Congresul PNL a aprobat votul pe lista, dupa mai multe ore de replici acide intre contracandidati. Orban candideaza fara lista

de Redactia     HotNews.ro
Vineri, 5 martie 2010, 12:33 Actualitate | Politic

Congres la PNL
Foto: Agerpres
UPDATE: Congresul PNL a aprobat votul pe lista. Delegatii au votat modificarile la statut propuse de Crin Antonescu; in consecinta, la Congresul de duminica, liberalii isi vor alege presedintele alaturi de echipa sa. Sedinta de astazi a fost marcata de schimburi de replici intre contracandidatii la sefia PNL. Viorel Catarama a anuntat ca partidul are datorii de 1,6 milioane de euro din campanie, Crin Antonescu i-a replicat: "Catarama, caruia nu-i stiu gradul, este inca membru, regretabil, PNL".

Orban candideaza fara lista

Prim-vicepresedintele PNL Ludovic Orban a declarat, vineri, dupa Congresul extraordinar al partidului, ca va candida pentru presedintia liberalilor, desi nu a pregatit inca o lista cu echipa de conducere pe care ar propune-o, potrivit Agerpres.

'Da, voi candida. O sa vad cum o sa candidez, dar de candidat, candidez. Nu am o lista gata pregatita. Am sute si mii de colegi de partid de valoare, pe care as putea sa-i iau alaturi de mine in echipa', a spus Orban.

18.20 Dupa anuntarea rezultatului votului - 1.083 pentru votul pe liste, 258 impotriva - Crin Antonescu a declarat ca, in urma votului, isi va depune candidatura la presedintia PNL.

Duelul a fost continuat de Ludovic Orban, care l-a atacat pe Antonescu spunand ca "nu e suficient sa vorbesti frumos la TV ca sa fii presedinte, trebuie sa faci si sacrificii". Antonescu a replicat: "Exista nenorociri mai mari decat daca ne-am desparti, de parca am fi Stan si Bran"

17.30 A inceput votul pe statut

17.00 Ludovic Orban:
  • E adevarat ca am aparut la TV  la hore, dar nu la hore cu Udrea sau cu membrii ai PDL
  • Ultima oara am fost la hora intr-o comuna, unde impotriva amenintarilor PDL, candidatul liberal a castigat alegerile
  • Indiferent de taria aplauzelor pe care le-am remarcat la discursul dvs, indiferent de cei care au vorbit in favoarea dvs, indiferent daca am sau nu vreo sansa, voi candida la sefia PNL
  • Intrebat fiind daca voi castiga sau nu, raspunsul meu a fost: deja am castigat, pentru ca am dreptate si marea majoritate a liberalilor nu sunt de acord cu acest sistem antiliberal, colectivist
  • Al doilea motiv e acela ca, in cazul in care colegii mei nu ma vor alege presedinte al PNL, vreau sa aveti intotdeauna un termen de comparatie, o oglinda in care sa va uitati si sa intrebati, ca in basm: oglinda oglinjoara, cine e cel mai puternic, mai frumos, mai luptator si mai harnic liberal din tara
Crin Antonescu: Nu ne spuneti mai bine maine de ce candidati? Azi suntem cu statutul. La chestia aia cu oglinda nu ma convingeti nici cu politia.


16.43 Crin Antonescu:
  • Daca si dl Tariceanu, si dl. Orban doresc raspunsurile mele, le stau cu devotament la dispozitie
  • Nu mi-este mie clar daca tuturor ne e clar: statutul fostilor presedinti. In proiectul de statut pe care il propun exista o diferentiere intre presedintele fondator al PNL si noi cei care am urmat
  • Pentru simplul motiv ca ei au trecut prin puscarie, si noi nu. Sau cel putin nu inca
  • Domnul Campeanu si Quintus nu sunt in echipa mea, pentru ca sunt singurele pozitii de drept in conducerea partidului, iar statutul pe care il merita orice presedinte al partidului care a ramas in partid aseaza fostii presedinti ai partidului in conditia de maxim respect, in pozitia de a fi alaturi de prim-ministru - cand o fi - invitati permanenti ai Biroului Politic Central
  • S-au facut niste apeluri la mine sa las libertatea competitiei, care m-au jenat
  • Domnilor, libertatea competitiei exista
  • Spuneti "nu" competitiei pe statut si aveti nominal
  • Competitia e libera, competitia inseamna forta, onestitate, confruntare, nu lamentari
  • Trebuie sa-i raspund unui cetatean inca membru, regretabil, al PNL - cetateanului Viorel Catarama - nu-i stiu gradul, care candideaza la presedintia partidului
  • Vorbesc in acesti termeni duri despre acelasi Viorel Catarama despre care am rostit cuvinte frumoase la precedentul congres
  • In campania electorala a procedat in cel mai josnic mod si pentru asta trebuia exclus
  • Un partid demn nu accepta ca, in timp ce zeci de mii de oameni, riscand sa fie dati afara de la serviciu, de a fi persecutati, se bat in campanie, nu se poate ca un membru al partidului sa spuna public ca nu trebuia sa avem candidat la presedintie
  • La Congresul ordinar, bilantul financiar va fi prezentat
  • PNL are datorii dupa campania electorala, a ramas cu datorii si dupa ce l-ati condus dvs, si dupa ce l-a condus dl. Tariceanu
  • Are suma pe care ati spus-o, presupun ca sunteti bine informat, nicio legatura cu insinuarea facuta, cum ca ati fi securist
  • Sa va fie rusine, dl. Catarama
  • Ludovic, stii foarte bine ca pretuiesc tot ce ai facut si vei face
  • Dar nu e momentul sa ne lamentam, nu e momentul sa fim patetici
  • Exista in Romania nenorociri mai mari decat a ta, daca nu vei mai fi vicepresedinte, sau a mea, daca nu voi mai fi presedinte, prietene Ludovic Orban
  • Exista nenorociri mai mari decat daca ne-am desparti, de parca am fi Stan si Bran
  • Daca maine tu esti presedinte, voi raspunde acum: nu il pierdeti pe Crin Antonescu, il aveti pe Crin Antonescu in randurile partidului
16.15 Ludovic Orban:
  • Prieteni liberali, Exista o institutie care se numea institutia tuterului
  • Erau niste baieti platiti care umblau cu rabinul si spuneau: formidabil, cata dreptate are, extraordinar!
  • Claudiu Imparat avea o alta institutie
  • Avea un om care ii spunea tot timpul: adu-ti aminte ca nu esti zeu, ci esti om
  • Imi doresc ca in PNL sa desfiintam institutia tuterului si sa aducem aceasta institutie care functioneaza pe langa Claudiu
  • Cel care are curajul sa-i spuna sefului ca nu are dreptate, atunci cand nu are
  • Institutia celor care nu isi castiga locurile in partid si societate punandu-se bine cu sefii, ci sa-i valorizam pe acei oameni care isi castiga locul in baza meritului personal
  • Eu am dreptul integral sa vorbesc fara nici un fel de ezitare si fara sa pun ochii in pamant ca mi-am schimbat parerea, sa vorbesc impotriva sistemului de lista, impotriva cooperativelor, sa vorbesc despre dreptul fiecarui membru de a fi ales in baza efortului, sacrificiului si a sufletului pe care il da pentru apararea intereselor partidului
  • In 2002, cand am indraznit sa candidez impotriva dl Stolojan, aveam impresia ca jumate din sala era gata sa puna mana pe bate
  • Am indraznit si am pus o intrebare retorica: ce ne facem daca cu trei luni inainte de alegeri dl. Stolojan o sa ne spuna: v-am pupat dragii mei, la revedere, descurcati-va singuri
  • Din pacate, am avut dreptate
  • Dl. Stolojan ne-a lasat cu ochii in soare in cel mai important moment pe care il aveam in viata PNL, cand aveam ocazia sa dam Romaniei un presedinte membru al PNL
  • Din aceasta cauza, am fost obligati sa sprijinim un om care s-a transformat in cel mai mare dusman al partidului
  • Si acest om actioneaza si azi prin toate fortele statului, prin fortele oculte de care dispune, pentru a aduce PNL la stadiul de partid minor
  • Atunci v-am spus numai o minune ar putea sa ne deschida ochii si sa votati cu mine
  • 200 de oameni au avut curajul sa voteze cu mine atunci si niciunuia nu i-a parut rau
  • Dle Antonescu, nu vedeti o diferenta intre sala congresului de acum un an si sala congresului de azi?
  • Va aduceti aminte entuziasmul, forta, increderea pe care a iradiat-o PNL cand ati castigat alegerile?
  • Unde e acel entuziasm acum?
  • PNL e pus intr-o situatie in care trebuie sa aleaga intre doua rele, nu intre doua lucruri bune
  • Ce nevoie are Varujan sa fie pe vreo lista, ce nevoie are Norica Nicolai sa fie pe vreo lista?
  • Ei au beneficiat de increderea dvs, dar o legitimare care s-a facut ca o apreciere personala si nu pe baza unui sistem care nu le da niciun fel de legitimitate
  • Ori acceptati lista, ori nu candidez, aceeasi situatie ca in 2002
  • Daca acceptati lista, multi lideri care poate ar fi avut increderea dvs nu vor fi pe acea lista
  • Realitatea este urmatoarea: nu am facut o analiza serioasa nici a europarlamentarelor, nici a prezidentialelor
  • Nu toti ne-am implicat intr-o masura egala, multi am asteptat ca imaginea dlui Antonescu sa ne aduca voturile in desaga
  • Ni se spune sa-l votam pe Crin Antonescu, pentru ca vom obtine 30%
  • Cine nu-si doreste sa obtina 30%?
  • Si eu mi-as asuma acest obiectiv, dar problema e cum ajungem la el
  • Ne spune dl Diaconu sa nu-i mai spunem lista, ci echipa
  • O echipa este o echipa, daca membrii echipei au spirit de echipa
  • Ai spirit de echipa daca ii respecti pe ceilalti, daca iti aperi toti colegii, mai ales cand au nevoie, daca preferi de multe ori sa faci un sacrificiu pentru a ceda unui coleg un drept al tau
  • Eu nu am o echipa de 30, 32 sau 60 de oameni
  • Eu joc intr-o singura echipa, iar echipa aceasta este PNL in ansamblul sau, dragii mei
  • Mi-e drag dl Antonescu
  • Mi-e drag Aristotel sau Platon, dar mai drag mi-e adevarul / (Antonescu il corecteaza: Platon, Platon)
  • Mi-e drag Crin Antonescu, dar mai drag imi e PNL 
  • Nu cred ca unitatea PNL se poate realiza in jurul iubitului conducator, uniti in cuget si simtiri
  • Ea nu se poate realiza decat prin libertate
  • Unitatea si coeziunea rezida in capacitatea fiecaruia dintre noi de a intelege ca interesul PNL e mai important decat interesul propriu
  • Sunteti in fata unei alegeri in care unii castiga, altii pierd
  • Este clar ca daca alegeti proiectul pe lista, eu voi pierde
  • Ganditi-va in schimb ca, daca eu pierd, pierdeti si multi dintre dvs
  • Va pierdeti dreptul de a suna, de a vi se raspunde la telefon, de a fi sprijiniti
  • Va pierdeti dreptul ca atunci cand sunteti nedreptatiti, sa apelati la cineva care va avea intotdeauna curajul sa se lupte cu orice majoritate
  • Va pierdeti dreptul sa aveti alaturi de dvs. pe cineva care sa participe in prima linie a bataliei
  • Aceia dintre dvs. care ati vrea sa ma alegeti pe alta functie nu veti avea acest drept, stimati colegi
  • Nu e suficient sa vorbesti frumos la TV sau in adunarile PNL, un partid se conduce zi de zi, ceas de ceas, in week-end, seara, se conduce noaptea, se conduce facand sacrificii
  • Se conduce renuntand la placerea de a te uita la un meci de fotbal, se conduce renuntand la o serie de tabieturi
  • In ultimii aproape 20 de ani, am dat PNL nu numai timpul meu, nu numai ideile mele, nu numai forta si puterea pe care am fost capabil sa o transfer, am dat PNL renuntarea la cele mai multe lucruri care mi-ar fi facut placere in viata
  • Am oferit PNL inclusiv riscul de a-mi pierde libertatea
  • Pentru PNL, intotdeauna mi-am facut dusmani care in mod evident vor ramane dusmanii PNL
  • Spre deosebire de altii, nu m-am ferit niciodata sa spun ca Basescu a fost securist, ca trebuie sa mearga la DNA si Parchet, ca se bizuie pe o camarila lacoma, corupta
  • Am luptat cu cei mai apropiati oameni ai lui Basescu, de la Elena Udrea la Adriean Videanu, desi ii eram subaltern la primarie
  • Veti pierde si un luptator. Nu cred ca PNL are chiar atat de multi luptatori, incat sa va puteti dispensa de un astfel de luptator
  • Am dat si voi da PNL inima mea, sufletul meu, respectul meu si dragostea mea
Discursul lui Ludovic Orban a fost primit cu aplauze in sala.

16.10 Norica Nicolai:
  • Romanii sunt specialisti in a gasi solutii individuale
  • Este momentul ca un partid politic sa gaseasca o solutie colectiva pentru Romania
  • Mijloacele pentru atingerea scopului sunt foarte importante
  • Era necesar un Congres, pentru inca mai exista oameni care gandesc altfel si doresc sa lupte impotriva unei realitati
  • Nu am castigat alegerile singuri niciodata
  • S-a intamplat anul trecut un lucru care ne da sansa sa fim noi insine
  • Am avut curajul sa promovam un liberal care sa conduca Romania
  • Am demonstrat ca 20% dintre romani sunt liberali
  • Credeti ca putem sa ne permitem sa irosim aceasta incredere?
  • N-am gandit in termeni de prieteni, in termeni de oportunism, sunt si raman prietena cu toti cei care gandesc altfel decat mine

16.00 Varujan Vosganian:
  • A infirma rolul unei echipe, inseamna a infirma capacitatea noastra de a avea o echipa. Nu va ramane nimeni afara
  • Nu cred in aceste afirmatii ca va ramane Calin Popescu Tariceanu, Ludovic Orban afara
  • Trebuie sa fiti foarte atenti cu toate aceste tentative de fragmentare
  • Exista o strategie de a crea partide in oglinda, un PSD asa-zis independent, un PNL asa-zis independent, partide satelit ale PD-L
  • Oricine pleaca de aici va fi regretat, dar nu respectat, si va fi dispretuit acolo unde merge
  • Cred ca va fi un congres fara invinsi
  • Romania nu asteapta de la noi schimbari de lideri sau de statut, ci oferirea unei formule de guvernare care pana in 2012 sa fie program de guvernare

15.50 Teodor Melescanu:
  • Nu exista un sistem bun si un sistem prost de alegeri
  • Elementul principal pe care trebuie sa il avem in calcul este ca, indiferent care va fi decizia noastra legata de statut si de cei care vor castiga, castigul adevarat sa fie al PNL
  • Nu am ascuns niciodata sustinerea pentru alegerea uninominala
  • Diferenta intre uninominal si vot pe lista e intre a avea un capitan de echipa pe care il respectam si il iubim, Crin Antonescu, si a avea un selectioner unic
  • Am vazut pe agentiile de stiri o stire ca vreau sa trec la independenti. Daca a venit de la colegii mei, vreau sa le dau o veste proasta: Nu vreau sa trec la independenti

Relu Fenechiu:
  • Am auzit o poveste azi, aici, ca PNL era la 15% si a ajuns la 20% la prezidentiale numai prin munca noastra, si nu neaparat datorita faptului ca am avut un candidat cum nu am mai avut pana acum
  • La europarlamentare am luat doar 12. Nu credeti ca diferenta pana la 20% se datoreaza totusi cuiva?
  • Nu cred ca avem dreptul sa negam faptul ca o mare parte a acestui succes se datoreaza dl. Crin Antonescu
  • Este singura sansa de a deveni primul partid din Romania
  • S-a discutat despre faptul ca, prin motiune, a fost ales Stolojan la conducerea partidului
  • O mare parte dintre cei care au vorbit azi au fost beneficiari directi ai succesului obtinut de PNL ulterior
  • Fara acel mod de a alege, fara dl. Stolojan si fara alianta pe care o hulim multi cu PDL nu cred ca ajungeau dansii vreodata membri intr-un guvern
  • Sunt cu totul de acord ca astazi congresul PNL sa voteze statutul propus de dl. Crin Antonescu, sa voteze o echipa care poate aduce partidul la scorul de 30%

Radu Campeanu:
  • Ceea ce este primordial pentru noi este sa avem o stabilitate interna si dl. Crin Antonescu trebuie sa ramana in continuare presedintele nostru, chiar daca isi face o lista
  • PNL, prin istoria lui de 130 de ani, are o responsbilitate mare: traim la ora actuala un risc major pentru libertatea noastra si pentru istoria Tarii Romanesti
  • Proiectul de Parlament unicameral e numai un exemplu pentru dictatura personala
Dan Radu Rusanu:
  • Acest proiect doreste ca noi sa fim primii si cei mai buni
  • Nu ca pana acum, cand doream sa fim mai buni decat anii trecuti. Niciodata prin acele proiecte nu am dorit sa fim primii
  • E prima oara cand la un Congres se vorbeste mai mult de statut, de proiectul politic, si nu despre numele care vor face parte din viitoarea echipa
Viorel Catarama:
  • Odata ce acest congres nu a fost contestat de nimeni, inseamna ca orice decizie se ia in congres este o decizie democratica si toata lumea trebuie sa o respecte
  • Decizia e democratica, dar nu e liberala
  • Am cautat explicatii pentru schimbarea de opinie a lui Crin Antonescu legata de votul pe liste
  • Avem un minus de 1,6 milioane de euro din campania electorala
  • Pe ordinea de zi a congresului nu exista raportul privind executia financiara
  • Nu exista si atunci am devenit suspicios, cine plateste aceasta suma de 1,6 milioane de euro
  • Probabil ca sponsorii, fiind un partid de opozitie, si nu cumva sponsorii doresc sa dispara din conducerea PNL acele voci independente specifice liberalismului?
  • PNL nu avea nevoie de aceasta dezbatere, ci de o solutie pentru Romania
  • Noi trebuie sa fim independenti din toate punctele de vedere si nu sa ne dicteze Doamne fereste altcineva deciziile
Paul Victor Dobre:
  • Acum un an erau doua optiuni, pe care le-am numit certitudine si speranta. Am votat certitudinea. Astazi insa speranta este certa
  • Avem voturi care se numara cu milioanele
  • Venim dupa o campanie la alegerile prezidentiale in care PNL a fost cea mai spectaculoasa prezenta, cum nu a fost niciodata
  • De 10 ani particip la toate dezbaterile privind statutul si am fost si in divizia A, si in divizia B, am cunoscut toate sistemele
  • Eram vicepresedintele responsabil cu relatia institutionala si am aflat Guvernul de la TV
  • Haideti sa discutam despre lucruri reale, cum functioneaza statutul si cum se respecta democratia
  • Fac apel, indiferent de statutul asupra caruia vom decide, important e sa il respectam
  • Nu cred ca formula de alegere inseamna mai multa sau mai putina democratie
  • A fost bine pentru Calin Popescu Tariceanu, pentru PNL si pentru Romania cand el a ajuns la guvernare
  • Avem astazi optiunea presedintelui de astazi, un om care ne ofera o perspectiva si niste tinte extrem de curajoase
  • Pentru prima data sa uitam grija ca nu trecem pragul, sa castigam, sa ne ducem la peste 30%
  • Sunt convins ca Tariceanu va depasi aceste momente, asa cum de-a lungul timpului si Antonescu le-a depasit
  • Ambii sunt oameni de valoare
  • Sa il sprijinim pe Crin Antonescu
Mihai Voicu:
  • Riscand sa ne cantonam intr-o dezbatere foarte apasate pe functii si pe statut, riscam sa patim ce a patit PSD
  • Daca trecem cu bine peste ziua de azi, daca privim ansamblul statutului, putem declansa maine o dezbatere serioasa
  • Avem oportunitatea de a prezenta opiniei publice trei dezbateri politice, trei viziuni asupra PNL, trei vederi asupra raporturilor noastre cu electoratul
Cele mai importante declaratii ale lui Calin Popescu Tariceanu:
  • O sa incep cu cu un citat: Nu vreau sa devin membru intr-un partid in care la usa sta Bogdan Olteanu care sta cu un polonic si-l da celorlalti membri. Acest citat apartine actualului presedinte al partidului si aceste cuvinte le rostea in urma cu cinci ani.
  • Ati ascultat o pledoarie pentru un mod de alegere pe care o critica in urma cu cinci ani cu aceste cuvinte. Riscam sa fim priviti la nivel de partid cam asa cum a fost privit Mircea Geoana la Congres, unde colegii l-au concediat, unul dintre motive fiind inconsecventa, pentru ca promitea acelasi lucru la mai multe persoane si nu se putea tine de cuvant.
  • Fac un apel la toti care sunteti aici sa tineti cont de o serie de elemente esentiale in politica. Acesta e un model de statut care oricum numai democratic nu e. Daca acest statut ar fi functionat in PNL, Crin Antonescu nu ar fi putut fi presedinte al partidului pentru ca nu ar fi trecut de incapatanarea lui Theodor Stolojan. 
  • Nu cred ca formula prin care presedintele partidului arata incredere unui numar de 30 de persoane este ceea ce are nevoie un partid democratic. S-a mai spus ca astazi nu votam un statut, ca votam un proiect. Dragii mei, daca votam ceva mai mult de un statut si votam un proiect, atunci sa vedem care este proiectul. Eu cred ca partidul aceasta, daca este un partid serios, trebuia sa se angajeze intr-o dezbatere de fond pe acest proiect. Proiectul l-am primit ieri la sedinta Delegatiei Permanente si dvs l-ati primit astazi la Congres. Deci ce aprobam noi astazi? Aprobam un proiect care urmeaza sa se modifice?
  • Imi pare rau ca trebuie sa constat ca este multa vorbarie si foarte putin continut adevarat Se incearca sa se creeze un fel de abureala pentru a se justifica acest Congres.
  • M-as fi asteptat ca acest congres sa fie un loc de dezbateri.
  • In locul ideilor si valorilor liberale vom asculta puncte de vedere interesante iar maine va fi o scurta si expeditiva discutie asupra documentelor din mapa. 
  • Cred ca avem obligatia sa luam in considerare ca in Romania sunt 5 milioane de pensionari, care au platit contributii, si cred ca trebuie sa luam o pozitie serioasa pe acest subiect. Din pacarte, nu l-am auzit nicidoata pe presedintele partidului sa faca o declaratie fara echivoc asupra acestei probleme extrem de spinoase, in care Guvernul lasa impresia ca face un cadou in fiecare zi ca plateste pensiile. Mi-as dori din parte PNL, prin liderul sau, sa vad o actiune viguroasa in acest sens, si nu o vad.
  • L-am vazut pe presedintele partidului repezindu-se sa spuna ca e gresita alocarea diferentiata pentru copii, intr-un spirit total neliberal. 
  • Ma astept intotdeauana la o pozitie de principiu care sa se articuleze pe principiile liberalismului, si nu pe demagogia care caracterizeaza PDL si pe presedintele Basescu.
  • Am gasit o serie de propuneri privind politica fiscala, dar cred ca in ce priveste politica fiscala documentul face o serie de propuneri cel putin nerealiste, care la o dezbatere serioasa ne vor duce intr-o pozitie foarte vulnerabile, pentru ca nu vom putea da explicatii credibile
  • Nu se poate ca la dezbaterea pe buget, presedintele partidului sa fie absent. L-am vazut pana si pe Mircea Geoana venind si criticandu-l pe Boc. M-am uitat in stanga si-n dreapta sa-l vad pe liderul nostru si din pacate nu l-am vazut.
  • Trebuie sa avem o actiune politica coerenta si articulata, si ea nu este. Ma gandesc cu ingrijorare la viitorul care urmeaza. Obiectivul de 30% va fi un vis daca viitoarea conducere se va comporta la fel.
  • Am ajuns sa devenim un partid care este o reala forta, jucam in categoria celor mari, dar ar fi pacat ca de la o cota de 20% pe care am obtinut-o consecutiv sa ne trezim ca coboram la niveluri de sub 15%. 
13.00 Incep dezbaterile pe tema modificarilor la statut. Antonescu propune o durata de 3 ore, delegatii aproba

Cele mai importante declaratii ale lui Crin Antonescu:
  • 12. 30 Crin Antonescu: mi se parea normal dupa alegerile prezidentiale sa convocam un congres in care functia de presedinte sa fie pusa din nou in discutie si PNL sa decida din nou, in cel mai important for al sau, cine il va conduce.
  • Am dorit sa supun acestui Congres un proiect politic complex, o motiune, care presupune modificari semnificative de statut, care presupune angajarea partidului intr-o directie politica certa.
  • Este un proiect de statut care are modificari semnificative. Prima este modalitatea de alegere a Biroului Politic Central. 
  • Mi se pare ca procedez, ca presedinte al partidului, care am solicitat convocarea unui Congres extraordinar, adica forma cea mai transparenta de validare a unor decizii in mod democratic, mi se pare ca asumand riscurile unei formule care starneste discutii, chiar cu riscul de a nu mai fi presedintele partidului, am procedat si procedez in cel mai democratic mod.
  • Imi asum explicit riscurile unei formule care starneste nemultumiri.
  • Nu e nimic mai democratic decat sa spun care e optiunea mea.
  • Propunerile referitoare la statut au fost puse de catre mine in dezbatere publica.
  • Presedintele PNL are o misiune grea pentru ca trebuie sa fie in acelasi timp idelist si pragmatic.
  • Un presedintel e lider pentru ca si-a asumat misiunea de a gasi in mod pragmatic modalitatile pragmatice de a transpune in practica idealurile.
  • E un certificat si o masura si a calitatii democratice a unui lider si a unui partid modalitatea de a gasi mijloacele corecte de a servi angajamente si idealuri.
  • Am obligatia de a gandi un proiect, mijloacele si instrumentele politice pentru ca partidul nostru sa servesca aceste idealuri.
  • Liderii politici au tendinta de a-si spori mereu puterea, de a o duce dincolo de limitele puterii lor scriptice, de statute si dincolo de legi si constitutie.
  • Prefer sa spun raspicat in fata dvs: acesta este proiectul, asa doresc sa mi-l asum, decat in spatele unei impacari cvasigenerale pe formula vechiului statut sa caut sa fac aceleasi lucruri fara legitimitatea explicita a dvs.
  • Stiu ca votul de lista e antipatic celor mai multi dintre noi, in principiu, si mie.
  • Azi, aceasta formula imi pare necesara.
  • Partidul nu mai vine doar intr-un congres pentru a alege pe cei mai populari dintre noi intr-o formula de conducere.
  • Nu mai vine pentru a adopta un program in care ne reafirmam valorile, ci vine sa spuna ca o luam intr-o directie sau alta, ca asumam un obiectiv sau altul, nu doar o cifra, un prag electoral, ci mult mai mult de atat.
  • Aceste alegeri inseamna reforma necrutatoare, incepand cu noi insine, reconstruirea acestui partid pe bazele sale.
  • Se impune ca oamenii care sunt alesi in acest organism de conducere sa fie legati de ceva.
  • Sa raspunda in fiecare zi fata de ceva concret, si acest ceva nu e un cineva, nu e presedintele partidului, nu e candidatul care asuma lista, ci documentul politic concret, in baza caruia, pentru ca si-l asuma, ei sunt alesi.
  • Tipul de vot uninominal dupa negocieri amputeaza ideea de uninominal pur.
  • Vorbim de foarte multa vreme noi intre noi. Chiar daca vorbim bine, si vorbim al dracului de bine, nu se aude decat in interiorul cetatii noastre. Ne e draga, o iubim, ea e casa in care traim din 1990, aici sunt toate bucuriile, amaraciunile, victoriile si infrangerile noastre, sunt multi dintre noi prieteni, asa cum sunt si raman eu cu Ludovic Orban, dar astazi e nevoie mai mult ca oricand sa vorbim pentru oamenii din afara.
  • Cei care nu sunt in interiorul asezamantului nostru, dar care asteapta de la noi lucruri importante, din punct de vedere politic am ramas singura speranta in Romania, e mai important ca acesti oameni sa primeasca un mesaj. Noi trebuie sa ne salvam si sa ne intarim unitatea.
  • Atata vreme cat cred cu tarie in aceste lucruri, e datoria mea ca presedinte inca sa vi le spun si sa formulez un proiect pe care sa-l propun partidului.
  • Vom avea o dezbatere indreptata nu spre abastractiuni, intre virtutile votului uninominal si virtutile votului in echipa, sper sa avem o dezbatere adusa la zi si pusa in lumina destinului unui partid care, indiferent cine-l va conduce, se va afla intr-un razboi in urmatorii ani.
  • Noi trebuie sa fim un partid care, asemeni romanilor care ne-au dat votul si se uita la noi si n-au alta speranta, trebuie sa fim un partid care rezista, un partid care lupta, un partid care creste.
  • Inchei spunandu-va un lucru foarte personal si foarte sincer: dupa alegerile prezidentiale, dupa o batalie pe care am dat-o cu totii, in care am pierdut cu totii si am castigat cu totii niste lucruri, am constatat cateva lucruri. Unu: ca exista o speranta sincera legata de noi, ca eu, in calitate de reprezentant al dvs, am reusit nu in primul rand datorita unor merite ale mele, ci datorita sinceritatii, mesajului, deciziilor noastre impreuna sa trezim increderea, speranta si ceva rar pentru noi, simpatia.
  • M-am pomenit cu un capital de incredere, cu un capital de speranta, cu un capital de asteptare, si mi-am pus problema: ce fac, in calitate de presedinte PNL, cu acest capital. Unde il investesc? Va propun azi sa-l investim in acest proiect. Daca facem asta, imi asum, impreuna cu oameni reprezentativi, managemenul acestei investitii si acestui proiect.  
  • Iata cum toate spaimele unora referitoare la ocolirea democratiei nu-si au rostul. Sa decidem, dragi prieteni. 


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

7077 vizualizari

  • +13 (21 voturi)    
    Crin , urmasul meu !!! (Vineri, 5 martie 2010, 12:46)

    Basescu [anonim]

    Da , asta DA , Dictator adevarat - iar nu facut din condei , de presari , cum am fost eu !!

    Uraaaaaaaaa !!

    La al 14-lea Congres
    Antonica -reales !!

    (aplauze prelungite , urale )
    • +18 (24 voturi)    
      Dupa alegerile din 2012. (Vineri, 5 martie 2010, 12:57)

      un cetatean [anonim] i-a raspuns lui Basescu

      Tot Traian Basescu va desemna premierul in 2012 iar daca Crin face nazuri PNL va ramane in opozitie si in perioada 2012-2016 indiferent de castigatorul alegerilor prezidentiale din 2014.Liberalii nu au nevoie de un presedinte inflexibil, obsedat de Basescu, asa cum e Antonescu, ci de un presedinte care sa poata negocia cu Basescu, fara patima si rational.
      • -5 (13 voturi)    
        De ce? Cine e Basescu? (Vineri, 5 martie 2010, 14:09)

        vio [anonim] i-a raspuns lui un cetatean

        DE ce e neaparat nevoie sa se negocieze cu Basescu?

        Presupun ca asa era in aparatul de stat si de Guvern inainte de 89: oamenii se "alegeau" dupa flexibilitate si capacitatea obedienta de a negocia cu Ceausescu!
        • +5 (5 voturi)    
          pai (Vineri, 5 martie 2010, 16:11)

          MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui vio

          pai tocmai ti-a axplicat omul la inceputul mesajului si ai si uitat
      • -6 (8 voturi)    
        Uiti un lucru, daca se formeaza o alianta PNL/PSD (Vineri, 5 martie 2010, 14:50)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui un cetatean

        Traian Basescu e obligat sa numeasca pe cineva din aceasta alianta.
        • +6 (6 voturi)    
          E adevarat cu doua precizari (Vineri, 5 martie 2010, 17:16)

          GorillaKilla [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

          1. Nu e adevarat :)
          2. Presedintele poate sa numeasca pe oricine premier! Lucian Croitoru iti zice ceva?

          Asa ca zi-mi si mie cat ia un postac ca poate ma angajez...
        • +1 (3 voturi)    
          Chiar asa? (Vineri, 5 martie 2010, 17:53)

          yoko [anonim] i-a raspuns lui Anonim

          Pe baza carui principiu? Deja s-a dezertat din PSD si PNL astfel incat PSD+PNL nu mai au nici macar majoritatea. Plus ca, presedintele nu e obligat sa numeasca prim ministru pe cine vrea o coalitie parlamentara.
      • +11 (13 voturi)    
        un singur Antonescu (Vineri, 5 martie 2010, 15:02)

        uimit [anonim] i-a raspuns lui un cetatean

        cu capital de incredere a avut Romania: MARESALUL ION ANTONESCU, poreclit cu respect Cainele Rosu pentru darzenia lui. Maresalul nu a pactizat niciodata cu bolsevicii si nu s-ar fi pupat cu Geoana!
        • -3 (5 voturi)    
          Dar nici cu hotii din PDL (Vineri, 5 martie 2010, 17:31)

          kinn [anonim] i-a raspuns lui uimit

          Nici cu bolsevicii, dar nici cu hotii ( = PDL)
          • +1 (3 voturi)    
            ia uita-te la tine in ograda! (Vineri, 5 martie 2010, 18:57)

            Metallicus [anonim] i-a raspuns lui kinn

            Fie ea ograda penelista, fie ea pesedista, tot un drac...
          • 0 (0 voturi)    
            eu am vorbit despre MARESAL (Sâmbătă, 6 martie 2010, 8:27)

            uimit [anonim] i-a raspuns lui kinn

            tu despre cine vorbesti? Negi pupatul cu Geoana DUPA vizitele la Moscova? Ai tupeul sa-l compari pe MARESAL cu floarea asta ofilita?
    • +6 (10 voturi)    
      teribila confuzie (Vineri, 5 martie 2010, 14:58)

      cinic [anonim] i-a raspuns lui Basescu

      cei 20% la prezidentiale sunt ale dlui Antonescu nu al partidului!!! Acolo sunt si ceva voturi anti Basescu si anti-Geoana! Cu PNL la guvern si cu ceva subsidii date de Vosganian la sfarsit de 2008, PNL a avut 17% in parlamant cu PATRUZECI de alesi de pe locul 2 si 3!! Las pe fiecare sa aprecieze cat va lua PNL in 2012. Va smulge de la PDL sau de la PSD? Nu cumva ca sa nu riste, PDL si PSD vor adapta legea uninominalului si PNL se trezeste cu 5%?
    • +4 (6 voturi)    
      Tupeu lipovenesc (Vineri, 5 martie 2010, 15:37)

      Beria [anonim] i-a raspuns lui Basescu

      M-am pomenit cu un capital de incredere. Adica ce vrea sa zica Crin Lilian .Sant dus de mase spre celebritate si nu ma pot opune vointei maselor .Se crede in Piata Rosie Laurentiu George .Curios ; de ce nu isi spune Laurentiu Antonescu sau George Antonescu si a ales Crin(Lili) Antonescu? E mai sovietic?
      • +1 (1 vot)    
        Comentariul tau nu are nici un sens (Sâmbătă, 6 martie 2010, 3:38)

        Cosmin [anonim] i-a raspuns lui Beria

        Mai postacule, spune si tu ceva cu sens cand iti dai cu parerea pe aici. Daca merg pe logica ta, pot sa te intreb: ai mancat azidimineata fulgi cu spirt ? Desigur, nu am nici un argument sa sustin asta, dar vad ca la pedelei merge si cu logica dinasta mioritica.
    • 0 (0 voturi)    
      Deficitul (Vineri, 5 martie 2010, 17:24)

      erewfrew [anonim] i-a raspuns lui Basescu

      Eu zic sa acopere deficitul lui Catarama cu capitalul lui Crin
  • +4 (6 voturi)    
    congres (Vineri, 5 martie 2010, 13:01)

    ana [anonim]

    Da, aparent fragilul Crin si-a impus , dupa cum se vede, vointa.
    Cu siguranta ca altfel ar fi fost si congresul pesedeilor daca s-ar fi tinut, civilizat, la Parlament.
    • +5 (5 voturi)    
      Fragil! (Vineri, 5 martie 2010, 15:07)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui ana

      Se pare ca PNL e chiar mai fragil decat friabilul Crin :))
  • 0 (2 voturi)    
    In Elvetia (Vineri, 5 martie 2010, 13:04)

    Finantz AG [anonim]

    langa restul.
  • +10 (12 voturi)    
    I se pare (Vineri, 5 martie 2010, 13:17)

    Horia [anonim]

    Observati ca lui Antonescu" i se pare" in majoritatea cazurilor. Ce i se pare lui devine lege in PNL.Rau au ajuns.Daca i se pare gresit lu Antonescu?Ce mai ramane?
    • -2 (4 voturi)    
      Rau "am" ajuns? (Vineri, 5 martie 2010, 14:11)

      ghio [anonim] i-a raspuns lui Horia

      De ce? Esti PNL_ist? Daca da, asumati-l!
      Daca nu, ce-ti pasa?

      n ambele situatii, postul tau inutil!
  • +9 (13 voturi)    
    Auzi intrebare? Cum unde? (Vineri, 5 martie 2010, 13:26)

    Rescatorul [anonim]

    In escrocheriile si matrapazlacurile stapanului sau, Patriciu.
    • -5 (11 voturi)    
      Tu il visezi (Vineri, 5 martie 2010, 13:36)

      Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui Rescatorul

      permanent pe Patriciu,este?!Serviciu,familie,copii n-ai?!Ocupa-te de ei,d-le...Patriciu isi poarta singur de grija,cred eu...
      • +2 (6 voturi)    
        nu stiu care din voi e la "serviciu" (Vineri, 5 martie 2010, 13:55)

        marlene [anonim] i-a raspuns lui Pantera Roz

        ca de obicei..adevaratul luptator pt. liberari. Cat te platesc??
        • 0 (4 voturi)    
          La greu, (Vineri, 5 martie 2010, 14:14)

          Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui marlene

          stimabila doamna...Obrazul fin cu cheltuiala se tine.
          • +2 (6 voturi)    
            :)) am inteles (Vineri, 5 martie 2010, 15:42)

            marlene [anonim] i-a raspuns lui Pantera Roz

            iti dau un pont..mai schimba-ti nick-ul ca deja esti cunoscut ca trompeta pnlista pe aici, si nu cu obrazul fin. Chiar crezi ca toti suntem loviti de amnezie??
            P.S. vad ca esti f. activ astazi.
            • -1 (5 voturi)    
              Marlene, (Vineri, 5 martie 2010, 16:17)

              Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui marlene

              cum sa-mi schimb nick-ul?!Crezi ca sunt un postac penibil,platit si interesat?!Am 50 de ani si sunt simpatizant liberal din '90.Nu sunt o trompeta.Ce scriu-cred.Sau invers.Si da,sunt activ astazi.Avem congres.Cred in PNL.Si tu crezi in ceva.Te respect.Respecta-ma si tu!Numai bine!
              • +3 (5 voturi)    
                interesant (Vineri, 5 martie 2010, 17:14)

                marlene [anonim] i-a raspuns lui Pantera Roz

                Eu te respect, atat cat permite situtia insa ai grija sa nu cazi in ridicol..Si nu ma refer la raspunsurile pt. mine (care sunt f. pertinente)..si asa in general. 10 mesaje din 50 scrise doar te tine, spune mult pentru noi ceilalti. Eu (si poate si ceilalti) nu comentaz credinta ta (liberala) ci modul in care ti-o exprimi.
                By the way, si eu sunt liberala in gandire, insa astia din PNL sunt departe de ceea ce inseamna liberalism. Iar Crin??Sa fim seriosi...Crin nu facut nimic din punt de vedere profesional toata viata lui, in afara de dat din gura, nimic concret. Daca stii tu ceva, chiar te-as ruga sa ne spui, eu pe CV-ul lui nu a vazut nimic. Si fara cu ..ceilalti ce au facut, ok???
                Numai bine si tie.
                • 0 (2 voturi)    
                  Acum pe bune, (Vineri, 5 martie 2010, 17:44)

                  Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui marlene

                  sunt urmarit?!Mi-a mai spus cineva chestia asta azi!Asadar,cineva imi numara postarile!Oare cine?!SRI,SPP,SIE,0215,PDL,soacra-mea,sotia,vecinii?!Si cum mi-am exprimat credinta liberala?!Am injurat pe cineva?!Never!Ma cenzurau baietii imediat!E bine ca ai gandire liberala.Si eu am.La 50 de ani!Pana aici e bine.Ne despartim prin faptul ca eu cred ca totusi PNL e mai liberal decat L-ul de la PDL.Iar Antonescu are o mie de lipsuri,dar printre altii pe bune pare o floare,zau.Asta nu inseamna ca trebuie sa ne dusmanim...La multzi ani pt. 8Martie!Numai bine si multa sanatate de la un liberal sincer!
      • +5 (7 voturi)    
        Mda... Panteroiul rozaliu filosofeaza iar... (Vineri, 5 martie 2010, 14:00)

        Cristi [anonim] i-a raspuns lui Pantera Roz

        Iar tu il visezi pe Basescu. Parafrazandu-te (desi nu-mi face absolut nici o placere), ocupa-te de serviciu, familie, copii (apropo, copiii tot din familie fac parte daca nu stiai...)! Ocupa-te de ei d-le!... Basescu isi poarta singur de grija, cred eu... Corect? Asadar mai lasa ipocriziile si fatarniciile de tip antonescian deoparte, ca acestea mai pacalesc doar fraierii ca tine... Daca pana si Neagu Djuvara i-a tras o palma "democratului" Chiulin Antonescu ce sa mai zic? Antonescu a ajuns, iata!, un fel de el lidero maximo in PNL. Toata gloata de slugi si supusi ai lui Patriciu il vor vota intr-o mare voiosie pe unul care atat ca limbaj cat si ca si comportament si actiune politica este o nulitate absoluta. Individul (Antonescu) este doar un nepriceput absolut, un nefacator de nimic dar unul, ce-i drept, plin de cea mai gaunoasa gargara.
        • -1 (5 voturi)    
          Da' n-am zis nimic (Vineri, 5 martie 2010, 14:21)

          Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

          despre Zeus,n-ai sesizat?!Pacatele mele...Cum as putea?!De ce sari asa in sus?!A,te obsedeaza si Basescu,nu numai liberalii...Cam multe obsesii ai,d-le...Fii mai relaxat,pt. D-zeu...Numai bine,pe bune.
          • +3 (5 voturi)    
            Esti lovit de amnezie? (Vineri, 5 martie 2010, 15:06)

            Cristi [anonim] i-a raspuns lui Pantera Roz

            Ai memorie selectiva? Pai eu nu ma refeream la postarea ta de mai devreme ci la postarile tale in general. Asadar, lasa ipocrizia deoparte! E un sfat care ramane valabil chiar si acum. Atata vreme cat exista libertatea de exprimare, toata lumea are voie sa-si spuna punctul de vedere despre o persoana sau alta. Avand in vedere ca te dai "leberal" ar fi trebuit, in mod normal, sa fii ceva mai democrat in atitudine panteroiule rozaliu. Cei care il critica si il ironizeaza pe guevaristul socialist Antonescu si stapanul sau Patriciu, au aceleasi drepturi cu cei care il critica si il ironizeaza pe Basescu. In acceasi masura. E ceva ce nu intelegi???? Daca da, impresia mea e ca esti cam greu de cap.

            P.S. Nici macar Antonescu n-ar fi cel mai grav pericol pentru PNL... Atata vreme cat acest partid se va afla sub influenta nefasta a lui Dinu Patriciu, pericolul ca PNL sa dispara ca partid avand reprezentare parlamentara este real. Numai liberalism nu se cheama ceea ce se intampla in PNL.
            • -1 (3 voturi)    
              D-le, (Vineri, 5 martie 2010, 15:37)

              Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

              problema e ca pe mine,in general,ma lasa rece postarile dvs!Am intervenit numai pt. a raspunde la postarea dvs. a carei titlu profund democratic si de bun simtz se intituleaza "Panteroiul Rozaliu..." face si drege.."Greu de cap"....Credeti ca scopul meu in viata asta e sa urmaresc ce scrie unul si altul pe aici?!Intervin si eu pe ici,pe colo,cand vad cate un comentariu rau-voitor si fixist.Ei,azi v-am nimerit pe dvs.Maine-pe altul.Ma misca faptul ca-mi urmariti postarile!Luati si notitze?!Posteaza ce vrei si cand vrei,d-le..Asa cum fac si eu-cand nu sunt cenzurat,normal...Ca,de,nu sunt portocaliu.Nu atentez la dreptul dumitale de a te exprima.Dar nu jigni!Nu ai nici un drept.Faptul ca esti fan portocaliu nu-ti da dreptul asta.Nu mai fi ingrijorat de soarta PNL.Daca dispare,chiar ar trebui sa va bucurati,nu?!Si,pe bune,vi se pare ca L-ul de la PDL va da dreptul sa afirmati ca la PD e liberalismul in floare???Eroare,stimate domn.Numai bine,again.Fara ipocrizie,daca poti reliza chestia asta...
              • +2 (4 voturi)    
                o usoara nedumerire..pe bune (Vineri, 5 martie 2010, 15:55)

                marlene [anonim] i-a raspuns lui Pantera Roz

                daca tot le stii le toate la pnl..Am vazut pe site-ul realitatea o poza cu un fundal, nu foarte obisnuit pentru un partid democratic si liberal (cum se vrea PNL) si nedumerirea mea..e poza trucata sau fundalul e adevarat?

                pt. nedumeriti, iata linkul:
                http://www.realitatea.net/cum-va-arata-pnl-in-noua-era-antonescu_703273.html
              • +1 (3 voturi)    
                "Va" rog? (Vineri, 5 martie 2010, 16:56)

                Cristi [anonim] i-a raspuns lui Pantera Roz

                "Va" lasa rece? Pai nu e bine deloc... Asta inseamna ca "sunteti" mort?????
                • -1 (3 voturi)    
                  Hai,sa nu fim penibili... (Vineri, 5 martie 2010, 17:13)

                  Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

                  Ne certam pe aici,dar zic eu ca suntem oameni cu scaun la cap,ce D-zeu...N-au rost glumele astea penibile.Toate cele bune,d-le.Convingerile politice sunt una,omenia e alta.
      • +7 (9 voturi)    
        Necazul e ca Patriciu are grija noastra (Vineri, 5 martie 2010, 14:08)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui Pantera Roz

        Daca ar vedea doar de problemele lui (MARI !) ar fi bine dar Patriciu moare de grija altora si tine mortis sa ne faca "binele" direct sau prin mazete interpuse (Crinulica s.a.) Este clar ca atat timp cat PNL nu se va demarca de "sponsor" credibilitatea lor va fi zero. Indraznesc sa pariez o suma oricat de mare: cu antonescu la conducere si Patriciu la manete PNL la alegerile parlamentare urmatoare va lua sub 10%. Nu subestimati inteligenta electoratului mai ales al unui partid ce se doreste al elitelor.
        • -7 (9 voturi)    
          D-le, (Vineri, 5 martie 2010, 14:38)

          Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

          da' cum as putea eu subestima inteligenta electoratului???A celui care in decembrie '09 mergea la vot la prezidentiale si vota Basescu pe ritmul manelelor lui Gutza si Salam?!Exclus!Sunt de acord ca PNL ar putea fi votat la urmatoarele alegeri de circa 7-12% din electorat.Pt.ca,din pacate,cam atat e procentul romanilor care gandesc liber,cu capul propriu si personal si care nu asteapta plase,brichete,mici si bere drept arvuna electorala.E laudabil efortul vostru de a demola PNL.V-ati prins ca ei sunt adversarul care conteaza,nu PSD-ul corupt si manelizat.Ei,PNL-ul nu e si nu va fi manelizat.Si asta va doare,d-le!
          • +4 (6 voturi)    
            Peneleul e manelizat (Vineri, 5 martie 2010, 15:19)

            Cristi [anonim] i-a raspuns lui Pantera Roz

            Discursul si actiunile politice ale acestui partid reprezinta manelismul politic. Bati campii!!! Oamenii de dreapta nu se mai regasesc de multa vreme in penele. Iti faci iluzii desarte daca crezi altceva panteroiule rozaliu. Dreapta adevarata NU SUSTINE NICIODATA un candidat de stanga la niciun fel de alegeri. Antonescu l-a sustinut fatis atat pe Oprescu (candidat de stanga) la primaria capitalei cat si pe Geoana (alt candidat al stangii) la presedentia tarii. Ce dovezi mai limpezi doresti manelistule liberal????? Apropo, delictul de opinie e pedepsit in PNL (presedinti de partid in numar de doi si multi parlamentari PNL exclusi reprezinta dovada ca acest partid nu are nimic de-a face cu liberalismul). Ceea ce contravine liberalismului.
            • -2 (4 voturi)    
              Ajunge! (Vineri, 5 martie 2010, 15:53)

              Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

              /ca sa intru in atmosfera ta-ce treaba ai tu cu dreapta?!Aia politica,nu mana cu care faci ce faci?!De unde,cum si cine v-a bagat in cap ca PDL e de dreapta?!Voi,prin legile haiducesti promovate de Boc pe chestie de pensii si salarii sunteti de-a dreptul comunisti,d-le!Ei,asa cum am fost cu voi-fosti FSN-isti comunisti-la guvernare in 2005-2007,asa cum am fost sprijiniti de PSD(tot FSN) in 2007-2008,asa cum voi ATI GUVERNAT cu acelasi PSD rosu in 2009,asa l-am sprijinit si noi pe Geoana in 2009.Care e diferenta,stimate domn?!Tot ce face prost un partid din Romania e repetat riguros de celelalte,la timpul lor.Asa ca n-o mai dati langa-danga pe aici,ca nu e cazul,zau.PS:Votantii PDL au votat pe manele,PSD a avut la congres pirande.Sincer acum,ai vazut asa ceva la PNL?!NU!Si nici n-o sa vezi!Ceea ce,repet,va scoate din minti,este?!(editat de HotNews.ro)
              • +2 (4 voturi)    
                Nici vorba! (Vineri, 5 martie 2010, 16:43)

                I. C. Breteanu [anonim] i-a raspuns lui Pantera Roz

                Tu, mai degraba, pari cel scos din minti de ce vezi ca se scrie pe-aici despre pseudo-partidul tau de dreapta (sic) si despre idolul tau Cr(et)in Antonescu. Pirandele la PNL sunt o multime: Organ cantaretul beat, Fenechiu mafiotul de Iasi, Chiuariu fostul ministru dezastru al Justitiei, Adomnitei inginerul constructor care folosea elicopterul statului roman ca sa se duca la propria-i nunta, Remes Caltabos, Vosganian maestrul deficitului bugetar pe crestere economica, militianca Nicolai, Antonescu gargaragiul chiulangiu si nefacator de nimic, "liberalul" inventat Petre Roman, "liberalul" alunecos Melescanu, etc... Lista manelistilor penelisti e lunga. Mult prea lunga entru a o insira pe-aici.
                • -1 (3 voturi)    
                  D-le, (Vineri, 5 martie 2010, 17:04)

                  Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui I. C. Breteanu

                  va rog sa cititi si maine postarea asta a dvs.Daca o sa vi se para deplasata,inseamna ca astazi ati scris-o la nervi.Daca nu-aveti o mare problema.De bun simtz.Cititi postarile mele.Nu utilizez jigniri ca dvs.Daca puteti purta un dialog decent-bine.Daca nu-renuntati.E mai bine pt. mediul inconjurator.Care trebuie ferit de poluare.
        • +1 (1 vot)    
          Just! (Vineri, 5 martie 2010, 15:57)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

          .
        • +1 (1 vot)    
          Inteligenta electoratului a rezultat PDL (Sâmbătă, 6 martie 2010, 3:52)

          Cosmin [anonim] i-a raspuns lui bogdan

          Vorbiti cu totii de Patriciu. Pentru voi bogat inseamna escroc. Uitati de oamenii din jurul lui Basescu, uitati de milioanele de euro ale familiei Basescu. Nici nu va pasa de ele. Strigati Patriciu e rau fara sa aveti habar despre lucrurile pe care le face el pentru tara. E un om de afaceri, nu de contracte politice (precum udrea, cocos, videanu, basescu). El nu a facut afaceri cu statul, iar fundatiile sale aduc mult bine Romaniei. Dar pentru ca un Basescu a venit in campanie si a inceput ca Patriciu e rau, acum toata lumea crede. Va amintesc ca Basescu a mai si jurat ca nu a lovit un copil, iar dupa alegeri a recunoscut ca il lovise la OTV. Mare credibilitate ii dati acestui mincinos. Puteti si voi sa notati o data o declaratie a lui, sa va convingeti ca minte ? (ca sunt convins ca daca nu notati, pana la proba contrarie uitati de ea)
          • -1 (1 vot)    
            intox! (Sâmbătă, 6 martie 2010, 8:36)

            cinic [anonim] i-a raspuns lui Cosmin

            Nu-mi rezulta ca Rompetrol era proprietate privata cand a fost cumparata cu 3 mil.USD de Patriciu. Rompetrol avea o creanta asupra Libiei de 80 mil.USD - pentru care e proces si azi. A incasat-o personal si a cumparat cu 51 mil.USD Petromidia (o fi fost si aia proprietate privata) -adica a cumparat cu banii statului o proprietate a statului. DECI, nu a facut afaceri cu statul? Du-te baietica la partid sa te instruiasca mai bine! Poti sa mergi si la PSD ca si pe ei i-a finantat Patriciu ca sa-si asigure imunitate!
  • +7 (9 voturi)    
    liberali? (Vineri, 5 martie 2010, 13:57)

    td [anonim]

    Nu le spune nimeni ca s-a festelit Crinul de tot cand si-a dat voturile PSD-ului? Curat consecventa liberala, stimabililor!Dizolvati PNL-ul si faceti altul de la cap, cu alti oameni, poate iese mai bine, ca asta a avut atatea aripioare de-a lungul vremii si asa bate campii...
    • +4 (8 voturi)    
      S-a aflat unde sta Crin tot timpul (Vineri, 5 martie 2010, 14:12)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui td

      si de ce chiuleste de la parlament : In fata oglinzii.Se adora sa se priveasca si vorbeste cu oglinda.I se pare ca oglinda ii raspunde.
      • -6 (8 voturi)    
        Ce umor infantil (Vineri, 5 martie 2010, 14:41)

        Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui vlad

        aveti,stimate domn...Maturizati-va....
  • +5 (7 voturi)    
    Unde investeste Antonescu capitalul de incredere? (Vineri, 5 martie 2010, 14:04)

    mircea [anonim]

    In Patriciu,in primul rand,pe urma in Geoana,Voiculescu,Vantu.Si pe urma in PC,PSD,si poate si in PNL daca va fi ascultator,pentru-ca sunt necesare niste partide asa zis democrate cu care sa sustina hotiile celor care vad in Romania o posibilitate de inbogatire si parvenire.
  • +5 (5 voturi)    
    Zice Tariceanu (Vineri, 5 martie 2010, 14:07)

    Pe Donul linistit [anonim]

    "Cred ca avem obligatia sa luam in considerare ca in Romania sunt 5 milioane de pensionari, care au platit contributii, si cred ca trebuie sa luam o pozitie serioasa pe acest subiect. Din pacarte, nu l-am auzit nicidoata pe presedintele partidului sa faca o declaratie fara echivoc asupra acestei probleme extrem de spinoase, in care Guvernul lasa impresia ca face un cadou in fiecare zi ca plateste pensiile. Mi-as dori din parte PNL, prin liderul sau, sa vad o actiune viguroasa in acest sens, si nu o vad. "
    Unde au platit astia 5 milioane contributii?La Ceausescu?pai banii lor sau dus in investitii care trebuiam sa produca pentru statul roman si statul le platea pensiile.Da a venit schimbarea de regim si privatizarile care au lasat statul fara venituri din fabricile unde se investisera banii celor 5 milioane.Un caz clar este Petromidia .Banii celor 5 sau investit la Petromidia .Care s-a privatizat sub PSD pe putinii bani 50 milioane in 3 ani s-au dus .Cand s-a vandut Petromidia la kazahi.2,6 miliarde sau dus in Elvetia. Acolo sant pensiile celor 5 milioane.Si multe altele.
  • +5 (5 voturi)    
    Meleşcanu (Vineri, 5 martie 2010, 14:22)

    Socrate [anonim]

    Am văzut că Teodor Meleşcanu, figură reprezentantivă a liberalilor din ultimii ani, nu face parte din lista lui Crin Antonescu. De ce ? A devenit cumva indezirabil pentru partid )
  • +4 (6 voturi)    
    Capial care nu e de fapt... (Vineri, 5 martie 2010, 14:31)

    Duda [anonim]

    Capitalul ala de "incredere" trebuie interpretat astfel: ca oamenii au ales una din 2 variante. Atat si nimic mai mult. Acuma nu te mai umfla in pene ca un curcan, va veni si ziua cand lumea o sa vada cioara vopsita
  • +3 (5 voturi)    
    Crinişor, care este proiectul ??? (Vineri, 5 martie 2010, 14:38)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    "Înşirând cuvinte goale, ce din coadă au să sune" !!!
    • +4 (6 voturi)    
      Exemplu Greciei (Vineri, 5 martie 2010, 15:04)

      John Cristiansen [anonim] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      Tiparii alunecosi

      „Fara controlul capitalului, guvernul grec nu va putea stabiliza tara“, este de parere expertul fiscal John Christensen. Christensen e si directorul initiativei globale Tax Justice Network, care se angajeaza impotriva evaziunii fiscale. In realizarea acestui control, trebuie insa depasite serioase obstacole politice.
      Asteptam de la Congresul PNL declaratii de la toti membrii cum ca vor repatria banii din Elvetia si vor declara fiscului roman toate veniturile din offshoruri intrun gest patriotic si liberal care iubesc tara.
  • -4 (6 voturi)    
    Uau, cata grija (Vineri, 5 martie 2010, 14:43)

    fpanait1 [utilizator]

    Cati oameni sinceri pe aici carora le pasa de liberali:)
    Mai ca-mi vine sa plang de fericire cand vad atati oameni "de dreapta"
    Toti pupinbasestii isi dau cu parerea pe acilea pe la comentarii si toti nu rateaza nicio sansa sa il infiereze pe Crin.
    Dar pe cine vreti baieti daca sunteti chiar liberali? Pe Orban? Pe Tariceanu? Hai sa fim seriosi...
    • +5 (7 voturi)    
      Liberalism (Vineri, 5 martie 2010, 14:59)

      Pepi [utilizator] i-a raspuns lui fpanait1

      Nene, sa stii ca multora le pasa de LIBERALISM si nu de „liberalii” care conduc acum PNL-ul...
    • +3 (5 voturi)    
      Uau (Vineri, 5 martie 2010, 15:13)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui fpanait1

      Pe Geoana si Vanghelie i-am pierdut. Speram ca macar Crin sa ramana la timona.

      Crin e cel ai bun agent electoral al lui Basescu, ni-l dorim alaturi inca 10 ani.

      Sa va ajute Al se Sus sa se aleaga pe viata!

      In fond, nu-i decat o chestiune de "proiect", iar PNL-ul e in razboi. In vreme de razboi orice e scuzabil. Asa ziceau si Ceausescu si Stalin si Hitler...
    • -3 (5 voturi)    
      Asa e,d-le... (Vineri, 5 martie 2010, 15:17)

      Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui fpanait1

      Eu unul sunt profund si iremediabil impresionat de grija ce ne-o poarta "colegii" nostri de dreapta pedelisti ...Nu va dau lacrimile?!Mie imi vin...Continuu,inexorabil,de neoprit...Ca destinul...Sa nu-i iubesti?!Sa nu intri la guvernare cu ei?!Singura intrebare care ma framanta e:da' ei singuri nu mai pot,sau ce?!
  • +4 (4 voturi)    
    Legislatie (Vineri, 5 martie 2010, 14:55)

    Pepi [utilizator]

    Din legea nr. 14/2003 a partidelor politice:
    "Art. 25.
    (1) Modificarea statutului sau a programului partidului politic poate avea loc in conditiile prevazute de statut.
    (2) Orice modificare se comunica Tribunalului Bucuresti, in termen de 30 de zile de la data adoptarii, cu indeplinirea prevederilor art. 18 alin. (2) si (3). Tribunalul Bucuresti o examineaza potrivit procedurii prevazute la art. 20 si 21.

    Art. 26.
    (1) In cazul in care modificarile nu sunt comunicate conform art. 25 alin. (2) sau daca instanta a respins cererea de incuviintare a modificarii statutului, iar partidul politic in cauza actioneaza in baza statutului modificat, Ministerul Public va solicita Tribunalului Bucuresti incetarea activitatii partidului politic si radierea acestuia din Registrul partidelor politice."

    Vad ca dezbaterile dureaza 3 ore,incepand de la ora 13, deci se vor termina pe la ora 16. Mai au timp sa depuna modificarea de statut la Tribunal? Si daca DA, can va avea timp Tribunalul pentru a analiza documentele, eventualele contestatii si a da o solutie definitiva? Din cate vad eu pe site-ul TMB, nu prea mai e program dupa ora 16 (s-ar putea sa ma insel).

    Asadar intrebarea finala: risca delegatii ca Antonescu sa desfiinteze PNL-ul?
  • +2 (4 voturi)    
    Pun pariu.... (Vineri, 5 martie 2010, 14:56)

    Ronin [utilizator]

    ....ca o sa-l investesti in povesti de adormit (sau prostit) liberali. Sau in carti de colorat vise liberale. Sau mai bine: investesti capitalu` intr-o gogoserie, ca oricum sti sa servesti electoratu` cu asa ceva....
    • -1 (3 voturi)    
      Stii,nu sti... (Vineri, 5 martie 2010, 15:55)

      Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui Ronin

      cel putin asa scriu astia,liberalii...
      • +2 (4 voturi)    
        Mda... (Vineri, 5 martie 2010, 16:48)

        Dinuuu Paturicaaa [anonim] i-a raspuns lui Pantera Roz

        Putini ati fost, foarte putini ati mai ramas... Ce zici panthero rhoz, mai pupati parlament in 2012? Eu unul sunt convins ca nu! Hai Cretine du-i mai repede la groapa pe penelisti ca au inceput sa se imputeasca. O merita. Apoi du-te socialistule la PSD, partidul tau de suflet. Ca si-asa te dorea acolo colegul tau de doctrina Victor Ponta. Ori PC-ul ti se pare mai seducator din cauza de banii lui Felix Turnatorul?
        • -1 (3 voturi)    
          D-le,esti original rau.... (Vineri, 5 martie 2010, 17:20)

          Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui Dinuuu Paturicaaa

          Ce argumente,ce exemple,ce viziune politica...Am gresit.Nu esti numai original,esti de-a dreptul superb!Doamne,ce valori are PDL-ul asta...Sunt de-a dreptul siderat...
          • +2 (2 voturi)    
            Pantera Roz (Sâmbătă, 6 martie 2010, 4:00)

            cosmin [anonim] i-a raspuns lui Pantera Roz

            Iti dai seama ca oamenii acestia sunt majoritari in tara ? Oamenii astia care nu stiu sa sustina o idee cu un argument valabil. Tot felul de jigniri si misto-uri in propozitiile lor, dar nici un argument rational. PNL va castiga atunci cand oamenii de valoare vor fi majoritari, ceea ce nu se va intampla in timpul vietii noastre. Oamenii cu studii superioare (care au votat Crin; ma astept de la PDL sa ma contrazica, dar statisticile o spun clar, OTV-istii si manelistii au votat Basescu) sunt respectati din ce in ce mai putin. Ciobanul medieval romanesc triumfa in aceasta tara.
            • 0 (0 voturi)    
              Si cine e de vina,d-le? (Sâmbătă, 6 martie 2010, 14:14)

              Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui cosmin

              De 20 de ani oamenii cu minte si bun simt nu se implica,stau pe margine si chibitzeaza aiurea.Intelectualii nostri de marca fac la fel,rezumandu-se la a scrie pe la "Dilema Veche" sau "22",pt. a nu se contamina cu vulgul si mizeria cotidiana.Si atunci au aparut in fatza,in golul creat,tot felul de specimene,care mai de care mai exotice,populiste,corupte,pseudo-intelectuale,justitiare(!),patriotarde,tot felul de manelisti,lingai,tzutzeri,vedete,dive,etc.Acuma zic si eu cu durere tardiva:ne cam meritam soarta,d-le!Si am senzatia ca jocurile sunt facute,deja!Pt. mult,mult timp.Care va depasi speranta noastra de viata,precum bine spuneti.O zi buna,d-le.
  • +5 (7 voturi)    
    Crin (Vineri, 5 martie 2010, 14:57)

    elis [anonim]

    "capitalul" nu cred ca mai exista acum dle! Eu ca votant Antonescu spun sincer ca nu voi mai vota Crin niciodata si ca mine sunt multi mai ales cand vad acum cata "democratie" este in pnl (vezi congres) .Basescu dictator?cred ca e intrecut de Crin.
    • +1 (1 vot)    
      Eu cred ca ai votat Basescu (Sâmbătă, 6 martie 2010, 4:02)

      Cosmin [anonim] i-a raspuns lui elis

      Crin dictator ? El a propus, congresul a votat. Iti amintesc ca Basescu a cedat presedentia domnului Boc. In ce tari se alege astfel un presedinte ? Iti zic eu: In Rusia presedentia se cedeaza unui om de incredere al presedintelui in functie.
  • +1 (3 voturi)    
    Cu capitalul intreaba la Patriciu (Vineri, 5 martie 2010, 16:15)

    bogdan [anonim]

    Iti spune el imediat ve trebuie sa faci cu capitalul cu care te-ai pomenit (inteleg ca ti-a picat de undeva sau ai castigat cu ogica la loto). Il ia el si va da cand trebuie seminte. Ca om de afageri "grele" stie el ce sa faca cu capitalul. Poate intr-o zi vom afla reala poveste in spatele lui patriciu si cine sunt papusarii lui reali. care au dorit infiltrarea zonei strategice a economiei si politicii Romanesti. Cateva indicii - emirate golf, KGB, Sudan, servicii Romanesti - perioada Constantinescu. Vedeti ceva spre est (ca doar de acolo vine lumina si energia).
  • -3 (5 voturi)    
    Alaturi de Crin Antonescu 100% (Vineri, 5 martie 2010, 16:17)

    cittizen [anonim]

    Nu sunt liberal, nu sunt membru al vreunui partid, am orientare de stanga, dar il sustin 100% pe Crin Antonescu, singurul care poate face ceva in Romania!
    • +4 (6 voturi)    
      Bravos! (Vineri, 5 martie 2010, 16:59)

      Dorin [anonim] i-a raspuns lui cittizen

      Iata! Stanga e alaturi de Crin Antonescu! Si Antonescu e alaturi de stanga. Mai e vreun dubiu???? "Liberali" de "dreapta", nu sunteti baieti ingrijorati ca pe idolul vostru Cretin Antonescu il iubesc si voteaza aia de stanga???? Hahahahahaha!! Ce penibil.
  • +3 (5 voturi)    
    crin + patriciu = love !!! (Vineri, 5 martie 2010, 16:24)

    ana [anonim]

    crin antonescu = cea mai mare dezamagire a anului 2009, cu siguranta ne va dezamagi si anul acesta!!! a calcat si calca in picioare, principiile liberale! acum la congresul PNL domnul crin se comporta aidoma unui dictator!!!! NICIODATA nu-l voi vota!!!
  • +4 (6 voturi)    
    Orban (Vineri, 5 martie 2010, 16:43)

    MirceaA [utilizator]

    e cel putin nesimtire sa faci parte dintr-un partid condus de camarila Patriciu si sa arati cu degetul la camarila Basescu.
  • +4 (6 voturi)    
    Nedumerire (Vineri, 5 martie 2010, 16:51)

    Goguta liberalu' [anonim]

    Oare cine va ramane sa stinga lumina la penele? Mircea Diaconu? Oportunistul de serviciu.
    • -2 (4 voturi)    
      Da,e o intrebare.... (Vineri, 5 martie 2010, 17:23)

      Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui Goguta liberalu'

      La PDL o sting eu,e clar si sigur.Asa scrie in fisa postului.La liberali D-zeu stie...Astia e imprevizibili,dom'le...Daca au generator de ala automat?!
      • +2 (4 voturi)    
        tare (Vineri, 5 martie 2010, 17:35)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Pantera Roz

        tu parca esti comunistul mort de foame care incrimina capitalismul.
  • +3 (5 voturi)    
    Ahaaaa, deci... (Vineri, 5 martie 2010, 17:03)

    Cristi [anonim]

    Gura prostului adevar graieste... Antonescu: "Orice partid demn l-ar fi exclus pe Catarama, al carui grad nu-l stiu..." Pai daca e sa ne luam dupa "logica" tovarasului Antonescu, avand in vedere ca dl Catarama este inca membru PNL, sa intelegem ca partidul pe care-l conduce atat de "democratic" este nedemn?

    P.S. Dar oare gradul lui Dinu Patriciu il cunoaste tovarasul Antonescu?????
    • -1 (3 voturi)    
      Normal. (Vineri, 5 martie 2010, 18:00)

      Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

      La PNL se stie tot.Dar voi stiti gradul d-lui Basescu?!Ciuciu!Ei,(si)asta-i diferenta...
      • 0 (2 voturi)    
        hehe (Vineri, 5 martie 2010, 18:55)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Pantera Roz

        bai, desen animat, pai taman ce zicea ca nu-i stie gradul. Pe al lui Quintus il stii? Aaa, ala era turnator, nu avea grad.
        • 0 (0 voturi)    
          D-le MirceaA, (Sâmbătă, 6 martie 2010, 15:18)

          Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui MirceaA

          acum pe bune,nu poti renunta la "bai"-ul asta cam golanesc?!Nu putem sa ne contram in idei fara bah,mey,bai,baietel,cretin si alte perle din arsenalul portocaliu?!Eu pot.Tu poti?Pari un tip citit.Hai sa fim oameni civilizati.E greu,dar nu imposibil.Ce zici?O zi buna.
  • 0 (2 voturi)    
    pnl-ul este pe duca (Vineri, 5 martie 2010, 18:02)

    rochiri [utilizator]

    Daca nu se duc la guvernare sunt dusi.
    PNL nu are putere sa isi tina primarii in opoziti 3 ani , PSD are acesta putere.
    Principala voce a opozitiei este a PSD-ul nu a PNL-ului , lumea va vedea cum PSD critica puterea nu PNL-ul.
  • 0 (0 voturi)    
    vot pe lista (Vineri, 5 martie 2010, 20:48)

    ano1 [utilizator]

    votul democratic e votul pe lista? nu stiam.. , iaca nu stiam , bafta crine , pacat ca ti-am dat votu (de 2 ori)
  • +1 (1 vot)    
    PNL- PCR (Vineri, 5 martie 2010, 20:58)

    zabu [anonim]

    astia-s mai comunisti decit cozile de topor din PSD-PC. EL lider maximo s-a intrecut pe sine si pe toa'su Djoana cu votul pe liste. Halal democratie! Crin ucraineanu' viseaza sa ajunga presedintele romanilor. Viseaza tata ca pina atunci veti fi maturati din parlamentul unicameral. Astia nu-si dau seama ca joaca in liga a doua. Ca PSD si PD-L vor fi cele doua forte care conteaza la urmatoarele alegeri. Si ca PNL-ul va disparea ca PNT-ul...
    Canci presedentie Crinulet!
    PS conu Patriciu va fi bagat la zdup pina atunci.
  • 0 (0 voturi)    
    doi alogeni (Vineri, 5 martie 2010, 22:06)

    bgg [anonim]

    un maghiaro-austriac si un rus.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version