Presedintele Traian Basescu cere Parlamentului ca dezbaterea motiunii sa aiba loc la trei zile de la prezentarea in plen

de V.M.     HotNews.ro
Joi, 10 iunie 2010, 15:43 Actualitate | Politic

Presedintele Traian Basescu a trimis joi o scrisoare presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, prin care solicita devansarea dezbaterii motiunii de cenzura, la trei zile calendaristice de la data prezentarii in plenul reunit. Seful statului atrage atentia ca data deja stabilita pentru dezbaterea motiunii (marti, 15 iunie) depaseste termenul constitutional.

Presedintele atentioneaza ca exista doua hotarari ale Curtii Constitutionale potrivit carora, pentru stabilirea termenului la care se dezbate o motiune de cenzura, "nu se calculeaza pe zile libere", ci pe "zile calendaristice, in sensul ca se include in termen si ziua in care el incepe sa curga si ziua cand se implineste...".

Astfel, in conditiile in care textul motiunii a fost prezentat miercuri in plen, ziua in care aceasta ar trebui sa fie supusa dezbaterii si votului parlamentarilor ar fi sambata.

Scrisoarea adresata de presedintele Traian Basescu presedintelui Senatului, Mircea Geoana, si presedintelui Camerei Deputatilor, Roberta Anastase:

„In virtutea atributiei de a veghea la respectarea Constitutiei si la buna functionare a autoritatilor publice, prevazute la art. 80 alin. (2) din Constitutie, va atrag atentia asupra urmatoarei situatii:

In data de 7 iunie a.c., Guvernul si-a angajat raspunderea in fata Parlamentului pe proiectele de lege care vizeaza masuri de austeritate impuse de situatia economica a tarii. La data de 9 iunie a.c., motiunea a fost prezentata in sedinta comuna a celor doua Camere ale Parlamentului. Conform art. 113 alin. (3) din Constitutie, motiunea de cenzura se dezbate dupa 3 zile de la data cand a fost prezentata in sedinta comuna a celor doua Camere. Contrar acestei prevederi constitutionale, Parlamentul a stabilit dezbaterea motiunii in data de 15 iunie a.c., la 6 zile de la prezentare.

Cu privire la modul de calcul al termenelor pe zile prevazute de textele constitutionale, Curtea Constitutionala s-a pronuntat in jurisprudenta sa (Decizia nr. 233 din 10 decembrie 1999 sau Decizia nr. 89 din 26 ianuarie 2010) stabilind ca "sunt termene care privesc desfasurarea raporturilor constitutionale dintre autoritatile publice si, prin urmare, in masura in care nu se prevede altfel in mod expres, nu se calculeaza pe zile libere". In dreptul public, termenele se calculeaza "...pe zile calendaristice, in sensul ca se include in termen si ziua in care el incepe sa curga si ziua cand se implineste...".

In consecinta, va solicit, in temeiul atributiilor constitutionale pe care le am, respectarea procedurii stabilite de Constitutie si de Deciziile Curtii Constitutionale sus-mentionate.”


Citeste mai multe despre   



  
5014 vizualizari
  • +20 (22 voturi)    
    ... (Joi, 10 iunie 2010, 15:52)

    Toni [anonim]

    Ceea ce platim acum este nota de plata amara pentru vindecarea unei economii bolnave si a unui stat eronat alcatuit in tot acest timp
    • -8 (24 voturi)    
      cu cat mai repede cu atat mai bine (Joi, 10 iunie 2010, 16:29)

      ZEUS [utilizator] i-a raspuns lui Toni

      ca sunt satul de boc. suntem aproape de o amre realizare a lui boc. sa cada la 2 motiuni de cenzura
  • +25 (37 voturi)    
    CONFORM CONSTITUTIEI (Joi, 10 iunie 2010, 16:00)

    LUC [anonim]

    Bravo d-le Presedinte! Respectati Constitutia! S-apoi ce bine-mi pare ca sa mai vina si parlamentarii saracii la munca sambata, ca noi muncim de ne vine rau, iar ei se pregatesc de vacante parlamentare
    • +6 (12 voturi)    
      motiune (Joi, 10 iunie 2010, 16:21)

      imaros [anonim] i-a raspuns lui LUC

      daca sunt 3 zile inclusiv ziua in care a fost prezentata ,atunci e ziua de vineri cea corecta ,deci zi lucratoare, o fi zi scurta...???? pentru parlamentarii nostri.
      • -2 (4 voturi)    
        luni, nu vineri (Joi, 10 iunie 2010, 16:40)

        ZEUS [utilizator] i-a raspuns lui imaros

        textul are intelesul de 72 de ore. ca de azi de la pranz pana maine la pranz nu sunt 2 zile - este doar una.
        base a zis sa nu numere doar zilele intregi ci si jumatatile de zile. dar asta nu inseamna sa numeri jumatatile de zile ca zile intregi
      • +5 (13 voturi)    
        Limbaj de lemn (Joi, 10 iunie 2010, 16:47)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui imaros

        "in masura in care nu se prevede altfel in mod expres, nu se calculeaza pe zile libere". In dreptul public, termenele se calculeaza "...pe zile calendaristice, in sensul ca se include in termen si ziua in care el incepe sa curga si ziua cand se implineste..."

        Mă îngrijorează trendul folosirii conjuncției "pe" în locuri unde nu are ce căuta. Și lipsa completă de unde trebuia să fie. Ipoteza care o am (da, lipsește "pe" :D)....

        Cum adică nu se calculează pe zile libere? Dacă mai înțeleg eu limba română, expresia vrea să spună că nu include zile libere? Sau că nu se iau în calcul? Este extrem de prost formulată, refuz să pricep ce vrea să zică. Apoi ni se spune că termenele se calculează "pe" (iar!!!) zile calendaristice. Din ce știu eu, zile calendaristice înseamnă orice zi din săptămână, indiferent de statutul zilei de sărbătoarea, week-end sau zi lucrătoare.

        Dacă legea spune 3 zile de la data, înțeleg exact 72 de ore de la momentul prezentării moțiunii. Nu pricep chestia asta cu inclusul primei zilei ș.a.m.d.

        Moțiunea a fost prezentată pe 9 la ora Y. 72 de ore de atunci înseamnă 12 ora Y (aceeași oră). Ce e așa greu? La TV (lol) spuneau ceva de 5 (cinci) zile... Dacă ar fi 5 zile, termenul ar fi pe data de 14 ora Y. Adică luni. Dacă legea s-ar fi referit la 3 zile LUCRĂTOARE, termenul ar fi tot luni, 14 iunie ora Y. 5 zile LUCRĂTOARE expiră miercuri, 16 iunie ora Y.

        Având în vedere că 3 din cele 4 variante nu includ marți ca o zi valabilă, tind să cred (de fapt să confirm) că parlamentul nostru este (în ansamblul său) plin de incompetenți.

        Are careva textul legii? Ce zice legea exact? (deși suntem faimoși pentru capacitatea de a folosi termeni cât mai vagi sau de a omite detalii importante atunci când scriem legi - incompetență sau REA VOINȚĂ?!)

        Adrian
        • +1 (7 voturi)    
          Mda... (Joi, 10 iunie 2010, 17:53)

          Dorin [anonim] i-a raspuns lui ady624

          Ai scris mult dar N-AI SPUS NIMIC!
          • 0 (0 voturi)    
            :) (Joi, 10 iunie 2010, 21:17)

            ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Dorin

            Se prea poate,

            Adrian
    • -5 (17 voturi)    
      Citeste Constitutia! (Joi, 10 iunie 2010, 16:44)

      George [anonim] i-a raspuns lui LUC

      "Articolul 113 Motiunea de cenzura
      ...(3) Motiunea de cenzura se dezbate dupa 3 zile de la data cand a fost prezentata in sedinta comuna a celor doua Camere. "

      Asa ca reiese ca motiunea se va dezbate DUPA 3 ZILE, adica pot fi 5 sau 10 sau 20! Nu se spune "IN 3 ZILE" sau "IN MAXIMUM 3 ZILE" sau "IN EXACT 3 ZILE".

      Probabil, va avea motiv sa declare sedinta de votare a motiunii ca fiind neconstitutionala!

      Jalnic om! Saracii de noi ce trebuie sa suportam!
      • +3 (11 voturi)    
        dupa (Joi, 10 iunie 2010, 17:14)

        alpha [utilizator] i-a raspuns lui George

        deci dupa logica ta si peste vreo 10 ani e ok,ca tot DUPA 3 zile e...
        • 0 (8 voturi)    
          Da, e logic asa (Joi, 10 iunie 2010, 18:04)

          George [anonim] i-a raspuns lui alpha

          Se poate discuta si dupa 10 ani, textul Constitutiei permite asa ceva, dar crezi ca atunci interesul initiatorilor ar mai fi viabil?

          Oricum, tot marti se va discuta!
          • -1 (7 voturi)    
            logica (Joi, 10 iunie 2010, 19:15)

            alpha [utilizator] i-a raspuns lui George

            logica ta e ca in bancul cu politistul care ii spune la final superiorului sau ca e homosexual fiindaca nu are acvariu...
      • -1 (9 voturi)    
        DACA TACEAI FILOZOF RAMANEAI (Joi, 10 iunie 2010, 17:19)

        IOLANDA [anonim] i-a raspuns lui George

        Stii proverbul ?Ti se potriveste ca o manusa !Vorbesti ca sa te afli in treaba .Culmea e ca a i reusit sa dovedesti ca nu ai dreptate .Formularea constitutionala este clara :dupa trei zile inseamna ca nu au voie sa o dezbata mai devreme de trei zile si nici mai tarziu .Tu nu stii limba romana ,daca se putea prelungi termenul de trei zile formularea ar fi fost :'...dupa cel putin trei zile ".Sigur asa este .Ma intreb de ce nu avem dreptul sa suspendam parlamentul pentru incalcarea Constitutiei ?Cum e posibil sa fie suspendat cineva care nu a facut nimic rau ?Astia nu patesc niciodata nimic ????Se tot vorbeste despre dictatura prezidentiala !Aiurea !Parlamentul s-a transformat intr-o institutie care isi bate joc de noi .Mai asteptam implementarea acestor masuri pana cand nu se mai poate face nimic ?Simt miros de petro amestecat cu miros de votca .Cine are interes sa distruga tara ?
        • +3 (5 voturi)    
          Vorbesc in cunostinta de cauza, crede-ma! (Joi, 10 iunie 2010, 18:08)

          George [anonim] i-a raspuns lui IOLANDA

          "peste" ceva inseamna si "dincolo" de acel ceva. Asa ca nu insemana deloc "exact" acel ceva. Nu am probleme cu limba romana! Iar cat despre suspendarea Parlamentului, totul e reglementat tot de Constitutie, citeste-o si te lumineaza!
          • +1 (7 voturi)    
            AM CITIT (Joi, 10 iunie 2010, 18:53)

            IOLANDA [anonim] i-a raspuns lui George

            Constitutia ,scumpul parlament nu poate fi suspendat.Poate fi numai dizolvat ,daca respinge doua echipe guvernamentale .Daca eu spun unui pacient ca trebuie sa reia tratamentul dupa trei zile inseamna ca il poate relua si dupa 40 de zile ?Pana acum ,nici un pacient nu a inteles ca poate relua tratamentul dupa mai mult de trei zile si am multi ani de munca !As vrea sa se pronunte un filolog .Textul :"motiunea se dezbate dupa trei zile ",inseamna exact ce spune:,dupa 72 ore dezbatere si gata.
    • -1 (5 voturi)    
      Cum sa se deranjeze parlamentarii (Joi, 10 iunie 2010, 18:58)

      alegator [anonim] i-a raspuns lui LUC

      psd si pnl in weekend-ul lor de 4 zile? Al doilea motiv este acela ca a fost organizata o manifestatie anti guvernamentala pe care cu greu poti s-o faci sambata. Al treilea ar fi ca nu mai pot declara neconstitutionala sustinerea motiunii in cazul ca nu le reuseste celor din opozitie(a lamurit Sever Voinescu asta si le-a fost dejucat un astfel de plan)
  • -15 (35 voturi)    
    Art. 47 din Constituţie (Joi, 10 iunie 2010, 16:01)

    Margelatu [anonim]

    "„In virtutea atributiei de a veghea la respectarea Constitutiei si la buna functionare a autoritatilor publice" - OK, prea-Jucatorule şi prea-Veghetorule, dar la respectarea art. 47 din Constitutie de ce nu ai VEGHEAT in ultimii 6 (şase!!!) ani de când eşti preşedintele României???!!!!!!

    ...
    Articolul 47 Nivelul de trai
    (1) Statul este obligat sa ia masuri de dezvoltare economica si de protectie sociala, de natura sa asigure cetatenilor un nivel de trai decent.
    ...
    http://www.dreptonline.ro/legislatie/constitutia_romaniei.php
    • +14 (40 voturi)    
      RASPUNS MARGELATULUI (Joi, 10 iunie 2010, 16:08)

      LUC [anonim] i-a raspuns lui Margelatu

      Dle Margelatu, de 6 ani incearca Presedintele sa vegheze, prin semnalele pe care le-a dat de la inceput, cu coruptia, cu clientela, cu economia. Efectul? A fost suspendat, magistratii s-au napustit ca hienele asupra lui. A atras atentia guvernului Tariceanu daca cresterea pensiilor are sustenabilitate economica si toti l-au bombanit (ma refer la lichelele parlamentare). Asa ca daca ati uitat, va aduc aminte eu! Am votat scaderea nr de parlamentari. Nici unul nu se grabeste sa initieze in parlament nici o discutie pe aceasta tema, asa ca margelatule mai gandete-te!
      • 0 (16 voturi)    
        re LUC (Joi, 10 iunie 2010, 16:15)

        danaperuana [utilizator] i-a raspuns lui LUC

        LUC ti'am dat un minus din greseala. scuze. a se considera un plus :)
        • +2 (14 voturi)    
          :) (Joi, 10 iunie 2010, 16:21)

          dick357 [utilizator] i-a raspuns lui danaperuana

          I-am dat eu un plus sa se compenseze :)
      • +2 (12 voturi)    
        Usurel (Joi, 10 iunie 2010, 16:27)

        vlad [anonim] i-a raspuns lui LUC

        Lasa, nu-l mai peria atat pe dom' presedinte ca nu e el tocmai arhanghelul dreptatii care lupta pentru popor. Poate doar prin antiteza cu altii, dar totusi... sa fim obiectivi

        Pe de alta parte, articolul din constitutie e asa, ca sa fie: "statul e obligat..."
        Cine e statul? Cum e el obligat si cine stabileste ce inseamna "decent"? De ce n-ar fi un nivel de trai "excelent" ca asta ne dorim toti, de ce doar decent?
        • +9 (13 voturi)    
          RASPUNS LUI VLAD (Joi, 10 iunie 2010, 16:45)

          LUC [anonim] i-a raspuns lui vlad

          Nu-mi sta in caracter sa periez pe nimeni si de obicei nu ma las spalat pe creier si nici influentat de nimeni. Nu-mi convine sa ca mi-a scazut salariul (la particular) inca de anul trecut, nu-mi convine ca mamei mele ii va scadea pensia, dar de 20 de ani tot sper ca vom trai decent. Nu s-a intamplat asa ceva! Stii de ce? Pt ca avem legi facute pentru parlamentari, care tot ei le croseteaza, tot ei le voteaza, Constitutie facuta in favoarea lui ilici, care deh, nu-i convine ca profita si alt presedinte , Asa ca nu-mi spune mie de periat! Periaza-l tu pe geoana, vanghelie, antonescu, etc si toti milionarii impogatiti pe seama noastra si atunci sa vad daca mai ai chef de periat!
          • 0 (0 voturi)    
            cifre, numere si blestematii! (Joi, 10 iunie 2010, 18:20)

            bula [anonim] i-a raspuns lui LUC

            aveam un salariu mare in 1989 - 4500 lei, adica vreo 90 de dolari. Acum castig vreo 400 de dolari. Cand mai trait MAI decent? puteam sa pretind in 1990 270 dolari,adica de trei ori mai mare? mi l-ar fi dat cineva? nu cumva incercam IN VAN sa ardem etapele si ne mai si enervam ca nu cad carnati din cer IMEDIAT si indestulator pentru toti?
            • +1 (1 vot)    
              huh? (Joi, 10 iunie 2010, 19:42)

              LUK [anonim] i-a raspuns lui bula

              http://www.bnr.ro/apage.aspx?pid=404&actId=22706

              In '89 cursul era de 1$ = 4,17 lei, adica 4500 lei erau echivalentul a 1079$.
              • +1 (1 vot)    
                curs oficial (Joi, 10 iunie 2010, 22:06)

                mithrill [utilizator] i-a raspuns lui LUK

                in '89 la cursul ala nu putea lua nimeni dolari. real ei se vindeau intre 50 si 70 lei. deci 90 dolari salariul e mai aproape de valoarea reala.
      • -2 (12 voturi)    
        Amice, nu te duci tu in vacanta? (Joi, 10 iunie 2010, 16:34)

        aisionline [anonim] i-a raspuns lui LUC

        Vad ca tie ti-a priit cresterea economica, dar te supara ceva. Eu recomand sa iei o vacanta din calitatea de cetatean cu drept de vot al tarii, una mica.. vreo 1000 de ani. Sa te intorci cand te-oi chema eu inapoi!

        Ai impresia ca Basescu a venit cu oameni cinstiti? Ai impresia ca Basescu nu are clienti? Intreaba-te de unde are bani!
        Cand reprosezi de pensii gandeste-te ca el a semnat decretul. Gandeste-te ca tot el a semnat si marirea cu 50% a salariului profesorilor. Nu discutam daca merita sau nu, discutam ca s-a facut.
        Vrei mai putini parlamentari? Eu zic sa votam unii mai capabili nu mai putini. Ati votat unicameral, sa te vad ce faci cand o sa fie Basescu presedinte PDL majoritar in parlament cu 51% ( ma mare dacat toate partidele unite ) si tara merge prost. Si nu mai poti sa treci legi care sa te scoata din mocirla ca nu vrea PDL-ul.
        Sa te vad atunci ce o sa iti mai placa comunismul asta spre care ne indreptam.
      • -1 (7 voturi)    
        Vai de capul tau.... (Joi, 10 iunie 2010, 17:21)

        razvan [anonim] i-a raspuns lui LUC

        Dle....LUC ..mi-e greu sa fac o distinctie clara : ori esti dobitoc ori doar te faci......ce incearca baselu' sa faca de 6 ani ?!? sa se lupte cu coruptia si cu clientela ?!?! tu chiar esti atat de chior si nu vezi nici unul din contractele cu statul ale lui Udrea , Blaga sau Videanu ?!?! nu ai trait in Bucuresti sa vezi cum se schimbau bordurile de 2-3 ori pe an - asta in cazul in care nu se puneau una peste alta - in era Videanu ?! nu stii de ce i se zice Zeus lui Baselu ? Pentru ca nimic nu misca fara apropbarea lui si cotizatia de rigoare in conturile lui...asa ca mai slabeste-ne cu comentariile tale pupincuriste .Idiotule ! Din cauza a vreo 5mil ca tine suntem asa de prost cum suntem : noi si cu Lituania suntem singurle tari din Europa si Asia de Est care vor avea scaderi ale economiei acest an .....
        • 0 (4 voturi)    
          RASPUNS LUI RAZVAN (Joi, 10 iunie 2010, 17:33)

          LUC [anonim] i-a raspuns lui razvan

          Draga razvan, iti dau dreptate, numai atunci cand vei recunoaste daca, de exemplu vreun membru psd, pnl a criticat sau a acuzat furaciunile confratilor lor din guvernarile anterioare. De ex. Ponta l-a acuzat vreodata pe ilici de raspunderea fata de oamnii morti in revolutie, de aducerea minerilor, de faptul ca si-a lasat lingaii sa fure pt ei si pentru stabilitatea scaunului lui, pe antonica l-ai vazut acuzandu-i pe tariceanu, vozganianu, fenchiu, etc care au furat de n-au mai putut! In schimb l-am vazut pe basescu ca si-a acuzat partidul de furaciuni, pe cristian preda , pe monica macovei, etc. Asa ca daca esti o persoana de buna credinta, esti echidistant! Asa ca nu te mai uita in curtea altuia! Uita-te intai in curtea ta!
    • +8 (12 voturi)    
      pai asta si face (Joi, 10 iunie 2010, 16:11)

      DinuD [utilizator] i-a raspuns lui Margelatu

      tu nu vrei sa intelegi esenta problemei:
      DACA nu eusim sa ne incadram in niste limite de cheltuieli nu vom mai primi imprumutul de la FMI. In aceste conditii (ipoteza) pe piata nu se vor gasi bani pentru a fi imprumutati pentru a plati in continuare pensii si salarii. In aceasta situatie vom ajunge sa nu mai primim pensiile si salariile deloc.
      Mie de asta imi este frica. Ca cei doi parinti ai mei nu-si vor mai primi pensia DELOC. Pericolul exista si este real.
      • -7 (9 voturi)    
        Man, astia ca tine ar trebui sa emigreze (Joi, 10 iunie 2010, 16:27)

        aisionline [anonim] i-a raspuns lui DinuD

        ...recomand congo!
        daca tu vrei sa iei bani de la fmi ca sa ii dai la pensionari in loc sa faci investitii si sa generezi bani, atunci ori nu stai in tara, si te doare in cot, ori ai o sursa de venit sigura si iar te doare in cot.
        pensie sa ii platesti tu parintilor tai asa cum platesc eu pentru ai mei, dar daca pentru 15% avem sansa sa iesim din mocirla in care tot sub basescu s-a asezat, eu vreau sa ii taiem.

        pensiile nu genereaza bani, nu cresc economia, nu sunt decat cheltuieli!!!!
        si atunci cand tara o sa fie in faliment, o sa vrei sa nu mori tu de foame, ca parintii tai saracii s-au dus de mult. si falimentul e dupa colt!
      • +1 (3 voturi)    
        deacord (Joi, 10 iunie 2010, 17:46)

        Andreea [anonim] i-a raspuns lui DinuD

        ai perfecta dreptate, neprimind imprumutul de la FMI,riscam sa nu mai fie bani pentru salarii si pensii...Trebuie să luăm măsuri dure pentru că, în timp ce în alte ţări europene în ultimii 20 de ani s-au luat decizii de ajustare a sectorului bugetar şi de majorare a vârstei de pensionare, noi în România le-am amânat permanent .
    • +3 (5 voturi)    
      anomim (Joi, 10 iunie 2010, 16:20)

      Dorin Bretan [anonim] i-a raspuns lui Margelatu

      Ce bine e sa dai cu pietre din spatele gardului. Nu trebuie sa-l asculti pe celalalt. Dai si te-ai racorit. Dai si problemele s-au rezolvat! Maine dam in altul ... Ei cu ale lor , noi cu ale noastre! Ei prospera noi ne certam intre noi .Ca al meu a furat mai putin ca al tau ! Nu mai conteaza ce trebuie facut ca noi tot nu stim . Ei stiu ce mama dracului fac. Noi stim jos si sus ! Ne incolonam dupa unul sau dupa altul si facem ce ni se spune .Si daca trebuie sa fie cineva vinovat , de ce nu ar fi doar 1-2 si restul sa-si vada de treaba? De treaba lor, nu de a noastra bineinteles .
    • +8 (8 voturi)    
      mda... (Joi, 10 iunie 2010, 16:23)

      doc [anonim] i-a raspuns lui Margelatu

      Lasa articolul 47 ca e o aiureala. Spune ca ai niste drepturi nu ca-ti sunt garantate. Parca articolul e scris de un student de la drept ramas repetent in primul an. Statul este oblicat sa...... Cine ma? Statul? Cine e statul? Du-te la Cotroceni, la Parlament(putere si opozitie) la Guvern sau la Justitie si vezi cine trebuie sa ia masurile. Nimeni no o sa spuna nimic...

      Ai vrea ca statul sa-ti garanteze un trai decent? Cine naiba ar mai merge la lucru daca statul iti da tot ce-ti trebuie.
    • -1 (3 voturi)    
      Cine, mai frate,... (Joi, 10 iunie 2010, 16:37)

      George [anonim] i-a raspuns lui Margelatu

      ... da minusuri p-aici? Parca pe ei nu-i intereseaza nivelul de trai! Se comporta ca ultrasii unei echipe de fotbal... incapatanati orice s-ar intampla!
    • -2 (6 voturi)    
      Boc (Joi, 10 iunie 2010, 16:43)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Margelatu

      deci e bine ce face Boc Poc, ca ia masuri de dezvoltare economica.... atunci unde e problema? aaa , nu poti sa mai furi ...i-ti comvine mizeria in care te scalzi... zi asa.
    • +5 (5 voturi)    
      Pt Margelatu (Joi, 10 iunie 2010, 16:47)

      Maria [anonim] i-a raspuns lui Margelatu

      Unde ai fost Margelatule incepand cu 1990 ,ti se pare ca in anii ce au urmat Revolutiei ,Presedintele,care o fi fost...a vegeat la dezvoltarea economica si protectia sociala!!!!!
    • +5 (11 voturi)    
      biletele roz (Joi, 10 iunie 2010, 16:51)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui Margelatu

      Daca imi aduc aminte, in urma cu niste ani aparea un biletel roz prin care se cerea interventia in justitie pentru prietenul Dinu. In plus, acelasi tip frumos imbracat a angajat sute de mii de bugetari si a dat mariri de pensii de mai mare dragul.
      Nu e Basescu un monument, dar hai sa nu ii punem in carca imbecilitatile altuia.
      Banuiesc ca ai fost mandru de raspunsul sclipitor al lui Vosganian, fost ministru de finante, care cand a fost intrebat de ce s-au dat asemenea salarii si sporuri bugetarilor a raspuns rational: "Daca am avut de unde ..."
    • +8 (8 voturi)    
      SA NE PROTEJAM...DECENT! (Joi, 10 iunie 2010, 16:55)

      GAVRILACHE [utilizator] i-a raspuns lui Margelatu

      Margelatule, tata, fi-ti-ar semintele de floare de ras, am fost atat de protejati ca n-a mai ramas nimeni sa munceasca! Care a avut dor de munca a plecat in lumea larga, care nu, s-a angajat la stat! Traim decent, mai dinghi-dinghi, da' o sa vezi ce urmeaza! Si nu fiindca s-a trezit Basescu, vampiru', sa suga sangele poporului ci fiindca ne-a prins doamna criza cu pantalonii-n vine! Duduia economia romaneasca de grasa ce era, venea unu' sef la stat hop! si nevasta, cumnatu', fecioru' isi tragea firma, fata facea dreptu' ...Am trait, mai cowboy-ule de dambovita, in falsh, in minciuna, cu totii, laolalta! Ala mai sarac cu manele si mici, ala mai de mijloc cu manele, vacante in Dubai si icre negre cu ciolan de fasole iar barosanii, aia de au invatat sa citeasca ca sa nu se faca de ras in parlament, cu manele, curvet, ferrari rosu si vila cu termopane si jeacuzi! Aua, vorba lu' nea Jiji, a fost imnul national! Mai mult, mai mult, mai bine, pana ne-a iesit pe nas! D-aia, dintosule, zic sa ne protejam, ai dreptate, ca urmeaza un sex cum n-a mai vazut Ieuropa!
    • 0 (0 voturi)    
      si ce inseamna decent? (Joi, 10 iunie 2010, 18:16)

      bula [anonim] i-a raspuns lui Margelatu

      dupa unii inseamna 1000 e/luna, dupa altii 1000 E pe saptamana. Cine defineste? Si tot ce inseamna decent trebuie asigurat prin buget: deci impoztam cu 80% si punem TVA 75%, mai traieste careva decent?
  • -10 (26 voturi)    
    Republica Basescu? (Joi, 10 iunie 2010, 16:05)

    Bursucul [anonim]

    Oare asta e prima motiune de cenzura care se discuta? Dupa 20 de ani in care au fost o multime de motiuni iata vine luminatia sa Basescu si descopera ca pana acuma nu se calcula corect termenul. Oare cand ne vom satura de persedinte jucator. Cred ca depaseste orice limita.
    • +6 (14 voturi)    
      sure, sure (Joi, 10 iunie 2010, 16:11)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Bursucul

      intr-adevar, prin scrisoarea asta intr-adevar a depasit "orice limita" !! orice limita fizica, materiala, de viteza, de expansiune a universului sau de cafea bauta de tine intr-un beci pe banii lui vanghelie..
      • +6 (6 voturi)    
        cate ... (Joi, 10 iunie 2010, 16:23)

        dan [anonim] i-a raspuns lui gigi

        motiuni au fost dupa 26 ianuarie 2010 ? (vezi ca nu citesti bine comunicatul?)

        PS: sper ca nu te legi de decizia din '99, ca aia era pe vechea constitutie, ok? ....
    • +11 (15 voturi)    
      Ai dreptate (Joi, 10 iunie 2010, 16:14)

      Malone_M [utilizator] i-a raspuns lui Bursucul

      Comentariul tau e absolut corect. Dar de cand e ceva rau ca se cere respectarea Constitutiei? Sau e rau doar cand o cere non-preferatul tau, de cealalta parte astfel de cereri fiind perfect indreptatite a fi cerute ?
    • +3 (9 voturi)    
      ca sa vezi (Joi, 10 iunie 2010, 16:22)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui Bursucul

      esti deranjat ca se incearca respectarea constitutiei.. mai sa fie.. sunt fortati saracii parlamentari sa lucreze sambata.. mai ca iti cad plombele... pai d-aia suntem unde suntem..ca exista d-astia ca tine..si sunteti multi..
    • +5 (11 voturi)    
      republica prostiei tale (Joi, 10 iunie 2010, 16:24)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui Bursucul

      "Dupa 20 de ani in care au fost o multime de motiuni iata vine luminatia sa Basescu si descopera ca pana acuma nu se calcula corect termenul."

      daca asta intelegi tu, ori esti prost, ori te prefaci, ori amandoua...

      el doar le atrage atentia ca trebuie sa prezinte motiunea in 3 zile de la data citirii si nu cand vor muschii lor... unde pomeneste ca pana acum s-a facut gresit??? sau ca pana acum s-a calculat gresit termenul si la alte motiuni?

      daca ar durea prostia ai sta la coada la urgente...
    • +6 (12 voturi)    
      care-i scopul scriiturii tale? (Joi, 10 iunie 2010, 16:24)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui Bursucul

      Presedintele tarii le cere unor puturosi sa munceasca. Tu spui ca te-ai saturat de presedinte jucator. No comment...
    • -2 (2 voturi)    
      chiar esti intoxicat? (Joi, 10 iunie 2010, 18:25)

      bula [anonim] i-a raspuns lui Bursucul

      a atras atentia ca termenul e calculat altfel. Birourile parlamentului pot sa o ia in consideratie sau sa arunce scrisoarea la cos. Dar daca cumva motiunea devine "stramba" din cauza termenului a cui va fi responsabilitatea? Iti atrage atentia cineva ca e o groapa in asfalt mai incolo si tu incepi sa-l injuri?
  • +4 (6 voturi)    
    Ca sa fii rege (Joi, 10 iunie 2010, 16:10)

    Iustin [anonim]

    ma intreb ce-ar intelege ai nostri politicieni din poezia asta - in eventualitatea improbabila ca ar citi astfel de prostii:
    "Ca sa fii rege" de Benone Burtescu

    Ca să fii rege peste animale
    Nu-i cine ştie cît.
    Trebuie doar să fii mai puternic decît ele. Şi-atît.

    Ca să fii rege peste păsări
    este puţin mai greu. Dar frumos.
    Trebuie să zbori mereu mai înalt decît ele
    şi niciodată mai jos.

    Ca să fii rege peste flori
    trebuie să suporţi la hotare mărăcinii şi spinii
    şi, mai ales,
    trebuie să înmiresmezi către lume mai mult decît crinii.

    Ca să fii rege peste înstelare
    trebuie să te aşezi printre luceferi – călător spre Orion
    şi, reprivindu-te de jos,
    să fii mai luminos decît oricare. Şi fără tron.

    Ca să fii rege peste ape şi vînt
    trebuie să înveţi osanale ca îngerii
    şi să le aduci pe pămînt
    alinare pentru lacrima orbilor din Valea Plîngerii.

    Ca să fii rege peste oameni
    este mai... decît toate, altceva.
    Trebuie să trăieşti şi să mori pentru ei,
    învăţîndu-i ce înseamnă a iubi, a ierta...

    Dar, cel mai minunat,
    este să poţi fi rege peste tine însuţi, atunci cînd alegi binele,
    fie din bucuria altuia, fie din plînsul tău.

    Şi să încheiem înţelept şi frumos.
    Şi, mai ales, cum se cuvine.
    Încoronarea ta o face Hristos
    cînd mergi pe drumul dinspre rău spre bine.
    În clipa aceea, Veşnicia te cumpăneşte.

    Dacă vrei să fii rege, alege binele!
    Hei! Grăbeşte!
    • -2 (8 voturi)    
      Iustin - Burtescu !!! (Joi, 10 iunie 2010, 16:23)

      Katana [utilizator] i-a raspuns lui Iustin

      Iustine , lasa vrajeala asta ieftina !! :) Cred ca esti chiar poetul anonim Burtescu , care vrea si el , putina atentie !! Macar pe un site de stiri !
      • +3 (5 voturi)    
        mai cauta (Joi, 10 iunie 2010, 16:54)

        amos [utilizator] i-a raspuns lui Katana

        asculta poezia recitata de Marcel Iures si mai discutam apoi
        http://www.trilulilu.ro/rorien/1a84c2ca5d18cf
    • +2 (2 voturi)    
      fara prea multe cuvinte (Joi, 10 iunie 2010, 16:58)

      nouvelobs [anonim] i-a raspuns lui Iustin

      mi-am imprimat poezia. extraordinara
      printre politicieni au fost si sunt si poeti - care cred ca ii urasc pe poeti.
      sunt profesori care urasca profesorii.
      sunt doctori care ...
      prea multa ura.
  • +4 (6 voturi)    
    Politicienii romani (Joi, 10 iunie 2010, 16:25)

    Vlad [anonim]

    sunt asa cum ii vedem .Nu ii suspectati de prea mare inteligenta .Nu ii suspectati de prea mare cinste .Moralitate crestina nici atat ....Au insa o mare calitate : sunt hrapareti , asta este marea lor calitate .Vedem figuri ca Geoana,Nastase,Tariceanu,Vosganian,Duvaz,Voiculescu,Berceanu,Videanu,Antonescu... toti incearca sa ne convinga ce mult le pasa lor de popor.Cum se sacrifica ei pentru binele poporului. Daca ii intrebi nu recunosc sa se fi furat ceva in tara asta .Si ei personal nu au auzit si nici nu cunosc pe cineva sa fi furat ceva ...tara e saracita si ei nu stiu nimic .Pana la urma Vadim are dreptate ...
  • +2 (4 voturi)    
    putea sa ii lase sa doarma (Joi, 10 iunie 2010, 16:29)

    yellowdog [utilizator]

    pana pe 12 iunie pe bizonii de parlamentari si sa le spuna ca mai au cateva ore sa dezbata motiunea de cenzura, sa fi vazut atunci ce mai faceau spume...
  • +1 (5 voturi)    
    presupunerea mea ... (Joi, 10 iunie 2010, 16:51)

    poweraxxel.wordpress.com [anonim]

    Miscari interesante se desfasoara pe scena politica.

    Desi CC risca sa ramana in imposibilitatea de a mai judeca sesizari, de ieri aceasta a revenit “in joc”. Juramantul depus de judecatorul numit de presedintie face ca CC sa poata adopta decizii.

    Totodata, remarc intarzierea numirii celorlalti doi, si ma gandesc ca asta poate aduce avantaje uneia din cele 2 tabere angajate in “razboi” (dupa cum chiar Crin Antonescu a recunoscut).

    Este chiar interesant modul in care Roberta Anastase isi exprima prin toate mijloacele disponibilitatea de a discuta si de a alege o zi de votare a motiunii de cenzura in acord cu CC.

    Si totodata ma gandesc la mai vechea idee a PDL de a il suspenda pe Mircea Geoana.

    Acum, daca motivul ar fi o incalcare a unei prevederi contitutionale cum ar fi refuzul de a stabili votarea unei motiuni in termenul stabilit de constitutie, presupun ca sansele ar fi mai mari decat pana acum …

    Oricum ar fi, ma intreb, daca cineva ar contesta duminica faptul ca motiunea este votata in afara termenului interpretat de unii constitutional, ce se poate intampla?

    In definitiv, motiunea nu cred ca va trece nici daca e votata sambata, nici daca e votata marti.

    Si mai este interesanta incapatanarea PSD si PNL de a vota motiunea marti!
    • 0 (4 voturi)    
      Ai niste puncte de vedere solide! (Joi, 10 iunie 2010, 17:34)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui poweraxxel.wordpress.com

      Interesant este ca FMI spune ca va considera doar acele masuri pe care CC le va considera constitutionale.

      Atat PNL cat si PSD (de fapt PSDNL) au spus ca se vor adresa CC, in ipoteza in care motiunea nu trece.

      Cred ca PSDNL o va lua din nou pe cocosa, iar noi vom avea, in sfarsit, mai putini vecini care "lucreaza la stat".

      Momentul in care se vor da primii bugetari afara si vor fi scazute primele pensii, va reprezenta inceputul reformei clasei noastre politice. Ma refer aici la toate partidele (platite de voiculescu, patriciu, vantu, vanghelie, mitrea sau blaga, videanu ori umbrarescu).

      Am bagat cu totii de seama indaratnicia (si reaua-vointa a ministrilor PD-L, inconstienta PSD si isteria PNL (sau nu?!).

      Vom avea astfel, alaturi cei care lucreaza in sectorul privat azi si de cei care lucreaza in strainatate, inca o bucata de electorat care nu mai poate fi cumparata cu "pomeni".

      Acu' sa va vad stimati POLITICIENI !!!!
    • +1 (1 vot)    
      constitutia mama ei (Joi, 10 iunie 2010, 18:21)

      dfx [anonim] i-a raspuns lui poweraxxel.wordpress.com

      e curios articolul 114 unde scie ca guvernul este demis in trei zile daca nu se voteaza a doua motiune.
  • -3 (11 voturi)    
    zeus e gol oameni buni! treziti-va! (Joi, 10 iunie 2010, 17:07)

    eba [anonim]

    Daca o sa va resemnati ca niste lasi si slugi ce sunteti o sa faca in curand ce vor portocaliii. Iesiti in strada, aderati la grava generala, faceti-va auziti dovediti ca traiti ca nu v-a invins tiranul! Ganditi-va foarte bine ca acum e momentul in care se poate repara tampenia pe care a pus-o zeus la cale. Mai tarziu, va fi mult prea tarziu!... Haideti sa cerem referendum, adica sa ne intosrcem la popor cum ii placea lui zeus sa elucubreze. De cand asa-zisul presedinte ales si instaurat prin frauda isi permite sa dicteze parlamentului ales uninominal ce si cum sa faca? a depus el cumva strategia de securitate la timp sau ce? I-a soptit aliodor chesteia asta? pai dac e asa stapan pe situatie de ce nu vrea sa se discute motiunea in oricare din zile? Fratilor le este frica la toti hotiiportocalii! stau dupa ferestre si isi rod mainile intrebandu/se cand vor intra oamenii peste ei. CE viata grea pe ei! Afar cu hotii portocalii si slugile lor.
    • +3 (9 voturi)    
      Va e frica voua si turbati de furie! (Joi, 10 iunie 2010, 17:53)

      Andradda [utilizator] i-a raspuns lui eba

      Nuconteaza ziua motiunii si nici pe basescu nu l-a interesat acest lucru.
      pe basescu l-a interesat ca in cazul in care motiunea va pica marti, PSD si PNL sa nu pata face contestatie pe motiv ca nu s-a respectat rtermenul dat de Constitutie!
      Iar acest lucru este imposibil de-acum. PSD si PNL au cazut in propria loc racpcana incepand sa urle ca motiunea poate fi votata oricand intre 3 si 20 de zile.
      Atat a vrut Basescu. sa-i faca sa recunoasca acest lucru cu gurile lor pline de spume!

      Si a reusit!. Contestarea motiunii e de-acum imposibila!
  • -3 (7 voturi)    
    frecam menta aiurea (Joi, 10 iunie 2010, 17:42)

    Alex [anonim]

    Termenele procedurale (http://ec.europa.eu/civiljustice/time_limits/time_limits_rom_ro.htm) zic asa:

    Art. 101.

    1. Termenele se înţeleg pe zile libere, neintrând în socoteală nici ziua când a început, nici ziua când s-a sfârşit termenul.
    ...
    5. Termenul care se sfârşeşte într-o zi de sărbătoare legală, sau când serviciul este suspendat, se va prelungi până la sfârşitul primei zile de lucru următoare.

    Sa vedem: s-a dat miercuri, deci avem 3 zile cf. pct 1: joi, vineri, sambata. Termenul se sfarseste duminica. Conform pct. 5, serviciul fiind suspendat duminica, termenul se prelungeste pana la sfarsitul zilei de luni (prima zi de lucru ce urmeaza), deci se voteaza marti.

    Unde este neclar?
    • 0 (4 voturi)    
      Unde este neclar (Joi, 10 iunie 2010, 19:23)

      dfx [anonim] i-a raspuns lui Alex

      o zi are 24 de ore ,trei zile inseamna 72.Ca asa zice legea si CCR nu am inventat-o noi.De la prezentarea motiunii au trecut ceva ore nu-i asa?
  • -2 (8 voturi)    
    Zau? (Joi, 10 iunie 2010, 18:00)

    gabriel4west [utilizator]

    Oare va tataie fundul ca trece motiunea daca mai dureaza o zi doua pana la dezbaterea ei ?

    Sigur, in doua zile in plus multi se pot razgandi si sa voteze deci motiunea.

    Ce zelos a devenit dl Basescu ! Asa brusc il doare Constitutia asta de crezi chiar ca e biblia lui de suflet !

    Mai sa fie !
  • 0 (4 voturi)    
    unul dintre motivele (Joi, 10 iunie 2010, 19:45)

    mihai [anonim]

    pentru care nu sunt de acord cu dezbaterea motiunii sambata este acela ca totul se plateste dublu:urlatorii de la sindicat,urlatorii de serviciu,hoardele de ziaristi ratangii de la irealitatea si catenele1,2,3,4,samd.;Ponta trebuie sa aranjeze cu bona filipineza sa renunte la ziua libera,Cantonescu isi reprogrameaza partidele de bridge,Nastase nu-si poate vizita fiul nazist din Elvetia,nevestele fitoase ale lui alde Tariceanu nu mai merg la shoping la Paris.Daca vor veni la serviciu sambata va fi interesant cate bilete de zbor vor fi returnate.Oare are cineva sange in el de la Baneasa sau Otopeni sa ne spuna?
  • 0 (4 voturi)    
    Li se filfiie... (Joi, 10 iunie 2010, 20:00)

    stefan [anonim]

    ...parlamentarilor de Constitutie.
    Ce ar fi prima oara?
    Din pacate nu exista sanctiune pentru asa ceva.
    Avem CC incompleta, am avut un guvern ce a cerut votul dar nu s-a discutat, avem o motiune ce trebuie discutata in 3 zile si o discuta in 5. Care e problema? Ce ei n-au sfirsit de saptamana?
    Si ca de obicei, toti aia ce ne invata democratia la televizor tac si nu zic nimic.
    Nici un ONG, nici o societate academica, nici un grup de intelectuali.
  • -1 (5 voturi)    
    Corect (Joi, 10 iunie 2010, 21:19)

    Vlad.Adrian [anonim]

    Avem alte probleme de rezolvat , nu aceasta de a sta sa le suflam PSD-istilor in ciorba .. cand tot ei ne-au adus aici!
  • -1 (5 voturi)    
    presedintele are dreptate (Joi, 10 iunie 2010, 23:46)

    Oana [anonim]

    basescu cere un lucru care este in folosul tarii. cu cat termina mai repede cu show-ul psd-ului numit motiune se pot implementa masurile=> iesirea tarii din criza!!


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|



Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi