Analiza HotNews.ro

Miscari tectonice in subteranele partidelor. Optiunile presedintelui (I)

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Marţi, 3 august 2010, 1:13 Actualitate | Politic

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
In sapte luni de zile, cele trei mari partide si-au schimbat radical strategia si optiunile. Daca alegerile au configurat, la inceputul lui 2010, doua posibile blocuri politice - pe de-o parte coalitia PDL-UDMR-independenti-minoritati, pe de alta PSD si PNL - sapte luni mai tarziu, sondajele determina reamenajarea scenei si, implicit, refacerea calculelor pe termen mediu si lung. Analistii si consultantii politici par sa fie de acord ca s-a ajuns la un blocaj si ca presedintelui Basescu, specializat in mutari de sah cu pionii adversarului, i s-au redus drastic optiunile de joc. Remanierea se anunta inevitabila, dar cine se va sacrifica sa intre intr-un nou Guvern? De ce resurse dispune PDL? Ce sanse are un Guvern de tehnicieni? Cum va muta opozitia pe tabla de sah?

PSD si PNL au renuntat, cel putin in declaratiile publice, la orice proiect comun si tinde spre divizare. Incurajati de cresterea in sondaje, cele doua partide au intrat in competitie. Ponta si Antonescu isi revendica, fiecare pentru el, rolul de lider al opozitiei. Fiecare viseaza rolul de primadona, sa castige totul si sa nu imparta cu nimeni. Declaratiile lui Crin Antonescu facute pe 1 august la Antena 3 tradeaza o schimbare radicala de tactica. Cu PDL picat undeva sub 15%, PNL cauta sa se desprinda repede de PSD, sa recupereze electoratul dezamagit de Guvernarea Boc si sa ocupe spatiul dreptei, dupa cateva ocheade aruncate alegatorilor de stanga.  

"E din ce in ce mai putin probabil sa guvernam impreuna intr-o asemenea situatie, pentru ca ne despart foarte multe (...) "Problema PSD-ului este despartirea de Ion Iliescu (...) Daca Ponta va actiona in sensul modernizarii acestui partid, atunci PSD va fi un partener autentic pentru noi (...) Nu vreau sa vad inca o data perioada 2000-2004, sub alt chip", a declarat Antonescu pe 1 august, la Antena 3. Fraze grele, care pun in paranteza proiectul opozitiei unite visate cu voce tare acum cateva luni de Iliescu, Voiculescu, de Vantu si Patriciu. Detalii aici

Vremurile cand Ion Iliescu regreta ca Antonescu nu e in PSD par sa fi apus. Acum a venit randul liderului PNL sa regrete ca Ion Iliescu e inca in PSD. Tot ce nu-si amintea Antonescu despre PSD in toamna lui 2009, cand opozitia canta armonios la harfa proiectului Johannis, i se arata acum, ca o revelatie: antirefoma, stangismul-populist si incremenirea PSD, mascate sub figura joviala a tanarului Ponta. 

Ruptura fusese prevestita de racirea treptata a relatiilor dintre cele doua partide. Cand a devenit clar ca social-democratii se apropie de un scor care le permite sa guverneze singuri, Ponta s-a dispensat de liberali. Mai in gluma, mai in serios, liderul PSD dezvaluie, intr-un interviu pentru revista Kamikaze, un secret de bucatarie interna: "Ciorba PSD-PNL s-a pierdut in jacuzzi la Vantu" si recunoaste plin de franchete ca "Amorul asta de anul trecut dintre noi n-a fost pe bune, stie toata lumea ca n-a fost pe bune. A fost asa, o chestie, hai sa ne unim doi contra celui de-al treilea. (...) Ne-am luat nu pentru bani, ne-am luat sa-l omorim pe Basescu si sa facem nu stiu ce guvern. N-a iesit. Acuma mi se pare ridicol ca unii mai cred ca se poate reincalzi ciorba." Detalii aici

Insa primele semne clare de divort au aparut in urma cu trei saptamani, cand Ponta si Antonescu s-au contrat pe alta tema grea: suspendarea lui Traian Basescu. Detalii aici. Cel putin trei motive ii fac pe social-democrati sa trateze cu prudenta tema suspendarii:
  • teama lui Ponta ca o eventuala suspendare l-ar revitaliza pe rivalul sau din partid, Mircea Geoana, intr-o nesperata pozitie de jucator. Potrivit Constitutiei, Geoana ar fi numit presedinte-interimar si tot el ar numi viitorul prim-ministru ceea ce l-ar repozitiona in interiorul PSD
  • riscul de compromitere a temei, la fel ca in 2007, prin preluarea ei de catre Dan Voiculescu
  • retinerea ca o noua tentativa esuata i-ar oferi unui presedinte in cadere o nesperata gura de oxigen
Si totusi, tema suspendarii pare doar inghetata, nu definitiv abandonata. In functie de evolutia crizei, de numarul tradarilor din Parlament in sens invers, adica dinspre PDL si independenti catre PSD sau PNL, opozitia s-ar putea reface strategia pentru scenariul Basescu - suspendat.

Altfel spus, pe cel putin trei teme majore, cele doua partide, posibile aliate pana ieri, se despart: suspendarea presedintelui, motiunea de cenzura si, in consecinta, guvernarea comuna. Liberalii ii suspecteaza pe pesedisti ca viseaza la o guvernare monocolora. La randul lor, pesedistii banuiesc ca liberalii negociaza in secret refacerea Aliantei DA. In ce priveste depunerea motiunii de cenzura in toamna, din luarile de pozitie ale liderului PNL reiese tot mai clar ca liberalii nu vor ajuta PSD sa stranga cele 236 de semnaturi necesare demiterii Guvernului.  Lipsiti de predictibilitate si de garantia unui comportament corect din partea PSD, liberalii par decisi sa-si joace propria carte.

Unul dintre apropiatii lui Crin Antonescu a declarat pentru HotNews.ro: "Aroganta lui Victor Ponta si comportamentul de tip Nastase are doua consecinte: izoleaza PSD si creaza oportunitatea PNL de a merge singur pe drumul lui. Batalia acum se da intre PSD si PNL."

Singura tema abordata de pe pozitii identice ramane  acordul de imprumut cu FMI si Comisia Europeana. Ambele partide cred ca relatia cu FMI trebuie intrerupta iar liderii sai denunta tot mai violent politica creditorilor, dar si aici se pot sesiza unele incoerente. Europarlamentarul PDL, Cristian Preda, remarca pe blogul sau ca, in timp ce Mircea Geoana se intalneste la Washington cu reprezentantii FMI si pledeaza pentru continuarea dialogului, Victor Ponta refuza la Bucuresti o intalnire cu delegatia Fondului. In timp ce Dinu Patriciu ii trimite acasa, Crin Antonescu accepta totusi sa se aseze la masa discutiilor. Detalii aici

Scepticii se vor intreba daca nu cumva asistam la o falsa disputa intre doua partide cu interese comune, finantate si controlate de personaje unite de ura anti-Basescu si de un mod asemanator de a gandi afacerile. De ce nu si-ar da mana intr-un viitor Guvern, formand o majoritate zdrobitoare in Parlament? Raspunsul e nu, oricat de tentant ar suna pentru unii scenariul farsei. Toate studiile indica faptul ca bazinele electorale ale celor doua partide sunt profund incompatibile, in teritoriu oamenii lor nu se prea inteleg, cu exceptia unor Fenechiu sau Ghise capabili sa faca aliante cu oricine numai sa se vada iarasi la guvernare, iar rapacitatea pesedistilor le da fiori reci si celor mai stangisti liberali. Cei mai multi stiu insa ca PSD nu va fi dispus sa imparta tortul puterii cu nimeni, dupa aproape sapte ani de opozitie, umiliti cu firmituri aruncate cand de PNL, cand de PDL.

Altfel spus, de acum avem o situatie paradoxala. Opozitia se bucura de sustinere in opinia publica (PSD-ul tinde spre 40% si PNL sare binisor pragul de 20%), dar nu are majoritate in Parlament. In schimb, PDL s-a prabusit in sondaje sub 15%, dar mentine la limita o majoritate parlamentara. Procentele cadou aduse de criza si de un Guvern ineficient se pot pierde insa la fel de usor cum au venit. Sunt cifre care ignora procentul mare de nehotarati si nu tin seama ca, in lipsa unor solutii clare, capitalul de credibilitate castigat peste noapte se poate topi ca apa in nisip.  

Insa usurinta cu care PSD si PNL scriu si rup hartiile de logodna avertizeaza asupra precaritatii proiectelor opozitiei. Ele se nasc si mor cam prea repede, liderii se cearta si se impaca imprevizibil, in functie de ce mai spun sondajele, se accepta si se resping mult prea usor ca sa castige pe termen lung increderea alegatorilor sau sa dovedeasca capacitatea de a construi solid si responsabil, cu viziune pe termen lung. Experienta recenta a celor doua partide mai arata ca o coabitare in Romania intre stanga si dreapta, stergerea fortata a diferentelor intre doua partide cu istorii totusi diferite, depersonalizarea lor, nu se pot realiza pocnind din degete, pentru ca asa vor cativa maestri-papusari ascunsi in spatele scenei. Apoi, alegatorii s-ar putea acri de ciorba lui Ponta&Antonescu, reincalizita iarasi si iarasi.

Viitorul opozitiei si al PDL depind mai departe de modul in care va juca Traian Basescu, de credibilitatea si performanta noii echipe guvernamentale in gestionarea crizei economice si de capacitatea unui partid aflat in cadere libera de a se reinventa. Optiunile presedintelui s-au redus simtitor. Ce urmeaza?

Nota: Ramai pe HotNews.ro pentru partea a II-a: Optiunile presedintelui. Va intra PDL in spirala taranista? 


Citeste mai multe despre   



  
11575 vizualizari
  • +28 (36 voturi)    
    pe cine intereseaza sondajele? (Marţi, 3 august 2010, 2:27)

    claudiopolis [utilizator]

    Ne-am obisnuit in ultimii 3-4 ani sa fim tot timpul cu ochii pe sondaje. Era ceva firesc pentru ca in 2007, 2008, si 2009 electoratul s-a intalnit de cate doua ori pe an cu urnele. Astazi alegerile sunt departe. Cu mai mult de 2 ani inaintea viitoarelor alegeri, sondajele sunt complet irelevante! Ceea ce foarte corect constata si Dan in editorial: "capitalul de credibilitate castigat peste noapte se poate topi ca apa in nisip".
    Teoretic sondajele ar putea fi relevante si acum. Insa doar in situatia unor alegeri anticipate. Dar stim foarte bine ca este practic imposibil sa se ajunga la alegeri anticipate (parlamentarii nu isi risca mandatele, procedura de dizolvare e extrem de greoaie, etc).
    Iar povestea cu suspendarea presedintelui e cel putin ridicola. In primul rand pentru ca presedintele poate fi suspendat doar daca a incalcat (grav) constitutia. Sunt aprope sigur ca de data asta CCR ar declara neconstitutionala o suspendare fara temei. Insa chiar daca prin absurd s-ar ajunge la o noua suspendare, stim prea bine ca e practic imposibil ca 9 milioane de cetateni sa voteze pentru. Tot ce fac cei care sustin asemenea teorii, e doar un banal joc de glezne menit sa ascunda lipsa unor alternative reale.
    • +22 (26 voturi)    
      ce sa faca pdl-parere (Marţi, 3 august 2010, 9:06)

      danali [utilizator] i-a raspuns lui claudiopolis

      Sa schimbe tripleta bvb(blaga videanu berceanu)si sa-i scoata in fata pe Preda,Macovei,Voinescu,MR Ungureanu si alti tineri destupati si facute reforme de sus pina jos si mai vorbim peste doi ani,altfel vor avea soarta pnt-ului.
      • +5 (7 voturi)    
        In teritoriu au (Marţi, 3 august 2010, 10:03)

        congra [utilizator] i-a raspuns lui danali

        numai lipitori de afise in functii asa ca degeaba schimbi la varf. Opinia ti-o formezi cand vezi cine a ajuns in posturi de decizie la tine in societate, deconcentrata, autoritate locala/centrala.
      • +7 (9 voturi)    
        Absolut de acord cu tine! (Marţi, 3 august 2010, 10:10)

        ShoboLingoZauR [utilizator] i-a raspuns lui danali

        PDL are mari sanse sa sfarseasca exact ca cei din PNTCD!

        Sincer sunt pesimist in privinta accederii in guvern a persoanelor capabile din esalonul 2. Blaga, VIdeanu si Berceanu prefera sa o ia la vale cu totii decat sa faca ei un pas inapoi. Probabil ca mai sunt inca multe lucruri de furat...
        • 0 (2 voturi)    
          si eu am aceeasi speranta (Marţi, 3 august 2010, 15:55)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui ShoboLingoZauR

          sa se materializeze sansele de care vorbesti. singurul lucru pe care nu-l inteleg este de ce ai sperante de la udrea si de la esalonul doi. crezi ca ridzi face parte din esalonul 1 sau din esalonul 3? chiar din esalonul 2 face parte si nu e cu nimic mai buna decat esalonul 1.
          poate ai mai multe sperante de la esalonul 0 dar e mai greu sa mai ajunga basescu prim ministru. pentru ca pdl va obtine sub 15% din voturi in 2012 iar udrea nu va obtine nici 10% in 2014
    • -9 (19 voturi)    
      lasa ca se voteaza la Paris la 5 secunde iar (Marţi, 3 august 2010, 10:04)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui claudiopolis

      :)
      si iese iar Basescu ...
      din ciclul nu conteaza ce vrea poporul conteaza ce vrea puterea
  • +16 (28 voturi)    
    Simplu (Marţi, 3 august 2010, 3:53)

    Je2 [utilizator]

    Va reface alianta cu PNL dupa ce ii va convinge ca ascensiunea PSD din ultima vreme ii va exclude oricum dintr-o guvernare viitoare. Sacrificatul va fi Crin Antonescu, cel care in ultima vreme si-a luat foarte in serios statutul de "forma fara fond".
    • +3 (7 voturi)    
      :)) (Marţi, 3 august 2010, 13:20)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui Je2

      Prietene...Daca alianda DA se va reface...va fi in formula din 2004...adica cu PNL prim solist. Ai impresia ca vor ceda postul de prim ministru mai ales acum cand PDL-ul e la pamant? Mai gandeste-te....
      Personal as prefera ca acest Floricel sa zboare de la conducerea PNL...insa nu cred ca se poate in momentul asta...
      Oricum...orice varianta e mai buna decat cea cu PSD la guvernare.
  • +22 (30 voturi)    
    mituri (Marţi, 3 august 2010, 4:11)

    partea-doua [anonim]

    Eu traiesc in Canada de mai multi ani dar urmaresc cu atentie ce se intimpla in tara. Am o lipsa, nu vad programele de la TV. Cred ca totusi am un avantaj... Nu sint supus deversarilor de laturi...
    Un mit caruia romanii ii sint datori este acela ca intre PNL si PSD nu ar fi de fapt nicio relatie. De cind Tariceanu s-a suparat pe Basescu si pina azi, nu s-a schimbat insa nimic. Daca va uitati bine, maestre Dan Tapalaga, in urma, cele "doua" partide au facut tot timpul un joc in care cind unul, cind celalalt a iesit la atac. De obicei au fost prinsi in offside. Cum oare se poate gindi chiar ca Antonescu sau noul prostanac pot fi independenti de mogulii care in mod evident trag sforile? Si ma refer in special la Patriciu. Cu originea averii in prietenia cu Nastase/Iliescu, cu apropierea evidenta de un sustinator extern care este dusmanul declarat a tot ce este american (vezi FMI) si care tinjeste la recuperarea zonelor de influenta smulse de nebunul de Bush, "capitalistul" este, cred eu, Arhitectul acestei constructii odioase care pina la urma spera sa schimbe destinul Romaniei.
    Alt mit este ca exista o ura pe Basescu. Nu cred in ruptul capului. La urma urmei Basescu e dintre ei... Doar ca a avut si el o agenda ascunsa, i-a tras pe sfoara pe amici si s-a dat cu dusmanul american. Ma mir in fiecare zi ca tine cirma in aceeasi directie. Ura e pentru ce reprezinta el. Este aceeasi ura pe care o stiu de la sedintele UTC, de la acei isterici "lideri" care facusera pactul si care la revolutie s-au simtit tradati. Ei sint astazi, vechiul si noul prostanac si bibliotecarul de serviciu, baietii de tigari ai lui Patriciu.
    Alt mit este ca rusii nu mai sint ce au fost, ca acum sint prietenosi si capitalisti. Nu mai intru in detalii...
    Apoi, capitalismul a fost terfelit. "Era mai bine inainte" este un laitmotiv in Romania.
    • -22 (32 voturi)    
      hmmm nu prea stiu (Marţi, 3 august 2010, 4:44)

      cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui partea-doua

      INcepi prin a spune ca nu te uiti la programele Tv. Asta imi spune ca ori minti ori citesti numai ce spun iubaretii de Basescu. Altfel nu ai vorbii despre Patriciu.
      O data vorbest de sedintele UTC.. si cred ca te gandesti la Boc, apoi vorbesti despre mogulii lui Basescu.. care sunt anti americani, cand in US in spatele tuturor politicienilor se afla niste moguli.
      Poate o sa vi sa imi spui ca Basescu e un al doilea Mesia, ca Romania ar muri fara el. Eu un cred ca din cauza lui o sa avem foarte mult de suferit.
      Asta e. Stii chestia aia cu "ce naste din pisica soareci mananca"? Iliescu si Basescu se trag amandoi din acelasi sistem comunist, partidele lor sunt doua jumatati ale unui FSN.
      Vii sa spui despre originea averii unia si a altuia, dar daca o iei asa.. atunci te rog mult ia'te de toti. Sau familia Nastase nu are voie sa faca bani lucrand in administratie , dar familia Basescu da?
      Sunt amandoi la fel de hoti si mincinosi.
      Spui ca stai in Canada, dar folosesti tipul de ipocrizie si standard dublu tipic american.
      • +13 (19 voturi)    
        "amice esti idiot" (Marţi, 3 august 2010, 6:16)

        tot-eu [anonim] i-a raspuns lui cosminrs

        ...ti-ar zice nenea Iancu. Pai unde dai si unde crapa!
        Basescu ii reprezinta bine pe romani. Este la fel de rau si de bun ca toti. Are o calitate, pe care am remarcat-o deja inainte: constanta in politica. Pe cine vrei matale bre sa critic? Critic o populatie intrata in transa, manipulata de televiziuni, o adunatura care nu-si vede decit interesul imediat si egoist si ai carei exponenti se numesc Basescu, Antonescu, Ponta, Iliescu, Patriciu...
        Romanii ii admira pentru smecherie si reusita prin nemunca, pentru tunurile la care viseaza toti.
        S-a obtinut libertatea de a injura guvernul... si atit. Nimeni nu pare in stare de nimic, nimeni de fapt nu e bun. Daca intra in politica, trebuie neaparat sa fie minjit. De ce oare s-au retras din politica incet, incet toti intelectualii care au avut oarecare verticalitate?
        Daca scriu aici este pentru ca nu imi e sila, si inca mai consider ca apasind buboiul, poate plesneste si se vindeca.
        Gindeste-te la un lucru: de ce toti care se leaga de gasca Patriciu sint considerati lingaii lui Basescu? Daca nu ti se pare absurd, te pling, dar inca mai sper.
        PS: cu ipocrizia americana m-ai lovit :) ingerasule!
        • 0 (2 voturi)    
          sunt de acord cu tine (Marţi, 3 august 2010, 23:50)

          cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui tot-eu

          Pana la gasca lui Patriciu. Lasa'l dom'le pe Patriciu in plata domnului si leaga'te de ailalti. Ii consider lingaii lui Basescu ca nu spun nimic in afara de a repeta ce a zis Basescu. Atat si nimic mai mult. Nu au nici un altfel de argument.
          Eu unu l'am votat pe el in 2004. Prin septembrie 2005 nu il mai suportam deja. A spus ca el chiulea de la scoala si a ajuns presedinte. si apoi mi s'a parut ca am votat un al 2lea Iliescu.
          Da, Basescu reprezinta perfect tara asta. Suntem toti la fel ca el.
      • +10 (16 voturi)    
        gugu@yahoo.com (Marţi, 3 august 2010, 6:42)

        Inchizitorul [anonim] i-a raspuns lui cosminrs

        Bati campii, de fapt daca inca mai stai in Romania e clar. Ar trebui sa vezi cum e in Canada, America si dupa aia sa-ti dai cu parerea habarnistule.
        Politica in Romania e un cancan lugubru.
        Patriciu, Vantu etc is aia cu banu gros care comanda legile de care au nevoie. Restul sunteti o armata de sclavi, marionete, papusele si papushoi.
        • +10 (16 voturi)    
          cretinismul (Marţi, 3 august 2010, 9:44)

          ratrace [anonim] i-a raspuns lui Inchizitorul

          Dupa dezastrul psd-ului cu declaratia nu vrem FMI ramane doar PNL sa mai faca o miscare la fel si vom fi ingropati definitiv.Creaturile astea nu inteleg ca din cauza clasei politice, a mitei electorale practicate de toate partidele,si a incompetentei lor este asa cum este.Este ca si in "vinovatul fara vina cere sa se faca lumina".Clasa politica este rupta de realitate, ciolaniada e si acum la rang de lege.Opozitia vrea fara FMI,toti vrem fara FMI dar atunci din ce se platesc salariile si pensiile umflate si de ei,si nu le-ar strica sa mai asculte la guvernatorul BNR care este singurul cu capul pe umeri.
        • -4 (8 voturi)    
          Romania este reala, (Marţi, 3 august 2010, 9:55)

          Constantin [anonim] i-a raspuns lui Inchizitorul

          America este un fals. Noi aici stim ai cui sclavi suntem, voi in America si Canada, in schimb, habar n-aveti.
      • 0 (2 voturi)    
        partea a treiea (Marţi, 3 august 2010, 8:55)

        panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui cosminrs

        se pare ca matale te lovesti de copaci si te'ntrebi unde'i padurea...
        omul vorbea de doua directzi politice.
        nu cum a facut averea e imporant despre conu paturiciu, ci agenda lui politica, la care lucreaza impreuna cu felix, ilici si patru case.
        adica, zice canadezul, in ro sunt doua tendintze: a pro est a celor de mai sus si alta pro vest a baselului.
        or fi partidele de origine comuna, dar, in douszeci de ani s'au mai schimbat optici, convingeri politice. ro a intrat tot mai mult sub influentza vestului salbatic si tot mai multa lume crede in capitalizm, cu toate lacrimile varsate in amintirea trecutului.
        iesind in vest, multzi din cei mai tineri penelisti si pedelisti au mai invatzat cate ceva. au faacut si ceva malai si vor sa'l protejeze prin legi de tip occidental.
        sacii cu malai, din carutzele lui paturiciu, felix, vantu, sunt furatzi. d'aia nu le convine un capitalizm regulat si regularizat. ei vor un capitalizm oiigarhic, ca la maica rusia. faptul ca'si leaga tot mai mult carutza la gardul de est, cu televiziuni, banci, petrol si alte mici ciubucuri(!) arata clar ca vor ro sa stea lipita de est.
        asta nu'i impiedica sa aiba vile si yahchturi la monte carlo nu la soci.
        ro, dupa doi ani juma' de uniune, inca mai bajbaie nesigur. se intarzie cat mai mult integrarea, integrare care ar insemna trecerea la legile ioropene, la moneda ioropeana.
        inseamna, nu in ultimul rand, intarirea controlului economico financiar si a concurentzei loiale.
        sa nu uitam ca_conu dinu face afceri in $, ca si pretenii lui din est.
        cam asta intzeleg eu din ce zicea canadezul. si pentru asta, nu aii nevoie de tembeliziuni. nici b1 nici zvonalitatea vantoasa sa latrina 3.
        canadezul citeste presa electronica, ca si mine. este suficient sa'tzi faci o imagine. in plus, el mai citeste si afla cum este vazuta ro din occident. cum ne vad ei pe noi, cei care catzavencim ca vrem cu ei, dar in stil original, mioritic.
        apreciez articolul dlui tapalaga ca bun si onest.
      • +9 (15 voturi)    
        Amice, (Marţi, 3 august 2010, 10:08)

        TataOmidu' [utilizator] i-a raspuns lui cosminrs

        stau si ma intreb de unde sa te iau.
        Spui ca pesede si pdl sunt doua jumatati ale aceluiasi fsn! Te faci ca uiti ca exista si o "a treia" jumatate, cea din penele. Si ca mai este o alta "jumatate", cea din pece, care este mare nu numeric cat mediatic.
        Ai dreptate insa cand consideri ca si Basescu si ilici au radadcini comuniste. Nu ai dreptate cand spui ca au ACELEASI radacini. ilici este rusofil pana in maduva oaselor, comunist borat, veros, criminal si perfid. Basescu e mai degraba un mic Gorbaciov! Nu exista termeni de comparatie. Gandeste/te numai cati copii, mame, tati, bunici a omorat ilici si cati poti sa ii pui in carca lui Basescu.
        Dupa mine, esti doar un "ametitor" crescut la scoala latrinelor si a pravdikai tv.
        Semeni cu stan-laptotp, cu firea, cu popa gadea, cu nesimtitul de dumitrescu. Ma opresc aici. Si bine fac!
        • -7 (11 voturi)    
          abia astept 2012. va veni sfarsitul ... (Marţi, 3 august 2010, 10:28)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui TataOmidu'

          dar nu sfarsitul lumii ci sfarsitul perioadei basesciene cand basescu va ramane inca doi ani doar de decor si apoi vom afla de el doar din cartile de istorie.
          draga domino abia astept sa vad in 2012 cum te vei da cu capul de pereti cand pdl va obtine sub 15%.
          abia astept sa vad ce vei zice atunci ca acum nu faci decat sa arunci cu noi in realitatea si antene.
          voiculescu nu a facut parte din fsn. basescu a fost in guvernul fsn-ist. tu chiar crezi ca el si udrea urmaresc sa aslaveze tara de bolsevicul iliescu? banuiesc ca tu chiar ai crezut gogoasa de la alegeri cu "sariti! vin comunistii". nu vezi ca astia ai tai au pus impozit forfetar (gandit de eminenta finantista gratiela iordache) si vor sa puna si impozit pe averile mari? iata 2 dovezi de comunism. asa ca mai lasa-te cu propaganda anticomunista
          • +8 (10 voturi)    
            deci (Marţi, 3 august 2010, 10:48)

            bula [anonim] i-a raspuns lui adrian

            ca sa inteleg eu mai bine: Germania, Italia, Franta, Canada care au impozit forfetar/minim sunt comuniste? sau de la partid nu te-au informat corect? Impozitul (pe timp de trei ani) pe averile mari a fost propus de UNPR nu de PDL si exista oricum in ANglia, in Franta - or fi astea tzari comuniste??? PS. Voiculescu nu a facut parte din FSN. Era deja colonel de secu (la pensie??). Mai avea nevoie? Pe tine nu te supara ca unicele TV de stiri apartin lui Felix si lui Nus???
            • -1 (5 voturi)    
              bula dez informatorul (Marţi, 3 august 2010, 11:07)

              adrian [anonim] i-a raspuns lui bula

              pai in tarile alea forfetarul (care nu stiu daca este chiar in forma de la noi, dar sigur tu stii) a fost introdus de guverne socialiste. indiferent cine propune o masura (ca sa stii si tu, nu unpr a propus impozitul pe averi ci mugurel surupaceanu de la psd) responsabil este cel care o adopta, ca propuneri au fost multe dar au luat in considerare doar ce-au vrut.
              pe tine nu te deranjeaza ca o televiziune si inca un canal de stiri apartin lui paunescu?
              nu ma intereseaza cui apartin televiziunile, nu sunt chiar asa de usor de influentat si nici atat de prost incat sa nu pot sa am o parere proprie.
              cum spuneam si mai sus - cand am chef sa iau "pulsul natiunii" ma sui in mijloacele de transport in comun si vad ce spun oamenii despre unii si despre altii, daca o duc mai rau sau mai bine, daca mai au curaj sa-i sustina pe unii sau pe altii.
              • -1 (1 vot)    
                cine zice ala e! (Miercuri, 4 august 2010, 7:17)

                bula [anonim] i-a raspuns lui adrian

                cand a avut Canada, Germania, Italia guvern comunist? iar ai primit notite de la partid? iar ce se discuta in guvern este propunerea UNPR pt. averea afisata nu aberatiile lui suparaceanu. A fost paunescu securist cu acte de la cnsas? sau ai primit porunca sa dezinformezi?
          • -1 (1 vot)    
            dupa desteapta mea parere (Miercuri, 4 august 2010, 8:25)

            panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui adrian

            si mersul trenurilor, se pare ca n'ai nevoie sa asteptzi anul 2012 din punct de vedere al politichiei dumbovitzene. poate vrei sa'l asteptzi sa vezi daca se implineste predictzia maiasa. :-)
            adica, sa te las sa man'ntzelegi, pana la sfarsitul anuluii se vor lamuri lucrurile. pontilie, pupilul lui ililci, stie ce si cum/
            d'aia trage tare cu adunatul de autografe prin palavrament. daca pana la sfarsitul anului asta n'atzi facut nimic, you may kiss your ass good bye. adio, la putere !
            base va lasa guvernul asta sa termine toate masurile necesare pentru schimbarile ce vor sa le faca. dupa care, spre sfarsitul anului va proceda la o remaniere, cu mai multzi dela unpr in guvern.
            2011 va aduce, dupa predictiile economistilor, altzii decat cei dela mani cenal, o revenire a economiei, legea salarizarii va permite revenirea la salariile intregi, ba, dupa cum zice vladescu, chiar o posibila majorare.
            cu un aparat birocratic mai suplu, cu o revenire a economiei, cu oleaca de eficientza si schimbari de atitudine a celor din serviciul public, in 2012 pedele, udmr si unpre vor iesi la alegeri dupa alte pozitzii. si in acel caz, pesede poa' sa'si schimbe numele, dar si naravul. si sa mai astepte inca patru opt ani.
            penele e pe drojdie oricum. nu'i exclus sa se uneasca cu partdul lui becali, si cu tzaraneistii pavelesti.
            cam asta va sa fie.
            parol, tzatzo ! sa mor io !
      • -1 (1 vot)    
        pupini lu' nea costache nu mai au logica (Miercuri, 4 august 2010, 1:52)

        eugeni [anonim] i-a raspuns lui cosminrs

        "INcepi prin a spune ca nu te uiti la programele Tv. Asta imi spune ca ori minti ori citesti numai ce spun iubaretii de Basescu. Altfel nu ai vorbii despre Patriciu."
        De unde concluzia asta?. Logic maestre cum ajungi aici?. (nota:vorbii , corect se scrie cu un i. Parkinsonu'?)

        O data vorbest de sedintele UTC.. si cred ca te gandesti la Boc, apoi vorbesti despre mogulii lui Basescu.. care sunt anti americani, cand in US in spatele tuturor politicienilor se afla niste moguli.

        Ce lagatura are cu prefectura? este subiectiva chestia cu UTC'ul, tie ti se pare ca este Boc, sa iti fie de bine. btw, mogulii americani nu sunt antiamericani. Mogulii americani investesc banii, Patriciu ii strange la teshcherea eh?. Warren si Gates dau parte din avere la binefaceri-stiai?. Problema este daca ai nostrii moguli sunt antiromani sau nu.

        "Vii sa spui despre originea averii unia si a altuia, dar daca o iei asa.. atunci te rog mult ia'te de toti. Sau familia Nastase nu are voie sa faca bani lucrand in administratie , dar familia Basescu da?"

        VII ?!?!!!. Ti-am mai explicat odata cu lb. romana.
        M-am plictisit, paragrafele urmatoare inafara de orice calificativ. (ba nu ala cu "amice...."
        are mare dreptate.
    • -10 (16 voturi)    
      sfat. veniti in Romania si mergeti cu tramvaiul! (Marţi, 3 august 2010, 8:56)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui partea-doua

      Imi pare rau ca in canada sunteti rupti de realitatea de la noi. cititi doar ce ziare vreti (ca ziceti ca nu va uitati la tv) si va faceti o parere pe care o expuneti. nu exista ura pe basescu? veniti in tara si luati un mijloc de transport in comun. asa veti afla opinia oamenilor, nu citind doar un ziar sau altul (pro putere sau pro opozitie)...
      • -3 (11 voturi)    
        decat un sondaj e mai bun sfatul de mai sus (Marţi, 3 august 2010, 9:49)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui adrian

        de fanii pdl se pare ca stau daor in lumea lor. nu sunt bune sondajele, pdl are in continuare 40% ...
        de ce refuzati sa va faceti o opinie in loc sa credeti in sondaje sau ziare? este atat de simplu...
        in loc sa dati cu minus mai bine ati fi constructivi si ati veni cu o idee sau un argument...
      • +4 (8 voturi)    
        in tramvai (Marţi, 3 august 2010, 10:57)

        naiv [anonim] i-a raspuns lui adrian

        or fi si: cei 25% cu ajutoare sociale false, cei cu subventie de caldura NEMERITATA, cei 50% cu concedii medicale FALSE, cei cu certificate de handicapat FALSE, cei cu zero zile de munca VREODATA si care iau pesnie sociala minima, bugetarii supranumerar care vor fi eliminati, si mai putem lista.???? Ma mir ca nu sunt si mai multi care sa-l injure pe Basescu. Si vor mai fi: toti cei ce realizeaza ca perioada lui "sa ni se dea" s-a cam terminat
        • -1 (5 voturi)    
          da naiv, asa e (Marţi, 3 august 2010, 11:22)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui naiv

          cei enumarati de tine - bugetarii, pensionarii, cei cu concediu medical se bucura de perioada basesciana pentru ca pot fura. dar majoritatea in schimb injura cu spor la basescu si pdl si se jura ca nu-l vor mai vota
          • +1 (1 vot)    
            pe miriste? (Miercuri, 4 august 2010, 7:20)

            naiv [anonim] i-a raspuns lui adrian

            deci le-a data Basescu concedii medicale false? le-a facut dosare false de handicapati? de ce jafurile astea s-au facut in cel mai mare numar in judetele rosii? sub Iliescu nu s-au dat CM false?
    • -5 (11 voturi)    
      eori plecati in Canada care distrug vietile romani (Marţi, 3 august 2010, 10:12)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui partea-doua

      Ma gandesc cu drag mai dragi "canadieni" romani la taria dvs. de caracter de a decide ce e bine pentru altii cand ati abandonat aceasta tara.
      desigur sunt unii care au plecat cu diverse misiuni ale Securitatii ... mai sunt si cei care sunt inca in misiune ... si cativa care au vrut sa-si schimbe viata pentru ca nu au fost capabili sa lupte aici.
      Parerea ta e 0 cata vreme tu stai in puf la mii de kilometrii si nu vezi cum aici democratia e demontata bucata cu bucata de dictatorul Traian Basescu si cancerul PDL-ist.cata vreme nu jumatatea nereformata a PCR,PD-ul ,a fost la putere tara a fost in haos criza economica si circ.
      Nu-ti cer bun simt pentru ca in special baieteii cu ordin de misiune nu prea au. Mai povesteste-ne tu cat de rau e NATO , UE organisme in care Nastase si Iliescu ne-au dus ... stand in puf la mii de kilometrii...
      • +4 (6 voturi)    
        iar sunt confuz (Marţi, 3 august 2010, 10:50)

        bula [anonim] i-a raspuns lui vlad

        poti sa-mi enumeri trei masuri dictatoriale ale lui Basescu? dintre cele ce au demontat democratia?
        • -1 (5 voturi)    
          pot sa-ti enumar gesturi (Marţi, 3 august 2010, 11:16)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui bula

          smulgerea microfonului unei ziariste incomode, etichetarea unui copil "puiut de comunist" pentru ca si-a permis sa puna intrebari incomode, etichetarea unui ziarist ca "gaozar" tot pentru ca nu i-au convenit intrebarile, retinerea telefonului unei "tiganci imputite", lovirea unui copil etc
          ahhh aia cu copilul nu stiu de ce am inclus-o, nu cred ca ar face basescu asa ceva, sigur e trucajul lui patriciu
          dar ceausescu ce masuri dictatoriale a luat? enumera tu masuri dictatoriale ale lui ceausescu.
          daca doresti poti sa-ti enumar cateva masuri totusi - fixarea referendumului la data alegerilor - clara masura anticonstitutionala, numirea unui prim-ministru fara a tine cont de opinia partidelor care aveau o majoritate. si ar mai fi dar oricum tu nu le-ai crede, ca d-aia esti bula
          • +1 (5 voturi)    
            Si are dreptate. (Marţi, 3 august 2010, 11:48)

            mircea [anonim] i-a raspuns lui adrian

            Cineva trebuie sa le spuna adevarul acestor pui de comunisti(ca si tine) si tigani.Traiesc din munca milioanelor de romani si urla ca din gura de sarpe ca sunt discriminati.Parca are dreptate Iliescu cand spunea ca ne trebuie un despot luminat.Unora li sa urcat democratia la cap si cred ca pot sta cu tot neamul lor in carca poporului roman.Basescu are dreptate si bine a facut ca a spus-o.Pacat de clasa politica din Romania ,ca nu sustine o atitudine mai radicala privind acesti trantori,dar timpul nu-i pierdut.
            • -1 (1 vot)    
              pai nu vezi mai mircea (Marţi, 3 august 2010, 11:53)

              adrian [anonim] i-a raspuns lui mircea

              ca si astia tot haiduci sunt? tot de la bogati vor sa ia ca sa dea la saraci? nu vezi ca tot la trantori se gandesc?
            • 0 (2 voturi)    
              @mircea (Marţi, 3 august 2010, 11:58)

              @mircea [anonim] i-a raspuns lui mircea

              pai mircea, d-aia nu mai traim in triburi. ca sa ne putem dezvolta. ne ajutam intre noi si impreuna facem sa ne fie mai bine. din pacate unii au muncit o viata si nu primesc nici bani de medicamente iar altii fura pe rupte. asta e problema. nu ca ajutam pensionarii. pai la calculul de acum noi contribuim cu mai multi bani decat vom lua vreodata de la fondul de pensii. ce vina au pensionarii ca banii lor au fost furati sau prost gestionati?
          • +1 (3 voturi)    
            In concluzie (Marţi, 3 august 2010, 14:04)

            sile [anonim] i-a raspuns lui adrian

            Raspunsul tau la intrebarea "poti sa-mi enumeri trei masuri dictatoriale ale lui Basescu?" este nu.

            Unde scrie in constitutie ca nu se poate referendum odata cu alegerile? S-a putut in 2007 - alegeri europarlamentare si referendum asupra votului uninominal.
            Ce lege spune ca partidul cu cele mai multe locuri in parlament nu poate da primul ministru?
            Recunosc, la peroratii esti tare. Daca vrei sa ma contrazici raspunde la intrebarile de mai sus.
            • +1 (3 voturi)    
              Nu poate sa te contrazica... (Marţi, 3 august 2010, 19:08)

              Luk [utilizator] i-a raspuns lui sile

              ...poate doar sa repete ce se preda la scolile de partid media!

              Tu nu vezi?
              - Daca la realitatea sau la antene nu se trateaza un subiect, atunci subiectul ala nu exista!
              - daca la realitatea sau la antene se afirma ceva, atunci acel ceva e un adevar absolut pe care doar "pupincuristii pedele" il pot nega sau pune la indoiala.

              Nu sunt de parere ca la antene si realitati se spala creiere: ar trebui, mai intai, sa ai
              un creier!

              Ajunge cu lenea si cu "sa ne dea, sa nu ne taie"!!! Duceti-va la munca puturosilor, destul ati stat la teveu!!!!
          • +1 (1 vot)    
            ce frumos (Miercuri, 4 august 2010, 7:24)

            bula [anonim] i-a raspuns lui adrian

            deci Iliescu e dictator (mai golanule), Nastase e dictator (numarati-mi ouale) etc. Deci limbajul " neacademic" face dictatorul si uite cum Ceasca nu mai e dictator deoarece nu avem inregistrari cu limbaj neacademic. CCR a declarat cumva ca neconstitutionale aberatiile tale? sau ai devenit tu curte constitutionale?
  • +5 (11 voturi)    
    Din pacate... (Marţi, 3 august 2010, 6:28)

    Babulea Florin [anonim]

    Istoria se va repeta, in acest moment avem combinatii de 5 luate cate 2 sau 3, e matematic si repetitiv, noi putem doar sa speram in mai bine de fiecare data.
    Oricum foarte buna analiza domnului Dan Tapalaga.
  • -5 (13 voturi)    
    fsn (Marţi, 3 august 2010, 7:04)

    laurcat [anonim]

    aripa securista(a lui basescu) si aripa comunista( a lui iliescu) si-au dat mana peste tara...si fac cu schimbul.singurul merit al lui basescu si al "anticomunistilor" care l-au votat e ca o sa vina psd la putere cu peste 50% iar nastase va sta la butoane...
    • -6 (8 voturi)    
      ASTA este analiza! (Marţi, 3 august 2010, 10:13)

      congra [utilizator] i-a raspuns lui laurcat

      Se va obtine ceea ce a reusit si Constantinescu! Ne arunca in bratele PSD-ului sau, si mai grav, reintra Romania Mare in parlament.
  • -1 (11 voturi)    
    Sistemul bi-partinic cu trei partide (Marţi, 3 august 2010, 7:26)

    garett [anonim]

    De fapt PNL isi doreste cu disperare sa intre la guvernare, pur si simplu se lasa "curtati" cat mai mult doar pentru a obtine cat mai multe concesii. Cu cat PDL devine mai disperat cu atat va oferi mai multe celor care ii vor scoate din "corner"-ul in care au ajuns. O eventuala alianta cu un PNL care inca poarta aura celor 8% de crestere economica le-ar imprumuta credibilitate si i-ar ajuta sa evite scenariul PNTCD spre care se indreapta. PNL pe de alta parte este constient ca in eventualitatea prabusirii si disparitiei definitive a PDL nu ar face fata PSD-ului intr-un sistem bi-partinic si ar ramane ad-aeternam in opozitie. Si in aceste conditii flutura "marota" iliescu, mizand pe anti-iliescienismul "colectat" in ultimii ani si cochetand cu ideea refacerii aliantei DA, insa cu PNL pe post de lider.
    PSD pe de alta parte s-a plasat clar in opozitie renuntand la orice tentativa de preluare a puterii mizand tocmai pe un astfel de joc din partea PNL.
    Cu alte cuvinte ii lasa "sa-si rupa gatul" mizand pe "impuscarea a doi iepuri dintr-un foc", atat "muribundul" PDL cat si "prea-ambitiosul" PNL.
    Desi in mod normal, potrivit zicalei clasice, s-ar putea sa nu prinda nici unul tare imi e teama ca, privind la "calitatile" liderilor "dreptei" s-ar putea sa-i prinda pe amandoi, la urmatoarele alegeri.
    Iar basescu? Well, basescu nu prea mai prezinta importanta, pe termen lung! Popularitatea lui este in cadere libera tocmai pentru ca si-a legat in mod stupid numele de taierile de salarii si insistenta la fel de prosteasca cu care se lupta pentru impozitarea pensiilor. basescu este perceput ca "marele dusman", iar de aceasta nu va mai putea scapa prea usor, oricat de mult s-ar lupta adeptii sai. In plus, fara un PDL cu care "sa se joace" e grreu de crezut ca ar avea vreo influenta. Este prea putin plauzibil ca "orgoliul de invins" a lui Antonescu ii va permite totusi acestuia sa accepte un rol major pentru basescu.
    • +2 (6 voturi)    
      impozitarea e corecta (Marţi, 3 august 2010, 11:07)

      johngood [utilizator] i-a raspuns lui garett

      si totusi mai sunt oameni care aprecieaza lucrurile corecte, pe baze solide, chiar daca asta inseamna impozitarea tuturor veniturilor, fara exceptie, inclusiv a pensiilor.
      • +2 (2 voturi)    
        Mda, 15%! (Marţi, 3 august 2010, 12:39)

        garett [anonim] i-a raspuns lui johngood

        Nu confunda o abordare rationala cu una emotionala! Rational vorbind, ai dreptate. Emotional vorbind: "basescu vrea sa-i saraceasca pe pensionari". Ghiceste care abordare va avea castig de cauza? Mai ales la pensionari!
      • +1 (1 vot)    
        chiar e corect? (Marţi, 3 august 2010, 17:18)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui johngood

        daca o fosta sotie are un venit regulat de la fostul sot - nu pensie alimentara oentru copil - trebuie impozitat si ala?
        daca eu contribui la un fond de pensii privat atunci cand vine scadenta trebuie sa platesc impozit pentru ca am economisit?
        daca eu fac un depozit la o banca trebuie sa platesc impozit? de ce? cumva statul imi da vreun ajutor cand iau bani de la banca pentru a investi intr-o afacere?
        v-au impozitat creierul cu cota asta unica. e unica pentru ca e una pentru toate nivelurile de venit, nu pentru ca e pentru taote veniturile. ca pentru jocurile de noroc nu e impozit de 16%.
        • 0 (0 voturi)    
          de cand urletele (Miercuri, 4 august 2010, 7:29)

          curios [anonim] i-a raspuns lui adrian

          tin loc de logica? Cu globalizarea veniturilor sau cu cota unica veniturile se impoziteaza peste tot (la noi abia incepe). Poate te documentezi prin UE, prin USA etc. In viata numai de doua lucruri nu scapi: moartea si fiscul (Bejamin Franklin 1780). La voi la partid se stie cine era Franklin?
    • +1 (1 vot)    
      mutandis (Miercuri, 4 august 2010, 11:01)

      naiv [anonim] i-a raspuns lui garett

      W.Churchill a pierdut cu brio alegerile de dupa razboi. Dar cine isi mai aduce aminte azi de Atlee, in timp ce "buldogul", cel care a promis sange si lacrimi englezilor, are locul sau in istorie. In 1944 Roosevelt era cel mai injurat politican american.
  • -1 (5 voturi)    
    Si-apoi ce-o mai fi om mai vedea (Marţi, 3 august 2010, 7:37)

    Flaviu [anonim]

    Ce si cum, pe cine, cu cine, ramane de vazut. Deja stim cu totii ca totul e un troc. Deocamdata, insa, singura aflata pe cai mari este http://www.sentinta.ro/articole/editorial/view/minicronica-nopTii-necredinciosu-zice-nu-era-nici-macar-maimuta
  • +6 (10 voturi)    
    Raspuns pentru ultima intrebare din aticol. (Marţi, 3 august 2010, 8:15)

    sdajkviuqce [utilizator]

    Acestea sunt timpurile care pun la încercare sufletele oamenilor. Soldatul de vară și patriotul de vreme bună, în această criză, se eschivează de la datoria față de patrie; dar cel ce rămâne ferm acum, merită iubirea și recunoștința bărbaților și femeilor. Tirania, precum infernul, nu poate fi ușor cucerită; dar rămâne de partea noastră consolarea că, cu cât este mai dur conflictul, cu atât este mai glorios triumful. (Thomas Pain - American Crisis) .
    Vor mai trece zeci de ani pana cand alde ''Badea' Gheorghe'' vor pieri. Istoria nu mai poate fi masluita asa cum se facea odata. Peste 50 de ani vom vedea cine are dreptate acum. Eu stiu.
  • +16 (24 voturi)    
    democratia si-a atins limitele (Marţi, 3 august 2010, 8:47)

    zv [anonim]

    Pur si simplu nu se mai poate asa.
    Daca nici in perioade de criza politicienii nu renunta la calcule mercantile cu ochii pe sondaje, daca isi folosesc toate resursele logistice si ....intelectuale (?) pentru aranjamente de culise fiecare cu fiecare si scenarii de distrugere a adversarului ca intr-un joc de sah perpetuu inseamna ca democratia, asa cum se manifesta ea in Romania, nu-si mai are rostul.
    La ce bun, daca nu exista proiecte pe termen lung si daca cetateanul este tratat ca un simplu pion de eminentele cenusii din politica si media, ce rost au discursurile despre principii daca ele nu exista in spatiul public decat in contextul...gargarei electorale?
    Nu pot accepta ideea de a fi trensformati in cobai de grupuscule platite gras pentru a ne spune parerea in sondaje, de altfel foarte fluide si nerelevante pe termen lung, pentru ca cineva, interesat, sa initieze jocuri de combinatorica politica facand si desfacand guverne pe fondul crizei economice departe de a se incheia.
    Se vede limpede astfel imaturitatea clasei politice romanesti ca si a...electoratului de altfel.
    Aduceti fratilor PSD la putere pentru urmatorii 20 de ani, cel putin sa ne vedem de altceva decat de politica din parc, altfel, ne vom transforma intr-o natie de alienati care vor urma probabil calea....Madalinei Manole.
    Macar din curiozitatea de a vedea de unde scot social-democratii banii pentru aparatul bugetar de 250 de kg, fara acorduri de imprumut.
    PD-L trebuie sa renunte la orice negociere de aliere din pozitia precara in care se afla si trebuie sa-si sustina guvernul pana la capat, singurul care nu s-a opus cresterii entropiei din instinct de conservare, preferand sacrificiul in interes national.
    Oricum, nu voi uita niciodata tradarea aliantei DA de catre PNL si voi ramane alaturi de un om onest care este Emil Boc si de guvernul lui , chiar singur de voi fi.
    O felicit pe d-na Udrea pentru ceea ce face pentru Romania si pe cei cu merite in cresterea productiei industriale.
    • 0 (2 voturi)    
      fii mai optimist! (Miercuri, 4 august 2010, 7:34)

      prudent [anonim] i-a raspuns lui zv

      numai (neo) comunistii n-au inteles ca traim intr-o democratie -perfectibila, dar totusi democratie. Neo comunistii pur si simplu nu accepta asta: Ponta nu accepta compromisuri, Ponta vrea singur la guvernare (desi nu a avut VREODATA 51%) . De aici deriva totul, inclusiv coruperea mentala a unor sefi din PNL, care-si calca crezul in picioare pt.faramiturie de la masa PSD (au uitat de soarta lui Tattarascu). Dar sa fim optimisti: in 20 de ani, "pro-ceausistii" au scazut de la 100% la 41%. Iar bazinul electoral al PSD nu ajunge nici la acesti 41%. Ne trebui timp, sange si lacrimi, dar vom razbi.
  • +8 (14 voturi)    
    Victoras si Crinisor (Marţi, 3 august 2010, 8:49)

    Om bun [utilizator]

    Frontul comun "anti-Basescu' este ghidonat de corifeii care stapanesc PSD, respectiv, PNL.
    Ponta si Crinisor sunt niste pigmei scosi in fata, isi joaca rolisorul pe scena din fata populatiei tampe. N-au ei mintea si puterea, in partide, sa stabileasca strategia de urmat, pentru punerea la pamant a lui Traian Basescu si a PDL.
    Corifeii au o forta uriasa, sunt extrem de bogati, au o retea imensa de mijloace de comunicare totalitara, au cumparat cvasi-totalitatea contiintelor celor mai rafinate
    Victoras si Crinisor se joaca si fac pi-pi in nisip, in timp ce cerifeii pun tara la cale, pe marginea arenei pe care evolueaza zburdalnicii cu pammpersii plini de cea mai de calitate productie a lor.
    • -1 (5 voturi)    
      Asta-i capitalism, (Marţi, 3 august 2010, 10:01)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Om bun

      unde oamenii puternici economic dicteaza politicului.
      Prin grija lui Iliescu, am ajuns destul de repede in situatia in care economicul domina politicul si nu invers cum se intampla in comunism.
  • -2 (6 voturi)    
    Bati apa in piua. (Marţi, 3 august 2010, 8:53)

    Ioan [anonim]

    Fabrica de facut zarva a ziaristicii moderne, in lipsa de teme reale, face galagie mediatica.Toate aceste tinte inventate la comanda nu fac altceva decat sa descopere cat de mult va patineaza voua ziaristilor, sinapsele, si , cat de mult ni se buimacesc , noua cititorilor, neuronii stingheri, si nu numai. Qui prodest?
  • -1 (9 voturi)    
    articolul este bun, dar prea tarziu.... (Marţi, 3 august 2010, 9:01)

    capatu` satului [anonim]

    omu` de rand nu mai este interesat de politica, s-a saturat de jegosii ce conduc tara de 20 de ani;
    singura speranta sunt pensionariii din orasele patriei si care in lipsa de alta ocupatie ar trebui sa isi dea cu parerea despre masurile politice ale conducatorilor;
    restu` oamenilor, ce se autointituleaza intelectuali, au suferit aceiasi dezamagire ca si omu` de rand.
    intre opozitie si cei de la putere nu este nici o minima diferenta, legaturile si interesele personale ale politicienilor sunt mai importante decat orice doctrina politica, interes national, s.a.m.d.

    furtu` de la bujetu de stat si incurajarea furtului prin nepedepsirea acestuia sau pedepsele foarte reduse, formeaza cea mai importanta doctrina politica de la noi si este imbratisata de 99,99 % dintre cei care fac politica, daca nu 100 %;

    povestile cu optiunile presedintelui republicii, mutarile de sah, sunt bune pt. un retardat care nu are perceptia realitatii, doar o asemenea persoana mai poate crede in putere, opozitie, doctrine poitice si alte minciuni purtate de diversi ratati prin fata noastra de vreo 20 de ani;
    politicienii nu doresc decat furtu` iar presedintele republicii nu face nimik, desi are puterea si obligatia constitutionala sa vegheze la pastrarea unei minime aparente de legalitate a autoritatilor statului, in acest sens sunt si exemplele arhicunoscute vindeanu` si eba.
  • -1 (5 voturi)    
    si actualii guvernanti sunt tehnocrati (Marţi, 3 august 2010, 9:01)

    kreutzburg [anonim]

    Ce-nseamna "tehnocrati"? Nu sunt si actualii guvernanti specialisti (economisti, juristi, ingineri) deci, in pozitia pe care o detin, tehnocrati?

    Termenul este aruncat pe piata de jurnalisti semidocti, care traiesc (bine!) prin utilizarea de termeni pe care nici macar nu-i stapanesc.
  • +3 (9 voturi)    
    Parerea mea este ca (Marţi, 3 august 2010, 9:08)

    congra [utilizator]

    analistii nu inteleg un fapt care este mai mult decat evident: exista doar doua tabere - politicienii si poporul!
    A explica si, mai grav, a crede ca politicienii din partide diferite sunt diferiti in gandire si actiuni mi se pare echivalent cu a crede ca poporul roman e o turma de prosti! Lasati sa creada asta politicienii dar nu si voi analistii.
  • 0 (12 voturi)    
    mitul... (Marţi, 3 august 2010, 9:14)

    catalin [anonim]

    In primul rand analistul pleaca de la o ipoteza gresita.. ca alegerile au configurat actuala majoritate> Este fals! Independentii reprezinta o slolutie imorala asa cum PC-ul lui Voiculescu a fost in guvernarea aliantei DA din 2005. Niste oameni care au fost votati ca fiind membri PNL si PSD si nu pentru ca sunt X sau Y. PDL este in acest moment in cadere libera si analistul stie ca in mod obisnuit aceasta cadere nu se incheie aici ci va fi continuata. Nu exista nici o premisa pentru o crestere a actualului partid de guvernamant. Lipsa de coerenta in politicile sociale si economice dar si o anumita superficialitate a electoratului roman care nu va vota elitist catre genul de oameni Preda, Macovei caci, ne place sau nu, electorilor romani nu le place "fata" acestora - un motiv care cu greu ar fi inteles in vest dar care in romania exista, fac la PDL-ul sa fie un partid deja condamnat.. mai mult, daca PDL va cadea el nici nu va mai putea fi resuscitat avand mari sanse sa urmeze traiectoria politica a PNT-cd. Pozitionarea PSD si PNL este una corecta. in 2012 (stiu ca nu va place domnule Tapalaga caci dumneavoastra sunteti considerat poate pe buna dreptate omul de casa al lui t Basescu) aceste partide vor reprezenta stanga si dreapta. lupta va fi intre ele. Vor exista si jucatori mici, importanti in masura in care niciunul din aceste partide nu detine majoritatea.Comuniunea PSD cu PNL a luat sfarsit dar sa nu uitam ca ea a fost posibila doar din motiv de Traian Basescu. Desele derapaje democratice ale presedintelui roman auy facut necesara o astfel de alianta contra naturii.. doar ca TB este deja istorie si atunci cele doua partide se reaseaza.. ca vreti domnule Tapalaga sa vedeti altceva.. este normal.. ati invatat destule de la "mogulii' ce ii acuza TB in 2009... doar ca sunetti pt domnii de la putere partea mogulismului pozitiv... Bafta si poate ca ar trebui mai mult echilibru!!!
    • +2 (4 voturi)    
      e o prognoza sau o dorinta? (Marţi, 3 august 2010, 11:01)

      bula [anonim] i-a raspuns lui catalin

      esti sigur ca PNL va avea un procentaj in 2012 care sa-i permita sa faca opozitie? caci daca PSD face 51% nu mai are nicio importanta cat face PNL! Nastase ne cheama, indiferent cum se numeste premierul.
  • -2 (10 voturi)    
    Va intra PDL in spirala taranista? (Marţi, 3 august 2010, 9:14)

    robin_hood [utilizator]

    Cred ca trebuia sa o formulati ca si afirmatie,nu ca o intrebare.
    Cu siguranta peste 2 ani se va vorbi despre PD la modul " PNT 2",adica istorie.
    Dupa cum afirmati dvs.nici PSD,nici PNL nu sint dispuse sa intre la guvernare alaturi de PD.De ce ar intra?Sa ii scoata pe PD-isti din groapa?!Ar trebui sa fie nebuni sa o faca in aceste luni.
    PD merge cu viteza in groapa si in plus,merge SINGUR.
    Intrebati-va daca din septembrie vor mai fi linga ei UDMR si UNPPPPR.
    Situatia economica va fi si mai grava din septembrie,asa ca nimeni nu este dispus sa mearga cu Pd la brat in groapa.
    Cel mai bun lucru pt. PD-isti ar fi poate alegeri anticipate si sa intre in opozitie ( vezi C.Preda),in acest fel scapind de enormele probleme pe care le-au girat si le gireaza.
    Mister Boc se lauda anul trecut ca el va atrage fonduri europene,ca este inadmisibil ce s-a intimplat in cei 3 ani de guvernare PNL cu fondurile UE ( fonduri din ROMANIA ,in fapt),iar in aceste momente in care conducerea Romaniei ia da peste nas(FMI) se da la fund d-l Boc.
    • +4 (6 voturi)    
      LUI ROBIN (Marţi, 3 august 2010, 12:33)

      carat [utilizator] i-a raspuns lui robin_hood

      PSD si PNL spera sa scoata castanele din foc cu mana PDL. Nici PSD nici PNL nu-si doresc ACUM guvernarea. Acum este greu, acum trebuie scoasa Romania din criza in care se zbate, trebuie reparate stricaciunile facute de guvernarile ultimilor 20 de ani, acum trbuie luate masuri nepopulare care erodeaza guvernarea si partidul de guvernamant. Amenintarile cu motiuni de cenzura sau cu alegeri anticipate sunt praf in ochii naivilor. Atat PSD cat si PNL SUNT DE ACORD cu actiunile guvernului actual, dar lasi cum sunt, neparticipand la lupta anticriza, striga din rarunchi si acuza guvernarea actuala pentru orice masura ia, manipuleaza isteric masele prin media sinistrilor moguli, in speranta ca peste 2-3 ani, tara va fi pe un trend pozitiv, PDL in dizgratie iar ei, vor putea culege laurii victoriei unei batalii la care nu au participat, ba dimpotriva, au pus bete in roate.
      • -1 (5 voturi)    
        acelasi PD (Marţi, 3 august 2010, 13:40)

        robin_hood [utilizator] i-a raspuns lui carat

        Adu-ti aminte ca Base a fost de acord cu cresterea salariilor in invatamint cu 50%( doar PNL era contra),ca nici in ianuarie 2009 nu credea Base&comp.ca lucrurile vor sta asa de groaznic,nici dupa ce a spus " avem nevoie de o centura de siguranta de 20 mld " nu credea ca va fi rau,nici in toamna lui 2009 nu credea " o sa avem crestere economica in 2010".Unde sint aceste convingeri ale lui Base in acest moment?A spus chiar el cu gura lui " daca Vestul nu se ridica,nici noi nu ne vom putea ridica" asta echivalind cu " sintem niste incompetenti si asteptam sa ne traga astia din Vest dupa ei",iar aceasta declaratie a zis-o intr-un moment de pierzanie cred.
        Oare de ce nu s-au facut reformele nici pina in acest moment ?
        Toate acestea spun un singur lucru : daca nu ar fi venit criza,PD s-ar fi comportat la fel ca si cei de dinainte,asa cum PNL sau PSD ar fi facut la fel cu PD-ul de acum!Asa ca lasati-o mai incet cu "aia de dinainte" si cu "astia fac reforme acum"( fac reforma ca nu mai au ce sa suga(au supt destul-vezi Ridzi,CNI-Udrea etc).
        De fapt,le-a zis-o seful guvernului(FMI) in fata : DEZASTRU.
        Si spre dezastru se indreapta si Pd-ul acum.
        Sa fie primit si linisteasca-se in pace.
        • +1 (1 vot)    
          PNL nu a fost contra. (Marţi, 3 august 2010, 14:22)

          congra [utilizator] i-a raspuns lui robin_hood

          Gresesti. PNL a votat PENTRU. Nu confunda guvernul care stia realitatea cu parlamentarii care sunt vai mama lor (si acum - vezi legea ANI - ca si atunci).
        • +1 (3 voturi)    
          LUI ROBIN-HOOD (Marţi, 3 august 2010, 14:51)

          carat [utilizator] i-a raspuns lui robin_hood

          Imi aduc aminte perfect. PNL se opunea cresterii salariilor din invatamant cu 50% doar la radio-televiziuni. In Parlament au votat 100%, pentru majorare si prima data si a dou-a oara dupa ce Basescu a rspins promulgarea legii. La doua voturi PRO ale Parlamentului, Basescu n-a avut alta alternativa decat promulgarea legii. Concluzie: singurul care s-a opus acestei legi a fost Basescu. Dar astazi interesele opozitiei sunt de a musamaliza adevarul si de a-i manipula pe idioti.
          • 0 (2 voturi)    
            Singurul (Marţi, 3 august 2010, 17:50)

            robin_hood [utilizator] i-a raspuns lui carat

            care a recunoscut ca a fost pentru acea lege este chiar Base.A recunoscut chiar el lucrul asta,asa nu are rost sa il mai dai la inaintare.
            Da,aia din Parlament au votat toti pentru lege> toti is o apa si un pamint.
          • 0 (2 voturi)    
            Manipulare (Marţi, 3 august 2010, 17:56)

            robin_hood [utilizator] i-a raspuns lui carat

            Despre care manipulare vorbesti?Despre incercarea de a ascunde intregii populatii gravele probleme?Despre contractele de la turism trucate si date clientelei PD?Despre inaugurari de centuri fara a fi terminate toate lucrarile iar in acest moment sint inchise pt.motivul ca se asfalteaza ultimul strat,dar de fapt nu au bani se termine lucrarile?Despre incapacitatea lui Boc de a atrage fonduri?Despre centura de siguranta care de fapt a devenit total altceva?Despre declaratii la Tv ca nu se imprumuta bani pt.pensii,iar in spatele usilor de aproba aceste pensii?
            Asta ma intereseaza nu ce discutati voi despre moguli si alte motive puerile preluate ca puii de pelican din gura unuia care se crede mai mare.
  • +6 (16 voturi)    
    Eticheta de incapabilitate (Marţi, 3 august 2010, 9:27)

    valexandru [utilizator]

    pusa guvernului Boc s-a lipit atat de tare incat nici cei mai impartiali nu vad ce se intampla.

    Acest guvern impiedicat a reusit ce nu a reusit niciun guvern pana acum: sa produca reforma . O reforma intarziata de piedici politice si de mentalitatea de asistat social a majoritatii populatiei.

    Noul guvern are sansele create sa lucreze decisiv pentru iesirea din criza prin continuarea in mod constant a reformelor.

    PNL si PSD nu sunt pregaite pentru confruntarea cu un guvern servit de actualul guvern si scutit de sacrificiile acestuia..

    Aceasta este mutarea lui Basescu si singura castigatoare si pentru PDL de a intra puternic in opozitie din 2012.

    Presedintele si PDL au o directie in ceea ce fac, chiar cu pretul pierderii puterii. Ceilalti vor doar puterea.
    • +8 (8 voturi)    
      Comunicarea (Marţi, 3 august 2010, 10:07)

      Scippio [anonim] i-a raspuns lui valexandru

      Din pacate, actualul guvern sta execrabil la capitolul comunicare. Boc este un foarte, foarte slab comunicator. Traim intr-o lume a imaginii in care nu mai conteaza ceea ce faci si ceea ce esti cu adevarat ci ceea ce reusesti sa comunici publicului si imaginea pe care reusesti sa ti-o creezi. Sa neglijezi asta este egal cu sinuciderea si se pare ca Boc nici acum nu este capabil sa inteleaga acest adevar simplu. Ma mir ca nu inteleg nici altii din jur. Sau poate ca exista un sabotaj din interior
      • +1 (5 voturi)    
        si cum faci comunicarea? (Marţi, 3 august 2010, 11:03)

        simplicius [anonim] i-a raspuns lui Scippio

        daca mass-media te saboteaza constant? comunici prin SMS sau prin semnale cu fum? Pana si cand apare Boc la TV, frazele sunt trunchiate si subtitrarile spun contrariul.
        • +3 (3 voturi)    
          Comunicarea este tot O RESPONSABILITATE DE STAT (Marţi, 3 august 2010, 12:44)

          JB [anonim] i-a raspuns lui simplicius

          pentru ca atunci cand faci legi pe care nu esti capabil sa le comunici si sa le explici populatiei, practic le faci DEGEABA, pentru ca antagonismul populatiei va aduce la putere PSD care fie le va schimba, fie va profita de echilibrul bugetar adus de ele, dar in niciun caz NU VA MAI REPETA VREODATA experienta de a lua masuri ne-populare.

          Rezultatul e ca tara va merge prost chiar daca au fost luate - odata, in trecut - masuri CORECTE
          • +1 (1 vot)    
            eu am pus o intrebare simpla? (Miercuri, 4 august 2010, 7:40)

            simplicius [anonim] i-a raspuns lui JB

            daca iRTV si Anatemele nu transmit mesajul, daca TRV1 a lui Sassu nici macar nu telasa sa apari pe sticla, daca ziarele apartin mogulilor cu interese EXACT contrarii care sunt canalele de comunicatii ramase? Iata si un exemplu recent: expertu INEC scrie INTR_O CARTE -printre altele- ca marcarea CD ar putea, in timp, sa produca o deteriorare. Ce a ajuns pe ecrane? ca CD a fost deja deteriorat cu buna -stiinta
            • 0 (2 voturi)    
              Iti raspund 2 PRESEDINTI: (Miercuri, 4 august 2010, 10:46)

              JB [anonim] i-a raspuns lui simplicius

              Dintre care unul singur a dat "libertate" unor infractori (Vantu Voiculescu si Patriciu) sa cumpere TOATA Presa cu audienta. Din pacate asta e tot ce a stiut si a putut sa faca - deci acum nu are niciun drept sa-i acuze pe altii pt. ce a facut el.



              »»» Presedintele WAZ despre oligarhii care au cumparat Presa: "tot mai des oligarhii îşi cumpără ziare şi reviste, nu atât pentru a face bani, ci pentru a obţine pe această cale influenţă politică." Şi - a adăugat şeful trustului de presă - această strânsă conexiune între oligarhi şi puterea politică afectează grav piaţa".

              http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5861280,00.html

              »»» Traian Basescu: In 2010 si in presa se vor clarifica lucrurile

              08 Noiembrie 2009
              Presedintele Traian Basescu a declarat duminica la Craiova, la un miting electoral la care au prezenti peste 20.000 de simpatizanti din toate judetele Olteniei, ca nu este suparat pe presa si nici nu aduce niciun fel de acuzatii mass-media, precizand insa ca in 2010 si in presa se vor clarifica lucrurile.

              "Am lasat presa libera, nu asa cum se intampla pe vremea lui Adrian Nastase cand presa era umilita. Presa trebuie sa-si ia libertate cat vrea ea. Nu sunt suparat pe acest lucru.

              Sunt bucuros ca in mandatul meu presa a fost libera sa se compromita singura. Nu am vrut sa bagam presa in patratele printr-o lege care i-ar putea limita libertatea.

              Daca am fi continuat ca in timpul lui Adrian Nastase sa tin presa sub control n-am mai fi reusit sa avem o presa valoroasa. In 2010 si in presa se vor clarifica lucrurile", a spus Traian Basescu.

              De-a lungul ultimilor cinci ani, seful statului a acuzat in mai multe randuri trusturile de presa despre care a spus ca sunt conduse de "moguli" care doresc puterea pentru ei.

              http://www.ziare.com/basescu/traian-basescu-in-2010-si-in-presa-se-vor-clarifica-lucrurile-944868
    • +1 (7 voturi)    
      Reforma la care faci referire (Marţi, 3 august 2010, 10:23)

      congra [utilizator] i-a raspuns lui valexandru

      NU s-a produs inca. Pana acum sunt doar vorbe. Cand voi vedea ca cei care ii stiu eu si care luau ajutor de handicapat, nu vor mai primi, atunci o sa cred ca se face ceva. Pana atunci e doar gargara. Ceea ce faci si tu.
  • +4 (8 voturi)    
    sondaje (Marţi, 3 august 2010, 10:27)

    mar [anonim]

    Pe cine intereseaza un sondaj facut de Fabrica de discreditare a Romaniei irealitatea&antente(INSOMAR are actionar majoritar PSV-ul lui Luca)? Cine a comandat sondajul este iar o mare necunoscuta? Esenta este ca iar au dat cu diversiunea in piata si "minunata" noastra opozitie a inceput sa amusineze terenul si atace ca o haita flamand.
    Cu siguranta ca se corodeaza un partid afalat la guvernare, mai ales cand ia masuri nepopulare si mai avem si o criza mondiala.
    Guvernul actual pana una alta a reusit sa arate fata nevazuta a statului in care functionarimea pur si simplu ne "omoara" pe noi care-i platim.
    Cred ca incet, incet, mai impinsi de FNI mai stransi cu usa de criza, a inceput reforma statului, reforma care tb. facuta de 20 de ani.
    Si inca ceva cu ce vine PSD&PNL in contrapartida, care sunt masurile de relansare, reforma Parlamentului si a Constitutiei cum este vazuta?
    Pana una alta micul Titulescu (ce ironie) refuza intalnirea cu reprezentantii FMI. De ce? Ca asa considera ca este democratic si mai ales diplomatic!!
    Asa ca sloganul " cu televizorul am mintit poporul" este mai actual ca oricand, mai lipseste un logo si imaginea este perfecta. O Romanie de care trag toti cei interesati in stoparea reformei.
  • +4 (6 voturi)    
    Analiza OK (Marţi, 3 august 2010, 11:04)

    Rali [utilizator]

    A fost acum catva timp tot aici o analiza legate de teoria triadelor, clasa noastra politica nu se abate de la aceea analiza.
    Singurul lucru de mentionat este cum bine spuneti dl Tapalaga, ciorba reincalzita, adica derapajul lui Antonescu catre PSD, partid care produce o greata nesfarsita alegatorilor liberali. Am inteles aceasta strategie in 2009, dar continuarea ei in acest an a fost o greseala care a costat, dupa parerea mea, cel putin 5% din intentiile de vot ale PNL. Daca Antonescu nu se delimiteaza categoric de PSD si nu revine la mesaje liberale, nu va ramane nici cu voturile pe care le-a luat in 2008. Evident ca totul depinde de performantele PDL in domeniul economic.
    PSD nu isi modifica bazinul electoral, ba din contra si-l creste odata cu taierea pomenilor sociale si va marsa pe tema bogati contra saraci cu mesaje pentru asistatii sociali.
    Dupa parerea mea la ora actuala este ca:
    -strategia PNL e buna si trebuie sa marseze pe mesaje catre clasa de mijloc din mediul privat si intreprinzatori
    - strategia PSD e aceiasi si nu se va modifica aducand castigurile scontate fara efort
    - PDL daca nu face ,,taierea cozii guvernului Boc" si nu are vointa politica de a asana bugetul prin eliminarea bugetarilor si privatizare va ajunge ca PNTCD, facandu-se de ras datorita diferentei dintre vorbe si fapte.
  • 0 (4 voturi)    
    blaga-berceanu-videanu out ! (Marţi, 3 august 2010, 11:05)

    maxim [anonim]

    daca pdl are puterea sa se desparta de cei trei corupti,se va salva, boc trebuie schimbat nu are pic de credibilitate ! pdl trebuie sa constientizeze ca bvb=coruptie in ochii alegatorilor, cei trei trebuie remaniati urgent !
    • +1 (5 voturi)    
      BVB (Marţi, 3 august 2010, 11:30)

      Rali [utilizator] i-a raspuns lui maxim

      E plina tara de BVB-uri din astea din PDL, au ajuns la perfectiune dpdv al baronilor locali, pana si PSD cred ca studiaza modelul de drenare al banilor introdus de PDL.
      Schimbarile astea la varf nu au importanta daca nu se face o reformare dureroasa a sistemului clientelar si a statului.
    • +1 (5 voturi)    
      ai uitat de Basescu PDL/Udrea etc.. (Marţi, 3 august 2010, 11:47)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui maxim

      cand PDL va disparea atunci ne vom reveni asa cum a fost si dupa 2000
      • 0 (0 voturi)    
        adica la dominarea PSD? (Miercuri, 4 august 2010, 7:42)

        bula [anonim] i-a raspuns lui vlad

        si faptul ca dupa 2004, voturile de stanga nu au ajuns la 40% nu mai conteaza? ne intoarcem la partidul unic (presupunand ca PNL nu ajunge la 25%)???
  • +3 (5 voturi)    
    cucu (Marţi, 3 august 2010, 11:08)

    proptg [anonim]

    Ce calcule? Chiar nu vedeti ce primate ne conduc? Sunt o insulta adusa primatelor!!!
  • -1 (5 voturi)    
    nimic nou sub soare (Marţi, 3 august 2010, 12:01)

    chris [anonim]

    Asta e Romania, mister Tapalaga. Asa a fost si asa va fi multa vreme de aici incolo. O tara care nu si-a definit niciodata interesul national, un infirm care asteapta la nesfarsit o carja de ajutor din partea strainilor. Si, daca aceasta nu vine la timp, se simte frustrata si tradata.
    Democratia, politica, statul cu ale sale institutii, legile sunt doar forme fara fond, copii nereusite facute in pripa si fara tragere de inima dupa altii. Nimic nu functioneaza intr-o tara care n-a fost in stare sa invete din nicio experienta anterioara, care odata la cateva decenii face tabula rasa din trecutul sau, negandu-l si batjocorindu-l.
    Dumneata ne vorbesti de marja de manevra a lui TB? Pai, cine e individul? Un petrecaret, un curvar nerusinat, un jecmanitor de aceeasi speta cu turma cu care s-a incaierat pe ciolan, un semidoct care minte cu nerusinare. De la el astepti dumneata solutii? Or, esti naiv, ori ai semnat un "contract" de tip mafiot la care nu poti, de fapt, nu ai voie sa renunti.
    Daca ai fi citit cate ceva, ai fi vazut ca si intre cele doua razboaie era plina tara de asemenea "lideri" care aveau aceleasi apucaturi, aceleasi mentalitati, aceleasi probleme. Azi, ca si ieri, era o societate pasiva si corupta, care tot asteapta sa apara "omul providential" , partidul salvator, o societate care nu -s-a bazat pe membrii sai, pentru ca de fapt i-a dispretuit, atunci cand nu-i i-a urat. Evident ca ea n-are nici un sorti de izbanda nici pe termen scurt, nici pe termen lung.
    Cei pe care nu-i intereseaza politica - o combinatie oculta de interese meschine - ce sanse au? Sa -si ia picioarele la spinare si sa plece in lumea larga?
    Sa uite nu de saracie, ci de mizeria intelectuala si morala lasata in urma lor, de bandele de indivizi ce-si spun ritos partide politice, de nebunii care se viseaza stapani absoluti peste semenii lor, de ziaristi trogloditi si analisti obscuri incapabili sa vada ce e in spatele perdelelor de fum ale asa-zisei democratii?
  • +1 (3 voturi)    
    o observaţie (Marţi, 3 august 2010, 12:10)

    gabhry_el [anonim]

    spuneţi că e exclus să fie o farsă pusă la cale de PSD şi PNL pentru că... bazinele lor electorale sunt profund incompatibile!

    îmi pare rău, dar este o falsă explicaţie, numai dacă ne gândim la trecut, când bazinele erau la fel şi înţelegerea mergea şnur

    PSD, dar mai ales PNL, au nevoie fiecare să fie percepuţi ca adversari de electorat, pentru a îngusta cât mai mult bazinul PDL
  • 0 (4 voturi)    
    pierdere de timp (Marţi, 3 august 2010, 12:11)

    ruxc [anonim]

    Doamne cine insi mai pierde timpul cu prostiile astea?
  • +2 (2 voturi)    
    Comunicarea nu este tot RESPONSABILITATE DE STAT ? (Marţi, 3 august 2010, 13:03)

    pierdere de timp [anonim]

    De fiecare data cand in Romania un partid a facut legi pe care nu a fost capabil sa le explice populatiei, le-a facut practic DEGEABA, pentru ca antagonismul populatiei a adus de fiecare data la putere PSD, care, fie a schimbat aceste legi, fie a profita de echilibrul bugetar adus de ele - cum a facut PSD dupa 2000 - dar in niciun caz NU VA MAI REPETA VREODATA experienta de a lua aceleasi masuri ne-populare.

    Rezultatul e ca tara va merge prost, imediat sau dupa o perioada de guvernare cu PSD (ca in 2001-2004), chiar daca - odata, in trecut – un partid oarecare de care nu-si va mai aminti nimeni, a luat masurile CORECTE

    PDL a facut – cu voia sau fara voia lui – reforme care vor schimba Romania RADICAL in urmatorii ani
    Din pacate, nici macar “intelectualii” din propriul partid nu au capacitatera de a le sustine sau de a le comunica populatiei
    Asa ca urmatoarea lista de reforme isi va face efectul in viitorul apropiat, dupa care va muri in bratele PSD-ului, unde de 20 de ani, moare orice reforma realizata de un partid cu pretul pierderii puterii


    EFECTUL esta ca daca, in viitor, vreun alt partid va mai dori sa repete experienta PDL sau a PNTCD, va trebui sa-si construiasca inainte de asta un Imperiu Media la fel de puternic ca cel pe care-l detine astazi PSD.
    Iar daca cineva crede ca vreun partid - sau organizatie - mai poate dispune vreodata de suficiente resurse financiare casa bata PSD la capitolul asta, atunci si numai atunci poate visa si spera la un viitor mai bun pentru toti.

    Invatatura de minte este deci: daca vreti o viata linistita, NU mai votati partide care nu au televiziuni
  • +3 (3 voturi)    
    Ar trebui... (Marţi, 3 august 2010, 13:20)

    Doru Dascalu [anonim]

    ...ca cei de la putere sa se hotarasca odata. Ori micsoreaza haita, ori maresc ciolanul. Vad ca nu au ajuns la nici o concluzie. Ma bucur ca poporul roman chibiteaza pe margine batalia haitei de politicieni pentru ciolan.
  • -1 (3 voturi)    
    Analistii impartiali (Marţi, 3 august 2010, 15:16)

    gl [utilizator]

    In primul rand domnule Tapalaga suntem in plin dezastru produs de guvernare Basescu -PDL.
    In al doilea rand pan ala alegeri parlamentare mai avem mai bine de 2 ani.
    Deci cui foloseste analiza asta a PNL-ului si PSD-ului cand problemele reale sunt cele legate de cei care guverneaza.
    De doi ani si ceva domnule Tapalaga nu faceti decat analize cu PSD si PNL in prim plan.
    Totusi, cand aveti de gand sa analizati problemele reale ale tarii, adica greselile si prostiile celor care guverneaza?
    Adica sa nu ma intelegeti gresit ca PSD si PNL sunt niste porumbei albi si fara de pata dar e penibil cum va faceti ca nu intelegeti ca de 2 ani suntem sub guvernarea PDL.
    • 0 (2 voturi)    
      ultrasimplificand (Miercuri, 4 august 2010, 7:51)

      bula [anonim] i-a raspuns lui gl

      PDL a constatat ca sacul cu pomeni e gol si a si spus-o. Onest vorbind, gresesc in ceea ce spun? Cred ca si celelalte partide previzionau sfasitul pomenilor: PSD a pasat-o elegant a PNL (lui Vosganian, a carui barbuta nu-i ascunde orgoliul nemasurat), PNL a incercat o scamatorie cu 3 miliade de la FND (in speranta ca revine la guvernare). Cand scamatoria nu a tinut a pasat-o elegant la PDL-PSD (pretentia ca Tariceanu sa fie premier). PSD cand a vazut ca vine FMI si apar ceva cifre dureroase au iesit rapid de la guvern. Iar acum opozitia acuza guvernul ca nu stiu sa reumple sacul cu pomeni sau ca ascund continutul sacului
  • 0 (2 voturi)    
    Parerea mea (Marţi, 3 august 2010, 16:33)

    Nicu [anonim]

    Cei mai buni sunt cei de la antene s realitatea. De ce se spune ca nu sunt buni? E parerea unora, contera parerii altora. Daca erau bune politicile basesciene si le critica degeaba mai ziceai. Dar Basescu-Boc si ceilalti de acolo sunt ,,praf si pulbere" la tot si se vor scufunda rapid, tot mai mult. Sper sa revina la guvernare PNL-ul, care a fost cel mai bun. De urmasii FSN-ului nu mai avem nevoie.
  • 0 (2 voturi)    
    predictibil (Marţi, 3 august 2010, 20:07)

    Petrovici [anonim]

    Mi se pare ca Basescu a luat taurul de coarne. Ideea a fost sa faca reformele cu pretul scaderii in sondaje, in 2011 sa se stabilizeze si sa revina iar in 2012 sa castige pe merit viitoarele alegeri cu PDL.
    Alta varianta nu e. Venirea oligarhilor de la PSD si PNL nu poate fi benefica romanilor. Cresterea coruptiei datorita acestor mafioti ar goli si mai tare Romania de bune valori care si-ar lua urgent talpasita.
    Inainte aveam televiziunea lui Ceasca blindata de securisti ca toata societatea romaneasca. Acum securistii Felix Voiculescu si Nus Vantu FNI au preluat stindardul si duc cu voinicie pe antene si irealitatea politica mizerabila de diversiuni, minciuni murdare anti romanesti. Foarte rau am ajuns. Astia vor sa ne ingroape cu totul, sa ramana doar ei pe un morman de cadavre.
  • 0 (2 voturi)    
    Subteranele partidelor - optiunea presedintelui (Miercuri, 4 august 2010, 1:43)

    Doru [anonim]

    Romania are presedinte ??!!! Aiuuuurea! Are marinar in frunte care n-a citit politica in viata lui (declaratie basesciana la B1TV).
    Sunteti toti vinovati de pozitia actuala a Romaniei in lume si de starea actuala a tarii-economica, sociala, morala-voi, cei care ati lins organele oamenilor puterii mai vartos decat cei de dinainte de 1989. Doar nu sunteti iresponsabili ca guvernantii ca sa nu vedeti spre ce ne indreapta incultii care va plac, pentru ca sunt asemenea voua.
    Mai studiati si voi, mai baieti ! Ati terminat Spiru Haret si va credeti toti ziaristi de talia unui Stelian Popescu sau Pamfil Seicaru !!!
  • 0 (2 voturi)    
    pe cine mai intereseaza.... (Miercuri, 4 august 2010, 10:21)

    Liviu [anonim]

    ....declaratiile politice acestor doi filfizoni din politica damboviteana; se cred pe cai mari in aceste vremuri de criza, in schimb nici unul din ei nu detine o bagheta magica(nici nu au cum) pt. rezolvarea problemelor economice a Ro.
  • +1 (1 vot)    
    Asteptam partea a II-a! :) (Joi, 5 august 2010, 8:15)

    garett [anonim]

    Chiar eram curios sa vad ce alternative are in opinia dvs. basescu! Ne mai tineti in suspans?
  • 0 (0 voturi)    
    politicienii lu peste! (Vineri, 6 august 2010, 4:30)

    cristi gusatu [anonim]

    Tara arde si baba se piaptana!
  • 0 (0 voturi)    
    Istoria se repeta: Ponta si Crinel - doi mincinosi (Sâmbătă, 7 august 2010, 21:20)

    Costica [anonim]

    Intreb eu aici: daca Ponta si Crin au marturisit ca la ultimele alegeri au mintit deliberat numai sa castige voturile, atunci cine ne garanteaza ca la urmatoarele alegeri nu vor minti din nou pentru acelasi lucru? As zice ca sansele bat 100%...
    Vulnerabilitatea tarii se datoreaza politicilor catastrofale/criminale ale PSDului lui Nastase, perfid ascuns dupa Po(a)nta, urmate de iresponsabilitatea guvernului Tariceanu. Acum tot ei au gura mare...despteapta-te, romane!


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|



Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi