Ce spun PSD, PDL si PNL despre intentia Comisiei Europene de a supraveghea bugetele statelor membre. Cedarea suveranitatii sau un pas necesar?

de Luminita Parvu     HotNews.ro
Duminică, 16 mai 2010, 12:00 Actualitate | Politic

Comisia Europeana intentioneaza sa propuna supervizarea bugetelor nationale la Bruxelles si reguli privind cheltuielile bugetare. Cum comenteaza politicienii romani o masura care ridica problema cedarii suveranitatii? HotNews.ro a realizat un scurt sondaj printre parlamentarii si europarlamentarii romani. Opiniile sunt impartite chiar in interiorul partidelor: unii cred ca o astfel de masura nu va fi curand adoptata si ridica problema suveranitatii, altii considera ca e o masura necesara.
  • Theodor Stolojan
    Theodor Stolojan
    Foto: AGERPRES
    Theodor Stolojan, europarlamentar PD-L: Personal, nu as sustine aceasta propunere, pentru ca un stat si guvernul acestuia trebuie sa fie responabil de deciziile pe care le ia. In acelasi timp, trebuie sa-si asume actul public de exercitare a puterii. Deocamadata, discutia este intr-un stadiu incipient si nu cred ca se va ajunge la o astfel de propunere. Daca un singur stat membru nu este de acord, propunerea nu va fi adoptata. In domeniul fiscalitatii, statele nationale au decizile in mana si va fi foarte greu sa se schimbe acest lucru. Pe de alta parte, in actualul context, fiecare stat membru trebuie sa fie responsabil si sa respecte Pactul.
  • Anca Boagiu, senator PD-L: Comunicarea Comisiei Europene vine intr-un moment extrem de greu pentru Uniunea Europeana, moment amplificat de criza fara precedent prin care trece Zona Euro si care a fost temporar ajustat de decizia ECOFIN de a constitui Fondul de peste 500 de miliarde  de euro. Este clar ca prevederile Pactului pentru Crestere si Stabilitate au fost incalcate ani la randul de statele Uniunii Europene desi incadrarea in tintele bugetare convenite in acest Pact ar fi prevenit actuala criza economica europeana. Criticii acestei noi abordari a guvernantei economice europene acuza incalcarea principiului suveranitatii statelor nationale, dar trebuie sa avem in vedere ca pe de o parte mecanismul de peer-review este practic un aviz consultativ, deci nu obligatoriu si pe de alta parte traim momente cu adevarat exceptionale. Romania trebuie sa participe activ la aceasta dezbatere pentru ca decizia finala care se va lua in Consiliul European va afecta politicile bugetare si macroeconomice ale tarii noastre de acum incolo. Prin introducerea principiului Semestrului European si prin obligativitatea trimiterii Programului de Convergenta in prima parte a anului Romania va trebui sa isi disciplineze si mai mult politicile bugetare. (...) Din toate aceste motive,  propunerile Comisiei Europene privind intarirea guvernantei economice europene trebuie dezbatute urgent in opinia publica romaneasca inainte ca acestea sa ajunga in forurile decizionale europene.
  • Adrian Severin
    Adrian Severin
    Foto: Rompres
    Adrian Severin, europarlamentar PSD: Mi se pare ca este un pas necesar si o solutie pentru economia europeana. In contextul actual al  crizei  economice cu punctele ei fierbiti - si aici vorbesc de situatia Greciei - s-a demonstrat ca este absolut necesar nu numai un program de ajutor social si stabilrea paramentrilor macro ecomici, ci ca este nevoie de o administrare comuna politiico-bugetara pentru cresterea economica. Altminteri, solutia va ramane aceea de consolidare bugetara dupa  izbucnirea crizei, in schimbul unor imprmuturi care sa permita plata datoriilor publice. Este adevarat ca un buget sintetizeaza politica statului, iar politica statului este o expresie a suveranitatii sale. Este insa cazul, sub impactul realitatii, sa regandim suveranintatea care nu mai poate fi exercitata ca in secolul trecut, ci trebuie exercitata in comun, pentru ca numai astfel ne putem dezvolta. Este bine sa iesim din mitul si prejudecatile suveranitatii din sec XIX, si sa intelegem ca singura solutie este suvernaintatea in comun cu celelalte state la nivel european. In contextul actual, ceea ce era inacceptabil devine inevitabil, iar cei care nu sunt de acord inseamana ca fie nu au simtit criza, fie nu au trecut prin ea.
  • Titus Corlatean, senator PSD: Politica fiscala este o politica nationala si tine de suvernitatea fiecarui stat in parte. E adevarat ca, in contextul crizei si in corelare cu situatia Greciei, trebuie acordata o atentie sporita tarilor membre UE si o politica europeana mai stricta, dar de aici pana la a interveni in actul guvernarii fiecarui stat in parte este o cale lunga care, in opinia mea, va intampina o solida rezistenta. Trebuie cautate solutii si masuri privind  fiscalitatea europeana, dar personal, ma indoiesc ca se va accepta o astfel de propunere. Nu cred ca trebuie cedat dreptul suveran al statelor si al parlamentelor nationale, dar trebuie impuse criterii mai dure de verificare a acestora.
  • Norica Nicolai
    Norica Nicolai
    Foto: Rompres
    Norica Nicolai, europarlamentar PNL: Din punctul meu de vedere, este corecta aceasta propunere, in special pentru tarile din spatiul euro care benefeciaza de mecansimul de sprijin financiar. In tratatul de la Lisabona, in articolul 122, sunt prevazute aceste situatii exceptionale si pot fi puse in consens cu legislatia europeana. Atat vreme cat  tarile europene beneficiaza de un sprijin financiar, este normal sa existe si un mecansim de control asupra modului de gestionare a banilor, si este firesc ca cei din Comisia Europeana sa vina cu o astfel de propunere.
  • Daniel Budurescu, deputat PNL: Ca roman, nu sunt, teoretic, de acod cu o astfel de intentie a Comisiei Euroepne, dar analizand situatia actuala a Romaniei care, dupa 20 de ani, nu a reusit sa se reformeze, ba mai mult a intrat in colaps, as inclina spre o astfel de masura. Trebuie insa sa asteptam sa vedem daca aceasta propunere va fi acceptata si de celelate tari membre, avand in vedere ca aici se risca pierderea suveranitatii fiecarui stat. Probabil ca ideile la Comisia Europeana sunt coapte, sa spun asa, si in clipa in care se fac astfel de propuneri, probabil exista si o baza. Trebuie sa asteptam.
  • Mihai Voicu, deputat PNL: La modul in care se cheltuiesc banii pe achizitii si contracte, poate Romania ar avea nevoie de un astfel de control pe perioada de criza. Nu pot sa va spun mai multe pentru ca nu am cunostiinta de informatia de care spuneti. Am sa ma documentez.

Presedintele Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, a declarat, miercuri, ca intentioneaza sa propuna o supraveghere a bugetelor nationale. " In ultimele luni am lucrat la un nou mecanism de gestionare a crizelor si week end-ul trecut am adoptat acest mecanism de stabilitate si am asumat niste masuri in plus fata de cele de pana acum, ca sa avem un mecanism de criza mai robust (...)Propunem o supraveghere a bugetelor nationale si vom obliga statele membre sa isi creasca depozitele in vremuri bune, in cazul in care nu exista disciplina fiscala, pentru a oferi siguranta in vremuri grele. Vom impune noi reguli privind deficitul bugetar si cheltuielile bugetare"


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

7411 vizualizari

  • +17 (25 voturi)    
    noi suntem mai speciali (Duminică, 16 mai 2010, 11:38)

    tyty [anonim]

    pai cum s-ar mai imparti portofoliile ministeriale in "coalitie" daca ar superviza UE bugetul tziganiei noastre. gasim noi metode sa-i fentam si sa furam mai abitir ca inainte. pe noi trebuie sa ne inghita nemtii, francezii, englezii, ungurii, ca sa devenim un stat civilizat. altfel, tzigania vesnica ne mananca...
    • +9 (13 voturi)    
      Privatizarea postdecembrista-o crima abominabila (Duminică, 16 mai 2010, 13:45)

      Vittorio [anonim] i-a raspuns lui tyty

      Excelentă ideea conducerii ziarului "xxxxxx" de a declanşa, acum, o amplă dezbatere pe tema rezultatelor celor 16 ani de "privatizări" sub titlul "A devenit România o colonie?"

      În mod foarte inspirat, dezbaterea începe chiar cu textul definiţiei coloniei, care desemnează o ţara în care a fost, printre altele, instaurată şi "privarea, totală sau parţială, a populaţiei autohtone de drepturi şi libertăţi cetăţeneşti, însuşirea de catre metropolă (străini - a.n.) a celei mai mari părţi a venitului naţional".

      În 1990, am elaborat un program de reformă economică în centrul căruia se afla propunerea ca întreg capitalul acumulat din veniturile create de români în perioada 1948-1989 să fie privatizat, imediat şi integral, prin trecerea acestui capital din proprietatea comună a tuturor cetăţenilor ţării în proprietatea privată a acestor cetăţeni.

      Programul, cunoscut sub numele de "Varianta Cojocaru", a fost publicat în lucrarea "Privatizarea: de ce? cum? pentru cine?".

      Programul arăta că este necesară privatizarea propusă deoarece numai o economie democratică, în care capitalul se află în proprietatea marii majorităţi a populaţiei, poate fi una concurenţială, performantă, eficientă.

      El prezenta mai departe mecanismul concret prin care capitalul naţional ar fi trebuit să intre şi să rămână în proprietatea majorităţii cetăţenilor. În sfârşit, programul preciza că de procesul de privatizare trebuie să beneficieze marea majoritate a cetăţenilor şi nu numai o mică minoritate, de aici decurgând importante consecinţe sociale - formarea unei clase mijlocii numeroase şi puternice - politice - construirea unui stat cu adevărat democraric pus în slujba clasei mijlocii majoritare - şi morale - impunerea muncii, cinstei, spiritului de economisire, de coeziune şi solidaritate naţională şi socială, ca valori călăuzitoare ale noii societăţi româneşti postcomuniste.

      http://www.universulromanesc.com
      • +5 (5 voturi)    
        vorbe goale..... (Duminică, 16 mai 2010, 16:33)

        dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui Vittorio

        privatizarile s-au facut cum s-a putut, cu cine s-a putut si nimeni si nimic nu ar fi putut sa treaca in mod sistematic si stiintific de la economia centralizata de tip omunist la economie de piata. sa nu uitam ce fel de oameni erau in 1990: toti erau de 2 sau chiar trei generatii crescuti si educati de sistemul comunist.

        iar cu limbajul asta colonial nu ajungi nicaieri. nu exista o "metropola" care sa dea directive, romania nu este colonie (poate colonie a chinei, asa cum sint cam toate tarile ue deoarece din china vin cam toate marfurile pe care la cumparam....).

        finalul textului tau (sau a cui o fi) este un exemplu perfect de vorbarie demagogica si eu credeam ca am cam depasit gindirea de tip "sedinta de partid comunist" aplicata la "noile conditii de azi".... sorry....
  • 0 (14 voturi)    
    Mai este viabil "proiectul EU"? (Duminică, 16 mai 2010, 11:42)

    pele [anonim]

    Cu toate miscarile astea,imi pun o intrebare...
    Oare proiectul EU mai e viabil?...
    Plec de la un dat extrem de simplu: intr-o perioada dificila este extrem de greu sa gestionezi un colos.
    Experienta imediata a bunului simt ne spune ca entitatile mici se misca repsede si bine si gasesc solutii bune - de supravietuire si prosperitate.
    La ce ne trebuie EU?
    Cred ca problema nu e dc suntem de acord cu supervizarea bugetului national , ci dc credem ca EU mai etse o solutie sa mergem inainte...
    Eu,personal,am indoieli.....
    • +9 (15 voturi)    
      De ce sa nu fie? (Duminică, 16 mai 2010, 13:01)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui pele

      UE invata din greseli... Au fost facute 2 pana acum...si vad ca incearca sa le repare. Prima e faptul ca au acceptat in zona euro anumite state fara a fi facut un control amanuntit in prealabil pt a se putea determina daca statul respectiv chiar indeplineste toate conditiile de aderare...iar a doua greseala se refera la stabilitatea euro, de unde si fondul de sute de mld. Probabil ca nu se asteptau la asemenea atacuri, dar asa e cand te bagi pe o piata dominata de dolar.
      Scopul UE e de a forma un stat unitar, iar dupa moneda comuna, acesta este un al doilea pas....pas absolut necesar datorita derapajelor din ultima vreme.
      In ceea ce ne priveste...ar fi minunat un astfel de sistem de control deoarece suntem incapabili sa facem un proiect de buget cum trebuie (vezi bugetul pe anul acesta), plus ca vor trebui justificate mai toate cheltuielile...deci mai greu de furat.
      • +4 (6 voturi)    
        Stat federal, nu unitar. (Duminică, 16 mai 2010, 13:34)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui bgd

        .
        • +6 (6 voturi)    
          stat federal ?! (Duminică, 16 mai 2010, 15:27)

          panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui bgd

          mai repede o confederatzie.
          britzii n'or sa accepte nciodata federalizarea.
          pentru romania ori /ori e bine.
          mai mult control dela bruxel nu'i de rau.
          daca vrem moneda comuna, tre'sa avem si masuri fiscale comune. si buget ioropean, si coordonarea bugetelor natzionale.
          si control fiscal....
          ca dac'o lasam pe flecescu....boc...videan...
          crin...varujan...organ..ponta...dragnea...zgonea...
      • -4 (4 voturi)    
        Mda! (Duminică, 16 mai 2010, 17:59)

        Ioana [anonim] i-a raspuns lui bgd

        ¨Incercarea moarte n-are!¨ Da e adevarat! Sunteti incapabili, bgd si cu fratii sai! :) Apropo! Ce esti socialist sau excomunist? Poate nu stiai, dar forma UE, cum vrei ¨mneata s-o vezi, unitara sau federala este doar un paravan al planului bilderbergilor. Sau nu ai auzit de ei? Iar daca nu esti capabil sa vezi legatura Injustitiei din RO cu cea UE, atunci las-o balta. Am considerat ca e inutil sa mai conversam in opinii. !Disculpa de molestia!
    • -2 (2 voturi)    
      fiabilitatea UE (Duminică, 16 mai 2010, 17:29)

      ldwarf_3651247840468633 [utilizator] i-a raspuns lui pele

      indoieli sunt cand o mana de oameni cu bani se intalnesc din cand in cand sa hotarasca soarta celorlalti...am citit de curand o carte "Club Bilderberg" si am vazut filmul documental "Zeitgeist" (contzine 3 partzi: Religia, Banca si Politica cele mai puternice metode si fiable de manipulare in masa), de asemenea toate experimentele din Alaska (a se vedea docu Project HAARP) cred aceste informatzii si citind un pic de economie umanista despre ciclurile pietzelor, functzionarea bancii, bisericii si a politicii oricine si-ar da seama de ceea ce se intampla acum si de-a lungul istoriei....incet dar sigur ne indreptam spre un unic stat mondial...si noi nu vom trai acea parte din istorie doar daca stim sa ne informam acum ne putem da seama putin de cum este fiintza umana..
    • +3 (3 voturi)    
      scuze (Duminică, 16 mai 2010, 17:32)

      ldwarf_3651247840468633 [utilizator] i-a raspuns lui pele

      Daca in textul meu este ceva ciudat in legatura cu limba romana si gramatica corecteaza-ma....nu mai vorbesc limba romana oral de ceva ani...multumesc
    • -3 (5 voturi)    
      Eu am alta intrebare! (Duminică, 16 mai 2010, 17:50)

      Ioana [anonim] i-a raspuns lui pele

      A fost candva VIABIL proiectul UE, atat timp cat, statele membre, considerate supercivilizate, au incalcat regulile acestuia? Grecia, este doar un exemplu, dar, !fijate! ca nu este singura. De mine, este foarte departe indoiala, am certitudinea ca UE, este pe cale de disparitie. Cine isi doreste sa fie supervizat de incapacitatea celui care se crede BOSS?
      P.S. o chestiune care nu are legatura cu acest articol. Ma intreb de ce il preocupa asa de mult pe Obama, situatia Spaniei, in asa masura ca il suna personal si tine o conversatie telefonica, cu Zapatero, premierul Spaniei?
      • +1 (1 vot)    
        viabilitate UE (Marţi, 18 mai 2010, 8:50)

        laura [anonim] i-a raspuns lui Ioana

        pe Obama nu-l intereseaza Spania si-l suna pe Zapatero deoarece este presedintele UE pt 6 luni sau cat mai are....si deoarece incet dar sigur ne indreptam spre piatza unica si guvern mondial...a se uita in submit-ul UE-America de Sud ????? de comertz liber????? hm...indoieli am despre tot dar ca BANCA (FMI, banci, tot ce este sector financiar, etc) este singura organizatie stapana si unita, fara frontiere si-n contra lumii nu am nicio indoiala....
  • +13 (15 voturi)    
    Abia astept (Duminică, 16 mai 2010, 11:59)

    Vlad [anonim]

    Este o masura care s-ar fi potrivit perfect in guvernarea Tariceanu.

    Din pacate masura se va lovi probabil de opozitia Angliei, care nu a dorit nici adoptarea monedei Euro.

    Ce-i drept, Anglia are nevoie mai putin decat noi de o astfel de masura. Acolo se fura probabil 10%, nu 90% ca la noi.

    Sa speram ca se adopta, dar nu sunt foarte optimist.
    • -2 (6 voturi)    
      V-ati gandit? (Duminică, 16 mai 2010, 18:04)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Vlad

      V-ati gandit vreodata ca poate chiar asta a fost de fapt planul marilor puteri?

      Sa ne aduca aici si apoi sa ne ia cu japca? Iar intr-un final sa fim guvernati de la un singur centru?

      Bineinteles, o astfel de propunere vine ca o "bula" de oxigen pentru mintile noastre satule de atata furaciune.

      Dar, pe langa hotii care ne-au condus, ghiciti cine a avut cel mai mult de castigat? Cine detine resursele noastre energetice? Incepand de la scobitori pana la avioane suntem total dependenti de Occident.

      Spagile pentru punerea in cap a combinatelor cine le-a dat? Cine a avut interesul sa omoare industria si concurenta pe care Romania o putea face? Nicidecum spagarul roman. Pe ala il intereseaza numai sa isi ia banii. Putin ii pasa daca intreprinderea aia mai functioneaza sau nu.

      Dar noi ne-am vandut pe bani de nimica majoritatea valorilor pe care le aveam. Spagarul roman s-a ales cu milioanele, strainul cu profitul sau limitarea concurentei, iar noi cu buza umflata.

      Iar acum, tot pe ei ii vedem salvatori. E un win-win situation pt ei. Ii admir pentru inteligenta, pentru tenacitate si tot.

      Pentru unii ar parea un scenariu de Spitalul 9. O fi, dar puneti pariu ca un sambure de adevar exista?
    • +2 (2 voturi)    
      Anglia e intr-adevar in pom cu deficitul (Duminică, 16 mai 2010, 20:16)

      Cristina [anonim] i-a raspuns lui Vlad

      Nu cred ca o sa se poata aplica si tarilor mari
      Eu as face legea asta cu dedicatie pentru cei care au nevoie de bani din pachetul de 720 miliarde, sau in general pentru cei din zona euro care nu respecta criteriile de la Maastricht. Adica se voteaza formal in parlamentul european in momentul in care indeplineste toate criteriile. Poate trebuie inventate mai multe criterii. De exemplu nu poti sa spui cat trebuie cheltuit pentru sanatate din moment ce media in Europa e 10% din PIB si la noi 2,3%. Dar poti sa spui cat trebuie sa fie ponderea investitiilor in buget.
      Daca nu se va aplica si tarilor non-euro zone, ma tem ca n-or sa mai vrea sa adopte euro. Ce ne-ar putea promite la schimb ?
  • +14 (18 voturi)    
    Parearea mea este ca ar reprezenta un lucru bun (Duminică, 16 mai 2010, 12:21)

    Creator [utilizator]

    1 Pt ca nu s-ar mai fura in nestire, stiind ca cineva e cu ochii pe tine.
    2. Este un pas necesar in vederea unei probabile unificari a Europei
    • -3 (17 voturi)    
      ... (Duminică, 16 mai 2010, 12:48)

      ToBeOrNotToBe [utilizator] i-a raspuns lui Creator

      mai devreme sau mai tarziu tot la un singur Guvern mondial se va ajunge... scrie si in Apocalipsa.
      • +2 (8 voturi)    
        info (Duminică, 16 mai 2010, 12:20)

        info [anonim] i-a raspuns lui ToBeOrNotToBe

        si in zeitgeist mai recent
        • -1 (9 voturi)    
          ... (Duminică, 16 mai 2010, 15:04)

          ToBeOrNotToBe [utilizator] i-a raspuns lui info

          hehe, Zeitgeist este chiar propovaduitorul guvernului mondial... mai exact al anarhiei (disparitia statelor) si implicit conducerea lumii de o singura putere, un singur grup de oameni, numit guvern mondial, al carui conducator va fi Antihristul.
  • +16 (16 voturi)    
    In cazul nostru, DA! (Duminică, 16 mai 2010, 12:26)

    Lucian [anonim]

    Atata vreme cat contractele publice de la noi sunt invaluite intr-o atmosfera dubioasa, si atat vreme cat avem politicieni iresponsabili gata sa arunce in stanga si in dreapta cu bani pe care statul nu-i are, este o masura cat se poate de necesara. Dupa 20 de ani de democratie Romania este inca o tara imatura, care are nevoie de supraveghere parentala pentru a nu face prostii. Ca noi mai sunt destui, chiar state "serioase" din cadrul UE cum ar fi Italia, ca de Grecia nu mai are rost sa vorbim. Daca nu suntem in stare singuri...
    • +6 (6 voturi)    
      concluzie corecta, premisele.. (Duminică, 16 mai 2010, 13:34)

      precaut [anonim] i-a raspuns lui Lucian

      de acord cu concluzia. Pe de alta parte te-ai gandit ca sunt 450 parlamentari si ceva ministri, dar sunt 3000 de primari si 42 de consilii judetene? E mai usor sa trisezi (cu procentaj MARE) la un contract mic decat (procentaj mic) la un contract mare. Exemplu: sunt cel putin 3000 de Xeroxuri la primarii si mai putin de 1000 la guvernul central. Tot la primarii sunt materialele de curateni, drumurile comunal (ZECI de mii de km, fata de 3000 km de drumuri nationale), reparatiile curente la scoli si late cladiri. Cred ca ce se intampla la nivel local depaseste de cateva ori nivelul central. Scoala din Smirna (aia goala) e la primarie, WC de la Vaslui si cel de la Medias e de la primarie s.a.md. NU SE PREA SPUNE pe la TV pentru ca la nivel de primarie TOATE partidele sunt bagata (cei mai multi primari are PSD, apoi PDL si PNL, dar sunt si PRM si PNG si UDMR)
  • +10 (10 voturi)    
    fara doar si poate, DA!!! (Duminică, 16 mai 2010, 12:32)

    hartagramz [utilizator]

    personal sunt de acord cu o deplasare a puterii de administrare catre Vest cu cat mai mult!
  • +2 (2 voturi)    
    Impunere (Duminică, 16 mai 2010, 12:43)

    Mioara [anonim]

    Asta ca sa intelegem inca o adta ca ni s eimpus aceste masuri dureroase
  • -1 (5 voturi)    
    FMI stapanul (Duminică, 16 mai 2010, 12:44)

    Vio [anonim]

    Guvernarea actuala nu avea ce sa faca aceste masuri sunt impuse de mai marii FMI. Noi trebuie sa ne supunem
  • +3 (3 voturi)    
    . (Duminică, 16 mai 2010, 12:46)

    Dan [anonim]

    Nu putem da vina pe cei de la putere pt ca aceasta situatie nu putea fi controlata
  • +11 (13 voturi)    
    ar fi o treaba buna (Duminică, 16 mai 2010, 12:46)

    sooho [anonim]

    am auzit o poveste si tind sa cred ca e adevarata avand in vedere calitatea oamenilor din politica noastra si vreau s-o postez aici mai ales ca are legatura cu subiectul sa citeasca cat mai multa lume
    cineva a avut ocazia sa mearga la parlament nefiind om politic si fara sa vrea a asistat la o discutie intre niste parlamentari, alesi ai nostrii si sustinuti din bani nostrii...
    era vorba despre un proiect cu caracter umanitar,cine mi-a zis nu stia amanute nici cine erau parlamentarii nici cati nici culoare politica si nici proiect...doar atat caracter umanitar
    si discutia a fost cam asa :
    vin banii , noi luam 90% iar 10% dam la pulime sa iesim la vopsea....
    de accea consider ca aceasta masura ar fi binevenita
    poate in urma supravegherii pulimea ar primi 90% sau chiar 100% cum ar fi normal
  • +3 (3 voturi)    
    Legati (Duminică, 16 mai 2010, 12:46)

    Ramona [anonim]

    Suntem legati de maini si de picioare..trebuie sa ne platim datoriile sau vom ajunge rau
    • -2 (2 voturi)    
      Doar de maini si de picioare? (Duminică, 16 mai 2010, 13:47)

      Frobenius [anonim] i-a raspuns lui Ramona

      Eu cred ca v-au legat si la ochi :-)))
  • +6 (10 voturi)    
    Referendum (Duminică, 16 mai 2010, 12:47)

    titirica [utilizator]

    si daca e explicat cum trebuie, banuiesc ca peste 90 % din populatie ar zice DA!!!

    + sa mai introduca si alt punct in referendum prin care sa ne intrebe daca suntem de acord cu un guvern importat din Germania, Austria, Olanda, Suedia, etc...
    • +4 (4 voturi)    
      Bugetele la control (Duminică, 16 mai 2010, 17:37)

      Adrian Onicescu [anonim] i-a raspuns lui titirica

      Romania antebelica a avut nevoie de Ferdinand ca sa realizeze progrese economice notabila si sa reformeze regatul. Politicienii de atunci erau de o moralitate de neimaginat astazi de vreme ce au acceptat ca solutie un rege strain. Traim timpuri care impun din nou o cedare de suveranitate. Ce sa facem cu suveranitatea intr-o tara de hoti? Sa o cedam hotilor nostri? Mai bine unor straini care fura mai putin.

      Adrian Onicescu
  • +8 (10 voturi)    
    Prada 20 de ani (Duminică, 16 mai 2010, 12:48)

    Cata [anonim]

    Criza in care ne aflam nu are un singur vinovat toti de la putere din ultimii 20 de ani au adus Romania pe acets drum
    • +4 (4 voturi)    
      si mai sus (Duminică, 16 mai 2010, 13:36)

      precaut [anonim] i-a raspuns lui Cata

      am scris un comentariu detaliat. Cred ca (mai ales) la nivel local se risipesc mult mai multi bani. Sunt 3000 de primarii, 100 de municipii, vreo 100 de orase, 41 de judete etc. In definitv risipa facuta sub independentul Oprescu nu are vreo legatura cu numele premierului.
  • +6 (6 voturi)    
    Clar DA (Duminică, 16 mai 2010, 13:27)

    georgio [anonim]

    Dupa experienta de 50 de ani de comunism si apoi peste 10 ani de tranzitie clasa politica romanesca a dovedit ca nu e un manager bun de fonduri. Eu as vota azi pentru asa ceva, la noi clasa politica e incapabila sa nu foloseasca fondurile statului pentru clientela politica, asa ca un organiz de supervizare nu e doar oportun ci chiar necesar.
  • +2 (2 voturi)    
    mi se pare (Duminică, 16 mai 2010, 13:32)

    ady [anonim]

    grotesc sa ceri parerea unor politicieni care n-au nimic de-a face cu pulimea..
  • +5 (5 voturi)    
    BRAVO (Duminică, 16 mai 2010, 14:19)

    ADI [anonim]

    O MASURA OPORTUNA, CARE AR MICSORA HOTIA SI CORUPTIA DE LA NOI.
    • +4 (4 voturi)    
      numai la x% (Duminică, 16 mai 2010, 13:39)

      precaut [anonim] i-a raspuns lui ADI

      am scris si mai sus, controlul bugetului central nu impeidica risipa sau furaciunea la nivel local. Odata ce la primarie au intrat banii nu mai poate controla guvernul daca s-a reparat canalizarea bine sau deloc.
    • +3 (3 voturi)    
      ue (Duminică, 16 mai 2010, 14:30)

      dan [anonim] i-a raspuns lui ADI

      Ehe,daca am gasii niste prosti sa ne preia pe post de colonie si sa ne administreze ei !
  • -1 (3 voturi)    
    pt. suveranitate (Duminică, 16 mai 2010, 14:37)

    gabig [anonim]

    NU categoric. Deja dam o groaza de bani la EU fara a primi aproape nimic in schimb. Stati linistiti ca nu ne va ajuta cu mare lucru pe noi ci tot pe statele bogate. Tara a fost vandalizata de politicienii nostri corupti ajutati de cei din europa, care au luat pe nimic si acum se fac mari protectori ai nostri. Nu vreau sa ma conduca niciun neamt, francez sau austriac, astia deja au furat totul in tara, vreau ca roamnul sa isi revina la creier si sa inceapa cu adevarat curatirea tarii de lepre. Chiar nationalizarea ar fi buna, asta nu inseamna comunism asta inseamna strategie nationala.
    • +2 (2 voturi)    
      Suveranitatea, independenta,...! (Duminică, 16 mai 2010, 16:19)

      vali [anonim] i-a raspuns lui gabig

      ...Suveranitatea, independenta, libertatea,...!!!
      ...Sunt lozinci valabile doar ptr noi, "prostimea" !...
      ..." RESPONSABILITATEA " intregii clase politice,
      a tuturor oamenilor de afaceri ROMANI, care s-au imbogatit furand , cumparand fabrici si combinate pe 2 bani gauriti, UNDE ESTE???
      ...Gata cu vorbele mari, sforaitoare,
      a la CATAVENCU !...
      ...sa vina fiscalistii de la UE sa tina contabilitatea la ce a mai ramas ne-furat in ROMANIA!!!...
  • +5 (7 voturi)    
    salvarea romaniei (Duminică, 16 mai 2010, 14:43)

    catelu [utilizator]

    Transferul, macar partial, al administratiei spre autoritatile Europene ar fi un pas important pentru romania, probabil la fel de mare ca si venirea lui Carol I.
    Asta ar fi cel mai important castig dupa aderarea la UE, mult mai important decat banii care vin de acolo.
  • +6 (6 voturi)    
    Romania desfintata (Duminică, 16 mai 2010, 15:08)

    toma [anonim]

    Din moment ce toate partidele care au guvernat tara din 89 si pana in prezent nu au facut altceva decat sa o transforme in colonie a UE trebuia sa apara si aceasta "propunere" salvatoare. Jegul politic romanesc ne-a adus la standardul de viata existent imediat de dupa razboi si chia mai jos. Daca am face inventarul tuturor obiectivelor economice care au fost date gratis unor necunoscuti si apoi distruse, (contra unor comisioanene primite de diferiti pseudopoliticieni & gasca sau clientela - este indiferent cum o numim), concluzionam ca nu mai avem nimic. Absolut totul a disparut si odata cu ele si locurile de munca iar noi suntem slugi la curti straine de a caror bunastare depinde si nivelul nostru de trai, (vezi cum duduia economia in guvernarea Tariceanu datorita capsunarilor). Ne-au vandut gazele si petrolul si vor sa vindem si celelalte bogatii ale solului si subsolului, sa nu mai ramana nimic. Suntem atat de opaci incat ne este greu sa constatam ca regimurile Iliescu, Constantinescu, Basescu nu au facut decat sa incurajeze jaful national. Iata ca a venit si momentul pierderii suveranitatii. Daca am pierdut totul si suntem slugi ce ne mai trebuie si suveranitate? Cititi inca odata articolul si remarcati cat de patrioti sunt europarlamentarii si ceilalti poliricieni pe care ii lasam cu buna stiinta sa ne conduca la nesfarsit in loc sa-i tragem la raspundere si sa-i asvarlim acolo unde le este cu adevarat locul. Iata ce mare branza ne-a adus originala noastra democratie a carei initiator a fost tov. Iliescu. Gen. Stanculescu sta la inchisoare pentru niste acuzatii indoelnice in timp ce iliescu, raspunzator de genocid si de toata saracirea tarii, isi permite sa conduca din umbra mecanismul malefic antinational pe care l-a initiat. Toate eforturile oamenilor cinstiti ar trebuii canalizate catre stoparea jafulu si a salvarii putinului care a mai ramas. Luminati-va minte oameni, deschideti ochii ca sa puteti vedea fudul prapastiei in care deja am cazut.
    • +4 (6 voturi)    
      O idee excelenta! Trebuie sa creem presiune .... (Duminică, 16 mai 2010, 16:39)

      dan [anonim] i-a raspuns lui toma

      O idee excelenta! Trebuie sa creem presiune publica pentru a fi adoptata...are fi sansa poporului roman sa ajunga sa traiasca candva mai bine
      • -2 (2 voturi)    
        Adoptata ce?! (Duminică, 16 mai 2010, 18:14)

        Ioana [anonim] i-a raspuns lui dan

        Presiunea publica... :))))))))))))))))))))))))))))))))))
        Publicul este doar in capul unuia ca al tau! Pentru romani, este necesara doar EDUCATIA scolara, de care au fost lipsiti, putin cate putin, in numele preafaimoasei democratii UE.
    • +1 (1 vot)    
      Sunt in totalitate de acord cu... (Duminică, 16 mai 2010, 18:09)

      Ioana [anonim] i-a raspuns lui toma

      cele spuse de tine! Nu este nevoie sa luminezi pe nimeni la cerebelul imbacsit de iluzia bancara, ci doar sa-ti DORESTI! Cu calmitate si optimism. :) Fruntea sus! Sunt destui care gandesc la fel ca tine si suficienti pentru a echilibra, multimea celor lacomi si perversi. Iliescu, este ca si mort si crede-ma ca nimeni nu isi doreste sa fie in pielea lui acum. Pedeapsa pe care o suporta in acest moment este mult mai grea decat inchisoarea.
  • -2 (2 voturi)    
    ..Discutii (Duminică, 16 mai 2010, 15:50)

    sabo [utilizator]

    De principiu nu este de acceptat ...si pentru faptul ca noi nu avem EURO.
    O chestiune!
    Alta ar fi data de faptul ca oricum economiile statelor EU sunt in concurenta si atunci mariel puteri in cearca sa influenteze in interesul lor prin aceasta strategie...!
    Nu , aceasta este o chestiune care nu trebuie pusa in practia.
    Cel putin actualmente nu este viabila..este o fortare si candva va produce efecte rele.
    Si poate chiar o tendinta centrifuga mai puternica decat cea centripete, care a pierdut din forta oricu, pe fondul crizei!
  • -1 (1 vot)    
    un sfarsit este aproape (Duminică, 16 mai 2010, 15:56)

    eu [anonim]

    Inca un pas spre NWO=New World Order.
    • -1 (1 vot)    
      Surprinzator... (Duminică, 16 mai 2010, 19:06)

      Ioana [anonim] i-a raspuns lui eu

      ca sunt persoane care cred in realizarea unui Guvern Mondial si globalizarea umanitatii. Incerc sa aflu daca este vorba despre prostie, inocentza sau rautate. Eu sunt convinsa de un fapt! ca ceea ce planuiesc unii, crezandu-se dumnezei, in 500 de ani terestrii, Mama Natura v-a demola int-o singura clipa. Un nou guvern mondial poata fi realizat, doar intr-o sigura masura. Cand Putin v-a avea acelasi ADN cu Obama. Iar regina Sofia, urmasa fanariotilor! :)
      Cu asta ... Un beso, fuerte! :)
      • -1 (1 vot)    
        Ioana (Luni, 17 mai 2010, 1:40)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Ioana

        Probabil esti desteapta, esti poliglota, dar aici se scrie in limba romana. Lasa"beso" pentru amantul tau !
  • 0 (2 voturi)    
    evident ca da, e chiar obligatoriu.... (Duminică, 16 mai 2010, 16:16)

    dorinteodor [anonim]

    statul este suveran si este corect sa ramina asa.

    din nefericire, din cind in cind dtatul face prostii si atunci doar sprijinul extern ne mai poate salva.

    in consecinta, atita timp cit statul cere sprijin extern este corect si normal ca cei din exterior care te scot din raxhat sa aiba un cuvint de spus in modul cum gestionezi banii....

    intrucit nici un stat nu poate sa garanteze ca nu va cere sprijin extern, este obligatoriu ca cei care dau banii sa controleze ce si cum cheltuiesti. cum ziceam, nu ca este necesar dar e chiar obligatoriu.

    este de fapt ca o asigurare a statului pentru care plateste intr-un mod mai special....
  • -1 (1 vot)    
    E o optiune gresita (Duminică, 16 mai 2010, 16:17)

    duduS [utilizator]

    Problemele cu Grecia si celelalte state PIGS au aparut pentru ca nu s-au respectat regulile stabilite anterior pentru protejarea euro: nivelul de deficit, etc. Mai exact nu s-au declansat procedurile punitive (probabil din considerente politice), sau mai exact pentru ca toata lumea o facea - guverne socialiste.
    Daca stabilim mai multe reguli, si ne facem ca pana acum ca le respectam, nu rezolvam nimic.
    Pe de alta parte, prin asta statele dezvoltate ne vor impune niveluri de impozite marite (prin europa socialista ele se situeaza in jurul valorii de 25%), care ne va micsora avantajul strategic, ne va aduce la un nivel de crestere redus, lipsindu-ne de sansa de a le ajunge.
    • -1 (1 vot)    
      argumentatie corecta dar nerealista (Duminică, 16 mai 2010, 19:20)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui duduS

      nu poti sa spui ca grecia nu a respectat regulile. poti doar sa spui ca grecia s-a aflat si se afla in imposibilitatea de a respecta regulile. iar, vorbind in limitele realitatii nu a fanteziei, regulile nu se pot respecta si nu se vor putea respecta nici in viitor.... ASTA este problema adevarata si s-a propus si o solutie....
  • +2 (2 voturi)    
    deziluzii (Duminică, 16 mai 2010, 17:20)

    crap [anonim]

    totul porneste de la a intelege ca UE nu va putea exista asa cum e acum, e imposibil. fara niste mecanisme minime de integrare la nivel federal nu va avea niciodata coeziunea, viteza de reactie si solidaritatea necesare in a functiona ca un bloc unit si performant pe pietele internationale. ca sa devina o putere la nivel cu SUA&Canada, China si alte blocuri regionale, are nevoie de o viziune unitara, si ptr asta trebuie sa impuna o conducere unica in anumite sectoare, in principal financiar si de politica externa. altfel.. sorry.
  • +3 (3 voturi)    
    salvatori din afara (Duminică, 16 mai 2010, 18:03)

    monica L [anonim]

    Nu ma intereseaza parerea politicienilor. In opinia mea, controlul comunitar este salvator in cazul Romaniei, data fiind calitatea joasa si josnica a conducatorilor ei. De altfel, daca ne uitam in istorie, cel mai bine ne-a fost cind am fost condusi/controlati de straini. Mai bine sa ia strainul un tribut in conditii sigure si transparente, decit sa constatam cum jefuiesc conducatorii neaosi tara pe sestache, in spatele unor declaratii de intentie sforaitoare si rapoarte mincinoase. Si pentru ca si romanul de rind e in nu putine cazuri mincinos si tepar, face bine ca si plebea sa fie controlata de straini.
    • +1 (1 vot)    
      ue supervizare bugete (Luni, 17 mai 2010, 9:21)

      bc [anonim] i-a raspuns lui monica L

      sunt deacord cu ue. iata unde a ajuns romania si grecia daca bugetele sunt furate de politicienii. e valabil pt toate tarilae unde coruptia e transformata in strategie politica institutiionalizata. ue trebuie sa elaboreze ligile prin care sa se confiste averile dobandite fraudulos. politicienii din oricare tara nu-si vor taia niciodata craca de sub picioare. sunt rupti de realitate. sunt buni numai pt a elabora si a-si vota privilegii.
  • +3 (3 voturi)    
    Comisia Europeana (Duminică, 16 mai 2010, 18:55)

    Popa Ţeapă [anonim]

    Nu sunt în totalitate de acord cu aceasta soluţie,cu toate că în momentul de faţă este absolut necesară.
    Pentru ,moment as fi de parere că în România ar trebui sa existe o conducere de genul aceleia din Kosovo,ba chiar mai mult.Poliţia şi justiţia,sa fie îndeplinite de poliţişti români supravegheaţi de poliţişti UE,judecători să fie români, dar din completul de judecată să facă parte şi un reprezentant UE,iar la anchete pe lânga procuror român să fie şi unul din UE.S-ar putea ca cei din UE să fie corupti de cei romani,până la urmă!
  • +2 (2 voturi)    
    ce sa spuie si ei, mititeii? (Luni, 17 mai 2010, 5:34)

    eeeuuuu [utilizator]

    cum se propune un control al hotiilor lor, cum se aduce atingere suveranitatii nationale! ca de, natiunea sunt ei, sutii politici si clientela lor, iar noi, astialalti, veneticii! bravos natiune, de cap sa-ti fie!
  • +1 (1 vot)    
    Ce spun PSD, PDL si PNL despre intentia Comisiei E (Luni, 17 mai 2010, 7:24)

    Matematicianul [anonim]

    Toate lucrurile importante in istorie le-am facut doar impinsi de la spate si controlati de straini.
    Sigur in acest fel se va fura mai putin si se va minti mai putin.
    As merge mai departe cu controlul si as cere ca orice ban european sa fie cheltuit sub un control strict al UE.
    Nu in ultimul rand as finanta partidele strict de la bugetul de stat si as interzice finantarea partidelor de catre firme si persoane fizice.Ar costa mult mai putin decat spagile si coruptia din prezent.
  • +1 (1 vot)    
    Daca (Luni, 17 mai 2010, 8:15)

    ueistul [anonim]

    Noi romanii vrem sa furam, UE nu ne poate impiedica.

    UE nici daca se va adopta aceasta masura nu va veni in Rromania sa dea cu matura, tot noi va trebui sa ne asumam raspunderea curateniei in tara.

    Daca suntem de acord cu aceasta masura sa fim de acord pentru motive reale si nu datorita incapacitatii noastre de a ne guverna onest.

    Inca o data: Bruxelles-ul nu va veni in Romania sa dea cu matura in locul nostru. Daca ne place troaca atunci Bruxelles-ul va fi de acord ca Romania sa fie o troaca atat timp cat nu-i afecteaza.

    Trebuie sa intelegem o data ca nu va veni nimeni sa ne salveze de noi insine.
  • +1 (1 vot)    
    criza (Luni, 17 mai 2010, 10:23)

    GABRIELA [anonim]

    foarte urat ce se intampla in tara asta ,imi vine sa scriu sa ma racoresc,nu se mai poate ,nu avem criterii de selectie totul este o mixtura ,nu inteleg ce oameni au functii de conducere,ce caracter au subalternii oare de sifonari si sterge ghete ,nu este moralitate ,incredere si responsabilitate in ceea ce privesc atributiunile de serviciu,nepotism spunem ADIO SI AMIN COLONIEI NE VOM REGASI - SA VEDEM UNDE
  • -1 (1 vot)    
    Doamnei Norica Nicolai (Luni, 17 mai 2010, 11:26)

    Titi [anonim]

    Ar fi excelenta o asemenea masura ! Bulgarii au si adus la frontiera agenti vamali din Anglia ca sa impiedice astfel contrabanda pe care autoritatile lor nu o mai puteau stavili. La noi, desi s-a facut atata tapaj pe seama contrabandei si a economiei subterane, pana cum nu au reusit decat sa anunte la TV ca: "evaziunea fiscala si contrabanda se pedepsesc penal ?!", la fel ca atentionarea stupida care dainuie de atata timp si potrivit careia: "consumul de sare, zahar si grasimi sunt daunatoare sanatatii ?!" Atata vor da faca, atata fac !! Daca ne vor superviza autoritatile europene, exista riswcul - pentru ei - ca sa nu mai poata fura ca in codru, asa cum au facut pana acum si continua inca sa o faca cu nerusinare !!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri