UPDATE Legea statutului functionarilor publici, adoptata la mustata in Camera Deputatilor

de Alina Neagu     HotNews.ro
Marţi, 2 martie 2010, 11:20 Actualitate | Politic

Controversata lege privind statutul functionarilor publici, care permite numiri politice la conducerea institutiilor deconcentrate, a fost adoptata, marti, in Camera Deputatilor, cu 172 de voturi pentru, minimul necesar de voturi fiind de 167, anunta Agerpres. Legea a fost adoptata in absenta deputatilor PSD si PNL, care au boicotat votul si au anuntat ca vor contesta legea la Curtea Constitutionala.

Proiectul de lege fusese dezbatut si adoptat pe articole luni, in plenul Camerei, tot fara deputatii PSD si PNL in sala.
  • PSD si PNL vor contesta legea la Curtea Constitutionala, daca va fi adoptata
Social-democratii si liberalii au anuntat ca vor contesta la Curtea Constitutionala legea inainte ca aceasta sa fie adoptata, pe motiv de incalcare a procedurilor Camerei Deputatilor, a declarat, marti, deputatul PSD Valeriu Zgonea, citat de Agerpres. El a precizat ca social-democratii lucreaza cu o echipa liberala pentru redactarea contestatiei.

De asemenea, potrivit lui Zgonea, PSD si PNL vor solicita Biroului Permanent al Camerei Deputatilor sanctionarea presedintelui Comisiei de administratie, democrat-liberalul Sulfina Barbu, pentru incalcarea procedurilor: "Ii vom cere presedintei Camerei sanctionarea cu avertisment a presedintei Comisiei de administratie".
  • Ponta: PDL incearca sa isi mentina clientela politica in functii, prin aceasta lege
Liderul social-democrat Victor Ponta a acuzat, marti, Executivul ca si-ar mentine propria clientela politica in functiile din institutiile deconcentrate si nu numeste functionari publici, asa cum prevede legea.

"Ne batem pentru legea privind functionarii publici, pentru ca este vorba de un abuz evident al Guvernului Boc. Au trecut cele 45 de zile de cand ordonanta a fost declarata neconstitutionala. Guvernul Boc tine in acest moment la toate functiile din deconcentrate pentru propria clientela politica, in mod ilegal, si nu numeste functionari publici, asa cum i-ar cere legea. De altfel, doamna Anastase a incercat astazi sa acopere ilegalitatea Guvernului Boc printr-o alta ilegalitate, dar din fericire colegii mei au fost atenti si nu se va intampla lucrul acesta", a declarat liderul PSD.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

9978 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    performanta (Marţi, 2 martie 2010, 11:26)

    deconcentrat [anonim]

    Cata vreme numirile se vor face politic, performanta institutiilor statului va echivala cu cea a politicii romanesti. Adica 1 pe o scala de la 0 la 10
    • 0 (4 voturi)    
      cum sa nu? (Marţi, 2 martie 2010, 12:04)

      paula [anonim] i-a raspuns lui deconcentrat

      cum sa lase ei asa usor pasarea din mana pe aia de pe gard?este poate una din sigurele metode de control politic care le-a mai ramas celor din opozitie
      • 0 (0 voturi)    
        cum sa devin director la stupul cu miere (Marţi, 2 martie 2010, 22:24)

        un cetatean [anonim] i-a raspuns lui paula

        Legea ar fi buna, daca ar fi promovati oameni competenti, dar cei mai multi NU SUNT.

        Tot ce se implampla la ora actuala pe scena politica, dupa parerea celor mai multi ne indreptam catre dictatura. Noi cetateni nu mai pricepem nimic.

        In 2 ani, guvernul BOC nu a luat nici o masura economica.
        Ma intreb, de ce nu s-a luat masuri pentru sectorul agricol? de ce trebuie sa importam legume, flori, carne, lapte, mezeluri?

        Sunt domeniile care ar contribui destul de mult la ridicarea economiei si nu ar mai fi nevoie sa plece atata valuta din tara.
        Sunt banii de la UE, luati masuri sa dirijati acesti banii catre agricultura, sere, ferme, etc sa avem pe piata numai produse romanesti.
    • +1 (1 vot)    
      cicatricile trecutului (Marţi, 2 martie 2010, 12:08)

      dorin [anonim] i-a raspuns lui deconcentrat

      tocmai asta ar fi trebuit combatut inca de cand s-a dorit aplicarea unei astfel de metode:numirea politica a sefilor din deconcentrate;dar se pare ca lipsa demnitatii politice ale celor aflati in opozitie nu mai poate fi vindecat decat prin taierea de la portia ciolanului!
    • 0 (0 voturi)    
      directori nesimtiti PSD+PNL care contesta schimbar (Miercuri, 28 aprilie 2010, 19:40)

      ramelu [anonim] i-a raspuns lui deconcentrat

      Nu pricepeti nimic fratilor. Institutiile descentralizate sunt ale STATULUI condus de un GUVERN. Prin urmare, guvernul, oricare ar fi el, este INDREPTATIT sa-si numeasca reprezentantii. Faptul ca PNL zbiara ca fata mare "sa nu se inlocuiasca directorii executivi - denumire de altfel a cab.Tariceanu pt directorii LOR asta este o alta problema. Faptul ca toti directorii numiti de Tariceanu si PSD in sinistra alianta cu PDL contesta acum deciziile de revocare in instanta si culmea nesimtirii le si castiga de au ajuns deconcentratele (unele) sa aiba cate 3 directori, de asta ce mai ziceti?Nesimtitii aia de directori numiti de PNL sau PSD cu ce sunt mai buni decat cei ai PDL? De ce lor li s-ar cuveni scaunele de sub fund si celorlalti nu?Conduce PDL-ul???Treziti-va romani, tot PNL si PSD au oamenii pusi la varf, cu decizii judecatoresti nesimtite de repunere in functii pe fel de fel de motive!!!! Nu stiu cum dreaqu dar cand Obama a castigat alegerile credeti ca a mai ramas vreun functionar numit de Bush in functie??? Intrebare: presupunand prin absurd ca vreunul din voi ar avea atatatia bani incat sa cumpere o mare firma privata, ar mai lasa vreun director numit de vechiul actionariat in functie dupa preluarea integrala a controlului???
  • 0 (4 voturi)    
    legea functionarilor (Marţi, 2 martie 2010, 11:31)

    matrisk [anonim]

    sunt dezamagit ca nu vad niciun internautist parerist de bine pe seama acestei legi. domnilor, doamnelor, stimabililor ... nu va este rusine de voi insiva? nu va este rusine de copii vostri? de familie? de oglinda? nu va este rusine de bataia de joc pe care o indurati ? voi vedeti printre randuri si imagini ca sunteti closetul celor pe care ii atacati sau proslaviti? lasati-ii in umbra si intrati fiecare in rolul vostru, altfel veti fi niste roboti fara a fi nevoie de cine stie ce tehnologie avansata.
  • +1 (9 voturi)    
    Un singur lucru... (Marţi, 2 martie 2010, 11:33)

    Gigi [anonim]

    ...am de spus. PSD 2004 = PD 2010. Punct!
    • -1 (1 vot)    
      Korekt ! (Marţi, 2 martie 2010, 13:09)

      Gore [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      Pentru ca singura deosebire intre PSD 2000; PNL +PD 2004, PNL 2005 si PDL 2009 este ca PDL vrea sa instaleze clientela politica din judete prin lege, adica la vedere, frate!. Ceilalti o faceau pe sestache sau mimau aplicarea legii functionarului public. Iar PDL-ul, acum, a mimat chiar si aplicarea propriei legi, pentru ca ministrii, secretarii de stat si secretarii generali s-au executat rapid si au pregatit peste noapte "proiectele de management" ale proaspat instalatilor membri de partid ca sefi ai deconcentratelor. Adica, frati de toate culorile politice, cand o sa vina unul sau altul dintre voi la putere, o sa consfintiti competenta prin carnetul de partid - asta daca o sa mai apuce altcineva decat PDL sa mai guverneze in Romanica. De ce? Pentru ca sefii politruci o sa ii preseze pe cei din subordine sa voteze cu catel si purcel partidul care i-a numit, daca vor sa mai lucreze in institutiile statului, unde, bineinteles, competenta si performanta ... bla..bla..bla...
    • +1 (1 vot)    
      Falsch ! (Marţi, 2 martie 2010, 14:07)

      Gore [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      Adica te indoiesti de bunele intentii ale guvernului si coalitiei de guvernare ? Rusine ! Rusine ca poti sa vezi si altfel lucrurile, tu, ca om cu scaun la cap ! De ce nu-i lauzi ? De ce nu-i ridici in slavi ? De ce nu spui ca sunt mai corecti decat ipochimenii din opozitie? De ce nu spui ca nu sunt chiar asa de hotomanii decat ceilalti ?
  • +3 (9 voturi)    
    PARLAMETARII INSTIGA LA NERESPECTAREA LEGII MUNCII (Marţi, 2 martie 2010, 11:35)

    cris [anonim]

    Parlamentarii sunt platiti din bugetul statului sa faca legi si sa le voteze.
    Eu daca refuz sa lucrez la serviciu sunt dat afara fara preaviz conform codului munci.
    Parlamenarii care au votat aceasta lege se pare ca nu stiu ce contine.
    Parerea mea este ca celor ce refuza sa participe la vot este sa li sa desfaca contractul de munca, de asemena la 3 absente sa fie concediati.
    Exista alte metode de a protesta cu privire la o lege: vot contra sau abtinere.
    Acesti parlamentari instiga la nerespectarea legii in forma cea mai usoara sau la nesupunere civica in forma cea mai grava.
  • +7 (7 voturi)    
    stati un pic (Marţi, 2 martie 2010, 11:35)

    srg1 [anonim]

    Pai pana acum cum se faceau numirile la deconcentrate?
    Era cumva un sistem meritocratic?
    Lamuriti-ma va rog ce schimbari aduce aceasta lege. Pe bune, ca nu inteleg.
    • +3 (11 voturi)    
      Ipocrizie (Marţi, 2 martie 2010, 11:50)

      georgio [anonim] i-a raspuns lui srg1

      Prin legea asta Boc poate schimba miile de politruci PSD si PNL care ocupa functii in deconcentrate. Ipocrizie maxima din partea opozitiei.
      Tariceanu a schimbat tot ce ere in deconcentrate cu politruci si impingatori de foi de la PNL si PSD si apoi a facut legislatie in asa fel incat un viitor guvern sa nu ii mai poata schimba. Acum "opozitia" nostra eroina plange de mila nevestelor, copiilor , nepotilor si nepoatelor care o sa isi piarda scaunul caldut de la stat. Nu cred ca cineva din mediul privat angajeaza ceva tuta de politician sau ceva beizadea de Dambovita care isi face veacul prin deconcentrate si agentii pe post de functionar public.
      • +1 (3 voturi)    
        . (Marţi, 2 martie 2010, 13:03)

        un_om_de_cal [utilizator] i-a raspuns lui georgio

        Vad ca PDL gaseste sustinatori orice ar face.
        In cazul asta mie mi se pare ca da inapoi o reforma doar ca sa poata face ce au facut si ceilalti inainte de acea reforma.
      • +3 (3 voturi)    
        Si Boc ce face ? (Marţi, 2 martie 2010, 13:14)

        Gore [anonim] i-a raspuns lui georgio

        Inlocuieste incalcarile tacite ale legii cu o lege neconstituionala. Ce ne garanteaza ca politrucii PDL sunt mai buni profesionisti decat politrucii PSD sau PNL? Sau crede cineva ca prin apartenenta la un partid ne impartim in vrednici si nevrednici ? De ce nu spune Boc stop ilegalitatilor si sa puna in practica o lege deja votata si care e - zice-se - in conformitate cu Aquisul Comunitar si e europeana si civilizata si moderna si ma-sa pe gheata ? ...
    • +4 (6 voturi)    
      Lamurire (Marţi, 2 martie 2010, 12:16)

      Sevraj [anonim] i-a raspuns lui srg1

      Dimpotriva, legea vine tocmai sa "indrepte" numirile politice de pana acum. De fapt, prevederile neconstitutionale erau la doua legi anterioare (una PSD+PDL si alta PDL simplu). Legea noua spune ca se vor face concursuri pentru functiile de sefi. Iar noii sefi vor fi functionari publici, deci apolitici, cel putin in teorie.
      Problema se pune altfel: mai conteaza cine e la putere cand se fac acele concursuri, fiindca, practic, are controlul comisiilor de selectie.
      Cu stima,
      Daniel
      • +2 (2 voturi)    
        aha (Marţi, 2 martie 2010, 12:29)

        srg1 [anonim] i-a raspuns lui Sevraj

        Si era mai bine inainte ca macar nu aveai nevoie de comisii.
        Uite dom'le ce tine opozitia asta la formalitati....
      • +1 (1 vot)    
        Ai dreptate (Marţi, 2 martie 2010, 13:20)

        Gore [anonim] i-a raspuns lui Sevraj

        Desi toate posturile din administratie trebuie ocupate prin concurs - asta spunea legea pana sa o modifice PDL-ul, astfel incat sefii sa "indeplineasca politicile guvernului", de parca pana acum aia "din opozitie" ieseau in strada sa se opuna. "Indreapta" o ipocrizie cu o alta ipocrizie. Cine a verificat modul in care au fost organizate concursurile pentru cei numiti de PDL? Cata putere are agentia functionarului public sa le verifice pe alea facute pentru functionarii publici, care nu-s neaparat sefi de deconcentrate ? Aici e problema, cum se controleaza si se protejeaza administratia de abuzurile puterii politice.
    • +4 (4 voturi)    
      tot asa (Marţi, 2 martie 2010, 12:21)

      io [anonim] i-a raspuns lui srg1

      numai ca fara cadru legal ...
      mai exact, numirile se faceau prin HG, OG whatever ...
      PSD/PNL a contestat la CCR procedura de numire, iar CCR a hotarit ca nu se justifica "urgenta" numirilor pe baza de OG.
      Guvernul s-a conformat si a introdus numirile in legea functionarilor publici.
      Si acu, PSD/PNL sunt tot nemultumiti.
      De data asta se agata de chichite procedurale legate de introducerea legii pe ordinea de zi, etc...
      Pe fond, au dreptate, cu totii ne-am dori ca toate posturile din institutii sa fie ocupate prin concurs.
      Imoralitatea demersului PSD este ca ei propun asta atunci cind sunt in opozitie ...
      Adica, ce i-a impiedicat sa dea aceasta lege cind au fost la putere?
      • 0 (0 voturi)    
        Adica trebuie sa te informezi (Marţi, 2 martie 2010, 13:27)

        Gore [anonim] i-a raspuns lui io

        Pana la ordonanta, era in vigoare o lege (188/1999 cu modificari samd) care spunea ca sefii de deconcentrate sunt functionari publici, care se supun si sunt protejati prin legea functionarului public. Numai ca, in aplicarea ei, erau destule ocaziile in care se lasa loc la abuzuri, la presiuni mai mici sau mai mari, la ilegalitati mai mici sau mai mari. Si, daca privim mai bine, prima forma a legii a fost adoptata in 1999. Fara ea, nu se putea intra in UE, panimaishi? Smecheria e ca s-a vrut politizare prin acoperirea legii, chestie neconstitutionala. Ce alta lege ar mai trebui?
    • +3 (3 voturi)    
      .. (Marţi, 2 martie 2010, 12:35)

      gonzo [anonim] i-a raspuns lui srg1

      iti spun eu: schimbarea va fi ca se recunoaste in acest fel ca directorii sunt numiti politic, cu raspunderea aferenta. prin urmare, daca nu sunt buni, stim cui sa datoram asta si nu i mai votam pe pd listi, daca sunt sunt buni, ii tinem la putere. "concursurile" care se tineau pana acum erau o forma netransparenta de a planta proprii oameni acolo unde doreau guvernantii fara sa si asume raspunderea, toate erau aranjate.. a mai fost discutia asta acum vreun an.. cred deci ca psd si pnl dau dovada de ipocrizie cat casa
  • 0 (4 voturi)    
    curat neconstitutional (Marţi, 2 martie 2010, 11:42)

    Mazeta [utilizator]

    Mai lasati-ne cu legile astea! noi de unde sa mai luam bani daca nu din deconcentrate si din contractele cu statul? cand ati fost la putere erau bune, ha? Ipocritilor! Sa manance si guritza noastra ceva, asa cum a mancat si a voastra!
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Marţi, 2 martie 2010, 12:02)

    miky [anonim]

    Sa inteleg ca asa se aplica legea in Romania, sau asa se fac declaratiile cu adevarat importante....si in momentul in care ti se taie microfonul e time-out inseamna ca deja vorbesti in plus, nu? Adica sa taiat microfonul e OVER nu mai voie sa declari nimic , eu cred ca e o mana divina care face toate astea, ca si in cazul lui Boc de altfel si acolo e acelasi lucru, da i sa taiat microfonul nu mai are voie sa zica nimic.....hmmm
  • +3 (5 voturi)    
    Acceptatata (Marţi, 2 martie 2010, 12:15)

    Costel [anonim]

    Legea trebuie sa treaca, pentru ca altfel avem un guvern care la nivel inalt incearca sa faca ceva, iar in teritoriu politrucii din deconcentrate se opun numai de dragul de a fi in opozitie cu deciziile guvernului: Bune sau Rele. La fiecare 4 ani, societatea va putea decide cu ADEVARAT daca un guvern a fost capabil sau nu, iar politicienii nu vor mai putea da vina pentru nereusitele lor pe diversi directori de agentii, prefecti etc. Daca avem doi magari, e bine sa ii punem in fata carutei pe amandoi, sa traga amandoi in aceeasi directie, iar noi , electoratul, la fiecare 4 ani vom hotara daca directia a fost buna sau nu.
  • +3 (5 voturi)    
    Cum sa-si mentina clientela ? (Marţi, 2 martie 2010, 12:16)

    Florin [anonim]

    Din contra. In toate institutiile publice directorii sunt numiti strict politic. Intotdeauna examenele/concursurile sunt simulacre. N-am citit proiectul, dar daca prevede numiri pe considerente politice inseamna ca vor compatibilizarea legii cu realitatea. Si daca cetatenii vor vota alt politician (primar de ex) el va veni cu directorii lui, dar de data asta legal. Ca pana acuma se modifica organigrama si se dadeau concursuri, unde se putea prezenta cine dorea dar intotdeauna reusea cine trebuie. Sau pur si simplu erau dati ilegal afara si s-au trezit cu trei directori pe aceeasi functie. Inteleg ca legea vrea sa evite toata tevatura. Cred ca-i bine.
  • 0 (0 voturi)    
    fratilor... (Marţi, 2 martie 2010, 12:48)

    liviu_ [utilizator]

    dar d c sa mai pierdem bani pe concursuri si examene...
    hai sa se schimbe toti sefii (si angajatii cu salarii mari) la fiecare alegeri cu cine vrea castigatorul si am rezolvat problema...

    nu stiu cand vom scapa de asemenea oameni... probabil niciodata.
    nu este posibil asa ceva.
    mai daca o faci macar fa dracu in asa fel incat sa nu afle prostii care te-au votat...
    la noi ii doare-n cot... maine poimaine o sa strige in gura mare ca fura, ca oricum nu are cine sa le faca ceva...
  • +2 (2 voturi)    
    Jurnalistii (Marţi, 2 martie 2010, 12:48)

    berger [anonim]

    ...si aici ma refer la jurnalistii adevarati, daca exista asa ceva in spatiul Carpato-Danubiano-Pontic, ar trebui sa sape si sa vada cati directori au institutiile publice. S-ar putea sa aveti o surpriza si sa vedeti ca pe langa PSD-ei (membri sau nu) ramasi la conducere pentru ca nu poti demite politic un functionar, acum sunt si directori PDL-isti.
    Domnilor jurnalisti, cetatenii au dreptul sa stie, au dreptul sa vada organigramele institutiilor (7 directori in Posta intr-un orasel din Ardeal?? In Posta falimentara romana - 7 zile ii trebuie unei scrisori sa ajunga la destinatar; serviciul priori-post inseamna transmiterea unui colet in 24 ore, dupa 3 zile incercati va rog sa faceti o reclamatie!), cereti aceste organigrame si publicati-le mentionand daca se poate si partidul care sustine pe toti acesti pierde-vara! Sunt bani multi la mijloc, si banii celor 41% deplansi de politicieni ca traiesc sub limita saraciei.
    Domnule Tapalaga, nu vi se pare un subiect care merita abordat chiar si cutehnica picaturii chinezesti? Dupa ce PDL a castigat, a iesit la iveala aceasta caracatita PSD-PNL care nu vrea sa isi mai retraga tentaculele, bazandu-se pe Codul Muncii in principal. Atat de putin se vorbeste despre ce se intampla in institutiile publice si inteleg de ce se tace atunci cand ma gandesc la jurnalismul "de provincie" care este in totalitate aservit, dar dumneavoastra? Publicati, va rog pe un site organigramele institutiilor publice din fiecare judet, dati va rog un nume si o fata celor care raspund de mersul acestor institutii.
    • -1 (1 vot)    
      Bati campii (Marţi, 2 martie 2010, 14:14)

      radu [anonim] i-a raspuns lui berger

      Cum adica se ascund dupa Codul muncii? Dupa ce pdl-ul tau iubit a facut cea mai oribila politizare a Romaniei cam ca cea din 1947, punandu-si lipitorii de afise directori la societati ale statului cu active de miliarde de euro, cei ce-si cer dreptul in justitie privind demiterile abuzive se ascund dupa Codul Muncii? Nu va e rusine, ati pus analfabeti directori la institutii de importanta nationala dind afara specialistii, fara sa organizati concursuri , fara sa tineti cont de pregatirea profesonala fara nici o legatura cu profesionalismul si tot voi tipati turbatilor? Ati distrus tara asta, au ajuns lipitorii de afise si amantele pdlistilor directori cu salarii de zeci de mii de euro si tot voi tipati? In Ploiesti umbla o tanti de la pdl cu lista de posturi de conducere doar sa te inscrii in pdl si te pune, nu conteaza ce stii si cei dati afara de ciuma portocalie nu au voie sa dea in judecata politrucii? Inca mai exista o lege intara asta si foarte bine fac cei ce se adreseaza justitiei, nu trebuie sa lasam acesti pafaristi sa distruga totul de dragul parvenitismului lor! Iar piticul slugarnic boc ar trebui sa plateasca din buzunar daunele celor concediati abuziv! Ca nu e tara masii lui, nici a mamelor pdeleilor!
      • 0 (0 voturi)    
        Cum adica (Marţi, 2 martie 2010, 14:39)

        berger [anonim] i-a raspuns lui radu

        bat campii? Nu e ilegal in acest moment sa demiti pe cineva pe criterii politice? Eu tocmai ca am spusu ca NU i-au putut da afara pe directorii PSD-isti si PNL-isti si asa s-a ajuns la anomalia de a avea cate 2 directori pe acelasi post! Apropo, ce te face sa crezi ca sunt PDL-ist sau ca PDL-istii sunt ai mei? Faptul ca ma iau de PSD-isti si PNL-isti? LOL

        Dar ideea de baza e urmatoarea si te rog sa deschizi bine ochii de aceasta data ii: tu spus, citez "Nu va e rusine, ati pus analfabeti directori la institutii de importanta nationala dind afara specialistii, fara sa organizati concursuri , fara sa tineti cont de pregatirea profesonala fara nici o legatura cu profesionalismul si tot voi tipati turbatilor?" Care profesionalism domnule sau doamna? Ca profesionalismul se masoara in rezultate, care, dupa mai mult de un deceniu de numiri din aceasta pe baza de concurs, se vad. Cine ii revendica pe acesti "profesionisti" pusi prin concursul "Care O Are Mai Mare" (mita fireste)?? Nimeni, ei sunt ai nimanui, sa se spele poporul pe cap cu ei.
        Give me a break!
    • 0 (0 voturi)    
      ? (Marţi, 2 martie 2010, 14:54)

      ? [anonim] i-a raspuns lui berger

      sunt o gramada de institutii publice la care pnl-ul nu a schimbat un director de-al pdl-ului cum spuneti voi
      ar tb sa verificati putin si abia apoi sa vb :).
      nu mai aruncati aiurea cu vb pe aici :)
      • 0 (0 voturi)    
        hmmmmm (Marţi, 2 martie 2010, 15:20)

        berger [anonim] i-a raspuns lui ?

        PSD, PNL - acelasi lucru in speta, vorba lui Musatescu : )
  • 0 (0 voturi)    
    functionarii publici. (Marţi, 2 martie 2010, 14:43)

    mircea [anonim]

    Nu inteleg de ce functionarii publici trebuie sa aiba legi speciale?Cu ce sunt mai pregatiti decat alte categorii socio-profesionale?De ce la ei nu trebuie sa se aplice principiile economiei de piata(cerere si oferta)?De ce postul unui functionar public(in fapt un umil slujbas al statului)trebuie garantat cu salarii mari pe viata,daca se poate si pentru urmasi?In mod normal ori functionar public,ori salariat la orice societate,un post azi este,maine nu mai este.De ce trebuie sa platim impozite mari ca sa tinem la serviciu niste functionari care ne sfideaza atunci cand avem nevoie de ei?Pentru niste politicieni din PSD si PNL care fac orice sa-si bata joc de poporul roman,inventand functii publice care sa permita sa respire omul daca-i da voie domnul.
  • 0 (0 voturi)    
    Dorinta (Marţi, 2 martie 2010, 15:04)

    berger [anonim]

    Dorinta mea ar fi, cum am spus, sa se publice organigramele institutiilor pentru fiecare judet, si sa putem vedea detalii precum: data cand au fost numiti directorii, "nota" de la concurs, partidul din care face parte fiecare director si directoras daca este cazul (desi aici putem sa observam si noi singuri, in functie de data punerii in functie, nu?), salariul inclusiv prime, cadouri, facilitati, declaratii de avere (eu as pune ANI si fiscul sa contrasemneze ca au si verificat fizic fiecare dintre declaratii inainte de numire in functie, asa, pentru responsabilizare si transparenta).

    Personal nu am nici un fel de emotii legat de legea asta cu numirile politice, pentru ca procedura ramane practic neschimbata. Consecinte mai grave decat a avut numirea "prin concurs" de pana acum nu vor fi. Dovada: in fiecare an electoral din 1990 incepand directorilor platiti din bani publici le-a fost teama ca isi vor pierde postul, cu tot profesionalismul lor. Cu legea asta sunt sanse sa puna si ei umarul la obtinerea unor rezultate pentru partid macar, daca nu pentru cetateni, daca nu vor sa fie schimbati. Vorbea idealismul din mine!
    • 0 (0 voturi)    
      Domnule, (Marţi, 2 martie 2010, 19:57)

      toto [anonim] i-a raspuns lui berger

      Nu ti-e teama ca vor ajuta partidul asa bine ca nu mai pleaca 20 de ani de la putere nici daca ai sa vrei ? Idealistul din tine sa se roage in biserica si sa tina post pentru ca directorii astia sa nu puna umarul si mai tare pentru partid. Rezultatele pentru partid esti constient ca inseamna bani, nu? Si anume banii nostri pentru ei si nu pentru noi.
      • 0 (0 voturi)    
        pentru toto (Marţi, 2 martie 2010, 21:26)

        berger [anonim] i-a raspuns lui toto

        Nu mi-e teama, domnule, ca ar putea ramane 20 ani la putere. Rezultatele de care vorbim sunt judecate de cetateni la fiecare 4 ani. Daca in acesti 20 ani Romania ar arata si ar functiona ca Austria atunci inseamna ca au meritat sa ramana la putere. Pe mine nu timpul in care ramane la putere un partid ma sperie, ci ce face el cu aceasta putere.
        Eu sunt de acord, ca atunci cand pleaca, sa isi ia toata satra cu ei. In orasul din care sunt eu e plin de directori care au prins radacini atat de adanci incat desi in jurul lor totul s-a prabusit ei au ramas neclintiti, falnici si trufasi sa conduca ruinele. Nimeni nu ii evalueaza pe acesti directori, deci nimeni nu le poate reprosa ceva, ei sunt deasupra oricaror rezultate, ei sunt de fapt REZULTATUL!
        Iata un exemplu de mentalitate manageriala PSD-ista gen Iliescu: povestea un om, cred ca era Primarul din Herculane, habar n-am ce partid reprezinta, despre ceva individ care a primit cadou pe vremea celebrelor privatizari aproape toata statiunea. Statiunea este o ruina, dar e laui, nu da la nimeni nimic, nu lasa pe nimeni sa faca nimic, el moare cu statiunea de gat. Intelegi ce ma nelinistete? Nu ca ar putea sta PDL-ul 20 de ani la putere, eventtual ma gandesc ca este posibil sa conduca si ei la fel de dezastruos ca si predecesorii lor colorati diferit.
  • 0 (0 voturi)    
    SA SE RESPECTE LEGEA (Joi, 6 mai 2010, 13:47)

    clara [anonim]

    Ultima Lege a functionarilor publici, o facatura a noului guvern, a esuat, am ajuns tot la Legea 188, modificata, se vor organiza concurs de ocupare a posturilor de conducere de la institutiile publice. Oare ce se va intampla, majoritatea celor in exercitiu, ar trebui sa plece, ca nu indeplinesc conditiile de participare la examen. Dar, onor, guvernantii si culmea din fruntea PDL, habar nu au ce-s alea conditii, ca tot pe a lor o tin, si deja se fac propuneri cine va urma sa fie uns,. Nu conteaza ca-i inginer, ca nu are vechime, si este vizat sa fie pus la o institutie, care nu are treaba cu activitatea,, asa cum cere legea, sa aiba minim 5 ani vechime in administratie si de specialitate. Pai D-le TOADER NICU MIRCEA, ce faceti, ???
    Voi fi cu ochii " ca [pe butelie" pe cine impingeti sa fie pusi in functii de conducere, RESPECTATI LEGEA, RESPECTATI-NE, NU AVETI NICI O TREABA , NU V-A INTERESAT NICIODATA, CE SE INTAMPLA SI CUM SE DESCURCA SPORTIVII SI SPORTUL GALATEAN.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri