Parlamentari ai PDL au boicotat Guvernul la legea Educatiei, refuzand sa voteze propunerea privind predarea geografiei si istoriei in limba maghiara

de Luminita Parvu     HotNews.ro
Marţi, 18 mai 2010, 18:15 Actualitate | Politic

O parte din parlamentarii PDL a refuzat marti sa voteze propunerea Guvernului la legea educatiei privind predarea geografiei si istoriei in limba maghiara. Democrat liberalii din Ardeal au boicotat sedinta de plen cerand  pauza de consultari de doua ori pentru a nu vota amendamentul Guvernului. In final, sedinta a fost suspendata pana miercuri dimineata.

Initial, in Comisia de invatamant proiectul legii educatiei a fost amendat astfel incat geografia si istoria sa fie predate obligatoriu in limba romana si nu in cea materna, cum dorea Guvernul. Executivul s-a angajat in fata partenerilor de guvernare UDMR ca sa introduca in legea educatiei predarea istoriei si geografiei in limba materna. 

Dezbaterea in plen a amendamentului a durat mai bine de ora, dupa ce ministrul Educatiei a anuntat ca Executivul isi mentine pozitia ca cele doua materii sa fie predate in limba materna.

Daniel Funeriu, ministrul Educatiei: "In articolul 37 aliniatul 1 se prevedea ca in cadrul invatamantului preuniversitar cu predare in limba minoritatilor nationale toate disciplinele se studiaza in limba materna, cu exceptia limbii si literaturii romane. Guvernul sustine in continuare aceasta varianta. Interesul tuturor este acela ca elevii care invata in limba minoritatilor sa aiba cea mai mare oportunitate de a invata istoria si geografia, credem ca cel mai bun instrument este acela de a preda in limba materna".

Social democratii si liberalii au acuzat Guvernul ca "de dragul ciolanului a renuntat la interesul national". Deputatii PDL au denuntat "demagogia opozitiei" anuntand ca totusi sunt de acord cu decizia comisiei de invatamant.

Adrian Solomon, deputat PSD: "Il rog pe domnul ministru sa lase interesele conjuncturale, politice. Nu cred ca un elev in aceasta tara, care se pregateste sa devina cetatean roman, trebuie sa invete la scoala despre Istvan Nagy in loc de Stefan cel Mare. Va rog sa sustinem varianta propusa de comisie care este de bun simt. Nu cred ca invatamantul national trebuie stirbit de interese politice pentru ca nu ne mai ramane apoi decat sa invatam si limba romana in limba maghiara".

Adrian Gurzau, deputat PDL: "Nu trebuie sa ne faceti procese de intentie, sa ne judecati la gramada. Daca nu ati fi atat de habotnici in replicile pe care le faceti asupra Guvernului, v-as pretui mai mult. In PDL va asigur ca vor vota pentru acest amendament si colegii mei din Ardeal si din alta parte".

Cristian Adomnitei, deputat PNL: "De dragul de a nu-si pierde colegii de guvernamant, PDL a renuntat la interesul national sau la interesul copiilor. De dragul ciolanului ati abandonat interesul national. Dragi colegi, este un subiect foarte sensibil, va indemn sa nu vindeti orice de dragul guvernarii, daca as fi fost eu ministru as fi oferit aceasta ocazie in contrapartida cu copii romani de la Gyula, as fi spus sa facem reciprocitate".

Valeriu Tabara, deputat PDL: "Pentru a obtine cetatenia oricarui stat este nevoie sa-i cunosti limba, istoria si geografia, drept care amendamentul Comisiei este perfect justificat. Cred ca amendamentul care vine aici este unul de bun simt, realist si corect".

Cezar Preda, deputat PDL: "Domnul Adomnitei a afirmat ca s-a intamplat o intelegere de dragul guvernarii. Va contrazic, a sosit momentul democratiei si a ratiunii. Eu sustin varianta Guvernului si propun respingerea amendamentului comisiei. Evaluarile psiho-pedagogice dovedesc ca insusirea materialului in limba materna este mai eficienta si afirm ca interesul nostru este ca copilul sa insusasca materialul si nu numai sa invete. Domnul coleg a spus ca vom invata numele lui Stefan cel Mare ca Nagy Istvan, nu este adevarat, pentru minoritati sunt programe scolare si manuale identice cu cele din limba romana cu insusirea toponimiei si a numelor in limba romana. Ii reprosez colegului nostru folosirea unor cuvinte care nu-si au rostul, sa vorbesti aici despre ciolan, despre imparteala eu nu accept. Lasati copii romani de etnie maghiara sa invete de drag".

Mircea Toader, deputat PDL: "Va intreb ce dorim in ultima instanta? Ca elevul maghiar sa cunoasca geografia si istoria sau nu? E o dezbatere sterila, fondul problemei este cum invata copilul, nu in ce limba".

Pentru a evita razmerita propriilor deputati, liderul grupului PDL, Mircea Toader, a cerut pauza de consultari de 45 de minute pentru a-i convinge sa voteze asa cum vrea Executivul. In pauza, mai multi parlamentari democrat liberali au refuzat sa mearga pe varianta Guvernului in ciuda partenerilor UDMR.

Dupa o ora, lucrarile plenului s-au reluat cu o noua pauza de consultari de aceasta data ceruta de deputatii UDMR. In final dupa blocarea activitatii sedintei timp de doua ore, liderul PDL Mircea Toader a cerut suspendarea lucrerilor pana miercuri dimineata. "Cel mai corect cred ca este sa ne vedem maine dimineata, la ora 10,00. Reluam lucrarile maine, avand nevoie acum de o consultare la nivelul partidelor de guvernare", a explicat Toader.

Cu 118 voturi "pentru", 77 "impotriva" si o abtinere, deputatii au decis suspendarea lucrarilor. 


Citeste mai multe despre   






















1882 vizualizari

  • 0 (8 voturi)    
    art 37 (Marţi, 18 mai 2010, 18:34)

    bula [anonim]

    In articolul 37 aliniatul 1 se prevedea ca ............adica se poate invata limba romana vorbind ungureste ?eu stiam ca limba engleza se invata in ungureste . doar parlamentul nostru poate scoate o lege de KAKA
    • +1 (1 vot)    
      In ce limba se invata istoria Frantei ? (Marţi, 18 mai 2010, 21:27)

      Ion Secuianu [anonim] i-a raspuns lui bula

      Franta are 6 milioane de minoritari, in majoritate arabo-berberi, numiti acolo "magrebini", restul fiind africani.
      Nu exista nici o scoala finantata de statul francez unde istoria sau geografia Frantei sa fie predate in limba araba, tamazight sau wolof !

      Germania are 4 milioane de minoritari de etnii kurda si turca, istoria Germaniei se preda la toate scolile publice in limba germana!

      UK are circa 3 milioane de indo-pakistanezi, istoria Marii Britanii se preda in engleza in sistemul public de invatamant, nu in urdu sau hindu !

      Romania face imense si nejustificate concesii unei minoritati ai carei lideri se pronunta deschis pentru autonomie si separatism lingvistic!

      E o greseala, o eroare strategica, ce va enclaviza si mai mult minoritatea secuiasca din Transilvania.
      Adaugati la acest gest iresponsabil faptul ca noul guvern ungar va acorda cetatenia in masa maghiarofonilor din tarile vecine.

      E ca si cum guvernul Romaniei ar sustine si incuraja ghetoizarea unei etnii si crearea "de facot" a unui stat pe teritoriul Romaniei.

      Am sustinut PDL si pe Basescu, daca se fac concesii separatistilor voi sustine orice masura care poate duce la caderea acestui guvern!
    • 0 (2 voturi)    
      De regula... (Marţi, 18 mai 2010, 22:21)

      Eddie303 [utilizator] i-a raspuns lui bula

      limba romana se invata in cadrul orei de limba romana, la care am invatat absolut toate lucrurile din literatura, ce ai invatat tu la scoala, si la bacalaureat era tot una daca sunt roman sau maghiar. Plus a trebuit sa dau ziua urmatoare examenul din maghiara, cand voi v-ati dus la baut cu prietenii, ca v-a reusit examenul.
  • 0 (18 voturi)    
    Mai sunt si ROMANI!! (Marţi, 18 mai 2010, 18:39)

    john doe [anonim]

    Asta dovedeste ca indiferent de cei care jefuiesc tara mai sunt si ROMANI !!!
    Pentru moment BRAVO LOR. Mai incolo vom vedea.
    • 0 (18 voturi)    
      Bravoo! Bravoo! Bravoo! (Marţi, 18 mai 2010, 19:07)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui john doe

      Nici eu nu sunt de acord cu predare in limba minoritatilor..... asta este primul pas ..... apoi altul s.a.m.d. pana la autonomieeee
      Stop!!! predarii in limba minoritatilor.
  • -1 (13 voturi)    
    Bunul simt (Marţi, 18 mai 2010, 18:41)

    Zak [anonim]

    Toata tara stie ca PD-L a acceptat aceste modificari la lege datorita santajului UDMR. Se pare cinsa a mai se voteaza si cu bunul simt nu numai dupa ordin in PD-L.

    Nu stiu caror interese poate servi izolarea, enclavizarea secuilor din judetele Ha&Co? Oameni buni, romani si secui treziti-va la realitate!! Vrem sa ajungem iara la scandal? Nu ati inteles ca trebuie sa traim impreuna si pentru asta trebuie sa gasim un limbaj comun?
    • -1 (1 vot)    
      limbaj comun (Marţi, 18 mai 2010, 20:40)

      ceferistul [anonim] i-a raspuns lui Zak

      maghiara e ok?
      • -1 (1 vot)    
        Nu e! (Marţi, 18 mai 2010, 23:58)

        Zak [anonim] i-a raspuns lui ceferistul

        Daca traiam in Ungaria poate iti raspundeam afirmativ; ma tem insa ca va miroase iara a bataie....nu e bine, nu ,nu!
    • 0 (0 voturi)    
      Lasa, frate... (Marţi, 18 mai 2010, 22:23)

      Eddie303 [utilizator] i-a raspuns lui Zak

      degeaba ne batem, astia o sa puna in vigoare masurile de austeritate si murim de foame impreuna, numai ca voi o sa ziceti vai, noi o sa zicem jaj. Mai conteaza ce limba vorbim ?
  • -2 (16 voturi)    
    nationalisme ieftine (Marţi, 18 mai 2010, 18:45)

    bobica [anonim]

    E dreptul lor sa studieze in limba materna. Inversunarea pe tema asta este neghioaba si retrograda. Rusine PD-L! Ati luat repede locul PRMului!
  • +1 (11 voturi)    
    auuuuuuu! (Marţi, 18 mai 2010, 18:46)

    constantin [anonim]

    Stimatul domn Funeriu, care este inginer??? sau cam asa ceva, ar trebui sa fie mai atent. Ii doresc domniei sale ,sa ajunga in situatia de a invata geografia si istoria, in limba materna in Siberia!!!!!!!!
  • -6 (12 voturi)    
    maghiara in ungaria (Marţi, 18 mai 2010, 18:55)

    costel [anonim]

    Asta ne mai trebuie acum. Sa scoata tara din criza si apoi vedem daca le dam udmristilor ceva.
  • +3 (15 voturi)    
    Limba e doar un mijloc de comunicare (Marţi, 18 mai 2010, 18:56)

    Popestiidinvale [utilizator]

    Ca materia ajunge in mintea elevilor prin intermediul limbii romane sau maghiare nu conteaza. Mai degraba as prefera sa invete in maghiara ca sa minimizam erorile de traducere. Continutul e mai important.

    Agree ? :)
  • -1 (3 voturi)    
    Limba conteaza! (Marţi, 18 mai 2010, 19:08)

    Abram Burel [anonim]

    Pentru cunostinte de literatura, geografie si istorie (nu numai, dar sa ramanem la asta) limba conteaza.
    Asta se intampla pentru ca aceste "materii" opereaza (da, pana si un inginer poate pricepe :) cu "nume". Numele au un puternic caracter... lingvistic. Habar n-am daca Istvan Nagy chiar e acelasi cu Stefan cel Mare, dar daca este atunci e problema. E drept ca americanii sefi de stat nu prea aveau pseudonime, dar nu cred ca ar accepta vreodata ca lui Abraham Lincoln sa-i zica altfel vreo natie din multele care sunt conlocuitoare.
    Nici raul (apa curgatoare), nici ramul nu prea suporta astfel de "declinari". Nici nu vreau sa ma gandesc cum s-ar numi Mihail Sadoveanu...
    Problema nu este ca nu se transfera invatatura (hai sa fim seriosi, parca sunt oameni carora le mai pasa de asta), ci ca se "ating" unele simboluri nationale (nu nationaliste). Si fara simboluri, nu exista cultura.
    Asa ca, daca nu ne mai intereseaza ideea de "identitate nationala" (un cumul al simbolurilor, valorilor si alte alea, sa mergem cu guvernul asta de materii fecale!
    • +2 (2 voturi)    
      bey abramburel (Marţi, 18 mai 2010, 20:44)

      ceferistul [anonim] i-a raspuns lui Abram Burel

      daca citeai articolul intreg ai fi observat ca toponimia si numele romanesti s-ar fi pastrat si in cazul predarii in limba maghiara.
    • +2 (2 voturi)    
      Nu chiar... (Marţi, 18 mai 2010, 22:27)

      Eddie303 [utilizator] i-a raspuns lui Abram Burel

      Stefan cel Mare e Stefan cel Mare si ungureste, si numele locurilor geografice se traduce si romaneste la o ora de geografie in lb. maghiara. Iancu de Hunedoara mai este Hunyadi Janos... Dar nu cred, ca sunt probleme cu treaba asta.
  • 0 (6 voturi)    
    cum?? (Marţi, 18 mai 2010, 19:12)

    oricine [anonim]

    Cumadica "se pregatesc sa devina cetatenii tari"??? eu am crezut ca si elevi de alta nationalitate decat cea romana sunt deja din nastere cetatenii tarii, sau numai elevii dintr-o oarecare etnie nu sunt cetateni ai tarii? sau cum???
    Elevii romani sunt sau nu sunt cetateni ai tari?? ce se initampla cu cei care nu invata in nici o limba istoria si geografia tari?? ei nu sunt cetateni ai Romaniei??
  • -2 (4 voturi)    
    De ce numai istoria si geografia? (Marţi, 18 mai 2010, 19:30)

    vio [anonim]

    Din moment ce se afirma ca insusirea cunostintelor se face mai bine in limba materna, de ce sa ne oprim doar la geogrfaie si istorie?
    Sa se predea si matematica, si chimia si, de ce nu, si limba romana in maghiara.


    Sunt sigur ca daca maine iese UDMR de la guvernare, tot guvernul PD cu Funeriu primul se intorc cu 180grade.
    • +3 (3 voturi)    
      Pentru ca... (Marţi, 18 mai 2010, 22:31)

      Eddie303 [utilizator] i-a raspuns lui vio

      numai aceste doua materii sunt fortate sa fie predate in limba romana in scolile maghiare. Restul sunt predate in maghiara. Romana este predata in limba romana, dar poti sa inchipui, ca trebuiesc traduse cuvintele in maghiara, ca altfel n-ai cum sa intelegi. Vorbesc de scoala generala. In liceu deja nu e nicio problema daca profesorul/profesoara nu stie ungureste...
  • -1 (5 voturi)    
    wtf??? (Marţi, 18 mai 2010, 19:45)

    john [anonim]

    dc dreaq sa nu se predea in toate limbile existente in europa??? ungurii dc vor sa se predea in maghiara sa plece in ungaria. auzi la ei ce idei geniale le vin. ma mir ca nu au propus si predarea in tiganeasca. si dc nu le convin minoritatilor sa plece din tara si sa ne lase sa traim si noi linistiti (in special coloratii);)
  • 0 (2 voturi)    
    mda (Marţi, 18 mai 2010, 19:58)

    mmc [anonim]

    Asta e azi , sa speram ca maine nu dau inapoi!!
  • -1 (3 voturi)    
    Istoria Romaniei (Marţi, 18 mai 2010, 20:01)

    Emil [anonim]

    Asta este vestita Lege a educatiei a lui Basescu prin care paparudele de la PDL vor sa modernizeze invatamantul in Romania?
    Noroc ca mai sunt si niste deputati din Transilvania (si nu Ardeal, cum se scrie in articol, doamna) care mai stiu pe ce lume traiesc. Probabil ca pana miercuri vor fi si ei lamuriti ca mai important este UDMR-ul decat viitorul acestei tari, ajunsa pe mana unor tradatori de neam, gen Boc sau Basescu sau Monica Macovei, fie numele lor uitate in veci de romani.
    Sa va fie rusine, domnilor PDL-isti si sa aveti cosmaruri cu Horia pana la sfarsitul vietilor voastre inutile si paguboase pentru neam si tara!
  • -1 (3 voturi)    
    sa plece in ungaria si sa invete acolo (Marţi, 18 mai 2010, 20:04)

    cipi [anonim]

    Suntem cel mai mototol popor de pe planeta, se invata in ungaria in limba romana? ungurii astia au fost adusi si strabunii nostri au fost omorati. Din respect pentru strabunii nostri nu trebuie sa permitem limba maghiara in scoli...
    • 0 (0 voturi)    
      da? (Marţi, 18 mai 2010, 20:37)

      oricine [utilizator] i-a raspuns lui cipi

      Tu stii sigur ca cineva a cerut sa se invata ceva pe limba romana in Ungaria?
      • +2 (2 voturi)    
        Nu stiu daca a cerut (Marţi, 18 mai 2010, 22:35)

        Eddie303 [utilizator] i-a raspuns lui oricine

        Dar a primit. Dupa acest site:
        http://kisebbsegek.bmknet.hu/index.php?id=472
        iese ca sunt 14 localitati, in care sunt gradinite si scoli pentru romani, circa 1500 de copii invata in aceste institutii. Si mai sunt si alte lucruri interesante...
  • +3 (3 voturi)    
    sfirsitul? (Marţi, 18 mai 2010, 20:21)

    un secui [anonim]

    Cred ca este inceputul sfirsitului. Lasind la o parte santajul UDMR si nationalismul, se adevereste incaodata ca romanii sunt o natiune de hoti, mincinosi si lenesi. Pentru ei cuvintul dat este egal cu zero. Ar trebui tratata cu mai mult respect o natiune care printre altele a introdus in Europa lingura, furculita, pantalonii si cizmele.
    • -1 (1 vot)    
      catre toti... (Marţi, 18 mai 2010, 22:33)

      ionel [anonim] i-a raspuns lui un secui

      Vreau sa il intreb pe domnul ce s-a semnat "un secui" de unde cunoaste asa de bine natiunea romana incat o denumeste drept una de hoti, mincinosi si lenesi? Sunt roman si nu sunt asa si cunosc si alti romani care nu sunt asa cum ne descrie el. Dar faptul ca el ne vede asa se datoreaza faptului ca asa a fost educat sa ne vada si ca asa percepe el romani; nu doar el ne vede asa ci multi alti ca el, insa nu toti deoarece daca as sustine asa ceva nu as fi cu nimic mai bun decat el. Trebuie sa inteleaga toti etnici din aceasta tara ca omenia si bunul simt nu este innascut in unii sau in altii ci se traseaza prin faptele si vorbele de zi cu zi. Iar vis-a-vis de predarea in limba maghiara nu inteleg cum de guvernul discuta acum de asa ceva cand predarea stricta a tuturor materiilor in limba maghiara este o practica reala de ani in Harghita; chiar si limba romana este predata in limba maghiara si asta la clasele de liceu; apropo, ati citit vreodata o teza a unui elev de clasa a XII-a de la sectia maghiara din judetul harghita? Poate va veti soca... Despre aceasta realitate ce parere are Domnul "un secui"? Dar nici de absolventi de studii superioare care nu stiu sa vorbeasca in limba romana nu are nici o parere domnul? Cred ca fiecare ar trebui sa respecte mai mult pe celalalt si sa lase deoparte afirmatiile neargumentate...
      • 0 (0 voturi)    
        păi... (Miercuri, 19 mai 2010, 4:44)

        Sakura [utilizator] i-a raspuns lui ionel

        Pe unde stau n-am văzut prea mulţi unguri, dar în schimb cunosc nenumăraţi români cu studii superioare (jurnalistică, drept, inginerie, stiinţe economice, marketing, turism) care vorbesc/scriu cam la nivelul lui Guţă. Nu ar fi mai indicat să le purtăm şi acestora de grijă? Vi se pare normal să avem pretenţia de la alte naţionalităţi să cunoască perfect româna în timp ce ai noştrii îşi bat joc de limbă?
    • -2 (2 voturi)    
      nu mor caii cind vor... ii (Marţi, 18 mai 2010, 22:57)

      ady [anonim] i-a raspuns lui un secui

      auzi mai ala - postul tau era normal pana ai inceput cu jigniri prin generalizari, ceea ce dovedeste inca odata ingustimea si bigotismul din creierasul vostru deja spalat la orele de "istoria adevarat a romanilor" predate cu sarg in tot felul de adunari de imas din secuime.

      Ai vrea tu sfarsit da nu-l mai apuci! Idiotule - asat ca sa vezi ca noi romanii nu generalizam!
  • +3 (3 voturi)    
    hmm... (Marţi, 18 mai 2010, 20:41)

    Sakura [utilizator]

    Din partea mea pot să inveţe şi chinezeşte, nu ei mă sperie ci o altă minoritate care nu învaţă DELOC!!!
  • +3 (3 voturi)    
    Diversiune (Marţi, 18 mai 2010, 22:04)

    banatul e fruncea [utilizator]

    Vin protestele impotriva guvernului... singura lor sansa e sa apeleze la deja obisnuita carte a pericolului unguresc, asta nu a dat gres niciodata. Dupa 20 de ani, in care multe din problemele importante ale tarii au fost ignorate si uitate dupa ce s-a apelat la aceasta diversiune, cand va ajunge societatea romana sa nu mai puna botul la truc murdar...
    • +4 (4 voturi)    
      Ce urmeaza (Marţi, 18 mai 2010, 22:21)

      Justin Puscasu [anonim] i-a raspuns lui banatul e fruncea

      Respectand secventele din 1990, ar trebui sa urmeze niste capete sparte la Tg. Mures, apoi o mineriada cu vanatoare de bugetari, pensionari batuti cu batele si cateva versiuni de revolutie transmise in direct in mod diferit la Antene, Realitatea si B1.
      Se pare ca romanii nu invata nicodata nimic din ce li se intampla.
  • 0 (0 voturi)    
    Istoria Romanilor in alta limba (Miercuri, 19 mai 2010, 16:49)

    dan [anonim]

    Domnilor, este foarte interesanta alegerea celor doua materii. Totusi, dupa cum spunea cineva intr-un comentariu anterior, nu conteaza forma ci continutul pachetului de informatii. Asa ca acei viitori elevi vor sti istoria romanilor asa cum o stiu si majoritatea celorlalti elevi romani, desi intr-o alta limba.

    Un avantaj pentru cetatenii romani vorbitori de limba maghiara este ca se vor crea locuri de munca pentru dumnealor. Din pacate insa ne aflam in plina criza economica, acum concedierile si reducerile salariale ale oamenilor de rand fiind la moda. De aceea nu este o idee foarte buna aplicarea acestor legi in contextul actual.

    Un alt punct important domnilor patrioti, ar fi predarea istoriei reale a romanilor. Este la fel de fascinanta dar difera pe alocuri enorm de ceea ce am invatat noi la scoala. Aceastea este adevarat in special pentru secolele 2 e.n. si pana in secolele XIII-XIV, cand a avut loc etnogeneza romaneasca. Eu unul cred ca aceste lucruri ar trebui predate in scoli si cercetate in continuare.

    Si in loc sa ne certam pentru dreptul catorva etnici maghiari sau secui de a studia in limba lor, si astfel sa repetam greselile istorice pe care ei le-au facut la randul lor fata de romanii din Ardeal, ar fi mai bine sa fim toleranti si sa-i facem sa se simta ca in tara lor pentru ca sunt cetateni romani si sunt acasa.

    Romanii domnilor, nu sunt un neam de mari cuceritori, si nici un neam cu prea multe realizari intelectuale sau tehnice, dar in schimb suntem un popor remarcabil prin puterea de a rezista timp de secole vicisitudinilor istoriei. Totodata, suntem remarcabili prin puterea de asimilare a influentelor straine ca de exemplu a numeroaselor popoare migratoare care ne-au invadat de-a lungul timpului.

    Istoria nedeformata a neamului romanesc are drept consecinta geografia noastra actuala, de aceea eu cred ca este important ca aceasta sa fie predata in scolile noastre.

    Cu respect,
    Un roman


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri