Adrian Cioroianu: Vor aparea schimbari benefice pentru romani in urma achizitiei de avioane F-16

de RFI     RFI Romania
Vineri, 26 martie 2010, 19:45 Actualitate | Politic

Adrian Cioroianu, fost ministru de Externe, a declarat la RFI ca Romania a dat demult semnale ca va semna contractul achizitiei de avioane F-16 cu partea americana, mai ales in virtutea parteneriatului strategic pe care il avem cu Statele Unite. ”Mi-as dori sa cred ca partea romana, in momentul in care a facut ultimele negocieri a pus si anumite conditii care sa fie benefice bunaoara pentru, dau un exemplu, pentru romanii care vor sa mearga in Statele Unite ale Americii, ma refer la vize in special", a explicat Cioroianu.

Fostul ministru de externe a spus ca, dincolo de nervozitatea manifestata de industria aerospatiala europeana, Bucurestiul nu va fi penalizat pentru aceasta alegere.
  • "Nu cred ca faptul ca am incheiat acest contract cu americanii ne exclude dintr-o Uniune Europeana, care la drept vorbind, inca n-a ajuns la acel nivel de coeziune si de solidaritate prin care achizitia intre state sa devina oarecum obligatorie”…….”
  • "Cred ca se vor produce in urmatorii ani si ceva schimbari din acest punct de vedere, oricum ele au intarziat putin, pe de alta parte pentru nici unul din partenerii nostri europeni nu e nici un secret ca noi am avut o serie de relatii, sau in orice caz, am cautat o serie de relatii de parteneriat strategic sau un set de relatii privilegiate cu Statele Unite si politic, si militar drept pentru care banuiesc ca Parlamentul va aviza aceasta decizie si banuiesc ca si consecintele pentru cetateanul roman, dincolo de inarmarea tarii, si consecintele ar putea sa aiba legatura cu acest contract in sprijinul ideii de care vorbeam, a unei intelegeri mai nuantate din partea partenerilor americani asupra acestei cerinte, care nici macar nu cred ca pune foarte multe probleme, pentru ca romanii care merg in Statele Unite au un comportament foarte corect…drept care estimez ca vor aparea schimbari benefice pentru romani si din acest punct de vedere”.
Dupa concernul suedez Gripen, si consortiul european Eurofighter se arata dezamagit de decizia Romaniei de a achizitiona avioane F-16 la mana a doua.

Europenii acuza lipsa unei licitatii internationale si a unui contract offset de compensare economica pe care americanii nu il ofera Bucurestiului.
  • "In situatia economica dificila in care se afla Romania, pentru o suma similara celei pe care Bucurestiul intentioneaza sa o cheltuiasca pe 24 de avioane F-16 uzate, Eurofighter ar fi putut oferi un pachet financiar cuprinzator: aparate de zbor mult mai eficiente si mai performante decat F-16, si un offset substantial industriei romane, asigurand astfel locuri de munca pe termen lung pentru sute de tehnicieni si specialisti".


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

2004 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    jaja (Vineri, 26 martie 2010, 19:54)

    jaja [anonim]

    yes,yes,of course,yes thank you,thank you
  • +2 (6 voturi)    
    yes master, (Vineri, 26 martie 2010, 20:02)

    kalu [anonim]

    give me your garbage master, god bless you master !!! Adica acum s-a dat oficial ca rata de refuz este un bullshit care poate fi modificata dupa cum danseaza prostii? Nu ca nu am fi stiut dar chiar asa pe fata parca ne simtim mai looseri decat suntem.
  • +3 (5 voturi)    
    f16 (Vineri, 26 martie 2010, 20:12)

    burebista [anonim]

    good point
  • -1 (5 voturi)    
    e greu sa aduci o paine acasa (Vineri, 26 martie 2010, 20:16)

    cetatean [anonim]

    da, e mai importanta viza decat crearea unor locuri de munca, nu-i asa? pentru cine nu stie pe pielea lui ce inseamna nesiguranta zilei de maine le doresc s-o simta in viitor. erau necesare locuri de munca si contracte in contrapartida. sunt dezamagit de lipsa de grija fata de omul de rand. e greu, e tare greu sa traiesti in ziua de azi in romania.
  • 0 (8 voturi)    
    Jurnalistii ne-egalati (Vineri, 26 martie 2010, 20:42)

    SarCastic [anonim]

    Gripen (Dragon in suedeza) e numele unui avion produs de firma Saab. Nu e un concern.

    Eliminarea vizelor pentru USA are un pret mult prea mare. E pretul securitatii militare al Romaniei. Asa ceva nu costa $1.5 miliarde.

    Cine a facut aceasta decizie a tradat Romania!
    • 0 (4 voturi)    
      Ba e (Vineri, 26 martie 2010, 23:50)

      uwe [anonim] i-a raspuns lui SarCastic

      Se numeste Gripen International, si sunt parteneri firma Saab cu ministerul apararii suedez, BAE Systems, etc. Ce-i drept ultimul lor avion e Gripen, care nici nu e chiar atat de nou, are si ala vreo 22 de ani. Ce e si mai drept, e ca ai dreptate referitor la ziaristi. De la ei ar fi trebuit sa stii chestiile astea inainte sa postezi ceva.
      • +1 (3 voturi)    
        OK Sherlock (Sâmbătă, 27 martie 2010, 1:24)

        SarCastic [anonim] i-a raspuns lui uwe

        Un concern e un grup de companii cu o conducere comuna (companie parinte si subsidiare).

        Avionul e tot produs de Saab - o singura companie.

        Gripen International sint legati de BAE System numai pentru vinzarea avionului. Din mai multe motive.

        Gripen International nu e un 'concern'.

        Asshole.
      • +1 (1 vot)    
        gripen a intrat in serviciu 1997/ 2003 (Sâmbătă, 27 martie 2010, 8:51)

        mad max [anonim] i-a raspuns lui uwe

        Gripen A/B a intrat in serviciu in 1997. Versiunea NATO, Gripen C/D, in 2003. Sigur ca programul, dezvoltarea a inceput mai devreme, insa daca luam si faza dezvoltarii rezulta ca F-16 e si mai vechi decat 1976 - dureaza 10 ani sa dezvolti un program.

        diferenta dintre anii 1990-2000 si anii 1970 e uriasa in tehnologie - retineti cum arata un computer pe vremea aia? cat o camera, il tin minte pe cel de la centrul de calcul de la ASE. de aceea F-16 nu e digitalizat, cum sunt Gripen sau EF.

        Gripen a fost declarat operaţional în cadrul Forţelor Aeriene Suedeze în 1997, care au comandat un număr de 204 de avioane, inclusiv 28 de avioane cu dublă comandă, iar până în octombrie 2007 au fost livrate 193 de avioane, cu 96.320 ore de zbor şi cu 120.149 de misiuni care au fost realizate în cadrul a cinci escadrile multi-misiune deplin operaţionale.
  • +1 (5 voturi)    
    Decizie inteleapta! (Vineri, 26 martie 2010, 21:36)

    splendy [anonim]

    Dincolo de lamentarile producatorilor europeni, decizia de achitionare este cit se poate de logica si benefica. F16 second hand sint aparate cu enorm de multe ore de zbor pina la declasare, cu fiabilitate si portanta excelenta, si poate cu program de mentenanata si intretinere la care producatorii europeni au declinat sau au conditionat. Manevrabilitatea si capacitatea F16 se potrivesc ca o manusa armatei romane si specialistilor romani, felicitari celor ce au luat o astfel de decizie.
    • -2 (2 voturi)    
      De acord (Sâmbătă, 27 martie 2010, 5:34)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui splendy

      Nu stiu daca F-16 sunt mai potrivite decat Eurofighter pt. armata romana, nefiind de meserie. Personal, dpv strict tehnic, as fi preferat Eurofighter.

      Dar in mod cert daca in pret sunt incluse si facilitatile de mentenanta, amenajarea de piste, simulatoare pt. antrenament, revizie tehnica completa inainte de livrare, parerea mea e ca pretul e excelent, si justifica decizia in favoarea F-16 si in defavoarea Eurofighter.

      Eurofighter venea intr-adevar cu aparate noi si cu program offset, da' cu tot cu programul offset cre' ca una peste alta pretul era mai mare. Gripen nu cred ca merita luat in discutie - era mic si slab, desi drept e ca avea un pret foarte bun.

      In afara de state neutre, cu politica pro-NATO, sau membre NATO, nu stiu de nimeni care sa detina Eurofighter sau F-22. F-35, daca si cand apare, va fi vandut dupa aceleasi criterii politice ca si F-16. Asa ca pana una alta F-16 sunt suficient de bune comparat cu avioanele oricarei armate potential ostile. Si asta la un pret semnificativ mai mic decat daca luam Eurofighter - care drept e ca tehnic era un avion semnificativ mai performant.

      Parerea mea.
    • 0 (2 voturi)    
      Decizie intelepata (Sâmbătă, 27 martie 2010, 14:22)

      john [anonim] i-a raspuns lui splendy

      Cel mai bun si performat aparat de zbor este unel european, recunsoc si baieti de dincolo de ocean. Adevarat este mai scump, dar ofera ca romania sa produca si pentru acest avion. Vezi EADS la Gimbav plus partener UE.
    • 0 (2 voturi)    
      esti pe camp (Luni, 29 martie 2010, 12:58)

      sergiu [anonim] i-a raspuns lui splendy

      adica decat sa cumperi o masina noua mai bine una cu 200.000 km ca are multi km si dc a rezistat atat inseamna ca e buna....Glory Traian Basescu
  • -1 (5 voturi)    
    Decizie strategica... (Vineri, 26 martie 2010, 21:43)

    klaus [anonim]

    Eu zic ca la acest moment firmele care simt ciolanul plecand peste ocean sunt nervoase si fac scandal doar sa opreasca ciolanelul... Inca nu am vazut un comunicat oficial al Statului Roman prin care intreg contractul sa fie deconspirat si nici altceva care sa explice dimensiunea afacerii... in acest moment in Europa clauzele de concurenta loiala si o mie de alte legi de protectie fac aproape imposibila oferirea de nu stiu ce pachete preferentiale si alte faze asa incat orice se lauda ei ca ar fi dat chiar si acel offset era apa de ploaie in ochi... Parerea mea este ca deocamdata ne-am ales cu scutul antiracheta aici, si asta nu e rau, si lucram la relatiile cu americanii, si nici asta nu e rau... Totusi daca e sa stam sa privim peste umar in istoria noastra am fost acuzati ca am cam jucat la 2 capete... Uite ca acum jucam la unul singur, SUA, si mai tinem in maneca si un As (Comunitatea Europeana), deci care e problema?
    Nu mor de dragul liberatatii de calatorie in USA dar as spune ca prefer sa fiu prieten cu ei decat altfel... Pana la urma Europenii au cumparat cam totul pe la noi (banci, industrie petroliera, etc) trebuie sa mai cotizam si la americani...
    As rade dar nu pot de plans :)
  • -4 (6 voturi)    
    o starngere de mana! (Vineri, 26 martie 2010, 21:50)

    analistul de serviciu [anonim]

    Semnarea acestui contract pentru Romania va aduce o ... strangere de mana Basescu - Obama.
    Mi se pare cam "scumpa" aceasta strangere de mana cu iz de tradare ....
  • -1 (5 voturi)    
    neam de traista (Sâmbătă, 27 martie 2010, 0:02)

    rexbo [anonim]

    daca ar fi sa ne orientam sper experienta, poate mai bine ar fi sa investim in prastii, pischarice, custuri, ghioage, bumerange, fasole la cazan si alte echipamente traditionale, cu mult mai incercate in razboaie, lupte si alte galgevuri. Poate iesim astfel cu 1, 2 miliarde de dolari mai ieftin.

    Ca neam de traista, fara demnitate ce ne cunoastem, decat sa punem osu' la munca, si apoi sa cerem altora sa ne trateze in consecinta, mai bine le cumparam gunoaiele, laturile, doar-doar ne-or arunca vreo ciozvarta la care mushinam in mizeria noastra puturoasa.

    Altzii cer offsett de pana 100%, adica banii care-i bag in avionu' tau, sa-i returnezi in economia mea in totalitate; noi, poate ne-or lasa sa intram fara viza, asa jegosi cum suntem, mai pe usa din spate, daca punem botu' la licurici, si-l si platim ca ne lasa s-o facem.

    Halal popor.
  • -1 (3 voturi)    
    schimbari in bine (Sâmbătă, 27 martie 2010, 2:55)

    miranda [anonim]

    "Vor aparea schimbari benefice pentru romani in urma achizitiei de avioane F-16 ". Pai sigur domnule Cioroianu, o sa le creasca la romani inca un creier sub forma de neg pe nas ca sa ii poata vedea toata lumea in sfarsit cat de destepti sunt.
  • -1 (3 voturi)    
    Kamikaze (Sâmbătă, 27 martie 2010, 3:03)

    adnana [anonim]

    Sigur, foarte benefice: sunt tocmai
    bune rablele astea de 30 de ani pt. ca oricum
    nu conteaza: vor fi folosite in prima linie pe post de kamikaze impotriva complexelor de aparare antiaeriana ale rusilor. Asteptati voi 2-3 ani si o sa vedeti...
  • 0 (2 voturi)    
    unii high tech noi high maturat (Sâmbătă, 27 martie 2010, 8:40)

    amanda [anonim]

    Hmm, ce bine ne merge cind facem afaceri cu americanii. Luati ca exemplu Bechtel si turcii care se prefac ca fac drumuri !In fond mult le pasa lor de locurile de munca ala romanilor si in general locurile de munca ale europenilor si japonezilor ;) Au strins na to in curtea lor si i-au pus pe toti ceilalti sa faca servicii dupa puterea si talentul lor, de la website design la maturat in firme de trei oameni in science parkuri goale! Ei isi vor locurile Lor de munca si pentru asta fac orice. Se tot prefac ca vind vize pentru aviaone folosite. Ale celorlati erau noi. Suedezii sau europenii de vita veche inca mai incearca sa educe statul roman intru democratia reala, dar nu si nu, noi tot pe mina lobbyului american, ca sa nu spun israelian (Ce mai face domnul Berceanu?). In fond modelul se vede de mult, si numai daca te uiti la TV-ul romanesc. Asa ca lasati orice speranta dimineata cind deschideti ziarul virtual! Romania nu se dezice de coruptie asa usor, iar contracte transparente la calendele grecesti.
  • 0 (2 voturi)    
    dar unde a vorbit cineva de vize? (Sâmbătă, 27 martie 2010, 8:54)

    mad max [anonim]

    o intoxicare. de ce se arunca treaba cu vizele - americanii au spus clar ca ne dau vize doar cand ni se imbunatateste economia, ca sa nu emigreze romanii la ei.

    pai daca luam F-16 vechi de 30 de ani, cu miliarde de dolari, fara offset, fara finantare, cum o sa ni se imbunatateasca economia?

    mi se pare ca tocmai avioanele sunt inca un motiv pentru care vom avea nevoie de viza, daca nu cumva se schimba criteriile - in loc de rata de refuz sa fie introduse avioanele ca criteriu.
  • -1 (1 vot)    
    capra si varza (Sâmbătă, 27 martie 2010, 9:13)

    bogdan [anonim]

    cred ca putem lua pe langa f-16 americanilor si vreao 15 eurofigter.de ce nu?
    • +2 (2 voturi)    
      dotarea trebuie sa fie omogena! (Sâmbătă, 27 martie 2010, 14:27)

      Cristian I [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      nu merge si capra si varza, este extrem de dificil de intretinut o foarta aeriana cu doua sisteme complet diferite!
      Din toate punctele de vedere - intretinere, logistica, dar si antrenamentul ...
  • 0 (2 voturi)    
    acest bou pretios.... (Sâmbătă, 27 martie 2010, 13:08)

    belamy [anonim]

    daca tacea ,filozof ramanea...deci trebuie sa platim cu totzii vreo 4 miliarde $,doar ca sa poate merge vreo 200 de romani sa spele vasele la americani, iar un presh. pe care nu-l cheama nimeni,nu se duce nicaieri in beneficiul poporului roman(desi are un buget de mil . euro), ci doar al sau personal, sa poata fi primit la Casa asa zis Alba. niste ....puslamale!
  • -2 (2 voturi)    
    Tuturor specialistilor (Sâmbătă, 27 martie 2010, 15:33)

    mihai [anonim]

    E bine de stiut: pana acum, doar 200 de avioane model Eurofighter Typhoon si 185 de JAS39 Gripen au fost produse. Nici macar unul din aceste 385 de avioane nu a zburat macar 10 minute intr-un teatru de operatiuni militare. Nici unul din aceste 385 de avioane nu a fost implicat in vreo lupta sau confruntare sau macar in vreo misiune de recunoastere peste teritoriu ostil sau la mare distanta necesitand alimentare in zbor din avioane cisterna.
    Mare parte din avionica este bazata pe tehnologie americana, la fel si majoritatea armamentului de bord, astfel incat orice vanzare este supusa aprobarii prealabile americane.
    Atunci va intreb: isi poate permite Romania sa fie cobai si sa mai si plateasca sume uriase pe modele care nu detin nici o dovada practica a superioritatii fata de potentialii inamici, asa zisul "combat proven" ? Va las sa cautati singuri cate F-16 au fost produse, ce record militar detin in lupta adevarata si ce cam care este fiabilitate dovedita. Nu uitati ca pentru un avion produs in cantitati mari pe o perioada lunga, pretul pieselor de schimb a scazut foarte mult si s-au rezolvat majoritatea covarsitoare a deficientelor de proiectare si de manufacturare. Este interesant de aflat si cate avioane F-16 au fost doborate in lupta de catre oricare din MIG-urile si Sukhoi-urile sovietice de cand a fost livrat primul avion.
    • +2 (2 voturi)    
      Inca unul... (Sâmbătă, 27 martie 2010, 17:01)

      Sar Castic [anonim] i-a raspuns lui mihai

      ... care stie sa scrie.

      Dar tot incurca merele cu perele.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi