Ludovic Orban, discutie online: "Nu am divergente majore cu Crin Antonescu, sunt doar intr-o competitie democratica"

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 2 martie 2010, 10:28 Actualitate | Politic

Ludovic Orban
Foto: HotNews.ro
Ludovic Orban a discutat online cu cititorii HotNews.ro despre congresul PNL, programat pentru 5 - 7 martie, unde se va alege noua conducere PNL. Orban si-a anuntat duminica, 28 februarie, candidatura, afirmand ca o face pentru a salva democratia din partid. Ludovic Orban se opune candidaturii pe baza de motiuni sustinuta de Crin Antonescu, sistem potrivit caruia presedintele este ales la pachet cu noua echipa de conducere.

  • Intalnirea online s-a incheiat.
  • Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.


Citeste mai multe despre   


















Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 vasile69

    1. va dati seama cat de mult v-a daunat imaginii dvs latura artisitica? chitara si manelele
    2. acum mai multi ani va sustineati ne-trimiterea de trupe in fata magazinului Unirea. am urmarit cu atentie cum evitati sa intrati in vorba cu cei tineri, care ar fii avut curajul sa va contreze. ii alegeati doar pe varstnici, care se bucurau sa comenteze orice, ca la OTV. acum e la fel?

    • Ludovic Orban

      1. Muzica, dansul, sunt manifestari naturale. Nu-mi plac politicienii afectati, gravi, care-si pierd umanitatea.
      2. I-am abordat si pe cei tineri, si pe cei in varsta. Cand sunt in strada, vorbesc cu orice cetatean.

  • Întrebarea nr. 2 alice

    1. Am votat PNL la alegerile parlamentare, dar nu l-am votat pe Crin Antonescu pentru ca nu imi inspira incredere ca om politic. Dumneavoastra ce veti face ca si presedinte PNL sa-mi recastigati increderea in acest partid? PSD si PDL nu pot sa votez pentru ca ar fi contrar convingerilor mele.
    2. L-as vota la alegeri pe Magor Csibi, de exemplu, desi stiu ca el nu mai e in PNL. Mai sunt oameni de acelasi tip ca dumnealui in PNL in care sa imi pun sperante? Imi puteti da exemple?

    • Ludovic Orban

      1. Adoptarea unui program de guvernare eminamente liberal; o prezenta publica mai activa; comunicatori ai partidului mai bine pregatiti, mai documentati si mai empatici; apropierea partidului de cetateni prin generalizarea comunicarii directe intre membri PNL si cetateni.
      2. Csibi Magor este membru PNL. Avem multi tineri de valoare care sunt la portile afirmarii si care deja au inceput sa apara in viata publica, de la Gabriel Berca la Alina Gorghiu, de la Florin Alexe pana la Cristian Busoi.

  • Întrebarea nr. 3 Ciprian Ciobotaru

    DL Orban,

    Vreau in primul rand sa va felicit pentru curajul de a va apara convingerile (ceea ce trebuie sa recunoastem este o raritate in politica romaneasca) liberale vis-a-vis de "listutele" dl. Antonescu.
    Cum este posibil ca la ora actuala PNL-ul sa se afle in opozitie ? Cum este posibila o alianta PNL-PSD (cu alaturarea jenanta la scena deschisa din perioada campaniei electorale) in conditiile in care dl. Ponta a declarat recent ca este impotriva oricarei concesii de natura liberala (desfiintarea cotei unice de exemplu) ?
    De ce ura fata de o persoana (in cazul de fata dl Basescu) sa fie mai importanta decat pastrarea si promovarea valorilor liberale ?

    • Ludovic Orban

      PNL nu este la guvernare pentru ca nici un punct din platforma de guvernare a PNL nu a fost acceptata de posibilii parteneri de la PDL, care au un singur program de guvernare: acordul cu FMI.

      In ce ma priveste, nu-l urasc pe Basescu, ci consider ca rolul lui Basescu in evolutia societatii romanesti este un rol negativ si ca Basescu nu este un presedinte care sa respecte valoriile si principiile unei democratii liberale europene.

  • Întrebarea nr. 4 Maria

    Domnule Ludovic Orban, o data cu depunerea candidaturii la sefia PNL ati afirmat ca o faceti pentru a salva democratia din partid .Sa inteleg ca D-nul Crin Antonescu nu este asa democratic precum vrea sa para.
    Sunt si alte persoane in partid sau apropiati ai partidului cu putere financiara ,care nu sunt democrate ?

    • Ludovic Orban

      Sistemul de lista este un sistem anti-liberal, un sistem nedemocratic, care interzice dreptul fundamental de a fi ales si dreptul fundamental de a alege. Este un sistem care legitimeaza o singura persoana, este un sistem care nu promoveaza valorile recunoscute de ansamblul partidului, ci numai acele persoane care se au bine cu seful, este un sistem care nu creaza nici o raspundere din partea membrilor conducerii fata de baza partidului, ci doar fata de seful de partid. Este un sistem care nu confera conducerii nici legitimitate, nici autoritate si, implicit, nici ascultare din partea bazei partidului.

  • Întrebarea nr. 5 elis

    marturisesc ca nu v am votat dar s ar putea sa o fac si nu inteleg dece pnl ii considera dusmani si nu adversari politici pe cei din pdl de expemplu.De ce nu sunteti la guvernare?Nu sunt simpatizanta a niciunui partid de stanga imi vine greu cand trebuie sa votez pt.ca nu agreez limbajul dur de acum al pnl.Daca ajungeti presedinte ceea ce va doresc ce a ti schimba in pnl?Eu prefer Orban in locul lui Antonescu dar bineinteles cu Orban schimbat din pct de vedere al comportamentului politic doresc sa fiti mai diplomat , mai cald .....

    • Ludovic Orban

      Duritatea in limbaj nu ma caracterizeaza. Sunt un om sensibil, un om sufletist, un om apropiat de orice semen. Sunt un om emotiv, si ca atare, chiar daca uneori prefer sa spun adevarul in fata decat sa ascund adevarul in mod diplomatic, cred ca sunt preferabil acelora care folosesc vorbele pentru a-si ascunde gandurile.

  • Întrebarea nr. 6 td

    Aveti un program politic? Altul decat anti lozincile antibasescu? Daca da, va asteptam cu drag! ///(editat de HotNews.ro)

    • Ludovic Orban

      Voi face public pana vineri schita de program politic si de program de guvernare.

  • Întrebarea nr. 7 sorin

    Il veti avea in echipa pe Tariceanu? Personal, consider ca are o imagine mult mai buna in randul alegatorilor educati de dreapta decat multi alti membri PNL si ar trebui valorificat acest aspect.

    • Ludovic Orban

      Daca voi fi ales presedinte, il voi propune pe domnul Tariceanu drept candidat oficial al partidului pentru functia de prim-ministru si voi sprijini constituirea unei echipe guvernamentale care sa prezinte solutiile alternative in fiecare domeniu comparativ cu ceea ce face guvernul actual.

  • Întrebarea nr. 8 Patrick

    1. care a fost impactul pozitiv/negativ al aliantei PNL-PSD din ultima campanie electorala asupra nr. de simpatizanti PNL?
    2. a fost un moment in care, daca nu se sustinea cu obstinenta guvernul Johannis, s-ar fi putut numi un nou guvern legitim inainte de prezidentiale. De ce nu ati acceptat niciun compromis atunci? Nu ar trebui sa puneti, in general, interesul national inaintea celui de partid? Chiar este Dl. Johannis singura persoana competenta in pozitia de premier?

    • Ludovic Orban

      1. Am pierdut un numar important de simpatizanti.
      2. Dl Johannis a fost sprijinit de o majoritate parlamentara, care avea intreaga legitimitate sa genereze un guvern investit de parlament. In ce ma priveste, nu sunt adeptul unei apropieri de PSD. Consider ca intre noi si PSD estre o prapastie doctrinara si o istorie in care in aproape toate problemele importante ale societatii romanesti noi ne-am situat pe pozitii contrare. Sunt un om de dreapta, care intotdeauna va sustine un program de guvernare liberal cu o puternica orientare de centru-dreapta.

  • Întrebarea nr. 9 niki

    Se mai pot castiga alegeri in Romania provaduind obositor si zgomotos doar ura fata de un anumit partid si,mai ales,fata de o anumita persoana?

    • Ludovic Orban

      Veti vedea o schimbare in discursul public al PNL.

  • Întrebarea nr. 10 Patrick

    1.1 Daca votul va fi unul pentru echipa - va rog sa mentionati numele colegilor Dvs. de echipa
    2.1 Cu aproximatie, cati membri noi de partid are PNL in ultimele 12 luni? Care este, mai exact 'sporul natural' : nou veniti minus cei iesiti/plecati

    Va multumesc foarte mult pentru raspunsuri.

    • Ludovic Orban

      1. Echipa mea e PNL si pot sa fac echipa cu orice coleg de-al meu de partid.
      2. Avem aproximativ 10.000 de noi membri de partid, la un numar de membri inregistrati in baza de date de aproape 200.000. Calitatea oamenilor care se inscriu in partid dupa trecerea in opozitie a crescut in mod evident.

  • Întrebarea nr. 11 Jean Valjean

    1. Nu cumva Dvs candidati doar pentru a reduce sansele lui Catarama la alegeri ?
    2. Daca raspunsul de mai sus este da, buna mutare!
    Daca nu, cum explicati divergenta puternica cu Crin cu care erati aproape 'frate de cruce' cu cateva luni in urma ?

    • Ludovic Orban

      Nu am divergente majore cu Crin Antonescu, sunt doar intr-o competitie democratica pentru castigarea functiei de presedinte. Nu pot sa reduc sansele d-lui Catarama pentru ca nu are nici o sansa.

  • Întrebarea nr. 12 radu

    In toamna anului trecut ati fost printre semnatarii unui protocol cu PNTCD care prevedea crearea unei aliante politice pentru alegerile viitoare. Intentionati sa propuneti congresului aceasta alianta? Veti invita reprezentanti ai taranistilor la congres?

    • Ludovic Orban

      In PNTCD exista o disputa juridica aflata in instanta privitoare la conducerea legitima. In cazul in care instanta va decide in favoarea conducderii echipei Sarbu-Chiuhandu, in mod evident sunt deschis pentru o colaborare extrem de apropiata de PNTCD.

  • Întrebarea nr. 13 PSD-erbedeul

    1. Sunteti constient de perceptia existenta in tara noastra referitoare la nimicnicia PNL aliat cu PSD ? 2. Sunteţi de acord că PNL are la conducere personalitati controversate şi primitive ?!

    • Ludovic Orban

      Nu va impartasesc opinia. Avem si noi uscaturile noastre, dar per ansamblu, PNL are oameni mult mai cinstiti, mult mai de caracter decat cele doua urmase ale FSN-ului.

  • Întrebarea nr. 14 Calin

    Intr-un articol aparut azi in presa se afirma ca: "41 de deputaţi ai Partidului Democrat Liberal (PDL) semnează o propunere legislativă care obligă toate cele 700.000 de firme din România să-şi angajeze contabili cu normă întreagă. Nu unul, ci doi"

    Cum comentati ?

    • Ludovic Orban

      Daca este adevarata aceasta informatie, PNL va vota impotriva.

  • Întrebarea nr. 15 Caragiale

    Il rog pr Dl Orban sa precizeze foarte clar rolul Dlui Patriciu in PNL , atat in trecut, prezent si viitor.
    Cu multumiri.(editat de HotNews.ro)

    • Ludovic Orban

      1. Domnul Patriciu este un om de afaceri mult mai talentat in afaceri decat in politica. Influenta domniei sale in PNL este din ce in ce mai redusa.

  • Întrebarea nr. 16 pehash

    1. Domnule Orban, de pe site-ul camerei deputatilor aflam ca de-a lungul carierei dumneavoastra a existat o singura lege initiata in parlament cu sprijinul dvs care a fost si adoptata, cea a administratiei publice locale, 215/2001. In aceste conditii, puteti sa ne explicati pozitia PNL relativ la noua lege care se discuta in aceste zile?
    2. Ne puteti enumera pe scurt 3 diferente fundamentale intre doctrina pnl si cea a psd si exemple din ultimii ani cand au fost evidente aceste diferente?
    Multumesc.

    • Ludovic Orban

      1. Primul meu mandat de Parlamentar a inceput in 2009. Intr-un an de zile, am fost coinitiatorul a zeci de proiecte legislative. Ca si conducator de institutii publice, de asemenea am initiat un numar insemnat de acte normative care s-au transformat in legi.

      2. PNL este adeptul privatizarii totale, in timp ce PSD doreste mentinerea unei proprietati de stat cat mai mari. PNL sustine cota unica de impozitare, in timp ce PDL sustine cota progresiva. PNL considera ca cea mai buna forma de protectie sociala este un loc de munca bine platit, in timp ce PSD sustine cresterea cheltuielilor de protectie sociala. Singura perioada in care nu au fost evidente aceste diferente este ultimul an de guvernare al PNL, in care a trebuit sa punem in practica, ca guvern, o serie de legi votate de majoritatea parlamentara.

  • Întrebarea nr. 17 cristian

    1. Ce parere aveti de povestea casetei cu Basescu si copilul lansata de domnul Patriciu, dupa care domnul Antonescu a sarit imediat plin de zel sa-l incrimineze pe presedinte?. Credeti ca asa ceva a facut bine conducerii PNL?
    2. Credeti ca o lege care sa reglementeze salarizarea in sectorul bugetar si una care sa pune ordine in sistemul de asigurari sociale sant necesare? In caz afirmativ santeti dispus sa colaborati cu guvernul actual la perfectarea acestor legi? Spun aceasta intrucat ati avut o contributie pretioasa la umflarea numarului de functionari in Ministerul Transporturilor.

    • Ludovic Orban

      1. Stiu sigur ca Basescu a lovit acel copil, dar nu as fi difuzat acea caseta.

      2. In ministerul transporturilor am redus numarul de functionari angajati si nici o companie din subordinea ministerului transporturilor nu si-a crescut numarul de angajati in mandatul meu, cu exceptia CNADNR. Putem colabora cu guvernul in elaborarea acestor legi, dar nu putem sa sustinem niste legi facute pe picior, inaplicabile, injuste, care nu fac decat sa creeze conflicte sociale.

  • Întrebarea nr. 18 Cosmin

    1. Care va fi pozitia dumneavoastra in legatura cu rezultatele referendumului privind parlamentul unicameral si reducerea numarului de parlamentari? Pozitia PNL actuala nu este oare contrara vointei poporului? Cu un procent de 50.ceva % al prezentei si 80% al intentiei de vot rezulta car vointa poporului.
    2. Cum explicati impresionanta cifra de 5 KM de autostrada realizati pe Vremea madatului dumneavoastra la Ministerul Transporturilor. Faceti referire doar la actiunile dumneavoastra si nu la actiunile guvernelor dinaintea si dupa dumneavoastra. Va multumesc

    • Ludovic Orban

      1. Sunt adeptul sistemului bicameral, si atat in Parlament cat si la referendumul de reviziure a Constitutiei voi vota impotriva sistemului unicameral. Este dreptul meu ca cetatean. In istoria Romaniei mai exista o personalitate care a desfiintat Senatul, respectiv dr Petru Groza.

      2. In timpul mandatului meu, au fost construiti 78 km de autostrada. S-au finalizat documentatiile tehnico-economice pentru alti 300 km de autostrada. Am semnat contracte sau am finalizat licitatiile fara a semna contractele pentru peste 100 km de autostrazi.

  • Întrebarea nr. 19 gogu

    Dle Orban, ce parere aveti de scandalul din conducerea PNL a primariei Deva, intre primar ( M. Muntean) si viceprimar ( F Oancea)? Cine credeti ca are dreptate si cine credeti ca e mai bun edil local?
    Multumesc si succes in alegeri!

    • Ludovic Orban

      Sunt convins ca noul presedinte al PNL Hunedoara, Mircea Molot va gasi calea de a-i determina pe cei doi colegi liberali sa coopereze pentru interesul public al cetatenilor din municipiul Deva.

  • Întrebarea nr. 20 johnny b.good

    1. atzi vorbit de crearea unui guvern in umbra al pnl.
    si dl. ponta vorbea de unul ...
    n'ar fi mai bun unul in aliantza, si daca dv. va va reveni portofoliul transporturilor in care aveti experienta.

    2, ce parere aveti de cele spuse de dl. voinescu legat de o viitoare cooperare institutionala, este ceva care va retine, e cumva teama ca pnl sa fie cu timpul inglobat intr'un partid mare, de dreapta ?

    • Ludovic Orban

      1. Nu sunt de acord cu alianta dintre PNL si PSD.
      2. PNL este singurul partid de dreapta. PD se comporta ca un partid de stanga, plin de mesaje populiste, egalitariste, demagogice. Cand Partidul Democrat isi va asuma cu adevarat o identitate doctrinara, cand va renunta la nostalgiile stangiste din perioada apartenentei la Internationala Socialista, putem sa cooperam.

  • Întrebarea nr. 21 mike

    1) Cat de reala este candidatura dumnevoastra? O sa va retrageti in ziua congresului ?
    2) Aveti sustinere reala pentru a-l invinge pe Crin Antonescu la congres?
    ///(editat de HotNews.ro)

    • Ludovic Orban

      1. Candidez cu hotararea de a deveni presedintele PNL.
      2. Recunosc ca am sansa a doua, dar voi face toate eforturile pentru a-i convinge pe colegii mei de partid ca daca voi castiga presedintia, va castiga PNL.

  • Întrebarea nr. 22 prudent

    1. liberalii europeni sunt de centru-stanga. PNL sub Orban ce orientare va avea?
    2. PNL prin traditie e un partid de elita. Cum se face trecerea de la 15% la 30% electorat fara a pierde electoratul de elita si caracterul elitist al partidului?

    • Ludovic Orban

      1. Nu toti liberalii europeni sunt de centru stanga. Liberalii din Olanda, Danemarca, Germania au orientare politica de centru dreapta. In mod evident, orientarea politica a PNL este de dreapta, centru dreapta.

      2. PNL nu este elitist. Trecerea de la 15% la 30% se face printr-un amplu efort organizatoric, printr-o actiune sistematica de dezvoltare in plan institutional, printr-o comunicare mai eficienta cu toate categoriile sociale, prin apropierea partidului de oameni.

  • Întrebarea nr. 23 jos_iliescu

    1. Ca votant liberal, de centru-dreapta, de ce as vota PNL si nu PD-L?

    2. Sustineti legea lustratiei? daca da, de ce n-o propuneti in parlament?

    3. Ce-i cu iesirile alea nervoase si agresive din ultimele luni?!

    • Ludovic Orban

      1. Pentru ca noi am creat 600.000 de locuri de munca, dintre care peste 200.000 cu un salariu peste salariul mediu, in timp ce PD a desfiintat aproape 200.000 de locuri de munca. Pentru ca noi reducem taxele si impozitele, in timp ce PD creste taxele si impozitele. Pentru ca noi am atras investitii de peste 60 mld euro, in timp ce PD alunga investitorii. Pentru ca am lasat firmele si persoanele sa aiba initiative economica, sa se dezvolte, in timp ce administratia portocalie sufoca initiativa economica. Pentru ca etc.
      2. Da.
      3. Nu stiu la ce va referiti. Sunt un om calm, care rar de tot imi ies din pepeni.

  • Întrebarea nr. 24 nadia

    Domnule Orban,
    Desi sunt femeie, ma adresez cu acest apelativ "domnule".
    Va prefer in competitia cu Crin Antonescu (mentionez ca am convingeri liberale) dar va intreb : Cand veti inceta sa va adresati atat de nepoliticos femeilor? Cand veti putea spune, referindu-va la Presedintele Basescu, "Domnul Presedinte Basescu"? Daca nu va educati nu aveti nici o sansa de promovare pe mai departe in politica. Incercati sa va amintiti si cum a-ti cunoscut-o pe sotia dv. Daca nu va mai este de folos personal nici nu va dati seama ce mare folos politic trageti din acest lucru. Daca o sa va revizuiti comportamentul veti avea la urmatoarele alegeri votul meu. Daca nu, astept sa votez PNL-ul cand va aparea un nou lider, sau va reveni dl. Tariceanu.
    Va apreciez pentru sustinerea votului nominal la congres, dar astept si raspuns la intrebarile de mai sus.

    • Ludovic Orban

      Sunt politicos si chiar curtenitor cu femeile. Ma inteleg foarte bine cu persoanele apartinand sexului frumos. Respect femeia si nu inteleg unde ati observat la mine nepolitete fata de doamne. Nu am vrut sa declar pe televizor circumstantele in care mi-am cunoscut sotia. Este o problema care ne priveste pe mine si pe sotia mea. Respect functia de presedinte, dar nu pot sa-l respect pe domnul Basescu.

  • Întrebarea nr. 25 mada

    Daca veti ajunge presedintele PNL, cum veti trata oferta de a intra la guvernare alaturi de PDL?
    De ce credeti ca actualul sef al partidului tine mortis ca alegerile sa aiba loc pe lista, tinand cont de faptul ca si-a asigurat o pozitie de lider puternic dupa scrutinul prezidential ?

    • Ludovic Orban

      Deocamdata nu este o oferta serioasa. Nu refuz dialogul despre guvernare, dar repet, conditia unei participari la guvernare este includerea in programul de guvernare a programului liberal si un mecanism decizional la nivel guvernamental care sa permita aplicarea lui.

      Nu pot sa inteleg pozitia colegului si prietenului meu Crin Antonescu. Un lider puternic poate sa colaboreze cu orice alt lider din partid.

  • Întrebarea nr. 26 oratorul

    Nu regretati ca ati alungat din PNL oameni ca Daniel Daianu sau Magor Csibi?///(editat de HotNews.ro)

    • Ludovic Orban

      N-am alungat pe nimeni din partid. Relatia mea si cu dl Daianu si cu dl Csibi Magor este o relatie de respect si apreciere reciproca. Personal, l-am sustinut pe dl Daianu pentru functia de viceguvernator al BNR.

  • Întrebarea nr. 27 Ana S.

    Dle Orban, sefia de partid vizeaza multe...Va vedeti la Cotroceni? /// Care sunt realizarile cele mai mari aduse Romaniei de catre dvs, munca sau ideile dvs?(editat de HotNews.ro)

    • Ludovic Orban

      Obiectivul meu este sa fiu presedintele PNL. Avem candidati competitivi si la functia de presedinte, in persoana d-lui Antonescu, si la functia de prim-ministru, in persoana d-lui Tariceanu. Avem candidati competenti pentru fiecare minister.

      Ca secretar general al Secretariatului de Stat pentru Persoane cu Handicap am elaborat ordonanta 104/2000, care a introdus o serie de reglementari pentru obligativitatea asigurarii accesibilitatii persoanelor cu dizabilitati, derularea programelor prin implicarea ONG-urilor din domeniu, asigurarea finantarii protectiei acordate persoanelor cu dizabilitati, elaborarea programelor de recuperare si integrare sociala a persoanelor cu dizabilitati.

      Ca presedinte al Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, am elaborat cadrul legislativ in baza normelor si practicilor europene, care a stat la baza constituirii corpului functionarilor publici.

      Ca viceprimar al Capitalei am fost parte la toate proiectele de modernizare a infrastructurii din mun Bucuresti, am accelerat aplicarea legii 10, am pus in practica concesiunile ca mijloc de atragere a investitiilor, am incercat, e adevarat, fara mare succes, sa temperez valul de PUZ-uri care au desfigurat fata Bucurestiului, am asigurat gratuitate pentru pensionari pe mijloacele de transport in comun, am initiat modernizarea flotei RATB etc.

      Ca ministru al Transporturilor am accelerat toate proiectele de dezvoltare a infrastructurii de transport.

  • Întrebarea nr. 28 IOAN

    Domnule Orban ca viitor presedinte PNL ne puteti Spune orientarea doctrinara a partidului tinind cont de cel care a conceput doctrina partidului liberal si daca suntati hotarat sa o si respectati?

    • Ludovic Orban

      Sunt liberal, atat din punct de vedre al liberalismului politic, cat si din punct de vedere al liberalismului economic. De la teoria drepturilor naturale inalienabile pana la teoria democratiei reprezentative, de la teoria contractului social pana la doctrina laissez - faire, laissez-passe. Am citit extrem de multe lucrari de liberalism de la Montesquieu pana la Benjamin Constant, de la John Locke pana la Adam Smith. Incerc sa transpun filozofia liberala, ideile si principiile acestei doctrine in decizii, proiecte de acte normative si politici publice








Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

1907 vizualizari

  • omu-n pom si marul copt.... (Marţi, 2 martie 2010, 11:06)

    vasile69 [utilizator]

    1. va dati seama cat de mult v-a daunat imaginii dvs latura artisitica? chitara si manelele
    2. acum mai multi ani va sustineati ne-trimiterea de trupe in fata magazinului Unirea. am urmarit cu atentie cum evitati sa intrati in vorba cu cei tineri, care ar fii avut curajul sa va contreze. ii alegeati doar pe varstnici, care se bucurau sa comenteze orice, ca la OTV. acum e la fel?
    • rapunde (Marţi, 2 martie 2010, 16:07)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui vasile69

      1. Muzica, dansul, sunt manifestari naturale. Nu-mi plac politicienii afectati, gravi, care-si pierd umanitatea.
      2. I-am abordat si pe cei tineri, si pe cei in varsta. Cand sunt in strada, vorbesc cu orice cetatean.
  • pnl (Marţi, 2 martie 2010, 11:07)

    alice [anonim]

    1. Am votat PNL la alegerile parlamentare, dar nu l-am votat pe Crin Antonescu pentru ca nu imi inspira incredere ca om politic. Dumneavoastra ce veti face ca si presedinte PNL sa-mi recastigati increderea in acest partid? PSD si PDL nu pot sa votez pentru ca ar fi contrar convingerilor mele.
    2. L-as vota la alegeri pe Magor Csibi, de exemplu, desi stiu ca el nu mai e in PNL. Mai sunt oameni de acelasi tip ca dumnealui in PNL in care sa imi pun sperante? Imi puteti da exemple?
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 16:11)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui alice

      1. Adoptarea unui program de guvernare eminamente liberal; o prezenta publica mai activa; comunicatori ai partidului mai bine pregatiti, mai documentati si mai empatici; apropierea partidului de cetateni prin generalizarea comunicarii directe intre membri PNL si cetateni.
      2. Csibi Magor este membru PNL. Avem multi tineri de valoare care sunt la portile afirmarii si care deja au inceput sa apara in viata publica, de la Gabriel Berca la Alina Gorghiu, de la Florin Alexe pana la Cristian Busoi.
  • De ce PNL-ul nu este la guvernare ? (Marţi, 2 martie 2010, 11:19)

    Ciprian Ciobotaru [anonim]

    DL Orban,

    Vreau in primul rand sa va felicit pentru curajul de a va apara convingerile (ceea ce trebuie sa recunoastem este o raritate in politica romaneasca) liberale vis-a-vis de "listutele" dl. Antonescu.
    Cum este posibil ca la ora actuala PNL-ul sa se afle in opozitie ? Cum este posibila o alianta PNL-PSD (cu alaturarea jenanta la scena deschisa din perioada campaniei electorale) in conditiile in care dl. Ponta a declarat recent ca este impotriva oricarei concesii de natura liberala (desfiintarea cotei unice de exemplu) ?
    De ce ura fata de o persoana (in cazul de fata dl Basescu) sa fie mai importanta decat pastrarea si promovarea valorilor liberale ?
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 16:13)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ciprian Ciobotaru

      PNL nu este la guvernare pentru ca nici un punct din platforma de guvernare a PNL nu a fost acceptata de posibilii parteneri de la PDL, care au un singur program de guvernare: acordul cu FMI.

      In ce ma priveste, nu-l urasc pe Basescu, ci consider ca rolul lui Basescu in evolutia societatii romanesti este un rol negativ si ca Basescu nu este un presedinte care sa respecte valoriile si principiile unei democratii liberale europene.
  • Congres PNL (Marţi, 2 martie 2010, 11:58)

    Maria [anonim]

    Domnule Ludovic Orban, o data cu depunerea candidaturii la sefia PNL ati afirmat ca o faceti pentru a salva democratia din partid .Sa inteleg ca D-nul Crin Antonescu nu este asa democratic precum vrea sa para.
    Sunt si alte persoane in partid sau apropiati ai partidului cu putere financiara ,care nu sunt democrate ?
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 16:16)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Maria

      Sistemul de lista este un sistem anti-liberal, un sistem nedemocratic, care interzice dreptul fundamental de a fi ales si dreptul fundamental de a alege. Este un sistem care legitimeaza o singura persoana, este un sistem care nu promoveaza valorile recunoscute de ansamblul partidului, ci numai acele persoane care se au bine cu seful, este un sistem care nu creaza nici o raspundere din partea membrilor conducerii fata de baza partidului, ci doar fata de seful de partid. Este un sistem care nu confera conducerii nici legitimitate, nici autoritate si, implicit, nici ascultare din partea bazei partidului.
  • pnl (Marţi, 2 martie 2010, 12:12)

    elis [anonim]

    marturisesc ca nu v am votat dar s ar putea sa o fac si nu inteleg dece pnl ii considera dusmani si nu adversari politici pe cei din pdl de expemplu.De ce nu sunteti la guvernare?Nu sunt simpatizanta a niciunui partid de stanga imi vine greu cand trebuie sa votez pt.ca nu agreez limbajul dur de acum al pnl.Daca ajungeti presedinte ceea ce va doresc ce a ti schimba in pnl?Eu prefer Orban in locul lui Antonescu dar bineinteles cu Orban schimbat din pct de vedere al comportamentului politic doresc sa fiti mai diplomat , mai cald .....
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 16:17)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui elis

      Duritatea in limbaj nu ma caracterizeaza. Sunt un om sensibil, un om sufletist, un om apropiat de orice semen. Sunt un om emotiv, si ca atare, chiar daca uneori prefer sa spun adevarul in fata decat sa ascund adevarul in mod diplomatic, cred ca sunt preferabil acelora care folosesc vorbele pentru a-si ascunde gandurile.
  • program (Marţi, 2 martie 2010, 12:16)

    td [anonim]

    Aveti un program politic? Altul decat anti lozincile antibasescu? Daca da, va asteptam cu drag! ///(editat de HotNews.ro)
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 16:18)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui td

      Voi face public pana vineri schita de program politic si de program de guvernare.
  • tariceanu (Marţi, 2 martie 2010, 12:21)

    sorin [anonim]

    Il veti avea in echipa pe Tariceanu? Personal, consider ca are o imagine mult mai buna in randul alegatorilor educati de dreapta decat multi alti membri PNL si ar trebui valorificat acest aspect.
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 16:19)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui sorin

      Daca voi fi ales presedinte, il voi propune pe domnul Tariceanu drept candidat oficial al partidului pentru functia de prim-ministru si voi sprijini constituirea unei echipe guvernamentale care sa prezinte solutiile alternative in fiecare domeniu comparativ cu ceea ce face guvernul actual.
  • cateva intrebari punctuale (Marţi, 2 martie 2010, 12:38)

    Patrick [anonim]

    1. care a fost impactul pozitiv/negativ al aliantei PNL-PSD din ultima campanie electorala asupra nr. de simpatizanti PNL?
    2. a fost un moment in care, daca nu se sustinea cu obstinenta guvernul Johannis, s-ar fi putut numi un nou guvern legitim inainte de prezidentiale. De ce nu ati acceptat niciun compromis atunci? Nu ar trebui sa puneti, in general, interesul national inaintea celui de partid? Chiar este Dl. Johannis singura persoana competenta in pozitia de premier?
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 16:22)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Patrick

      1. Am pierdut un numar important de simpatizanti.
      2. Dl Johannis a fost sprijinit de o majoritate parlamentara, care avea intreaga legitimitate sa genereze un guvern investit de parlament. In ce ma priveste, nu sunt adeptul unei apropieri de PSD. Consider ca intre noi si PSD estre o prapastie doctrinara si o istorie in care in aproape toate problemele importante ale societatii romanesti noi ne-am situat pe pozitii contrare. Sunt un om de dreapta, care intotdeauna va sustine un program de guvernare liberal cu o puternica orientare de centru-dreapta.
  • despre program (Marţi, 2 martie 2010, 12:39)

    niki [anonim]

    Se mai pot castiga alegeri in Romania provaduind obositor si zgomotos doar ura fata de un anumit partid si,mai ales,fata de o anumita persoana?
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 16:22)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui niki

      Veti vedea o schimbare in discursul public al PNL.
  • cateva intrebari punctuale 2 (Marţi, 2 martie 2010, 12:42)

    Patrick [anonim]

    1.1 Daca votul va fi unul pentru echipa - va rog sa mentionati numele colegilor Dvs. de echipa
    2.1 Cu aproximatie, cati membri noi de partid are PNL in ultimele 12 luni? Care este, mai exact 'sporul natural' : nou veniti minus cei iesiti/plecati

    Va multumesc foarte mult pentru raspunsuri.
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 16:24)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Patrick

      1. Echipa mea e PNL si pot sa fac echipa cu orice coleg de-al meu de partid.
      2. Avem aproximativ 10.000 de noi membri de partid, la un numar de membri inregistrati in baza de date de aproape 200.000. Calitatea oamenilor care se inscriu in partid dupa trecerea in opozitie a crescut in mod evident.
  • Oare ? (Marţi, 2 martie 2010, 12:46)

    Jean Valjean [anonim]

    1. Nu cumva Dvs candidati doar pentru a reduce sansele lui Catarama la alegeri ?
    2. Daca raspunsul de mai sus este da, buna mutare!
    Daca nu, cum explicati divergenta puternica cu Crin cu care erati aproape 'frate de cruce' cu cateva luni in urma ?
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 16:25)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Jean Valjean

      Nu am divergente majore cu Crin Antonescu, sunt doar intr-o competitie democratica pentru castigarea functiei de presedinte. Nu pot sa reduc sansele d-lui Catarama pentru ca nu are nici o sansa.
  • alianta (Marţi, 2 martie 2010, 12:47)

    radu [anonim]

    In toamna anului trecut ati fost printre semnatarii unui protocol cu PNTCD care prevedea crearea unei aliante politice pentru alegerile viitoare. Intentionati sa propuneti congresului aceasta alianta? Veti invita reprezentanti ai taranistilor la congres?
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 16:26)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui radu

      In PNTCD exista o disputa juridica aflata in instanta privitoare la conducerea legitima. In cazul in care instanta va decide in favoarea conducderii echipei Sarbu-Chiuhandu, in mod evident sunt deschis pentru o colaborare extrem de apropiata de PNTCD.
  • D-le Orban (Marţi, 2 martie 2010, 12:49)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    1. Sunteti constient de perceptia existenta in tara noastra referitoare la nimicnicia PNL aliat cu PSD ? 2. Sunteţi de acord că PNL are la conducere personalitati controversate şi primitive ?!
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 16:27)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      Nu va impartasesc opinia. Avem si noi uscaturile noastre, dar per ansamblu, PNL are oameni mult mai cinstiti, mult mai de caracter decat cele doua urmase ale FSN-ului.
  • Legea contabilităţii (Marţi, 2 martie 2010, 12:50)

    Calin [anonim]

    Intr-un articol aparut azi in presa se afirma ca: "41 de deputaţi ai Partidului Democrat Liberal (PDL) semnează o propunere legislativă care obligă toate cele 700.000 de firme din România să-şi angajeze contabili cu normă întreagă. Nu unul, ci doi"

    Cum comentati ?
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 16:28)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Calin

      Daca este adevarata aceasta informatie, PNL va vota impotriva.
  • intrebare (Marţi, 2 martie 2010, 13:04)

    Caragiale [anonim]

    Il rog pr Dl Orban sa precizeze foarte clar rolul Dlui Patriciu in PNL , atat in trecut, prezent si viitor.
    Cu multumiri.(editat de HotNews.ro)
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 16:29)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Caragiale

      1. Domnul Patriciu este un om de afaceri mult mai talentat in afaceri decat in politica. Influenta domniei sale in PNL este din ce in ce mai redusa.
  • intrebari (Marţi, 2 martie 2010, 13:09)

    pehash [utilizator]

    1. Domnule Orban, de pe site-ul camerei deputatilor aflam ca de-a lungul carierei dumneavoastra a existat o singura lege initiata in parlament cu sprijinul dvs care a fost si adoptata, cea a administratiei publice locale, 215/2001. In aceste conditii, puteti sa ne explicati pozitia PNL relativ la noua lege care se discuta in aceste zile?
    2. Ne puteti enumera pe scurt 3 diferente fundamentale intre doctrina pnl si cea a psd si exemple din ultimii ani cand au fost evidente aceste diferente?
    Multumesc.
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 16:33)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui pehash

      1. Primul meu mandat de Parlamentar a inceput in 2009. Intr-un an de zile, am fost coinitiatorul a zeci de proiecte legislative. Ca si conducator de institutii publice, de asemenea am initiat un numar insemnat de acte normative care s-au transformat in legi.

      2. PNL este adeptul privatizarii totale, in timp ce PSD doreste mentinerea unei proprietati de stat cat mai mari. PNL sustine cota unica de impozitare, in timp ce PDL sustine cota progresiva. PNL considera ca cea mai buna forma de protectie sociala este un loc de munca bine platit, in timp ce PSD sustine cresterea cheltuielilor de protectie sociala. Singura perioada in care nu au fost evidente aceste diferente este ultimul an de guvernare al PNL, in care a trebuit sa punem in practica, ca guvern, o serie de legi votate de majoritatea parlamentara.
  • Bugetarii (Marţi, 2 martie 2010, 13:20)

    cristian [anonim]

    1. Ce parere aveti de povestea casetei cu Basescu si copilul lansata de domnul Patriciu, dupa care domnul Antonescu a sarit imediat plin de zel sa-l incrimineze pe presedinte?. Credeti ca asa ceva a facut bine conducerii PNL?
    2. Credeti ca o lege care sa reglementeze salarizarea in sectorul bugetar si una care sa pune ordine in sistemul de asigurari sociale sant necesare? In caz afirmativ santeti dispus sa colaborati cu guvernul actual la perfectarea acestor legi? Spun aceasta intrucat ati avut o contributie pretioasa la umflarea numarului de functionari in Ministerul Transporturilor.
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 16:36)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui cristian

      1. Stiu sigur ca Basescu a lovit acel copil, dar nu as fi difuzat acea caseta.

      2. In ministerul transporturilor am redus numarul de functionari angajati si nici o companie din subordinea ministerului transporturilor nu si-a crescut numarul de angajati in mandatul meu, cu exceptia CNADNR. Putem colabora cu guvernul in elaborarea acestor legi, dar nu putem sa sustinem niste legi facute pe picior, inaplicabile, injuste, care nu fac decat sa creeze conflicte sociale.
  • referendum + autostrazi (Marţi, 2 martie 2010, 13:40)

    Cosmin [anonim]

    1. Care va fi pozitia dumneavoastra in legatura cu rezultatele referendumului privind parlamentul unicameral si reducerea numarului de parlamentari? Pozitia PNL actuala nu este oare contrara vointei poporului? Cu un procent de 50.ceva % al prezentei si 80% al intentiei de vot rezulta car vointa poporului.
    2. Cum explicati impresionanta cifra de 5 KM de autostrada realizati pe Vremea madatului dumneavoastra la Ministerul Transporturilor. Faceti referire doar la actiunile dumneavoastra si nu la actiunile guvernelor dinaintea si dupa dumneavoastra. Va multumesc
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 16:38)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cosmin

      1. Sunt adeptul sistemului bicameral, si atat in Parlament cat si la referendumul de reviziure a Constitutiei voi vota impotriva sistemului unicameral. Este dreptul meu ca cetatean. In istoria Romaniei mai exista o personalitate care a desfiintat Senatul, respectiv dr Petru Groza.

      2. In timpul mandatului meu, au fost construiti 78 km de autostrada. S-au finalizat documentatiile tehnico-economice pentru alti 300 km de autostrada. Am semnat contracte sau am finalizat licitatiile fara a semna contractele pentru peste 100 km de autostrazi.
  • PNL Hunedoara (Marţi, 2 martie 2010, 13:42)

    gogu [anonim]

    Dle Orban, ce parere aveti de scandalul din conducerea PNL a primariei Deva, intre primar ( M. Muntean) si viceprimar ( F Oancea)? Cine credeti ca are dreptate si cine credeti ca e mai bun edil local?
    Multumesc si succes in alegeri!
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 16:39)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui gogu

      Sunt convins ca noul presedinte al PNL Hunedoara, Mircea Molot va gasi calea de a-i determina pe cei doi colegi liberali sa coopereze pentru interesul public al cetatenilor din municipiul Deva.
  • Cat de importanta va este opinia electoratului? (Marţi, 2 martie 2010, 13:47)

    Padureanu [anonim]

    Personal, inclin sa sper ca obiectivul major al unui partid politic este satisfacerea cerintelor electoratului, sa primeasca mandatul din partea electoratului pentru a-si indeplini angajamentele, promisiunile. Ca atare mi se pare lipsita de coerenta dorinta unui partid de a deveni preferatul, alesul electoratului cu demonstratii ca optiunile electoratului sunt sau pot fi ignorate de partid. Ma refer la refenrendumurile de suspendare a presedintelui si la cel pentru parlamentul unicameral. Cum se poate explica ca dupa primul referendum, linia politica principala a partidului a ramas tot antibasescu, fara nici un alt obiectiv tinand de doctrina liberala si ignorand cu desavarsire rezultatul referendumului, de ca si cum acesta nici n-ar fi avut loc? Cum se gandeste partidul sa ia in consideratie preferinta electoratului pentru un parlament unicameral? Si insfarsit cum se gandeste partidul sa ia in consideratie desacordul recent manifestat de electorat fata de politica partidului si candidatul sau la prezidentiale?
  • doua intrebari (Marţi, 2 martie 2010, 13:56)

    johnny b.good [anonim]

    1. atzi vorbit de crearea unui guvern in umbra al pnl.
    si dl. ponta vorbea de unul ...
    n'ar fi mai bun unul in aliantza, si daca dv. va va reveni portofoliul transporturilor in care aveti experienta.

    2, ce parere aveti de cele spuse de dl. voinescu legat de o viitoare cooperare institutionala, este ceva care va retine, e cumva teama ca pnl sa fie cu timpul inglobat intr'un partid mare, de dreapta ?
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 16:43)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui johnny b.good

      1. Nu sunt de acord cu alianta dintre PNL si PSD.
      2. PNL este singurul partid de dreapta. PD se comporta ca un partid de stanga, plin de mesaje populiste, egalitariste, demagogice. Cand Partidul Democrat isi va asuma cu adevarat o identitate doctrinara, cand va renunta la nostalgiile stangiste din perioada apartenentei la Internationala Socialista, putem sa cooperam.
  • Basescu (Marţi, 2 martie 2010, 14:22)

    Surfer [utilizator]

    De unde atat ura obsedanta impotriva lui Basescu, dle Orban?
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 16:43)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Surfer

      am mai raspuns la aceasta intrebare mai sus
  • Domnule Ludovic Orban (Marţi, 2 martie 2010, 14:23)

    mike [anonim]

    1) Cat de reala este candidatura dumnevoastra? O sa va retrageti in ziua congresului ?
    2) Aveti sustinere reala pentru a-l invinge pe Crin Antonescu la congres?
    ///(editat de HotNews.ro)
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 16:44)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui mike

      1. Candidez cu hotararea de a deveni presedintele PNL.
      2. Recunosc ca am sansa a doua, dar voi face toate eforturile pentru a-i convinge pe colegii mei de partid ca daca voi castiga presedintia, va castiga PNL.
  • clarificare (Marţi, 2 martie 2010, 14:28)

    prudent [anonim]

    1. liberalii europeni sunt de centru-stanga. PNL sub Orban ce orientare va avea?
    2. PNL prin traditie e un partid de elita. Cum se face trecerea de la 15% la 30% electorat fara a pierde electoratul de elita si caracterul elitist al partidului?
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 16:46)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui prudent

      1. Nu toti liberalii europeni sunt de centru stanga. Liberalii din Olanda, Danemarca, Germania au orientare politica de centru dreapta. In mod evident, orientarea politica a PNL este de dreapta, centru dreapta.

      2. PNL nu este elitist. Trecerea de la 15% la 30% se face printr-un amplu efort organizatoric, printr-o actiune sistematica de dezvoltare in plan institutional, printr-o comunicare mai eficienta cu toate categoriile sociale, prin apropierea partidului de oameni.
  • 3 intrebari (Marţi, 2 martie 2010, 14:48)

    jos_iliescu [anonim]

    1. Ca votant liberal, de centru-dreapta, de ce as vota PNL si nu PD-L?

    2. Sustineti legea lustratiei? daca da, de ce n-o propuneti in parlament?

    3. Ce-i cu iesirile alea nervoase si agresive din ultimele luni?!
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 16:49)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui jos_iliescu

      1. Pentru ca noi am creat 600.000 de locuri de munca, dintre care peste 200.000 cu un salariu peste salariul mediu, in timp ce PD a desfiintat aproape 200.000 de locuri de munca. Pentru ca noi reducem taxele si impozitele, in timp ce PD creste taxele si impozitele. Pentru ca noi am atras investitii de peste 60 mld euro, in timp ce PD alunga investitorii. Pentru ca am lasat firmele si persoanele sa aiba initiative economica, sa se dezvolte, in timp ce administratia portocalie sufoca initiativa economica. Pentru ca etc.
      2. Da.
      3. Nu stiu la ce va referiti. Sunt un om calm, care rar de tot imi ies din pepeni.
  • reprosuri (Marţi, 2 martie 2010, 14:58)

    nadia [anonim]

    Domnule Orban,
    Desi sunt femeie, ma adresez cu acest apelativ "domnule".
    Va prefer in competitia cu Crin Antonescu (mentionez ca am convingeri liberale) dar va intreb : Cand veti inceta sa va adresati atat de nepoliticos femeilor? Cand veti putea spune, referindu-va la Presedintele Basescu, "Domnul Presedinte Basescu"? Daca nu va educati nu aveti nici o sansa de promovare pe mai departe in politica. Incercati sa va amintiti si cum a-ti cunoscut-o pe sotia dv. Daca nu va mai este de folos personal nici nu va dati seama ce mare folos politic trageti din acest lucru. Daca o sa va revizuiti comportamentul veti avea la urmatoarele alegeri votul meu. Daca nu, astept sa votez PNL-ul cand va aparea un nou lider, sau va reveni dl. Tariceanu.
    Va apreciez pentru sustinerea votului nominal la congres, dar astept si raspuns la intrebarile de mai sus.
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 16:51)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui nadia

      Sunt politicos si chiar curtenitor cu femeile. Ma inteleg foarte bine cu persoanele apartinand sexului frumos. Respect femeia si nu inteleg unde ati observat la mine nepolitete fata de doamne. Nu am vrut sa declar pe televizor circumstantele in care mi-am cunoscut sotia. Este o problema care ne priveste pe mine si pe sotia mea. Respect functia de presedinte, dar nu pot sa-l respect pe domnul Basescu.
  • liberalism..... (Marţi, 2 martie 2010, 15:19)

    Flo [anonim]

    D-le Orban de-a lungul istoriei liberalii au avut cele mai bune guvernari, dar si oameni de seama , eleganti , fini politicieni....si ma gandesc la Ionel Bratianu de ex; oare dumneavoastra nu ati castiga mai mult daca ati avea un limbaj mult mai elegant? de ce nu incercati sa va disociati de pleava politica cu limbaj golanesc si murdar?
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 16:54)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Flo

      Nu stiu de unde aveti aceasta perceptie. Sunt civilizat, nu folosesc cuvinte si expresii injurioase si incerc sa fiu elegant.
  • pnl (Marţi, 2 martie 2010, 15:26)

    mada [anonim]

    Daca veti ajunge presedintele PNL, cum veti trata oferta de a intra la guvernare alaturi de PDL?
    De ce credeti ca actualul sef al partidului tine mortis ca alegerile sa aiba loc pe lista, tinand cont de faptul ca si-a asigurat o pozitie de lider puternic dupa scrutinul prezidential ?
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 16:55)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui mada

      Deocamdata nu este o oferta serioasa. Nu refuz dialogul despre guvernare, dar repet, conditia unei participari la guvernare este includerea in programul de guvernare a programului liberal si un mecanism decizional la nivel guvernamental care sa permita aplicarea lui.

      Nu pot sa inteleg pozitia colegului si prietenului meu Crin Antonescu. Un lider puternic poate sa colaboreze cu orice alt lider din partid.
  • Oameni de calitate (Marţi, 2 martie 2010, 15:57)

    oratorul [anonim]

    Nu regretati ca ati alungat din PNL oameni ca Daniel Daianu sau Magor Csibi?///(editat de HotNews.ro)
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 16:57)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui oratorul

      N-am alungat pe nimeni din partid. Relatia mea si cu dl Daianu si cu dl Csibi Magor este o relatie de respect si apreciere reciproca. Personal, l-am sustinut pe dl Daianu pentru functia de viceguvernator al BNR.
  • cotroceni (Marţi, 2 martie 2010, 16:08)

    Ana S. [anonim]

    Dle Orban, sefia de partid vizeaza multe...Va vedeti la Cotroceni? /// Care sunt realizarile cele mai mari aduse Romaniei de catre dvs, munca sau ideile dvs?(editat de HotNews.ro)
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 17:03)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ana S.

      Obiectivul meu este sa fiu presedintele PNL. Avem candidati competitivi si la functia de presedinte, in persoana d-lui Antonescu, si la functia de prim-ministru, in persoana d-lui Tariceanu. Avem candidati competenti pentru fiecare minister.

      Ca secretar general al Secretariatului de Stat pentru Persoane cu Handicap am elaborat ordonanta 104/2000, care a introdus o serie de reglementari pentru obligativitatea asigurarii accesibilitatii persoanelor cu dizabilitati, derularea programelor prin implicarea ONG-urilor din domeniu, asigurarea finantarii protectiei acordate persoanelor cu dizabilitati, elaborarea programelor de recuperare si integrare sociala a persoanelor cu dizabilitati.

      Ca presedinte al Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, am elaborat cadrul legislativ in baza normelor si practicilor europene, care a stat la baza constituirii corpului functionarilor publici.

      Ca viceprimar al Capitalei am fost parte la toate proiectele de modernizare a infrastructurii din mun Bucuresti, am accelerat aplicarea legii 10, am pus in practica concesiunile ca mijloc de atragere a investitiilor, am incercat, e adevarat, fara mare succes, sa temperez valul de PUZ-uri care au desfigurat fata Bucurestiului, am asigurat gratuitate pentru pensionari pe mijloacele de transport in comun, am initiat modernizarea flotei RATB etc.

      Ca ministru al Transporturilor am accelerat toate proiectele de dezvoltare a infrastructurii de transport.
  • Cresterea PNL (Marţi, 2 martie 2010, 16:20)

    CTC [anonim]

    Schitati cateva idei practice prin care aduceti cresterea PNL. Din vorbe e usor de zis ca vreti sa aduceti PNL la 30%. Alegatori noi nu se vor prezenta la vot. Vreti vot obligatoriu? Cum veti atrage alte categorii de alegatori, mai ales in mediul rural?

    P.S. Pot sa va dau eu cateva idei, dar mai intai trebuie sa ma inscriu in partid :).
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 17:05)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui CTC

      Sunt deschis la orice fel de idei, telefonul meu mobil este 0723.55.11.22, adresa mea de mail ludovicpnl(at)yahoo.com
  • Politica (Marţi, 2 martie 2010, 16:37)

    IOAN [anonim]

    Domnule Orban ca viitor presedinte PNL ne puteti Spune orientarea doctrinara a partidului tinind cont de cel care a conceput doctrina partidului liberal si daca suntati hotarat sa o si respectati?
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 17:08)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui IOAN

      Sunt liberal, atat din punct de vedre al liberalismului politic, cat si din punct de vedere al liberalismului economic. De la teoria drepturilor naturale inalienabile pana la teoria democratiei reprezentative, de la teoria contractului social pana la doctrina laissez - faire, laissez-passe. Am citit extrem de multe lucrari de liberalism de la Montesquieu pana la Benjamin Constant, de la John Locke pana la Adam Smith. Incerc sa transpun filozofia liberala, ideile si principiile acestei doctrine in decizii, proiecte de acte normative si politici publice
  • Obiective majore (Marţi, 2 martie 2010, 16:38)

    DInu Sorin [anonim]

    Daca veti ajunge presedintele PNL care vor fi principale cinci obiective majore de dezvoltare durabila a Romaniei atat economica cat si sociala pe care le ve-ti porpune PNL sa le sustina in urmatorii 5-10 ani.
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 17:09)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui DInu Sorin

      Draga Sorin, sunt dispus sa avem o discutie serioasa pe temele pe care le propui. Suna-ma.
  • Astept scuze! (Marţi, 2 martie 2010, 16:38)

    Alegator Basescu [anonim]

    Sunt votant Basescu (din pacate, stiu!)

    Intrucat nu sunt nici drogat, nici prostituata, astept scuze din partea dumneavoastra pentru ca i-ati categorisit ca atare pe votantii actualului presedinte. Numai dupa acest moment consider ca veti putea avea un dialog cerebral si de bun simt cu Romania.

    Aveti curaj sa faceti acest lucru, d-le Orban? ///
    (editat de HotNews.ro)
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 17:10)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alegator Basescu

      Probabil nu ati urmarit declaratia integrala, ci numai franturile de prezentate de o parte din media. Altfel, nu mi-ati fi cerut sa va cer scuze.
  • Democratic (Marţi, 2 martie 2010, 16:39)

    Ovidiu [anonim]

    Avand in vedere raspunsul dvs la intrebarea nr 4, cum am putea noi sustine un partid liberal care se da democratic? sau cum am putea sustine si vota un presedinte al unui partid despre care dvs spuneti ca are acest sistem de vot? Si intrebarea finala, de ce l-ati sustinut pe d-l Crin Antonescu in campanie? ///(editat de HotNews.ro)
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 17:12)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ovidiu

      Sunt convins ca PNL va ramane democratic in organizarea interna. L-am sustinut pe dl Antonescu pentru ca sunt convins ca ar fi fost un presedinte mai bun decat Traian Basescu si decat Mircea Geoana.
  • PNL, intre trecut si viitor (Marţi, 2 martie 2010, 16:44)

    ulise [anonim]

    1. Candidatura dvs. este menita de a o marginaliza pe cea a lui Catarama? Stiu ca acesta nu e popular in PNL, dar ideea de a fi la putere e in crestere.
    2. Votul pe lista are avantajele lui, coeziune in echipa, omogenitate si buna functionare. Nu poti face o echipa de fotbal cu 11 atacanti, ai nevoie de toate posturile acoperite. Prin urmare echipa si functiuni (posturi) asa ar trebui sa arate o candidatura pe lista. De fapt, problema partidelor este ca nu accepta principiul curentelor in partid, astfel incat echipa invingatoare sa nu ia totul, iar invinsul sa fie tentat sa plece.
    3. Impresia mea, si nu numai, este ca directia PNL o da Dinu Patriciu. Ori cata vreme presedinte este Basescu, PNL va juca impotriva PDL.
    4. Stiti care este primul politician de dreapta din Romania care a intrat intr-un guvern de stanga (neocomunist, asa cum era tratat de Coposu si nu numai)?
    Va doresc succes. Dincolo de derapajele dvs. de limbaj, sunteti unul dintre putinii profesionisti in administratie publica locala.
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 17:15)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui ulise

      1. Si eu vreau sa fiu la putere, dar lucrul acesta nu este posibil decat in conditiile pe care le-am mentionat anterior.
      2. Am facut aceasta propunere ca in conducerea partidului sa fie reprezentati candidatii proportional cu numarul de voturi obtinut de fiecare lista, propunere care nu a fost acceptata.
      3. Directia anti-Basescu a PNL a fost data de insusi Traian Basescu, care a tratat PNL ca pe un dusman. 4. Primul politician de dreapta din Romania: Mircea Ionescu Qintus, ca ministru al Justitiei. In cazul in care va refereati la dl Patriciu, va reaminesc ca dl Patriciu nu a fost votat de Parlament. Iar in cazul in care va referiti la Viorel Catarama, va reamintesc ca nu avut rang de ministru, ci numai de secretar de stat.
  • TNL (Marţi, 2 martie 2010, 16:56)

    Radu [anonim]

    Avand in vedere relatia pe care o aveti cu presedintele TNL, Florin Alexe, juniorii partidului va vor sustine la aceste alegeri?
    • raspuns (Marţi, 2 martie 2010, 17:17)

      Ludovic Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Radu

      Intotdeauna am fost cu fata catre tinerii din partid. Am fost alaturi de ei in campanie, in evenimentele organizate de TNL, chiar si la petreceri. Cred ca voi avea un nr important de voturi din partea colegilor mei din TNL.
  • acum ati spus (Marţi, 2 martie 2010, 17:18)

    sociu [anonim]

    Citatul e de pe Realitatea.net:
    "Eu aş rezuma aşa cine votează cu Băsescu, alcoolici, ţiganii, prostituatele, probabil, deşi mă îndoiesc că prostituatele vor vota cu Băsescu, având în vedere cum arată (şeful statului, n.r.)", a spus Orban.

    Considerati ca este aceasta o dovada de eleganta a unui om politic liberal sau este o ironie fina?
  • OK (Marţi, 2 martie 2010, 17:22)

    IOAN [anonim]

    DAr vedeti ca ROSETTI a dat o orientare de centru stanga liberalismului,iar vechea zicala,la razboi cu conservatorii ,la pace cu liberalii.
  • nu'i intrebare (Marţi, 2 martie 2010, 18:30)

    johnny b.good [anonim]

    asi face un mic comentariu la cele spuse.
    cam peste tot se dezice de psd. totusi imi amintesc ce bine arata cu geaca aia rosie, luata la schimb...
    si daca si de pdl se indeparteaza, cum crede, viitorul presupus presedinte de partid, ca va fi la putere, cu cei douazeci la suta, care sa nu uitam, au fost ai crinului. pnl a tras de par opsh'ce protzenturi....

    greu de intzeles cum judeca unii oameni...

    vant din pupa !


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi