul la ce zice OTV sau Becali, chiar ca le trebuie analiza de handicapat mintal
    • 0 (0 voturi)    
      ai si tu dreptate! (Duminică, 6 februarie 2011, 22:17)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui ilie

      ilie,
      ai dreptate cu alegatorul si punga cu zahar, ulei, sau galeata de plastic, rosie sau portocalie.
      Dar este o problema de COSTURI: e imposibil sa se faca testarea la 20 de milioane de oameni!
      la 400 de parlamentari, sau 15 candidati la Presedentie, se poate ...
  • 0 (2 voturi)    
    poporul (Duminică, 6 februarie 2011, 14:03)

    Gica contra [anonim]

    Poporul vrea ca TOTI parlamentarii sa fie bine controlati psihoogic. Da BINE DE TOT !
  • 0 (0 voturi)    
    Simplu (Duminică, 6 februarie 2011, 14:14)

    Gimilica [anonim]

    Initiativa pare OK.
    Singura problema este lansarea in spatiul public al rezultatelor examenelor psi. Cred ca pot fi examinati si in cazul in care apar probleme de natura psihica sa nu fie date publicitatii, iar candidatii sa se retraga din cursa. Asta e teorie, pentru ca dupa cum stim majoritatea medicilor sunt corupti si rezultatele examenelor vor fi favorabile candidatilor in proportie de 100%. Nu avem nicio garantie ca vor fi corecte. Cadem in extrema cealalta cum ca VCTudor iasa bine la examen si atunci noi "ciocu' mic". Tinand cont de cele de mai sus cred ca n-are rost sa ne complicam cu examene, desi daca ar fi pe bune.....
  • 0 (2 voturi)    
    Examen (Duminică, 6 februarie 2011, 14:18)

    cristoiu [anonim]

    Obligatoriu examenul psihiatric care sa informeze despre cantitatea de necinste pe care o are un viitor guvernant,parlamentar,inalt functionar,judecator,s.a.
  • 0 (0 voturi)    
    Multa lume sufera de boli psihice !! (Duminică, 6 februarie 2011, 14:20)

    Hossu Rodica [anonim]

    O masura binevenita care ar trebui extinsa si la judecatori ! Cunosc o judecatoare diagnosticata de un vestit psihiatru ca avand tulburari de personalitate, deci bolnava cu capul ! Sunt o multime de suferinzi psihic, bolnavi psihic care acceseaza functii publice importante. Un control medical si o triere in acest sens ar fi binevenit !
  • +6 (6 voturi)    
    propun sa se faca (Duminică, 6 februarie 2011, 14:28)

    buha [utilizator]

    dar comisia medicala sa fie alcatuita conform algorimului politic si partidele politice sa desemneze reprezentanti in comisie care sa-i gaseasca pe candidatii celorlalte partide inapti pe motivul ca au o alta viziune politica.
    Eu as mai propune si o analiza psihiatrica a discursului politic.
  • 0 (2 voturi)    
    CORECT (Duminică, 6 februarie 2011, 14:29)

    sdfdfhsfd [anonim]

    Numai ca trebuie testati toti fara exceptie si mai ales cei care sunt acum la putere.
  • +4 (4 voturi)    
    N-ar fi rau (Duminică, 6 februarie 2011, 14:41)

    aura [anonim]

    Dar as vrea sa vad ce medic ar indrazni sa ii faca inapti pe Antonescu, Ponta, Boc, Mazare, Videanu s.a.m.d. :)
    • 0 (0 voturi)    
      este (Duminică, 6 februarie 2011, 16:09)

      iancu jianu [anonim] i-a raspuns lui aura

      Un tip tare...Burbea.
    • 0 (0 voturi)    
      dati-mi doar de veste (Duminică, 6 februarie 2011, 22:09)

      roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui aura

      trimit eu un neamt, garantat incoruptibil.
  • +7 (7 voturi)    
    ignoranta (Duminică, 6 februarie 2011, 14:41)

    elena [anonim]

    Inca o dovada a faptului ca parlamentarii nostri nu cunosc Drepturile Fundamentale ale Omului,conform carora orice om are dreptul sa candideze la o functie publica. Problema este a "spiritului" de partid , a fugii de raspundere si a totalei lipse de morala si de demnitate! Cine-i opreste sa nu-si propuna conducatori "dusi cu sorcova" ca doar la partid se cunosc cel mai bine !Mare-i gradina lui Dumnezeu !
  • +1 (1 vot)    
    sau un test poligraf ce ziceti? (Duminică, 6 februarie 2011, 14:44)

    me [anonim]

    probabil ar pica toti cei care nu sunt destul de nebuni
  • +7 (9 voturi)    
    NU ! (Duminică, 6 februarie 2011, 14:47)

    CezarN [utilizator]

    Cu toate ca APARENT, numai si numai APARENT, propunerea celor patru senatori este corecta, in esenta ei ea este foarte PERICULOASA. Nu antidemocratica, nu incalca drepturile omului, nu incalca legea fundamentala, ci introduce un cal troian in curtea interioara a oricarei democratii.

    Un astfel de control este periculos datorita domeniului in care este introdus:PUTEREA. Puterea nu are nimic de-a face cu democratia, ci cu CONTROLUL. Controlul asupra principalelor institutii, controlul asupra oamenilor importanti in stat, controlul liderilor de opinie, etc. Deci, cu cat mai multe organisme de control exista intr-o societate, cu atat mai usor se poate prezerva si PERPETUA puterea, cu atat mai multe sanse ca puterea sa fie uzurpata sunt, cu atat mai usor se vor naste tirani si dictatori in tara respectiva.
  • 0 (0 voturi)    
    daca-i test,ioc parlament (Duminică, 6 februarie 2011, 14:49)

    alaurentiu [anonim]

    normal sa nu fie de acord. Cu siguranta multi nu l-ar trece, doar se vede ce fac . Mama lor de pdl-isti =hitleristi....
  • -13 (13 voturi)    
    Boc e fricos (Duminică, 6 februarie 2011, 14:51)

    baziaz [anonim]

    intrebare este: pe cine apara guvernul Boc?
    Ce nebun protejeaza? SAu nebuna?
    • 0 (0 voturi)    
      Pe dumneata probabil (Duminică, 6 februarie 2011, 20:39)

      Optimista [utilizator] i-a raspuns lui baziaz

      In rest iți urez insănătoșire grabnică pentru că și așa spitalele sunt arhipline și nu mai suportă sarcini suplimentare. Oricum dacă te grăbești unloc mai găsești.
    • 0 (0 voturi)    
      Legea in sine (Duminică, 6 februarie 2011, 22:17)

      roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui baziaz

      ar fi un pic penibila, iar pe noi romanii ne-ar face si mai penibili. Ar trebui ca fiecare partid sa gireze pentru integritatea psihica si morala a candidatilor sai. Apoi, o schizofrenie poate debuta peste noapte la fiecare dintre noi. N-ar fi o garantie.
  • -10 (10 voturi)    
    guvernul (Duminică, 6 februarie 2011, 15:02)

    smen [anonim]

    nu vrea pentru ca orice candidat la presedintie din partea PDL are probleme la tartacuta
  • +10 (10 voturi)    
    De acord, daca ... (Duminică, 6 februarie 2011, 15:06)

    Gogu R. [anonim]

    vor fi controlati de GINECOLOGUL lui vantu sau de medicul personal al lui felix/ilici/ipocrin s.a.. Altfel nu sunt de acord.
    • -8 (8 voturi)    
      tu ai citit cine se opune? (Duminică, 6 februarie 2011, 15:27)

      bocciu [anonim] i-a raspuns lui Gogu R.

      ce tot ii dai cu Vantu, Ilici samd? BOC SDE OPUNE!

      Altceva nu stiti pe la Modrogan?
  • 0 (0 voturi)    
    e de gandit (Duminică, 6 februarie 2011, 15:21)

    omoni [anonim]

    Si pe psihiatrii aia cine ii testeaza? Chiar daca psihiatrul e de buna credinta ( dar ar putea fi cumparat, fortat, s-au mai vazut cazuri pe vrmemea lui Ceausescu cand au fost internati oameni sanatosi in spitale de psihiatrie) , pe el cine il testeaza? Tot un coleg de-al lui, deci corb la corb....
    Si apoi, orice om poate suferi un dexechilibru chiar a doua zi dupa ce a fost testat de psihiatru, are un mare necaz in familie, i se face o mare nedreptate, etc. E adevarat ca sondandu-i inconstientul ai putea sa descoperi niste traume nerezolvate dar toti avem asa ceva; pe de alta parte, nu e normal ca un Vadim sa poata ajunge presedinte, nu e nevoie de un psihiatru pentru a vedea cat de mult difera comportamentul lui de cel considerat dezirabil. Stomatologii sunt obligati ca, odata la 5 ani, sa mearga la psiholog; poate asa ar trebui si aici- un examen psihologic amanuntit , nu psihiatric, doar daca la examenul psihologic apar probleme; totusi, orice candidat se va stradui sa dea raspunsuri dezirabile si asta va denatura rezultatul examenului. Poate ar fi bine totusi un examen dar facut de mai multi psihologi, de comisie ca puterea sa nu fie doar in mana unui om.
  • 0 (0 voturi)    
    PUTEREA IN EXCES DUCE LA NEBUNIE! (Duminică, 6 februarie 2011, 15:21)

    Paracelsius [anonim]

    Domnilor care scrieti aici. Trebuie sa gasim o modalitate prin care legea sa-i oblige pe acesti nebuni care conduc tara, sa sustina un examen psihogic. Soferii, Pilotii, Mecanicii de locomotiva etc..
    sunt examinati psihologic cel putin odata pe an. Toti acestia , conduc. Conduc vehicole, iar guvernantii conduc o tara, care iata in ce hal au aduso nebunia lor. Eu sustin ca si numirea lor in ministere, prim ministru, viceprimministru, secretar de stat s.a.m.d.
    sa fie numiti in functie, in urma unui test de competenta profesionala si nu in urma unui vot in care un partid sau o coalitie ajunge la putere. Cred ca ati vazut in atatea emisiuni Tv. cat de multi sunt dintre ei care-si etaleaza cu nonsalanta incompetenta si lipsa de cultura. Am ajuns de rasul lumii, sa fim condusi de prostii si incompetenti incepand din 1992 incoace. Oare cine ne-o fi blestemat asa de rau
  • 0 (0 voturi)    
    cinci-senatori-propun-examinarea-pshiatrica-candid (Duminică, 6 februarie 2011, 15:36)

    Varvara [anonim]

    Este o propunere laudabila.Ar mai trebui sa aiba cunostinte minime de limba si literatura romana si de istoria Romaniei.
    Caci agramati au ajuns si la Bruxelles,
  • 0 (0 voturi)    
    In Romania prostia a ajuns la rang de virtute. (Duminică, 6 februarie 2011, 15:49)

    State Istrate [anonim]

    Cei care conduc tara trebuie examinati psihologic si
    de asemeni trebuie supusi si la un test de competenta. Doar ati vazut de atatea ori la Tv. cati prosti si incompetenti sunt si in guvern si in parlament. Nu votul sa decida ci inteligenta, pregatirea si competenta. Numai asa Romania va iesi la lumina. Altfel nu vom da inainte nici de acum intr-o suta de ani.
  • 0 (0 voturi)    
    O propunere absolut cretina (Duminică, 6 februarie 2011, 16:00)

    Goguta [anonim]

    O propunere care nu se aplica nicaieri in lume. De ce? Pentru ca psihiatria nu este o disciplina scutita de erori. Fireste, la asemenea propunere voe pune botul toti lumpenii aliantei "Cu dreptu'n stangu". Dar daca psihiatrii vor decide ca Crinuta e diliu (dupa cum se comporta, nici nu e greu)? Sau psihiatrii lor sunt altfel decat psihiatrii ailalti?
  • +4 (4 voturi)    
    Reamintesc... (Duminică, 6 februarie 2011, 16:08)

    iancu jianu [anonim]

    ...Celor patru parlamentari ca, mai demult, am propus si o testare medicala a celor ce vor fi pusi in functii de conducere pentru a descoperi daca SUFERA DE BOLI INCOMPATIBILE CU PUSCARIA.
  • 0 (0 voturi)    
    Guvernul se opune (Duminică, 6 februarie 2011, 16:13)

    Mihai [anonim]

    fiindca toti au probleme la mansarda sau cei din PDL, nu vor sa se dea de gol fiindca ar trebui internati la balamuc. Pe lnaga incompetenta daca mai apar si nebuni ar fi prea mult, dunt foarta sanatosi in schim cand e vorba de furatul banilor publici.
  • +6 (6 voturi)    
    Test (Duminică, 6 februarie 2011, 16:21)

    chupacabra [anonim]

    No acu' chestia cu sanatatea la cap e discutabila, da' niste teste de IQ, gramatica, cultura generala etc. ar fi tare bune ca au ajuns tot felul de pitecantropi sa ne decida viitoru'.
  • +2 (2 voturi)    
    nu numai (Duminică, 6 februarie 2011, 16:26)

    psycho [anonim]

    sa treaca un examen medical, printre examinatori sa fie si psihiatru. s
    dar, mai ales, sa treaca un iq test.
    cine nu atinge un minim 120 sa nu poata ocupa functii publice ca primar, sef consiliu judet, parlamentar, presedinte,
    pentru minsitrii, secretari se stat, directori generali in ministere sau intreprinderi de stat, alte functii de raspunderea, sa fie minimum 125, iar pentru magistrati, minimum 130.
  • -3 (3 voturi)    
    De ce tie frica nu scapi (Duminică, 6 februarie 2011, 16:27)

    Demostene [anonim]

    Un control al sanatatii mintale nu ar strica.Ia privitii legile care sedau cap in cap o fi normal nu o fi?
  • 0 (0 voturi)    
    sunt de acord (Duminică, 6 februarie 2011, 17:52)

    cetatean [anonim]

    si teste de inteligenta...daca romanul mediu si sub-mediu e cretin si ignorant ar trebuii ca noi ceilalti sa fim responsabili si pentru ei, adica sa le indrumam alegerea prin legi care ar elimina buruienile politice gen vanghelie si alti analfabeti scotandu-i din oala candidatilor .Indivizii insabili si cu i.q scazut sunt un pericol si pentru ei insusi, dar cand ajung in pozitii de putere politica stricaciunile potentiale pot fi f mari.Astfel de legi, cu timpul ar aduce beneficii mari
  • 0 (0 voturi)    
    PENIBIL ! (Duminică, 6 februarie 2011, 17:53)

    DIASPORA [anonim]

    Parlamentul Romaniei semana din ce in ce mai mult cu un circ.
    Cred ca este o premiera mondiala propunerea respectiva. De fapt este dovada ignorantei politice.
  • 0 (0 voturi)    
    Numai cei sănătoşi perfect la cap pot conduce (Duminică, 6 februarie 2011, 17:53)

    Amy Neagoe [anonim]

    Păi eu am propus asta prima, pe siteul meu Amycommunications.com, anul trecut sau înaintea lui. În schimb, P.N.L.ul a dedus că trebuie ca ziariştii să fie examinaţi psihologic, deşi eu pînă la urmă mi-am dat seama că mai mult 'copiii' adică tinerii 'tehnicieni' îşi făceau de cap. Îmi plac aceşti 4 domni în cazul ăsta(nu îi cunosc mai mult) şi vă rog să aveţi însă grijă că medicii sunt deja politizaţi adică falşi şi limitaţi extremPunct.
  • 0 (0 voturi)    
    Da (Duminică, 6 februarie 2011, 18:03)

    Babilou [anonim]

    Problema sanatarii liderilor si a oamenilor politici a preocupat intotdeauna.
    In 1981 a aparut o carte in Franta "Ces malades qui nous gouvernent" [Acesti bolnavi care ne guverneaza] de Accoce parca ( o aveam in Ro in franceza). Poate s-a tradus in romana, e intersant sa o cititi. A devenit repede un best-seller in West.
    Am auzit prima data o recenzie a ei al Europa Libera, de-asta am cautat-o dupa '90.
    Probabil ca dupa lecturarea ei o sa aveti o parere mai nuantata......
    Un exeplu clasic e regele George III (contemporan cu Napoleon), care a fost evident bolnav mintal....
  • 0 (0 voturi)    
    COOORECT SI DREPT ! (Duminică, 6 februarie 2011, 18:08)

    seba [anonim]

    Pai ar cam trebui nenicii aia de la conducere sa dea examene psihologice si psihiatrice , ca doar vor sa conduca o tara de suflete vii nu o rabla de Dacie din 1970. Normal ca prostii de serviciu se opun la orice este normal pentri lumea asta , pentru spatiul temporar unde , deocamdata , salasluim impreuna si ne facem sicane , ca viata sa ne fie tot mai grea.
  • 0 (0 voturi)    
    Examen complex (Duminică, 6 februarie 2011, 18:10)

    Psihologic [anonim]

    Psihiatric este prea mult spus. PSIHOLOGIC da.
    La Calea Ferata, recrutarea pentru Siguranta Circulatiei se face dupa examinarea psihologica, medicala si apoi profesionala pentru scolarizare, apoi pentru autorizarea in functie si periodic, pentru mentinerea pe post.
    Consider necesara aplicarea baremului pentru functia de Impiegat de Miscare Cai Ferate, pentru toti cei care urmeaza sa lucreze si lucreaza in domeniul public, indiferent de nivelul functiei.
    Si foarte important, fiecare sa raspunda, in fata Legii, pentru nerespecarea si neaplicarea prvederilor legale.
  • 0 (0 voturi)    
    Eu sunt de acord (Duminică, 6 februarie 2011, 21:19)

    Catalin [anonim]

    E o propunere foarte buna care ar trebui pusa la punct.
    Eu as trimite candidatii la presidentie, ministere, sefi de senat, cam deputatilor, etc sa fie controlati de 3 institute medicale independete, unul din RO, si 2 din strainatate.
    De asemena as institui un examen de cunostinte generale, de nivelul scazut cam de clasa a 8-a (jumatate din parlamentari ar disparea), limba romana, matematica, geografie etc. Nu spun de economie sau administratie.
    De asemenea nu as permite ocuparea functiilor din guvern decat daca ai studii superioare (am constatat ca la Ministerul de finante sunt foarte multi care nu au facultate)
    As pune si un detector de minciuni la care sa se raspunda la 3 intrebari.
    - Iubesti romania si poporul roman?
    - Daca ai de ales intre interesul personal sau a altei persoane apropiate, la care esti obligat, santajat, si interesul national ce ai alege.
    - Consideri ca esti pregatit pentru functia la care
    candidezi?

    Daca s-ar aplica asa ceva din ,89, va spun eu ca acum aveam crestere economica 10%
    • 0 (0 voturi)    
      Psihologic (Luni, 7 februarie 2011, 19:18)

      Barem examen psihologic [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Daca se aplica baremul psihologic, medical si profesional, aplicat la calea ferata pentru functia de Impiegat de Miscare prin anii '60 - '80 (nu cunosc daca este tot acelasi), peste 80% din emanatii de pe functiile statului isi iau adio de la ciolan.
  • 0 (0 voturi)    
    Idee buna (Luni, 7 februarie 2011, 0:45)

    Alui [anonim]

    Nixon a fost ales pentru a doua oara presedintele SUA pe cand a avut semne clare de Alzheimer(foarte bine ascunse de cei din jurul lui). Prim munistrul engelz Eden, cel care i-a urmat lui Churchill, a fost dus si el cu pluta.
    Nu stiu daca si Bush JR ar fi trecut testele psihologice si psihiatrice respective.
    Deci legea e necesara.
  • 0 (0 voturi)    
    Si Vadim cum se mai alege(la parlamentul EU!!!)?:) (Luni, 7 februarie 2011, 0:54)

    Alui [anonim]

    Daca nu iese bine la examen cu legea asta?
  • 0 (0 voturi)    
    testul Justitiei e mai bun ca ala psi !!! (Luni, 7 februarie 2011, 13:11)

    flit [anonim]

    Avem un singur deputat psihopat in libertate (bufonul national WCTudor). "Initiativa legislativa" este o diversiune stupida: Romania a fost talharita 20 de ani de o gaska f. inteligenta, oligarhii ei ne-avand probleme evidente de natura psihiatrica, ci mai degrapa un comportament antisocial (ca orice hot), insa discret - furau "in linistea" iliesciana (tineti minte) - si cu acte in regula, pt ca si-au facut legi care sa le permita talharirea statului ! Deci nu de nebuni ne este frica (ne dam si singuri seama ce sunt, de cum deschid gura, deci nu punem stampila pe ei, nu e nevoie de psihiatru pt asta !), ci de sobolanii si baietii DESTEPTI ai mafiei rosii, oligarhia Grivco ! Astia va iau testul psihiatric, DAR VA IAU SI BANII !!!


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|



Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version