Calin Popescu Tariceanu propune ca presedintele Romaniei sa nu mai beneficieze de imunitate

de Alina Neagu     HotNews.ro
Marţi, 2 februarie 2010, 13:20 Actualitate | Politic

Calin Popescu Tariceanu
Foto: AGERPRES
Ridicarea imunitatii presedintelui Romaniei si introducerea avizului Parlamentului pentru numirile facute de seful statului - sunt doua dintre propunerile facute de liderul deputatilor liberali, Calin Popescu Tariceanu, pentru reformarea statului, potrivit Mediafax.
  • "Ati spus ca va ganditi la modernizarea clasei politice, stau si ma intreb daca in acceptiunea dumneavoastra reforma clasei politice inseamna trecerea si racolarea parlamentarilor de la alte partide de catre PDL si crearea partidului prezidential, cred ca acesta este modelul pe care il vedem pana acum si din partea PNL aveti un «Nu» categoric acestui model de reforma a clasei politice", a afirmat Calin Popescu Tariceanu in plenul Camerei Deputatilor, in replica la discursul premierului Emil Boc, in care acesta a prezentat prioritatile legislative ale Guvernului.
El i-a transmis lui Emil Boc ca are "obligatia" de a se gandi la o reforma serioasa a institutiilor si "Nu in ultimul rand ar trebui sa ne gandim la necesitatea ridicarii imunitatii prezidentiale, care face un caz singular in randul institutiilor publice din Romania".
  • "Reformarea republicii si a institutiilor ar insemna in primul rand un Parlament mai eficient si mai credibil, o adevarata tribuna de dezbatere politica publica, in care primul-ministru sa vina cel putin o data pe saptamana in Parlament sa-si prezinte principalele actiuni si directii pe care le-a urmat Guvernul, sa raspunda la intrebarilor opozitiei, mult mai incomode decat cele ale moderatorilor de la televiziunile prietene la care am observat ca va duceti in mod frecvent in ultima perioada. V-as propune sa reflectati asupra urmatorului mod de functionare a Parlamentului: jumatate din timpul alocat dezbaterilor sa fie utilizat pentru proiectele de lege inaintate de Guvern, o patrime din timpul dedicat dezbaterilor sa fie alocat initiativelor parlamentarilor din care o zi obligatoriu pentru opozitie, si un sfert din timpul dezbaterilor parlamentare sa fie dedicat functiei de control si evaluare a politicilor publice", a afirmat fostul premier.
  • "Un Parlament diminuat la 300 de parlamentari nu inseamna modernizarea institutiilor statului", iar "un Parlament mai putin reprezentativ, un Parlament mai slab nu inseamna o republica mai puternica si mai democratica, ci din contra", mai spune liderul deputatilor liberali.
  • Calin Popescu Tariceanu mai vrea ca "numirile pe care le face presedintele Romaniei sa faca obiectul unor dezbateri, iar persoanele sa fie audiate in Parlament in prealabil de comisiile de specialitate care sa emita un aviz".


Citeste mai multe despre   























3390 vizualizari

  • +18 (22 voturi)    
    tip de republica (Marţi, 2 februarie 2010, 13:29)

    marius [anonim]

    pai o luam de la capat cu tipul de republica? au curaj pnl-isti sa faca referendum si sa puna intrebarea: vreti republica parlamentara sau prezidentiala? i-as aplauda! insa dau numai din gura, se leaga de altii.
    • -11 (13 voturi)    
      bravo (Marţi, 2 februarie 2010, 13:49)

      andreiutz [utilizator] i-a raspuns lui marius

      Deci tu vrei o intoarcere la republica prezidentala gen epoca de aur? Lipsa de informare a populatiei a dus si la comunism, si la nazism, si la altele.
      "Democratie este atunci cind doi lupi si o oaie voteaza ce sa manince la prinz. Libertate este atunci cind lupii care vor sa manince o oaie la prinz dau peste o oaie bine informata si inarmata."
      • +18 (22 voturi)    
        tupeu (Marţi, 2 februarie 2010, 14:02)

        sury [anonim] i-a raspuns lui andreiutz

        Mi se pare extraordinar tupeul PNLului sa faca afirmatii precum "vrem ca problemele Romaniei sa fie tratate cu seriozitate". Pai seriozitate s-a numit cand ne-ati lasat fara Guvern 2 luni de zile? Serioasa era premisa de la care ati plecat si care spunea ca NU acceptati pe nimeni in afara de Johannis? Serioasa este decizia de a-l lua pe NU in brate doar de dragul de a nu fi de acord cu nimic ? Sunteti intr-adevar foarte seriosi, domnilor! Excelati chiar la acest capitol!
        • +10 (14 voturi)    
          liberalismul patrician... (Marţi, 2 februarie 2010, 16:19)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui sury

          penibilitatile astea de parlamentari ai nostri cred ca sunt atat de retardati ca nici nu mai realizeaza ce ineptii scot. tariceanu propune ca parlamentul, a carui functie principala este sa faca legi, sa o faca doar 25% din timp.. in rest sa le voteze pe alea facute de guvern si sa controleze tot ce face guvernul, presedintia, daca se poate sa controleze cam tot ce se intampla in romania. evident treaba asta cu controlul nu putem sa le-o imputam, ca doar deh, sunt toti securisti de cariera si asta au facut toata viata..
          • -2 (4 voturi)    
            pehash sau pdlhas? (Marţi, 2 februarie 2010, 20:03)

            antonio [anonim] i-a raspuns lui pehash

            penibil esti tu prin faptul ca nu stii care este rolul parlamentului. Prin constitutie doar parlamentul poate sa emita legi , pe cand guvernul doar ordonante de urgenta si hotarari de guvern. Orice activitate a guvernului, si in general, a oricarei institutii a statului, poate fi controlata de catre comisiile speciale ale parlamentului. Teoretic, guvernul nu ar trebui decat sa execute legile emise de catre parlament, de aceea se numeste putere executiva, si nu sa emita acte cu caracter juridic. Pana la a avea ceva impotriva lui Patriciu mai bine ai studia Constitutia tarii in care traiesti.
        • -2 (4 voturi)    
          auzi (Marţi, 2 februarie 2010, 22:53)

          alin [anonim] i-a raspuns lui sury

          ce oameni exsta cica nu am avut 2 luni guvern dar acuma avem ???sincer cel mai slab guvern din ultimii 20 de ani ne-au indatorat si vitoarele generatii.la noi se adanceste criza inloc sa treaca.boc cel mai varza prim-ministra din toate timpurile.
      • +11 (13 voturi)    
        Libertate (Marţi, 2 februarie 2010, 14:24)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui andreiutz

        Cam nenaturala libertatea vazuta de tine.

        Eu asociez libertatea cu natura. Daca fenomenele sociale copiaza natura cat mai fidel atunci ele se apropie din ce in ce mai mult de ideea de libertate.Deci pentru mine, o democratie libera este atunci cand o haita de lupi planuiesc si dau iama intr-o turma de oi.

        Si unde e libertatea oii? te intrebi. Oaia s-a nascut oaie insa tu ai de ales intre oaie si lup.
        • +2 (2 voturi)    
          klaaar (Marţi, 2 februarie 2010, 16:41)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

          daca esti lup e roza situatia.. esti in natura.. ai libertate.. da' ce ne facem cu oaia ca e produsul societatii umane, nu a mai ramas mare lucru din stramosii ei.
          hai sa vedem cum e cu lupul si prada lui la fel de salbatica, gen caprioarele alea pe care nu le prinde decat daca sunt bolnave. deci pt mine democratia aia a ta ar avea sens daca lupul ar alerga disperat sa prinda un cerb.. si-ar incasa din cand in cand niste coarne, o copita peste bot, ar mai muri de foame iarna.. ar manca doar atunci cand cerbul a imbatranit sau e bolanv..
          • 0 (0 voturi)    
            Oaia si lupul (Miercuri, 3 februarie 2010, 8:07)

            Constantin [anonim] i-a raspuns lui pehash

            Hai sa ramanem la oaie si lup.
            Romanii, milosi fiind, tin cu oaia considerand-o mai slaba. Insa, in natura, cine s-a dovedit mai puternic, oaia sau lupul? Atata timp cat oile sunt conduse de un pastor priceput se vor inmulti si vor da mai mult lapte. Si lupul e pe cale de disparitie.
      • +8 (8 voturi)    
        Despre ce naiba vorbesti? (Marţi, 2 februarie 2010, 14:27)

        Tinu [anonim] i-a raspuns lui andreiutz

        ..o oaie bine informata si inarmata."
        • +4 (4 voturi)    
          Explicatie (Marţi, 2 februarie 2010, 16:01)

          Constantin [anonim] i-a raspuns lui Tinu

          E vorba de un lup in blana de oaie.
      • +5 (5 voturi)    
        Democratie (Marţi, 2 februarie 2010, 14:38)

        Mao [anonim] i-a raspuns lui andreiutz

        Comparatia este aceeasi chiar daca ai 321 lupi si o oaie numai ca atunci trebuie sa mai caute oi ca nu se satura...
        • +1 (1 vot)    
          Pastorul (Marţi, 2 februarie 2010, 15:59)

          Constantin [anonim] i-a raspuns lui Mao

          Ce sa-i faci, daca pastorul e nepriceput, se ocupa mai mult de alungat lupii, nu prea ingrijeste de oi si in loc sa-i creasca turma ii scade.
      • +3 (3 voturi)    
        ... (Marţi, 2 februarie 2010, 16:10)

        Aph [anonim] i-a raspuns lui andreiutz

        Multumim, La Fontaine! :-))
      • -1 (1 vot)    
        dar nici ca acum (Marţi, 2 februarie 2010, 17:09)

        marius [anonim] i-a raspuns lui andreiutz

        dar nici struto-camila pe care o avem acum nu e buna!
    • +19 (21 voturi)    
      mdaa (Marţi, 2 februarie 2010, 14:00)

      anca [anonim] i-a raspuns lui marius

      Dle Tariceanu, de ce nu ati venit in timpul mandatului dvs cu genul asta de initiative? Aaaaa, atunci erati prea ocupat cu ceea ce se numeste coruptie, cumva?
      • +7 (9 voturi)    
        hehehe (Marţi, 2 februarie 2010, 14:06)

        The Saker [utilizator] i-a raspuns lui anca

        bravo.
      • +11 (13 voturi)    
        Uite ce treburi avea guvernul Tariceanu.... (Marţi, 2 februarie 2010, 14:38)

        Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui anca

        (RL, 2.02.2010) "Seful misiunii fondului monetar International pentru Romania, Jeffrey Franks, a declarat, intr-un interviu in exclusivitate pentru Romania libera, ca traversarea crizei de catre Romania reprezinta o poveste de succes, in conditiile in care estimarile initiale vizau o situatie mult mai negativa. Cu toate acestea, reprezentantul Fondului marturiseste ca anul trecut Romania
        a fost pe marginea prapastiei si ca ar fi putut suferi o prabusire dura daca nu primea ajutorul FMI.". Asta a facut Tariceanu, Vozganian si PSD-ul care i-a tinut la guvernare.
        • -3 (3 voturi)    
          scuza-ma, te rog (Marţi, 2 februarie 2010, 15:54)

          jean valjean [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

          daca poti sa spui mai clar ce a facut Tariceanu, VoSganian si PSD-ul care i-a tinut la guvernare, vis-a-vis de ce spune Jeffrey Franks in interviul din R.L. Ca n-am inteles.
          • +5 (5 voturi)    
            e ceva neclar in mesaj? (Marţi, 2 februarie 2010, 17:18)

            naiv [anonim] i-a raspuns lui jean valjean

            FMI a fost chemat la inceput de 2009. Sa nu incerci sa-mi spui ca totul a fost distrus in 2 luni de guvernul PDL-PSD!!! Dar cine are interes sa deformeze mesajul lui Franks (inclusiv partea referitoare la somaj)? Iar il lasam pe Soviani sa-i puna vorbe in gura?
    • +11 (13 voturi)    
      ... (Marţi, 2 februarie 2010, 14:04)

      tib [anonim] i-a raspuns lui marius

      Mda, ca de obicei, multi viteji se arata atunci cand altii sunt la putere. Si multi se gasesc sa dea sfaturi. Ca vorba aia, e usor sa dai din gura. Mai greu e cu practica!
    • +1 (1 vot)    
      Tariceanu mai bine tacea! (Miercuri, 3 februarie 2010, 10:14)

      clarinita [utilizator] i-a raspuns lui marius

      Pentru inceput, referitor la ridicarea imunitatii presedintelui: daca se ridica imunitatea presedintelui sa fie ridicata si cea a parlamentarilor si a altor demnitari din stat!Si punct! In ceea ce priveste vizitele dl Boc la "televiziunile prietene" versus dezbaterile din parlament: pai dl tariceanu,va credeam mai inteligent! Discutiile de la tv vizeaza direct opinia publica, deschiderea catre electorat, si informarea lui! In Parlament oamenii de rand nu au acces la intalnirile voastre..deci pe scurt sunt 2 situatii total diferite! Si sa nu vorbim de prieteniile dintre televiziune si partidele politice ca va dati singur cu firma in cap dl tariceanu!
    • 0 (0 voturi)    
      corect! (Miercuri, 3 februarie 2010, 13:23)

      clarinita [utilizator] i-a raspuns lui marius

      se dau toti cocosi in campanie electorala si in opozitie! au mereu "idei mai bune", insa o data ajunsi la ciolan totul se rezuma propriile interese! tocmai de aici si lupta apriga ce se duce impotriva dl Boc;pentru ca acesta nu s-a lasat prada coruptiei si manipularilor!
  • +3 (13 voturi)    
    F.Bine (Marţi, 2 februarie 2010, 13:30)

    calin [anonim]

    Bine punctat.
    • +11 (17 voturi)    
      Ia spune tu taricene (Marţi, 2 februarie 2010, 14:00)

      PTTR [anonim] i-a raspuns lui calin

      cum ai vandut tu citroienuri la romtelecomdelaomlaom lu pantis cand au luat grecii .cum sa dat banu acolo si cine a luat .dupa aia te cred ca esti curat ca un inger spovedit .
  • +3 (17 voturi)    
    Tariceanu (Marţi, 2 februarie 2010, 13:30)

    Gabriel [anonim]

    Daca aceste propuneri veneau de la presidentie,aveam deja 5,5 millioane de voturi pentru.Asa nu intereseaza pe nimeni desi sunt celputin interesante.Jos comunismul de turma!
  • +15 (21 voturi)    
    Frezatul asta se crede ceausescu... (Marţi, 2 februarie 2010, 13:31)

    Kata [anonim]

    In loc sa stea acasa si sa-si numere banii de pa taxa de inmatriculare si de pe la alte blestematii, individul asta mai are tupeul sa-si dea cu parerea despre bunul simt al politicii romanesti. Greata maxima....
  • +15 (21 voturi)    
    mai putin control de la presedinte (Marţi, 2 februarie 2010, 13:31)

    Andra [anonim]

    Iata ce vor Parlamentarii nostri de la PNL. daca se poate Parlamentul sa conduca tara, nu? urmatoarea propunere va fi ca Parlamentul sa aleaga presedintele....
    • -10 (16 voturi)    
      Da, (Marţi, 2 februarie 2010, 13:56)

      Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui Andra

      eu vreau ca un Parlament sa conduca tara, si nu un singur om, care poate gresi, poate fi slab sau prost. Despre calitatea parlamentarilor nu comentez: ce-ati ales aia aveti. Data viitoare mergeti la vot si mai terminati cu smiorcaitul.
      • -1 (1 vot)    
        cum asa? (Miercuri, 3 februarie 2010, 0:23)

        I [utilizator] i-a raspuns lui Lucian_Mares

        si la presedinte e la fel: ce alegi aia ai.
      • +1 (1 vot)    
        ... (Miercuri, 3 februarie 2010, 0:44)

        zerty [anonim] i-a raspuns lui Lucian_Mares

        depinde de context. In contextul actual poate avem mai degraba nevoie de o mina forte, decit de o turma care se cearta la os toata ziua...
  • +4 (14 voturi)    
    corect (Marţi, 2 februarie 2010, 13:36)

    none [anonim]

    se pare ca d-lui tariceanu ii prieste opozitia. incepe sa gandeasca ceva mai limpede.
    sper sa nu fie doar o miscare de campanie electorala interna (se stie ca vrea sa-i ia locul lui crin)
  • +20 (20 voturi)    
    desfiintarea imunitatii (Marţi, 2 februarie 2010, 13:37)

    Jad [anonim]

    Imunitatea trebuie desfiintata pentru absolut toti politicienii si demnitarii indiferent de postul ocupat.
    Sau limitata doar la declaratiile politice facute.

    De ce nu vine o astfel de propunere de la nimeni?

    Asa ar trebui inceputa reforma.
    • +7 (7 voturi)    
      Aceasta propunere a fost facuta (Marţi, 2 februarie 2010, 15:03)

      Cris [anonim] i-a raspuns lui Jad

      de catre dl Basescu
    • +7 (7 voturi)    
      asa si este (Marţi, 2 februarie 2010, 16:25)

      io [anonim] i-a raspuns lui Jad

      constitutia prevede foarte clar ca demnitarii au imunitate doar pentru parerile politice.
      numai ca s-au gasit citiva dinozauri de la CC care au "interpretat" ca parlamentarii au nevoie de "acordul" colegilor pentru inceperea urmaririi penale.
      si uite asa i-a salvat Ilici lui Bombo ouale.
  • +20 (20 voturi)    
    de acord, dar si pentru parlamentari (Marţi, 2 februarie 2010, 13:37)

    dj [utilizator]

    ...
  • +14 (20 voturi)    
    propunerile lui tariceanu (Marţi, 2 februarie 2010, 13:47)

    mozzy [anonim]

    Toata lumea a fost de acord ca reforma statului sa inceapa cu reformarea parlamentului, care momentan este o gasca de indivizi slab pregatiti, ce consuma un buget foarte mare fara ca munca lor sa se reflecte in altceva decat scandaluri.
    Nea tariceanu aruca si el o pastila ca poate o inghite cineva, cum ar fi geoana: s-o lasam mai moale cu datul parlamentarilor afara, ca doar sunt si ei oameni si tre sa traiasca din ceva, hai sa ne luam de guler (din nou) cu presedintele ca asta stim sa facem cel mai bine.
    Cu siguranta, institutia presidentiala este departe de a fi perfecta, este clar loc de reforma, dar cu siguranta propunerile lui tariceanu nu se numesc "reforma".
    • -10 (14 voturi)    
      Ai idee? (Marţi, 2 februarie 2010, 14:21)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui mozzy

      Cat este bugetul institutiei prezidentiale? Ai idee cu cat a crescut anul acesta bugetul acestei institutii pentru a recompensa pupincuristii care l-au servit pe locatarul de la Cotroceni in campanie?

      Ai idee cat de multe servicii secrete / spioni exista in RO de au ajuns sa-si faca probleme si aliatii nostri din NATO (Italia)? Ai idee cu cat a crescut anul acesta bugetul serviciilor secrete?

      Ai idee care sunt economiile anuale realizate prin scaderea numarului de parlamentari/camere? Cat % reprezinta sa zicem din bugetul de achizitii de pixuri si perdele al Ministerului Turismului de anul trecut?

      Ai idee cat costa datul afara al angajatilor care se intorc in justitie impotriva statului pentru deciziile abuzive? Ai idee cu cat trebuie despagubita numai fosta sefa de la Fondul Proprietatea?

      In general ai alta idee decat "Parlamentarii ie rai ca l-au suspendant pe domnu' prealuminatu' Presedinte"?
      • +5 (7 voturi)    
        pe tine nici nu... (Marţi, 2 februarie 2010, 14:56)

        sami [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

        trebuie sa te bage lumea in seama! Refuzi sa gandesti...dar probabil nu ai cu ce.
        Ce ai mai manca si tu din bugetul presedintiei ...numai ca nu ai cu ce si nu ai din cauza "competentelor" tale!
        Uita-te la executia bugetara din 2007, 2008, 2009 a Presedintiei si pe urma sa te vad daca te mai tine sa faci gargara. Probabil ca da ca la patriciu numai asta se face...gargara cu gaz pentru fraieri.
      • +7 (9 voturi)    
        Mai gigel.. (Marţi, 2 februarie 2010, 15:09)

        Alius [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        Tu ai idee cat costa parlamentul? Eu cred ca e cu mult peste insituatia prezidentiala la cheltuieli, plimbari, secretare, consilieri, masini etc... Si ce legatura are imunitatea cu cheltuielile? Cu siguranta ca trebuie rasplatiti si pupincuristii lui Basescu, dar gandeste-te ca pupincuristii lui Basescu sunt cam 10% din cei care l-au sustinut pe Geaona cu bani, logistica, ziare, TV-uri.. Imagineaza-ti cati pupincuristi trebuiau rasplatiti in caz ca Geoana castiga...

        Asta e una.. A doua e ca de fapt (si tu doar faci pe prostul, ca si un retardat mintal vede asta) astia vor sa-i ia imunitatea lui Basescu, pentru ca daca iesea Geona, nu-l mai vedeai pe Tariceanu propunand asa ceva. Daca el chiar vroia sa fie ceva.. frumos si corect, propunea ridicarea imunitati tuturor parlamentarilor si presedintelui. Nu asa, hai sa-i luam imunitatea lui Basescu, dar nea Nastase sa stea ascuns acolo si sa nu fie judecat niciodata..

        Si in final, hai mars la mancat rahat in continuare!
        • -3 (5 voturi)    
          Pentru cei doi... (Marţi, 2 februarie 2010, 15:25)

          Gigi [anonim] i-a raspuns lui Alius

          sfertodocti... sami si alius...mai incet cu injuriile baieti...sau sunteti cumva beneficiarii bugetelor marite ale serviciilor? Nu m-ar mira ca banii mei din taxe si impozite sa ajunga la voi ca sa injurati opozitia pe net si sa preaslaviti pe preaminunatul si camarila sa.

          In primul rand pentru sami...castig mai mult decat castiga (oficial) Presedintele Romaniei. Presupun ca daca as fi subordonatul lui as castiga si mai putin decat el...deci nu merci...nu sunt in intelectual ratat ca Avramescu sau Patapievici sa ma bucur la cascavalul public.

          In al doilea rand ... pentru alius ... nu ma intreseaza cati pupincuristi "trebuia" sa rasplateasca Geoana pentru ca nu e la putere si nu face asta pe banii mei. Daca o facea il criticam la fel. Tot pentru informarea ta de baza...banii economisiti anual prin reducerea numarului de parlamentari/ camere - 30 mil euro = 50% din bugetul de pixuri al Elenei Udrea pe 2009 (nu zic de 2010) = fix vreo 4-5 km de autostrada intr-o tara normala si fix mai putin de un km in Romania.

          Cat despre imunitate...nu am nimic impotriva ridicarii imunitatii tuturor politicienilor insa iti reamintesc ca Basescu este beneficiarul acesteia in dosarul nejudecat si probabil in curand prescris Flota.

          Cat despre ultimul rand din mesajul lui Alius...il inteleg...daca e beneficiarul unui salariu bun de la vreun serviciu secret ca sa posteze pe aici. Daca nu ...dovedeste doar proasta crestere.
          • +4 (6 voturi)    
            ... si din nou Flota (Marţi, 2 februarie 2010, 16:25)

            ion [anonim] i-a raspuns lui Gigi

            Poate ai uitat Gigele, dar Base a fost primul care si-a dat demisia pentru a nu mai beneficia de imunitate, pentru a putea fi cercetat in liniste de catre autoritati. Si dosarul cu pricina a fost solutionat, ceea ce nu se poate spune despre PSD-Nastase.
            Sunt convins ca si tu, cu super salariul tau cu care te lauzi, ai fi procedat ca si Base, desi ai un iz de "prostanac"... poate-i doar o adiere.
            • -4 (4 voturi)    
              Si din nou termopanele ... (Marţi, 2 februarie 2010, 16:40)

              Gigi [anonim] i-a raspuns lui ion

              ... sincer ma intereseaza mai mult ce si cum cu flota decat cu termopanele lui Nastase. Oricum cred ca si procurorii sunt foarte eficienti de nu au gasit altceva legat de Nastase. Se tot vorbeste de privatizari (Petrom etc) da nu am auzit de un dosar.

              Daca nu iti convine dosarul flota putem sa vorbim despre casa din Mihaileanu, despre cum si-au vandut / cumparat terenuri TB si Puiu Popoviciu (cu profit desigur pentru TB), despre afacerile cu livezi ale statului executate de fratele Basescu, despre apartamentul Ioanei Basescu si despre multe multe altele...

              Oricum vad (mai spre sfarsitul mesajului) ca nu putem trai fara injurii. Dar, repet, daca m-as simti amenintat la venit in calitate de postac platit de servicii (mai sunt si infiltrati prin diverse institutii, presa si chiar turnatori mai ceva ca pe vremea lui Ceasca) poate as reactiona la fel....sau poate nu pentru ca am cei 7 ani de acasa.
              • +5 (5 voturi)    
                Pai hai sa vorbim... (Marţi, 2 februarie 2010, 17:30)

                Alius [anonim] i-a raspuns lui Gigi

                de cat s-a furat in tara asta din 90' si pana acum.. Sa facem un bilant si sa vedem ce case, terenuri, fabrici etc etc... s-au furat, dat pe degeaba..

                Hai sa te vad ca de impartial esti... Stiu ca pe tine nu te intereseaza Nastase, ci doar Basescu.. Ai o fixatie, ca si Tariceanu: Basescu, nu adevarul. Nu te intereseaza sa se elimine coruptia, te intereseaza sa fie eliminat Basescu. Hai sa-l anchetam pe Basescu, de Nastasi si altii nu ne intereseaza, ca Basescu e cel mai corupt, el a condus tara asta timp de 20 de ani si pe vremea lui s-au facut cei mai multi miliardari din tara asta.
                • -2 (2 voturi)    
                  Am spus... (Marţi, 2 februarie 2010, 17:43)

                  Gigi [anonim] i-a raspuns lui Alius

                  ...ca mi se pare penibil subiectul Nastase - termopane nu ca nu sunt de acord cu investigarea altor situatii mult mai "grele". Mira-m-as daca i-am lua pe toti politicienii la purecat din toate partidele daca raman 2-3 curati.

                  Si da...de 20 de ani se fura pe rupte in tara din surse publice. Si nu asta e cea mai mare problema...mai e si prostia deciziilor (de exemplu sa dai atati bani pe pensii, salarii in domeniul public, asistenta sociala etc incat sa nu mai ai bani decat de 42 km autostrada / an).

                  Am vazut si postul de mai jos...am o intrebare (sa zicem la mintea cocosului) ...cine crezi ca poate face mai mult (potential) rau...parlamentarul cu salariul lui, al soferului si al secretarei (pune si masina si benzina si ce vrei tu) sau un ministru care are un buget de (sa zicem tot asa din intamplare) de 3.7 mld euro. Sau un sef de FPS prin anii '90 care administreaza atata patrimoniu public?

                  Atat am vrut sa zic...ne impiedicam de 171 de parlamentari si ne facem ca nu vedem altele (exemplu 2010 - 400 mil euro prime de vacanta pentru angajatii din ministere). Altele care sau sunt pur si simplu prostie "manageriala" (la persoanele cu functii executive) sau reacredinta.
                  • +2 (2 voturi)    
                    Auzi.. (Marţi, 2 februarie 2010, 18:04)

                    Alius [anonim] i-a raspuns lui Gigi

                    Ministrii astia de care tot zici tu, au fost si parlamentari.. daca nu erau parlamentari, nu ajungeau si ministri (in cele mai multe cazuri).. Asa ca.. nu mai are rost sa discutam de unde se incepe curatirea.. Plus ca ministrii sunt votati de catre parlament, nu?...
          • +4 (4 voturi)    
            Aha.. (Marţi, 2 februarie 2010, 17:05)

            Alius [anonim] i-a raspuns lui Gigi

            Doar cei din jurul presedintelui o fac pe banii tai.. Ceilalti, parlamentarii, senatorii, secretare, consilieri etc etc, o fac pe banii lor, adusi de acasa cu sacul.. Faptul ca nu sunt la putere, nu insemana ca nu fac paguba la buget, deci si la banii tai (ca de ai mei sunt departe ca sa se poate atinge orice carnat din tara asta).

            Calculeaza, daca te simti asa corect, cati km de autostrazi s-ar fi facut cu banii furati si pana a veni Basescu la putere, asa.. ca sa vedem un exercitiu de corectitudite si echidistanta. Daca nu... raman la partea cu rahatul.

            Si da, sunt beneficiarul unui serviciu foarte secret. Cel mai secret din cate se iexista.
  • +14 (14 voturi)    
    de acord (Marţi, 2 februarie 2010, 13:55)

    soho [anonim]

    nici presedintele nici parlamentarii si nici baronii locali sau lingaii parlamentarilor nu-s mai presus de lege.

    pentru toata lumea trebuie sa se aplice legea la fel...desi ma indoiesc ca se va inimpla vreodata in romania chiar daca se ridica imunitatea

    pacat, mare pacat
  • +9 (13 voturi)    
    Epopeea continua .. (Marţi, 2 februarie 2010, 13:59)

    xolv [anonim]

    Republica e fumata, hai sa trecem la triumvirat : Dinu, Dan si Sorin-Ovidiu.

    Pe langa reducerea parlamentarilor vrem sa sanctionam si defuncta suspendare a parlamentului de catre presedinte, lovitura de gratie a lui Nastase din 2003.
  • -9 (17 voturi)    
    corect (Marţi, 2 februarie 2010, 14:00)

    ionis [anonim]

    Foarte corect,
    daca e sa se faca reforma, atunci reforma sa fie.
    Dar de cand piticul Boc da directive Parlamentului?
    Foarte frumos a fost luat peste picior de Tariceanu si Diaconescu.
  • +9 (9 voturi)    
    Imunitate (Marţi, 2 februarie 2010, 14:05)

    radu [anonim]

    Constitutia prevede un singur tip de imunitate, pentru toti demnitarii de nivel national: in ceea ce priveste votul si declaratiile politice. Mai prevede ca nu pot fi perchezitionati, retinuti sau arestati fara acordul camerei din care fac parte.

    Presedintele Romanieio nu beneficiaza, conform Constitutiei nici macar de prevederile privind raspunderea ministrilor, care nu pot fi anchetati penal pentru faptele savirsite in exercitarea mandatului lor decit la sesizarea camerelor parlamentului sau apresedintelui.

    In concluzie, acum, conform Constitutiei, preseditnele nu poate fi retinut, arestat sau anchetat penal (fara suspendare) si nici nu poate fi tras la raspundere penala pentru deciziile sau declaratiile sale cu caracter politic. Exceptie facind totusi inalta tradare (adica a suveranitatii poporului).

    Unde este acum imunitatea?

    Tariceanu are dreptate in masura in care instantele au inventat in 2005 o imunitate prezidentiala pentru a nu fi obligate sa se pronunte cu privire la un presedinte in functie.
    • -6 (6 voturi)    
      Sa fim mai clari... (Marţi, 2 februarie 2010, 14:30)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui radu

      ...ne referim la dosarul "Flota".

      Cel despre care vin postacii si zic repede "pai a fost achitat in dosarul Flota". La a treia expertiza (surprinzator realizata fix in timpul mandatului sau si care le contrazice pe primele doua) a reiesit ca nu are dom'le Basescu nici o vina [sic!].

      Parerea mea ca pana in 2014 cand scapam de el nu vom afla adevarul despre Flota...si poate nici atunci ca se prescrie fapta...cine stie.
  • +11 (11 voturi)    
    Fara imunitate (Marţi, 2 februarie 2010, 14:07)

    Bogdan C [utilizator]

    Imunitatea pentru toti cetatenii romani trebuie sa dispara, sa poata fi anchetati. Sa-mi explice mie cineva la ce foloseste imunitatea asta? Ce apara ea, pe cine si de ce? Asta a fost o gogoasa dupa revolutie sa nu poata fi anchetati comunistii dupa revolutie. Si lumea ii mai voteaza in Parlamentul Romaniei. Asa de trebuie daca nu suntem in stare sa gandim!!!
  • +13 (13 voturi)    
    foarte tare (Marţi, 2 februarie 2010, 14:13)

    MirceaA [utilizator]

    asa e. Sa aiba imunitate numai parlamentarii, cei mai cinstiti oameni din Romania, cei mai drepti si cei mai destepti. Imunitatea sa fie aprobata de Nastase, Mitrea, Berceanu, Vanghelie si Mazare, cei mai reprezentativi reprezentanti reprezentati in Parlamentul rahatului.
  • +13 (13 voturi)    
    imunitatea presedintelui (Marţi, 2 februarie 2010, 14:16)

    mary [anonim]

    Nu a fost propunerea lui TB in timpul campaniei electorale : sa se ridice imunitatea tuturor parlamentarilor, inclusiv a presedintelui ?
    Ce face dl Tariceanu ? Conteaza pe memoria noastra scurta ? Si asa vine cu o idee "noua".
    • +11 (11 voturi)    
      Bravo mary! (Marţi, 2 februarie 2010, 14:27)

      Linus Torvalds [anonim] i-a raspuns lui mary

      Multumesc pentru reimprospatarea memoriei, ai perfecta dreptate.
      • +5 (7 voturi)    
        Hahalera de Tariceanu...! (Marţi, 2 februarie 2010, 14:55)

        vali_bob@usa.com [anonim] i-a raspuns lui Linus Torvalds

        ...Hahalera de Tariceanu vrea acum sa-si faCA CApital electoral(cacofonia e intentionata!) in interiorul propriului partid, pentru a-si intari pozitia in fata lu' asta,... cum ii zice,... cu nume de flori de pus la morti !... aaaa, da,... "crini" !...
        ...pai, nene, voi a-ti vrea sa aveti doar voi imunitate pentru toate afacerile voastre mizerabile, iar singurul care v-o mai da in barba, asa, barbateste, sa i se taie si acest drept, sa furati tot, sa deschideti granitele de tot mafiei rusesti si slugoilor lor din PALAVRAMENTUL Romaniei !
        ...hai, valea, si canta la alta masa, trombonistule !!!...
  • +10 (10 voturi)    
    imunitate (Marţi, 2 februarie 2010, 14:35)

    nelu [anonim]

    Eu sunt de acord cu ridicarea imunitatii presedintelui, doar in cazul in care acest lucuru se aplica fiecarui membru al parlamentului. Pentru reformarea statului eu propun ca fiecare parlamentar sa nu mai beneficieze de imunitate, iar cand DNA vrea sa trimita un parlamentar in judecata sa nu mai fie nevoie de votul si avizul parlamentului. Ce zici Caline, asa ai vrea? Suna echitabil? Daca esti pentru hai sa o facem.
    • +4 (4 voturi)    
      Foarte corect!!!! (Marţi, 2 februarie 2010, 15:31)

      Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui nelu

      Conform constitutiei, toti suntem egali in fata legii.
  • +7 (9 voturi)    
    dai-nainte cu tupeu ca sa vezi ca nu e greu (Marţi, 2 februarie 2010, 14:37)

    tepes [anonim]

    Pina unde poate ajunge nesimtirea,dar unde oare traim ?exact numai la noi se poate asa ceva.Acest individ veros fara scrupule ar trebui in mod normal sa de-a sfaturi de-la vorbitor ,nu din plenul parlamentului.
  • +7 (7 voturi)    
    imunitatea asta, bat-o vina (Marţi, 2 februarie 2010, 14:47)

    Isis [utilizator]

    sunt de acord sa i se ridice presedintelui imunitatea, dar imediat dupa ridicarea imunitatii pentru Adrian Nastase
    sunt de acord sa i se ridice presedintelui imunitatea atunci cand in Parlament vor ajunge oameni alesi NOMINAL si nu pe "liste" (vezi Crin Antonescu - corigentul chiulangiu locul 2 pe liste)
  • +4 (6 voturi)    
    de ce nu il elimina cu totul? (Marţi, 2 februarie 2010, 14:58)

    angel [anonim]

    la fel, ar putea propune eliminarea oricarei alegeri de aici inainte si mandate pe viata ale parlamentarilor (dar numai ai celor din PNL).
    Tara arde si babele se piaptana! Oamenii nu au locuri de munca, saracia se accentueaza iar ei sint preocupati de asta. Nici ailalti nu-s mai breji, ca taxa pe fast food
    • +4 (6 voturi)    
      Nu amesteca lucrurile ... (Marţi, 2 februarie 2010, 15:33)

      Costica [anonim] i-a raspuns lui angel

      Taxa pe fast -food are rostul ei. Daca urmaresti ce manaca copii si mai ales viteza cresterii incidentii obezitatii la copii si adultii din Romania ai sa descoperi ca pretul relativ mic le face usor abordabile si ca inlocuiesc mai mult de jumatate din mesele regulate ale romanilor. Coroborat cu scaderea natalitatii ,complicatiile obezitatii ce se produc pentru ei, societate si sistemul de sanatate, dati cu parerea asupra rezultatelor generale.
      "Plansul" cu pretul pe mine nu ma impesioneaza (apropo de "ai vazut roman mort de foame?" ). Sunt mai ieftine mancarurile facute acasa si trebuie sa devina si mai ieftine in comparatie cu celelalte ca sa produca impingerea populatie spre consumul alimentelor gatite acasa sau oricum, gatite altfel decat in fast-food-uri!
  • +5 (7 voturi)    
    razgandeanu out! (Marţi, 2 februarie 2010, 15:44)

    nu! pt razgandeanu [anonim]

    bai razgandene, tu esti prost sau te faci? pai sa se ridice imunitatea tuturor, nu doar presedintelui. adica un presedinte, ales de cateva milioane de oameni sa ramana fara imunitate, si un parlamentar, ales de cateva zeci de mii de oameni, sa ramana cu imunitatea? ridicarea lui nastase de ce nu ceri? si a tuturor coruptilor, cu dosare la dna. a?
    scursuri mai sunt unii... si mai vin si cu tupeu sa pretinda ca vor sa reformeze...

    voi ati reformat tara? stiati de criza, insa din vara pana in toamna-iarna nu ati spus nimic pt ca sperati sa castigati alegerile. si ati cheltuit si mare parte din banii de la buget.
  • +4 (4 voturi)    
    E clar! (Marţi, 2 februarie 2010, 15:58)

    gheorghe [anonim]

    Am votat degeaba la referendum. Am sa fiu vulgar dar vad ca stia se sterg la cur cu votul nostru. Armata nu avem sa-i ia un pic la scuturat ca doar intra in atributiile ei si astfel de lucruri.
  • +5 (5 voturi)    
    Nimic nou sub soare (Marţi, 2 februarie 2010, 16:10)

    zephirus [anonim]

    Tariceanu nu stie decat politica propriului interes. A avut sansa sa reformeze cu adevarat Romania si s-a facut de cacao aliandu-se cu PSD-ul . Tariceanu si mai nou Crin au reusit ca in nici 3 ani sa distruga complet PNL-ul si sa-l aserveasca securistilor lui Iliescu.
  • +2 (4 voturi)    
    imunitate pana unde ? (Marţi, 2 februarie 2010, 16:31)

    capatu` satului [anonim]

    multe din mesajele postate, la fel cu discursul lui tariceanu`, nu arata in vreun fel ca persoanele ce emit judecati de valoare legate de imunitate au citit vreun articol din Constitutia Romaniei; astfel, ne simtim obligati a sublinia ca in acest moment in Constitutie se prevad 3 categorii de demnitari ce se bucura de imunitate:
    1. parlamentarii - in conformitate cu dispozitiile art. 72;
    2. presedintele republicii - in conformitate cu art. 84 alin. 2;
    3. membrii guvernului - in conformitate cu art. 109,

    intr-adevar in cei aproape 20 de ani scursi de la adoptarea constitutiei, pana la acest moment imunitatea s-a dovedit o frana in calea cercetarii penale a demnitarilor........
    oricum, dintre demnitari ce se bucura de imunitate nu este pana la acest moment nici o persoana condamnata; vina nu apartine doar legiutorului originar si populatiei ce a votat aceasta forma a constitutiei cat si celor ce exercita actul de justitie judecatori si procurori;
    daca pt. judecatori exista garantii legale legate de impartialitatea acestora, pt. procurori situatia este un pic diferita, ei se bucura doar de stabilitate fiind subordonati sefilor si exercitandu-si atributile sub autoritatea ministrului justitiei - fara echivoc un politician ce doreste puterea si o foloseste in scopul personal sau al partidului ce l-a pus in functie.....
  • +4 (4 voturi)    
    sa ridice imunitatea la TOTI (Marţi, 2 februarie 2010, 16:47)

    je [anonim]

    presedintele e ales uninominal, parlamentarii sunt semi-uninominal ... deci NIMENI sa nu mai aiba imunitate ar fi o abordare ok.

    Doar ca cineva tre sa bage pumul in gura si castei magistratilor, daca ridicam toate imunitatile ... cine mai ramane entitatea respectiva ?

    so ... nu prea merge
  • +4 (6 voturi)    
    Perseverenta diabolica (Marţi, 2 februarie 2010, 16:49)

    Gabriel [anonim]

    Cato batranul, orice tema s-ar fi discutat in senat, el tot la Cartagina ajungea si-si termina discursul tot cu "Distrugeti Cartagina!" Ca de atunci una din formele cele mai agresive de nebunie a fost denumita catonie. Sau Bula, lui poti sa-i fluturi si un tramvai, ca el tot la sex se gandeste. Opozitia noastra de aia a pierdut alegerile, ca orice s-ar fi discutat ei tot la daramarea lui Basescu ajungeau. Singura tema care cu consecventa i-i preocupa, sugerand foarte clar ca alte teme nu-i intereseaza. Problemele tarii, prosperitatea romanului, infrastructura tarii, imaginea localitatilor par a fi pentru ei subiecte de-a dreptul minore sau care i-i depasesc. Cand sa zic ca totusi Tariceanu e cel mai rasarit dintre liberali, hop si el tot cu catonia...Ma intreb, vom avea vreodata un parlament in care sa nu mai aiba loc astfel de lupte personale si problema principala sa fie prosperitatea tarii? Cred ca cel mai bun destin pentru el ar fi sa ajunga presedinte fara imunitate si sa-l taraie opozitia pe toate coridoarele.
  • +4 (6 voturi)    
    Tariceanu si imunitatea. (Marţi, 2 februarie 2010, 16:51)

    mircea [anonim]

    Acum inteleg ce vroia sa spuna Antonescu cu inlocuirea lui Tariceanu din functia de lider al parlamentarilor liberali.I-a aratat pisica,iar Tariceanu respectuos a iesit cu o declaratie halucinanta.De fapt altceva trebuia sa spuna,dar PNL si PSD+PC au inteles mesajul.Ei nu vor o anulare a imunitatii la parlamentari si nu mai pot ei de referendum(cu reducerea nr de parlamentari).Santajul ii tine uniti pe liberali.Interesele sunt atat de puternice,ca nu indraznesc sa sufle in front.Aceasta situatie nu este buna de loc(pentru noi).Mesajele date seamana cu cele mafiote.
  • +4 (4 voturi)    
    hmmm (Marţi, 2 februarie 2010, 17:15)

    liviu_ [utilizator]

    eu cred ca cel mai bine ar fi ca nimeni sa nu aiba imunitate...
  • +4 (6 voturi)    
    scandalos (Marţi, 2 februarie 2010, 17:42)

    saladin [anonim]

    Parlamentul pe care il apara Tariceanu s-a specializat in :anchete, birfe, amantlicuri, aiureli. "Specialistii" in ordine sunt : "trubadurul" Orban; "cata" Aura Vasile; "juna" Ghorghiu; "inutilul" Banicioiu. Nu, Domnule Tariceanu, romanii au votat pentru un parlament redus in care cei care intra sa se ocupe de interesele cetatenilor, adica sa faca legi utile. Vorbiti de imunitate dar ati votat, cot la cot, cu psd-istii impotriva ridicarii imunitatii lui Nastase. Discursul dvs. ascunde mai degraba problema pnl-ului ridicata de "madamme" Valean, cea cu cianura de la Rosia... In concluzie discurs la doua capete, de fapt 3 ca s-a "autoinvitat" si Felix !.
  • +3 (5 voturi)    
    De democratie a auzit? (Marţi, 2 februarie 2010, 18:13)

    A Dandanache [utilizator]

    Tariceanu are probleme cu ce este aia democratie. El nu e de acord cu reducerea parlamentului ca bla bla. Asta nu a auzit ca a fost un referendum pe tema asta, aprobat de peste 80%? Si mai vrea si sa reduca din deciziile pe care le face presedintele. Am bagat de seama ca la PNL, parlamentarii nu au voie sa voteze altfel decit zice seful Antonescu, altminteri sint dati afara. Deci si acolo tot un singur om hataraste, restul sint de umplutura. Adica intelegem ca Tariceanu doreste ca Presedintele ales de 50%+1 sa aiba mai putine atributii, in schimb aceste hotariri sa fie luate de Antonescu, pe care nu l-a ales nimeni nici unde. Curat democratie liberala.
  • +2 (4 voturi)    
    OK (Marţi, 2 februarie 2010, 18:39)

    gruianul [utilizator]

    CP Tariceanu propune ca presedintele sa nu se bucure de imunitate?
    OK!
    Dar să se înceapă cu parlamentarii...
    Eu înţeleg că nu-i place faţa lui Băse...
  • +2 (4 voturi)    
    Ca sa vin in intimpinarea... (Marţi, 2 februarie 2010, 23:50)

    Tetelu [anonim]

    dorintelor dl. Tariceanu, eu propun ca presedintele Romaniei sa fie cel care iese pe locul 2 la alegerile prezidentiale!
    • +2 (2 voturi)    
      da (Miercuri, 3 februarie 2010, 0:15)

      I [utilizator] i-a raspuns lui Tetelu

      cu conditia sa nu se numeasca Basescu, na! daca nici asa nu-l dau jos pe Basescu atunci nu mai stiu ce ar putea face :)
  • +1 (3 voturi)    
    PNL e un fel de PSD mai mic (Miercuri, 3 februarie 2010, 0:21)

    I [utilizator]

    Taricene, exista un principiu care se numeste conducerea prin propriul exemplu: daca vrei de la angajati sa vina la 6 la lucru atunci tu insuti, ca sef, vino la 6. La fel, daca vrei sa renunte presedintele la imunitate atunci renunta tu insusi la ea.

    Oricum Basescu a renuntat de buna voie la imunitate cand a fost anchetat pentru flota. Dar romanii au memoria scurta... voteaza cu partidul lui Nastase care se joca de-a v-ati ascunselea pe holurile Parlamentului.
  • 0 (0 voturi)    
    Constatare (Miercuri, 3 februarie 2010, 12:08)

    Claudiu [anonim]

    1) Tariceanu a fost cel mai bun prim ministru care l-a avut Romania dupa 90 incoace. (pot aduce cel putin 20 de argumente)
    2) Pedeleii sunt cei mai demagogi si fara lipsa de bun simt/etica din toata politica pentru ca PDL e format din toti transfugii de la alte partide, racolati pentru ca interesul a primat in dauna principiilor. Oricum PDL-ul va avea sfarsit pentru ca membrii din care e alcatuit sunt slabi din punct de pedere moral/profesional si nu sunt capabili sa vina cu un mesaj/doctrina coerenta.
    Acum PDL-ul seamana cu PDSR-ul din anii '96.
    Dupa ce Basescu nu va mai fi presedinte, va ajunge direct la puscarie.
  • 0 (0 voturi)    
    buna idie. (Miercuri, 3 februarie 2010, 12:24)

    iluminat [anonim]

    viitorul presedinte ar trebui sa fie bombonel.
    poate asa ar putea s'ajung si el pela niscai trebunale.
  • 0 (0 voturi)    
    Tra(d)iceanu ? (Miercuri, 3 februarie 2010, 12:58)

    cornel [anonim]

    El vorbeste ?Guvernarea liberala a lasat tara fara bani, in primul rand. Asta l-a ascultat pe Patriciu si a intors armele celui care l-a hranit cu postul de prim-ministru. Din pacate asta uitam noi, multi "romani"au niste caractere care ne-au adus mereu in istorie, acolo unde am ajuns acvum. Tot astia conduc si in romania de azi. In fond niste tradatori, oricum ai lua-o


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri