Discutia de luni, emisiune HotNews.ro-RFI

Discutie online Ilie Sarbu, ministrul Agriculturii: Aplicarea Legii comercializarii produselor alimentare ar trebui sa duca la scaderi de preturi de pana la 30%

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 21 septembrie 2009, 15:00 Actualitate | Politic

Ilie Sarbu
Foto: HotNews.ro
Vicepresedintele PSD Ilie Sarbu s-a aflat luni in redactia HotNews.ro si a discutat online cu cititorii despre tensiunile din coalitia PDL-PSD, daca si cum il incurca pe Mircea Geoana candidatura lui Sorin Oprescu si despre sansele Romaniei pentru a obtine portofoliul agriculturii in Comisia Europeana. Cele mai bune intrebari se vor regasi in emisiunea Discutia de luni, realizata de HotNews.ro si RFI Romania si moderata de Dan Tapalaga.
  • Intalnirea s-a incheiat
  • Puneti intrebari prin formularul de comentarii de la finalul textului
  • Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.


Citeste mai multe despre   


















Comentarii alese de moderator

  • Tarie (Duminică, 20 septembrie 2009, 17:19)
    Banateanu [anonim]

    Considerati ca aceasta coalitie de la putere este benefica pentru Romania , si nu pentru cele citeva zeci de familii ale parlamentarilor care se tot ameninta si ca se retrag de la putere , dar sincer nu cred ca o vor face ?
    Daca tot se ameninta si se jignesc intre ei , cei de la putere cum comentati totusi ca nu taie odata coada la pisica. Ori Ori

  • Intrebari? (Duminică, 20 septembrie 2009, 18:05)
    Nedero [anonim]

    Fiind un an electoral, cum se explica ca PSD-ul avand ministerul agriculturi se aloca bani foarte putini din PIB pentru Agricultura? In opinia mea inca foarte multi posibili alegatori sunt si agricultori!

    Legat de coalitie, cred ca acest lucru a fost posibil datorita unui singur fapt: "sa ajungem si noi la ciolan"!
    Im-i pare rau dar de la infintarea acestei coalitii NIMIC pozitiv nu s-a intamplat in tara. Numai conspirati si deconspirati intre guvern si ministere!

    La revedere!

  • comisarul european pentru agricultura (Duminică, 20 septembrie 2009, 18:53)
    recolta.eu [anonim]

    Domnule ministru, concret, ce beneficii ar avea Romania in situatia in care Dacian Ciolos ar prelua portofoliul european al agriculturii?

    Danemarca, tara care detine in prezent acest portofoliu, a investit recent in agricultura romaneasca prin intrarea DAAS (Danish Agricultural Advisory Service) pe piata serviciilor adresate fermierilor romani, in parteneriat cu Agricover.

    Este acesta un semnal menit sa confirme sprijinul oferit Romaniei de catre Danemarca?

  • LEGEA 247 (Duminică, 20 septembrie 2009, 19:26)
    Bob Dylan [anonim]

    Domnule Ministru,
    Cu respect va aducem la cunostinta,daca cumva nu stiati,ca in Judetul TIMIS retrocedarea pamanturilor conform Legii 247 este blocata,inclusiv de primarii PD-L.
    Cand credeti ca se va intra in legalitate?
    Cenad,Sannicolaul Mare,Comlos si altele....sunt ramase in urma cu retrocedarile.Cand credeti ca vom primi pamanturile inapoi?Stim ca nu va pasa de noi,poporul muncitor,dar totusi ......

  • functionarea coalitiei (Duminică, 20 septembrie 2009, 21:26)
    solomon [anonim]

    Este nedreapta imaginea negativa creata de presa pentru guvernarea pdl-psd. Strategia adoptata de majoritatea presei "cu cat mai rau cu atat mai bine" este extrem de daunatoare pentru tara. In ciuda campaniei prezidentiale, in cadrul guvernului s-a manifestat chiar un fair-play reciproc , in situatii stanjenitoare (ex renuntarea lui Stolojan sau balbaielile la Ministerul de Interne). Doar acum este o situatie mai delicata, cu doamna Andronescu. Credeti ca ati avea cu liberalii o colaborare mai onesta in guvernare decat cu pdl?

  • Intrebari care trebuiesc puse (Luni, 21 septembrie 2009, 10:29)
    dida [anonim]

    Buna ziua,

    Doresc sa va pun urmatoarele intrebari:
    1. Fiind ardelean sunteti un om echilibrat. Considearti anchetele colegilor dvs din parlament ca fiind cu un scop politic (desfiintarea adversarului) sau sunt facute de "grija banului public"?
    2. La modul obiectiv, cati ministrii credeti ca ar apare "curati" dupa o acheta serioasa a unei comisii parlamentare stiind bine ca peste tot exista neregului care insumeaza cel putin 500.000 euro?
    3. Sub acest aspect, credeti ca presedintele Basescu a favorizat sau a creat o "panica" in modul in care ministrii cheltuiesc banul public?
    4. Fiica dvs a candiat pe listele PSD pentru parlamentul european si a fost aleasa. Considerati aceasta un nepotisim sau era cea mai buna din PSD pe segmentul ei de varsta? Care ar fi diferentele dintre EBA si fiica dvs. in afara de mediatizarea cazului EBA?
    5. Considerati ca avem argumente (in istoricul guvernarilor si al starii agriculturii noastre) sa aspiram la un post de comisar pe agricultura?
    Va multumesc!

  • Comisar agricultura (Luni, 21 septembrie 2009, 11:17)
    Piricau [anonim]

    Care sunt sansele Romaniei de a obtine postul de Comisar pentru agricultura, in conditiile in care intre mai vechii membrii EU exista o importanta disputa pe tema subventionarii agriculturii.

  • hmmmm (Luni, 21 septembrie 2009, 11:42)
    ccp [anonim]

    buna zuia,
    din cite am inteles Romania importa undeva la 70-80% din alimente,irigatie nu exista,terenurile nu sint cultivate,(chestiile astea se vad cu ohiul liber nu trebuie sa fi ditamai specialstul sa constati aceasta starea de lucruri)..... apropo din cite am inteles Romania ar putea sustine dublul populatiei adica la vreo 40 mil oameni(din pct de vedere alimentar))).....in aceste conditii de dezastrul total dv. chiar sperati sa obtineti un post de comisar pe agricultura????
    oare cei din ue nu cunosc realitatea din romania sau si acolo de dragul ''ciolanului ''ni se arunca chiar si noua un ''os de ros''?

  • codul de bune practici (Luni, 21 septembrie 2009, 12:01)
    ioana [anonim]

    1. Credeti ca adoptarea Legii privind comercializarea produselor alimentare va scadea preturile la alimente, asa cum spun producatorii sau le va creste, asa cum spun hipermarketurile?
    2. De ce a fost nevoie de prelungirea perioadei de tranzitie pentru adaptarea la stantardele UE, in cazul unitatilor de procesare a laptelui?

  • psd (Luni, 21 septembrie 2009, 12:24)
    fsdv [anonim]

    ce faceti, domnule sarbu, cu partidul? tot mai multi ies public si critica ba conducerea, ba guvernarea conducerii. gata, nu se mai poate pune batista pe tambal? s-a terminat cu disciplina in psd?

  • grupul de la cluj (Luni, 21 septembrie 2009, 12:26)
    sssssssss [anonim]

    ati fost printre liderii psd din grupul de la cluj. cum ati rezistat in primul rand al partidului, in conditiile in care colegii dumneavoastra, dancu si rus, s-au declarat prea dezamagiti sa continue?

  • geoana (Luni, 21 septembrie 2009, 12:26)
    dan [anonim]

    inca mai credeti ca punerea lui geoana presedinte al partidului in 2005 a fost o decizie buna? nu era mai bine sa gasiti pe altcineva atunci?

  • situatia agriculturii in acest moment (Luni, 21 septembrie 2009, 13:36)
    mara [anonim]

    Buna ziua,
    Cum vedeti rezolvarea problemelor cu care se confrunta aplicantii care au avut proiectele selectate, si nu pot demara investitiile din lipsa de garantii la grditele de cofinantare.
    Suntem in situatia hilara sa vrem sa muncim, sa creem locuri de munca si sa nu putem realiza acest lucru din lipsa de garantii reale si exigibile, asa cum solicita bancile comerciale. Ba mai mult bancile nu vor sa auda de microintreprinderi sau startapuri.
    Din pacate creditul fermierul(programul fermierul) nu poate fi luat in calcul pentru ca intra sub incidenta ajutorului de stat si ca atare duce la diminuarea ajutorului financiar, si pana la 80%.
    Garantiile FGCR nu sunt luate in considerare decat in proportii mici, sub 50%, si ca atare bani care ar relansa acesta ramura nu pot fi utilizati.
    Considerati ca aceasta problema de sistem , proprie unei agriculturi decapitalizate si care este dependenta de importuri de produse agricole de baza, se poate rezolva prin obtinerea portofoliului agriculturii?
    Considerati ca a fost bine pregatita "lectia ajutorului de stat in agricultura " la negocierea tratatului de aderare, cu rezultate vizibile la aceasta data? Asta in conditiile in care Roamania pentru agricultura are nevoie de un ajutor masiv din partea guvernului pentru sustinerea cu garantii guvernamentale a investitiilor in agricultura.
    Cum vedeti rezolvarea garantiilor necesare pentru proiectele aprobate prin PNDR prin prisma Ministrului Agriculturii si a Vicepresedintelui PSD. De ex. pentru un proiect aprobat, la o solicitare de credit de investitii s-au cerut garantii materiale (ipoteci) de 600.000 EURO. Cu deosebita consideratie

  • preturile la alimente? (Luni, 21 septembrie 2009, 13:48)
    Diana [anonim]

    Nu inteleg ce se va intampla in urma votarii Legii care reglementeaza niste aspecte in relatia producatori-supermarketuri. Primii spun ca va avea efect de reducere a preturilor la alimente, ceilalti spun ca vor creste preturile. Lamuriti-ne, va rugam, care va fi efectul si de ce? Ministerul de partea cui a fost, in redactarea acestui document?

  • APDRP (Luni, 21 septembrie 2009, 13:51)
    consultant [anonim]

    Considerati o restructurare a APDRP. Fosta Agentie SAPARD a fost inital o structura birocratica ok, cu proceduri oerente. Multiplele descentralizari coroborate cu extinderea structurii sale au determinat o functionare neuniforma in teritioriu din punctul de vedere al procedurilor. Intr-un fel actioneaza functionarii din Prahova, in alt fel cei din Alba, de exemplu. Cred ca descentralizarea si-a ratat partial scopul, este foarte ok doar atata vreme cat exista proceduri coerente. Un mare minus a fost conducerea cvasi politica. Consider ca pozitia Directorului General trebuie sa fie politica, dar Directorii Generali Adjuncti trebuie sa fie profesionisti. Mai mult atat central, cat mai ales la nivel teritorial s-au format diverse clanuri. Multi functionari din teritoriu sfatuiesc potentialii beneficiari sa schimbe consultantul cu unul local care este din "interior". Primarii isi calculeaza sansa de succes a proiectului de infrastructura in functie de partidul de care "tine" consultantul, ceea ce este absolut absurd. Multa vreme aceste deraieri s-au mentinut in limite rezonabile, dar tind sa cred ca ele in prezent tind sa ocupe cea mai mare parte a proiectelor. Partea proasta este ca la un moment dat lumea se va satura si inevitabil "buba" se va sparge, iar cei vinovati vor fi cu siguranta identificati al nivel de ministri desi vinile sunt la nivelurile superioare si medii din APDRP in mod special.

  • Agricultura ecologica (Luni, 21 septembrie 2009, 14:26)
    nuti [anonim]

    Cu tot respectul va rog sa aveti in vedere si sectorul de agricultura ecologica. De ce nu se respecta Reg. CE 834/2007 cu privire la reducerea perioadei de conversie?Sunt producatori care solicita acest lucru, dar daca nu ai legaturi politice sus-puse, cei de le Departamentul de Agricultura Ecologica din cadrul MADR nu apropa nimic.
    Va rog sa luati masuri, ca din aceasta cauza nu se pot exporta marfurile ecologice.
    Va multumesc!

  • Zona Montana (Luni, 21 septembrie 2009, 14:46)
    alexandru rusu [anonim]

    Am 2 intrebari pentru dl.ministru:
    1) Cind va incepe sa functioneze Agentia Zonelor Montane?

    2) Ce se va intimpla cu Cefidec-ul de la Vatra Dornei?
    Multumesc.

  • intrebare (Luni, 21 septembrie 2009, 15:00)
    ZOICAS VIOREL [anonim]

    D-le ministru

    Ce parere aveti despre marginalizarea oamenilor de valoare din partid si inlocuirea lor cu oameni de calitae slaba dar aducatori de voturi?Ce incredere pot sa am eu ca cetatean cand vad vorbind in numele partidului tot felul de smecherasi de cartier,cantareti de ocazie,afaceristi notorii care te priveste de sus si cu scarba cand te afli in preajma lui?

  • graul negru (Luni, 21 septembrie 2009, 15:04)
    Alexandru B. [anonim]

    La inceputul verii guvernul a emis ordonanta prin care se stipula ca tir-urile care sunt prinse ca transporta grau fara acte vor fi confiscate. As vrea sa stiu care sunt rezultatele avand in vede ca piata neagra a cerealelor si a painii este de 50%? Va rog sa mentionati cifre daca le aveti. A avut vreun rezultat acest ordin sau doar s-a creat un nou lant al spagii?

  • vanghelie care este (Luni, 21 septembrie 2009, 15:30)
    carmen [anonim]

    domnule sarbu, cum va simtiti cand il vedeti pe marian vanghelie la televizor facand declaratii in numele partidului? noi strangem din dinti sau schimbam postul. dumneavoastra cum va simtiti?

  • partid (Luni, 21 septembrie 2009, 15:32)
    ka [anonim]

    spuneti mai sus ca printre meritele lui geoana e faptul ca a pastrat partidul unit, ca i-a adus la aceeasi masa pe iliescu si pe nastase.

    pai ideea reformei nu era tocmai sa se scape de aceste personaje? reforma fara sa se schimbe nimic, vorba lui caragiale?

    cat de reformat este un partid, la 4 ani de la congresul din 2005, daca iliescu si nastase si hrebenciuc si mazare si oprisan au inca multa influenta?

    cum credeti ca s-ar descurca psd daca cei cinci pe care i-am pomenit nu ar mai face parte din el?

  • ferme (Luni, 21 septembrie 2009, 15:34)
    taranul [anonim]

    cand o sa incepem sa vedem in romania ferme din acelea adevarate, ca in occident, cu mii de animale si pe zeci de hectare? ce ne impiedica sa le avem acum, la 20 de ani de la finalizarea colectivizarii?

  • codex (Luni, 21 septembrie 2009, 15:46)
    bojo [anonim]

    domnule ministru, care este parerea dumneavoastra despre codex alimentarius, care va intra in vigoare in luna decembrie?

  • agricultura (Luni, 21 septembrie 2009, 15:47)
    niculina [anonim]

    Domnule Ministru ce se va intimpla cu personalul din cadrul Directiillor Agricole?

  • solutii (Luni, 21 septembrie 2009, 15:47)
    gere [anonim]

    care sunt solutiile pentru inlocuirea ajutoarelor de stat?








Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

2725 vizualizari

  • Tarie (Duminică, 20 septembrie 2009, 17:19)

    Banateanu [anonim]

    Considerati ca aceasta coalitie de la putere este benefica pentru Romania , si nu pentru cele citeva zeci de familii ale parlamentarilor care se tot ameninta si ca se retrag de la putere , dar sincer nu cred ca o vor face ?
    Daca tot se ameninta si se jignesc intre ei , cei de la putere cum comentati totusi ca nu taie odata coada la pisica. Ori Ori
    • raspuns (Luni, 21 septembrie 2009, 14:59)

      Ilie Sarbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Banateanu

      Nu stiu daca e benefica, dar era singura varianta posibila. Atunci cand s-a ajuns la aceasta formula, ambele partide au semnat un pact national pentru Romania. Ca intre timp au survenit discutii in sanul Coalitiei pe diverse teme, care acum sunt cunoscute, dar coalitia nu a fost rupta ne arata ca a existat si mai exista inca o doza de responsabilitate. Imaginati-va un scenariu in care un partid cu 30% ar vrea sa guverneze Romania intr-o perioada in care criza mondiala incepe sa se resimta tot mai mult si la noi.
  • Intrebari? (Duminică, 20 septembrie 2009, 18:05)

    Nedero [anonim]

    Fiind un an electoral, cum se explica ca PSD-ul avand ministerul agriculturi se aloca bani foarte putini din PIB pentru Agricultura? In opinia mea inca foarte multi posibili alegatori sunt si agricultori!

    Legat de coalitie, cred ca acest lucru a fost posibil datorita unui singur fapt: "sa ajungem si noi la ciolan"!
    Im-i pare rau dar de la infintarea acestei coalitii NIMIC pozitiv nu s-a intamplat in tara. Numai conspirati si deconspirati intre guvern si ministere!

    La revedere!
    • raspuns (Luni, 21 septembrie 2009, 15:01)

      Ilie Sarbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Nedero

      Ministerul Agriculturii, dupa 2007, de cand Romania a devenit membru la UE, nu mai aloca bani cati ar dori, ci doar in limita prevederilor tratatului de aderare, a regulamentelor si directivelor europene. Am fi dorit sa mai avem posibilitatile perioadei 2001 - 2004, cand noi sa fim cei care facem progreme europene si le finantam, dar lucrul acesta nu mai este posibil. Ceea ce am reusit sa obtin in legatura cu bugetul e finantarea programelor europene care consta in prefinantari si cofinantari.
  • comisarul european pentru agricultura (Duminică, 20 septembrie 2009, 18:53)

    recolta.eu [anonim]

    Domnule ministru, concret, ce beneficii ar avea Romania in situatia in care Dacian Ciolos ar prelua portofoliul european al agriculturii?

    Danemarca, tara care detine in prezent acest portofoliu, a investit recent in agricultura romaneasca prin intrarea DAAS (Danish Agricultural Advisory Service) pe piata serviciilor adresate fermierilor romani, in parteneriat cu Agricover.

    Este acesta un semnal menit sa confirme sprijinul oferit Romaniei de catre Danemarca?
    • raspuns (Luni, 21 septembrie 2009, 15:03)

      Ilie Sarbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui recolta.eu

      Principalul beneficiu ar fi faptul ca unui comisar roman nu trebuie sa-i aducem prea multe argumente, sa-i dam prea multe explicatii atunci cand solicitam anumite intelegeri din partea Comisiei, fiindca el le-ar cunoaste foarte bine si ar avea posibilitatea sa decida conform realitatilor din Romania dincolo de "dogmele" care guverneaza si politica UE.
  • LEGEA 247 (Duminică, 20 septembrie 2009, 19:26)

    Bob Dylan [anonim]

    Domnule Ministru,
    Cu respect va aducem la cunostinta,daca cumva nu stiati,ca in Judetul TIMIS retrocedarea pamanturilor conform Legii 247 este blocata,inclusiv de primarii PD-L.
    Cand credeti ca se va intra in legalitate?
    Cenad,Sannicolaul Mare,Comlos si altele....sunt ramase in urma cu retrocedarile.Cand credeti ca vom primi pamanturile inapoi?Stim ca nu va pasa de noi,poporul muncitor,dar totusi ......
    • raspuns (Luni, 21 septembrie 2009, 15:04)

      Ilie Sarbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Bob Dylan

      Cunosc foarte bine situatia, am discutat-o cu unii dintre dvs, dar atata vreme cat primarii la care faceti referinta nu vor avea si sustinere la nivelul judetului cred ca in continuare vor face legea asa cum doresc ei. Dupa momentul 6 decembrie 2009, vom mai putea discuta.
  • functionarea coalitiei (Duminică, 20 septembrie 2009, 21:26)

    solomon [anonim]

    Este nedreapta imaginea negativa creata de presa pentru guvernarea pdl-psd. Strategia adoptata de majoritatea presei "cu cat mai rau cu atat mai bine" este extrem de daunatoare pentru tara. In ciuda campaniei prezidentiale, in cadrul guvernului s-a manifestat chiar un fair-play reciproc , in situatii stanjenitoare (ex renuntarea lui Stolojan sau balbaielile la Ministerul de Interne). Doar acum este o situatie mai delicata, cu doamna Andronescu. Credeti ca ati avea cu liberalii o colaborare mai onesta in guvernare decat cu pdl?
    • raspuns (Luni, 21 septembrie 2009, 15:06)

      Ilie Sarbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui solomon

      In legatura cu doamna Andronescu consider ca lucrurile au fost putin exagerate, dovada faptului ca atat legile educatiei, care in proportie de 92% (dupa declaratia dansei) ii apartin, cat si ordinul privind schimbarea directorilor, care a fost revocat in aceasta dimineata, nu au fost motive serioase de disputa.
  • Intrebari care trebuiesc puse (Luni, 21 septembrie 2009, 10:29)

    dida [anonim]

    Buna ziua,

    Doresc sa va pun urmatoarele intrebari:
    1. Fiind ardelean sunteti un om echilibrat. Considearti anchetele colegilor dvs din parlament ca fiind cu un scop politic (desfiintarea adversarului) sau sunt facute de "grija banului public"?
    2. La modul obiectiv, cati ministrii credeti ca ar apare "curati" dupa o acheta serioasa a unei comisii parlamentare stiind bine ca peste tot exista neregului care insumeaza cel putin 500.000 euro?
    3. Sub acest aspect, credeti ca presedintele Basescu a favorizat sau a creat o "panica" in modul in care ministrii cheltuiesc banul public?
    4. Fiica dvs a candiat pe listele PSD pentru parlamentul european si a fost aleasa. Considerati aceasta un nepotisim sau era cea mai buna din PSD pe segmentul ei de varsta? Care ar fi diferentele dintre EBA si fiica dvs. in afara de mediatizarea cazului EBA?
    5. Considerati ca avem argumente (in istoricul guvernarilor si al starii agriculturii noastre) sa aspiram la un post de comisar pe agricultura?
    Va multumesc!
    • raspuns (Luni, 21 septembrie 2009, 15:14)

      Ilie Sarbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui dida

      1. In cazurile cunoscute, cu siguranta anchetele au pornit de la grija fata de banul public. Traim in Romania si era aproape inevitabil circul la care s-a ajuns. Dar, dincolo de toate, nu cred ca puteti sa-mi dati un exemplu din tarile lumii, chiar Africa, in care Parlamentul poate fi ignorat si pus la zid.
      2. Nu stiu ce fac alti ministri, in ceea ce ma priveste post sa va spun, si am demonstrat acest lucru dupa perioada 2001 - 2004, ca dincolo de speculatiile care s-au facut pe o tema sau alta, nimeni nu a putut sa-mi dovedeasca lucruri care sa ma condamne, nici cand e vorba de un euro, nici cand e vorba de 500 de mii.
      3. Nu! Datorita faptului ca insusi presedintele Traian Basescu are foarte multe lucruri de explicat. Sunt convins ca le cunoasteti si ca atare nu le mai repet.
      4. Fiica mea a ajuns acolo unde este astazi datorita activitatii pe care a avut-o in organizatia de tineret a PSD inca de la varsta de 16 ani, castigand prin munca, prin efort si in special prin seriozitate ceea ce are. In legatura cu EBA, nu as vrea sa comentez aceste subiect, fiind o tanara care, dincolo de familia din care provine, a incercat si a reusit ceea ce si-a propus. Restul comentariilor sunt libere.
      5. Daca privim lucrurile in acest sens, aveti dreptate. Nu cred. Dar daca ne gandim la potentialul agricol pe care-l are Romania si la ceea ce trebuie sa devina, atunci cu siguranta da.
  • Comisar agricultura (Luni, 21 septembrie 2009, 11:17)

    Piricau [anonim]

    Care sunt sansele Romaniei de a obtine postul de Comisar pentru agricultura, in conditiile in care intre mai vechii membrii EU exista o importanta disputa pe tema subventionarii agriculturii.
    • raspuns (Luni, 21 septembrie 2009, 15:15)

      Ilie Sarbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Piricau

      Se pare ca in ultima perioada, din pacate, sansele au scazut. Dar, daca negocierile vor fi pe masura importantei postului, mai sunt sperante.
  • hmmmm (Luni, 21 septembrie 2009, 11:42)

    ccp [anonim]

    buna zuia,
    din cite am inteles Romania importa undeva la 70-80% din alimente,irigatie nu exista,terenurile nu sint cultivate,(chestiile astea se vad cu ohiul liber nu trebuie sa fi ditamai specialstul sa constati aceasta starea de lucruri)..... apropo din cite am inteles Romania ar putea sustine dublul populatiei adica la vreo 40 mil oameni(din pct de vedere alimentar))).....in aceste conditii de dezastrul total dv. chiar sperati sa obtineti un post de comisar pe agricultura????
    oare cei din ue nu cunosc realitatea din romania sau si acolo de dragul ''ciolanului ''ni se arunca chiar si noua un ''os de ros''?
    • raspuns (Luni, 21 septembrie 2009, 15:19)

      Ilie Sarbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ccp

      Romania importa pana la 70% din unele produse agroalimentare, asta cand vorbim de piata organizata. Daca includem in statistica si autoconsumul, cu siguranta procentul e mult mai mic. Daca mai tinem cont si de faptul ca ponderea o reprezinta tutunul, cafeaua si fructele exotice, aveti imaginea exacta a ceea ce se intampla pe domeniul importurilor.
      Irigatii au existat in 2004 1.500.000 de ha functionale, in 2008 cand am revenit la conducerea ministerului mai functionau 56.000 de ha, am reabilitat in perioada avuta la dispozitie peste 400.000 de ha, in total sunt functionale la ora actuala 500.000 de ha. Pana in 2012, speram sa ajungem la 1.500.000.
      Cu siguranta, cei din UE cunosc foarte bine realitaea din Romania si nu o sa ne arunce "un os de ros". Decizia cred ca va avea la baza responsabiliate, discernament si nu in ultimul rand argumente economice si politice.
  • codul de bune practici (Luni, 21 septembrie 2009, 12:01)

    ioana [anonim]

    1. Credeti ca adoptarea Legii privind comercializarea produselor alimentare va scadea preturile la alimente, asa cum spun producatorii sau le va creste, asa cum spun hipermarketurile?
    2. De ce a fost nevoie de prelungirea perioadei de tranzitie pentru adaptarea la stantardele UE, in cazul unitatilor de procesare a laptelui?
    • raspuns (Luni, 21 septembrie 2009, 15:22)

      Ilie Sarbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ioana

      1. In mod normal, trebuie sa produca efecte privind scaderea preturilor. Specialistii apreciaza ca ar putea fi o scadere de pana la 30%. Important e ca legea sa fie aplicata.
      2. Pentru ca fondurile europene care ne-au fost repartizate in buna parte au fost dirijate si spre modernizarea tuturor capacitatilor de procesare lapte, carne etc. Un al doilea motiv pe care l-am avut in vedere a fost raspunsul nostru la solicitarile disperate a celor care nu au reusit sa-si modernizeze aceste capacitati pana la 31 decembrie 2009, existand riscul ca ele sa fie inchise. Urmarile ar fi fost scaderea productiei, somaj, cresterea importurilor.
  • psd (Luni, 21 septembrie 2009, 12:24)

    fsdv [anonim]

    ce faceti, domnule sarbu, cu partidul? tot mai multi ies public si critica ba conducerea, ba guvernarea conducerii. gata, nu se mai poate pune batista pe tambal? s-a terminat cu disciplina in psd?
    • raspuns (Luni, 21 septembrie 2009, 15:23)

      Ilie Sarbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui fsdv

      Democratizarea partidului de catre unii colegi de-ai nostri a fost prost inteleasa. Dar nici disciplina si tacerea anilor 2001 - 2004 nu cred ca cineva si-o mai doreste.
  • grupul de la cluj (Luni, 21 septembrie 2009, 12:26)

    sssssssss [anonim]

    ati fost printre liderii psd din grupul de la cluj. cum ati rezistat in primul rand al partidului, in conditiile in care colegii dumneavoastra, dancu si rus, s-au declarat prea dezamagiti sa continue?
    • raspuns (Luni, 21 septembrie 2009, 15:24)

      Ilie Sarbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui sssssssss

      Atunci cand a aparut ideea grupului de la Cluj, el avea un program bine gandit si o serie de reforme care la momentul respectiv am apreciat ca trebuie realizate in partid. Acest lucru nu s-a intamplat, datorita unor cauze pe care inca nu am reusit sa le descifrez si ca atare fiecare dintre noi ne-am continuat propriul drum.
  • geoana (Luni, 21 septembrie 2009, 12:26)

    dan [anonim]

    inca mai credeti ca punerea lui geoana presedinte al partidului in 2005 a fost o decizie buna? nu era mai bine sa gasiti pe altcineva atunci?
    • raspuns (Luni, 21 septembrie 2009, 15:28)

      Ilie Sarbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui dan

      Era singura solutie, dovada faptul ca atunci a reusit sa castige in fata unuia dintre membri fondatori ai partidului, dl Ion Iliescu. Un alt argument este faptul ca Geoana a reusit sa pastreze partidul unit, ca a reusit sa treaca peste orgoliile personale si sa-i aduca la masa partidului atat pe Ion Iliescu cat si pe Adrian Nastase, care dupa congresul din 2005 nu s-au impacat cu situatia creata. Mai mult, si poate argumentul cel mai serios, e faptul ca partidul a castigat alegerile din 2008 si astazi in sondaje a trecut de 35-36%.
  • situatia agriculturii in acest moment (Luni, 21 septembrie 2009, 13:36)

    mara [anonim]

    Buna ziua,
    Cum vedeti rezolvarea problemelor cu care se confrunta aplicantii care au avut proiectele selectate, si nu pot demara investitiile din lipsa de garantii la grditele de cofinantare.
    Suntem in situatia hilara sa vrem sa muncim, sa creem locuri de munca si sa nu putem realiza acest lucru din lipsa de garantii reale si exigibile, asa cum solicita bancile comerciale. Ba mai mult bancile nu vor sa auda de microintreprinderi sau startapuri.
    Din pacate creditul fermierul(programul fermierul) nu poate fi luat in calcul pentru ca intra sub incidenta ajutorului de stat si ca atare duce la diminuarea ajutorului financiar, si pana la 80%.
    Garantiile FGCR nu sunt luate in considerare decat in proportii mici, sub 50%, si ca atare bani care ar relansa acesta ramura nu pot fi utilizati.
    Considerati ca aceasta problema de sistem , proprie unei agriculturi decapitalizate si care este dependenta de importuri de produse agricole de baza, se poate rezolva prin obtinerea portofoliului agriculturii?
    Considerati ca a fost bine pregatita "lectia ajutorului de stat in agricultura " la negocierea tratatului de aderare, cu rezultate vizibile la aceasta data? Asta in conditiile in care Roamania pentru agricultura are nevoie de un ajutor masiv din partea guvernului pentru sustinerea cu garantii guvernamentale a investitiilor in agricultura.
    Cum vedeti rezolvarea garantiilor necesare pentru proiectele aprobate prin PNDR prin prisma Ministrului Agriculturii si a Vicepresedintelui PSD. De ex. pentru un proiect aprobat, la o solicitare de credit de investitii s-au cerut garantii materiale (ipoteci) de 600.000 EURO. Cu deosebita consideratie
    • raspuns (Luni, 21 septembrie 2009, 15:30)

      Ilie Sarbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui mara

      Daca veti apela la Fondul de Garantare (FGCR) cu siguranta nu aveti nevoie de garantii si ipoteci. In ceea ce priveste ajutoarele de stat, incepand cu 1 ianuarie 2010 nu vor mai putea fi acordate, insa am gasit solutii aprobate deja de catre UE prin care mare parte vor putea fi substituite.
  • preturile la alimente? (Luni, 21 septembrie 2009, 13:48)

    Diana [anonim]

    Nu inteleg ce se va intampla in urma votarii Legii care reglementeaza niste aspecte in relatia producatori-supermarketuri. Primii spun ca va avea efect de reducere a preturilor la alimente, ceilalti spun ca vor creste preturile. Lamuriti-ne, va rugam, care va fi efectul si de ce? Ministerul de partea cui a fost, in redactarea acestui document?
    • raspuns (Luni, 21 septembrie 2009, 15:32)

      Ilie Sarbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Diana

      In mod firesc, daca legea va fi aplicata, preturile la alimente vor scadea in medie cu pana la 30%. Documentul ca atare, adica legea, apartine ministerului si, in discutia cu colegii de la Camera Deputatilor, Comisia de Agricultura, de comun acord, am acceptat ca ea sa fie insusita si promovata, asa cum s-a si intamplat, de colegii deputati.
  • APDRP (Luni, 21 septembrie 2009, 13:51)

    consultant [anonim]

    Considerati o restructurare a APDRP. Fosta Agentie SAPARD a fost inital o structura birocratica ok, cu proceduri oerente. Multiplele descentralizari coroborate cu extinderea structurii sale au determinat o functionare neuniforma in teritioriu din punctul de vedere al procedurilor. Intr-un fel actioneaza functionarii din Prahova, in alt fel cei din Alba, de exemplu. Cred ca descentralizarea si-a ratat partial scopul, este foarte ok doar atata vreme cat exista proceduri coerente. Un mare minus a fost conducerea cvasi politica. Consider ca pozitia Directorului General trebuie sa fie politica, dar Directorii Generali Adjuncti trebuie sa fie profesionisti. Mai mult atat central, cat mai ales la nivel teritorial s-au format diverse clanuri. Multi functionari din teritoriu sfatuiesc potentialii beneficiari sa schimbe consultantul cu unul local care este din "interior". Primarii isi calculeaza sansa de succes a proiectului de infrastructura in functie de partidul de care "tine" consultantul, ceea ce este absolut absurd. Multa vreme aceste deraieri s-au mentinut in limite rezonabile, dar tind sa cred ca ele in prezent tind sa ocupe cea mai mare parte a proiectelor. Partea proasta este ca la un moment dat lumea se va satura si inevitabil "buba" se va sparge, iar cei vinovati vor fi cu siguranta identificati al nivel de ministri desi vinile sunt la nivelurile superioare si medii din APDRP in mod special.
    • raspuns (Luni, 21 septembrie 2009, 15:36)

      Ilie Sarbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui consultant

      APDRP este o structura noua, europeana, prin care se deruleaza masurile din Planul National de Dezvortare Rurala. Fosta agentie SAPARD isi mai desfasoara activitatea pana la sfarsitul anului. De aceea a fost inclusa in APDRP.

      In legatura cu directorii politici sau cvasi politici, parerea mea este ca in primul rand ei trebuie sa fie profesionisti si, in nici un caz, sa devina sfatuitorii potentialilor beneficiari, cu atat mai mult sa fie implicati in activitati de consultanta. Daca lucrurile se intampla asa cum dvs semnalati, atunci lucrurile pot deveni o problema pentru acest sector si cu siguranta se impun masuri disciplinare. Eventual puteti sa-mi semnalati cazuri concrete.
  • Agricultura ecologica (Luni, 21 septembrie 2009, 14:26)

    nuti [anonim]

    Cu tot respectul va rog sa aveti in vedere si sectorul de agricultura ecologica. De ce nu se respecta Reg. CE 834/2007 cu privire la reducerea perioadei de conversie?Sunt producatori care solicita acest lucru, dar daca nu ai legaturi politice sus-puse, cei de le Departamentul de Agricultura Ecologica din cadrul MADR nu apropa nimic.
    Va rog sa luati masuri, ca din aceasta cauza nu se pot exporta marfurile ecologice.
    Va multumesc!
    • raspuns (Luni, 21 septembrie 2009, 15:48)

      Ilie Sarbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui nuti

      Am rugamintea sa-mi comunicati exact o situatie de acest gen, si cu siguranta voi lua masuri. Trimiteti pe ilie.sarbu@mapdr.ro
  • Zona Montana (Luni, 21 septembrie 2009, 14:46)

    alexandru rusu [anonim]

    Am 2 intrebari pentru dl.ministru:
    1) Cind va incepe sa functioneze Agentia Zonelor Montane?

    2) Ce se va intimpla cu Cefidec-ul de la Vatra Dornei?
    Multumesc.
    • raspuns (Luni, 21 septembrie 2009, 15:46)

      Ilie Sarbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui alexandru rusu

      1. Ordonanta de urgenta care se refera la AZM si Cefidec se afla la Guvern si cu siguranta saptamanile urmatoare va fi aprobata.
  • intrebare (Luni, 21 septembrie 2009, 15:00)

    ZOICAS VIOREL [anonim]

    D-le ministru

    Ce parere aveti despre marginalizarea oamenilor de valoare din partid si inlocuirea lor cu oameni de calitae slaba dar aducatori de voturi?Ce incredere pot sa am eu ca cetatean cand vad vorbind in numele partidului tot felul de smecherasi de cartier,cantareti de ocazie,afaceristi notorii care te priveste de sus si cu scarba cand te afli in preajma lui?
    • raspuns (Luni, 21 septembrie 2009, 15:46)

      Ilie Sarbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ZOICAS VIOREL

      Cei pe care dvs ii vedeti in fruntea partidului in acest moment nu sunt altceva decat rezultatul dorintei partidului ca atare. Ei se afla acolo prin votul dat in conferintele judetene, congrese etc.
  • Buna ziua (Luni, 21 septembrie 2009, 15:01)

    Dan.Tapalaga [hotnews.ro]

    Domnul ministru este in redactia HotNews.ro, incepe sa raspunda.

    Asteptam in continuare intrebarile voastre si va reamintesc ca cele mai bune dintre ele se vor regasi in emisiunea "Discutia de luni" ce va fi difuzata azi, de la ora 19.00, pe frecventele RFI Romania si pe HotNews.ro.
  • graul negru (Luni, 21 septembrie 2009, 15:04)

    Alexandru B. [anonim]

    La inceputul verii guvernul a emis ordonanta prin care se stipula ca tir-urile care sunt prinse ca transporta grau fara acte vor fi confiscate. As vrea sa stiu care sunt rezultatele avand in vede ca piata neagra a cerealelor si a painii este de 50%? Va rog sa mentionati cifre daca le aveti. A avut vreun rezultat acest ordin sau doar s-a creat un nou lant al spagii?
    • raspuns (Luni, 21 septembrie 2009, 15:44)

      Ilie Sarbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alexandru B.

      Nu am o statistica in acest moment, dar conform informatiilor prezentate in Guvern de ministrul Dan Nica, au fost intocmite dosare penale si confiscate mijloacele de transport in multe cazuri.
  • vanghelie care este (Luni, 21 septembrie 2009, 15:30)

    carmen [anonim]

    domnule sarbu, cum va simtiti cand il vedeti pe marian vanghelie la televizor facand declaratii in numele partidului? noi strangem din dinti sau schimbam postul. dumneavoastra cum va simtiti?
    • raspuns (Luni, 21 septembrie 2009, 15:43)

      Ilie Sarbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui carmen

      Libertatea castigata in 89 nu ne da dreptul sa aplicam politica pumnului in gura, chiar daca in foarte multe cazuri nu sunt de acord cu declaratiile pitoresti ale domnului Vanghelie.
  • partid (Luni, 21 septembrie 2009, 15:32)

    ka [anonim]

    spuneti mai sus ca printre meritele lui geoana e faptul ca a pastrat partidul unit, ca i-a adus la aceeasi masa pe iliescu si pe nastase.

    pai ideea reformei nu era tocmai sa se scape de aceste personaje? reforma fara sa se schimbe nimic, vorba lui caragiale?

    cat de reformat este un partid, la 4 ani de la congresul din 2005, daca iliescu si nastase si hrebenciuc si mazare si oprisan au inca multa influenta?

    cum credeti ca s-ar descurca psd daca cei cinci pe care i-am pomenit nu ar mai face parte din el?
    • raspuns (Luni, 21 septembrie 2009, 15:42)

      Ilie Sarbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ka

      Din pacate, chiar daca as dori sa va dau dreptate, nu pot sa fac acest lucru. Si atunci cand m-am referit la democratia din partid, nu am exclus componenta principala: liderii partidului sunt alesi, nu sunt numiti. Fiecare dintre ei are in spate votul a mii de militanti si membri. Nu putem impune noi nici persoane, nici solutii, acestea apartinand celor care formeaza partidul in ansamblul sau.
  • ferme (Luni, 21 septembrie 2009, 15:34)

    taranul [anonim]

    cand o sa incepem sa vedem in romania ferme din acelea adevarate, ca in occident, cu mii de animale si pe zeci de hectare? ce ne impiedica sa le avem acum, la 20 de ani de la finalizarea colectivizarii?
    • raspuns (Luni, 21 septembrie 2009, 15:40)

      Ilie Sarbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui taranul

      Deja sunt in Romania ferme de nivelul la care dvs faceti referinta. Poate nu stiti, dar in Romania exista cele mai mari exploatatii agricole din Europa, care lucreaza pana la 70.000 de ha. Deasemenea, sunt capacitati de procesare de nivel european: lapte, carne etc. Sigur, pe ansamblu, agricultura din Romania nu arata si nu va arata ca cea din Europa datorita faptului ca avem de-a face cu agricultura de semisubzistenta si subzistenta precum si cu faramitarea terenului. La toate acestea se adauga si lipsa capitalului si a initiativei private.
  • codex (Luni, 21 septembrie 2009, 15:46)

    bojo [anonim]

    domnule ministru, care este parerea dumneavoastra despre codex alimentarius, care va intra in vigoare in luna decembrie?
    • raspuns (Luni, 21 septembrie 2009, 15:50)

      Ilie Sarbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui bojo

      Noi am anticipat ceea ce se va intampla in luna decembrie prin codul de bune practici, sigur codex alimentarius va fi un document mult mai amplu. Nu pot decat sa am o parere buna.
  • agricultura (Luni, 21 septembrie 2009, 15:47)

    niculina [anonim]

    Domnule Ministru ce se va intimpla cu personalul din cadrul Directiillor Agricole?
    • raspuns (Luni, 21 septembrie 2009, 15:51)

      Ilie Sarbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui niculina

      Ordonanta privind descentralizarea va transfera personalul directiilor agricole si nu numai la Consiliile Judetene in ideea in care decizia, consideram noi, e mai bine sa fie cat mai aproape de beneficiarul ei.
  • solutii (Luni, 21 septembrie 2009, 15:47)

    gere [anonim]

    care sunt solutiile pentru inlocuirea ajutoarelor de stat?
    • raspuns (Luni, 21 septembrie 2009, 15:52)

      Ilie Sarbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui gere

      Programele europene prin care in trei ani de zile se vor derula peste zece miliarde de euro consider ca vor putea substitui ajutoarele de stat acordate pana in prezent.
  • La revedere (Luni, 21 septembrie 2009, 16:13)

    Dan.Tapalaga [hotnews.ro]

    Intalnirea online a luat sfarsit. Intram in studio pentru a inregistra emisiunea "Discutia de luni", care va fi difuzata in aceasta seara la ora 19.00 pe HotNews.ro si pe frecventele RFI Romania.

    Va multumesc pentru intrebarile adresate invitatului.
  • despre ajutoarele de caldura (Joi, 26 noiembrie 2009, 11:08)

    Tudorache Mihai-Clementin [anonim]

    sunt din comuna Broscauti jud. Botosani si am vrea sa stim de ce la noi la comuna ni se spune ca banii pentru ajutorul de caldura alocate de U.E. sunt blocati la nivel de tara...Se poate asa ceva...??


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri