Deputatii liberali si social-democrati s-au retras, miercuri, de la lucrarile Comisiei de invatamant, acuzand ''inconsecventa'' votului la articolul din Legea educatiei ce prevede ca Istoria si Geografia sa fie predate in limba romana copiilor ce apartin minoritatilor, incepand din gimnaziu, transmite Agerpres.

Primii care si-au anuntat intentia de a parasi lucrarile comisiei au fost liberalii, nemultumiti ca deputatii PDL au acceptat un alineat, in varianta Guvernului, care anula un vot dat anterior.

Comisia de invatamant acceptase, cu concursul democrat-liberalului Catalin Croitoru, un amendament PSD-PNL care stipuleaza ca Istoria si Geografia sa fie predate, in limba romana, si elevilor de gimnaziu ce apartin minoritatilor.

Concret, deputatii din arcul guvernamental au mentinut varianta inaintata de Executiv, potrivit careia "in invatamantul primar, gimnazial si liceal cu predare in limbile minoritatilor nationale Istoria si Geografia Romaniei se predau in aceste limbi, dupa programe scolare si manuale identice cu cele pentru clasele cu predare in limba romana, cu obligatia transcrierii si a insusirii toponimiei si a numelor proprii romanesti si in limba romana".

La decizia liberalilor s-au raliat si social-democratii, care au anuntat, la randul lor, ca nu vor participa la dezbaterea capitolului privind minoritatile din Legea educatiei.

Deputatul PSD Florentin Gust a motivat ca dezbaterea nu poate avea loc, intrucat membri ai Guvernului si ai PDL au votat doua articole care "se bat cap in cap". "Votul in aceasta comisie, din pacate, este pe banda", a criticat social-democratul.

In replica, deputatul UDMR Koto Iosif a calificat decizia celor doua grupuri parlamentare drept una politica, si nu profesionala.

De asemenea, ministrul Educatiei, Daniel Funeriu, prezent la lucrari, a afirmat ca "absentii nu au niciodata dreptate", exprimandu-si regretul ca PNL, PSD si PC "nu accepta sa aiba o discutie serioasa".

"Punctul meu de vedere este acela ca o natiune puternica, o tara membra a UE, beneficiaza de diversitatea sa culturala. (...) Este important pentru ei (n.r.- copiii ce apartin minoritatilor) sa invete limba romana. Acest lucru le da o sansa suplimentara in viata, le da un profil profesional mult mai bun. Pentru a le da cat mai multe sanse de a invata limba romana credem ca propunerile legislative facute de Guvern sunt cele juste", a sustinut Funeriu.