Victor Ponta, presedintele PSD, a discutat online cu cititorii HotNews.ro

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 17 august 2010, 21:28 Actualitate | Politic

Victor Ponta
Foto: HotNews.ro
Victor Ponta, presedintele PSD, a discutat online cu cititorii HotNews.ro. Temele discutiei sunt: solutiile PSD pentru depasirea crizei economice, situatia din PSD, disputa cu Mircea Geoana, strategia PSD in sesiunea parlamentara din toamna privind o eventuala motiune de cenzura, relatia cu Crin Antonescu si PNL si raspunsul la afirmatiile lui Traian Basescu privind o eventuala intrare la guvernare.​

Realizator: Dan Tapalaga


Citeste mai multe despre   
















Comentarii alese de moderator

  • Am niste nelamuriri la situatia dlui Geoana. (Marţi, 17 august 2010, 21:54)
    Ovidiu [anonim]

    Dumneavoastra, ca presedinte de partid ii interziceti presedintelui Senatului sa isi exprime public anumite pareri.

    1. Cine este totusi mai puternic in tara noastra - presedintele Senatului, sau presedintele PSD-ului ?

    2. Ii dati ordine Domnului Geoana si pentru activitatile sale de Presedinte al Senatului sau primeste ordinele de la altii?

    3. Dumneavoastra ati afirmat ca pe vremea lui Geoana mogulii dictau in PSD. Astazi il sustineti pe acest om la a 2-a functie in stat. Eu sunt usor confuz. Daca acest om, ca lider asculta de moguli iar dvs, ca presedinte PSD stiti asta, este in interesul meu ca simplu cetatean, ca Mircea Geoana este al 2-lea om in stat?

    Cu alte cuvinte ce este pe primul loc in prioritatile PSD? Eu - romanul de rand, sau calculele politice?

  • intrarea la guvernare (Marţi, 17 august 2010, 21:57)
    Pop V [anonim]

    Daca in urma motiunii de cenzura veti intra la guvernare, care va fi pozitia dvs.si a partidului referitor la Legea unitara a pensiilor, in special la militari si functionarii publici speciali?

  • Domule Ponta, (Marţi, 17 august 2010, 22:03)
    Creator [utilizator]

    Ati auzit zicala: Divide et Impera?
    Nu vi se pare ca involuntar "ajutati" la transformarea ei in realizare?

  • Dezamagire (Marţi, 17 august 2010, 22:08)
    Tiberiu Ganea [anonim]

    Domnule Ponta, ptr mine sinteti o mare dezamagire ca si politician din generatia tinara. Ati invatat toate trucurile asa-zis politice de la generatia mai in virsta (citeste Nastase, Hrebenciuc etc) iar personalitatea si suflul nou, corect, cinstit, competent pe care il asteptam in politica e inexistent. Mistocarelile, evitarea raspunsurilor directe, intreruperea discursului interlocutorului ca si tactici politice pe mine ma lasa rece.
    1. Care sint primele 3 obiective pe care le aveti ca presedinte al PSD si care este estimarea de timp ptr atingerea lor?
    2. Care este strategia politica a PSD pentru urmatorul an?
    Multumesc si va doresc mult noroc.

  • Ce legitimitate au avut criticile PSD (Marţi, 17 august 2010, 22:10)
    JB [anonim]

    1. De ce prezentati un program de guvernare abia DUPA motiunea de cenzura :) Nu este ridicol ?

    2. Ce legitimitate au avut criticile PSD, daca abia acum - dupa 2 ani de criza - le fundamentati pe un program alternativ de iesire din criza ?

    Cat de *morala* devine, retrospectiv, isteria mediatica, confuzia si deruta pe care criticile PSD le-au produs in populatie intr-un moment atat de greu cum este criza mondiala – fara sa fi avut in tot acest timp nicio propunere de program cu solutii mai bune decat actualul guvern ?

    3. Va fi programul PSD facut PUBLIC cu toate cifrele pe masa si va fi el prezentat pentru evaluare expertilor independenti de la FMI, Comisia Europeana, Banca Mondiala si BNR - asa cum este si programul Guvernului - pentru ca populatia sa poata compara intre ele si sa aleaga in cunostinta de cauza ?

  • Pt Ponta (Marţi, 17 august 2010, 22:31)
    Fany [anonim]

    D-le Ponta cum vreti sa intrati la guvernare cu toti securistii dupa voi?
    De ce ati blocat dosarul lui Nastase?

  • O lista de ministri (Marţi, 17 august 2010, 22:36)
    Ciprian [anonim]

    Domnule Ponta, multa lume isi pune (fals, din pacate) sperantele in dumneavoastra pentru a schimba ceva in Romania. Cand veti veni cu o lista de ministri pe care sa-i propuneti in locul celor actuali? De populism e satula lumea, veniti cu ceva concret daca vreti sa fiti convingator.

    Si inca o intrebare. Ramaneti doar la Geoana, sau actionati si asupra altor membri de partid? Cine mai e pe lista neagra?

  • Din ce bani veti plati salarii si pensii (Marţi, 17 august 2010, 22:41)
    Mona Musca [anonim]

    1. Din ce bani veti plati salarii si pensii la nivelul anului 2008 – asa cum promiteti la televizor – daca Romania are deja un deficit de 8 MILIARDE DE EURO la bugetul de pensii? Veti face imprumuturi - credite - externe pentru asta ?
    Va rog politicos sa nu raspundeti la fel ca V. Vosganian care – tot aici pe HotNews - la un interviu identic si la o intrebare identica, a dat un raspuns extrem de complex si de cuprinzator: “din impozite” ... :)

    2. Dupa ce veti plati aceste pensii, cu ce bani veti mai face si INVESTITII pentru Spitale si Autostrazi ?

    3. Cum vor veni investitorii straini intr-o tara ca Romania in conditiile de mai sus?

  • Reforma in politica (Marţi, 17 august 2010, 22:44)
    Zegetina [anonim]

    Cad estimati ca va fi ziua in care cei care acum au peste 40 de ani vor disparea de pe scena politica. se face reforma in PSD pentru descotorosirea de oamenii influenti care pot aduce pe cineva in fata, dar apoi il manevreaza dupa bunul lor plac?

    Este Victor Ponta la dispozitia domnilor Iliescu si Nastase, sau poate spune raspicat ce gandeste?

  • Cum poate conduce Senatul daca nu vorbeste de PSD? (Marţi, 17 august 2010, 22:49)
    Liviu Iordache [anonim]

    1. Daca presedintele Senatului nu are voie sa se refere la PSD mai poate conduce un senat din care fac parte membri ai PSD? Sau orice fac acestia este perfect si seful senatului nu are dreptul sa reactioneze la nimic?
    2. Cam cite luni fara guvern cu depline puteri vom avea daca presedintele nu declanseaza alegeri anticipate? Ati facut un calcul?

  • De ce tot sustineti impozitarea progresiva? (Marţi, 17 august 2010, 22:53)
    tavyy [anonim]

    De ce tot sustineti impozitarea progresiva? Mai bine ati sustine taierea de ajutoare sociale necuvenite si trimiterea omului puturos la munca. De ce nu faceti asta? Va spun un lucru: in Franta pentru 5000EUR brut se plateste un impozit de 1050EUR pe luna(ATENTIE!!! aceasta tara are impozit progresiv). Pentru aceasta suma in Romania se plateste 1652EUR (asta cu impozit fix). Ma refer la impozitul platit de angajat. Nu este suficient? Ce spuneti??? Singura solutie pe care am vazut ca o aveti este impozitarea si mai mult a celor care muncesc si incurajarea lenesilor (editat HN). Deoarece eu nu vad in momentul de fata pe nimeni din poltica capabil sa scoata tara din criza am ales sa plec in Franta sa lucrez si sa platesc impozite acolo. Macar acolo stiu ca nu-mi ard de vii copii in maternitati.

  • COERENTA? (Marţi, 17 august 2010, 23:08)
    R B [anonim]

    buna ziua ,

    v-am urmarit destul de des in ultimul timp iesirile in public. Am cautat sa vad o strategie a dvs asupra gestionarii Romaniei in situatia delicata in care ne aflam. Inafara de "guvernul fura+Basescu complice" nu am reusit sa retin o a doua idee din discursul dvs.

    1
    Ati spus foarte des ca guvernul(si ati si nominalizat) fura. Sint convins ca vorbiti in cunostinta de cauza - de ce nu denuntati coruptia pe baza informatiilor care le aveti? (editat HN)
    ///

    3
    Ce credeti ca va scoate Romania din criza? Considerati ca, cresterea cheltuielilor salariale in sectorul de stat ar putea ajuta economia?

  • Cum echilibrati Bugetul? (Marţi, 17 august 2010, 23:30)
    macchiavelli [anonim]

    Domnule Ponta in rpezent Romania cheltuie 80% din Buget pe salariile bugetarilor, pensii, subventii si diverse ajutoare sociale. Dumneavoastra ati declarat ca daca veti veni la Putere veti elimina impozitele ptr cei care castiga mai putin de 1000 RON pe luna. Ati calculat impactul acestei masuri asupra Bugetului - deja gaurit????

  • Pensii militari (Miercuri, 18 august 2010, 11:19)
    Sima [anonim]

    Domnule Ponta,
    Va adresez rugamintea de a ne preciza care este pozitia PSD fata de recalcularea si diminuarea cu 60% a pensiilor militarilor si desfiintarea efectiva a acestei categorii profesionale.

  • intrebari pt. Victor PONTA (Miercuri, 18 august 2010, 11:30)
    voinescu horia [anonim]

    Dl. Ponta ati declarat recent ca relatia cu FMI este una "nociva" deoarece ne-au mintit in legatura cu cresterea economica si ca ar fi partizanii guvernului. Aveti vreo dovada in acest sens?
    Daca acordul cu FMI s-ar intrerupe, dvs. personal, de unde ati lua bani pentru acoperirea deficitului bugetar? Va intreb acest lucru in contextul in care d-voastra sunteti un adversar declarat al acordului cu FMI.
    Va multumesc!

  • Domnule Ponta (Miercuri, 18 august 2010, 12:35)
    Elena [anonim]

    Principalele critici ale membrilor PSD catre Guvernul BOC sunt:clientela politica,adica toti bani publici sunt virati catre rude,prieteni,sponsori PDL.

    1.De ce nu ati criticat Guvernul Tariceanu pe tema asta?
    2.Daca PSD-ul va guverna tara,va proceda la fel?

  • Domnule ponta (Miercuri, 18 august 2010, 12:49)
    Costin [anonim]

    1. Daca se poate, ne puteti spune in ce masura sunteti influentat de catre ion iliescu in conducerea partidului ?
    2. Pe cine preferati Che Guevara sau Ion Antonescu ?

    3. Care este pozitia dvs fata de tigani ?

  • Iohannis (Miercuri, 18 august 2010, 13:04)
    D.L. [anonim]

    Domnule Ponta, ce se mai aude de "Proiectul Iohannis"? Mai credeti ca este o solutie pentru Romania? De ce da/nu? Multumesc.

  • Cum sustineti mediul privat ? (Miercuri, 18 august 2010, 13:09)
    Mircea [anonim]

    Domnule Ponta,
    1. Dv sunteti un vajnic denuntator al cotei unice de impozitare (motivul pentru care eu l-am votat pe actualul presedinte...)
    Având în vedere ca acest subiect nu e nou, sunt sigur ca ne puteti spune acum :
    In cazul nefericit în care ajungeti la guvernare, cam care sunt cotele de impozit si treptele de venit si care este suma cu care vor creste veniturile bugetare in urma aplicarii acestei impozitari ?
    2.Numiti, va rog, 5 membri PSD care lucreaza în numai în privat sau care au firme care nu au sau avut niciodata contracte cu statul.....

  • Migratia (Miercuri, 18 august 2010, 13:10)
    Costel Gheorghe [anonim]

    Buna ziua,
    as vrea sa stiu pararea Dumneavoastra despre exodul cadrelor medicale in Occident vs.pararea presedintiala.Ce va face PSD pentru stoparea migratiei in sistemul sanitar?Credeti ca solutia ar fi un sistem bine articulat privat?Daca intrebarea nu e tehnicista,credeti ca Parlamentul ar supraveghea mai bine Casa Nationala de Asigurari de Sanatate?
    Multumesc.

  • Intrebare (Miercuri, 18 august 2010, 13:21)
    poweraxxel [anonim]

    Atunci cand parlamentarii plecau de la PSD infierati acest gest. Acum vad ca deveniti mai binevoitor daca dezertarea este in interesul scopurilor PSD. Considerati ca sunteti consecvent?








VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si Startup Cafe, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

9745 vizualizari

  • Am niste nelamuriri la situatia dlui Geoana. (Marţi, 17 august 2010, 21:54)

    Ovidiu [anonim]

    Dumneavoastra, ca presedinte de partid ii interziceti presedintelui Senatului sa isi exprime public anumite pareri.

    1. Cine este totusi mai puternic in tara noastra - presedintele Senatului, sau presedintele PSD-ului ?

    2. Ii dati ordine Domnului Geoana si pentru activitatile sale de Presedinte al Senatului sau primeste ordinele de la altii?

    3. Dumneavoastra ati afirmat ca pe vremea lui Geoana mogulii dictau in PSD. Astazi il sustineti pe acest om la a 2-a functie in stat. Eu sunt usor confuz. Daca acest om, ca lider asculta de moguli iar dvs, ca presedinte PSD stiti asta, este in interesul meu ca simplu cetatean, ca Mircea Geoana este al 2-lea om in stat?

    Cu alte cuvinte ce este pe primul loc in prioritatile PSD? Eu - romanul de rand, sau calculele politice?
    • raspuns (Miercuri, 18 august 2010, 12:56)

      Victor Ponta [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ovidiu

      Ce era de spus si de decis fata de relatia domnului Geoana cu actuala conducere a PSD s-a spus luni. Nu mai doresc sa mai redeschid acest subiect.
  • intrarea la guvernare (Marţi, 17 august 2010, 21:57)

    Pop V [anonim]

    Daca in urma motiunii de cenzura veti intra la guvernare, care va fi pozitia dvs.si a partidului referitor la Legea unitara a pensiilor, in special la militari si functionarii publici speciali?
    • raspuns (Miercuri, 18 august 2010, 12:58)

      Victor Ponta [hotnews.ro] i-a raspuns lui Pop V

      Reiterez faptul ca PSD-ul va guverna conforma programului sau, nu in urma motiunii de cenzura, ci in urma unui mandat primit de la oameni, prin alegeri. Cand vom cere acest mandat, vom propune clar ca nici un drept castigat vis-a-vis de pensie sa nu fie pus in discutie si recalculat, iar echilibrarea intre veniturile mari si cele mici (inclusiv la pensii) o vom face prin impozitare diferentiata si nu prin jignirea celor care au pensii mai mari sau mai mici, si nici prin incurajarea unui razboi intre categoriile de pensionari.
  • Domule Ponta, (Marţi, 17 august 2010, 22:03)

    Creator [utilizator]

    Ati auzit zicala: Divide et Impera?
    Nu vi se pare ca involuntar "ajutati" la transformarea ei in realizare?
    • raspuns (Miercuri, 18 august 2010, 12:59)

      Victor Ponta [hotnews.ro] i-a raspuns lui Creator

      Am auzit foarte bine de dictonul latin, dar eu personal il consider nociv si nu l-am aplicat niciodata de la echipa de baschet in care am jucat, pana la partidul al carui presedinte astazi sunt.
  • Dezamagire (Marţi, 17 august 2010, 22:08)

    Tiberiu Ganea [anonim]

    Domnule Ponta, ptr mine sinteti o mare dezamagire ca si politician din generatia tinara. Ati invatat toate trucurile asa-zis politice de la generatia mai in virsta (citeste Nastase, Hrebenciuc etc) iar personalitatea si suflul nou, corect, cinstit, competent pe care il asteptam in politica e inexistent. Mistocarelile, evitarea raspunsurilor directe, intreruperea discursului interlocutorului ca si tactici politice pe mine ma lasa rece.
    1. Care sint primele 3 obiective pe care le aveti ca presedinte al PSD si care este estimarea de timp ptr atingerea lor?
    2. Care este strategia politica a PSD pentru urmatorul an?
    Multumesc si va doresc mult noroc.
    • raspuns (Miercuri, 18 august 2010, 13:00)

      Victor Ponta [hotnews.ro] i-a raspuns lui Tiberiu Ganea

      Regret orice persoana pe care o dezamagesc, dar in acelasi timp nu cred ca v-ati pus dvs. sperante in mine. Indiferent de asta, voi incerca sa va dovedesc si dvs. ca o generatie noua din care eu fac parte poate sa-si aduca propria contributie la viitorul acestei tari fara a mai miza totul pe diabolizarea a ceea ce a fost in trecut.
  • Ce legitimitate au avut criticile PSD (Marţi, 17 august 2010, 22:10)

    JB [anonim]

    1. De ce prezentati un program de guvernare abia DUPA motiunea de cenzura :) Nu este ridicol ?

    2. Ce legitimitate au avut criticile PSD, daca abia acum - dupa 2 ani de criza - le fundamentati pe un program alternativ de iesire din criza ?

    Cat de *morala* devine, retrospectiv, isteria mediatica, confuzia si deruta pe care criticile PSD le-au produs in populatie intr-un moment atat de greu cum este criza mondiala – fara sa fi avut in tot acest timp nicio propunere de program cu solutii mai bune decat actualul guvern ?

    3. Va fi programul PSD facut PUBLIC cu toate cifrele pe masa si va fi el prezentat pentru evaluare expertilor independenti de la FMI, Comisia Europeana, Banca Mondiala si BNR - asa cum este si programul Guvernului - pentru ca populatia sa poata compara intre ele si sa aleaga in cunostinta de cauza ?
    • raspuns (Miercuri, 18 august 2010, 13:03)

      Victor Ponta [hotnews.ro] i-a raspuns lui JB

      1. E o confuzie. Programul de guvernare il prezentam pe 16 octombrie, data pana la actualul guvern probabil ca-si va continua activitatea.

      2. Criticile, in general, sunt importante daca au fundament, si refuz sa traiesc intr-o societate care mi-ar interzice sa critic guvernul. Legitimitatea criticilor venite dinspre opozitie este data tocmai de milioanele de oameni (numar aproape identic cu cel al PDL) care ne-au votat si ne-au trimis in Parlament.

      3. Raspunsul este da.
  • Pt Ponta (Marţi, 17 august 2010, 22:31)

    Fany [anonim]

    D-le Ponta cum vreti sa intrati la guvernare cu toti securistii dupa voi?
    De ce ati blocat dosarul lui Nastase?
    • raspuns (Miercuri, 18 august 2010, 13:05)

      Victor Ponta [hotnews.ro] i-a raspuns lui Fany

      Vreau sa intru la guvernare, si rog inca o data puterea actuala si mass-media sa-i demaste pe securistii de care vorbiti dvs, si nu sa-i promoveze in functii, vezi cazul domnului Silvian Ionescu.

      Nu voi inceta niciodata sa lupt impotriva dezinformarii si a sabloanelor pe care si dvs le utilizati - Adrian Nastase este in acest moment un inculpat in fata instantei, chiar daca eu personal consider ca dosarele impotriva lui instrumentate de DNA au fost dosare politice. Astept decizia unor judecatori in aceste cazuri.
  • O lista de ministri (Marţi, 17 august 2010, 22:36)

    Ciprian [anonim]

    Domnule Ponta, multa lume isi pune (fals, din pacate) sperantele in dumneavoastra pentru a schimba ceva in Romania. Cand veti veni cu o lista de ministri pe care sa-i propuneti in locul celor actuali? De populism e satula lumea, veniti cu ceva concret daca vreti sa fiti convingator.

    Si inca o intrebare. Ramaneti doar la Geoana, sau actionati si asupra altor membri de partid? Cine mai e pe lista neagra?
    • raspuns (Miercuri, 18 august 2010, 13:07)

      Victor Ponta [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ciprian

      Consider ca e momentul in Romania in care sa vorbim in primul rand de programe si principii de guvernare si abia apoi de oameni, altfel, toata discutia publica se va limita la nume si nu la ce au de facut acei oameni. Personajul salvator care e iubit de oameni, dar nu are solutii de tipul Traian Basescu s-a dovedit un esec total in Romania si in multe alte tari.
  • Din ce bani veti plati salarii si pensii (Marţi, 17 august 2010, 22:41)

    Mona Musca [anonim]

    1. Din ce bani veti plati salarii si pensii la nivelul anului 2008 – asa cum promiteti la televizor – daca Romania are deja un deficit de 8 MILIARDE DE EURO la bugetul de pensii? Veti face imprumuturi - credite - externe pentru asta ?
    Va rog politicos sa nu raspundeti la fel ca V. Vosganian care – tot aici pe HotNews - la un interviu identic si la o intrebare identica, a dat un raspuns extrem de complex si de cuprinzator: “din impozite” ... :)

    2. Dupa ce veti plati aceste pensii, cu ce bani veti mai face si INVESTITII pentru Spitale si Autostrazi ?

    3. Cum vor veni investitorii straini intr-o tara ca Romania in conditiile de mai sus?
    • raspuns (Miercuri, 18 august 2010, 13:10)

      Victor Ponta [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mona Musca

      1. Cifra prezentata de dvs este gresita. Deficitul nu este de 8 mld, ci de vreo sase ori mai mic. Bugetul tarii se compune din taxe, impozite si, desigur, si imprumuturi, dar important este ce faci cu acele imprumuturi. Si aici imi mentin critica la adresa guvernului Boc pentru modul in care a folosit banii de la FMI.

      2. Ca sa raspund foarte scurt, prin gasirea unor surse noi de venituri la buget si prin oprirea coruptiei ingrozitoare, care in acest moment duce o mare parte din bugetul de stat catre firmele conectate de partidul de guvernamant.

      3. Va reamintesc ca investitorii straini au venit in Romania in perioada 2000 - 2008 cu guverne social democrate sau liberale si au plecat in 2009 - 2010.
  • Reforma in politica (Marţi, 17 august 2010, 22:44)

    Zegetina [anonim]

    Cad estimati ca va fi ziua in care cei care acum au peste 40 de ani vor disparea de pe scena politica. se face reforma in PSD pentru descotorosirea de oamenii influenti care pot aduce pe cineva in fata, dar apoi il manevreaza dupa bunul lor plac?

    Este Victor Ponta la dispozitia domnilor Iliescu si Nastase, sau poate spune raspicat ce gandeste?
    • raspuns (Miercuri, 18 august 2010, 13:13)

      Victor Ponta [hotnews.ro] i-a raspuns lui Zegetina

      Fiecare poate sa vada jumatatea paharului care-i place, inclusiv intr-un partid. Poti sa-i vezi pe cei 15 noi presedinti de organizatii judetene, majoritatea mai tineri decat mine, sau pe cei doi-trei din cei vechi care au performante si era normal sa ramana in functie. Reforma in PSD se face in aceasta perioada indiferent daca vreau sa nu vreau eu si indiferent daca intotdeauna va mai fi aratata o persoana sau alta cu degetul.

      Ii respect pe domnii Iliescu si Nastase, ma sfatuiesc cu ei in destule probleme, dar daca considerati ca nu spun ce gandesc sau nu fac ce cred eu ca e mai bine inseamna ca nu am reusit sa ma fac cunoscut dvs cu adevarat.
  • Cum poate conduce Senatul daca nu vorbeste de PSD? (Marţi, 17 august 2010, 22:49)

    Liviu Iordache [anonim]

    1. Daca presedintele Senatului nu are voie sa se refere la PSD mai poate conduce un senat din care fac parte membri ai PSD? Sau orice fac acestia este perfect si seful senatului nu are dreptul sa reactioneze la nimic?
    2. Cam cite luni fara guvern cu depline puteri vom avea daca presedintele nu declanseaza alegeri anticipate? Ati facut un calcul?
    • raspuns (Miercuri, 18 august 2010, 13:14)

      Victor Ponta [hotnews.ro] i-a raspuns lui Liviu Iordache

      1. Presedintele Senatului isi poate indeplini foarte bine atributiile atata timp cat respecta regulamentul Senatului; deciziile politice nu le ia un presedinte al Camerei, ci plenul prin vot.

      2. E o intrebare pe care trebuie sa o adresati presedintelui Traian Basescu. Nu este in atributia mea sa propun prim-ministri si sper ca dl presedinte Basescu, la momentul unei crize politice, isi va indeplini obligatia constitutionala de a media acea criza, nu de a o accentua.
  • De ce tot sustineti impozitarea progresiva? (Marţi, 17 august 2010, 22:53)

    tavyy [anonim]

    De ce tot sustineti impozitarea progresiva? Mai bine ati sustine taierea de ajutoare sociale necuvenite si trimiterea omului puturos la munca. De ce nu faceti asta? Va spun un lucru: in Franta pentru 5000EUR brut se plateste un impozit de 1050EUR pe luna(ATENTIE!!! aceasta tara are impozit progresiv). Pentru aceasta suma in Romania se plateste 1652EUR (asta cu impozit fix). Ma refer la impozitul platit de angajat. Nu este suficient? Ce spuneti??? Singura solutie pe care am vazut ca o aveti este impozitarea si mai mult a celor care muncesc si incurajarea lenesilor (editat HN). Deoarece eu nu vad in momentul de fata pe nimeni din poltica capabil sa scoata tara din criza am ales sa plec in Franta sa lucrez si sa platesc impozite acolo. Macar acolo stiu ca nu-mi ard de vii copii in maternitati.
    • raspuns (Miercuri, 18 august 2010, 13:18)

      Victor Ponta [hotnews.ro] i-a raspuns lui tavyy

      In primul rand pentru ca, daca tot ati dat exemplul Frantei, in toate tarile europene, si in Statele Unite ale Americii, impozitarea diferentiata este sistemul care aduce mai multe venituri la buget si pastreaza echilibrul social.

      In al doilea rand, impozitarea diferentiata nu poate functiona decat in coordonare cu un sistem de deduceri care sa realizeze tocmai ce dvs cereti: incurajarea muncii si a cheltuirii banilor in directiile si in domeniile importante pentru noi ca tara, si nu pentru marii producatori internationali de bunuri.

      Este insa de datoria noastra sa explicam populatiei mult mai clar ce presupune sistemul de impozitare diferentiata si asta vom face in perioada urmatoare.
  • COERENTA? (Marţi, 17 august 2010, 23:08)

    R B [anonim]

    buna ziua ,

    v-am urmarit destul de des in ultimul timp iesirile in public. Am cautat sa vad o strategie a dvs asupra gestionarii Romaniei in situatia delicata in care ne aflam. Inafara de "guvernul fura+Basescu complice" nu am reusit sa retin o a doua idee din discursul dvs.

    1
    Ati spus foarte des ca guvernul(si ati si nominalizat) fura. Sint convins ca vorbiti in cunostinta de cauza - de ce nu denuntati coruptia pe baza informatiilor care le aveti? (editat HN)
    ///

    3
    Ce credeti ca va scoate Romania din criza? Considerati ca, cresterea cheltuielilor salariale in sectorul de stat ar putea ajuta economia?
    • raspuns (Miercuri, 18 august 2010, 13:21)

      Victor Ponta [hotnews.ro] i-a raspuns lui R B

      1. Daca astazi retineti in afara de Guvernul fura, ceea ce-i adevarat, si ca PSD propune impozitare diferentiata, am facut deja un mare pas inainte.

      2. Am denuntat coruptia prin instrumentele noastre politice si parlamentare (cazul Ridzi, cazul Videanu etc), iar presa este chiar mai eficienta decat noi in a arata aceste cazuri, din pacate sistemul de justitie nu este lasat sa ia masuri si asta de fapt e problema Romaniei.

      3. Nu. Cred ca nu cheltuielile salariale trebuie crescute, dar in mod sigur economiile cele mai importante la buget pot fi facute prin reducerea cheltuielilor cu bunuri si servicii, adica exact clientela politica a PDL, de unde pana azi nu s-a taiat nici un leu.
  • Front comun (Marţi, 17 august 2010, 23:26)

    Danny [anonim]

    Referitor la recenta divizie din frontul comun PSD-PNL impotriva lui Basescu si PDL-ul sau, prabusirea carora face obiectul punctului 1 din orice plan de a scoate tara din criza.

    1. Considerati ca exista vreo sansa pentru PSD sau chiar PNL SINGUR sa dea jos guvernarea asta si sa o inlocuiasca cu una mai coerenta si eficienta (asa cum dvs si Crin Antonescu sustineti ca ati proceda)? Si daca nu, de ce se observa aceasta divizie recenta intre cele doua partide (acuze si alte tot felul de intepaturi)?

    2. Considerati dvs. ca acuma pe timp de criza de o magnitudine intalnita doar in 1929, ca solutiile de iesire din criza cuprind doar elemente social-democrate? Sau exista si niste canale de impacare a anumitor masuri de stanga si dreapta pentru redresare economica - bineinteles lasand la o parte egoismul ideologic?

    Referitor la verdictul in tensiunile cu dl. Geoana

    Este foarte normal ca un partid (ca e in opozitie, ca e la guvernare) care are un statut si o prezenta in spatiul public de rangul PSD-ului sa afiseze o pozitie coerenta si unitara in permanenta. Totusi, considerati ca mediatizarea puternica si rezonanta a acestui conflict intern, in care se pot specula deja tabere oponente, a fost o miscare buna pentru PSD? Sau ar fi fost mai bine / posibil ca in urma declaratiilor publice divergente sa rezolvati problemele linistit si fara "tam tam"?

    Va multumesc, toate cele bune, si mult succes in continuare.
    • raspuns (Miercuri, 18 august 2010, 13:25)

      Victor Ponta [hotnews.ro] i-a raspuns lui Danny

      1. Nu exista nici o disensiune intre PSD si PNL vis-a-vis de pozitia anti-Basescu si anti-PDL (inclusiv impotriva Guvernului Boc). Sunt convins ca doar printr-o actiune comuna putem da jos Guvernul.

      2. Este insa corect fata de oameni sa ne prezentam viziunile si proiectele pentru viitorul tarii (noi o viziune de stanga, PNL-ul de dreapta) iar oameni sa le cunoasca si sa poata decide intre ele.

      3. Sunt de acord ca, din punct de vedere economic, solutiile nu sunt absolut de stanga sau absolut de dreapta, dar sunt principii de la care noi nu putem abdica fara a ne pierde identitatea si fara a ne afecta grav viziunea. Pana la ce punct putem merge cu compromisul, asta vom decide in partid si in urma reactiilor celor care vor sa ne voteze.

      Sunt de acord ca este nevoie ca eventualele conflicte interne sa fie solutionate in interiorul partidului. Asta am facut vis-a-vis de dl Geoana si din acest motiv nu vreau sa va mai raspund la intrebare.
  • Cum echilibrati Bugetul? (Marţi, 17 august 2010, 23:30)

    macchiavelli [anonim]

    Domnule Ponta in rpezent Romania cheltuie 80% din Buget pe salariile bugetarilor, pensii, subventii si diverse ajutoare sociale. Dumneavoastra ati declarat ca daca veti veni la Putere veti elimina impozitele ptr cei care castiga mai putin de 1000 RON pe luna. Ati calculat impactul acestei masuri asupra Bugetului - deja gaurit????
    • raspuns (Miercuri, 18 august 2010, 13:28)

      Victor Ponta [hotnews.ro] i-a raspuns lui macchiavelli

      1. Din nou, informatiile sunt gresite si vina principala apartine d-lui presedinte Basescu, care a avansat aceasta minciuna cu 80% din buget pe salarii si pensii. Adevarul este dat de Comisia Europeana, care arata foarte clar ca Romania cheltuie 13% din PIB pentru protectie sociala (locul 26 din 27 de tari membre), in timp ce media europeana este de 26%. Intre ce spune Comisia Europeana si ce spune presedintele Basescu, eu stiu sigur cine minte si cine are dreptate.

      2. Prin impozitare diferentiata am calculat si ceea ce se pierde prin neimpozitarea celor cu venituri de pana la 12.000 de RON pe an. Se recupereaza de la categoriile cu venituri foarte mari, care astazi platesc 16% in Romania si in jur de 50% in Franta, Germania, Italia etc.
  • guvernare (Marţi, 17 august 2010, 23:52)

    maria [anonim]

    D-le Ponta ,toata lumea asteapta un raspuns transant la intrebarea:Daca Presedintele ROMANIEI va solicita sa formati un guvern, o veti face?daca DA dece,daca NU ,la fel,dece?
    Pina acum ati dat raspunsuri politicianiste ,nu o mai faceti!///(editat de HotNews.ro)
  • Propunere de Guvern PSD (Marţi, 17 august 2010, 23:56)

    Andrei Popescu [anonim]

    Domnule Ponta , daca ar fi sa vorbiti serios despre un Gguvern propus de PSD , cu ce oameni veti veni ? Cu aceiasi oameni vechi :Ecaterina andronescu la invatamant , Dragnea sau Nica la interne ? Ilie Sarbu la agricultura ?
    Prim-ministru pe cine ati propune ? Nu cumva pe Adrian Nastase asa cum se aude ?
  • Impozitul progresiv (Miercuri, 18 august 2010, 0:25)

    eem [utilizator]

    In primul rand as dori sa va multumesc pentru amibilitatea Dvs. de a raspunde intrebarilor adresate de cititori.
    Inntrebarile mele se refera la politica impozitelor din programul Dvs. de guvernare.

    1. Puteti detalia planul pentru implementarea impozitului progresiv?

    2. Care va fi pragul salarial brut peste care cota de impozit va fi mai mare de 16%?
    ///

    4. Veti mentine scutirea de impozit pentru programatori?

    ///

    6. Cum vedeti Dvs. noua legislatie privitoare la PFA-uri (clasificarea ca dependenta/independenta). Veti aduce modificari legislatiei referioare la PFA-uri?

    Va multumesc(editat de HotNews.ro)
  • Impozitarea bisericilor (Miercuri, 18 august 2010, 0:29)

    eem [utilizator]

    In ultima vreme au fost multe dezbateri publice referitoare la impozitarea veniturilor bisericilor.

    Ce parere aveti Dvs referitor la impozitarea veniturilor bisericilor?
  • Solutii? (Miercuri, 18 august 2010, 0:29)

    ictin [anonim]

    Domnule Ponta, prima intrebare:
    Cine e mai sarac: o baba care o pensie de 1000 de RON si un apartament de 3 camere in centrul Bucurestiului sau o familie tanara care are un venit cumulat de 3000 de RON, dar trebuie sa plateasca ori rata ori chirie si au si cel putin un copil mic de crescut?
    ////
    (editat de HotNews.ro)
  • masuri (Miercuri, 18 august 2010, 1:07)

    hans [anonim]

    1. Veti incerca sa "modernizati" partidul ? si daca da, care sunt primele 3 masuri ce vor fi luate in acest sens ? in acest moment PSD este perceput ca un urmas al FSN, un partid al fostilor comunisti !

    2. Care este publicul target al partidului dvs ? veti ramane axati pe cetatenii din mediul rural sau intentionati sa efectuati o schimbare in acest sens ? daca da, care sunt principalele ideei ale dvs ref la acest subiect (spre ex, cu ce atrageti patura medie sa va voteze)

    3. Sunteti constient ca timpul pe care il mai aveti la dispozitie penru a schimba perceptia oamenilor despre dvs este f scurt ? Toate masurile luate de dvs de la venirea la conducerea PSD urmeaza linia vechilor "conducatori" ! Ce veti face in acest sens ? Ce va face diferit fata de ei, in afara de varsta?
  • strategie (Miercuri, 18 august 2010, 1:36)

    xy [anonim]

    # In ce fel va vedeti revenind la putere?

    1 - in urma motiunii de cenzura populare
    2 - in urma unor miscari de strada care ar duce la alegeri anticipate
    3 - respingand la vot eventualii succesori desemnati ai lui Emil Boc
    4 - suspendandu-l pe Traian Basescu din functie
    5 - prin vot obisnuit, la urmatoarele alegeri
    6 - acceptand acum sau mai tarziu o noua colaborare la guvernare cu PDL

    # In primele 4 cazuri, care necesita suport parlamentar, pe sprijinul caror partide mizati si pe cine va trebui implicit sa cooptati la guvernare dupa ce PDL ar fi inlaturat?

    - PNL
    - PC
    - UDMR
  • Buna Ziua (Miercuri, 18 august 2010, 2:45)

    Dumitru Dorin [anonim]

    1. PNL a marit pensiile sustinut de catre PSD, era normal sa marim atat de mult pensiile stiind ca nu avem decat foarte putini angajati ?
  • Intrebari (Miercuri, 18 august 2010, 4:17)

    Goe [anonim]

    1.Domnule Ponta,ce considerati sa faceti in ceea ce priveste neincrederea populatiei in partidele politice?Prezenta la vot scazuta,opinia populatiei ca 'toti sunt la fel'...
    2.Daca PSD era la putere care ar fi fost metodele Dvs de a lupta impotriva crizei?
    3.Cu ce se diferentiaza PSD-ul de astazi cu cel care a fost la putere inainte?
  • impozit (Miercuri, 18 august 2010, 4:31)

    vm [anonim]

    a fost anuntat la un moment dat in presa , venitul net pe anul trecut al domnului Ponta din activitatea de avocatura, 1milion de euro.
    ce impozit a platit la acest venit?
    ca salariat sau ca persoana fizica?
    sau ca microinteprindere?
    ce masuri concrete propune PSD pentru iesirea din criza?
  • 2 intrebari (Miercuri, 18 august 2010, 6:28)

    jos_iliescu [anonim]

    Stimate domnule Ponta,

    1) in Romania exista un nucleu dur de electorat anti-PSD, care nu va vota niciodata, sau aproape niciodata, PSD-ul. Fac parte din acest electorat. Sincer, cum credeti ca veti reusi, la urmatoarele alegeri parlamentare si prezidentiale, sa-i convingeti pe o parte dintre acesti alegatori ca PSD-ul nu mai e nici FSN-ul sau FDSN-ul sau PDSR-ul anilor '90, si nici PSD-ul anilor 2000-2004?

    2) atunci cand veti ajunge presedinte - si la cum megr lucrurile, probabil ca veti ajunge - pe cine intentionati, dumneavoastra personal, sa puneti prim-ministru?

    Va multumesc.
  • despre viitor? (Miercuri, 18 august 2010, 6:38)

    Teh-nik [anonim]

    Domnule Ponta: Considerati ca este PSD-ul capabil sa dezvolte un puternic pol de stanga sau o alianta solida in vederea urmatorelor alegeri fie ele anticipate sau la termen?
    Are si PSD in vedere un mecanism legislativ eficient de ajustare a organizarii statului? , bineinteles care sa transceada legislaturilor.
    Poate PSD propune oameni de calitate asupra carora sa nu planeze nici un semn de intrebare? Va intreb in virtutea faptului ca incercand sa-mi amintesc o personalitate marcanta din partid de-a lungul existentei sale mi-am reamintit doar de D-nul Tanasescu si fostul negociator sef cu UE Vasile Puscas.M-am gandit apoi si ce au in comun
    acestia , COMUNICA, nu vocifereaza. Va multumesc.
  • geoana (Miercuri, 18 august 2010, 8:09)

    mada [anonim]

    Care este, in opinia dvs., cea mai grava greseala pe care Mircea Geoana a comis-o in ultima perioada?
    Cum ati categorisi masura pe care i-ati administrat-o?
  • criza (Miercuri, 18 august 2010, 8:34)

    Daniel [anonim]

    Domnule Ponta,

    Este clar ca aparatul de stat este supradimensionat.
    In eventualitatea in care veti veni la guvernare:

    1. Cum veti actiona pentru eficentizarea rapida a acestuia?

    2. V-ati gandit la reversul medaliei in cazul impozitului progresiv atata timp cat marea majoritae a romanilor de clasa medie au credite?
  • stanga europeana vs PSD in 2010 (Miercuri, 18 august 2010, 8:35)

    Sebica Vonicescu [anonim]

    Punctual:
    1.cum explicati declinul accentuat al stangii in Europa(dar si global) anului 2010, cand cu toata aceasta criza atingand pe toata lumea, oamenii se incred totusi in valorile dreptei care creeaza plusvaloare si oportunitati, evident mai putin sprijin
    2.pare ca in continuare va veti sprijini pe categoriile defavorizate, care "nu pot" si cer cat mai mult de la "cei care pot".Descurajandu-i pe cei "care creeaza" intradevar ,cum credeti ca veti convinge un tanar cu un salar de 1.000-2.000 lei ca e mai bine sa se "lupte economic"la un privat pentru inca cateva sute de lei in fata alternativei de a "dormi social" la stat si a lupta "sindical" pentru cam aceeasi bani?
    3.in ideea de la punctul 2., ce tragere de munca poate avea un salariat care castiga 1.500 lei cand toti pensionarii romani(reali sau inchipuiti) cer("merita"?!?!?) mai mult decat aceasta suma?
  • sistemul sanitar (Miercuri, 18 august 2010, 9:05)

    ioan [anonim]

    Explicati clar si la obiect care ar fi schimbarea pe care PSD ar vra sa o aplice in sistemul sanitar? In al doilea rand de cum va fi gestionat fondul de asigurari de sanatate,va ramane la bugetul consolidat sau va fi administrat corect pentru scopul dat? Va rog ca explicatiile sa cuprinda date faptice nu vorbe sa zicem peisagistice si nici acuzatoare,caci acuzele pot fi impartite intre toate guvenarile post 90.
  • anticoruptie (Miercuri, 18 august 2010, 9:11)

    Th.R [utilizator]

    Va adopta PSD sub conducerea dvs. o atitudine progresista privind anticoruptia? Ca sa nu existe dubii, pozitia de pana acum a partidului nu este deloc progresista. Pun aceasta intrebare mai ales pentru ca in zona blogurilor se discuta faptul ca politicile anticoruptie ar trebui sa fie port-drapelul stangii, asa ar fi logic. II veti convinge pe cei de la baza partidului ca au intrat degeaba in partid daca vor sa fure si veti face curatenie in partid? Mai au toti cercetatii si condamnatii penal loc in PSD?
  • Pt Ponta (Miercuri, 18 august 2010, 9:12)

    Alex [anonim]

    Buna ziua domnule Ponta. Vreau sa va pun cateva intrebari legate de justitia din Romania si de ANI. Ca procuror, considerati ca se mai poate face ceva in tara asta, ca sa nu mai avem coruptie la fiecare colt de strada? Credeti ca ar fi nevoie de reguli mai stricte? Si in ceea ce priveste ANI, e adevarat ce am auzit la tv ca de fapt e o "cioaca"? De ce nu face nimeni din clasa politica nimic?
  • Deziluzie... (Miercuri, 18 august 2010, 9:14)

    PCS [anonim]

    Domnule Ponta,
    Pentru simplu motiv ca suntem generatia 72, chiar daca am alta formatie profesionala nu cea juridica, va rog sa-mi permiteti sa va intreb un singur lucru: asist la degradarea societatii romanesti legata la maini,deoarece masurile antisociale ne izgonesc din tara si ne semneaza condamnarea cu fiecare zi ce trece,vă intreb in eventualitatea in care, prin absurd veti intra la guvernare care sunt masurile cu care ati incepe,enumerati macar 3 dintre acestea,care să mă convingă sa nu emigrez intr-o tara civlizata, in care copii nu mor arsi de vii intr-o maternitate a unei capitale considerate europene.
    Va multumesc, va doresc multa putere de munca si consilieri......altii în locul baronilor consacrati.
  • solutii la criza (Miercuri, 18 august 2010, 9:22)

    Ion [anonim]

    Domnule Ponta, spredeosebire de multi dintre cei care comenteaza pe seama solutiilor propuse de PSD, eu chiar am citit acel document postat pe siteul partidului. Sunt lucruri interesante acolo.
    1.Credeti ca impozitarea progresiva va aduce mai multi bani la buget?
    2. Daca vor exista 3 trepte de impozitare, care va fi cea mai mare? Aceasat cota se aplica la tot salariul sau numai la ce depaseste o anumita suma?
    Va multumesc
  • pt pd ponta (Miercuri, 18 august 2010, 9:33)

    Ion [anonim]

    Domnule Ponta, stiu ca sunteti un om corect si cu capul pe umeri.
    Veti lansa in toaman un program de guvernare. Unii deja il critica fara sa-l fi vazut.
    Nu credeti ca acest program ar trebui sa contina mai degrba o viziune despre guvernare si despre societatea romaneasca, in conditiile in care criza are o dinamica accelerata si ceea ce e valabil astazi, nu mai este valabil maine?
    De ce nu va place cota unica?
    Ce aveti de gand sa faceti pentru tineri?
    Cum veti mentine PSD la 40%?
  • motiune (Miercuri, 18 august 2010, 9:39)

    gechi [utilizator]

    1. Cum comentati decizia PSD de a depune o motiune de cenzura impotriva guvernului si in acelasi timp de a anunta public prin presedintle sau ca nu doreste sa participe la guvernare?

    2. In cazul in care motiunea va avea succes, si un nou guvern se va forma, veti depune o motiune si impotriva acestuia?

    3. Urmareste PSD-ul crearea unei crize politice prin daramarea repetata a guvernelor si refuzul de a participa la guvernare?

    Va multumesc.
  • program de guvernare (Miercuri, 18 august 2010, 9:49)

    george [anonim]

    Domnule Ponta, inteleg ca lucrati la un program de guvernare, insa cu ce echipa aveti de gand sa implementati acest program?
    Pentru ca sunt membri ai PSD care, pe de o parte nu au performat asa bine cand ati fost la guvernare si altii care sunt implicati in diverse scandaluri. Aveti o echipa pregatita pentru a prelua guvernarea Romaniei daca vi se va da prilejul? Daca exista o asemenea echipa pe care o aveti in vedere, din cine este ea formata?
  • Intrebari (Miercuri, 18 august 2010, 9:50)

    ID Cristolovean [anonim]

    Multumesc anticipat ptr. raspunsuri la:

    1. Cum se poate inscrie cineva in PSD ?
    Un grup de studenti (MATE-INFO) au plecat de la sediul dvs dupa o ora. Ar fi dorit sa va cunoasca si sa va afle intentiile. Lor a inceput sa le pese de Romania.

    2. Cum veti opri jaful economiei prin contracte preferentiale = scandalos de piperate ?
    Acolo sunt banii necesari bugetului.
    3. Cand veti interveni ?
    Este clar pentru oricine ca bugetul pe acest an a fost secatuit de mult. Actuala putere va incerca sa iasa din aceasta situatie prin imprumuturi inrobitoare.
    Amanarea preluarii puterii va duce numai la adancirea crizei si implicit la solutii mai complicate.
    4. Cand veti incepe aplicarea legii raspunderii ministeriale (si nu numai) ?
    In calitate de fost procuror stiti bine la ce ma refer.
  • P.S.D. (Miercuri, 18 august 2010, 9:54)

    Stefan M. [anonim]

    Buna ziua, Dl. V.Ponta,
    1. Credeti ca in ziua de azi politicienii mai privesc, cu respect, spre principiile statutului unui partid ? ori mai cred in principiile din statutul unui partid ?
    2. Cand incepe "adevarata curatenie" in P.S.D. ? , pt. ca am fost membru al partidului pe care il conduceti astazi, asemenea bunicului si tatalui meu si n-am inteles ce mai cauta in acest partid anumiti membri care in fapt nu au nici o legatura cu acest partid, adica cei care au conflicte grave cu legea si as revenii in partid, dar nu alaturi de asemenea specimene.
    3. Sunteti de acord cu parerea conform careia clasa politica romaneasca, in proportie de cel putin, 90% este compromisa si corupta ?
    Va doresc numai bine, ca sa ne fie si noua un pic mai bine.
  • Buna ziua (Miercuri, 18 august 2010, 10:04)

    Marius [anonim]

    1. Care sunt masurile pe care le impuneti pentru a reforma cu adevarat PSD.
    2.Ce rol acordati tinerilor in cadrul organizatiilor PSD
    3. Care este proiectul dumneavostra Pentru Romania
    4. Unde vedeti Romania in 2020.

    Multumesc,
    Marius
  • propunere (Miercuri, 18 august 2010, 10:17)

    mihai [anonim]

    daca veti da afara din partid toti cei patati cu dosare penale, promit ca voi vota PSD la orice alegeri locale/parlamentare/prezidentiale.

    dar asa, partidul pe care il pastoriti e plin de personaje care fura banii care ii ia statul din salariul meu lunar.
  • O intrebare , va rog ? (Miercuri, 18 august 2010, 10:23)

    Irina Popescu [anonim]

    Domnule Ponta , am si eu o intrebare (sper sa raspundeti la ea) : De ce Dvs. si membrii importanti ai partidului Dvs. incercati sa speculati electoral Tragedia de la Maternitatea Giulesti si sa creati o legatura intre ce s-a intamplat acolo si Traian Basescu sau Emil Boc ?

    Avand in vedere ca , potrivit rezultatelor expertizei , instalatiile care au provocat incendiul erau vechi de 37 de ani , este evident ca ele putteau fi schimbate de Guvernul Nastase care a stat 4 ani la putere , a avut sustinere deplina si a cheltuit foarter multi bani. Sau de Guvernul Tariceanu care a stat tot 4 ani, si a cheltuit bani pe masini de lux.
    Sau , in cadrul primului an al Guvernului Boc , cand ministru al sanatatii a fost de la PSD.
    Putea Guvernul Boc , cel format in ianuarie 2010 sa reconstruiasca toata tara din temelii ?
  • Referendum reducere numar de parlamentari (Miercuri, 18 august 2010, 10:26)

    radu ioan [anonim]

    As dori sa sti daca , in cazul unei guvernari PSD , va mai fi respectat rezultatul Referendumului Popular din decembrie 2009 pentru reducerea numarului de parlamentari si desfiintarea unei camere a Parlamentului ?
    Veti pune in practica rezultatul acelui Referendum ? Si in ce termen ? Cu ce procedura ?
  • Intebări referitoare la D-l Geoană (Miercuri, 18 august 2010, 10:33)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    Stimate Domnule Presedinte al PSD,
    1. Cum puteti explica pozitia actuală a PSD-ului referitoare la D-l Geoană după ce anul trecut la alegerile pentru preşedinţie întreg partidul l-a susţinut ?
    2. Dacă d-l Geoană, ferească D-zeu !, ajungea sau ajunge preşedinte va mai asculta de Moguli ?
    3. Cum apreciaţi susţinerea familiei Dvs. de către d-l Geoană care v-a făcut miniştri şi parlamentari ?
  • Guvernare PSD (Miercuri, 18 august 2010, 10:35)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    Vorbiti despre PSD la guvernare legat de motiunea de cenzura.
    1. Cu ce program si cu ce prim-ministru?

    2. Prin ce procedura constitutionala considerati ca puteti ajunge la guvernare presupunand ca motiunea trece, iar Presedintele desemneaza un nou PM tot de la PDL?
  • Impozitarea progresiva (Miercuri, 18 august 2010, 10:49)

    Sectoristu [anonim]

    As dori sa explicati mai detaliat aceasta intentie a PSD, legata de impozitarea progresiva. Mie mi se pare o mare injustitie, in conditiile in care aplicand cota unica (pe care mai bine am numi-o PROCENT unic) oricum un angajat cu salariu mare plateste de facto mai mult. La 1000 de lei se platesc 160, la un salariu de 5000 de lei se plateste impozit 800 de lei! Pe langa celelalte contributii sociale, evident.
    In aceste conditii, de trebuie incurajata nemunca, de ce trebuie jupuit si mai mult un salariat care de obicei munceste mult pentru a ajunge la banii aia? De asemenea, nu este evident ca daca se impoziteaza progresiv, primul lucru care se va incerca va fi trecerea salariilor/banilor in zone gri sau chiar negre ale economiei?
  • PSD Bihor-DECAZUT (Miercuri, 18 august 2010, 10:55)

    Ungur Ionel [anonim]

    Am activat in PSD Bihor 10 ani, dar in 2009 senatorul Mang Ioan impreuna cu Claudiu POP fost deputat au promovat in partid persoane din afara , carora le-a dat functii, iar vechii membri au fost indepartati progresiv pe diverse cai.
    Un exemplu edificator este promovarea la Inspectoratul de munca Bihor a Simonei Iancu-cercetata penal pentru falsuri ,mita si abuz in serviciu.
    Aceste practici, au dus la decaderea partidului si la urmatoarele alegeri probabil ca rezultatele vor fi dezastroase.
    Credeti ca aveti puterea sa corectati atitudinea acestor persoane?
    Veti face ceva in acest sens?
  • Cu PNL ? (Miercuri, 18 august 2010, 11:07)

    Jean Valjean [anonim]

    1. De ce nu va aliati cu PNL, ce va desparte ?
    Mi se par puierile dezacordurile cu PNL. Important este sa va uniti si sa dati jos acest guvern. Apoi mai vedem, oricum Basescu nu pune prim ministru decat de la PDL. Iar pana la anticipate e cale lunga.

    2. De ce insistati atat pe impozitul progresiv ?
    Cred ca ar complica iar sistemul cu o armata de lucratori in finante care sa lucreze la impozitul pe venitul global. In plus este este echitabil, 16% la 10 milioane este 1,6 milioane iar la 100 milioane este 16 milioane. Deci cine castiga mai mult plateste mai mult.
  • Inscriere in proiectul Ponta (Miercuri, 18 august 2010, 11:07)

    Monica Marinescu [anonim]

    Cum ma pot inscrie in PSD? Care sunt pasii pentru ca un tanar sa faca parte din proiectul Ponta?
  • Ce nota le-ati acorda celorlalti presedinti? (Miercuri, 18 august 2010, 11:09)

    Gheorghe [anonim]

    Daca ar fi sa oferiti o nota celorlalti presedinti pe care i-a avut PSD in ultimii 20 de ani, ce nota le-ati acorda lui Ion Iliescu, Adrian Nastase si Mircea Geoana pentru ce au facut pentru partid. Dar pentru ce au facut pentru Romania?
  • Ce le propune Victor Ponta ardelenilor? (Miercuri, 18 august 2010, 11:11)

    Antonescu Monica [anonim]

    Cazemata politica a PDL-ului se gaseste in Transilvania. Pentru ca acest partid sa dispara – lucru pe care mi-l doresc – ar trebui sa fie sters din optiunea de vot a ardelenilor. Candidatii PSD au ignorat sau nu au reusit, in ultimii ani, si ca mesaj si ca efort politic, sa convinga Ardealul si pe ardeleni sa le acorde votul.
    Se schimba ceva in viziunea PSD cu privire la Transilvania odata cu schimbarea echipei manageriale a partidului? Ce le propune Victor Ponta ardelenilor pentru a renunta la “mitul” Emil Boc sau Traian Basescu?
  • profesionalitate? (Miercuri, 18 august 2010, 11:17)

    teor-etic [anonim]

    1- Ce v-a determinat să alegeți „meseria“ de politician?
    2- De ce PSD?
    3- Cum argumentati ideea că PSD un partid social-democrat autentic?
  • datoriile PSD (Miercuri, 18 august 2010, 11:17)

    schmoukiz [utilizator]

    1. Ati spus in interviul din EvZ ca nu intentionati sa platiti datoriile de 8 mil euro ale PSD, catre firmele care au tiparit afise, au dat mici si bere, tricouri, etc. Daca ajungeti la putere, credeti ca veti putea trata la fel si datoriile catre FMI si alte banci?
    2. Ati fost purtatorul de cuvant al lui Mircea Geoana. Cand ati realizat ca e 100% controlat de oameni de afaceri din afara partidului? Nu ati anuntat opinia publica de acest lucru primejdios nici in dezbaterea pentru presedintia PSD, cand i-ati promis sustinere si solidaritate lui Mircea Geoana, nici in noaptea anuntarii rezultatelor prezidentiale, cand jubilati ca tara va fi condusa de afaceristi dubiosi. Aceiasi moguli va promoveaza intens si acum, deci momentul de ruptura de perioada Geoana nu poate fi precizat.
  • Pensii militari (Miercuri, 18 august 2010, 11:19)

    Sima [anonim]

    Domnule Ponta,
    Va adresez rugamintea de a ne preciza care este pozitia PSD fata de recalcularea si diminuarea cu 60% a pensiilor militarilor si desfiintarea efectiva a acestei categorii profesionale.
    • raspuns (Miercuri, 18 august 2010, 13:49)

      Victor Ponta [hotnews.ro] i-a raspuns lui Sima

      Consier o rusine nationala recalcularea pensiilor militarilor si ma angajez in numele PSD ca, la momentul venirii la guvernare, sa refacem onoarea si respectul pe care Romania trebuie sa-l arate acestei categorii.
  • intrebari pt. Victor PONTA (Miercuri, 18 august 2010, 11:30)

    voinescu horia [anonim]

    Dl. Ponta ati declarat recent ca relatia cu FMI este una "nociva" deoarece ne-au mintit in legatura cu cresterea economica si ca ar fi partizanii guvernului. Aveti vreo dovada in acest sens?
    Daca acordul cu FMI s-ar intrerupe, dvs. personal, de unde ati lua bani pentru acoperirea deficitului bugetar? Va intreb acest lucru in contextul in care d-voastra sunteti un adversar declarat al acordului cu FMI.
    Va multumesc!
    • raspuns (Miercuri, 18 august 2010, 13:49)

      Victor Ponta [hotnews.ro] i-a raspuns lui voinescu horia

      Inca o data vreau sa precizez ca sunt impotriva unui nou acord in care sa ne mai indatoram inca 20 de miliarde, care vor fi risipiti, cum au fost si acestia, si care trebuie platiti de cei care vor veni dupa Traian Basescu si dupa Emil Boc. Vad o relatie a Romaniei cu FMI asa cum a fost in 2000 - 2004, cand acordul s-a derulat fara probleme, dar pe baza unei viziuni a Guvernului Romaniei, care a oprit tensiunile sociale si care nu si-a acoperit propria incompetenta asa cum face Guvernul Boc prin preluarea mecanica a unor pseudo-solutii propuse de delegatia FMI.
  • Ion (Miercuri, 18 august 2010, 11:47)

    ion [anonim]

    De ce PSD nu sustine recalcularea pensiilor. De ce nu este de acord cu calcularea pensiilor pe baza contributiilor si astfel sa se renunte la sistemul pagubos de acuma? De ce critica PDL in orice face, dar are nevoie de 2 ani pentru a realiza un program anticriza? Care este acel program, mi se pare ca nu a fost prea mediatizat.

    De ce ultima data cand a fost tot invitat pe Hotnews a raspuns numai la vreo 10 intrebari din cateva zeci(poate chiar 100) si din cele 10 nici una nu a fost un raspuns la o intrebare incomoda
    • raspuns (Miercuri, 18 august 2010, 13:46)

      Victor Ponta [hotnews.ro] i-a raspuns lui ion

      1. Pentru ca pensia este un contract intre cetatean si stat si statul nu poate unilateral sa-l insele pe cetatean, indiferent de motivatie. In schimb, impozitarea este o decizie a statului si problema pensiilor mari se rezolva prin impozitare diferentiata.

      2. Nu de doi ani, ci de sase luni am avut nevoie si-l vom prezenta acest program pe 16 octombrie. Daca spuneam ca-l avem in sertar imediat, am fi spus un neadevar.

      3. Sunt gata sa raspund la orice intrebare, oricat de incomoda, ceea ce am si facut in cazul dvs.
  • buget si politie (Miercuri, 18 august 2010, 11:49)

    Cornel [anonim]

    Buna ziua.
    1.Sunteti de acord sa concediati 30% din bugetari pentru a salva aceasta tara de la faliment total?
    2.Ce parere aveti si ce inbunatatire puteti aduce la legea care nu ajuta deloc politia sa-si faca treaba impotriva infractorilor.De exemplu daca un politist inpusca un infractor in timpul serviciului si in legitima aparare , acesta din urma poate sa-l dea in judecata pe politist , si statul (sau politia) il lasa sa se judece fara a avea nimic de aface cu aceasta problema ca si institutie.In localitati precum Craiova , 60% din populatie au arme , si se inpusca pe strazi.Vedem zeci de oameni la televizor care se bat si se taie cu sabile tot mai des.
    Am vazut la televizor un om care a vrut sa fuga de politie cu masina , si politistul saracu s-a urcat pe masina , poate de frica sa utilizeze arma din dotare, sa nu fie anchetat de superiori cateva luni .
  • solutii de relansare economica (Miercuri, 18 august 2010, 11:52)

    Radu [anonim]

    Domnule Ponta, as vrea sa va adresez 2 intrebari, si anume:
    1. Cum apreciati dvs. ca ar putea fi repornit consumul, pe fondul scaderii veniturilor populatiei?
    2. Daca ati fi la guvernare, ce demersuri ati efectua pentru depasirea problemelor grave din sanatate si finantarea acesteia la un nivel normal, care sa creasca sparanta de viata a oamenilor?
    Multumesc!
  • psd (Miercuri, 18 august 2010, 12:00)

    elis [anonim]

    dle Ponta, dece in situatia in care se afla tara adica criza si nu este numai in Romania psd vine doar cu critici la adresa actualei conduceri a tarii desi stiti f bine ca situatia grea din Romania se datoreaza din plin si psd si pnl?Chiar daca sunteti in opozitie nu credeti ca ar fi timpul sa puneti umarul sa reparati ce a ti stricat? Cand v am vazut in fruntea psd am gandit ca sunteti tanar si fara ranchiuna comunista oare ma insel?Nu sunt fan Geoana dar nu mi se pare corect ca presedintelui Senatului sa i puneti pumnul in gura in acest fel.
  • Buna ziua (Miercuri, 18 august 2010, 12:01)

    pehash [utilizator]

    Domnule Ponta, in cazul in care PSD va ajunge la guvernare:

    1. Daca veti fi constrans de veniturile bugetare sa alegeti intre pastrarea unui nivel rezonabil al pensiilor si salariilor sau continuarea investitiilor in infrastructura tarii, ce veti alege? Fara compromisuri...
    2. Considerati ca prezenta unei persoane ca Marian Vanghelie in BPN este reprezentativa pentru electoratul care va sustine? Va avea un cuvant de spus la formarea unui viitor guvern?
    3. Daca impozitarea progresiva nu va aduce la bugetul statului suficienti bani pentru acoperirea deficitului bugetar si veti fi nevoit sa continuati politica actuala de imprumuturi de pe pietele internationale, catre ce institutii va veti indrepta?
    4. Care este propunerea dvs pentru fotoliul ministerului justitiei in cabinetul PSD?
    5. Din experienta de procuror, ce masuri propuneti pentru a elimina tergiversarile de ani de zile din procesele DNA?
    6. Credeti ca, sub o guvernare PSD, Adrian Nastase va fi gasit vinovat in vreunul din procesele existente pe rol in acest moment?
    7. Credeti ca este oportuna si posibila modificarea constitutiei Romaniei pentru eliminare neclaritatilor existente in acest moment?

    Multumesc.
  • Intrebari (Miercuri, 18 august 2010, 12:30)

    poweraxxe [anonim]

    Stimate domn,
    1. Candva, ati adresat o intrebare colegilor din partid. Astazi, credeti ca puteti garanta ca actualul PSD, odata ajuns la guvernare va fi mai curat decat a fost "vechiul PSD" sau este actualul PDL?
    2. PSD va mai putea guverna vreodata alaturi de PNL? Daca da, care va fi varianta de impozit aplicata?
    3. Daca scopul dumneavoastra este de a apara parlamentarii PSD, pe noi cine ne apara atunci cand acestia vor veni in contradictie nu interesele poporului roman?
    Cu stima
  • Stanga care voteaza Dreapta ! (Miercuri, 18 august 2010, 12:31)

    Victor [anonim]

    Exista in Romania un segment social destul de consistent care are afinitati de stanga dar voteaza dreapta deoarece PSD-ul nu a reusit sa devina un partid sociat-democrat modern. Are oameni la varf, precum Iliescu, Nastase, Hrebenciuc, Vanghelie etc. care vor impiedica aceasta transformare. Datorita lor, de-a lungul anilor, si la baza partidului s-au inscris oameni incompatibili cu o social-democratie moderna. Din aceasta cauza, o modernizare reala a partidului va intampina o puternica opozitie.
    1. Credeti ca sunteti destul de puternic in partid si destul de motivat ideologic pentru a duce la capat modernizarea partidului (pornind de la prezumtia ca va doriti acest lucru) ?
    2. In cat timp s-ar putea produce aceasta modernizare ?
  • Domnule Ponta (Miercuri, 18 august 2010, 12:35)

    Elena [anonim]

    Principalele critici ale membrilor PSD catre Guvernul BOC sunt:clientela politica,adica toti bani publici sunt virati catre rude,prieteni,sponsori PDL.

    1.De ce nu ati criticat Guvernul Tariceanu pe tema asta?
    2.Daca PSD-ul va guverna tara,va proceda la fel?
    • raspuns (Miercuri, 18 august 2010, 13:42)

      Victor Ponta [hotnews.ro] i-a raspuns lui Elena

      1. Daca va uitati in presa de atunci, sunt unul dintre pesedistii care a votat contra guvernului Tariceanu II, si am avut si un conflict cu conducerea de atunci pe aceasta tema.

      2. Proiectul politic al PSD-ului condus de mine implica tocmai schimbarea acestei mentalitati. Daca voi reusi sau nu, o sa vedem atunci.
  • Domnule ponta (Miercuri, 18 august 2010, 12:49)

    Costin [anonim]

    1. Daca se poate, ne puteti spune in ce masura sunteti influentat de catre ion iliescu in conducerea partidului ?
    2. Pe cine preferati Che Guevara sau Ion Antonescu ?

    3. Care este pozitia dvs fata de tigani ?
    • raspuns (Miercuri, 18 august 2010, 13:39)

      Victor Ponta [hotnews.ro] i-a raspuns lui Costin

      1. Cu Ion Iliescu discut despre deciziile cele mai importante, asa cum discut si cu alti membri mai experimentati ai partidului, dar decizia si propunerile imi apartin.

      2. Sunt ambii personaje istorice cu lucruri bune si rele, apreciez la fiecare partile bune si le condamn pe cele rele.

      3. Nu cred in discriminari si in judecati colective, ci dimpotriva in obligatia unei societati de a-si integra toti membrii sai si de a-i sanctiona pe toti cei care incalca regulile, indiferent de etnia religia sau convingerea lor politica.
  • Iohannis (Miercuri, 18 august 2010, 13:04)

    D.L. [anonim]

    Domnule Ponta, ce se mai aude de "Proiectul Iohannis"? Mai credeti ca este o solutie pentru Romania? De ce da/nu? Multumesc.
    • raspuns (Miercuri, 18 august 2010, 13:37)

      Victor Ponta [hotnews.ro] i-a raspuns lui D.L.

      Tin sa spun inca o data ca pe omul Johannis l-am cunoscut anul trecut si mi-a facut o impresie foarte buna, dar ca proiectul Johannis din 2009 nu mai poate fi aplicat in viitor, pentru ca toate conditiile politice s-au schimbat.
  • procesul comunismului ! (Miercuri, 18 august 2010, 13:08)

    Cornel [anonim]

    Dl Ponta, va apreciez foarte mult pentru pozitia ferma de a nu mai face nici o alianta cu PNL (sa nu uitam ca Basescu cu ajutorul naivilor din PNL a ajuns pres.)

    Care este atitudinea Dvs fata de ideologia marxista, fata de materialismul dialectic sau fata de umanism ?

    Care este atitudine Dvs fata de ortodoxie ?

    Nu credeti ca procesul comunismului ar trebui sa inceapa cu Basescu si Boc ?
  • Cum sustineti mediul privat ? (Miercuri, 18 august 2010, 13:09)

    Mircea [anonim]

    Domnule Ponta,
    1. Dv sunteti un vajnic denuntator al cotei unice de impozitare (motivul pentru care eu l-am votat pe actualul presedinte...)
    Având în vedere ca acest subiect nu e nou, sunt sigur ca ne puteti spune acum :
    In cazul nefericit în care ajungeti la guvernare, cam care sunt cotele de impozit si treptele de venit si care este suma cu care vor creste veniturile bugetare in urma aplicarii acestei impozitari ?
    2.Numiti, va rog, 5 membri PSD care lucreaza în numai în privat sau care au firme care nu au sau avut niciodata contracte cu statul.....
    • raspuns (Miercuri, 18 august 2010, 13:36)

      Victor Ponta [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mircea

      1. Intrebare e corecta si pe 16 octombrie exact asta vom anunta in special: cotele de impozitare diferentiata si implicarea bugetare.

      2. Vreau sa ma numesc in primul rand pe mine, care am actionat in zona privata ca avocat si nu am avut niciodata un contract cu o institutie publica.
  • Migratia (Miercuri, 18 august 2010, 13:10)

    Costel Gheorghe [anonim]

    Buna ziua,
    as vrea sa stiu pararea Dumneavoastra despre exodul cadrelor medicale in Occident vs.pararea presedintiala.Ce va face PSD pentru stoparea migratiei in sistemul sanitar?Credeti ca solutia ar fi un sistem bine articulat privat?Daca intrebarea nu e tehnicista,credeti ca Parlamentul ar supraveghea mai bine Casa Nationala de Asigurari de Sanatate?
    Multumesc.
    • raspuns (Miercuri, 18 august 2010, 13:34)

      Victor Ponta [hotnews.ro] i-a raspuns lui Costel Gheorghe

      Nu doar ca sa fiu contra presedintelui Basescu, ci pur si simplu consider ca o tara care nu isi pastreaza si dezvolta sistemul de educatie si sistemul de sanatate este condamnata la pieire. Din acest motiv, plecarea medicilor din tara si distrugerea breslei profesorilor le consider mai periculoase pentru Romania decat o amenintare militara. Cautam solutii realiste pentru aceste probleme, dar totul tine in primul rand de modul de gandire. Si aici ne diferentiem total de presedintele Basescu si de PDL.
  • Propuneri de criza (Miercuri, 18 august 2010, 13:14)

    senki [anonim]

    Dle Ponta,
    Sunt destul de dezamagit pentru ca nici unul dintre partidele parlamentare nu cauta solutia pentru iesirea din criza.
    Ce parere aveti despre urmatoarea propunere:
    1. Reducere TVA la 15% concomitent cu introducerea unei impozit pe venit de 1% si un impozit pe cheltuiala de 3%. Deasemenea deducerea la TVA pentru o factura sa fie posibila numai dupa plata acestuia.?
    2. Avem o multime de beneficiari de VMG (venit minim garantat). De ce nu se poate organiza munca acestora cu ajutorul armatei (nu lasate in sarcina primariilor)? Propun urmatoarele:
    a). strangerea mizeriilor de pe langa calea ferata
    b. in fiecare martie si octombrie infiintarea unor tabere pentru plantarea padurilor
    3. Avand in vedere ca beneficiarii de VMG nu platesc CAS desi beneficiaza de aceste servicii de ce nu se poate pune pe ei sa contribuie la CAS?
    Cu stima,
    Senki
  • Intrebare (Miercuri, 18 august 2010, 13:21)

    poweraxxel [anonim]

    Atunci cand parlamentarii plecau de la PSD infierati acest gest. Acum vad ca deveniti mai binevoitor daca dezertarea este in interesul scopurilor PSD. Considerati ca sunteti consecvent?
    • raspuns (Miercuri, 18 august 2010, 13:31)

      Victor Ponta [hotnews.ro] i-a raspuns lui poweraxxel

      Consider ca ma aflu intr-un cerc vicios, si am capacitatea de a iesi din el.

      1. Ca principiu, migratia parlamentara o consider negativa si vom sustine sanctionarea sa prin Constitutie (la fel ca la alesii locali).

      2. Consider ca sa pleci din opozitie la putere este condamnabil pentru ca o faci in mod clar pentru avantajele puterii. Nu se poate aplica aceeasi judecata la cei care pleaca de la putere si vin in opozitie.

      3. Cercul vicios de care vorbesc se refera la solicitarea aproape generala de a trece o motiune de cenzura si a da jos guvernul, ceea ce matematic si constitutional este posibil doar daca la voturile PSD si PNL se adauga si alti parlamentari.
  • stenograma bpn (Miercuri, 18 august 2010, 13:30)

    adrian ionascu [anonim]

    Stimate domnule presedinte Victor Ponta, chiar acum vreo 15 minute a fost postata pe internet stenograma discutiilor din sedinta BPN al PSD de luni, cand s-a discutat sanctionarea lui Geoana. Cum credeti ca au ajuns in presa aceste discutii ?
  • Provocari ?? (Miercuri, 18 august 2010, 13:30)

    ioanitescu [anonim]

    Domnule Victor Ponta, suntetzi provocat continuu, nu va lasatzi suntetzi pe un drum bun !
    As vrea totusi sa va intreb prin ce se diferentziaza concret varianta doctrinei social-democrate orientate ,,mai la stanga" pe care o sustzinetzi dumneavoastra fatza de varianta sustzinuta de dl. Geoana ?
    Multzumesc !
  • Trasnporturi (Miercuri, 18 august 2010, 13:42)

    Radu Nicolaescu [anonim]

    1. Care este strategia PSD in legatura cu transportul in general si transportul pe calea ferata in particular ? Cum va explicati ca operatori feroviari privati atit de calatori cit si de marfa prospera in timp ce operatorii traditionali de stat sunt in pragul falimentului ?
    2. Pentru credibilitatea PSD cred ca aveti nevoiie de echipa intelectuala tinara in jurul dvs. Imaginea lui Mazare si vanghelie atasata de partid aduce in continuare mari deservicii. Cind va veti deatasa net de acesti indivizi ?
  • Poate credea ca nu ne dam seama (Miercuri, 18 august 2010, 15:06)

    pt. Ponta [anonim]

    Domnul Ponta , in stilul sau caracteristic de superficialitate , nu a raspuns la toate intrebarile , ci numai la cateva de la inceput si cateva de la sfarsit.
    Poate credea ca nu-si da nimeni seama!
  • vajnic trambitas (Miercuri, 18 august 2010, 15:23)

    piktor [anonim]

    Mi se pare mie sau a evitat raspunsul la TOATE intrebarile, cu exceptia celor de tipul "16 octombrie" si impozit progresiv, punctand in schimb la limbaj de lemn (adica gol)?

    La intrebarea 13 da un raspuns naucitor, punand egalitate intre "protectia sociala" (care ar fi 13%) si cheltuieli bugetare (care Basescu a zis ca ar fi 80%). Daca el gandeste in felul asta, adica salariile bugetare si pensiile sunt protectie sociala, atunci mai bine mergem in Congo in caz ca ajunge PSD la guvernare.
  • Cota unica si colectarea (Miercuri, 18 august 2010, 15:24)

    Adrian [anonim]

    Un argument pentru cota unica (scazuta) si impotriva impozitului progresiv (ridicat) este argumentul dinspre eficienta colectarii, indiferent de justitie sau echitate sociala.

    Mai precis este ca impozitul progresiv (ridicat) incurajeaza trecerea in subteran a multor venituri si deci nu e o metoda de colectare eficienta.

    In afara de si mai multi inspectori ANAF (ca deja mai au putin si depasesc numarul firmelor), aveti idei de compensare a acestui efect?
  • Dezamagit total (Miercuri, 18 august 2010, 15:33)

    X [anonim]

    Sincer, raspunsurile domnului Ponta sunt in cel mai bun caz pe langa subiect, ignorand complet intrebarea si rostind aceleasi verzi si uscate de fiecare data, si in cel mai rau caz, complet proaste. Cred ca pana si un elev care tocmai a sustinut examenul de capacitate stie sa raspunda mai la subiect decat dumnealui. In plus faptul ca nicio informatie clara nu este data despre reformele propuse de PSD, fiind invocata numai data din luna octombrie, nu m-ar mira ca aceste reforme nici sa nu existe. Romanie, distratie placuta la circ! Iar raspunsul sau referitor la conjunctura politica cu domnul Yohannis este o bataie de joc, mi-ar fi fost rusine sa ascund in manusi de catifea (a se intelege limbaj de lemn.. putrezit in plus) asa o afacere imputita.
  • d. Goe de PSD (Miercuri, 18 august 2010, 16:41)

    sausage nation [anonim]

    "... vina principala apartine d-lui presedinte Basescu, ... minciuna cu 80% din buget pe salarii si pensii. ...Romania cheltuie 13% din PIB pentru protectie sociala. Intre ce spune Comisia Europeana si ce spune presedintele Basescu, eu stiu sigur cine minte si cine are dreptate. "

    traiasca superficialitatea politicianului roman! A mostenit arogantza si ticalosia lui Nastase, nu si inteligentza lui.
  • de ce emigreaza cetatenii Romaniei ? (Miercuri, 18 august 2010, 19:22)

    emigrantul [anonim]

    In acesti 20 de ani de guvernari stinga=dreapta ,multi dintre noi au emigrat si vor mai pleca din tara ,incurajati inclusiv de dl.T B ,,este o strategie a acestei clase politice ?Daca da ,de ce este necesar votul diasporei?
  • domnule Ponta (Miercuri, 18 august 2010, 23:39)

    mares costel [anonim]

    Sunt de varsta dvs.Speram ca macar acum, in al 12-lea ceas, sa va dati seama ca a vorbi murdar, a fi arogant,este apanajul celor slabi.Insa, unde nu este nimic, nici Dumnezeu nu cere!
  • Domnu^ (Joi, 19 august 2010, 11:25)

    Unu [anonim]

    V-ati facut vre-o socoteala domnu^ ce ar insemna la momentul de fata o noua schimbare de guvern, un nou acord cu FMI, o anulare a tot ce s-a inceput acuma pentru a va aplica voi noile idei... care oricum stiti bine ca nu exista o concretizare 100% pozitiva?? Va asumati voi un euro de peste 6 lei, o inflatie dubla, un trai cel putin de doua ori mai greu pentru omul de rand?? Va doare undeva pe voi la ce salarii aveti!! Va dati seama ca sunteti un personaj de carton, ca impreuna cu toata "pleasca" din partid ati avut in mana tara cel putin 10 ani si ati bagat-o in groapa?? De ce nu aveti decenta sa ramaneti in umbra si sa dati o manuta de ajutor la cei care au castigat pentru un pic increderea acestui popor?? Respect si decenta va cerem...
  • PIB nu e acelasi lucru cu Buget (Duminică, 22 august 2010, 16:24)

    ion [anonim]

    Slaba cultura economica domnule Ponta.
    1. PIB nu e acelasi lucru cu Buget
    2. 80% din Buget pentru salarii, pensii si ajutoare sociale nu este tot una cu 13% din PIB doar pentru ajutoare sociale
    3. PIB este produsul intern brut care este impozitat si doar impozitul acela ajunge la Buget. Bugetul este cel care ajunge la Guvern si Primarii. Adica teoretic doar 16% din PIB ajunge la Guvern si Primarii. Deci valoarea PIBului este foarte departe de valoarea Bugetului. La fel de departe cum este Economia de Ponta.
    Nu ma asteptam la o cultura economica atat de precara. Invatamantul romanesc este de vina.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri