Emil Boc la RRA: Guvernul a scos cea mai buna lege a salarizarii. Am negociat-o pana am cazut sub masa

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 11 septembrie 2009, 13:54 Actualitate | Politic

Guvernul nu va amana asumarea raspunderii pe legile anuntate, iar premierul se va intalni sambata, la ora 16:00, cu reprezentantii marilor confederatii sindicale, pentru discutii finale pe tema legilor pe care Executivul urmeaza sa isi asume marti raspunderea in fata Parlamentului. Anuntul a fost facut vineri, la Radio Romania, de Emil Boc. Primul ministru a mai adaugat ca "in acest moment nu mai exista niciun fel de ratiuni salariale pentru ca greva din justitie sa continue."

Cele mai importante declaratii ale lui Emil Boc:

  • Din punctul de vedere al Guvernului am tratat in maniera echilibrata si corecta fiecare categorie profesionala si nimeni, nici judecatorii si nici procurorii, nu vor avea niciun fel de diminuare a salariului brut.
  • E adevarat ca ei nu vor avea aceleasi cresteri salariale ca si medicii sau profesorii, insa in acest moment nu mai exista niciun fel de ratiuni salariale pentru ca greva din justitie sa continue.
  • Cred ca ne-am comportat corect fata de toate categoriile sociale. Legea salarizarii corespunde tuturor angajamentelor asumate impreuna cu sindicatele.
  • Prin noua lege nimeni nu va pierde niciun leu fata de salariile primite in prezent.
  • Raportul dintre cel mai mare salariu si cel mai mic din sistemul bugetar va ajunge la 12.
  • Salariile mici vor creste accelerat, in timp ce salariile mari vor creste mult mai lent sau vor stagna.
  • Noi avem in cadrul proiectului de reforma a statului mai multe legi, pentru ca statul roman trebuie schimbat din temelii. Trebuie sa aducem dreptatea si corectitudinea in sistem.
  • Printre proiectele de legi pe care Guvernul ar mai urma sa isi asume raspunderea se numara reforma sistemului de pensii si legea ce interzice cumularea salariului cu pensia de la stat.
  • Trebuie sa sustinem si sectorul privat: sa mentinem cota unica, sa sprijinim firmele.
  • Am scos, impreuna cu ministrul Pogea si cu celelalte ministere, si in urma negocierilor cu FMI si CE, cea mai buna lege a salarizarii care se putea scoate in acest moment.
  • O lege a salarizarii unice nu poate fi perfecta, nimic nu e perfect in lumea aceasta, dar e cea mai buna forma pe care o puteam scoate in acest context, si poate asta deranjeaza.
  • Toate proiectele de legi pe care Guvernul isi va asuma raspunderea au fost pregatite si negociate luni de zile, le-am negociat pana am cazut sub masa.


Citeste mai multe despre   






















4256 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Acum stim.... (Vineri, 11 septembrie 2009, 14:02)

    Gigi [anonim]

    ....dl. Boc nu e mic de inaltime cum credeam noi...doar a cazut sub masa! :)
  • -10 (16 voturi)    
    Negociere (Vineri, 11 septembrie 2009, 14:18)

    Constantin [anonim]

    Pai daca au fost fraieri si au stabilit salariile pentru toate posturile bugetare facand practic treaba fiecarui sef din sistemul bugetar care e responsabil cu negocierea salariatilor subalternilor. Un sef si daca are doi de subalterni si tot apar nemultumiti, dar sa negociezi salariile, concomitent, la milioane de oameni? Ce-o fi fost in capul lor?

    Forma legii trebuia gandita astfel incat sa respecte conditiile FMI, si, deasemena, sa ingradeasca cat mai putin negocierea salariului dintre sef si subaltern.
    • +11 (15 voturi)    
      Tare... (Vineri, 11 septembrie 2009, 14:42)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Constantin

      ...deci tare, tare...chiar foarte tare! Incredibil de tare...

      Tu lucrezi la Autoritatea Aeronautica Civila cumva? (prietenii stiu de ce).

      Tu iei ceva din domeniul privat (negocierea directa dintre angajat si angajator - viitorul manager) si il aplici intr-un context in care nu ar functiona din cauza sistemului.

      Daca o firma plateste salarii prea mari in mod generalizat si nejustificat prin productivitatea muncii da faliment....si s-a reglat problema.

      La stat cum faci? ...maresti impozitele?

      Nu mai spun ca de obicei si in sistemul privat exista niste reguli (nescrise la firmele mici si mult mai formalizate la firmele mari) in legatura cu nivelul orientativ al salariului pentru anumite competente si o anumita experienta/sarcini. Daca tu ai impresia ca atunci cand te duci la interviu angajatorul nu are un prag (maximal) de salariu pe care il poate oferi (daca il meriti) te inseli amarnic.
      • -5 (7 voturi)    
        Negocierea (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:33)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        directa intre angajator si angajat, este modul cel mai potrivit de a incepe o relatie de munca sef-subaltern. Este vorba de respect. Eu consider salariu confidential, strict stabilit intre angajat si angajator. Orice alte forme de stabilirea a salariului, mai ales cele neconfidentiale duc la nemultumiri.

        La negociere salariul se discuta la final si devine o simpla formalitate daca partile sau inteles in prealabil. Daca incepi negocierea cu salariu ai de pierdut, indiferent daca esti angajat sau angajator.
        • +8 (10 voturi)    
          Dar ce eviti sa spui (Vineri, 11 septembrie 2009, 16:43)

          soferul [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

          e cine e angajatorul? Daca e statul, atunci si eu am dreptul sa particip la acea negociere, deoarece statul traieste si din taxele platite de mine. Din acelasi motiv am si dreptul de a sti ce salariu are orice angajat al statului.
          • +1 (1 vot)    
            sub masa? poate sub scaun. ca esti cat masa (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 0:14)

            adrian [anonim] i-a raspuns lui soferul

            ha ha ha
        • +1 (3 voturi)    
          Nu ma intelege gresit.... (Vineri, 11 septembrie 2009, 17:17)

          Gigi [anonim] i-a raspuns lui Constantin

          ...nu am nimic impotriva negocierii.

          Cu toate acestea, tocmai "negocierea" este cea care, in lipsa unor mijloace de autoreglare, a dus la aparitia acestor derapaje in salarizarea din sistemul public.

          Ca prin negociere se intelege: magistrati care dau verdicte referitoare la propriile sporuri sau directori de agentii care isi maresc singuri salariile etc...asta e alta problema.

          Ceea ce au negociat ei prin aceasta grila este recunoasterea drepturilor relative a unui bugetar in raport cu altul. In final tot la "principiile" economice sanatoase vor ajunge...daca nu sunt bani la buget salariul ala de referinta poate sa fie nu 1015 Ron in 2015 ci poate sa fie si 300 Ron.

          Conform a ceea ce zici tu rezulta ca daca toti angajatii din sistemul bugetar si-ar negocia salarii ca in Germania asta ar fi si sustenabil economic.
        • +1 (3 voturi)    
          si daca... (Vineri, 11 septembrie 2009, 17:33)

          superior [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

          seful iti este frate si ti-a "inlesnit" angajarea la vreo institutie bugetara pe post de subaltern, crezi ca aceasta confidentialitete invocata mai este corecta...in acest caz cred ca aceasta confidentialitate este necesara, dar in mediul privat confidentialitatea este o prostie, intr-o structura corecta si organica iti spun sigur ca neconfidentialitatea arata doar ca se poate ajunge si acolo...productiv, etic si de viitor.
      • +1 (7 voturi)    
        Vacaroiu l-a bagat sub masa (Vineri, 11 septembrie 2009, 17:22)

        Titirca1 [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

        Va spun eu.
        Boc se plange: "Mi-a mancat ficatii".
        De ce se mira ca tara e in pragul razmeritei, la cat de prost a putut sa fie acest guvern.
    • +6 (8 voturi)    
      esti in eroare (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:00)

      dumping [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

      in sistemul bugetar, la angajare, nu se negociaza leafa!
      nu e la fel ca in privat! deci nu a facut treaba vreunui "sef din sistemul bugetar"...
      • -1 (5 voturi)    
        Daca (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:45)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui dumping

        tu nu vrei sa negociezi, treaba ta.
        Insa majoritatea bugetarilor vad ca isi negocieaza salariul cu guvernul, de vreo doua trei luni.
  • -2 (20 voturi)    
    saracul boc (Vineri, 11 septembrie 2009, 14:20)

    banel [anonim]

    noi am mai avut un prim-ministru care cadea sub masa: vacaroiu
    oricum actiunile si masurile amindurora sint similare
    • +1 (5 voturi)    
      ...sub masa... (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:56)

      George [anonim] i-a raspuns lui banel

      Ai nostri ajung sub masa extenuati. La rusi e o vorba: sa bem pana ne intalnim sub masa! De acord cu tine ca Vacaroiu o cunoaste...
  • +8 (12 voturi)    
    Forza BOC :). (Vineri, 11 septembrie 2009, 14:24)

    CCC [anonim]

    Curaj Boc, mai e putin!
  • -8 (18 voturi)    
    ! (Vineri, 11 septembrie 2009, 14:26)

    ileana [anonim]

    Ai cazut de prost, Boc miniatura umana, sub masa.
    Uite-te la ce ai oferit magistratilor! Le-ai recunoscut sporurile acordate de ei, in justitie!
    Te autosugestionezi, baiatule!
  • +13 (17 voturi)    
    salarii in justitie (Vineri, 11 septembrie 2009, 14:26)

    gicu [anonim]

    Salariile in justitie sunt mici, cum vreti voi ca un judecator sa traiasca cu 200 de milioane de lei? voi stiti cat costa un yaht, un avion particular?! nu se mai poate cu asa salarii de mizerie. impozitele pe munca fraierilor care trudesc in tara asta trebuie sa creasca de 10 ori ca sa putem duce in spate parazitii.
    • -7 (9 voturi)    
      ! (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:10)

      mmisu120000 [anonim] i-a raspuns lui gicu

      Bai, frate, salariile in justitie sunt de 25-45 milioane, alea de 200 sunt doar inventate de presa, cel mai mare salariu il are seful ICCJ (80 milioane).

      Daca au gasit niste exceptii (vreo 10 la numar inseamna ca toti 5000 de judecatori au salariile astea?? Mai intai documentati-va si dupa aia sa vorbiti ... (si nu in ziare, ca astia mint de le ingheata apele) ...

      Pentru 5000 de oameni faceti voi comentarii? Atunci pentru cei 600.000 de profesori, de ce nu faceti?

      Sa se planga ei, care lucreaza doar 16 ore / saptamana?
      • +4 (6 voturi)    
        Ai dreptate... (Vineri, 11 septembrie 2009, 16:01)

        George [anonim] i-a raspuns lui mmisu120000

        ... se generalizeaza mereu cate un caz izolat. Sunt cateva cazuri de isteti care tot prin ceva tertipuri au ajuns sa primeasca cate un salariu de se minuneaza lumea, si se extrapoleaza ca toata categoria aceea (in acest caz magistratii) ar avea asemenea salarii.
        Iar apropo de cei din invatamant, am o ruda undeva la tara, educatoare, care mi-a spus ca ii este si rusine sa spuna taranilor ca ea are 23 mil.lei pe luna si ca este fortata de sindicate sa faca greva, ea fiind supermultumita de acesti bani.
      • +2 (4 voturi)    
        16 ore pe naiba! (Vineri, 11 septembrie 2009, 16:08)

        Lucian [anonim] i-a raspuns lui mmisu120000

        Hai sa nu exageram chiar asa!
        • 0 (0 voturi)    
          sigur 16 ore (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 0:05)

          @ Lucian si mmisu120000 [anonim] i-a raspuns lui Lucian

          @mmisu doar ca 16 ore ai fost tu la scoala din generala pana la liceu. era sa zic facultate dar nu cred ca stii unde e vreuna. @Lucian, lasa-l in pace. face parte dincategoria celor cu care nu castigi
      • +5 (5 voturi)    
        noile salarii (Vineri, 11 septembrie 2009, 17:01)

        CCC [anonim] i-a raspuns lui mmisu120000

        Daca salariile vechi erau de 25-45 milioane, in noua lege cat sunt? Mai putin? Ma indoiesc. Eu cred ca batalia nu este pe salarii, ci pe sporuri. Nu mai vorbiti de salarii domnilor grevisti, vorbiti de sporuri, spuneti-ne si noua cat aveti net pe luna. Bani in mana. Si terminati cu vrajeala.
        • +3 (3 voturi)    
          Salariul meu net... (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 1:43)

          Ionut [anonim] i-a raspuns lui CCC

          Sunt profesor de informatica de 5 ani, cu definitivat, nu am ore suplimentare si nici nu sunt diriginte. Lucrez pentru un salariu net de 950 lei, si nu sunt de acord cu greva. Nu voi face greva pentru ca nu am facut niciodata, indiferent cat am avut de suferit in urma deciziei mele. Ma gandesc sa renunt la statutul de membru de sindicat si sa nu ii mai sprijin in nici un fel(nici macar cu 1% din salariul meu) pe cei care nu ma reprezinta cum imi doresc.
    • 0 (0 voturi)    
      sa traiesti (Duminică, 13 septembrie 2009, 11:57)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui gicu

      Gicule, esti tare, si daca mai bagi ceva si despre "intelectul" si accentul unei blonde din Moldova, scuzati pleonasmul, eu o sa aplaud din toata inima. Aceasta gasca (sau haita, cireada, turma, ciurda, etc.) de incompetenti corupti se lupta pentru salarii mai mari ca sa poata in continuare scapa de puscarie violatori, hoti, talhari, banditi, santajisti, infractori de orice fel.
      Circula in lumea bancurilor multe chestii despre avocati, dar in Romania situatia este diferita. Puroiul din justitie colcaie de judecatori.
  • -5 (7 voturi)    
    ... (Vineri, 11 septembrie 2009, 14:31)

    nevermind [anonim]

    de la tzuica vi s-a tras!
    • +1 (1 vot)    
      nick (Duminică, 13 septembrie 2009, 21:06)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui nevermind

      indiferent de culoarea comentariilor, please schimba nick-ul...
  • -8 (12 voturi)    
    comunistii (Vineri, 11 septembrie 2009, 14:33)

    andy [anonim]

    nici comunistii nu au reusit sa faca ceea ce face actualul guvern.
    pentru a avea cei mai buni doctori, profesori, etc, comunitatile din care fac parte trebuie sa decida salarizarea lor. la salariu egal nu o sa apara niciodata virfuri ale domeniului de activitate. de ce ar face pentru ca oricum nu vor fi rasplatiti in functie de ceea ce fac!!! guvern mediocru promoveaza dezvoltarea unei societati mediocre.
    • +5 (5 voturi)    
      dragule (Vineri, 11 septembrie 2009, 14:46)

      jo [anonim] i-a raspuns lui andy

      mai citeste legea salarizarii. o sa vezi ca nu toti profesorii vor avea acelasi salariu.
      • -4 (4 voturi)    
        hai sa vedem (Vineri, 11 septembrie 2009, 16:40)

        andy [anonim] i-a raspuns lui jo

        sa inteleg ca cei mai buni din domeniul lor de activitate vor fi rasplatiti in functie de rezultate?!? ca cei mai prosti vor fi penalizati? pe ce criterii se va face aceasta departajare? cine va fi responsabil s-o faca?
        nu te trimit sa mai citesti si tu legea, intrucit este pierdere de timp. oricum nu intelegi sistemul bazat pe valoare si rasplata, care nu este niciodata unul centralizat ca cel propus in acest moment, unde cele doua notiuni (valoare si rasplata) se modifica tot timpul in functie de dinamica grupului.
  • -2 (2 voturi)    
    Macar nu ai cazut de sus (Vineri, 11 septembrie 2009, 14:34)

    Mowgli [anonim]

    Am negociat-o pana am cazut sub masa
    Macar nu ai cazut de sus
  • +8 (10 voturi)    
    pai mai... (Vineri, 11 septembrie 2009, 14:35)

    Nicky [anonim]

    Mai nea Emil, mai, asta a fost gresala ta si a Guvernului! Ce e de negociat aici? Faci o lege, o treci prin parlament, o semneaza Capitanu' si gata! Cui nu-i convine,pleaca din sistemul de stat si vine in cel privat.
    Intreb si io, ca prostu, cand ati facut Codul Penal ati negociat anii de pedeapsa cu cineva? Cand ati facut Codul Fiscal s-au negociat cotele de impozitare....
    Are romanu; o vorma, unded-i lege, nu-i tocmeala, de asta cred ca ati uitat.
    • +8 (8 voturi)    
      Vorba aia nu se aplica la stat (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:05)

      intel.bodhi [utilizator] i-a raspuns lui Nicky

      Legea e lege pana la salariile bugetarilor. Vezi judecatorii care incalca legea.... Cine sa ii sanctioneze pe ei?
  • 0 (0 voturi)    
    Cred ca a fost un chef pe cinste! (Vineri, 11 septembrie 2009, 14:41)

    eroan [anonim]

    iar Vacaroiu e negru de invidie :-))
  • +7 (19 voturi)    
    De ce va deranjeaza premierul, Boc? (Vineri, 11 septembrie 2009, 14:51)

    judex [anonim]

    Pentru ca este cinstit, corect si muncitor? Pentru ca vrea sa reformeze Romania? Pentru ca nu seamana cu voi, jefuitori si tradatori, si lacheii hotilor? Se vede ce caractere aveti?
    • -3 (9 voturi)    
      hahaha (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:02)

      dumping [utilizator] i-a raspuns lui judex

      tu in ce lume traiesti?
      • +6 (8 voturi)    
        Din pacate, in lumea lui Vanghelie,... (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:18)

        judex [anonim] i-a raspuns lui dumping

        in care toti imbecilii fac glume nesarate si mistouri oligofrenice tip Banicioiu si Olguta Vasilescu.
        • -3 (3 voturi)    
          8ei retty (Vineri, 11 septembrie 2009, 18:01)

          Ali [anonim] i-a raspuns lui judex

          Unul mai destupat ca tine...mai rar...
    • -7 (9 voturi)    
      boc e in cardasie cu imobiliarii (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:11)

      abc [anonim] i-a raspuns lui judex

      a bagat-o pe asta cu prima casa ca sa tina preturile sus. Cand creditarea nu a mai mers ar fi fost in stare sa dea si cu dobanda zero numai sa cumpere lumea la preturile dorite de imobiliari(si aici ii includ si pe cei cu case vechi pe stoc si pe cei cu ansambluri rezidentiale).
      si in cardasia asta sint toti de la toate partidele. toti daca ii cauti au si ei asa cateva zeci de apartamente pe numele soacrei, pe numele matusii, copiilor, nepotilor, nu pe al lor ca ei sint cinstiti(famiglia in schimb se pricepe la afaceri)
      • +7 (7 voturi)    
        Hai ca-i buna! (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:32)

        judex [anonim] i-a raspuns lui abc

        Precis ca este in cardasie cu Negoita de la PSD, ala care a uitat sa plateasca impozitul de milioane de euro si sarea la madam Udrea ca risipeste banii statului. ce ipocriti!.
        • -3 (3 voturi)    
          dap (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:58)

          abc [anonim] i-a raspuns lui judex

          te-ar mira?
          ai vazut tu politician important care sa pateasca ceva de 20 de ani?
          e doar fatada: hai sa ne luptam ca sa nu ne acuze lumea de blat.
          • +2 (2 voturi)    
            incurci borcanele (Vineri, 11 septembrie 2009, 16:42)

            jo [anonim] i-a raspuns lui abc

            nu boc trebuie "sa le faca ceva" politicienilor pe cat de importanti pe atat de corupti, ci justitia. ca oamenii din justitie nu fac ce ar trebui sa faca, e alta treaba...
            • -4 (4 voturi)    
              borcanele sint incurcate de mult (Vineri, 11 septembrie 2009, 17:25)

              abc [anonim] i-a raspuns lui jo

              eu zic ca boc le face bine, ii ajuta in afaceri toata lumea "buna" e multumita.
              noi astia frustratii(cum ar zice un ministru din guvernul boc) ramanem tot niste frustrati.
              ce sa-i faci?! ce sa faci frate cu frustratii? lasa-i sa fie tot frustrati; daca au facut facultatea la stat; ia sa fi facut la spiru, frecventau si ei bamboo mai mult si vedeau cum merg treburile; asa au ramas niste soareci de biblioteca; frustratii naibi; ne mai si incurca.
      • +6 (10 voturi)    
        Boc (Vineri, 11 septembrie 2009, 16:41)

        Jorje [anonim] i-a raspuns lui abc

        bai mitica...boc e om cinstit si din popor.Sta in Cluj tot acolo unde a stat si inainte sa fie primar,intr-un bloc de oameni normali.Nu a furat cu nesimtire ca Funar care are nu stiu cate milioane de euro.Asta e om cinstit,da' voi mitici atata va duce.
    • -4 (4 voturi)    
      mai... (Vineri, 11 septembrie 2009, 18:36)

      nety [anonim] i-a raspuns lui judex

      ... desteptule, nu asa se reformeaza o tara, cu masuri luate pe genunchi, cu legi facute la apelul de seara! cand vrei sa ai legi temeinic fundamentate nu iti asumi raspunderea, ci le duci la dezbatere. oricum ar fi mai multi gandesc mai bine decat unul, mai ales cand acela unul este boc. ai citit legile acestea? sigur nu. iti spun eu ca sunt incoerente: se face referire intr-un articol la alt articol care nici macar nu mai exista. Intr-u articol se spune anexa 4, iar in altul anexa 5, desi este orba despre acelasi lucru. nici macar o citire cap coada de catre aceiasi persoana nu s-a facul. unii au facut textul, altii anexele pe bucati, si nu sunt corelate. Corelate! pricepi mata ca e asta?
      • +3 (3 voturi)    
        Da, desteptule... (Vineri, 11 septembrie 2009, 19:18)

        judex [anonim] i-a raspuns lui nety

        o tara se reformeaza la pastele cailor, asa cum vrea PSD si colaborationistii din PNL. Nu ai obsrvat inca ce s-a intamplat timp de 20 de ani, cate reforme s-au facut, sau tie iti place asa? Vezi ca te asteapta Ciutacu la Antene sa te premieze pentru inteligenta, responsabuilitate si devotament fata de jefuitori si tradatori...si pentru limbaj.
      • +2 (2 voturi)    
        pt. NETY (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 11:45)

        Marian [anonim] i-a raspuns lui nety

        De 6 luni legea salarizării a tot fost dezbătută cu sindicatele, cât să se mai dezbată?! De ce nu te interesezi? Nu sunteţi mulţumiţi, faceţi grevă, abia aştept să nu mai luaţi bani!
    • +2 (2 voturi)    
      pt.Judex (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 11:43)

      Marian [anonim] i-a raspuns lui judex

      Salariile mici vor creşte, cele din învăţământ cu 30, 50, 70, 100%, ce nu e bine?!
      Salariul minim bugetar este şi el mai mare ca minimul din mediul privat, bugetarii tot sunt nemulţumiţi!
      Sunt director la o multinaţională, dar nu am jumătate din cât câştigă un director de agenţie guvernamentală, iar la primele lor de 5.000euro, noi luăm 100-200, adică am luat, căci anul acesta doar am scăzut din avantaje...
    • 0 (0 voturi)    
      De ce ma deranjeaza premierul Boc (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 20:45)

      Justin Puscasu [anonim] i-a raspuns lui judex

      1. Pentru ca la o zi dupa ce a declarat ca a scos cea mai buna lege posibila, a convenit cu sindicatele ca legea va fi amendata si ras-amendata pana la 30 iunie 2010.
      2. Pentru ca desi a declarat ca "ori facem reforma ori mergem acasa", continua sa se incapatzaneze sa stea acolo fara sa faca alceva decat zgomot.
      3. Pentru ca din legea educatiei propusa de Miclea, care avea macar intentia de reforma, a facut un rahat PSD-ist, care va tulbura si mai mult apele.
      4. Pentru toata imbecilitatea care a condus la adoptarea impozitului forfetar.
      5. si din inca 100 de motive.
      P.S. Am votat PD-L, dar nu cred ca voi repeta aceasta greseala.
  • +6 (8 voturi)    
    schimbare in bine (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:04)

    artcoding [anonim]

    Ai reusit sa imbunatatesti ceva in sistem, si sa tii piept justitiei fara sa ai apararea sindicatelor favorizate. Sper ca tara asta sa reuseasca sa aibe mai multa dreptate in ea.
  • -2 (6 voturi)    
    Ati cazut sub masa? (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:23)

    silicon [anonim]

    Mai Boc, cum dracu v-au bagat aia de la sindicate sub masa? Nu ai antrenament de la palinca ardeleneasca??

    Trebuia adus Basescu la negocieri, chit ca urlau toti cu separarea puterilor in stat. Vedeau aia de la sindicate cine pe cine baga sub masa :)
    • -2 (2 voturi)    
      la asemenea exprimare... (Vineri, 11 septembrie 2009, 16:02)

      valica [anonim] i-a raspuns lui silicon

      ne putem da seama ce negocieri au fost. saracu' popor roman.
    • -1 (1 vot)    
      silicon, (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 11:48)

      Leila [anonim] i-a raspuns lui silicon

      Ppate fi adus şi sf. Petru la negocieri, sindicatele vor spune PAS, nu te prinzi că aici este mânuţa murdară a PSD+PNL -ului, ca să nu se facă reformă?! Păi să piardă clientela lor din agenţiile guvernamentale salariile de 5.000 euro şi mai mult?!
      Nu vezi că suntem singura ţară din lume în care salariile bugetare sunt mai mari ca cele din mediul privat?!
  • -2 (2 voturi)    
    Cineva nu spune adevarul (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:52)

    George [anonim]

    Daca tot se mentin salariile existente acum, de ce mai e nevoie de o asemenea lege in regim de urgenta? Doar ca sa staueze cresterile de anul viitor si din urmatorii pana in 2015? Sa fim seriosi! FMI a cerut clar reducerea cheltuielilor bugetare (si se stie ca salariile si pensiile "mananca" din acest buget 80%), deci vorbele lor, ca salariile raman la acelasi nivel, este doar o minciuna pentru a-i potoli pe bugetari si sa nu recurga la gesturi extreme (de exemplu, greve).
    Ca sa va convingeti, faceti un calcul simplu: se spune ca acum raportul intre salariul minim si cel maxim este de 33:1. Daca salariul minim acum e de 600 lei si se prevede ca in 2015 sa ajunga la 1015 lei, si presupunand ca cel maxim va ramane neschimbat, cum se va ajunge la raportul de 12:1???
    • +1 (3 voturi)    
      Adevarul e mereu undeva la mijloc... (Vineri, 11 septembrie 2009, 16:54)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui George

      ....ca nu sunt in stare sa faca o lege simpla si clara stim cu totii. Daca salariul maxim e acum 33 X 600 = 19800 Ron inseamna ca la 1015 lei salariul minim cel mai mare salariu va fi 19,5:1 si nu 12:1. Si pe mine ma depaseste acest calcul dar sa nu uitam ca se pleaca de la premize gresite din start...salariul minim creste cu 70% in 6 ani. Asa se traduce printr-o crestere anuala medie de 9.16%? Pai cam asta ar trebui sa fie si cresterea PIB-ului (minima) pentru a avea sustenabilitate...deci despre ce vorbim? Despre aberatii?

      O alta mistificare este ca FMI a cerut scaderea salariilor. FMI a cerut introducerea unor reguli (si asta ar fi grila unica) si a mai cerut reducerea fondului de salarii din domeniul public ca procent in PIB. Asta se poate realiza si prin scaderea salariilor (putin probabil) si prin cresterea PIB (de asemenea putin probabila) sau prin amandoua dar la un nivel mai rezonabil (probabil singura masura plauzibila). Or in conditiile in care tu zici ca ai rata medie anuala de crestere a salariilor in sistemul public de 9.16% si FMI zice ca ponderea lor trebuie sa scada in PIB....cu cat doamne iarta-ma trebuie sa creasca PIB-ul anual ...cu 12%, cu 15%?
      • 0 (0 voturi)    
        Urgenta? (Duminică, 13 septembrie 2009, 11:12)

        George [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        Vezi ca am avut dreptate? La o zi distanta, Boc accepta negocieri pana in vara lui 2008! Asa ca urgenta... vax albina....
    • +3 (3 voturi)    
      timpul nu mai are rabdare (Vineri, 11 septembrie 2009, 16:56)

      /./ [utilizator] i-a raspuns lui George

      Idee e ca dc legea nu e votata acum eu zic ca nici nu o sa mai fie votata.Si nu inteleg ce are dc se voteaza acum???Grilele de salarizare se mai pot schimba in timp dar legea ramane batuta in cuie.Iar legea asta in sfarsit aduce o normalitate in sistem astfel incat sa nu mai existe discrepante asa mari intre bugetari in f-tie de interese.In plus cand o sa creasca salariile la bugetari o sa creasca fie la toti fie la nici unul , nu cum se intampla ca , cresteau fie doare la politisti, fie doar la magistrati in f-tie de cine striga mai tare.
      Pe viitor o sa scada si salariile f mari ca doar nu sunt batute in cuie.
      • -3 (3 voturi)    
        Legea in regim de urgenta (Vineri, 11 septembrie 2009, 17:51)

        George [anonim] i-a raspuns lui /./

        Eu nu sustin ca nu este necesara o asemenea lege. Sigur e nevoie de ea, sigur e nevoie de reglementari unitare intr-un domeniu in care domnea haosul, dar nu inteleg de ce in regim de urgenta? Procedand astfel, in graba, se pot face greseli mari, si pana la urma, sa iasa o lege mai rea decat cele existente pana acum.
        Cred ca urgenta drept ca scop doar ca sa fie precum o floare la butoniera grupului politic care o sustine.
      • 0 (0 voturi)    
        Vezi ca am avut dreptate? (Duminică, 13 septembrie 2009, 11:14)

        George [anonim] i-a raspuns lui /./

        Adica legea nu e buna, Boc a recunoscut asta dupa doar o zi, si accepta modificari pana in vara lui 2010. Asa ca pentru Guvernul asta, timpul nu este o unitate de masura, este doar pierdere...
  • 0 (4 voturi)    
    romanii de rand cad zi de zi sub masa... (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:56)

    mihaita [anonim]

    ... muncind din greu pentru a-si asigura cele necesare zilei de maine... si mai sunt si plini de griji si greutati - si cu salarii minuscule - deci nu vad nimic deosebit in aceasta afirmatie!...
    • -5 (5 voturi)    
      cata nedreptate... (Vineri, 11 septembrie 2009, 16:38)

      georgica [anonim] i-a raspuns lui mihaita

      saracii de ei, imi vine sa plang... imi dai voie sa plang?
  • -2 (2 voturi)    
    Sub masa (Vineri, 11 septembrie 2009, 16:06)

    Pantera Roz [utilizator]

    sa ramai,Boc.Ca doar si acolo stai in picioare,nu e nici o problema.
  • -1 (1 vot)    
    profesionistii (Vineri, 11 septembrie 2009, 16:36)

    contribuabilulTurmentat [anonim]

    hello. mister pm.
    domnul boc este haios in felul lui.
    cind scortos, cu un limbaj cu accente, mitraliat deseori, incadrat "de legi" si constringeri diverse;
    cind "uman" cu o coasa, cu o vizita de teren, cu un sfat profesoral.

    nu inteleg de ce are un purtator de cuvint profesionist, cu "luc" si "spici" de clasa nationala si eventual europeana.
    nu inteleg de ce nu are o echipa de negociatori specialisti, experti.
    ca prim ministru trebuie sa fie tot timpul deasupra mesei. un ceo daca "pica sub masa" nu mai are nicio prestanta in fata actionarilor, angajatilor.
  • +2 (2 voturi)    
    micro in macro (Vineri, 11 septembrie 2009, 17:01)

    microfounder [anonim]

    intreb si eu pe hotnews: are domnul prim ministru o echipa de 'macro economisti'?
    ase-ul scoate economisti pe banda rulanta si totusi pe "international" nu se aude de vreo somitate de la noi.
    si teme de analiza ar fi.
    "http://www.economics-ejournal.org/special-areas/special-issues/reconstructing-macroeconomics"
    te pomenesti ca sindicalistii se "pricipesc" mai bine...
  • -1 (5 voturi)    
    erai deja acolo...sub masa... (Vineri, 11 septembrie 2009, 19:14)

    media freak [utilizator]

    si vei ramane intotdeauna, indiferent ce vei face...
  • -1 (3 voturi)    
    Iar? (Vineri, 11 septembrie 2009, 20:14)

    gheorghe [anonim]

    Eu chiar il cred ca vorbeste serios. l-am vazut si la Gheorghe in emisiune. Poate pica si guvernul odata cu el
  • +3 (3 voturi)    
    Propunere (Vineri, 11 septembrie 2009, 22:02)

    L&L [utilizator]

    Situatia se poate rezolva asa:

    1. Concediati toti bugetarii care nu au fost alesi prin vot.
    2. Reface-ti organigramele (reduceti personalul dupa nevoi cu 10-20%) si treceti legea salarizarii unice prin Parlament sau pe langa (ar fi mai eficient pe langa).
    3. Reangajati numai pe aceia care s-au DOVEDIT competenti.
    4. Fiecare isi vede de treburi.

    As incepe cu Justitia.

    Asa cum a facut Reagan cu controlorii de trafic aerian in 1981.

    http://eightiesclub.tripod.com/id296.htm
  • +1 (1 vot)    
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!! (Vineri, 11 septembrie 2009, 22:52)

    mihai [anonim]

    Singura solutie este revenirea la negocierele anterioare cand erau acele echivaleri intre meserii. Problema este ca s-a impus un factor 1:15 care a fost scazut apoi la 1:12. Cele doua cerinte sunt contradictorii.

    Singura solutie este calcularea salariului maxim in functie de buget. Daca va rezulta un raport 1:3 sau 1:7 asta e. Atat poate Romania oferi bugetarilor.
  • +2 (2 voturi)    
    Bill Gates (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 8:48)

    gabifm [utilizator]

    Daca faci un calcul intre veniturile salariale ale bugetarilor + ciubucuri (mita, meditatii, cadouri, dupa caz) + consumul de utlitati de la serviciu pentru propria persoana (cafea, solitaire, etc.) si timpul de lucru EFECTIV vei constata ca un bugetar castiga pe ora cam ca Bill Gates.
    Nu au pic de jena, decenta.
  • +3 (3 voturi)    
    bugetari nesimtiti (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 9:36)

    contribuabil [anonim]

    Lucrez in domeniul privat cate 10-11 ore pe zi, salariul mi-a scazut cu 25%, colegi de-ai mei au fost concediati si erau unici intretinatori de familie (implicit 3-4-5 oameni nu mai au ce manca), economia se duce dracului si voua dragi bugetari, voua va arde de greva si mariri salariale, sunteti niste gunoaie. GUNOAIE (aici ii includ si pe guvernanti) !!!

    Mai pe scurt: economia se duce dracului si bugetarii stau pe margine si aplauda.

    Va multumesc frumos in numele tuturor celor care isi manaca sanatatea in mediul privat, ca sa aiba bugetarii ce impartii intre ei.

    Cu o totala lipsa de respect,
    Un contribuabil (deocamdata, pana or sa ma dea afara si se va inchide firma)
    • 0 (0 voturi)    
      Oare Nistor, Pivniceru (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 14:43)

      gabifm [utilizator] i-a raspuns lui contribuabil

      stiu sa intre pe net pentru a citi macar ceea ce ai scris tu? Sa vada REALITATEA? Sa se aleaga praful de ei. Fara ei nu se poate asta vor sa induca.
      Sugerez convocarea CSAT-ului pentru rezolvarea problemei din justitie. Dar nu chiar acum peste vreo 2-3 saptamani sa se faca economie la buget pentru ca sper sa nu fie platiti!!!!!
  • 0 (2 voturi)    
    PLAN DE REDRESARE dupa BOC-BOC.... (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 10:07)

    Bibicu [anonim]

    1. PM si ceilalti din Boc-cabinet sant doar demni panglicari scoliti in masinaria comunista si neocomunista...
    2. Dumnealor nu sant buni decat de papagali (la masa de consiliu sau la TV)...habar nu au ce inseamna reformarea sistemului...
    3. In viata lor nu au dus la cap un proiect sau sa fi conceput si realizat un 'bussiness plan'...
    4. Daca va uitati la Euronews si ii comparati cu alti demnitari din EU ma indoiesc daca cineva i-ar angaja ca macar portarei la Parlamentul din Strasbourg sau Consiliul din Bruxelles...
    5. ACESTE DESBATERI desvolta numai ceeace ei pricep: TOCMEALA...Din pacate sindicatele in disperare cad in cursa lor...
    REFORMAREA SISTEMULUI si reglementarile din legile desbatute trebuesc realizate pe cu totul alte principii si printr-un plan total diferit...
    1. Productivitatea - Comisie de productivitate - regulamentarea tuturor organismelor bugetare pe baza de plan financiar...
    2. Competitia - organizarea si reglementarea stricta a competitiei in toate domeniile economice bugetare in scopul ridicarii eficientei (sistarea activitatilor paguboase)...
    3. Rationalizarea resurselor umane existente - folosirea resurselor calificate existente, importarea de resurse umane specializate si calificate, reciclarea si recalificarea...
    4. Regionalizarea, descentralizarea si autonomia regionala in scopul eficientizarii administrative...
    RESTUL va veni dela sine - fara legi controversate si fara asumarea raspunderii - fara tocmeala si 'negocieri' interminabile...
    CABINETUK BOC nu este capabil sa desvolte un asemenea proiect... TRBUIE SA PLECE...!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Pamflet (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 14:48)

    Dragomir Paul [anonim]

    http://3.bp.blogspot.com/_7kXuk96f4K8/ShK8VWadH4I/AAAAAAAAArY/wYLJy5rtQdk/s1600-h/betivi.jpg
    Oare asa a fost si negocierea ?!!!
  • +1 (1 vot)    
    Bugetari=Hoti la drumul mare (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 15:21)

    Geo [anonim]

    Nu inteleg, economia se contracta si iata ca nimeni nu pierde nici un leu din salariul castigat in plin avant economic.

    Iar isi bate statul joc de cei care platesc impozitele din care isi incaseaza banii bugetarii?
    Toti sindicalistii astia sunt niste talhari pe care nu ii intyereseaza decat propria persoana, bugetarilor, sunteti o ciuma.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version