Deutsche Welle: In putine tari ex-comuniste, elita din perioada dictaturii a supravietuit atat de bine ca in Romania. Cel mai bun exemplu - Traian Basescu si Mircea Geoana

de Alina Neagu HotNews.ro
Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:02 Actualitate | Politic

In putine tari foste comuniste din centrul si sud-estul Europei, elita din perioada fostei dictaturi a supravietuit atat de bine ca in Romania. Cel mai bun exemplu: cei doi candidati care se vor confrunta pe 6 decembrie, in turul al doilea al alegerilor prezidentiale, ambii fiind banuiti de colaborare cu Securitatea, inainte de 1989, scrie Deutsche Welle. Jurnalistii germani mai spun ca acesta nu ar fi un exemplu singular. Ei afirma ca, in Romania, fostii ofiteri ai Securitatii nu se limiteaza la a lucra, in zilele noastre, pentru serviciile secrete, ci ii gasesti peste tot: in politica, economie si in presa, in timp ce dezbaterile pe aceasta tema sunt putine si prea timide.

Actualul presedinte roman, Traian Basescu, a condus înainte de 1989 reprezentanţa companiei navale de stat la Anvers, post comparabil cu cel al unui ambasador important. Adversarul sau in turul al doilea, Mircea Geoana, este fiul unuia dintre generalii de rang inalt ai fostului dictator Nicolae Ceausescu - Ioan Geoana a condus Inaltul Comandament al Apararii Civile. Atat Traian Basescu, cat si Mircea Geoana sunt banuiti de colaborare cu Securitatea inainte de 1989, cel mai de temut aparat represiv al lui Nicolae Ceausescu, scrie Deutsche Welle.

Jurnalistii germani subliniaza insa ca aceste exemple reprezinta numai varful aisbergului, atragand atentia ca, in Romania, multi fost ofiteri de Securitate s-au integrat perfect in sistemul post-comunist: ei sunt astazi in functii politice importante, au devenit afaceristi bogati sau pur si simplu pensionari instariti.

  • Fost ofiter de Securitate: Fostii mei colegi sunt in Guvern sau conduc companii importante

Jurnalistii de la Deutsche Welle au stat de vorba si cu Dumitru Burlan, acum in varsta de 70 de ani, fost ofiter de Securitate, timp de 3 decenii. Inainte de 1989, el a a avut rolul de a-i supraveghea atent pe membrii de rang inalt ai partidului comunist in legatura cu care Nicolae Ceausescu avea suspiciuni, iar ulterior, a devenit seful garzilor de corp ale dictatorului. Astazi, el beneficiaza de o pensie generoasa si spune despre fostii sai colegi: "Da, in Romania sunt companii importante conduse de fosti securisti. Dar ei sunt si in Guvern. Daca nu este ofiterul personal, atunci este macar fiul sau", spune razand Dumitru Burlan.

Un alt exemplu oferit de Deutsche Welle este Ilie Merce, acum in varsta de 70 de ani, fost ofiter de Securitate care, in anii '80, conducea operatiunile de urmarire si opresiune impotriva intelectualilor si artistilor. Dupa 1989, el a devenit membru al Partidului Romania Mare si parlamentar, pana in 2008. "Cu siguranta, i-am urmarit pe intelectuali. Dar nu am facut-o pentru a lua masuri represive impotriva lor, ci pentru a-i proteja", spune astazi Ilie Merce.

Pe undeva diferita, dar la fel de uimitoare, este cariera lui Gheorghe Ratiu, actualmente colonel in rezerva. Intre 1985 si 1989, el a condus Directia I a temutei Securitati - departamentul care se ocupa cu represiunea opozantilor. Dupa Revolutie, Gheorghe Ratiu a devenit consultant de afaceri. "Cine a fost stupid, a iesit la pensie. Cine a fost inteligent, a facut afaceri si traieste bine", e explicatia lui Gheorghe Ratiu.


Citeşte mai multe despre   

 
5593 vizualizări
  • +2 (12 voturi)    
    cu singura diferenta ca doar in Romania (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:08)

    marius [anonim]

    unul si-a renegat inaintasii comunisti de la care a invatat meserie si pe timpul carora a facut 1 milion de lei (din aia care erau la Revolutie), doar asa sa se dea si el putin democrat.
  • -1 (21 voturi)    
    se rotesc (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:09)

    se rotesc intre ei [anonim]

    Asta e fatalitatea romanului: in 2004, nastase ni l-a dat pe basescu, acum basescu ni l-a pus pe tava pe geoana. Nu ne ramane decat placerea sado-masochista de a da peste bot gastii toxice a lui basescu-udrea, in favoarea celeilalte.
    In speranta ca poate proiectul Johannis ar putea sa insemne ceva...
    • -1 (7 voturi)    
      Acest proiect Johannis nu exista... (Marţi, 24 noiembrie 2009, 15:55)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui se rotesc intre ei

      Ce inseamna mai exact proiectul Johannis? Eu tot nu inteleg, adica au propus pe un om sa fie prim-ministru.. ok, si? Cine or sa fie ministrii? Ce masuri va adopota acest presupus guvern? Nu am auzit nimic, dar nimic din toate astea. Romania este intr-o situatie foarte grea in aceste momente, aceasta situatie nu o sa fie rezolvata in urmatorii 5 ani pentru ca ambii candidati sunt niste hotomani. Mai mult, nu exista niciun om pe scena politica in masura sa rezolve situatia Romaniei asa incat cei 5 ani de care vorbeam mai inainte or sa se transforme in minim 20, alti 20 de ani. Problema este ca noi nu avem un Moise care sa ne tarasca 40 de ani prin desert ca sa scapam de vechile metehne, or sa treaca 40 de ani ca cei care au condus tara timp de 70 de ani sa isi creeze demni urmasi.
      • +1 (3 voturi)    
        da Basescu ce propune? (Marţi, 24 noiembrie 2009, 16:09)

        mirch [anonim] i-a raspuns lui Adrian

        Ce Guvern vom avea dupa alegerea lui Basescu? Facem alegeri anticipate la infinit? Propunem PM la infinit?
        • +2 (4 voturi)    
          guvern unicameral (Marţi, 24 noiembrie 2009, 16:24)

          busymf [utilizator] i-a raspuns lui mirch

          Pai nu, ca facem cum vrea poporul, guvern unicameral, pe care apoi il dizolvam daca nu e de acord cu Udrea PM. Riti probabil va fi ministru de justitie.
      • -2 (2 voturi)    
        ai dreptate (Marţi, 24 noiembrie 2009, 16:38)

        elena udera [anonim] i-a raspuns lui Adrian

        ai dreptate, guvernul johannis are mari sanse sa nu existe (spre 90%)
        problema cea mai mare este ca basescu si camarila lui exista deja si e clar ce au facut si ce vor face in viitor
      • 0 (2 voturi)    
        Johannis (Marţi, 24 noiembrie 2009, 23:36)

        Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Adrian

        Va fi sacrificat pentru a implementa masurile dure cerute de FMI. Acestea vor fi implementate indiferent cine iese presedinte. Diferenta e ca Basescu face asta pe fatza, in timp ce PSD se va ascunde in spatele lui Johannis pe care il vor inlatura in citeva luni, pe fondul tensiunilor sociale extrem de mari..Chiar sunt curios cu cine il vor inlocui..Pariez pe bombonel.Ti pariul?
  • +7 (11 voturi)    
    Hotnews, vorbiti mai mult despre securisti (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:13)

    Frankie [utilizator]

    Sau si voi aveti securisto-comunisti in redactie ? Publicati dosare, deschideti subiecte despre comunistii care ne conduc etc....
    • +2 (2 voturi)    
      Comentariul e pentru cei (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:55)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Frankie

      care nu au fost securisti si stau cu mainile in san sa pice ceva din cer.

      Cand vom avea curajul sa intram in politica si sa castigam voturile romanilor, dupa alti 20 de ani?

      Eu unul m-am hotarat n-o sa mai stau pe bara. Si sper din tot sufletul ca peste cinci ani sa nu mai aleg raul cel mai mic.
      • 0 (0 voturi)    
        Curaj (Miercuri, 25 noiembrie 2009, 8:13)

        leo76 [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

        suna bine ce spui! Deci te vei implica si tu in politica?
        Si eu m-am hotarat sa o fac, si cu cat vom fi mai multi, cu atat vom avea sanse sa ne scapam odata de toti banditii astia nenorociti care isi bat joc de tara asta - totodata trebuie sa si spun ca oamenii care ii lasa sa faca nu au meritat altceva! Deci: Haideti sa ne angajam, sa votam pe altii si sa ne implicam si noi pentru a schimba ceva!
        Succes!
  • +10 (12 voturi)    
    pe astia-i avem (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:13)

    Ozzi [utilizator]

    Cu astia defilam.

    Stati romani acasa la alegeri si asteptati ca problemele sa se rezolve singure. Lasati partidele ca ele stiu cum sa-si imparta voturile ca sa va mearga VOUA bine.
  • +7 (7 voturi)    
    trist dar foarte adevarat (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:13)

    Citizen Kane [utilizator]

    Tara este condusa de aceia sau de odraslele celor care au contribuit la intarirea comunismului in Romania.
    • +2 (12 voturi)    
      Update (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:32)

      Citizen Kane [utilizator] i-a raspuns lui Citizen Kane

      Dar poate ca Basescu este considerat tradator de fosta securitate. Si pare singura teza posibila.
      A spus prin 2008 ca un ziarist la santajat ca sa il scoata basma curata pe patriciu.
      vai , toata spuma anti a sarit in sus.
      Astazi, bogdan chireac certifica faptul ca srs la amenintat la telefon.
      Nu am auzit pe nicaieri: Am gresit , ne pare rau, Basescu a avut dreptate.
      Macar odata nu am auzit ca a facut ceva bun ptr Romania.
      Adevarati "politicieni" care au mereu dreptate si care mai si spun romanilor ce sa faca.
      • +2 (2 voturi)    
        hahaha (Marţi, 24 noiembrie 2009, 16:11)

        A.Simionescu [utilizator] i-a raspuns lui Citizen Kane

        N-am mai ras atat demult.
      • +1 (3 voturi)    
        even if (Marţi, 24 noiembrie 2009, 16:31)

        busymf [utilizator] i-a raspuns lui Citizen Kane

        Sa presupunem pentru un moment ca ai dreptate. Si Base e baiat bine intentionat. Eh, ultimii 5 ani ne-au demonstrat ca e si incompetent si nu are deloc stofa de presedinte.

        Unde Geoana (care nici el nu-mi place, impreuna cu PSDul lui) o sa faca ce o sa i se spuna si o sa zambeasca la semnal, dar macar o sa se mai miste ceva. Oricat nu ne-ar placea comunistii (PSD), Basescu tot nu face absolut nimic util si nu avem in momentul de fata luxul sa asteptam sa-si dea seama ca in politica tre sa fii inteligent, nu doar sa strigi ca toti te ataca.
  • -1 (9 voturi)    
    RUSINE (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:15)

    ION [anonim]

    Romani puneti mana pe coase si hai sa ii dam jos noi cu forta.
    • +1 (3 voturi)    
      hai sa fim mai eleganti (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:37)

      Ozzi [utilizator] i-a raspuns lui ION

      Si sa-i dam jos cu stampila.

      Ce zici?
  • +3 (15 voturi)    
    Colonia Romania (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:15)

    tudor [anonim]

    Astia au interesul ca Basescu sa nu castige De ce ? Basescu reprezinta noua burghezie nationala romana care doreste un alt loc pe scena economica si politica .Da da da ... Zambiti va rog dar sa nu imi spuneti ca in dec 89 au iesit in strada reprezentantii burgheziei romane si au facut revolutie burgheza .Dupa tipic si cu schimbarea fortelor de productie si capital . Asta lipsea din istoria Romaniei . Din evul mediu am sarit direct in comunism . Dec 89 ??? Si daca nu iesea nimeni in strada ce se intampla ? Nimic . Regimul Ceausescu se prabusea de la sine .Fara sange .fara morti . Probabil se organizau alegeri in 1990 .mai mult nu resista ,cazuse Berlinul ,Bulgaria ,Yugoslavia ,pina si Albania .Sa nu spuneti ca Ceausescu rezista . Dar se intampla altceva .Nu se puteau escamota capitalurile ascunse prin banci straine si nu se putea pune mana pe afacerile speciale in comert exterior . Asa a fost nevoie de un "dictator" si de o "revolutie"
    Acume e la fel e nevoie de un dictator -basescu- care vrea sa distruga democratia Cine zice asta ? Niste tipi de care nu prea stim nimic ,Antonescu , Gioana de care stim ca este omul lu Iliescu , Ai lor niste oameni deloc saraci .... Ei se plang ca nu mai pot respira democratie de basescu .Ce e democratia lor ? dreptul de a se imbogatii prin orice mijloace dehh spirit liberal sau economia de piata psd ista deh . Dreptul de a saluta democratia Romania din Monte Carlo . Cu grija pentru doamne si domni filmati in piete pentru campanii .cu grija ca ei sa nu afle .ca ei au multi bani ascunsi pe afara prin offshoruri .tot din democratie .
    • +5 (7 voturi)    
      obiectie (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:33)

      Fishu [anonim] i-a raspuns lui tudor

      Am o singura obiectie: nu poti zice ca am intrat in comunism direct din Evul Mediu. In perioada interbelica Romania chiar reprezenta ceva in Europa...era printre primele la multe capitole...in rest cam ai dreptate
      • +3 (3 voturi)    
        Fals patriotism (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:57)

        tudor [anonim] i-a raspuns lui Fishu

        Pentru a demitiza Romania interbelica si pretinsa ei dezvoltare economica .Vezi Virgil Madgearu -Evolutia economiei romanesti dupa razboiul mondial", acolo o sa vedeti o romanie agrara si amarata .Un exemplu : valuta incasata de la export de confisca de stat si puteai rascumpara propia ta incasare in valuta in scop bine definit de a cumpara utilaje de la import si atat,chiar calatoriile private in strainatate erau complicate .valuta se tranzactiona la negru .Ce zici de asta ?? putin cunoscut nu ?
      • +2 (2 voturi)    
        Neadevaruri (Marţi, 24 noiembrie 2009, 15:42)

        Mihai V [anonim] i-a raspuns lui Fishu

        Romania nu reprezenta nimic in lume in perioada iterbelica, era o piata de desfacere pentru marile puteri.In toate domeniile era la pamant. Saracia si mizeria era la ea acasa. Daca vrei sa te documentezi vezi anuarele statistice din perioada 1935 -1940.Din populatia rurala numai 15 % purta iana ghete si acelea cu talpa de cauciuc, in cel mai bun an interbelic agricultura a dispus de 45.000 de tractoare etc, etc.Cerceteaza nu te mai lua dupa minciuni.
    • +3 (3 voturi)    
      Cancerul democratiei romanesti (Marţi, 24 noiembrie 2009, 15:10)

      Tovarasi [anonim] i-a raspuns lui tudor

      Despre Iliescu ne vorbea Hurezeanu la Romania Libera in 1987.Era bun doar pentru perioada comunista.
      Iar titlul nu este inventat de mine ci este caracterizarea facuta de geoana, cel care acum a preluat stafeta si pe care romanii il vor vota drept "cel mai democrat presedinte".
      Imi aduc aminte de perioada de dupa revolutie cat incerca presa straina sa deschida ochii romanilor dar ei nu si nu....
      De ce sunt multi acum cei ce isi plang de mila?
      Asta au vrut asta au avut! Si-or sa mai aiba .
  • +8 (10 voturi)    
    felicitari (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:15)

    vali [anonim]

    felicitari...evident ca un ziar din germania putea scrie asa ceva...caci in romania ziarele se ocupa de cu totul alte lucruri...mircea badea le mai si citeste la televizor in stilul lui asa zis pamfletist ...de remarcat noua generatie a romaniei pamfletista...rad si curcile...si evident ca la vremuri noi tot noi...concluzia...momentul zero la noi va fi peste vreo 30 de ani cand vor muri toti...daca vom mai apuca acele vremuri...felicitari..minunat...dupa acest articol brusc inca 20 30 de solicitari de emigrare la ambasada canadei...
  • +3 (17 voturi)    
    nu, Basescu nu a fost comunist (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:15)

    leon [anonim]

    Basescu s-a nascut din spuma marii ca sa ne conduca pe noi spre un viitor luminos.
    • 0 (6 voturi)    
      Automanipulare (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:33)

      filadel [utilizator] i-a raspuns lui leon

      N-a zis nimeni că Băsescu n-a fost comunist. A recunoscut chiar el. Cu cine te cerţi deci?

      Aţi ajuns să vă daţi replici singuri? Sînteţi disperaţi.
      • 0 (2 voturi)    
        Sesizeaza nuanta (Marţi, 24 noiembrie 2009, 15:23)

        Fara carnet de partid [anonim] i-a raspuns lui filadel

        Basescu nu a trait din munca de partid si nu a fost platit pentru serviciile aduse statului comunist. Carnete de partid au avut multi dar nu toti erau activisti.
        Pe cand geoana, beizadeaua comunista din Primaverii, a profitat din plin de favorurile "cuvenite" famiilor slujbasilor comunisti cu rang foarte inalt. De aici, penibilitatea discursurilor lui in care vorbeste despre lucruri pe care nu le-a intalnit, nu le cunoaste .
        Un gangav favorizat de soarta!
      • +1 (1 vot)    
        una, dar cealalta? (Marţi, 24 noiembrie 2009, 16:10)

        alpin [utilizator] i-a raspuns lui filadel

        ca ar fi fost si el "nembru", asta-i una, dar ca noi ne straduim sa ne alegem presedinte intre ofertantii astia doi, ambii posibil fosti securisti, asta-i de rau!
  • -2 (8 voturi)    
    nimic (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:17)

    dardar [anonim]

    CIne Basescu comunist nu e adevarat nimic Patriciu e vinovat ....
  • -1 (15 voturi)    
    Nu pot sa cred (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:20)

    cvm [utilizator]

    Adica si Traian si colegii lui din PDL sunt la fel de comunisti ca aia din PSD si din PNL?
    Dati cu 'minusi' la articol.
    Se poate?
    Daca nu se poate macar dati cu minusi la comentariul asta!
  • -4 (6 voturi)    
    apa calda (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:21)

    sfiand [anonim]

    Dupa 20 de ani nemtii merita sa afle ca sa descoperit apa calda.
  • -2 (2 voturi)    
    aiurea (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:24)

    anton [anonim]

    Aiurea, acelasi lucru se intampla in fosta RDG...se va schimba totul cand vor muri....si natura ii cam alege unul cate unul...
  • +2 (4 voturi)    
    Cel mai bun exemplu (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:24)

    aha [anonim]

    suntem o natie de cacaciosi si asta o dovedeste intreaga noastra istorie de dinainte si de dupa revolutie.
  • +2 (6 voturi)    
    COSMAR (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:25)

    Dezamagirea [anonim]

    Prin infiltrari, dezinformari, intimidarii..., Iliescu, apoi urmasi lui si-au desavarsit sistemul. A ajuns fara fisura.
    Ori cu cine ai votat, tot tembel ai sfarsit.
    Inclusiv Antonescu, se dovedeste mai pre jos de orice puteam sa-mi imaginez. Oribil!!

    Se poate gasi un geniu sa intrezareasca o sulutie, sa poata vorbii de speranta?
  • 0 (2 voturi)    
    despre articol, numai de bine (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:25)

    Trahaneau [anonim]

    E incredibil cata nesimtire pe Ratiu ala... cati oameni or fi murit de mana acestor tortionari? iar Base si Geoana sunt "baieti destepti", or fi fost shpioni sau asa ceva... niste crasnoiti.
  • +1 (5 voturi)    
    deutsche welle.... (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:25)

    carmabox [utilizator]

    Interesant ar fi sa si mentioneze care dintre ei este sustinatorul legii lustratiei, si care se opune vehement din toti rarunchii si cu toate bunicutele si numaratorii de oua.
  • +1 (3 voturi)    
    dupa 20 de ani (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:29)

    hiler [anonim]

    baietiide la DW acum 20 de ani ne periau si ne ridicau in slavi .acum cand marile coorporatii straine au luat crema industriei .agriculturii bancile ,transporturile si telecomunicatiile. ne spun verde-n fata .SUNTETI niste SARANTOCI COMUNISTI.
    • 0 (0 voturi)    
      Presa "straina" (Marţi, 24 noiembrie 2009, 20:05)

      Pantera Roz [anonim] i-a raspuns lui hiler

      Bai frate,astia din presa straina nici macar nu se obosesc sa se documenteze la fata locului.Preiau de la "patriotii'nostri,de la intelectualii fara coloana vertebrala sugaci la banii basescului.In marea lor majoritate sunt chiar din tagma combatuta,adica fii de ilegalisti,chiar ei cu vechime in PCR,acum iluminati brusc.Pe de alta parte,tonul comentariilor -miraculos inspiart de la Cotroceni e de cea mai pura expresie comunista-si stiu ce spun.Asta e situatia,capitalism inseamna insusirea avutiei colective,cautarea profitului,penetrarea politicului,subjugarea presei,bani,bani,bani...Este insa de preferat unei restauratii ce va duce la o baie de singe.
  • -1 (5 voturi)    
    presa internationala (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:30)

    silcoa [anonim]

    ...a fost si ramane impartiala in ceea ce priveste Romania. Nu reprezinta nicio noutate acesta stire, ceea ce susprinde in mod neplacut este insa ca vine doar preluata de la altii. Vezi exemplul elocvent al Hertei Muller...
  • +3 (7 voturi)    
    GANDITI! (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:30)

    Inteleptul [anonim]

    Am votat cu Crin in turul 1, dar m-a dezamagit profund cu miscarile pe care le-a facut acum. Sper ca votantii lui sa se gandeasca un pic si cred ca sunt mai destepti decat crede el.

    Voi fi nevoie sa votez din nou cu Basescu...dar voi vota...
  • +1 (5 voturi)    
    la asta ar trebui sa se gandeasca romanii (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:33)

    eu [anonim]

    ...pe 6 decembrie cand mergem la vot.. e adevarat amandoi is fosti da macar unul din ei incearca sa faca ceva... care vreti voi :))
  • -1 (5 voturi)    
    ACHTUNG ! (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:34)

    MIHAI TZVAI [anonim]

    DER MOGULLEN il amesteca
    pe Presedintele nostru cu toti securistii.
    Plus ca se foloseste verbul a fi
    in forma SUNT in guvern
    sugerand ca ar fi in actualul Guvern condus de
    Kleine Boc !
    *
    Sunt curios câte mii de marci o fi plătit Patriciu
    spaga pentru aparitia acestui articol mizerabil.
    *
    Pe aceasta cale ii atentionez pe nemtii implicati ca au fost amarnic inselati,
    intrucat marca a iesit de mult din circulatie ,
    in Germania folosindu-se euro.
    • 0 (0 voturi)    
      shame on you! (Marţi, 24 noiembrie 2009, 15:45)

      alpin [utilizator] i-a raspuns lui MIHAI TZVAI

      unde-i modestia si bunul simt?
  • +1 (5 voturi)    
    Pai e in buna parte... (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:35)

    Vorbe goale [anonim]

    ... "meritul" lui Iliescu: "sa nu facem vanatoare de vrajitoare". Si nu s-a mai facut revolutie, s-a facut lovitura de stat.
  • 0 (2 voturi)    
    Baieti (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:43)

    ik [anonim]

    mai rasfirati baieti, mai rasfirati !
  • 0 (4 voturi)    
    ba da, base a fost comunist (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:44)

    satc [anonim]

    Da, e perfect adevarat ce au scris cei de la DW.
    Basescu a condus reprezentanta de la Anvers a Navrom...deci evident ca dadea si informatii acasa (la secu) ...altfel ma gandesc ca nu era numit acolo, in acel post.
    Bine ca trebuie sa ne deschida tot strainii ochii cu care nu vrem sa vedem nimic !
    In schimb noi romanii ...stim de toate ... ne pricepem la de toate... dar nu suntem in stare sa cautam sa aflam adevarul de la noi.... lamentabil...
  • 0 (4 voturi)    
    Articol Excelent (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:45)

    razvan g [anonim]

    In sfarsit un articol care "ma unge pe inima!" In sfarsit comentarii impartiale. (ma saturasem de cele pro Basescu)
    Cruntul adevar! Sper ca macar peste 5 ani sa votam un candidat ceva mai curat...
    • 0 (0 voturi)    
      cred ca sunteti copii.. (Marţi, 24 noiembrie 2009, 15:28)

      cand_eu [anonim] i-a raspuns lui razvan g

      Dedicatie tuturor copiilor carora li s-au deschis ochii de catre DW ...va reamintesc tocmai pentru ca sunteti mici, ca insusi Basescu a recunoscut ca-i un fost, neo, cum vreti, comunist! Nici ca ar fi trebuit avand in vedere ca cine mai citeste un ziar din cand in cand stia lucru asta si inca altele mai "frumoase" de vreo cativa ani buni!
      Astia de va apuca febra scriiturii "uite, cruntul crudul adevar ..pana si el fuse comunist..adevarul ni-l spun altii.." sunteti toti aia care ati fost pe luna pana acum, nu? Carora Antonescu li s-a parut albul cel mai alb si "drept"!! De Geoana sa va mai intreb, nu-i asa ca era nou, nout ca lacrima pentru voi..dar au zis astia de la DW ca are ceva pete!
      Eu incep sa cred ca trebe sa o dam incolo de democratie, inainte de a vota sa se dea un test de cultura politica generala!!
  • 0 (4 voturi)    
    base (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:47)

    geo12 [utilizator]

    Sloganul electoral al PD-L ar fi trebuit sa fie:
    Frati romani! Iliescu si PSD ne-au adus pe marginea prapastiei.
    Numai alegandu-l pe Traian Basescu vom face un pas inainte!
  • 0 (4 voturi)    
    Chestii pe care le vedem numai la altii.... (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:48)

    suki [anonim]

    Am si eu o intrebare la alde Deutsche Welle astia...
    Au ei o tanti cancelar.... care ii conduce actualmente... ia s-o intrebati pe doamna... inainte de 89... din ce partid facea parte?
    Asta asa, de-al dracului, sa va mai vedeti de lungul nasului, si de birna din ochiul propriu, ca nu va mai incape lumea de destepti si frumosi, si iar v-ati aliat cu rusii, sa o mai puneti de o schema...
    Prostii va aclama, ca habar n-au ce li se coace....
  • 0 (4 voturi)    
    Serviciul ROmanesc Deutche Welle (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:51)

    Bruner Fox [anonim]

    Serviciul ROmanesc Deutche Welle s-a indragostit subit de Johannis. Sa nu uitam cine vorbeste acolo: dl Hurezeanu, director relaitatea vantu care il improasca cu noroi in fiecare seara pe Basescu.
    Deci nu confundati DW cu Hurezeanu. Misto protestul lui Mos Ion ROata. Seriviul Romanesc DW nu este pozitia oficiala a Guvernului german. Nu cred ca Angela merkel sua Susanne Karstner gandesc la fel.Semnez si eu protestul lui mos Ion ROata!
  • 0 (4 voturi)    
    Emil Hurezeanu ( Vantu-PatriciuJohannis) nu e DW (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:52)

    Mos Ion ROata [anonim]

    I have heard today on DW Romanian service an audio article signed by Mr. Horatiu Pepine.The author claimed that all the Romanian liberals who voted with mr. Antonescu in the first presidential elections round are against Mr Basescu and they will vote with Mr Geoana in the second round. I believe this is not true . Myself, my family members and most of my friends voted with Antonescu and they will vote with Basescu in the second round. In the last period of time , I noticed a very partisan way of manipulation in the Romanian Service of Deutche Welle Radio. Mr Hurezeanu and Mr Pepine in their article and comments tried to convince us that Mr Johannis is the best solution Romania can have.I think this is their private opinion and this is not the official position of the DW radio! I don’t think either that this is German Government/Parliament position and I refuse to believe that German people would like to influence the Romanian elections, even a german -romanian is proposed by one candidate to be Prime Minister. If is this , can you please assume it officially and I will quit listen to your radio. Mr Hurezeanu, by the way is also involved in the political game from Romania, being employed by Mr Vantu, a controversial business man involved in a pyramidal fiscal game and in money laundry.
    We , Romanians , are free people and we believe in freedom including , freedom of press. That’s why , please analyze my protest and stop any actions that can influence the
    Presidential Elections in Romania.
    • 0 (2 voturi)    
      Un nas Liberalski, Gospodin Geoana votium (Marţi, 24 noiembrie 2009, 15:15)

      MIHAI DVA [anonim] i-a raspuns lui Mos Ion ROata

      Mî nie libim tavarisci Basesku
      bicoz patrot i kurajosni esti.
      Mî pregatirem okupația na Rumania
      i tocje desprindatia s NATO i Europenskaia Uniunea. I komunisticeskaia restauratia , ofcorsnâi.
      Gospodin Crin naș spion est.
      i Geoana balșoi aghent .
      Ili Raluca Turcan, Moscovscaia studenta
      defectiru....oi,oi, rumanskaia patrotskaia i stolojanskaia liubimaia est.
    • 0 (0 voturi)    
      izolat! (Marţi, 24 noiembrie 2009, 15:41)

      alpin [utilizator] i-a raspuns lui Mos Ion ROata

      crezi ca Romania este asa departe de observatorii europeni?
  • +1 (3 voturi)    
    au dreptate nemtii... (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:55)

    liviu_ [utilizator]

    cu o singura corectura: nu a fost revolutie, a fost lovitura de stat
  • -4 (4 voturi)    
    Anti-Base (Marţi, 24 noiembrie 2009, 14:58)

    Adrian [anonim]

    Crin a facut singura miscare logica pe care putea sa o faca: a fost consecvent cu 'Antibasescianismul". Desi nici Geoana nu e minunat deloc, merita sustinut pentru a scapa de marinarul ipocrit. In ultima instanta, PNL se poate alia chiar si cu PD-L dupa ce iese Geoana presedinte. Important e sa nu mai fie dictatorul Presedinte, sa foloseasca puterea si institutiile statului in mod discretionar.
    • +1 (1 vot)    
      esti indobitocit (Marţi, 24 noiembrie 2009, 15:11)

      Rick [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      daca Base era cu adevarat dictator, Crinut, Dinut, Voiculesti... ar fi cu toti in inchisoare de demult. Nu esti in stare sa gandesti cu capul tau.
      • 0 (0 voturi)    
        dictatori si dictatori (Marţi, 24 noiembrie 2009, 16:32)

        bozo [anonim] i-a raspuns lui Rick

        un dictator nu este caracterizat neaparat prin oprimarea fizica a inamicilor. E suficient sa-si doreasca si sa obtina puteri discretionare cu care sa-si indeparteze adversarii.

        Or Basescu asta face permanent:
        1. aduna puterea in mainile sale.
        Dovezi:
        -presedinte CSAT, adica seful armatei si al serviciilor secrete
        -a obtinut in mandatul Macovei dreptul de a numi procurorul general, seful DNA, seful ANI
        -prin interpretarea speculativa a Constitutiei forteaza controlul guvernului. Cand nu a putut asta, pe vremea lui Tariceanu, l-a sapat la radacina (desi acum isi asuma meritele acelui guvern).
        -doreste reducerea Parlamentului si implicit a puterii acestuia, inclusiv de a-l controla.
        -in partidul sau, PDL, nu exista decat persoane obediente. Inclusiv cel ce a 'indraznit' sa candideze contra lui EBA la tineret a fost dat afara cu cartonase rosii si huiduieli.
        -fata sa a fost promovata rapid in conducerea tineretului de partid si facuta europarlamentar prin 'zeciuiala' de partid.

        2. Indeparteaza adversarii politici:
        -toti cei ce nu sunt cu Basescu sunt considerati a fi impotriva sa. Partidul sau este curat, absolut toti ceilalti sunt niste nenorociti. Cei care tradeaza si vin in partidul sau devin automat buni si sunt rasplatiti cu functii si onoruri. Ex: Oprea, Iordanescu si Ontanu care au primit pentru dezertarea din psd o stea in plus pe epolet.
        -absolut toti adversarii sai au dosare de hartuire care sunt activate cu precadere inainte de campaniile electorale.
        -afaceristii ce-i stau aproape si sug bugetul cu acreditare sunt capitalisti onesti, restul sunt moguli, oligarhi, vanduti Rusiei etc.

        3. Curata problemele personale prin diversiuni:
        -condamna comunismul , dar nu clarifica propria situatie. Dosarul sau este de negasit.
        -probleme cu flota, dnul Morar cere o a3a expertiza in care prejudiciul devine profit.
        -casa Mihaileanu -tacere.
        -casa scumpa a fetei mari-arestat Gigi Becali ca sa devieze discutia.
        -afacerile fratelui...
    • +2 (2 voturi)    
      Folosesti usor aceste cuvinte (Marţi, 24 noiembrie 2009, 15:12)

      Claude [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      "sa foloseasca puterea si institutiile statului in mod discretionar".
      Inseamna ca ti-a placut dictatura Nastase. Spor la rumegat dragule!
      • 0 (0 voturi)    
        Anti-Base (Marţi, 24 noiembrie 2009, 15:33)

        Adrian [anonim] i-a raspuns lui Claude

        Ba eu chiar gandesc cu capul meu.
        Singurul lucru bun referitor la victoria lui Base in 2004 a fost ca a distrus partidul stat PSD. Dar asta nu i s-a datorat decat in mica masura lui. Dupa aceea, a inceput sa si-o ia in cap usor-usor. Pentru ca asa se construieste dictatura:usor-usor. A si spus ca vrea puteri mari pentru Presedinte. Ei bine e momentul unei alte schimbari: ALTERNANTA LA PUTERE; pentru a nu ajunge si Udrea. Videanu, Cocos, EBA etc. sa prinda radacini cum avea Nastase. Crin a avut un discurs foarte clar ANTIBASECU. Daca nu va convenea, nu trebuia sa il votati pe el in turul I.
        • 0 (0 voturi)    
          Ba tu chiar... (Marţi, 24 noiembrie 2009, 16:08)

          cand_eu [anonim] i-a raspuns lui Adrian

          ..umbli cu foile dupa tine, ca scrii acelasi post in 15 locuri...
          te rog abtine-te! ti-ai facut datoria! te-am citit!
    • 0 (0 voturi)    
      dar Crin? (Marţi, 24 noiembrie 2009, 15:32)

      alpin [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

      el ca baiat cu ochi albastri...
  • +1 (1 vot)    
    KGB-ul (Marţi, 24 noiembrie 2009, 15:14)

    Vuck [utilizator]

    sa-i multumim lui Iliescu pentru asta. Daca s-ar fi reusit impunerea punctului 7 din declaratia de la Timisoara alta ar fi fost istoria Romaniei postdecembriste
  • -2 (2 voturi)    
    Confirmna ceea ce stim cu totii! (Marţi, 24 noiembrie 2009, 15:19)

    lupu' singuratic [anonim]

    Si acum tot trebuie sa fiu in pozitia de a alege raul cel mai mic!

    Nu!

    II las pe altii sa alega.
  • 0 (0 voturi)    
    Si cine este autorul articolului? (Marţi, 24 noiembrie 2009, 15:20)

    Mihai [anonim]

    Haideti sa nu ne ascundem in spatele unor publicatii si sa mentionam cine este JURANLISTUL care a scris acest articol.

    http://www.romanialibera.ro/a114487c156473/die-tageszeitung-romania-la-un-an-de-la-aderare.html?plist=1
  • 0 (0 voturi)    
    asta da! corect! (Marţi, 24 noiembrie 2009, 15:30)

    alpin [utilizator]

    acum, in prezidentialele astea se intrevad adevaratele resorturi.
  • 0 (0 voturi)    
    Adevarat Mihai (Marţi, 24 noiembrie 2009, 15:34)

    Razvan [anonim]

    Arhiva: Cooptarea unei tari cu atat de multe caracteristici balcanice - o dovada de incredere din partea Europei
    Die Tageszeitung: Romania la un an de la aderare
    Lugojanu': Abureli
    Vineri, 28 Decembrie 2007 15:54


    Articolul cu pricina a fost scris de un anume Keno Verseck;acesta nu poate fi banuit de simpatii pentru România,tot el fiind acela care aproape ca jubila atunci când în România aparuse cândva partidul de buzunar al lui Gherman.Verseck vedea deja,cu bucurie rau disimulata,dezmembrarea României.Toate articolele sale despre România sunt hiper-negativiste---cauta totdeauna tot ce e mai negativ si alarmist(se aseamana aici cu multi jurnalisti de ai nostri);în schimb lauda Ungaria peste poate,accentuând asa zisele diferente dintre Ungaria chipurile foarte europeana si balcanica Românie.S-a înhamat la o subtila propaganda contra României,tot el fiind acela care scria articole vehemente contra primirii tarii noastre în UE apasând pe pedala asa zisei saracii din România si balcanismului ei.Acum ca a fost acceptata,apasa mai departe pe pedala saraciei si balcanismului,desi niciodata nu explica ce e de fapt aia balcanism.Ultimul sau articol s-ar putea numi deci:Articolul lui Verseck--- o dovada a frustrarii anti-românesti a faptului ca România a fost cooptata în UE.
  • 0 (0 voturi)    
    hurezeanu (Marţi, 24 noiembrie 2009, 15:35)

    ion voicu [anonim]

    cu emil hurezeanu mai usor, ca inca mi-l amintesc cum indemna (alaturi de dan bittman si de sava negrean) boborul sa voteze constitutia lui iliescu acum citiva anisori...
  • 0 (0 voturi)    
    Anti-Base (Marţi, 24 noiembrie 2009, 15:50)

    Adrian [anonim]

    Singurul lucru bun referitor la victoria lui Base in 2004 a fost ca a distrus partidul stat PSD. Dar asta nu i s-a datorat decat in mica masura lui. Dupa aceea, a inceput sa si-o ia in cap usor-usor. Pentru ca asa se construieste dictatura:usor-usor. A si spus ca vrea puteri mari pentru Presedinte. Ei bine e momentul unei alte schimbari: ALTERNANTA LA PUTERE; pentru a nu ajunge si Udrea. Videanu, Cocos, EBA etc. sa prinda radacini cum avea Nastase. Crin a avut un discurs foarte clar ANTIBASECU. Daca nu va convenea, nu trebuia sa il votati pe el in turul I.
  • 0 (0 voturi)    
    Astia nu au auzit (Marţi, 24 noiembrie 2009, 19:27)

    releu [anonim]

    de Klaus, presediuntele Cehiei si de paroubek, fost si probabil viitor prim ministru, In Cehia
  • +1 (1 vot)    
    Mie nu-mi iasa din minte ... (Marţi, 24 noiembrie 2009, 21:07)

    flojo [utilizator]

    momentul cand Iliescu i-a chemat pe mineri in Bucuresti sa restabileasca ordinea.

    Acela este momentul cand Iliescu a devenit intolerabil de scarbos.

    Nu pot simti decat la fel pentru cei care ii stau in preajma: frati intru scarbosenie.

    In rest toate bune... Aproximativ.
  • 0 (0 voturi)    
    geoana fiu de colonel (Marţi, 24 noiembrie 2009, 21:32)

    mau [anonim]

    Pai Geoana este fiu de colonel de securitate. Asa se explica cum a ajuns asa de repede sef de santier, apoi cum a ajuns in diplomatie.


Abonare la comentarii cu RSS


Asigurari si Pensii
Gadget




Vremea la


/
Mâine:
|
 Parteneri
Deutsche Welle
RFI
MedLife
WBS
 






Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version