Interviu HotNews.ro - RFI 

VIDEO AUDIO Ce este basescianismul? Definitia lui Lazaroiu: Presedintele a gandit lucrurile pe cinci sau zece ani inainte

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 1 martie 2010, 23:54 Actualitate | Politic

”La nivelul PDL-ului am vazut aceasta gandire pe termen scurt. Daca asta inseamna, adica un proiect politic pe cinci - zece ani, atunci sunt de acord cu Sever Voinescu, ca partidul are nevoie de aceasta gandire pe termen lung, si nu de azi pe maine, cum guvernam, cum tinem guvernul inca sase luni”, a declarat consilierul prezidential, Sebastian Lazaroiu la Discutia de Luni, o emisiune HotNews.ro - RFI, realizata de Dan Tapalaga. Lazaroiu a explicat ce intelege prin termenul basescianism, utilizat recent de deputatul PDL Sever Voinescu: ”Presedintele intotdeauana a gandit lucrurile pe cinci sau zece ani inainte.”



Cele mai importante declaratii facute de Sebastian Lazaroiu la Discutia de Luni
  • Mie nu-mi place, nu-mi suna deloc bine termenul. Nu mi-e deloc clar la ce s-a referit, chiar n-am avut timp sa-l sun sa-l intreb. Pot sa interpretez in doua moduri: fie se refera la faptul ca partidul trebuie sa sustina obiectivele presedintelui. Majoritatea covarsitoare sustine aceste proiecte. E posibil sa se fi referit Sever la faptul ca acest partid, spre deosebire de presedinte, n-a devzoltat niste institutii care sa gandeasca pe termen lung. Ceea ce totdeauna presedintele a facut. (…) 


  • Toate aceste mecanisme de recrutare de noi membri, de politica de resurse umane, mecanismele de luare a deciziilor, deci sunt institutiile prin care un partid isi desfasoara activitea. Aceste insitutii trebuie construite in asa fel incat sa gandeasca destinul partidului pe termen lung, si nu doar de azi pe maine.
  • Presedintele intotdeauna a gandit lucrurile pe cinci sau zece ani inainte. La nivelul PDL-ului am vazut aceasta gandire pe termen scurt. Daca asta inseamna, adica un proiect politic pe cinci - zece ani, atunci sunt de acord cu Sever Voinescu, ca partidul are nevoie de aceasta gandire pe termen lung, si nu de azi pe maine, cum guvernam, cum tinem guvernul inca sase luni. Daca se refera la proiectele presedintelui, exista o majoritate covarsitoare in PDL care le sustine. 
  • PDL are multe lucruri de clarificat. Problemele apar la baza partidului. Partidul, nu e nici o rusine, asta s-a intamplat, a trecut de la stanga la dreapta, de la Internationala Socialista la PPE, si intr-un timp scurt, asta s-a intamplat. La nivelul activului de partid, la baza, va trebui sa existe aceasta asimilare a valorilor popularilor. Eu suspectez ca multi membri simpli ai PDL-ului care provind din fostul PD sunt mai apropiati de stanga in acest moment, pentru ca nu s-au confruntat cu setul acesta de valori, pentru ca nu le-a spus nimeni, domnule, ce inseamna de fapt ca noi suntem populari?
Deputatul democrat-liberal Sever Voinescu a declarat, marti, 23 februarie,  ca in PDL ar trebui sa fie 'ceva mai mult' din proiectul Traian Basescu in ceea ce priveste actiunile si ideile politice, relateaza Agerpres. Intr-o conferinta sustinuta marti la Institutul de Studii Populare, Voinescu a afirmat ca a fost surprins sa constate, odata cu venirea sa in PDL, atras, ca multi altii, de proiectul Traian Basescu, ca in partid nu exista totusi 'suficient basescianism', sustinand ca 's-ar cere ceva mai mult'. Detalii aici

Sebastian Lazaroiu: Probabil va fi destul de greu ca PNL sa vina curand la guvernare
  • Principalul lucru in 2010 ar fi sa se inceapa procesul de revizuire a Constitutiei. Pentru ca numai daca incepe acest proces, poti sa pui in aplicare rezultatele referendumului din noiembrie 2009.


  • Nu cred ca PSD va mai fi invitat sa participe la guvernare. Avem o majoritate care functioneaza, asa cum e.
  • Invitatia pentru PNL a ramas deschisa. Ea a fost facuta si in 2008 si in 2009. Acolo sunt clar doua curente. Sunt oameni din PNL care isi doresc asta, si anume domnul Catarama. Daca ne uitam pe discursul lui Ludovic Orban de astazi vedem ca si el si-a nuantat pozitia. Azi a spus: PNL-ul poate ajunge mai devreme de 2012 la guvernare. Si atunci, in functie de dorinta acestui partid, invitatia a ramas deschisa. Daca majoritatea va functiona, probabil ca va fi destul de greu ca PNL sa vina curand la guvernare.


  • Daca va castiga Crin Antonescu, nu e nici un dubiu. Deci, nu se pune problema unei guvernari cu PDL-ul. Daca va castiga Catarama, putin probabil, atunci cu siguranta ca partidul isi va dori sa vina la guvernare. Stim ca e un scenariu foarte putin probabil. Daca va castiga Ludovic Orban, la fel, probabil ca va exista o perioada mai indelungata de tatonari. Am vazut ca Ludovic Orban a spus astazi ca PNL trebuie sa ajunga mai repede de 2012 la guvernare.


Cred ca la PNL are sanse mari sa fie reconfirmat Crin Antonescu. 


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

2848 vizualizari

  • -1 (7 voturi)    
    aham (Marţi, 2 martie 2010, 4:57)

    calugaru' vaxile [anonim]

    da, si mie asa de mult imi place proiectul pe 10 ani al d-lui basescu incit am si eu un proiect pe termen pe cit de scurt posibil: sa renunt la pasaportul romanesc.
  • 0 (8 voturi)    
    Basescianismul (Marţi, 2 martie 2010, 6:09)

    Ion Codreanu [anonim]

    Nu stiu ce vreti sa ziceti cu ideologia lui Basescu! Iar incepeti cu "CEL MAI IUBIT...." ?!?Chiar asistam la o pauza de gindire la Basescu. Nu-l mai auzim pe sticla cu remarcile lui rautacioase. Tace "ca porcul in papusoi". Ii auzi in schimb pe lingai care se cearta si vor sa arate cit de destepti sint, si cum si cit de mult il iubesc ei pe "prea iubitul".Acuma si cu asta... cu ORACOLUL BASESCIAN. Of doamne cind o sa scapam de aceasta HAHAlera din fruntea statului roman si de lingaii lui? CITITI-L PE PURIC MAI BINE,! Cred ca e singurul din ROMANIA care spune lucruri adevarate si cu mult curaj.
    • +2 (4 voturi)    
      iti dau dreptate! (Marţi, 2 martie 2010, 9:26)

      uituc [anonim] i-a raspuns lui Ion Codreanu

      si pot sa mai adaug. Dar imi aduci aminte unde si cand postai sub presidentia de 12 ani a lui Iliescu? sau in perioasa 2001-2004 cand TOATE functiile in stat erau PSD?
      • 0 (0 voturi)    
        un om cat 100! (Marţi, 2 martie 2010, 13:41)

        andr33a [anonim] i-a raspuns lui uituc

        transformarea lui traian basescu intr-o adevarata orientare politica, intr-un model de prezentare a culturii politice romanesti cu siguranta a spulberat multe vise de glorie in randurile adversarilor sai, si poate mai mult decat atat le-a oferit lovitura de gratie: reinventarea presedintelui, modelului demnitarului puternic, cu viziune profunda, conectat in aceeasi masura la probleme oamenilor, prin stilul jovial si totusi realist!
    • 0 (0 voturi)    
      Gresit! Nu e BASESCIANISM! (Marţi, 2 martie 2010, 12:49)

      Securici Securescovici [anonim] i-a raspuns lui Ion Codreanu

      Sa spunem lucrurilor pe nume:
      s-a folosit termenul Ceausescu cu derivatul Ceausism deci derivatul lui Basescu este Basisim, asa ca asta nu e ORACOL BASESCIAN ci ORACOL BASIST, iar asa zisul curent nu e BASESCIANISM ci BASISM.
      Basism suna mai bine si se potriveste mai bine cu alte curente de aceeasi factura istorie: ceausism, hitlerism, stalinism, etc...
  • +1 (7 voturi)    
    Basescianism! (Marţi, 2 martie 2010, 6:40)

    Garett [anonim]

    Atunci cand am avertizat despre cultul personalitatii care se naste in jurul presedintelui basescu am fost acuzat ca aberez, ca as fi psd-ist, postac, etc.
    Acum chiar consilierii sai vorbesc deschis despre acest cult al personalitatii. basescu este ilustrat ca un vizionar, omul care "a gandit lucrurile pe cinci sau zece ani inainte", liderul mesianic venit sa salveze natiunea, etc. intr-un stat dictatorial asta e ok, e "mersul firesc" al lucrurilor. Intr-un stat care se pretinde democratic astfel de derapaje sunt cel putin nefericite ba chiar anormale. Ce urmeaza, statui in fiecare parc, "oda marelui conducator", "partidul, basescu, Romania"? Deja avem un partid unic, care a facut tot ce s-a putut, pe orice cai, sa-si plaseze in toate functiile de conducere membrii de partid. Ce urmeaza?
    • 0 (0 voturi)    
      Garet supravietuitorul (Miercuri, 3 martie 2010, 1:14)

      Ioana [anonim] i-a raspuns lui Garett

      Ce fonduri imense au cei care te platesc sa insiri mizerii, de n-au secat nici dupa 3 luni de la alegeri!
      Ma gindesc sa-mi iau un ciine sa ma scape de tine.
  • +4 (6 voturi)    
    Base scianismul (Marţi, 2 martie 2010, 7:21)

    Florin [anonim]

    E incredibil, pur si simplu incredibil cum reusesc unii sa comenteze un rahat. Citez "Acest rahat nu este ceea ce pare ca este ci este ceea ce pare ca nu este..". Cred ca si un aer pe care l ar scapa Basescu dimineata ar gasi suficienti teoreticieni si filosofi care sa l comenteze.. In rest, numai de bine!
  • -1 (5 voturi)    
    Foarte bine, foarte bine (Marţi, 2 martie 2010, 8:12)

    Fayol [anonim]

    Inseamna ca presedintele a prevazut criza cam prin 1998-2000. Dar, cum se face ca nu ne-a spus nimic pana acum ? Si nu a luat masuri de prevedere si salvare a noastra ?
  • +4 (8 voturi)    
    m-ati vazut si pe mine sefu'?? (Marţi, 2 martie 2010, 9:03)

    Bogdan [anonim]

    Conceptul de "basescianism" arata pana unde sunt dispusi anumiti oameni sa faca sluj, sa se tavaleasca in noroi si sa isi urle in gura mare "iubirea" pentru cutare sau cutare potentat al zilei. Este un concept-rusine (ca si ilinescianism, ceausism s.a.m.d. - toate cu tenta negativa, desi incercau sa preamareasca un personaj) de care se pare ca anumitor trepadusi din PDL, dupa ce l-au lansat, le este inca teama sa-l stigmatizeze oficial. Pai daca se supara sefu'?
  • 0 (2 voturi)    
    Exempli gratia... (Marţi, 2 martie 2010, 9:43)

    Ministru Transporturi [anonim]

    "Exempli gratia" de 'vizionarism" băsescian:

    Traian Băsescu (ministru al Transporturilor între 1997-2000): "NU NE TREBUIE AUTOSTRĂZI !"

    PS: nici "urmaşii" lui PD-isti pe care i-a "puit" nu au fost mai vizionari: Anca Boagiu, Gheorghe Dobre, Radu Berceanu...
    • +1 (1 vot)    
      Eu am fost cel care AM SEMNAT DOCUMENTATI (Marţi, 2 martie 2010, 10:48)

      con dolcezza de la PNL.net [anonim] i-a raspuns lui Ministru Transporturi

      "Eu am fost cel care AM SEMNAT DOCUMENTATIA SI AM OBTINUT FINANTAREA pt. Autostrada Soarelui in 2000 , in Guvernul Isarescu."

      • Eu am obtinut finantarea pt. Autostrada Soarelui (Miercuri, 24 septembrie 2008, 23:44)

      Traian Basescu: De ce credeti ca nu s-a obtinut niciun ban de la UE pentru autostrazi? Sunt bani controlati, nu se utilizeaza oricum. Pe cand banii de la buget sunt administrati discretionar
      de Alina Neagu HotNews.ro
      Miercuri, 24 septembrie 2008, 20:22 Revista Presei | Radio TV

      http://revistapresei.hotnews.ro/stiri-radio_tv-4506774-traian-basescu-credeti-nu-obtinut-niciun-ban-pentru-autostrazi-sunt-bani-controlati-nu-utilizeaza-oricum-cand-banii-buget-sunt-administrati-discretionar.htm
    • -2 (2 voturi)    
      La asta ma ... (Marţi, 2 martie 2010, 11:04)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Ministru Transporturi

      ...gandeam si eu. Cum vor acum "pupinbasestii" astia de doi lei sa-l scoata pe manelistul de la Cotroceni si lider vizionar cu o strategie pe termen lung ... cand el nu a fost in stare sa aiba o viziune pe domeniul sau de activitate (transporturile) in anii '90 si mai ales cand avea parte de sfaturile expertilor din Banca Mondiala.

      Deci cum ziceam...sa facem turism cu avionul!
    • 0 (0 voturi)    
      Iar veniti cu basinarii de-ale lui.... (Marţi, 2 martie 2010, 12:31)

      Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui Ministru Transporturi

      Razvan Dumitrescu de la Realitatea-FNI (Vocea Moskovei 2) cu citate antideluviene. Da, asa gandea in 1997. Ce, nu mai are voie omul sa greseasca, sa-si dea seama ca a gresit si sa aibe, in prezent, optiuni mai in consonanta cu realitatea? Nimeni nu-i "perfect" ca voi, cardasia PSD/PNL/PC/PRM?!
  • -1 (3 voturi)    
    basescianism = alcohol + tupeu (Marţi, 2 martie 2010, 9:45)

    strainul (de AC) [anonim]

    combinatia castigatoare in romanica plina de oameni cultivati si inteligenti...
    cat despre competenta economica...look around if not your pocket
  • -2 (2 voturi)    
    curent national (Marţi, 2 martie 2010, 9:54)

    VihcyStoicanita [anonim]

    cuvinte sint de prisos, idei ca astea auzi la tot pasul daca stai de vorba cu un pedelist. pupatulindos si periatulpespate sunt doua curente la moda in acest partid de nimic, orisice fraza la televizor incepe in mod volintar cu o fraza de elogiere a presedintelui zeu si asta daca vrei sa te pomeneasca ZEUS in momente de glorie. DA. mai ezista o scapare, sa renunt la pasaportul romanesc
  • +1 (1 vot)    
    Cultul personalitatii? (Marţi, 2 martie 2010, 12:14)

    berger [anonim]

    O betie cu apa rece in toata regula, domnule Garett.
    Stat dictatorial? Lider mesianic? Oda marelui conducator? Betie de cuvinte. Nimic mai mult.
    Daca presedintele Basescu este dictator, asa cum spuneti, atunci este cu siguranta doar acolo in partidul lui (desi disciplina impusa de el in PDL este in opinia mea unul din factorii determinanti ai ascensiunii acestui partid), pentru ca mie muritorul de rand din Romania nimeni nu mi-a dictat cum sa votez.

    Sugestie: Daca doresti sa vezi cultul pesonalitatii priveste catre aöte partide..de exemplu catre PSD in care batranul Iliescu jubileaza ca prin Ponta are iarasi auditoriu care sa-l aplaude la scena deschisa si sa i se inchine. Nimerisem intamplator pe ceva post in care se aplauda, se ovationa, se strigau lozinci si m-am oprit putin crezand in naivitatea mea ca s-a lansat noul Dacia SUV. Dar nu, era doar Iliescu tinandu-si cuvantarea. Diferenta intre el si Ceausescu nu prea exista: inainte inchideam si luam o carte, acum am schimbat programul sa ma uit la Tom si Jerry.
    Brandul Iliescu...poate simbolul Iliescu! Zambetul iliescian a inlocuit in simbolistica secera si ciocanul!
    Dragi tovarasi si pretini, Romania inca nu are nici un brand, pentru ca tot ce este romanesc pur si ar fi putu deveni brand a fost impins in noroi in anii de guvernare PSD-ista. Tovarasul Iliescu, impreuna cu tovarasii lui sovetici, a dus tara pe cele mai inalte culmi ale urii si deznadejdii. Multumim tovarase, sa ne traiesti muti ani ca sa nu uitam nici o clipa de ce uram gasca PSD-ista insetata de putere, care vine acum incet incet sa se adape alaturi de PDL si UDMR din banii publici ca animalele din Serengheti, una cate una, setea de putere fiind mult mai mare decat dragostea de partid si de tara.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu stiu ce este Basescianismul, (Marţi, 2 martie 2010, 13:19)

    ion [anonim]

    dar pupincurismul a inregistrat fara indoiala o crestere substantiala in Romania, in ultima vreme.
  • 0 (0 voturi)    
    .... (Marţi, 2 martie 2010, 13:20)

    miky [anonim]

    Categoric, si ma bucur ca mai ies si declaratii si de acest gen poate asa se mai linisteste si lumea si nu se mai lasa loc la fel si fel de speculatii. Sunt multe lucruri care trebuie lamurite pentru a nu mai lasa loc interpretarilor pentru ca din aceasta cauza lumea este nemultumita , sau daca nu e nemultumita e neincrezatooare ca nu mai stie ce sa creada.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi