LIVETEXT Crin Antonescu ramane presedintele PNL, cu 986 de voturi. Ludovic Orban a obtinut 357 de voturi

de Redactia Stiri     HotNews.ro
Sâmbătă, 6 martie 2010, 10:12 Actualitate | Politic

Crin Antonescu
Foto: Agerpres
Crin Antonescu ramane presedintele PNL, obtinand 986 dintre voturile delegatilor liberali. Ludovic Orban a obtinut 357 voturi. Comisia declara castigatoare echipa candidatului Crin Antonescu. Lupta pentru sefia PNL s-a dat intre Crin Antonescu si Ludovic Orban, dupa ce Viorel Catarama s-a retras din cursa. De pe lista propusa de Antonescu pentru conducerea partidului fac parte nume ca Varujan Vosganian, Norica Nicolai, Relu Fenechiu, Andrei Marga si Andrei Chiliman.

17.50 Crin Antonescu:
  • Va urez succes tuturor si va urez daruire, inspiratie si eficienta in batalia care urmeaza
  • Dumnezeu sa binecuvanteze PNL si Romania
17.45 Ludovic Orban:
  • Va felicit pentru frumoasa victorie obtinuta astazi si imi exprim un gand de bucurie ca aceasta victorie sa fie victoria PNL
  • Sa nu fiti ingrijorat dl. Quintus, Ludovicul si cu Crinul intr-o alta tara au mers impreuna
  • E adevarat ca Ludovic al XVIII-lea a stabilit ca moneda ludovicul, iar Ludovic al XVI-lea a stabilit ca stema crinul
  • Sa nu aveti nicio indoiala ca Ludovicul si Crinul vor merge mai departe impreuna
  • Acum am o motivatie mai puternica pentru a sustine valorile, principiile si programele PNL
  • Imi doresc ca in urma acestui congres sa ajungem nu la 30%, ci sa reusim sa castigam viitoarele alegeri
17.40 Crin Antonescu:
  • Ati asumat, prin acest vot, un proiect greu, demn de PNL
  • Sunt bucuros si recunoscator pentru increderea dvs
  • Nu sentimentul de entuziasm ma domina, ci sentimentul de responsabilitate
  • Asumand acest proiect, PNL asuma faptul ca pe parcursul viitorilor aproape trei ani va sta singur in calea unei masinarii enorme, care lupta impotriva valorilor noastre, va avea o viata aspra, va avea o viata grea
  • Am convingerea ca, daca fiecare liberal din aceasta tara, de la presedinte si pana la sutele de mii de liberali raspanditi in toate colturile tarii, va sti sa simta, sa traiasca si sa spere in mijlocul comunitatilor din care face parte, vom izbandi la capatul acestui drum
  • Ii chem pe toti cei care ne-au dat votul, speranta, pe toti cei care asteapta de la noi o solutie pentru Romania sa aiba incredere
  • Sa dea Dumnezeu sa fim toti la inaltimea dorintelor noastre, consacrate prin votul de astazi
  • Va multumesc si spor la treaba
  • Il invit la microfon pe colegul meu Ludovic Orban, pe care il felicit, impreuna cu echipa sa, pentru candidatura, pentru rezultatele obtinute si cu care sper sa colaboram la fel de bine sau poate si mai bine ca pana acum

17.30 Comisia declara castigatoare echipa candidatului Crin Antonescu, care a obtinut 986 de voturi. Ludovic Orban a fost votat de 357 dintre delegatii liberali.

16.05 S-a incheiat procesul de vot

14.20 A inceput procesul de vot

14.00 Petre Roman
  • Menirea acestui congres e sa fim liberali si invingatori.
  • Sunt multi liberali pentru care liberal e ca un parfum cu care te parfumezi pentru ca miroase bine
  • De ce cred ca PNL are un moment extrem de favorabil? Avem esecul PSD, combinatia intre stanga lui Iliescu si mormanul de bani adunati in gruparea baronilor, iar de partea cealalta avem un partid PDL pentru un om, intr-o guvernare care e un spectacol al incompetentei
13.30 Ludovic Orban:
  • Va garantez ca, daca ma alegeti presedinte, in anul care va veni nu va fi iarna, ci va fi primavara
  • PNL va renaste cu forta, va fi plin de esenta vietii, a fortei si a bucuriei de a trai
  • Va promit ca urmatorul congres al PNL, daca voi ales presedinte, nu se va mai desfasura in acest loc care este bantuit de stafia comunismului, in acest loc bantuit de perechea sinistra care a condus Romania, pentru a fi sigur ca in mintea niciunui membru al PNL nu va fi un model Nicolae Ceausescu sau sinistra sa sotie
  • Lista lui Orban: Anton Anton, Ilie Balan, Gabriel Berca, Valer Bindea, Sorin Ionel Ghita, Minerva Boitan, Dragos Dinca, Adrian Miutescu, Dorel Nicolae Oros, Gheorghe Petre, Antonel Tanase, Florin Turcanu, Mihai Aristotel Ungureanu
  • Membri Biroului Politic Central: Cristian Banu, Ciprian Bogdan, Ionel Chirita, Sorin Ovidiu Cupsa, Catalin Deaconescu, Alexandru Dinu, Florin Farcasiu, Gabriel Grozavu, Neculai Ionescu, Roxana Elena Ionita, Iulian Medeleanu, Valentin Mitrica, Laszlo Saitos, Dumitru Stelianide, Mihai Seplecan, Madalin Teodosescu, Vasile Puiu
  • Fiecare din acesti colegi ai nostri reprezinta de fapt oameni care se bat pentru PNL
  • Pana azi, nu s-au batut la nivel national, dar unde au luptat pentru PNL au obtinut victorii, au castigat
  • Pe lista mea nu se afla numai acesti colegi, se afla toti candidatii de pe lista dl Crin Antonescu, se afla oameni de valoare care azi, pentru ca nu accepta ideea sistemului de lista, nu candideaza pe nici o lista
  • Ma refer la Tariceanu, la Melescanu, la Renate Webber, la Adriana Saftoiu
  • Oameni care aduc plus valoare si care trebuie sa fie pe lista oricaruia dintre noi doi
  • Lista mea, de fapt, este lista tuturor membrilor PNL, iar echipa in care voi juca indiferent de rezultat e echipa PNL
  • Din pacate, avem probleme in materie de management organizational, al resurselor umane, al comunicarii
  • PNL de multe ori actioneaza in baza entuziasmului, a devotamentului "cauzasilor" PNL
  • De multe ori, PNL se dezvolta in baza faptului ca doctrina liberala si istoria sa atrag alaturi de PNL foarte multi oameni de calitate, din elita societatii romanesti
  • In materie de conducere a PNL, trebuie sa incepem ca in baza strategiei politice sa definim foarte clar obiectivele, care sa nu fie obiective pe 3, 4 sau 5 ani de zile
  • Trebuie stabilite obiective de etapa, la trei luni, sase luni, la un an
  • Trebuie reactionat din timp, daca lucruruile nu merg bine si identificate cauzele reale
  • Trebuie sa invatam sa lucram ca in Europa, in baza strategiilor, programelor, proiectelor, sa avem responsabili individuali pentru aceste proiecte
  • Si eu imi propun ca PNL sa ia peste 30%, imi propun chiar mai mult, imi propun sa castigam alegerile, locale si parlamentare
  • Dar nu le putem castiga daca nu vom avea in fiecare comunitate locala, in fiecare sectie de votare si sat, organizatii viabile, formate din oameni recunoscuti de comunitate
  • In materie de comunicare, suntem mai mult reactivi decat proactivi
  • De multe ori suntem reprezentanti la emisiuni de oameni care nici macar nu pronunta in cursul unei emisiuni numele PNL
  • De multe ori, in loc sa castigam din aceste emisiuni, putem pierde daca nu ii trimitem sa ne reprezinte in comunicarea publica pe acei lideri care ne pot aduce un plus
  • Daca ma veti alege, voi fi un presedinte drept, nu voi lasa sa fie incalcat dreptul niciunui membru al PNL, voi impune meritocratia ca singurul sistem de promovare
  • Nu voi accepta niciodata ca un membru sa sufere pentru opiniile exprimate, nu voi accepta niciodata sa existe delict de opinie
  • Daca ma veti alege, voi fi un presedinte puternic, dar nu slabind puterea altor lideri ai PNL
  • Voi fi un presedinte puternic cu adversarii politici, nu cu membrii de partid
  • Voi fi un presedinte deschis si accesibil dialogului
  • Prima regula a dialogului e sa inveti sa asculti
  • Intai voi asculta si apoi voi vorbi
  • Voi fi un presedinte care va incerca cu adevarat sa auda vocea multimii tacute a PNL
  • Voi fi un presedinte tenace si consecvent
  • Voi urmari zi de zi aplicarea programelor, proiectelor si strategiilor PNL
  • Voi fi consecvent in atitudinea fata de adversarii politici si fata de membrii PNL
  • Daca ma veti alege, voi fi presedintele nu doar al BPC, al Delegatiei Permamente, voi fi presedintele intregului Partid National Liberal si al fiecarui membru
  • Aveti ocazia de a alege in fruntea PNL un luptator. Daca nu ma veti alege, voi ramane acelasi luptator
  • Daca ma veti alege, voi fi un luptator si mai puternic, dar va spun un lucru, oamenii intr-un fel reactioneaza atunci cand vad vitejia unui simplu soldat, in alt mod reactioneaza cand vad ca cel care face cu adevarat fapte de vitejie e chiar cel care conduce oastea
  • Nu sunt omul care inainte de lupta sa tin un discurs frumos, iar dupa aceea sa conduc lupta din cortul meu
  • Chiar daca discursul meu nu e la fel de frumos cu al altora, dupa ce imi tin discursul nu ma duc in cort, ci ma duc in prima linie a luptei politice
  • Ca sa destind atmosfera, va spun cateva lucruri
  • Daca nu voi fi ales, nu voi cere renumararea voturilor, nu voi da vina pe tinuta mov sau violet a sustinatorilor contracandidatului meu si in niciun caz nu voi suferi vreun atac de energie eoliana
  • Daca ma veti alege, nu-l voi repune in functia de secretar general pe Radu Stroe, desi e prietenul meu
  • Ma gandesc la un alt secretar general, poate mai bun
  • Nu voi gasi nicio blonda pe care s-o pun ministru sau consilier, in schimb daca ma veti alege presedinte, in cazul in care eu voi castiga, PNL va fi acela care castiga
Din cauza emotiei, Ludovic Orban a uitat sa citeasca doi colegi de pe lista sa: Raymond Luca si Viorel Miron.

12.05 Crin Antonescu prezinta delegatilor liberali platforma sa, "Prin noi insine, acum":
  • PNL are doua optiuni strategice
  • Prima, intrarea la guvernare alaturi de unul dintre partidele mari
  • A doua strategie presupune trecerea de la un partid important, la unul major
  • Nu poate fi acceptata ideea ca PNL poate ramane un partid de rangul doi
  • Strategia mea presupune schimbarea modului in care PNL poate face politica
  • Teza fundamentala de la care plec e ca Romania are nevoie de un partid puternic de dreapta
  • Aceasta viziune isi propune sa valorizeze sansele pe care ni le ofera cele doua milioane de voturi de la sfarsitului lui 2009
  • Pornind de la acest capital, PNL isi poate construi un nou statut in politica romaneasca
  • Acest statut presupune crearea unui partid care se bate pentru locul I pe scena politica, care doreste sa-si puna amprenta pe politicile guvernamentale
  • Avem nevoie sa ne asumam explicit o strategie coerenta, o organizare si o reforma interna care sa creeze conditiile pentru castigarea alegerilor urmatoare
  • Dorim ca toti liberalii sa-si asume mentalitatea de invingatori
  • Revolutia bunului simt trebuie sa aiba loc, chiar daca nu am castigat alegerile prezidentiale
  • Putem castiga cu conditia sa credem noi insine, pana la capat, in valorile si sansele unei noi politici in Romania
  • Dincolo de valorizarea traditiei istorice, prin noi insine defineste un crez politic
  • Conceptul revolutiei bunului simt s-a nascut ca o reactie impotriva unui stat, a unei economii si societati prost construite in Romania
  • Chiar daca institutiile democratice au imbracat forme corecte, continutul acestor institutii, practicile si mecanismele reale au suferit un proces de rapida deteriorare
  • E nevoie de un exercitiu atent de onestitate, pentru a recunoaste din interior maladiile grave ale sistemului pseudodemocratic in care societatea romaneasca este prizoniera
  • Blestemul vechi al formelor fara fond ne-a lovit din plin. Democratia noastra este in fond o partidocratie. Libera concurenta e viciata de arbitrariul politic. Descentralizarea inseamna in mare masura feudalizare
  • Implicarea in jocul politic a insitutitiilor statului a devenit un fapt anecdotic, unanim recunoscut si acceptat tacit
  • Sindicatele, ONG-urile au cunoscut o marginalizare si decredibilizare crescanda
  • Valorile si modelele politice si morale sunt in plina deriva
  • Responsabilitatea pentru acest peisaj e purtata de toate partidele politice, chiar daca in masuri diferite
  • Fiecare a crezut ca poate profita de acest sistem malformat
  • Fiecare a acceptat si practicat distribuirea discretionara a resurselor in avantajul partidului si a clientelei
  • Sistemul viciat a fost construit pe mostenirea comunista de catre partidul stat de stanga numit FSN sau PSD si e gestionat cu cinism de partidul stat neidelogic care clameaza nedrept o identitate de dreapta
  • PNL isi asuma partea sa de responsabilitate in intretinerea si dezvoltarea acestui sistem
  • Nu ne-am opus intotdeauna cu suficienta forta acestui sistem bolnav
  • Am ratat si in 1997-2000 si in 2004-2008 sansa unei rupturi totale cu acest sistem
  • Revolutia bunului simt inseamna iesirea din acest cerc vicios
  • PNL isi asuma ca tema politica majora schimbarea modului de functionare a statului, a economiei si societatii romanesti
  • Lipsa de substanta marcheaza in prezent politica romaneasca. Traseismul politic a ajuns la rangul de fapt banal. Exemplul cel mai jenant e actualul PDL, fost FSN
  • Motiunea noastra vizeaza asumarea transparenta a unei identitati politice si doctrinare precise si stabile, a unui program de reforma a partidului pe baza principiilor funadmentale de asociere
  • PNL nu este si nu va fi partidul unor grupuri oculte, nici partidul unei caste de privilegiati. PNL este un partid deschis, legat de istoria si de viitorul Romaniei
  • Sistemul de motiuni de la Congresul PNL este o premiera. Miza actualului Congres trebuie sa fie schimbarile majore pe care motiunile le propun
  • Mandatarea in bloc a unui presedinte si a unei echipe prezinta avantaje considerabile in raport cu inconvenientele, in acest moment. E nevoie mai mult ca oricand de curaj si dorinta
  • Credem ca exista momente de rascruce in care un partid trebuie sa isi asume riscuri, responsabilitati si misiuni. PNL a facut-o in cateva randuri, deschizand aceasta tara spre sansele modernitatii. E nevoie sa o facem din nou
  • Reformarea si reconstructia identitatii PNL trebuie sa porneasca de la revederea principiilor ideologice, dar si o asumare explicita a unui model comportamental diferit de cele consacrate in scena politica romaneasca in ultimii 20 de ani
  • PNL trebuie sa fie marele partid al dreptei romanesti. PNL nu a facut in nicio imprejurare concesii cu privire la identitatea sa politica
  • PNL a impartit aceasta falie cu PNTCD, iar dupa iesirea acestuia din scena parlamentara, prin confruntare cu PDL, care si-a arogat fraudulos o identitate de dreapta
  • Astazi, PDL nu prezinta niciun element politic de dreapta
  • Competitia pentru legitimitatea dreptei este necesara si pentru o Romanie aflata in situatia politica dezastruoasa de a nu avea un partid puternic de stanga
  • Sansa si obligatia PNL de se impune legitim ca partid de dreapta se leaga de sansele de insanatosire a sistemului politic romanesc
  • PNL trebuie sa reafirme si sa asume toate componentele democratice ale dreptei
  • Poate ca unii dintre noi ar fi mai confortabili cu teze libertariene, dar doar sustinerea acestor nu poate aduce pozitia de partid majoritar. Trebuie sa construim o dreapta integratoare
  • Principiilor dreptei le adaugam valori din zona crestin-democrata, valori conservatoare de dreapta
  • Acest fenomen de extindere doctrinara corespunde asteptarilor electoratului romanesc, precum si parcursului PNL
  • Pentru noi, conditia fundamentala a existentei sociale ramane libertatea. Scopul politic al PNL este cresterea numarului de oameni liberi din societatea romaneasca
  • Viziunea noastra despre guvernare, stat are in centru individul, omul liber. Nu statul e principalul noastru obiectiv. Statul e doar un ansamblu coerent de institutii, pus in slujba individului
  • Dorinta noastra e ca PNL sa devina si mai mult decat e in prezent partidul care lupta pentru aplicarea drepturilor oamenilor liberi si pentru cresterea permanenta a numarului acestora. Sunt conditia de intrare intr-o democratie autentica
  • Electoratul are nevoie de reprezentare la nivel politic, de asta, daca stanga politica ramane pentru noi un adversar caruia nu-i negam rostul, consideram inacceptabile impostura, falsele identitati politice si consideram ca eliminarea lor este o conditie a asanarii vietii politice din Romania
  • Statul de drept, drepturile si libertatile civile aparate de institutiile statului, separatia si echilibrul puterii in stat sunt obiectivele noastre
  • Toata retorica privitoare la modernizarea statului raman o simpla formula propagandistica in lipsa unei actiuni temeinice, in lipsa institutiei cetateanului
  • Obiectivul nostru e de a modifica fundamental un sistem care nu are ca entitate fundamentala cetateanul
  • Astazi, in contextul crizei economice globale si a politicilor guvernamentale dezastruoase, credinta noastra in valorile liberale este mai puternica decat oricand
  • Mai putina politica si birocratie, mai multa economie. Niciun guvern nu a avut curajul de a da batalia impotriva uriasei birocratii de stat, platita pe spatele statului
  • Statul obez, supradimensionat a crescut in defavoarea societatii, dar in folosul retelelor clientelare, dezvoltate pe langa toate partidele care au guvernat
  • Tutela politico-administrativa asupra sistemului economic, legislatia dedicata, caracterul arbitrar al aplicarii normelor au facut sa nu putem vorbi despre o economie libera sau despre o democratie autentica
  • PNL are obligatia, si si-o asuma, de a institutionaliza schimbarea de mentalitate economica a segmentului dinamic si activ a societatii romanesti
  • Legislatia economica si cea financiar-fiscala sunt nepermis de stufoase
  • Politicile guvernamentale actuale sunt tributare principiului ca statul este stapanul unor asistati.
  • Transformarea statului corupt intr-unul suplu, arbitru si garant al libertatii sunt obiectivele noastre
  • Liberalizarea pietei financiar-bancare, vanzarea participatiilor minoritare ale statului, degrevarea IMM-urilor de sarcini inutile, elaborarea unor noi poltici industriale - sunt obiectivele noastre
  • Solidaritatea, in formele sale diverse, induce in actul de guvernare un anumit grad de moralitate
  • PNL afirma raspicat ca nu a fost si nu va fi un partid rezervat doar celor bogati
  • Nu va fi un partid al egosimului social. E timp sa afirmam ca liberalismul nostru e o forma de umanism si purtam crezul solidaritatii intre indivizi
  • PNL isi asuma ca model modelul crestin. Principiul subsidiaritatii va reprezenta un alt obiectiv al PNL, o cheie a succesului in procesul de descentralizare
  • Reconstructia doctrinara in sensul asumarii unor principii conservatoare trebuie inteleasa in sensul regasirii acelor valori care sa dea forta unei societati.
  • E momentul sa ne asumam redescoperirea unor valori morale, dupa ce am creat false valori ale prezentului
  • PNL a fost mereu unul al modernitatii, unul reformator, unul activ si curajos in desprinderea de structurile regimului comunist
  • PNL e singurul partid istoric care se mentine astazi pe prima scena politica a tarilor ex-comuniste
  • Aceasta e forma noastra de patriotism, de nationalism. Traditia, patrimoniul de valori sunt in viziunea PNL liantul unei comunitati nationale
  • Ca partid de dreapta, PNL trebuie sa postuleze un tip de ordine autentica. PNL se doreste un partid al ordinii bazate pe criterii valorice, nu in sens punitiv sau coercitiv, ci in sensul respectarii regulilor si legilor
  • Haosul institutional e sursa de declin, genereaza abuzuri. PNL recunoaste ca institutii fundamentale familia, scoala, biserica
  • Una dintre fatetele semnificative ale crizei sistemului politic romanesc este criza partidelor. Criza partidelor romanesti tine de un deficit major de reprezentare, de ruperea comunicarii cu electoratul, de inchiderea acestor partide intr-o lume paralela
  • In campania electorala pentru prezidentiale, am purtat mesajul Revolutiei bunului simt, mesajul despre un alt mod de a afce poltica
  • Raspunsul celor doua milioane de oameni care ne-au acordat increderea semnifica o schimbare majora a asteptarii societatii
  • Revolutia bunului simt inseamna o modificare radicala a scopului si mijloacelor activitatilor politice
  • Prin traditia sa istorica, prin numerosii membri care nu au fost contaminati de traditie, PNL se afla in situatia de a face primul acest efort reformator
  • PNL trebuie sa demonstreze ca se poate schimba mai intai pe sine
  • PNL trebuie sa se individualizeze ca un partid diferit de toate celelalte. PNL trebuie sa fie recunoscut de opinie drept o institutie de reala utilitate publica si nu un grup de indivizi preocupati de interesele lor
  • PNL nu a fost si nu trebuie sa fie un partid de sefi si baroni. PNL trebuie sa fie un partid al oamenilor liberi, asociati si actionari intr-o institutie a carei istorie ii onoreaza
  • Un partid al elitelor, dar nu exclusivist. Strategia acestei motiuni sta sub semnul formulei 'Prin noi insine' 
  • Trebuie sa plecam de la rezultatele alegerilor prezidentiale. In aceasta motiune nu retinem decat ce e esential in bilantul acestei campanii. Ce am reusit: cel mai mare scor pe care PNL sau un candidat PNL l-a obtinut vreodata dupa '90
  • Am adus la urne in favoarea noastra categorii de electori pe care ni i-am dorit intotdeauna
  • Am adus la urne oameni pentru care politica devenise un subiect anacronic, detestabil. Am adus alegatori din Bucuresti, un punct nevralgic
  • Am reusit sa marcam un reviriment in mai multe judete din Transilvania si Banat. Am reusit, desi n-am intrat in turul II, sa lasam impresia cvasunanima a unor castigatori
  • Nu am reusit sa atingem obiectivul de a intrat in turul doi. Nu am reusit sa dam Romaniei un alt presedinte
  • Nu am reusit sa convingem mai multi oameni, sa nne aparam propriile voturi, sa ne depasim propriile bariere mentale
  • De multe ori, alegatorii nostri au crezut in sansele noastre mai mult ca noi. Nu ne-am mobilizat toti intr-un scop care ar fi trebuit sa depaseasca orgoliile noastre
  • Dincolo de asta, am obtinut un rezultat care trebuie sa reprezinte un punct de plecare.
  • Fara frauda, fara mita, fara minciuni, am avut doar forta noastra si convingerea ca in Romania politica se poate face altfel
  • Pentru onestitate, pentru aceste convingeri ne-au raspuns cele doua milioane de romani
  • Raspunsul lor a invalidat teoriile din exteriorul si interiorul partidului care spuneau ca suntem condamnati sa fim partid secundar
  • Concluzia care se impune: daca am reusit cel mai bun scor al nostru cu o campanie bazata pe sinceritate, aceasta este calea pe care partidul trebuie sa se indrepte
  • Ne despart 1.000 de zile de alegerile locale. PNL incearca sa caute combinatii la guvernare sau isi asuma obiectivul de a deveni un partid  mare, de peste 30%?
  • Raspunsul pe care aceasta motiune il da este limpede: Prin noi insine
  • Vrem consacrarea PNL ca titular al dreptei politice, accederea PNL la guvernare ca partid principal.
  • Este evident ca asumarea acestor obiective presupune confruntarea cu PDL si PSD
  • Strategia confruntarii pleaca de la o raportare de principiu foarte clara fata de aceste partide
  • Principala confruntare o reprezinta cea cu partidul stat. PDL reprezinta astazi o sinteza toxica.
  • PSD e un adversar fundamental al PNL din punct de vedere ideologic si politic
  • Logica democratica nu exclude posibilitatea guvernarii chiar si cu un partid de stanga, atunci cand interesul public o impune
  • Nu este insa admisibila guvernarea cu un fals partid de dreapta ce reprezinta o amenintare la adresa statului
  • Eliminarea PDL este un obiectiv principal al PNL. Misiunea PNL in opozitie este de a apara statul de drept si de a se confrunta cu PDL
  • O miza majora pentru partid e aceea de a-i aduce la vot pe tineri. Am reusit partial si insuficient la prezidentiale. Dar am aratat ca se poate
  • Electoratul tanar nu fuge de politica in general, ci de ceea ce percepe in mod corect ca inechitate, parvenitism si minciuna
  • A doua directie a PNL este opozitia parlamentara. PNL este principalul vector al opozitiei parlamentare, impotriva lui Traian Basescu si a PDL
  • Chiar daca acum se afla in opozitie si PSD, care are mai multi parlamentari ca noi, partidul nostru are sansa unui grad mult mai mare de credibilitate
  • Spre deosebire de PSD din 2000-2004, PNL nu a manifestat niciodata tendinta de a deveni partid stat
  • Coabitarea PSD-PDL in 2009 nu trebuie uitata. PSD nu are cum sa se lepede brusc de aceasta responsabilitate
  • PNL si structurile sale locale vor pregati un corp de parlamentari din umbra, viitori candidati ai prtidului in fiecare colegiu
  • Vom anunta in scurt timp constituirea unui guvern din umbra
  • In plus, guvernul alternativ va prezenta public politici alternative, pe langa faptul ca va monitoriza deciziile actualului guvern
  • Este o prioritate intensificarea comunicarii cu toate organismele societatii civile
  • PNL trebuie sa acorde o atentie speciala alesilor locali, pentru repartizarea nediscriminatorie a fondurilor de stat
  • Ultimul capitol al motiunii priveste reforma interna. PNL va putea deveni cel mai important partid din Romania numai daca el insusi se tranfroma si se modernizeaza
  • Stim cu totii, dragi colegi, ca exista ceva adevarat in aceste acuzatii, in ciuda elementelor care ne ofera o identitate distincta in raport cu adversarii nostri politici PSD si PDL
  • Trebuie sa tragem o serie de invataminte: actualul context politic este unul in care grupuri de interese politico-economice cu tendinte oligarhice sunt grupate in jurul presedintelui Romaniei si a PDL si domina spatiul politic
  • Primul risc este de a confunda democratia interna cu lipsa coerentei
  • Al doilea risc este acela de a transforma democratia in una de fatada, mascand eternele combinatii de culise
  • Pentru a deveni un partid mare, PNL va trebui sa gaseasca echilibrul intre libertate si ordine eficienta, intre diversitatea opiniilor si unitatea de actiune
  • Avem de construit peste tot, in egala masura. Daca e nevoie, in unele cazuri o vom lua de la zero
  • In relatia dintre filiale si centru, va trebui sa intelegem ca aceasta relatie trebuie scoasa in afara competitiei naturale pentru autoritate si influenta in interiorul partidului
  • Daca adoptarea deciziilor politice trebuie sa respecte democratia, aplicarea deciziilor trebuie sa respecte criteriile disciplinei si eficientei
  • Nu puterea trebuie sa ne aduca structuri, membri si organizare, ci invers. PNL nu e in prezent un partid cu adevarat deschis, nici in exterior, nici in interior
  • Faptul ca in aceste privinte stam mult mai bine decat PSD sau PDL nu este suficient
  • Trebuie ne raportam nu la ceilalti bolnavi, ci la asteptarile societatii. PNL este un partid acum inertial, in care sansele unor oameni noi de a patrunde sunt restranse
  • Orice membru nou e o sursa de crestere si credibilitate, asta trebuie sa intelegem toti
  • Problema financiara a PNL nu consta doar in precaritatea resurselor. Avem si o absenta a unui sistem stabil de finantare. De asta opozitia e asociata imediat cu lipsa resurselor. PNL are nevoie de o viziune pe termen lung asupra finantarii sale
  • Democratizarea tuturor structurilor la nivelul comunicarii, asumarea responsabilitatii politice a fiecarei structuri de conducere, consolidarea bazei profesionale a actului politic, transparentizarea actelor politice - toate aceste trebuie sa fie obiectivele noastre
  • Introducerea referendumului intern inseamna sa ajungem la reformarea conditiei de membru al acestui partid
  • Trebuie actionat acum de sus in jos, o spun limpede si cu toate riscurile
  • Urmatoarele 1.000 de zile sunt decisive pentru soarta PNL
  • Motiunea de fata comporta sanse si riscuri si exclude sau amana alte optiuni
  • Sunt gata sa-mi asum alaturi de echipa de conducere pe care o prezint Congresului un nou mandat, daca voi fi confirmat
  • Dragi colegi liberali, va multumesc pentru incredere si va felicit pentru curaj
  • Plec de la acest microfon, aratand doar ca criteriile mele in alcatuirea acestei echipe au reunit oamenii de varf din administratia locala si oameni legitimati de activitatea lor, parlamentari exponentiali pentru partid, oameni care ne reprezinta in mod traditional, presedinti ai organizatiilor cele mai performante, personalitati de varf ale culturii si vietii politice romanesti
  • Vom fi partidul care va avea rectorul Universitatii din Cluj, Timisoara si o personalitate de talia lui Mircea Diaconu
Vicepresedintii propusi de Crin Antonescu:
  • Aristotel Cancescu, Daniel Chitoiu, Mircea Diaconu, Victor Paul Dobre, Relu Fenechiu, Lucian Iliescu, Raducu Filipescu, Rares Manescu, Vlad Moisescu, Norica Nicolai, Cornel Popa, Dan Radu Rusanu, Romeo Stavarache, Varujan Vosganian, Mihai Voicu
Membri ai Biroului Politic Central:
  • Florin Alexe, Cristian Anghel, Teodor Atanasiu, Cristian Bigiu, Ilie Bolojan, Mariana Campeanu, Andrei Chiliman, Andrei Marga, Mircia Muntean, Mircea Molot, Marius Nicoara, Marian Petrache, Octavian Popa, Nicolae Robu, Adrian Semcu, Radu Stroe, Marcel Vela
Radu Campeanu si Mircea Ionescu Quintus sunt membri de drept in BPC.

Membri supleanti:
  • Cristian Adomnitei, Cristian Buican, Ioan Ciugulea, Cristina Pocora, Nini Sapunaru, Ovidiu Silaghi

12.00 Mircea Ionescu-Quintus a citit Scrisoarea lui Viorel Catarama prin care anunta ca nu mai candideaza
  • Avand in vedere deiciziile congresului, va informez ca am esuat in incercarea de a forma o lista cumpetitiva cu 32 de persoane si, ca urmare, renunt la candidatura mea la presedintie
  • In aceste conditii, nefiind nici delegat, nici invitat, prezenta mea la lucrarile congresului nu se mai justifica
Comentariul lui Quintus: Corect, dle Catarama

Mircea Ionescu-Quintus, dupa ce l-a chemat de trei ori pe Crin Antonescu sa ia cuvantul:
  • Eu inteleg ca se mai face propaganda in ultimul moment, dar eu cred intr-o vorba veche a poporului roman, porcul nu se ingrasa niciodata inainte de Craciun
Replica lui Antonescu: Vorba ilustrului meu concetatean, aveti putintica rabdare

Incep discursurile candidatilor, primul ia cuvantul Crin Antonescu

11.50 Raportul financiar al partidului

In cadrul Congresului a fost prezentat si Raportul financiar al partidului, care arata ca PNL a preluat o datorie de 300.000 euro la ultimul congres, in martie 2009, cand Calin Antonescu a preluat presedintia partidului. "Am inregistrat un rezultat financiar negativ, partidul are datorii, dar nu sunt de speriat, sunt de 60 de lei pentru fiecare membru", se arata in raport.
Crin Antonescu a confirmat vineri ca PNL a ramas cu datorii din campania electorala, dupa ce Viorel Catarama a anuntat ca partidul are datorii de 1,6 milioane de euro.

11.30 Crin Antonescu - raportul de activitate:
  • A fost o perioada foarte grea, marcata de doua alegeri: europarlamentarele si prezidentialele, incarcate cu o miza enorma
  • PNL a trebuit sa amortizeze din mers si dificultatile care exista intotdeauna cand treci in opozitie sau cand ai un congres care schimba conducerea
  • A trebuit sa recuperam rapid unitatea partidului, dupa un Congres puternic competitional, cu doi candidati si doua tabere foarte echilibrate
  • A trebuit sa preluam din mers o gestiune dificila, din punct de vedere administrativ, politic si psihologic
  • A fost dificil pentru noi sa actionam dupa alegerile europarlamentare pentru a indrepta lucrurile, fara a intretine prin asta ideea că un clivaj intre tabere se mentine dupa Congresul din martie 2008
  • In ciuda adoptarii unor masuri destul de exact evaluate, noi nu am avut capacitatea de a pune in opera in timp util aceste masuri de reorganizare
  • Nu am avut nicio secunda alta intentie decat de a reface rapid dupa Congres unitatea partidului - era obligatia mea de presedinte nou-ales
  • Nu e intamplator faptul ca, in fruntea echipei pentru campania electorala, am optat pentru un coleg care nu votase cu mine la Congresul  din martie
  • Alegerile prezidentiale au fost pentru noi si o sursa de insatisfactie, o suita de obiective ratate, dar a fost si semnul unor sanse electorale irosite
  • Am pornit de la ideea de buna credinta a tuturor, atunci cand m-am angajat in cursa
  • In conditiile in care cer partidului sa lupte, sa stranga din dinti, sa se bata cu mai multa forta si determinare ca niciodata pentru ideile noastre, nu am dreptul ca lider sa fac inventarul motivelor de nemultumire, de mahnire, inventarul momentelor in care as fi vrut sa am mai multi liberali langa mine si nu i-am avut
  • Aceste alegeri ne-au adus totusi sub toate criteriile din istoria noastra de dupa '90
  • Aceste alegeri au aratat, in conditii de maxima dificultate, ca PNL se batea impotriva a doi colosi, aliati la putere, dar partidul a devenit dintr-un outsider un actor principal
  • Inventarul complet al tuturor celor intamplate in 2009 va putea fi facut in liniste, temeinic, nu privind inapoi, pentru a vedea cine a gresit, ci pentru a vedea care sunt resursele cele mai importante ale PNL
  • Le multumesc tuturor colegilor, incepand cu prim-vicepresedintele Ludovic Orban, tuturor celor care, dincolo de simpatii si antipatii, au dat impreuna si alaturi de mine aceste batalii grele, dificile, importante
  • Va multumesc tuturor si va doresc pentru viitor ca fiind sau nu intr-o echipa de conducere sa va simititi cu totii ca fiind intr-o echipa castigatoare, echipa Partidului National Liberal
11.00 A inceput Congresul PNL, cu un discurs de deschidere al presedintelui PNL Crin Antonescu

10.50 Lista lui Ludovic Orban

Vicepresedinti: Florin Turcanu, Antonel Tanase, Anton Anton, Ilie Balan, Ionel Sorin Ghita, Gabriel Berca, Raymond Luca, Dragos Dinca, Valer Bindea, Minerva Boitan, Viorel Miron, Adrian Miutescu, Dorel Nicolae Oros, Petre Gheorghe si Mihai Ungureanu.

Membrii Biroului Politic Central: Cristian Banu, Ciprian Bogdan, Roxana Ionita, Iulian Medeleanu, Valentin Mitrica, Laszlo Sajtos, Dumitru Stelianide, Ionel Chirita, Ovidiu Cupsa, Alexandru Dinu, Florin Farcas, Gabriel Grozavu, Neculai Ionescu, Mihai Szeplekan, Madalin Teodorescu, Puiu Vasile.

10.30 Lista lui Crin Antonescu

Vicepresedinti: Varujan Vosganian, Norica Nicolai, Romeo Stavarache, Relu Fenechiu, Mircea Diaconu, Dan Radu Rusanu, Paul Victor Dobre, Aristotel Cancescu, Mihai Voicu, Lucian Iliescu, Daniel Chitoiu, Rares Manescu, Raducu Filipescu, Cornel Popa si Vlad Moisescu.

Secretar general: Radu Stroe

Membrii Biroului Politic Central: Andrei Marga, Andrei Chiliman, Cristian Anghel, Marcel Vela, Mariana Campeanu, Ilie Bolojan, Teodor Atanasiu, Marian Petrache, Adrian Semcu, Cristian Bigiu, Mircea Molot, Nicolae Robu, Octavian Popa, Florin Alexe, Marius Nicoara

Presedinte Fondator: Radu Campeanu

Presedinte de onoare: Mircea Ionescu-Quintus
  • Melescanu, Saftoiu si Motreanu au refuzat sa intre pe lista lui Ldovic Orban - surse
Ludovic Orban nu a vorbit despre lista pe care a depus-o, dar surse liberale au declarat pentru HotNews.ro ca Theodor Melescanu, Adriana Saftoiu si Dan Motreanu ar fi refuzat sa intre in echipa lui.

Omul de afaceri liberal Viorel Catarama nu s-a inscris in cursa pentru presedintia PNL, iar termenul in acest sens a expirat sambata dimineata, la ora 7.00, informeaza Agerpres. In cadrul Congresului de sambata, actualul presedinte liberal va prezenta un raport de activitate care va fi supus aprobarii celui mai inalt for al partidului.

Va urma depunerea mandatului Biroului Politic Central, alegerea unui prezidiu al Congresului si a unui presedinte de sedinta. Candidatii la functia de presedinte isi vor prezenta, apoi, motiunile precum si lista cu echipele pentru Biroul Politic Central. Dupa dezbateri, va urma procedura de vot, anuntarea rezultatelor votului si discursul presedintelui ales.

Congresul extraordinar al PNL a adoptat, vineri, modificarile statutare propuse de presedintele partidului, Crin Antonescu, cu 1.083 de voturi pentru, 258 impotriva si 13 abtineri. Principala modificare statutara consta in schimbarea sistemului uninominal de alegere a conducerii partidului, cu sistemul pe liste.

Vineri, deputatul PNL Ioan Timis a declarat pentru Hotnews.ro ca demisioneaza din PNL si se inscrie in PD-L. "Mie imi este foarte clar ca de acum pentru o vreme pe cerul liberal va straluci mai puternic numai o singura stea si aceasta este steaua lui Crin Antonescu. Ceilalti lideri vor avea o stralucire controlata pentru ca lumina, intelepciunea si stralucirea isi vor avea originea intr-un singur punct", a declarat Ioan Timis.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

9234 vizualizari

  • +10 (20 voturi)    
    si voi sunteti infectati (Sâmbătă, 6 martie 2010, 10:27)

    un saturat [anonim]

    Catarama, nu s-a retras. Sunteti penibili. Cat veti mai continua cu mascarada asta?

    Pana unde merge "inteligenta" lui Crin si Orban?

    Intotdeauna se vor gasi "tuteri" care sa se intreaca pentru banii Rabinului.
    • +2 (10 voturi)    
      derbedeul (Sâmbătă, 6 martie 2010, 18:44)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui un saturat

      ala mic este o rusine pentru politica romaneasca. cine nu intelege ca exista si verticalitate in politica sa-l voteze pe crin. asta e dreapta doar in masura in care trebuie sa o traga pe dreapta. huooo pnl!
    • -3 (5 voturi)    
      esti cam analfabet (Sâmbătă, 6 martie 2010, 19:27)

      nu conteaza [anonim] i-a raspuns lui un saturat

      stiu ca vrei sa-ti tragi off-ul dupa subiect, mai ales daca acel subiect este "Catarama", dar nu se pune virgula intre subiect si predicat.
    • 0 (4 voturi)    
      ma lamureste cineva? (Duminică, 7 martie 2010, 10:54)

      naiv [anonim] i-a raspuns lui un saturat

      deci "revolutia bunului simt" si "un alt mod de a face politica" inseamna: rade-i pe Tariceanu, Orban si Catarama? Pentru indrazneala de a avea o alta opinie? PUTE a dictatura tip PCR!
  • +12 (18 voturi)    
    Țuțeri... :) (Sâmbătă, 6 martie 2010, 10:31)

    darthmaul [anonim]

    Dacă Patriciu îl sprijină pe Orban atunci acesta va câștiga alegerile ! Dacă nu ghinion pentru Orban.
    • -1 (11 voturi)    
      iti dai seama ce oameni sint acolo (Sâmbătă, 6 martie 2010, 16:35)

      terecoasa [anonim] i-a raspuns lui darthmaul

      din moment ce au ales intre cei doi. dar de asta au nevoie in opozitie nu? partid naspa si asta. ar trebui interzise partidele in romania, nu ar fi mai bine?
      • -2 (6 voturi)    
        ba ar fi mai bine :)))))))))) (Sâmbătă, 6 martie 2010, 22:10)

        Tim [anonim] i-a raspuns lui terecoasa

        Dar as propune si un barem de inteligenta la vot ceea ce pe tine te-ar face sa nu poti vota :)))))))))))))))
      • +1 (1 vot)    
        doctina (Sâmbătă, 6 martie 2010, 23:28)

        superior [utilizator] i-a raspuns lui terecoasa

        aceste partide au o doctrina...din pacate doar o au, nu prea o aplica. Doctina liberala poate fi un vis frumos, daca ar exista si vointa, coruptie mai putina si influente "exteriare partidului" mai cumpatate. Din pacate politica, la fel ca multe altele, se aplica "in forta" in Romania. Pacat de cei care cred in principiile liberale si nu pot influenta alegerea acestor "elite", elite care se aseaza in fotoliul de conducere dand doar din coate. Poate intr-o buna zi va rasari si in Romania....soarele.
  • +7 (17 voturi)    
    ce pacat... (Sâmbătă, 6 martie 2010, 10:32)

    egroeg [anonim]

    oricare va castiga, va fi la fel de rau ,atat pentru partid ,cat si pentru viata politica a tarii.Pana la alegerile viitoare vom avea un partid a carui cota se va diminua in mod convingator.
    • +8 (16 voturi)    
      Ce pacat!? (Sâmbătă, 6 martie 2010, 17:36)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui egroeg

      Eu as zice ce bine. Nu de alta, da' un partid cum e PNL-ul actual eu cred ca e extrem de bine daca ajunge o caricatura complet lipsita de importanta in viata politica romaneasca. Ca si PSD-ul, de altfel. Disparand partide de doua parale, care doar pe baza prostiei electoratului s-au mentinut pana la momentul actual, se face loc pt. politicieni autentici. Care evident ca nu vor aparea peste noapte, da' macar au o sansa, daca e loc destul.
      • +9 (19 voturi)    
        Merci Realitatea TV si Antena 3! (Sâmbătă, 6 martie 2010, 18:33)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Datorita acestor brave televiziuni care sustin PNL din toate puterile, toata populatia Romaniei a putut in sfarsit viziona anvergura politica infantil-prosteasca a lui Crin Antonescu.Au fost doua momente cheie in care acesta si-a dezvaluit caracterul superficial si idiot de a fi om politic. Prima a fost cand Ludovic Orban l-a luat putin la tinta in discursul sau iar Crin se foia penibil si gesticula disperat in dreapta si in stanga la auzul acuzelor ce i se aduceau. Cel de-al doilea moment a fost cand dupa aflarea rezultatului votului, Crin pufnea prosteste in ras de unul singur de parca nu-i venea sa creada cat de prosti sunt liberalii ca i-au dat votul. Practic, atitudinea lui Crin Antonescu a fost una de clovn politic. Intre Mircea Geoana si Crin Antonescu este o singura diferenta care ii apropie: primul topaia infantil ca pierduse niste alegeri iar Crin radea infantil ca nu castigase nimic. Discursul lui Crin Antonescu in lipsa tintei Basescu este epuizat. Crin Antonescu este tutarul principal a lui Dinu Patriciu, singura lui indatorire fiind de a opri dosarul din Justitie a acestuia cu orice pret. Tot acest congres s-a redus la acest deziderat. Dupa acest congres PNL se indreapta spre 10% cu toata viteza...
        • -1 (1 vot)    
          Motiunea e impresionanta (Duminică, 7 martie 2010, 1:03)

          Mihai Bucur [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          Motiunea Antonescu e impresionanta: analiza facuta societatii si vietii politice romanesti actuale e corecta si patrunzatoare; obiectivele politice propuse sunt clare si suna foarte promitator, in stil al dreptei occidentale; temele ideologice sint bine nuantate si bine subliniate; exista si un embrion de strategie pentru atingerea obiectivelor, embrion care s-ar putea dezvolta. Antonescu a avut inteligenta sa asume si contributia PNL la perpetuarea actualului sistem dezastruos - nici n-ar fi fost posibil altfel avind ca vedere cit de vinovat se face PNL-ul de mentinerea "sistemului ticalosit".
          Oricum, motiunea merita votata la congresul partidului si ar putea aduce un spor de voturi si ale electoratului general.
          Din pacate, cu oamenii care exista la conducerea reala ( nu de fatada) a PNL, e foarte probabil ca ea va ramine un petec de hirtie. Antonescu e bun la cuvinte, dar cuvintele lui s-au dovedit adesea ...vorbe goale.
      • -3 (11 voturi)    
        daaaaaaaaaaaa (Sâmbătă, 6 martie 2010, 22:12)

        Tim [anonim] i-a raspuns lui Eu the first

        Daca se poate sa ramana un singur partid PDL=PCR cu un singur Carmaci. Mai dar voua v-a placut al naibii in comunism. Ma tot mir cum in secolul asta puteti gandi atat de obtuza....
        • 0 (4 voturi)    
          Nuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!! (Duminică, 7 martie 2010, 14:45)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Tim

          Nu ne-a placut in comunism si nu vrem partid unic. Vrem un ADEVARAT partid liberal, un ADEVARAT partid socialist si un ADEVARAT partid crestin -demcrat.Nu niste mascarade! Cerem prea mult?
  • +8 (18 voturi)    
    puii santinela Antonescu si Ponta sunt *presedinti (Sâmbătă, 6 martie 2010, 10:43)

    Odin [anonim]

    in partide fara dinti *vorba cantecului ...
    *cand vor ajunge la putere/vor fi batrani ,vor fi mosnegi* vorba romantei
    un Melescanu ,un Tariceanu ,un Patriciu,un Nastase ajunsi la 80 de ani vor lua drumul azilului ...
    adio putere politica pentru cca 10-15 ani pentru PSD si PNL -
    combinatia PDL+UDMR + independenti+ Minoritati vor avea cel putin 10 ani majoritatea -PNL trebuie sa absoarba PC si sa dispara impreuna ,iar PSD nu mai e la moda 10-15 ani ,mai ales daca vom avea si baze militare SUA+ NATO in Romania
  • +9 (15 voturi)    
    de onoare? (Sâmbătă, 6 martie 2010, 10:45)

    MirceaA [utilizator]

    Presedinte de onoare? Se pare ca in PNL onoarea are o alta definitie.
  • +10 (20 voturi)    
    CHUCHY ANTONESCU. (Sâmbătă, 6 martie 2010, 10:45)

    eu [anonim]

    ... seamana leit cu chuchy :)
    • -8 (14 voturi)    
      Si matale leit cu unu' cu putini neuroni (Sâmbătă, 6 martie 2010, 17:37)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui eu

      Invata dom'le sa citesti si sa scrii. Altfel doar te faci de ras.
    • -1 (11 voturi)    
      Frumosul Basescu (Sâmbătă, 6 martie 2010, 19:46)

      luke [anonim] i-a raspuns lui eu

      Banui ca daca voi comenta ca Basescu are fata unui betivan iesit de la birtul din colt, voi amendat cu multe voturi in minus. Bring it on!
      • -1 (1 vot)    
        hai sa ne imaginam (Duminică, 7 martie 2010, 10:51)

        cinic [anonim] i-a raspuns lui luke

        ca in 2014 PDL nu pune candidat. Ramane Crin contra Ponta. Cine castiga? cine isi asigura (macar) neutralitatea PDL. Poate Crin ? Dupa ce-i injura si ii ameninta cu distrugerea? Ce zici?
      • -1 (1 vot)    
        Daca banui tu... (Duminică, 7 martie 2010, 16:03)

        doi si-un sfert [utilizator] i-a raspuns lui luke

        Dar tu nu te-ai mai uitat de mult timp in oglinda de ai o parere atat de buna despre tine si atat de rea despre presedintele tarii?
        Scuteste lumea de comentarii inutile de tip "frustrat" .
    • -2 (2 voturi)    
      Nu cred (Duminică, 7 martie 2010, 12:44)

      Petrovici [anonim] i-a raspuns lui eu

      Mai degraba cu Chuky
  • +7 (17 voturi)    
    jefuitorii (Sâmbătă, 6 martie 2010, 11:01)

    aviatorul [anonim]

    Care sunt şansele ca statul român să-şi mai vadă înapoi toţi banii pe care îi datorează Rompetrol Rafinare?Proprietarul companiei nu mai este Dinu Patriciu, ci kazahii de la KazMunaiGaz (KMG), care vor să delisteze Rompetrol Rafinare (simbol RRC) de la Bursa de Valori Bucureşti.
    Saga obligaţiunilor deţinute de stat la Rompetrol Rafinare a început pe 30 septembrie 2003. Guvernul de atunci, condus de Adrian Năstase, a convertit datoriile acumulate de-a lungul timpului de companie, cifrate la 2,1 miliarde lei (571 milioane euro), numită la acel moment Petromidia, în obligaţiuni cu o scadenţă de şapte ani. Ordonanţa executivului din 2003 şi legea din 2005 oferă mai multe avantaje companiei, deţinută de Dinu Patriciu, care are, de exemplu, posibilitatea convertirii obliga ţiunilor în acţiuni. În schimb, statului nu îi rămân prea multe opţiuni când vine vorba despre recuperarea creanţei. În septembrie 2007, Patriciu a vândut pachetul majoritar de 75% din acţiuni al Rompetrol către compania kazahă KazMunai- Gaz. În 2009, şi restul de 25% din acţiunile grupului au trecut de la miliardarul român la kazahi.
    • 0 (8 voturi)    
      Destul de mari, as spune (Sâmbătă, 6 martie 2010, 17:39)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui aviatorul

      Nu numai s-a transmis si datoria cand s-a vandut firma, dar cazacii care-s acuma actionari majoritari parca au si declarat acu' ceva vreme ca o sa plateasca datoria. Alternativa este ca datoria sa fie convertita in actiuni, in care caz statul roman ajunge iar actionar majoritar. Chestie pe care nici cazacii nici statul roman n-o vor. Statul roman abia a asteptat sa privatizeze firma, ca si-a dat seama ca e un prost administrator, si cazacii nu de-aia au cumparat-o ca sa piarda controlul asupra ei.
  • +1 (11 voturi)    
    brandul antonescu=brandul ceausecu (Sâmbătă, 6 martie 2010, 11:12)

    respolarus [anonim]

    ma refer la maresal nu la papagal.desi cred ca crin papagalul vrea sa ajunga dictator ca si antonscu maresalul.
  • +12 (20 voturi)    
    alegeri PNL (Sâmbătă, 6 martie 2010, 11:18)

    micea [anonim]

    Antonescu si Orban.Tusea si Junghiul.
  • +15 (25 voturi)    
    sa-ti fie tarina usoara PNL- PATRICIU (Sâmbătă, 6 martie 2010, 11:43)

    mosul [anonim]

    la revedre pnl
    astazi este inmormintarea partidului.
    pacat ca un papagal-repetent si un dezechilibrat psihic ajung sa se bata pt presedintia acestui partid
    dumnezeu sa odihneasca in pace PNL-ul
    sa-i fie tarina usoara
  • +13 (23 voturi)    
    varza (Sâmbătă, 6 martie 2010, 11:47)

    jos_iliescu [anonim]

    Ce fete de vulpoi batrani au amandoi.. numai privindu-i, si-ti dai seama ca nu merita incredere. Sunt liberal, da n-o sa votez niciodata PNL-ul lor. Vai de steaua lor...
    • -1 (1 vot)    
      penytu Jos Iliescu! (Duminică, 7 martie 2010, 14:50)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui jos_iliescu

      Si mai ramai liberal? De ce?
      • 0 (0 voturi)    
        da (Miercuri, 10 martie 2010, 17:23)

        jos_iliescu [anonim] i-a raspuns lui adrian88000

        Raman liberal, dar nu voi fi sustinator al PNL-ului actual.
  • +6 (16 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 6 martie 2010, 11:59)

    flit [anonim]

    deci PNL-ul ramane rosu si penal - adica inchinat afaceristilor-infractori ! Organ nu e decat un figurant care sustine in demersuri floarea toxica...
  • +5 (13 voturi)    
    Numai ce ma uit la poza din titlu ... (Sâmbătă, 6 martie 2010, 12:07)

    the [utilizator]

    si se vede cu ochiul liber ca liberalii au de unde alege ...

    Numai pentru prietenii mei liberali imi pare rau, congresul pnl mânce-shi chiftelele festive in pace si onor ...
  • +13 (21 voturi)    
    Hotul striga: Hoti!i (Sâmbătă, 6 martie 2010, 13:07)

    Ionel [anonim]

    Si-au dat arama pe fata: Antonescu: "Eliminarea PDL este un obiectiv principal al PNL."
    De 4 ani PNListii ne intocxica ca Basescu si PDLul vor sa-i distruga , dar toate actiunile si mai nou si vorbele dovedesc contrarul.
    • +4 (12 voturi)    
      Antonescu... (Sâmbătă, 6 martie 2010, 16:40)

      Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui Ionel

      probabil nu a auzit de proverbul: Cine sapa groapa altuia, cade singur in ea. Oricum, imi dau seama ca PNL este acum pe tobogan. Patriciu va desavarsi distrugerea ramasitelor partidului istoric.
    • -5 (13 voturi)    
      Ai dreptate, si ti-am dat si plus ... (Sâmbătă, 6 martie 2010, 17:40)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Ionel

      ... da invata dom'le sa scrii. E jenant si penibil sa-ti bati joc de limba materna.
  • +12 (20 voturi)    
    Asta este bunul simt (Sâmbătă, 6 martie 2010, 13:10)

    domino63 [anonim]

    clamat in campanie?!
    Daca pentru voi suprimarea unui partid este prioritara, bravo voua, atunci cand veti "muri" politic!
    Cine nu e cu voi trebuie sa moara.
    Traiasca noul parid comunist liberal si social democratic.
  • +17 (25 voturi)    
    "Castravetele"... (Sâmbătă, 6 martie 2010, 13:17)

    anar1975 [utilizator]

    Antonescu e ca in sceneta cu Florin Piersic, "Castravetele", pe care elevul o spunea la toate materiile: (va mai amintiti?: "este un fruct dicotiledonat... si are 99% apa"). Indiferent pe ce tema este un subiect politic, el o tine pe a lui: "Obiectivul penele este sa elimine pedele de pe scene politica".
    Halal liberalism. Antonescule, esti doar un "scoler"...
    • 0 (4 voturi)    
      Castravetele (Sâmbătă, 6 martie 2010, 21:58)

      the [utilizator] i-a raspuns lui anar1975

      l-a furat prapaditul de Florin Piersic de la Mircea Crisan ...
      da, da, ne amintim exact !!!
  • +7 (17 voturi)    
    PNL??? (Sâmbătă, 6 martie 2010, 13:27)

    Bogdan [anonim]

    Acum ceva zeci de ani PCR-ul a inceput prin eliminarea celorlalte partide.
    Se pare ca PNL incet incet calca pe urmele lor.
    El lider maximo: Crin Antonescu
    Eliminarea PDL ca si tel. Urmeaza PSD....
    Si cand te gandesti ca PNL reprezinta liberalismul in Romania. Liberalismul in PNL e o gluma. Nu am vazut un congres ca cel al PNL de pe vremea lui Ceausescu cand ce spunea tatuca era lege. In aceeasi directie a luat-o si PNL. Trist dar adevarat.
  • +3 (9 voturi)    
    Mda (Sâmbătă, 6 martie 2010, 13:38)

    Keanutza [anonim]

    Ar tebui sa aveti alte obiective, daca tot vreti sa faceti treaba.
  • +12 (20 voturi)    
    Halal discurs! (Sâmbătă, 6 martie 2010, 13:39)

    Simplu [anonim]

    Vai de partidul care isi alege un lider al carui obiectiv e ELIMINAREA unui alt partid sau lider. Grow up! Parca era vorba ca Romania are nevoie de modele de constructie, ca 20 de ani au/am tot daramat. Fara discernamant. Si am pus in loc vile, limuzine, averi necautate de fisc si.. manele. Au ramas gropile. Vai de noi , poporul roman, cu lideri plini de ura unii impotriva altora si discursuri belicoase! Inca 20 de ani? Mi-e mila de penelisti, ca nu au din ce alege. De fapt, probabil ca si liderii sunt dupa chipul si asemanarea multimii.
  • -1 (5 voturi)    
    Foarte interesant (Sâmbătă, 6 martie 2010, 14:04)

    Tiberiu [anonim]

    Totul se naste ca reactie la altceva in tara asta...
  • +6 (16 voturi)    
    pacat (Sâmbătă, 6 martie 2010, 14:16)

    Vuck [utilizator]

    Partidul asta nu mai este in stare sa dea un barbat adevarat, amandoi sunt niste pisici miorlaitoare roase de frustrari.Nici unul dintre ei nu are statura politica multumitoare pentru a se lua la tranta cu Basescu.
  • +8 (12 voturi)    
    Halal jurnalism... (Sâmbătă, 6 martie 2010, 14:29)

    mihai [anonim]

    Vad ca alegerile din psd si pnl sunt foarte importante pentru tara asta. Mai importante chiar decat alegerile locale, parlamentare si prezidentiale. Trebuie ca acestia au foarte multi admiratori printre jurnalisti, ca nu vad o importanta asa mare a lor.... nici chiar in germania unde traiesc nu se face asa mare tam-tam cu alegerile dintr-un partid.... publicitate gratuita as zice eu....

    Acum m-am uitat la meciul fetelor de la Oltchim cum au obtinut o calificare superba in semifinalele Ligii Campionilor la Handbal.... asa da bucurie si mandrie...
  • +6 (16 voturi)    
    pnl (Sâmbătă, 6 martie 2010, 14:34)

    dan [anonim]

    De ce sa votezi un partid care are ca principal obiectiv,nu propasirea tzarii si bunastarea poporului ,ci eliminarea pdl.? Mentalitate de golan de cartier !
  • +9 (17 voturi)    
    julvernul din umbrar (Sâmbătă, 6 martie 2010, 14:48)

    cox ing bayer [anonim]

    Da voi crea un guvern din umbra...ah ce-mi place mie la umbra, mai motai, mai chicotesc un pic, mai ma trezesc, ma intind si pe partea ailalta...pe scurt chiulesc...cool. Sa mai zica astia ca nu fac nimic pentru tara. Ce ma? s-a discutat bugetul zici?
  • +3 (15 voturi)    
    Gata si cu Crin! (Sâmbătă, 6 martie 2010, 15:18)

    Petre [anonim]

    Crin, ce grad are Catarama?
    Macar e de bun simt Catarama.
    Vezi ca alte "grade" din PNL iti vor canta prohodul! I-ai jignit!
    Fii mai atent la expresii!
  • +6 (16 voturi)    
    istorie (Sâmbătă, 6 martie 2010, 15:21)

    cristian [anonim]

    Stie domnul Antonescu cati oameni au facut ani de inchisoare sau au murit in urma denunturilor presedintelui de "onoare" al PNL?. Isi mai aminteste ce a spus Ticu Dumitrescu despre Mircea Ionescu Quintus.?
  • +4 (12 voturi)    
    arta-i doamne ca nu stiu ce zic ! (Sâmbătă, 6 martie 2010, 15:26)

    ion roata [anonim]

    bine ca ceva ma retinut ca sa ma inscriu la pnl.
    ulterior m-am felicitat ca nu am facut acest pas din motive foartesimple.toti sun o apa si un pamant.in Romania atat partidele cat si in mare majoritate membrii lor sun corupti mai ales cei care dupa 1989 erau persoane majore dar si ceilalt au mostenit aceste obiceiuri orientale.
    un sef de partid care in preambulul congresului declara sus si tare ca doreste sa rada de pe suprafata pamantului un alt partid cred ca alela ca si partidulpe care il conduce nu are ce cauta in politica romaneasca pe care si asa a inveninat-o.
    dl.Crin Antonescu isi inchipuie ca liberalii sunt cei mai curati dar se inseala.multi liberali a ciripit la securitate si iau turnat pe colegii lor si pe altii,multi liberali au fost membrii de frunte ai pcr,foarte multi liberali sau imbogatit prin coruptiesi frauda,tot asa de multi baroni au si liberalii ca si alte partide iar politica lor cat au fost la guvernare a fost de a lasa pamantul parjolit si de-ai imbogati pe ai sai mai intai.Ultima guvernare liberala ne-a lasat cu fundul gol,au lasat finantele tarii in intuneric pentruca numai asa sau imbogatit fara limita.
    Sunt convins ca in curand vor pati ce au patit si taranistii.
  • +8 (16 voturi)    
    Bravos natiune (Sâmbătă, 6 martie 2010, 15:34)

    Kata [anonim]

    Care va sa zica, obiectivul principal este daramarea PDL. Nu conteaza starea natiunii. Sa moara capra vecinului e tot ce conteaza. Bravos inca o data...
  • +6 (14 voturi)    
    Partidul Mascarada (Sâmbătă, 6 martie 2010, 15:40)

    Florin [anonim]

    asta devine Partidul mascarada, defapt ne convinge ca nu mai e nimica de salvat.
    Pacat, tara ar avea nevoie de un Partid Liberal.
    Acesti 20% care i-am avut pana acuma vor fi o amintire frumoasa, programul partudului este unu de ura si focuzeaza inca pe cum a da PDL jos de la putere, dara nu ne da nici claritate ce program are pentru a salva romania.
    Numai ca sa-l scoata pe Patriciu din cacat pentru impozitele neplatire de cateva milioane de € ne vindem docma.
    Pacat!
    Doi Idioti ca Orba si Anonescu distrug ideologia Liberala.
    Pacat!
  • +6 (14 voturi)    
    eu (Sâmbătă, 6 martie 2010, 15:56)

    hahaha [anonim]

    suna cam cunoscuta replica "eliminarea PDL e tinta partidului nostru"

    nu stiu unde am auzit.. chiar ca suna cunoscut..

    aaaaa...... gata stiu!!!

    PCR cu doctrinele lui marx si lenin au zis asta..

    ELIMINAREA PARTIDELOR DEMOCRATE !!

    hehe, stiam eu ca nea crin are cartea lui marx si lenin prin buzunar, invata de acolo replici pentru discurs.

    felicitari nea crin, sper sa duci PNL la buda, ca traiectoria deja e stabilita

    PNL = partidul celor frustrati, nu au nicio ideologie, nu au programe de conducere de guvernare.. au numai hahalere si scandal.
    • +3 (9 voturi)    
      GRESESTI (Sâmbătă, 6 martie 2010, 18:05)

      IOLANDA [anonim] i-a raspuns lui hahaha

      PNL=PARTIDUL NESIMTITILOR LENESI
  • +10 (16 voturi)    
    eliminarea PDL (Sâmbătă, 6 martie 2010, 16:00)

    MirceaA [utilizator]

    sunt curios daca Lili, cand era copil si mergea la mare, construia castele din nisip sau le strica pe ale celorlalti copii.
  • +5 (11 voturi)    
    Nici o sansa (Sâmbătă, 6 martie 2010, 16:08)

    Brebu' [anonim]

    Judecand felul in care cele 2 mari, marete, gigantice partide din opozitie si-au organizat alegerile, io zic ca Romania nu are nici o sansa sa miroasa macar democratia.
    Ce e mai trist e ca cei doi capi ( gioala si crin ) de partide s-au dovedit cei mai mari combinatori si sforari incercand prin orice mijloace sa pastreze puterea in interiorul organizatiilor. Ei doi care acum 3 luni "luptau" impotriva tiranului furacios de voturi. Unuia nu i-a iesit insa socoteala. Celuilalt o sa-i iasa . Halal lideri.
  • +7 (17 voturi)    
    echipa de rahat! (Sâmbătă, 6 martie 2010, 16:09)

    adrian [anonim]

    Echipa lui Antonescu? Pfff!!! Halal echipa!! Cu Norica Nicolai... ce avem de invatat de la ea... nici macar nu e mode liberal!!!! Derbedei la patrat !!!
    Echipa lui Orban? Raul cel mic!!!! Dar mai eficient si cu minte la cap!!!! macar au o viziune asupra realitatii...

    Deja sunt dezamagit!!! Noi, tinerii, avem nevoie de modele de oameni, personalitati... in partidele astea politice, in viata publica!!! Ce modele!? Ioc, modele!!! Sa plateasca ei la stat taxele si impozitele...
    Patriciu? plateste cu taraita!!! are si el niste oameni... care toti banii i-a investit in afara si in companii offshore!!!
    Deci, ei sunt liberalii de maine!!!
  • +10 (16 voturi)    
    nimic concret (Sâmbătă, 6 martie 2010, 16:12)

    carmen [anonim]

    ...in programul lui Antonescu.
    desfintarea pdl,principala tinta a PNL? Ma asteptam sa aud ca principala lor tinta este sa faca acum o opozitie constructiva spre binele poporului roman.
    Nu mai intele ceva: spune ca vrea desfintarea pdl,dar apoi spune ca vrea alianta cu unul dintre partidele mari. Pai daca dispare PDL ,in afara de PSD care e al doilea mare partid cu care vrea alianta?
    Nu l-am auzit ceva de genul ...voi face, voi lupta ,ci a vorbit doar la plural. Un adevarat lider trebuie sa vina cu idei novatoare,personale , sa arate celorlalti ca el este principalul luptator,cel care se va arunca cu pieptil inainte,iar membri PNL vor fi ajutoarele lui. Eu am inteles din discursul lui ca va fi tocmai invers.
    Dar la ce te poti astepta de la un om care de luni bune are un singur scop:Jos Basescu! Altceva nimic! Nici macar la adoptarea bugetului in camere nu a fost. Nu l-am auzit, asa cum a facut Geoana sau alti lideri de partid, sa isi spuna parerea in legatura cu scutul anti-racheta. De fapt nu l-am auzit decat vorbind vorbe goale. Pacat ca lasa pe dinafara oamenii adevarati din PNL. Acest partid merita un conducator mai bun.nu o amrioneta a lui Patreiciu.
    • +15 (21 voturi)    
      nimic nou!! (Sâmbătă, 6 martie 2010, 16:22)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui carmen

      Deja pe mine ma obosesc oamenii astia din PSD si PNL... Basescu sus, Basescu jos!!!
      Basescu este un politician si strateg excelent!!! Ce mai! Jos palaria!!!
      Insa, sa fii adult si sa ai obsesii la adresa lui Basescu si sa nu iti pese de poporul roman, de tineret... sa vina cu strategii cum sa atraga oameni, sa vina cu idei noi... ei ce fac?
      Se scoala cu Base, mananca cu Base, se culca cu Base... Deh!!!!
      Maturizati-va!!! Doamne iarta-ma!!! Astia sunt infantili... mai ales oamenii lui Antonescu...

      Patriciu a avut tupeul sa apara la Congres!!! Si-a batut joc de o natiune... cu regia lui de doi bani ... cu acel filmuletz in campania electorala!!! Rusine sa ii fie lui! Nici macar nu e in stare sa angajeze oameni in Rompetrol cu experientza... Fura tot timpul si sa produca profit fara sa scoata bani!!! Asa si Antonescu si echipa lui....
      Aaaa!! Fenechiu ala...din Moldova... care nu stie sa vorbeasca... el om politic? sau model pentru tineret!!! Deja e un cosmar pentru mine.... cand ma gandesec la PNL!!!! Ce a ajuns sa fie!!! Un partid de buzunar!!!
      Nici nu au recunoscut ca Stoica si Stolojan i-a bagat in Parlament... dupa ce au fost scosi din Parlament de PRM si PDSR (Actualul PSD)...
      Nu ati invatat nimic din lectiile istoriei!!!!

      Pacat de oameni din PNL... Multi o sa plece!!!
  • +12 (18 voturi)    
    Fabulatiile lui Antonescu. (Sâmbătă, 6 martie 2010, 16:15)

    Isul [anonim]

    I-a fost usor sa manipuleze o masa de spectatori impasibili si adormiti.Ex."vom intra la guvernare alaturi de unul din partidele mari".Pai daca unul din scopurile principale ale noii conduceri este sa elimine PDL-ul dintre care partide mari va mai alege?Deci el stie anticipat ca a promis un triumf nerealizabil sau ca va guverna doar cu PSD-ul lui Ponta,partid care nu prezinta niciun pericol pentru Patriciu.In general, acest congres,a fost dus in derizoriu de declaratiile lui Orban si mai ales a lui Petre Roman.
  • +14 (20 voturi)    
    Antonescu a readus dictatura... (Sâmbătă, 6 martie 2010, 16:36)

    Rescatorul [anonim]

    in partid si Romania. Daca mai auziti vreun liberal vorbind de "dictatura" lui Basescu, merita sa-l scuipati in ochi.
    • +12 (18 voturi)    
      bine zis, rescatorule!!!! (Sâmbătă, 6 martie 2010, 16:49)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

      Deh!
      Are dreptate rescatoru' sau cine o fi!!!!
      PNL a avut cu PSD cea mai proasta strategie de a-l da jos pe Basescu!!! Nu le-a mers!!!
      Constat ca au mai ramas cu codite de la prostia asta!!!!
      Halal strategie!!!
      Imi e deja greatza!
    • -3 (5 voturi)    
      Se putea si mai rau (Sâmbătă, 6 martie 2010, 18:18)

      Viorel Panarama [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

      A cam fost gainarie sa schimbi aseara tehnica votarii si sa pretinzi dimineata listele echipelor.
      Da' hai c-ati avut noroc! Daca iesea Catarama va facea data viitoare alegeri mai misto, ca la SAFI, cu o singura lista propusa numai de el, se strangeau voturile cum voia el, si va comunica rezultatul numaratorii la care nu mai participa nimeni. Iata si modelul "http://www.bvb.ro/info/Raportari/XFOA/XFOA-CONVOCARE AGI 18.05.2005 (DATA REF 18.04.ZIP"
  • +7 (15 voturi)    
    pentru liberali (Sâmbătă, 6 martie 2010, 17:24)

    nistor [anonim]

    liberalilor,dupa alegerea pe care a-ti facut-o cu Antonescu in frunte si cu Norica Ncolai in spate puteti sa va cintati prohodul !
    • -4 (12 voturi)    
      Nu,nu,vom trai si vom vedea... (Sâmbătă, 6 martie 2010, 18:38)

      drona [utilizator] i-a raspuns lui nistor

      Nu iteleg ce nu va place la tanarul Antonescu.Personal,apreciz ca reprezita cea mai buna varianta din toate ofertele.Incercati o simpla analiza,comparatie sau comensurare a potentelor cotracandidatilor,exceptad-ul pe Orban,si cu siguranta,le vom gasi infinit mai multe carente.Impreuna cu Orban,care a dat dovada de mare caracter,vor face echipa puternica,profesionista si cu mari sanse de a inlocui o guvernare diletanta,oportunista,paguboasa si distructiva. Fie ca bunul Dumnezeu,sa vegheze si sa ajute gandul bun al romanilor care si-au pus mari sperante in viitoarea guvernare liberala.Felicitari!
  • +5 (11 voturi)    
    Asumat (Sâmbătă, 6 martie 2010, 18:08)

    mike [anonim]

    este se pare un cuvant drag crinului . partea proasta e ca detesta termenul de decontat, dar vine si asta, negresit.
  • +6 (12 voturi)    
    mi se pare.. (Sâmbătă, 6 martie 2010, 18:23)

    marius [anonim]

    Mi se pare ca ,acest congres, a fost o mostra crasa de non-combat.
    Nu aveau pe cine sa aleaga ptr ca nu existau candidati,asta-i strategia lu' peste,in rest ne vedem pe Antene si la Razvan Dumitrescu.
  • -3 (11 voturi)    
    v-am deblocat comentariile (din AdBlock)... (Sâmbătă, 6 martie 2010, 18:44)

    Dan [anonim]

    ...doar ca sa ma uit cum va tavaliti in spume. :)

    e amuzant cat de tare ii preocupa pe postacii portocalii soarta PNL-ului, cate regrete au, cate dureri, cate lacrimi in gat :))

    sunteti ridicoli, dar va rog insistent sa continuati: va mai amintiti cine moare de grija altuia, nu?
    • +3 (3 voturi)    
      PNL (Duminică, 7 martie 2010, 2:52)

      antiroman [anonim] i-a raspuns lui Dan

      d-le,eu nu ma amuzam.ci ma miram ca nici macar un"postac",vorba dvs.,nu sustinea pnl-ul in comentarii,dar cu greu,cu greu am mai decoperit cate unul,poate doi,ceea ce inseamna ca astia sant bolsevici,adica majoritari,iar dictatura PDL-isto-securista e buna si binevenita pt.scumpa mea patrie.
  • +1 (7 voturi)    
    Lasati-i sa se joace-n nisip (Sâmbătă, 6 martie 2010, 18:45)

    Alui [anonim]

    Nu-i baga nimeni in seama (pe liberali).
    • +4 (4 voturi)    
      deocamdata (Sâmbătă, 6 martie 2010, 19:31)

      cipri_ [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      o sa fie bagati in seama curand. N-ai auzit ca vor sa ajunga la 30% - 40 % ?? :-)))
  • +3 (9 voturi)    
    criza (Sâmbătă, 6 martie 2010, 19:15)

    Petrovici [anonim]

    Noi ne chinuim sa gasim mijloace de a iesi din criza, sa punem fiecare umarul spre indreptare, sa facem dreptate printre stricaciunile lor mai vechi, sa muncim in pace si prietenie iar ei ne ameninta cu razboiul si distrugerea.
    E greu pentru oameni fara nici o meserie care nu stiu decat sa mulga Statul, sa ia bani de la cei care muncesc si sa-i consume la Monaco, in Caraibe sau pe alte meleaguri.
    Halal sa le fie celor care vor vota vreodata astfel de patachine.
  • +1 (9 voturi)    
    Ori, ori (Sâmbătă, 6 martie 2010, 20:00)

    neaga1900 [utilizator]

    In opinia mea , chiar daca ar fi va Orban , sa fie presedinte - e acelasi lucru!Am curaj , sa fac prinsoare , ca Pnl-ul, daca va intra in Parlament , o va face la mustata, desi mai sigur va fi , ca va avea soarta Pntcd-ului...
  • 0 (4 voturi)    
    ...inca o ...scema..banala... (Sâmbătă, 6 martie 2010, 20:05)

    comentatu' [anonim]

    ...si de data asta au castigat...stategii..
    Sa le fie de bine.........sa le mai fie de bine....
    Daca au impresia acesti securisti, SRI-isti si alte nationalitati ...conlocuitoare ca circul servit este si realitate se imbata cu apa rece....
    Da, inca mai merge in Romanica....si merge bine dar aceste ,,personaje'' sunt ,,eroii'' momentului si ei nu reusesc sa se vada...
    Mai bine ...lasa..pe alta dat....
    A fost o frustrare...o refulare....de fapt...nu a fost nimic....
  • +3 (9 voturi)    
    Mi se pare mie? (Sâmbătă, 6 martie 2010, 20:14)

    Trojan.H [utilizator]

    Mi se pare mie sau baiatu' asta are ceva ciudat in el?!?
    M-am uitat mai atent la el de fo' 2-3 luni si e ceva la el care nu-mi place deloc, nu-mi dau seama inca, dar e ceva straniu...
    Sau mi se pare mie...
    • -4 (4 voturi)    
      Ai ghicit bine... (Sâmbătă, 6 martie 2010, 20:56)

      Claude [anonim] i-a raspuns lui Trojan.H

      .... gindesti la fel. E acel ceva pe care l-ai ghicit!
    • -2 (4 voturi)    
      natia (Duminică, 7 martie 2010, 9:05)

      Petrovici [anonim] i-a raspuns lui Trojan.H

      Un bun politician va ramane in istorie daca isi consacra activitatea pentru binele natiei.
      Privirea, atitudinea si vorbele sale nu aduc deloc cu o promisiune pentru binele nostru, oameni obisnuiti si nealiniati vreunui partid. El si-a declarat numai ca va lupta cu toate armele posibile impotriva PDL, indiferent daca acesta duce o politica corecta, pentru iesirea din criza, pentru punerea pe principii de bun simt a salariilor sau a pensiilor, doua probleme vitale pentru tara. Daca s-ar rezolva cu pensiile si salariile exagerate ar fi bani si de investitii, n-ar mai trebui imprumuturi, n-ar mai fi deficit bugetar, etc.
      Polonia a retinut banii dobanditi in 2008, in perioada de crestere economica, si in 2009
      s-au putut atenua efectele negative ale crizei globale. PNL-istii din guvernul Tariceanu au risipit profiturile ba inca au lasat si datorii cu nemiluita. Nu i-am auzit vreodata pe Tariceanu sau Vosganian justificand aceasta politica perdanta. Orice roman de la tara stie ca trebuie sa aduni bani albi pentru zile negre. Ei s-au ghidat numai politic. Stiau ca vor pierde alegerile si intentionat au golit visteria ca sa-i puna in dificultate pe urmasi. Au pregatit terenul pentru ca apoi sa urle de mama focului ca guvernarea de acum nu este buna.
  • +1 (7 voturi)    
    televiziunile (Sâmbătă, 6 martie 2010, 20:45)

    andrei [anonim]

    ieri cand a vorbit dnul quintus nimeni nu a transmis mi-ar fi placut sa il aud pentru ca orban si crin numai tampenii au vorbit, deasta era galagie in sala pentru ca nu au zis nimic concret.

    orban ii dadea cu: daca nu ma veti vota veti pierde un om care v.ar fi raspuns la telefone si v/ar fi sprijinit.

    sare apoi crin dupa ce se foieste in stanga si in dreapta cu un asa zis drept la replica dupa care merge la loc si sopteste in stanga si in dreapta: ce i-am zis-o. apoi iarasi zice ceva orban iar apoi iarasi merge crin sa vorbească linistind sala sa ii asculte discursul de lemn.

    mai fratilor, nu am inteles nimic clar, ce vrea partidul, ce program are, ce aduce nou viitorul candidat.

    si voi ati fost ca PC-ul din pacate, iar cin nu prea are sanse la presedentie.

    varza cu totii.

    boc viitorul presedinte
  • +2 (8 voturi)    
    Concursul de miss din PNL (Sâmbătă, 6 martie 2010, 20:58)

    Steamy [utilizator]

    Aha! Deci la PNL a fost concurs de miss pe care l-a căştigat Făt Frumos cel pletos cu ochi albaştri. Trubadurul a luat doar locul 2, în timp ce Ceafă Lată s-a retras din concurs.
  • +2 (8 voturi)    
    PNL (Sâmbătă, 6 martie 2010, 21:12)

    anonim [anonim]

    Deci PNL ramane aservit unei singure persoane,chiar daca prin "reprezentant".
    Singurul care a vorbit logic de la PNL a fost Catarama.Acesta a spus ca e o aberatie sa nu vrei sa fii la guvernare.Decat daca bineinteles un alt interes puternic exista.Asa ca PNL,intru gloria finantatorului iubit a ales sa faca figuratie pe scena politica.
    Crin Antonescu e omul care nu are nimic de zis concret si nu se indreapta nicaieri.
    In rest vorbe goale.
    • 0 (4 voturi)    
      sarcini mari (Sâmbătă, 6 martie 2010, 22:25)

      Petrovici [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Grija mare a lui Paturiciu a fost sa puna mana pe putere prin PSD si PNL pentru a scapa de pericolele pe care le reprezinta o justitie adevarata pentru marea lui avere (cel mai bogat din Romania) obtinuta prin inselatorie.
      La 8 septembrie 2006, omul de afaceri Dinu Patriciu a fost trimis in judecata de procurorii DIICOT pentru savarsirea a sapte infractiuni: delapidare, spalare de bani, asociere la savarsirea de infractiuni, manipularea pietei prin tranzactii sau ordine de tranzactionare, dezvaluire de informatii privilegiate, spalare de bani si initiere sau constituire a unui grup infractional organizat (vezi hotnews).
      Grupul infractional este constituit de pNL-isti iar Chuky Antonescu si ceilalti sunt platiti de mafiotul sef tocmai pentru a bulversa guvernarea, justitia, statul de drept prin diversiuni care sa distraga atentia de la judecata cea dreapta.
      De fapt congresul PNL ca si cel al PSD n-au disputat nici o ideie de revenire din criza, crestere economica, crestere nivel de trai. Singurul tel anuntat a fost jos Basescu, jos PDL, sa piara toti romanii numai ei sa fie la putere, sa jongleze fondurile spre propriile buzunare, sa apere talhariile mafiotului Paturiciu, laureatul premiului Nobel pentru excrocherie, dupa cum spunea un ziarist deunazi. .
  • +3 (9 voturi)    
    gust amar (Sâmbătă, 6 martie 2010, 21:18)

    rene [anonim]

    Antonescu ... un garagaragiu ieftin, capabil, doar, sa vb ore in sir ... fara a spune, in fapt, nimic. Este un om in politica ... şi, nu, om politic ... fara idei, fara viziune si fara substanta. Cu aceasta echipa, PNL nu va reprezenta o alternativa prea curand.
  • -2 (12 voturi)    
    Si cand ma .... (Sâmbătă, 6 martie 2010, 21:37)

    Gigi [anonim]

    ... gandesc ca existau PD-ici pe Hotnews.ro care chiar credeau in "sansele" lui Catarama. Nu a fost in stare sa gaseasca 30 de membri PNL care sa candideze alaturi de el...ma intreb cate voturi ar fi luat... hahahaha!

    Este evident ca nu prea avem loc pentru doua patide mari de dreapta pe scena politica. Pe principiul "decat sa planga mama mai bine sa planga maica-sa" mi se pare normal ca si PNL-ul sa copieze strategia PD si sa incerce distrugerea acestuia. Stiu stiu...PD-ul nu a incercat niciodata sa elimine PNL-ul. In acest sens avem argumente cum ar fi "schismaticul" Stolojan&Co, presiunile la care sunt supusi parlamentarii si primarii PNL din teritoriu, partidul "dependentilor" al lui Oprea, telefoanele date "intamplator" de Basescu lui Tariceanu pentru a-l atrage in guvernare etc.

    Gandind la rece .... si daca dispare PD-ul ce? O sa fie obligata si EBa sa-si gaseasca un job adevarat, de exemplu chelnerita, ca oricum mai mult nu o duce capu'. O sa scapam de mutrele smechere si ipocrite ale imbogatitilor peste noapte Berceanu, Udrea, Videanu, Blaga.....o sa scapam de expertul in drept constitutional si multicameralism Boc, cel cu ordonantele declarate neconstitutionale si mare fan al parlamentului unicameral. Scapam de riscul ca din 2014 sa-l avem premier pe "inegalabilul" Basescu.

    RIP PD!
    • +2 (12 voturi)    
      Draga Gigi Anonim (Sâmbătă, 6 martie 2010, 22:08)

      marocanul [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      Apropo de "RIP PD!"
      Stii vorba cu cei care mor de grija altora? Draguta, de-acum cel puti 10 an PD-L , chiar daca nu-ti place ,va fi la guvernare ! EBA oricum isi poate gasi un serviciu adevarat, dupa ce a fost europarlamentar, dar bietul Crin, ce-ar face daca n-ar mai fi pres PNL ? Ca avind in vedere ca nu i-ar mai fi de folos lui Patriciu, acesta l-ar arunca la gunoi, asa cum a facut si cu Tariceanu (numai ca asta are ceva la bibilica si poate rtai din banii lui)
      Si atunci ce ar face Crinutu? Numai daca a fost baiat destept si n-a pierdut toti 4.000.000 E (primiti ca dar de nunta de la nasu' Patriciu) la pocher, sa mai aibe de-o slanina si o ceapa!
      PNL merge in pas vioi de mars pe urmele PNTCD, ca la uninominal va fi vai de capul lor!
      Nexam strategie, in afara de "Jos Basescu, jos PD-l", nimic! Ori se cred inca sau deja in campanie?
      Deci, RIP PNL !
      la
      • 0 (2 voturi)    
        Nu stiu daca... (Duminică, 7 martie 2010, 23:52)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui marocanul

        ...exista pastile "anti-halucinatie" insa daca exista iti recomand...mai ales la faza cu 4 mil de euro.

        EBa isi gaseste un serviciu adevarat dupa ce a fost parlamentar? Poate daca vorbeste Basescu din nou la Luxten. Fata e o nulitate din punct de vedere profesional (nu a depasit stadiu de "economist" care baga facturi "pe calculator") si e o catastrofa si din punct de vedere politic...
  • -1 (5 voturi)    
    Of of... (Sâmbătă, 6 martie 2010, 22:14)

    Rhadoo [utilizator]

    Postaci PD-L, mai bine va vedeti de problemele zilnice. Toata lumea il criticati pe Crin si radeti de Crin, de parca Crin va influenteaza cumva viata. Pana una alta, destinele ne sunt conduse de Basescu and co. si se vede ce de mai "traim bine". Nu traim cum traim nici din cauza lui Crin, nici din cauza lui Patriciu, nici din cauza lui Vantu, ci din cauza prostiilor facute de guvernul Boacana.
    O seara buna tuturor si eventual mai multa minte, mai multa munca. Pupatul undeva nu va va aduce fericirea si bunastarea.
  • -1 (5 voturi)    
    6 Martie (1945 - 2010) (Sâmbătă, 6 martie 2010, 22:17)

    cititor [anonim]

    Dupa 65 de ani de lupte seculare PNL a reusit sa ia locul PCR.
    FELICITARI !
    Mai spre dupa amiaza liderul de necontestat CRIN
    a raspuns la intrebarea daca sunt pareri divergente in PNL exact ce a spus Ceausescu la aceasi intrebare cu referire la socialism.
    Exista pareri divergente dar nu sunt antagoniste.
    Cum or fi alea?
    Bravos natiune halal sa-ti fie!
  • -1 (5 voturi)    
    . (Sâmbătă, 6 martie 2010, 22:59)

    Burebista [anonim]

    Asta e o "treaba mare"! Fiind profesoras de istorie, Panseluta va duce in sfarsit PNL-ul acolo unei ii este locul, in cartea de istorie si la muzee. Oricum nu mai avea nicio legatura cu trecutul, iar clanul Bratienilor nu sunt sigur ca fost tot ce Romania putea avea mai bun... Cu putin exceptii politicienii au fost mai tot timpul sub vremuri si atunci si acum.
  • +1 (5 voturi)    
    30%?! (Duminică, 7 martie 2010, 1:16)

    Lucian [anonim]

    Cu Peste Murat in frunte se indreapta decisiv spre titlul de cel mai mare partid de opozitie extraparlamentara din Romania. N-am pomenit politician mai gaunos, cu un discurs mai lipsit de idei si de solutii ca acest individ fara farmec, arogant si gargaragiu. Antonescu e un vid impachetat intr-un ambalaj pe care unii il gasesc elegant, numai ca "unii" aia sunt din ce in ce mai putini. Nu cred ca genul asta de discurs si genul asta de politician vor mai avea trecere la electorat peste trei ani. Se stie ce se intampla cu partidele care refuza sa se reinnoiasca, mai ales dupa ce au suferit un esec. Crin este expirat inca de acum, in 2012 va fi de-a dreptul alterat.
  • 0 (4 voturi)    
    distractiv.... (Duminică, 7 martie 2010, 1:24)

    Nicky [anonim]

    Pe mine cel mai mult ma distreaza faptul ca toti oamenii politici, deci cei care ne reprezinta, considerea PCR si pe Ceausescu un dictator....dar la ei in partid, demicratia, concurenta, alegerile libere....sunt considerate tradari, aberatii, absurditati.....
    De cand se anunt acongresul unii partid romanesc...deja se stie castigatorul alegerilor interne.... Ei da, asta e democartie....
    Vreti sa va dau o explicatie mai buna de ce nu vin la vot, la alegeri si prefer sa merg la mici si la bere la crasma din colt?
  • -1 (3 voturi)    
    intrebare (Duminică, 7 martie 2010, 1:45)

    aaa [anonim]

    Mie mi se pare ca are fata de alcolist, si ca asa.. intr-o doaga. A liberal cu mintea deschisa la idei noi mai greu... barbia in pamant.. privitul pe sub sprancene.. tipic omului parvenit in defensiva :))

    cat de pateeetic
  • -2 (2 voturi)    
    cine pe care (Duminică, 7 martie 2010, 3:07)

    alen [anonim]

    si acum ca zarurile au fost aruncate o noua prostime sa instalat
    interesant de vazut si oamenii..baronii din teritoriu sa incepem sa ii numim?
    oare conteaza cine aduce fonduri in partid ?
    sau politicianul cu relatii ,conexiuni si extrem de descurcaret?
    traim acelasi scenariu si nimic nu se schimba
    dar o sa fiu partinitor si o sa spun ca unul dintre apropiatii lui crinut,,dl daca se poate numi domn cancescu cracanescu securitatea intruchipata
    de ce oare nu reinfiintam securitatea?de ce nu dam cartile pe fata? pt ca nimeni si nimic nu se schimba
    atat si restul dumnezeu cu mila pt noi cei care maipastram cate ceva prin suflete in afara de dorinta de avutie, de putregai si nimicime
  • 0 (6 voturi)    
    wtf - Petre Roman? (Duminică, 7 martie 2010, 8:26)

    dadan [utilizator]

    am fost prea mult atent la ce se intampla in marile partide si am pierdut din vedere cateva intamplari din cartierele marginase ale politcii.... dar sa ma lamureasca si pe mine cineva - de cand vorbeste Roman despre valori liberale? pai cine blama in campanie refacerea FSN-ului ? nu cumva gargaragiu de Crin ? pai cu oameni ca Melescanu si Roman liberalismul roman ramane doar o gluma ....nu mai vorbesc de Orban si Crin care sunt doar niste figuranti platiti de Paturiciu sa-l injure pe Basescu...
  • 0 (6 voturi)    
    Impresie personala (Duminică, 7 martie 2010, 9:31)

    Kayros [utilizator]

    Mie mi s-a parut ca acest Congres a fost organizat in asa fel incat sa poata hotara doar alegerea in tre harakiri si moartea prin sugrumare lenta.

    Membrii au decis cu demnitate ovina pentru ultima varianta. Nimeni nu s-a cutremurat insa ca, perpetuand starea de fapt, se va prelungi si rendul descendent in optiunile electoratului.

    Asta inseamna membri de calitate scazuta, manipulabili, controlabili, manati doar de interesul personal limitat la propriile buzunare.

    Cu astfel de politicieni (nu numai de la liberali) tara nu are alt viitor decat sirul interminabil de inginerii financiare al caror promotor a fost Patriciu...
  • 0 (4 voturi)    
    Mor pedeleii.....PNL exista.... (Duminică, 7 martie 2010, 10:09)

    ted [anonim]

    Intradevar PNL si-a respectat statutul.Mai sunt si pe acola cartite....
    PNL nu are nici o legatura cu pdl...Ce ne facem cu peneleii ca mor de oftica...Ei nu sunt nici liberali,nici social-democrati....nu sunt nimic....Ei sunt cu serviciile,cu justitia corupta,cu Basescu cel mai corupt,cu echipa lor de nemernici si hoti....Si de acum asteapta doar termenul de plata a cea ce au facut...care vine,vine...
    Sa speram ca ne trezim repede...acum avem o speranta...Hai sa schimbam tara asta...
  • -1 (5 voturi)    
    Lider politic (Duminică, 7 martie 2010, 11:33)

    cittizen [anonim]

    Crin Antonescu este un lider politic autentic si reprezinta singura solutie pentru Romania!
  • +1 (5 voturi)    
    Vine razboiul,se cauta un general autentic (Duminică, 7 martie 2010, 11:36)

    hotnewsfil [utilizator]

    Participantii-votanti au ales intre doi lideri sindicali ; unul excesiv de vorbaret, o masina de vorbit neintrerupt, celalalt mai ' pe problema ', glumet, cu accente revolutionare. om de teren, mai ' fara capacitatea de a vedea si de a programa pe termen lung '. nici macar ca vorbarie.
    Asta, in conditiile in care cei doi au anuntat si au subliniat cu accente grave ca partidul este pandit de un razboi aprig (stiti dv. cu cine).
    Pentru pregatirea in vederea castigarii unui razboi teribil, le trebuia un general cu urme (cicatrice) lasate de bataliie din care a iesit invingator, a carui forta si stiinta de a-i conduce la victorie sigura sa fie recunoscuta si respectata de ostasii care vor fi angajati in aprigul viitor razboi.
    Asemenea personalitati sunt extrem de rare. Smecheri, cu ifose de mari conducatori, se gasesc din abundenta in Romania de dupa '89.
    Desigur, exista si solutia de alaturare la un ' nenea' mai mare (nu spun cine) ', care sa dispuna de un general-strateg, solutie la care se pare ca va apela PNL-ul de-abia ' reinoit ', Pana in 2014, PNL trebue sa isi fabrice un autentic general. Poate Klaus Johannis?
  • +2 (4 voturi)    
    mediocritate (Duminică, 7 martie 2010, 11:46)

    un pesimist [anonim]

    Ce-a mai mare problema a acestei tari este mediocritatea liderilor celor trei mari partide ! Antonescu si Ponta sunt doar niste imagini zgomotoase pe sticla iar Boc un om sters ....
    Viitorii premieri , viitorii presedinti ......
    trist ....
  • -1 (5 voturi)    
    Liberalii (Duminică, 7 martie 2010, 14:41)

    aurica [anonim]

    Ma uit si ma minunez ?!Cum a putut degenera partidul liberal.Intre liberalii care au fost,inainte de '89 si cei de dupa Revolutie.
    Nici un pic nu m-am gandit ca va fi ales Marele anonim,Crin Antonescu.
    Liberalii sunt niste persoane dotate intelectual si foarte dotate financiar.La noi esti liberal daca ataci puterea,esti arogant si posezi o mare doza de nesimtenie.Dogma partidului este de dreapta,asta insemnand fara saraci la putere si fara a-i sustine pe cei din partidele socialiste,sociale si tot ce inseamna patura de jos.Asta nu inseamna ceva rau.Este o dogma de partid care nu se loveste deloc cu patura muncitoare.
    Este mare diferenta intre un profesor de istorie si liberalismul.Nu stiu cum ati putut sustine un "liberal"care s-a asociat cu un PSD-is ?
    Oare dl.Tariceanu,Catarama si istoricii si academicienii partidului liberal cum pot suporta asa o injosire ?Chiar asa de originala este politica partidelor din Romania ?
  • 0 (0 voturi)    
    politicienii (Luni, 22 martie 2010, 1:29)

    mocanu ionut [anonim]

    pe cine sa mai crezi? o lovitura de stat? nu stim inca? din 89 incoace ne tot mint in timp ce ei vind tara, adica sa intelegem.. toate resursele. ce va fi de viitor? de copii nostri? da sclavi. am vrut sa intram in uniune si ne-au acceptat, pt ca ei , care ne cumpara sa intelegem (FMI) ne- au dat bani si multi inca dar nu poporului SI ATUCI CUI ? .Se folosesc de ei in scopuri personale ca apoi montaind un teatru in guvern si acuzindu-se reciproc ne urca impozitele si noi prostimea platim si suferim. Oare citi dintre noi gindim rational, logic si concis. Tara nu produce nimic, decit importam facindu-le astfel tot jocul tarilor europene care pe viitor si ma repet ne vor face sclavi.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă