Mircea Geoana: Reducerea salariilor si a pensiilor - o mica bomba nucleara in plan social

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 7 mai 2010, 9:54 Actualitate | Politic

Impactul masurilor de reducere a salariilor si pensiilor "poate fi asemuit cu un fel de mica bomba nucleara in plan social", a declarat vineri presedintele Senatului, Mircea Geoana, in deschiderea dezbaterii 'Incluziunea sociala - ajustarea nevoilor cu scopurile: politica ocuparii fortei de munca', organizata de Institutul Aspen Romania.

El a afirmat ca "suma agregata e economiilor" realizate prin aceste reduceri de venituri insumeaza un "modest 2% din PIB, fata de o nevoie de o reducere  a deficitului de 6 procente".

Mircea Geoana a explicat ca Romania va incheia acest an, potrivit metodologiei europene de calcul, cu un deficit de 9%, in conditiile in care tara noastra si-a asumat un deficit de 3% din PIB pentru 2011, ceea ce inseama ca este nevoie de o noua ajustare de 6% a deficitului.

Fostul sef al PSD a acuzat faptul ca aceste "masuri dramatice" au fost anuntate fara o consultare prealabila a partenerilor sociali si a opozitiei, asa cum ar fi fost normal intr-o "democratie consolidata".

El a recunoscut ca "in Romania este o rispia imensa in sectorul public si acest lucru nu poate fi contestat de nimeni", iar "banii pentru protectie sociala nu sunt cheltuiti eficient", dar este la fel de evident ca "principalul canal de risipa si hotie e zona de achizitii publice".


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

3590 vizualizari

  • +24 (26 voturi)    
    Mai lasa-ne mai Geoana.... (Vineri, 7 mai 2010, 9:18)

    calinsab [utilizator]

    Mai lasa-ne mai Geoana....
    e usor sa stai pe margine si sa critici dar daca te punea pe tine si pe Patriciu cu Vantu al tau cum era tara asta ?
    cu voi nici cum nu e bine... eram mai rau ca si Grecia acum....
    Toti va pricepeti la toate la femei la politica si fotbal .
    E rau ca s-a ajuns aici e rau ca se taie de la someri .. oamenii aceia au cotizat ceva totusi... si oricum le e greu ... SA DEA AFARA DE LA STAT CA PRIVATII .... care au fost dati afara pentru restructurare nu le-a dat nimeni salarii compensatorii si nici nu se pling atita. dupa mine dadeam afara pe jumate din cei din administratii si faceam servicii on-line de acces la primarii....
    • +6 (6 voturi)    
      ne meritam soarta (Vineri, 7 mai 2010, 10:44)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui calinsab

      Pai nu inteleg....chiar toti il critica pe d-l Geoana??
      Offf..of saracul d-l Iliescu cind cu fata schimonosita de ura tzipa in 2005- ,,atentie pe mina cui dati partidul..,, Acum a incaput pe mina lui Victoras care-i cam derutat bietul copil..Situatia e grea si din pacate opozitia e pe dinafara si la propriu si la figurat.
      Ne meritam soarta , totdeauna altii-dinafara ,ne-au pus sula-n coaste sa facem ceva concret de la tancurile sovietice la marea bulibaseala din dec `89!
    • +8 (8 voturi)    
      Se duce la prietenul Vantu (Vineri, 7 mai 2010, 10:58)

      bigradu [anonim] i-a raspuns lui calinsab

      Mircea n-are nici o treba. Soacra il finanteaza (ca este investitotoare de succes) iar prietenul Vantu il invita la el acasa la spa sa se relaxeze, ca e stresat.
      • +3 (5 voturi)    
        Sau la prietenii greci :)) (Vineri, 7 mai 2010, 14:06)

        dl K [anonim] i-a raspuns lui bigradu

        http://www.mirceageoana.ro/alias-99
    • +2 (4 voturi)    
      Eu zic...! (Vineri, 7 mai 2010, 17:41)

      vali [anonim] i-a raspuns lui calinsab

      ...Eu zic sa-l trimitem pe Gioala la Moskva, sa se mai sfatuiasca cu tovarasii, poate au rusii ceva solutii gen Grecia , Polonia, etc !...
  • +16 (18 voturi)    
    Nu ne lasi in pace Gioana? (Vineri, 7 mai 2010, 9:32)

    Petre [anonim]

    Cata nesimtire in capul acestui prostanac -bine intuit de padre Iliescu!
    A uitat saracu Gioana cate bete in roata guvernului a pus in 2009?
    Sa-ti fie rusine Gioana. La situatia dramatica a tarii ai contribuit din plin. Si nu ai remuscari. Poate obrazul gros.
    (Este o parere si nu insulta).
  • +17 (19 voturi)    
    aha (Vineri, 7 mai 2010, 10:03)

    ady [anonim]

    D-le Geoana dvs sunteti un dezastru nuclear pentru politica romaneasca..
  • +16 (18 voturi)    
    geonel economel (Vineri, 7 mai 2010, 10:07)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    pe cine intereseaza ineptiile lui tzopaila? Poate postacii de partd sa fie interesati. Altfel, exact pe nimeni.
  • +5 (7 voturi)    
    ar vrea el sa fie asa, dar nu se potriveste (Vineri, 7 mai 2010, 10:09)

    doru-t [anonim]

    mircea, fa-te ca lucrezi ...!
  • +4 (10 voturi)    
    Gogule... (Vineri, 7 mai 2010, 10:12)

    aaa [anonim]

    ce consultare vrei cand a venit FMI-u si a zis: ASTA SAU ASTA>???
    • +2 (4 voturi)    
      mai documenteaza-te (Vineri, 7 mai 2010, 11:08)

      erikka [anonim] i-a raspuns lui aaa

      Stimabile, mai documenteaza-te inainte. NU FMI a zis aia sau aia. FMI a zis de la primul acord taiati cheltuielile bugetare. Domnii parlamentari nu vor sa renunte la lefurile si beneficiile nesimtite pe care le au si nici la contractele atribuite pe ochi frumosi si sume colosale diverselor firme. Si atunci, pentru ca nu am facut ce a trebuit, FMI a spus, ne pare rau dar nu mai avem incredere in voi. Asa ca singura averianta este...

      Asa ca prietene, ce se intampla acum este rezultatul INCAPACITATII GUVERNULUI ACTUAL!!!
      • +2 (4 voturi)    
        greu cu cifrele astea (Vineri, 7 mai 2010, 12:31)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui erikka

        este la fel de evident ca "principalul canal de risipa si hotie e zona de achizitii publice"
        ce ne facem ca ponderea salariilor bugetarilor si pensiilor a crescut de la an la an in defavoarea achizitiilor publice si a investitiilor.. geoana vrea sa dam tot bugetul statului pe pensii? "democratie consolidata" inseamna pt psd ca toate taxele si impozitele tre' sa mearga la bugetari si pensionari.. masa lor de manevra..
        • +3 (3 voturi)    
          partial de acord (Vineri, 7 mai 2010, 14:03)

          erikkaro [anonim] i-a raspuns lui pehash

          Sunt partial de acord cu tine, insa nu uita ca pensionarii si-au platit o viata intraga contributiile si statul le-a calculat pensia in functie de cat au contribuit. Sa revii acum retroactiv pe o lege pe care tu, stat ai stabilit-o, nu va face nimic altceva decat sa genereze un val de procese in justitie, pe care statul le va pierde cu siguranta, si a caror costuri le vom plati tot noi...
          Sunt de acord insa cu reducerea pensiilor magistratilor, parlamentarilor, etc...
          Cat despre salarii... mai bine ar incepe cu reducerea cheltuielilor parlamentarilor si apoi cu restul... Ca ii platim ca sa se odihneasca si atat...
  • +13 (15 voturi)    
    mai usor cu bomba (Vineri, 7 mai 2010, 10:16)

    el [anonim]

    400.000 de bugetari care ar trebui sa plece acasa reprezinta putin (cca 2%) fata de 22.000.000 de platitori de tva majorat - mai ales ca sectorul bugetar nu s-a ajustat.

    dl geoana DOAR vb ca de obicei sa vina cu o solutie concreta si modalitate de implementare - unde sunt cei 25.000 eur?
  • 0 (8 voturi)    
    @Geoanai (Vineri, 7 mai 2010, 10:18)

    Dan [anonim]

    Cu cine sa se consulte mai *****anacule daca tu nu ai fost in stare sa te mentii in guvern. Nu ai avut nici macar un mililitru de creier sa-l lasi pe Antonescu in locul tau. Cred ca ar fi jucat cartea mult mai eficient.
  • +13 (15 voturi)    
    mai Mircea mai.... (Vineri, 7 mai 2010, 10:22)

    ion de la tara [anonim]

    mai bine ai face sa taci malc, fiindca te-ai dovedit ca esti un pericol social cand deschizi gura!!!!
    Multumim Domnului ca nu ai reusit sa prostesti mai multi, ca altfel eram inaintea Grecie (modelul tau ideal).
    Lasa-ne.....lasa-ne (macar vreo 40 ani)
  • +15 (15 voturi)    
    politica de duminica (Vineri, 7 mai 2010, 10:25)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    da ma, asa e, e nasol, dar vino tu cu o solutie. ia zii, hai, care e solutia? nu o stii? ti-o zic io ma: sa dati banii furati inapoi la buget, si tu, si nevasta-ta, si soacra-ta, si cumnatu-tau, si patriciu, si toti oamenii politici, si toti cei din garda financiara, toti cei din politie, toti manelistii care n-au platit taxe, hai, sariti acu sa platiti si nu mai sunt probleme, hotilor.
  • +15 (17 voturi)    
    Prostanacul tot prostanac !!! (Vineri, 7 mai 2010, 10:28)

    Katana [anonim]

    Auzi la el : "suma agregata e economiilor" !!!

    A-ha-ha-ha !!!

    Chestia asta o stie de la Paris , cind studia la École des hautes études administrative si stringea (cu draga de Mihaela) franc pe franc , mincind iaurt ( o exista iaurt si in Frantza? ) ca sa-si stinga banii pentru Mercedesul ala , bengos , adus fraudulos din State , in Romania !!! :) :) :)

    Unde mai pui , ca , daca ajungea Prostanacul presedinte , asta era deja ferm hotarit sa urmeze "exemplul economic de succes" al Greciei - vezi scripul de la ultima dezbatere finala , inaintea alegerilor !!!!

    Intru-un fel , pacat ! Parca-mi pare rau ca nu-s la putere "PSDNLUDMR" -ul si neamtzul mafiot si corupt "JOHANNIS -MULTE CASE FURATE" !!
  • +4 (6 voturi)    
    ne spune si noua totusi cum trebuia facut ? (Vineri, 7 mai 2010, 10:40)

    mircea [anonim]

    modificare cota impozit + tva -- rau
    redus cheltuieli bugetare -- rau

    deci, la sfarsitul zilei rolul opozitiei - prost inteles de opozitie, zic eu - e sa faca pe gigi contra. le iese de minune, da se murdaresc la gura.

    base a facut ce trebuie sa faca un presedinte cu oua. i-a chemat pe umflati si le-a dat dupa cap de or sa mearga la servici cu bicicleta. :)
  • +6 (8 voturi)    
    Geoana prosta(na)cul! (Vineri, 7 mai 2010, 10:41)

    Dorin [anonim]

    Mai tine cineva minte (vezi confruntarea finala televizata pe care prostanacul a avut-o cu Basescu) care era modelul de tara de succes pentru Geoana? Grecia!!!! Pe Geoana il paste puscaria si lui ii arde de comentarii.... Pai tovarase Geoana, matale care ai indatorat PSD-ul cu aproape 8 milioane de euro, ce-ai face in situatia in care ai la dispozitie un buget si in care trebuie sa te incadrezi? Reduci cheltuielile. Simplu. Alternativa? Haosul din Grecia. Tara pe care matale, cu ceva vreme in urma, o dadeai ca exemplu de succes (sic!)!
  • +5 (5 voturi)    
    Acum , discutind serios ....... (Vineri, 7 mai 2010, 10:42)

    Katana [utilizator]

    ...... si nu ce-i trece Prostanacului prin cap !!

    Suma economiilor la buget , daca aceste masuri se vor lua imediat si fara exceptie este de peste $ % din PIB - iar tinta de deficit convenita cu FMI (5,9%) poate sa fie mentinuta in aceste conditii !
    Astfel , doar in acest context , devine posibila o incadrare in tintza de deficit pentru 2011 , de 3 % , dar urmind si anul viitor o politica restrictiva de crestere a salariilor si pensiilor !

    Oricum , Basescu si actualul guvern - CU CONDITIA SA FACA ACESTE REFORME PREA MULT TIMP AMINATE , IN SPERANTZA CA ECONOMIA VA INCEPE SA CREASCA FARA AJUSTARI DURE ALE CLELTUIELILOR BUGETARE - demonstreaza ca sunt singurele forte politice cu ADEVARAT DE DREAPTA !
    • +3 (3 voturi)    
      O mica precizare (Vineri, 7 mai 2010, 11:20)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Katana

      Daca s-ar fi luat masura la 1 ianuarie, era 4% din PIB, asha, luind-i la 1 iunie e de 7/12 *4% = 2.3%.
      la anul vom avea si ceilalti 1.7% scadere a cheltuielilor. Porblema e ca masurile astea trebuie obligatoriu dublate de crestere economica prin investitii guvernamentale.
      Si sindicatele, in loc sa faca greve din care nu vor obtine nimic, ar face mai bine sa se ia de cheltuielile aiurea care se fac in administratie.
    • -3 (3 voturi)    
      Prietene... (Vineri, 7 mai 2010, 11:36)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Katana

      ...ai o problema mare de tot. Deci cum e? "In speranta ca economia va incepe sa creasca"? Deci pentru asta le platim noi salariile idiotilor din guvern si de la presedintie? Ca sa speram? Pentru asta sug firmele portocalii bugetul? Ca sa speram? Pai speram degeaba....am intrat intr-o spirala recesionista. Masurile luate vor reduce cererea care se va traduce printr-o noua scadere a PIB samd.
      • +2 (2 voturi)    
        Bolovanule... (Vineri, 7 mai 2010, 16:41)

        Dorin [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        Discursul tau demagogic si mincinos seamana perfect cu cel al guevaristului Ponta. Iata ca nu degeaba iti zic leberal de stanga...
        Pentru ce-am platit salariile celor de la guvern pana in 2008???? Adica ale lui Motocicleanu demagogul si mincinosul si al gloatei lui de incompetenti... Ai face bine sa-i iei la intrebari acolo la voi la partid pe Motocicleanu si Guzganian despre risipa inconstienta petrecuta in anul de gratie 2008 cand, la o crestere (nesanatoasa) cu 7% a economiei, anul financiar respectiv s-a incheiat cu un deficit bugetar de... 5%!!!!! O performanta imposibil de egalat vreodata de vreun alt guvern. Nici un alt guyvern nu va mai putea fi atat de incompetent decat a fost guvernul Motocicleanu 2.

        P.S. Deci, ca sa rezumam.... In afara de galagia si carcotelile caracteristice frustratilor leberali de stanga ai lui Chucky dar si a comunistilor guevaristi ai lui Ponta... care sunt solutiile propuse d voi????? Aud?????? Bolovanule!
  • +6 (6 voturi)    
    ASC ? (Vineri, 7 mai 2010, 10:53)

    Valeriu [anonim]

    Dar despre pomenile electorale facute de guvernul Tariceanu,la insistentele clare,dure ale PSD si ale lui Geoana pentru sustinerea guvernului minoritar nu ne spune nimic ? Saracul prostanac ce amnezic este !
  • +6 (6 voturi)    
    Cam tarziu (Vineri, 7 mai 2010, 10:57)

    bigradu [anonim]

    Daca Base si Geoana aveau "cojones" ar fi facut chestia asta de la inceputul lui 2009. Atunci reducerile ar fi fost mult mai mici si le-ar fi lasta timp sa taie si din sporuri, personal, etc. Din pacate, nici unul nu a vrut pentru ca erau in camapanie. Acum, dupa un an si jumatate, trebuie sa luam niste masuri mult mai grele si mult mai drastice. E ca greierele si furnica. Noi am preferat sa cantam (si am cantat si fals). Acum trebuie sa platim pretul.
  • +4 (4 voturi)    
    cum o dai, nu e bine... decat daca esti la putere (Vineri, 7 mai 2010, 10:58)

    dromihete [anonim]

    Daca faceau disponibilizari (asa cum li s-a cerut de MULT timp si s-au incapatat sa nu o faca) atunci era o bomba sociala, guvern impotent (ma rog, asta e oricum adevarat) si trebuiesc schimbati.
    Daca, inloc sa faca disponibilizari, fac un sacrficiu colectiv (da, stiu, sacrificiul il fac negrisorii cu salariile mici, caci cei cu functii inalte oricum au suficient chiar si cu reducerea, nu mor de foame) si reduc salariile si pensiile si ajutoarele de somaj, atunci iar nu e bine :)
    Tovarasu' Geoana, poate ca inloc sa critici de fiecare data cand Base-Boc misca o mana, ar trebui sa vi cu solutii.
    Tara este in CRIZA! nu ne pasa din partea cui vine solutia, important este ca aceasta sa existe. Ne declaram eroi mai tarziu cand apar rezultatele (pozitive).
    Si puteres si opozitia, sunt toti o apa si un pamant, toti guvernati de orgolii si interese
  • +5 (5 voturi)    
    Propunere (Vineri, 7 mai 2010, 11:04)

    A.G. [anonim]

    L-as ruga pe Geoana sa puna o vorba buna la Voicu, dupa cum spunea el mai inainte asta poate sa ne rezolve orice problema.
  • 0 (0 voturi)    
    exista şi varianta (Vineri, 7 mai 2010, 11:10)

    gabhry_el [anonim]

    mare bombă convenţională
  • +5 (5 voturi)    
    calu troian (Vineri, 7 mai 2010, 12:04)

    Zorba [anonim]

    Domnule Tzopaila va sugerez sa adoptati modelul grecesc pe care cu doar cateva luni inainte il proslaveatzi pentru a evita ca asistatii sociali falsi si bugetarii harnici si competenti sa fie nevoiti sa munceasca cat de putzin.
  • +3 (3 voturi)    
    Modelul Grecia (Vineri, 7 mai 2010, 12:29)

    Trojan.H [utilizator]

    Anul trecut Gioana ne propunea modelul Greciei. As muri de ris daca n-as avea ochii plini de lacrimi si glasul inecat de emotie.
  • +2 (2 voturi)    
    Ce usor e sa vorbesti (Vineri, 7 mai 2010, 12:38)

    Rhadoo [utilizator]

    Facem pariu ca daca era la putere, PSD lua exact aceleasi masuri de austeritate? Sau Geoana prefera sa fie bagata tara in gard pentru mofturile unor sindicalisti?
  • +2 (2 voturi)    
    curata nesimtire (Vineri, 7 mai 2010, 13:06)

    nicustrom [anonim]

    Ce tot vorbesti mai prostanacule ,ce face-ai daca erai la guvernare ,cine a adus tara asta in situatia asta ,pai toata clasa politica .Tu si Antonescu latrati toata ziua ca aveti solutii ptr a iesi din criza .Lua-ti mai ceva in gura de forma unui carnat si nu mai intoxicati oamenii cu prostiile voastre.
  • +2 (2 voturi)    
    omu' asta promoveaza nulitatea in politica. (Vineri, 7 mai 2010, 13:25)

    burebista [anonim]

    Nu-i nici destept nici curajos si n-are nici caracter.
  • +2 (2 voturi)    
    prostanac! (Vineri, 7 mai 2010, 15:58)

    ave99 [anonim]

    la desbaterile cu basescu din campanie, geoana proslavea modelul grecesc. no comment!
  • +1 (1 vot)    
    reducerea salariilor si pensiilor (Sâmbătă, 8 mai 2010, 11:51)

    ely [anonim]

    cel mai bine ar fi sa reduca cu 25% - 50% salariile parlamentarilor, evitandu-se reducerea pensiilor; asa s-ar aduce un aport si s-ar vedea sustinerea din partea celor ce fac legile. astept reactii.
    • 0 (0 voturi)    
      Subscriu! (Sâmbătă, 8 mai 2010, 17:59)

      maria [anonim] i-a raspuns lui ely

      Majoritatea parlamentarilor au si alte venituri,pensii,afaceri,membri in consilii de conducere,profesori universitari,etc. Eu sunt bugetar,inteleg situatia si am acceptat sacrificiul,dureros pentru familia mea, dar ma ingrijoreaza soarta acestor economii.Ce vor face cu banii,ca sincer, eu nu mai am increde in acest guvern care ne tot minte.Sa taie de unde se poate,dar sa lase bietii pensionari in pace.Si inca ceva, fac parte din categoria acelor bugetari nesimtiti carora li s-a ingradit dreptul la munca, sunt doar sclava statului roman, la dispozitia lui oricand,la orice ora.Eu nu am dreptul constitutional de a desfasura alta activitate platita.Astia suntem noi, unii BUGETARI NESIMTITI !
  • +1 (1 vot)    
    Geoana... (Sâmbătă, 8 mai 2010, 11:56)

    hazard [anonim]

    ..acest prostanac cu gura mare. Deh..n-ai avut noroc, bai Geoana, sa furi si tu din buzunarele noastre...ti-au luat-o alti inainte... Iata cum Romania ne fura, indiferent lideri... Sper sa se iasa in strada...voi fi acolo!
  • 0 (0 voturi)    
    de ce trebuiesc reduse salariile si pensiile (Luni, 10 mai 2010, 0:38)

    nelu-braila [anonim]

    Consider ca s-ar putea face economii daca:
    - 1 am reduce numarul de somnolenti din parlament si apoi cheltuielile inutile co o cladire prea scumpa pentru noi:
    - 2 am renunta la a mai plătii cohortele de mercenari care nu contribuie cu nimic la binele acestei ţări prăpădite ;
    - 3 am renunţa la a mai cumpăra o tehnică de luptă inutilă şi învechite numai pentru a retura banii pe care i-am luat cu împruumut. Pentru ce i-am mai luat ?
    - 4 S-ar pune serios problema recuperării sumelor uriaşe de bani care au disprut dn averea ROMÂNIEI în perioada de după revoluţie şi care încă dispar;
    - 5 Dacă putem intrduce în inchisoare oameni bătrâni de peste 70 ani. care au greşit prin faptul că nu au pile la magistraţi, de ce nu-i putem duce acolo unde le este locul pe marii corupţi ?
    - 6 Dacă s-ar respecta o singură lege - CONSTITUŢIA - măcar pentru articolele care prevăd ca toţi oanenii sunt egali, făra a se beneficia de privilegii speciale ; Ori magistraţii care ar treebui să vegheze la respectarea măcar a acestei legi, nu au citit-o ? Probabil că nu de vreme ce tocmai ei urlă că vor PRIVILEGII PECIALE!!!!!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi