Culisele congresului PNL: Deputatul PNL Ioan Timis a anuntat ca demisioneaza din PNL. Melescanu, interesat de functia de judecator la Curtea Constitutionala

de Luminita Parvu     HotNews.ro
Vineri, 5 martie 2010, 14:59 Actualitate | Politic

Pe holurile Palatului Parlamentului, liberalii speculeaza pe tema migrarilor din partid. Unii pun pariuri pe numarul parlamentarilor care vor migra, iar opozantii lui Antonescu dau declaratii iritate la adresa votului pe liste. Tot la bursa zvonurilor se discuta despre plecarea din partid a sase parlamentari PNL. UPDATE: Deputatul PNL, Ioan Timis a declarat pentru Hotnews.ro ca demisioneaza din PNL si se inscrie in PD-L. Vezi in text declaratia  lui Timis.


Declaratia politica a lui Ioan Timis

"Mie imi este foarte clar ca de acum pentru o vreme pe cerul liberal va straluci mai puternic numai o singura stea si aceasta este steaua lui Crin Antonescu. Ceilalti lideri vor avea o stralucire controlata pentru ca lumina, intelepciunea si stralucirea isi vor avea orginea intr-un singur punct.

Acesti lideri trebuie sa depuna doar juramantul de supunere, credinta si loialitate desi acest aspect pare paradoxal pentru timpurile moderne, ne aflam intr-o forma de absolutism iluminat in care liderul este cult, deschis, bine intentionat, necaptiv instinctelor egoiste si meschine. Probail ca aceasta matrita politica va naste omul politic linistit, moral si onest de maine.

Eu personal nu am nicio nemultumire fata de PNL si nici nu astept rezultatele congresului pentru a-mi acoperi gestul sau pentru a-mi furniza un alibi. Eu plec astazi din PNL pentru ca doresc sa plec. "Eu cand vreau sa plec, plec" ar trebuie sa fie forma absoluta a manifestarii  libertatii de optiune a omului politic intocmai cum libertatea individului este sustinuta in titlul unei recente pelicule "Eu cand vreau sa fluier, fluier". Optiunea politica viitoare este PD-L care are in ideologia sa un orizont liberal si, intr-un anume fel, ma intoc acasa".

Ioan Timis este al 17-lea parlamentar care paraseste PNL. Timis si-a anuntat demisia in exclusivitate pentru Hotnews.ro chiar in ziua cand liberalii isi aleg noua conducere. Din toamna lui 2009 pana in prezent 17 parlamentari liberali au parasit partidul, mergand fie la PDL, fie in grupul independentilor.

Dinu Patriciu si-a facut aparitia la congresul PNL si a declarat ca il sustine pe Crin Antonescu pentru functia de presedinte al liberalilor. Patriciu  a declarat ca sustine votul pe liste. 

La bursa zvonurilor, vicepresedintele PNL, Theodor Melescanu, pe fondul opozitiei votului pe liste, este suspectat ca vrea sa paraseasca partidul. Unii delegati cred ca Melescanu a batut palma cu partidul lui Traian Basescu si ar fi cerut postul de judecator la Curtea Constitutionala, in locul lui Ioan Vida caruia ii expira mandatul.
  • Theodor Melescanu a declarat pentru Hotnews.ro ca nu se gandeste sa plece de la PNL. "Este o prostie, nu vreau sa parasesc partidul. Zvonul a fost lansat pentru ca nu sunt de acord cu votul pe liste, dar asta nu inseamna ca plec din PNL. Ma intereseaza functia de judecator la Curtea Constitutionala, dar asta se va decide pe algoritmul politic si in plenul Parlamentului".
  • Tot la bursa zvonurilor se discuta despre plecarea din partid a sase paralmentari PNL. Numele suspectilor de migrare la independenti sunt Ioan Timis, Mihai Banu, Florin Turcanu, Ioan Tintean, Gabriel Berca si Mircea Cazan. Ultimii doi au negat ca parasesc partidul. "Informatia ca eu as pleca la PD-L este o simpla intoxicare. Nu s-a pus problema sa trec la PD-L niciodata", a declarat Mircea Cazan pentru Hotnews.ro.
  • Nemultumiti de votul pe liste dau declaratii de presa pe culoare. Senatorul PNL, Puiu Hasotti, considera ca congresul PNL este "inutil" iar statutul lui Antonescu "nedemocratic si antiliberal".
  • "Cred ca Congresul in mare masura este inutil pentru ca in noul Birou Politic se vor regasi 70-80% din vechii membri si este un Statut nedemocratic şi antiliberal, pentru ca se alege pe liste. Nu pot intelege de ce Calin Popescu Tariceanu şi Ludovic Orban nu se afla pe lista lui Crin Antonescu".
  • Multi delegati sunt nemultumiti de statutul partidului, insa nu au curajul sa o declare. In grupurile de pe holuri liberalii, sub protectia anonimatului, recunosc ca nu sunt de acord cu statutul dar il accepta de teama de a nu fi inlocuiti de la sefia organizatiilor.
  • "Nu-si avea rostul acest congres, trebuia sa fie in toamna. Antonescu ne forteaza mana cu amenintarile ca renunta la sefia PNL. Asta e, n-avem de ales", comenteaza liberalii in grupuri. 


Citeste mai multe despre   






















4228 vizualizari

  • +8 (16 voturi)    
    Congresul PNL bolsevik (Vineri, 5 martie 2010, 15:16)

    Ghe.Ghe.Dej [anonim]

    Cu militia la usa.Care nu e cu Crin este exilat in Siberia politicii.Cine nu e cu Crin e impotriva lui. Printre invitati l-a vazut pe: Lenin,Stalin,Beria si alti tovarasi
    • +1 (9 voturi)    
      catre 75% in parlament (Vineri, 5 martie 2010, 16:31)

      PDL [anonim] i-a raspuns lui Ghe.Ghe.Dej

      din pacate nu cred ca au sa plece foarte multi de la PNL desi se cearta ca la usa cortului. Cred ca o sa mai asteptam inca 2 ani pana sa avem majoritate de 75% in parlament ca sa putem modifica constitutia si vota toate legile fara teama. Acum este doar un deputat ... sper sa treaca mai multi la pdl!
      • 0 (0 voturi)    
        si toate aceastea pt binele tarii... (Duminică, 7 martie 2010, 18:02)

        alin [anonim] i-a raspuns lui PDL

        ... nu-i asa?
        Dar bai... pdl-istule... daca tu traiesti mai bine decand au venit ai tai, cum oare traies ceilalti... Asa ca tot veni vorba de tara...
  • +9 (17 voturi)    
    Proiectul Crin (Vineri, 5 martie 2010, 15:19)

    Proiectul Johanis [anonim]

    Proiectul Crin este ca nu este nici un proiect.Este doar o operatiune de salvare a lui Patriciu .Si alti.
    • +9 (15 voturi)    
      proiectul crin are nume. (Vineri, 5 martie 2010, 15:48)

      popcorn monta [utilizator] i-a raspuns lui Proiectul Johanis

      este proiectul uni frustrat si se cheama"jos basescu"
  • +5 (9 voturi)    
    Asa asa certativa intre voi (Vineri, 5 martie 2010, 15:25)

    Serghei [anonim]

    Eu cred ca e mana lui Basescu :)))))
  • +6 (12 voturi)    
    umbrela (Vineri, 5 martie 2010, 15:40)

    ionel [anonim]

    Cat timp tatuca Patriciu este potent financiar Crinul creste in fruntea PNL.Traiasca petrodolarii !
  • +4 (8 voturi)    
    Congresul PNL a fost fixat (Vineri, 5 martie 2010, 15:43)

    Vadim [anonim]

    ca data sa coincida cu termenul lui Patriciu de la Tribunal .Adica azi.Nimic intamplator.
    • +7 (9 voturi)    
      you are so wrong... (Vineri, 5 martie 2010, 15:53)

      Luke [anonim] i-a raspuns lui Vadim

      de fapt Basescu i-a fixat termenul la patriciu ca sa le saboteze congresul
  • +4 (10 voturi)    
    stati asa (Vineri, 5 martie 2010, 15:51)

    MirceaA [utilizator]

    sigur va veni o declaratie ca Basescu, cu flacara violet, i-a luat mintile lui Crin. Dar toata lumea stie ca nu avea ce lua.
  • -1 (9 voturi)    
    Stimabililor.... (Vineri, 5 martie 2010, 15:57)

    Gigi [anonim]

    ...si ma adresez lui Hasotti, Djuvara, Timis si altora care "carcotesc". A fost "democratie" (prost inteleasa) timp de de 20 de ani in acest partid. Timp in care nu a existat o directie clara, un obiectiv si o linie de urmat pentru a atinge acel obiectiv. Fiecare vorbea in numele lui (ii "stralucea steaua") si fiecare tragea hais-cea! Si partidul a ajuns in pericol (acum) de a fi eliminat de pe scena politica daca PSD + PD se inteleg pe legea uninominalului.

    In loc sa carcotiti ... votati si gata, democratic. Vreti partid mare de 30%, cu tinte clare, principal reprezentant al dreptei romanesti sau vreti un partid de "domnisoare de pension". Incepem cu aiureli de genul "congresul trebuia sa fie in Septembrie....". De ce in Septembrie..ca sa poata castiga tabara pro PD pe fondul nemultumirilor crescande legate de naparticiparea la guvernare? Romania are nevoie de opozitie puternica in acest moment iar PNL-ul trebuie sa se grabeasca sa-si asume aceasta pozitie ... e mult mai importanta decat discutia "sa fie x presedintele PNL, ba y etc". Vorba aia..."hai sa rupem pisica in doua".
    • +6 (6 voturi)    
      Ce se intampla defapt (Vineri, 5 martie 2010, 16:14)

      Rongen [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      Greii PNL oameni cu conturi si domicili la Montecarlo aveau o problema : Nu mai aveau siguranta zilei de maine.Nu mai ajungea sa fii parlamentar sau fruntas PNL.Nu mai impresioneaza pe nimeni.Si asa l-au inventat pe Crin candidatul care nu poate fi atacat ca are afaceri.Ca nu are.Ca nu poate.I au dat sa aiba si el.da Crins sialuatoincap si a inceput sa muste .Asai cand se incaiera caini pe ciolan.In rest prietenie si aer curat sub masca pnl
    • +1 (5 voturi)    
      Da, ce sa zic... (Vineri, 5 martie 2010, 16:19)

      muje dobje [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      Vorbiti unii de nevoia de a avea o opozitie puternica de parca am si avea de unde sa o luam. Si mai mult, de parca cei din opozitie s-ar opune in mod constructiv la initiativele guvernarii.
      De ce nu recunoasteti ca toti politicienii sunt la fel, singurele diferente fiind pozitia in care se afla. Si anume, cand sunt la putere trag doar pt ei si se p...a pe opozitie, cand sunt in opozitie latra la cei ce conduc si se feresc de jetul cu pricina insa la unison ambele tabere se .... ( treaba mare ) pe electorat.
    • +5 (9 voturi)    
      Esti o sluga penibila (Vineri, 5 martie 2010, 16:23)

      Dorin [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      Baietel, de multa vreme am remarcat ca esti lipsit de orice simt al realitatii si de orice umbra de spirit democratic si liberal. Te dai "liberal" dar in realitate esti numai o caricatura. Un partid fara voci contestatare este un partid nedemocratic. Vocile care contesta absolutismul tovarasului socialist Crin Antonescu nu sunt "carcoteli". Aceste voci vad pur si simplu altfel lucrurile. Tu de fapt ce doresti? Un fel de dictatura in partid doar ca in 2012 PNL sa castige (foarte ipotetic vorbind) alegerile parlamentare? Pai am impresia ca esti dus cu capul baietel. Tu incurajezi dictatura in partid? Incurajeaz-o mult si bine si veti primi drept rasplata ceea ce bine meritati. Veti ramane cu lista lui Antonescu si veti urma soarta PNTCD.

      P.S. Este ultima data cand iti dau replica aberatiilor pe care le postezi pentru ca am realizat, in sfarsit. ca nu esti decat un fals democrat, un fals liberal si un fals om de dreapta. A-ti fie teama si a refuza votul uninominal de teama pierderii unor locuri in parlament face dovada impotentei voastre de a convinge electoratul de dreapta ca le reprezentati interesele. Voi nu va reprezentati decat propriile voastre interese, adica cele ale socialistului deghizat in liberal, Dinu Patriciu.
    • +6 (10 voturi)    
      Lasati pisicile linistite (Vineri, 5 martie 2010, 16:24)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      Nu mai rupeti atatea pisici ca nu castigati nimic doar dispretul iubitorilor de animale. De prin 91 de cand patriciu tot rupe pisici liberale tot nu mai terminati cu matele. Cum sa fie 30 % un partid ce se vrea numai al elitelor. in nici o tara un astfel de partid nu are peste 10 %. Mergeti si vedeti nevoile oamenilor si ale societatii, veniti cu programe, nu cu latrai la TV , playboi (boi pe plai) ofiliti ce starnesc nostalgii la cucoane trecute si supraponderale foste procuroare, si oameni de afaceri in prag de puscarie pentru fraude uriase. Viata de partid este o oglinda a ceea ce sunt cei ce il conduc si a felului cum se vor comporta la guvernare. Il acuza pe Basescu ca este dictator dar se comporta cu mult mai reprobabil in propriul partid unde un grup de ligai ii tin isonul poate le iese si lor o functie pe la fundatiile papusarului Dinu. Rusine. Ati compromis idei valoroase pentru Romania cu oameni fara calitati.
      • +1 (3 voturi)    
        frumos si trist... (Vineri, 5 martie 2010, 17:23)

        marlene [anonim] i-a raspuns lui bogdan

        pacat..
    • +5 (9 voturi)    
      Voi nu puteti sa rupeti pisica in doua! (Vineri, 5 martie 2010, 16:27)

      I.C. Breteanu [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      Voi nu sunteti in stare de nimic. Singurul lucru care se va intampla este ca veti reusi, in frunte cu stapanul vostru Dinu Patriciu, sa rupeti PNL. Dar nu in doua ci in zeci de bucati. Vai de capul vostru de incompetenti. Sunteti pe duca bolsevicilor! Auzi, vot pe lista.... Incredibil!!! Singurul partid unde se voteaza pe liste. Ce penibil.
  • +3 (5 voturi)    
    echipa Antonescu (Vineri, 5 martie 2010, 16:02)

    cristian [anonim]

    Eu nu il agreez pe dl Crin (l-am votat pe Bsescu in ambele tururi) dar solutia aleasa de el mi se pare corecta daca in final produce o clarificare si o curatare a PNL de tot felul de indivizi cel putin dubiosi.
    Lista pe care o vehiculeaza presa ma face insa sa am indoieli asupra reusitei. In primul rand prezenta lui Vosganian care in doi ani de activitate ca
    superministru(Finante si Economie) a facut o incredibila risipa de resurse financiare de pe urma careia Romania va avea multi ani de tras.
    Fenechiu, Radu Stroe ... sa nu mai vorbim. In plus se ma vorbeste ca mizerabilul turnator Mircea Ionescu Quintus va redeveni presedinte de "onoare".
    Ma rog e vorba de politica nu de un pension de domnisoare. Asa ca sa mai vedem.
  • 0 (4 voturi)    
    interesant... (Vineri, 5 martie 2010, 16:11)

    liviu_ [utilizator]

    alt unu care trece din pnl/psd in pdl... pentru binele tarii bineinteles... faptu ca o sa castige o gramada de bani din asta nu are nimic dea face cu trecerea
  • +2 (6 voturi)    
    Jocuri de culise (Vineri, 5 martie 2010, 16:35)

    lb [anonim]

    Crin Antonescu se pregateste sa distruga democratia in partidul care pana acum a avut cea mai democratica viata interna. E, intr-adevar, o performanta. Este omul care va conduce PNL in numele lui Patriciu si pentru care va pune mana pe puterea totala in partid, pe care il va da pe tava. Pana la urma, Dinu Patriciu a ales bine calul pe care a pariat la congresul liberal de anul trecut.
  • +3 (5 voturi)    
    Condurul sultanului Patriciu (Vineri, 5 martie 2010, 16:37)

    Liviu Iordache [anonim]

    Tariceanu si Orban, fosti si ei ministri ai statului roman, unul chiar primul prim-ministru liberal dupa 60 de ani, au refuzat sa pupe condurul sultanului Patriciu, drept care acesta a comandat, ca si cum ar fi comandat o cafea fara zahar, un congres dublu rafinat (extra si ordinar), pentru a-i elimina, sa afle cine este stapinul. Lumea uita celebra expresie a lu' conu' Dinu prin 2006: "Ce, Calin a inceput sa aiba idei?" Daca nu ar mai avea nici partidul liberal in mina, patriciu ar ramine fara absolut nicio fisa si ar fi, in fine, gol-golut la ruleta...
  • +3 (5 voturi)    
    arhivarul (Vineri, 5 martie 2010, 16:42)

    Petrovici [anonim]

    Ce pretentii poti sa ai de la un profesor de ciclul doi si apoi arhivar, soarece de biblioteca !?
    Ideia lui a fost ca are politica lui Basescu numai ca o va si aplica daca ajungea presedinte. Asta era la Basescu, ca vorbea de coruptie, mafioti, oligarhi dar de fapt a fost aparatorul lor fiindca nici unul n-a intrat la zdup.
    Daca iesea Csuky Antonescu precis ca s-ar fi aflat la mititica Paturiciu, Felix, Ilici, Vantu FNI, etc. Am pierdut o mare ocazie.
  • +3 (5 voturi)    
    Va aduceti aminte ? (Vineri, 5 martie 2010, 16:53)

    Tudor bugetar [anonim]

    Va mai aduceti aminte cum a fost cand a castigat Crin presedentia PNL ? Mai tineti minte cate ode i se ridicau pe toate site-urile ?? "Omul providential", "corectitudinea care ne-a lipsit in politica" - unde o fi fost timp de 20 de ani Crin ? :) "Speranta noasra Crin","Altfel de politica" "Politica de bun simtz" :) Wawww Dar, dar parca Crin venise la presedentia pnl ca tariceanu nu a dus partidul la putere. Unde este acum pnl ? fuge dupa flacari violet ? Va spun eu ce face Crin dar nu poate recunoaste: "stam in opozitie cat timp isi asuma ailalti greutatile crizei, noi urlam contra "forfetarulului" - scoateti domnule forfetaru si o sa curga lapte si miere - si asa, din opozitie, poate poate va intra in viitorul permanent." (Aaaaaa ... ca 90% dintre deputatii pnl au intrat in parlament de pe pozitia a 2-a si a 3-a nu mai conteaza) Adevarul este ca pnl dispare. Tot ce vedeti sunt ultimele svacniri.
  • +2 (4 voturi)    
    noul statut PNL (Vineri, 5 martie 2010, 17:22)

    mara [anonim]

    ati avut curiozitatea sa cititi noul statut PNL pe care il vrea Crinu-balerinu? mai zicea ca e Basescu dictator? pai cititi textul ala si sa vedeti mizerie comunista, scrisa cu "onoare si abnegatie", pentru a ajunge la totalitarism in PNL. Contesti decizii? Esti exclus, surghiunit! Exprimi alta opinie decat Crinu si gasca? Afara, ca PNL e partidul lor si al neamurilor lor. Mai ganditi-va dragilor, ca vorbim de acelasi om care pupa ghiulul lui Geoana in singura noapte in care ala s-a crezut presedinte! Asta va e omul cu care va mandriti? Mie imi face doar sila
  • 0 (2 voturi)    
    legea lustratiei (Vineri, 5 martie 2010, 17:57)

    mav [anonim]

    nu mai are ce cauta Melescanu si multi securisti ca el in nici o functie in aceasta tara..sa terminam cu fantomele trecutului..
  • +3 (5 voturi)    
    Patriciu dixit (Vineri, 5 martie 2010, 18:17)

    cornel [anonim]

    ....si prostimea se executa. Unde ati mai vazut scenariul asta ?
    Raspuns " La "congresul" liberal.
    Norica dixit : Asa e la noi la liberali
    Intrebare : Asa cum ?
    Raspuns : Asa cum ce ?
    Etc,...
  • -2 (4 voturi)    
    Din pacate.... (Vineri, 5 martie 2010, 20:42)

    adrian88000 [utilizator]

    PNL este un partid sinucigas acum. A ales cele mai proaste solutii ,una dupa alta, de la alegerile Prezidentiale.Dupa PNT-cd care a disparut ,din pacate ,( dar din vina lor-" crestinii" de la F.P.S. au fost niste talhari) se pare ca e randul PNL -ului sa treaca in istorie. Si cine este un mai bun ghid pentru acest drum daca nu un profesor de istorie? Probabil a venit timpul ca "partidele istorice " sa devina istorie...
  • 0 (0 voturi)    
    congres (Sâmbătă, 6 martie 2010, 19:19)

    Daniel [anonim]

    multi regi sau imparati din evul mediu si antichitate si-ar fi dorit la curtea majestatiilor lor asemenea clovni care se afiseaza astazi pe scena politicii romanesti


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri