Exclusiv HotNews.ro

Valeriu Stoica: Prioritatea strategica pentru PDL este rezolvarea problemei liberale

de D.T.     HotNews.ro
Duminică, 14 martie 2010, 15:20 Actualitate | Politic

Valeriu Stoica
Foto: HotNews.ro
 documente
(15 Mar 2010) PDF, 240KB
”Competitia PDL versus PNL nu este incheiata. Mai mult, pozitiile recente ale lui Crin Antonescu sunt practic o declaratie de razboi adresata PDL iar anuntata adoptare a pluralismul doctrinar de catre PNL este o miscare strategica ce vizeza subminarea insasi formulei identitare a proiectului PDL”, se arata intr-un memorandum intern al PDL, atribuit lui Valeriu Stoica, obtinut de HotNews.ro. In analiza sa, intitulata PDL si problema liberala, Stoica atrage atentia ca partidul isi asuma ”riscuri grave” si nu se va putea consolida ca partid major daca va ignora identitatea liberala, considerata ”un factor major in politica electorala romaneasca”. Vicepresedintele PDL n-a putut fi contactat pentru comentarii, insa surse din PDL sustin ca documentul ii apartine si e cunoscut in partid.

Cele mai importante pasaje din memorandumul ”PDL si problema liberala” 
  • In ciuda succeselor incontestabile, pozitia PDL pe scena politica romaneasca, si mai precis pe zona de centru-dreapta, nu este inca definitiv consolidata. Desi PDL s-a dovedit a fi mai puternic electoral, un partid mai bine organizat, care a devenit nu un partid balama, ci un partid major, ancorat in PPE si in reteaua infrastructurii doctrinare de dreapta din Uniunea Europeana, lupta cu PNL pentru castigarea culoarului de centru-dreapta romanesc nu este inca incheiata. PDL trebuie sa priveasca foarte serios aceasta problema daca nu vrea sa aiba surprize mari pe termen scurt si probleme majore pe termen lung.
  • Problema centrala a politicii romanesti de drepta este ca la acesta ora competitia PDL versus PNL nu este incheiata. Mai mult, pozitiile recente ale lui Crin Antonescu sunt practic o declaratie de razboi adresata PDL iar anuntata adoptare a pluralismul doctrinar de catre PNL este o miscare strategica ce vizeza subminarea insasi formulei identitare a proiectului PDL.  Atat timp cat relatia cu PNL nu va fi stabilizata intr-un fel sau altul, PDL va  avea o problema pe flancul drept. Iar aceasta situatie ne va crea in continuare mari dificultati in confruntarea pe flancul stang.
  • Iată de ce prioritatea strategică pentru PDL este rezolvarea problemei liberale. Fără această rezolvare toate cele patru obiective strategice precizate mai sus nu vor putea fi atinse. Există două căi de a rezolva problema liberală:  (1) cooperarea şi (2) competiţia.
  • Toate formulele de cooperare prezentate mai sus au fost fie boicotate, fie ignorate, fie refuzate în mod categoric de către liderii PNL. Mai mult, mai nou, liderii sai au enuntat ca au ca obiectiv programatic distrugerea unui partid -PDL – o situatie rara intr-un sistem democratic. În loc să-şi însuşească proiectul unificării dreptei, cu toate sacrificiile pe care acesta l-ar fi presupus, liderii PNL au urmărit cu obstinaţie transformarea partidului lor într-un vehicul pentru negocierea unor interese personale, indiferent de natura lor, politică sau economică. Atât timp cât şi PNL şi PDL se declară şi se doresc partide de centru-dreapta în România, iar liderii PNL refuză orice formulă de cooperare, competiţia a fost şi este inevitabilă.
  • La această oră există toate indiciile că PNL, în ciuda insucceselor electorale şi gafelor majore (refuzul de a se asocia în proiectul construirii unui mare partid de dreapta, ratarea afilierii la PPE, alianţele cu PSD), persistă în ideea de a se defini şi de a concura pe culoarul de centru-dreapta. Mai mult recent si-a insusit fara scrupule si ideea PDL de a federa curentele dreptei. Este limpede că PNL vede, şi în prezent, în PDL principalul său adversar politic. În acelaşi timp, PNL vede în PSD în cel mai rău caz un adversar secundar şi de cele mai multe ori un aliat. Aşa stând lucrurile, este inevitabil că PDL va avea în PNL un adversar la fel de important ca PSD, dar uneori cu reacţii mai violente decât acesta.
  • PDL este forţat la o competiţie pe două fronturi: frontul de dreapta şi frontul de stânga. Mai mult, este foarte probabil ca aceste două fronturi să fie deseori coordonate şi corelate. Oricât ne-am amăgi cu idei de alianţă, parteneriat sau fuziune, aceasta va fi realitatea atât timp cât PDL va rămâne marele partid de centru-dreapta, iar PNL va emite pretenţii pe acelaşi culoar.
    Calea competiţiei are următoarele posibile finalizări:
    a.eliminarea unui protagonist de către celălalt protagonist;
    b.împingerea unuia dintre protagonişti către centru-stânga şi obligarea acestuia să renunţe la pretenţiile de a reprezenta dreapta.
  • Cel mai mare pericol pentru PDL este relaxarea şi abandonarea proiectului creşterii şi modernizării partidului. Testul în această privinţă este dat de atitudinea faţă de ceea ce am numit problema liberală. Implicaţiile existenţei acestei probleme obligă la o serie de restructurări, evoluţii şi reorganizări interne.
Nota: Vezi in documentul atasat memorandumul ”PDL si problema liberala” in versiune integrala.



Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

4694 vizualizari

  • -10 (20 voturi)    
    eu as zice (Duminică, 14 martie 2010, 15:52)

    Mazeta [utilizator]

    ca PDL are probleme cu intreaga sa identitate: liberal nu este si nici nu a fost vreodata, democrat nici atat, iar partid nu se poate numi decat cu acceptul lui Base. Poate-poate cu sigla sa rezolve ceva si cu vopseaua. Btw, ce se mai aude cu marul?

    Cat despre competitia din PDL, ea este una singura: pe functii & bani!
    • +2 (14 voturi)    
      patriciule ? (Duminică, 14 martie 2010, 18:11)

      gabriel [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      te-am nimerit ? te uiti cam mult la rtv si antene, posturi detinute de doua persoane dovedite ca delapidator si turnator de catre instanta de judecata.
  • +13 (17 voturi)    
    presa romaneasca si informarea corecta (Duminică, 14 martie 2010, 15:53)

    berenger [utilizator]

    studiul lui stoica spune asa: "a. Primul obiectiv strategic al PDL este înlăturarea dominaţiei plutocraţiei şi instaurarea unei guvernări în interesul cetăţeanului. Dacă stânga a creat şi a sprijinit în perioada tranziţiei o structură oligarhică, ignorând sau chiar umilind cetăţeanul, este misiunea dreptei să restituie puterea cetăţenilor, singurii titulari legitimi ai acesteia. Acesta este cel mai important obiectiv strategic al PDL.". de ce titlul ziaristilor spune altceva?
    • 0 (4 voturi)    
      Pentru ca ... (Duminică, 14 martie 2010, 20:46)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui berenger

      ... se pare ca incetul cu incetul si hotnews incepe sa faca jurnalism de Romania - titluri stridente, trageri la tema, articole socante dar fara substanta, care sa atraga cititori, indiferent de calitatea materialului publicat.
  • -3 (15 voturi)    
    populism (Duminică, 14 martie 2010, 15:54)

    pdlistdemagog [anonim]

    Traian Basescu despre Theodor Stolojan
    26 iulie 2000, Traian Basescu: "Theodor Stolojan si Mugur Isarescu sint tehnocrati scosi din baie si adusi sa devina presedinti sau prim-ministri."

    26 iulie 2000, Traian Basescu: "Theodor Stolojan si Mugur Isarescu vor fi pulverizati de realitate."
    20 septembrie 2000, Traian Basescu: ?Sint doi candidati la presedintie care nu vor sa-l bata pe Ion Iliescu: Theodor Stolojan si Mugur Isarescu".

    16 noiembrie 2000, Traian Basescu: ?Daca Theodor Stolojan va ajunge presedintele Romaniei, acesta va determina Guvernul ca, pina in februarie 2001, sa acorde garantii guvernamentale grupului Tofan, aflat in mare dificultate financiara."

    16 noiembrie 2000, Traian Basescu: ?Theodor Stolojan si Mugur Isarescu sint candidatii trucati ai PDSR",

    16 noiembrie 2000, Traian Basescu: ?Theodor Stolojan si Mugur Isarescu sint doi lachei care vor face tot ce se poate sa-i fie prim-ministru lui Ion Iliescu."

    Traian Basescu vs. Valeriu Stoica

    16 septembrie 1999, Valeriu Stoica: "Traian Basescu este un politician cu orgolii marunte, aflat in cautare de popularitate ieftina"
    16 septembrie 1999, Valeriu Stoica: "Atitudini cum sint cele ale lui Traian Basescu, care duc la disensiuni nedorite in coalitie, nu mai pot fi tolerate."

    31 martie 2000, Traian Basescu: ?Arestind un reputat profesor de matematica (deputatul PD Liviu Mera), Valeriu Stoica penibilizeaza actul de justitie"

    31 martie 2000, Traian Basescu: "Valeriu Stoica a subordonat actul de justitie in scopuri politice si sub conducerea sa, Justitia trece prin cea mai neagra perioada de la razboi"

    31 martie 2000, Traian Basescu: "Regret ca Valeriu Stoica a ramas in functia de ministru din greseala PD",

    31 martie 2000, Traian Basescu: "Indreptarea justitiei trebuie sa inceapa chiar de la ministru".

    31 martie 2000, Valeriu Stoica: ?Asemenea alegatii periodice nu fac cinste domnului Basescu ca persoana, si cu atit mai putin ministrului Traian Basescu."

    31 m
    • -3 (5 voturi)    
      nu inteleg (Duminică, 14 martie 2010, 22:33)

      taranistu [utilizator] i-a raspuns lui pdlistdemagog

      de ce ai primit minusuri. Eventual, trebuiau sa primeasca politicienii pe care i-ai enumerat! In fine, traim in Romania...
    • +3 (3 voturi)    
      o apa si-n pamant (Luni, 15 martie 2010, 0:09)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui pdlistdemagog

      acum scoate de la arhiva si discursul lui Crin impotriva lui Geoana, declaratiile membrilor "marcanti" PSD in relatia cu Bivolaru...
      Toti sunt la fel.
    • +1 (1 vot)    
      Bine ca v-ati gandit ... (Luni, 15 martie 2010, 13:55)

      Costica [anonim] i-a raspuns lui pdlistdemagog

      ...la anul 2000 si nu la anul 2009 cand seful vostru il pupa si peria pe cel ce la tavalit cu 3 zile inainte... geaoan e pe tavalug. Pe ce pariem ca si Antonescu va fi pe tavalug (numai banii lui Patriciu il mai tin aciolo!) ???
  • +1 (9 voturi)    
    fantastic cozile estea de topor... (Duminică, 14 martie 2010, 15:55)

    a [anonim]

    ..oare cand se vor linisti?
    • +4 (10 voturi)    
      atunci cand (Duminică, 14 martie 2010, 18:14)

      gabriel [anonim] i-a raspuns lui a

      ilici, patriciu, nastase, vantu. patriciu, voiculescu si comp. vor infunda piscaria impreuna cu toata oficina sovietica de la noi.
  • +8 (16 voturi)    
    Nu cred in pericolul profetit de dl Stoica (Duminică, 14 martie 2010, 15:55)

    Cristi [anonim]

    PNL nu reprezinta absolut nici un pericol pentru PDL. Din nici un punct de vedere. PNL est un partid slab care nu ofera nimic. Nici un proiect, nici o constructie. PNL este doar un partid violent in limbajul politic si care nu ofera nimic concret si viabil celor care se revendica a fi de dreapta. Cei mai multi (majoritatea) oameni de dreapta din Romania (intelectuali, oameni de afaceri, clasa mijlocie) nu se simt reprezentati de PNL sub nici un chip. PNL nu atrage prin nimic din actiunile sale politice pe care le intreprinde dar si a oamenilor care il reprezinta in structurile de conducere si chiar la nivel parlamentar. PNL NU ARE CADRE SI OAMENI DE VALOARE. PNL NU ARE COMPETENTE!!!

    P.S. In cel mai rau caz, cei dezamagiti de PDL, nu-si vor indrepta simpatia catre PNL ci mai degraba, in marea lor majoritate, se vor mentine la distanta mare de "liberali". Sa fim seriosi, asa cum arata acum PNL nu poate fi in nici un caz o alternativa la PDL si nici nu-l poate distruge (asa cum absolut nedemocratic si-a propus sa o faca). Mai degraba apreciez ca PNL se va autodistruge.
    • -2 (8 voturi)    
      chiar asa /// ? (Duminică, 14 martie 2010, 18:15)

      frank [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      tinerii au sperante in pnl ;oamenii cu scoala prefera pnl...vom fi alaturi de pnl in distrugerea pdl.
      [Editat de HotNews.ro]
    • +5 (11 voturi)    
      Identitatea liberala trebuie intarita! (Duminică, 14 martie 2010, 18:46)

      yungmen [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      Nici PRM-ul nu a avut nimic de oferit (nu program, nu oameni, nu competente) dar a tinut multi ani captiv cam 10-15% din electorat....

      ...si sa nu mai vorbim de anul de pomina 2000 cind Vadim a ajuns in turul 2 la prezidentiale, asa incompetent si zero barat cum era!

      Nimic din incompetenta PNL-ului nu exclude ca electoratul va fi suficient de competent/matur sa se tina deoparte de nulitati. E clar ca PDL trebuie sa faca ceva in sensul asta, si sa se impuna ca emblematic pt liberalism!
  • +9 (17 voturi)    
    viitorul PD-L (Duminică, 14 martie 2010, 16:03)

    mary [anonim]

    Foarte precisa si interesanta analiza politica a PD-L facuta de Valeriu Stoica. Este foarte evident faptul ca PNL, avandu-l presedinte pe Crin Antonescu, in spatele caruia se afla Dinu Patriciu, care prin intermediul lui Crin Antonescu isi revarsa toata ura si frustrarea asupra lui TB si implicit a PD-L, nu va colabora cu PD-L.
    Deci singura sansa a PD-L este sa-si demonstreze verticalitatea, sa scota cu bine tara din criza si sa realizeze modernizarea statului. Are toata puterea acum si este momentul sau.Daca reuseste, mai devreme sau mai tarziu, multi (niciodata toti) vor trebui sa recunoasca ceea ce este evident
    • +2 (10 voturi)    
      Sa avem putina rabdare... (Duminică, 14 martie 2010, 21:03)

      Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui mary

      PDL a ramas singura speranta pentru romani si sunt convins ca, in final, nu vor fi dezamagiti. Dar, trebuie sa recunoastem ca si PDL are nevoie de reforma interna, de clarificare ideologica si incredere mai mare in profesionistii pe care ii are. Viitorul este centru-dreapta.
  • -3 (13 voturi)    
    Liberalii (Duminică, 14 martie 2010, 16:05)

    Observer [anonim]

    Liberalii s-au scindat de atatea ori ca, te miri si ca mai exista. O serie de aripi si aripioare, vezi aripa Campeanu, Cerveni, Bratianu, etc., care s-au frant de la sine in zborul lor spre nicaieri. Ultima, Stolo-Stoica, se dizolva si ea treptat in masa PD. Ce "problema liberala" mai poate rezolva Stoica, impotmolit intr-un partid cu tendintze autoritare?
    • +2 (2 voturi)    
      corect (Luni, 15 martie 2010, 0:14)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Observer

      PDL are tendinte autoritare... ce te faci cu PNL si PSD care sunt deja autoritare, nu doar cu tendinte.
  • -4 (12 voturi)    
    ocupativa si de tara,lasati sforariile (Duminică, 14 martie 2010, 16:14)

    west [anonim]

    mai balbaitule lasa "sforariile" si ocupativa si de tara,de certat v-ati certat destul.
  • +3 (11 voturi)    
    Foarte competent documentul (Duminică, 14 martie 2010, 16:36)

    Gigi [anonim]

    Nu-i nimic scandalos, astfel de note interne si analize sunt normale intr-un partid major. In plus, puncte pentru decenta.
  • +8 (16 voturi)    
    Pericol grav (Duminică, 14 martie 2010, 16:45)

    Cetatean treaz [anonim]

    Amenintarile la adresa PDL sunt cu atat mai mari cu cat "consistenta" unora dintre liderii sai,atat pe plan local cat si la nivel central este foarte discutabila. Dl. Valeriu Stoica are perfecta dreptate in privinta abordarii raporturilor PDL cu PNL, chestiune cat se poate de delicata,cu atat mai mult cu cat gasca lui Antonescu,Orban,Nicolai,Fenechiu (si a tuturor celor cu acelasi ADN contaminat de virusii rabiei colaborarii cu haita mostenitoare" de drept si de fapt "a activismului pecerist la fel de profitor ca si cel de extractie securista) nu fac deloc dovada niciunei aplecari inspre practicarea unei politici de autentica doctrina liberala. Regula dupa care opereaza este de o simplitate dezarmanta: capatuiala individuala sau in gasca si rafuiala necrutatoare (destructiva,dupa cum spune guristul lider PNL!)cu adversarii. Cat despre aliante;cu oricine! Scopul scuza orice mijloace!
    • +1 (1 vot)    
      Sunt de acord cu "consistenta" (Luni, 15 martie 2010, 8:41)

      Audit [utilizator] i-a raspuns lui Cetatean treaz

      liderilor locali (pe ei ii stiu personal) sau si mai bine spus si cei ce se afla in spatele liderilor locali.
  • -2 (12 voturi)    
    Sa vezi cum sa apara postacii portocalii acum... (Duminică, 14 martie 2010, 17:11)

    Un spectator [anonim]

    Spunand ca de fapt e o diversiune,ba ca nu se urmareste desfiintarea PNL-ului,ca documentul e scris de fapt de Iliescu si ca minerii l-au facut public...
  • -3 (17 voturi)    
    Bravo Stoica ! (Duminică, 14 martie 2010, 17:16)

    Basescu a fost demis ! [utilizator]

    Ai pus puctul pe "i".

    OUG prin care sa se interzica ORICE partid, iar PDL sa ramana UNICUL, alaturi de "Prea Iubitul Conducator".

    Superb.
  • -4 (14 voturi)    
    Cine sapa groapa altuia...cade singur in ea (Duminică, 14 martie 2010, 17:16)

    mil [anonim]

    Se plange in cel putin 2 randuri Mr. Stoica ca PNL isi impune sa elimine de pe culoarul de dreapta PDL..citez
    "...distrugerea PDL ca obiectiv strategic al PNL – practic o declaratie de razboi, fara precedent in politica romaneasca)"

    Fara precedenta? Zau...ia sa vedem...doar in propriul document nu se face vorbire la tentative similare ale PDL cu referire la PNL...una post alegeri 2008, cand s-au aliat cu PSD ca sa schimbe sistemul de vot in 2012 si sa ii elimine, dar a iesit altfel, citez :

    "PSD, deşi şi-a asumat obligaţia în decembrie 2008 de a contribui la modificarea legii pentru alegerile parlamentare, în sensul introducerii unui scrutin majoritar, într-un singur tur, şi-a încălcat această obligaţie în cursul anului 2009. Cel mai recent exemplu de colaborare îndreptată împotriva PDL este alianţa făcută în Bucureşti între PNL şi PSD pentru susţinerea unui candidat unic "

    Cat despre viitor...se propune care pe care la prima pozitie:
    "Calea competiţiei are următoarele posibile finalizări:
    a.eliminarea unui protagonist de către celălalt protagonist;
    ...Cu privire la (a) lucrurile sunt clare şi, în cadrul acestui document, nu necesită o elaborare specială. "

    Deci...ce sa fac sa le plang de mila PDListilor ca sunt la putere, controleaza tot si ii distrug liberalii?

    Sau sa ii compatimesc ca nu le-a oesit jocul cu scoatere PNL prin votul uninominal majoritar in 1 TUR (atentie, subliniez UN TUR, nu ce nu am referandat din lipsa de prezenta).
  • -5 (13 voturi)    
    Cu masuri populisto-comuniste adio dreapta (Duminică, 14 martie 2010, 17:23)

    Emic BOC [anonim]

    Cu masuri tipic comunisto socialiste luate de UTECISTUL Emil Boc voi sunteti orice dar nu partid de dreapta.

    Cu obsesia lui bolnava de egalizat veniturile ,pensiile, de a mulge prin forfetaruri pe cei care mai muncesc etc . PDL si Boc au devenit niste autentici comunisti .

    Daca asta e dreapta , atunci si Ana Pauker si Dej erau de dreapta cand confiscau averile NESIMTITE ale chiaburilor.
    • 0 (0 voturi)    
      confunzi (Luni, 15 martie 2010, 0:18)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Emic BOC

      mare confuzie cu guvernul Tariceanu.
  • +6 (12 voturi)    
    doctrine (Duminică, 14 martie 2010, 17:44)

    Andrei T. [anonim]

    Foarte interesanta actuala discutie doctrinara lansata de Valeriu Stoica. Sigur ca PNL reprezinta pentru PDL o problema. Dar eu cred ca lucrurile se vor desfasura intr-un fel sau altul in functie de alte motivatii decat cele spuse de catre dl Stoica. Cheia este reusita guvernarii in perioada de criza. Daca lucrurile vor merge spre mai bine, multi dintre liderii nationali-liberali vor merge spre PD-L, PNL va fi destabilizat. Dupa parerea mea faptul ca PNL se deschide doctrinar spre conservatorism si crestin-democratie nu are mare importanta. Eu cred ca baza liberala este formata din libertarieni care nu vor sa stie de conservatorism si care sunt mult mai apropiati de valorile democrate de stanga. La PD-L, paradoxal pentru multi, lucrurile stau cu totul altfel. In PD-L sunt intr-adevar oameni care au doctrine diferite, cu o plaja larga de cuprindere. Membrii acestui partid sunt unii socialisti de tip fsn, altii sunt liberali, dar foarte multi sunt, in Ardeal, dintre urmasii nationalilor, conservatori ardeleni. Acesta este si motivul pentru care partidul sta atat de bine in aceasta provincie istorica. Dupa parerea mea nu de aici vine pericolul pentru PD-L, din concurenta doctrinara cu PNL-ul, ci din nereusita guvernarii. Adica, daca actualii ministrii PD-L isi fac bine treaba, PNL-ul nu reprezinta un pericol. Problema liberala exista sau nu dupa cum libera-democratii vor guverna bine sau nu.
    • +1 (3 voturi)    
      ai dreptate (Duminică, 14 martie 2010, 19:30)

      berenger [utilizator] i-a raspuns lui Andrei T.

      in felul tau, dar doar partial. a guverna bine inseamna a guverna in virtutea unei doctrine gandite sute de ani de oameni deosebiti si nu a guverna pe genunchi si la plesneala, populist si indolent. cu alte cuvinte, acum, in romanika, a guverna bine inseamna a aplica principii liberale, un lucru care nu s-a facut niciodata.
  • +4 (10 voturi)    
    stoica (Duminică, 14 martie 2010, 17:50)

    alpha [utilizator]

    stoica e omul caruia pnl ii datoreaza revenirea in prim planul politicii romanesti.el a reorganizat partidul si mai ales a avut forta de a accepta ca nu e un personaj charismatic si a renuntat la conducerea pnl in favoarea lui stolojan,care la acel moment era foarte bine vazut de electorat.acesti 2 domni,azi pdl-isti au dus pnl la peste 20% si l-au transformat in principala forta a opozitiei in perioada 2000-2004.din pacate interese meschine din pnl au dus la indepartarea lor si a altor oameni de valoare din partid.daca tariceanu accepta in 2005 sa unifice pnl cu pd aveam azi un pnl mare cu o componenta crestin-democrata care ar fi putut guverna singur.dar unde nu-i cap vai de picioare.
  • -2 (6 voturi)    
    De unde atata doctrina? (Duminică, 14 martie 2010, 19:35)

    Mihai [anonim]

    Proritatea strategica e sa furam cat mai mult si sa le spunem romanilor ca nu avem bani din cauza pensiilor nesimtite pe care tot noi le-am facut sa fie asa. V-am taiat voua din pensiile si salariile mici ca sa marim aparatul guvernamental si pe cel prezidential si sa dam in continuare pensii nesimtite doar acelora care ne pupa dosul iar voi sa inghititi gogosile pe care vi le servim si voi le infulecati fara prea multa bataie de cap.
    Traiasca Romania!
  • +1 (3 voturi)    
    Inca un obiect necesar la Obiectivul Strategic PDL (Duminică, 14 martie 2010, 19:41)

    Lucky [anonim]

    c. "... PDL trebuie să îşi propună să câştige toate aceste alegeri, pentru a putea continua demersurile indispensabile pentru atingerea acestor obiective, ceea ce înseamnă că are nevoie de candidaţi credibili la toate nivelurile, inclusiv la cel prezidenţial...."

    Dle Stoica,
    Imi permit sa mai adaug un obiect necesar la Obiectivul Strategic, fericit definit de Dvs., si anume: in perioada ramasa pana la Alegerile 2012 se impune, neconditionat, curatarea PDL-ului.
    Intrarea in alegeri sa se faca fara membri care prezinta uzuri morale sau profesionale. Daca se reuseste acest obiect, sunt convins ca Obiectivul PDL va fi atins si vom avea dupa alegeri un PDL puternic si capabil sa conduca tara o lunga perioada de timp.
    Succes!
    • 0 (0 voturi)    
      Si tu esti de undeva (Luni, 15 martie 2010, 8:45)

      Audit [utilizator] i-a raspuns lui Lucky

      din teritoriu itr-o zona in care conduc cei din umbra: rude, secu, etc.?
      Daca continua asa nu ii mai voteaza nici cei inscrisi in PDL.
  • -1 (3 voturi)    
    Ratarea prioritatii strategice liberale, (Duminică, 14 martie 2010, 19:42)

    Centura De Siguranta [anonim]

    care inevitabil se va intampla in cadrul struto-camilei PDL,care nu are corespondent European,cu toate incercarile d-lor Stoica,Stolojan sau Popescu Florin,liberali la origine si in substanta, va duce fie la desprinderea aripii liberale din PDL,fie la absorbtia acesteia de noul partid ce va rezulta din PDL ,unul sigur popular afiliat PPE din care va dispare nuanta si denumirea Liberal !
    Ramane la latitudinea liberalilor si democrati daca isi vor face Hara-Kiri cu mana lor sau isi vor pastra identitatea liberala ! AMR max 2 ani !
  • -1 (3 voturi)    
    partide "balama" si partide "clanta" (Duminică, 14 martie 2010, 20:16)

    penele forever [anonim]

    Cand nu esti "balama", sigur esti "clanta". Logic, domnu Stoica.
  • 0 (0 voturi)    
    Pt. stoica (Luni, 15 martie 2010, 2:26)

    vlad_I [anonim]

    Ar trebui sa va intariti in teritoriu, acum un an am cautat in zadar sa trimit un email PDL-ului, in schimb gaseam peste tot pagini PNL, pana la urma am trimis un email pdl-ului din Cluj. Deci daca nu aveati un email ce sa mai zic sa atacati pe net publicand articole despre comunisti si teroarea lor? sau sa explicati poporului principiile liberale, de ce nu trebuie sa imbratiseze ideiile de stanga, sa iubeasca cultura efortului si a muncii, nu pomenile electorale, sa aprecieze politicienii care nu baga tara in deficit ca in Grecia.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu au pentru ca, (Luni, 15 martie 2010, 8:46)

      Audit [utilizator] i-a raspuns lui vlad_I

      spre surprinderea mea, multi din teritoriu nu stu sa deschida calculatorul si, mai grav, nu ii vad utilitatea.
  • 0 (0 voturi)    
    Se poate rezolva chirurgical: (Luni, 15 martie 2010, 8:35)

    Audit [utilizator]

    amendarea legii electorale! Lucrurile sunt foarte simple atunci cand esti la putere.
    Daca era in opozitie PD-L-ul ar fi trebuit sa isi faca griji dar as, cand ai painea si cutitul in mana si cand stii ca ei nu te-ar ierta, nu ai de ce sa eziti.
  • 0 (0 voturi)    
    Incet in jos (Luni, 15 martie 2010, 10:51)

    Andrei [anonim]

    Incet, incet, PD-ul se stinge. Un partid fara identitate si fara nicio viziune (in afara de preaslavitul Basescu). Asta este, istoria nu iarta!
    • 0 (0 voturi)    
      Si asta... (Luni, 15 martie 2010, 14:01)

      costica [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      ...e tot din putul gandirii Iliesco-Antonesciene ? Nu va bucurati , ca de obicei trebuie sa muncesti pentru ciolan iar 2012 e inca departe si nu stiti ce o sa fie atunci.
      Nu uitati ca nu mor caii cand vor cainii , iar o discutie principiala are succes la...exact, la cei ce voteaza liberali (nu PSDei)- cei ce intleg si analizeaza o idee...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi