Parchetul General: Monica Iacob Ridzi i-a solicitat administratorului retelei informatice din MTS sa stearga datele din calculatoare

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 23 iulie 2009, 17:48 Actualitate | Politic

Fostul ministru al Tineretului si Sportului, Monica Iacob Ridzi "a solicitat administratorului retelei informatice din MTS sa stearga date informatice pentru a nu fi descoperite, scop in care, acesta a accesat fara drept sistemele informatice ale Ministerului Tineretului si Sportului si a sters inregistrarile", se arata intr-un comunicat al Parchetului General dat publicitatii joi, remis HotNews.ro.

Procurorul general, Laura Codruta Kovesi, a cerut, joi, Parlamentului demararea procedurilor pentru inceperea urmaririi penale a fostului ministru.

  • Parchetul General: Monica Iacob Ridzi a prejudiciat bugetul Ministerului

Potrivit Parchetului, Monica Iacob Ridzi este acuzata de "savarsirea infractiunilor de abuz in serviciu contra intereselor publice daca functionarul public a obtinut pentru sine sau pentru altul un avantaj patrimonial (prev. de art. 132 din Legea nr. 78/2000 cu referire la art. 248 din Codul penal, cu aplicarea art. 41 alin.(2) din Codul penal); fals intelectual in legatura cu fapte de coruptie (prev. de art. 289 din Codul penal rap. la art.17 alin.(1) lit.c) din Legea nr.78/2000, cu aplicarea art.41 alin.(2) din Codul penal); instigare la infractiunea de acces fara drept la un sistem informatic savarsita prin incalcarea masurilor de securitate (prev. de art.25 din Codul penal rap. art. 42 alin.(1) si (3) din Legea nr.161/2003), si instigare la infractiunea de stergere de date informatice fara drept (prev. de art.25 din Codul penal rap. la art.44 alin.(1) din Legea nr.161/2003)."

Potrivit comunicatului, procurorii au indicii ca in cursul anului 2009, Monica Iacob Ridzi, in calitate de ministru al Ministerului Tineretului si Sportului, impreuna cu alti functionari ai acestui minister, ajutati si de administratorii a doua firme private au prejudiciat bugetul ministerului prin incheierea a trei contracte de servicii fara ca, in prealabil, sa fie organizata si derulata vreo procedura de atribuire potrivit Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 34/2006. 


Citeste mai multe despre   






















5612 vizualizari

  • +6 (12 voturi)    
    ridzi....... (Joi, 23 iulie 2009, 17:58)

    AYAN [anonim]

    inca un dosar din cele cateva sute de dosare instrumentate de DNA ... care va ramane fara rezolvare .... +1 dosar la teanc ... vax albina... nimic nou sub soare ..... ceva mai interesant ...... dna lucreaza .. dar finalitate ....0..............................................
    • +3 (7 voturi)    
      dna lucreaza, dar ... (Joi, 23 iulie 2009, 18:20)

      kinn [anonim] i-a raspuns lui AYAN

      ... finalitatea trebuie sa o dea judecatorii. Aici e buba :(
      • +6 (8 voturi)    
        Asta chiar a pus-o (Joi, 23 iulie 2009, 19:01)

        aprozar [anonim] i-a raspuns lui kinn

        De data asta, individa asta chair nu scapa.
        • +1 (3 voturi)    
          ba da (Vineri, 24 iulie 2009, 8:44)

          ;lkj [anonim] i-a raspuns lui aprozar

          ba da, e doar zumzet de alegeri
      • +1 (3 voturi)    
        mda... (Joi, 23 iulie 2009, 19:11)

        msrp [utilizator] i-a raspuns lui kinn

        insa vina e impartita. Depinde foarte mult si de ce dosar ajunge la judecatorie si felul in care acesta este instrumentat.
  • +2 (4 voturi)    
    :) (Joi, 23 iulie 2009, 17:59)

    Bill [anonim]

    Si eu care credeam ca nu mai scapi dupa ce "te-au bagat" pe calculator :)
    • -2 (8 voturi)    
      Eu nu pricep (Vineri, 24 iulie 2009, 5:17)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Bill

      M-am frecat la ochi o dată, de două ori... tot nu iese... eu nu pricep: "a solicitat administratorului retelei informatice din MTS sa stearga date informatice pentru a nu fi descoperite, scop in care, acesta a accesat fara drept sistemele informatice ale Ministerului Tineretului si Sportului"

      Cum adică administratorul rețelei a accesat fără drept sistemele informatice? Adică el era administratorul dar nu avea drept de acces la computer? Și le administra cum? Prin subcontractanți? Aaaaa, că ștergi date fără drept e una, dar acces fără drept când tu ești de fapt însărcinat să ai grijă de sistem.... Mi-e greu rău să pricep, serios.... Mâine poimâine aud că un șofer de autobuz a condus fără drept autobuzul...

      Hai hâc și la mai mare,
      Adrian
      • 0 (4 voturi)    
        drepturi (Vineri, 24 iulie 2009, 9:58)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui ady624

        Ai dreptul sa te ocupi de "functionarea sistemului" - dar nu ai dreptul, d.ex., sa citesti mailurile care circula prin reteaua administrata de tine samd.
        CINE naiba ar mai merge in Internet Cafe-uri, daca adminii din retea ar avea dreptul sa acceseze parolele, sa se holbeze la site-urile pe care a navigat clientul sau sa ii citeasca mailurile?
        • -1 (3 voturi)    
          ce nostima esti! (Vineri, 24 iulie 2009, 12:00)

          naruto [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

          nu e vb de un internet cafe, e vb de o institutie.
          confunzi administratorul de retea cu helpdeskul. bineinteles ca poate sa-ti vada orice mail care pleaca de pe serverul lui. n-are timp, n-are chef, dar poate daca exista suspiciunea ca trimiti informatii confidentiale catre exterior.

          p.s. ai grija, nu mai vizita site-uri porno de la serviciu. ;) daca ti-au lasat acces, au facut-o numai ca sa se distreze pe seama ta.
          • +2 (2 voturi)    
            explicatia (Vineri, 24 iulie 2009, 12:35)

            Dedalus [anonim] i-a raspuns lui naruto

            Are dreptate Codruta. Administratorul unei retele a unei institutii publice nu are dreptul de a interveni decat in ce priveste functionarea sa tehnica. Spre exemplu, paote opri serviciul de e-mail pentru a depana serverul (sau mai stiu eu ce).

            Nu are insa dreptul sa intervina asupra continutului mesajelor, sa le cenzureze, sa le directioneze dupa placul sau sau...sa le stearga.

            In principiu, intr-o institutie publica se restrictioneaza accesul la site-uri porno si la site-uri anume (cum ar fi cele suspectate de terorism, de fascism samd). Dar si aceasta restrictie este executata de administratorul retelei in urma unei dispozitii exprese a conducatorului institutiei. Faptul ca unii admini se mai benocleaza prin mesajele tale - da se mai intimpla- dar o fac fara drept.

            Acuma, marea problema a fost ca mesajele se pot pastra (si probabil ca au si fost pastrate) intr-o memorie de backup, la care numai administratorul avea acces.

            Astfel, stergerea mesajelor si a fisierelor din calculatoarele statii de lucru nu mai era suficienta.
            • +1 (1 vot)    
              privacy la servici... (Vineri, 24 iulie 2009, 18:15)

              UnCapsunarCanadian [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

              nu stiu ce prevede legislatia din Romania, dar in SUA/Canada e foarte clar... Cat timp esti la servici si folosesti resure companiei, compania se poate uita in email-urile tale si mai mult email-urile pot fi folosite impotriva ta. Poti fi dat afara daca ai scris prostii (nu numai daca ai trimis date secrete , dar si daca inciti la ura, etc). Au fost si procese si companiile au castigat.

              Mai mult serverele de email permit jurnalizarea(pastrarea) emailurilor pe diferite criterii (user, domeniu trimis, cuvinte cheie, etc). Asa ca mare atentie ce site-uri accesati si ce email-uri trimiteti.

              numai bine
              UnCapsuanarCanadian
              • 0 (0 voturi)    
                Subscriu (Sâmbătă, 25 iulie 2009, 13:41)

                ady624 [utilizator] i-a raspuns lui UnCapsunarCanadian

                Deși este pe lângă subiect, confirm că atâta timp cât folosești resursele companiei, ceea ce iese din munca ta aparține de drept companiei. Dacă îi răspunzi unui client la un e-mail, ești plătit să o faci și răspunsul tău trebuie să urmeze unele linii impuse de compania. Acel e-mail aparține de drept companiei, nu ție ca persoană fizică, care este.

                Adrian
          • +3 (3 voturi)    
            Ea e nostima, da tu esti cam fraier... (Vineri, 24 iulie 2009, 13:13)

            msrp [utilizator] i-a raspuns lui naruto

            Este o oarecare diferenta intre "a putea sa-ti vada orice mail" si " a avea dreptul sa iti vad orice mail". Si eu pot sa sa iti dau 2 capace dar din pacate nu am dreptul...
        • 0 (2 voturi)    
          Cred că nici tu nu pricepi. (Vineri, 24 iulie 2009, 14:24)

          ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

          Mai citez o dată:"a solicitat administratorului retelei informatice din MTS sa stearga date informatice pentru a nu fi descoperite, scop in care, acesta a accesat fara drept sistemele informatice ale Ministerului Tineretului si Sportului"

          Scrie negru pe alb, A ACCESAT FĂRĂ DREPT SISTEMELE INFORMATICE. Nu scrie "a citit mailurile" nici "a citit facturi" nici NIMIC. Scrie A ACCESAT FĂRĂ DREPT. A accesa poate însemna multe. Să-l acuzi pe un om că a accesat ceva ce era în jobul lui să acceseze periodic (update-uri, devirusări eventual, etc.) este o tâmpenie iar în tribunal nu are nici o valoare. Era în datoria lui să "acceseze". Repet, nu scrie nicăieri că a citit e-mailuri. Scrie că a accesat. Care e definiția accesării?

          În final, cred că nici tu nu ai priceput...

          Cu stimă,
          Adrian
  • +4 (16 voturi)    
    Filme cu prosti (Joi, 23 iulie 2009, 18:17)

    Y [utilizator]

    Si pe administratorul ala de retea, il pune careva sub acuzare?
    De backup nu au auzit astia din IT?

    Astea sunt bancuri si suntem luati de prosti.

    Eu zic ca sunt nevinovati toti, ce naiba ne mai agitam atata?...
  • -11 (15 voturi)    
    Sa i-o spuneti lu Mutu' !!! (Joi, 23 iulie 2009, 18:28)

    gheorghe [anonim]

    S-o pricepe tanti Ridzi la furat dar nu cred ca a putut sterge ceva din reteaua de calculatoare a MTS fara concursul administratorilor !
    Ca de obicei totul e varza inclusiv reteaua de calculatoare din orice minister/organizatie guvernamentala pentru ca asta se doreste !
    Adica a intrat ministrul lu Peste si a sters date de prin retea ??? Poate a sters ce a scris ea in ultimele 2-3 ore !
    Ce, administratorii de acolo nu au auzit de arhivare ? Sau o fi luat dulapul cu benzile de arhivare !
    Chiar si-asa mai sunt documente, conturi bancare, extrase de cont, contabilitate, ce vreti sa spuneti ca s-au volatilizati toate ???
    Chiar asa timpiti ne credeti ??? Bai , ce desteapta ministra asta ! Clonati-o !
    O sa vina unu de la DNA peste vreo 2 luni la tv si-o sa ne arunce praf in ochi ca n-a gasit nimic ca tati Ritzi a fost prea priceputa si n-a lasat urme spre furciunea facuta !!!
    Hai sictir !
    • +13 (15 voturi)    
      scrie clar (Joi, 23 iulie 2009, 18:51)

      mihai antonesi [anonim] i-a raspuns lui gheorghe

      e scris foarte clar
      acesta, administratorul retelei a sters informatiile nu ea
      a sters
  • +6 (10 voturi)    
    Nu-i mai rabdă Cerul (Joi, 23 iulie 2009, 18:45)

    Un ţigan [anonim]

    Fata asta, mult prea necoaptă pentru un răboi aşa de mare, va fi pierzania Preşedintelui. Urmează Udrea , conturile din străinătate şi - nici nu se poate altfel - EBA. Arză-i focul de nemernici...
  • +8 (8 voturi)    
    Cat de tampit trebuie sa fii? (Joi, 23 iulie 2009, 18:47)

    gaspy [utilizator]

    Cat de tampit trebuie sa fii ca sa te supui unui ordin vadit ilegal?

    Administratorul poate sa intre la inchisoare pentru obstructionarea justitiei si distrugere de dovezi si ma indoiesc ca-i va asigura cineva spatele pentru ca e un tap ispasitor cat se poate de facil.

    Chiar si asa, datele (sau cel putin o parte din ele) pot fi recuperate, e o chestiune de vointa si de bani.
    • +7 (7 voturi)    
      date pastrate (Joi, 23 iulie 2009, 19:16)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui gaspy

      Daca era istet adminul stergea (ca oridinele se executa nu se comenteaza) insa numai dupa ce pastra el datele, in caz ca era acuzat le scotea de la naftalina... ca in SUA, simplu :)
    • 0 (0 voturi)    
      e posibil (Vineri, 24 iulie 2009, 12:37)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui gaspy

      usurel.

      Ce zici de situatia in care chiar administratorul a denuntat? Stii ce prevede CP in asemenea situatii?

      Din fericire (nefericire?) - delatiunea, turnatoria si altele de acest fel salveaza justitia noastra de la o ineficienta catastrofala.
  • -14 (20 voturi)    
    D-na Ridzi e nevinovata! (Joi, 23 iulie 2009, 18:55)

    Dumitru [anonim]

    D-na Ridzi e nevinovata!
    A fost atacata si murdarita la greu cu noroi doar pentru ca este apropiata presedintelui. Nemernicii de ziaristi sau luat de familia presedintelui si de apropiatii sai doar pentru ca au crezut ca asa il lovesc pe Presedinte.
    Ati luat tzeapa gunoaielor, Basescu va iesi la toamna cu siguranta , vedeti sondajele nemernicilor si MURITI !!!!
    • +9 (9 voturi)    
      sper (Joi, 23 iulie 2009, 19:08)

      vh [utilizator] i-a raspuns lui Dumitru

      ca-i ironic, de aia te-am votat
    • +14 (14 voturi)    
      Tu vorbesti serios? (Joi, 23 iulie 2009, 19:16)

      gaspy [utilizator] i-a raspuns lui Dumitru

      Mai omule, si eu l-am votat pe Basescu si PDL-ul, dar asta nu ma transforma intr-un fanatic.

      Pana una-alta, Ritzi nu poate justifica niste sume de bani. Daca tie iti dispare din gestiune si 100 de lei (cash sau obiecte de inventar), firma la care lucrezi te poate da in judecata. Nu vad de ce un ministru ar trebui sa fie scutit de o investigatie cand nu se pot justifica cheltuieli de sute de mii de Euro. Cu cat puterea e mai mare, cu atat si responsabilitatea ar trebui sa fie mai mare.

      In concluzie, Dumitru, daca esti din anturajul d-nei Ritzi, vino cu o dovada, un argument, ca e nevinovata; poate ai dreptate. Dar daca esti doar un fan PDL, am un sfat -- nu lasa simpatiile sa-ti intunece judecata. Si eu in cunosc relativ personal pe Stolojan dar asta nu ma face sa-l sustin automat, indiferent de circumstante.
      • +1 (5 voturi)    
        re (Joi, 23 iulie 2009, 19:33)

        nashu_mare [utilizator] i-a raspuns lui gaspy

        Mi se pare o greseala in care multa lume cade. Banii cheltuiti nu au disparut, exista niste contracte. Altele sunt motivele pentru care e anchetata si de care cel mai probabil se face vinovata.
    • +7 (7 voturi)    
      base + ritzi = love (Joi, 23 iulie 2009, 19:48)

      ignat [anonim] i-a raspuns lui Dumitru

      dumitre, te-ai gasit tu sa-i tii partea lui ritzi pina-n pinzele albe, atunci cind kiar prea iubitul tau presedinte nu stie cum sa scape mai repede de rahatul asta atit de mirositor. problema lui si, cred ca si a ta, e sa o scoateti pe iubita voastra EBA cit mai rapid din acesta. din pacate pentru voi, este din ce in ce mai greu sa va disociati de madama si de etichetele de partid si pres. al coruptilor.
    • +3 (3 voturi)    
      re: (Vineri, 24 iulie 2009, 6:39)

      adib [anonim] i-a raspuns lui Dumitru

      Esti dus cu pluta.........
  • +1 (3 voturi)    
    asa si? (Joi, 23 iulie 2009, 19:31)

    kalu [anonim]

    daca stim treaba asta cand o vedem la parnaie? langa nastase? :))))))))))))
  • 0 (0 voturi)    
    Nu-i nimic, se recupereaza relativ repede! (Joi, 23 iulie 2009, 22:45)

    lupu' singuratic [anonim]

    se recupereaza relativ repede!
  • +4 (6 voturi)    
    Liniste ! (Joi, 23 iulie 2009, 23:11)

    Motul [anonim]

    Stimati sustinatori, nu va faceti griji , detergentul DNA este pregatit sa o spele pe Ritzi, colaboratorii si profitorii de bani publici palmati.
    • +3 (3 voturi)    
      Va duceti aminte reclama? (Vineri, 24 iulie 2009, 0:48)

      Bonux [anonim] i-a raspuns lui Motul

      Exista un sistem si functioneaza!
      Asa ca haideti sa nu mai ascundem petele... :-))))
    • +1 (1 vot)    
      nu pricepi nada.. (Vineri, 24 iulie 2009, 10:21)

      anti-motul [anonim] i-a raspuns lui Motul

      Oare cind vor pricepe oamenii ca DNA are puterea numai e instrumenta dosarele, treaba pe care o face destul de bine de altfel, insa justitia e responsabila sa ii bage pe astia dupa gratii ?? Justitia e Bona Lux-ul detergentilor, e cel mai tare inalbitor... toti ies curati din mina justitiei.

      Acum sa ne intrebam... oare cine controleaza justitia ? Stie careva ?
      • +1 (1 vot)    
        asta e aprecierea ta (Vineri, 24 iulie 2009, 13:17)

        msrp [utilizator] i-a raspuns lui anti-motul

        ca DNA instrumenteaza destulde bine dosarele. Parerea mea e ca DNA e controlata de o tabara, justitia de alta tabara. Deci unele dosare se opresc la DNA (a se citi ca sunt trimise prost instrumentate in justitie) iar altele se opresc la judecatorie.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri