Ion Iliescu: Cine e deranjat de Parlament e deranjat de democratie. Referendumul lui Basescu - o obsesie personala suspecta si periculoasa

de Marius Mihaiescu     HotNews.ro
Joi, 24 septembrie 2009, 17:07 Actualitate | Politic

Ion Iliescu
Foto: AGERPRES
Ideea unui Parlament unicameral este "o obsesie personala" a lui Traian Basescu, "suspecta si periculoasa pentru democratia romaneasca", a declarat joi Ion Iliescu, dupa ce seful statului a anuntat intentia de a organiza un referendum pe aceasta tema, in ziua alegerilor prezidentiale.

"Mi se pare periculoasa o asemenea chestiune si populista". Traian Basescu vrea, practic, sa elimine Parlamentul si sa-l inlocuiasca cu o Mare Adunare Nationala. Cei care sunt deranjati de Parlament sunt deranjati, de fapt, de democratie", a afirmat fostul presedinte, la Antena 3.

El a sustinut ca o astfel de propunere "nu se rezolva batand din palme", fiind necesara o analiza serioasa, si nu un "referendum ad-hoc".

"Stiu ca pe dansul il deranjeaza Parlamentul", a continuat Ion Iliescu, presedintele de onoare al PSD, adaugand ca "aceasta idee este nociva si trebuie respinsa cu vehementa".

Ion Iliescu a invocat experienta europeana, unde parlamentele bicamerale sunt preponderente, dar si istoria Romaniei, intrebandu-se, in final: "De unde pana unde aceasta dorinta de simplificare?"


Citeste mai multe despre   






















2636 vizualizari

  • +23 (39 voturi)    
    .... (Joi, 24 septembrie 2009, 17:13)

    bustiuci [anonim]

    Acest mare "sforar" mai are ceva de spus?

    Cred că Marea Adunare Naţională e de o sută de ori mai bună şi tuilă decât hoardele de "mineri" din capitală.

    Hai pa, pa....
    • +13 (17 voturi)    
      ha ha (Joi, 24 septembrie 2009, 17:27)

      Gus [anonim] i-a raspuns lui bustiuci

      democratia garantata de 500 de comunisti securisti vopsiti in parlamentari dupa revolutie!!!
      • +1 (13 voturi)    
        inclusiv (Joi, 24 septembrie 2009, 18:02)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Gus

        cei din PD-LSD... :-p
        • +6 (8 voturi)    
          Tataie, (Joi, 24 septembrie 2009, 23:42)

          lsm [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

          comunist, du-te la culcare! Iliescu mai vrea puterea, dar, din fericire, nu se mai poate :-)
        • +2 (4 voturi)    
          Codruta, (Vineri, 25 septembrie 2009, 11:35)

          ciupi 2 [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

          Am si eu o intrebare(retorica ) :)
          Cum se face ca pana la 17:00 utilizatorul Codruta N este obtuz si incrancenat si dupa aceasta fatidica ora devine o persoana cu simtul umorului?
          De data asta ai un plus de la mine.
    • -7 (21 voturi)    
      WTF?! (Joi, 24 septembrie 2009, 17:48)

      phatboy [utilizator] i-a raspuns lui bustiuci

      eu nu inteleg chestia asta. adica Basescu e "mai bun" decat Iliescu, si ca atare orice zice Basescu e mai bun? Chiar si atunci cand ceea ce zice trage de par si bunul simt si constitutionalitatea actului de guvernare? de unde si pana unde ideia asta.

      faptul ca Iliescu este vinovat de aducerea minerilor este una. dar atunci cand are dreptate, e normal sa i se dea dreptate. Altfel reajungem sa fim aplaudaci in MAN. Am avut odata, nu mai am nevoie.
      • +9 (11 voturi)    
        republica prezidentiala&parlament unicameral (Joi, 24 septembrie 2009, 22:00)

        atreus [anonim] i-a raspuns lui phatboy

        existenta parlamentului garanteaza democratia. Ceea ce ne dorim noi este EFICIENTA. Tarile care vor reusi sa se dezvolte cel mai rapid si cel mai mult vor fi cele care sunt hiper-eficiente si hiper-pragmatice. Nimeni nu se opune democratiei dar si democratiile sunt de diverse feluri. Eu imi doresc o democratie de felul urmator: republica prezidentiala cu parlament unicameral cu vot uninominal in doua tururi. Aveti curajul, tovarase?
        • -2 (2 voturi)    
          have fun (Vineri, 25 septembrie 2009, 1:34)

          phatboy [utilizator] i-a raspuns lui atreus

          @ Atreus: "Eu imi doresc o democratie de felul urmator: republica prezidentiala cu parlament unicameral cu vot uninominal in doua tururi." have fun. pe mine nu ma afecteaza chestia respectiva cu nimica. faptul ca te gandesti ca romania ar deveni eficienta datorita existentei unui parlament unicameral, sau a unei guvernari prezidentiale mi se pare naiv. De fapt insa, ai dreptate, este mai eficient. Numai ca "eficient" nu inseamna si bine cand vine vorba de politica. O dictatura este, legislativ, mai eficienta decat o democratie. Eu totusi prefer democratia.

          cat despre republica prezidentiala - sigur. ar fi oricum mai normal decat jocul asta la doua capete.
          • +4 (4 voturi)    
            dezbatere cerebrala (Vineri, 25 septembrie 2009, 9:34)

            Leonte [anonim] i-a raspuns lui phatboy

            Va felicit pentru o opinie calma si principiala. As vrea si eu sa se poata purta in societatea romaneasca o discutie care sa nu apeleze la partizanat si la populism, si m-ar interesa sa aud argumente pro si contra propunerii presedintelui. Trebuie sa recunoastem totusi ca Ion Iliescu nu e cel mai potrivit purtator de stindard al principiilor democratice, si ca intr-o lume reala, unde majoritatea oamenilor digera numai stimuli simpli, fostul presedinte poate submina o pozitie respectabila chiar sustinand-o.
    • +6 (8 voturi)    
      infierati-l partinic tovarase Iliescu .. (Joi, 24 septembrie 2009, 19:14)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui bustiuci

      utilizati-l pe boul de Banicoiu sa organizeze masele si, in fruntea comunistilor dvs. fideli ,ocupati garile !
    • +5 (5 voturi)    
      hahahaha (Vineri, 25 septembrie 2009, 7:38)

      MirceaA [anonim] i-a raspuns lui bustiuci

      iar a deschis Iliescu gura, iar miroase a rahat in toata tara. Pai tovarase Iliescu, hai sa fim si mai democrati si sa facem un Parlament de 1000 de oameni. Ca in capul lu matale ala putrezit, numarul face democratia.
    • +3 (3 voturi)    
      Asa-i, (Vineri, 25 septembrie 2009, 12:03)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui bustiuci

      Domnule tradator is criminal kgb-ist Ilici, inteleg ca e periculos ca poporul roman sa isi exprima vointa prind referend direct, ar insemna o lovitura directa democratiei...
  • +32 (42 voturi)    
    Un comunist (Joi, 24 septembrie 2009, 17:13)

    Toma [anonim]

    Apropos de istoria României, de când e tov.Iliescu un fan al democraţiei? De când nu-i mai place Marea Adunare Naţională?
    • +10 (16 voturi)    
      right on (Joi, 24 septembrie 2009, 18:01)

      Ci Ciong [utilizator] i-a raspuns lui Toma

      multumim tovarasului Ilescu pentru cuvantarea deosebita pe care a tinut-o sa luam aminte la marile cuvinte graite de acest stalp al societatii socialiste de acum 40-30-25-20 de ani si in viitor
  • -25 (35 voturi)    
    Are dreptate nea' nelu, e o obsesie. (Joi, 24 septembrie 2009, 17:14)

    Liviu [anonim]

    Basescu vrea sa se razbune pe parlament pentru suspendare asta e tot. Omul are obsesia razbunarii.
    • +4 (6 voturi)    
      ciudat (Vineri, 25 septembrie 2009, 7:41)

      MirceaA [anonim] i-a raspuns lui Liviu

      ciudat ca tocmai tu vorbesti de obsesii.
  • +30 (40 voturi)    
    iliescu (Joi, 24 septembrie 2009, 17:14)

    gigel [anonim]

    referendmul este chiar expresia democratiei. dar voua va e frica de un referendum, deci cine e deranjat de democratie in cazul asta?
    • -9 (13 voturi)    
      sa se faca! (Joi, 24 septembrie 2009, 18:03)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui gigel

      Dar dupa o informare corecta si dupa o dezbatere pe masura!
      Adica ashaaaa... in minimum jumatate de an... ;)
      • +4 (6 voturi)    
        Ai dreptate (Joi, 24 septembrie 2009, 18:09)

        nashu_mare [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        Insa discutia e mai veche de 6 luni de zile.
      • +5 (5 voturi)    
        vaaai (Vineri, 25 septembrie 2009, 7:42)

        MirceaA [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

        ce mult stati pe net, dna Nina.
    • -1 (7 voturi)    
      draga gigel (Joi, 24 septembrie 2009, 18:17)

      justin [utilizator] i-a raspuns lui gigel

      Daca tu consideri ca in momentul de fata esti pregatit sa votezi la acest referendum, as dori sa aflu si eu motivul pentru care ai vota pro aceasta masura.

      Doar pentru ca spune base ca e ok si iliescu ca nu sa stii ca nu sunt motive concludente.
    • +1 (7 voturi)    
      Expresia democratiei (Joi, 24 septembrie 2009, 18:29)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui gigel

      DE unde ai scos asta ? Ai citit cumva Solon, John Adams, Paine sau oricare arhitect al regimurilor democratice ? Numai Leni si Trotki au sustinut un sistem monolit al :dicaturii populare
  • +20 (28 voturi)    
    de aici si pina aici, tovarase Ilici! (Joi, 24 septembrie 2009, 17:16)

    un votant [anonim]

    Geaba va tot intrebati retoric, stimabile toavarase Ilici, Va raspunde natiunea romana responsabila: "De aici si pina aici aceasta dorinta de simplificare:", incepind cu cine trebuie si terminind tot asa.
  • +27 (39 voturi)    
    Al... (Joi, 24 septembrie 2009, 17:16)

    Nameless [anonim]

    ....dracului bolsevic, trebuia sa iesi tu primul la rampa. Nu stiu daca propunerea lui Base este buna sau nu, dar acum ca te-am vazut pe tine in fata, sigur o voi sustine. Dispari odata din viata publica....Mai bine te-ai gandi cum sa aduci inapoi in tara pe cei care au plecat din cauza ta, nemernicule....
  • +29 (37 voturi)    
    referendum (Joi, 24 septembrie 2009, 17:16)

    srt [utilizator]

    "suspecta si periculoasa pentru democratia romaneasca"

    Mno, poate democratia Romaneasca mai are nevoie de vreo doua camioane cu mineri pentru a fi consolidata.

    Hai sa lasam poporul sa hotarasca ce e mai bine pentru tara. Hmm? Ce zici?
    • +4 (4 voturi)    
      Vox Populi (Vineri, 25 septembrie 2009, 14:09)

      Don Ciccio [utilizator] i-a raspuns lui srt

      Iliescu este cel care a dat pe goarna celebra cugetare: "Eu nu sunt Elvetia!". Normal, deoarece cantoanele elvetiene folosesc consistent si fara retineri institutia Referendumului. Doar ca, noi (aka Romania) nu suntem Elvetia; mai avem de tras mult si bine pana sa fim niste "elvetieni" - prin comportament si atitudine; si fara specimene de tipul Dinozaurului Rosu.
  • +26 (34 voturi)    
    sute de trantori la cateva zeci de judete? (Joi, 24 septembrie 2009, 17:17)

    adrian [anonim]

    Amicul Iliescu a uitat de cei 5 ani in Moscova???? In fine, mi se rupe si de el si de Basescu .... DAR .... si din spital ma duc la vot sa dispara cateva SUTE (atentie SUTEEE!!!!) de parlamentari.


    scurt: ce naiba ne trebuie 500 de parlamentari la 40 de judete?????
  • +25 (37 voturi)    
    Tatuca, lasa-ne (Joi, 24 septembrie 2009, 17:19)

    Paul [anonim]

    Esti mort si ingropat!
    Datorita tie avem acum 472 de putori care nu fac nimic decit sa se imbogateasca, ei si neamurile lor.
    Bravo Base! Ai votul meu!
  • +31 (37 voturi)    
    Obsesii si suspiciuni - comunism?! (Joi, 24 septembrie 2009, 17:20)

    dan petcu [anonim]

    Obsesia mea, personala e ca dumneavostra, Domule Iliescu inca nu sunteti pedepsit pentru crimele savarsite...
    Oare sunteti suspect de speriat de faptul ca s-ar putea imputina numarul celor care va "tin in brate" si asta ar putea sa devina 1 pic cam periculos in conditile in care inca mai aveti nevoie de protejarea impotriva trecutului comunist ?
  • +27 (33 voturi)    
    :) (Joi, 24 septembrie 2009, 17:21)

    TopCat [utilizator]

    cand vezi ce spume face bunicuta parca iti vine sa votezi orice contra lui.
    hai cu unicameralu` sa moara asta inecat in propriile spume!
  • +24 (28 voturi)    
    :)))) (Joi, 24 septembrie 2009, 17:21)

    cristi [anonim]

    musiu ilici vorbeste de democratie? :))))
  • +22 (30 voturi)    
    pe mine (Joi, 24 septembrie 2009, 17:22)

    io [anonim]

    Pe mine ma deranjaza parlamentul. De ce? Ca e si iliescu in el.
    • +8 (10 voturi)    
      NU MAI E! (Joi, 24 septembrie 2009, 17:36)

      IOLANDA [anonim] i-a raspuns lui io

      Da.tov.Ilici nu mai parlamentar,Basescu nu are de ce sa se razbune pe parlament cal-a suspendat.Eprea destept ca sa nu realizeze ca acea suspendare nu i-a facur rau,ci bine.Oamenii au devenit mult mai cinstienti ca ceea ce spune e adevarat!
  • +25 (31 voturi)    
    lasa-ne (Joi, 24 septembrie 2009, 17:22)

    Gus [anonim]

    halal democratie ce a avut ro dupa revolutie parlament cu 2 camere si iliescu presedinte
  • +14 (16 voturi)    
    uite cine vorbeste (Joi, 24 septembrie 2009, 17:23)

    daniel [anonim]

    sunt 100% sigur ca o maaare parte din popularitatea lui Basescu se datoreaza si prostiei rivalilor sai .. cel mai bun exemplu este Iliescu .. un comunist convins care deabea poate pronunta cuvantul democratie ... clar este amenintat de faptul ca iiiin sfarsit INCEARCA cineva sa faca curat in "groapa aia de gunoi"
  • +11 (15 voturi)    
    normal, ii strica aranjamentele.... (Joi, 24 septembrie 2009, 17:24)

    novac [anonim]

    Da dom'le, are dreptate! Ce tupeu pe Basescu, sa vina sa strice sistemul perfect de faramitare a puterii, instalat de domnu' Iliescu. Putin conteaza ca 99% din populatia habar n-avea in 1990 ce e parlamentul si cam ce-ar trebui sa faca, si dl. Iliescu nu s-a sinchisit sa ne intrebe. Evident, n-a vrut sa ne mai plictiseasca cu o asa intrebare.
    La ora actuala Parlamentul este principala sursa de lehamite a populatiei fata de politica si politicieni. O reforma a lui este binevenita.
    Daca sunt curati, parlamentari ar trebui sa accepte, pentru binele tarii.
  • +11 (13 voturi)    
    Hai sa fim corecti (Joi, 24 septembrie 2009, 17:25)

    Ovidiu [anonim]

    Democratia in Romania? Poate...dar cred ca toata lumea e de acord ca ceva nu merge bine.Ceva serios. Poate e momentul sa experimentam.Parlament unicameral. De ce nu? O gramade de "personalitati" politice se infoaie de parca vai vai capcaunul vrea sa strice bunastarea din Romania, tocmai cind mergea asa de bine..Nu exista asa ceva, eu ma indoiesc sincer ca un parlament unicameral ar face mai rau decit porcaria pe care o avem acuma. Si atunci de ce nu? Ca zice Iliescu? El mai intii sa isi rezolve problemele de imagine grave pe care le are, propunerea lui Basescu e adiere de vint pe linga imaginea lui multumind minerilor. Eu vreau sa iasa din nou presedinte, ce rost are acum sa schimbam macazul? Sa termine ce a inceput indiferent ce o fi. Daca isi da cu firma'n cap macar el raspunde, daca nu iara bine. Daca se schimba acum, urmeaza un nou sir de magarii justificate de vesnica scuza cu guvernarile anterioare, etc...Parerea mea, nu dati cu bita
  • +11 (15 voturi)    
    Spuse comunistu ... (Joi, 24 septembrie 2009, 17:25)

    Stoy [anonim]

    Ion Iliescu vorbeste de democratie dupa atatia ani de comunism?
  • +16 (18 voturi)    
    Iliescu=presedinte model (Joi, 24 septembrie 2009, 17:27)

    cohan [anonim]

    Si uite-asa, dupa 20 de ani de la revolutie, am ajuns sa ne dea Iliescu lectii de democratie. Ba unii il mai arata si cu degetul ca fiind un presedinte model, nu ca asta de acuma care nu-i mai tace gura si provoaca numai scandaluri.
    Ce frumos si liniste era pe vremuri. Furau in pace cu totii. Pe cand acuma .... nici de furat nu prea mai ai ce.
  • +13 (13 voturi)    
    "de unde si pana unde dorinta de simplificare?" (Joi, 24 septembrie 2009, 17:27)

    un roman [anonim]

    Domnule Tovaras Iliescu:
    dorinta de simplificare vine din cei 20 de ani pierduti de catre 2 camere ale parlamentului (indiferent de culoarea politica predominant)
    de 20 de ani Senatul si Camera deputatilor isi dau contre cand nu le convine ceva, sau dau contre la guvern, in cazurile rare in care se inteleg intre ele.

    macar daca tot dureaza zeci de ani elaborarea unor legi de bun simt (nu discut de pachete de legi complexe cu implicatii in economie), atunci macar sa nu platim 500 de "reprezentanti" ai poporului, platim doar 300... facem ceva economie nu credeti? Pe langa cei ~200 care sunt in plus, probabil mai sunt cateva mii de "aghiotanti" si personal ajutator care oricum sunt in plus acolo...
  • +8 (12 voturi)    
    Care este de fapt profunda teama!? (Joi, 24 septembrie 2009, 17:28)

    Antonescu [anonim]

    In Europa sunt multe tari care au un asemenea tip de Parlament si nu mai sunt suspectate ca fiind "deranjate de democratie" ... cred ca de fapt teama este alta...aceea ca se va mai face curatenie prin parlament.... Poate este cazul sa lasati scaunele libere pentru parlamentari proaspeti si tineri!!!
  • -10 (16 voturi)    
    A atins niste limite acest Basescu ! (Joi, 24 septembrie 2009, 17:29)

    Catalin [anonim]

    Toate ca toate, dar Basescu in ultimul timp incepe sa-si lase o amprenta distrugatoare asupra Romaniei. Nu ma (mai) deranjeaza lipsa lui de educatie si ingustimea mintii, maimutareala etc. insa a inceput sa loveasca serios in chestiuni care il depasesc si care ne afecteaza viitorul. Adica una e sa te joci in tarana ta, alta e sa distrugi viitorul unei natiuni din pura prostie.

    - A sustinut vehement imprumutul de la FMI+BCE de 20 de miliarde, in loc sa propuna masuri de genul scaderea salariilor, cresterea TVA si a cotei unice. Acum vom fi calici ani de zile in timp ce altii vor fi iesit deja din criza.

    - A sustinut legalizarea prostitutiei si drogurilor usoare, pe motiv ca deja exista aceste fenomene, hai sa le legalizam ca sa le controlam mai bine. O prostie cat casa: hai sa legalizam si jafurile armate si talhariile care se inmultesc zilnic, poate le vom controla mai bine ! E de fapt o capitulare a statului in fata infractionalitatii, si ma sperie.

    - Acum sustine parlament unicameral din motive pur electorale, doar ca sa exploateze ura multora pentru parlamentari. Fara nici un temei stiintific. Tam-nisam.

    Ce sa mai zic...sper sa se termine odata stupizeniile astea in noiembrie !
    • +5 (7 voturi)    
      Auirea (Joi, 24 septembrie 2009, 18:16)

      Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      - Poate ca da a sustinut-o, dar nu tin minte sa fi vazut vreun om politic indiferent de culoare care sa isi asume ceea ce propui tu. Punct
      - Mi se pare normal, aici fiecare cu parerea lui, el doar propune..Nu cred ca a semnat vreun decret in sensul asta. Dialogul nu strica niciodata
      - Excelent, sper sa ii si iasa, impusca doi iepuri din prima, Cotroceniul si o mare parte din banda de parlamentari

      Dupa cum vezi, totul depinde de punctul de vedere :D
    • +6 (6 voturi)    
      Legalizarea prostitutiei/drogurilor (Joi, 24 septembrie 2009, 18:59)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Raportul presidentiei spune urmatorul lucru ...

      Dezincriminarea persoanelor care se prostitueaza si care se drogheaza.

      Asta inseamna ca sa nu faci puscarie daca te prinde politia ca te prostituezi sau te droghezi.

      Cel care se drogheaza ar trebui dus la detoxifiere cand este prins drogat, nu pe langa blestemu asta sa il mai bagi si la inchisoare. L-ai terminat pe viata.

      Vei face puscarie doar daca faci trafic cu stupefiante sau esti peste ceea ce este normal.

      Aceasta fraza "legalizarea prostitutiei si drogurilor usoare" este total neadecvata.
      • +2 (2 voturi)    
        Alex, (Vineri, 25 septembrie 2009, 11:44)

        ciupi 2 [utilizator] i-a raspuns lui Alex

        Tu crezi ca el (Catalin) nu stie asta?
        Dar trebuie sa bage fumigene la greu si sa abata cursul discutiei.
  • +12 (14 voturi)    
    Iliescu inca traieste ???? (Joi, 24 septembrie 2009, 17:31)

    Ovidiu [anonim]

    si mai are nesimtirea sa mai apara si la televizor ???

    Cand vom scapa doamne de leprele astea comuniste?
  • +4 (8 voturi)    
    traditia romaneasca (Joi, 24 septembrie 2009, 17:33)

    carjan adrian [anonim]

    parlament bicameral avem de la Cuza , in evul mediu aveam Domnitor , citeste presedinte - puterea executiva si Divanul domnesc - parlament unicameral , domnitorul daca nu erea acceptat de divan , nu rezista mult .
    • -1 (3 voturi)    
      domnitor (Joi, 24 septembrie 2009, 18:24)

      alpha [utilizator] i-a raspuns lui carjan adrian

      domnitorul nu era presedinte tovarase,era REGE.in multe cazuri era urmat la tron de copilul sau fratele sau,ca in toata Europa de altfel.
  • -4 (10 voturi)    
    Sa raspunda base in fata MAN (Joi, 24 septembrie 2009, 17:36)

    doru [anonim]

    Lasati-l pe BAsescu sa-si faca Mare Adunare NAtionala, ce nu poate si el sa tipe: nu raspund decat in fata MAN? Succes base, bravo basew cum vic votantii pe aici, iti doresc sa tipi si tu la fel cand vei fi legat ca Ceausescu!
  • +5 (9 voturi)    
    bine (Joi, 24 septembrie 2009, 17:37)

    amidona [anonim]

    bravo basescu !

    atat si nimic mai mult. votati basescu. singura sansa sa ne scuturam de parazitii care au sufocat societatea si administrarea ei.
    i-a zgaltait deja binisor in anii astia. inca 5 ani si poate, poate, ne eliberam de lipitorile care tin captiv statul si institutiile, in dispretul cetatenilor.
  • +13 (17 voturi)    
    S-ar putea sa ai nitel dreptate... (Joi, 24 septembrie 2009, 17:42)

    CezarN [utilizator]

    ...insa degeaba tipi ca cucuveaua in noapte. Votul la referendum este deja dat. Si nu este dat de Basescu, de tine sau de mine, ci exact de parlamentari. Ei au votat pentru propunerea lui Basescu cu fiecare privilegiu pe care si l-au autoacordat in dispretul situatiei generale a alegatorilor lor, ei au votat pentru propunerea lui Basescu atunci cand l-au ascuns ani de zile de justitie pe Adrian Nastase, atunci cand sala Parlamentului ramanea goala sau atunci cand luni de zile nu au dezbatut si votat nici o lege importanta pentru tara.

    La urma-urmei, un Parlament cu mai putini membri inseamna si o putere si o importanta mai mari pentru fiecare parlamentar, o responsabilizare, deci, a acestora si a celor care-i sustin. Nu este admisibil sa avem aproape acelasi numar de parlamentari ca si SUA la o populatie de vreo 12 ori mai mica.

    Daca nu-ti convine, da un telefon la ambasada sovietica sau cheama minerii, ca la astea te pricepi foarte bine. :))

    Nu te obliga nimeni sa-l votezi pe Basescu la prezidentiale, insa aceasta masura a reducerii numarului de parlamentari este foarte buna.
  • +11 (13 voturi)    
    Dar cu Marea Adunare Nationala cum a fost? (Joi, 24 septembrie 2009, 17:45)

    traian [anonim]

    Foarte curios,zeci de ani cat a trait in comunism si pentru comunism acest om nu a avut nimic de comentat in legatura cu parlamentul unicameral de pe atunci...
  • +13 (15 voturi)    
    Stati un pic (Joi, 24 septembrie 2009, 17:46)

    gabi [anonim]

    Tov Iliescu se refera la faptul ca este daunator pentru democratia romaneasca, nu democratiei in general. Banuiesc ca democratia romaneasca nu are nimic de a face cu democratia in general; este cea practicata de tov Iliescu si altii asemenea lui.
  • +10 (12 voturi)    
    In love with KGB (Joi, 24 septembrie 2009, 17:53)

    Costi [anonim]

    bunicuto, nu te-a gasit bre moartea? Poate moartea te-a iertat dar istoria nu o sa te ierte, comunistule!
    • +10 (12 voturi)    
      stai tu linistit (Joi, 24 septembrie 2009, 18:00)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Costi

      ca are multe de platit. si o sa platesca mult timp de acum in colo. si el si cei cu sange ca al lui
  • +7 (9 voturi)    
    ref.cantecul lebedei (Joi, 24 septembrie 2009, 17:55)

    NOSTRADAMUS [anonim]

    ...omul este oricum pe panta fireasca spre cele plaiuri verzi si fara de griji dar vrea sa plece cu ismenele pline de kakat si sa puta multa vreme chiar si de la doi metrii de sub pamant !!!...atata ura a adunat in el ptr.poporul roman incat se straduie din rasputeri sa "plece"numai cu alai de vidanje si fara flori spre cimitir !!!
    • +3 (3 voturi)    
      realitatea (Joi, 24 septembrie 2009, 18:26)

      MaNic [anonim] i-a raspuns lui NOSTRADAMUS

      daca ar fi plaiuri verzi si rosii, stiu unde ar ajunge. Dar vezi ca nu e asa; deci ar trebui pedepsit pana nu scapa :D.
  • +5 (11 voturi)    
    s-a trezit si ãsta! (Joi, 24 septembrie 2009, 18:01)

    Codruta N [utilizator]

    Simplul fapt ca isi da cu parerea, discrediteaza dezbaterea!
    • +2 (4 voturi)    
      exact (Joi, 24 septembrie 2009, 19:12)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      ca si in cazul tau!
  • +4 (4 voturi)    
    asa e viata (Joi, 24 septembrie 2009, 18:24)

    viata [anonim]

    Ion Iliescu=democratie :)); de aia se zice ca la batranete te tampesti.
  • +6 (6 voturi)    
    Pai da! (Joi, 24 septembrie 2009, 18:25)

    Tiranu' [anonim]

    Basescu a venit cu niste argumente la propunere, foarte corecte dupa mine [reducerea cheltuielilor enorme si procent mai mic de corupti/ mp de cladire]. Cei care sunt impotriva propunerii n-au argumente, vin cu raspunsuri la misto. Pai Iliescu da vreun argument? Sa explice de ce nu e bine!, nu sa dea explicatia ca Basescu are boala pe Parlament. In al doilea rand, nu propune desfiintarea si nici diminuarea puterilor, ci reducerea numarului de parlamentari [care oricum ridica mana dupa cum li se spune], lucru cu care suntem toti de acord, dar refuzam doar pentru ca propunerea a facut-o Basescu
  • -4 (4 voturi)    
    Parlament unicameral (Joi, 24 septembrie 2009, 18:26)

    Radu [anonim]

    Nu putem sa consideram ca Iliescu nu are dreptate numai pentru ca e Iliescu. Asa cum nici Basescu nu are dreptate numai pentru ca nu ne place Iliescu. Un parlament unicameral este prost in Romania pentru ca poporul nu are educatie politica (si nici istorica asi zice). Asta se vede si din comentariile de aici. Ar fi o cale sigura spre diactatura unui singur om/partid care ar controla totul. Iar speranta ca cineva este "bun"prin definitie este o naiviotate ca sa nu spun o prostie. Ni se asculta telefoanele astazi, ce va fi maine ?
    • +5 (5 voturi)    
      Poti explica? (Joi, 24 septembrie 2009, 19:41)

      ? [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Poti explica "Ar fi o cale sigura spre dictatura unui singur om/partid care ar controla totul."?
      De ce 450 de parlamentari, majoritatea ridicand mina cum li se dicteaza, si parlament bicameral reprezinta democratia, iar 300 de parlamentari intr-un parlament unicameral ar insemna dictatura?
      Uitati-va la tarile care au parlament unicameral, Suedia, Norvegia. Din cate stiu eu tarile nordice sunt printre cele mai "tari" tari.
    • +4 (4 voturi)    
      Ce va fi maine? Nu stiu. (Joi, 24 septembrie 2009, 19:53)

      ???? [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Or sa te aresteze oamenii presedintelui? Hahahahaha!!! Alt fals ingrozit de dictatura lui Basescu, dictatura in care, iata, toti spun orice despre oricine si nu patesc nimic. Hahahahahaha!!!! Incredibil cata prostie si fatarnicie e pe lumea asta. Si cat de multe victime a facut.
  • +13 (13 voturi)    
    referendum = democratie (Joi, 24 septembrie 2009, 18:27)

    dadan [anonim]

    referendumul e cea mai inalta expresie a democratiei (adica bate parlamenul domnule Ilici )
    parlamentarii pot fii corupti sau au un anumit stapan dar la referendum imi exprim opinia EU si cu vecinul meu de bloc .
    Politicienilor carora le e frica de referendum inseamna ca se tem de poporul pe care culmea il reprezinta.... pai daca politicianul exprima intr-adevar vointa poporului n-ar trebui sa fie nici o temere caci suntem pe aceeiasi lungime de unda iar votul o sa fie cel scontat de politicieni ....nu-i asa?
    Adevaratele democratii se folosesc des de referendumuri dar la Moscova nu s-a invatat despre mecanismele astea , acolo s-a invatat despre controlul maselor (mineriade ,lovilutii etc)
    • +2 (2 voturi)    
      Completare! (Vineri, 25 septembrie 2009, 8:48)

      Danut D Deleanu [utilizator] i-a raspuns lui dadan

      @ Stalinismul rezolva ori ce problema cu un glont.DDD
  • +6 (6 voturi)    
    vai doamneeee, prindem viteza !!!! (Joi, 24 septembrie 2009, 18:29)

    lili bulaesi [anonim]

    unde sa doarma toti adunatii-copacenii lui ilici daca nu in parlament; si nca pe bani buni ! bineinteles contra efortului de frinare la comanda mosului .
  • +8 (8 voturi)    
    Ce te-ai congestionat asa mai animalule? (Joi, 24 septembrie 2009, 18:29)

    ???? [anonim]

    Hodoronc tronc si fosila asta specialista la trantit mucii in fasole. Stai calm in bancuta ta de pensionar comunist! Locul tau de in galeria personajelor sinistre ale istoriei Romaniei e rezervat. E pus bine la pastrat.
    • +2 (2 voturi)    
      Corectie Erata : (Vineri, 25 septembrie 2009, 8:46)

      Danut D Deleanu [utilizator] i-a raspuns lui ????

      @ " Galera" !!! Galeria e prea onorabila.DDD
  • +5 (5 voturi)    
    Iliescu e un francmason imputit (Joi, 24 septembrie 2009, 18:29)

    casian [anonim]

    Iliescule, lasa-te, sarpe batran ce esti! Pac, sari si tu ca rata in apa.
    • 0 (0 voturi)    
      A aparut si la revista! Link-ul aici: (Joi, 24 septembrie 2009, 19:22)

      Cetateanul turmentat [anonim] i-a raspuns lui casian

      http://www.srmason-sj.org/web/journal-files/Issues/aug03/romania.htm
  • +5 (5 voturi)    
    ce bine-mi pare (Joi, 24 septembrie 2009, 18:55)

    ionut [anonim]

    daca printre aia care dispar n-or sa mai fie alde ilici si nastase !!!
    alde marko bella si cherestoi!
    alde si alde...
  • +4 (4 voturi)    
    Cel mai stupid dintre democrati (Joi, 24 septembrie 2009, 19:29)

    Fara numar [anonim]

    Comunistul cu fata umana ne tine prelegeri despre parlament. A invatat la socialism stiintific?
    Da, vreau mai putin parlamentari de intretinut, de platit chirii parlamentarilor proprietari de case, de platit combustibil pentru km facuti cu toata familia....samd...
  • +5 (5 voturi)    
    De unde dorinta de simplificare! (Joi, 24 septembrie 2009, 20:35)

    Gheorghe [anonim]

    Se intreaba tartorul cel batran al PSD? Pai stimate tov. Iliescu dorinta vine de la nesimtirea de care ati dat dovada transformand parlamentul intr-un circ perpetuu in care zilnic ati dat cu tifla acestui popor.V-ati ocupat permanent numai de cum sa jupuiti cat mai mult acest popor votand pe banda rulanta tot felul de avantaje pentru voi si numai pentru voi. De aici vine si dorinta mea de a va desfiinta cu totul nu sa ramaneti trei sute. Oricat m-as chinui nu cred ca pot sa-mi spun despre vreun deputat sau senator ca uite domnule un om serios. Numai arivisti si ciolanari. Toti fara exceptie!
    • 0 (2 voturi)    
      Corect ! (Vineri, 25 septembrie 2009, 8:44)

      Danut D Deleanu [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghe

      Si maturile sunt infectate.De" aspiratoare "ce sa mai spunem .!!! DDD
  • +4 (4 voturi)    
    fosila KGB-ista (Joi, 24 septembrie 2009, 20:39)

    dadan [utilizator]

    e de ajuns sa vad ce respinge Ilici cu vehementa ca sa stiu ce e bun pentru tara asta - tovarase sfaturile tale sunt nepretioase si sursa de inspiratie pentru mine - e de ajuns sa-ti neg afirmatiile ca sa gasesc calea dreapta ....multumesc ca existi - tanara generatie are nevoie de un exemplu negativ , de un model in viatza de " asa sa nu faceti"
  • +4 (4 voturi)    
    si-a dat arama pe fata (Joi, 24 septembrie 2009, 23:14)

    goe [anonim]

    Fosila bolsevica tocmai ne-a demonstrat (a cata oara) cum intelege el democratia: poporul e prost, stim noi mai bine. Comunistul din el nici macar nu se mai chinuie sa salveze aparentele.
  • +2 (2 voturi)    
    ilici, nu risca pensia aia de comunist (Joi, 24 septembrie 2009, 23:36)

    rov [utilizator]

    a fost o inamplare nefericita faptul ca ai reusit sa faci primar baiatul unui fost securist.
    Oamenii au pus botul la textul nu iesiti la vot ca toti sunt o apa si un pamant, astfel au votat doar comunistii si securistii tai.
    Sunteti terminati.
    Nu sunt fanul lui baselu, dar astept sa va termine odata.....
  • -2 (2 voturi)    
    Apel Catre Dl Barroso... (Vineri, 25 septembrie 2009, 0:38)

    Vykky [anonim]

    Ma adresez in calitatea dvs de Presedinte al Comisiei UE reales in functie cu speranta ca viziunea dvs personala clara si limpede si a Comisiei in general sa primeze in politica UE.

    Sperantele mele si cred din pacate ca si ale extrem de multor alti cetateni UE vizeaza corectarea greselilor grave si esecul dezastros produs de ultima largire a Uniunii cu Romania si Bulgaria.

    Desi Comisia si Parlamentul au fost insistent avertizati din cunostintele mele de numerosi cetateni ai Uniunii si in special din Romania toate opiniile au fost ignorante in mod flagrant si in continuare niciun mecanism de corectie nu a fost aplicat.

    Avertzarile de mai sus se refereau la faptul ca Romania nu este pregatita pentru aderare - dar mai grav Uniunea (Comisia si Parlamentul) nu sant pregatite pentru a face fata acestei integrari.

    Uniunea a fost conceputa si a exercitat functiile sale pe parcursul anilor dela incheierea WW2 in lumea civilizatiei Europei Occidentale si a unor valori moral-spirituale total necunoscute pentru cei ce au dominat societatea din Romania in comunism si in continuare in prezentul neocomunist.

    Domnule Presedinte - luciditatea dvs nu va poate permite sa vedeti in Romania altceva decat realitatea:

    - o parodie de democratie multipartita cu actori cabotini si cu mentalitatea exemplificata de personaje reprobabile (mugabe, sadam, ahmadinejad).

    - o parodie de economie de piata in care totul este sufocat de coruptie, de lipsa de competitie si impozitare justificata doar de lacomia celor ce iau decizii.

    Uniunea ar trebui sa priveasca lucid si sa treaca la retragerea Romaniei a calitatii de membru cu drepturi depline pana la corectarea acestor deficiente.

    Uniunea ar trebui sa infinteze cursuri de reeducare in cadrul unui sistem educativ pentru toti cei ce detin pozitii in guvern, parlament, in partidele politice, cu examinare si acordarea dreptului de a exercita orice functie numai dupa obtinerea calificarii necesare.

    Fara un astfel de program
    • +3 (3 voturi)    
      Apel catre tradatorii de tara ! (Vineri, 25 septembrie 2009, 8:41)

      Danut D Deleanu [utilizator] i-a raspuns lui Vykky

      Ubi bene ibi patria dictonul tradatorului potential.Vykky-Vykkkk cenusa e prea putin.Beton armat peste tot.DDD
  • -3 (3 voturi)    
    NU VA FIE FRICA (Vineri, 25 septembrie 2009, 1:11)

    Maxmind [utilizator]

    BASE PICA :)) cu toate scamatoriile lui.. o sa fie exact ca atunci cand strivesti o musca cu paleta, o sa-i iasa toate schemele pe nas la vot in toamna..
  • +4 (4 voturi)    
    mai rasfirati baieti, mai rasfirati... (Vineri, 25 septembrie 2009, 2:13)

    george bus [anonim]

    Tatuca Iliescu, asa cum a facut-o si NC in ultimele zile ale regimului de trista amintire este deranjat de ideea de schimbare...Orice ar fi in stare sa accepte numai schimbarea pe care ar aduce-o un parlament unicameral nu e in stare sa inghita.Iar trecerea la unicameral are o motivatie cat se poate de simpla: E MAI IEFTIN...E MAI ECOLOGIC ,E MAI CURAT, sa intretii doar 300 de parlamentari decat 500...
    Iliescu crede ca e un atac la marea opera postrevolutionara de (SIC!) democratizare a Romaniei...aiurea...EL NU VEDE CA NU E BANI DE DRUMURI, DE AGRICULTURA, DE AEROPORTURI, DE CALE FERATA DE TRENURI...ETC...EL VEDE CA E BANI DE mentinut aparatu birocratic care apara democratia...
  • +4 (4 voturi)    
    Referendumul... (Vineri, 25 septembrie 2009, 2:42)

    des [anonim]

    ... e singura forma de democratie adevarata! Poporul e implicat... voteaza... majoritate decide.
    (Si orice amendament pentru protectia minoritatii, anuleaza democratia!)
    Atita vreme cit nu votam in proportie de 100%, n-ar trebui sa ne plingem ca Iliescu si ai lui mai au curajul sa ne dea lectii de democratie!
  • +3 (3 voturi)    
    Daca o zas o zas ! (Vineri, 25 septembrie 2009, 7:40)

    Danut D Deleanu [utilizator]

    Ilici= Democratie mafiota in "consens."Piata si cumatrii baroniale de interlopi.DDD
  • +3 (3 voturi)    
    "Democratia" tip Ilici(escu) (Vineri, 25 septembrie 2009, 8:41)

    CETATEAN [anonim]

    iliescu nu intelege democratia in sensul ei real, ci doar cum ar vrea el sa fie: ca pe 13-15 iunie....cu minerii 's-o restabileasca si sa le multumeasca, pentru inalta responsabilitate civica".
  • +2 (2 voturi)    
    ciudat rau.... (Vineri, 25 septembrie 2009, 9:42)

    un oarecare [utilizator]

    .... Iliescu si Geoana ma determina impotriva vointei mele sa il votez pe Basescu...
  • +3 (3 voturi)    
    Poftim? (Vineri, 25 septembrie 2009, 11:00)

    Luminita [anonim]

    Vai, imi vine sa vomit. Uite cine indica cum sa se faca democratia...bineinteles, dupa creierul lui murat, democratia se face cu mineri. Si, da, am si eu aceeasi obsesie personala: cand platesti nene ptr halul in care ai adus tara?
  • +3 (3 voturi)    
    Iliescu ca Mama Omida! (Vineri, 25 septembrie 2009, 13:01)

    sorin [anonim]

    Desigur ca orice plotician, riscandu-si imaginea poate avea un punct de vedere. Ce face insa Iliescu se numeste impostura. Are cumva studii de specialiate sa puna diagnostice medicale? Il suspecteaza cumva si pe Lucescu care a plans cand i-a fost decernata medalia de Base? Sau pe marii campioni care plang pe un podium de premiere? Facand analogia cu aceste mari caractere care sunt sportivii mi se pare chiar invers: ca numai alcolicii nu plang in stari emotionale!! Adica trebuie sa fi fie drogat, fie alcoolic sa nu-ti pese de tara ta. Va mai amintiti de miistrul bulgar care a plans la ridicarea drapelului national la sediul NATO din Bruxelles? Ei bine si el era beat? Iliescu a jignit prin aceasta cel putin 85% din romani care au emotii ca orice om cu un metabolism normal. Cumva restul de 25% fac parte din armata PSD-ului?
  • 0 (0 voturi)    
    :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) (Duminică, 27 septembrie 2009, 12:58)

    Ioana [anonim]

    Ce mult seamana cu Ceausescu! Doar ca pe el nu are cine sa-l mai planga! :)))))))))))))))))))))


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi