Ministrul Educatiei: Voi da un semnal foarte bun pentru repatrierea elitelor stiintifice

de D.G.     HotNews.ro
Miercuri, 23 decembrie 2009, 20:18 Actualitate | Politic


Noul ministru al Educatiei, Daniel Funeriu, a anuntat, miercuri, imediat dupa instalarea in functie, ca doreste repatrierea elitelor stiintifice incetul cu incetul.

"Eu insumi am activat in diaspora si cred ca aici va fi un semnal foarte bun pe care-l voi da pentru repatrierea elitelor stiintifice, incetul cu incetul", a declarat ministrul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.

Noul ministru al Educatiei a precizat cateva dintre lucrurile asupra carora se va apleca in zilele urmatoare. "Este vorba despre buget, despre organizarea impecabila a noului bacalaureat. De asemenea, intre primele lucruri asupra carora voi insista va fi reforma curriculara, pentru ca aici sta esenta reformei", a adaugat Funeriu, citat de Mediafax.

El a precizat ca nu poate fi facuta reforma curriculara daca profesorii nu sunt foarte bine pregatiti, daca nu exista perfectionarea continua a cadrelor didactice.

In ceea ce priveste invatamantul superior, Funeriu a spus ca efortul esential este recredibilizarea universitatilor romanesti. "Sa nu mai existe sintagma universitati - fabrici de diplome", a mai spus ministrul Educatiei. 






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3958 vizualizari

  • +5 (11 voturi)    
    Da... (Miercuri, 23 decembrie 2009, 20:23)

    Idioteque [anonim]

    Sa ma astepte :D
    • 0 (2 voturi)    
      haha (Joi, 24 decembrie 2009, 12:00)

      claudiu [anonim] i-a raspuns lui Idioteque

      Funeriu nu se refera la capsunari
      • 0 (2 voturi)    
        hohoho (Joi, 24 decembrie 2009, 13:04)

        unu' din diaspora [anonim] i-a raspuns lui claudiu

        Asa ca tu poti sa ramai unde esti. :) Nu stiu ce om cu carte e suficient de nebun sa se intoarca in republica lui basescu=ceausescu^2. Majoritatea celor cu carte sunt plecati pentru ca sa scape de mocirla din Romania, de ce sa te intorci acum cand cei mai ilustrii reprezentanti ai acestei mocirle sunt la putere. Celor care au sarit la gatul 'diasporei' ca l-a votat pe base, tineti minte asta: pe base l-au votat in majoritate capsunarii si aia ca ei. Majoritatea celor cu mai mult de 12 clase au votat contra lui.
        • +1 (3 voturi)    
          Unde-i frate diaspora aia... (Joi, 24 decembrie 2009, 16:11)

          Gigell [anonim] i-a raspuns lui unu' din diaspora

          de unde esti tu ? La Dabulenii de sus ?
          Ca toti pe care-i stiu eu, dupa 10+ ani de stat pe afara, au votat Basescu si au minim 17 ani de scoala.
          De fapt e clar ca esti din suburbiile Dabuleniului pentru ca cei care lucreaza pe afara nu prea fac discriminari pe baza de meserie. Un om care munceste este un om care munceste indiferent de ce face, ca-i profesor universitar, gunoier sau capsunar.
        • +1 (1 vot)    
          Omu' se referea la elite :) (Sâmbătă, 26 decembrie 2009, 11:05)

          ciupi 2 [utilizator] i-a raspuns lui unu' din diaspora

          si de altfel ilustri ne cu 2 i :D
          Elita mica ce esti..
  • +4 (10 voturi)    
    HAHAHA (Miercuri, 23 decembrie 2009, 21:01)

    HESS [anonim]

    Dom-le fugi ,da repede si departe.Esti traznit.
    Justitia tremura fata de adevaratii mafiioto clanuriilor de cocalari,Cea mai corupta tara din UE .Politia ca justitia.,isi face de lucru cu gainarii,marii pesti inoata in apele lor.Ajungerea intr-un post de valoare se face cu pupincurism si pili si albastrei sau verzisori.Spitalele de lumea treia.
    Politicienii in stare sa-si vanda si sufletul diavolului pt un fotoliu.Ce sa mai zic de resursele tarii si cetatenii ei.Bunuri la cheremul lor.Viata mai scumpa ca afara.,haine,alimente.Civilizatie la majoritatea cetateanului ZERO.Si mult mai multe lucruri.Si tu nenica speri sa revina elitele..Voi santeti normali cand scoateti pe gura ,,porumbeii,,
    • +1 (3 voturi)    
      Daca tintesti sus (Miercuri, 23 decembrie 2009, 23:06)

      coco [anonim] i-a raspuns lui HESS

      ..si nu ajungi,nu este o tragedie! nu esti primul care esuezi.Insa daca telurile tale sunt josnice..te condamn! Este unul dintre cei mai scoliti ministri,este recunoscut in mediile academice,a publicat destul de mult..asa ca este normal ca un astfel de om sa-si doreasca tinte nobile.Datorita mizeriei din politica,este posibil sa calce stramb si sa-si uite promisiunile,insa avem datoria de a'l crede pana atunci!
      • +4 (4 voturi)    
        Stii... (Miercuri, 23 decembrie 2009, 23:21)

        Glower [utilizator] i-a raspuns lui coco

        Una e sa fii naiv si alta e sa traiesti in realitatea ce ne inconjoara. Hess are perfecta dreptate...acest ministru poate ca tinteste el sus insa degeaba o face. Nu-i contest competenta ci doar luciditatea.
        Ma scuzi, dar la ce sa se intoarca elitele? Ce le putem oferi noi mai bun decat occidentul?
        Hai sa modernizam tara, sa o civilizam, sa o ridicam...si cu siguranta vor veni singuri, pt ca acasa e cel mai bine. Insa trebuie sa ai si conditii...nu asa. Asa sunt doar vorbe, vorbele unui naiv.
        • +1 (1 vot)    
          modernizarea trebuie facuta de oameni ca noi (Joi, 24 decembrie 2009, 0:13)

          Cercetator [utilizator] i-a raspuns lui Glower

          Daca tu stai bine merci pe scaunul tau dintr-un, sa zicem, laborator din occident plin de bani, si faci pe carcotasul, nu se face primavara. Hai acasa, pune osul si "viitorul suna bine". Sau tu astepti covorul rosu si granturi de milioane de euro la picioarele tale, sa poti face cercetare competitiva?
        • 0 (0 voturi)    
          Pai omul a zis ca... (Joi, 24 decembrie 2009, 0:20)

          hahalera [anonim] i-a raspuns lui Glower

          in masura in care depinde de el o va face. Acum nu-i putem cere sa convinga oamenii sa arunce hartia la gunoi si nu pe strada, sa-i invete pe romani ca mai exista si alta muzica decat manele, etc. In plus, intamplarea face sa interactionez cu mediul academic romanesc din diaspora si sa stiu ca sunt oameni care ar reveni in Romania daca macar ar disparea "birocratia" si "dinozaurii" din cercetarea romaneasca. Iar asta se poate face ca ministru al educatiei... restul intra in competenta altora.
      • 0 (0 voturi)    
        Alo nenea . (Joi, 24 decembrie 2009, 0:20)

        HESS [anonim] i-a raspuns lui coco

        De 20 de ani se perinda prin ministere si fotolii senatoriale si parparlamentare oameni destul de scoliti.Nu toti dar destui.Rezultatul.O tara in curand de nivelul tariilor din lumea treia.
        Totul sau aproape totul este cangrenat in romania.
        Un adevarat intelept si telighent nu face aceasta declaratie-dorinta.
        Cat de stupid trebuie sa fi sa sti ce sistem corup de nonvalori exista in romania unde mita ,pupincurismul ,limbismul pilele sant la rang de ,,valori,, si golaneala,si sa sustii dorinta de a ademenii elitele emigrate.Nici prin vis trebuie sa-i treaca asta.
        Un om cu adevarat inteligent ar fi trebuit sa inceapa cu invitatia de sanare a justitiei,politia in slujba cetateanului onest,schimbarea comportamentului omului politic roman, punerea in valoare a cinstei si inteligentei cetateanului a dorintei lui de a muncii,a schimba gandirea ,,patronului,,roman a muncitorului,sistemul de sanatate performant etc etc.Si cand acestea vor incepe sa se realizeze da,atunci poti iesi la rampa sa doresti ceeace doresti.
      • 0 (0 voturi)    
        Hmmm (Joi, 24 decembrie 2009, 15:45)

        HESS [anonim] i-a raspuns lui coco

        Ce mi-am propus am atins.Mult sau putin depinde.Dar nu pot sa ma imbat cu apa rece.Sa visez draci beti pe pereti intr-o tara care un unumit domn caruia numele imi scapa spunea.,romania si bulgaria nu trebuiau primite in UE..Ca tu spui ca datorta politicii s-ar putea sa calce stramb sant perfect de acord cu tine.Pana la un punct.Cand un individ cu principii isi incalca principiile doar pt a beneficia de scaunul care il detine nu mai valoreaza doi lei cu toate titluriilr si diplomele care le are.Caci demnitatea si onoarea si orgoliu si etc etc nu au valoarea unui scaun .,portofoliu,Hai sa nu ne imbatam cu apa rece.
    • 0 (0 voturi)    
      asta da comentariu de elitist (Joi, 24 decembrie 2009, 0:09)

      Cercetator [utilizator] i-a raspuns lui HESS

      Dragul meu Hess nu stiu din ce "elita" faci tu parte - poate cea din SUA, judecand dupa ID-ul ce aduce a lantul de benzinarii de pe coasta de E - dar faptul ca un ministru al educatiei, care a petrecut ani buni in mediile universitare din strainatate, face o asemenea afirmatie nu poate fi decat laudabil si merita incurajat. Sunt in SUA de mai bine de 5 ani, pe punctul de a termina doctoratul (si nu ma consider elitist, doar intelectual roman) si sunt hotarat sa ma intorc acasa, sa arat celor ca tine ca se poate face treaba si acasa, cu sacrificiile si efortul de rigoare. Iti urez succes pe unde esti si poate treci pe la un consulat, sa predai pasaportul romanesc, pt ca nu-l meriti. Cius!
      • 0 (2 voturi)    
        Mai da' suparat mai esti (Joi, 24 decembrie 2009, 1:11)

        Zev [anonim] i-a raspuns lui Cercetator

        Ti s-a umplut gura cand ai zis "un ministrul al educatiei", Si ministrii educatiei au fost la fel de hoti in Romania ca si ministrii cu alte portofolii. Ca ai stat cinci ani in state - tocmai asta e problema ta, ai stat, n-ai priceput nimic, Cum ar fi faptul ca renuntarea sau nu la cetatenie e o optiune pur personala, e de prost gust sa opinezi pe tema. Ca te intorci acasa si arati tu lui Hess, sa-ti fie calea batuta. Nu te consideri elitist - pai, elitist e un termen opeiorativ, probabil ai bvrut sa spui elita, daca da, stai linistit n-ai nici o sansa. Auzi in ce Doamne-iarta-ma iti dai doctoratul ca te vad cam subtire la intelect?
        • 0 (0 voturi)    
          Elitist = adj, de elita (Joi, 24 decembrie 2009, 15:27)

          Cercetator [utilizator] i-a raspuns lui Zev

          Dragul meu Zev, termenul elitist a fost folosit ca un adjectiv si in niciun caz nu are sens peiorativ. Pune manuta pe DEX, nu fi superficial. Multumesc de incurajari, o sa-ti trimit o vedere din Romania, dupa ce ma intorc.
          • -1 (1 vot)    
            DEX (Duminică, 27 decembrie 2009, 1:56)

            Zev [anonim] i-a raspuns lui Cercetator

            Bravos, si mai crezi si in Mos Gerila, profundule. Updateaza si DEXul, daca se poate in genunchi. Du-te linistit, trimite-mi o vedere si vezi ce faci cu cealalta jumatate a salariului de cercetator roman. Daca ii trimiti una si lui Hess cam asta a fost. Sa te gandesti sa pleci in Romania si sa pui botul la secretiile unui ministru roman, dupa care sa ii acuzi pe altii de superficialitate - esti un rational ce muschiul tau. Hai la multi ani si stii tu cum e, undeva un sat a fost lipsit de tine .
      • 0 (0 voturi)    
        Nici tu (Joi, 24 decembrie 2009, 13:16)

        HESS [anonim] i-a raspuns lui Cercetator

        Nu crezi ce spui.Intoarcere placuta dar nu uita sa-ti lasi un loc caldut in state.
      • 0 (0 voturi)    
        Ai dreptate (Joi, 24 decembrie 2009, 16:04)

        HESS [anonim] i-a raspuns lui Cercetator

        Traiesc pe coasta de est a statelor unit ale americii.Aici ai nimerit-o.De unde stiai.Sarbatori fericite tie si familiei.
    • 0 (0 voturi)    
      tu (Joi, 24 decembrie 2009, 9:52)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui HESS

      eu vad lucrurile asa: tu nu intri in discutie, esti, dupa cum te exprimi si dupa ortografie, un om in suferinta culturala. Nu esti, adica, dintre cei vizati de ministru, dar esti, sigur, dintre cei care ar putea beneficia de intoarcerea elitelor intelectuale. Ce m-a deranjat in comentariul tau este acel "ha ha ha". Adica, de pe inalta ta pozitie intelectuala, te uiti in jos la un tip ca Funeriu si-i anulezi intentia catalogind-o drept "porumbei". Asa ca, salutare "nenica".
  • +3 (3 voturi)    
    Directia e buna (Miercuri, 23 decembrie 2009, 21:05)

    Toronto.weblog.ro [anonim]

    .. daca e si urmata.

    Intii de toate vin declaratiile, care insa daca sint si publice pot apoi fi cuantificate vis-a-vis de ceea ce se va fi facut. Bineinteles ca astea nu se vor intimpla peste noapte, insa prioritatile alea ar fi, dupa mine: buget, bacalaureat, materiile predate, simplificarea recunoasterii diplomelor si procesului de repatriere, recredibilizarea universitatilor, calitatea profesorilor.

    Important sa stim cu totii care sint prioritatile, ca declarativ vad ca stam bine. Urmarim subiectul ...
    • 0 (0 voturi)    
      "recredibilizarea universitatilor" !!!??? (Joi, 24 decembrie 2009, 6:37)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Toronto.weblog.ro

      Am plecat eu din tara, dar pe vremea mea nu se foloseau asemenea cuvinte. Altul, "dizabilitati", este copiat dupa pronuntarea in engleza. Cred ca astia citesc prea multe documente...in engleza si nu stiu sa le traduca...
      Hahaha....Daca emigraza, nu au probleme cu engleza.
  • +2 (2 voturi)    
    venim, dara (Miercuri, 23 decembrie 2009, 21:09)

    batranul [anonim]

    ...dar trecem si prin dabuleni, sa incasam pepeni de 25.000 euro
    • -2 (2 voturi)    
      faramistou!in loc de team(3)vei avea dicktator (Miercuri, 23 decembrie 2009, 21:43)

      democrat [anonim] i-a raspuns lui batranul

      te faci ca nu pricepi?
      banii astia, ii primesti,nerambursabili, prin banca,pe baza unei legi europene si romania e membra ue,conditionat, daca te stabilesti la tzara si prezinti un proiect de afacere eligibil,aplicat pe acest subiect-afacere la tzara.
  • +2 (2 voturi)    
    Fiecare cu ce-l doare (Miercuri, 23 decembrie 2009, 21:19)

    Crina [anonim]

    El daca a activat in diaspora si s-a intors are acum o mare preocupare pentru "repatrierea elielor". Super! Stati ca va vine randul la toti. Sper ca intr-o zi o sa fie ministrul educatiei un doctorand si atunci se va ocupa de aceasta categorie in mod preponderent.
    Dar ce zice domnul Funeriu de profesorii universitari care au salarii babane si au si proiecte, ajungand in acest fel la venituri uriase cand altii mor de foame? Ce zice domnul Funeriu de un tanar fara sanse, oricat ar fi de bun, pentru ca sistemul nu-l absoarebe. Aia sunt ei intre ei si atat. Si multe alte probleme prioritare in opinia mea. Ia sa vedem cum se descurca. Pana una alta, mult succes!
    • +1 (1 vot)    
      tanar "oricat ar fi de bun" fara sanse?? (Miercuri, 23 decembrie 2009, 22:22)

      Novac [anonim] i-a raspuns lui Crina

      Asa ceva nu exista. Sanse sunt cu duiumul - daca nu in tara, atunci in afara. Printre alte zeci de mii de romani, la fel a facut si dl Funeriu.
      • +1 (1 vot)    
        Da (Joi, 24 decembrie 2009, 10:42)

        Crina [anonim] i-a raspuns lui Novac

        Pai, nici nu contest ca, daca esti bun, te poti realiza dar nu in Romania. Ce te faci daca esti foarte legat de familie? Oricum nu asta spuneam.
        Eu sesizam o problema a "asa-ziselor" elite din Romania, categorie foarte favorizata de MEC. Si foarte bine platita. De ce acesti profesori care au cursuri si metode invechite au salarii atat de mari? Si de ce tot ei iau proiecte de cercetare de mii de euro? De ce aceste proiecte se dau pentru "nume" ? De ce sunt doar ei intre ei? Si unde ajungem in acest fel?
  • 0 (0 voturi)    
    intentii bune (Miercuri, 23 decembrie 2009, 21:21)

    fvb [anonim]

    insa asta se rezolva cu un guvern care dureaza patru ani si un ministru ce stie ce face urmat de alt ministru care sa stea niste ani si sa continue ce s-a inceput, etc. asa, ca fiecare tot schimba cate ceva la un an doi, fara nici o tinta, evident ca nu se va face nimic clar pe termen lung.

    nu vine nimeni inapoi doar asa ca sa vina. sunt destui care sunt in afara pentru ca pur si simplu in tara nu au cum sa lucreze pe domeniile respective pe care au luat masterate si doctorate in strainatate.

    elitele stiintifice nu exista pur si simplu. exista pentru ca au de facut ceva, si asta se intampla de exemplu in universitati ce au fonduri de cercetare de (zeci, sute de) milioane de de dolari pe an.

    un prim pas ar fi de dat bani ca sa mearga cat mai multi profesori la conferinte internationale, sa isi faca contacte, sa colaboreze, sa aibe apoi articole in jurnale de renume impreuna cu autori straini, ca altfel nu ajungem sa avem universitati in top 500 in lume. polonezii, ungurii, cehii, au universitati in top 500.
  • 0 (2 voturi)    
    master planul/domenii/activitati/acte elementare (Miercuri, 23 decembrie 2009, 21:22)

    euler [anonim]

    pt reforma invatamantului,cercetarii,tineretului si sportului,trebuie elaborat de catre minister,inspectorate,colegii,sa:
    1.master plan(drum critic-diagrama pert) general si pe domenii
    2.activitati/acte elementare
    3.resurse,inclusiv logistice(scoli,laboratoare, ateliere, sa)
    3.proceduri
    4.implementare
    5.control,feedback
    --------
    in final,trebuie inceput cu :
    -carti,cursuri,examene la nivelul inspectori/ profesori(odinioara, existau forme de astfel de cursuri,la casa didactica,interjudetene,pe tara,sa)
    -elaborare carti on line pe site pt profesori si altele pt elevi
    -la urma,cu toate conditiile create:
    implementarea la nivel de elevi,studenti, cercetatori,sportivi,samd.
  • +2 (2 voturi)    
    Cand am sa am conditiile de aici (Miercuri, 23 decembrie 2009, 21:26)

    Marius [anonim]

    Ma intorc :-)
  • +2 (2 voturi)    
    Ca sa faca ce ? (Miercuri, 23 decembrie 2009, 21:38)

    S [anonim]

    ???
  • +1 (3 voturi)    
    Pe cine pacalesti? (Miercuri, 23 decembrie 2009, 22:05)

    ne-repatriabilu' [anonim]

    Glume de prost gust. Saraca tarisoara.
    Eu oricum nu ma pot repatria, ca nu fac parte din elita. Ha, ha. Insa, voi continua sa ma "chinui" intr-un nivel de trai ce nici in visele frumoase nu va fi in Romania.

    Un romanas californian (care a votat impotriva Baselului... si a Udrei)
    • 0 (2 voturi)    
      Recunoaste ca esti din dabuleni (Joi, 24 decembrie 2009, 0:40)

      fan geoana [utilizator] i-a raspuns lui ne-repatriabilu'

      si vorbesc cu geoana sa te ia la el la cabinet...
  • +4 (4 voturi)    
    De maine ma apuc de invatat (Miercuri, 23 decembrie 2009, 22:08)

    fLoreign [utilizator]

    Acu ca-s pe ultima suta de metri cu PhD-ul american, astept sa ma primeasca doamna rector Antronescu cu bratele larg deschise (yeah right).
    Era sa uit: s-ar putea sa echivalati automat diplomele universitatilor din top 500, sa nu mai trebuiasca sa pierd aiurea cativa ani buni prin hatisul legislativ, pe la Corega si Morega, stalpi ai intelepciunii academice dambovitene?
  • +1 (1 vot)    
    daca reuseste sa organizeze concursuri (Miercuri, 23 decembrie 2009, 22:17)

    Paraipan [anonim]

    pentru posturile de profesori (in universitati) pe criterii serioase (ex. ca in Germania - unde trebuie in primul rand sa ai o lista de publicatii "beton") atunci sunt ceva sanse. Insa pe cei aflati pe posturi nu poti sa-i clintesti, iar studenti sunt mai putini si mai...putin interesati sa invete.
    Ce poate sa faca:
    - acordarea proiectelor stiintifice pe baza unei analize facute de referenti straini (nu sunt usa de biserica nici ei, insa e altceva) sa sa nu se mai arunce bani finantand tot felul de proiecte fara nici o relevanta economica
    - organizarea de congrese internationale mari - unde sa vina si romanii de peste hotare.
    Insa punctul nevralgic la noi este educatia preuniversitara. Acolo unde sunt elevi demotivati sa invete in principal din cauza unor modele sociale negative (Becali si multi altii) care arata ca scoala nu conteaza. Trebuie aduce modele pozitive "live": oameni de afaceri, oameni de stiinta, ingineri, etc. care sa spuna ca efortul de a invata este esential.
    Mai mult, copii trebuie sa cunoasca societatea. Ca si elev am facut vizite in fabrici, la pompieri, la militie - le-am gasit de fiecare data interesante si am avut ceva de invatat. Am participat la practica agricola - a fost mai distractiv ca in tabere. Am facut munca patriotica.
    Nu va fi usor, dar sper ca noul ministru sa aiba succes si aici, asa cum a avut si pana acum.
    Bafta, dle Funeriu!
  • +2 (4 voturi)    
    Stai sa ma gandesc (Miercuri, 23 decembrie 2009, 22:20)

    un roman [utilizator]

    Justitia = 0
    Politia = 0
    Invatamant pentru copii =0
    Sistemul de sanatate = 0
    Sistemul de aigurari sociale (inclusiv pensii) = 0
    Universitati cu laboratoare dotate corespunzator = 0
    Bani pentru cercetare = 0
    Salarii = mizere
    Pe strada. magazine, in transportul in comun = rromi, nespalati si hoti cat incape.

    Imi pare rau dar nu vad de ce as pleca de aici.
    • 0 (0 voturi)    
      argumente partial eronate (Joi, 24 decembrie 2009, 3:56)

      Novac [anonim] i-a raspuns lui un roman

      Bugetul educatiei/cercetarii = 6% din PIB
      Laboratoare dotate - numar in crestere
      Salarii - pot sa atinga 2-3000 de euro (cercetatori, nu profesori) daca ai proiecte
      Iar la banii astia iti permiti si o asigurare de sanatate privata...
  • +2 (2 voturi)    
    Raspuns pentru Crina+Comentariu (Miercuri, 23 decembrie 2009, 22:56)

    Simona [anonim]

    Dorinta ta "Sper ca intr-o zi o sa fie ministrul educatiei un doctorand" iti este indeplinita. Daca aveai curiozitatea sa te uiti intai pe CV-ul lui, actualul ministru are un doctorat, si NU IN ROMANIA (doctorat, coordonator J. -M. Lehn (laureat Nobel in chimie) , Universitatea Louis Pasteur, Strasbourg, France (1995-1999).
    Asta pentru mine pune semnul egal la VALOARE PROFESIONALA. As adauga ca in sfarsit tara asta are un ministru educat. Marga a fost unul bun dar restul de pana acum au fost caricaturi. Imi permit sa fac acesta apreciere bazat pe experienta personala : am facut un masterat in afara Romaniei, nu traiesc in Romania, am prieteni care lucreaza in invatamantul universitar si in cercetare in afara Romaniei , si cunosc cerintele sistemului. Iti pot spune ca un doctorat in afara Romaniei si granturi obtinute in cercetare insemana valoare profesionala. Dar e greu sa intelegi cand te raportezi la sistemul din Romania. Pentru ca, din pacate, in Romania sistemul universitare este in cadere libera: copiatul a ajuns la loc de cinste, masteratele si doctoratele sunt date ca la piata pe bani cu lucrari copiate si plagiate, o mare parte din profesori folosesc fonduri de cercetare pentru uz personal, calatorii si nicidecum pentru ceea ce sunt destinate, adica cecetare; mai grav, granturile continua sa fie luate pe pile si relatii, iar despre lucrari publicate in jurnale de cercetare ..astea sunt povesti...etc.
    Tot respectul pentru cartea de vizita a actualului ministru al educatiei ( mai jos). Este pacat sa critici cand te raportezi doar la ceea ce stii, sistemul din Romania. Problema este ca sistemul universitar din Romania este atat de distrus incat pana ce valorile profesionale vor fi din nou acolo unde ar trebui, va trece timp. Iar planurile lui Daniel F. din pacate cer timp, pe care nu prea il are. Ii doresc sa reuseasca dar sunt pesimista. Mentalitatile in Romania sunt inca dificil de schimbat. Romanii trebuie sa calatoresca, sa cunosca si invete d
    • +2 (2 voturi)    
      ar trebui sa fie doar cinstiti ... (Miercuri, 23 decembrie 2009, 23:22)

      alin [anonim] i-a raspuns lui Simona

      ... restul vine de la sine. Ca daca asteptam pana vor calatorii romanii sa cunoasca si sa invete de la altii, mai trec 60 de ani. Daca esti corect, merg toate ca pe roate. Numai ca la noi corectitudinea e un cuvant uitat. Escrocheriile sunt la loc de cinste. Cand unul s-a imbogatit prin mijloace ilegale, vecinii il invidiaza si il apreciaza ca a fost smecher si s-a descurcat, in loc sa il arate cu degetul ca pe ultimul om.
    • 0 (0 voturi)    
      Bravo !!! (Joi, 24 decembrie 2009, 0:47)

      fan geoana [utilizator] i-a raspuns lui Simona

      Ma bucur ca mai sunt si oameni cerebrali care vorbesc romaneste ! Ai mare dreptate dar sa privim totusi partea plina a paharului ! Si in romania poti razbate pe propria munca ! si asta nu este putin avand in vedere nivelul actual de educatie in romania, undeva pe la 0, ...
  • +1 (3 voturi)    
    un ministru de nota zece (Miercuri, 23 decembrie 2009, 22:56)

    valexandru [anonim]

    Nu suportati succesul si de aceea dati cu pietre.

    Succes, domnule ministru!
    • +2 (4 voturi)    
      Tu vorbesti serios . (Miercuri, 23 decembrie 2009, 23:40)

      HESS [anonim] i-a raspuns lui valexandru

      Sau esti vre-o rubedenie de-a dansului sau iti bati joc de noi.
      Sant un simplu muncitor intr-o tara Europeana.
      Nimic de elita.Daca mi-ar plati dublu fata de ceeace castig iti jur ca nu m-as intoarce intara.
      Exista lucruri care valoreaza mai mult ca banii.
      • +1 (1 vot)    
        muncitorul de elita (Joi, 24 decembrie 2009, 10:42)

        frodo buggins [anonim] i-a raspuns lui HESS

        haoleu manca-t-as, tare gresit mai esti. pai daca esti un simplu muncitor, ce conteaza daca te intorci sau nu in tara. e vorba aici de "elite". nu sunt sigur ca stiu ce sunt alea, dar in nici un caz nu cred ca un "simplu muncitor" intra la "elite". asa ca stai frate in spania si cara saci de ciment pana iti creste cocoasa.
        hasta pronto!
        • +1 (1 vot)    
          Amice esti (Joi, 24 decembrie 2009, 13:58)

          Hess [anonim] i-a raspuns lui frodo buggins

          Cum bine zicea I.L.Caragiale.Nu intelegi o ioata.Drar sa-ti traduc.Cine si-a tocit coatele pe banciile unei universitati in tara si au emigrat luand viata de la zero peste mari si tari incepand unii chiar de la munca de jos si incet incet au ajuns prin munca si continuarea studiilor si convalidarea diplomelor,sa isi formeze o familie o situatie materiala un renume un respect .Unii au prieteni ,familiile sant cu ei.Daca tu si altii de mai sus impreuna cu nenea asta pe care tot il adulati credeti ca elitele vor plange de emotie si vor lua primul avion spre romania ,atunci aveti grave probleme la bibilica.Va imbujorati ca fata mare la maritat.
          Dar repede va trece.Iar daca tu nu ai inteles ca nu ma consider elita ,e tu problema.Si nu car saci de ciment.Si nu mi-ar fi rusine sa o fac.A muncii cinstit nu e o rusine.Rusine e sa ciordesti mai manca-t-as.Rusine e sa stai la mila statului pt ajutoare sociale mo .Rusine e sa crsesti prin italia ,spania si oriunde..Si daca tu crezi ca elitele se vor intoarce in tara sa isi puna in practica toata experienta acumulata pt a crea ceva productiv pt a face ceva productiv ca sa fie apoi jumulite de ,,statul,, roman te inseli tu si toti visatorii de mai sus.Ca doar de buieci au luat calea exilului sau de bine ce le era prin romania.
          I
  • 0 (0 voturi)    
    diaspora cu cine a votat? (Miercuri, 23 decembrie 2009, 23:14)

    axel [anonim]

    Cum se face ca acum cand sunt la putere cei cu care ati votat, subit, diaspora nici vorba ca vrea sa mai traiasca in Romania? Ajungem la vorba .. nu e important cine voteaza, important e cine numara?!
    • +1 (1 vot)    
      :) (Joi, 24 decembrie 2009, 1:17)

      Zev [anonim] i-a raspuns lui axel

      Hai te lamuresc eu: diaspora care a votat, a votat in majoritate cu Basescu (Aripa militanta, cum ar veni. Restul diasporei nu au votat, asta-i tot. Iar minoritatea care avotat dar nu cu Basescu au mai pieptanat-o dupa aia maestrii diplomati cu vipusca. Daca tu iti inchipui ca se umplu avioanele acuma ca a iesit Basescu, te inseli. Numai daca e o masura combinata cu ceva razii prin Italia si Spania :)
  • +1 (1 vot)    
    asta da surpriza.. (Joi, 24 decembrie 2009, 0:21)

    cristian [anonim]

    bine venita supriza asta acum de sarbatori. mi-a adus un zambet pe buze in prag de craciun. astept 20 de mii de euro ca sa ma intorc. pardon, 25.
  • +1 (1 vot)    
    As vrea sa fiu optimista (Joi, 24 decembrie 2009, 0:31)

    Lea [anonim]

    Dar....invatamant si/sau cercetare inseamna:
    1. infrastructura foarte bine pusa la punct si foarte bine administrata. Traducere: licee si facultati bine dotate care nu sunt conduse de hoti.
    2. personal calificat la toate nivelele. Traducere: profesori de liceu/facultate bine pregatiti, conducatori de doctorate cinstiti si doctoranzi care-si fac singuri tezele.
    3. acces neingradit la literatura de specialitate. Traducere: bani pusi deoparte pentru plata "abonamentelor" la jurnalele stiintifice.
    4. promovarea pe merit. Asta n-are nevoie de traducere, asa-i?
    Concluzie: cand Romania va putea asigura asa ceva domnul ministru isi va putea vedea visul cu ochii.
    • 0 (0 voturi)    
      uneori exista un gram de speranta (Joi, 24 decembrie 2009, 20:44)

      a [anonim] i-a raspuns lui Lea

      uite ca s epoate....

      infrastructura incepe incet incet sa apara , cel putin in centrele mari univ si daca exista bunavointa ....
      exista si cond de doc ok si doctoanzi care isi fac singuri treaba si uneori o fac bine de tot - publicatii in reviste ISI cu factor peste 3 (cei din domeniu inteleg ceea ce vreau sa scot in evidenta - ar insemna ceva de genul comparatie intre o conferinta la univ din cucuieti, nici o ofensa si una la univ oxford)
      acces de bine de rau exista - la wiley mai nou , springer si sciencedirect, jstor, ebsco... mai raman americanii, nature, science,rsc si arhiva si in resty incepe sa fie ok
      promovare pe merit -- aici cam lasa inca de dorit dar se paote sper eu - cel putin daca s-a reusit l aprimele punctre de ce nu am putea si aici

      spor si Sarbatori Fericite tuturor
  • 0 (0 voturi)    
    sigur ca da (Joi, 24 decembrie 2009, 2:05)

    disneyland [anonim]

    Pai sigur domnule Funeriu. O sa va urmam exemplul si o sa ne intoarcem si noi... cand o sa fim propusi ministru al educatiei.
    • 0 (0 voturi)    
      Cand o sa fi director la Max Planck (Joi, 24 decembrie 2009, 3:59)

      tiganu [anonim] i-a raspuns lui disneyland

      atunci o sa fi propus ministru.
      • +1 (1 vot)    
        max planck (Joi, 24 decembrie 2009, 12:10)

        Lori [anonim] i-a raspuns lui tiganu

        Tigane, da' ce director 9 fost sau actual) de la Max Planck a fost propus minsitru?
        Lamureste-ne si pe noi.
        In rest, acu, acu imi fac bagajul sa vin in tara. Astept sa treaca sarbatorile.
        Chiar mi-era dor de metrul bucurestean si de mizeria de acolo.
        Ma grabesc pana mai prind un loc ca o sa fie buluceala mare: se intoarce toata floarea cea vestita a cercetarii romanesti de peste hotare. Toata lumea isi face bagajele si-si da demisia.
        • 0 (0 voturi)    
          ACUM. (Joi, 24 decembrie 2009, 15:06)

          HESS [anonim] i-a raspuns lui Lori

          Presedintele Basescu si visatorul asta sant pe aeroport cu un covor rosu sa primeasca elitele .Precum presedintele israelului cand cand evreii din diferite colturi de lume se intorc in israel..Numai ca in cazul asta pot astepta muuuuult si bine.
  • 0 (0 voturi)    
    Eu (Joi, 24 decembrie 2009, 13:53)

    zdrang [anonim]

    Eu nu mai vin inapoi nici mort.Am fost ultima oara in romanica acum trei ani.Sint de 20 de ani plecat cu ocazia mineriadelor iliesciene.Imi pare rau de cei ramasi dar in mocirla nu vrea sa ma intorc.Ca ma maninca porcii.In rest caciun fericit si adio ma!
    • 0 (0 voturi)    
      Lasa lasa (Joi, 24 decembrie 2009, 15:01)

      HESS [anonim] i-a raspuns lui zdrang

      Ca tu nu esti elita.Lol.Elitele acum se inghesuie sa se intoarca in tara loi ALICE. Pasarea malai viseaza.Pestele destept traieste muuult si bine .Fraierul pune botul si musca.Craciun fericit si tie SI TUTUROR ROMANIILOR si sa de-a d-zeu ca romanii sa se trezeasca si sa nu mai fie asa visatori si usor de fraieriti..
  • 0 (0 voturi)    
    Aveti o sansa reala! (Joi, 24 decembrie 2009, 16:28)

    Andrei D [anonim]

    Cred ca avem o sansa reala de a aduce invatamantul pe un fagas normal incepand cu Daniel Funeriu. Exista multi cercetatori romani in strainatate, nu neaparat de elita, dar profesionisti buni, care asteapta semne *sustinute* de normalitate (sunt convins ca D-nul Funeriu stie sumedenia de lucruri la care ma refer). Invatamantul e poate singurul domeniu in care se poate face ceva de sus in jos, si eu cred ca trebuie inceput chiar de la varful ierarhiei: trebuie instituite niste centre universitare cu adevarat de excelenta, *pornite de la zero*, care sa atraga cercetatori de varf de orinude, nu neaparat romani, asa cum fac toate natiile dezvoltate. Asemenea centre se fac cu stricta supraveghere a unei universitati de prestigiu si supervizare internationala asa incat Dambovita sa aiba cat mai putine de spus. Va garantez ca vor fi studenti romani si neromani dornici si entuziasti sa lucreze si sa invete intr-o asemenea institutie, care va servi de exemplu si centrelor istorice (Univ Bucuresti, Iasi, Cluj, Timisoara). Si daca credeti ca e greu de infaptuit un asemenea centru uitati-va nu prea departe in jur (Albania daca nu credeti, Ungaria, Cehia).

    Mult succes noului ministru, suntem *multi* cu ochii pe ce are de gand sa faca!
  • +1 (1 vot)    
    "La trecutu-ti mare...!" (Vineri, 25 decembrie 2009, 10:48)

    "Father Nicky" [anonim]

    Domnule ministru Funeriu,
    - CV-ul dumneavostra stiintific&academic&profesional este cu adevarat impresionant!
    DAR:
    - ce competente aveti Dvs. in domeniul managementului educational?
    - ce stiti Dvs., in mod real, despre sistemul de invatamant din Romania?
    - ce stiti Dvs, despre finantarea sistemului de invatamant din Romania?
    - care este procentul din PIB acordat "INVATAMANTULUI" si "CERCETARII"prin proiectul de buget pentru 2010?
    - cate zile de concediu fara plata vor face cadrele didactice in 2010?
    - stiti care e procentul(numarul) analfabetilor&nescolarizatilor din Romania si care sunt cauzele reale ale acestei situatii?
    - stiti care sunt cauzele reale abandonului scolar?
    - stiti unde, cine si cum "face" scoala in satele din Romania reala?
    - stiti care sunt perspectivele de plasament profesional(locuri de munca) ale absolventilor din toate sistemele de invatamant din Romania reala?
    - stiti cum se obtin licentele, masteratele, doctoratele in sistemul academic din Romania reala?
    - ce stiti Dvs. despre "fenomenul Spiru Haret", ce si cine se afla in "back stage-ul" acestei "afaceri academice"?
    DACA:
    - daca o sa conduceti invatamantul romanesc din spatele biroului ministerial, n-o sa fie bine!
    - daca o sa o vreti sa implementati programe "stiintifice", dar fara legatura cu realitatea romaneasca n-o sa fie bine!
    - daca o sa doriti sa tranferati&adaptati programe ori "modele" eductionale care, poate, au functionat aiurea, dar care se vor potrivi "ca nuca in perete" la situatia specifica din Romania reala, n-o sa fie bine!
    CARE:
    - care din domeniile de expertiza continute de cv-ul Dvs., va recomanda pentru aceasta functie ministeriala?!
    - care ar putea fi motivatiile pragmatice ale unui membru al "elitelor stiintifice" din diaspora, care sa-l determine sa se intoarca in Romania?!
    -
  • +1 (1 vot)    
    Excelente intrebari! Nota 10! (Vineri, 25 decembrie 2009, 18:03)

    dorubarbu [utilizator]

    Am si eu un comentariu pentru dl. FUNERIU!

    http://dorubarbu.blogspot.com/2009/12/o-societate-bolnava.html


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by