Traian Basescu catre rectori: Nu confundati grupurile de interese din universitati cu autonomia

de R.M, R.P     HotNews.ro
Luni, 29 martie 2010, 11:08 Actualitate | Politic

La Palatul Parlamentului se desfasoara dezbaterea "Legea Educatiei Nationale  - un pas inainte pentru Romania", organizata de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului. La dezbatere este prezent si presedintele Traian Basescu, care a avertizat ca "sistemul educatiei din Romania e unul din cele mai slabe din Europa si cel mai slab din interiorul UE, din punct de vedere al performantelor absolventilor". "Acest lucru reclama o interventie urgenta de adaptare a sistemului la realitatile economiei si competitiei", a precizat presedintele.

Cele mai importante declaratii ale presedintelui Traian Basescu:
  • sistemul educatiei din Romania e unul din cele mai slabe din Europa si cel mai slab din interiorul UE, din punct de vedere al performantelor absolventilor
  • acest lucru reclama o interventie urgenta de adaptare a sistemului la realitatile economiei si competitiei
  • pe fond, aceasta e cheia cresterii nivelului de trai - educatia
  • la ultimul consiliu european, care stabileste tintele principale ale agendei UE 2020, cea care este continuatoarea agendei Lisabona, au fost enuntate cele cinci obiective majore
  • din cele cinci obiective, sunt doua care in mod net vizeaza educatia
  • 1. Rata parasirii timpurii a scolii la nivelul UE sa se reduca cu 10%
  • 2. Populatia avand varste intre 30 si 34 de ani in proportie de 40% sa devina absolventa a unui sistem de invatamant superior
  • un alt obiectiv este reducerea saraciei la 20 de milioane de cetateni care au iesit din zona saraciei si pot duce o viata normala
  • un alt obiectiv care vizeaza educatia pe un palier mai inalt este cercetarea, iar agenda 2020 propune ca toate statele membre sa aloce 3% din PIB pentru cercetare, 1% de la stat si atragerea cu 2% de la marile companii
  • mi se pare ca pana si tinta legata de rata de ocupare e legata tot de educatie - populatia cu varste intre 20 si 64 de ani sa fie ocupata in campul muncii in proportie de 75%
  • nu exista obiectiv care sa nu fie legat practic de calitatea educatiei
  • mi se pare in neregula ca in acest moment au aparut deja voci care pun sub semnul intrebarii schimbarea structurala a sistemului din Romania, considerand ca nu e oportun sa facem acest lucru in perioada de criza
  • doamnelor si domnilor, exact acesta este momentul
  • o reforma a educatiei poate ajuta la iesirea din criza si in mod cert e solutia care sa previna intrarea Romaniei in viitoare crize economice
  • mi se pare nepotrivit sa sacrificam mereu viitorul unor reforme importante sustinand mereu ca avem lucruri mai importante de facut, de genul: trebuie sa iesim din criza 
  • pana acum, nu s-a facut nicio schimbare in educatie, ci doar ceea ce putem numi carpirea sistemului
  • facem acest lucru de 20 de ani
  • daca e cineva care se revendica reformator in acesti 20 de ani, il invit sa priveasca rezultatele: copii tot mai slabi pregatiti, cu sanse tot mai mici de a face sanse competitiei pe piata fortei de munca
  • cei care revendica reforma in educatie au astazi rezultaul reformelor pe care le-au facut in ultimii 20 de ani
  • nu avem nicio universitate in primele 500 din lume
  • sunt realitati, nu e nevoie sa le dezbatem, le putem citi cu usurinta oriunde
  • propun ca dezbaterile sa fie depolitizate
  • nu putem privi eficienta sistemului romanesc si condamnarea eventuala la inapoiere a Romaniei de pe pozitii ideologice
  • propun sa privim aceasta reforma structurala, profunda, a educatiei, de pe pozitia oamenilor responsabili de prezent si mai ales de viitor
  • Romania nu poate fi competitiva fara un sistem de educatie modern, care sa dea tinerilor competente, si nu la memorarea unor cunostinte pe care le gasesc oricand pe site-urile pe care le acceseaza in fiecare zi
  • singura solutie pentru a ajunge la o lege buna e sa avem o abordare depolitizata fata de prioritatile educatiei si sa nu privim de pe pozitia intereselor de grup, fie ele ale profesorilor sau elevilor sau altor categorii
  • trebuie sa privim din punctul de vedere de a nu face din Romania o insula de subdezvoltare in interiorul UE
  • in opinia mea, se incearca dezbaterea la infinit a acestei reforme. Este paravanul sub care se ascunde intentia de a bloca o noua lege a educatiei, care sa raspunda nevoilor societatii romanesti
  • azi avem proiectul de lege asa cum am stabilit in principalele coordonate ale Pactului pentru educatie
  • e foarte greu sa fim contradictorii. A fi contradictoriu cu ce ai semnat la Pact inseamna ca ai incercat sa castigi timp in speranta ca nu mai apare legea. Iata ca legea a aparut
  • cele subliniate in Pactul pentru educatie se materializeaza in lege
  • Educatia timpurie, care se finalizeaza cu anul pregatitor
  • in pact vorbeam de faptul ca structura preuniversitara trebuie sa fie predictibila si sa se apropie de elev
  • e ceea ce se face prin introducerea clasei a noua in invatamantul liceal
  • noua lege vizeaza formarea de competente. Cele opt competente recomandate de UE ca fiind competente pentru ca un absolvent sa poata face fata concurentei
  • reducerea orelor pe care copilul le petrece la scoala, de la 29 la 25, la gimnaziu, de la 30 la 28 de ore la liceu
  • testarile nu se mai fac doar la sfarisit, calificativul si buna ziua
  • in perioade intermediare se organizeaza testari pentru a da posibilitatea cadrelor didactice sa corecteze nevoile de pregatire
  • un alt deziderat al pactului este descentralizarea, financiara sau administrativa
  • in segmentul de descentralizare vedem si dreptul scolii de a utiliza orele lasate la dispozitie de programa obligatorie
  • as sublinia importanta compatibilizarii ofertei scolare cu noile abordari ale tinerilor, adica prietenia tinerilor cu calculatorul
  • noua lege impune obligativitatea de a crea biblioteci scolare virtuale pe care le poate accesa orice elev
  • aceste lucruri vor conduce la obtinerea de competente de catre copil
Invatamantul superior:
  • Am luat nota de o afirmatie a rectorilor - nu am vazut scrisoarea
  • Ii rog pe domnii rectori sa ia nota ca noua lege nu atinge autonomia. Sigur atinge grupurile din unviersitati - eu stiu ce atinge
  • Va rog sa nu confundati grupurile din universitati cu autonomia
  • Vrem o autonomie a universitatilor in favoarea studentilor si a profesorilor
  • Ierarhizarea programelor de studii mi se pare esentiala si ea este un element de modernizare
  • Contrar afirmatiilor facute la intalnirea rectorilor, viata universitara se democratizeaza prin introducerea acestor prevederi, concomitent cu institutirea unui sistem managerial de conducere
  • Poate pe unii ii deranjeaza introducerea sistemului corporatist de conducere
  • Marea majoritatea a universitatilor din clasamentul Shanghai are sistem corporatist de conducere
  • Rectorul este desemnat prin concurs si se poate face o echipa care sa conduca universitatea, si nu grupuri de interese care stabilesc soarta universitatii, stabilind ce se invata si cum se invata, tinand cont prea putin de interesele studentilor
  • Registrul matricol unic va fi o alta incurcatura pentru a preveni fraudele in acordarea diplomelor
Cele mai importante declaratii ale premierului Emil Boc:
  • Legea elimina formulele de compromis din legea anterioara, optand pentru solutii clare si radicale
  • Pactul national pentru educatie a fost semnat de toate partidele politice
  • Criza aceasta ne-a aratat cat de vulnerabili suntem in foarte multe domenii
  • Aceasta criza ne-a aratat cata nevoie este de ordine in sistemul de pensii, care nu mai este sustenabil, in sistemul de salarii si cat de lipsiti de performanta suntem in sistemul de educatie
  • In preuniversitar, de departe mutatia centrala consta in faptul ca ceea ce vor invata copiii nostri va fi bazat pe formarea de competente si nu pe memorarea de informatii
Social-democratii si liberalii au anuntat ca nu participa la dezbateri, informeaza Agerpres. La dezbateri au mai fost invitati presedintii celor doua Camere ale Parlamentului, liderii grupurilor parlamentare, semnatarii Pactului National pentru Educatie, precum si alti factori decizionali. Reuniunea face parte din seria de dezbateri de lucru initiate de MECTS, in perioada 25 - 31 martie, cu partenerii sociali, pe tema proiectului legii educatiei nationale.


Citeste mai multe despre   






















4592 vizualizari

  • -27 (35 voturi)    
    Promovam neadevaruri (Luni, 29 martie 2010, 11:10)

    eugen [anonim]

    De unde putem trage concluzia ca sistemul de invatamant din RO este cel mai slab din UE ? Sunteti penibili !
    • +23 (23 voturi)    
      . (Luni, 29 martie 2010, 11:31)

      Mda [utilizator] i-a raspuns lui eugen

      scoate capul din nisip! e printre cele mai slabe din lume, nu numai din ue ;)
      • -8 (12 voturi)    
        adevarul e ca asta are si o educatie bogata (Luni, 29 martie 2010, 13:55)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui Mda

        si-a desavarsit-o pe vapor. a uitat ca le spunea elevilor ca nu avea note bune si chiulea si a ajuns totusi seful statului? el vorbeste de educatie? cu toate grosolaniile si badaraniile de care a dat dovata? poate ne spune si despre succesurile inregistrate in educatia elenei.
        • -6 (10 voturi)    
          nu mai pot eu de minusurile voastre (Luni, 29 martie 2010, 14:24)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui adrian

          degeaba dati minusuri. oamenii oricum citesc comentariul. si nici nu-i fac pe cei 2 menbri ai familiei basescu mai educati. si minusurile voastre nici nu ma contrazic. ca daca ati fi vrut sa ma contraziceti ati fi postat un comentariu. dar nu faceti decat sa infierati cu manie proletara pe cei care sunt impotriva voastra.
          • +1 (1 vot)    
            Uite produsul scolii romanesti (Marţi, 30 martie 2010, 9:07)

            Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui adrian

            1. Absolventii par "handicapati" atunci cand trebuie sa aplice ceva in practica.
            2. Cu toate ca se acopera o mare parte din domeniile stiintei si culturii in primele 12 clase, cu mici exceptii, nivelul de cunostinte si de cultura al tinerilor scade constant. Pana si fiica presedintelui este departe de ceea ce se numeste "om cult"
            3. Eu nu dau minusuri ca sunt anonim, dar le meriti pe toate pentru ca ai uitat (daca oi fi stiut vreodata) ca inainte de "b" si "p" se pune "m" ("menbri") si ca numele proprii, ca si propozitiile dupa punct, incep cu majuscula.

            Nu mai critica pe altii daca tu insuti nu nazuiesti la perfectiune...

            A propos, se pare ca e din ce in ce mai greu sa faci diferenta intre "succese" si "succesuri", nu-i asa ? Altfel ai fi folosit niste ghilimele...
      • +1 (1 vot)    
        .... (Marţi, 30 martie 2010, 12:23)

        andrap [anonim] i-a raspuns lui Mda

        Asta pentru ca la noi a avea pe mana o univeristate inseamna a profita la maxim de functia ta si a-ti trage necontenit foloase. Este normal sa se vrea reformarea sistemului de invatamamt. Evident, contrar dorintei gastilor universitare!
      • +1 (1 vot)    
        ... (Marţi, 30 martie 2010, 12:23)

        mda [anonim] i-a raspuns lui Mda

        Tu te vezi ce scrii? Adica se incearca "topirea" gastilor astora universitare, care stii bine exista si noi urlam ca vezi doamne, asta e comunism. Ca daca asa vrea Basescu inseamna ca are apucaturi de tiran! Are pe naiba!
    • +17 (21 voturi)    
      N-o fi cel mai slab dar e printre cele mai slabe.. (Luni, 29 martie 2010, 11:37)

      ShoboLingoZauR [utilizator] i-a raspuns lui eugen

      Cand trec pe langa grupuri de elevi sunt socat sa aud numai manele! Probabil ca asta invata la scoala la ora de muzica...

      La noi deja e impamantenit cultul ca daca nu face copilu' meditatii nu ia examenul de admintere la liceu, bacalaureat, admitere la facultate etc!

      Pai daca aveam un sistem de invatamant OK; mai vorbeam de lucrurile astea?!
      • +16 (16 voturi)    
        Tine si de educatia de acasa (Luni, 29 martie 2010, 12:15)

        mara [anonim] i-a raspuns lui ShoboLingoZauR

        Pentru ca daca acel copil care asculta manele pana la 7 ani nu a auzit decat asta acasa...ce vrei sa faca? Daca a trait numai printre injuraturi si violenta ce vrei sa faca? E clar ca exista si cadre didactice nepregatite, dar nu putem nega faptul ca avem si profesori de calitate, care ar putea fi avantajati de aceasta noua lege.
      • +6 (10 voturi)    
        asta pentru ca voi parintii nu-i educati? (Luni, 29 martie 2010, 12:24)

        nenea [anonim] i-a raspuns lui ShoboLingoZauR

        ce va asteptati? credeti ca profesorul este Dumnezeu?! credeti ca profesorul poate sa faca savant dintr-un copil pe care voi parintii il lasati intr-un mediu deteriorat? u7ntati-0va la televizor la seriale cu rromi unde "fa treci incoa'.." apare la 3 minute. lasati-le internet, incare site-uri porno apar si fara sa le accesezi. dupa ce l;e dati voie sa faca ce vor, acei copii nu mai pot fi reglati de niste profesori care sunt oricum saraci lipiti pamantului. cum ii educati asa ii aveti
        • -2 (6 voturi)    
          Sa se schimbe, dar in bine nu in mai rau! (Luni, 29 martie 2010, 13:23)

          Free Face [anonim] i-a raspuns lui nenea

          E foarte posibil ca rezultatele sa fie mai slabe ca in ceilalti ani in Romania, dar nu e corect sa comparam cu Europa in general. Englezii spre exemplu nu au facut decat sa reduca cerintele an de an, astfel incat un numar cat mai mare de elevi sa obtina note mai bune. Consecinta este ca la facultati se chinuie foarte mult sa intre de-ai lor, si au nevoie sa ia tot din afara studenti buni - cei mai multi din estul Europei.
          Pe hartie si ai lor sunt buni, practic insa nu e asa!
          Daca e ceva care a stricat invatamantul atunci sunt tocmai metodele moderne de invatare si evaluare preluate din vest. Nu e posibil sa introduci examinare prin sistem grila si sa vrei performanta. Grila nu ajuta decat la usurarea muncii celor care corecteaza, dar e ceva mai subtil si mai profund aici - invata un mod gresit de a invata si a gandi! Sa nu ne mire ca insasi fata presedintelui este agramata!
          Ca sa nu mai spun de aberatia admiterii pe baza notelor din liceu si bacalaureat la facultati. Fiecare facultate are particularitatile ei, iar in criteriile de admitere trebuie sa tina cont de asta!
          O intrebare pe care Basescu ar trebui sa si-o puna este de ce au scazut rezultatele la invatatura in alt context: Ce se intampla cu acei copii care au ramas 'orfani' datorita parintilor plecati in afara tarii? Asta cred ca a avut o influenta cu mult mai mare decat orice schimbare in sistemul de invatamant!
    • -9 (27 voturi)    
      hai sa zicem (Luni, 29 martie 2010, 11:40)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui eugen

      Treaca de la mine, hai sa zicem ca avem cel mai slab invatamant din UE. Dar la ce suntem pe primele locuri? la sanatate, industrie, agricultura, transporturi? avem cele mai bune autostrazi din Europa, cel mai bun turism? ii umilim in cercetare, dotarea armatei, frumusete? sau te pomenesti ca politicienii romani sunt printre elitele europene?

      Atunci zic si eu: hai sa reformam clasa politica romaneasca! incepand cu presedintele tarii! nu se mai poate asa! toate relele incep de la niste politicieni tonti si corupti.

      p.s. nu sunt impotriva reformei, numai ca nu marinaru&eba au autoritatea stiintifica si morala sa o faca. Dixi!
      • +8 (12 voturi)    
        Nu e vorba de autoritate stiintifica (Luni, 29 martie 2010, 12:12)

        Audit [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        ci de vointa politica. Daca au e OK.
        Esti in eroare daca iti imaginezi ca va ajunge vreun academician presedinte si abia atnci sa facem reforma (Antonescu un repetent - el are mai multa autoritate?) Important este ca ministrul justitiei este un om care are aceasta autoritate stiintifica cum o denumesti tu.
        In rest ai dreptate cu sanatatea, drumurile, etc.
        • +6 (6 voturi)    
          vointa politica! (Luni, 29 martie 2010, 13:19)

          george [anonim] i-a raspuns lui Audit

          Sunt de acord cu tine.
          Nicolae Iorga, marele istoric, a fost cel mai slab prim-ministru din istoria tarii.
          Asa cum ai spus, trebuie vointa politica in toate domeniile. Aspectele tehnice le vor rezolva specialistii.
          • -5 (13 voturi)    
            Cel mai slab PM (Luni, 29 martie 2010, 13:46)

            Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui george

            Cred ca te inseli. Indubitabil numele celui mai slab prim ministru din istoria tarii este Emil Boc.
        • -1 (1 vot)    
          Antonescu repetent ? (Luni, 29 martie 2010, 23:43)

          Cosmin [anonim] i-a raspuns lui Audit

          Tu esti prost ? Antonescu a terminat sef de grupa in facultate. Si-a inghetat un an, lucru pe care multi studenti il fac, si continua facultatea mai tarziu. Nu e putin lucru sa termini sef de grupa, nici in timpul nostru, cand trec prin facultate toti tampitii (ca de, in ultimii ani reformele educatiei platesc facultatile la numar de absolventi, si profesorii trebuie sa-i treaca pe toti daca vor paine).
      • +13 (13 voturi)    
        Si n u le putem reforma pe amindoua concomitent? (Luni, 29 martie 2010, 12:14)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

        pai ce fel de argument e asta? Adica hai sa nu reformam invatamantul, pt ca politicienii sunt si mai nereformati? ce legatura are una cu alta? Reforma in invatamant n-o face marinaru si EBA (chiar, ce treaba o fi avind baseasca cea mica aici nu stiu), ci Funeriu, ca ministru. Sau nici asta nu are autoritatea morala necesara?
        • -9 (9 voturi)    
          fabula (Luni, 29 martie 2010, 12:55)

          Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

          Lupul catre oaie: hei,
          Nu dai lapte, nu faci miei,
          Behai tot mereu de foame,
          Cand ti-am dat antart trei poame.
          Cred c-am sa te reformez
          Intr-o oala pe orez.

          Morala pentru toate:
          Scapa cine poate!
        • -7 (9 voturi)    
          Eba... (Luni, 29 martie 2010, 13:16)

          Gigi [anonim] i-a raspuns lui bogdan

          ...e un model de "succesuri"...cu scoala putina si de proasta calitate, cu rezultate profesionale inexistente o poti duce bine...eu zic ca invatamantul din RO e super performant.
          • +3 (3 voturi)    
            Corect (Luni, 29 martie 2010, 15:37)

            bogdan [anonim] i-a raspuns lui Gigi

            Dar asta e un argument sa nu se schimbe nimic in sistemul de invatamant? Din pacate in parlamentul european avem citeva zeci de locuri, cu restul absolventilor de facultate cu "succesuri" ce facem?
      • +4 (14 voturi)    
        ??? (Luni, 29 martie 2010, 12:21)

        blade [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

        Fiecare partid are scursurile sale. Fiecare partid are oameni cu care sa se mandreasca si oameni care le fac de ras. Dar stand si numarand cazurile aferente fiecarui partid in materie de scursuri, tie iti iese PDLul pe primul loc? Ca mie nu...
      • +15 (15 voturi)    
        Trebuie inceput de undeva, de unde se poate (Luni, 29 martie 2010, 12:21)

        ion [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

        Da, stam prost pe linie. Dar ar trebui inceput de undeva, nu credeti?

        Si nu, nu e posibil sa incepem cu clasa politica, dintr-un motiv simplu: clasa politica actuala, asa ticaloasa cum este, este validata prin vot de 20 de ani de votantii din Romania. Pana cand votantii nu se schimba, nu se va schimba nici clasa politica. Si ce metoda ar fi mai buna decat investitia in educatie pe termen lung pentru a schimba votantii?

        Sunt cazuri in lumea asta de tari care au investit masiv si cu cap in educatie. Si in 20 de ani au scos capul in lume (studiati doar evolutia PIB-ului in Irlanda in ultimii 40 de ani)

        Romania nu mai este tara aia bogata si frumoasa, despre care invatam in clasa a II-a sub Ceausescu. Resursele naturale s-au cam terminat sau le-au luat altii. Nu mai avem a investii decat in educatie. Si trebuie sa schimbam sistemul actual, prafuit, centralizat, inflexibil, neperformant.

        p.s. De acord, marinarul si eba nu au autoritatea sa discute despre reforma asta. Problema e ca nu sunt ei cei care propun reforma asta: propunerea de lege se bazeaza pe raportul comisiei prezidentiale Miclea. Aici sunt membrii acelei comisii:

        http://edu.presidency.ro/?pag=12

        Studiati cv-urile oamenilor de acolo si mai discutam. Da, si Funeriu este printre ei.
        • +1 (1 vot)    
          Romania tar bogata (Luni, 29 martie 2010, 17:24)

          ori [anonim] i-a raspuns lui ion

          Imi pare rau dar, fata de multe alte tari era bogata insa; bogatiile sau dat ca pesches smecherilor de la inalta curte, pe avantajele baietilor smecheri ira, ce a mai ramas sa furat s-a distrus ln numele zeului impus BANUL.
          Invatamantul este asa cumeste pentru ca, inca din '90 odata cu primele Universitati SRL s-a urmarit distrugerea lui. Inalta poarta doreste de la romania, nu specialisti de conceptie (aia sunt ei) ci serbi si cersetori
      • -3 (3 voturi)    
        Stiu eu... (Luni, 29 martie 2010, 13:14)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

        ...la ce ii batem...cu siguranta. Avem cele mai multe "fetitze" la 1000 de locuitori. Am curaj sa pun pariu...
      • +1 (1 vot)    
        dar cine are? (Marţi, 30 martie 2010, 10:08)

        zigzag [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        crin "se merita" antonescu sau mircea "am decat" geoana? problema noastra fundamentala e ca nu promovam valori si apoi ne plangem de non-valorile pe care trebuie sa le alegem din sistem. daca te uiti la luciu intr-un moment intim, nu uita ca clickul pe care il dai cu stanga ii aduce publicitate pe site si atunci o promovezi. apoi te plangi ca apar astfel de persoane la tv? esti ipocrit. o sa reformam clasa politica atunci cand vom fi noi reformati. pana atunci marinarul, prostanacul si ticalosul ne reprezinta. cand ai sa fii tu civilizat, cand ai sa ai tu grija sa promovezi calitatea, cand ai sa intorci capul dupa o persoana inteligenta si nu dupa o fusta scurta, cand ai sa citesti tu ce trebuie, cand n-ai sa mai furi muzica de pe internet ci vei fi dispus sa o platesti, atunci vei fi mai selectiv, deci mult mai asumat in alegeri. si atunci produsul societatii de indivizi pretentiosi va fi unul de calitate superioara. pana atunci ceea ce facem se numeste barfa.
    • +8 (12 voturi)    
      Du-te in provincie sa vezi cum e populata o scoala (Luni, 29 martie 2010, 11:50)

      romanasu' [anonim] i-a raspuns lui eugen

      sau un liceu, si cum vin unii cocalari la scoala doar sa mai cafteasca pe cate un coleg sau sa mai agate o colega pe care a gasit-o pe contul de Hi5...

      in general, educatia e praf frate in romania, profesori saraci si elevi derbedei smecheriti de influentele sociale si curentul tiganesc...

      Poate oi fi si tu olimpic ca aia care nu stia cate e pipi... dar asta nu-ti da voie sa joci rolul de formator de opinie,

      te-ai bagat si tu in seama ... repetentule....
      • +4 (4 voturi)    
        toate astea le vezi in provincie? (Luni, 29 martie 2010, 12:26)

        cucu [anonim] i-a raspuns lui romanasu'

        dar in capitala ce vezi? capete luminate cu manele alese. tiganeala si furaciuni + o mentalitate "fiecare pe sabia lui". romanasu' (tiganasu') mai lasa-ma cu comentariile astea
    • +10 (10 voturi)    
      Concluzia e simpla: (Luni, 29 martie 2010, 12:05)

      Audit [utilizator] i-a raspuns lui eugen

      fiecare centru universitar are un VOICU al lui care face si desface. Asa este inteleaa autonomia universitara. Invatamantul romanesc, care este intr-o vesnica reforma si transzitie, are toate reglementarile facute in favoarea profesorlor. Sa speram ca acum se mai schimba ceva.
    • +1 (1 vot)    
      rezultate (Luni, 29 martie 2010, 16:01)

      Elena [anonim] i-a raspuns lui eugen

      Exista niste teste europene standardizate cum sunt PISA si PIRLS iar rezultatele elevilor romani, in medie, sunt de toata jena.
      Nu este vorba despre cele cateva medalii stralucitoare pe care le obtin elitele, e vorba despre marea masa a elevilor care ies aproape analfabeti din scoala.
      Mai multe detalii aici: http://www.euractiv.ro/uniunea-europeana/articles%7CdisplayArticle/articleID_14822/Studiu-PIRLS-Educatia-in-Romania-sub-nivelul-mondial-al-mediocritatii.html

      http://www.telegrafonline.ro/1234389600/articol/77496/evaluarea_pisa_pentru_5000_de_elevi_romani.html
  • -2 (26 voturi)    
    ipocrizie (Luni, 29 martie 2010, 11:13)

    rica venturiano [utilizator]

    Acum Baselu se plange ca sistemul de educatie din Romania e slab, dar cand Abramburica a facut si ea (probabil) singura fapta buna din viata ei si s-a luat de Spiru Haret, cine a sarit sa ia apararea fabricilor de diplome?
    • -4 (12 voturi)    
      Corect (Luni, 29 martie 2010, 11:34)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui rica venturiano

      si as mai aduga ca in invatamant exista criza de foarte multi ani si a existat chiar si in ultimii 5.

      Pana acum nu s-a alertat? Sau s-au saturat oamenii de criza economica si acum e momentul pentru una in invatamant?
    • +7 (11 voturi)    
      Spiru Haret (Luni, 29 martie 2010, 11:39)

      Nastase [anonim] i-a raspuns lui rica venturiano

      In mod sigur Spiru Haret s-a intors in mormant, dupa ce i-au terfelit tuneme.
      La Univ Spiru Haret e student si dl. Vanghelia, iar alti oameni politici importani predau.
      • -3 (5 voturi)    
        Vanghelie (Luni, 29 martie 2010, 12:35)

        Rol [anonim] i-a raspuns lui Nastase

        Stii tu ca la Spiru este student Vanghelie? Fals! Dar daca ai afla ca este la una de stat cum ai mai comenta? Vanghelie e prea destept ca sa vina la Spiru.
        • +7 (7 voturi)    
          Hai ca ai spus/o! (Luni, 29 martie 2010, 13:04)

          domino63 [anonim] i-a raspuns lui Rol

          Sa pui in aceeasi propozitie"vanghelie" si "destept" e prea de tot.
          Nu/ti dai seama ca esti ridicol?
    • +10 (16 voturi)    
      Cum cine? (Luni, 29 martie 2010, 11:40)

      domino63 [anonim] i-a raspuns lui rica venturiano

      Vangoagal si toti pesedeii! Ai uitat?
      Sau te faci ca nu stii ca esti pe langa subiect?!
      Tu stii cumva vreo fapta buna a Abramburicai?
      Eu nu/mi aduc aminte niciuna!
    • +5 (9 voturi)    
      Poate ca ar trebui sa -ti reamintesti... (Luni, 29 martie 2010, 11:48)

      Costica [anonim] i-a raspuns lui rica venturiano

      ...ca minti si ca ce a facut Abramburica a fost sa-si ocupe locurile cu plata de la Politehnica unde maria sa e rector !
      Asat din cauza ca la UHS anul e 900-1500ron iar la alaea "autonome" , "de stat" anul e 1500-3500 ron pe an ! E vorba de bani si bramburica a facut o afacere (de ce a fost atacata numai UHS cand situatia e dezastruaosa in toate universitatile?) , dupa scandal taote (da, toate !) locurile cu taxa de la universitatile de stat s-au ocupat ! Nu vorbim de rezultate ca ma apuca groaza (eu sunt student si stiu ce scriu!)
      • +4 (6 voturi)    
        se vede ca esti de la Spiru (Luni, 29 martie 2010, 12:49)

        rica venturiano [utilizator] i-a raspuns lui Costica

        Deci dupa mintea ta USH facea concurenta Politehnicii de stat si de-aia Abramburica a iesit la contraatac. Pai cum putea USH sa faca concurenta Politehnicii in conditiile in care USH n-are sectie de politehnica, domnule intelept de la Spiru? P.S. Sa inteleg ca inainte de scandal nu se ocupa niciun loc cu taxa la stat fiindca toti potentialii studenti dadeau fuga la Spiru? Din nou, numai un student la Spiru ar putea crede asa ceva...
    • +3 (3 voturi)    
      antiipocrizie (Luni, 29 martie 2010, 12:32)

      DanSV [anonim] i-a raspuns lui rica venturiano

      Situatia de la Spiru Haret nu este singulara, dar stii cum e, nu vedem parul din ochiul nostru ci doar paiul din ochiul celuilalt, asa ca daca-i bal, bal sa fie, sau mai bine spus daca se doreste reforma, aceasta sa se faca peste tot, inclusiv in universitatile de stat care sunt de tot rasul.
    • +2 (4 voturi)    
      roman adevarat! (Luni, 29 martie 2010, 13:29)

      george [anonim] i-a raspuns lui rica venturiano

      Urmaresc de mult ceea ce scrii.
      Esti un roman adevarat, adica nu ai nici o parere si nu esti de acord cu nici o propunere, bineinteles fara a putea aduce vreun argument.
      Ce legatura are ce ai scris tu cu articolul?
  • +16 (20 voturi)    
    adevarat (Luni, 29 martie 2010, 11:13)

    andra [anonim]

    Sistemul de invatamant are nevoie urgenta de eficientizare...iar lucrul asta nu se poate face decat prin niste masuri care la prima vedere pot parea drastice...
    • -8 (10 voturi)    
      Politica schimbarii (Luni, 29 martie 2010, 11:46)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui andra

      Problema politica a lui Basescu este ca vrea sa schimbe totul deodata. In Romania schimbarile reusite se fac cu lingurita, o lingurita azi, o lingurita maine si... in cinci ani reusesti sa schimbi ceva.
      • +4 (6 voturi)    
        Catavencu (Luni, 29 martie 2010, 12:29)

        benny [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        De-aia suntem acolo unde suntem, din cauza unor indivizi ca tine si a acestei mentalitati, inspirata de idolul vostru Catavencu: "se se revizuiasca, primesc, dar sa nu se schimbe nimic". Din cauza acestei mentalitati catastrofale, Romania rateaza tren dupa tren in ultimii 20 ani. Teoria schimbarilor graduale, promovata de toti liderii din ultimii 20 ani, de la Iliescu la Boc, ne impiedica sa ne realizam potentialul ca natiune si sa depasim criza perpetua in care ne zbatem. Cel mai bun(de fapt prost) exemplu este actualul guvern, care in afara unei vorbarie sterila, se dovedeste impotent in a lua deciziile necesare - in principal concedieri masive in sectorul public- pentru a iesi la liman. Daca nu ai curaj sa dai afara pe nimeni in conditiile in care nu ai alegeri inca doi ani si jumatate de acum inainte, inseamna ca suntem condamnati sa ramanem in balta noastra statuta, in mediocritatea confortabila care ne place atat de mult. Basescu este singurul politician care a inteles si care are curajul sa spuna adevarul. Din pacate, nu va reusi nimic, mentalitatile de care vorbeam sunt atat de puternic inradacinate si cabala mediocritatilor functioneaza atat de bine, incat sansele de reusita ale presedintelui sunt practic nule. Pacat si trist.
        • -1 (1 vot)    
          Schimbarile sunt bune (Luni, 29 martie 2010, 14:13)

          Constantin [anonim] i-a raspuns lui benny

          nu zic nu, insa trebuie sa ai pricepere si rabdare sa le implementezi. Atata timp cat te vei pozitiona de parte schimbarii, ca promotor al ei, vei intampina mari dificultati in implementarea ei. Si asta e valabil peste tot in lume nu numai in Romania.

          Daca vrei ca o schimbare sociala sa-ti reuseasca te pozitionezi, initial, de partea celor multi, sa-i intelegi cat mai bine. Pozitionat in aceasta tabara ai sanse mai mari sa faci schimbarea dorita.
    • -6 (6 voturi)    
      uau! (Luni, 29 martie 2010, 12:37)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui andra

      Ce limaj de lemn de mi se niveleaza creierul! Dar ai dreptate, e bine sa fie bine! Si e nevoie de masuri energice! Si fara sacrificii nu poti obtine rezultate extraordinare! Si apa e uda! Uau, cum de nu ne-am gandit si noi la asta?!?
      P.S.
      Ia incerca sa zici ceva cu vorbele tale! Poate iese o idee ceva de acolo, cine stie? :D
  • +23 (25 voturi)    
    pai este!!! (Luni, 29 martie 2010, 11:16)

    SILVIA [anonim]

    Pentru ca nu avem nici macar O univeristate in primele 500 din lume! Dar pretentii avem, slava Domnului! Reforma sistemului de invatamant este IMPERIOS NECESARA!
    • -4 (8 voturi)    
      asa (Luni, 29 martie 2010, 12:10)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui SILVIA

      Raspunde-mi, te rog, la o intrebare: actualul proiect de lege va face ca macar una din universitatile romanesti sa ajunga in top 500? isi va face baselu hara-kiri in direct la teveu daca nu reuseste? se apuca eba sa invete gramatica?

      A doua chestie: avem vreo universitate romaneasca in top 500 in ceea ce priveste finantarea? Stii ca multe dintre universitatile de varf sunt alimentate tocmai cu creiere din estul sarac?
      • +2 (2 voturi)    
        Doar o lege nu poate face minuni (Luni, 29 martie 2010, 15:46)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

        Legea doar creaza premisele, pentru a avea o universitate in top500 mai trebuie si niste oameni care sa aplice legea in spiritul ei. Iar noi romanii suntem recunoscuti pentru pervertirea oricarei legi.

        Cit despre fonduri, un exemplu. Universitatea Cuza din Iasi a ajuns a doua ca buget din tara, desi sunt altele mai mari si cu oportunitati mai bune. Depinde si cine le conduce. Si aici mi se pare de bun augur o conducere din afara corpului profesoral, care sa vada ca nu mai e nevoie de 100 de absolventi de textile si 250 de mecanica pe an comparativ cu 150 pe calculatoare. Si asta doar pentru ca multi profesori de pe la textile si mecanica si-ar pierde locul de munca daca se reduce norma la facultatile cu pricina (caz concret UTI Iasi). Nu spune nimeni ca schimbarea atitudinii fata de invatamant (deprinderea de abilitati in loc de memorare de informatii) va avea rezultate imediate spectaculoase, ci doar ca e un pas inainte care trebuie facut.
    • +1 (1 vot)    
      :) (Luni, 29 martie 2010, 15:40)

      alex [anonim] i-a raspuns lui SILVIA

      egiptul si pakistanul au universitati in primele 500, iar romania nu. eu cred ca e ceva ca la fotbal. au arbitrii ceva cu noi.de fapt suntem cei mai buni :))))))
  • +4 (4 voturi)    
    ce atata panica... (Luni, 29 martie 2010, 11:23)

    iulianv [anonim]

    ... doar pentru a produce tinichigii si ospatari nu-i nevoie de cine stie ce sistem educational. iar pentru ca sistemul asta, la orice forma a lui s-ar ajunge, sa devina unul "de succes", poate-ar trebui facut ceva pentru a nu mai induce categoriei "tineret - mandria tarii" convingerea ca se poate "reusi in viata" si fara scoala. nu zic ca toate gipanele de pe strada ar trebui conduse de doctoranzi, sau toate vuitoanele purtate de asistente universitare, dar majoritatea nici n-au fost obtinute prin munca cinstita. macar sa munceasca daca i-ar invata scoala pe astia mici, tot ar fi o realizare...
  • +6 (6 voturi)    
    Pedepsirea celor... (Luni, 29 martie 2010, 11:26)

    Adrian [anonim]

    ... care şi-au bătut joc de un element esenţial pentru pregătirea elevilor din ziua de azi, elearningul. Dacă încep să dau nume lumea o să spună că am ceva cu cineva, căutaţi să vedeţi cine a vândut soluţii de calitate submediocră la preturi astronomice şi veţi avea răspunsul (evident Siveco). Lucrez în domeniu dar în zona corporate aşa că ştiu despre ce vorbesc. În acest moment nu există nicio firma românească în măsură să livreze soluţii elearning de calitate în limba română. La noi încă se vând CD-uri cu lecţii, ceea ce nu se mai întâmplă de ani buni în ţările dezvoltate. Ne amăgim cu nişte soluţii expirate: http://magazin.intuitext.ro/ la nişte preţuri incredibil de mari. Comparaţi cu: http://www.brainpop.com/ ca să vedeţi diferenţa. Atunci când vom fi în măsură să producem conţinut de calitate la nişte preţuri rezonabile putem emite pretneţii.
  • -4 (8 voturi)    
    Legea Invatamantului (Luni, 29 martie 2010, 11:29)

    decenoi [anonim]

    Ce ma mira, este ca daca invatamantul este atat de slab, toti care sunt in fruntea tarii, ministerelor, companiilor sunt produsi de acelasi sistem ( au facut cariera datorita sistemului); De aici inseamna si ca acestia (conducatorii) sunt foarte slabi??? S-au ei au facut studiile in alta parte?
    • +8 (8 voturi)    
      "S-au eu unde am facut studiile?" (Luni, 29 martie 2010, 12:28)

      ion [anonim] i-a raspuns lui decenoi

      Pe scurt: cratima se pune acolo unde se lipesc doua cuvinte diferite.

      "S-au ei au facut studiile" se scrie corect:
      Sau ei au facut studiile

      Contra-exemplu:
      Cei doi s-au spalat pe maini.

      "s-au" in acest caz vine de la faptul ca "a se spala" e o constructie reflexiva: eu MA spal pe mine (m-am spalat), tu TE speli pe tine (te-ai spalat). etc

      Asta e regula: lipesti cuvinte, pui cratima, daca nu, nu.

      Si on-topic: da, si politicienii sunt asa cum sunt, adica tampiti. Dar si sistemul nostru de educatie este la pamant, putem sa ne imbatam cu apa rece, dar asta e realitatea. Orice studiu independent asta arata, orice clasament obiectiv tot asta arata.
      • -1 (1 vot)    
        Dom'le... (Luni, 29 martie 2010, 13:57)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui ion

        ...eu zic ca sa-ntamplat!
    • +4 (4 voturi)    
      Si care e legatura cu reforma? (Luni, 29 martie 2010, 12:42)

      A Dandanache [utilizator] i-a raspuns lui decenoi

      Deci, sa nu facem reforma ca ar insemna implicit sa recunoastem ca alesii sint slabi educati? Grozav motiv ti-ai gasit.
      • -1 (1 vot)    
        Alesii ne reprezinta... (Marţi, 30 martie 2010, 9:24)

        Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui A Dandanache

        ... ca nu-s importati !

        Asta e media de educatie si cultura in tara asta si ei sunt esantionul reprezentativ.

        Si ca sa vezi ca am dreptate, ei sunt "slab educati". In aceasta constructie gramaticala "slab" nu se acorda in numar cu substantivul.

        O formulare echivalenta ar fi "putin educati", "perfect educati" sau "tare educati". Nu cred ca suna bine "perfecti educati" sau "tari educati"... Poate doar daca, in ultimul caz, vorbesti cu accent moldovenesc...
  • +8 (14 voturi)    
    De Acord cu Reforma! (Luni, 29 martie 2010, 11:29)

    Cetateanu' Turmentat [anonim]

    Eu sunt de acord, asa nu se mai poate! REFORMA!
  • -3 (13 voturi)    
    si-n cadere (Luni, 29 martie 2010, 11:31)

    Bufnita [anonim]

    Pai numa comparati cultura lu Popey si pe cea acumulata de EBA! Daca mai pui ca amandoi reprezinta boboru...
    (vai de noi...)
  • +11 (11 voturi)    
    Sistemul este slab si va fi slab: (Luni, 29 martie 2010, 11:31)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    1. daca nu se impune un liceu in care sa se invete iar Bacalaureatul sa fie acordat pe baza unei examenari corecte
    2. daca admiterea la facultate va fi in continuare un concurs de dosare si nu se cere viitorului student un bagaj minim de cunostinte.

    Trebuie remarcat faptul ca nici liceele cu profil tehnic si nici facultatile tehnice nu mai organizeaza activitati practice in ateliere.
    • +1 (1 vot)    
      Perfect de acord ! (Marţi, 30 martie 2010, 9:31)

      Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      la terminarea liceului, undeva in anii '70, aveam suficiente abilitati ca sa merg la locul de munca si sa incep sa produc din primele zile, pentru ca in liceu nu invatam doar teorie, ci aveam la nivel de an scolar cca. 60 de zile de practica.

      Din nefericire, absolventilor de licee industriale de astazi le este necesara o perioada de minim 2 luni de "ucenicie" inainte de putea fi lasati sa lucreze "pe cont propriu", fara teama ca se accidenteaza sau fac praf utilajele si materialele...
  • -5 (15 voturi)    
    Normal, daca o spune un marinar... (Luni, 29 martie 2010, 11:32)

    Catalin [anonim]

    De-aia programatorii romani sunt printre cei mai buni din lume, de-aia medicii romani sunt cautati in toata Europa.

    A, ca avem cei mai slabi mecanici auto asta sunt de acord, toata lumea poate sa verifice mergand la un service si ascultandu-l pe mecanic spunand "asa face toate" cand te plangi de o problema.

    Iar ca avem cei mai slabi ospatari, normal, du-te pe litoral si vezi cu ce acreala se uita la tine cand mergi la un restaurant.

    Eu as vrea ca Basescu sa stea deoparte cand e vorba de programatori, doctori si profesori, si sa se ocupe de tinichigii si ospatari.
    • +11 (17 voturi)    
      Eu sunt programator (Luni, 29 martie 2010, 12:18)

      Ionel [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Si am lucrat 15 ani in USA si sunt de acord cu Basescu. Si Basescu a fost ales presedinte sa isi spuna parerea.
      Tu ce esti de iti dai cu parerea despre programatori?
    • +7 (13 voturi)    
      ignorantule (Luni, 29 martie 2010, 12:27)

      dex [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      medicii romani sunt cautati in europa pentru ca diplomele se echivaleaza, pentru ca sunt ieftini si abia in al treilea rand pentru ca au cunostiinte decent

      progmamatorii nu au invatat absolut nimic in scoala - au invatat pe cont propriu sau la cursuri private. ce se invata ca si informatica in scoli este cel mult la nivelul de acum cativa ani...
      • -1 (1 vot)    
        45.000 lire sterline/luna (Luni, 29 martie 2010, 13:51)

        Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui dex

        E putin? E ieftin? Nu cred.
        Cauta sa vezi de ce doctor e vorba. Succesuri (ca sa fie pe limba ta)
      • -2 (2 voturi)    
        Pai si nu asta... (Luni, 29 martie 2010, 14:00)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui dex

        ...spune El Lider Maximo? Sa nu mai fie predate notiuni care pot fi invatate de unul singur (programator in cazul asta)?
    • +6 (6 voturi)    
      Programatori, doctori, profesori.. (Luni, 29 martie 2010, 12:41)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Nene, suntem geniali, avem milioane de programatori geniali. Daca avem cei mai buni programatori din lume, de ce avem doar cateva companii in tara care exporta "produse finite", adica programe software in lume cu succes (le numeri pe degetele de la o mana). Industria romaneasca de software e inca in stadiul de "lohn", facem outsoursing la greu si avem o productivitate medie de 25.000 de euro/programator/an. Jalnic. Dar asa suntem invatati, de la Ceausescu si Pavel Corut incoace, noi suntem buricul lumii.

      Si sa nu uit, am vazut un studiu saptamana trecuta despre pregatirea in IT fata de cerintele pe piata muncii: cam 93% dintre angajatii in IT recunosc ca de fapt se califica complet la locul de munca. Adica educatia primita in facultate valoreaza cam zero barat in IT. E si normal, profesorii sunt in mare parte niste dinozauri, care habar nu au pe ce lume se afla in materie de ultimele tehnologii in IT.

      2. Medicii romani sunt cautati in Europa pentru ca e o penurie uriasa de medici. Si costa enorm sa pregatesti un doctor bun. Iar medicii romani pot sa fie relocati cu sume destul de mici, mai ales tinand cont ca noi ii platim cu sume de mizerie. Off-topic: Sa ne fie rusine aici, o sa ne tratam la mama Omida foarte curand.

      3. Despre profesori as face bine sa nu vorbesc, pentru ca nu vreau sa fiu cenzurat. Si am 3 copii care beneficiaza de "minunatul" nostru sistem de educatie.

      Vad ca ne place sa bagam capul in nisip, precum strutul: "avem cei mai buni studenti din lume, nu stiu cum zic unii ca avem un sistem de educatie prost."
      • -1 (1 vot)    
        De-aia e nevoie de reforma ! (Marţi, 30 martie 2010, 9:59)

        Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui ion

        1. Lucrez in IT de zeci de ani si ma simt depasit de noua generatie. Daca ma duceam in mediul universitar scoteam si eu niste "depasiti".
        Nu avem firme tari in IT pentru ca nu se investeste in OM ci in MASINA. Un absolvent se trezeste in fata cu o masina de ultima generatie sau cu un soft absolut nou, iar angajatorul vrea sa-i aduca profit din prima luna. Pe romaneste, se pune carul inaintea cailor. Daca nu ma insel, cel mai de succes model din lume in IT este cel japonez, in care angajatul este atat de "legat" de companie, incat ajunge, chiar fara sa vrea, la maximul eficientei. De-aia au ajuns unde au ajuns...

        2. Avem in continuare medici buni, dar in ultima vreme incep sa coste, pentru ca-si cunosc valoarea si au trecut in mediul privat, nu mai lucreaza pe "pomenile" din sistemul bugetar (ca alea nu pot fi numite salarii).

        3. Tocmai despre profesori trebuie sa vorbim, ca de la ei incepe totul ! Dar ei sunt prinsi in plasa sistemului, care pune accentul pe memorare in locul creativitatii si al abilitatilor...
        Eu as vedea Bacalaureatul la un liceu industrial, ca fiind compus din 4 probe:
        - lb. romana cu o proba obligatorie de dictare (fara gluma, nu stiu cati absolventi stiu sa scrie corect romaneste) si una de compunere, eliminatorii. Nu stii romaneste, nu mergi la facultate ! Poate asa ar disparea acest "semi-analfabetism" de care se plange toata lumea...
        - IT nivel de baza (editare text, lansare aplicatii, utilizare client de mail etc) pentru ca o buna parte din echipamentele industriale de azi sunt comandate de calculatoare.
        - o limba straina cu orientare spre termeni tehnici - ca sa poti citi instructiuni, documentatii, comenzi, mailuri etc.
        - o proba practica adaptata profilului liceului, care sa fie excutata pe loc, in fata comisiei, fara "lucrari de diploma" care nu dovedesc abilitatile practice.

        Si ar mai fi loc de sugestii...

        Toate bune !
      • 0 (0 voturi)    
        da da (Marţi, 30 martie 2010, 15:27)

        ady [anonim] i-a raspuns lui ion

        programatorii romani sunt printre cei mai buni din lume asta este o certitudine .daca vrei informeaza-te si o sa vezi ca la microsoft cei mai multi angajati straini sunt programatori romani si nu numai acolo si la alte companii de software sunt f multi romani
        ala de jos spune ca lucreaza in IT de zeci de ani in romania hahahaha oricum ii dam o nota pt ca incearca eu unu nu cred ca este progamnator.un programator creeaza soft avand la baza matematiga deci daca esti f bun la algoritmi matematici nu ai cum sa fii depasit de timp in domeniul asta.
        in romania nu exista economie daca stiati dar chiar si asa avem cateva companii de IT recunoscute la nivel international ca cea care produce bitdefender de exemplu.
        Oricum in cativa ani industria IT in romania va exploda , dar este greu sa concuram cu americanii si chinezii in domeniu asta la nivel international.
        • 0 (0 voturi)    
          Algoritmi # tehnologii (Marţi, 30 martie 2010, 22:29)

          Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui ady

          Lucrez in IT din 1986 si am programat in multe domenii, inclusiv cercetare... Daca esti prea tanar, vei vedea ca dupa vreo 15-20 de ani de scris cod te saturi sau nu mai poti (e ca la sportivii de performanta) si te apuci de altceva...

          Algoritmii nu reprezinta totul, trebuie sa stapanesti si tehnologiile care vin din urma si te depasesc rapid, fara sa ai timp sa le asimilezi la nivel de profesionist: ori muncesti, ori inveti.

          In 2002 am scris ultimele linii de cod care faceau parte dintr-un sistem, iar de atunci scriu ocazional scripturi care sa ma ajute la ce fac acum...
          Oricum IT nu inseamna doar programatori.

          Dupa ce vei avea 30 de ani de munca, mai vorbim...
          Sanatate !
  • +5 (7 voturi)    
    traim in comunism (Luni, 29 martie 2010, 11:34)

    Dedalus [anonim]

    Solutia este foarte simpla: stimularea sectorului de afaceri, sau cel putin lasarea lui in pace. Timp de 20 de ani, cu mici sincope, administratia centrala a privit sectorul de afaceri ca pe o gashka de hotzi, ce trebuie jumulita cate de tare pentru a stoarece bani pentru functionarimea saraca si muncitoare...

    De fapt, acest lucru este chiar mentalitatea comunista! N-am dorit un capitalism fara sectror de afaceri, ceea ce evident este imposibil.

    Am mimat capitalismul, facand orice, numai sa nu avem capitalisti. I-am primit cu avantaje pe reprezentatii corportiilor, crezand ca ne vor umple de bani pentru o munca la fel cu cea din comunism.

    I-am spart pe inmtreprinzatori cu impozite, controale, legislatie cu care "sa-i prindem si sa luam banii".

    Bun, acum avem ce ne-am dorit: Romania fara capitalisti autohtoni!

    Corporatiile angajeaza pe postuiri bine paltite pe cei care au relatii si le aduc contracte, nu pe cei care lucreaza mai bine...

    In administratia de stat te angajezi pe pile, nu pe competenta, si asa va fi in veci.

    Asa ca nu are cine sa evalueze absolventii.

    Solutia unui invatamant mai bun? Capitalismul!
    • 0 (6 voturi)    
      care e legatura? (Luni, 29 martie 2010, 12:26)

      un_om_de_cal [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Ce legatura are capitalismul cu invatamantul?

      Exista sisteme de invatamant foarte bune in tari precum China sau Rusia.

      Cred ca si in Romania era mai bine din acest punct de vedere inainte de 89.
      • +4 (4 voturi)    
        pe Rusia (Luni, 29 martie 2010, 13:17)

        Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui un_om_de_cal

        trece-o la timpul trecut. Au avansat si ei de la invatamantul performant la diplome vandute la Mica Publicitate.
  • -5 (9 voturi)    
    da (Luni, 29 martie 2010, 11:37)

    sabo [utilizator]

    pentru ca ati facut vou facultati pentru toti tampitii si licee
    pentru privati
    pentru ca unii ca voi
    iata au distrus TOT
    au distrus si ideea de educatie...toti absolventii..aproap toti trec cu PLICUL
    asta este ce ati facut si acum vii cu aerianul satade Miclea sa faca un sistem impreuna cu Fneriu ..care este parca dus de pe luna.
    O sa produca un haos mai mare decat este
    Otravitii iadului.
    Ati faramat tara!
  • -2 (20 voturi)    
    Intrebare (Luni, 29 martie 2010, 11:41)

    eu [anonim]

    Unde a fost Baselu in ultimii 5 ani?
    • +6 (12 voturi)    
      Prietene, aberezi (Luni, 29 martie 2010, 12:18)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui eu

      Pai cine face reforma in invatamant? Pesedintele??? Pune si tu mina pe o constitutie si citeste. De vro 20 de ani presedintele nu mai face si desface tot.
      Reforma o face guvernul. Si daca ne uitam la ministrii din ultimii 5 ani, Miclea a incercat ceva, Dupa care au urmat, in ordinea numerelor de pe tricou, Adomnitei si Abramburica. De la astia 2 la ce te poti astepta??
      Da' daca te uiti numai la Antene si la Realitatea, normal ca basescu e vinovat de tot ce e rau in tara asta...
    • +5 (11 voturi)    
      A creat comisia si pactul pentru educatie (Luni, 29 martie 2010, 12:21)

      ionel [anonim] i-a raspuns lui eu

      Iar acum se incearca aplicarea planului. Tu unde ai fost de nu sti nici atata lucru? Ori esti atintit numai la IRealitatea si Antene/
    • +6 (10 voturi)    
      Tinut pe bara de gasca PSD-PNL (Luni, 29 martie 2010, 12:22)

      Terebent [anonim] i-a raspuns lui eu

      Acum, cand poate sa faca ceva, si din cate se pare chiar vrea sa faca si chiar incepe sa faca... toata lumea sara de cur in sus ca e mai bine cum a fost si sa nu se schimbe nimic... stiti voi vorba aia ipocrita: "Sa se revizuiasca primesc, dar sa nu se schimbe nimic." Cam asta e motto-ul dupa care merg vei din PSD si PNL si toata gasca sindicalistilor in aceste zile... toti dau din gura ca e rau si ca trebuie facut ceva, numai ca ei nu vor sa schimbe nimic... cum mama dracului sa vrea un profesor sa schimbe ceva cand in momentul de fata el nu trebuie sa dea socoteala in fata nimanui pt nimic... in momentul de fata daca un profesor are 0 absolventi la un Bac nimeni nu poate sa ii faca nimic... asa nu se poate continua, asta e clar.
    • +3 (7 voturi)    
      Da Adomnitei, Abramburica si ceilalti unde erau? (Luni, 29 martie 2010, 12:46)

      ion [anonim] i-a raspuns lui eu

      Crezi ca Baselu putea sa ii comande lui Adomnitei (ala cu stelele pe steagul UE) sau Abramburicii sa scoata o lege de reformare a invatamantului romanesc din temelie? Sau Baselu putea sa convinga parlamentul sa voteze asa ceva, tinand cont ca partidul apropriat lui avea 17% din parlament?

      Acum Basescu are primul ministru si ministrul educatiei pe care i-a dorit (Funeriu a lucrat mai bine de un an si in comisia Miclea). Are si o majoritate in parlament, asa chinuita si puturoasa cum este.

      Acum e momentul.
  • +5 (15 voturi)    
    Pana la capat! (Luni, 29 martie 2010, 11:48)

    swolf [utilizator]

    Avem nevoie de perseverenta Presedintelui Basescu si de tenacitatea Ministrului Funeriu pentru reformarea invatamantului romanesc! Ca de obicei, fortele retrograde ale societatii romanesti se regrupeaza in jurul caracatitei psdnl-iste...

    Succes Traian Basescu si Daniel Funeriu!
  • +1 (13 voturi)    
    adevar a spus basescu (Luni, 29 martie 2010, 11:52)

    catalin [anonim]

    - Domnul Traian Basescu s-a uitat in propria ograda si a vazut-o pe fica sa cea mica, Elena Basescu, absolventa de facultate si atunci a gasit prima motivatie sa spuna ca suntem ultimii la capitolul edicatie (cu asa absolventa are explicatia practica)
    - Domnul Traian Basescu s-a uitat la Emil Boc, profesor universitar si inca o data a fost cutremurat de ce produce sistemul educatiei din Romania
    - Domnul Traian Basescu s-a uitat catre un student de renume ca M. Vanghelie, si-a amintit de cartile ce le-a citit.. si atunci nu a mai suportat sa taca.. si a grait....
    Noi, poprul de rand suntem de acord cu domnul presedinte si ne dam seama dupa "elitele" tarii ce prost stam la educatie... Domnul Basescu este bine sa taca pt a fi filozof... asa spune o veche vorba romaneasca...
    Multumim din inima domnului Basescu pt imbogatirea vocabularului de zi cu zi a poporului roman cu expresii si cuvinte noi: gaozar, papusha, tiganca imputita.. era pacat ca aceste cuvinte sa nu fie prezente si ele in spatiul public avand in vedere statura intelectuala a primului om in stat.. URA!!! URA!!! URA!!!
    • +5 (11 voturi)    
      ASA, SI? (Luni, 29 martie 2010, 12:27)

      GAVRILACHE [utilizator] i-a raspuns lui catalin

      Asa, si?
      E nevoie sau nu de reformarea sistemului de educatie? Noul proiect de lege l-a facut Basescu? Ce legatura are, frate?
      • -1 (1 vot)    
        pai... (Luni, 29 martie 2010, 13:50)

        catalin [anonim] i-a raspuns lui GAVRILACHE

        pai nu sub obladuirea sa academica s-a facut mareata comisie a lui miclea care a pus bazele reformei?... nu este oare tot ce e mai bun opera sa?.. iti dau dreptate.. la ce prostii contine legea.. o sa nege ca are legatura cu ea.. dar e ok caci o ducem asa bine pt ca sunt unii ca tine ce ii voteaza pe acesti "intelectuali" cu doua maini.. si atat
        • +2 (2 voturi)    
          CATALINE, CATALINE! (Luni, 29 martie 2010, 14:09)

          GAVRILACHE [utilizator] i-a raspuns lui catalin

          Zi, frate, care sunt prostiile din lege! Ca doar n-o fi fraier, do'n ministru, sa nu tina cont de observatiile dumitale daca sunt pertinente!? O sa zica doar ca i-au venit lui ideile, este?! Zi, frate, despre ce prostii vorbesti ?
          • -1 (1 vot)    
            .... (Luni, 29 martie 2010, 15:06)

            catalin [anonim] i-a raspuns lui GAVRILACHE

            este o nerozie sa lasi managementul unei institutii de invatamant superior la libera vointa a ministrului... daca doar asa domnia sa (ministrul) a inteles ca reuseste sa o debarce pe ecaterina andronescu... e cam simplist... apropo: care sunt studiile de impact realizate pt a justifica trecerea din ciclul liceal in cel gimnazial al clasei a-9-a? cati specialisti din domeniul psihologiei copilului au fost "utilizati" in vederea schimbarilor ce ii au ca subiect pe elevi? hai sa nu politizam actul educatiei doar pt ca vrea unul ce a citit 1 carte intr-o viata sa-si aroge merite.. nu se face asa.. asta e munca perfect romaneasca.. jumatati de masura ca si in cazul condamnarii comunismului
            • -1 (3 voturi)    
              Necredinciosule! (Luni, 29 martie 2010, 16:24)

              vio [anonim] i-a raspuns lui catalin

              Pai madam Mandas Vergu ce face daca nu studii de "impact"!
  • +2 (4 voturi)    
    mai concret... (Luni, 29 martie 2010, 11:57)

    sandraAAA [utilizator]

    Hotnews, astept sa un articol cu cateva reforme concrete...sa vedem si noi exact despre ce e vorba!
    Multumesc
    • +2 (2 voturi)    
      Ceva informatii aici (Luni, 29 martie 2010, 12:48)

      ion [anonim] i-a raspuns lui sandraAAA

      Dati un search pe google dupa cuvintele cheie "hotnews" si "Stefan Vlaston". Cautati articolele cele mai recente.

      Un inceput aici:
      http://www.campusnews.ro/stiri-intalniri_online-7017858-legea-educatiei-nationale-prime-informatii-comentarii.htm
  • +11 (11 voturi)    
    Bravo! (Luni, 29 martie 2010, 11:58)

    Lilia73 [utilizator]

    Bravo tuturor celor care vor sa reformeze invatamantul, indiferent de culoarea politica! Am 2 copii prescolari, si mi-e groaza cand ma gandesc ca va veni timpul sa-i duc la scoala ”atentiilor””plicurilor” etc..unde vor invata initiere in ale copruptiei!
    • -2 (2 voturi)    
      Sau ii... (Luni, 29 martie 2010, 14:05)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Lilia73

      ...poti pune sa invete serios! Nu 100% din "populatia scolara" functioneaza pe baza de "atentii". Doar cei care reusesc sa-si convinga parintii ca nu vor sa-si bata capul si ca exista o cale "alternativa"...
      • +2 (2 voturi)    
        da, ai dreptate dar (Luni, 29 martie 2010, 20:33)

        Lilia73 [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

        in cele mai multe cazuri calea ”alternativa” devine si ”obligatorie”
  • +8 (8 voturi)    
    Anul 1990 i-a gasit pe unii, (Luni, 29 martie 2010, 12:08)

    Audit [utilizator]

    cunoscuti de ai mei, subingineri. Acum au 2 facultati si sunt inscrisi sau au terminat doctorate! Sa nu-mi spuica s-au desteptat dupa ca nu este adevarat. Sunt aceeasi agramati numai ca ei siu traseul ce trebuie umat intr-un centru universitar. Daca e de provincie este supersimplu.
  • +6 (6 voturi)    
    PROBLEMA CRUCIALA! (Luni, 29 martie 2010, 12:22)

    GAVRILACHE [utilizator]

    Problema cruciala a invatamantului romanesc, exceptand-o pe cea a programei, este calitatea actului de invatamant! Cum se poate face o selectie a profesorilor ? Exista azi mii de profesori titulari care nu pot fi miscati din posturi numai pentru ca sunt titulari si au o anumita varsta, chiar daca sunt slab pregatiti, nu mai au nici o vocatie, asteapta pensia! Cei tineri, care ar dori sa faca ceva, care sunt bine pregatiti si deschisi spre o profesiune care inseamna, cel putin 50%, vocatie, asteapta cu anii titularizarea si, uneori - cum e cazul acum-, au toate sansele sa paraseasca sistemul (sunt primii la restructurari)!
  • +4 (6 voturi)    
    comentariu (Luni, 29 martie 2010, 12:24)

    anonim [anonim]

    Un mare adevar a spus base; nu stiu pt ce se omoara atat profesorii pt salarii mai mari cand nu le este aminte deloc sa predea cum trebuie la ore si te obliga sa dai copilul la meditatii pe diverse motive: ca n-au timp la scoala se sa ocupe de ei. 80% dintre elevi sunt numai manelisti si needucati; cei care vor sa faca carte invata si singuri si sunt si meditati.
  • -3 (9 voturi)    
    ... (Luni, 29 martie 2010, 12:27)

    d [anonim]

    "Rectorul este desemnat prin concurs"

    Traducere: Adica rectorul il numim noi de la partid si voi taceti din gura si executati ordinele de la centru. Ce atata autonomie universitara, nimic nu se face in tzara asta fara voie de la partid, ati inteles?
    • -1 (1 vot)    
      Nu vedeti ca vor sa politizeze universitatile? (Luni, 29 martie 2010, 19:54)

      d [anonim] i-a raspuns lui d

      Sa fie schimbat rectorul o data cu partidul care vine la putere, asta e semnificatia, asta vor sa faca.
      Universitatile care vor avea un rector simpatizant al partidului la putere vor primi bani, restul nu.
      Asa cum se intampla la primarii. Asta vreti? Dupa ce au fost politizate spitalele, toate institutiile statului, functionarimea, vreti sa fie politizate si universitatile?
      Credeti ca in SUA se schimba rectorii o data cu conservatorii sau democratii, dupa cum se succed ei la putere?
  • +7 (7 voturi)    
    Reforma e necesara (Luni, 29 martie 2010, 12:31)

    bogdan [anonim]

    Avem un invatamant de anii '70-'80, bazat 90% pe memorare de informatii. E total depasit. Avem internetul pentru a gasi informatiile. Problema e sa stim ce sa facem cu ele.
    Un amic din Anglia imi povestea acu' citeva zile ca fiu-su are 3 teme pe saptamina!!! Fiecare tema are termen de predare 7 zile si este 100% aplicatie practica. Una din teme a fost, de exemplu, sa faca un termomentru din citeva componente. Iar elevul a trebuit sa caute pe net sa vada cum se poate face termomentru din ceea ce avea el, si dupa aia sa experimenteze. Asta e invatamintul real, nu memorarea lectiei ca papagalul si apoi recitarea ei. Sau rezolvarea de probleme din culegeri cite 3-4 ore pe zi.
    Un alt exemplu l-am trait eu in invatamantul universitar, surpriza..., din Romania. La facultatea pe care am terminat-o, (AC , Iasi) incepind cu anul 3 (pe atunci erau 5 ani), nu am avut nici macar un examen fara cursuri (sau alte materiale) pe masa. Examenul consta in rezolvarea unei probleme de o anumita complexitate folosind informatiile din curs (si nu numai). Si m-a invatat sa gindesc, sa gasesc solutii si nu sa memorez. Asha ar trebui sa arate invatamantul, bazat pe deprinderea de abilitati si nu pe acumularea de cunostinte.
    • +1 (3 voturi)    
      aspecte (Luni, 29 martie 2010, 13:10)

      Gioni Gionescu [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      Te inseli - in anii 70-80 invatamintul asa bun sau rau macar avea o logica si o consecventa a lui. Acum dupa 20 de ani "programa" este un cocktail sinistru de idei furate fara noima din tarile lumii de niste ministri si secretari de stat tembeli si complexati, ajunsi in functie pe baza de cumatrie.
    • +2 (4 voturi)    
      nu sunt de acord (Luni, 29 martie 2010, 13:21)

      bango [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      cel putin pana in ultimii 2 ani de facultate, invatamantul trebuie sa fie unul bazat pe cunostinte. pt invatamantul care te invata sa te descuri dar te lasa incult ca o vaca si needucat , precum in sua, nu am decat repulsie.

      pentru un chimist care nu a auzit de napoleon sau de platon, pentru un istoric care nu stie legea lui arhimede sau a lui ohm si aplicatiile lor practice, nu am decat dispret. ce sa mai spun despre un economist care stie toate mecanismele bursei, dar nu a studiat pe mill, pe smith, pe ricardo, pe marx, pe keynes, etc, etc.

      cu cat educatia si cunostintele unui om sunt mai desavarsite, cu atat societatea, prezent si viitor, e mai castigata.
      • +1 (1 vot)    
        Desi suna cinic (Luni, 29 martie 2010, 15:55)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui bango

        1. Angajatorul va prefera chimistul care nu stie cine-i Platon dar stie sa rezolve problemele din fisa postului, iar cel ce stie ine-i Platon, va sta si va filozofa despre cum e el discriminat.
        2. Informatiile memorate se uita in cel mult 10 ani, deci tot acolo ajungi.
        3. ma refeream aici in special la invatamantul tehnic, dar si la istorie poti da teme/examene/proiecte bazate pe studiu individiual, sapat prin manuale si pe internet si produs un eseu despre o anumita perioada/eveniment istoric(a). Invatamantul bazat pe memorare este total ineficient pentru ca nu dezvolta gindirea. Si in orice job, de istoric sau inginer, cel care are o gindire formata petru domeniul sau va da rezultate mult mai bune decit cel care are toata informatia in cap dar nu stie s-o proceseze.
        4. Sunt de acord ca invatamantul occidental are neajunsul de a se baza mai putin pe cultura generala, dar daca vrem sa fim productivi, asta trebuie sa facem, ne place sau nu. altfel, majoritatea absolventilor de scoli romanesti vor avea totdeauna un handicap in fata celor din vest, tocmai pentru ca nu au deprinderea de a rezolva probleme.
        • +1 (1 vot)    
          bogdan, m-ai inteles gresit (Luni, 29 martie 2010, 17:44)

          bango [anonim] i-a raspuns lui bogdan

          sau poate nu am fost eu suficient de clar.
          nu sunt de acord cu invatamantul bazat pe memorarea mecanica, il sustin pe cel bazat in primele etape pe cultura generala si apoi pe cel specific.
          apoi, cred ca putem avea fara nici o problema chimisti excelenti care stiu ce-i cu platon si in acelasi timp rezolva problemele din fisa postului. mai mult, din experienta mea, chimistii care stiu ce-i cu platon se achita mai bine de fisa de post decat cei care nu stiu cu ce se mananca.(desigur, vorbind la modul generic).

          apoi, cred ca invatamantul bazat pe deprinderi te invata foarte bine sa bati un cui. nu te invata de ce il bati. valoare unuia care bate un cui si stie de ce o face este mai mare si pt firma si pt societate. iar de ce bati cuiul te invata numai un sistem care te trece dincolo de simpla deprindere.

          cred ca invatamantul romanesc ar fi trebuit sa pastreze partile bune din anii '80 si inceputul anilor '90 (programa relativ stufoasa, temele pt acasa, universalitate, sistemele de admitere in invatamantul liceal si universitar, etc) si sa adapteze in acelasi timp cerintelor pietei muncii. nu cred ca ar fi fost foarte dificil.

          pana la urma, parafrazandu-l pe dl. ministru, nimeni nu a murit din prea mult invatat. as putea spune, ba din contra.
          • +2 (2 voturi)    
            OK (Luni, 29 martie 2010, 20:01)

            bogdan [anonim] i-a raspuns lui bango

            Evident ca ideal ar fi sa aibe si cultura generala si sa fie si experti in domeniul lor. Doar ca din pacate nu se poate asha ceva. Invatamantul anilor 80-90 scotea (ca si cel de azi) elite. Atit. Nivelul mediu al absolventului e dezastruos (mai mult acum decit cu 10 ani in urma). Si e foarte greu sa mai convingi majoritatea copiilor de azi sa munceasca 8-9 ore/zi (scoala plus teme). De aceea trebuie gindit foarte bine ce vrem sa stie (ca si informatie) si ce deprinderi vrem sa aibe (ca si reactie la probleme noi).
            Cit despre diferenta dintre a sti sa bati cuiul versus a sti de ce il bati...
            Trebuie sa-i inveti de amindoua, si crede-ma, din experienta mea din facultate, mult mai multe inveti rezolvind probleme reale, decit memorind. Sa nu crezi ca luam vrun examen cu cursurile pe banca nestiind materia. Cursurile foloseau doar ca sa-ti reamintesti o formula, nu aveai timpul necesar sa citesti cursul la examen. Iar problemele pot fi indeajuns de diverse incit sa nu ajute faptul ca stii sa bati cuiul fara sa stii si de ce .... Si oricum e mai bine sa stii sa bati un cui decit sa stii doar in teorie cum se bate... Pentru ca asta e absolventul roman, o gramada de terorie, si practica ioc.
      • +2 (2 voturi)    
        An scapat ceva (Luni, 29 martie 2010, 16:01)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui bango

        Spui ca "cel putin pana in ultimii 2 ani de facultate, invatamantul trebuie sa fie unul bazat pe cunostinte". Total gresit. Invatamantul superior trebuie sa formeze oameni care sa stie poata rezolva probleme de o anumita complexitate din domeniul lor intr-un timp predefinit. De obicei cunostinele dobandite in scoala nu se potrivesc cu cele de la servici, si atunci absolventul care a acumulat cunostinte se va duce la seful lui si-i va spune ca nu a invatat in facultate cum sa reactione la problema noua. Pe cind cel obisnuit sa rezolve problema documentindu-se singur, va intreba in stinga si-n dreapta, va cauta pe internet, se va GINDI ce solutie e mai buna, si o va aplica. Aici e diferenta!!! Si aici e greseala invatamantului romanesc. Produce "enciclopedii" care nu au fost invatate niciodata cum sa reactioneze la o problema noua.
  • -1 (7 voturi)    
    liniste incultilor :P (Luni, 29 martie 2010, 12:32)

    Bogdan [anonim]

    Va vorbeste un academician !!! Ha ha ha!
  • +10 (10 voturi)    
    intoduceti logica in lege (Luni, 29 martie 2010, 12:33)

    A Dandanache [utilizator]

    Dupa nenumaratele comentarii se cere introducerea logicii in programa. Vad o puzderie de pareri care nu au nimic de-a face cu reforma invatamintului, in schimb exprima frustrari electorale. Ba ca Basescu nu ar avea voie sa-si dea cu parerea ca e "marinar", sau ca e pur si simplu presedintele tarii, ba ca nu stiu ce cu Udrea?????, ba ca de ce acum (asta este o intrebare vesnica sa revizium dar sa nu schimbam nimic ca nu e momentul), ba ca ce a facut Basescu in 5 ani (aici logica este sublima dar inexistenta, adica daca nu s-a facut pina acum sa nu mai facem niciodata). Multe comentarii se pling de nivelul de educatie al alesilor si conchid, tot foarte "logic" ca deci nu este nevoie de reforma in educatie. Pai tocmai, daca va plingeti de educatia slaba a alesilor, nu credeti ca este un motiv in plus pentru o reforma in educatie?
    • -1 (1 vot)    
      Ba deci tu... (Luni, 29 martie 2010, 14:09)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui A Dandanache

      ...sa nu te iei de doamna Udrea....totul pana la a te lua de doamna Udrea....dansa e lector universitar ... parca la Spiru Haret. O adevarata somitate intelectuala...

      Si Basescu nu e marinar asa pur si simplu...e marinar doctor academician ...putin respect!
      • -1 (1 vot)    
        Doctoranda Udrea? (Luni, 29 martie 2010, 14:36)

        gigel [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        in ce isi da doctoratul? Si la ce universitate? Cu ce conducator?
  • -3 (7 voturi)    
    Uite cine vorbeste... (Luni, 29 martie 2010, 12:35)

    Cainii latra, Ursul trece [anonim]

    Habar n-am ce scoala a facut Funeriu, dar am citit cu atentie ce scoala a facut Base... Intre el si Vanghelie sunt multe diferente, dar si multe asemenari: amindoi sunt ahtiati dupa influenta (exercitarea puterii prin interpusi), amindoi sunt cvasi analfabeti dar mindri cu educatia lor de pe strada (sau din porturi), amindoi nu dau doi bani pe parereile celorlalti si amindoi sunt la fel de sluti, atit fizic cit si pe dinauntru.
    Intr-un fel, astfel de oameni reprezinta pedepsele noastre in fata Proniei pentru stupizenia, lenea, nimicnicia si egoismul de care dam dovada de vreo jumate de secol incoace...
    PIna si revolta impotriva lui Ceausescu a fost instigata de altii din afara, citiva eroi romani au gasit resurse sa preia acest efort si sa-l finalizeze...
    Dar unde sunt acum acesti eroi? Morti si uitati, vii si saraci si uitati, vii si relativ bogati, dar plecati pe alte meleaguri...
    Armata a ajuns bataia de joc a lui Base si Oprea (alt "inteligent" al natiei), Politia romana a fraternizat din neputinta si interes cu dusmanul de pe strazi sau de la volan.. Noroc cu Jandarmeria ca mai rezista...
    Uitati-va inca o data bine de tot la picioarele mesei pe care sta Basescu: Boc (robotel fara memorie pe termen lung dar cu modul de aroganta supradimensionat), Anastase (cindva frumoasa si cam atit..), Udrea (epatanta bomba blonda sexy cu atributele intelectuale ale blondelor din bancuri si cu acces la o punga de galbeni aparent fara fund..), Oprea (cazon, clipeste des si se scarpina confuz in crestet numarindus-i propietatile), Funeriu (funest politruc spilcuit, de tipologia lui Duiliu), Preda (comisar politic care intii trage apoi ... se culca neted), Nasu (scirbavnicul madular responsabil cu adulatia mediatica).
    Incet incet, Plesu, Liiceanu, Saftoiu, Weber, Hurezeanu, Popescu, chiar si Cartarescu, au lasat usor periile jos (chiar si penitele) si au plecat pe nesimtite care incotro, doar-doar lumea va uita de asocierea cu autarhia de la Cotroceni.
  • -4 (8 voturi)    
    eba? (Luni, 29 martie 2010, 12:53)

    florin [anonim]

    nu-mi aduc eu bine aminte cumva dar Eba fata cu ..." exista oameni care nu vor sa vorbesc cu tine" nu e fata lui Base? pai ce " succesuri" vrei matale la educatie cand ficata e mai inculta decat unu de cls a1a? si culmea la romani e si europarlamentar? domneee ne rad si cainii maidanezi
  • -2 (8 voturi)    
    Doar clisee politicianiste! (Luni, 29 martie 2010, 12:56)

    vio [anonim]

    Vad ca Base si-a gasita lta marota: grupurile de interese din univ.
    Buun, dar pe celelalte le-a rezolvat? Alea pe care ni le baga pe gat ziolnic in campanie: baietii desteptio din electricitate, mafiotii lui Nastase, mogulii, tonomatele samd.

    Chiar, n-am mai auzit nimic de Voiculescu si Patriciu? S-au cumintit brusc? Sau erau atacati doar ca sa aiba prostimea o bucurie?
    • -2 (6 voturi)    
      Gand la gand... (Luni, 29 martie 2010, 13:14)

      Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui vio

      tocmai ma intrebam: ce s-o fi intamplat frate cu mogulii si cu Bombo? Eu nu am mai intrat de mult pe stiri.
      • 0 (2 voturi)    
        Pai, cred (Luni, 29 martie 2010, 14:25)

        vio [anonim] i-a raspuns lui Lucian_Mares

        ca sunt la puscarie iar averea lor a fost impartita poporului!

        N-ar fi rau ca din banii lor sa cumparam ceva, o flota, eventual!
        • +1 (1 vot)    
          Nici tu (Luni, 29 martie 2010, 17:03)

          Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui vio

          nu mai ai contact cu realitatea romaneasca?
      • 0 (2 voturi)    
        Eeee.... (Luni, 29 martie 2010, 14:43)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui Lucian_Mares

        ...s-a intamplat ca "vinde" Videanu Rosia Montana....in rest nimic iesit din comun.
        • -1 (1 vot)    
          Sper (Luni, 29 martie 2010, 17:01)

          Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

          din tot sufletul sa nu-i reuseasca ... ar fi o nenorocire.
  • +9 (9 voturi)    
    Aici la Iasi: (Luni, 29 martie 2010, 12:56)

    Gioni Gionescu [anonim]

    Nu-l iubesc pe Base dar daca face aluzii la mafiile din universitatile de stat, bine face. Aici la Iasi, la Universitatea Cuza, rectorii de ani refuza sa-si declare averile (colosale). Laboratoarele sunt slab dotate in schimb universitatea a bagat recent 1 milion USD Intr-o casa veche pt. a face "centru de studii" (?). Conferentiarii au lefoaie de peste 4000 lei, in timp ce un preparator leafa de femeie de serviciu. Fiecare facultate apartine unei familii care decide cine sa fie angajat sau nu. Regim fanariot de cumatrie pe ban public.
    • -1 (1 vot)    
      Ala e Oprea, deputat PDL (Luni, 29 martie 2010, 14:23)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Gioni Gionescu

      Fostulo rector Oprea, actualul parlamentar PDL a refuzat constant sa-si publice pe site averea.

      Un conferentiar are in jur de 2000Ron, in mana. Atat.
      • +1 (1 vot)    
        Lefuri confi (Luni, 29 martie 2010, 14:34)

        Gioni Gionescu [anonim] i-a raspuns lui gigi

        La Cuza orgia e totala ca toate lefurile date sunt alea maxime din grila.
        Conferentiar avea 35 milioane in 2006 !!!
        Vezi:

        http://www.presa-zilei.ro/stire/2438/castiga-universitati.html
        • -1 (1 vot)    
          Fals! (Luni, 29 martie 2010, 14:52)

          gigi [anonim] i-a raspuns lui Gioni Gionescu

          Un conf. are la Cuza (nu stiu la Drept sau Econ) 2000ron.

          Dar fostul rector Oprea avea 120 de milioane lunar!
          Stii ce face acum Oprea? E parlamentar PDL! Normal, nu?
  • -6 (8 voturi)    
    CE A PREDAT FUNERIU? (Luni, 29 martie 2010, 12:57)

    gigi [anonim]

    Ce experienta didactica are?
    Ce rezultate?
    Unde sunt acum fostii lui elevi?
    • -1 (1 vot)    
      Raspunde cineva? (Luni, 29 martie 2010, 14:21)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Daca tot v-ati pierdut timpul sa-mi dati "-", de ce nu mi-ati dat si un raspuns?

      Sau asa e ordinul de la partid? Voi nu ganditi, doar puneti "-".
    • +2 (2 voturi)    
      Gasiti usor un CV pe net (Luni, 29 martie 2010, 15:03)

      ion [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Poti sa gasesti rapid un CV al lui Funeriu pe net. Stiu unde bateti, activitatea pura de educatie a lui Funeriu e mai subtire decat activitatea de cercetare, care e impresionanta.

      Dar:
      1. Zau ca eu unul nu vreau ca de reforma asta sa se ocupe madam Andronescu, cu tot cu cei 100 de ani experienta de predare. Vad cu ochii mei cum arata sistemul actual cu astfel de oameni la conducere.
      2. Legea actuala nu e scoasa 100% din mintea lui Funeriu, ea se bazeaza pe pactul pe Educatie si pe raportul comisiei prezidentiale Miclea (munca de mai bine de un an). Cauta pe net si gasesti rapid componenta acelei comisii, care e plina de profesori cu N ani experienta. Si Funeriu a facut parte din acea comisie.

      Uite ca am si link-ul
      http://edu.presidency.ro/?pag=12
      • -1 (1 vot)    
        EXact! (Luni, 29 martie 2010, 16:23)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui ion

        Un om care nu stie ce este educatia (in sensul ca n-a practicat-o) n-o poate reforma!
        O poate completa, imbunatati, dar nu REFORMA. E ca un ofiter de intendenta care vrea sa reformeze strategia. Stie el ceva, a mai tras cu urechea din magazice la povestile veteranilor, dar p[e campul de lupta n-a vrut sa calce.

        Funeriu poate reforma cercetarea! Acolo s-ar fi potrivit manusa. Dar, nu e interesat de asta? De ce, cercetarea nu are nevoie de reforma?
    • +1 (1 vot)    
      o sa incerc eu sa iti raspund (Luni, 29 martie 2010, 23:24)

      marlene [anonim] i-a raspuns lui gigi

      crezi ca iti trebuie experineta didactica sa reformezi un sistem? Experineta intr-un invatamant performant, si Funeriu are asa ceva, e suficienta pentru a schimba (sau macar ar reusi sa schimbe). din pacate, sistemul din invatamantul e o mare hidra, care din punctul meu de vedere...taiat raul din radacina, pornit de la zero. Nu este normal sa avem cel mai mare numar pe absolventi pe cap de locuitori. Nu este normal sa avem cele mai multe universitati, facultati pe metru patrat. Nu este normal ca un profesor sa nu fie verificat si tras la raspundere daca elevii pe care ii scoate el, sunt prosti.
  • +7 (9 voturi)    
    de ce la liceu in Anglia sunt 6 materii pe an (Luni, 29 martie 2010, 12:59)

    gigi [anonim]

    si in Romania 16 ?

    de ce avem noi de 3 ori mai multzi profesori decat in Anglia ?


    de ce ?

    pt asa am mostenit de la sistemul sovietic si asa "trebuie" sa ramana ?
    • -1 (1 vot)    
      Uite... (Luni, 29 martie 2010, 14:18)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui gigi

      ...d'asta:

      http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/8092930.stm
      • 0 (2 voturi)    
        Exact!!! (Luni, 29 martie 2010, 14:30)

        gigi, dar altu` [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        DEh, performanta si profesionalism!
        O fi si acolo vina lui Ponta si a lui Crin, mai stii!
    • -1 (1 vot)    
      Aiureala? (Luni, 29 martie 2010, 14:24)

      vio [anonim] i-a raspuns lui gigi

      De unde ai scos ca avem de 3 mai multi profesori decat Anglia?
      E FALS!
  • +7 (7 voturi)    
    reforma invatamantului (Luni, 29 martie 2010, 13:26)

    lucia [anonim]

    Legea este buna, dar daca nu se voteaza in forma in care este prezentata public acum, ea nu va avea efect. Realitatea este mult mai cruda in sistem, iar daca nu se intampla acum-ceva important ne vom prabusi in curand. Sigur ca rectorii protesteaza, doar ei si grupurile care ii sustin (decani si unele cadre universitare) au fost principalii profitori ai acestei perioade a asa-zisei autonomii universitare. Sa nu uitam si cum s-au facut promovarile... Cred ca opinia publica ar fi socata daca ar sti exact cum arata sistemul universitar_cu_autonomie din acest moment.
    In alta ordine de idei are vreo importanta daca o lege buna se promoveaza sub auspiciile presedintelui Basescu? E o falsa problema. Noi, majoritatea tacuta din sistem ne dorim schimbarea, indiferent de cine o promoveaza, ei majoritatea vocala, nu. Oare de ce?
  • +1 (1 vot)    
    disparitie articol (Luni, 29 martie 2010, 13:39)

    anonim [anonim]

    Unde a disparut articolul http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-7077520-resping-rectorii-proiectul-legii-educatiei-nationale.htm ???

    Cine a intrat azi dimineata l-a putut vedea... Intre timp a disparut fara urma. De ce?

    Articolul descria anumite prevederi din noul proiect de lege care ar fi fost foarte pe ne-placul conducerilor / clanurilor mai mult sau mai putin mafiote din universitatile noastre...

    NR: Puteti citi stirea aici (http://www.campusnews.ro/stiri-opinii-7077160-resping-rectorii-proiectul-legii-educatiei-nationale.htm)
  • +3 (3 voturi)    
    Pentru ca... (Luni, 29 martie 2010, 13:54)

    Lucia [anonim]

    Mi-e egal ce face Basescu si de ce acum... Ne putem intreba de ce nu acum 6-7-8-9-10 ani? Si acum, cum credeti ca sunt numiti rectorii? Tot politic, dar pastrandu-se iluzia "alegerilor", prin adevarate "machiaverlacuri" academice. Doamna Andronescu controleaza sistemul de peste 10 ani. Nu va intrebati cum de este posibil acest lucru? Nu va deranjeaza? Pe noi, da. Nu va mai iluzionati ca cei ce sustin anumite legi ale Puterii sunt prostiti sau interesati ca nu faceti decat sa va indepartati de realitate. Ne e egal cine promoveaza legi sanatoase, important este sa se schimbe lucruri, altfel toti suferim.
    • -1 (1 vot)    
      Ba nu e egal... (Luni, 29 martie 2010, 14:17)

      Kaka [anonim] i-a raspuns lui Lucia

      Omul a fost votat pentru a-si face treaba si asa cum ai spus treaba trebuia facuta demult.

      De aceea d-l Basescu nu da decat dovada de ipocrizie si fatarnicie.

      Sa ajung la concluzia ca putea sa faca si ca l-a durut in cot?

      Si daca in acest moment s-a hotarat sa faca ceva (desi probabil se va dovedi in cele din urma ca povestea e doar fatada aducatoare de votanti idioti ) sa zic, vai macar acum si tot e bine?!?
  • +2 (2 voturi)    
    Nu mai comentati degeaba (Luni, 29 martie 2010, 14:59)

    eu [anonim]

    Daca tot vreti reforma si asta nu va place spuneti ceva constructiv, nu va tot plangeti ca niste babe. Mi-e scarba ca sunt roman, la noi merge faza ca daca vine unu mai destept putin ca noi si vrea sa ne lumineze noi in dam in cap si-l omoram. Nu-mi amintesc pana acum un ministru care sa vina si sa supuna dezbaterii proiectul legii invatamantului, iar voi tot o tineti pe aia cu partidu stat. Mai bine ar merge domnii din psdnl si si-ar spune parerea in loc sa fuga si sa faca smecherii. Eu daca as fi fost in locul ministrului as fi introdus legea fara prea multe discutii, ca si asa exista majoritatea necesara.
  • +2 (2 voturi)    
    De ce PSD nu? (Luni, 29 martie 2010, 15:52)

    Gabi [anonim]

    Prin votarea acestei legi PSD-ul si-ar pierde votantii in perspectiva. Degeaba e Ponta caci PSD-ul are nevoie precum Mobutu de oameni needucati, de caini Pavlov care voteaza cand se aprinde becul! PSD-ul vrea pentru urmatorii 20 ani o tara cu cel putin 50% populatie cu creierul spalat, fara multa scoala dar cu multe diplome. Pozitionarea PNL-ului dovedeste ca acest partid a decis sa se bata pe aceeasi votanti ca PSD, doar ca au o diploma universitara obtinuta la norma. Daca pana acum nu era clar acum se vede cine duce si spre ce Romania?
    • -1 (1 vot)    
      Dar PDL ce are? (Luni, 29 martie 2010, 16:19)

      vio [anonim] i-a raspuns lui Gabi

      sau votantii PDL, aia care se uita la OTV si ETno si asculta Guta si imnul portocaliu or fi niste "educati"?

      Te pomenesti ca pentru Guta si Diaconescu se chinuie Funeriu (apropo, si el umbla pe la OTV!!( sa reformeze?

      Tie ti s-a aprins becul portocaliu!?
  • +1 (1 vot)    
    La noi nicio lege nu e buna... (Luni, 29 martie 2010, 17:02)

    Ioana-L [anonim]

    ....pentru ca nu ii multumeste pe toti! De ce nu usuram acest proces de modernizare a educatiei si ne implicam toti?! La dezbateri sa participe toate partidele politice, atat de la putere, cat si din opozitie! Dar, PSD si PNL deja sunt obisnuite sa absenteze, tocmai pt a ingreuna procesele! Domnule presedinte, spuneti-le ce aveti pe fata, poate vor constientiza in cele din urma ca trebuie modernizata Romania...sa nu mai fie legi care sa le permita sa "scape" sau alte privilegii!
  • -1 (1 vot)    
    nr de copii la clasa? (Luni, 29 martie 2010, 21:09)

    XULESCU [anonim]

    Se vrea imbunatatirea calitatii demersului educativ dar in acelasi timp se mareste numarul de copii la clasa.Intr-un fel lucrezi cu 30 de copii si in alt fel cu 15/20.De ce insista atat guvernul sa mareasca nr. de copii la o clasa in loc sa il micsoreze?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi