Liberalul Marius Oprea face valuri sa ramana la sefia ICCR: Nu sunt ciobanul din miorita. Nu astept sa-mi taie astia capul, si apoi sa plang de emotie

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Vineri, 12 februarie 2010, 16:07 Actualitate | Politic

Marius Oprea
Foto: AGERPRES
Premierul Emil Boc e asaltat in ultimele zile cu petitii publice pentru sustinerea lui Marius Oprea (PNL) la sefia Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului si Memoria Exilului Romanesc. Revista 22 si Observator Cultural au publicat apeluri in sprijinul sau iar in presa au aparut scrisori de sustinere semnate, intre altii, de Laszlo Tokes sau de istoricul francez Stephane Curtois. Oprea a declarat pentru HotNews.ro ca Guvernul vrea sa-l schimbe din functie pentru "a aronda politic institutul" si ca politologul Vladimir Tismaneanu i-ar fi cerut sa-l puna presedinte de onoare al Institutului, dar ca l-a numit la inceputul saptamanii pe fostul disident anticomunist Dorin Tudoran.
  • UPDATE Cristian Preda: Marius Oprea nu e decat o portavoce liberala. Ura lui fata de Basescu creaza o falie in investigarea comunismului.
Institutul pentru Condamnarea Crimelor Comunismului a fost infiintat in decembrie 2005 de Guvernul Tariceanu, la scurt timp dupa ce presedintia anuntase intentia de a infiinta Comisia pentru Condamnarea Comunismului. Parea o noua competitie intre rivalii de atunci - premierul Calin Popescu Tariceanu si presedintele Traian Basescu - pe o noua tema: condamnarea comunismului.

Ideea condamnarii comunismului aparuse inca din 2005, intr-un interviu acordat de Traian Basescu Revistei 22. Seful statului a infiintat comisia  prezidentiala la inceputul lui 2006, numindu-l presedinte pe Vladmir Tismaneanu. La data de 18 decembrie 2006, Traian Basescu a citit raportul comisiei in Parlament, acesta fiind considerat momentul oficial al condamnarii comunismului in Romania. Detalii aici.

In paralel, Institutul condus de Marius Oprea a incercat sa demonstreze ca se implica in condamnarea practica a comunismului: a introdus mai multe actiuni in justitie impotriva unor fosti ofiteri de Securitate si a declansat o serie de operatiuini de dezhumare a victimelor Securitatii, dublate de plangeri penale.  Detalii aici

In noiembrie 2009, Guvernul Boc a comasat Institutul pentru Condamnarea Comunismului din Romania (ICCR) cu Institutul pentru Memoria Exilului Romanesc. Fiind vorba de o institutie noua, Guvernul Boc ar urma sa numeasca un presedinte nou sau sa-l reconfirme in functie pe Marius Oprea (PNL).

Marius Oprea (PNL) a publicat in 2008 in revista Observator Cultural, in serial, mai multe articole biografice dedicate sefului statului, cu detalii despre trecutul sau la Anvers, afacerile cu inghetata de la inceputul anilor 90 etc, anuntand ca va publica in 2009 cartea Ascensiunea lui Traian Basescu. A renuntat s-o faca dupa ce PDL a castigat alegerile parlamentare si a format Guvern cu PSD, motivand ca a renuntat pentru a nu se interpreta ca se implica in campania electorala. Cartea n-a mai aparut nici astazi la Editura Polirom.

Oprea: Ce am facut noi urmeaza sa treaca in parohia Presedintiei

Marius Oprea a declarat pentru HotNews.ro ca are semnale ca va fi schimbat din functie, fiind membru PNL: "As inclina sa cred ca se incearca o confiscare politica a muncii pe care am facut-o noi la institut. Ce am facut noi sa treaca in parohia institutiei prezidentiale."

Potrivit unor surse, in martie 2009, in timpul Guvernului Boc, lui Marius Oprea i s-ar fi propus unificarea Comisiei Prezidentiale  cu IICCR? Oprea urma sa ramana presedintele institutiei rezultate din unificare, iar Vladimir Tismaneanu presedintele Consiliului Stiintific. "A tergiversat unificarea din motive lesne de inteles. A asteptat sa vada cine castiga alegerile", au declarat pentru HotNews.ro surse din Institut.

Europarlamentul PDL, Cristian Preda, fost consilier prezidential, a confirmat pentru HotNews.ro ca lui Marius Oprea  i s-a propus un proiect comun cu Vladimir Tismaneanu in 2009, dar ca seful ICCR l-a refuzat: "El nu e decat o portavoce liberala. Ura lui fata de Basescu creaza o falie in investigarea comunismului. "O spun cu prietenie fata de el. Anul trecut, Marius Oprea a fost sustinut, a fost aparat in conditiile in care multi voiau sa-l destituie. Dar a fost aparat in numele acestui proiect de investigare a comunismului care sa nu fie traversat de o falie politica. El fusese numit de liberali si n-a fost destituit pentru ca ar fi liberal. In numele acestui proiect a fost sustinut. Or nu e in regula, faptul ca acum face aceasta mobilizare politica. Vladimir Tismaneanu nu este un no name. Tismaneanu este parte a canonului care defineste acest perimetru intelectual al investigarii comunismului. Marius Oprea, dupa ce a spus ca va intra in acesta echipa care produce obiectele intelectuale ale critici comunismului. a blocat totul".

Premierul Emil Boc n-a luat inca o decizie, iar Vladimir Tismaneanu n-a putut fi contactat pentru comentarii. Iata cele mai importante declaratii facute de Marius Oprea pentru HotNews.ro
  • "Semnalul l-am tras eu primul, pentru ca am si eu urechi de auzit. De mai multa vreme, Vladmir Tismaneanu mi-a tot spus sa-l pun presedinte de onoare si eu nu l-am pus. Sa creez doua noi departamente in care sa aduc cercetatori. Nu am bani. Sunt de acord cu toate, dar sa-mi mareasca schema. Dar am probleme, nu-mi ajung bani de salarii pe tot anul."
  •  "La inceputul saptamanii, l-am numit presedinte de onoare pe Dorin Tudoran, cunoscutul disident, care a acceptat. Ca sa zic asa, s-a ocupat. Acuma, noul presedinte ar trebui sa-l dea jos pe Dorin Tudoran, ceea ce-i cam greu. Conducerea executiva este aceiasi: Lucia Hossu Longin,  Dinu Zamfirescu si Stajarel Olaru.
  • "Decizia este una strict politica. Nu mi se poate imputa management defectuos. In 29 ianuarie, a aparut o pagina intreaga in Le Monde despre mine si activitatea ICCR. Pai, nici un presedinte al Romaniei n-a avut o pagina intreaga in Le Monde. As inclina sa cred ca se incearca o confiscare politica a muncii pe care am facut-o noi la institut. Ce am facut noi sa treaca in parohia institutiei prezidentiale. Daca plecam din PNL si ma inscriam in PDL probabil ca nu ma schimbau. Daca e o decizie politica, sa si-o asume politic."
  •  "Daca nu reactionam dur si nu existau atatea reactii de aparare, eram deja schimbat la ora asta. Eu nu sunt ciobanul din miorita, nu astept sa-mi taie astia capul si apoi sa plang de emotie. Practic, institutul este creatia mea. (...) Sa zicem ca ma lipsesc de functia de presedinte. Bun, stii care e viitotorul meu? Ma duc la somaj. Eu n-am alt job, part time, firma sau nu stiu ce. Vanatorul de securisti ajunge somer. Adica numai pentru ca eu am alta optiune politica decat guvernantii, trebuie sa fiu dat de pamant? Doar pentru ca sunt simplu membru PNL? Cum zicea chiar Tismaneanu: Stalinism pentru eternitate.
  • "In situatia data, voi incerca sa fac un fond raising si sa fac un Institut nou, care sa continue munca inceputa. Foarte probabil ca tipul asta de condamnare a comunismului deranjeaza. Nu sunt la faza condamnarii teoretice. Se doreste cantonarea Institutului in cercetare, nu in condamnarea practica a comunismului. Noi gasim securisti, le publicam numele, ii actionam in justitie. Poate inclusiv proiectul de lege care zace la guvern prin care ceream taierea pensiilor securistilor sa fi contribuit la coalizarea unui larg numar de inamici a activitatii noastre."


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

5100 vizualizari

  • -4 (22 voturi)    
    nu inteleg (Vineri, 12 februarie 2010, 17:03)

    srpc [utilizator]

    "Institutul condus de Marius Oprea a incercat sa demonstreze ca se implica in condamnarea practica a comunismului: a introdus mai multe actiuni in justitie impotriva unor fosti ofiteri de Securitate si a declansat o serie de operatiuini de dezhumare a victimelor Securitatii, dublate de plangeri penale." De aici reiese ca, in vreme ce Tismaneanu a facut doar gargara, Oprea a facut ceva concret! Cum va permiteti voi asemenea formulari portocalii, adica mizerabile?
    • +17 (29 voturi)    
      nici eu nu inteleg?! (Vineri, 12 februarie 2010, 17:27)

      Luk [anonim] i-a raspuns lui srpc

      "Marius Oprea (PNL) a publicat in 2008 in revista Observator Cultural, in serial, mai multe articole biografice dedicate sefului statului, cu detalii despre trecutul sau la Anvers, afacerile cu inghetata de la inceputul anilor 90 etc, anuntand ca va publica in 2009 cartea <<Ascensiunea lui Traian Basescu>>."

      Asta-i seful de la Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului si Memoria Exilului Romanesc?????

      Uite cum ii chinuie talentul pe PNL-isti: in loc sa scoata la iveala tortionarii, in loc sa faca lumina intr-o epoca intunecata (adica sa faca ceea ce se prespune a fi munca lor), se ocupa adversarii politici. :))

      Dupa care, evident, nenorocitii de PD-L-isti vor sa-l schimbe :))
      Astia "oranj" sunt niste nemernici care vor sa schimbe niste oameni buni, dupa criterii politice. Eu zic sa le gaseasca Boc niste bani pentru o lucrare intitulata "Despotismul portocaliu vs democratia PSD-PNL"

      Sunteti penibili, stiati?
      • -10 (20 voturi)    
        pd=psd=fsn (Vineri, 12 februarie 2010, 18:10)

        dvs [anonim] i-a raspuns lui Luk

        oare cine sunt persoanele care isi dau ca parerea pe acest site si vorbesc despre psd si mai nou despre pnl ca despre niste comunisti?
        pana acum 4 ani nu erau in tara sa cante internationala socialista cu pd-ul de stanga a lui basescu?
        la inceputul anilor 90 erau minori si nu-si amintesc de basescu in fruntea fsn-ului cu ceilalti fosti comunisti?
        pana unde poate merge nesimtirea in tara asta?
        subiectul de mai sus nici nu conteaza. noul partid stat isi va pune omul in locul lui oprea. o normalitate in romania.
        • -8 (16 voturi)    
          afara cu pd!!! (Vineri, 12 februarie 2010, 19:04)

          q [anonim] i-a raspuns lui dvs

          Ai vrea tu sa fie toti la fel dar daca pd era ca psd Romnai ar fi continuat cresterea economica si poporul ar fi dus-o mai bine. pd e un avorton scarbos iar cei ce-l compun nu sunt decta niste impostori penali care vor plati, stati linistiti, nu e decat o chestiune de timp pan acand vor face fiecare dintre ei cunostinta cu racoarea de dincolo de zabrele... Trebuie sa fim insa noi ceva mai fermi in a le cere socoteala pentru hitiile comise si pentrru halul in care au adus cu buna stiinta poporul nostru. Asadar, scoateti baniii lichele jegoase!!!
          • +10 (16 voturi)    
            mai rasfirati baieti.. (Vineri, 12 februarie 2010, 21:24)

            pehash [anonim] i-a raspuns lui q

            marius oprea avea 25 de ani la revolutie. e din echipa orban/olteanu... penelisti fara nici o legatura cu posturile pe care le ocupa.

            se vede si din articol.. lui tismaneanu i-a fost suficient 1 an ca sa scoata raportul ala cu crimele impotriva comunismului, dar asta cu institutul lui ICCR n-a ajuns la nici un rezultat dupa atatia ani.. prima oara cand apare si el in presa este cand isi simte amenintat locul caldutz in care l-a numit partidul...
            ar fi fost oricum de bun simt ca intr-o astfel de pozitie sa fie numita o persoana care nu e membru de partid..
            • -2 (6 voturi)    
              Esti rauvoitor (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 10:16)

              Cristi [anonim] i-a raspuns lui pehash

              Nu Tismaneanu a lucrat la raportul ala ci o echipa de vreo 20 de istorici care au sintetizat in carte lucrari scrise anterior. Una la mana. IICCR a realizat un manual de istorie a comunismului, a organizat simpozioane si scoli de vara, a scos numerose carti (mai importate decat acel Raport de toata jena), a organizat conferinte, a actionat pentru modificarea legislatiei in vederea pedepsirii fostilor tortionari, a strans probe care atesta crimele facute de comunisti. Asta e nimic in patru ani?
            • 0 (0 voturi)    
              tismaneanu ?! (Luni, 15 februarie 2010, 10:36)

              tismana [anonim] i-a raspuns lui pehash

              dl.T. putea sa scoata un raport din 5 in 5 minute, dar batea la ochi... asa dupa un an ... mai merge... e corect. L-a dat la lupi pe Vadim... ha ha, la misto raportul. Apropo. Cati securisti penali a scos la lumina? cati sint acum condamnati? Ce a scris de tac-su? De bine?
          • +6 (10 voturi)    
            Comentariile tale denota un caracter jegos... (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 10:15)

            Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui q

            grobian si primitiv, tipic grupusculului kgb-ist, PRM. Daca ai memorie scurta, jegule uman, iti reamintesc ca PDL a fost votat de 35% din romani. Prin urmare, romanii care i-au votat va cer voua sa dispareti definitiv ca mirositi a hoit.
            • -1 (3 voturi)    
              35% pdl? hahahahaha!!!!!! (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 17:22)

              ciomag [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

              draga concetatene,

              pdl, ca si psd, a fost votat de o minoritate de romani - toata clasa politica a primit vot de blam in 2008. daca facem un calcul la repezeala, in mare, din totalul de 17 milioane cu drept de vot, doar vreo 6 milioane au bagat ceva in urna. din astia, 2 milioane cu pdl, 2 cu psd si restul cu restul + injuraturile.

              nu incurca borcanele si nu te umfla prea tare, ca doare cand te spargi.

              oprea asta a mizat prost, e clar, dar asta nu inseamna ca nu a facut mai mult pentru deconspirararea securistilor decat toti deputatii taranisti si liberali din 1996 incoace.
              • +1 (1 vot)    
                a facut dar nu se vede (Luni, 15 februarie 2010, 9:19)

                bogdan [anonim] i-a raspuns lui ciomag

                O fi facut dar in secret si pentru familia lui deoarece nu se vede mai nimic. In afara de a foslosi o sinecura pentru a publica propriile carti - si nu in numele institutului cum ar fi fost firesc, personajul se distinge doar prin atitudine agresiva si o infatuare iesita din comun - el este unicul luptator real impotriva crimelor comunismului.
        • +10 (12 voturi)    
          Sunt pe site... (Vineri, 12 februarie 2010, 20:28)

          Luk [anonim] i-a raspuns lui dvs

          ...tot felul de tineri care-si amintesc si de basescu si de iliescu. Tinerii astia au dificultati in a inghiti argumentele anti-comuniste ale lui iliescu si compania, Ok?
          Sunt probleme cu priceptatorul atunci cand primesti declaratii anti-totalitare de la tovarasul Iliescu, tatal mineriadelor.
          Pentru cei care n-au probleme cu asta: numai respect!
        • +8 (10 voturi)    
          o memorie suspect de selectiva (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 12:12)

          Harap Alb [anonim] i-a raspuns lui dvs

          Imi aduc perfect aminte cine era in fruntea PDSMartR-urui. Iliescu, Martian, Roman, Nastase si alti comunisti - mari de tot, cu vile in Primaverii, cu parinti in CC....nu un parlit de reprezentant la Anvers.
          PNL-ul iubeste foarte tare si PSD-ul, si politica lor, si e bagat binisor si in furaciunile lor.
          Basescu s-a ridicat prin popularitatea si seriozitatea sa. In comparatie cu restul hahalerelor, e baiat de nota 10.
        • +3 (5 voturi)    
          Poate nu vezi sau te faci ca nu vezi.... (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 12:35)

          Reascatorul [anonim] i-a raspuns lui dvs

          fratia rosie intru ale bolsevismului si kgb-ismului a cardasiei PSD/PNL. Chiar vrei sa ne prostesti in fata? PDL este un partid popular, recunoscut si apreciat in CE, chiar daca iti displace si debitezi ineptii.
      • -2 (14 voturi)    
        spionul altora (Vineri, 12 februarie 2010, 19:28)

        Sinoda [utilizator] i-a raspuns lui Luk

        http://www.interesulpublic.ro/print.php?id=115

        Un om avand numeroase legaturi cu serviciile secrete straine, probabil primul civil care a studiat arhivele secrete ale romaniei, binenteles, el fiind unealta altora mai smecheri si carora romania trebuia sa le pupe picioarele.
        • +2 (6 voturi)    
          Corect... (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 9:19)

          Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui Sinoda

          Comentariul tau si-a atins tinta, motiv pentru care agentii de serviciu incearca sa-l ascunda. Acest individ este foarte dubios. Nu a produs nimic, doar gunoi, ca si caracterul lui.
        • -2 (6 voturi)    
          la baneasa ati facut scoala? (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 17:49)

          ciomag [anonim] i-a raspuns lui Sinoda

          aloo, moderatorii!

          mai lasati si civilii sa le raspunda albastrilor astora, ca prea au navalit toti gramada pe oprea.

          si observ ca destui dintre ei apara de zor pdl. nu degeaba se trage partidul asta din fsn. ca doi frati dintr-o tulpina, cum era versul ala? pdl si psd, urmasele fsn.

          in primavara lui 1990, in piata universitatii, timp de 50 de zile s-a protestat impotriva mascaradei criminale conduse de ion iliescu, petre roman, adrian nastase si altii ca ei.

          securistii si activistii de partid, pentru care ei si partidul erau totuna cu romania, aveau si au in continuare boala pe poporul asta care nu li se supune, domnule!

          nu uitati, iliescu e "fiul" partidului si securitatii, la fel si majoritatea celor care ne conduc. normal ca se acopera unii pe altii si sar la gatul unora ca marius oprea.

          bine ca securitatea era buna si americanii si rfg-istii rai, mai sinoda mai.

          d-aia suntem la coada europii, din cauza unora ca tine si ca luk.
          • +4 (8 voturi)    
            Luk franeaza Romania :)) (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 21:51)

            Luk [utilizator] i-a raspuns lui ciomag

            Unde l-a atacat tov Oprea pe Iliescu tinere?
            Unde apar eu comunismul sau securistii drag tovaras? :))

            Deocamdata, Basescu a condamnat comunismul in fata Parlamentului Romaniei (facandu-i pe Iliescu si Vadim sa urle, sa topaia si sa planga), in timp ce Oprea se ocupa de fabrica de inghetata, iar Antonescu se tinea de mana cu Geoana. Astea-s realitati, nu fictiuni.

            Ne tin la coada Europei tembelii, stupizii, idiotii si inchipuitii, toti manipulati de tovarasi ca Iliescu, Oprea, Antonescu si Nastase.

            Chiar si dupa ce Geoana si-a dat cu firma in cap, facandu-se de ras in toata tara si in lume, continuati precum copiii sa va faceti ca nu vedeti. Nu vedeti ce-i limpede: Antonescu si Geoana au servit unui proiect securist, fatade ale unor nasi ai comunismului romanesc.

            Cand o sa obosesti sa te sprijini in ciomag, poate apuci sa citesti pana la capat postarile mele.

            Asta, daca nu cumva o sa te doara capul de la citit...
      • +7 (17 voturi)    
        plus coafura acestui pigmeu liberal (Vineri, 12 februarie 2010, 20:09)

        Eneas [anonim] i-a raspuns lui Luk

        lupta acestei bascalie liberale impotriva comunismului e ridicola ca si personajul !
        nici de conducator de tomberon nu e bun,ca mai toti liberalii
      • +7 (11 voturi)    
        La munca domnule Oprea, nu te mai tine de prostii! (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 12:05)

        Paraipan [anonim] i-a raspuns lui Luk

        Nu pot sa-l sufar pe Preda. Poate ca mass-media ii deformeaza declaratiile, dar eu cred ca omul nu are nimic de spus, vorbeste doar ca sa fie auzit. Oare isi face campanie pentru viitoarele prezidentiale, ca si Urban???

        Insa are dreptate. Domnu Oprea, stim exact cine este si ce-a facut Basescu. De la Iliescu la Antonescu, nici unul nu mai conteneste sa ne explice ca Basescu e singurul mare securist; or sa ajunga sa spuna ca de fapt nu Ceausescu e de vina, ci numai si numai Basescu....
        Insa umbla vorba ca nici conu' Patriciu n-ar fi fost strain de institutia aia. Aaa, s-au pierdut documentele?? Fantastic, ce ghinion...Cumva domnii Geoana si Mitrea (seniorii) sa fi avut vreo legatura? Nuuu, nici pomeneala, n-au fost generali la Secu...Iliescu n-a fost secretar de partid? Ba da, dar avea fata umana....

        Oricum, nu-ti fa griji. Sunt sigur ca PNL-ul gaseste niste bani sa-ti faca un institut privat de investigare a PDL-ului.
        • +1 (1 vot)    
          istoria recenta, bat-o vina! (Duminică, 14 februarie 2010, 0:11)

          taranistu [utilizator] i-a raspuns lui Paraipan

          titlul postului tau suna a ceva de genul: " noi muncim, nu gandim!" deh
      • -4 (6 voturi)    
        cancerosul (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 15:00)

        dragos73 [anonim] i-a raspuns lui Luk

        tu esti penibil boule l-ati votat pe gaozrul care a adus ROMINIA de ripa cu un guvern care incita clasele sociale una inpotriva alteia .IDIOTUL de la COTROCENI mai are 2 luni si se duce pe pluta cu toti ai lui PDL-ISTI pregatitiva va luam beregatile
        • +3 (7 voturi)    
          Sa nu-ti uiti medicatia! (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 21:52)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui dragos73

          Sper ca sfatul meu nu vine prea tarziu...
      • -1 (5 voturi)    
        esti securist sau prost? - Piata Universitatii (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 17:41)

        ciomag [anonim] i-a raspuns lui Luk

        pentru securisti si naivi, partidul si comunismul = romania.

        cine este fesenist, ori e prost, ori comunist - asa se canta in piata universitatii, in primavara lui 1990.

        pentru restul oamenilor normali din romania, securitatea era intr-adevar bratul inarmat al partidului comunist, cum zicea ceausescu & clica lui. inarmat impotriva poporului.

        asa ca - mai rasfirati baieti, ca putiti a scoala de la baneasa de la o posta.
        • +2 (6 voturi)    
          Puti a IQ mic. (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 21:53)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui ciomag

          Mic si frustrat.
    • +4 (10 voturi)    
      sclav al lui patriciu (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 3:31)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui srpc

      acest sclav al lui patriciu ar trebuie dat afara astazi si trimis impreuna cu toti penalistii in kazahstan acolo unde e tatal lor - patriciu
      romania nu are nevoie de pnl
      liberalii adevarat isint in pdl
  • -3 (27 voturi)    
    Dane, cam exagerezi (Vineri, 12 februarie 2010, 17:04)

    Tim [anonim]

    Nu prea inteleg Dane pozitia ta. Titlul parca e cam tendentios...E adevarat ca Oprea a fost pus politic DAR pana la urma Institutul a avansat in condamnarea comunismului prin actiuni. Nu s-a ocupat doar de condamnarea lui teoretica asa cum a facut Base ca apoi sa defileze pe scena cu diversi militieni gen Netoiu...Din pacate cu condamnarea aceea teoretica a fraierit pe multi...In fine, ma asteptam la o pozitie clara nu ambigua + un titlu de 2 lei...
    • +18 (28 voturi)    
      Condamnare teoretica (Vineri, 12 februarie 2010, 17:40)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui Tim

      Eu zic ca era necesara condamnarea comunismului, asa cum s-a facut.
      Cred ca ar trebui facut mai mult si mai cred ca cei care se ocupa de asta ar trebui sa fie destul de ocupati cu munca lor (in fond, am avut 45 de ani de comunism). Asta inseamna ca n-au timp sa faca biografii presedintilor, iar daca o fac, incep de la Ion Iliescu (acest Luceafar al comunismului romanesc cu fata umana).

      In ceea ce priveste "confiscarea politica a muncii pe care am facut-o noi la institut", nu prea inteleg cum merge treaba?! E institutul lor personal? Au muncit in timpul liber ori pe banii lor acolo?

      Oamenii astia sunt platiti din bugetul nostru, rezultatele muncii lor fiind ale institutului, nu invers.

      Eu, sa fiu in locul domnului Oprea mi-as da demisia si m-as apuca sa fac treaba asta pe banii unor sponsori. Daca esti bun, esti bun!

      Altfel, e doar gargara de functionar temator de pierderea scaunului (mioritic ori ba)!
      • -5 (15 voturi)    
        Auzi tataie...ma lasi? (Vineri, 12 februarie 2010, 19:21)

        Tim [anonim] i-a raspuns lui Luk

        Mai nea Luk, daca zici ca era necesara, foarte bine. Dar ce te deranjeaza daca omul face si altceva in timpul liber? Nu are voie sa puna in discutie conlucrarea perfecta dintre nea Base si Securitate? Mai bine te-ai sesiza ca din banul nostru platesti aiurea sute de securisti in loc sa te sesizezi in cazul asta. Mai baieti, daca tot ati votat prost si vedeti acum ce jale face boc din tara, macar nu-l mai lingeti in fund pe flacaroiul violet. Sau ma rog, daca v-a luat comunismul de fraieri vad ca asa ramaneti...
        Imi pare rau Dane ca te apara indivizi din astia cu limba in fundul altora...nu meriti asta...
        • +4 (12 voturi)    
          revolutia bunului simt (Vineri, 12 februarie 2010, 21:29)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Tim

          se simte in limbajul tau.. ;)
          sunt curios, oare cati ani crezi ca ar mai avea nevoie oprea ca sa ne spuna si noua la ce concluzie a ajuns cu base si securitatea? cam pana iese la pensie?
        • +4 (8 voturi)    
          votat (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 12:07)

          tiana [utilizator] i-a raspuns lui Tim

          Eu nu cred ca am votat prost, dimpotriva! Nici la alegeri si nici acum cand ti-am dat un minus. Sanatate!
        • 0 (6 voturi)    
          limba violet (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 13:40)

          nyckys [utilizator] i-a raspuns lui Tim

          mai nea Tim....PIT cum reusesti cu asa creier sa reusesti sa scrii,chiar ma-ntreb daca cu asa inteligenta reusesti sa ai vreun aport la banul public,iar daca da,atunci tot "respectul" fiindca te chinui mult.Legat de analiza clara a situatiei actuale a politicii dambovitene n-as indrazni sa-ti cer sa o inteleg!!!!Ti-ar lua foc "bunatate de creier"
      • +10 (16 voturi)    
        Ce vrea Oprea? (Vineri, 12 februarie 2010, 19:23)

        gica p. [utilizator] i-a raspuns lui Luk

        Pe banii statului,de douazeci de ani, nu a "produs" nimic.Toata munca Institutului pe care l-a condus s-a materializat in carti al carui autor se considera.Ar trebui dat in judecata pentru acest lucru
  • -1 (13 voturi)    
    Nu esti ciobanul (Vineri, 12 februarie 2010, 17:07)

    Cainele barbat [anonim]

    tu esti chiar miorita .care asculta pe la colturi si apoi merge cu para .
    problema mioritei este ca miorita insasi a nascocit toata povestea ca sa ramana ea sefa turmei .
    Intrucat nu avem decat un martor chiar miorita care a beneficiat si de turma dupa ce baciul moldovean a disparut in imprejurari necunoscute.
    Miorita a declara ca baciul ungurean si cel vrancean sant autori omorului .
    Deci denuntatorul elimina alti 2 competitori pe piata branzei si ramane singur si cu turma . lipseste marturia cainelui barbat care a fost si el acolo .Drãguþule bace,
    Dã-þi oile-ncoace,
    La negru zãvoi,
    Cã-i iarbã de noi
    ªi umbrã de voi.
    Stãpâne, stãpâne,
    Îþi cheamã º-un câine,
    Cel mai bãrbãtesc
    ªi cel mai frãþesc,

    autoritatile ca deobicei au fost duse de nas .
    asa si nea sica oprea . el tipa el duce de nas lumea cu dezvaluiri de oseminte din 1957 .cica face dezvaluiri comuniste . nea marius sant bune si alea dar mai bune ar fii alea cu comunisti dintre noi care si acum conduc tara si care au luat tot banul de am ramsa fara turma oi multe ....dar miei ...
    • -9 (21 voturi)    
      se rezolva! (Vineri, 12 februarie 2010, 17:15)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Cainele barbat

      sper sa apara iute cartea despre mafiotul securist basescu si atunci vei avea satisfactia sa afli si despre ex-comunistii care ne conduc!
      • +14 (20 voturi)    
        Eu o astept paia despre (Vineri, 12 februarie 2010, 17:27)

        baciul taricean [anonim] i-a raspuns lui srpc

        tariceanu,risanu,ghise,fenechiu,morega,nastase,miky spaga,iliescu,d.i.popescu,voiculescu,vosganian,pantis,patricu,tiriac etcetcetc astia au oi mai multe la monte carlo ....
      • +17 (19 voturi)    
        Despre Iliescu nu vrei? (Vineri, 12 februarie 2010, 17:47)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        Despre Nastase nimic? Despre Geoana nimic?
        Despre idiotii care au adus steagurile rosii la Timisoara, nu vrei sa auzi nimic?

        M-am cam saturat de pupatori in dosul psd-ului, stiai?
  • +11 (21 voturi)    
    oportunist feroce (Vineri, 12 februarie 2010, 17:14)

    balta alba [anonim]

    Echipa domnului Oprea a facut valuri mari in politica liberala! Dealtfel acesta a fost numit politic de primul ministru Tariceanu pentru al contra pe presedintele Basescu.Privind atent la adjunctul dlui Oprea, Stajarel Olaru parca intrevad un comportament legionaroid.Prea multe institute ce se ocupa cu potcoave de cai morti...Ar trebui lasate toate in cadrul Academiei si nu asevite unui partid sau unui presedinte-vezi institutul lui I.Iliescu.Atitudinea revistei 22,prin editorialul doamnei Rodica Palade:http://www.revista22.ro/a-fi-la-butoane-7585.html este destul de rezervat in a solicita mentinrerea domnului Oprea ca sef al institutului.Cititi si intervuiul din Academia Catavencu cu acest domn:
    http://www.catavencu.ro/marius_oprea_nu_mi_e_frica_nici_de_cacatii_de_comunisti_nici_de_cacatii_astia_de_la_putere-12535.html
    Prost de bun sa fii si tot i-ti vine sa-i dai una peste bot-cred ca tipul are si o defectiune craniana....
  • -4 (16 voturi)    
    Sa traiasca Marius Oprea!!! (Vineri, 12 februarie 2010, 17:14)

    Adam [anonim]

    Sa traiasca Marius Oprea!!!
  • +12 (24 voturi)    
    cine a castigat alegerile? (Vineri, 12 februarie 2010, 17:18)

    mircea [anonim]

    PNL si PSD au pierdut alegerile,dar nu se dau plecati.Tin cu dintii de posturi,fac scandal in media,inproasca cu noroi orice initiativa.Toate hotiile se petrec din cauza parlamentului,care,atunci cand o lege trebuie modificata,ori adoptata o tot amana incat legea devine inutila.Marius Oprea cata demnitate are daca nu se da plecat?Si mai spune ca era directorul unui institut de combatere a comunismului,in realitate aplica comunismul.Liberalii mau scarbit atat de mult incat nu mai cred ca ei lupta inpotriva comunismului.
    • -9 (17 voturi)    
      Romanus retardatus (Vineri, 12 februarie 2010, 17:21)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Au pierdut PNL si PSD, sa pelce dom'le profesorii, medicii si toti functionarii PNL si PSD.

      Arpopo, PNL si PSD au gastigat, PDL a pierdut zdravan, dar meritul e al lui Base.
      • +18 (20 voturi)    
        ce este cu adevarat periculos (Vineri, 12 februarie 2010, 17:42)

        gabriel [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        nu psd si pnl sunt adevaratul pericol, de infractorii astia se poate ocupa justitia. Problema cu adevarat grava este populatia semidocta care privind la rtv si antene se indoctrineaza cu rautate si tradare......prea multi prosti care pun botul......
        • -4 (8 voturi)    
          ce e si mai periculos... (Vineri, 12 februarie 2010, 19:25)

          tim [anonim] i-a raspuns lui gabriel

          E ca vazand voi ce conducere luminata avem inca ii mai lingeti...Asta e grav. Sau aveti afaceri cu puterica sau sunteti mai putin destepti. Da, stiu ca e de vina Crin ca l-a pus Base pe Boc premier. Stim ca liberalii fura pe rupte. Nu stiu cum dreq dar de peste un an nu au facut dosar macar vreunuia...Or fi baieti destepti, cine stie. De bine de rau de la PDL preietena EBAi s-a produs si e tot defa tineretului...:))))))))
          Oameni buni, ganditi! nu va fie frica :D Se poate...
  • +21 (21 voturi)    
    Quintus (Vineri, 12 februarie 2010, 17:18)

    cristian [anonim]

    Domnul Marius Oprea a pastrat o tacere suspecta in legatura cu presedintele de "onoare" al PNL , Mircea Ionescu Quintus unul din cei mai odiosi turnatori ai securitatii. Ticu Dumitrescu ii ceruse categoric in 2006 sa plece de la conducerea PNL.
    Atunci pentru a evita scandalul s-a retras din prim plan dar dupa moartea lui Ticu, batranul turnator a revenit sustinut si de bunele sale relatii cu Iliescu si Vacaroiu.
    • +10 (12 voturi)    
      rezon (Vineri, 12 februarie 2010, 19:20)

      Sinoda [utilizator] i-a raspuns lui cristian

      http://www.interesulpublic.ro/print.php?id=770

      sau pe scurt

      Traficul cu documente secrete
      O altă preocupare neortodoxă a unor personaje din sfera de influenţă a lui Marius Oprea se referă la scoaterea din arhive şi plasarea către cei interesaţi a mai multor documente secrete. Spre exemplu, spun sursele, „a existat o preocupare pentru obţinerea de documente din arhive care să confirme dreptul de proprietate al evreilor asupra unor terenuri din Moldova şi Bucovina“. Există, de asemenea, informaţ ii, neconfirmate însă de serviciile secrete româneşti, conform cărora ar exista o probă video privind plasarea unor documente din arhivele SRI, de către trei persoane din grup (una dintre ele, fost membru CNSAS), către o anumită ambasadă din Bucureşti. În ceea ce-l priveşte pe Marius Oprea, el este deja cunoscut pentru scoaterea de documente din arhive sau cancelarii şi plasarea lor, fără a ţine cont de interesul public, în diverse medii de interes. Cel mai cunoscut caz este cel privind dezvăluirea presupusei implicări a României în livrarea de armament („rachete sol-aer în valoare de 9 milioane de dolari“) către Iran, în 1995, operaţiune care ar fi încălcat flagrant embargoul impus Iranului de comunitatea internaţională. Documentul care ar fi probat această afacere, şi care avea caracter confidenţial, a ajuns în presă, dar şi la Parchetul Militar, printr-o strategie bine pusă la punct de avocaţii săi din PNL.
      • +1 (3 voturi)    
        nesimtire (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 17:27)

        coca [anonim] i-a raspuns lui Sinoda

        Nesimtire ,vorba lui boc-poc, nesimtire multa la acest individ.Tocmai l-am auzit vorbind la tv acum cateva minute si vorbea despre salarizarea si pensiile celor din SRI.Oare asta era obiectul activitatii sale ? Si cu dezgropatul ce voia sa demonstreze, daca voia dezhumari trebuia sa inceapa cu mortii din decembrie 89...apropo de crimele comunismului sau comunistului, cum vreti...
  • +4 (16 voturi)    
    Criză de oameni (Vineri, 12 februarie 2010, 17:18)

    ANAMORF [anonim]

    Nu-i de mirare că "Volo" Tismeneţki îşi face loc cu coatele, chiar şi la preşedinţia unui amărât de institut românesc...

    Dar nici traseul PNL-ist al lui Oprea, din ultimii ani, nu-i prea lăudabil !

    Chiar n-or mai fi rămas deloc oameni de calitate în ţara asta ?!
  • +16 (20 voturi)    
    nu esti cioban,dar nici nu esti departe de acest t (Vineri, 12 februarie 2010, 17:19)

    emil_m [utilizator]

    un singur lucru nu inteleg la astfel de oameni:stiu ca sunt pusi pe criterii politice,apoi cand trebuie sa fie schimbati,apar in presa si spun ca nu mai exista altii precum ei.Mi se pare de prost gust teatrul pe care il face acest individ,oricate merite ar avea el.Trebuie sa inteleaga faptul ca in Romania mai exista si alte capete luminate,acel institut nu a fost croit pe masura lui.
  • -12 (16 voturi)    
    Omul asta chiar a facut ceva concret (Vineri, 12 februarie 2010, 17:21)

    Radu 2 [anonim]

    Spre deosebire de gargaragiul Tismaneanu, Oprea a cautat si descoperit victime ale securistilor, tarani impuscati la marginea drumului, i-a gasit si pe criminali si a intentat actiuni in Justitie. Probabil ca a deranjat clica securisto-comunista, care nu accepta decat critici teoretice, in volume frumos legate.
  • +16 (20 voturi)    
    intrebare (Vineri, 12 februarie 2010, 17:21)

    saladin [anonim]

    De ce nu inteleg unii, in acest caz persoana educata, elevata, intelectual adica, ca nu pot mosteni pamintul, adica o functie si ca fiind slujbasii statului trebuie sa mai si plece. Apoi daca este asa valoros cum zic petitiile de ce a capatat postul politic, sub pulpana lui Tariceanu si acum nu intelege ca alt PM poate actiona la fel. Ceea ce ii lipseste este "bunul simt" desi este liberal dar si corestitudinea in a intelege ca pentru posturile publice guvernul la putere decide. Asa a facut si Nastase si Tariceanu deci nimic nou sub soare...Ati pune prietenii, "colegii" sa cerseasca pentru tine un post este uneori degradant. Si in acest caz este !.
  • +13 (17 voturi)    
    Galagie (Vineri, 12 februarie 2010, 17:45)

    Gimmy [anonim]

    Ma amuza sa vad tot felul de politruci (mai mult sau mai putin competenti) zbierand ca di ngura de sarpe ca sunt schimbati pe criterii politice, in conditiilein care au fost numiti in posturi exact pe aceleasi criterii politice pe care acum le recuza!

    I nplus, galagia asta facuta de un om pe care il apreciam pentru ce a facut ma dezgusta! Chiar nu mai are nimeni nici un pic de decenta in tara asta? Au inlocuit toti bunul simt cu functia si salariul gras!?
  • +12 (16 voturi)    
    Rolul lui Marius Oprea la IICCR... (Vineri, 12 februarie 2010, 17:48)

    judex [anonim]

    ...este identic cu rolul lui Mircea Dinescu la CNSAS. Ambele institutii au irosit o multime de bani publici pentru rezultate practic inexistente, reusind sa compromita cele doua institutii.
    • +4 (8 voturi)    
      Absolut de acord... (Vineri, 12 februarie 2010, 19:58)

      Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui judex

      fara nicio rezerva. Ati exprimat purul adevar.
    • +2 (4 voturi)    
      Asa este (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 18:02)

      gelutu [anonim] i-a raspuns lui judex

      Ai multa dreptate dle.Judex,ambii indivizi(ca altfel nu_i pot numi) sunt niste javre,care latra la luna pe banii nostri.Chiar nu pot fi scuipati de pe aceste functii grase?Devin din ce in ce mai mai agresivi si plini de ura,pot deveni chiar periculosi.Afara cu ei!
  • -7 (11 voturi)    
    marius oprea (Vineri, 12 februarie 2010, 18:54)

    sandu [anonim]

    marius oprea chiar isi face treaba. cu cei putinii bani pe care i-a avut la dispozitie, a facut o multime de lucruri. a adus in instanta mai multi securisti. a descoperit zeci de cadavre. oameni omorati de securisti. omul trebuie mentinut, ca isi face treaba, s-a dovedit ca e cinstit si corect.
    @judex: mai citeste inainte sa te arunci cu niste declaratii aiurea
  • +6 (12 voturi)    
    dreptacii nostri (Vineri, 12 februarie 2010, 19:05)

    mihai [anonim]

    acum,cu acest scandal, imi dau seama cata dreptate avea sorin adam matei cand il descria (in 'boierii mintii) pe prietenul din tinerete-marius oprea-drept un sinecurist;cam astia sunt oamenii de dreapta (nu toti,bine-nteles) de la noi,clameaza principiile dreptei dar ,cand sa treaca la fapte, tot la stat alearga dupa slujbe,institutii,orice,numai sa le pice ceva...trist.
  • +7 (9 voturi)    
    Din păcate... (Vineri, 12 februarie 2010, 19:19)

    mamacerghida [utilizator]

    ... nimic nu a mai rămas nepângărit în țara asta. Și oamenii valoroși s-au înregimentat politic, cercetarea devenind și ea armă în mâna celor de la putere. La fel s-a întâmplat și cu Marius Oprea, un foarte bun profesionist care a ajuns să facă politică de doi bani în loc să se fi ocupat cu ceea ce știe cel mai bine. Istoria recentă....

    Domnul Oprea să nu uite că același Tăriceanu și partidul din care face parte susținea că va promova rapid legea lustrației. Liberalii, ca ultimul partid cu ascendență în politica antebelică avea toate argumentele să o facă.... Nu a făcut-o și știm cu toții de ce. Unde a fost atunci dl. Oprea?! Dar Olaru?!

    Dar cu ce ar fi mai bun Volodea Tismăneanu?! Un oportunist bun de gură care a “mirosit” barga în care trebuie să se cațere devenind un slujbaș de încredere a lui Băse?! Ca și CNSAS, toate aceste instituții s-au degradat încontinuu și s-au degradat încontinuu...

    Dorin Tudoran?! Ultimele noutăți despre el ridică mari semne de întrebare. Niște derapaje cel puțin curioase. Deci, cum spuneam, din păcate orice intenție bună în România s-a finalizat cu un fiasco total...
  • +6 (10 voturi)    
    Tupeist (Vineri, 12 februarie 2010, 19:31)

    Leon [anonim]

    Tupeistul nr. 461.236 din Romania. E voie sa fie numit pe criterii politice de catre premierul PNL-ist. Nu e voie sa fie destituit de catre PDL.
    Limbajul e de catza.
  • +7 (11 voturi)    
    imi pare rau pentru Oprea (Vineri, 12 februarie 2010, 19:37)

    berkeley [anonim]

    dar e o mare diferenta intre el si Vladimir Timaneanu...activitatea lui Tismaneanu in mediu academic american (cita e) ca si in think tankul Woodrow Center e de o mult mai mare anvergura...Tismaneanu incearca o conectare la thinking global world prin institutii Oprea desi are merite e doar un "regional" ambiguuu
  • +7 (11 voturi)    
    Sunt de acord cu Cristian Preda (Vineri, 12 februarie 2010, 19:57)

    Rescatorul [anonim]

    Domnul Marius Oprea nu este echidistant, ceea ce il face incompatibil cu aceasta functie. Are idei preconcepute si este incapabil de analize profunde si realiste.
    • +1 (1 vot)    
      Si Tismaneanu e echidistant? (Duminică, 14 februarie 2010, 12:07)

      Marian [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

      Te contrazici singur baiete! Tismaneanu care este unul dintre pupincuristii presedintelui este echidistant? Fata de cine? Adevarul este ca dupa ce l-a slujit pe Base ani de zile, Tismaneanu trebuie recompensat. Mai ales ca se stie, ii expira contractul de la Universitatea din Maryland si omul ramane somer. O chestie absolut jegoasa.
  • +7 (11 voturi)    
    Jenante campanii de presa (Vineri, 12 februarie 2010, 20:43)

    un istoric [anonim]

    dl Oprea e excelent in organizarea unor campanii de presa, e un merit care trebuie recunoscut. cat despre meritele stiintifice, ele nu sunt chiar nule, dar nu se pot compara nici pe departe cu ce a scris Tismaneanu si cu recunoasterea stiintifica de care se bucura la nivel international. cat despre restul angajatilor, e suficient sa rasfoim numeroasele volume publicate pe banii nostri (ca e cert faptul ca finantarea pe care IICCR-ul a avut-o nu se compara cu niciun institut de cercetare din Romania): cercetatori de o reala valoare (Raluca Grosescu) semneza alaturi de juni cercetatori care scriu incredibil de prost.. (nu le mai dau numele, ca sunt mai multi). nu numai articolele, dar si recenziile sunt scolaresti, aproape ilizibile. de Stejarel Olaru si Lucia Hossu Longin nu mai zic nimic - nici nu merita sa ne straduim sa aplicam niste criterii academice pentru evalua ce fac...
    deci: daca cercetatori de talia lui Vladimir Tismaneanu vor sa se implice in transformarea IICCR-ului intr-un institut care depaseste etapa dezgrobarii mortilor si elaboreaza niste lucrari/ organizeaza colocvii de inalta tinuta academica, nu putem decat sa fim onorati. dl Oprea ar fi bine sa nu mai clameze incercarea de politizare a institutului - stie foarte bine ca a ajuns in aceasta functie in primul rand gratie calitatii sale de politruc liberal. finalmente, chiar daca dl Oprea ar fi fost un excelent cercetator, chiar daca limbajul lui nu ar fi fost atat de colorat si de non-academic... tot ar fi putut ceda scaunul. functiile academice nu sunt pe viata.
  • +7 (11 voturi)    
    Marius e copil de COLONEL (Vineri, 12 februarie 2010, 20:50)

    halal anticomunism [anonim]

    Marius a facut si multe lucruri bune, dar e baiat de COLONEL. Nu e gluma si nici intoxicare. Tatal lui a fost COLONEL in timpul regimului comunist in Brasov, ca si tatal lui Orban. Daca reporterul vrea sa fie intradevar informat, sa-l intrebe pe Marius daca e copil de colonel. Atat. La fel ca si Tismaneanu, parintilor ne-au tinut sub tank iar acum copiii lor investigheaza ce e cu comunismul. Trist.
  • +1 (9 voturi)    
    Sapa Volodea dupa cranii zdrobite? (Vineri, 12 februarie 2010, 20:55)

    mil [anonim]

    Voi stiti cu adevarat ce face instituul asta? Dezgroapa morti uitati sau lichidati sumar si ai caror criminali nu afost niciodata judecati. Si culmea, procurorii, cu dovezile crimei in nas, nu incep urmarirea penala, cica s-a prescris. Asa se condamna comunismul nene, cu dovezi, cu nume, cu pensionari securisti morti si vii pusi sub oprobiul public, crima nu se prescrie in USA.

    Oprea a dus in saci de rafie la procurori sute de schelete in saci de rafie, schelete pe care le-a dezgropat multe cu mainile lui, ca e arheolog...Il vedeti voi pe Volodea tismaneanu umbland prin paduri si mlastini cu harletul pentru 4000 pe luna?

    Rusine sa va fie domnule Tapalaga pentru titlul asta...si rusine celor care scriu impotriva lui Oprea fara sa stie alta ca e impotriva lui Basescu. Pai daca Baxse e sigur un securist nedovedit. cu dosaru disparut..cum naiba sa fi partas cu el?

    La noi ca la nimeni condamnam informatorii, care unii isi protejau familia si cariera, fiind santajati...Dar tortionarii? Dar ucigasii?
    • +6 (12 voturi)    
      Eroare (Vineri, 12 februarie 2010, 21:50)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui mil

      Oprea este un sinecurist si un carierist ordinar cu rezultate ZERO. Ca si stapanul lui Crin Antonescu. El a carat saci de rafie cu documente de interes national in alte locuri. Stie prea bine tovarasul Oprea unde anume. Oricum, nu vad nici o drama... Sunt aproape un milion de someri in Romania. El (Oprea) de ce e asa de ingrozit ca-si pierde postul??? Ca are dom' patriciu ce sa-i dea de lucru. De exemplu sa-i cerceteze trecutul securisto-comunist.... Da, ai inteles bine. Trecutul securisto-comunist al tovarasului Patriciu. Ori "ai nostri" sunt curati, nu-i asa?, iar "ai lor" sunt securistii... Dubla masura face casa buna cu PNL. Te rog sa-mi raspunzi la o singura intrebare: Cum poate accepta neprihanitul Oprea ca sef de onoare de partid un turnator notoriu? Unul dovedit cu documente. Este vorba de M.I. Quintus.
      • +3 (7 voturi)    
        Dac Domnul Oprea este plin de bune intentii.... (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 9:22)

        Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui Cristi

        si moare de dragul tarisoarei sale, de ce nu deconspira agentii NKVD/KGB/GRU care au facut si fac atata rau romanilor si tin aceasta tara in saracie si inapoiere
  • +3 (11 voturi)    
    E ceva ce nu reusesc sa inteleg... (Vineri, 12 februarie 2010, 21:33)

    Cristi [anonim]

    Oare tovarasul Oprea cam pe ce criterii, altele decat politicianiste, a ajuns sa ocupe functia de sef al IICC???? Si as mai avea o singura intrebare... Una retorica. La PNL se practica obraznicia, tupeul nemasurat si galagia agresiva? Repet, intrebarea este una retorica. Acest Marius Oprea, posibil agent acoperit al unei puteri straine, a avut rezultate ZERO pe linie. Asemeni sefului sau de partid Crin Antonescu zis si Chucky. Nefacatorul de nimic.
    • -1 (5 voturi)    
      Oare de ce nu reusesti? Esti din PD-L? (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 10:29)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      Pe criteriul ca are o teza de doctorat despre Securitate, ca a publicat niste carti despre Securitate si ca a fost persecutat de Securitate inainte de 1989. Iar despre rezultatele IICCR pune mana si informeaza-te! Si compara-le cu rezultatele INST, Institutullui Revolutiei, CNSAS, etc. O sa ai mari surprize. Dar despre institutele de mai sus, nu zice nimeni nimic ca nu deranjeaza pe nimeni.
  • +3 (11 voturi)    
    la ce freza de taran (Vineri, 12 februarie 2010, 22:37)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    recent urbanizat are, nu e de mirare ca e un slugoi securisto-kaghebist. E clar ca e prima, in cel mai bun caz, a doua generatie la oras. Inevitabil e ros, saracutul, de felurite complexe si frustrari. Dupa ce am aflat ca tatal sau a fost colonel comunist tortionar, la fel ca cel al bunului sau prieten, romanul ludovicorban, totul a devenit foarte limpede.
    Solidaritate de consatean, la asta se rezuma activitatea publica a slugoiului mariusoprea.
    • 0 (4 voturi)    
      Esti un bou! (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 10:24)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      Mai important e ce ai pe cap (freza) decat ce aiin cap? Se vede ca-ti faci veacul pe la Bamboo! Ai auzit de Albert Einstein? Daca nu cauta o poza cu el pe net si vezi ce freza avea.
      • 0 (4 voturi)    
        Boi... (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 12:39)

        Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui Eu

        sunt cei care nu au nimic nici pe cap si nici in cap, inclusiv cei care ii apara. Marius Oprea este exemplul dat mai sus, care confirma regula.
      • 0 (4 voturi)    
        imi dau seama (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 17:21)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Eu

        ce fason de taran recent urbanizat adus de ceasca la oras ai matale, ascultator de manele, mincator de seminte, votator de geoantonela, daca atit ai inteles din postarea mea. Basca limbajul cu termeni rurali, boi, vaci, oi, etc, iesit direct din experienta milenara a stramosilor matale.
        O recomandare: cind te urci in tramvai nu trebuie sa dai buna ziua la toata lumea.
        Si apropo, pentru mine einstein al matale tot un fel de personulitate ramine.
        • -1 (1 vot)    
          numele de "bec" (Duminică, 14 februarie 2010, 16:27)

          niv [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

          vine de la pronuntia in engleza a cuvantului indicand dosul ori posteriorul (back) sau vine de la becul cu filament, caruia i s-a pus punct, deja, prea poluator fiind...si zau, cum poluati pretutindeni semanati cu "bec-"ul dvs, dle!
          • 0 (0 voturi)    
            repet si pentru matale (Duminică, 14 februarie 2010, 23:16)

            baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui niv

            ca vaz ca n-ai inteles:ce fason de taran recent urbanizat adus de ceasca la oras ai matale, ascultator de manele, mincator de seminte, votator de geoantonela, daca atit ai inteles din postarea mea.
            Mai mult e obositor si inutil, draga tovarase, scuze, camarade, ca te ghicesc cam verde, ai scapat de la Pitesti cumva?
    • -1 (1 vot)    
      dta esti fratele (Duminică, 14 februarie 2010, 16:19)

      niv [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      geaman al lui Volo? sau purtatorul lui de parole, voroave si gaguri...
  • +7 (11 voturi)    
    Perfect adevarat.... (Vineri, 12 februarie 2010, 22:59)

    Neamtul din Canada [anonim]

    in zilele revolutiei Marius Oprea si al lui prieten nedespartit Sorin Matei cautau asiduu in arhivele Securitatii din Brasov dosare importante,.....Trei zile si trei nopti au scotocit la dosare, ..declarind in particular, ca ei s-au dus la Securitate ca sa apere si sa pazeasca nepretuitele dosare de furia piromana a unor securisti zelosi sau a boborului dezlantuit....
    Si iarasi ceva foarte interesant...
    Oprea spunea intr-un interviu ,ca inca din perioada studentiei lui bahice,s-a considerat un luptator anticeausist , lipind pe unde apuca manifeste in Regie si ca in final a fost prins....!!
    Domnule Oprea !....Cum este posibil ca in aceste conditii (prins de Securitate) sa-ti termini studiile??
    zum beispiel: studentii din Brasov prinsi de Securitate, in timpul razmeritei din 15 noiembrie 1987 au cam luat-o pe 'coaja' ....unii dintre ei au fost "deportati" in nordul Moldovei cu intreruperea studiilor...
    Pentru ca dupa revolutie sa revina in Brasov si sa-si continue studiile...
    Altii au murit ca urmare a tratamentului aplicat in timp de fosta Securitate..
    Dezgropati potcoave de cai morti...domnule Oprea!
  • -2 (8 voturi)    
    Tismaneanu nu e o portavoce PDL? (Vineri, 12 februarie 2010, 23:33)

    Bogdan [anonim]

    Ce declaratie la Cristian Preda : daca Marius Oprea e portavoce PNL, atunci despre Tismaneanu in ultimul an, nu se poate spune ca e o potravoce PDL?

    Ce sa-i faci, policienii sunt politmicienii, oricat de intelectuali si fini se dau!...
  • +7 (11 voturi)    
    Dan Tapalaga, intreaba-l pe Oprea de tata colonel (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 0:41)

    Targoviste [anonim]

    Dane, daca esti iun ziarist obiectiv, intreaba-l pe Oprea despre tatal ofiter in slujba regimului comunist. Oprea senior a iesit la pensie colonel si a murit dupa revolutie. Brasovenii stiu asta la fel de bine cum se stie si despre Orban si tatal lui. Eu nu neg ca Oprea s-o simti acum bine facand pe dizidentul, la fel ca si orban, amandoi cocotzati intr-un partid istoric, dar intreaba-l sincer si descis: a fost taticu' colonel in anii aia de groaza? Singurul raspuns e DA 100%. si atunci cade tot castelul de nisip al bunelor intentii. Nici Oprea nici Tismaneanu nu au caderea morala sa fie administratorii adevarului despre comunism cand ei provin din protipendada cominternist/securisto-militara. Pot scrie carti, nimeni nu-i opreste, ca au informatii de la taticii lor, dar jos mana de pe banii publici. Asta e ideea, sa scrie pe banii lor, nu in institute in care sunt platiti sa ne spuna cum babacii lor ne calcau cu tanku si se uitat la ceialalti oameni ca la simple accidente genetice.
    • +8 (10 voturi)    
      Ca tatii lor au fost colonei.... (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 9:27)

      Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui Targoviste

      nu asta-i baiul. Sa-i intrebe Domnul Tapalaga ce au facut acesti colonei impotriva Romaniei si romanilor? Si poate aflam si noi astia care ne-am pierdut rude pe la canal si in puscariile comuniste. Nu de altceva, dar PNL-ul asta s-a umplut de securisti, turnatori si kgb-isti.
    • -1 (1 vot)    
      just, (Duminică, 14 februarie 2010, 16:30)

      niv [utilizator] i-a raspuns lui Targoviste

      iata un lucru bine zis, obiectiv!
  • +7 (11 voturi)    
    Oprea se numeste singur vanator de securisti (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 2:44)

    Zev [anonim]

    Eu ii vad bine-merci pe toti, sanatosi si in putere. Ce a vanat vanatorul ca nu pricep?
    • +6 (8 voturi)    
      Desconspirare (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 5:54)

      Ion Codreanu [anonim] i-a raspuns lui Zev

      Presupun ca in acest comitete mai fac parte si alte persoane care taie frunze la ciini si consuma bugetul statului de-a lila ca si alte ong-uri capuse.N-ar fi mai bine ca aceasta sarcina sa fie data procuraturii si terminam cu mincatul banilor de-a li-la
  • -2 (10 voturi)    
    DEPORTAREA LUI TISMANEANU DIN SUA (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 4:21)

    robert horvath [anonim]

    DESCONSPIRAREA INTELECTUALULUI ROSU VLADIMIR TISMANEANU !
    ( APARITIA UNOR NOI DOCUMENTE COMPROMITATOARE )
    ATENTIUNE ! EXPLOZIV ! ATENTIUNE !
    In decursul anului care a trecut am incercat fara succes sa atrag atentia autaritatilor despre activitatea lui Vladimir Tismaneanu. Plicul meu cu documente
    a fost refuzat de Ambasadoarea Romaniei la ONU Simona Miculescu, la care am avut o audienta.
    Dansa a refuzat sa se uite la documente, precizand ca in cazul in care descid plicul
    compromitator audienta mea a luat sfarsit. Dansa a refuzat deasemenea scrisorea
    mea adresata presedintelui Traian Basescu. Deasemenea mentionez ca memoriile mele oficiale trimise directorilor servicilor speciale romanesti au ramas fara raspuns. Scisoarea catre Basescu ca si celalate au fost trimise retransmise prin intermediul Ambasadei Romaniei in SUA. Aceste actiuni de musumalizare sunt de o gravitate speciala facand parte dintr-o conspiratie institutonala urmarind sa salveze pe Presedinte de un urias scandal politic cu largi repercusiuni internationale.
    DESCHIDETI : http://devanewyork.blogspot.com/
    Tot pe acest blog puteti urmarii serialul " DESCONSPIRAREA LUI VOLODEA ". Cele 7 Articole urmareasc inceputurile si intreaga cariera de agent fidel comunismului pana la EXPULZAREA DIN SUA care va avea loc datorita denuntului meu adresat
    Serviciului de Emigratie American.

    Robert Horvath Deva Cineast http://www.devagallery.com/
  • +7 (11 voturi)    
    Tocmai pe 29 ianuarie, ce coincidenta... (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 7:42)

    Nicu [anonim]

    ......Pe banii cui a fost publicata pagina inreaga in "Le Monde",domnule Marius Oprea? Mai stim si noi cum apar astfel de pagini!!! Daca a fost pe banii institutului, atunci trebuie sa-i puneti la loc.Cum se face ca exact cand se fac valuri,in tara, pe o problema, tocmai apar articole si in publicatiile din strainatate exact pe aceeasi problema,dar intotdeauna sustinand punctele de vedere ale opozitiei.... Si ziarele din strainatate au culoare politica, numai ca la ei e pe fata, adica e cinstita apartenenta.
  • +5 (9 voturi)    
    cate volume va avea cartea (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 9:28)

    arlus [anonim]

    despr base.?
    ca ia cam mult pana apare...
    sper ca are si baza dokimnetara, sa stim si noi !
    pe cand si viatza romantzata a primului emanat, desi ultimul pe lista ?!
    sau o carte despre tehnica imbogatzirii, coautori paturiciu, vantu, felix paunesxu, editata de acest institut, care tot se ocupa de securisti ?!
    cred ca publicul are un drept sa stie !
    (asa zic posturile lui felix si vantu cand ne vorbesc de base si boc)
  • +7 (11 voturi)    
    hahaha! (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 10:45)

    paulgrojdi [anonim]

    Mult timp liber a mai avut tipul dacă a scris o carte despre Băsescu! Când a mai fost și la servici,de unde a luat salariu? Oare de Iliescu nu a auzit,să-i facă și lui o carte? Ce vehemenți sunt când au scaunul în pericol.Nu l-am văzut la teve să spună că a găsit și băgat în pușcărie vreun terționar . A adus 2 poze cu un craniu zice-se împușcat de comuniști,dar pe ăla cu pușca nu îl știe nimeni. A fost bineplătit să-i găsească pe criminali nu să descopere cadavrele victimelor.Pentru ineficiență ar trebui să stea acasă și să scrie ce cărți îi trec prin bibilică!
  • +2 (4 voturi)    
    Undertaker SRL (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 12:57)

    Neutron [anonim]

    Macar pentru faptul ca oamenii aia impuscati in ceafa si aruncati in gropi comune sau ingropati in paduri vor avea parte de o cruce la cap (pe care scrie si un nume). Si sa spunem ca stii de X ca a fost securist si a ucis. Daca il duci la tribunal, va spune: "Cine d-le?". Daca ii arati rezultatul "muncii" lui impreuna cu martori nu cred ca va mai putea spune nimic. Partea proasta e ca se sfarseste cu NUP. Eu as vrea sa stiu si cine a dat ordinul de "eliminare". Polonezii si-au ingropat crestineste mortii din padurea Katyn. Noi nu putem?
    PS: "mi-au placut" epitetele adresate de Ilici lui MO cand acesta din urma l-a acuzat de racolare de informatori la Iasi sau cand i-a spus ca toata viata lui a fost o plenara de partid.
  • +4 (6 voturi)    
    Ce cerceteaza Marius Oprea? (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 14:49)

    mircea [anonim]

    Marius Oprea nu a avut interes sa se condamne in fapt crimele comunismului.Daca avea interes pornea cu inceputul,promova o legea prin care crimele de orice fel nu se prescriu.Asa ocupa un post,platit din banii nostri,ca sa nu se faca nimic.Cand si cand se mai dezgroapa cate un schelet,sunt chemate unele televiziuni si se prezinta niste informatii din care nimeni nu pricepe nimic.Acest institut ar trebui desfiintat,iar cercetarile respective sa fie preluate de universitati,academie,rezultatul fiind comunicat procuraturii.Si iar ajng la o lege de sanctionare a faptelor,pentru-ca altfel pare o pierdere de timp si cheltuiala inutila de bani.
  • +4 (6 voturi)    
    Domnul Marius Oprea.... (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 16:06)

    Rescatorul [anonim]

    este invitat astazi la RealitateaTV-FNI (Vocea Moskovei 2) la emisiunea manipulatorului de ultima speta Stelian Tanase. Este clar, se pregateste o mare manipulare. Tot ce trece pe la Realitatea-FNI pute.
  • +4 (4 voturi)    
    ICCR (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 20:13)

    Neutron [anonim]

    In spatele fiecarui craniu sau femur sta povestea unui om care a luptat cat a putut el cu "ciuma rosie". Oasele alea pe care unii le vad doar ca elemente de anatomie apartin eroilor nostri. Polonezii si-au inmormantat crestineste eroii de la Katyn. Macar pentru a le pune o cruce la cap si un nume pe acea cruce, merita sa-i cautam si sa-i onoram. Avem cimitirul "eroilor" sovietici dar nu si cel al eroilor anti-sovietizare. Personal nu ma intereseaza daca ICCR e condus politic sau nu, dar nu stiu daca mai avem vreo institutie care sa ne caute adevaratii anti-comunisti. Poate nu e asa de important sa gaseasca jigodiile care au apasat pe tragaci. Poate era mai bine de stiut numele celor care au semnat ordinele de executie. Si ca o paralela, in razboi, cand un soldat japonez murea, camarazii ii taiau degetul mic, il ardeau si trimiteau cenusa familiei pentru a-i putea face slujba de inmormantare. Era considerat erou.
    • +4 (4 voturi)    
      si totusi (Duminică, 14 februarie 2010, 2:52)

      Neutron [anonim] i-a raspuns lui Neutron

      exista totusi vreo distinctie intre dezgroparea cadavrelor si analiza istorica? pentru a cunoaste fenomenul Katyn a fost nevoie si de persoane care sa caute oase, si de cercetatori ca Jan T Gross sa interpreteze fenomenul. cele doua demersuri sunt complementare, nu se exclud.
      nici pe mine nu ma intereseaza daca e condus politic. dar e cert ca a fost CREAT politic si ca cel care urla pe toate posturile TV ca se politizeaza activitatea lui e un om politic, numit politic pe un post de director de institut. e absolut ridicol!
      pe de alta parte, e trist ca multi semnatari ai scrisorilor de sustinere cred ca numai un personaj rudimentar intelectual ca Oprea poate conduce un asemenea institut. sa fim seriosi, are subordonati mai "mobiliati" decat el. scrie prost, nu vorbeste nicio limba straina la un nivel decent, bibliografia pe care se bazeaza cartile lui e ridicola. orice istoric care a terminat cu brio un program doctoral la IEP, CEU sau in State e infinit mai capabil decat el..
  • -1 (1 vot)    
    Sunt siderat de acest reportaj (Duminică, 14 februarie 2010, 11:57)

    Dan Munteanu [anonim]

    Si dezgustat totodata
  • +3 (3 voturi)    
    ICCR? (Duminică, 14 februarie 2010, 15:00)

    tindala [anonim]

    Sunt nedumerit. Asta investigheaza crimele comunismului sau fostii lucratori din Secu. Nu de altceva dar daca il intereseaza Secu, se explica caratul sacilor pe la ambasade. Si tot pentu individ (MO): crimele au fost comise de unii securisti dar la ordinul sefilor PCR! I-a cauta-i pe astia la foale, poate asa devii credibil!
  • -1 (1 vot)    
    nici tizmanescu nu'i mai breaz (Duminică, 14 februarie 2010, 20:24)

    investigator [anonim]

    * UPDATE Cristian Preda: Marius Oprea nu e decat o portavoce liberala. Ura lui fata de Basescu creaza o falie in investigarea comunismului.
    ...................................
    unde asi putea gazi lucrarea aia de condamnare, scrisa de comisia lui tizmaneanu. in diferite materiale publicate pe internet apar la dizidentzi gonflaci ca dinescu si altzi presupusi, in schimb goma, calciu sau caraion sunt absentzi.
    asi vrea sa vad ce scrie in carte, nu ce scriu altzii despre carte...
    impresia mea este ca tizmaneanu a creat si el o falie...
  • +1 (1 vot)    
    Un proprietar energic (Luni, 15 februarie 2010, 7:02)

    hotnewsfil [utilizator]

    "Nu astept sa-mi taie astia capul, si apoi sa plang de emotie ".
    Cam mult ! Centrul emotiilor, care comanda si plansul, ar ramane functional chiar si in capul desprins de corp.
    Razbunarea celor de la putere s-ar putea limita la scurtarea bretonului cam lungut..Numit intr-un post de conducere, domnul ni se arata a fi foarte autoritar, un manager care stie sa isi apere viguros proprietatea (institutul).
  • 0 (2 voturi)    
    Frustrare si ranchiuna (Luni, 15 februarie 2010, 7:49)

    Luca [anonim]

    Domnule Tismaneanu, va felicit pentru tinuta eleganta de adevarat intelectual pe care o prezentati in articolele dvs.
    Probabil Marius Oprea are calitati profesionale si poate stie multe, ceia ce nu stie este sa-si ascunda frustrarea, ranchiuna si resentimentele, generate de niste tare adanci de caracter. Oportunistii de acest gen nu stiu niciodata sa piarda elegant.
    Pe de alta parte remarc cu real dezgust prezenta unei adevarate cohorte de "comentatori" cu veleitati de "arhangheli ai dreptatii patrunsi de manie proletara" sau vesnic contra si care de fapt sunt niste mercenari diversionisti.
    Scopul lor permanent este sa murdareasca totul acolo unde apar (niste rinoceri ascunsi dupa cele mai idioate nikuri). Grobieni, vulgari, rasisti, antisemiti, abjecti, semidocti si de multe ori agramati, dar intotdeauna primitivi si agresivi, nu fac altceva decit sa otraveasca si sa vicieze or ce mediu.
    Incapabili sa genereze si sa sustina decent si motivat o ideie, ei nu fac altceva decit sa insulte, sa denigreze si sa faca, cu mirosul lor pestilential, atmosfera din jur irespirabila. Cu timpul sa speram ca toate aceste creaturi contra naturii, vor disparea otravite de propriul venin.
  • -1 (1 vot)    
    apel pentru sustinerea lui Marius Oprea (Sâmbătă, 20 februarie 2010, 18:44)

    maria S.(Timisoara) [anonim]

    MARIUS OPREA, ESTE OMUL, CRESTINUL, ANTICOMUNISTUL, CERCETATORUL, ISTORICUL, ARHEOLOGUL, membrul PNL,care prin existenta sa , prin tot ce a facut si face ne spala de rusinea si pacatele trecutului si prezentului pe care il traim.
    Asemeni luptatorilor comunisti din muntii Romaniei, care au luptat impotriva comunismului si el este singur.
    Sa-i fim alaturi, sa il facem si inteleaga aceasta
    Dumnezeu sa-l ocroteasca si sa-i dea sanatate.
    Maria S.(Timisoara)
    http://www.petitieonline.ro/petitie/petitie_de_sustinere_a_lui_marius_oprea_in_fruntea_iiccmer-p60055041.html
  • -1 (1 vot)    
    hotnews sclav politic (Luni, 22 februarie 2010, 12:04)

    pantagruel [anonim]

    acum ce sa scrie si hotnews. normal ca Oprea trebuie atacat. El a acuzat pe basescu si PDL (aia care le dau bani lor si care ii conduc) ei sunt obligati sa improaste cu venin.

    PS: am mai scris cateva posturi pe aceasta tema dar observ ca niciodata nu sunt publicate. Adevarul doare....


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică