Interviu HotNews.ro- RFI

AUDIO VIDEO Emil Boc despre amplasarea scutului antiracheta in Romania: Inseamna garantarea stabilitatii democratiei in aceasta tara pentru o perioada lunga de timp de aici inainte

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Joi, 4 februarie 2010, 16:26 Actualitate | Politic

Emil Boc in studioul HotNews.ro
Foto: HotNews.ro
Premierul Emil Boc a declarat, intr-un interviu HotNews.ro - RFI, ca invitarea Romaniei in programul antiracheta este "un succes politic, diplomatic, militar si strategic". Premierul mai spune ca decizia CSAT, care a aprobat invitatia presedintelui Barak Obama, va trebui ratificata si de Parlament. "Costurile sunt minime, beneficiile sunt maxime", a adaugat Emil Boc, precizand ca statul roman va pune la dispozitie o locatie si ca alte cheltuieli suplimentare "se negociaza".

Asculta interviul cu Emil Boc



Descarca fisierul audio in format MP3

  • Citeste cele mai importante declaratii facute de Emil Boc pe tema scutului anti-racheta: Este un succes politic, diplomatic, militar si strategic al Romaniei. Spun asta in contextul in care vechiul amplasament al scutului anti-racheta din Polonia nu acoperea in intregime teritoriul Romaniei. Viza doar o parte din partea de vest a tarii si nu intreg teritoriul national. Astazi, prin noua formula propusa, inclusiv prezenta pe teritoriul Romaniei a unor vectori in cadrul programului, inseamna, scurt pe doi, garantii de securitate maxime la adresa Romaniei. In al doilea rand, tot teritoriul tarii va putea fi aparat de orice atac cu rachete de oriunde ar proveni ele si presedintele a spus foarte clar ca nu este indreptat impotriva Rusiei un asemenea mecanism ci este vizat in special Orientul Mijlociu. Inseamna garantarea stabilitatii democratiei in aceasta tara pentru o perioada lunga de timp de aici inainte. Si as spune ca este si un succes al politicii constante a Romaniei care a vazut in parteneriatul strategic cu Statele Unite o solutie diplomatica extrem de viabila.
  • As spune ca beneficiile sunt maxime. El va fi efectiv din 2015, cand se vor amplasa pe teritoriul Romaniei, cand teritoriul Romaniei va fi protejat. Costurile sunt minime, beneficiile sunt maxime.



  • Aceste cheltuieli acum se negociaza si nu pot intra in mai multe detalii, tin si apartin partii americane. Statul roman pune la dispozitie o locatie. Ganditi-va dupa cel de-al doilea razboi mondial. Cat am asteptat ca Romania sa aiba garantiile de securitate ale Occidentului si ale Americii. Am fost lasati din nefericire timp de 45 de ani in bratele comunismului. Acum, pentru Romania, vine o alta etapa, avem garantia unui sistem democratic pe termen mediu si lung. Romania va culege roadele deciziilor de astazi peste un numar mare de ani de aici inainte.
  • Presedintele a mentionat explicit ca acest mecanism nu este indreptat impotriva Rusiei. N-a fost, nu este si nu va fi indreptat impotriva Rusiei, iar acest lucru se va discuta si in perioada urmatoare.
  • Pe teritoriul Romaniei, in cadrul acestui program, in anul 2015, programul incepe cu 2011, se vor amplasa vectori care detecteaza aceste rachete care ar putea sa atace teritoriul Romaniei sau alt teritoriu protejat de scutul anti-racheta, Romania face parte din acest ansamblu de securitate mondiala.
  • Decizia CSAT trebuie ratificata de Parlament prin lege.
  • Discutiile au inceput cu mult timp in urma. Presedintele Basescu a avut acest obiectiv de a extinde garantiile de securitate ale Romaniei chiar de la inceputul mandatului. Aceste date au capatat noi dimensiuni odata cu vizita dlui Joe Biden la Bucuresti in toamna anului trecut si care iata s-a soldat deja cu cateva decizii extrem de importante pentru Romania.
  • Sa nu uitam totusi ca acesti pasi, care astazi pot parea neimportanti ca decizie, vor aduce pentru copiii nostri, pentru copiii copiilor nostri, pentru ce inseamna stabilitatea democratica a acestei tari un plus extraordinar de siguranta. Din punct de vedere al analizelor risc-beneficii, nu se pot compara. Avem atat de multe avantaje...Evident, in orice lucru exista un risc, si cand mergem pe strada exista riscul sa ne cada un balcon in cap. Exista intotdeauna un risc in orice decizie pe care o iei, dar din punct de vedere strategic acest gest politic de astazi va fi unul care va aduce prosperitate pentru romani, pentru aceasta tara, prin stabilitatea pe care i-o confera.
NOTA: Asculta integral varianta AUDIO cu premierul Emil Boc. Interviul integral poate fi descarcat in varianta audio de pe site-ul HotNews.ro sau puteti asculta Discutia de Luni incepand cu orele 19:00 la Radio France International. Frecvente RFI ROMANIA: Bucuresti – 93,5 FM, Iasi – 97,9 FM, Craiova – 94 FM, Cluj – 91,7 FM. Discutia de luni poate fi preluata integral sau partial de televizuni cu citarea sursei.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

2871 vizualizari

  • +4 (12 voturi)    
    ... (Joi, 4 februarie 2010, 16:36)

    wii [anonim]

    Inseamna foarte mult pentru siguranta Romaniei. O decizie buna!
    • +3 (5 voturi)    
      pai (Joi, 4 februarie 2010, 17:23)

      cosmo [anonim] i-a raspuns lui wii

      pe ansamblu e ok...in sfarsit vin americanii!
      pe de alta parte, rusii au deja racheta care trece de scut, motiv pentru care si americanii au lasat-o mai usor cu scutul.
      partea proasta e impotriva unor teroristi nu prea ai cum sa te aperi de rachete, ei isi pun dinamita pe ei si boom!
      iar in final, toti depindem de china si china de noi ca sa le cumparam produsele...
      asa ca, la ce bun scut??
    • -1 (5 voturi)    
      sigur (Joi, 4 februarie 2010, 17:50)

      ion ion [anonim] i-a raspuns lui wii

      Scut impenetrabil, garant al democratiei si al viitorului luminos al copiilor... vostrii (ca ai mei sint departe, din fericire). Plus cheltuieli "negociabile".
      Yeah, sure...
      Naivi mai trebuie sa fiti sa inghititi asemenea gogosi.
    • +1 (1 vot)    
      credibilitate (Vineri, 5 februarie 2010, 9:52)

      ioana [anonim] i-a raspuns lui wii

      Ca drept dovada ca americanii ne acorda totusi credibilitate. Dar na, se putea si mai bine de atat. Daca iesea Geoana veneau rusii…
  • -1 (11 voturi)    
    subtire (Joi, 4 februarie 2010, 16:37)

    dan [anonim]

    "Astazi, prin noua formula propusa, inclusiv prezenta pe teritoriul Romaniei a unor vectori in cadrul programului, inseamna, scurt pe doi, garantii de securitate maxime la adresa Romaniei. In al doilea rand, tot teritoriul tarii va putea fi aparat de orice atac cu rachete de oriunde ar proveni ele si presedintele a spus foarte clar ca nu este indreptat impotriva Rusiei un asemenea mecansims ci este vizat in special Orientul Mijlociu. "

    este democratia din Romania in pericol? ne pregateam de razboi si trebuia sa gasim repede o solutie? nu comentez prezenta scutului pe teritoriul Romaniei pentru ca nu ma pricep si nu am argumente. dar ce spune domnul boc este cam subtire.
    • +4 (4 voturi)    
      scutit? (Joi, 4 februarie 2010, 16:47)

      cinic [anonim] i-a raspuns lui dan

      ca tzara NATO suntem scutiti de vreun atac impotriva NATO?
    • +4 (4 voturi)    
      pai este in pericol? (Joi, 4 februarie 2010, 16:51)

      dedeiu [anonim] i-a raspuns lui dan

      In '45 era?
    • 0 (4 voturi)    
      ?! (Joi, 4 februarie 2010, 17:32)

      I [utilizator] i-a raspuns lui dan

      da, ai dreptate. Prima data hai sa asteptam sa vina pericolul si dupa aia sa ne tragem nadragii pe noi...
    • 0 (4 voturi)    
      sorry! :( (Joi, 4 februarie 2010, 17:37)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui dan

      Ti-am dat un "minus", din greseala :(
      Oricum, daca as putea i-as da 5 "plus" lui nicollaeb, cu "zgut antizanzari" de la ora 16,59 ;)
  • -2 (6 voturi)    
    Oare cand... (Joi, 4 februarie 2010, 16:37)

    MauriceX [anonim]

    vor invata "conducatorii" nostri ca pericolul nu ne (mai) paste dinafara, ci chiar dinauntru(l lor).
    Desi de ce sa nu pastram niste aparente costisitoare (doar imaginea -cica- vinde).
    Vai de neamul nostru, ce a ajuns...
    • +1 (5 voturi)    
      miroase a Putin? (Joi, 4 februarie 2010, 16:49)

      latin [anonim] i-a raspuns lui MauriceX

      zicerea dlui Maurice? intrarea in NATO nu implica si obligatii ? sau numai cresterea slaninii pe burta?
    • -1 (1 vot)    
      Nu stiu.. (Joi, 4 februarie 2010, 19:58)

      MauriceX [anonim] i-a raspuns lui MauriceX

      de ce mi-am luat minus-uri.. Insa pot sa presupun cu grad mare de certitudine, ca aplaudacii minunatului nou "regim" sunt "de vina". Nu ca as fi fanul celuilalt "regim" posibil... Moda asta cu hai sa cheltuim banii (pa care oricum nu-i avem) pe chestii inutile poporului, a trecut demult limitele bunului simt!
      Unde esti tu, Tepes Doamne?!?
  • -2 (4 voturi)    
    Precizare : (Joi, 4 februarie 2010, 16:45)

    mircea [anonim]

    Citez : ,,Am fost lasati din nefericire timp de 45 de ani in bratele comunismului'' - numai prin largul consens al Marii Puteri de peste ocean. Sa nu ne imbatam cu apa chioara , intotdeauna au existat doar interese, intrebarea este : interesele Romaniei pe cine preocupa ?
    Pe nimeni. Prea usor cadem in chip de pres, in fata tuturor !
    • +4 (4 voturi)    
      cam asa e (Joi, 4 februarie 2010, 16:59)

      sadwank [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Chiar ar trebui sa nu ne facem iluzii, nimeni nu face cadouri dezinteresate.
      Si e adevarat ca am fost lasati in bratele comunismului; dar la fel de adevarat e ca multi dintre noi n-am facut nimic ca sa scapam iar unora chiar le-a placut (cum ar fi Ion Iliescu, care zicea despre Ceausesti ca numai au intinat nobilele crezuri ale comunismului).
      Oricum ar fi insa, e un lucru bun chiar daca ne scumpesc rusii gazele.
    • +1 (3 voturi)    
      2 razboaie mondiale le-a ajuns la toti (Joi, 4 februarie 2010, 17:36)

      I [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      la momentul ala, toata lumea era satula de razboaie si nimeni nu putea prevedea 100% ce o sa urmeze (dictatura, crime, comunism). Nu uita ca si o parte din nemti au fost lasati pe mainile comunismului impreuna cu noi si ca Londra lupta sa nu fie ocupata. Asa ca atunci cand s-a ivit ocazia au pus capat razboiului.
  • +2 (8 voturi)    
    scutul antiracheta (Joi, 4 februarie 2010, 16:45)

    irina [anonim]

    Miscare buna pentru Romania. Aviz celor care spuneau ca nu suntem in relatii bune cu exteriorul.
    • 0 (4 voturi)    
      tralala (Joi, 4 februarie 2010, 17:06)

      sadaetre [anonim] i-a raspuns lui irina

      Da, relatii bune. Ei au zis "faceti asa" iar noi am dat din cap si ne-am supus. Da, suntem intr-o relatie buna de subordonare.
      • +2 (4 voturi)    
        eh (Joi, 4 februarie 2010, 17:38)

        I [utilizator] i-a raspuns lui sadaetre

        au spus "faceti asa" daca vreti sa aveti securitate maxima si am facut. Tu vrei ca noi sa castigam tot si restul sa nu se alega cu nimica. Asta nu se poate.
      • +1 (1 vot)    
        spre reamintire (Vineri, 5 februarie 2010, 18:08)

        johnny b. good [anonim] i-a raspuns lui sadaetre

        pe cand se discuta amplasarea scutului in cehia si polonia, base atragea atentzia ca o parte mare din teritoriul nostru si al bulgariei ramaneau pe dinafara. la summitul nato dela bucale, base a ridicat din nou problema. se pare ca prin amplasarea in romania se acopera nu numai romania si bulgaria, dar chiar si partzi din marea neagra, turcia si probabil pana in georgia. oricum, decizia asta e legata si de traseele unor tzevi cu oil si gas.:-))
  • -1 (7 voturi)    
    Vai cat de succesuri ! (Joi, 4 februarie 2010, 16:57)

    SIR [anonim]

    Raman constrenat de cata ipocrizie. Trebuia convocat CSAT-ul pe nepusa masa ca sa raspundem unei invitatii a lui Obama, care s-ar putea sa nu apuce un al doilea mandat. Nu a mai batut asa de repede din pinteni niciun sef de stat al Romaniei, din trecutul negru sau din noul prezent luminos. In ceea ce privesc asa-numitele succese istorice, sa nu uitam ca Polonia, singura tara care a trecut cu bine de criza, a zis pas unei asemenea propuneri a Licuriciului, evitand ,,cheltuielile negociabile" de mai tarziu. In ceea ce priveste apararea impotriva oricarui atac de rachete, afirmatia este o gugomanie (ca sa nu vorbim de expresia,,vectorii vor detecta" din cuprinsul articolului, cre este pe dinafara). Un eventual sistem, netestat inca la parametrii nominali, va face fata doar unei lansari accidentale sau unui atac limitat indreptata impotriva SUA. Doar un astfel de atac, prin absurd, ar putea avea tangenta cu Romania. In niciun caz nu ne va apara de orice atac cu rachete. Doar vom devenii un ghimpe mai mare in ochiul vecinilor de la Rasarit. Sa auzim de bine !
    • 0 (2 voturi)    
      nu stiu la cin' te'nchini (Joi, 4 februarie 2010, 17:44)

      sirtaki [anonim] i-a raspuns lui SIR

      dar pana si marele diplomat fost ambasadore la wash a facut consideratzii pozitive.
      pasamite faci parte din aripa kaghebizda...
      cat de obama si termenele, habar n'ai dar politikia americana nu se face ca la noi, pe mushchiul crinului, al iliciului sau al capitanului.
      d'asta romania merge asa de bine, ca are oameni de bine. cat despre ghimpe, dupa atatea tzepe cate nie'au dat ei...
      dosfidaniea, tavarish...
  • +11 (11 voturi)    
    Zcut antitzantzari! (Joi, 4 februarie 2010, 16:59)

    nicollaeb [anonim]

    Salam Aleikum, salutam cu rezbect la jefu!
    Aderizat la Romania cu bomba la valiza ascuns bine; dragut fara problem control aerobort, fiinca mai gasit un bagaj pierdut pe drum.
    Pastrat dolar american blestemat, pentru construit aigea bomba noua; dat jumadate la daxi, jumatate furat tigan din buzunar.
    Indalnit frate Ahmed, patron magazin, ajudat la mine.Discutat cu el la cafenea plan bomba, consumat egler proaspat, intoxicat zalmonel, noi ajuns spital, doctor roman durut la curu lor.
    Asta zalmonel bun pentru bomba biologica este.
    Jefu', gu bomba praf antrax nu putut facut la Romania , deci ingergat plan bomba cu bum-bum! ...
    Mutat apartament frate Ahmed, adus mult frumos aminde tara mia, fara apa la robinet.
    Urmarit emiziuni explozie camion azotat, facut frica la mine.
    Astia romani are tupeu nu gluma!
    Trebuie recrutati, jefu, si facut teroristi!
    Bomba cu azotat mare efect aveam! ....
    Inderesat pilotat avion pentru lovit gladire la roman; vazut delevizor aparat zbor MIG prabusit singur in ogorul taranului, plus altu roman stricat singur gladire, adormit beat, tigara aprinsa, murit zoagra, facut chef mare la ei....
    Draga jefu', gineva furat la mine gas pastrat bentru bus la bomba, iar azeara, gand eu iesit cumparat baglava, exblodat budelie la parter si apartamentu frate Ahmed s-a ales brafu' si bulberea de el.
    Aicia la Romania , mult cretin este!
    Zberiat, zguibat la zin, ***** mult pe mine de frica!
    Jefu, ma indorg agaza, daca mai scap viu!
    Astia romani nu are nevoie de terorism, face singur treaba noastra!!!
    • -1 (7 voturi)    
      super tare ...frate (Joi, 4 februarie 2010, 17:36)

      media freak [utilizator] i-a raspuns lui nicollaeb

      m-am stricat de ras. nu credeam ca pot rade mai tare dupa ce am citit declaratia lui boc. Doar ca tu ai facut intentionat, pe cand boc a facut-o din inertie...
    • +3 (3 voturi)    
      tareee! (Joi, 4 februarie 2010, 18:10)

      bladd [anonim] i-a raspuns lui nicollaeb

      citesc si rad. Citesc...
  • 0 (6 voturi)    
    "garantii de securitate maxime" ??? (Joi, 4 februarie 2010, 17:01)

    lili [anonim]

    Impotriva cui, Dle Boc??!! La cine s-a gandit CSAT-ul cand a luat acesta decizie ??!! Cine ar putea atenta la independenta si securitatea Romaniei ??!! Sincer intreb. Pe de alta parte, ce inseamna "costuri minime, benefici maxime" ??!! Ati calculat??!! Ca da bine la imagine, DA, sunt de acord, dar sunt convinsa ca va costa destul, americanii stiu cat costa, noi probabil nu prea stim. Sa dea Dumnezeu sa fie asa, sa nu fie bani aruncati degeaba, ca eu nu cred ca cine stie ce pericol paste Romania si ne trebuie ca acest scut de aparare sa ne apere. Ba, mai mult mi-e tare frica de reactia Rusiei ca si-asa nu ne prea avea la suflet. Cat despre americani, stati linistiti nu-si vad decat interesul INDUSTRIA AMERICANA DE ARMAMENT trebuie sa produca si proprietarii sa castige. Altfel, nu vin americanii aici.
    • 0 (4 voturi)    
      un singur ? sau un ! ajunge (Joi, 4 februarie 2010, 17:45)

      I [utilizator] i-a raspuns lui lili

      cost minim = le dam o locatie
      beneficii maxime = securitate maxima + cunostinte noi dobandite de soldatii romani + venituri de pe urma soldatilor americani care o sa vina. Sa nu crezi ca sa ai 2000 de "turisti permanenti" in ro nu are beneficii.

      Chiar am cunoscut un soldat american in Bratislava, era acolo la distractie, "pentru ca e mai ieftin aici". El facea serviciul in Germania.
      • +2 (4 voturi)    
        ete si la asta ! :) (Joi, 4 februarie 2010, 18:20)

        lulu [anonim] i-a raspuns lui I

        "cost minim = le dam o locatie" si ei abia asteamta sa-si puna cizmele si sa nu mai plece 100 de ani.
        iar la beneficii maxime, posibil sa se faca sor-ta cu 100 de dolari de pensie alimentare pe luna :D
  • 0 (6 voturi)    
    Cea mai buna (Joi, 4 februarie 2010, 17:21)

    Azurianul [anonim]

    Cea mai buna realizare a Romaniei dupa aderarea la NATO si la Uniunea Europeana si se datoreaza CONSECVENTEI si SERIOZITATII cu care am tratat relatiilor de parteneriat militar in zonele de conflict in care suntem implicati alaturi de Alianta Nord Atlantica.
    • -1 (1 vot)    
      penal (Vineri, 5 februarie 2010, 17:44)

      arzdan [utilizator] i-a raspuns lui Azurianul

      citat din Nicolae Ceusescu?
  • +1 (7 voturi)    
    care sint costurile? (Joi, 4 februarie 2010, 17:21)

    dipa [anonim]

    si cine le sustine? aia care platesc intr-o noapte la discoteca 50k euro?
    securitatea infractorilor o platim tot noi?
  • +2 (6 voturi)    
    n-am inteles (Joi, 4 februarie 2010, 17:26)

    Codruta N [utilizator]

    CARE este legatura intre scutul acela si "stabilitatea democratiei"?
    ???

    Io cre ca si Rusia are vreun fel de "scut" - da' n-ash garanta ca este o tzara super-democratica... >:

    Vreau sa vad Studiul de Impact al amplasarii acestui "scut" la noi! (si unul detaliat, pentru zonele in care se vor instala echipamente)!

    A fost consultat publicul? CAND a fost "consultarea"? UNDE sunt rezultatele ei?

    Decizia de amplasare a vreunui "scut" NU trebuia luata de Parlament?
  • +1 (7 voturi)    
    anti anti racheta (Joi, 4 februarie 2010, 17:35)

    Americanu' [anonim]

    Dragii mei, amplasarea unui sistem de anti racheta aduce pacea si stabilitatea ????? Serios ???? E ca si cum ti-ai cumpara pistol ca sa te simti mai sigur. Pai io daca as vrea sa cuceresc lumea as incepe sa atac exact pe aia care au astfel de sisteme de aparare. Come on.... o sa ajungem insula Amercii domle..
  • +1 (5 voturi)    
    da si cum .. (Joi, 4 februarie 2010, 17:37)

    dares [utilizator]

    o sa ne apere acest scut antiracheta de codex alimentarus ???
    ma vedeti ce votati ma
  • +2 (8 voturi)    
    Este necesar Romaniei ? (Joi, 4 februarie 2010, 17:38)

    STEFAN A. [utilizator]

    Ce exporta azi USA ? Crize financiare, razboaie si arme . Atit .Asta este realitatea , indiferent cine este pro USA sau impotriva ei .
    Deci , pompeaza in vinzarea de arme , cu scuza atacului Iranian. O varianta mult mai periculoasa dar asemanatoare a aceleasi manipulari facute cu criza porcina de catre OMS si firmele farmaceutice mondiale !
    Tot ce va obtine Romania din acest program vor fi noi datorii.
    In plus , poate pentru prima data in istorie, vom devenii obiectiv strategic introdus in memoria electronica a rachetelor ruse .
    Distanta Rusia - Romania mica . Implicit si durata de zbor a unei rachete ruse pe aceasta traiectorie este minima .Sisteme de aparare strategica , cu timp de reactie atit de mic , inexistente . Nici azi si nici in viitorul apropriat .Sper ca comentatorii pe blog sint convinsi ca un atac nuclear rus impotriva Romaniei este fatal si Rusia are aceasta capacitate . Vom fi morti cu totii .Dupa moarte nu ne mai intereseaza daca USA vor raspunde la acest atac .
    Nu degeaba guvernantii nostri , partidele devenite pres in fata finantiatorilor dar mai nou si in fata unei puteri straine , bat din gura pentru a asigura Rusia ! Problema de baza nu este Iranul , este Rusia . Doar un orb nu vede treaba asta.
    PS. Nici macar Ceausescu nu ar fi fost de acord cu o astfel de propunere . Una e sa fi patriot si alta sa fi sluga sacrificata pentru interesele altora .
    • +2 (4 voturi)    
      corect (Joi, 4 februarie 2010, 19:14)

      angel [anonim] i-a raspuns lui STEFAN A.

      noi dam din coada ca un ciine cind il baga in seama stapinul. Americanii tocmai ne-au vindut arme de care nu avem nici o nevoie de sute de milioane de euro.Democratia nu are absolut nimic comun cu scutul antiracheta. Rusii ne pot face praf, oricind vor ei, si toate tratatele si armele valoreaza cit o ceapa degerata, ca nimeni nu va avea curajul sa ii infrunte de rusi - ar fi sinucidere curata. Intre timp, oamenii pierd slujbe, mor de foame, si sint disperati. Scapa cine poate, ultimul sa stinga lumina!
  • +1 (5 voturi)    
    i-auzi ia (Joi, 4 februarie 2010, 17:38)

    Tataie [anonim]

    Democratie = alegeri si vot egal. Ce treaba are scutul antiracheta cu democratia damboviteana !?
    • +1 (1 vot)    
      scutul (Vineri, 5 februarie 2010, 17:41)

      arzdan [utilizator] i-a raspuns lui Tataie

      scutul va proteja romania de invazia extraterestrilor? nu ai vazut Independence Day? cand extraterestrii vor ataca Pamantul, Romania va folosi sistemul defensiv de 3 miliarde de dolari...Pacat ca pana atunci nu va ramane nimeni in viata in Romania din cauza ca bugetul sanatatii a fost diminuat considerabil ptr contruirea scutului...
  • +1 (5 voturi)    
    Noi si NATO (Joi, 4 februarie 2010, 17:44)

    Observer [anonim]

    Vorbim discutzii. Noi am fost primiti in NATO din motive strategice nu datorita meritelor noastre pe linie de democratie si diplomatie. E foarte bine ca, pentru prima data facem parte dintr-o aliantza puternica. Trebuie sa ne asumam si obligatiile.
  • +1 (3 voturi)    
    Un minut de gandire poate ajuta... (Joi, 4 februarie 2010, 18:06)

    Singur impotriva tuturor... [anonim]

    ...sa intelegem ca in lumea de azi nimeni nu rezista singur impotriva tuturor. Daca cineva aici isi inchipuie ca putem rezista numai pe puterile noastre in aceasta lume marsava, se inseala amarnic... Nici macar marile puteri nu rezista fara aliati...

    Vede cineva vre-o diferenta intre "multi, dar prosti" si "prosti, dar multi" ?

    Si atunci ce ne ramane de facut? Sa urmarim pas cu pas interesul strategic regional al Romaniei pe termen lung si sa scoatem maximum de avantaje, de orice natura ar fi ele.

    Scurt pe doi: Echilibrul de putere asigura stabilitatea regionala si internationala. Avantaj noi.

    Si stati linistiti, nimeni nu e nebun sa apese pe butonul atomic, dar jocurile de interese se fac in continuare... jocuri dure, neiertatoare, pe muchie de cutit...il joci sau te supui. Eu cred e mai bine sa ramanem in grupa jucatorilor, nu a supusilor.

    Cat despre Ceausescu, si el a facut parte din categoria celor care a crezut ca rezista singur impotriva tuturor... adica credea el ca face ceva pe intelegerile de la Malta si Yalta si isi vede de treaba lui aici... acuma are timp sa mediteze in liniste la acest subiect...
  • +1 (3 voturi)    
    Boc are dreptate, riscuri exista oricum (Joi, 4 februarie 2010, 18:17)

    ik@yahoo.com [anonim]

    Eram pe strada, m-am aplecat dupa ceva si cind m-am ridicat m-am livit cu capul de 2 balcoane ... erau ale unei fete super dotate care s-a oprit linga mine...dar mie mi-a placut, ce sa zic acum...

    si ura... au venit americanii... scoteti bunicii la geam sa vada vectorii si sa se bucure, ca tare mult au asteptat...
  • -1 (7 voturi)    
    scutul te face tinta pe timp de razboi (Joi, 4 februarie 2010, 18:23)

    Dacu [utilizator]

    In 2008 cand Rusia a atacat Georgia, si lumea fierbea, la scurt timp, Polonia (si inca o tara: parca Cehia) au acceptat scutul antiracheta american. Rusia a fost foarte suparata si pana la urma noul presedinte Obama a renuntat.

    La ora aceea am citit niste articole pertinente referitor la Polonia si scut. Se aplica probabil si in cazul Romaniei.

    Se spunea ca SUA au facut presiuni asupra Poliniei sa accepte scutul. Polonezii cica s-au vandut cam ieftin (la negocieri). Au primit ceva bani, etc. Insa prin acest accept, statele care gazduiesc scutul devin primele tinte in cazul unui atac inamic, pt. ca scutul trebuie distrus. Deci Polonia devine tinta sigura in fata Rusiei in caz de razboi. La americani le convine, ei stiu cum sa evite razboi pe teritoriul lor. Fraieri accepta.
    Deci cu scutul nu trebuie gandit: ce avantaje sunt pe timp de pace, ci pe timp de razboi.
    • +1 (5 voturi)    
      vai de strategia ta! (Joi, 4 februarie 2010, 19:07)

      metallicus [anonim] i-a raspuns lui Dacu

      Chiar si fara scut, rusnacii tot te ocupa dak vrea mushchiu lor! Ce, Georgia avea / are vreun scut?
      Dak yankeii au un scut, adicã un interes de aparat la noi, avem o shansã in plus.
      Fraieri sunt doar cei care cedeaza in fatza rusnacilor!
      • 0 (2 voturi)    
        Iar am dreptate! (Joi, 4 februarie 2010, 23:16)

        metallicus [anonim] i-a raspuns lui metallicus

        Dovada: minusurile date de rusofili, kgb-isti si cozile de topor alecriminalului Iliescu Ion!
    • +2 (2 voturi)    
      Scopul scutului... (Joi, 4 februarie 2010, 19:40)

      cogito, ergo sum [anonim] i-a raspuns lui Dacu

      Einstein spunea:
      "Nu stiu cu ce se va purta al 3lea razboi mondial, dar in mod sigur al 4lea se va purta cu batele..."

      Sunt 3 caini mari (RUSIA, SUA+EUROPA, CHINA) care maraie si isi arata coltii unul la altul si dau tarcoale la zonele de influenta... insa nici unul nu merge atat de departe incat sa muste.... E un sah etern... mat nu exista. Sa ne fereasca Dumnezeu de un mat, ca atunci ar fi toate partiile distruse...

      Daca ar fi un razboi in Europa, indiferent ca este atomic sau nu, nu ar avea nimeni de castigat. Nu exista avantaje, cu scut sau fara scut. Sunt atatea rachete balistice si nucleare incat sa ne omoare pe fiecare de 20 ori..

      Apasatul pe butonul razboiului in ziua de astazi inseamna nu numai distrugerea inamicului, dar si sinuciderea ta proprie. Sinuciderea ta ca natie si daca apesi pe cel atomic, chiar a speciei umane.. Cine ar vrea sa fie primul care apasa pe buton???

      Mai repede te infrupti din unul slab (vezi Georgia) decat pe unul la fel de tare ca si tine...

      Pleci la razboi numai daca esti sigur 100% ca castigi, altfel o incurci.... Asa ca mai bine stai in banca ta si marai si iti arati coltii, sa stie ceilalti ca poti sa si musti... si ii tii la distanta...

      Asta e scopul scutului. Sa previna, nu sa declanseze razboiul...
      • 0 (0 voturi)    
        amice (Vineri, 5 februarie 2010, 17:48)

        arzdan [utilizator] i-a raspuns lui cogito, ergo sum

        Amice, scutul asta nu are nimic de-a face cu armele nucleare. O racheta nucleara face ravagii oricum daca e interceptata in aer. Scutul asta e o minciuna ptr ca firmele americane sa isi vanda armele pe timp de criza. Eu nu vreau sa dau bani pe ele, e simplu! Sa faca Boc referendum sa vezi atunci ce democratie iese! L-am votat pe Base, dar nu am votat cumpararea cacatului american! Eu zic ca seful tau ar tb sa aiba grija: la urmatoarele alegeri eu nu il mai votez daca se instaleaza mizeria.
        • +1 (1 vot)    
          Lectia de istorie pierduta... (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 2:13)

          Cogito, ergo sum! [anonim] i-a raspuns lui arzdan

          Stimabile,

          seful meu e poporul roman. Nu e nici poporul rus, nici cel american, nici Basescu, nici Iliescu. Seful meu e dacul din mine,
          seful meu e Zamolxis si Dracones. Nu toti dacii au murit la Sarmizegetusa. Seful meu se numeste nemurirea poporului roman. Seful meu e garantia ca sunt liber acasa la mine.

          Apropo de bani..conform traditiei postbelice romanesti, esti dispus sa dai spaga ca sa nu intri la puscarie, adica sa iti aperi libertatea individuala??
          Sorry, dar argumentele financiare nu tin. Pana vom fi noi capabili sa producem singuri rachetele si sa nu mai platim la altii,
          ele sunt binevenite. Si tot pana atunci am sa te rog sa vii cu argumente strategice care apara interesul national si nu pe cel de partid.

          Sper sa intelegi ca ROMANIA e inaintea la orice altceva, inaintea lui Basescu sau Iliescu, inaintea oricaror interese meschine
          de partid. Cu oameni ca tine riscam sa nu mai avem la ce sa spunem "ACASA", sa fim asimilati ca natie.

          "Sa nu uiti, Darie": "Era rau cu DER DIE DAS, dar e mai rau cu DAVAI CEAS".. O discutie la o masa cu un istoric si cu bunicii tai cred ca ti-ar prinde foarte bine. Pana atunci... luptam cu distrugerea subtila a mentalitatii romanesti de catre nomenclatura rusa dupa cel de al doilea razboi mondial: distrugerea unitatii romanilor si asmutirea unuia impotriva altuia, distrugerea respectului pentru munca, distrugerea respectului fata de noi insine si multe multe altele....

          PS:
          "Haideti sa ne descoperim istoria pierduta. Pentru a iesi din faza in care ne consideram un popor mic si neinsemnat. Sa ne
          amintim ca suntem singurii care nu am atacat vreodata un alt popor. Ca suntem neamul de care s-au lovit in lupta atatia de-a
          lungul istoriei si nu au putut trece. Pentru ca pentru noi a fost o datorie sfanta sa ne aparam pamantul. Pe care Zeii ni l-au
          harazit noua, si nu altora. Noi n-am venit de nicaieri. Noi ne-am nascut aici, si daca cineva ne intreaba raspundem, fara sa
          stim de ce, ca aici vrem sa si murim"
          • 0 (0 voturi)    
            Ai votul meu! (Duminică, 7 februarie 2010, 19:56)

            Metallicus [anonim] i-a raspuns lui Cogito, ergo sum!

            "Haideti sa ne descoperim istoria pierduta. Pentru a iesi din faza in care ne consideram un popor mic si neinsemnat."
            Asta chiar mi-a placut! Pe bune! Prea multzi uita k Sarmiszegetusa e unul din locurile sfinte ale Europei...
  • +2 (4 voturi)    
    "garantarea stabilitatii democratiei in...", (Joi, 4 februarie 2010, 20:26)

    silvia [anonim]

    Doamne, ce vorbe goale !! Pai, cum asigura acest scut asa ceva??!! De ce nu l-au instalat americanii in alte zone ale lumii unde riscul asupra democratiei este mai mare, in sudul Asiei, zona centrala, impotriva Rusiei (e vizata in accest caz) sau impotriva Chinei sau impotriva teroristilor lui Bin Laden ??!!! Isi gasira sa garanteze democratia damboviteana!!! Ce grija si pe ei !!!!
    • 0 (0 voturi)    
      exact (Vineri, 5 februarie 2010, 17:46)

      arzdan [utilizator] i-a raspuns lui silvia

      Ce misto asigura americanii democratia in Afganistan si in Irak! Si ce misto au aparat democratia in Serbia!
  • +1 (1 vot)    
    COBeste (Joi, 4 februarie 2010, 23:13)

    Emil [anonim]

    In lumea pesedeului se zice ca Boc duce tzara la faliment.
    Intrebare ? La asa valori in pesede care au adus tara in faliment, ce valori are pedele ca sa scoata tara din faliment.
    Spre exemplu: citzi doctoranzi trebuie platitzi ca sa scoata o lege a pensionarii uuunice. Adica, care va sa zicalea nu trebuie nici o lege , doar sa nu dati pensia 3 luni, decit maxim 3000roni, pe motivul ca nu ezista fraieri, si exista 2 esplicatzii. Sa vedem care confederatie iese prima in strada ?! majistratzii, popthii, tzapibarii(securishtii) , blondele, crinii, papagalii. poshtashi, Hosshy, sirenele, elenele, oierii Nica ?
  • +1 (1 vot)    
    Ei, nu mai spune? Ti-a zis papa-n toamna... (Vineri, 5 februarie 2010, 7:05)

    Cetateanul turmentat [anonim]

    cand ai fost sa-i pupi poala si sa primesti instructiuni?

    Bocule, treci inapoi la catedra, nu te mai juca de-a politica, ca esti prea mic pentru asta!

    Si nici la catedra nu stiu daca ti-e locul, cand ma gandesc cum dadeai tu ordonante anticonstitutionale!

    Poate la bara, cu Udrea! Si nu te mai gandi la prostii - sunteti juristi amandoi, nu?
  • +2 (2 voturi)    
    gogosi (Vineri, 5 februarie 2010, 8:47)

    catalin [anonim]

    democratia este asigurata in romania nu de scutul antiracheta al americanilor ci de UE... valorile europene sunt mai puternice in a garanta democratia decat armele americane
  • -1 (1 vot)    
    iar boc (Vineri, 5 februarie 2010, 9:04)

    carcotasul [anonim]

    Este un personaj interesant don Boc. Da cu parerea in toate si scoate numei porumbei. Nu e nici un succes romanesc. Scutul antiracheta a fost o idee americana veche, abandonata anul trecut de Obama si reluata din nou de acesta dupa o analiza rapida la Washinghton. Nu cred ca se vor agita mult rusii. Pentru ca sunt convins ca au discutat. Dar a zice ca e un succes romanesc e o gogoasa mare. E un mod de a abate atentia de la problemele crizei. Plus ca instalarea scutului costa. Chestia cu apararea democratiei este o afirmatie demna de antologia hilarului. Democratia veritabila se realieaza de Romania prin educatie, ridicarea nivelului de trai, sanatate.
  • +1 (1 vot)    
    Nea Boc, (Vineri, 5 februarie 2010, 9:08)

    Pantera Roz [utilizator]

    trage-ti si matale un scut de asta,propriu si personal.Si dorsal.Vin vremuri tulburi.
  • +1 (1 vot)    
    nu multumesc (Vineri, 5 februarie 2010, 14:20)

    Chaos [anonim]

    fara sa cunosc exact datele problemei mie mi se pare foarte scump si deloc folositor, eu nu as cumpara
  • 0 (2 voturi)    
    ciudat (Vineri, 5 februarie 2010, 17:34)

    arzdan [utilizator]

    Ciudat ca asa multi dintre voi apreciaza aceasta decizie...mie mi se pare exact opusul a ceea ce spune Boc: amplasarea scutului inseamna dependenta de americani. prezenta militara americana permanenta pe teritoriul romaniei. dependenta de proiectele americane de armament (si implicit de firmele americane producatoare de armament). si asta intr-un moment in care americanii sunt implicati in 2 razboaie majore (Irak si Afganistan) si se pregatesc de altele (Iran). De cate ori am fost atacati in ultimii 50 de ani? De cine ne e frica asa de tare? Chiar nu inteleg pozitiile pozitive exprimate mai sus, inclusiv pozitia lui Boc.
    Vom evolua prin alocarea unor sume mai mari bugetelor educatiei si sanatatii, nu prin investitii de 3 miliarde in armament si implicarea (de acum inainte neconditionata) in razboaiele americanilor. sa nu uitam ca vb de aceeasi tara care a bombardat miseleste Serbia acum cativa ani.
  • 0 (0 voturi)    
    revange (Vineri, 5 februarie 2010, 18:08)

    bume [anonim]

    http://english.ruvr.ru/rtvideo/2010/02/04/video_4151712.html


    Iata ca nu ne iese nici acum!

    Nu scapam de frica de rusi!
  • +1 (1 vot)    
    Lectia pierduta de istorie... (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 2:16)

    Cogito, ergo sum! [anonim]

    Stimabile arzdan,
    seful meu e poporul roman. Nu e nici poporul rus, nici cel american, nici Basescu, nici Iliescu. Seful meu e dacul din mine, seful meu e Zamolxis si Dracones. Nu toti dacii au murit la Sarmizegetusa. Seful meu se numeste nemurirea poporului roman. Seful meu e garantia ca sunt liber acasa la mine.

    Apropo de bani..conform traditiei postbelice romanesti, esti dispus sa dai spaga ca sa nu intri la puscarie, adica sa iti aperi libertatea individuala??
    Sorry, dar argumentele financiare nu tin. Pana vom fi noi capabili sa producem singuri rachetele si sa nu mai platim la altii, ele sunt binevenite. Si tot pana atunci am sa te rog sa vii cu argumente strategice care apara interesul national si nu pe cel de partid.

    Sper sa intelegi ca ROMANIA e inaintea la orice altceva, inaintea lui Basescu sau Iliescu, inaintea oricaror interese meschine de partid. Cu oameni ca tine riscam sa nu mai avem la ce sa spunem "ACASA", sa fim asimilati ca natie.

    "Sa nu uiti, Darie": "Era rau cu DER DIE DAS, dar e mai rau cu DAVAI CEAS".. O discutie la o masa cu un istoric si cu bunicii tai cred ca ti-ar prinde foarte bine. Pana atunci... luptam cu distrugerea subtila a mentalitatii romanesti de catre nomenclatura rusa dupa cel de al doilea razboi mondial: distrugerea unitatii romanilor si asmutirea unuia impotriva altuia, distrugerea respectului pentru munca, distrugerea respectului fata de noi insine si multe multe altele....

    PS:
    "Haideti sa ne descoperim istoria pierduta. Pentru a iesi din faza in care ne consideram un popor mic si neinsemnat. Sa ne amintim ca suntem singurii care nu am atacat vreodata un alt popor. Ca suntem neamul de care s-au lovit in lupta atatia de-a lungul istoriei si nu au putut trece. Pentru ca pentru noi a fost o datorie sfanta sa ne aparam pamantul. Pe care Zeii ni l-au harazit noua, si nu altora. Noi n-am venit de nicaieri. Noi ne-am nascut aici, si daca cineva ne intreaba raspundem, fara sa
    stim de ce, ca aici vrem sa si murim"
  • -1 (1 vot)    
    Chiar nu intelegeti nimic? (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 9:19)

    liviau2005 [utilizator]

    Daca faceti un mic rezumat al celor intamplate NUMAI in Romania dupa dec.1989 veti intelege ca actualii ocupanti securisto-comunisto-kgb-isti ai Romaniei au facut pana acum doar miscari de trupe pentru ca Romania sa ramana sub tal;pa bolsevic-kgb-ista,adica insfera comunismului mowscovit.:
    1.Falsa revolutie roamana,inselaciunea NATO si U.E,falsul pluralism politic roamnesc,inradacinarea coruptiei in Romania pentru a se masca continaurea practicici ceaussit-kgb-iste de sustinere a terorismului international si ameriocanii si occidentalii au fost pacaliti.
    2.Amplasarea fara nici o conditie pusa SUA aterminatiilor scutului antiracheta si declaratiile fara noima ale celor doi securisti romani ,basescu si boc POT FI PREGATITOARE PENTRU URMATOAREA STARE CONFLICTUALA CU MOSCOVA, NUMAI IN CAZUL IN CARE SECURIST-COMUNISTII PSD-PDL SI RESTUL FALSELOR PARTIDE ROMANESTI AR FI INLATURATE DE LA PUTERE.Comunist securist-kgb-istii -iliisti nu vor lasa usor Romania din ghiarele lor criminal-comuniste.De unde stie SUA ca securist-kgb-istii romani nu le va pacali sin nou asa cum afacuto cu falsa lupta impotriva terorismului international.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version