Szasz Jeno: UDMR face prostitutie politica...PDL n-a inteles ca maghiarii au votat impotriva UDMR

de D.G.     HotNews.ro
Sâmbătă, 19 decembrie 2009, 17:04 Actualitate | Politic


Presedintele Partidului Civic Maghiar, Szasz Jeno, a declarat sambata, la Targu Mures, ca UDMR a demonstrat inca o data ca e in stare de orice doar ca sa intre la guvernare, acuzand Uniunea ca face "prostitutie politica", informeaza NewsIn.

“UDMR face prostitutie politica. Inca nici n-a iesit, este in pijamaua PSD si a PNL-ului si a batut deja la dormitorul PDL, sa intre acolo, si din aceasta perspectiva noi ne delimitam de pozitia, de comportamentul UDMR. Noi, maghiarii nu suntem asa. Maghiarii din Romania, cei 1,5 milioane, suntem oameni de caracter, avem coloana vertebrala, nu suntem oameni de pe marginea drumului”, a declarat liderul civicilor.

Intrebat daca este moral ca restul partidelor sa faca alianta oricand cu UDMR, Szasz a spus ca atitudinea acestora nu este atat de condamnabila. “Eu nu spun ca din punct de vedere moral ar fi prea mare diferenta, dar totusi – acum, daca vorbim de UDMR si cum a fost impotriva PDL si la suspendarea presedintelui, si la demiterea Guvernului Boc; inainte a fost cu PSD. A fost cu toate partidele, eu spun ca totusi UDMR a fost in patul fiecaruia. PDL a avut cateva aventuri, una dintre aventurile respective acum se consuma, chiar in zilele astea. Amandoi sunt pacatosi, dar pentru noi este mai dureros comportamentul UDMR ”, a afirmat liderul PCM.

Acesta crede ca liderii democrat liberali nu au realizat ca UDMR s-a situat impotriva lor, dar ca maghiarii i-au sustinut, prin urmare alianta cu liderii Uniunii ar putea fi considerata o tradare.

“PDL, ce n-a inteles – si probabil aici si PDL a facut un pas gresit din punct de vedere politic, si anume ca maghiarii au votat impotriva UDMR. Si in consecinta sau implicit au votat cu Basescu. Maghiarii sau majoritatea comunitatii noastre a vrut sa scape de UDMR, de monopolul politic detinut de 20 de ani de UDMR. Si acum, oamenii au votat impotriva UDMR si PDL ni-i pune inapoi in carca. Din punctul asta de vedere, probabil ca PDL greseste si se gandeste numai la momentul asta, de a forma un guvern, la necesitatea formarii unui guvern. Este o greseala, eu spun si ar putea PDL sa se gandeasca sau sa regandeasca aceasta pozitier vizavi de UDMR, datorita faptului ca vor veni alegeri si peste 4 sau 5 ani. Ce va spune PDL peste 5 ani? Su ce vom spune noi, Partidul Civic Maghiar? Ca hai sa votam cu astia ca scapam de UDMR si uite, dupa doua saptamani, iar sunt la guvernare”, a spus Szasz Jeno.

Szasz Jeno mai crede ca Marko Bela nu este util comunitatii maghiare din pozitia de vicepremier. “Dar ce o sa faca domnul Marko? Probabil ca o sa aiba un cabinet acolo, o sa aiba masina de politie care sa-l conduca… a mai fost domnul Marko Bela vicepremier, daca v-a ramas dumneavoastra ceva important din cariera sau din rezultatele lui de vicepremier, atunci spuneti-mi si mie...”, a aratat Szasz.

Liderul civicilor a mai spus ca asteapta de la Traian Basescu masuri concrete de descentralizare. “Noi l-am sprijinit pe domnul Basescu datorita faptului ca in urmatorii 5 ani, indiferent cine iesea presedinte, aceasta problema a Romaniei, vizavi de descentralizare sau centralizare – daca va fi un stat centralizat, varianta lui Geoana, sau va avea o anume descentralizare, se va intampla in urmatorii 5 ani. Cel putin domnul Basescu are o deschidere pentru aceasta problema, pentru acest lucru l-am sprijinit si sper sa avem oportunitatea sa prezentam solutia noastra, care este o solutie general si pentru maghiari si pentru romani”, a spus liderul civicilor.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2898 vizualizari

  • +5 (11 voturi)    
    Voi ati spus-o ! (Sâmbătă, 19 decembrie 2009, 17:22)

    gabriel4west [utilizator]

    ca daca o spuneam noi.....
    • 0 (0 voturi)    
      Reusita lui Basescu (Duminică, 20 decembrie 2009, 11:36)

      George [anonim] i-a raspuns lui gabriel4west

      Dupa ce a rupt FSN-ul in doua (impreuna cu Petre Roman, nascandu-se astfel PD), dupa ce a fractionat PNL-ul (aripa Stolojan), dupa ce a sectionat, mai nou, PNTCD (aripa Milut), iata ca i-a dezbinat si pe maghiari !!!
      Bun strateg!
  • +5 (7 voturi)    
    WC Tudor 2 (Sâmbătă, 19 decembrie 2009, 17:36)

    Sakura [utilizator]

    Ăştia de la Partidul Civic Maghiar sunt un fel de vadimi unguri, iar Băsescu a făcut o extrem de mare greşeală încurajându-le apucăturile. UDMR este un partid realist şi moderat, chiar şi cu derapajele de rigoare poate fi uşor cooptat în formule politice constructive pe plan intern. De la PCM însă nu vă puteţi aştepta la nimic mai bun decât de la PRM.
    • +1 (1 vot)    
      nu chiar (Duminică, 20 decembrie 2009, 12:54)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Sakura

      Basescu a facut ceva care se numeste "Divide et impera". Prin asta se reduce in mod real potentialul UDMR de controlor al aliantelor politice.
      Sunt contra nationalismului extremist maghiar dar referitor la comportamentul UDMR trebuie sa-i dau dreptate lui Szasz Jeno.
      Am putea spune la fel si de PDL sau lor li se scuza compartamentul pt ca ar fi romani si aplica vorba: te faci frate cu dracu' pana treci puntea.
      Lunga puntea asta nene ca de 20 de ani ne tot lovim de UDMR peste tot. Astia in curand se pot lauda ca au cea mai mare experienta de guvernare si n-ar minti.
  • -2 (8 voturi)    
    HaHa! Spune-ne ceva nou, draga ungurule :) (Sâmbătă, 19 decembrie 2009, 18:04)

    Lolici [anonim]

    De parca nu era evident ce face UDMR-ul de multi ani incoace...
  • 0 (8 voturi)    
    corect ! (Sâmbătă, 19 decembrie 2009, 18:05)

    nea Anderthal [anonim]

    ..perfetc adevarat ce spune secuiul!Ar trebui ca partidul sa-si schimbe numele in IUDE-MEREU..etc
  • -1 (3 voturi)    
    Tokes turnator? (Sâmbătă, 19 decembrie 2009, 18:06)

    ovidiu [anonim]

    Sunt rapoarte pentru Secu sau pentru militie? Sunt adevarate sau false? De unde le au?

    http://ghilotina.wordpress.com/2009/12/17/sa-te-culci-demis-si-interiamar-si-sa-te-scoli-desemnat/
  • -3 (7 voturi)    
    In politica.. (Sâmbătă, 19 decembrie 2009, 18:12)

    un-guru [anonim]

    ..in politica scopul scuza mijloacele. Scopul udmr e sa fie la guvernare (impartirea banilor) si si-au atins scopul. Sa speram ca romanii din guvern or sa fie atenti si n-or sa lase pe unguri sa ia toti banii pentru ai lor. Nu trebuie sa fii Basescu ca sa te prinzi ca atunci cand dai cultura (sa zicem) la un ungur, trebuie sa fi atent ca unguru sa nu faca matrapazlacuri in favoare ungurilor. Ca sa vedeti un paradox- mai bine fura ritzi pentru ea si familie decat sa fure hunor pentru el si maghiarime...ati prins-o, nes pa?
  • 0 (12 voturi)    
    in sfarsit (Sâmbătă, 19 decembrie 2009, 18:13)

    atreus [anonim]

    Un partid maghiar care are o viziune realista. Descentralizare nu inseamna autonomie cum perora descreieratul de Marko ci inseamna gestionarea resurselor de catre institutiile locale. Dar cum ar putea UDMR sa lase gestionarea resurselor in teritoriu? Pai se poate? Atunci latura socialista a prostituatei politice UDMR nu ar mai putea profita de mizeria din judetele "dominate" de ea pentru a impune discursul ei fara valoare! Aceeasi UDMR nu ar mai putea sa isi faca afacerile de miliarde in zonele alea sarace, doar are si o aripa liberala, nu? Pe principiul "de dreapta pentru noi, de stanga pentru voi"... Maghiarii nu sunt reprezentati de UDMR, si asta o spun de mult! Ca or mai fi nebuni care asculta de discursul aberanto-ultra-nationalist al UDMR la fel cum exista si romani care asculta de acelasi discurs al PRM nu neg, dar asa cum romanii au dat de pamant cu PRM la fel ar trebui maghiarii sa se orienteze spre alternativa. Daca vor sa traiasca in continuare in romania (si nimeni nu le neaga acest drept) atunci ar face bine sa aleaga in asa fel incat sa traiasca si BINE!
    Cu bine!
    • +4 (6 voturi)    
      eu zic sa mai citesti (Sâmbătă, 19 decembrie 2009, 20:32)

      justin [utilizator] i-a raspuns lui atreus

      poate o sa afli cat de "realista" este viziunea PCM... aliatul lui Base...

      daca udmr sunt extremisti astia sunt un pic mai mult... si da, se poate.
  • +1 (9 voturi)    
    Pierderea contactului cu proprii alegatori (Sâmbătă, 19 decembrie 2009, 18:44)

    Joe Namath [utilizator]

    UDMR de mult a pierdut legatura cu electoratul propriu. Mai mereu se bazeaza pe faptul ca, fac bine, fac rau, etnicii maghiari le voteaza automat. Daca erau interesati de autocritica, o faceau dupa referendumul de suspendare a Presedintelui Basescu sau acum, dupa ce candidatul sustinut de ei a pierdut alegerile. Domnii Marko Bela, Kelemen Hunor si Verestoy Attila trebuiau sa fie primii care pe 7 Decembrie sa-si depuna demisiile. Nici vorba de asa ceva, conducerea (cam aceeasi de multi ani) este de neclintit. Intr-o zi, electoratul propriu ori nu se va mai prezenta la alegeri ori nu le va mai vota automat. E posibil ca la viitoarele alegeri sa nu mai intre in parlament ca si Partid
  • +2 (2 voturi)    
    Prostitutiea legalizata...! (Sâmbătă, 19 decembrie 2009, 19:06)

    szasz [anonim]

    Nu stiu ce dumnezeu vreti si voi cu partidul aceasta PCM. Poate ar fi fost mai bine o optiune de a reforma un partid o clasa politica si in cadrul UDMR nu inseamna sa faci unul nou. Prostitutie fac toti politicienii si PDL pentru ca in momentul in care a facut guvernul cu PSD cererea lor a fost excluderea UDMR de la guvernare, acum ce fac ? Vin si te pupa in cur. Atunci va intreb cine e altfel ? Si cine face prostitutie.
    • +2 (4 voturi)    
      GRESIT (Sâmbătă, 19 decembrie 2009, 21:01)

      nicuhasoti [anonim] i-a raspuns lui szasz

      PSD s-a opus intrarii UDMR la guvernare.
      • +2 (2 voturi)    
        Gresit sau nu... (Sâmbătă, 19 decembrie 2009, 21:48)

        szasz [anonim] i-a raspuns lui nicuhasoti

        Am inteles. Depinde cum vrei sa intelegi lucrurile. Din punctul meu de vedere si a presei care relata lucrurile lucrurile erau clare. Ca facem ca nu intelegm inseamna ca incepem sa ne prosti(m)tuam si noi. Va salut.
  • +1 (3 voturi)    
    nu cred nici intr-unii nici in altii (Sâmbătă, 19 decembrie 2009, 19:26)

    Tudor [anonim]

    Draga, poate veni si mama Partidului Civic Maghiar si tata UDMR. Toti sunt o apa si un pamint. Nu ii cred ca vor descentralizare. Si-au imbracat putin discursul si atit. Ei tot la cai verzi pe pereti viseaza.
    Somn placut, forever.
  • +3 (3 voturi)    
    despre politicieni (Sâmbătă, 19 decembrie 2009, 20:07)

    gianina [anonim]

    fratilor,de ce va agitati atat? toti politicienii sunt prostituati. sa nu zic curve. si ce le mai place meseria asta...
  • -1 (5 voturi)    
    Ungurii sunt mai ...romani decat noi (Sâmbătă, 19 decembrie 2009, 21:21)

    un roman [anonim]

    Tot respectul bozgorilor ! Prostituate sunt altii!

    Stiati ca faimosul domnitor roman, Vlad Tepes, a fost alungat de vreo 3_2 boieri romani exact dupa ce-i batuse pe turci?
    Stiati ca Matei Corvin l-a facut "prizonier " pe Vlad dar i-a dat de sotie pe o ruda apropiata (sora?) si, cand a considerat oportun, i-a dat armata sa-si recupereze tronul si sa-si continue lupta impotriva turcilor.
    Stiati ca boierii romani l-au omorat imediat pe Vlad intr-un complot facilitat de bucuria lui ca s-a intors intre ai sai si ca reincepe lupta pentru Tara Romaneasca libera.

    Stie antonescu , geoana si ai lor ca s-a terminat campania electorala si cel putin un an trebuie sa incetam cu ......ce-l acuza ei pe Basescu ?

    La fel ca in istorie, UDMR dovedeste ca a inteles ce-i mai bine pentru Romania in momentul actual.

    Tot respectul bozgorilor ! Prostituate sunt altii!
    • +5 (5 voturi)    
      Respect (Sâmbătă, 19 decembrie 2009, 21:53)

      szasz [anonim] i-a raspuns lui un roman

      Ai da dovada de respect daca asta ar reflecta si formularea ta stimabile. Te saluta cu tot respectul
      un bozgor care nu vrea raul nimanui.
      • 0 (0 voturi)    
        ungurii sunt mai ....romani decat noi (Sâmbătă, 19 decembrie 2009, 23:03)

        un roman [anonim] i-a raspuns lui szasz

        Da. Stiu ca sunteti "un bozgor care nu vreti raul nimanui". Acesta este de fapt si continutul interventiei mele.
        Eu am spus mai mult , si anume ca UDMR intelege mai bine decat partidele noastre traditionale sau ...revolutionare ce este mai bine acum pentru tara si am folosit un cuvant romanesc uzual in conflitctele interetnice, tocmai pentru a sublinia respectul fata de "adversar". Daca doriti, pot scrie si cuvintele utilizate (cu traducere) in sens invers dar va voi cere sa-mi transmiteti si dumneavoastra scuze si tot respectul.
        Domnul Szasz Jeno acuza UDMR de ceva mult mai grav decat argoul meu, il acuza de prostitutie.
        Si eu "acuz" UDMR-ul :
        -ca intelege spiritul european,
        - ca intelege ca trebuie sa-ti asumi responsabilitatea si sa muncesti daca doresti ca oamenii care te voteaza sa traiasca mai bine
        - ca este cu picioarele pe pamant.

        Cu stima!
      • 0 (0 voturi)    
        Frumos (Duminică, 20 decembrie 2009, 1:38)

        tepes [anonim] i-a raspuns lui szasz

        cinstit ,asa ar fi,dar e posibil cu atita mirlanie si ura in jur?
      • 0 (0 voturi)    
        Bravo (Duminică, 20 decembrie 2009, 13:27)

        un roman [utilizator] i-a raspuns lui szasz

        De acord cu tine. Un pic de respect ar ajuta pe HotNews.

        PS: Catre redactia HotNews de ce cuvantul prost este cenzurat dar cuvantul bozgor nu?!
    • 0 (0 voturi)    
      inapoi la scoala! (Sâmbătă, 19 decembrie 2009, 23:36)

      taranistu [utilizator] i-a raspuns lui un roman

      te-ai intrebat vreodata ce inseamna cuvantul "bozgor"? Esti sigur de ceea ce spui in legatura cu caracterul unui domn ca Vlad? Si ultima, de ce crezi tu ca cei care au votat altfel decat tine, sau cei care ca si mine, nu au votat in turul al doilea si sunt de acord ca PNL sa ramana in Opozitie, sunt mai putin buni romani decat tine?
      Stimati sustinatori PDL, care acum ati inceput sa va exprimati pareri de rau (vezi "Rosia Montana"), mai puneti mana pe o carte inainte de a emite comentarii!
      • 0 (0 voturi)    
        Inapoi in realitate....scolitule (Duminică, 20 decembrie 2009, 18:32)

        un roman [anonim] i-a raspuns lui taranistu

        Dupa cum spui, esti adeptul unui anumit tip de activitate : nu votezi, esti in "opozitie", nu-ti asumi nici-o responsabilitate, criticand fara incetare si ...asteptand. Ce anume? Postul de prim- ministru pentru Antonescu?

        Totusi paticipi la discutii: acuzi pe altii ca folosesc cuvinte pe care nu le inteleg, ca nu-si inteleg istoria, ca nu au terminat scoala , ca PNL face bine iar PDL numai rautati si la final pleci la .....Rosia Montana sfatuindu-i pe cei deveniti adversarii tai sa mai citesca cate o carte. (forma intelectuala a injuraturii de mama).

        S-au terminat emisiunile "educative" de alegeri la Realitatea si Antene ! Unde vrei sa ne duca influenta lor? Esti "scolit ", probabil si din carti , deci ar trebui sa banuiesti directia!

        Haide sa revenim la normal, sa mai si muncim!
        In acest sens, UDMR a dat dovada ca a inteles ce trebuie facut.
        PNL inca viseaza sa fie prima doamna.

        Mare-i gradina Domnului! Multi comentatori "adevarati" si tv-educati se cultiva in ea.
        Dar de ce Doamne ai repartizat atat de multi in tara noastra?
    • 0 (0 voturi)    
      Tot respectul... cui? (Duminică, 20 decembrie 2009, 9:54)

      Lucian [anonim] i-a raspuns lui un roman

      Aceasta formulare te caracterizeaza fara dubii: un ipocrit. Daca te intereseaza, stimabile, nu este agreat nici macar termenul de "ungur", care este un fel de echivalent pentru "valah" sau "vlah" la noi. Daca vrei intr-adevar sa-ti exprimi respectul fata de ei ar trebui sa-i numesti "maghiari".
      • 0 (0 voturi)    
        Respectul fata de maghiari si ipocrizia noastra (Duminică, 20 decembrie 2009, 15:21)

        un roman [anonim] i-a raspuns lui Lucian

        Domnul Lucian,
        Va este rusine daca va numeste cineva "valah"? Ce-ati zice de apelativul "ruman"?
        Ma mir ca un calificativ de "prostitutie" fata de UDMR nu v-a deranjat de loc dar sariti in acuzatii tipice pentru modul de replica a unei anumite categorii de oameni. Asta nu-i ipocrizie? Este regula?

        Eu ma adresez sotiei mele iubite cu alintul "bozgorita mea" si nu s-a suparat niciodata!

        Vad ca multi sunt ofensati de un cuvant pus tocmai pentru a marca diferenta intre gandirea unuia ca tine Luciane si realitatea comportarii maghiarilor .
        Observ ca de fapt , in ipocrizia ta (stii ce inseamna cuvantul asta?), nu te intereseaza subiectul real si vrei sa ingropi totul in chichitele obisnuite.
        Imi cer scuze ! Corectez exprimarea care s-a dovedit nefericita pentru unii ca tine:

        Tot respectul pentru maghiari ! Ei inteleg ce este bine pentru tara acum!

        Inca o data , imi cer scuze pentru toti cei care s-au simtit ...in confuzie ipocrito-nationalista !
        • 0 (0 voturi)    
          Hai ca esti simpatic (Luni, 21 decembrie 2009, 13:55)

          Lucian [anonim] i-a raspuns lui un roman

          Nu-mi vine sa cred, atata energie, atata pasiune cheltuite ca sa ce? Ce-am scris ramane 100% valabil, n-ai reusit sa clintesti nici o virgula cu "argumentele" tale. Nu era mai simplu sa recunosti ca ai comis o gafa?
  • 0 (0 voturi)    
    Consider ca (Duminică, 20 decembrie 2009, 1:35)

    meteor [anonim]

    a sosit momentul ca orice partid sau formatiune politica infiintate pe criterii etnice trebuie sa dispara din viata politica ...sa voteze si maghiarii cu PDL, PSD etc.
    Ce le-a adus, concret ,UDMR-ul pana acum ?
    De 20 de ani, cei cativa din "fruntea" UDMR fac voiosi, trocuri politice cu voturile lor ...pentru functii , privilegii, influenta economica.
  • 0 (0 voturi)    
    mai jenica ! (Duminică, 20 decembrie 2009, 6:57)

    toma [anonim]

    voi PCM+UDMR sinteti prostituate !!!
    nu mai prostiti ungurii !
    care dintre ei s-a desteptat nu va mai baga in seama !
  • 0 (0 voturi)    
    Copy-paste...... (Duminică, 20 decembrie 2009, 19:41)

    Mihai [anonim]

    ....Cum e posibil ca Marco Bella, sa faca un asemenea demers ticalos, vizand separarea teritoriala, si totusi sa ramana liber ? .
    Pdl-ul nu reactioneaza pentru ca vor sa ramana cu orice pret la guvernare. Astfel, el pune interesul propriu mai presus de interesele nationale. El face un nou compromis, fara sa inteleaga ca mai tarziu vor trebui sa faca gesturi mult mai dramatice pentru a iesi din situatie. In confuzia lor, nu inteleg faptul ca o pozitie ferma fata de UDMR si fata de interesul national este preferabila. Se teme, probabil, ca o replica ferma data UDMR sa nu para antieuropeana sau discriminatorie, dar nu inteleg ca, de fapt, ceea ce vor ungurii este complet pe dinafara politicilor europene. El a facut niste concesii inutile, au dat mai mult decat ar fi fost necesar, pentru a avea o imagine buna in Europa, si au facut acest lucru pentru a-si asigura colaborarea UDMR la guvernare. Rezultatul este ca acum pretentiile UDMR depasesc cu mult standardele europene referitoare la minoritati. Ba mai mult decat atat, ceea ce vor ei este total anti-european. Adica, separarea pe criterii etnice.
    Din dorinta de a-si asigura cu orice pret o majoritate parlamentara, puterea a facut compromisuri grave, a cedat la politica pasilor marunti a UDMR, facandu-se ca nu intelege substratul acestor pasi. Profitand de slabiciunea aliantei si mai ales de indecizia unor partide, mai ales a PDL, UDMR a sfarsit prin a formula cereri pe care nu a indraznit sa le formuleze inainte


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by