Marko Bela: Convoc Consiliul UDMR, progresul in dreptul minoritatilor - conditia prezentei in orice guvern

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 3 noiembrie 2010, 16:16 Actualitate | Politic


Marko Bela
Foto: AGERPRES
Liderul UDMR, Marko Bela, a anuntat pentru Mediafax ca a convocat Consiliul Permanent al Uniunii dupa decizia CCR in cazul Legii educatiei, adaugand ca nu au existat motive temeinice de neconstitutionalitate si ca progresul in dreptul minoritatilor este o conditie a prezentei UDMR in orice guvern.

El a aratat ca, inainte ca Guvernul sa isi angajeze raspunderea pe proiectul Legii educatiei, au fost examinate foarte atent toate argumentele Curtii Consitutionale formulate anterior si ca a fost efectuata o analiza foarte serioasa.

"In continuare afirm ca nu au existat motive temeinice de neconstitutionalitate, dar, bineinteles, ca ne conformam deciziei Curtii Constitutionale, indiferent daca sunt de acord sau nu sunt de acord cu aceasta decizie, este obligatoriu ceea ce spune. Trebuie sa vedem cum mergem mai departe, pentru UDMR s-a creat o problema inclusiv in ceea ce priveste invatamantul in limba materna, pentru ca eu am fost convins ca vom reusi de data aceasta sa eliminam toate dispozitiile discriminatorii care au mai ramas in actuala lege a invatamantului si, intr-adevar, sa nu mai avem niciun fel de ingradiri privind invatamantul in limba materna, si nu s-a reusit acest lucru", a spus Marko Bela.

Liderul UDMR a adaugat ca ii pare rau ca in anul 2010 inca au fost trezite anumite sentimente antimaghiare, in ceea ce priveste declaratiile unor politicieni privind predarea unor obiecte in limba minoritatilor.

"Am sperat sa depasim aceasta stare si iata ca nu s-a reusit", a spus Marko.

El a precizat ca situatia va trebui discutata in Coalitie si, posibil, si in Guvern.

"Acum avem o sedinta de guvern... sa vedem daca discutam in Guvern, oricum in coalitie va trebui sa discutam. Eu am convocat conducerea UDMR, Consiliul Permanent al UDMR pentru luni, tot luni voi avea o intrevedere cu grupurile parlamentare, intre timp vom avea consultari si cu altii din UDMR si in zilele urmatoare incercam sa ajungem la o concluzie", a spus Marko.

Intrebat daca Legea educatiei este o conditie pentru participarea UDMR in actuala formula de guvernare, Marko Bela a raspuns ca nu in mod particular aceasta lege este o conditie, ci ca in general o conditie a prezentei UDMR intr-un guvern si intr-o coalitie este progresul inclusiv in domeniul drepturilor minoritatilor nationale.

"In general, este o conditie a prezentei UDMR intr-un guvern, intr-o coalitie, progresul inclusiv in domeniul drepturilor minoritatilor nationale. Nu pot afirma ca partenerii nostri au impiedicat in acest moment acest lucru, dar pentru UDMR este foarte important ca intr-o coalitie si in programul asumat de coalitie sa figureze si obiective privind largirea drepturilor minoritatilor", a spus liderul UDMR.


Curtea Constitutionala a Romaniei a decis, miercuri, cu majoritate de voturi, ca Legea educatiei este neconstitutionala, constatand ca exista un conflict juridic de natura constitutionala intre Parlament si Guvern deoarece si-a asumat raspunderea pe o lege care era deja in dezbatere parlamentara.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














1614 vizualizari

  • +8 (10 voturi)    
    E clar, cade guvernul... (Miercuri, 3 noiembrie 2010, 16:22)

    ovidiu35 [utilizator]

    Daca pleaca ungurii, cade si guvernul Boc 5. Avem circ de Craciun, cu anticipate in Ianuarie.
    • +3 (5 voturi)    
      Drepturi si Avantaje (Miercuri, 3 noiembrie 2010, 17:40)

      Gogu [anonim] i-a raspuns lui ovidiu35

      UDMR ar trebui sa intelega diferenta dintre DREPTURI si AVANTAJE in fata celorlalti.

      UDMR actioneaza todeuna impotriva interesului statal romanesc, un veritabil agent de influenta negativ.

      Prin faptul ca drepta si stinga in romania sunt constant in relativa egalitate, UDMR joaca maiestos cartea tradarii. Cine isi tradeaza tara, ajunge la guvernare si la ciolan. Asta au facut constant mai toate partidele perindate la putere.

      In romania ar trebui interzise acesul la putere partidelor care propavaduiesc interesul doar unui anumit grup de oameni, fie pe criteriu etnic, religios sau social.

      Maghiarii in romania trebuie sa aibe drepturi egale cu ceilalti cetanteni, trebuie sa aibe dreptul sa isi pastreze identitatea, cultura si traditiile, dar aceste drepturi nu trebuie sa raneasca sau sa prejudicieze in vre-un fel drepturile celorlalti cetateni.

      In fond, Maghiarii nu trebuie sa uite de unde vin,; SIBERIA, acolo este casa lor.
    • -1 (1 vot)    
      mda (Miercuri, 3 noiembrie 2010, 18:01)

      cosmin [anonim] i-a raspuns lui ovidiu35

      poate pleaca ungurii, poate pica guvernul, poate e circ de Craciun, dar anticipate in ianuarie numai in visele voastre umede :))
    • 0 (4 voturi)    
      BUMERANG! (Miercuri, 3 noiembrie 2010, 18:48)

      bula [anonim] i-a raspuns lui ovidiu35

      cade guvernul si ramane Ponta+ Crin. Cu legea TVA cu neimpozitarea pensiilor, fara legea salarizarii, fara legea pensiilor si mai ales FARA ACORD cu FMI. Vor mari salariile, vor mari pensiile, vor reduce varsta de pensionare (AZI, pe o lege din 2004 e deja 65 de ani la barbati), vor mai angaja 200 000 de bugetari si vor aranja cu cel de sus sa inceapa sa ploua cu carnati.
  • +4 (10 voturi)    
    Modelul francez in Romania (Miercuri, 3 noiembrie 2010, 16:22)

    Cristi [anonim]

    Franţa nu cunoaşte conceptul de minoritate etnică şi nici conceptul de origine.

    Acest model european ar fi bine de implementat si in Romania.
    • 0 (8 voturi)    
      este vorba de respect (Miercuri, 3 noiembrie 2010, 16:40)

      Jean Valjean Vijelie [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      ce respect ofera apartenenta la natiunea romana? sunt maghiari foarte multi in austria dar nu se manifesta .se multumesc ca sunt austrieci.sunt multi maghiari si in sua dar nici acolo nu se manifesta pentru ca sunt multumiti ca sunt americani.daca maghiari sunt nemultumiti ca sunt apartenenti la natiunea romana este pentru ca si romanii sunt nemultumiti de asta . daca te duci prin strainatate si spui ca esti roman se schimba imediat atitudinea si te privesc cu suspiciune .stim de ce .aici este problema problema .apartenanta la natiunea franceza este o mandrie . deaia nu sunt probleme.
      • +2 (8 voturi)    
        Romanii nemultumiti de natiune romana (Miercuri, 3 noiembrie 2010, 16:53)

        Cristi [anonim] i-a raspuns lui Jean Valjean Vijelie

        "Romanii nemultumiti de natiune romana" - asta e un mesaj promovat intesn de A3 si RealitateaTV cu scopul crearii unei stari de nemultumire generala. E o tehnica electorala pentru a scimba puterea actuala.

        A3 si RealitateaTV distrug natiunea romana, din motiv de market share.
        • +3 (3 voturi)    
          nu prea cred (Miercuri, 3 noiembrie 2010, 18:16)

          vlad dracul [anonim] i-a raspuns lui Cristi

          Ar fi naiv sa credem ca A3 si Realitatea distrug natiunea romana din motiv de marketshare, motivul e altul.

          Si nu stiu daca putem merge pana la a spune ca distrug natiunea romana.

          O tara merge mai bine sau mai prost in functie de capacitatile si principiile celor care o conduc, aici incluzand toate partidele nu doar cele cu majoritate in parlament.

          Ar fi interesant sa ne uitam la backgroundul fiecarui parlamentar si sa facem o statistica comparativa intre statele din Europa. Nu stiu ce ar iesi dar sunt foarte curios sa aflu.
      • +3 (3 voturi)    
        minoritati (Miercuri, 3 noiembrie 2010, 17:24)

        dorin valeriu [anonim] i-a raspuns lui Jean Valjean Vijelie

        nu stiu de unde ai scos toate chestiile astea. in primul rand, eu am fost in multe tari, mi-am afirmat identitate romaneasca si nu m-am simtit NICIODATA nici umilit, nici discriminat. poate pentruca m-am purtat civilizat, asa cum eu, ca si multi alti romani, am fost educat de catre parinti!apoi, in USA sau prin alte parti ungurii sunt considerati ca emigranti, acceptand deci acest statut, pe cand la noi se considera _ pe buna dreptate zic eu _ autohtoni de secole, cu o istorie si institutii culturale si nationele recunoscute de catre toti. face parte din traditia Romaniei sa accepte dreptul oricarui cetatean roman sa-si declare si apartenente etnica. ar fi complicat si neproductiv ca astazi sa anulam acest dreot minoritarilor. e adevarat ca de cand minoritatile au drept de reprezentare in parlament s-a cam depasit masura. ce-o fi aia slavi macedoneni, sau alte minoritati inventate pentru a-i capatui pe unii? mai nou vad ca si unii aromani aspira la asa ceva. sa te tot miri!!!
      • 0 (2 voturi)    
        nu mai draghe pisti (Miercuri, 3 noiembrie 2010, 23:40)

        pcd [anonim] i-a raspuns lui Jean Valjean Vijelie

        nu mei draghe pisti, problema nu e mandria ci LEGEA. nici in Franta nici in USA nu isi permite nimeni sa puna la indoiala statalitatea, limba oficiala, sarbatorile nationale, Biserica, etc. in Romania din cauza tolerantei noastre va permiteti si nu vi se aplica legea. asta e singura explicatie. ia incercati voi sa faceti ceva in Austria, sa vezi ce v-o luati in bot de la neo-nazi. in SUA se gaseste careva sa traga un glonte si tot asa. noi doar discutam si nu facem nimic concret pentru a impune ungurilor sa respecte tara in care traiesc. asta e problema; profitati de ospitalitatea noastra. sunteti ca niste paduchi pe care nu vrea sa-i dea nimeni cu gaz. dar daca ne vine cheful sa va matrasim, ce faceti???
  • +6 (8 voturi)    
    santaj pe fatza (Miercuri, 3 noiembrie 2010, 16:25)

    santajistul [anonim]

    la udmr stim care este obiectul santajului.
    la unpr care este?
    • +2 (2 voturi)    
      la unpr,netaierea pensiilor militare sub 3000ron (Miercuri, 3 noiembrie 2010, 16:46)

      pensionar pe puncte [anonim] i-a raspuns lui santajistul

      statul trebuie sa fie impartial cu toti cetatenii lui.de-aia e stat.calculul pensiei este cel echitabil pe puncte: tine cont de salariul aferent intregii durate de activitate si nu unui salt artificiu de calcul, in ultima luna.astfel,se elimina diferentele uriase intre ingineri,profesori,economisti si ofiteri ingineri cu acelasi sal.acestia din urma avand date din burta pensiide 4-5 ori mai mari*
      are dreptate acest guvern sa le taie si inca si mai mult: de unde pana unde sub plafonul de 3000 ron,militarilor sa nu li se recalculeze?
      deasemenea,de ce magistratii sa ramana cu pensii speciale?
      de aceste nedreptati nu poate sa-si dea seama bine decat un: inginer,profesor,economist,muncitor,sa cu pensii calculate pe puncte, care la vechime completa si trepte de salarii, luate la exceptional, vechime integrala,ajunge la max 2000 roni, iar aceste categorii de intelectualitate tehnica in fabrici, institute de cercetari si proiectari, in scoli, au dus greul industrializarii romaniei de pana in "89,realizand obiectivele care se vad si in prezent(in afara de cele vandute de "baietii destepti", in ultimii 20 de ani).
      sa ne amintim ca aceste caste: politicieni,militari,inclusiv de informatii,magistrati,aviatori,personal auxiliar de prin instante,diplomati,sa, care sar ca arsi si vor in continuare sa fure statul, asa zis legal, cu legile lor speciale, stabilindu-si pensii de zeci de mii de roni cu avansari in grad in ultima luna,cu complicitati la cel mai inalt nivel al statului(decrete de iesire la pensie,cu "ochii inchisi"),adunandu-si la pensie si "numarul de la pantofi", asadar aceste caste au fost privilegiate si in regimul trecut: salarii barosane,vile,masini de lux,excursii in strainatate,sa.
      din motivele d m sus,pt taierea pensiilor speciale si echilibrarea fondului de pensii,cei 5 milioane de pensionari pe puncte adevarate impreuna cu familiile lor, vor sustine acest guvern si partidul de guvernamant,punand la colt unpr,psd,pnl,pc,prm,sa sustinatorii castelor nesimte!
      • 0 (0 voturi)    
        pt. dl. pensionar pe puncte (Miercuri, 3 noiembrie 2010, 22:04)

        fv [anonim] i-a raspuns lui pensionar pe puncte

        Inainte de a da verdicte ar trebui sa cunoasteti si activitatea desfasurata in armata. Poate nu ati mai arunca noroi spre toti militarii (fosti sau actuali). Cautati prima data sa faceti o mica investigatie: cati dintre potentatii vremurilor trecute si prezente si-au indemnat copiii sa intre in armata pt. ca se vor infrupta din munca celorlalti stand cu mainile in san? Intrebati-va apoi de ce oare asa putini? Pe urma, ar trebui sa aflati ca pensia unui fost pilot militar este de 3-5 ori mai mica decat a unui fost magistrat. Si daca ati trai intr-un oras de pe langa o baza aeriana militara ati sti deja ca numarul vaduvelor si orfanilor ramasi in urma accidentelor aviatice este apreciabil. Eu am cunoscut o doamna DE DOUA ORI vaduva !!! Eu am fost norocos, am desfasurat activitati numai per pedes dar 10 ani am fost plecat de acasa cam 6 luni pe an, cu vizite la familie de 1-2 zile pe luna. Nu i-a fost usor sotiei sa creasca singura 3 copii... Ar fi multe de zis dar nu cred ca are rost, aveti deja o parere care nu poate fi schimbata indiferent de argumente...
    • +3 (5 voturi)    
      Legea educatiei... (Miercuri, 3 noiembrie 2010, 17:00)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui santajistul

      ...parca nu era conditie de ramanere la guvernare!!! Parca asa declarau stimabilii din UDMR.
  • +6 (8 voturi)    
    Marko Bela (Miercuri, 3 noiembrie 2010, 16:38)

    VICKY [anonim]

    Marko Bela:"Sarbatoarea nationala a Romaniei nu ne bucura, ne doare". http://www.ziare.com/marko-bela/udmr/marko-bela-sarbatoarea-nationala-a-romaniei-nu-ne-bucura-ne-doare-501933
  • +4 (6 voturi)    
    germania,a renuntat recent la multiculturalism (Miercuri, 3 noiembrie 2010, 16:42)

    patriot roman [anonim]

    ia uite pt ce si-au dat viata inaintasii nostrii ramanandu-le oasele
    pe campurile de lupta ale europei si tarii,ca astazi, pt mentinerea unui nevolnic si incompetent altgoritm politic la putere, sa se vanda toate aceste sacrificii istorice.
    ultimul, s-a incheiat,pe 25 octombrie 1944 cand armata romana,ajutata de vecinul de la rasarit, a eliberat,de sub ocupatia horthista, ultima palma de pamant romanesc din ardealul de nord.
    se gasesc, la noi, cozi de topor(unii,amintiti in articolul de fata) stipendiate de aiurea sa faca loby multiculturalismul,care slabeste unitatea tarii,pe cand, recent, cancelarul germaniei a spus ca ei au renuntat la acest concept,deoarece nu a reusit si ca cine vrea sa sa ramana la ei n-are decat sa invete limba si modul de viata german.cine nu, sa se duca la cultura care si-o doreste.
    la noi, o tara mult mai mica si cu autoritatea statului slabita din ziua de azi, noroc cu ccr ,care a declarat legea educatiei neconstitutionala, ca am fi ajuns din noul la amestecarea limbilor ca la "turnul babel"!
  • +5 (7 voturi)    
    iarasi curvele de la udmr (Miercuri, 3 noiembrie 2010, 16:42)

    sumanul negru [anonim]

    Asa este pretul care-l platim ca romanii nu pot sa formeze o majoritate si curvele astea sunt mereu la putere. Peste tot in Europa se lucreaza impotriva segregarii si ei sunt pe dos. deja sunt cazuri de tineri absolventi de origine maghiara care nu se pot angaja pentru ca nu stiu suficient limba romana.
    Tot ce nu le convine lor cauza este "sentiment anti-maghiar". sa ne mai lase ...
  • +3 (5 voturi)    
    Scopul UDMR (Miercuri, 3 noiembrie 2010, 17:21)

    Petronius. [anonim]

    Hai sa fim seriosi ! cine nu stie inca ce scop are UDMR ?! Scopul declarat al UDMR este ruperea teritoriilor locuite de unguri de Romania.

    Cine isi mai inchipuie ca in Harghita si Covasna este de fapt in Romania, este cel putin naiv. Poate ca HarCov mai este de drept in Romania, dar acolo pana si ora este cea de la Budapesta. Relatiile de serviciu sunt exclusiv in ungureste, marea majoritate intelege cu greu limba romana, iar atitudinea fata de romani este in cel mai bun caz de suspiciune, iar in general este de respingere.

    Lupta UDMR este acum ca ungurii sa nu mai invete limba romana, pentru ca acestia sa creeze comunitati inchise, elemente ale viitorului stat secuiesc, dupa model Kosovo.

    Ungaria, pe de alta parte, duce o lupta diplomatica sustinuta de denigrare a Romaniei si de defaimare a romanilor. Este suficient sa privim putin mai atent agresiunile diplomatice si mediatice impotriva noastra si vom constat ca firele duc la Budapesta.

    UDMR a afirmat pe fata ca duce o politica a pasilor marunti, iar acest lucru se vede. Ori de cate ori guvernul va fi gata sa cada, ungurii vor veni cu pretentii, cum a fost recent cu legea invatamantului, care ii scuteste de invatarea limbii romane. Boc, la fel ca si altii inaintea lui, nu are ce face si trebuie sa "inghita broasca".

    Periodic ungurii isi afirma independenta in diverse teritorii romanesti. Lupta lor acum este in judetele unde nu au majoritate: Vor universitati exclusiv in ungureste, vor sate si cartiere pur unguresti, vor firme unde se vorbeste numai ungureste, iar asta se intampla in judete pe care ne inchipuim ca le controlam.

    De mult timp, formatiuni paramilitare se antreneaza, pentru a creea ceea ce albanezii au facut in Kosovo. Nu vor reusi, pentru ca americanii nu ii vor sustine, dar pentru asta vom plati americanilor cu multe autostrazi si avioane militare la mana a paishpea ... ar mai fi altele ...
  • +2 (4 voturi)    
    stai linistit (Miercuri, 3 noiembrie 2010, 18:00)

    io [anonim]

    tov. Marko, ca nu legea a fost declarata neconstitutionala, ci asumarea raspunderii ...
  • -3 (3 voturi)    
    las' ca obtineti in viitorul guvern dupa 2012..... (Miercuri, 3 noiembrie 2010, 18:20)

    lili [anonim]

    atunci veti ajunge iar la guvernare cu PSD sau PNL si sigur vor avea nevoie de voi sa ramana la guvernare 4 ani.... veti obtine tot ce vreti si ce nu vreti(adica, nici nu visati ca veti obtine), stati linistiti.... sa-l vedeti atunci pe ardeleanul Domn Boc cum va combate in Parlament referitor la cerintele UDMR, ce grija o sa-l apuce de romanii din HarCov care se simt discriminati si contesta aceste privilegii pentru maghiari.... Asa au facut si pe vremea cat ati fost la guvernare cu PNL pana in 2008, ce vocal anti-UDMR era Dl Boc cu PDLul Dumnealui.... Cum sunt acu alde Antonescu si Ponta cu partidele lor.... dar vor avea nevoie de UDMR si vor tacea.... atunci va incepe sa combata PDL.... Cicluri politice... si electorale....si minciuni.... si indiferenta fata de cetatenii care i-au ales.....Locuiesc in zona cu pricina si stiu cum mai combatea PDLul local in ziarul local de limba romana impotriva PNLului care trada interesul romanilor din zona.... Noi, romanii din zona suntem atat de obisnuiti cu tradarile astea si de-o parte si de alta ale partidelor romanesti cand e vorba sa guverneze cu UDMR.......


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version