Mircea Geoana: Boc isi asuma raspunderea pe legile educatiei la "ordinul de imagine" primit de la Basescu

de V.M.     HotNews.ro
Joi, 23 iulie 2009, 11:40 Actualitate | Politic

Liderul PSD Mircea Geoana a declarat joi ca anuntul premierului Emil Boc privind asumarea raspunderii Guvernului pe legea invatamantului ar fi un "ordin de imagine" primit de la presedintele Traian Basescu, transmite NewsIn. "Este acelasi stil al domnului Basescu, care ii sufla la ureche domnului prim ministru, un ordin de imagine", a spus Geoana.

Mircea Geoana a mai spus ca educatia romaneasca are nevoie de reforma profunda si ca pentru asta este nevoie de o dezbatere serioasa, inclusiv cu implicarea Parlamentului, a sindicatelor, a partilor interesate. "Cred ca incearca sa foloseasa emotia de la Spiru Haret, pentru a-si promova un capital de imagine. Mi se pare cel putin penibil ca cel care recomanda pachetul de legi sa fie domnul Miclea, actualul patron spiritual de la Spiru Haret", a mentionat Geoana.

Guvernul isi va asuma raspunderea pe pachetul de legi privind reforma in educatie, pentru a preveni situatii similare celei de la Universitatea "Spiru Haret", actele normative care vor face parte din pachet urmand sa fie elaborate pana la 14 august, a anuntat miercuri premierul Emil Boc.


Citeste mai multe despre   






















747 vizualizari

  • +2 (6 voturi)    
    iar tipa prostanacu? (Joi, 23 iulie 2009, 11:45)

    dedeiu [anonim]

    Pai este "seful" PSD si urla la Boc fiinda ministrul PSD al eductiei nu face reforma?!
    • -2 (6 voturi)    
      Asumarea raspunderii (Joi, 23 iulie 2009, 12:32)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui dedeiu

      Constat ca din ce in ce mai des ca se merge pe varianta de "asumare a raspunderii guvernului".
      Ceea ce nu mi-e clar este cum anume isi asuma aceasta raspundere. Cand iti asumi ceva iti asumi si succesul si esecul. Ce se intampla in cazul in care aceste proiecte si reforme sunt sortite esecului? Plateste cineva ceva? NU

      Atunci, intreb si eu ca prostul, unde e vorba de asumarea raspunderii?

      Aaaaaa, e treaba romaneasca, daca iese bine e meritul conducatorilor, daca iese rau de vina sunt altii, aia care nu au putere de decizie. :)
      Fascinanta tara mai avem :)
      • +1 (3 voturi)    
        . (Joi, 23 iulie 2009, 13:13)

        radukku [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru C

        procedura "angajarii raspunderii" are baze constitutionale. In cazul in care Parlamentul nu este de acord cu "angajarea raspunderii" sau cu legea , poate initia o motiune de cenzura si sa demita Guvernul. Daca nu trece motiunea, atunci Parlamentul poate avea anumite amendamente , iar textul legii/codului poate fi negociat cu Guvernul (asta si fara motiune de cenzura se poate).
        In concluzie procedura "angajarii/asumarii raspunderii" e benefica pentru promulgarea cat mai rapida a legii. Motiunea de cenzura e egala cu aprobarea/respingerea legii in cele doua camere decizionale. Daca motiunea nu este depusa sau nu trece, atunci e ca si cum legea e aprobata de Parlament.
        • -1 (1 vot)    
          Parlament (Joi, 23 iulie 2009, 15:22)

          Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui radukku

          Pai si atunci ce nevoie mai e de parlament? Sa se intalneasca doar cand au de depus o motiune de cenzura. :)
          • +2 (2 voturi)    
            . (Joi, 23 iulie 2009, 15:40)

            radukku [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru C

            aceasta procedura e perfect legala in orice lege in afara de legi constitutionale. Dar a fost prevazuta pentru a fi folosita in situatii care nu pot astepta (asediu, razboi etc.), insa poate fi folosita oricand. Rolul Parlamentului nu este redus ci este chiar mai mare, putand sa demita Guvernul in cazul in care nu sunt de acord cu legea sau sa o imbunatateasca. Daca sunt de acord ar fi fost o pierdere de vreme ca dupa 45 sau 60 de zile sa fie oricum aprobata. Cand Guvernul are 60-70% din Parlament, e chiar o pierdere de vreme si o prostie fara sens daca nu s-ar folosi de aceasta procedura.
          • 0 (0 voturi)    
            . (Joi, 23 iulie 2009, 15:47)

            radukku [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru C

            si am uitat sa iti zic ca in continuare parlamentarii pot depune initiative legislative si hotarari. "Angajarea raspunderii" se poate face doar de catre Guvern.
  • +3 (5 voturi)    
    Prostanacul asta in ce barca este este (Joi, 23 iulie 2009, 11:55)

    cris [anonim]

    Eu nu inteleg in ce barca este geoana.
    Il vad tot timpul ca desi partidul lui este in barca guvernarii se lupta mereu sa o scufunde.
    Purtarea lui ar putea avea doua explicatii : are barca gonflabila de rezerva sau este camicaze. Banuiesc ca cea de-a doua varianta este plauzibila pentru ca gogosi ne vinde in fiecare zi
  • +4 (6 voturi)    
    Mai taci! (Joi, 23 iulie 2009, 12:06)

    CCC [anonim]

    Aburiti legile astea ale invatamantului de 20 de ani. Cati ani mai aveti nevoie sa faceti dezbatere serioasa pe ele? Niciodata nu va vor conveni, pt ca e greu sa pui o tara la munca, elevi si profesori, mai bine asa, profesorii se fac ca predau, elevii se fac ca invata, toata lumea voteaza fericita si tara se scufunda. Domn' Geona, ai pierdut ocazia definitiv sa vorbesti despre invatamantul romanesc acum cateva zile!!!
  • +4 (6 voturi)    
    Prostanacul nu e prostanac destul... (Joi, 23 iulie 2009, 12:10)

    Andi [anonim]

    ...daca nu si fudul.
    Hmmm... parca jumatate din guvern e PSD... Sa intelegem ca Basescu ia hotarari si in numele PSD?
    In acelasi timp copresedinte al coalitiei de guvernare unul Geoana, care parca mai e si presedinte de Senat. Mai este un vice prim ministru care de la PSD si un ministru al educatiei care e tot de acelasi partid... Oare toate aceste persoane joaca asa cum le spune Basescu?!?
    Dar mai e o varianta: gura prostanacului vorbeste singura...
  • +3 (5 voturi)    
    De 10 ani (Joi, 23 iulie 2009, 12:10)

    stefan v [anonim]

    De 10 ani tot discutam de reforma si rezultatele se vad: Spiru Haret, piata muncii reclama lipsa fortei de munca, la bac se copiaza an de an, evaluari internationale ne arunca la coada clasamentelor, iar d-nul Geoana vrea debateri profunde. Specialistii stiu ce este de facut, doar politicienii nu stiu cum sa impace si "varza" aducatoare de bani si infuenta politica si "capra" nevoii de educatie moderna a tinerilor romani. Si cum nu ajung la pace, ajung la injuraturi.
  • -4 (6 voturi)    
    ha ha la ordin boc (Joi, 23 iulie 2009, 12:23)

    cornell [utilizator]

    capitanul papadie:"ha ha boc ia bag-o pe aia cu reforma in educatie ca poate mai uita ashtia de ridzi si mai prindem niste voturi de la parintii tampitilor pardon filosofilor ca profesorii ashtia sindicalisti aflati in cardasie cu abramburica care scot tampiti pardon filosofi oricum nu ne mai voteaza!"
  • +3 (3 voturi)    
    . (Joi, 23 iulie 2009, 12:46)

    radukku [utilizator]

    inca il mai bagati in seama pe domnu' Geo? Tot mai mult seamana cu un personaj din operele lui Caragiale.
  • +5 (5 voturi)    
    prostanac sadea, (Joi, 23 iulie 2009, 12:50)

    directia 5 [anonim]

    sau doar anti-reformist ?
    d.geoana solicita o dezbatere 'serioasa' cu participarea parlamentului, sindicatelor si a partilor interesate, o utopie lansata de geoana care omite faptul ca daca in Ro au fost institutii constant anti -reforma acestea au fost in primul rand parlamentul si sindicatele,tot ce s a facut in Ro in directia statului de drept si a economiei de piata s a facut la presiunea organismelor internationale si a opiniei publice
  • -1 (5 voturi)    
    Prosti si prostanaci (Joi, 23 iulie 2009, 13:13)

    andrei [anonim]

    Ca de obicei, simpatizantii pdl ce comenteaza pe aici striga si ei placa invatata la partid. Stiti cumva ce contine acel pachet de "reforme'? Ati citit cumva macar ideile principale? Deranjant este, si aici are dreptate geoana, asa cum este el, ca aceste "reforme" sunt elaborate de comisia de invatamant de la Cotroceni, nefiind studiate de nimeni altcineva! Nu e evident ca la ordinul lui Basescu aceste studii relative si facute pe picior de un Miclea , cel ce povestea cum sapa el gropi la cimitir si se imbata crita pe la facultate, sunt doar niste ameteli pe care Basescu le IMPUNE acum Guvernului? E Ok daca deja ordinele lui Basescu devin legi , ca deobicei Boc face sluj la Basescu! Sa speram ca ordinele lui Basescu catre Boc se vor aplica din noiembrie doar in partidul lor. Altfel, dupa vizita din Turkmenistan, poate ne asteapta o noua epoca de aur....
    • +2 (2 voturi)    
      http://edu.presidency.ro/?pag=15 (Joi, 23 iulie 2009, 14:28)

      ana [anonim] i-a raspuns lui andrei

      Citeste ametelile astea. Poate va invata la partid sa va si informati!
  • +2 (2 voturi)    
    avant (Joi, 23 iulie 2009, 13:22)

    Dedalus [anonim]

    bai, da deshteptzi conducatori mai avem. Imi pare asa rau ca nu era Geoana Presedinte prin 1991, sa o puna ministru pe abramburica. Pai va dati voi seama ca astia vor reforma invatamantul romanesc in TREI SAPTAMANI???

    Propun sa-i dea si lui Pogea inca o saptamana, se vedeti voi cum ne transformam in Tigrul asiatic al Europei.

    Nu, nu vreau sa il puna la treaba pe Nita e la IMM-uri o saptamana, pentru ca supraincarzirea determinata de cele 3 mii de motoare ale economiei ar duce la devalaorizareap rea rapida a dolarului fata de leu si la inerente probleme economice prin cresterea alarmanta a productivitatii economiei romanesti.
  • +4 (4 voturi)    
    Penibil! (Joi, 23 iulie 2009, 13:24)

    Gicu_Maracine [utilizator]

    Mai taica Geonelule,
    Mai bine l-ai lasa pe Vanghele sa vorbeasca despre educatie, ca doar el e specialistul vostru in domeniu!
  • +1 (1 vot)    
    era o chestie (Joi, 23 iulie 2009, 14:02)

    Xanthyan [utilizator]

    numita "Pactul pentru educatie" adoptata de toate partidele din Romania avandu-l ca partener pe insusi domnul presedinte. Acum vine intrebarea: iar se reformeaza invatamantul deoarece fiecare ministru si implicit fiecare partid la guvernare vrea sa-si puna amprenta pe faimosul invatamant romanesc? Am avut experiente traumatizante cu niste domni precum Hardau, Adomnitei sau doamna Andronescu si din pacate nu s-a invatat nimic din aceatea. Singurul lucru bun pe care il face ministerul e sa ii caleasca pe elevi si sa le mareasca rezistenta la stres.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică