Sebastian Lazaroiu, discutie online: "Povestea cu boala presedintelui a fost alimentata de PSD, dar nu prin media, ci prin retele locale ("din gura in gura")"

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 1 martie 2010, 9:50 Actualitate | Politic

Sebastian Lazaroiu
Foto: HotNews.ro
In primele doua luni ale celui de-al doilea mandat, presedintele Traian Basescu a avut putine iesiri si comentarii publice, majoritatea comentatorilor remarcand discretia sa in contrast cu imaginea de presedinte conflictual din primul mandat. Cum se explica schimbarea de strategie? Cum se vede de la Cotroceni situatia din partide? Consilierul prezidential, Sebastian Lazaroiu, a discutat online cu cititorii HotNews.ro. Cele mai bune intrebari vor fi preluate in emisiunea  Discutia de Luni , difuzata  de  HotNews.ro si RFI incepand cu ora 19.00 si realizata  de  Dan Tapalaga.
  • Intalnirea online s-a incheiat.

Nota redactiei:
  • Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
  • Va rugam sa nu adresati mai mult de doua intrebari pentru a da posibilitatea invitatilor sa raspunda la cat mai multe probleme ridicate de cititori. Postarile lungi sau care contin mai mult de doua intrebari nu vor fi validate.


Citeste mai multe despre   















Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 Zak

    Buna ziua domnul Consilier,

    1) as vrea sa va intreb cum poate justifica Presedintele Traian Basescu romanilor si mai ales celor, care l-au reales, alianta guvernamentala cu UDMR, in conditiile in care aceasta organizatie urmareste obtinerea autonomiei teritoriale a judetelor Harghita si Covasna si imediat dupa ce a fost coptata la guvernare a inceput punerea in aplicare a acestui plan anti-romanesc?

    2) cum justifica Presidentia romanilor sprijinul acordat de PD-L, partidul presedintelui Basescu, UDMR pentru realizarea autonomiei culturale si regionale- vezi votul tacic dat proiectului UDMR in Senat de PD-L- date fiind afirmatiile lui Traian Basescu din mandatul anterior cum ca in Romania minoritatile au toate drepturile de care se pot bucura intr-o tara europeana iar autonomia teritoriala nu se va realiza niciodata??////(editat de HotNews.ro)

    • Sebastian Lazaroiu

      UDMR stie foarte bine ca avem o Constitutie, in forma actuala, si ea trebuie respectata. Sunt ingrijorari inutile legate de proiecte de autonomie teritoriala.

      Din ce stiu eu UDMR a propus o reorganizare a regiunilor de dezvoltare. Propunerile de decupaj nu sunt definitive. Ele trebuie discutate pe multiple criterii. Nici macar numarul nu a fost convenit. Cred ca toate partidele, dar si expertii, trebuie sa participe la o asemenea dezbaterea asupra decupajului.

  • Întrebarea nr. 2 pompilica

    1. Ezitarea lui Traian Basescu de a-si anunta candidatura a fost o simulare tactica, din ratiuni electorale, sau chiar a ezitat?
    2. Care sunt primele 3 prioritati ale lui Traian Basescu pentru actualul mandat, nu ca politician pus pe spart partide si reducerea rolului Parlamentului la unul pur decorativ, ci ca presedinte de tara si ca "reprezentant al statului", asa cum prevede Constitutia?

    • Sebastian Lazaroiu

      1. Nu a fost o simulare. Chiar a fost o perioada de reflectie. In plus, sigur, ar fi fost nepotrivit sa isi anunte candidatura cu 3-4 luni inainte de incetarea primului mandat. Pentru ca ar fi afectat intr-un fel activitatea in functia de Presedinte.
      2. Modernizarea statului este principalul obiectiv. In acest sens prioritatile raman: revizuirea Constitutiei, dar si domenii precum educatia, sanatatea, justitia, unde deja s-au inceput pasi importanti in primul mandat.

  • Întrebarea nr. 3 Mara

    De ce Presedintia nu recurge la forma - uzitata in lume - de-a face publice rezultatele analizelor privind starea de sanatate a locatarului de la Cotroceni?
    Ce impiedica astazi o astfel de "deschidere", fireasca, catre cetateni?
    Apreciez ca s-ar revarsa mai putine scenarii de pe "sticla" catre noi (si poate ca s-ar reduce si ura, batjocura si alte asemenea stari create din nestiinta sau voit alimentate de interese politice)...
    Multumesc.

    • Sebastian Lazaroiu

      Conform unei decizii CSAT din 2006 Presedintele este obligat la un control periodic privind starea de sanatate. Cele mai recente investigatii au fost realizate zilele trecute. Exista o comisie de medici de la Spitalul Militar Central care realizeaza un raport in urma acestor investigatii.

      Totusi legea nu cere in mod express publicarea concluziilor raportului.

      Va asigur ca starea de sanatate a presedintelui este foarte buna,

  • Întrebarea nr. 4 sorin

    Cel putin declarativ incercati limitarea puterii "clasei politice" actuale prin micsorarea numarului de parlamentari.

    Nu credeti ca ar fi benefica si limitarea nr. de mandate ale primarilor si prefectilor? Nu de alta dar deja s-au format clanuri politice. In curind vor fi destul de puternice si -ar putea ca asta sa ne impinga spre feudalizare.(de fapt procesul deja a inceput).

    • Sebastian Lazaroiu

      Ideea nu e ste de a limita puterea clasei politice, ci de a avea un Parlament mai puternic si mai eficient.

      Probabil ca ar fi o idee buna limitarea numarului de mandate ale alesilor locali. Este o ingrijorare legitima cea legata de influenta clanurilor locale.

  • Întrebarea nr. 5 daniela

    de ce credeti ca Crin Antonescu, care nu poate fi suspectat de autoritarism, doreste atat de mult votul pentru o echipa a presedintelui si nu votul uninominal la congresul liberalilor ce va avea loc in curand?

    • Sebastian Lazaroiu

      Crin Antonescu stie ca in partid exista in acest moment doua curente (la baza partidului mai vizibile). Cei care vor sa intre la guvernare cu PD-L si cei care prefera opozitia. Teama sa este ca cei care doresc intrarea la guvernare ar putea la un moment dat sa faca presiuni in asa fel incat sa fie fortat fie sa demisioneze fie sa accepte guvernarea alaturi de PD-L. DIn acest punct de vedere are nevoie de oameni loiali in biroul politic, de care sa fie sigur ca impartasesc acelasi proiect.

  • Întrebarea nr. 6 tiberiu

    cum vedeti alegerea d-lui Ponta in functia de presedinte al PSD?

    • Sebastian Lazaroiu

      Alegerea d-lui Ponta este promitatoare. Din pacate nu pot sa remarc ca a inceput cu stangul in ce priveste referendumul din decembrie 2009. Desi in 2005 Ponta declara (ironic, dsigur) ca vrea sa il dea in judecata pe Traian Basescu pentru ca i-a furat ideea cu parlamentul unicameral, in 2010 nu mai considera ca este o idee buna. In plus, Ponta uita ca PSD a sustinut parlamentul unicameral chiar in campania din decembrie 2009. Un asemenea discurs dublu nu cred ca ii face bine. Mai ales ca atuul sau in politica a fost un anumit gen de consecventa.

  • Întrebarea nr. 7 Cristina

    1. Vedeti posibila o eventuala scoatere/iesire de la guvernare a UDMR si intrare a noului partid condus de Gabriel Oprea? Presedintele si-ar da girul pentru o asemenea constructie politica?
    2. Presedintele Traian Basescu a fost inca de la inceput asociat cu aceasta noua structura politica, compusa din indrpendenti-tradatori ai altor partide. Ce repercursiuni credeti ca are aceasta asociere cu..Gabi Oprea, MIki Spaga sau no/nameuri care nici macar nu au avut vreo interventie in plen dar au plecat clamand ca vor sa faca ceva pentru tara, asupra imaginii sefului statului?

    • Sebastian Lazaroiu

      1.Nu cred ca se pune problema scoaterii UDMR de la guvernare. Actuala majoritate este formata din PD-L, UDMR si grupul independentilor condus de Oprea (la care se adauga grupul minoritatilor). Toate cele trei forte politice au reprezentanti in guvern, negociati in luna decembrie.
      2. Actualul guvern are nevoie de majoritate. Proiectele Presedintelui au si ele nevoie de majoritate. Cata vreme aceasta majoritate functioneaza si sunt atinse obiectivele pe care majoritatea romanilor le considera prioritare cred ca mai putin conteaza cine face parte la nivel individual din majoritate. Nu exista doar ingeri sau demoni in politica

  • Întrebarea nr. 8 Lucian B.

    ////

    2. Ce sanse (mai) dati unei constructii de opozitie PNL - PSD cu Patriciu in rol de arhitect si cine ar fi seful unei astfel de structuri de opozitie?

    3. Care e strategia PD-L in raport de asa-zisul partid al independentilor? Impresia generala e ca Basescu "lucreaza" la un amalgamarea unui partid prezidential? (Personal nu cred in asta, dar linistea aparenta din PD-L precum si reticenta anumitor lideri ai partidului de a discuta pe tema reformarii PD-L ma face sa cred ca partidul nu si-a gasit inca busola, o alta busola cu exceptia farului politic de la Cotroceni). Cum se va reinventa PD-L-ul post basescian?(editat de HotNews.ro)

    • Sebastian Lazaroiu

      2. Cred ca PNL si PSD vor colabora in opozitie si mi se pare firesc. Pentru ca nici unul din cele doua partide nu e suficient de puternic pentru a fi o voce auzita in Parlament. Dar cred de asemenea ca PSD, cu noul sau presedinte, isi va vedea mai bine interesele pe termen lung.
      3. Cred ca PD-L e obilgat sa colaboreze cu toate fortele politice care sustin programul actualului cabinet. Daca grupul independentilor se va constitui intr un partid sunt convins ca nu va fi apropiat ideologic de PD-L, ci mai degraba de PSD.

  • Întrebarea nr. 9 Alex

    1.Cum poate fi declansat procesul de revizuire a Constitutiei in scopul implementarii celor doua obiective evaluate de referendumul din noiembrie: reducerea numarului de parlamentari si parlamentrul unicameral?
    2. Care sunt mijloacele constitutionale pe care le mai are Presedintele pentru a influenta acest proces? Exista vreo strategie in acest sens? Cand si daca va interveni avand in vedere faptul ca prima initiativa PDL in scopul infiintarii Comisiei pentru revizuirea Constitutiei a fost deja amanata de Parlament?
    Multumesc

    • Sebastian Lazaroiu

      Procesul poate fi declansat in trei moduri: 25% din parlamentari care sa initieze, propunerea Guvernului sau 500.000 de cetateni care sa semneze o asemenea initiativa. Deja cred ca e mai plauzibila o initiativa parlamentara.

      Deocamdata partidele se afla in faza de tatonare. Exista o anumita teama de schimbare. Sigur e vorba si de tertipurile pe care opozitia le utilizeaza pentru a arata ca exista si se opune initiativelor puterii. Sa urmarim ce se va intampla mai departe in Parlament. Nu ma astept la un parcurs facil.

  • Întrebarea nr. 10 veli

    Cum schimba perspectivele congresului PNL intrarea lui Ludovic Orban in cursa?

    • Sebastian Lazaroiu

      . E greu de spus in acest moment. Observ nuante interesante in discursul lui Orban. Una din ele a aparut azi. Si anume ca PNL poate veni la guvernare inainte de 2012. E clar ca isi doreste sa alimenteze asteptarile celor care vor intrareacat mai rapida la guvernare, in opozitie cu Crin Anttonescu. O spune mai putin transant decat Catarama, dar incearca marea cu degetul. Orban incearca un discurs mai pragmatic si vrea sa arate ca rolul presedintelui de partid trebuie sa fie mai curand acela de manager. Sa vedem ce vor zice liberalii (multi dintre ei au propriile firme, s-ar putea sa-i dea dreptate...)

  • Întrebarea nr. 11 lillick

    cum comentati intoxicarea lui sutu de ieri, de pe blog?

    • Sebastian Lazaroiu

      sunt mai multe bloguri controlate politic, nu doar cele de care vorbiti. povestea cu boala presedintelui a fost alimentata de PSD, dar, interesant, nu prin media, ci prin retele locale ("din gura in gura"). E un zvon raspandit cu sarg de mai multa vreme.Blogurile vin sa intareasca aceste zvonuri.

  • Întrebarea nr. 12 suki

    ///
    Intrebarea 3: Cind demaram procedurile de schimbare votate la referendum?
    Intrebarea 4: Ce facem cu Republica Moldova? Lasam iarasi lucrurile sa se tergiverseze pina se satura si ei? Sau incercam de data asta o apropiere reala si consistenta? Va rog sa nu imi raspundeti cu "eforturile de a ne regasi in cadrul Uniunii Europene, etc" pt ca nu alea ne intereseaza.(editat de HotNews.ro)

    • Sebastian Lazaroiu

      4. O sa raspund totusi asa cum va asteptati pentru ca de fapt asta este esential. Sprijinul Romaniei pentru aderarea Republicii Moldova la Uniunea Europeana trebuie sa fie principalul nostru obiectiv. Republica Moldova merita aceste eforturi din partea Romaniei.

  • Întrebarea nr. 13 sadwank

    Domnule consilier, nu vreau sa va pun nici o intrebare. Vreau numai sa va semnalez o problema, poate i-o "pasati" mai departe Presedintelui.
    Eu am o problema cu actualul mandat al domnului Basescu. Am votat cu el, chiar am facut vreo 4 ore pe drum, in Germania, ca sa votez la Ambasada.
    Problema mea e urmatoarea: de ce e asa "cuminte" dl. Basescu? Pentru ca unii, mai circotasi, ar putea crede ca e "cuminte" ca sa nu-i mai deranjeze pe corupti si/sau moguli astfel incit acestia sa nu se razbune dupa ce-si va termina mandatul.
    Multumesc!

    • Sebastian Lazaroiu

      Nu stiu de unde apare ideea asta cu presedintele "cuminte". Presedintele a avut activitate de la inceputul acestui al doilea mandat. A investit un guvern in decembrie, a avut si cateva vizite externe. Daca va referiti la politica interna cred ca ar trebui mai intai ca partidele sa se stabilizeze (adica sa isi termine alegerile interne) asa incat sa existe interlocutori legitimi. Sunt multe proiecte, le stim cu totii foarte bine si ele nu pot fi duse la indeplinire decat cu ajutorul partidelor politice.

  • Întrebarea nr. 14 catalin h

    1. In ce masura mai este Traian Basescu impotriva migratiei parlamentarilor de la un partid la altul? Dupa alegerile din 2004 el condamna migratul politic și îl identifica drept una din cauzele principale ale corupției între politicieni. In acest moment situatia este insa cu totul alta, si PDL guverneaza cu sprijinul explicit al "independentilor" din Parlament. Cum se explica aceasta schimbare de pozitie?

    2. In cursul mandatului trecut Traian Basescu a pierdut sprijinul multor persoane de valoare: vezi cazul Renatei Weber, al lui Andrei Pleșu, sau al Alinei Mungiu-Pippidi. Cine sunt oamenii care il consiliaza in acest moment pe presedinte?

    • Sebastian Lazaroiu

      1. Eu cred ca si atunci cand PD s-a confruntat cu migratia parlamentarilor in 2001-2002 a avut aceeasi problema ca si PSD in acest moment. Partidele politice trebuie sa isi revizuiasca politica de recrutare a resurselor umane si sa atraga membri care sa adere la un set de valori. Asta inseamna intarirea identitatii partidelor.
      2. Oamenii care il consiliaza pe Presedinte au cv-ul pe site-ul administratiei.

  • Întrebarea nr. 15 Marynia

    1. Nu toţi l-au votat pe Traian Băsescu doar speriaţi de perspectiva unui Mircea Geoană preşedinte, ci şi pentru promisiunea "reformei statului". Când şi mai ales cum are de gând preşedintele să-şi pună în aplicare proiectul? Altfel spus, când vom începe să auzim de modificarea Constituţiei, uninominalul pur, alegerea tipului de republică?

    2. Sunteţi apropiat şi PDL-ului, cum vedeţi discuţiile din interiorul partidului, vedeţi posibile schimbări în structura conducerii?

    Mult succes în continuare!

    • Sebastian Lazaroiu

      1. Cred ca deja se vorbeste de modificarea Constitutiei. Deocamdata sa vedem ce se va intampla in Parlament.
      2. Vor fi cu siguranta schimbari in structura de conducere.

  • Întrebarea nr. 16 Cristi Parvan

    M-ar interesa cand si in ce conditii sociologul Sebastian Lazaroiu ar (va) nuanta asertiunile privitoare la razboiul democratiei cu presa facute de consilierul prezidential omonim?

    • Sebastian Lazaroiu

      Nu e nimic de nuantat. Asa au stat lucrurile in campania electorala. Asta o stiu multi jurnalisti care au refuzat sa poarte acest razboi cu democratia. Cei mai multi insa nu. Stiau foarte bine ce fac. Sigur ca nu il purtau in numele lor. Il purtau in numele patronilor. Ceea ce nu ii face cu nimic mai putin vinovati. Presa trebuie sa apere democratia nu sa o mimeze si falsifice.

  • Întrebarea nr. 17 Andrei&Andra

    Care este politica presedintelui fata de diaspora in noul mandat?

    • Sebastian Lazaroiu

      O prioritate va fi incurajarea participarii romanilor din strainatate la treburile cetatii. Un pas simplu este votul prin corespondenta.

  • Întrebarea nr. 18 Cati

    Domnule Lazaroiu, presedintele Basescu a trecut la aplicarea planului pe care din exces de zel l ati devoalat in urma cu un an jumate? A trecut Basescu la desfiintarea partidelor de opozitie?

    • Sebastian Lazaroiu

      Nu a existat nici un asemenea plan. Faptul ca parlamentarii pleaca de la un partid cred ca ar trebui sa ridice mai multe semne de intrebare respectivului partid. Pana cand partidele nu se vor intari ideologic, in sensul ca cei care adera la partide sa adere in fapt la un set de valori si principii, nu cred ca trebui sa ne asteptam la o migratie mai mica.

  • Întrebarea nr. 19 Chivu

    Mai ramaneti la Cotroceni in postul de consilier ? La ultima intervetie pe hotnews ati declarat ca veti parasi administratia prezidentiala in al doilea mandat. ////(editat de HotNews.ro)

    • Sebastian Lazaroiu

      nu mi am schimbat optiunea. la momentul oportun se va intampla si asta

  • Întrebarea nr. 20 ana

    ati declarat ca ar fi bine ca presedintele sa isi schimbe echipa de consilieri in noul mandat. de ce nu s a intamplat asta? nu v-a ascultat presedintele sfatul s-au v-a cerut sa ramenti?

    • Sebastian Lazaroiu

      Nici una, nici alta. Toate la timpul lor

  • Întrebarea nr. 21 AlinN

    Buna ziua,

    Am auzit speculatii in presa conform carora pe langa reformarea Parlamentului, catre sfarsitul mandatului se pregateste si o reformare a institutiei prezidentiale, urmand ca Romania la sfarsitul mandatului sa devina o republica parlamentara. Se speculeaza ca functia de prim ministru va fi mult mai importanta, si presedintele va ajunge decorativ.

    • Sebastian Lazaroiu

      Nu cred ca romanii isi doresc un presedinte decorativ. Schimbarea tipului de republica trece printr-un referendum de validare a Constitutiei. Nu cred ca romanii ar vota in urmatorii 20 de ani pentru o republica parlamentara.

  • Întrebarea nr. 22 Radu

    Domnule Lazaroiu, cum comentati faptul ca Emil Boc l-a angajat pe Dan Andronic ca si consilier de imagine pentru a-l salva de la dezastru.? Motivele pentru care Dan Andronic si Tal Sielberstain au fost angajati la Guvernul Romaniei se datoreaza faptului, ca acestia au reusit sa i slaveze imaginea lui Calin Tariceanu, care era foarte proasta in perioada 2005-2006, si care apoi a devenit foarte buna in perioada 2007-2008???

    • Sebastian Lazaroiu

      nu stiu sa il fi angajat. dar comparatia mi se pare fortata. Premierul Boc are de luat masuri care pot fi dureroase pe termen scurt. Deci isi asuma costurile de imagine. DIn pacate salvarea imaginii lui Tariceanu a insemnat un deficit bugetar urias si cedarea la un lung sir de presiuni din partea PSD.

  • Întrebarea nr. 23 lilica

    Cu ce candidat va merge PDL la alegerile partiale din colegiul 19 parasit de daniela popa? Credeti ca se vor confirma zvonurile si PSD ul isi va pune propriul candidat si nu va mai sustine candidatul PC?

    • Sebastian Lazaroiu

      Nu am nici o idee. Nu cred ca s-a anuntat.

      Ponta ar avea de castigat daca ar lua decizia de a pune un candidat propriu. Si partidul, in planul imaginii. Sigur, un asemenea scenariu avantajeaza electoral candidatul PD-L. E o alegere grea.

  • Întrebarea nr. 24 Cristinia

    Cum vedeti viitorul aliantei PSD+PC, dupa congresul din 20 februarie? Dar alianta PSD+PNL ? Vor face cei doi lideri, Ponta si Antonescu un tandem pentru alegerile din 2012-2014 , premier - presedinte??

    • Sebastian Lazaroiu

      Nu stiu daca exista o analiza interna in PSD ce avantaje a avut de pe urma aliantei cu PC. Probabil ca exista. Eu m-am intrebat tot timpul insa care au fost acele avantaje. In afara ca unii lideri de la centru si-au facut imagine la trustul Intact.

  • Întrebarea nr. 25 vasile

    Domnule Lazaroiu, cei care au lucrat in campanie spun ca in turul 2 ati disparut complet din sediul de campanie al Presedintelui. Vi s a reprosat ca strategia pe care ati propus o in primul tur nu a functionat asa cum se astepta??

    • Sebastian Lazaroiu

      Nu a existat o strategie pentru turul I si alta pentru turul II. A existat o strategie pentru 6 saptamani de campanie.

      Presedintele nu mi-a reprosat nimic. Eu am multe sa imi reprosez insa. In primul rand faptul ca am estimat o clasare cu 5-6 puncte deasupra candidatului PSD in primul tur. Asta ar fi putut afecta anumite tactici folosite. Pe o presupozitie prea optimista.

  • Întrebarea nr. 26 Dutulescu Mihai

    Daca presedintele considera actuala organizare teritoriala a Romaniei in continuare viabila,si daca nu,cum si cand urmeaza schimbarea?

    • Sebastian Lazaroiu

      Prin Constitutie poate fi rezolvata si reorganizarea teritoriala a Romaniei. Un numar mai mic de "judete" eventual care sa coincida cu regiunile de dezvoltare (12-15).

  • Întrebarea nr. 27 catrinel

    sunteti de acord cu basescianizarea PDL , asa cum o vede domnul Voinescu ?

    • Sebastian Lazaroiu

      nu stiu ce a inteles domnul Voinescu prin basescianizarea PDL.

      Daca se refera la sustinerea proiectelor presedintelui eu cred ca partidul sustine aceste proiecte.

      Daca s-a gandit la faptul ca partidul ar trebui sa dezvolte institutii care sa-i permita planificarea politica intr un orizont mai lung atunci da, sunt de acord, are nevoie de asta

  • Întrebarea nr. 28 valeriu

    Oamenii de casa ai Cotroceniului , Ioan Stanomir si V. Tismaneanu au fost recompensati cu IICCMER. Dvs ce veti primi la plecare, sefia TVR?

    • Sebastian Lazaroiu

      De ce ar fi mai putin buni Tismaneanu si Stanomir decat Oprea si Zamfirescu?

      Nu am o asemenea intentie. Cred ca la TVR trebuie un profesionist.

  • Întrebarea nr. 29 Clara

    Am auzit ca se va infiinta un departament nou, in subordinea guvernului, care va avea acelasi scop, pe care l-a indeplinit ministerul informatiilor publice, din fostul guvern Nastase. Infiintarea lui este cu dedicatie pentru dumneavoastra?? veti relua practica sondajelor otravite?

    • Sebastian Lazaroiu

      Nu stiu de o asemenea intentie. Sunt convins ca nu va mai exista un asemenea minister.

  • Întrebarea nr. 30 Lenuta

    Care dintre cele doua partide de stanga care se prefigureaza, cel al lui G. Oprea si cel a lui O. Cozmanca&Bondrea, va avea cele mai mari sanse de a ajunge in Parlament. Care sunt temele care se vor regasi pe agenda lor?

    • Sebastian Lazaroiu

      Greu de spus. Dar e bine ca exista competitie pe stanga. Asta ar trebui sa dinamizeze si sa intareasca PSD

  • Întrebarea nr. 31 alexandru

    In primul rand,doresc sa va felicit pentru prestatia dvs. la administratia prezidentiala.
    As dori si eu sa stiu cand va decide administratia prezidentiala sa retraga,in sfarsit,acreditarea 'antenelor' si realitatii tv.In orice alta tara din UE,daca o televiziune ar fi continuat sa raspandeasca minciuni despre seful statului,dupa ce acesta a venit cu un comunicat,ar fi fost data in judecata.

    • Sebastian Lazaroiu

      Nu stiu daca masura extrema de retragere a acreditarilor este cea mai potrivita. Din pacate presa nu isi revine dupa o campanie electorala plina de minciuni si intoxicari promovate cu multa frenezie. Sa mai asteptam.

  • Întrebarea nr. 32 Grig

    Cum comentati prestatia ministrilor din actualul Guvern si declaratia lui Emil Boc, cum ca nu vor fi remanieri? Care este cel mai performant ministru, de pana acum si care este cel care a gresit cel mai tare?

    • Sebastian Lazaroiu

      AU fost si stangacii ale unor ministri. Pe comunicare desigur. Cred ca e mult prea devreme pentru o remaniere. Noul cabinet lucreaza de doua luni abia.









5615 vizualizari

  • CINE V-A MANDATAT? (Luni, 1 martie 2010, 10:08)

    Zak [anonim]

    Buna ziua domnul Consilier,

    1) as vrea sa va intreb cum poate justifica Presedintele Traian Basescu romanilor si mai ales celor, care l-au reales, alianta guvernamentala cu UDMR, in conditiile in care aceasta organizatie urmareste obtinerea autonomiei teritoriale a judetelor Harghita si Covasna si imediat dupa ce a fost coptata la guvernare a inceput punerea in aplicare a acestui plan anti-romanesc?

    2) cum justifica Presidentia romanilor sprijinul acordat de PD-L, partidul presedintelui Basescu, UDMR pentru realizarea autonomiei culturale si regionale- vezi votul tacic dat proiectului UDMR in Senat de PD-L- date fiind afirmatiile lui Traian Basescu din mandatul anterior cum ca in Romania minoritatile au toate drepturile de care se pot bucura intr-o tara europeana iar autonomia teritoriala nu se va realiza niciodata??////(editat de HotNews.ro)
    • a (Luni, 1 martie 2010, 16:00)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Zak

      UDMR stie foarte bine ca avem o Constitutie, in forma actuala, si ea trebuie respectata. Sunt ingrijorari inutile legate de proiecte de autonomie teritoriala.

      Din ce stiu eu UDMR a propus o reorganizare a regiunilor de dezvoltare. Propunerile de decupaj nu sunt definitive. Ele trebuie discutate pe multiple criterii. Nici macar numarul nu a fost convenit. Cred ca toate partidele, dar si expertii, trebuie sa participe la o asemenea dezbaterea asupra decupajului.
  • prioritati (Luni, 1 martie 2010, 10:43)

    pompilica [anonim]

    1. Ezitarea lui Traian Basescu de a-si anunta candidatura a fost o simulare tactica, din ratiuni electorale, sau chiar a ezitat?
    2. Care sunt primele 3 prioritati ale lui Traian Basescu pentru actualul mandat, nu ca politician pus pe spart partide si reducerea rolului Parlamentului la unul pur decorativ, ci ca presedinte de tara si ca "reprezentant al statului", asa cum prevede Constitutia?
    • a (Luni, 1 martie 2010, 16:03)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui pompilica

      1. Nu a fost o simulare. Chiar a fost o perioada de reflectie. In plus, sigur, ar fi fost nepotrivit sa isi anunte candidatura cu 3-4 luni inainte de incetarea primului mandat. Pentru ca ar fi afectat intr-un fel activitatea in functia de Presedinte.
      2. Modernizarea statului este principalul obiectiv. In acest sens prioritatile raman: revizuirea Constitutiei, dar si domenii precum educatia, sanatatea, justitia, unde deja s-au inceput pasi importanti in primul mandat.
  • Starea de sanatate a Presedintelui (Luni, 1 martie 2010, 11:23)

    Mara [anonim]

    De ce Presedintia nu recurge la forma - uzitata in lume - de-a face publice rezultatele analizelor privind starea de sanatate a locatarului de la Cotroceni?
    Ce impiedica astazi o astfel de "deschidere", fireasca, catre cetateni?
    Apreciez ca s-ar revarsa mai putine scenarii de pe "sticla" catre noi (si poate ca s-ar reduce si ura, batjocura si alte asemenea stari create din nestiinta sau voit alimentate de interese politice)...
    Multumesc.
    • a (Luni, 1 martie 2010, 16:05)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mara

      Conform unei decizii CSAT din 2006 Presedintele este obligat la un control periodic privind starea de sanatate. Cele mai recente investigatii au fost realizate zilele trecute. Exista o comisie de medici de la Spitalul Militar Central care realizeaza un raport in urma acestor investigatii.

      Totusi legea nu cere in mod express publicarea concluziilor raportului.

      Va asigur ca starea de sanatate a presedintelui este foarte buna,
  • presedintele (Luni, 1 martie 2010, 11:28)

    elis [anonim]

    1. Dece este atat de invizibil presedintele? fata de primul mandat 2. Se implica sau mai bine are cunostinta de masurile guvernului Boc care de multe ori sunt contradictorii? mai ales la Min.de finante si al muncii.
  • limitarea mandatelor primarilor (Luni, 1 martie 2010, 11:29)

    sorin [anonim]

    Cel putin declarativ incercati limitarea puterii "clasei politice" actuale prin micsorarea numarului de parlamentari.

    Nu credeti ca ar fi benefica si limitarea nr. de mandate ale primarilor si prefectilor? Nu de alta dar deja s-au format clanuri politice. In curind vor fi destul de puternice si -ar putea ca asta sa ne impinga spre feudalizare.(de fapt procesul deja a inceput).
    • a (Luni, 1 martie 2010, 16:07)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui sorin

      Ideea nu e ste de a limita puterea clasei politice, ci de a avea un Parlament mai puternic si mai eficient.

      Probabil ca ar fi o idee buna limitarea numarului de mandate ale alesilor locali. Este o ingrijorare legitima cea legata de influenta clanurilor locale.
  • Crin Antonescu (Luni, 1 martie 2010, 11:35)

    daniela [anonim]

    de ce credeti ca Crin Antonescu, care nu poate fi suspectat de autoritarism, doreste atat de mult votul pentru o echipa a presedintelui si nu votul uninominal la congresul liberalilor ce va avea loc in curand?
    • a (Luni, 1 martie 2010, 16:10)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui daniela

      Crin Antonescu stie ca in partid exista in acest moment doua curente (la baza partidului mai vizibile). Cei care vor sa intre la guvernare cu PD-L si cei care prefera opozitia. Teama sa este ca cei care doresc intrarea la guvernare ar putea la un moment dat sa faca presiuni in asa fel incat sa fie fortat fie sa demisioneze fie sa accepte guvernarea alaturi de PD-L. DIn acest punct de vedere are nevoie de oameni loiali in biroul politic, de care sa fie sigur ca impartasesc acelasi proiect.
  • dl. Ponta (Luni, 1 martie 2010, 11:49)

    tiberiu [anonim]

    cum vedeti alegerea d-lui Ponta in functia de presedinte al PSD?
    • a (Luni, 1 martie 2010, 16:13)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui tiberiu

      Alegerea d-lui Ponta este promitatoare. Din pacate nu pot sa remarc ca a inceput cu stangul in ce priveste referendumul din decembrie 2009. Desi in 2005 Ponta declara (ironic, dsigur) ca vrea sa il dea in judecata pe Traian Basescu pentru ca i-a furat ideea cu parlamentul unicameral, in 2010 nu mai considera ca este o idee buna. In plus, Ponta uita ca PSD a sustinut parlamentul unicameral chiar in campania din decembrie 2009. Un asemenea discurs dublu nu cred ca ii face bine. Mai ales ca atuul sau in politica a fost un anumit gen de consecventa.
  • domnule Lazaroiu (Luni, 1 martie 2010, 11:57)

    Cristina [anonim]

    1. Vedeti posibila o eventuala scoatere/iesire de la guvernare a UDMR si intrare a noului partid condus de Gabriel Oprea? Presedintele si-ar da girul pentru o asemenea constructie politica?
    2. Presedintele Traian Basescu a fost inca de la inceput asociat cu aceasta noua structura politica, compusa din indrpendenti-tradatori ai altor partide. Ce repercursiuni credeti ca are aceasta asociere cu..Gabi Oprea, MIki Spaga sau no/nameuri care nici macar nu au avut vreo interventie in plen dar au plecat clamand ca vor sa faca ceva pentru tara, asupra imaginii sefului statului?
    • a (Luni, 1 martie 2010, 16:17)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cristina

      1.Nu cred ca se pune problema scoaterii UDMR de la guvernare. Actuala majoritate este formata din PD-L, UDMR si grupul independentilor condus de Oprea (la care se adauga grupul minoritatilor). Toate cele trei forte politice au reprezentanti in guvern, negociati in luna decembrie.
      2. Actualul guvern are nevoie de majoritate. Proiectele Presedintelui au si ele nevoie de majoritate. Cata vreme aceasta majoritate functioneaza si sunt atinse obiectivele pe care majoritatea romanilor le considera prioritare cred ca mai putin conteaza cine face parte la nivel individual din majoritate. Nu exista doar ingeri sau demoni in politica
  • POLITIC (Luni, 1 martie 2010, 12:05)

    Lucian B. [anonim]

    ////

    2. Ce sanse (mai) dati unei constructii de opozitie PNL - PSD cu Patriciu in rol de arhitect si cine ar fi seful unei astfel de structuri de opozitie?

    3. Care e strategia PD-L in raport de asa-zisul partid al independentilor? Impresia generala e ca Basescu "lucreaza" la un amalgamarea unui partid prezidential? (Personal nu cred in asta, dar linistea aparenta din PD-L precum si reticenta anumitor lideri ai partidului de a discuta pe tema reformarii PD-L ma face sa cred ca partidul nu si-a gasit inca busola, o alta busola cu exceptia farului politic de la Cotroceni). Cum se va reinventa PD-L-ul post basescian?(editat de HotNews.ro)
    • a (Luni, 1 martie 2010, 16:20)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Lucian B.

      2. Cred ca PNL si PSD vor colabora in opozitie si mi se pare firesc. Pentru ca nici unul din cele doua partide nu e suficient de puternic pentru a fi o voce auzita in Parlament. Dar cred de asemenea ca PSD, cu noul sau presedinte, isi va vedea mai bine interesele pe termen lung.
      3. Cred ca PD-L e obilgat sa colaboreze cu toate fortele politice care sustin programul actualului cabinet. Daca grupul independentilor se va constitui intr un partid sunt convins ca nu va fi apropiat ideologic de PD-L, ci mai degraba de PSD.
  • parlament unicameral & reducerea nr. parlamentari (Luni, 1 martie 2010, 12:38)

    Alex [anonim]

    1.Cum poate fi declansat procesul de revizuire a Constitutiei in scopul implementarii celor doua obiective evaluate de referendumul din noiembrie: reducerea numarului de parlamentari si parlamentrul unicameral?
    2. Care sunt mijloacele constitutionale pe care le mai are Presedintele pentru a influenta acest proces? Exista vreo strategie in acest sens? Cand si daca va interveni avand in vedere faptul ca prima initiativa PDL in scopul infiintarii Comisiei pentru revizuirea Constitutiei a fost deja amanata de Parlament?
    Multumesc
    • a (Luni, 1 martie 2010, 16:23)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alex

      Procesul poate fi declansat in trei moduri: 25% din parlamentari care sa initieze, propunerea Guvernului sau 500.000 de cetateni care sa semneze o asemenea initiativa. Deja cred ca e mai plauzibila o initiativa parlamentara.

      Deocamdata partidele se afla in faza de tatonare. Exista o anumita teama de schimbare. Sigur e vorba si de tertipurile pe care opozitia le utilizeaza pentru a arata ca exista si se opune initiativelor puterii. Sa urmarim ce se va intampla mai departe in Parlament. Nu ma astept la un parcurs facil.
  • L.Orban (Luni, 1 martie 2010, 12:44)

    veli [anonim]

    Cum schimba perspectivele congresului PNL intrarea lui Ludovic Orban in cursa?
    • a (Luni, 1 martie 2010, 16:26)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui veli

      . E greu de spus in acest moment. Observ nuante interesante in discursul lui Orban. Una din ele a aparut azi. Si anume ca PNL poate veni la guvernare inainte de 2012. E clar ca isi doreste sa alimenteze asteptarile celor care vor intrareacat mai rapida la guvernare, in opozitie cu Crin Anttonescu. O spune mai putin transant decat Catarama, dar incearca marea cu degetul. Orban incearca un discurs mai pragmatic si vrea sa arate ca rolul presedintelui de partid trebuie sa fie mai curand acela de manager. Sa vedem ce vor zice liberalii (multi dintre ei au propriile firme, s-ar putea sa-i dea dreptate...)
  • intoxicare pe bloguri (Luni, 1 martie 2010, 13:05)

    lillick [anonim]

    cum comentati intoxicarea lui sutu de ieri, de pe blog?
    • a (Luni, 1 martie 2010, 16:28)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui lillick

      sunt mai multe bloguri controlate politic, nu doar cele de care vorbiti. povestea cu boala presedintelui a fost alimentata de PSD, dar, interesant, nu prin media, ci prin retele locale ("din gura in gura"). E un zvon raspandit cu sarg de mai multa vreme.Blogurile vin sa intareasca aceste zvonuri.
  • Presedinte nejucator? (Luni, 1 martie 2010, 13:15)

    Cristian Niculescu [anonim]

    1. Sunteti adeptul unei Romanii conduse de o alianta partid pro-prezidential + o componenta liberala? Ce grad de acceptabilitate politica interna are o astfel de combinatie? Dar internationala?

    2. Traian Basescu a castigat prezidentialele impotriva presei pe o spirala a tacerii care a contracarat efectul de agenda setting. Exista un vid de credibilitate a mass media clasice, iar blogurile nu pot suplini formarea agendei publice intr-o Romanie slab internautizata. Incearca presedintele sa profite de situatie prin constituirea unui grup de entitati media favorabile politicii de la Cotroceni, vezi achizitiile trustului Paunescu si `cosmetizarea` OTV?

    ////(editat de HotNews.ro)
  • Viziune asupra dezvoltarii Romaniei (Luni, 1 martie 2010, 13:54)

    Felician [anonim]

    De ce politicienii nu au nici o viziune pe termen lung despre dezvolatare, exprimata in pasi?


    Este evident ca pentru o dezvoltare pe termen lung ar trebui salariile mentinute altfel principalul avantajal Romaniei pentru investitii straine ar disparea.

    Companiile isi fac un calcul simplu in functie de ritmul de crestere al salariilor daca acesta este lent si au timp sa isi recupereze banii vor investii(majoritatea mutand productia din vest in est).

    Nu ar fi logic sa profitam de cat mai multe investitii si in momentul in care cea mai mare parte a fortei de munca este ocupata acestea sa creasca.

    Initial am avea mai multi bani la buget prin cresterea PIB-ului si pe un procent mai mare din forta de munca ocupata iar acesti bani i-am putea investii in infrastructura, educatie sa fim si mai atragatori.

    Din moment ce au venit investitorii acestia nu vor pleca pana cand nivelul salariilor nu va creste semnificativ.

    Indiferent de strategia aleasa ar trebui sa avem o viziune in ceea ce priveste dezvoltarea, la noi totul ii haotic si la voia intamplarii si fiecare politician critica ce face altul de la alt partid spunand ca ii dezastruos dar fara sa dea o alternativa cum ar fi facut el.

    PNL ca partid de dreapta a fost un dezastru pentru Romania nu cred ca a existat partid de stanga la guvernare in lumea asta cu masuri asa de puternice de stanga ca acest partid care sa arunce tara mai tare in criza in asa scurt timp. Degeaba am avut crestere economica care nu a fost datorita guvernului care a fost jalnic gandidu-se doar la alegeri si distrugand un sistem intreg care si asa nu era stralucit.
  • Stima ptr d-nul LAZAROIU, satul de actualul PDL (Luni, 1 martie 2010, 14:11)

    Radu STEFANESCU [anonim]

    Multa stima pentru d-nul Sebastian LAZAROIU, reprezinta inca un arhetip pentru cei din aceiasi generatie.
    Cat despre actualul guvern PDL" imbunatatit ca imagine" cu oameni chipurile aflati in opozitie (vezi Mihai DAVID -director gen. HIDROELECTRICA-delegat PSD de Brasov si actualmente consilier personal al d-lui PONTA ) nu pot decat sa ma gandesc serios la o eventuala retragere a mea din PDL. La urma urmei am intrat in partid din stima si respect pentru d-nul Basescu, gastile de interese PDL & PSD nu pot decat sa agaseze orice om normal.
    Pacat de entuziasmul celor ce au crezut in "schimbarea la fata" a PDL-lui . Baietii destepti din energie jubileaza, A fost si inca este vremea lor.

    Cu stima,
    Radu
  • Mai multe lamuririi (Luni, 1 martie 2010, 14:18)

    Balasa [anonim]

    Buna ziua domnule Consilier,
    1. Cum se poate rezolva problema trimiterii in instanta a marilor corupti si daca nu este clar a dl Nastase?
    2. Daca Germania la o populatie de 80 mil. de locuitori are 16 landuri nu este cazul in vederea descentralizarii si reducerilor bugetare in proiectul de modificare a constitutiei sa se prevada reorganizarea administrativa in 8 regiuni de dezvoltare asa cum le cunoastem.
    3. Cum se implica domnul Presedinte in negocierile privind recuperarea tezaurului de la rusi.
    Sigur multe alte intrebari asi avea: de ex. modificarea legii electorale ca uninominale curate
    Succes in tot ce intreprindeti
  • situatie de calamnitate nationala (Luni, 1 martie 2010, 15:06)

    Belghiru [anonim]

    1. Domnule Presedinte, considerati ca Romania este in acest moment pregatita sa faca fata unui cutremur de pamant major cu gradul de peste 7 ?
    Este pus la punct un plan de control al unui asemenea eveniment catastrofal ?
    Credeti ca autoritatile romane in frunte cu dvs. pot face fata macar la fel ca autoritatile comuniste din anul 1977 ?
    Cum apreciati sa poate face fata economia nationala aflata in stadiul actual unei catastrofe de proprotiile unui sesim ca in anul 1977 ?

    Belghiru Dobre
  • teritoriile romanesti (Luni, 1 martie 2010, 15:17)

    Pileati [utilizator]

    Buna ziua!
    Care va fi politica externa a Romaniei fata de populatia romaneasca din Nordul Bucovinei si Sudul Basarabiei? Este posibila ca Romania sa intenteze o noua actiune la CEDO impotriva Ucrainei in privinta Insulei Serpilor?
  • Ce e cu guvernul? (Luni, 1 martie 2010, 15:22)

    suki [anonim]

    ///
    Intrebarea 3: Cind demaram procedurile de schimbare votate la referendum?
    Intrebarea 4: Ce facem cu Republica Moldova? Lasam iarasi lucrurile sa se tergiverseze pina se satura si ei? Sau incercam de data asta o apropiere reala si consistenta? Va rog sa nu imi raspundeti cu "eforturile de a ne regasi in cadrul Uniunii Europene, etc" pt ca nu alea ne intereseaza.(editat de HotNews.ro)
    • a (Luni, 1 martie 2010, 16:52)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui suki

      4. O sa raspund totusi asa cum va asteptati pentru ca de fapt asta este esential. Sprijinul Romaniei pentru aderarea Republicii Moldova la Uniunea Europeana trebuie sa fie principalul nostru obiectiv. Republica Moldova merita aceste eforturi din partea Romaniei.
  • Fara intrebare (Luni, 1 martie 2010, 15:30)

    sadwank [anonim]

    Domnule consilier, nu vreau sa va pun nici o intrebare. Vreau numai sa va semnalez o problema, poate i-o "pasati" mai departe Presedintelui.
    Eu am o problema cu actualul mandat al domnului Basescu. Am votat cu el, chiar am facut vreo 4 ore pe drum, in Germania, ca sa votez la Ambasada.
    Problema mea e urmatoarea: de ce e asa "cuminte" dl. Basescu? Pentru ca unii, mai circotasi, ar putea crede ca e "cuminte" ca sa nu-i mai deranjeze pe corupti si/sau moguli astfel incit acestia sa nu se razbune dupa ce-si va termina mandatul.
    Multumesc!
    • a (Luni, 1 martie 2010, 16:31)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui sadwank

      Nu stiu de unde apare ideea asta cu presedintele "cuminte". Presedintele a avut activitate de la inceputul acestui al doilea mandat. A investit un guvern in decembrie, a avut si cateva vizite externe. Daca va referiti la politica interna cred ca ar trebui mai intai ca partidele sa se stabilizeze (adica sa isi termine alegerile interne) asa incat sa existe interlocutori legitimi. Sunt multe proiecte, le stim cu totii foarte bine si ele nu pot fi duse la indeplinire decat cu ajutorul partidelor politice.
  • Migratul si Consilierii (Luni, 1 martie 2010, 15:40)

    catalin h [utilizator]

    1. In ce masura mai este Traian Basescu impotriva migratiei parlamentarilor de la un partid la altul? Dupa alegerile din 2004 el condamna migratul politic și îl identifica drept una din cauzele principale ale corupției între politicieni. In acest moment situatia este insa cu totul alta, si PDL guverneaza cu sprijinul explicit al "independentilor" din Parlament. Cum se explica aceasta schimbare de pozitie?

    2. In cursul mandatului trecut Traian Basescu a pierdut sprijinul multor persoane de valoare: vezi cazul Renatei Weber, al lui Andrei Pleșu, sau al Alinei Mungiu-Pippidi. Cine sunt oamenii care il consiliaza in acest moment pe presedinte?
    • a (Luni, 1 martie 2010, 16:54)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui catalin h

      1. Eu cred ca si atunci cand PD s-a confruntat cu migratia parlamentarilor in 2001-2002 a avut aceeasi problema ca si PSD in acest moment. Partidele politice trebuie sa isi revizuiasca politica de recrutare a resurselor umane si sa atraga membri care sa adere la un set de valori. Asta inseamna intarirea identitatii partidelor.
      2. Oamenii care il consiliaza pe Presedinte au cv-ul pe site-ul administratiei.
  • Despre modernizarea statului (Luni, 1 martie 2010, 15:44)

    Sorin [anonim]

    Am putut usor observa o abordare total aparte a Presedintelui in raport cu cea a PDL-ului. In timp ce presedintele se bazeaza pe experti sectoriali, PDL-ul se bazeaza pe cadrele care "lipesc afise". De aceea am urmatoarele intrebari:
    1. De ce nu incearca d-ul Basescu sa explice partidelor in general, nevoia de a atrage expertii, mai ales in afaceri europene, dat fiind ca nici un partid nu face asa ceva, iar rezultatele se vad?
    2. Reforma statului: personal cred ca trebuie mers mai in profunzime. Ministerele sunt institutii care au preluat oamenii dinainte de 90 si continua sa functioneze in afara oricaror criterii de competenta si profesionalism. Are de gand Presedintele sa ceara guvernului angajarea unor companii de HR care sa faca evaluarea si selectarea staf-ului ministerelor unde actualmente este un DEZASTRU?
    Va multumesc,
    Sorin, BXL
  • Al 2-lea mandat (Luni, 1 martie 2010, 15:48)

    Aura Manole [anonim]

    Primul mandat al presedintelui Basescu a stat sub semnul luptei anticoruptiei la nivel inalt si al repunerii in drepturi a rolului presedintelui spre binele public.
    Poate pt unii e discutabil modul in care a ales sa comunice si sa actioneze pt realizarea acestor obiective politice, dar faptul ca a tinut foarte strins legatura cu cetatenii i-a adus adeziunea majoritatii lor.Acest lucru s-a vazut cu ocazia mai multor procese electorale.

    Inteleg ca al 2-lea mandat sta sub semnul reformarii Constitutiei si a Statului.

    Intrebare :
    Crede presedintele Traian Basescu ca un obiectiv asa de ambitios si de complex nu mai are nevoie de aportul si intelegerea cetatenilor, ci numai de al politicienilor? Sa intelegem ca rolul nostru s-a incheiat odata cu validarea referendumului pt parlament unicameral si cu realegerea dumnealui?
  • 2 întrebări (Luni, 1 martie 2010, 15:49)

    Marynia [anonim]

    1. Nu toţi l-au votat pe Traian Băsescu doar speriaţi de perspectiva unui Mircea Geoană preşedinte, ci şi pentru promisiunea "reformei statului". Când şi mai ales cum are de gând preşedintele să-şi pună în aplicare proiectul? Altfel spus, când vom începe să auzim de modificarea Constituţiei, uninominalul pur, alegerea tipului de republică?

    2. Sunteţi apropiat şi PDL-ului, cum vedeţi discuţiile din interiorul partidului, vedeţi posibile schimbări în structura conducerii?

    Mult succes în continuare!
    • a (Luni, 1 martie 2010, 16:32)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marynia

      1. Cred ca deja se vorbeste de modificarea Constitutiei. Deocamdata sa vedem ce se va intampla in Parlament.
      2. Vor fi cu siguranta schimbari in structura de conducere.
  • Cum ramane cu tinerii? (Luni, 1 martie 2010, 15:50)

    Popescu Dalia [anonim]

    Domnule Consilier,

    Eu sunt in tanar care a vazut in Traian Basescu presedintele tinerilor, care s-a bucurat atunci cand acesta a sustinut infiintarea unui minister al tineretului, insa acum sunt foarte dezamagita sa vad ca din minister a ajuns nimic... niciodata dupa 89 nu s-a uitat de reprezentarea tinerilor ca acum, sa nu existe nici macar un secretar de stat care sa se ocupe de tineret sau de ce nu se infiinteaza o comisie prezidentiala pe problematica tinerului, daca noi tinerii suntem o prioritate pentru presedinte?
  • Romanii din strainatate (Luni, 1 martie 2010, 15:51)

    Radu [anonim]

    Presedintele subliniaza in discursurile sale importanta celor 10 milioane de romani din strainatate. Cum se face ca la Administratia Prezidentiala exista un consilier prezidential pentru cele aproximativ 3 milioane de persoane apartinand minoritatilor nationale, dar pentru cei 10 milioane de romani din afara frontierelor nu exista nici macar un consilier de stat?
  • Cercetare (Luni, 1 martie 2010, 16:04)

    Anca [anonim]

    In ce domenii de cercetare (medicina, IT, energie etc.) va incuraja dl Basescu alocarea de resurse astfel incat pe termen lung sa determine aparitia unei industrii competitive la nivel european?

    Ce strategie va urmari Presedintia pentru ca in 2014 Romania sa aiba mai multi absolventi de studii tehnice? (in prezent, 191 la 1000 studenti)


    Multumesc.
  • Cand democratia se razboieste cu presa (Luni, 1 martie 2010, 16:05)

    Cristi Parvan [anonim]

    M-ar interesa cand si in ce conditii sociologul Sebastian Lazaroiu ar (va) nuanta asertiunile privitoare la razboiul democratiei cu presa facute de consilierul prezidential omonim?
    • a (Luni, 1 martie 2010, 16:34)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cristi Parvan

      Nu e nimic de nuantat. Asa au stat lucrurile in campania electorala. Asta o stiu multi jurnalisti care au refuzat sa poarte acest razboi cu democratia. Cei mai multi insa nu. Stiau foarte bine ce fac. Sigur ca nu il purtau in numele lor. Il purtau in numele patronilor. Ceea ce nu ii face cu nimic mai putin vinovati. Presa trebuie sa apere democratia nu sa o mimeze si falsifice.
  • Presedintele si diaspora (Luni, 1 martie 2010, 16:22)

    Andrei&Andra [anonim]

    Care este politica presedintelui fata de diaspora in noul mandat?
    • a (Luni, 1 martie 2010, 16:56)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andrei&Andra

      O prioritate va fi incurajarea participarii romanilor din strainatate la treburile cetatii. Un pas simplu este votul prin corespondenta.
  • desfiintarea opozitiei (Luni, 1 martie 2010, 16:26)

    Cati [anonim]

    Domnule Lazaroiu, presedintele Basescu a trecut la aplicarea planului pe care din exces de zel l ati devoalat in urma cu un an jumate? A trecut Basescu la desfiintarea partidelor de opozitie?
    • a (Luni, 1 martie 2010, 16:36)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cati

      Nu a existat nici un asemenea plan. Faptul ca parlamentarii pleaca de la un partid cred ca ar trebui sa ridice mai multe semne de intrebare respectivului partid. Pana cand partidele nu se vor intari ideologic, in sensul ca cei care adera la partide sa adere in fapt la un set de valori si principii, nu cred ca trebui sa ne asteptam la o migratie mai mica.
  • cand veti pleca? (Luni, 1 martie 2010, 16:28)

    Chivu [anonim]

    Mai ramaneti la Cotroceni in postul de consilier ? La ultima intervetie pe hotnews ati declarat ca veti parasi administratia prezidentiala in al doilea mandat. ////(editat de HotNews.ro)
    • a (Luni, 1 martie 2010, 16:37)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Chivu

      nu mi am schimbat optiunea. la momentul oportun se va intampla si asta
  • alte forte pe plan intern (Luni, 1 martie 2010, 16:31)

    carmen [anonim]

    Domnule consilier,

    al doilea mandat al presedintelui se va concentra doar pe politica externa? Nu l mai intereseaza ce se intampla pe plan intern sau este doar o strategie si de fapt lucreaza prin alte fortze pe plan intern, respectiv oamenii de casa precum G. Oprea (bun prieten cu Elena Udrea)
  • Viitor (Luni, 1 martie 2010, 16:41)

    George [anonim]

    Care ar trebui sa fie sau care este scopul lui Traian Basescu in urmatorii patru ani si jumatate, avand in vedere ca el nu va putea candida la un nou mandat? Altfel spus, de vreme ce lupta pentru pastrarea functiei nu mai intra in discutie, care este rolul/misiunea pe care si-o va asuma?
  • partide parlamentare (Luni, 1 martie 2010, 16:48)

    pedro [anonim]

    Domnule Lazaroiu,

    Ce partide dintr-e cele actuale credeti ca au sanse sa participe cel mai sigur la urmatoarele alegeri parlamentare? In ce masura credeti ca isi vor mai pastra procentele actuale?
  • consilieri (Luni, 1 martie 2010, 16:56)

    ana [anonim]

    ati declarat ca ar fi bine ca presedintele sa isi schimbe echipa de consilieri in noul mandat. de ce nu s a intamplat asta? nu v-a ascultat presedintele sfatul s-au v-a cerut sa ramenti?
    • a (Luni, 1 martie 2010, 17:00)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ana

      Nici una, nici alta. Toate la timpul lor
  • cat de mult conteaza opinia cetateanului obisnuit (Luni, 1 martie 2010, 17:08)

    gipro [anonim]

    In cursul luni mai 2009 peste 2000 de timisoreni au solicitat in scris presedintelui Basescu ca in virtutea rolului sau constitutional de persoana care vegheaza la buna functionare a autoritailor statului sa dea un impuls legal institutilor de mediu locale si nationale pentru ca acestea sa ia masurile legale ce se impun in vederea ocrotirii dreptului constitututional la mediu sanatos drept lezat in mod repetat prin inactiunea acestor autoritatitati care refuza in mod sistematic sa intervina activ si responsabil pentru solutionarea problemelor grave de mediu cu care se confrunta acesti cetateni.
    Din luna mai 2009 si pana in prezent domul presedinte nu a raspuns memoriului adresat de acesti cetateni. In aceste conditii va rugam sa ne spuneti la ce nivel de reprezentare ar trebui sa se gaseasca simpli cetateni ai acestui stat pentru a se bucura de atentia celui mai reprezentativ om in stat ?
    Care sunt mecanismele legale de care dispun simplii cetateni ai acestui stat pentru ca vocea lor exprimata in cadrul dezbaterilor publice sa conteze pentru decident. Din cate observam legea 52 a transparentei nu instituie decat obligatia factorilor decidenti de a asculta societatea civila in cadrul dezbaterilor publice pe care aceasta le-a solicitat nu si de a lua act de punctul ei de vedere.
  • TVR/SRR (Luni, 1 martie 2010, 17:08)

    ada [anonim]

    profesionistul de la TVR e florin calinescu? ce se va intampla cu radiul public? va pleca maria toghina pentru un apropiat udmr?
  • 2 intrebari. (Luni, 1 martie 2010, 17:18)

    marinaru [utilizator]

    1. Romanii care l-au votat pe dn. Basescu au facut-o, in parte, pentru ca doresc un presedinte activ. Cand are de gand dn. Basescu sa redevina, din acest punct de vedere, presedintele din primul mandat.

    2. Care este planul cu reforma statului ?
  • Cum se va incheia mandatul. (Luni, 1 martie 2010, 17:21)

    AlinN [anonim]

    Buna ziua,

    Am auzit speculatii in presa conform carora pe langa reformarea Parlamentului, catre sfarsitul mandatului se pregateste si o reformare a institutiei prezidentiale, urmand ca Romania la sfarsitul mandatului sa devina o republica parlamentara. Se speculeaza ca functia de prim ministru va fi mult mai importanta, si presedintele va ajunge decorativ.
    • a (Luni, 1 martie 2010, 16:38)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui AlinN

      Nu cred ca romanii isi doresc un presedinte decorativ. Schimbarea tipului de republica trece printr-un referendum de validare a Constitutiei. Nu cred ca romanii ar vota in urmatorii 20 de ani pentru o republica parlamentara.
  • Declaratii exagerate (Luni, 1 martie 2010, 17:25)

    razvan [anonim]

    As vrea sa va intreb de unde vin declaratiile hazardate gen "99% dintre romani agreeaza manelele", "scoala scoate pe banda rulanta nu stiu ce fel de absolventi" etc. Desi unele din afirmatii au un oarecare fond de adevar ele sunt totusi exagerate. Dvs ca sociolog nu puteti amenda astfel de declaratii ale lui Traian Basescu? Mai ales ca ele constituie puncte vulnerabile si afirmatii care ofenseaza pe o parte dintre romani.
  • dan andronic la guvern (Luni, 1 martie 2010, 17:29)

    Radu [anonim]

    Domnule Lazaroiu, cum comentati faptul ca Emil Boc l-a angajat pe Dan Andronic ca si consilier de imagine pentru a-l salva de la dezastru.? Motivele pentru care Dan Andronic si Tal Sielberstain au fost angajati la Guvernul Romaniei se datoreaza faptului, ca acestia au reusit sa i slaveze imaginea lui Calin Tariceanu, care era foarte proasta in perioada 2005-2006, si care apoi a devenit foarte buna in perioada 2007-2008???
    • a (Luni, 1 martie 2010, 16:39)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Radu

      nu stiu sa il fi angajat. dar comparatia mi se pare fortata. Premierul Boc are de luat masuri care pot fi dureroase pe termen scurt. Deci isi asuma costurile de imagine. DIn pacate salvarea imaginii lui Tariceanu a insemnat un deficit bugetar urias si cedarea la un lung sir de presiuni din partea PSD.
  • PSD isi pune candidat in colegiul 19? (Luni, 1 martie 2010, 17:34)

    lilica [anonim]

    Cu ce candidat va merge PDL la alegerile partiale din colegiul 19 parasit de daniela popa? Credeti ca se vor confirma zvonurile si PSD ul isi va pune propriul candidat si nu va mai sustine candidatul PC?
    • a (Luni, 1 martie 2010, 16:41)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui lilica

      Nu am nici o idee. Nu cred ca s-a anuntat.

      Ponta ar avea de castigat daca ar lua decizia de a pune un candidat propriu. Si partidul, in planul imaginii. Sigur, un asemenea scenariu avantajeaza electoral candidatul PD-L. E o alegere grea.
  • Predictii (Luni, 1 martie 2010, 17:46)

    Cristinia [anonim]

    Cum vedeti viitorul aliantei PSD+PC, dupa congresul din 20 februarie? Dar alianta PSD+PNL ? Vor face cei doi lideri, Ponta si Antonescu un tandem pentru alegerile din 2012-2014 , premier - presedinte??
    • a (Luni, 1 martie 2010, 16:42)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cristinia

      Nu stiu daca exista o analiza interna in PSD ce avantaje a avut de pe urma aliantei cu PC. Probabil ca exista. Eu m-am intrebat tot timpul insa care au fost acele avantaje. In afara ca unii lideri de la centru si-au facut imagine la trustul Intact.
  • strategie prezindentiala infrastructura (Luni, 1 martie 2010, 17:59)

    Liviu [anonim]

    Domnule consilier, atat in campania electorala, cat si ulterior am asteptat de la presedintele Basescu un discurs mai consistent cu privire la investitiile in infrastructura. Daca cea rutiera a fost mentionata vag, cea feroviara a lipsit cu desavarsire.
    Cum vede institutia prezidentiala starea dezastruoasa a infrastructurii feroviare, lipsa atragerii de fonduri europene si lipsa de investitii minimale? Cat de prioritar este cu adevarat, in faptele Guvernului, coridorul IV - atat feroviar, cat si ca autostrada Pitesti - Arad? Cum are de gand sa se implice presedintele in aceste domenii?
    Va multumesc.
    Un cetatean pentru care calitatea infrastructurii ar constitui o tema politica de prim rang.
  • Politica de vecinatate (Luni, 1 martie 2010, 18:11)

    Mihai.S [anonim]

    Care sunt prioritatile politicii de vecinatate, in particular in relatiile cu R. Moldova, in cel de-al doilea mandat al d-lui Basescu?
  • domnul Presedinte (Luni, 1 martie 2010, 18:20)

    Radu [anonim]

    Cand ,in sfarsit, s-au limpezit alegerile, am avut un presentiment: devoratorii Presedintelui din campanie nu vor renunta cu una cu doua.Cu toata cazna lor de 2 ani, atatiai bani aruncati fara numar (fara rost), atatea visuri de marire spulberat - era firesc sa se gandeasca la solutia finala: la nici o luna de la alegeri a aparut pe post vadim si a povestit cat e de `bolnav` Presedintele si constat ca de ce trece timpul se tese o noua ofensiva.....Numai ca cine sapa groapa altuia....
  • de ce ati disparut in turul 2? (Luni, 1 martie 2010, 18:21)

    vasile [anonim]

    Domnule Lazaroiu, cei care au lucrat in campanie spun ca in turul 2 ati disparut complet din sediul de campanie al Presedintelui. Vi s a reprosat ca strategia pe care ati propus o in primul tur nu a functionat asa cum se astepta??
    • a (Luni, 1 martie 2010, 16:44)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui vasile

      Nu a existat o strategie pentru turul I si alta pentru turul II. A existat o strategie pentru 6 saptamani de campanie.

      Presedintele nu mi-a reprosat nimic. Eu am multe sa imi reprosez insa. In primul rand faptul ca am estimat o clasare cu 5-6 puncte deasupra candidatului PSD in primul tur. Asta ar fi putut afecta anumite tactici folosite. Pe o presupozitie prea optimista.
  • Organizarea teritoriala a Romaniei (Luni, 1 martie 2010, 18:29)

    Dutulescu Mihai [anonim]

    Daca presedintele considera actuala organizare teritoriala a Romaniei in continuare viabila,si daca nu,cum si cand urmeaza schimbarea?
    • a (Luni, 1 martie 2010, 16:58)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dutulescu Mihai

      Prin Constitutie poate fi rezolvata si reorganizarea teritoriala a Romaniei. Un numar mai mic de "judete" eventual care sa coincida cu regiunile de dezvoltare (12-15).
  • activitatea presedintelui (Luni, 1 martie 2010, 18:36)

    pavel coman [anonim]

    Voi face referire la inconsecventa discursului presedintelui, din perioada campaniei si acum, caracterizat prin explozie si lipsa totala, dupa caz. De ce presedintele, recunoscut prin apropierea lui de popor nu iese si acum, ca altadata, sa raspunda maselor largi de pensionari si salariati bugetari aflati intr-o deruta totala din care numai vad solutii de iesire ? Exista in acest moment o stare grava de instabilitate economica si morala, avand la baza o politizare excesiva, pentru care nimeni nu isi asuma raspunderea, oare nu este necesara iesirea presedintelui in care sa analizeze starea natiunii ?
  • are nevoie PDL de mai mult basescianism ? (Luni, 1 martie 2010, 18:39)

    catrinel [anonim]

    sunteti de acord cu basescianizarea PDL , asa cum o vede domnul Voinescu ?
    • a (Luni, 1 martie 2010, 16:46)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui catrinel

      nu stiu ce a inteles domnul Voinescu prin basescianizarea PDL.

      Daca se refera la sustinerea proiectelor presedintelui eu cred ca partidul sustine aceste proiecte.

      Daca s-a gandit la faptul ca partidul ar trebui sa dezvolte institutii care sa-i permita planificarea politica intr un orizont mai lung atunci da, sunt de acord, are nevoie de asta
  • cu ce veti fi rasplatit ? (Luni, 1 martie 2010, 18:42)

    valeriu [anonim]

    Oamenii de casa ai Cotroceniului , Ioan Stanomir si V. Tismaneanu au fost recompensati cu IICCMER. Dvs ce veti primi la plecare, sefia TVR?
    • a (Luni, 1 martie 2010, 16:47)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui valeriu

      De ce ar fi mai putin buni Tismaneanu si Stanomir decat Oprea si Zamfirescu?

      Nu am o asemenea intentie. Cred ca la TVR trebuie un profesionist.
  • Strategia Presedintelui (Luni, 1 martie 2010, 19:03)

    Maria [anonim]

    Va rog sa-mi explicati ce inseamna in opinia dumneavoastra un presedinte ''conflictul''?sau mai bine spus definitim conflictul .A privi conflictul cu incredere si profesionalism este un beneficiu pentru toti si ma refer aici la toti romanii .Eu personal accept conflictul daca este aduce si ceva pozitiv si detest oamenii care aproba si se complac in situatie ,sigur trebuie o anumita abordare.Deci as putea spune ca personal nu imi doresc un Presedinte care sa se sperie de conflict si sa-l evite mai degraba conteaza abordarea.
  • Un departament al informatiilor pentru dumneavoast (Luni, 1 martie 2010, 19:03)

    Clara [anonim]

    Am auzit ca se va infiinta un departament nou, in subordinea guvernului, care va avea acelasi scop, pe care l-a indeplinit ministerul informatiilor publice, din fostul guvern Nastase. Infiintarea lui este cu dedicatie pentru dumneavoastra?? veti relua practica sondajelor otravite?
    • a (Luni, 1 martie 2010, 16:48)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Clara

      Nu stiu de o asemenea intentie. Sunt convins ca nu va mai exista un asemenea minister.
  • Sunt realiste obiectivele lui Orban ? (Luni, 1 martie 2010, 19:37)

    seby [anonim]

    Cum apreciati candidatura lui Ludovic Orban pentru sefia PNL? Discursul prezentat ieri este mai realist in comparatie cu infloriturile lui Crin ?
  • Doua partide de stanga. Care va reusi sa se impuna (Luni, 1 martie 2010, 19:46)

    Lenuta [anonim]

    Care dintre cele doua partide de stanga care se prefigureaza, cel al lui G. Oprea si cel a lui O. Cozmanca&Bondrea, va avea cele mai mari sanse de a ajunge in Parlament. Care sunt temele care se vor regasi pe agenda lor?
    • a (Luni, 1 martie 2010, 16:49)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Lenuta

      Greu de spus. Dar e bine ca exista competitie pe stanga. Asta ar trebui sa dinamizeze si sa intareasca PSD
  • buna ziua (Luni, 1 martie 2010, 19:52)

    alexandru [anonim]

    In primul rand,doresc sa va felicit pentru prestatia dvs. la administratia prezidentiala.
    As dori si eu sa stiu cand va decide administratia prezidentiala sa retraga,in sfarsit,acreditarea 'antenelor' si realitatii tv.In orice alta tara din UE,daca o televiziune ar fi continuat sa raspandeasca minciuni despre seful statului,dupa ce acesta a venit cu un comunicat,ar fi fost data in judecata.
    • a (Luni, 1 martie 2010, 17:01)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui alexandru

      Nu stiu daca masura extrema de retragere a acreditarilor este cea mai potrivita. Din pacate presa nu isi revine dupa o campanie electorala plina de minciuni si intoxicari promovate cu multa frenezie. Sa mai asteptam.
  • Prestatia Guvernului ? (Luni, 1 martie 2010, 19:53)

    Grig [anonim]

    Cum comentati prestatia ministrilor din actualul Guvern si declaratia lui Emil Boc, cum ca nu vor fi remanieri? Care este cel mai performant ministru, de pana acum si care este cel care a gresit cel mai tare?
    • a (Luni, 1 martie 2010, 16:49)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Grig

      AU fost si stangacii ale unor ministri. Pe comunicare desigur. Cred ca e mult prea devreme pentru o remaniere. Noul cabinet lucreaza de doua luni abia.
  • Colonizarea PDL (Luni, 1 martie 2010, 20:04)

    George [anonim]

    Nu ma voi referi la "conflictualismul" sau "discretia " lui Traian Basescu, pentru ca este evident ca Presedintele si-a insusit o anumita morala a primului mandat (nu pot sa nu observ insa ca numai un monarh, de tipul reginei Angliei, poate adopta o atitudine neutrala, de arbitru, pe cand un presedinte ales prin vot popular nu poate fi decat unul implicat, responsabil). Se intampla in aceste zile un fenomen ciudat, de plecare din PSD a unor lideri si membri marcanti (Diaconescu, Sarbu, Theodorescu etc.), care sunt etichetati de catre cei parasiti drept "tradatori", "oscilanti comportamental" etc., care, de fapt, prin intermediul independentilor, s-ar pune in slujba PDL. Intrebarea mea este daca nu cumva PSD urmareste ca prin acesti "transfugi" sa colonizeze PDL, pentru a-l subrezi, prin implozie, si a-i grabi, intr-un final, infrangerea? (istoria este plina de astfel de cazuri). Multumesc !
  • Dezbaterea... (Luni, 1 martie 2010, 20:23)

    Prepeleacu [anonim]

    Foarte bune intrebarile,dar si mai bune raspunsurile! Domnul Sebastian Lazaroiu este "profesionist" de clasa inalta intr-ale politicii. Orice sef de stat in Romania ar trebui sa aiba alaturi un astfel de consilier. Cinste dumnealui!
    In alta ordine de idei, as vrea sa spun cateva vorbe despre "republica semiprezidentiala", "parlamentara" sau "prezidentiala" N-as vota pentru republica parlamentara nici daca ar trebui sa fac puscarie pt asta!! N-are si nu va avea tara asta incurand o cultura politica atat de avansata ,incat sa-si permita o republica palamentara. Asta ar face posibil melanjul tuturor mafiilor posibile din societate ,iar rezultatul ar fi dezastruos!! Cel mai potrivit , in opinia mea ar fi ori Republica prezidentiala ori Monarhia constitutionala. Ceea ce a fost in 20 de ani se vede cu ochiul liber!! Toate defectele democratiei si-au cerut drept de cetate in Agora si in Societate mai ales. M-am saturat. In 20 de ani nicio guvernare n-a fost capabila sa duca la bun sfarsit maca o ... autostrada!! Ce exemplu mai bun doriti sa aveti?
  • pretul benzinei (Luni, 1 martie 2010, 21:09)

    ioan racataian [anonim]

    Domnule Consilier,
    Cum ati observat firmele ce activeaza in domeniul distributiei de carburanti auto au luat-o razna.
    Au ajuns preturile in Romania mai mari decat in occident, desi Romania exploateaza si rafineaza carburanti. Nu crede Domnul Presedinte ca este cazul sa actioneze din nou in acest sens, inclusiv sai traga de urechi pe domni din guvern?
    Criza financiara, carburanti scumpi, credite pauza si ne plangem ca piata auto a scazut!
    In rest sa auzim de bine ca de trait mai asteptam.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version