PSD-istul Vasile Fernea a fost condamnat definitiv pentru coruptie

de R.M. HotNews.ro
Miercuri, 28 octombrie 2009, 11:36 Actualitate | Politic

Vasile Fernea
Foto: Satu Mare Online
Vasile Fernea, secretarul PSD Satu Mare, a fost candamnat la trei ani si jumatate de inchisoare cu suspendare, fiind acuzat de coruptie. Decizia apartine Inaltei Curti de Casatie si Justitie (ICCJ) si este definitiva si irevocabila, anunta Evz.ro.

Initial, Vasile Fernea a fost condamnat la trei ani de inchisoare cu suspendarea executarii pedepsei, de catre Tribunalul Valcea, pe 2 iulie 2008. Secretarul PSD Satu Mare este acuzat ca ar fi primit bani pentru campania electorala din 2004 de la omul de afaceri Gheorghe Ciorba, pentru ca, in schimb, acesta sa nu fie sanctionat de Garda Financiara, dupa cum informeaza Mediafax.

Pentru acest serviciu, Fernea ar fi primit 130 de milioane de lei vechi si 1.000 de dolari.

Din acesti bani, Fernea si-ar fi insusit suma de 1.000 de dolari, iar cei 130 de milioane de lei vechi i-a depus la casieria filialei PSD Satu Mare pentru sustinerea campaniei electorale. In martie 2007, procurorii anticoruptie l-au deferit justitiei pe Vasile Fernea, pentru ca, profitand de influenta sa, a intervenit pe langa functionari din Directia Generala a Finantelor Publice si Garda Financiara Satu Mare in favoarea lui Gheorghe Ciorba.

Instanta Tribunalului Valcea l-a condamnat pe Fernea pentru trafic de influenta si l-a obligat, impreuna cu Partidul Social Democrat (PSD), sa-i restituie suma de 13.000 de lei omului de afaceri Gheorghe Ciorba. Acesta este implicat si in dosarul in care sunt judecati, pentru fapte de coruptie, fostii ministri ai Agriculturii Ioan Avram Muresan si Decebal Traian Remes.

Decizia a fost atacata de Fernea si de PSD la Curtea de Apel Pitesti, care, pe 5 mai 2009 a admis recursurile celor doua parti. Ca urmare a acestei decizii, Curtea din Pitesti a desfiintat in totalitate sentinta Tribunalului Valcea si a inlaturat condamnarea lui Vasile Fernea cu toate consecintele. Astfel, instanta l-a achitat, in apel, pe Fernea, pentru ca "faptei ii lipseste unul dintre elementele constitutive ale infractiunii". Cheltuielile judiciare au ramas in sarcina statului.

Procurorii au facut recurs la Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ), iar instanta suprema l-a condamnat definitiv la trei ani de inchisoare cu suspendare. De asemenea, prin decizia instantei supreme, PSD a fost inlaturat de la restituirea sumei de 13.000 de lei, astfel incat Fernea trebuie sa plateasca singur acesti bani denuntatorului. Fernea a fost obligat si la plata catre stat a sumei de 3.500 de lei cu titlu de cheltuieli de judecata.

Vasile Fernea a fost intre 1992 si 1997, seful Politiei Judetene Satu Mare, iar intre 2000 si 2004 a condus Corpul de Control al Prefecturii Satu Mare. Din 2000, este secretar general al organizatiei judetene a PSD si detine si functia de consilier al senatorului PSD de Satu Mare, Sever Ster.     


Citeste mai multe despre   
+ SHARE      
  
3707 vizualizari
  • +29 (33 voturi)    
    cu suspendare? (Miercuri, 28 octombrie 2009, 11:54)

    Gabi [anonim]

    La fel de bine puteau sa ii dea si 30 de ani.... cu suspendare.
    • -8 (28 voturi)    
      .... (Miercuri, 28 octombrie 2009, 12:28)

      ToBeOrNotToBe [utilizator] i-a raspuns lui Gabi

      puteau foarte bine sa-i dea munca silnica pe viata, n-ar fi fost nimic. Nu observi ptr ce sume este acuzat omul asta ? 4000 de euro in total !!!!!!!!!

      Omule, datoria romaniei este de 76 miliarde de euro adica, sa fiu mai explicit:

      76 000 000 000 euro - adica 19 milioane de ori mai mare decat "paguba" adusa de omul ala.

      19 milioane.... adica cam atat cati au mai ramas in Romania actual. Deci, ca sa intelegem mai bine, fiecare din cei 19 milioane de romani aflati in Romania au facut paguba cate 4000 euro in astia 20 de ani de cand a crescut datoria romaniei de la 0 la 76 miliarde de euro.

      Sa-i condamnam pe toti romanii la munca silnica pe viata ! Ouups.....pai asta se intampla acum. Suntem condamnati la munca silnica, numai ca nu avem "sentinta oficiala", suntem oameni liber cu lant invizibil.

      Marii tradatori de tara trebuiesc prinsi, nu acest biet om care si-a insusit 1000 de euro. Bataie de joc !!!!!!!
      • -6 (20 voturi)    
        daaa (Miercuri, 28 octombrie 2009, 12:35)

        durulica [utilizator] i-a raspuns lui ToBeOrNotToBe

        si ai uitat sa specifici ca acei 76 miliarde de euro i-am acumulat ca datorie fara sa se faca nimic real cu banii aia. S-au dus pe invarteli magice la marele nostru "arhitect" Isarescu
      • +5 (11 voturi)    
        bravo! bine vazut! (Miercuri, 28 octombrie 2009, 13:30)

        jo [anonim] i-a raspuns lui ToBeOrNotToBe

        "Marii tradatori de tara trebuiesc prinsi, nu acest biet om care si-a insusit 1000 de euro."

        cu astfel de argumente milioane de romani "se descurca", "supravietuiesc" (96% sunt proprietari; unul din 5 romani are autoturism) insealand statul zi de zi, si asta nu de azi sau de ieri, ci de zeci de ani. ii iarta pe cei ce fura cate putin in fiecare zi si dau vina pe cei cativa care fura mult. apoi se plang ca nu au infrastructura ca in vest; cauta tapi ispasitori pentru toate pacatele neamului si il asteapta pe ala salvator, pe facatorul de minuni care isi va sufleca manecile, va scuipa in palme si zicand "hei-rup" va scoate tara din rahat.

        datoria externa e alta socoteala si, dupa argumentele pe care le folosesti, ma tem ca iti scapa...
        • +5 (5 voturi)    
          sa nu fiu gresit inteles (Miercuri, 28 octombrie 2009, 13:55)

          jo [anonim] i-a raspuns lui jo

          nu iau apararea hotilor mari. dar e aberant sa cerem pedepsirea exclusiv a hotilor mari si sa trecem cu vederea hotiile mici. cum nu putem pedepsi toate hotiile mici (ar fi vorba de cateva milioane bune de indivizi), singura solutie e ca romanii de rand sa-si schimbe comportamentul (ceea ce, e drept, nu se poate face de pe o zi pe alta. dar daca incepem de pe acum, poate ca in vreo doua generatii vom reusi).
          • +1 (1 vot)    
            Da ma, da' ... (Joi, 29 octombrie 2009, 23:12)

            Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui jo

            ... la fel de aberant e sa consideram ca atata vreme cat nu-s adusi in justitie hotii mari pe aia mici tre' sa-i iertam.

            Io cred ca pedepsirea hotiilor mici e un bun inceput. Hotii mari isi fac invartelile ajutandu-se de hotii mici. Cand hotii mici vor sti de frica legii, nici hotii mari n-o sa-si mai poata face mendrele.
      • +13 (13 voturi)    
        A furat... sa intre la puscarie (Miercuri, 28 octombrie 2009, 13:40)

        ady [anonim] i-a raspuns lui ToBeOrNotToBe

        Ce conteaza cat a luat mita... daca a luat, sa intre la puscarie... e un inceput in toate... poate in cativa ani il urmeaza si cei 80% din conducerea PSD care au facut ca el.
        • +1 (5 voturi)    
          ... (Miercuri, 28 octombrie 2009, 14:40)

          ToBeOrNotToBe [utilizator] i-a raspuns lui ady

          eu spuneam doar ca de 20 de ani n-am asistat la nici o arestare a vreunuia care sa insele statul cu mai mult de 100 mii euro. Daca voi puneti botul la maruntisuri de-astea atunci..... eu n-am zis sa nu-l pedepseasca pe omul asta vinovat de coruptie, eu am spus doar sa nu mai va alimentati cu chestii de-astea minore, si sa va doriti esentialul: prinderea marilor infractori. Asta de acum este praf in ochi !
      • +3 (3 voturi)    
        Ce conteaza? (Miercuri, 28 octombrie 2009, 17:15)

        Dollar [anonim] i-a raspuns lui ToBeOrNotToBe

        Ce conteaza care a suma pentru care a fost condamnat? E corupt? Sa intre in parnaie. 4000 au descoperit astia, cine stie cat o fi in realitate.
        Problema e rezolvata pe jumatate, pentru ca i-au dat cu suspendare, in timp ce toti urla ca e coruptie in tara si ca nu se i-au masuri [romanii, ziarele, politicienii, UE, SUA] si astia ii dau cu suspendare...
    • +6 (6 voturi)    
      Cu suspendare in schimbul a ce anume ? (Miercuri, 28 octombrie 2009, 13:00)

      STEFAN A. [utilizator] i-a raspuns lui Gabi

      Eu as intelege cu suspendare in conditia in care 20 de ani nu poate face politica si sa fie interzis pe viata din administratia de stat , la toate nivelurile ! Adica nici ministru si nici portar pentru a fi inteles mai bine !
      • +1 (3 voturi)    
        cu riscul de a primi o tona de minusuri (Miercuri, 28 octombrie 2009, 19:31)

        eu [anonim] i-a raspuns lui STEFAN A.

        da, cu suspendare. inainte sa termin dreptul ma socam la fel de mult ca voi cei care ati comentata aceasta suspendare. ulterior, dupa ce am pus mana si am invatat drept penal si drept procesual penal am vazut de ce se aplica pedeapsa cu suspendare... nu imi permite spatiul sa arat de ce. dar asta e legea si credeti-ma ca, chiar daca e cu suspendare, e destula. dar cum tot romanul se pricepe la fotbal, politica vad ca mai nou s-a extins si la justitie.
        • 0 (0 voturi)    
          Ar fi interesant daca ai explica ... (Joi, 29 octombrie 2009, 23:15)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui eu

          Chiar daca tot romanul se pricepe la fotbal, politica, justitie si cate si mai cate, ar fi util daca ai explica.

          Nu cred ca cei care se revolta impotriva suspendarii se revolta pe motive de nerespectare a legii, ci a injustetii suspendarii. Eu cel putin as fi interesat sa aflu cum se justifica suspendarea, si ce consecinte are o pedeapsa cu suspendare.

          In mor particular, ma gandesc ca asta-l face cu cazier penal, si ca urmare nu mai are voie sa candideze pt. functii in administratia locala, sa conduca afaceri etc. Am dreptate sau nu?
  • +13 (17 voturi)    
    Cu suspendare ?!?!?!?! (Miercuri, 28 octombrie 2009, 11:55)

    bgd [utilizator]

    Si cati bani a dat pt "...cu suspendare" ? Pana nu vom vedea coruptii in inchisoare....nimic nu se va schimba !
    Am inteles ca toate chestiile astea se fac doar in timpul campaniilor....dar macar acum sa se faca cum trebuie. Cu ce ma incalzeste pe mine faptul ca l-ati condamnat daca el tot e liber???
    Unde e egalitatea intre oameni??? Sau sunt unii mai egali decat altii???
  • +6 (10 voturi)    
    vai tu... (Miercuri, 28 octombrie 2009, 11:57)

    me [anonim]

    ... cu "suspendare" ? sta 3 luni si iese ... banii aia oricum sunt un "mizilic" fata de ce primesc alti corupti... macar asa se spala pe maini "marii" judecatori din tarisoara lu cutarica-voda...
  • +3 (3 voturi)    
    E, acu.. (Miercuri, 28 octombrie 2009, 12:01)

    Vizitiul [utilizator]

    Sufla in ciorba...
  • +5 (11 voturi)    
    cu suspendare (Miercuri, 28 octombrie 2009, 12:01)

    mua [anonim]

    E condamnat dar cu suspendare.

    deci nu o sa faca o zi de puscarie.
    Super tare, si uite asa se face planul cincinal de condamnari ptr coruptie.

    sa traiti bine (dar nu in Romania)
  • +7 (9 voturi)    
    Uau (Miercuri, 28 octombrie 2009, 12:01)

    ion [anonim]

    3 ani cu suspendare. Saracul cred ca ii distrus. Nu mai poate el de pedeapsa asta. Cred ca mai mult ii e rusine ca a fost prins cu o suma atat de mica, nu ca a fost condamnat
  • +9 (9 voturi)    
    de ce cu suspendare???? (Miercuri, 28 octombrie 2009, 12:02)

    andreiutz [utilizator]

    asta inseamna ca nu face nici macar o zi de inchisoare!!!
  • +7 (9 voturi)    
    Cu suspendare? (Miercuri, 28 octombrie 2009, 12:03)

    ha [anonim]

    Omul ăsta nu o să stea o zi în puşcărie. De ce avem pedepse atât de blânde pentru corupţie, în timp ce o pentru o găină furată se dau 2-3 ani de închisoare?
  • +7 (17 voturi)    
    NU - nu va bucurati, nu este "meritul" lui basescu (Miercuri, 28 octombrie 2009, 12:06)

    Alexi [anonim]

    Este meritul judecatorilor, care nu pot fi influnetati de niciun Presedinte

    Dar ESTE meritul lui basescu ca in comparatie cu Regimul nastase, astazi stau la coada ca sa astepte condamnari (sau achitari) in instanta, 20 de dosare de CORUPTIE LA NIVEL INALT,

    In timp ce sub Regimul PSD, anchetat, judecat, puricat si intors pe toate partide timp de 12 ani non-stop era UN SINGUR OM: Basescu.
  • +2 (6 voturi)    
    numai la alegeri mai e condamnat cineva (Miercuri, 28 octombrie 2009, 12:06)

    sandu [anonim]

    Noroc cu alegerile ca mai e condamnat vreun bandit din astia. Pai daca e asa, sa fie anticipate, referendum, locale, orice la fiecare 3-4 luni ca numai asa mai umplem puscariile!
  • -3 (19 voturi)    
    Basescu este de vina! (Miercuri, 28 octombrie 2009, 12:10)

    eu [anonim]

    Nu e adevarat! Este vorba despre Ritzi, Udrea, EBA!!! Ele au luat bani, ele au dat spagi, ele sunt corupte. Basescu e de vina! Numai minciuni. Nu va lasti manipulati. Dusmanul asculta. Ramaneti vigilenti la Antene si Realitatea. Vivat la revolucion! Rezistati pana la moarte impotriva dictatorului. Sa vina stanlaptopii sa infiereze cu manie proletara! Sariti, lume, popor! Sa declansam razboiul intregului popor... etc :)
    • -5 (9 voturi)    
      Luminatia ta ! (Miercuri, 28 octombrie 2009, 12:29)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui eu

      Ai dreptate, am fost niste prosti. Auzi, sa fim noi impotriva lui Basescu cand un PSD-ist era cel care a fost corupt ! Gata, am scapat ! Lupta impotriva coruptiei a invins !

      PS: Ridzi, Udrea si EBA cu 13000 de RON si 1000 de dolari nu cumpara nici macar o poseta.
      • +1 (1 vot)    
        trist... (Miercuri, 28 octombrie 2009, 17:05)

        ToBeOrNotToBe [utilizator] i-a raspuns lui Catalin

        ai fost inundat cu minusuri desi ai spus un trist adevar. Pacat ca multa lume traieste in lumea in care si-ar dori sa traiasca ci nu in lumea reala...
      • 0 (0 voturi)    
        Vaca da lapte... (Miercuri, 28 octombrie 2009, 21:20)

        eu [anonim] i-a raspuns lui Catalin

        Cata, scuze, n-ai prins ironia. Stiu, ai vrea sa spun si despre Berceanu, Videanu, Blaga si Pogea. Ba si despre Costel Iancu, Falca si altii. Urmeaza Casuneanu, Umbrarescu si Besciu + Popoviciu etc, etc... Dragul meu, te inteleg, dar nu despre asta era vorba, ci despre disperarea patologica a stanlaptopilor (ceea ce sunt convins ca nu esti... sau esti?) in a-l gasi vinovat pe Basescu si pentru Big-Bang. Asta-i ironia, au ajuns sa mi-l faca simpatic. In rest, numai de bine (zicea "sa auzim numai de bine" o voce a Europei Libere, descoperita ulterior pe post de securist - trista tara Romania).
  • +15 (15 voturi)    
    Fost sef de Politie - de ce SUSPENDARE ???! (Miercuri, 28 octombrie 2009, 12:32)

    Un satmarean oripilat... [anonim]

    Fiind din Satu Mare - adica din locul in care si-a facut mendrele acest VASILE FERNEA, trebuie sa admit ca sunt oripilat de faptul ca acest vajnic proteguitor al tuturor interlopilor, evazionistilor si infractorilor "babani" din Satu Mare (mai ales in perioada cat a fost seful Politiei judetene, dar si dupa aceea) s-a ales doar cu o pedeapsa cu suspendare ?! Cat despre faptul ca "onorabila" Curte de Apel Pitesti a reusit sa il "scuteasca" (temporar) de condamnare - asta nu ma mira deloc, din moment ce aceasta instanta este binecunoscuta printre satmareni pentru disponibilitatea la spaguire si aranjare de dosare (un exemplu este si cazul, oarecum trecut acum in uitare, al terenului preconizatei SALI POLIVALENTE, cand s-a dispus, ca efect al "ungerii" materiale a judecatorilor, ca un individ sa primeasca - din banii Primariei Satu Mare -aproape 2 milioane de dolari pe un petec de teren...). Iar acest Fernea ar fi meritat o PEDEAPSA EXEMPLARA tocmai pentru ca a fost, chipurile, "aparator al legii" (ha,ha,ha !)...
    • -1 (1 vot)    
      ...continuare (Miercuri, 28 octombrie 2009, 14:03)

      coor [utilizator] i-a raspuns lui Un satmarean oripilat...

      da da , ai dreptate , l-au prins cu ceva minor si arunca praf in ochii oamenilor ca de obicei , ce facuse intre timp "s-a prescris , ori a fost prescris " !!! :((
    • 0 (0 voturi)    
      mama ei de lege (Miercuri, 28 octombrie 2009, 19:40)

      hai sa-ti zic de ce... [anonim] i-a raspuns lui Un satmarean oripilat...

      de aia, ca asa se individualizeaza pedepsele. ideea e ca romania (paradoxal) comparativ cu toate celelalte tari din UE are pedepsele cele mai mari. dar... si aici vine distractia... daca o mai comite, intentionat, in timpul termenului de incercare ( care e destul de mare la pedeapsa asta) o musca rau de tot si cu executare. ma indoiesc ca acest „domn” nu o va mai comite. dar legea te obliga sa-i dai sansa - respectiv sa-i dai cu suspendare - de a se cuminti. oricum o sa-l arda pedeapsa in alte moduri. dar... si nu sunt magistrat, stiu un pic mai mult drept decat cei care au postat comentarii, instanta nu putea sa-i aplice pedeapsa decat cu suspendare. ca asa-i legea. si legea nu o face instanta...
    • 0 (0 voturi)    
      mama ei de lege (Miercuri, 28 octombrie 2009, 19:40)

      hai sa-ti zic de ce... [anonim] i-a raspuns lui Un satmarean oripilat...

      de aia, ca asa se individualizeaza pedepsele. ideea e ca romania (paradoxal) comparativ cu toate celelalte tari din UE are pedepsele cele mai mari. dar... si aici vine distractia... daca o mai comite, intentionat, in timpul termenului de incercare ( care e destul de mare la pedeapsa asta) o musca rau de tot si cu executare. ma indoiesc ca acest „domn” nu o va mai comite. dar legea te obliga sa-i dai sansa - respectiv sa-i dai cu suspendare - de a se cuminti. oricum o sa-l arda pedeapsa in alte moduri. dar... si nu sunt magistrat, stiu un pic mai mult drept decat cei care au postat comentarii, instanta nu putea sa-i aplice pedeapsa decat cu suspendare. ca asa-i legea. si legea nu o face instanta...
  • +10 (12 voturi)    
    cu suspendare? (Miercuri, 28 octombrie 2009, 12:33)

    major_ballsack [utilizator]

    Decizia e un soi de "fuck you" pentru noi toti, venita de la exagerat de inalta curte de casatie a justitiei. Pot sa le trimit un "fuck you back"?
  • +5 (5 voturi)    
    sa vedeti cind vine Lidia Barbulescu (Miercuri, 28 octombrie 2009, 12:50)

    sandu [anonim]

    Asta e nimic, sa vedeti cind vine Lidia Barbulescu scumpa de ea:
    Nastase condamnat pt neglijenta minora in serviciu la 1 leu simbolic de amenda cu suspendare.
    Cocos condamnat la 2 zile lucru in interes public cu suspendare.
    Caltabosul Remes condamnat la restituirea caltabosului cu suspendare datorita disparitiei caltabosului.
    Basescu condamnat cu interzicerea dreptului de a candida la orice post cu exceptia presedintelui de bloc, fara suspendare etc.
    Justitia a inceput sa functioneze neamule; spaima mafiotilor ce mai!
  • -1 (3 voturi)    
    Condamnare (Miercuri, 28 octombrie 2009, 12:56)

    Marius [anonim]

    Au inceput atacurile politice? :)) De fapt, nici nu ma mira ca deh, fiecare ziar sustine din umbra sau nu, pe cate un politician de "vaza".
    Atat pot, atata fac :))
  • +6 (6 voturi)    
    Nesimtirea la romani (Miercuri, 28 octombrie 2009, 12:59)

    Fara nume [anonim]

    Judecatorii sunt stresati si inamovibili, au salarii si pensii barosane iar sporul de spaga nu se pune.
    Mai fac si greve...
  • +3 (3 voturi)    
    corupt? (Miercuri, 28 octombrie 2009, 14:21)

    sss [anonim]

    pana nu o sa le dea 20 de ani cu executare n-or sa se potoleasca, mi-ar placea si mie sa iau spaga 1.000.000 de euro si pe urma sa iau inchisoare cu suspendare
  • 0 (0 voturi)    
    cu suspendare (Miercuri, 28 octombrie 2009, 14:27)

    dlGoe [anonim]

    ha ha ha..cu suspendare
    ha ha ha.
  • 0 (0 voturi)    
    Halal justitie (Miercuri, 28 octombrie 2009, 14:48)

    Psyche [anonim]

    Justitie cu...suspensor
  • 0 (0 voturi)    
    De ce cu suspendare? (Miercuri, 28 octombrie 2009, 15:35)

    cipri_ [utilizator]

    Inrebatil pe Nastase de ce cu supendare, fiindca are prieteni buni la ICCJ , si stie precis.
  • 0 (0 voturi)    
    Asta-i procedura in toata tara si la Bucuresti si (Miercuri, 28 octombrie 2009, 16:02)

    ionic [anonim]

    Asta-i procedura in toata tara si la Bucuresti si la Cluj si din toate partidele.
    De ce va mirati si politizati, va pot da exemple mediatizate.
  • 0 (0 voturi)    
    vasile fernea (Miercuri, 28 octombrie 2009, 16:44)

    anonim [anonim]

    mai face si pe directorul administrativ la spitalul judetean pus de psd
  • 0 (0 voturi)    
    de ce? (Joi, 29 octombrie 2009, 11:56)

    d_ecebal1254758727935 [utilizator]

    De ce cu suspendare?...a fost seful politiei?!!!...al unui judet?!!!...si seful corpului de control?!!!...nu-mi vine sa cred...!!!...asa ca vptati pdsr-ul in continuare...!!!...daca sunteti cu constinta impacata ca acolo sus,cineva are grija de banii dumneavoastra...si inca ce grija...!!!
  • 0 (0 voturi)    
    La puscarie cu banditu !!! (Luni, 6 februarie 2012, 19:57)

    I.Ardelean [anonim]

    Sper sa ajunga si I.Oltean,pedelistul,la puscarie,tot pentru acte de coruptie(energie ieftina pt.tantas).Asta cat mai urgent !!Vreo 10 ani,dar nu cu suspendare !!!!


Abonare la comentarii cu RSS
Rosia Montana
Vremea la


/
Maine:
|
Domnule Primar Ai vreo sesizare? Contacteaza-ti primarul!



Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri