Deputat PDL: Niciun bugetar nu trebuie sa aiba o remuneratie mai mare decat cea a seful statului

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 10 februarie 2010, 19:59 Actualitate | Politic

Deputatul PD-L Daniel Oajdea intentioneaza sa initieze un proiect legislativ care sa interzica tuturor bugetarilor sa aiba venituri asigurate de stat mai mari decat cele ale presedintelui tarii. Parlamentarul iesean a declarat pentru Agerpres ca, in esenta, initiativa sa porneste de la premisa ca presedintele este cel mai important om din stat, motiv pentru care niciun bugetar nu trebuie sa aiba o remuneratie mai mare.

Singura exceptie, apreciaza Oajdea, trebuie sa fie salariatii de la Banca Nationala a Romaniei.

'Nicio persoana angajata sau care face parte din structurile de decizie a institutiilor care activeaza pe teritoriul Romaniei, pentru care se aplica prezenta lege, nu poate incasa venituri lunare cumulate care sa depaseasca venitul lunar al presedintelui Romaniei', se mentioneaza in proiectul legislativ.

Pentru cei al caror venit depaseste totusi venitul sefului statului, deputatul democrat-liberal considera ca limitarea venitului se va face incepand cu prima luna dupa intrarea in vigoare a modificarii.

Mai mult, considera parlamentarul iesean, veniturile lunare (cumulate - n.r.) ale personalului angajat sau care face parte din structurile de conducere ale Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor si Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private vor fi cel mult egale cu venitul unui secretar de stat. 


Citeste mai multe despre   























948 vizualizari

  • -5 (11 voturi)    
    Completare... (Miercuri, 10 februarie 2010, 20:14)

    mamacerghida [utilizator]

    ... și nici să fie mai deștept decât deputatul Oajdea...
    • -1 (3 voturi)    
      Corect (Miercuri, 10 februarie 2010, 22:34)

      Cri [anonim] i-a raspuns lui mamacerghida

      da' mult mai munceste Base asta de are el cel mai mare salariu. Saracu' a dat in greu.
  • +6 (6 voturi)    
    Exceptia (Miercuri, 10 februarie 2010, 20:16)

    exceptia [anonim]

    Sunt de acord, dar nu ar trebui sa se faca nici o exceptie. La fel si la recalcularea pensiilor.

    Cum ar fi zis Caragiale: "sa se revizuiasca primesc, dar sa nu se schimbe nimic..."
  • -4 (8 voturi)    
    Domnule deputat, (Miercuri, 10 februarie 2010, 20:22)

    gonseck [anonim]

    In timp de pace, presedintele nu este cel mai important om in stat. Constitutia tarii ii acorda doar o functie de reprezentare a statului roman, ceva de la externe, si dreptul de a vedea rapoartele detailate ale serviciilor secrete (fiind presupus ca e cea mai morala si incoruptibila persoana din stat). In timp de razboi, puteti face o propunere ca sa-i creasca venitul, fiindca va conduce armata de activi si rezervisti (aia carora li se regleaza acum pensiile). Atunci, ii inceteaza functia de mediator intre puterile statului si devine un fel de general de armata cu 4 stele capabil sa ia decizii rapide si feroce impotriva dusmanului (cam asa cum e lupta impotriva mogulilor, ca sa ma puteti intelege mai bine). Ei, dar daca gandim asa bugetarii saracii vor dori razboiul si asta nu e bine...nu e bine.
    Domnule deputat, in Romania, prin Revolutie si sangele martirilor a fost eliminat cultul personalitatii.
    • 0 (0 voturi)    
      La Revolutie (Vineri, 12 februarie 2010, 18:56)

      sebi [anonim] i-a raspuns lui gonseck

      a fost eliminat doar obiectul cultului, nu si cei fara de care Ceausescu n-ar fi fost ridicat pe un piedestal de chirpici. Din pacate, romanii au fost prea mult timp dresati, precum cainele lui Pavlov, sa fie dependenti de Atotputernicul Stat si de incarnarea sa pamanteasca, Tatucul. Asa se face ca si astazi ingenunchem cu jind si umilinta la Presedintele tarii, oricare ar fi el, asteptand de la el sa ne "calauzeasca". Din pacate, libertatea nu poate fi inteleasa si practicata decat de oameni cu sufletul liber. Iar din pacate, acestia sunt inca o minoritate!
  • +3 (3 voturi)    
    Scheme precise si stiintifice. (Miercuri, 10 februarie 2010, 20:42)

    Dan B.Charles [anonim]

    usa,canada,japonia,germania,australia,austria sunt economiile principale ale lumii unde numarul si plata functionarilor publici se face proportinal si raportat la bugetul tari ,productivitate,bogatia tarii si corect,nici un functionar public nu este platit mai mult decat no 1,preseditele sau liderul principal.sunt ecuatii precise si eficiente ( echilibrul social economic ) care sunt de o precizie uimitoare.
    america este ,putini au cunostiintele si imaginatia sa inteleaga puterea colosala americana,repet ,puterea vine de la guvernarea eficienta a statului.america nu este perfecta, dar pentru restul secolului ramane cea mai eficienta economie.de 35 de ani traies in namerica,( din giulesti ) si admir,invat si ma minunez de puterea americii de a transforma "crizele" in trambuline de relansare economica. romanii pot, totul sa vrea.reforma statului este imperativa pentru un viitor prosper.
    • -1 (1 vot)    
      base (Miercuri, 10 februarie 2010, 22:10)

      nume [anonim] i-a raspuns lui Dan B.Charles

      tataie, presedintele tarii SUA ale americii are fro' 400.000 de dolari pe an salariu...
      pai sa-i dea lu' nen'tu base salariu, nu de 400.000 de dolari, dar macar de 50.000 de dolari si atunci da...sa limiteze ce vrea deputatul Onanajda.
      Pana atunci...sa limitezi intr-o tara *Uie salariul la 2000 de coco brut cat are prezidentul nostru mi se pare o tampenie (apropo...ca sa va dati seama in ce kkt suntem...un presedinte al unei tari ue are salariu 2000 de coco, tara bananiera frate).

      DAR da...sunt de acord sa se limiteze, daca si baselu isi plateste din salariul lui de 2000, ca toti ceilalti prosti din tara asta, mancarea, transportul, imbracamintea, chiria/casa etc.
      In rest, comunismul e in floare...dar mai greu cu ganditul
      • 0 (0 voturi)    
        Bai nene (Joi, 11 februarie 2010, 2:03)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui nume

        Da' de unde sa-i dea lu Baselu 50K $, ce noi producem 1/8 din ce produc americanii??? Desi daca stam sa calculam, 2000 EUR/luna * 12 luni * 1.38 (diferenta dintre dolar su euro) iese 33.115 $ /an. Nu-s 50, da' nici da's mai mult de jumate. Si nu ar trebui sa fie fix salariul, ci in functie de buget.
        x% din buget e pt salarii, si fiecare ia cit ii revine.
  • +1 (1 vot)    
    Salut initiativa d-lui Oajdea (Miercuri, 10 februarie 2010, 20:52)

    Daniel Matasaru [anonim]

    In sfarsit, cineva pune punctul pe "i". Mi se pare just si corect ca niciun bugetar sa nu aiba salariul mai mare decat al presedintelui. Cat despre salariul presedintelui, as fi de acord ca acesta sa fie usor marit. Nu se poate sa ceri corectitudine unor persoane cheie precum un primar, prim-ministru sau presedinte atat timp cat sunt slabi remunerati. In opinia mea, persoanele cu functii importante ar trebui sa fie bine platite dar, atunci cand sunt prinse cu mana pana la cot in buget, sa fie aruncate fara prejudecati dupa gratii.
  • -1 (1 vot)    
    Domnule, Charles, din America (Miercuri, 10 februarie 2010, 20:57)

    gonseck [anonim]

    Ia uita-te pe geam ca vine tramvaiul din Damaroaia.
    Si dupa aia te invit sa-mi explici cum stau lucrurile dupa scheme, vorba aia nu dupa ureche, nici cu hei rup-ul, nici pompieristic. De arca America ar fi a functionarilor publici. Dumneata stii cat castiga un spion de la NSA ? Cand imi vei spune atunci o sa te cred
  • +3 (3 voturi)    
    Intr-un fel e normal (Miercuri, 10 februarie 2010, 21:14)

    miky [anonim]

    Da exista asa ceva, exista bugetar cu o remuneratie mai mare decat a sefului statului????? In concluzie trebuie sa se schimbe mai multe lucruri incepand de la aceste pensii care dau atata bataie de cap romanilor.
    • 0 (0 voturi)    
      joi (Miercuri, 10 februarie 2010, 22:16)

      luni [anonim] i-a raspuns lui miky

      NU se poate !!!!! Exista bugetar cu o remuneratie mai mare decat cea a sefului statului de 2500 de euro/luna ?

      ai dreaq bugetari....ce lux pe ei !
      de ex, prin austria un chelner castiga minim 1000 si ceva de euro
      daca se straduiau putin derutatii pdl, puteau sa-i reduca si presedintelui salariul la 1000 de euro...sa le limiteze si nu mai castige bugetarii astia atat de multi bani
      huo
  • +1 (1 vot)    
    Absolut corect! (Miercuri, 10 februarie 2010, 21:25)

    claude [anonim]

    daca exista bugetari care se cred foarte capabili si vor mai multi bani, ii asteptam la privat sa concureze cu noi, prin ceea ce stiu, nu prin pile, cumetrii sau influente, fie chiar politice.
    • 0 (0 voturi)    
      unde, unde? (Joi, 11 februarie 2010, 4:42)

      calugaru' vaxile [anonim] i-a raspuns lui claude

      domnule privat, dvs aveti o banca nationala privata? un mare stat major privat? dar o agentie de spionaj? desigur, cu totii stim ca in ro sectoru' privat depaseste ca performante medii pe cel din usa (uniunea statelor africane). dar nu mi-as fi inchipuit ca sunteti ATIT de avansati. unde-mi depun cv-ul de sef de banca nationala privata? in cismigiu sau in herastrau?
  • -1 (1 vot)    
    De ce-ar fi America exemplu ? (Miercuri, 10 februarie 2010, 21:41)

    andrada [anonim]

    Si acolo e saracie lucie. Pe urma e si cazul Teo Peter.
  • 0 (0 voturi)    
    Hai sa dam mana cu mana... (Miercuri, 10 februarie 2010, 22:12)

    Strangatorul de curea [anonim]

    Am si eu o intrebare. Reglarea se face in sus sau in jos? Fondul Proprietatea are actionar majoritar Ministerul de Finante cu vreo 54% daca nu ma insel. Deci presedintele Fondului este bugetar? Pentru ca daca e asa, trebuie ca presedintele Romaniei sa aibe un salariu de peste 200.000 de euro pe an. Al cui salariu va scadea/creste? Prim-ministrul Australiei are vreo 280,000 de dolari US/an iar cel al Canadei vreo 330,000 de dolari US/an. Aceeasi intrebare si pentru Comisia de Supraveghere Electrica SA, Complexul Energetic Rovinari si Complexul Energetic Turceni. Iar pentru cei care nu au mai stat prin Romania de mult, salariu medic rezident an III e in jurul a 300 de euro/luna.
  • 0 (2 voturi)    
    Sa moara mamica ta?! (Miercuri, 10 februarie 2010, 22:53)

    o [anonim]

    Cine a stabilit asta? IBA, EBA, iIonut pOPESCU? gratiela iordache? pogea? berceanu? udrea? ritzi? Taceti ma din gura ma jegosilor de doi lei!!
    • 0 (0 voturi)    
      Nu ba zero (Joi, 11 februarie 2010, 2:06)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui o

      Asha e prin toata lumea. De aia e o idee buna. Si de stabilit n-a stabilt nimenea inca, e doar parerea omului. Cind o fi cu stabilirea se voteaza in parlament
  • 0 (0 voturi)    
    tara arde si oajda se piaptana (Miercuri, 10 februarie 2010, 23:36)

    shiznit [anonim]

    BNR, CNVM, CSSPP si CSA nu sunt institutii bugetare. Se autofinanteaza. Nu primesc bani din buget. Mai mult, una dintre conditiile impuse de FMI+BM+CE pentru urmatoarele transe, atentie! conditie si nu recomandare, a fost intarirea independentei institutiilor de supraveghere ale pietelor financiare. Oajdea da pe dinafara de stiinta, frate. Bugetari sunt aia de sunt platiti de la buget si atat. Cele patru institutii sunt platite de pietele pe care le reglementeaza si supravegheaza. Ca peste tot in lumea asta. Dar, deh, vulpea care nu ajunge la struguri striga ca sunt acri. Ce si-ar mai dori domnii parlamentari o sinecura prin institutiile astea. Au facut deja primii pasi - Olteanu la BNR si D. Popa la CSA. Ca respectivii nu au nici o legatura cu pietele alea nu mai are nici o importanta. Important este ca au avut sustinere politica! Cand este vorba despre piete financiare multora le curg balele. Nu are importanta ca nu au stiinta pentru a ajunge acolo, ca habar nu au cu ce se mananca. Daca au culoarea care trebuie sunt bineveniti! Sunt curioasa, dl Oajdea ar mai tipa asa daca PDL ar avea sefia la CSA si CNVM? Ca la CSSPP e ca aranjata treaba. Iar BNR-ul iese din discutie oricum.
    • 0 (0 voturi)    
      tara arde si unii iau salarii babane (Joi, 11 februarie 2010, 11:19)

      sandu [anonim] i-a raspuns lui shiznit

      Daca stii asa de multe zi si noua muritorilor de rand ce salar are seful suprem de la CSA? cumva vreo 20.000 de euro pe luna? ce fond de protocol are la dispozitie? in jur de 100.000 de euro anual?

      CSA nu se finanteaza de la bugetul de stat, dar toate companiile de asigurari sunt obligate sa plateasca la bugetul ei, in final tot asiguratii sunt cei care platesc. Vreau si eu o lege care sa oblige toti contribuabilii sa imi livreze in cont cate 1 leu si nu sunt alimentat de la bugetul de stat. Deci tot finantare publica se cheama.

      Astept un comunicat CSA in care sa isi prezinte contractele de munca si clauzele.
  • 0 (0 voturi)    
    E exasperant! (Joi, 11 februarie 2010, 9:17)

    Pantera Roz [utilizator]

    Boc ne tortureaza zilnic cu necesitatea eliminarii salariilor "nesimtite" de un an de zile!Acuma il pune pe Ionut Popescu la Fondul Proprietatea cu 400.000 euro salariu pe an.Asta zice ca-i refuza pt. ca-i este rusine de mama sa.Pt.mama lui-tot respectul!As pune-o pe domnia sa la Proprietatea.Ar fi la fel de (in)eficienta aceasta entitate ciudata.Nea Boc,matale esti normal?!La cap?!
  • 0 (0 voturi)    
    LIZICA MIHUT (Joi, 11 februarie 2010, 9:34)

    ARAD [anonim]

    Sa nu ai ba nimeni salar mai mare ca Base ! Doar eu sa am 65 000 euro pe an ! Ha, ha, ha, hi, hi, hi !
  • 0 (0 voturi)    
    asa este (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 22:38)

    cici [anonim]

    Aveti mare dreptate. Si in comune de exemplu,un asa- zis contabil de scoala, (cu liceu agricol) are salariu mai mare ca primarul, care are studii superioare. E normal?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri